Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 95 Laatste
Acties:

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01:23

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:23:
[...]

Waarom zou je daar huiverig voor moeten zijn in de wetenschap dat:

- Je geen idee hebt wat voor “kwaliteit” batterij er in een gesloten mod zit?

- Je met een losse batterij dat dus wel weet?

- Als je evt bang bent omdat er unprotected cells in gaan, dan heb ik nieuws, die zitten ook in gesloten mods :-) en kwaliteitsproducten als Vaporesso hebben uitstekende protection cirquits.

Verhalen over ontplofte vapers, de keren dat zoiets gebeurde ging het om Mech mods (dus batterij rechtstreeks op een enorm dikke coil) en waren het slechte/ongeschikte batterijen.

Deze 18650 cellen zitten ook gewoon in van die high output zaklampen :-) en in een hoop andere zaken.

Hoef je echt geen schrik van te hebben!
Voor vapen gebruik je juist unprotected 18650 enz, zaklampen gebruiken juist protected 18650's.... ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:58
VapingQueen schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Voor vapen gebruik je juist unprotected 18650 enz, zaklampen gebruiken juist protected 18650's.... ;)
Niet altijd! Sommige zaklampen hebben een unprotected 18650, maar, die hebben dan wel weer interne electronica die ze beschermen.

Het neemt m’n punt verder niet weg dat een unprotected 18650 in een mod vaak veiliger is dan een goedkope mod met interne batt :-)

Adjust non olet

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:12:
[...]

Het neemt m’n punt verder niet weg dat een unprotected 18650 in een mod vaak veiliger is dan een goedkope mod met interne batt :-)
Dat ben ik zonder meer met je eens ÉN ook nog milieuvriendelijker (zover dat kan....).

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 11:20

Cybergamer

Wanna Play a Game?

rg-mohwa schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:33:
[...]

Mijn vriendin gebruikt ook vaak mijn q16 vandaar dat die regelmatig veel achter elkaar word gebruikt....ik zeg elke keer wil je er ook een maar dat is een heel ander verhaal :+ de Q16 gebruik ik nu altijd op de laagste stand omdat anders de coil helemaal snel op is.

Ikzelf ben een vooralsnog huiverig voor losse batterijen vandaar dat ik graag een interne batterij zou willen hebben. qua specs ziet de cool fire mini er volgens mij goed uit. ik vraag me alleen af of het veel verschil maak of ik nu die kit gebruik of een andere losse box mod
Zolang je de losse batterijen niet van een of andere vage chinasite haalt is er niets aan de hand... We hebben hier in NL prima online shops die kwalitatief goeie accu's verkopen (Zwoofs.nl en nkon.nl bijvoorbeeld).

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | GFT STATS | YouTube | Twitch

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Moet de kleur van de damp altijd wit zijn eigenlijk? Heb die BlackNote Legato eens gekocht, toch het idee dat daar iets blauwige/bruinige damp vanaf komt ipv duidelijk wit zoals van die van Millers. (Nu was de kleur van die vloeistof van Millers ook helder i.p.v. bruinig :P)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
WhatsappHack schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:58:
Moet de kleur van de damp altijd wit zijn eigenlijk? Heb die BlackNote Legato eens gekocht, toch het idee dat daar iets blauwige/bruinige damp vanaf komt ipv duidelijk wit zoals van die van Millers. (Nu was de kleur van die vloeistof van Millers ook helder i.p.v. bruinig :P)
Hoeft opzich niet zolang je maar niet het idee hebt dat het erg is, kleur kán een beetje verschillen in de damp.

Hoe bevalt die?

Adjust non olet

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
1nsane schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:00:
[...]

Hoeft opzich niet zolang je maar niet het idee hebt dat het erg is, kleur kán een beetje verschillen in de damp.

Hoe bevalt die?
Okee, thanks! :)

BlackNote? Best okee! Naar tabak vind ik het nog steeds niet echt smaken (doch komt het misschien iets dichter in de buurt), maar de "hint van noten" vind ik ergens wel kloppen - al kom je daar pas na een tijdje achter, een smaak die je niet helemaal thuis kon brengen. Niet verkeerd. Hij is wat zachter dan die van Millers (brandt minder in de keel, wellicht vanwege 50/50 ipv 70/30?), maar above all: een stuk minder zoet. En dat laatste vind ik denk ik wel fijn, die Millers USA smaakte wat onnatuurlijker door dat zoetje. Weet alleen niet of het nou zo speciaal is dat het de meerprijs rechtvaardigt, maar daar kan ik sowieso eigenlijk weinig betrouwbaars over zeggen gezien ik net ben begonnen. :P

Ik heb ook nog een andere variant van millers liggen overigens, die ga ik volgende week uitproberen.
... En dan heb ik nog Appel waar ik heel erg benieuwd naar ben, maar stiekem niet weet of ik het daar een hele week op ga volhouden. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
WhatsappHack schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:12:
[...]

Okee, thanks! :)

BlackNote? Best okee! Naar tabak vind ik het nog steeds niet echt smaken (doch komt het misschien iets dichter in de buurt), maar de "hint van noten" vind ik ergens wel kloppen - al kom je daar pas na een tijdje achter, een smaak die je niet helemaal thuis kon brengen. Niet verkeerd. Hij is wat zachter dan die van Millers (brandt minder in de keel, wellicht vanwege 50/50 ipv 70/30?), maar above all: een stuk minder zoet. En dat laatste vind ik denk ik wel fijn, die Millers USA smaakte wat onnatuurlijker door dat zoetje. Weet alleen niet of het nou zo speciaal is dat het de meerprijs rechtvaardigt, maar daar kan ik sowieso eigenlijk weinig betrouwbaars over zeggen gezien ik net ben begonnen. :P

Ik heb ook nog een andere variant van millers liggen overigens, die ga ik volgende week uitproberen.
... En dan heb ik nog Appel waar ik heel erg benieuwd naar ben, maar stiekem niet weet of ik het daar een hele week op ga volhouden. :P
Nee maar zoals ik al zei, zoals echte tabak gaat het nooit zijn.

Ik kan je wel een keer een flesje sturen van mijn eigen mix, vind ik persoonlijk nog iets beter smaken maargoed dat is mn persoonlijke smaak uiteraard :-)

Adjust non olet

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

San Francisco verbiedt e-sigaretten als eerste stad in VS

San Francisco heeft als eerste stad in de Verenigde Staten een verbod op e-sigaretten uitgevaardigd. Het gemeentebestuur wil eerst meer duidelijkheid over de gezondheidsrisico's van de elektronische rookwaren.

Het verbod houdt in dat de verkoop van e-sigaretten niet meer is toegestaan. Dat geldt voor fysieke winkels, maar ook voor webshops. Die mogen niet langer leveren bij adressen in San Francisco.

Voorstanders hopen dat door het verbod minder minderjarigen verslaafd raken aan nicotine. Ze beschuldigen producenten van e-sigaretten ervan dat die zich op deze doelgroep richten door producten met allerlei smaken te verkopen.

'); DROP TABLE users;--

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:06
Ja zag het net ook, vreemd, want dan zouden ze gewone sigaretten toch ook moeten verbieden.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Soldaatje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:50:
[...]

Ja zag het net ook, vreemd, want dan zouden ze gewone sigaretten toch ook moeten verbieden.
Tuurlijk niet, daar wordt flink aan verdiend, daarnaast wordt de populatie in bedwang gehouden door een vroegtijdige dood, wat op zich een hoop geld bespaart ;)

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Nee maar zoals ik al zei, zoals echte tabak gaat het nooit zijn.
Klopt, verbranding vs verdamping, 2 totaal verschillende dingen.

