Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste
Acties:

• foxtrot81
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:53
pilskes schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:35:
Kan je voortaan nergens meer base kopen in NL?
Gewoon bestellen bij savevape bestel ik al jaren betrouwbaar en volgende dag in huis ;-)
Pas nog 10 liter besteld wegens de idiote TPD wet

Asus Maximus Vlll Hero/Skylake i5 6600K/16 gb ddr4 HyperX /MSI GTX 970 4gb /Seasonic Platinum Series 660 Watt/ h110i gtx/Samsung 850Evo 500gb/ [[[OOEHHH YEAHHH]]]

• TheNiker2
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:16
revolution-nl schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:45:
Ik ben opzoek naar een fysieke vape shop voor goed advies in het midden van het land. Wie heeft tips?
Wat valt er bij jou onder het midden van het land? Als dat toevallig Arnhem is dan is Damp-e aan te raden, de gast die normaal in de winkel staat neemt de tijd. Qua hardware hebben ze ook genoeg voor de beginner.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13-09 23:38

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

TheNiker2 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:07:
[...]

Wat valt er bij jou onder het midden van het land? Als dat toevallig Arnhem is dan is Damp-e aan te raden, de gast die normaal in de winkel staat neemt de tijd. Qua hardware hebben ze ook genoeg voor de beginner.
Uiteindelijk ben ik bij de dampfabriek in Bussum geslaagd. Het is een Smok Trinity Alpha geworden, mooie veelzijdige starterskit :*)

De eerste ervaringen zijn goed.

revolution-nl wijzigde deze reactie 04-08-2019 10:53 (4%)

Mission all-electric started | 5kWp solar

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-09 22:20
Pff, Save Vape bestellen zou altijd goed moeten gaan maar vandaag niet..

Van het weekend een en ander besteld, zou vanochtend binnenkomen maar plotseling tijdens de delivery window ineens de melding: Onjuist adres, retour afzender..

Ik PostNL gebeld maar wat bleek, die stumpers hebben maar een paar verschillende retourmeldingscodes.. volgens de eveneens stumperige medewerker van PostNL kan het van alles zijn, beschadigd pakket, meerdere barcodes op het pakket of whatnot.. enfin contact met SV gehad en die sturen het opnieuw als het terug is bij ze.. ik ben benieuwd..

Adjust non olet

• foxtrot81
Das niet mooi zelf nog niet meegemaakt gelukkig, ach de service van SV is goed en zal vast en zeker goed komen ;-)

Misschien hebben ze bij post.nl weer zitten smijten met pakketten ........
Ik heb mezelf pas weer gelukkig gemaakt met verse batterijen van Nkon paar x vapecell 18350 & Samsung 21700 30T

Asus Maximus Vlll Hero/Skylake i5 6600K/16 gb ddr4 HyperX /MSI GTX 970 4gb /Seasonic Platinum Series 660 Watt/ h110i gtx/Samsung 850Evo 500gb/ [[[OOEHHH YEAHHH]]]

• DeGentleman
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14-08 18:29
Grappig topic hoor, maarum, waarom is hier geen frontpage categorie voor?
Er zijn nogal wat fora links en rechts en ik heb geen idee of er alhier animo voor is...

Maar er is nogal wat aan hardware, liquids en bedrijfjes...!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:59
DeGentleman schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:15:
Grappig topic hoor, maarum, waarom is hier geen frontpage categorie voor?
Er zijn nogal wat fora links en rechts en ik heb geen idee of er alhier animo voor is...

Maar er is nogal wat aan hardware, liquids en bedrijfjes...!
Ik denk niet dat Tweakers zich met iets in wil laten wat toch voor een groot deel met nicotine (verslavende stof) te maken heeft. Zeker niet op de frontpage.

Zelf ben ik er maar weer helemaal mee gestopt. Ik vermoed PG allergie. Ook op 50/50. Ik geloof ook dat ik vroeger wel eens kortademig werd van die rookapparaten. Mijn vrouw heeft nergens last van. Dus ik trek mijn conclusies. Natuurlijk kan ik naar meer VG, maar het staat me tegen dat ik dan alsnog die PG loop te inhaleren. En 100% VG lijkt me ook niets.

Dus nee, gewoon met alles gestopt en heb nergens last van. Gelukkig rookten we tot voor een paar weken geleden alleen in de weekenden (en een half jaar geleden alleen op feestjes), dus zo lastig is ook weer niet. Nu alleen wat sterker zijn als we een drankje op hebben. ;)

Retro Arcadekast op basis van Retropie te koop

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:36

LankHoar

Professionele amateur

Zojuist mijn Q16 gedropt en het glaasje gebroken :( Ik heb een reserve tank, maar zul je net zien dat ik op reis ben en deze vergeten ben mee te nemen.. Eens kijken of ik in Zwolle een vape shop kan vinden die losse glaasjes verkopen.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:34
LankHoar schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:30:
Zojuist mijn Q16 gedropt en het glaasje gebroken :( Ik heb een reserve tank, maar zul je net zien dat ik op reis ben en deze vergeten ben mee te nemen.. Eens kijken of ik in Zwolle een vape shop kan vinden die losse glaasjes verkopen.
De Puff Store lijkt me de beste optie.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

zacht schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

De Puff Store lijkt me de beste optie.
Die hebben ze, mooi! Nu nog uitvogelen hoe dat vervangen werkt, heb dat nog niet eerder gedaan.

-EDIT- ik rijd er zo wel even langs en dan hopen dat ze me in de winkel kunnen helpen (ze boasten met goede service, dus laat maar eens zien dan) :+

-EDIT- 2 ik zie dat ze ook een NET (achtig) liquid verkopen, de Riserva Platinum Country. Iemand daar ervaring mee en is dit en beetje te pruimen NET? Heb nog niet eerder NET geprobeerd, en zou dat toch wel eens willen.

LankHoar wijzigde deze reactie 16-08-2019 14:17 (49%)

• 1nsane
LankHoar schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Die hebben ze, mooi! Nu nog uitvogelen hoe dat vervangen werkt, heb dat nog niet eerder gedaan.

-EDIT- ik rijd er zo wel even langs en dan hopen dat ze me in de winkel kunnen helpen (ze boasten met goede service, dus laat maar eens zien dan) :+

-EDIT- 2 ik zie dat ze ook een NET (achtig) liquid verkopen, de Riserva Platinum Country. Iemand daar ervaring mee en is dit en beetje te pruimen NET? Heb nog niet eerder NET geprobeerd, en zou dat toch wel eens willen.
Ik zou zeggen, gewoon proberen! Ik vind het wel chill maargoed dat verschilt per persoon ;-)

Glaasje vervangen is relatief makkelijk als de bestaande gebroken is, je haalt de glasresten weg en je kan de helften uit elkaar draaien.

Adjust non olet

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

1nsane schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:09:
Glaasje vervangen is relatief makkelijk als de bestaande gebroken is, je haalt de glasresten weg en je kan de helften uit elkaar draaien.
Om de een of andere reden zit de nieuwe er best scheef in.. Hij zit een beetje slapjes en ik heb geen idee wat ik fout deed. Heb instructiefilmpjes gekeken en inderdaad is het niet super ingewikkeld. Hij lekt gelukkig niet.

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik ga de Dead Rabbit RTA bestellen bij https://www.lepetitvapote...rabbit-rta-atomiser-.html
Nu wil ik voordat ik zelf ga beginnen met mijn eigen coils te maken eerst pre-made coils aanschaffen. Ik zie ontzettend veel pre-made coils die ik kan gebruiken, maar iemand met een tip welke het beste zijn, en welke cotton ik daar het beste voor kan gebruiken. Het liefst via lepetitvapoteur, zodat ik alles in een keer kan bestellen.

System | Racing is in my Blood

• JL Koppelle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:49
Barfman schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:48:
Ik ga de Dead Rabbit RTA bestellen bij https://www.lepetitvapote...rabbit-rta-atomiser-.html
Nu wil ik voordat ik zelf ga beginnen met mijn eigen coils te maken eerst pre-made coils aanschaffen. Ik zie ontzettend veel pre-made coils die ik kan gebruiken, maar iemand met een tip welke het beste zijn, en welke cotton ik daar het beste voor kan gebruiken. Het liefst via lepetitvapoteur, zodat ik alles in een keer kan bestellen.
Coils koop ik via Facebook in Duitsland. Je zou het kunnen proberen met wat Franse coils bij LPV: https://www.lepetitvapote...ires/3345--jtr-coils.html . Dan heb je handmade coils. Ik weet echt niet of deze coils beter zijn dan Chinese coils, maar het 'voelt' gewoon beter dan massaproductie. Voor katoen ben ik weer terug bij Cotton Bacon Prime, na een half jaar COTN Threads gebruikt te hebben (met van die stiften aan het einde). Cotton Bacon Prime smaakt écht beter. De COTN Threads kocht ik alleen voor het gemak, maar smaak is écht belangrijker dan een paar seconden minder pielen met katoen.

