Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste
Acties:

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:32
Na een half jaartje met de q16 dampen zit ik te kijken naar wat anders. Geen ervaring met DL apparaatjes maar zou het willen proberen. Nu lijkt de Vaporesso Tarot Baby me een erg mooi dingetje, NRG tank schijnt goed te zijn.
Maar, Is het mogelijk van dit soort kits (+/-80W) beide manieren te roken, DL en MTL. Of is MTL echt niet te doen met zo een?

Verwijderd

Mutatie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:47:
Na een half jaartje met de q16 dampen zit ik te kijken naar wat anders. Geen ervaring met DL apparaatjes maar zou het willen proberen. Nu lijkt de Vaporesso Tarot Baby me een erg mooi dingetje, NRG tank schijnt goed te zijn.
Maar, Is het mogelijk van dit soort kits (+/-80W) beide manieren te roken, DL en MTL. Of is MTL echt niet te doen met zo een?
De Vaporesso is een leuk apparaat, lekker klein en toch krachtig genoeg. Persoonlijk zou ik zelf een iets zwaarder model nemen, maar ik damp dan ook op vrij lage weerstand. Met dat soort kits is MTL heel goed mogelijk, ander tankje er op, Wattage verlagen en dampen maar. Dat is het voordeel als je het Wattage kan regelen, dan kan je meer kanten op. MTL of DL, het is maar net hoe het je uit komt.

• Mutatie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:07:
[...]

De Vaporesso is een leuk apparaat, lekker klein en toch krachtig genoeg. Persoonlijk zou ik zelf een iets zwaarder model nemen, maar ik damp dan ook op vrij lage weerstand. Met dat soort kits is MTL heel goed mogelijk, ander tankje er op, Wattage verlagen en dampen maar. Dat is het voordeel als je het Wattage kan regelen, dan kan je meer kanten op. MTL of DL, het is maar net hoe het je uit komt.
Dank je voor het antwoord, zojuist besteld en ben benieuwd. Deze pastte mooi in mn budget, ik hou wel van compact en de q16 blijft ik dampen, de vaporesso meer voor momenten denk ik. Geen grote accu maar op alle manieren verder een leuk ding dacht ik :)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:29

LankHoar

Langharig tuig

Heeft iemand al ervaringen met buybest.com (zie deze nog niet eerder genoemd in deze thread)? Ik kreeg net nieuwe coils van AliExpress binnen en daar zat een kortings voucher bij voor deze website.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• RayOmac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10-2023
LankHoar schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:06:
Heeft iemand al ervaringen met bestbuy.com (zie deze nog niet eerder genoemd in deze thread)? Ik kreeg net nieuwe coils van AliExpress binnen en daar zat een kortings voucher bij voor deze website.
Ik ken ze alleen van stenenwinkel maar niet als webshop. Zo te zien aan de website leveren ze niet internationaal.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

RayOmac schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:42:
[...]

Ik ken ze alleen van stenenwinkel maar niet als webshop. Zo te zien aan de website leveren ze niet internationaal.
Excuses, ik zette buy en best verkeerd om :+ Daar zullen ze het ook wel op gebaseerd hebben. Nu verbeterd (dus buybest.com).

Ben nu zo'n 2-3 weken mijn nieuwe lading Cosmic Fog met nic shots aan het steepen. Viel me op dat er een laagje schuim op zit en er veel bubbels in het (de?) liquid zitten. Kan dat kwaad? Ik schud het om de dag een minuutje, maar het lijkt me niet dat dat 24 uur later nog schuim/bubbels moet laten zien?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-01 16:32

Yor

Yor1313#2571

LankHoar schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:27:
[...]

Excuses, ik zette buy en best verkeerd om :+ Daar zullen ze het ook wel op gebaseerd hebben. Nu verbeterd (dus buybest.com).

Ben nu zo'n 2-3 weken mijn nieuwe lading Cosmic Fog met nic shots aan het steepen. Viel me op dat er een laagje schuim op zit en er veel bubbels in het (de?) liquid zitten. Kan dat kwaad? Ik schud het om de dag een minuutje, maar het lijkt me niet dat dat 24 uur later nog schuim/bubbels moet laten zien?
Wat bedoel je met Cosmic Fog steepen? Heb je aroma's, losse VG/PG en Nicshots of gewoon een 50ml Shake&Vape en 10 ml Nicshot?

Bij Shake&Vape is het de bedoeling dat je zelf je nic-gehalte regelt en kun je bijna direct vapen, ergo de naam shake and vape.
Die bubbeltjes en witte drap wat je ziet, is de nic die aan het oxideren, dus aan het vervallen, is. Veel van de thuismixers vullen hun flesjes dan ook tot op de rand toe om zo weinig mogelijk zuurstof in het flesje te hebben, sommigen gaan zelfs zo ver dat ze het afvullen met stikstof of vacuüm trekken met allerlei tools uit de bier- en wijnwereld.