• 1nsane
VapingQueen schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:48:
[...]

Klopt, verbranding vs verdamping, 2 totaal verschillende dingen.
Dat dus, je kan wel de smaak van tabak benaderen met een mix van aroma’s dat je denkt, hmm, tabak! Net als dat dat kan voor aarbeien, cupcakes en noem maar op maar de verbrandingsrook plus nitrosaminen, CO en alle andere rommel die de rook ervaring geven niet.

Adjust non olet

• Stapper55
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17-10 22:05
net mailtje gehad,,, alles boven de 10 ml is afgelopen.
Dat gaat dus ook gelden voor savevape en zo...je base de hele mikmak..

Ik weet nog hoe het ging met de tabak... leveranciers kregen gewoon een mail van stuur naar nederland en hop 10 mille boete...

ali en fasttech ed, gaan ze gewoon verbieden aan consumenten te leveren..
vergeet niet dat bijna alle elektronica uit die landen komt, kleding ect ect... dus die gaan hun nek niet uitsteken als Nederland met heffingen dreigt.
Die gaan over een tijdje niet meer leveren, let maar op.

Dit land is knettergek aan het worden,,, wen er maar aan... over een paar jaar is vaping afgelopen :(

• Stapper55
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17-10 22:05

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:39
Lekker dan, heb net een Tarot Baby na zon 9 maand met de q16 vapen (heerlijk apparaatje die Tarot) en de vloeistof vliegt erdoor. Zat er net aan te denken grote hoeveelheden zelf aan te maken. Zijn er nog omwegen voor te vinden?

Verdient de medische wereld nog niet genoeg aan longkanker e.d. Ongelimiteerde winsten op medische behandelingen ftw!! gvd /rant

Ps iemand toevallig ideeeën welke coils er in de NRG SE tank passen die mss wat goedkoper zijn uit china bv, we zijn wel nederlanders he :P

Op het moment aan de dragon vape milkshake, erg lekker imo maar zo zoet dat ik denk dat de coils erdoor gaan vliegen :+

En anderen ook last van gehad dat de GT mesh coil wat lekt? Wat je er aan kan doen? Het komt dan wat uit de rand vlak boven de airflow. Dacht eerst aan de o-rings maar dat was het niet. Het lijkt door de coil te lekken naar onderen. Met de andere coil die erbij zat geen lekkage. De q16 heeft nooit een drupje gelekt.

Mutatie wijzigde deze reactie 27-06-2019 15:39 (23%)

• 1nsane
Mutatie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:41:
Lekker dan, heb net een Tarot Baby na zon 9 maand met de q16 vapen (heerlijk apparaatje die Tarot) en de vloeistof vliegt erdoor. Zat er net aan te denken grote hoeveelheden zelf aan te maken. Zijn er nog omwegen voor te vinden?

Verdient de medische wereld nog niet genoeg aan longkanker e.d. Ongelimiteerde winsten op medische behandelingen ftw!! gvd /rant

Ps iemand toevallig ideeeën welke coils er in de NRG SE tank passen die mss wat goedkoper zijn uit china bv, we zijn wel nederlanders he :P

Op het moment aan de dragon vape milkshake, erg lekker imo maar zo zoet dat ik denk dat de coils erdoor gaan vliegen :+

En anderen ook last van gehad dat de GT mesh coil wat lekt? Wat je er aan kan doen? Het komt dan wat uit de rand vlak boven de airflow. Dacht eerst aan de o-rings maar dat was het niet. Het lijkt door de coil te lekken naar onderen. Met de andere coil die erbij zat geen lekkage. De q16 heeft nooit een drupje gelekt.
Yup, die meshers lekken nogal eens.

Voor coils kan je beste AliE checken.

Adjust non olet

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:39
1nsane schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:22:
[...]

Yup, die meshers lekken nogal eens.

Voor coils kan je beste AliE checken.
Hmm, jammer want de smaak is wel erg goed.
Op alie zijn de gt coils niet goedkoper dan hier. Schijnt dat verschillende merken compatible zijn maar zie even door de coils het bos niet meer

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Arme VVD, die zien hun winst nu natuurlijk niet, droeftoeters zijn het.

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | GFT STATS | YouTube | Twitch

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Ik gebruik ook meestal de NRG GT Mesh Coils maar heb nog nooit last gehad van lekken. Ik heb wel regelmatig dat ze snel verbrand smaken door de zoete liquid, maar dan maak ik de coil schoon met gedenatureerde alcohol, goed uitspoelen en laten drogen, en kunnen ze er weer tegen aan. De coil is vaak nog erg schoon maar door de verhitting van suikers kan er karamelisatie ontstaan.

Barfman wijzigde deze reactie 27-06-2019 20:55 (69%)

System | Racing is in my Blood

• Barfman
Aromaster is nu live https://www.aromaster.nl/
Website ziet er cool uit, en je kan liters pg en vg kopen en natuurlijk aroma's

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-10 19:42
Ik gebruik op dit moment de Justfog C601. Geweldig apparaat, ik heb er thuis eentje bij mijn bureau liggen en de andere is voor onderweg en op kantoor. Ik vroeg mij alleen af of er nog kleinere e-smokers zijn, voor aan je sleutelbos (als reserve). Gewoon iets kleins, dat je niet af kan stellen maar gewoon werkt. Liefst ook zonder losse coils maar met cartridges, zoals de C601 die ik nu heb, waar het "dopje" zowel je adem tuutje, je reservoir als je coil bevat.

Ik ben nog niet volledig over, maar ik rook wel (minimaal) 75% minder. Ik rookte bijna een pak shag per dag, ik rook nu nog 4 a 5 shagjes per dag, alleen maar vanwege die e-smoker.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:34

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Barfman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:56:
Cool!

Ik heb nog snel even een flinke voorraad van mijn favoriete shake'n'vapes ingeslagen zodat ik het uitzingen tot het nieuwe vape-landschap een beetje vorm heeft gekregen.

Hoe werkt het eigenlijk met die spullen van Aromaster? In welke verhoudingen moet je het mixen? Moet het ook steepen en zo ja hoe lang? Helaas staat er op de site zelf niet hoe het werkt.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:29
Albantar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Cool!

Ik heb nog snel even een flinke voorraad van mijn favoriete shake'n'vapes ingeslagen zodat ik het uitzingen tot het nieuwe vape-landschap een beetje vorm heeft gekregen.

Hoe werkt het eigenlijk met die spullen van Aromaster? In welke verhoudingen moet je het mixen? Moet het ook steepen en zo ja hoe lang? Helaas staat er op de site zelf niet hoe het werkt.
Ik lees 2 delen aroma op 1 deel verdunner.
Indien gekozen wordt voor het verdunnen van het aroma met een aromaverdunner is het mengadvies 2 delen aroma op 1 deel verdunner.
Bij onverdund gebruik op basis van smaak doseren.
https://www.aromaster.nl/product/smoothie/

80 ml, dan heb je dus 120ml liquid (zonder nicotine) voor 20 euro. Echt aroma is het ook niet dan imo.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:49
Catch22 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Ik lees 2 delen aroma op 1 deel verdunner.

[...]

https://www.aromaster.nl/product/smoothie/

80 ml, dan heb je dus 120ml liquid (zonder nicotine) voor 20 euro. Echt aroma is het ook niet dan imo.
das 60%.. Normale recepten op eliquid recipes varieren van 5% tot max 25%.. beetje jammer dat ze er niet bij vertellen welk merk de aroma's zijn zodat je ze tenminste kan gebruiken in bekende recepten voor taart..