• messed-up
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-09 21:27
pilskes schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:35:
Kan je voortaan nergens meer base kopen in NL?
Jawel maar volgens de nieuwe absurde regels alleen nog in flesjes van 10 ml. Zelfs de nicotinevrije.

Savevape levert echter nog gewoon literverpakkingen naar Nederland.

• Barfman
Bedankt voor je antwoord, zat even verder te kijken op de website, en zag dat je de dead rabbit ook in combinatie kan kopen met een electro mod de Armor Prime
https://www.lepetitvapote...96-armor-rabbit-kit-.html
Lijkt me ook wel een mooi dingetje, is dit tegenwoordig een beetje veilig. Zitten wel wat extra beveiligingen op deze electro mod. Zelf sub-ohm ik al een behoorlijk tijdje, maar wil weer eens wat nieuws.

• JL Koppelle
Ha! Zo ziet het er net uit als mijn mechs. Clean & Simple. Als je van sub-ohm naar pre-made coils gaat, dan gaat de smaak altijd meevallen. Ik begrijp waarom mensen sub-ohm coils gebruiken (gemak), maar als je eenmaal zelf coils in een rda/rta zet, wil je niet meer terug. Vond het wicken met de Dead Rabbit RTA een beetje teveel gedoe: kreeg het nooit helemaal goed. Dus na een paar hijsen altijd dry hits. Dus maar weer terug gegaan naar de gewone Dead Rabbit en Dead Goat gegaan. Heb ook wel een Drop Dead, maar daar krijg ik niet dezelfde smaak uit met dezelfde coils en wicks.

• Barfman
Ja ik lees veel opmerkingen op vape facebook groepen dat de smaak met de dead rabbit erg goed is, dus vandaar dat ik het wil gaan proberen. Ga eerst dus wat pre-made coils proberen en tussendoor dan zelf proberen te maken. Heb me al redelijk verdiept daarin, dus moet goed komen. Die Armor Prime ziet er goed uit, en lekker simpel. Ben alleen nog wat huiverig voor die mod omdat er niets af te lezen valt, dus kan je niet snel bekijken hoe het met je coil is.

Barfman wijzigde deze reactie 20-08-2019 18:38 (16%)

• 1nsane
messed-up schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

Jawel maar volgens de nieuwe absurde regels alleen nog in flesjes van 10 ml. Zelfs de nicotinevrije.

Savevape levert echter nog gewoon literverpakkingen naar Nederland.
Ja precies, je kan nog altijd wel bulk base en ook alle concentraties nicbase krijgen maar dan moet je een kvk nummer hebben, was laatst eens online daarvoor aan het rondsnuffelen. Sowieso is het alleen voor wederverkoop en moet je minimaal kvk hebben, bij sommige buitenlandse shops zag ik dat je ook een soort certificaat nodig hebt ofzo. Klinkt opzich simpel? Gewoon kvk registreren of opgeven als je dat hebt? Of denk ik er nou te makkelijk over?

Adjust non olet

• Arsenius
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Ik zal eens een update geven. Ik was één van de eersten zoals je in het OP kunt zien die van analoog roken naar vapen zijn overgestapt (2012). Sindsdien nooit meer een sigaret gerookt, weleens aangeraakt want ik heb een pakje kretek liggen om weleens aan te ruiken. Anyway mijn daily is een Pico 25 met een Augvape intake RTA.

Laatste jaren doe ik alleen RTA, het is goedkoper dan prebuild coils en het is een kleine moeite. Liquid maak ik ook zelf en momenteel maak ik alleen nog maar 1 mg nicotine liquid.

Lange tijd op 3 mg gevaped, laatste 2 jaar op 2 mg en dit jaar geswitched naar 1 mg (75/25 VG/PG). Mijn uiteindelijke doel is wel om gewoon naar nul te gaan en te stoppen. Nederlandse wetgeving maakt het allemaal lastig en sowieso niet vapen is gezonder dan wel vapen.

Veel succes aan de nieuwe overstappers.

Ik vraag me trouwens wel af wanneer Duitsland ook de literflessen VG/PG gaat verbieden, want dan wordt het een stuk moeilijker om aan base te komen.Iemand die hier iets over weet?

Arsenius wijzigde deze reactie 21-08-2019 11:34 (10%)

• Barfman
Base is heel makkelijk te krijgen bij bakkerij shops. Veel vape shops hebben zich ingeschreven bij de KVK als een bakkerij shop, en in die branche verkopen ze ook aroma's en base etc maar dan zonder beperkingen. Tot nu toe een slimme zet van de vape shops :-) Het enige wat wel wat lastiger is te krijgen, is nicotine shots in groot formaat. Ze verkopen voor de show ook wel wat bak spullen, want het moet natuurlijk wel kloppen hahaha.

Barfman wijzigde deze reactie 21-08-2019 17:06 (10%)

• 1nsane
Arsenius schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:29:
Ik zal eens een update geven. Ik was één van de eersten zoals je in het OP kunt zien die van analoog roken naar vapen zijn overgestapt (2012). Sindsdien nooit meer een sigaret gerookt, weleens aangeraakt want ik heb een pakje kretek liggen om weleens aan te ruiken. Anyway mijn daily is een Pico 25 met een Augvape intake RTA.

Laatste jaren doe ik alleen RTA, het is goedkoper dan prebuild coils en het is een kleine moeite. Liquid maak ik ook zelf en momenteel maak ik alleen nog maar 1 mg nicotine liquid.

Lange tijd op 3 mg gevaped, laatste 2 jaar op 2 mg en dit jaar geswitched naar 1 mg (75/25 VG/PG). Mijn uiteindelijke doel is wel om gewoon naar nul te gaan en te stoppen. Nederlandse wetgeving maakt het allemaal lastig en sowieso niet vapen is gezonder dan wel vapen.

Veel succes aan de nieuwe overstappers.

Ik vraag me trouwens wel af wanneer Duitsland ook de literflessen VG/PG gaat verbieden, want dan wordt het een stuk moeilijker om aan base te komen.Iemand die hier iets over weet?
Ik heb ook al online stores gezien die bulk verkopen uit Spanje, Polen en andere landen en zolang je het legaal daar kunt kopen zal het z’n weg naar het smalste land van Europa ook wel weten te vinden :-)

Adjust non olet

• Barfman
Er zijn ook vapeshops met een Belgische connectie, zoek maar op Google :-). Jij besteld dan je spullen, en een particulier die wel een band heeft met die shop verstuurd dan jou spullen. Je mag namelijk als winkelier geen shake & vape versturen, maar als particulier mag dat weer wel.

• foxtrot81
Pg/vg aroma,s zullen altijd verkrijgbaar blijven tevens nicotine is echt geen probleem als je de juiste adressen weet.Ik kom nog met gemak een liter flessen 100mg 200mg in pg/vg verhouding ;-) en 100% legaal

foxtrot81 wijzigde deze reactie 21-08-2019 17:14 (3%)

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:22
Barfman schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:48:
Waarom niet direct zelf draaien? De derde poging was bij mijn prima! Zelfs zonder tooltje. Gewoon schroevendraaier en tangetje. Stelt echt niets voor :)

Anders gewoon de eenvoudigste kanthal van 1-1,5 ohm als je MTL dampt.

Most people would rather die than think and many of them do! - Bertrand, 'The ABC of Relativity' De relativiteit van de lach. Niet denken.

• Barfman
Ik ga van het weekend er even voor zitten om ze zelf te draaien, moet wel lukken.

• Yor
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:17

Yor

Yor1313#2571

Zarathustra schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:17:
[...]

Waarom niet direct zelf draaien? De derde poging was bij mijn prima! Zelfs zonder tooltje. Gewoon schroevendraaier en tangetje. Stelt echt niets voor :)

Anders gewoon de eenvoudigste kanthal van 1-1,5 ohm als je MTL dampt.
Claptons, Fused Claptons, Tripple Fused Claptons, Aliens, die draai je niet ff met een schroevedraaier, denk dat daar het antwoord in zit! 8)

http://yor.minitroopers.com

• Zarathustra
Yor schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:01:
[...]

Claptons, Fused Claptons, Tripple Fused Claptons, Aliens, die draai je niet ff met een schroevedraaier, denk dat daar het antwoord in zit! 8)
Beetje Tweaker heeft alleen nog een boormachine en wasknijper nodig ;)

In mijn MTL tankjes heb ik echt helemaal geen verschil gemerkt tussen standaard en bijzondere coils. Al begin ik te twijfelen of de Rabbit een MTL'er is...

Most people would rather die than think and many of them do! - Bertrand, 'The ABC of Relativity' De relativiteit van de lach. Niet denken.

• JL Koppelle
Yor schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:01:
[...]

Ik draaide altijd alles zelf: spoeltje kopen bij Zivipf of bij Wireandstuff en dan zelf aan de slag. Is helemaal geen moeite, vooral niet met zo'n Coilmaster setje. Maar ik merkte dat het niet lukte om echt láág te komen met aliens/claptons/etc met de 'standaard-draad'. Natuurlijk zou ik zelf aan de slag kunnen gaan met losse draden en een boormachine, maar dat is mij de moeite niet waard. Een coil gaat met gemak 2 maanden mee en dan is €12 voor een setje van 0.09 Ohm met vijf wraps prima te verantwoorden. Voor mijn ene MTL setje heb ik simpele 28g ni80 draad.

• 1nsane
Vraagje, ik heb weer wat nicbase ingeslagen voor de komende tijd. Zit netjes in HDPE flessen maar ik ga het uiteraard niet in korte tijd opvapen.

Nu kan je nicbase uiteraard invriezen maar hoewel het niet daadwerkelijk gaat bevriezen, wat kan ik het beste doen?

Het staat nu in m’n kelder, koel, donker en gesealed.

Hoe lang kan ik het zo bewaren?

Moet ik beter glazen flessen kopen en het invriezen?

Ik verwacht sowieso ongeveer 6 tot 9 maanden te doen met deze voorraad.

Adjust non olet

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• barrymossel
TL;DR, maar wel dit:
"Investigators haven't identified any specific product or compound that is linked to all of the cases," Ileana Arias, a CDC official who oversees non-infectious disease, said during a Friday call with reporters.

• Zarathustra
1nsane schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:34:
Vraagje, ik heb weer wat nicbase ingeslagen voor de komende tijd. Zit netjes in HDPE flessen maar ik ga het uiteraard niet in korte tijd opvapen.

Nu kan je nicbase uiteraard invriezen maar hoewel het niet daadwerkelijk gaat bevriezen, wat kan ik het beste doen?
Net nieuw flesje aangebroken. Heeft sinds november in HDPE fles in de vriezer gelegen. Proef geen geoxideerde nicotine. Is ook nog helemaal helder. Vorige flesje heeft vanaf november tot nu, aangebroken dus, in de koelkast gestaan. Ook helemaal helder en geen geoxideerde smaak.

Derde flesje heeft een paar weken buiten de koelkast in (indirect) zonlicht gestaan. Die was toen wel verkleurd. Niet geproefd overigens. Is normale nicotine en ben helemaal over op salts.

Zarathustra wijzigde deze reactie 24-08-2019 17:52 (4%)

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:19
Nieuwe set in gebruik; Eleaf iStick Mix met de Horizontech Falcon King

Man man man, wat slurpt dat ding liquid zeg. Na 20 puffs zat ik al op de helft. :o

Bwoah

• barrymossel
SndBastard schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:17:
Omdat er vast weer een hoop nieuwe "stoppen met rokers" zijn: Een kleine ode aan een nieuwe tank/mod combinatie die ik heb, en mijn transitie daarnaartoe.

Grofweg een jaar geleden zijn we (mijn vrouw en ik) gestopt met roken en begonnen met vapen. De eerste combo was de Eleaf iStick Basic, deze werd ons aangeraden bij Unoroken in Tilburg.
Een absurd simpele combo van een mod met tank erin, die magnetisch aansluit. Op zich een prima apparaat om mee te beginnen. Ik snap dat winkels zoiets aanraden, hoewel ik denk dat de marges op dit soort start apparatuur ook wel behoorlijk is.
Wat me aan deze kit minder aansprak is de hoeveelheid druppeltjes die je binnen kreeg, hoe kort de coils mee gingen, en hoe veel je in de vape-ervaring afhankelijk was van hoe vol de batterij is. De mod werd geadverteerd met een opgeblazen nummer van 2300 mAh, maar ik schat hem soms in op de helft daarvan, vooral na een paar maanden.

Overall sloeg het aan, maar ik was niet super enthousiast over deze eerste kit. Omdat de interesse wel gewekt was ben ik wat verder gaan zoeken en uitgekomen bij de Aspire Zelos kit. Dat is een prima 50W mod met de Nautilus 2 tank. Dit was voor mij een wereld van verschil! De coils gingen véél langer mee en de tank rookte gewoon fijner met constantere damp. Daarnaast vond ik het erg prettig om te kunnen fine-tunen met een display, en fatsoenlijk zien hoeveel batterij er over was. Daarnaast is de ingebouwde batterij in de Zelos fenomenaal vergeleken met de Eleaf Basic.
Inmiddels ben ik nu al bijna een jaar happy met de Zelos kit, maar de Nautilus 2 heeft ook zeker nadelen. Bijvullen bijvoorbeeld is een heel gedoe. Afentoe moet hij (letterlijk) met een tang open, en de eerste paar trekjes na het bijvullen zijn nooit fijn. Hij heeft gelukkig nooit echt gelekt, maar wel regelmatig wat "zweet" van e-liquid. Bij het bijvullen is de coil bij mij maar twee of drie keer mee gekomen met het open schroeven, wat bij anderen ook vaak een probleem lijkt te zijn.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik ook nog een Vaporesso Target Mini besteld. Veel marketing en een optisch prachtige micro kit, maar de tank rookt gewoonweg niet zo heel lekker. Ook hier is bijvullen altijd een beetje een bevalling omdat je twee dingen moet losschroeven, waarvan één ook nog in omgekeerde richting, en de sleuf eigenlijk net te smal is. Wel een stuk beter dan bij de Nautilus 2.

Een week geleden was ik bij bestellen van e-liquids wat aan het zoeken en kwam ik de Innokin Zenith kit tegen. Leek interessant, maar ik was niet direct toe aan ook nog een andere mod (heb nog een reserve Aspire Zelos kit liggen). Daarbij vond ik ook de Zenith D22 tank. Die leek - in RVS uitvoering wel heel mooi te passen op de Vaporesso Target Mini mod (allemaal 22mm overigens).
Nu - na een paar dagen vind ik dit echt een match made in heaven voor een mini kit om mee te nemen. Ik denk er sterk aan om in de komende dagen nog een tweede (zwarte) Zenith D22 tank te bestellen en op mijn Zelos mod te schoeven.

Voordelen:
  • Tot nu toe de fijnste refill van tanks die ik heb.
  • Damp is goed; smaak en consistency is beter dan de Nautilus 2, of hij nu net vol is, of bijna leeg.
  • Formaat is prima, grofweg hetzelfde als de Vaporesso Guardian of Nautilus 2.
  • De coil (0.5 Ohm Plexus) is bedoeld voor MTL en doet dit ook perfect op 14-19W. Ik gebruik hem nu op 15,5W.
Nadelen:
  • Hij kan niet helemaal uit elkaar, dus schoonmaken op langere termijn is lastiger.
  • De 510 connector zit in de coil (yes really), da's niet echt een nadeel, maar als je meer tanks hebt dan mods staat hij niet zo lekker in z'n eentje recht-op.
Hoe dan ook, fijne combo die makkelijk in de jaszak past. Ik vape in de Nautilus 2 zo'n 1,2 ml tot 2 ml per dag, dus daarmee gaat de batterij ook prima een dag of twee mee.

Een plaatje erbij; met daarnaast de originele Guardian tank die op de mod zat, behalve dat daar een de RVS drip tip van de Nautilus op zit. Geen fantastische foto want ik hem hem zonder verdere speciale belichting gewoon even op een muismat gezet...

[Afbeelding]

Voetnoten:
  • Ik had nog een Nautilus 2S in pre-order staan, die lost het bijvul probleem enigszins op, dus ik zal jullie een update van mijn ervaringen geven als deze binnen is. Vooralsnog gebruik ik beide combo's.
  • Wellicht laat ik me ook nog verleiden tot een Innokin Kroma-A Zenith kit, maar op dit moment lijkt dat niet echt nodig.
  • Verder realiseer ik me dat een hoop mensen hier MTL als beginner zien met een soort automatische transitie naar DTL. Ik zie dat toch niet echt zo, en met bescheiden MTL heb ik dus ook geen behoefte aan giga mods met meerdere 18650's of groter. Een mod zoals de Zelos gaat bij mij al een jaar mee met één keer per twee of drie dagen opladen.
De hogere VG liquids zijn toch beter aan het bevallen. Echter mijn vrouw dampt ook mee, dus ik wil een eigen damp combi. En dan wil ik wel wat moois natuurlijk.

Voor MTL hoog in VG (dus +1 ohm) zou je dan nog die Vaporesso + Zenith D22 aanraden. Ik rook niet overdag.

En met name RVS vind ik wel nice ;)

---edit---

Ach, heb de bestelling maar gedaan, alleen dan met de Vaporesso Target Mini 2 besteld (2000 mAh) met Zenith D22. Heel benieuwd.