Dus misschien idd meer shake 'n vapes dan iets anders

analogworm wijzigde deze reactie 28-06-2019 13:24 (5%)

• Catch22
analogworm schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:19:
[...]

das 60%.. Normale recepten op eliquid recipes varieren van 5% tot max 25%.. beetje jammer dat ze er niet bij vertellen welk merk de aroma's zijn zodat je ze tenminste kan gebruiken in bekende recepten voor taart..

Dus misschien idd meer shake 'n vapes dan iets anders
66% zelfs.
https://www.facebook.com/...8/posts/1105400756335513/
Straks dus 12 10ml flesjes voor een fles liquid van 120ml.
Heb zelf net weer een Boss shots levering afgevuld. 2,5 liter met als enige afval een paar seals... Met de Nederlandse regelgeving zou ik dan 250 lege flesjes, doosjes en bijsluiters hebben

• analogworm
Catch22 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:49:
[...]

66% zelfs.
https://www.facebook.com/...8/posts/1105400756335513/
Straks dus 12 10ml flesjes voor een fles liquid van 120ml.
Heb zelf net weer een Boss shots levering afgevuld. 2,5 liter met als enige afval een paar seals... Met de Nederlandse regelgeving zou ik dan 250 lege flesjes, doosjes en bijsluiters hebben
haha, ja want 1 bijsluiter is niet genoeg natuurlijk. Volledig eens, absurd gedoe allemaal. Gelukkig is er flavour boss! Alleen jammer dat die inmiddels ook geen 1 liter shots meer verkopen.. 500ml, 250ml, of shake 'n vape en samples..

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Nu online
De kleine flesjes voor de aroma's hoeven ook niet zo'n punt te zijn. Van Inawera heb ik 2-5% nodig. Dus 20 tot 50 keer verdunnen. Geeft 200 tot 500 ml. Kan met andere merken aroma's ook prima. Enig nadeel is doseren (1 ml spuitje lost dat op) en marketing natuurlijk.

Most people would rather die than think and many of them do! - Bertrand, 'The ABC of Relativity' De relativiteit van de lach. Niet denken.

• Catch22
Zarathustra schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:58:
De kleine flesjes voor de aroma's hoeven ook niet zo'n punt te zijn. Van Inawera heb ik 2-5% nodig. Dus 20 tot 50 keer verdunnen. Geeft 200 tot 500 ml. Kan met andere merken aroma's ook prima. Enig nadeel is doseren (1 ml spuitje lost dat op) en marketing natuurlijk.
Dat is waar, maar ik vind het zelf wel problematisch als shake n vape zoveel zooi geeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zarathustra
  • Nu online
Catch22 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Dat is waar, maar ik vind het zelf wel problematisch als shake n vape zoveel zooi geeft.
Helemaal met je eens. Net 2x 30ml gemixt en zie de berg plastic al voor me...

Ben nu twee weken van 20mg naar 15mg gegaan. Niets van gemerkt. Behalve toen ik nog een oude liquid met 20mg dampte :) Op naar de 10!

Most people would rather die than think and many of them do! - Bertrand, 'The ABC of Relativity' De relativiteit van de lach. Niet denken.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Barfman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:56:
Mooie website, kan alleen nergens zien of ze ook KvK geregistreerd zijn. En volgens mij zijn dit soort aromas niet echt voor vape bedoeld, maar voor water (lees: limonade)?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• analogworm
Cybergamer schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Mooie website, kan alleen nergens zien of ze ook KvK geregistreerd zijn. En volgens mij zijn dit soort aromas niet echt voor vape bedoeld, maar voor water (lees: limonade)?
Kvk nr staat in de algemene voorwaarden.. De grap is juist dat ze de wetgeving willen omzeilen door te pretenderen dat hun producten niet voor vapes bedoelt zijn. Vandaar dat ze ook komische accessoires verkopen..

Ik ben alleen benieuwd of de façade stand houdt. Het is in ieder geval op ludieke manier weerstand bieden.

analogworm wijzigde deze reactie 28-06-2019 16:15 (3%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Inderdaad een leuke site, maar aangezien ze niet vermelden welk merk aroma het is, zal ik er niet kopen. Dat is gelukkig ook niet nodig, heb genoeg adressen waar ik mijn merkaroma's kan halen. Ik zal niet getroffen worden door de "nieuwe" TPD, maar dat heeft het nog nooit gedaan. NicShots heb ik nog nooit gebruikt en zal ik ook nooit gebruiken, zelfde zal gelden voor aroma's, Pg en Vg.
Wel jammer dat men het vapen kapot wil maken, ook al weten ze dat dat ze niet gaat lukken, deze patriot zullen ze nooit klein krijgen, hoe dan ook. Als ik ze zou hebben, dan zou ik de ballen uit mijn broek lachen om dit amateuristische pubergedrag van "onze" regering. _O- :P _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barfman
Cybergamer schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:54:
[...]

https://www.vapefuel.nl/ = https://www.aromaster.nl/
Dus waarom de aroma's geen naam hebben is misschien wel door de nieuwe regels.
Plus ze hebben een hoop eigen aroma's die eigenlijk naamloos zijn.

Barfman wijzigde deze reactie 29-06-2019 13:39 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19:35
Al een tijdje geleden dat ik gepost heb hier. Heb inmiddels de Zenith met de Innokin kroma a. Erg tevreden over gaat langer mee dan me Justfog q16.
Ben al een anderhalve maand gestopt met het roken.

Echter moet ik soms flink hoesten van de nic salts, bij normale liquids geen problemen mee.
Hebben meer mensen hier last van?

Damp op 0.8 ohm op 16.5 watt.
20 mg Migo Tropical mix

Bassbounce wijzigde deze reactie 30-06-2019 23:33 (10%)

Huidige Pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zarathustra
  • Nu online
@Bassbounce geen problemen mee, omgekeerd zelfs: NIC salts zijn veel milder. Merk wel dat bijvoorbeeld citrussmaken wat irriterender zijn dan andere smaakjes.

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-10 09:02
Verbod >10mg is wel jammer maar ik mis het niet... Ik kon niet eens shake&vape met 6 of 12 mg kopen, maar ik kan wel 10ml+12mg nic kopen 8)7 .

vanaf nu buitenland bestellen :(

icegodd wijzigde deze reactie 03-07-2019 00:47 (3%)

• erikwevers
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 04-07 15:58
Nou ik mis m'n shake and vape wel.. Valt me wel op dat ze zich allemaal netjes aan de regels houden.. had ik niet verwacht.. haha Helaas voor mij dan ook https://ecigsmart.nl waar ik altijd bestelde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
erikwevers schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:03:
Nou ik mis m'n shake and vape wel.. Valt me wel op dat ze zich allemaal netjes aan de regels houden.. had ik niet verwacht.. haha Helaas voor mij dan ook https://ecigsmart.nl waar ik altijd bestelde.
Gezien de intensieve controles en navenante boetes is dat niet heel gek

• erikwevers
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 04-07 15:58
Catch22 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Toch wel benieuwd in hoeverre die regels dan gelden ofzo.. Bij https://ecigsmart.nl is alles bijvoorbeeld helemaal weg maar bij andere zie je nog wel de shake en vapes staan alleen kan je ze niet meer bestellen? Dan verwijzen ze naar een buitenlands adres?? Is toch eigenlijk ook niet oke dan lijkt me?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

erikwevers schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:21:
[...]

Dan verwijzen ze naar een buitenlands adres?? Is toch eigenlijk ook niet oke dan lijkt me?
Wat is er dan niet ok aan?

VapingQueen wijzigde deze reactie 04-07-2019 10:56 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barfman
erikwevers schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:21:
[...]