• Timpieturner
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:34
1nsane schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:34:

Het staat nu in m’n kelder, koel, donker en gesealed.

Hoe lang kan ik het zo bewaren?

Moet ik beter glazen flessen kopen en het invriezen?

Ik verwacht sowieso ongeveer 6 tot 9 maanden te doen met deze voorraad.
Ik heb altijd 1 fles van 1L van 36Mg VG in de vriezer liggen. Mocht er een crisis uitbreken, dan heb ik nog genoeg om het een flinke tijd uit te zingen. Deze ligt er nu bijna een jaar in en is inderdaad niet bevroren en nog helemaal helder.

De overige nicotine base die ik regelmatig gebruik en mijn mixjes mee maak bewaar ik gewoon donker in de kast. Die verkleurt wel iets, maar merk je niet terug qua smaak of kleur van je liquid.

• 1nsane
barrymossel schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:41:
[...]

De hogere VG liquids zijn toch beter aan het bevallen. Echter mijn vrouw dampt ook mee, dus ik wil een eigen damp combi. En dan wil ik wel wat moois natuurlijk.

Voor MTL hoog in VG (dus +1 ohm) zou je dan nog die Vaporesso + Zenith D22 aanraden. Ik rook niet overdag.

En met name RVS vind ik wel nice ;)

---edit---

Ach, heb de bestelling maar gedaan, alleen dan met de Vaporesso Target Mini 2 besteld (2000 mAh) met Zenith D22. Heel benieuwd.
Die D22 is wel nice maar ik vond de standaard meegeleverde tuutjes maar meh. Ik heb er nu een drip tip van m'n Vaporesso NRG mini tank opgezet, veel prettiger.

Adjust non olet

• barrymossel
1nsane schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:22:
[...]

Die D22 is wel nice maar ik vond de standaard meegeleverde tuutjes maar meh. Ik heb er nu een drip tip van m'n Vaporesso NRG mini tank opgezet, veel prettiger.
Ik had direct ook een stel van die drip tips besteld :)

• barrymossel
Nou, hij is binnen. De Vaporesso Target Mini 2 inclusief Zenith D22 tank. Wat... Een... Verschil... met de Justfog Q16.
Ik damp nu met 20/80 PG/VG en dan merk ik wet dat ie wat knettert, dus zal binnenkort toch weer eens 50/50 proberen.

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:00

rg-mohwa

Phoe Hé

ik ben nu een tijdje aan het vapen en ben begonnen zoals vele met een q16, de eerste maand was het voor mij echt zoeken naar het goede smaakje en de hoogte van nicotine. na een maand had ik de "Exclusig Orange label USA mix" (nicsalt 15MG) en deze beviel erg goed en zo bleef ik netjes van de analoge sigaretten af. daarna nog geupgrade naar de Zenith cool fire met een zentith tank en ook daar was het prima vapen maar na 3 maanden smaakte ineens de liquid vies & ijzerig en ging het mij enorm tegenstaan.
Zowel in de Zenith alsin de q16. ik heb nieuwe flesjes geprobeerd, nieuwe coils maar ineens lijkt het wel over ofzo. heeft een van jullie een idee wat hier gebeurd zou kunnen zijn.
Ik begin er zelfs aan te twijfelen of iets mis is gegaan met de batch vanuit de fabriek ookal heb ik meerdere flesjes geprobeerd (wel zelfde aanschaf datum)

nu ben ik dus weer op zoek naar nieuwe liquid

• Japser
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:10

Japser

Jeej!

Gisteren ook een e-sigaret gekocht ter vervanging van de zware van Nelle. Is het normal d\at je van zo'n ding veel meer moet hoesten na een hijs dan van een shaggie??

• german8
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:58
Eerst in je mond inhaleren en daarna pas in je longen zuigen.

• Japser
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:10

Japser

Jeej!

Hmm ok en zelfs dan nog: kleine pufjes naar mijn ervaring, anders sta ik nog als een malle te hoesten =] Zal wel gewenning zijn!

• Zarathustra
Japser schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:50:
Gisteren ook een e-sigaret gekocht ter vervanging van de zware van Nelle. Is het normal d\at je van zo'n ding veel meer moet hoesten na een hijs dan van een shaggie??
Ja. MTL (eerst in mond dan inhaleren) scheelt iets. Het is even wennen. Gaat na een paar dagen stuk beter :) Het droogt je mond en keel ook iets uit. Dus voldoende drinken.

Ik ben van Javaanse Jongens (3/4 zwaar) overgestapt. De 12 / 18 mg nicotine liquids kan ik niet dampen zonder m'n long kwijt te raken van het hoesten. Had wel die nicotine nodig. Ben overgestapt op nicotine salts 20mg en dat dampt een stuk prettiger.

Succes met de overstap!

• foxtrot81
Japser schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:57:
Hmm ok en zelfs dan nog: kleine pufjes naar mijn ervaring, anders sta ik nog als een malle te hoesten =] Zal wel gewenning zijn!
hey een superboer ;-) dat is normaal in het begin maar je went er snel aan damp al 3 jaar beste keuze ooit , je longen moeten er even aan wennen.
En verhouding pg/vg nico kan ook veel uitmaken aan keelklap

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

barrymossel schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:18:
Nou, hij is binnen. De Vaporesso Target Mini 2 inclusief Zenith D22 tank. Wat... Een... Verschil... met de Justfog Q16.
Ik damp nu met 20/80 PG/VG en dan merk ik wet dat ie wat knettert, dus zal binnenkort toch weer eens 50/50 proberen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prettig ding die Zenith ja, en een mooie mod! Hoe lang gaat 'ie mee voordat je moet opladen (en op welk wattage rook je)?

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• Poesmij
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:25
Al meer mensen die het volgende artikel al naar hun hoofd gegooid hebben gekregen?

https://www.dailynieuws.n...stte-me-bijna-mijn-leven/

• foxtrot81
Bangmakerij.............Al dit soort shit nieuws komt uit Amerika
In Engeland denken ze er toch heel anders over , met zelfs vape shops in het ziekenhuis

• DJ Vincento
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17-09 12:26
Iets meer dan twee jaar geleden van 4 pakjes zware shag per week (soms 5) in één keer overgegaan naar een Q16. Een of andere Dark Tabacco smaak van Liqua, 18 mg nicotine was het eerste wat ik gebruikte. Later overgegaan op fruitsmaakjes van Millers. Afgebouwd naar 6 mg nicotine.

In het begin miste ik het draaien van shag wel heel erg. Ook was het wennen aan een apparaat wat regelmatig opgeladen moet worden, in plaats van een pakje shag waarmee je door kunt gaan tot het pakje leeg is. Later heb ik er een tweede Q16 bijgekocht zodat ik ze om en om aan de lader kan leggen.

Ik heb beide Q16's nog dagelijks in gebruik, dus degelijk zijn ze wel. Het vapen werkt heel goed om me in mijn nicotinebehoefte te voorzien, niet dat vapen zo lekker is, maar dat was roken ook niet. Ik zorg wel dat ik er altijd wat te drinken bij heb tegen een droge keel. Koffie werkt het beste maar is vast niet het gezondste (een andere verslaving waar ik maar eens iets mee moet doen, ik drink van opstaan tot slapengaan bijna niets anders dan koffie)

Voordelen van vapen: Geen brandgaten in m'n kleding meer van vallende askegeltjes. Ik ruik niet meer naar rook, alhoewel ik daar zelf natuurlijk geen hinder van ondervond ;) Er 'moet' geen hele sigaret gerookt worden, geeft de mogelijkheid om in 30 seconden wat aan de nicotineverslaving te doen i.p.v. van vijf minuten (draaien, aansteken terwijl het waait) en als ik om wat voor reden dan ook het vapen moet onderbreken dan druk ik 'm zo weer in m'n broekzak.

Krijg tegenwoordig wel last van een loopneus als iemand anders bij mij analoog staat te roken. Goede vriend van me die welleens op bezoek komt rookt op een avond een heel pakje sigaretten leeg, ik werk er op zo'n avond een heel pakje zakdoeken doorheen.

Meer vapers hier die niet meer goed tegen tweedehands rook kunnen?

DJ Vincento wijzigde deze reactie 07-09-2019 22:37 (7%)

Wanneer je de werkelijkheid van een ander kleurt, kleur je ook die van jezelf. Er is namelijk maar één werkelijkheid. Jarig zijn is goed voor de gezondheid. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die vaker jarig zijn langer leven.

• Barfman
Poesmij schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:55:
Al meer mensen die het volgende artikel al naar hun hoofd gegooid hebben gekregen?

https://www.dailynieuws.n...stte-me-bijna-mijn-leven/
Als je drugs dampt dan vind ik het niet zo vreemd.

• simons
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:53

• foxtrot81
hops ;-) https://www.theguardian.c...SECZOuxeXJfgkPNzbW9HVXrcI

De slachtoffers kopen hun e-liquid op de zwarte markt met thc olie en andere rotzooi ..........typisch weer dat al dit soort shit enkel uit Amerika blijkt te komen.......#bigtabaccoisnietblij

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:42

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Zo typisch weer. Als er, zoals recent weer, verontreinigde tonijn in salades zit, zegt men ook niet dat je maar helemaal geen tonijn meer moet eten.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Zarathustra
@Albantar omdat heel het proces van die tonijn traceerbaar is en de oorzaak bekend.

Ik snap de paniek en waarschuwing wel - aangenomen dat er (statistisch) significant veel dampers in die groep van 450 zieken zijn. Better safe than sorry...

Artikel, met nuancering, waarin alleen een link tussen olie vapen en de ziekte wordt gelegd: https://www.oregonlive.co...-e-cigarette-illness.html

Ik gok dat de epidemie is ontstaan door een YT-hipster THC olie dampte op z’n kanaal - iemand dacht ooit dat boekdrukkunst gevaarlijk was ;) :D

Zarathustra wijzigde deze reactie 08-09-2019 12:14 (44%)

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zarathustra schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:04:
@Albantar omdat heel het proces van die tonijn traceerbaar is en de oorzaak bekend.

Ik snap de paniek en waarschuwing wel - aangenomen dat er (statistisch) significant veel dampers in die groep van 450 zieken zijn. Better safe than sorry...

Artikel, met nuancering, waarin alleen een link tussen olie vapen en de ziekte wordt gelegd: https://www.oregonlive.co...-e-cigarette-illness.html

Ik gok dat de epidemie is ontstaan door een YT-hipster THC olie dampte op z’n kanaal - iemand dacht ooit dat boekdrukkunst gevaarlijk was ;) :D
Heb hier idd ook naar gekeken en het is puur die THC olie voor zover ik kan vinden. Die Maddie is al langer in het nieuws in de VS. Ze heeft gewoon een zeldzame longziekte en geeft vapen de schuld.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• 1nsane
Thomas schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:38:
[...]

Heb hier idd ook naar gekeken en het is puur die THC olie voor zover ik kan vinden. Die Maddie is al langer in het nieuws in de VS. Ze heeft gewoon een zeldzame longziekte en geeft vapen de schuld.
Dat, THC olie vapen lijkt me sowieso geen goed plan..

Daarnaast is alles waar Te voor staat doorgaans niet goed voor je, te veel kettingvapen met een dikke mechmod bijvoorbeeld lijkt me ook niet per se verstandig.

Adjust non olet

• barrymossel
Thomas schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:34:
[...]

Prettig ding die Zenith ja, en een mooie mod! Hoe lang gaat 'ie mee voordat je moet opladen (en op welk wattage rook je)?
Momenteel damp ik op 18.5W en gaat hij ongeveer twee dagen mee op een lading.

• jurroen
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21

jurroen

Security en privacy geek

Sinds een jaar of 3 ben ik van roken helemaal overgegaan op vapen. Begonnen met sticks van oa Justfog en in de loop der tijd overgestapt op subohm. Ik heb verschillende tanks geprobeerd, maar sinds een jaartje blijf ik steken op de Cleito 120 met prefab coils van 0.16ohm.

Toch begint het een beetje te prikkelen, uit nieuwsgierigheid wil ik wel weer eens wat proberen. Zijn er tanks/coils die het proberen waard zijn?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:26

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

* D4NG3R is op zoek naar wat nieuws.

Hebben jullie toevallig nog aanraders? Ik zoek een mod + tank zo rond de €60-80, momenteel heb ik een Pico 25, maar deze begint van ellende uit elkaar te vallen, verf zit er bijna niet meer op, de schroefdraad van de tank gaat steeds stroever en het scherm begint het te begeven. Verder nog een prima ding, maar iets nieuws mag ook wel een keertje. :)

Ik damp vooral 30PG/70VG mixes tussen de 30 en 40w. Bij voorkeur heeft de mod een USB poort om op te laden, ik heb hier wel een aparte oplader liggen maar ben veel on the move en wil nogal eens een reserve batterij vergeten mee te nemen. _O-

Ik zoek iets wat er een beetje neutraal uit ziet, bij voorkeur met een aluminium body zonder verf (het zwart blakerde al na een week of 2 af op m'n Pico. :') ) maar kan door de bomen het bos gewoon niet meer zien. Qua grote vind ik de Pico 25 overigens dik prima, dus ik overweeg om deze gewoon weer te kopen (maar dan de aluminium versie) of de Pico 21700. Ik gebruik 18650 batterijen maar de 21700 word mooi geleverd met een tussenstukje daarvoor.

Waar halen of maken jullie trouwens jullie e-liquid? Ik kocht altijd shake and vapes maar die mogen schijnbaar niet meer. :( (Hoezo eigenlijk niet? Kan er bar weinig info over vinden)

D4NG3R wijzigde deze reactie 11-09-2019 11:27 (16%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:14
D4NG3R schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:16:

Hebben jullie toevallig nog aanraders? Ik zoek een mod + tank zo rond de €60-80, momenteel heb ik een Pico 25, maar deze begint van ellende uit elkaar te vallen, verf zit er bijna niet meer op, de schroefdraad van de tank gaat steeds stroever en het scherm begint het te begeven. Verder nog een prima ding, maar iets nieuws mag ook wel een keertje. :)

Ik damp vooral 30PG/70VG mixes tussen de 30 en 40w. Bij voorkeur heeft de mod een USB poort om op te laden, ik heb hier wel een aparte oplader liggen maar ben veel on the move en wil nogal eens een reserve batterij vergeten mee te nemen. _O-

Ik zoek iets wat er een beetje neutraal uit ziet, bij voorkeur met een aluminium body zonder verf (het zwart blakerde al na een week of 2 af op m'n Pico. :') ) maar kan door de bomen het bos gewoon niet meer zien. Qua grote vind ik de Pico 25 overigens dik prima, dus ik overweeg om deze gewoon weer te kopen (maar dan de aluminium versie) of de Pico 21700. Ik gebruik 18650 batterijen maar de 21700 word mooi geleverd met een tussenstukje daarvoor.

Waar halen of maken jullie trouwens jullie e-liquid? Ik kocht altijd shake and vapes maar die mogen schijnbaar niet meer. :( (Hoezo eigenlijk niet? Kan er bar weinig info over vinden)
De schroefdraad en de draad in de Pico al eens schoongemaakt met een wattenstaafje gedoopt in alcohol?
Dat wil ook nog weleens schelen, soms koekt er gewoon iets een beetje aan en met wat alcohol krijg je dat meestal wel weer schoon.
Ik heb zelf zo'n zwart siliconen condoompje om mijn Pico en daardoor ziet de mod er nog uit als nieuw, het zwart van de tank laat wel los maar dat is met wat staalwol er ook wel af te krijgen iig is het nu weer wat toonbaarder dan die afbladderende verf.

My DnB is Liquid

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

PalingDrone schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:30:
[...]

De schroefdraad en de draad in de Pico al eens schoongemaakt met een wattenstaafje gedoopt in alcohol?
Dat wil ook nog weleens schelen, soms koekt er gewoon iets een beetje aan en met wat alcohol krijg je dat meestal wel weer schoon.
Ik heb zelf zo'n zwart siliconen condoompje om mijn Pico en daardoor ziet de mod er nog uit als nieuw, het zwart van de tank laat wel los maar dat is met wat staalwol er ook wel af te krijgen iig is het nu weer wat toonbaarder dan die afbladderende verf.
Het is onmogelijk om te zien hoeveel watt er momenteel door de coils heen word gepompt buiten de tientallen om. ;)

Nee dit ding is echt aan het eind van z'n latijn. Functioneel werkt die nog, en ik zal em ook zeker als reserve achter de hand houden, maar een keertje iets nieuws mag wel.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• tweakkuiken
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02:17
Ik ben na anderhalf jaar bijna door m’n eerste drie flesje nicotine heen “Insane Tm INSANE BASE PG 48MG”. Echter zie ik die niet meer bij savevape op de website staan. Nu vraag ik me af wat een goed alternatief zou kunnen zijn.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:06
D4NG3R schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:16:

Ben zelf best fan van vaporesso, ik heb de tarot baby. Heerlijk ding. Laatst kunnen vergelijken met een eleaf istick pico. Heel verschil. De istick moet even op gang komen bij een hijs, een halve seconde ofzo waar de vaporesso er echt direct rook uit knalt als je de knop indrukt. Verder weinig ervaring met verschillende apparaten maar dit was een heel verschil. Ook een erg compact ding. Ik damp zelf tussen de 30 en 40watt. De verf blijf na 3 maanden nog mooi, niks aan te zien en ben niet heel zuinig, wel is de cover over de display plastic en krast wel.