Toch wel benieuwd in hoeverre die regels dan gelden ofzo.. Bij https://ecigsmart.nl is alles bijvoorbeeld helemaal weg maar bij andere zie je nog wel de shake en vapes staan alleen kan je ze niet meer bestellen? Dan verwijzen ze naar een buitenlands adres?? Is toch eigenlijk ook niet oke dan lijkt me?
Je mag als Belg of Duitser of andere inwoners uit het buitenland wel grote flessen naar een Nederlander versturen. De winkel zelf mag geen grotere flessen naar Nederlanders sturen.

Gelukkig zijn er alternatieven in Nederland waar je wel gewoon legaal grote flessen mag kopen. Die alternatieven heb ik al eerder aangegeven.

Barfman wijzigde deze reactie 04-07-2019 15:09 (5%)

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:05

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik meld me hier ook even.
Nu 2/3 maanden gestopt met roken. Rookte Marlboro medium ongeveer 10 per dag.

Nu heb ik de Innokin Coolfire mini D22 set gekocht en een extra Justfoq ding om daar een ander smaakje in te doen.

Nicotine heb ik redelijk snel afgebouwd (begon met 9 maar die was veel te heftig) van 6 naar 3 en dat bevalt uitstekend.

Ik gebruik de Blacknote Rock (rood) en nog een menthol in die andere tank.

Bevalt goed maar begrijp niet zo heel goed of ik nou 1.6ohm of 0.8ohm moet gebruiken.
De 1.6ohm lijkt beter te voelen echter voel ik iets minder de rook "kick" dan bij sigaretten. misschien vanwege het nicotine gehalte. Tussen de 2 coils voel ik erg weinig verschil.

Ik zou eigenlijk wat meer damp en wat meer kick willen. Wat moet ik dan instellen of veranderen?
Hij staat op 10-12watt is dat ok?

ApC_IcE wijzigde deze reactie 04-07-2019 17:11 (6%)

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:12
ApC_IcE schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:06:
Ik meld me hier ook even.
Nu 2/3 maanden gestopt met roken. Rookte Marlboro medium ongeveer 10 per dag.

Nu heb ik de Innokin Coolfire mini D22 set gekocht en een extra Justfoq ding om daar een ander smaakje in te doen.

Nicotine heb ik redelijk snel afgebouwd (begon met 9 maar die was veel te heftig) van 6 naar 3 en dat bevalt uitstekend.

Ik gebruik de Blacknote Rock (rood) en nog een menthol in die andere tank.

Bevalt goed maar begrijp niet zo heel goed of ik nou 1.6ohm of 0.8ohm moet gebruiken.
De 1.6ohm lijkt beter te voelen echter voel ik iets minder de rook "kick" dan bij sigaretten. misschien vanwege het nicotine gehalte. Tussen de 2 coils voel ik erg weinig verschil.

Ik zou eigenlijk wat meer damp en wat meer kick willen. Wat moet ik dan instellen of veranderen?
Hij staat op 10-12watt is dat ok?
In principe: lagere Ohm en hoger Wattage geeft warmere rook, meer rook en verbruikt meer liquid. Als je wat meer damp wil zou ik de 0.8 Ohm gebruiken en het wattage omhoog gooien.
Qua smaak- en hit-beleving is het vooral trial and error tot je een stand tegenkomt die je bevalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

zacht schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:02:
[...]

In principe: lagere Ohm en hoger Wattage geeft warmere rook, meer rook en verbruikt meer liquid. Als je wat meer damp wil zou ik de 0.8 Ohm gebruiken en het wattage omhoog gooien.
Qua smaak- en hit-beleving is het vooral trial and error tot je een stand tegenkomt die je bevalt.
Thanx,

Ik heb de 0.8 niet meer maar met 14W heb ik het wattage dus iets verhoogd en dit bevalt wel.
Meer en warmere rook al.
Wanneer kom ik in de gevarenzone voor die 1.6 Ohm?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• analogworm
ApC_IcE schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:28:
[...]

Thanx,

Ik heb de 0.8 niet meer maar met 14W heb ik het wattage dus iets verhoogd en dit bevalt wel.
Meer en warmere rook al.
Wanneer kom ik in de gevarenzone voor die 1.6 Ohm?
Zodra je 'm verbrand :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Bij hoeveel W is dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hoger dan 20 Watt zou ik niet gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

VapingQueen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:35:
[...]

Hoger dan 20 Watt zou ik niet gaan.
Thanx. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-10 15:33
Ben inmiddels beetje klaar met zelf coils maken enz. Tijd geleden bij een vriend smok tfv8 baby tank geprobeerd en dat beviel me prima. Is alleen wat ouder model, blijven ze daar coils voor maken? en tank inhoud is stuk minder wat ik nu heb. Of moet ik voor iets nieuwers kijken? Kan daar ook gewoon me 70vg/30pg in doen toch?

Trisjin wijzigde deze reactie 05-07-2019 20:02 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:00
Ik gebruik nu een Eleaf ello mini XL tank van 5,5 ml met HW2 coils, nu vind ik de smaak niet echt geweldig met deze tank/coils.

Is er een tank die meer smaak geeft en ook past op mijn Ikonn 220?

• ChrisSmoKe
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-08 23:02
Catch22 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Klopt en wanneer je drie keer dezelfde soort overtreding maakt kan de nvwa zonder pardon de webshop of winkel tot 3 maand sluiten. Na 3 boetes praat je over duizenden euros boete en na 6 boetes of tonnen. Dat is dan ook een reden dat bijna alle grote webshops aan huidige wet- en regelgeving voldoen.

• ChrisSmoKe
Trisjin schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:56:
Ben inmiddels beetje klaar met zelf coils maken enz. Tijd geleden bij een vriend smok tfv8 baby tank geprobeerd en dat beviel me prima. Is alleen wat ouder model, blijven ze daar coils voor maken? en tank inhoud is stuk minder wat ik nu heb. Of moet ik voor iets nieuwers kijken? Kan daar ook gewoon me 70vg/30pg in doen toch?
Coils zijn vaak nog heel lang verkrijgbaar en tegen die tijd dat ze niet meer verkrijgbaar zijn koop je toch gewoon een nieuw tankje :)
Bij subohm kan je beter een 90%+ vg liquid dampen voor mooie wolken :D

• Yor
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:11

Yor

Yor1313#2571

ChrisSmoKe schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:32:
[...]

Coils zijn vaak nog heel lang verkrijgbaar en tegen die tijd dat ze niet meer verkrijgbaar zijn koop je toch gewoon een nieuw tankje :)
Bij subohm kan je beter een 90%+ vg liquid dampen voor mooie wolken :D
...maar vergeet dan niet dat VG bijna geen aroma kan opnemen, dus je hebt of een hele dure 90/10 liquid, of je bent smaakloos aan het dampen. Daarbij, de meeste fabriekscoils krijgen al moeite met 80/20, moet je al gaatjes in de juiceports gaan prikken met een naaldje. Nope, 80/20 is echt wel de max, zowel voor smaak als coil.

http://yor.minitroopers.com

• ChrisSmoKe
Yor schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 02:29:
[...]

...maar vergeet dan niet dat VG bijna geen aroma kan opnemen, dus je hebt of een hele dure 90/10 liquid, of je bent smaakloos aan het dampen. Daarbij, de meeste fabriekscoils krijgen al moeite met 80/20, moet je al gaatjes in de juiceports gaan prikken met een naaldje. Nope, 80/20 is echt wel de max, zowel voor smaak als coil.
Dit was tot zo’n 3 jaar geleden het geval maar tegenwoordig kan je prima 99% VG dampen met 1% aroma! De vg is namelijk al verdunt maar niet met pg. Smaak is prima en vrijwel alle beschikbare coils kan hiermee overweg.

ChrisSmoKe wijzigde deze reactie 12-07-2019 09:24 (5%)

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:22:
[...]