Mutatie wijzigde deze reactie 11-09-2019 17:58 (3%)

• barrymossel
Zelf denk ik eraan deze te bestellen in China: http://www.vapexperience.nl/ehpro-101-pro-75w-tc-mod.html (of z'n kleinere broertje). Helaas geen usb aansluiting, maar dat maakt voor mij niet uit. Deze dan eerst combineren met m'n Zenith tankje en in de toekomst wellicht wat anders...

• foxtrot81
goede keuze die staat ook nog op mijn verlanglijstje voor bij me verzameling ;-) ga je geen spijt van krijgen imho
https://www.cigabuy.com/a...c-mod-silver-p-13726.html
Verzonden vanuit de EU dus geen risico voor bijkomende kosten ;-)

foxtrot81 wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:56 (40%)

• germanaaizer
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:06

Don't walk on the grass, smoke it.

• Mutatie
Tja als je dan leest dat bv Mitch Mcconnell miljoenen aan neemt van de tabaks industrie, de hele amerikaanse politiek een groot kapotte lobby machine is, overheids bemoeienis (regulatie) daar een vies iets is, word daar (en hier onderhand ook) natuurlijk elke kans aangegrepen word om vaping weg te drukken...er is heel smerig spel aan de gang. Het zal vast niet goed zijn maar ik denk echt wel minder slecht dan analoog roken.

Waarom mag hier bv maar max 10ml flesjes, maar kan je gewoon hele balen shag bij de supermarkt halen 8)7

Mutatie wijzigde deze reactie 11-09-2019 21:17 (7%)

• foxtrot81
Mutatie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:16:
[...]

Tja als je dan leest dat bv Mitch Mcconnell miljoenen aan neemt van de tabaks industrie, de hele amerikaanse politiek een groot kapotte lobby machine is, overheids bemoeienis (regulatie) daar een vies iets is, word daar (en hier onderhand ook) natuurlijk elke kans aangegrepen word om vaping weg te drukken...er is heel smerig spel aan de gang. Het zal vast niet goed zijn maar ik denk echt wel minder slecht dan analoog roken.

Waarom mag hier bv maar max 10ml flesjes, maar kan je gewoon hele balen shag bij de supermarkt halen 8)7
Waarom leer je niet zelf sap maken doe ik al jaren ,kun je liters maken voor een fractie van de prijs.Ik lach me al tijden rot om die idiote prijzen voor k&k sapjes........er is vast wel een thuisbrouwer bij jou ergens in de buurt te vinden ;-)

• Mutatie
foxtrot81 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:30:
[...]

Waarom leer je niet zelf sap maken doe ik al jaren ,kun je liters maken voor een fractie van de prijs.Ik lach me al tijden rot om die idiote prijzen voor k&k sapjes........er is vast wel een thuisbrouwer bij jou ergens in de buurt te vinden ;-)
Moet ik inderdaad nog eens gaan doen, heb al een liter base staan. Maar het ging me meer om de logica, het slaat imo nergens op tenzij er iets niet zuiver zit met die wet :X

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:11
tweakkuiken schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:21:
Ik ben na anderhalf jaar bijna door m’n eerste drie flesje nicotine heen “Insane Tm INSANE BASE PG 48MG”. Echter zie ik die niet meer bij savevape op de website staan. Nu vraag ik me af wat een goed alternatief zou kunnen zijn.
zolang Brexit nog geen feit is (miss 31okt), kan je bij https://nicotinehub.co.uk/updates terecht. prima prijzen, prima nicotine.
Mutatie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:37:
[...]

Moet ik inderdaad nog eens gaan doen, heb al een liter base staan. Maar het ging me meer om de logica, het slaat imo nergens op tenzij er iets niet zuiver zit met die wet :X
De geruchten gaan idd de ronde van Big Pharma en Big tobacco die inkomsten aan vapen zien verdwijnen en alles op alles in zouden zetten om dat in stand te houden. Ik denk dat het gewoon wat goedbedoelde, maar conservatieve en naïeve politici betreft. Hoe je het ook wendt of keert, de logica is ver te zoeken. En een beleid zoals in de UK zou ik veel liever zien.

analogworm wijzigde deze reactie 11-09-2019 22:54 (40%)

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:24
Gaat lekker... :N A sixth person died from vaping-related lung disease. CNN

icegodd wijzigde deze reactie 12-09-2019 10:53 (7%)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
icegodd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:52:
Gaat lekker... :N A sixth person died from vaping-related lung disease. CNN
En hoeveel mensen zijn er in de tussentijd overleden aan aan roken gerelateerde ziektes?

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:11
Albantar schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:36:
[...]

En hoeveel mensen zijn er in de tussentijd overleden aan aan roken gerelateerde ziektes?
We hebben het over 6 mensen die sinds Augustus dit jaar zijn overleden en bewezen gelinkt aan vaping .

Iedereen kan nu wel doen of er niets aan de hand is maar die struisvogel taktiek kan wel je dood betekenen !

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
leekers schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:55:
We hebben het over 6 mensen die sinds Augustus dit jaar zijn overleden en bewezen gelinkt aan vaping .

Iedereen kan nu wel doen of er niets aan de hand is maar die struisvogel taktiek kan wel je dood betekenen !
Voor zover ik kan zien gaat het in alle gevallen om mensen in Amerika die liquids op de zwarte markt kochten (dus ongereguleerde rotzooi) en in de meeste gevallen (wellicht alle gevallen) om liquids met THC.

Als je dus in Europa liquids dampt die je koopt bij reguliere verkopers (of zelf gebrouwen met ingrediënten van reguliere verkopers), zonder THC, dan lijkt me dat precies 0,0% op je van toepassing.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:11
Albantar schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:44:
[...]

Voor zover ik kan zien gaat het in alle gevallen om mensen in Amerika die liquids op de zwarte markt kochten (dus ongereguleerde rotzook) en in de meeste gevallen (wellicht alle gevallen) om liquids met THC.

Als je dus in Europa liquids dampt die je koopt bij reguliere verkopers (of zelf gebrouwen met ingrediënten van reguliere verkopers), zonder THC, dan lijkt me dat precies 0,0% op je van toepassing.
Er is dus niet 1 bewijs tot dus ver over de oorzaak dus het is aan te raden even erg voorzichtig te zijn met vapen .

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:15

VapingQueen

Patriotic Vapester!

[...]

Verdorrie, ik vape nu al een flink aantal jaren en ik ben nog steeds niet dood, toch maar terug naar de coke of een pil van Drion, dat zal sneller effect hebben...... >:)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
leekers schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:45:
Er is dus niet 1 bewijs tot dus ver over de oorzaak dus het is aan te raden even erg voorzichtig te zijn met vapen .
Er zijn wereldwijd miljoenen mensen die vapen. Heel toevallig kopen de zes mensen die de afgelopen maanden "aan vapen" zijn overleden hun liquids (waarschijnlijk met THC) op de Amerikaanse zwarte markt.

Gewoon geen troep op de zwarte markt kopen dus!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

[...]

Ik ga me niet vermoeien met linkjes, maar struin facebook maar eens af, daar vind je het verhaal van 1 van de ziekenhuishangers:

Ik ben dom, ik heb dank vape cartridges met THC gekocht. Ik weet het, ik ben dom.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001

renzo4000

*Doh!*

[...]

Als je dan toch met "statistieken" aan het gooien bent, post dan meteen even het aantal doden sinds augustus dit jaar aan roken ... Dat zet zaken pas goed in perspectief.

Edit:

https://www.ikwilstoppenm...en-en-cijfers-over-roken/

Alleen in Nederland al 20.000 doden per jaar

renzo4000 wijzigde deze reactie 12-09-2019 15:36 (11%)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Nog zo'n eentje, staat lekker groot op de homepage van CNN hier op het grote videoscherm bij ons op de afdeling: His vaping habit almost killed him

Wanneer je vervolgens het verhaal leest over die jongen blijkt dat hij via een dealer liquids met THC verkreeg en dat gebruikte. De volgende kop lijkt me dan beter: Vaping unregulated THC e-juice caused this boy to significantly damaged his lungs", maar dat valt natuurlijk niet binnen het anti-vape beleid dat overal gevoerd wordt ;)

• Barfman
[...]

Misschien iets meer verdiepen in vapen, en op de hoogte blijven van het nieuws.

https://www.international...iekte-gelinkt-aan-vaping/
en dan onderaan YouTube: Outbreak of lung disease not due to vaping nicotine

• KatirZan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Even een aantal zaken rondom het dampen en de huidige media die keihard inspringt op de (deels) onzin verhalen vanuit de VS en de opkomende ban voor fruitsmaakjesvloeistof..

Want ja....de ban die er komt is puur voor alle smaakjes...maar niet voor tabak smaak...zucht

Even de Nederlandse belangen organisatie Acvoda erbij halen...er is namelijk een onderzoek van het RIVM geweest, die Acvoda weer keihard onderuit beukt...zijnde dit document in PDF...