De vg is namelijk al verdunt maar niet met pg.
Ojaa? Leg is uit.
*snip* Niemand is verplicht binnen een uurtje te reageren natuurlijk, anders stuur je een (vriendelijke!!!) DM.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 12-07-2019 15:43 (83%)

• ChrisSmoKe
Wat precies?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Dat waarop gereageerd wordt, staat er duidelijk.

• german8
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-10 17:27
Ik heb sinds een tijdje een Juul. Bevalt erg goed.
Nu heb ik EQ Classic tobacco nic salt liquid gekocht en 1 van de originele pods hervuld (veel handleidingen op YT). Het is pg50/vg50 met 20mg nicotine.

Wanneer ik echter inhaleer komen er druppeltjes mee en deze smaken erg vies.
Zou het kunnen dat de liquid te dun is, te lage viscositeit ofzo?
Moet ik nu een andere VG/PG samenstelling kopen om dit te voorkomen?
Of weet iemand een merk dat wel goed werkt in Juul Pods?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisSmoKe
german8 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:50:
Nu heb ik EQ Classic tobacco nic salt liquid gekocht en 1 van de originele pods hervuld (veel handleidingen op YT). Het is pg50/vg50 met 20mg nicotine.

Juul was recent nog in het nieuws: https://www.volkskrant.nl...op-in-de-winkel~b0779652/

ChrisSmoKe wijzigde deze reactie 12-07-2019 10:21 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Modbreak:Kan het even ophouden met het gekleuter op elkaar?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

ChrisSmoKe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:22:
[...]

Dit was tot zo’n 3 jaar geleden het geval maar tegenwoordig kan je prima 99% VG dampen met 1% aroma! De vg is namelijk al verdunt maar niet met pg. Smaak is prima en vrijwel alle beschikbare coils kan hiermee overweg.
Wanneer je VG gaat verdunnen, dan heb je dus geen 99% VG meer, ofwel? Natuurlijk zijn er die 1% aroma's, maar dat is wat ik zeg: duur naar rato.

Maar ik wil je best geloven dat die liquid lekker is, dikke wolken geeft, maar niet dat alle beschikbare fabriekscoils ermee overweg kunnen. Meeste Smok coils gaan al hemelen met 12 monkeys van 80/20.

Ik zou het in elk geval niet aanbevelen bij iemand die fabriekscoilsubohmdamper is (3dubbelescrabblewoordwaarde?)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Hee shit, een van mijn iStick Pico 25s is overleden. De + knop blijft constant hangen waardoor je er niets meer mee kunt doen. De andere Pico 25 was ook beschadigd (plastic stuk en fire button was z'n "klik" kwijt) maar doet het nog wel, maar eigenlijk ook wel aan vervanging toe... Dus maar een Smok Alien Baby AL85 besteld. Als die bevalt ga ik ook een tweede bestellen.

Albantar wijzigde deze reactie 13-07-2019 19:09 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Albantar schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:07:
Hee shit, een van mijn iStick Pico 25s is overleden. De + knop blijft constant hangen waardoor je er niets meer mee kunt doen. De andere Pico 25 was ook beschadigd (plastic stuk en fire button was z'n "klik" kwijt) maar doet het nog wel, maar eigenlijk ook wel aan vervanging toe... Dus maar een Smok Alien Baby AL85 besteld. Als die bevalt ga ik ook een tweede bestellen.
Zit daar niet gewoon wat broekzakpluis of een zandkorreltje tussen?
Vaak is dat de reden van hangenblijvende knopjes.

Gelukkig is zo'n Pico prima uit elkaar te schroeven. Youtube is je vriend voor dat soort repair of disassembly tutorials :)
(In de eerste instantie voor betere grip met droge handen maar uiteindelijk beschermt het ook tegen binnendringende zandkorrels heb ik mijn Pico25 vanaf dag 1 in een soort siliconen condoompje, net zo zwart als de Pico zelf en daardoor zie je hem ook niet zitten, uiteraard voelt het in de hand als een Pico27 maargoed ik heb toch geen babyhandjes, dus de Pico blijft gelukkig relatief pico)

Dus niet gelijk weggooien, een (of 2) Pico als backup is altijd handig mocht je Smok ooit eens weigeren.

My DnB is Liquid

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
PalingDrone schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:14:
[...]

Zit daar niet gewoon wat broekzakpluis of een zandkorreltje tussen?
Vaak is dat de reden van hangenblijvende knopjes.

Gelukkig is zo'n Pico prima uit elkaar te schroeven. Youtube is je vriend voor dat soort repair of disassembly tutorials :)
(In de eerste instantie voor betere grip met droge handen maar uiteindelijk beschermt het ook tegen binnendringende zandkorrels heb ik mijn Pico25 vanaf dag 1 in een soort siliconen condoompje, net zo zwart als de Pico zelf en daardoor zie je hem ook niet zitten, uiteraard voelt het in de hand als een Pico27 maargoed ik heb toch geen babyhandjes, dus de Pico blijft gelukkig relatief pico)

Dus niet gelijk weggooien, een (of 2) Pico als backup is altijd handig mocht je Smok ooit eens weigeren.
Ik zou geen Tweaker zijn als ik niet al het torx setje uit de la had gepakt om 'm open te schroeven... Van binnen was hij schoon. Het eigenlijke schakelaartje van de + knop doet het ook fysiek goed... Maar toch maakt die dus constant contact. Ik heb in ieder geval de onderdelen om van 1 defecte en 1 half defecte Pico weer één werkende te maken. :D

En ik heb er inderdaad ook silicone sleeves omheen zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 00:30
Gewoon even benieuwd zijn er ook mensen hier die ook op dampforum.nu aanwezig zijn, hoef geen namen maar zou het wel leuk vinden om eens te weten ;-)
Ik ben op beide actief vooral ook op dampforum.nu want zie hier veel vragen welke op dampforum al uitgebreid uitgelegd en behandeld zijn ;-) tips tricks etc .....

foxtrot81 wijzigde deze reactie 14-07-2019 10:14 (3%)

Asus Maximus Vlll Hero/Skylake i5 6600K/16 gb ddr4 HyperX /MSI GTX 970 4gb /Seasonic Platinum Series 660 Watt/ h110i gtx/Samsung 850Evo 500gb/ [[[OOEHHH YEAHHH]]]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

foxtrot81 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:13:
Gewoon even benieuwd zijn er ook mensen hier die ook op dampforum.nu aanwezig zijn, hoef geen namen maar zou het wel leuk vinden om eens te weten ;-)
Ik ben op beide actief vooral ook op dampforum.nu want zie hier veel vragen welke op dampforum al uitgebreid uitgelegd en behandeld zijn ;-) tips tricks etc .....
Dampforum is toch meer de plek voor de verstokte thuisbrouwer en china-koper, een select clubje ja-knikkers die allemaal met elkaar heulen. Plus de moderatie is verre van ideaal. Was het vroeger trouwens ook al toen het nog elektronisch-roken.net was.

Ik lees er wel eens wat, maar veel van die zeur-bejaarden snappen niet wat ze zelf schrijven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Ik ben het niet vaak eens met Yor, maar nu moet ik hem toch gelijk geven. Het clubje ja-knikkers en zeurbejaarden wat daar rondloopt, tart alle natuurwetten. Hun waarheid staat niet in steen of marmer gebeiteld, maar in diamant. Daarnaast lopen er ook een zooitje naaiers rond, die lopen hier ook wel rond, maar dat komt niet in de buurt met het aantal wat daar vrij rondloopt. Had het daar dus ook snel gezien, aangezien het gewoon een verspilling van tijd, moeite en energie is....Starheid en betweterigheid viert daar hoogtij en is men daar gewoon te simpel om iets van een ander aan te nemen, simpelweg omdat het niet strookt met hun waarheid. Afijn, het was leuk zolang het duurde en dat was, eerlijk gezegd, heel kort.

• foxtrot81
Oke jammer dat jullie dat zo ervaren ikzelf helemaal niet, en leer daar nog dagelijks bij na 3 jaar te dampen.
En idd ik ben een thuisbrouwer bouw me eigen coils alles, hou van bijzondere modjes o.a Gepetto etc etc .
Dan kom ik ook hier wat vaker gezellie mee lallen ;-) , en aan beterweters heb ik ook een hekel en niemands mening is heilig , je moet juist openstaan voor een ander z,n mening daar kun je soms juist van leren.

foxtrot81 wijzigde deze reactie 15-07-2019 09:19 (22%)

Asus Maximus Vlll Hero/Skylake i5 6600K/16 gb ddr4 HyperX /MSI GTX 970 4gb /Seasonic Platinum Series 660 Watt/ h110i gtx/Samsung 850Evo 500gb/ [[[OOEHHH YEAHHH]]]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

foxtrot81 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:12:
Oke jammer dat jullie dat zo ervaren ikzelf helemaal niet, en leer daar nog dagelijks bij na 3 jaar te dampen.
En idd ik ben een thuisbrouwer bouw me eigen coils alles, hou van bijzondere modjes o.a Gepetto etc etc .
Dan kom ik ook hier wat vaker gezellie mee lallen ;-) , en aan beterweters heb ik ook een hekel en niemands mening is heilig , je moet juist openstaan voor een ander z,n mening daar kun je soms juist van leren.
Ik vrees dat wij niet de enige zijn die dat ervaren hebben. Je komt daar om je steentje bij te dragen, wat duidelijk niet gewaardeerd wordt, tja, waarom zou je er dan nog willen komen? Als men beweerd dat je met een 0.3 Ohmcoil op 90 Watt rustig 12Mg Nic of hoger kan dampen, dan vraag ik mij toch af waar iemands kennis zit. Zelfs als je het onderbouwd met linkjes, dan nog weten die huis-tuin en keukengeleerden het toch beter. Als je dan vraagt "Damp jij dan op een hoog Wattage met een lage weerstand en 12Mg Nic?", dan is het steevast "Nee, want dan hoest ik mijn longen er uit", waarmee men dus het eigen ongelijk aantoont.
Als dat maar vaak genoeg gebeurt op verschillende punten, dan haak je vanzelf wel af. Net als de beste manier van steepen, die is er niet, iedereen doet het op de manier die hem/haar het beste lijkt. Van gewoon laten staan voor een paar weken, tot yoghurtmakers aan toe. Zelfs na jaren mixen, kan ik nog steeds niet zeggen wat nu de ultieme manier is en vind ik mijn manier niet de enige of goede manier. Iedere keer als ik daar las, kwam er 1 gezegde in mij op, "1 gek kan meer vragen stellen, dan 100 wijzen kunnen beantwoorden", zeker als die gek daarna dan ook nog alles wat geadviseerd/beantwoord wordt, onwaar noemt. Dan lijdt je bij mij aan een ernstige vorm van tunnelvisie en navelstaren....

• foxtrot81
12mg op 90 watt dan ga ik dood joh ha ha , er is daar wel een vorm van rangorde idd soms lekker doorheen prikken en leren en lezen wat je zelf wilt.
Voor mij is op dl toch 3mg de max(0,10 ohm 80 watt ni80 dual coil) , mtl tootle puffen vindt ik 12 mg nog wel lekker op een watt of 12 (kanthal 28ga 1,3 ohm) ;-)

foxtrot81 wijzigde deze reactie 15-07-2019 11:36 (9%)

• foxtrot81
Mijn bescheiden collectie ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:36
Dampforum is leuk voor eens te kijken in het ''wat heb ik vandaag gekocht'' topic of '' show je collectie '' topic voor de foto's te zien, maar niet voor deftige onderbouwde discussies.

Daar zitten een paar oude knakkers op dat forum en als je die hoort spreken over liquid brouwen en coils draaien dan doen ze het nog zoals het op dag 1 gedaan is jaren geleden, sommige hebben zelfs 0 besef van batterijen en Amperes of in aankoopadvies raden ze je tanks of mods aan vanuit de ''middle ages'' dus 3-4 jaar geleden of dergelijke dus is het alsof je tegen een muur praat, maar om plaatjes te kijken is het wel een ''ok'' forum.

Anyway ik ben over het vapen heen :P altijd lustig aan getrokken sinds 2015 van een Pico tot een Alien220 tot recent een Vaporesso Luxe eind 2018 maar sinds een maand of 2 geleden staat dat hier al onaangeroerd op de kast, dampte altijd op 3mg maar mis het totaal niet, was het uiteindelijk ook beu om altijd via flavour boss en dergelijke aroma's etc te bestellen dus het is een combo van lui te zijn en het beu te worden denk ik :P

Best vreemd want vroeger werd ik ''gek'' als ik 3-4 dagen zonder liquid zat bv, nu gewoon van de ene dag op de andere niet aangeraakt :+

Katmi wijzigde deze reactie 15-07-2019 22:10 (6%)

• foxtrot81
Ik heb nog een diepvries vol nico en zo,n 10 liter pg/vg had ff gehamsterd , maar mijn vriendin en ik verwachten ook wel met een jaar of 3 als het allemaal op is klaar te zijn ;-)
Het is een hulpmiddel om te stoppen met roken, en het heeft gewerkt nu is het meer een vorm van hobby nog......en best lekker maar ook hier stoppen we op een dag er mee en zijn we 100% clean

• rednaz420
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21-10 12:39
Nadat bij 2 nunchaku pen mods de micro usb kapot is gegaan, ben ik er klaar mee. Ik ga niet elke dag batterijen vervangen, dus ben ik op zoek naar een wireless charging mod. Blijkbaar nog niet veel te vinden.

Hoe langer ik vape hoe minder tijd/energie ik aan mijn brouwsels, coils en mods wil geven. Ik ben van eigen recpeten naar bottle oneshots gegaan, van eigen coils terug naar fabriek coils en nu moet de batterij gewoon gemakkelijk op te laden zijn zonder dat de mod kapot gaat.

Op het eerste zicht lijkt de asMODus Minikin 3S me wel wat. Eens kijken of de lokale vapeshop deze kan bestellen.

• Zarathustra
  • Nu online
Toen ik begon met dampen was ik even aktief op dampforum. Heb het nodige opgepikt daar. Wil de harde kern daar niet zo ongenuanceerd omschrijven als ^^. Ieder z’n ding, mening en overtuiging :)

De dampbank daar vind ik mooi. Dampspullen doneren voor mensen die het minder breed hebben.

Negen maanden aan het dampen en zelfs geen gedachte een pak shag te halen *O* Nu nog wennen aan de stank van de peuk ;) Benedenbuuv rookt sigaren. Ruik het nu als ze dat doet op haar balkon en mijn raam open staat...

• foxtrot81
Zelfde hier b.v als je over de markt loopt, en die putlucht moet ruiken verschrikkelijk. Vaak zeggen wij tegen elkaar echt erg dat we jaren zo gestonken hebben.

• jvspronsen
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:49
german8 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:50:

Ik heb m ook, de juul, werkt prima!
Het refillen van de originele pods ben ik niet aan begonnen, gebruik de OVNS pods, die passen ook.
Wat bij mij wel hielp tegen de druppels is het schoonmaken van de stukje katoen die in de bovenkant zitten. Dit filmpje legt t iets duidelijker uit: YouTube: How to refill JUUL pods + Tips to extend pod life and prevent splash...