Leuk leesvoer ten aanzien van het RIVM Factsheet die is vrijgegeven (let op : aan de hand van zeer oud onderzoeksmateriaal maar dat leest men wel in de factsheet van Acvoda).

Zoals men op diverse forums al oppert : het word tijd dat er eens iemand opstaat om zijn/haar verhaal te doen en zijn/haar gezicht in de media wil laten zien om de rollen een keer om te draaien. Ik bedoel : Waarom krijg je in de UK gratis een e-sigaret als je wil stoppen met roken?

Maar afijn, ik maak al jaren mijn eigen brouwsels, waarbij tegenwoordig het meeste vanuit Duitsland komt (savevape) aangezien je daar nog alles boven de 10ml kan bestellen.....

Wabbawabbawabbawabba

• foxtrot81
Het zal me de reet niet meer roesten heb genoeg voor een paar jaar, en dan stoppen ik & me vrouwtje er toch mee......ben het gezeur meer dan beu ga lekker dampen en de rest zal me een worst wezen.

suc6 voor alle die de oneindige strijd aangaan ik heb er genoeg van na 3 jaar alles te lopen verdedigen tegen jan en alleman........

Het agenda is toch al lang duidelijk pppffff maak me er niet meer druk om dat mag de volgende maar doen.

• ChojinZ
  • Laatst online: 16:19
1nsane schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:08:
[...]

Dat, THC olie vapen lijkt me sowieso geen goed plan..
Waarom niet? Het vapen van cannabis word al decennia lang gedaan. Nog voordat de eerste e-cigarette massaal op de markt kwam. En is in al die jaren nooit als groot risico beschouwd.

Nu wil ik niet beweren dat het vapen van THC olie niet slecht is. Maar ik vermoed dat het een stuk minder risico vol is dat dat een aantal hier het doen geloven.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:11
ChojinZ schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:54:
[...]

Waarom niet? Het vapen van cannabis word al decennia lang gedaan. Nog voordat de eerste e-cigarette massaal op de markt kwam. En is in al die jaren nooit als groot risico beschouwd.

Nu wil ik niet beweren dat het vapen van THC olie niet slecht is. Maar ik vermoed dat het een stuk minder risico vol is dat dat een aantal hier het doen geloven.
Maar da's toch t vaporizen op een specifieke temperatuur om enkel de THC te verdampen? Da's wat anders als hasjolie oid in je reguliere damper te pleuren.

• ChojinZ
  • Laatst online: 16:19
analogworm schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:06:
[...]

Maar da's toch t vaporizen op een specifieke temperatuur om enkel de THC te verdampen? Da's wat anders als hasjolie oid in je reguliere damper te pleuren.
Klopt, maar dan nog zal er eerst onderzoek gedaan moeten worden voordat je kan stellen dat THC olie vapen slecht is.

Overigens word er ook vaak gevaped met een fohn. Daarvan zijn de temperaturen ook een stuk hoger en ongecontroleerd. Zover ik weet heeft dat nooit voor grote problemen gezorgd.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

@Mutatie @PalingDrone uiteindelijk trouwens voor de Pico 21700 gegaan, net een slag groter dan de Pico 25 (ligt iets prettiger in de palm) met de optie om grotere batterijen te kopen mocht ik daar ooit behoefte aan krijgen.
Mutatie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:55:
[...]

Ben zelf best fan van vaporesso, ik heb de tarot baby. Heerlijk ding. Laatst kunnen vergelijken met een eleaf istick pico. Heel verschil. De istick moet even op gang komen bij een hijs, een halve seconde ofzo waar de vaporesso er echt direct rook uit knalt als je de knop indrukt.
Valt mee, ik heb de pre-heat op 60W/1 seconde staan waardoor er vrijwel direct een goede hoeveelheid uit komt, en daarna schakelt het geval direct terug naar 30-40W liggend aan waar die op dat moment op staat. :)

Het zelfde had ik al bij de Pico 25, niet iets waar ik me ooit aan gestoord heb.

D4NG3R wijzigde deze reactie 12-09-2019 23:27 (4%)

• Yor

Yor

Yor1313#2571

KatirZan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:28:
Even een aantal zaken rondom het dampen en de huidige media die keihard inspringt op de (deels) onzin verhalen vanuit de VS en de opkomende ban voor fruitsmaakjesvloeistof..

Want ja....de ban die er komt is puur voor alle smaakjes...maar niet voor tabak smaak...zucht

Even de Nederlandse belangen organisatie Acvoda erbij halen...er is namelijk een onderzoek van het RIVM geweest, die Acvoda weer keihard onderuit beukt...zijnde dit document in PDF...

Leuk leesvoer ten aanzien van het RIVM Factsheet die is vrijgegeven (let op : aan de hand van zeer oud onderzoeksmateriaal maar dat leest men wel in de factsheet van Acvoda).

Zoals men op diverse forums al oppert : het word tijd dat er eens iemand opstaat om zijn/haar verhaal te doen en zijn/haar gezicht in de media wil laten zien om de rollen een keer om te draaien. Ik bedoel : Waarom krijg je in de UK gratis een e-sigaret als je wil stoppen met roken?

Maar afijn, ik maak al jaren mijn eigen brouwsels, waarbij tegenwoordig het meeste vanuit Duitsland komt (savevape) aangezien je daar nog alles boven de 10ml kan bestellen.....
ACVODA, die club dwazen die gingen protesteren en dikke wolken leggen? Die club waarvan niemand weet wat ze doen? Die club die niks, maar dan ook werkelijk niks voor elkaar krijgt?

Nee, die slaan de plank mis. Net zoals de ecigbond. Acvoda gaat nulkommanul klaarspelen.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Wie dan wel, @yor?

De miljardenlobbies van de tabaksindustrie en de farmaceutische industrie zijn tegen dampen, en overheden zien het als een bedreiging voor een melkkoe (accijnzen op tabak). Veel anti-rook-lobbies zijn ook tegen dampen puur en alleen omdat het teveel op roken lijkt en omdat ze kennelijk strijden tegen nicotine en niet tegen rook... Dus dat is ook het enige punt waarop de anti-rook-lobby en de tabakslobby het met elkaar eens zijn! Om daar effectief tegen te strijden heb je een vergelijkbare lobby nodig. Of een RIVM dat wel zijn werk goed doet, zoals het equivalent in het VK...

Albantar wijzigde deze reactie 13-09-2019 10:47 (27%)

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:20
barrymossel schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:01:
Zelf denk ik eraan deze te bestellen in China: http://www.vapexperience.nl/ehpro-101-pro-75w-tc-mod.html (of z'n kleinere broertje). Helaas geen usb aansluiting, maar dat maakt voor mij niet uit. Deze dan eerst combineren met m'n Zenith tankje en in de toekomst wellicht wat anders...
Ik heb m (het kleine broertje) gecombineerd met een kayfun prime. Ook al is het het kleine broertje, het is een lang ding. Regelmatig andere dampers op me afgekomen met tubemods die dan hopen dat het verschil in lengte alleen voor de damper geldt 😂

Anyway, dat ding ziet er sjiek uit hoor met een mooie rta erop.

• pistole
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16-09 20:09

pistole

Frutter

Misschien interessant om te kijken voor degene die schrikken van de recente 'vaping deaths':

Ik frut, dus ik epibreer

• barrymossel
Mar2zz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:23:
[...]

Ik heb m (het kleine broertje) gecombineerd met een kayfun prime. Ook al is het het kleine broertje, het is een lang ding. Regelmatig andere dampers op me afgekomen met tubemods die dan hopen dat het verschil in lengte alleen voor de damper geldt 😂

Anyway, dat ding ziet er sjiek uit hoor met een mooie rta erop.
Hahaha. Toevallig een foto met dat ding in je handen?

• yrew
  • Laatst online: 17-09 15:18
Ik heb er de laatste dagen best wat over gelezen. Ik vape zelf al 4 jaar droge kruiden en sinds dit jaar zijn daar ook thc cartridges bij gekomen vanwege het feit dat het niemand opvalt en het gemak op bijvoorbeeld festivals. Daarbij had ik al wel meteen mijn bedenkingen gehad, want de carts die je in Europa kan kopen, komen allemaal van de zwarte markt en het is dus maar de vraag wat voor olie er precies in je cartridge zit. Daarnaast komen de carts allemaal uit China en daar is geen regulering op. Oftewel je hebt geen idee wat je nu precies vaped.

De thc olie bestaat enerzijds uit een thc concentraat wat opgelost is omdat het anders te dik is om middels carts te vapen. Op de zwarte markt wordt altijd alles extra verdund en worden er ook weer een verdikker gebruikt om aan de juiste consistentie te komen. Vervolgens voegen ze er nog wat terpenen aan toe (zeg maar de smaak/geur stoffen) om aan bepaalde profielen te voldoen (skywalker OG, Banana Kush, PineApple Express etc). Het is dus echt zooi en ik heb mijn carts weg gegooid gisteren.