Ik ging van 2 refills, naar ongeveer 10 per pod

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:43
Poeh, zojuist even gedampt van mijn zwager en aangezien mijn vrouw en ik de laatste maanden weer veel teveel roken overweeg ik het dampen ook.

Ik ga sowieso de TS even goed doorlezen de komende dagen en waarschijnlijk het topic ook, maar toch stel ik die ongetwijfeld tot vraag toch: is er een must-have beginnerssetje die op dit moment wordt aangeraden?
Ik zie namelijk zoveel verschillende apparaten en tests vanuit webwinkels die ik weer niet vertrouw.

---edit---

De Q16 schijnbaar dus... Right?

barrymossel wijzigde deze reactie 25-07-2019 17:34 (5%)

• 1nsane
barrymossel schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:12:
Poeh, zojuist even gedampt van mijn zwager en aangezien mijn vrouw en ik de laatste maanden weer veel teveel roken overweeg ik het dampen ook.

Ik ga sowieso de TS even goed doorlezen de komende dagen en waarschijnlijk het topic ook, maar toch stel ik die ongetwijfeld tot vraag toch: is er een must-have beginnerssetje die op dit moment wordt aangeraden?
Ik zie namelijk zoveel verschillende apparaten en tests vanuit webwinkels die ik weer niet vertrouw.

---edit---

De Q16 schijnbaar dus... Right?
Zeker! Als je er vragen over hebt, laat maar weten, ik kan je er alles over vertellen :-)

Adjust non olet

• barrymossel
1nsane schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:03:
[...]

Zeker! Als je er vragen over hebt, laat maar weten, ik kan je er alles over vertellen :-)
Thanks, het gaat toch vooral om het proberen geloof ik. Kost me ook niet de kop...

Hoop wel dat ik alles heb met zo'n setje van zwoof en wat liquids. Anders ga ik lekker door met roken dit weekend ;)

• 1nsane
barrymossel schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Thanks, het gaat toch vooral om het proberen geloof ik. Kost me ook niet de kop...

Hoop wel dat ik alles heb met zo'n setje van zwoof en wat liquids. Anders ga ik lekker door met roken dit weekend ;)
Lijkt me een goed plan, ff kijken of je het uberhaupt wat vindt. :-)

Adjust non olet

• barrymossel
Haha ik heb 12 mg liquid gekocht. Als ik zo wat posts lees is dat veel? Weggegooid geld?

Lamaar, te vroeg gevraagd weer. Dat is bij subohmen.

barrymossel wijzigde deze reactie 25-07-2019 22:44 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• analogworm
barrymossel schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Klopt ja. Ik heb ook flink veel smaken, nicotine sterktes en een paar apparaten moeten proberen alvorens ik daadwerkelijk de overstap kon maken. Na een tijdje dual user te zijn geweest waarbij ik vooral rookte heb ik op een gegeven moment een datum geprikt om daadwerkelijk over te stappen. In de aanloop van de stopdatum nog meer geprobeerd en aangeschaft natuurlijk. 't was even wennen aan de minder heftige afgifte van nicotine, maar met het juiste* apparaat en de juiste* smaakjes de makkelijkste stop met roken poging ooit.

* leest 'juiste' als voor mij lekkere smaakjes met een prettige hoeveelheid nicotine en een voor mij werkend apparaat.

Ongetwijfeld kan het overstappen kosten-efficiënter, maar ik ben blij met de overstap (1.5jaar gelee). Ik hoop dat t jou ook lukt! 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
barrymossel schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:39:
Haha ik heb 12 mg liquid gekocht. Als ik zo wat posts lees is dat veel? Weggegooid geld?

Lamaar, te vroeg gevraagd weer. Dat is bij subohmen.
12mg is voor een MTL zoals de Q16 prima, je kan zelfs nog iets hoger gaan.

Wat is de PG/VG verhouding? PG is meer smaakdrager en wat scherper in je keel, VG is zachter en geeft meer zichtbare damp.

Adjust non olet

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:00
Kan je voortaan nergens meer base kopen in NL?

• barrymossel
1nsane schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:59:
[...]

12mg is voor een MTL zoals de Q16 prima, je kan zelfs nog iets hoger gaan.

Wat is de PG/VG verhouding? PG is meer smaakdrager en wat scherper in je keel, VG is zachter en geeft meer zichtbare damp.
Zojuist voor het eerst geprobeerd. Eerst wat lekkage en veel geknetter, maar na de coil er opnieuw indraaien was dat opgelost. Werkt allemaal best aardig met drop smaak 70/30 (de andere liquids zijn 50/50).

Het is niet 1-op-1 hetzelfde als een peuk, maar ik geloof dat ik er wel aan kan wennen. Sowieso nog een beetje spelen met het voltage en de luchttoevoer...

---edit---
Hoe kan ik nu een ander smaakje proberen? Leeggooien/opvapen en dan gewoon een andere liquid erin? Of moet ik alles schoonmaken? En hoe dan?

barrymossel wijzigde deze reactie 26-07-2019 18:41 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
barrymossel schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:40:
[...]

Zojuist voor het eerst geprobeerd. Eerst wat lekkage en veel geknetter, maar na de coil er opnieuw indraaien was dat opgelost. Werkt allemaal best aardig met drop smaak 70/30 (de andere liquids zijn 50/50).

Het is niet 1-op-1 hetzelfde als een peuk, maar ik geloof dat ik er wel aan kan wennen. Sowieso nog een beetje spelen met het voltage en de luchttoevoer...

---edit---
Hoe kan ik nu een ander smaakje proberen? Leeggooien/opvapen en dan gewoon een andere liquid erin? Of moet ik alles schoonmaken? En hoe dan?
Als je hem leeg gooit en een andere coil erin zet dan ben je de oude smaak kwijt maar als je meerdere smaken lekker vindt dan kan je beter een extra tankje halen, beetje zonde van je liquid anders..

Adjust non olet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• analogworm
barrymossel schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:40:
[...]

---edit---
't verschilt ook een beetje per smaakje. Sommige smaken blijven enorm hangen, drop bij mij ttt wel. Sommige niet en sommige combineren dikke prima met elkaar. Met Fabrieks coils dampte ik gewoon de coil op en wisselde dan van smaak.

Wat trouwens ook komisch was. Soms als je gewoon een andere smaak er in pleurt, dan smaakt het voor je zelf dikke prima naar je nieuwe smaak, maar proeft een andere de oude smaak er nog wel in.. Hoe dan ook, gewoon proberen..

• barrymossel
Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd. Even samen een sigaretje roken is het nog niet (mijn vrouw rookt dus analoog momenteel op de camping). Dus ik heb er toch maar een pakje bij laten kopen voor mij... Maar de nasmaak van een peuk is wel viezer. Gelukkig.
Alleen de dropsmaak verveelt me nu al. Zodra deze op is toch maar een tabakssmaak proberen. Hopelijk zonder de verbrandingssmaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
Ik krijg na 1-2-3 keer vapen, voor een minuut of vijf, misschien tien, het gevoel dat m'n keel dicht gaat zitten. Zojuist toen ik wat meer achter elkaar had gevaped (veel minder dan dat ik rook) werd ik er zelfs misselijk van. Herkenbaar bij het beginnen met vapen of is er iets wat ik hier aan kan doen?

Als ik rook, rook ik zeer stevig (ruim een pakje Marlboro L). Nu vape ik een paar dagen en rook veel minder, vandaag hele dag niet gerookt.
1,6 ohm en 4-4,2V met Miller's drop liquid (70PG/30VG) 12mg.

---edit---
Misschien ligt het trouwens ergens anders aan hoor en haal ik me in m'n hoofd dat het aan het vapen ligt. Maar ben dus wel benieuwd.

barrymossel wijzigde deze reactie 28-07-2019 15:04 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• analogworm
barrymossel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:01:
Ik krijg na 1-2-3 keer vapen, voor een minuut of vijf, misschien tien, het gevoel dat m'n keel dicht gaat zitten. Zojuist toen ik wat meer achter elkaar had gevaped (veel minder dan dat ik rook) werd ik er zelfs misselijk van. Herkenbaar bij het beginnen met vapen of is er iets wat ik hier aan kan doen?

Als ik rook, rook ik zeer stevig (ruim een pakje Marlboro L). Nu vape ik een paar dagen en rook veel minder, vandaag hele dag niet gerookt.

---edit---
Misschien ligt het trouwens ergens anders aan hoor en haal ik me in m'n hoofd dat het aan het vapen ligt. Maar ben dus wel benieuwd.
Voor de zogenaamde throathit zijn er een aantal variabelen. Teveel throathit kan idd onaangenaam zijn. T eerste advies wat altijd gegeven wordt is voldoende water drinken. T schijnt zo te zijn dat damp ietwat vochtonttrekkend is voor je keel.

Een variabele is wattage; meer watt is meer gevoel in je keel totdat je coil verbrand.

Andere variabele; is nicotine sterkte en soort (naast wat je vermoedelijk nu hebt (free-base Nic) heb je ook nog Nicsalts. Nicsalts zijn iets zachter aan de keel waardoor je hogere % nicotine kan dampen. En de nicotine afgifte is wat hoger/sneller waardoor t meer op een sigaret lijkt. (Voor mij de hele reden om niet aan Nic salts te beginnen).
Overigens lijkt 12mg me prima voor jou, ik begon met 18. Rookte ook een groot pakje per dag. Maar ging al vrij snel naar 12mg.

Laatste variabele is de verhouding van je basisvloeistof. Meer PG (dus minder VG) is meer throathit en visa versa. In jou geval zou ik gewoon eens 50/50 proberen. Mijn ervaring met 70pg/30vg was vergelijkbaar met de jouwe, vervelend aan de keel.

Succes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PalingDrone
  • Nu online
barrymossel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:01:

---edit---
Probeer eens je volgende flesje 50/50 (of 30/70 PG/VG indien je coils en apparaat dat aankunnen).
Ik kreeg ook last van teveel PG, VG is veel zachter en is over het algemeen minder mensen "allergisch" of overgevoelig voor.
Keelpijn, schorre stem en eczeem dus ben zelf voor wat meer VG gegaan.

Drop heb ik in het begin ook eens geprobeerd en behalve dat de coil snel vol klonterde verveelde die smaak mij vrij snel.
Wat door veel mensen gewaardeerd wordt is Heizen, zelf sinds kort bij de Dampfabriek eens de Heizen van EDGE geprobeerd en die is nu wel favoriet.
Is te krijgen in 50/50 en 20/80, omdat ik sub-ohm vermaak ik mij voorlopig wel met die 20/80, lekker zacht voor de keel en aangenaam smaakje zonder te zoet te zijn (maar dat is persoonlijk natuurlijk)

Wanneer je te hoog in je nicotine zit krijg je vanzelf de hik :)
Zeker in het begin zou ik niet te snel zakken in de nic omdat anders sigaretten al snel wat meer een kick gaan geven en je kans op terugval naar analoog vergroot.

My DnB is Liquid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
Het is niet dat branderige gevoel in m'n keel hè. Het is meer het gevoel dat m'n keel een beetje dicht wordt geduwd. Dat er bijvoorbeeld heel veel slijm ofzo in zit.
Heb vanmiddag de 50/50 erin gedaan, eens zien wat dat doet. Maar samen gewoon een peukie doen is toch gezelliger 😉

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PalingDrone
  • Nu online
barrymossel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:30:
Het is niet dat branderige gevoel in m'n keel hè. Het is meer het gevoel dat m'n keel een beetje dicht wordt geduwd. Dat er bijvoorbeeld heel veel slijm ofzo in zit.
Heb vanmiddag de 50/50 erin gedaan, eens zien wat dat doet. Maar samen gewoon een peukie doen is toch gezelliger 😉
Wanneer de slijmvliezen in je keel geprikkeld reageren en rondom opzwellen blijft er minder ruimte over voor lucht, dus je gevoel klopt wel.
De "scherpe" throathit die je kan regelen met het nicotine percentage, wattage of verhouding PG/VG is dat branderige denk ik wat je beschrijft.
"Dichte keel" kan ook duiden op het feit dat je niet zo goed tegen een ingrediënt van de vloeistof of een bepaald type coil kan, nikkel is voor mij b.v. een no-go qua coils.

Eventjes uitvogelen dus.
Ik hoop dat je partner ook langzamerhand mee gaat doen wanneer je iets hebt wat bevalt qua dampen, dat maakt het stukken makkelijker dan wanneer er nog steeds voor je neus gerookt wordt.
En vergeet vooral niet dat dit iets totaal anders is dan roken, dampen kan roken prima vervangen maar het is niet hetzelfde.

My DnB is Liquid

• analogworm
barrymossel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:30:
Wat ook nog wel eens het geval kan zijn. Althans, zelf geen last van gehad, maar sommigen ervaren het zo. Is dat als je stopt met roken je ook ineens last kan krijgen van dingen. Vaak is het iets met tanden. Omdat roken problemen daar schijnt te onderdrukken. Misschien is zoiets ook zo bij je keel.

Anyhow, hoe bevalt de 50/50?

• barrymossel
analogworm schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:03:
[...]

Wat ook nog wel eens het geval kan zijn. Althans, zelf geen last van gehad, maar sommigen ervaren het zo. Is dat als je stopt met roken je ook ineens last kan krijgen van dingen. Vaak is het iets met tanden. Omdat roken problemen daar schijnt te onderdrukken. Misschien is zoiets ook zo bij je keel.

Anyhow, hoe bevalt de 50/50?
Het is echt na het vapen. Maar het kan ook de combinatie zijn van teveel roken de afgelopen weken en dan vapen.
Maar bij de 50/50 lijkt het wel minder te zijn. Alleen de smaak Black Note Sonata vind ik dan weer niks. Ik ga er denk ik dus maar een fruitsmaakje doorheen doen. Als dat het niet is, dan ga ik maar gewoon weer cold turkey stoppen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• analogworm
barrymossel schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Het is echt na het vapen. Maar het kan ook de combinatie zijn van teveel roken de afgelopen weken en dan vapen.
Maar bij de 50/50 lijkt het wel minder te zijn. Alleen de smaak Black Note Sonata vind ik dan weer niks. Ik ga er denk ik dus maar een fruitsmaakje doorheen doen. Als dat het niet is, dan ga ik maar gewoon weer cold turkey stoppen...
Weer cold turkey stoppen? Hoe vaak is dat goed gegaan? ;)

Als 50/50 beter werkt zit je op t goeie spoor. t kostte mij ook wat moeite om er aan te wennen. Anyhow, gun jezelf even de tijd en moeite om te experimenteren tot je op iets uitkomt wat werkt.

• throwaway_0
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 02-08 09:53
Ik had ook last van mijn keel en ben toen naar E-Cigsmart gegaan en zij hebben mij geholpen. Misschien ook wat voor jou? Spam is niet toegestaan.

Ardana wijzigde deze reactie 02-08-2019 10:16 (15%)

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 03-10 23:38

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik ben opzoek naar een fysieke vape shop voor goed advies in het midden van het land. Wie heeft tips?

Mission all-electric started | 5kWp solar

Pagina: 1 ... 91 ... 95 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True