Wat volgens mij nu het grootste probleem is, is dat er sinds kort Vitamine E acetaat gebruikt is op de zwarte markt. Dit spul is helemaal niet bedoeld om te vapen en zorgt ervoor dat er olie condenseert aan de binnenkant van je longen. Dit wordt door je lijf bestreden en zo onstaan de heftige ontstekingen. Dit is ook niet iets wat op lange termijn opbouwt. De meeste slachtoffers ervaren de klachten na een dag of 5 tot 7. Dit begint met misselijkheid, overgeven, koorts en hoesten. Daarna krijg je last van pijn in je longen en kortademigheid.

De carts die je in Amerika via licensed dispensaries kan kopen zijn wel veilig. Hier is volgens mij weinig mis mee maar ook hier komt het voor dat er toch zwarte markt cartidges tussen komen. Er is namelijk minimaal 1 geval waarbij de klachten begonnen na het vapen van een cart die via een licensed dispensary aangekocht is. Er is nu een merk Rove (https://rovebrand.com/products/) wat inmiddels met een qr code in de verpakking werkt die eenmalig te scannen is. Hiermee ben je iets zekerder van het feit dat je een echte cart te pakken hebt. Verder is het namelijk niet meer met het blote oog te zien. Alle verpakkingen van carts zijn namelijk gewoon via dhgate te bestellen uit China, je hoeft ze daarna alleen nog maar met je eigen zooi te vullen.

Het hele probleem heeft dus helemaal niks met e-juice vapen te maken. De berichtgeving gisteren op de NOS was ook redelijk bedroevend.

huh?!?!?

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:14
pistole schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:27:
Misschien interessant om te kijken voor degene die schrikken van de recente 'vaping deaths':

[YouTube: Vaping deaths media frenzy?]
Mensen die als hobby vuurspuwen hebben lopen ook een groot risico op longontsteking, dit komt door de lampolie die soms in de longen kan komen, wanneer je je eens verslikt met water loop je dat risico niet.
Longen houden nou eenmaal niet van olie, iets wat wateroplosbaar is zal het menselijk lichaam prima kunnen afvoeren/verwerken.
Olie lost niet op in water en je bent echt volkomen knetter wanneer je een olie aerosol over je longen gaat inhaleren.
Bak gewoon een lekkere cake, brownie of boterkoek mocht je thc binnen willen krijgen want thc bindt zich prima aan vetten en je spijsvertering kan daar mee omgaan. Longen niet.

My DnB is Liquid

• barrymossel
yrew schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:49:
Ik heb er de laatste dagen best wat over gelezen. Ik vape zelf al 4 jaar droge kruiden en sinds dit jaar zijn daar ook thc cartridges bij gekomen vanwege het feit dat het niemand opvalt en het gemak op bijvoorbeeld festivals. Daarbij had ik al wel meteen mijn bedenkingen gehad, want de carts die je in Europa kan kopen, komen allemaal van de zwarte markt en het is dus maar de vraag wat voor olie er precies in je cartridge zit. Daarnaast komen de carts allemaal uit China en daar is geen regulering op. Oftewel je hebt geen idee wat je nu precies vaped.

De thc olie bestaat enerzijds uit een thc concentraat wat opgelost is omdat het anders te dik is om middels carts te vapen. Op de zwarte markt wordt altijd alles extra verdund en worden er ook weer een verdikker gebruikt om aan de juiste consistentie te komen. Vervolgens voegen ze er nog wat terpenen aan toe (zeg maar de smaak/geur stoffen) om aan bepaalde profielen te voldoen (skywalker OG, Banana Kush, PineApple Express etc). Het is dus echt zooi en ik heb mijn carts weg gegooid gisteren.

Wat volgens mij nu het grootste probleem is, is dat er sinds kort Vitamine E acetaat gebruikt is op de zwarte markt. Dit spul is helemaal niet bedoeld om te vapen en zorgt ervoor dat er olie condenseert aan de binnenkant van je longen. Dit wordt door je lijf bestreden en zo onstaan de heftige ontstekingen. Dit is ook niet iets wat op lange termijn opbouwt. De meeste slachtoffers ervaren de klachten na een dag of 5 tot 7. Dit begint met misselijkheid, overgeven, koorts en hoesten. Daarna krijg je last van pijn in je longen en kortademigheid.

De carts die je in Amerika via licensed dispensaries kan kopen zijn wel veilig. Hier is volgens mij weinig mis mee maar ook hier komt het voor dat er toch zwarte markt cartidges tussen komen. Er is namelijk minimaal 1 geval waarbij de klachten begonnen na het vapen van een cart die via een licensed dispensary aangekocht is. Er is nu een merk Rove (https://rovebrand.com/products/) wat inmiddels met een qr code in de verpakking werkt die eenmalig te scannen is. Hiermee ben je iets zekerder van het feit dat je een echte cart te pakken hebt. Verder is het namelijk niet meer met het blote oog te zien. Alle verpakkingen van carts zijn namelijk gewoon via dhgate te bestellen uit China, je hoeft ze daarna alleen nog maar met je eigen zooi te vullen.

Het hele probleem heeft dus helemaal niks met e-juice vapen te maken. De berichtgeving gisteren op de NOS was ook redelijk bedroevend.
Goed verhaal. Bron?

• yrew
Deze vat het redelijk behoorlijk samen:

https://www.commentarymag...ety/vaping-a-moral-panic/

hier nog een artikel over de producenten van dikmakers en het feit dat ze onderzocht worden:

https://www.washingtonpos...d-illicit-vaping-products

hier nog een artikel waarin beschreven wordt dat een cart gekocht is in de winkel:
https://mjbizdaily.com/de...e-health-authorities-say/

en ietwat offtopic voor hier, maar wel interessant omdat er net al edibles genoemd werden:
https://sapiensoup.com/human-metabolism-thc

huh?!?!?

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Er is meer informatie over de uitbraak van "vape lung" via het CDC...

Het gaat om enkele honderden slachtoffers, waaronder een stuk of zes dodelijke slachtoffers, in geografisch zeer beperkte pockets in de VS. Het lijkt er sterk op dat de oorzaak is: vitamine-E-acetaat in bij straatdealers gekochte illegale THC-vloeistof. Bij een heleboel slachtoffers is een zeer hoge concentratie van die olie in de liquid aangetroffen. Die olie vormt een film in de longblaasjes waardoor er een zware longontsteking ontstaat.

Nicotine lost niet op in olie, maar in alcohol, vandaar dat propyleenglycol en plantaardige glycerol (beide alcoholen) als oplosmiddel worden gebruikt. Daar kan dus nooit zo'n longontsteking door veroorzaakt worden.

• yrew
Albantar schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:19:
Er is meer informatie over de uitbraak van "vape lung" via het CDC...

Het gaat om enkele honderden slachtoffers, waaronder een stuk of zes dodelijke slachtoffers, in geografisch zeer beperkte pockets in de VS. Het lijkt er sterk op dat de oorzaak is: vitamine-E-acetaat in bij straatdealers gekochte illegale THC-vloeistof. Bij een heleboel slachtoffers is een zeer hoge concentratie van die olie in de liquid aangetroffen. Die olie vormt een film in de longblaasjes waardoor er een zware longontsteking ontstaat.

Nicotine lost niet op in olie, maar in alcohol, vandaar dat propyleenglycol en plantaardige glycerol (beide alcoholen) als oplosmiddel worden gebruikt. Daar kan dus nooit zo'n longontsteking door veroorzaakt worden.
Het stomme is dat THC ook oplost in alcohol, maar dan wordt het te dun en dan lijkt het niet meer "echt", daarom zijn ze die vitamine-E-acetaat toe gaan voegen.

edit: Ik las nog een mooie verhaal over waarom een zwarte markt uiteindelijk bediend wordt door het laagste van het laagste en dat is deWikipedia: The Market for Lemons

yrew wijzigde deze reactie 13-09-2019 13:34 (11%)

huh?!?!?

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:20
barrymossel schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:02:
[...]

Hahaha. Toevallig een foto met dat ding in je handen?
Ehpro 50W met Kayfun Prime

Mijn vrouw heeft met glas als tank. Wat is deze kayfun een top rta voor MTL!
Ehpro 50W met Kayfun Prime glas

Mar2zz wijzigde deze reactie 13-09-2019 15:05 (17%)

• KatirZan
  • Laatst online: 15:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik ben nu al een tijdje in de weer met een Smok Xpriv (225W) in combinatie met de Smok TFV12 Prince Cloud Beast tank op 0,12ohm.

Das best leuk stoomboten :+

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True