Ik zou je als advies willen geven om zowel bij aromawerk als bij shake & vape liquids de nicotine pas toe te voegen korte tijd voordat je het spul gaat gebruiken, zeker geen weken van te voren.

http://yor.minitroopers.com

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Yor schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:36:
[...]

Wat bedoel je met Cosmic Fog steepen? Heb je aroma's, losse VG/PG en Nicshots of gewoon een 50ml Shake&Vape en 10 ml Nicshot?

Bij Shake&Vape is het de bedoeling dat je zelf je nic-gehalte regelt en kun je bijna direct vapen, ergo de naam shake and vape.
Die bubbeltjes en witte drap wat je ziet, is de nic die aan het oxideren, dus aan het vervallen, is. Veel van de thuismixers vullen hun flesjes dan ook tot op de rand toe om zo weinig mogelijk zuurstof in het flesje te hebben, sommigen gaan zelfs zo ver dat ze het afvullen met stikstof of vacuüm trekken met allerlei tools uit de bier- en wijnwereld.

Ik zou je als advies willen geven om zowel bij aromawerk als bij shake & vape liquids de nicotine pas toe te voegen korte tijd voordat je het spul gaat gebruiken, zeker geen weken van te voren.
Aha, dat is andere informatie dan ik eerst had gevonden. Ik dacht juist dat ik het 2-4 weken moest laten steepen. Ik heb helaas het gros van de flesjes al weggedaan waar het inzat, dus kan maar gedeeltelijk zorgen dat het "zuurstofvrij" opgeslagen word nu. Het is een flinke voorraad ook (>300ml).

Verwijderd

Ik heb hier flesjes met restjes zelf gemixte liquids van vijf maanden oud staan zonder schuim of drab. Na het schudden zie ik wel bubbels / is de vloeistof niet meer transparant maar dat trekt binnen een uur weer weg.

Vreemd dus. Kun je een foto plaatsen @LankHoar ? En is het max VG?

Je kan proberen een fles in warm water te zetten (warmwater kraan, is < 60 graden dus geen kans op rommel uit plastic), de vloeistof wordt dan veel dunner en belletjes lossen sneller op. Als het dan er normaal uit ziet is het gewoon lucht(belletjes)

Ik doe de nicotine er overigens gewoon direct bij. Die paar ml lucht doet niet zo gek veel.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@Verwijderd hier 2 foto's:

Liquid 2

Liquid 1

Het potje heb ik eerst uitgekookt en gedroogd voordat ik er liquid in heb gedaan. Er zit behoorlijk wat lucht in het potje (ik wist niet dat dit kwaad kon), dus dat zou wellicht het probleem kunnen zijn? Het liquid smaakt overigens nog prima. Wanneer ik het nu in kleinere (uitegkookte) potjes overgiet, stopt dan dit oxidatie proces of ben ik gewoon hoe dan ook de sjaak? :+

Dacht ik ff mooi >300 ml van mijn favo liquid voor weinig geld te hebben, mooi mislukt dus :(

Verwijderd

@LankHoar zoiets heb ik nog nooit gezien... Mijn oude liquids zitten in kleine flesjes. Stuk minder lucht dus. Zou oxidatie kunnen zijn. En ja, zodra je het in een kleinere fles / pot stopt gaat dat langzamer.

Ik zou dan ook niet meer dagelijks schudden en de pot openen. Dat is alleen nodig om alcohol (zit in sommige aroma's) te laten vervliegen.

En de pot bijna helemaal vullen.

PG is anti-bacterieel dus schimmel zal het niet zijn. Maar ziet er niet fris uit ;)

Verwijderd

LankHoar schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:28:
@Verwijderd hier 2 foto's:

[Afbeelding: Liquid 2]

[Afbeelding: Liquid 1]

Het potje heb ik eerst uitgekookt en gedroogd voordat ik er liquid in heb gedaan. Er zit behoorlijk wat lucht in het potje (ik wist niet dat dit kwaad kon), dus dat zou wellicht het probleem kunnen zijn? Het liquid smaakt overigens nog prima. Wanneer ik het nu in kleinere (uitegkookte) potjes overgiet, stopt dan dit oxidatie proces of ben ik gewoon hoe dan ook de sjaak? :+

Dacht ik ff mooi >300 ml van mijn favo liquid voor weinig geld te hebben, mooi mislukt dus :(
Van welk materiaal is het potje? Heb je de deksel ook goed schoongemaakt?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:01:
[...]

Van welk materiaal is het potje? Heb je de deksel ook goed schoongemaakt?
Glazen potje met metalen deksel. Beiden >10m uitgekookt.
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:48:
@LankHoar zoiets heb ik nog nooit gezien... Mijn oude liquids zitten in kleine flesjes. Stuk minder lucht dus. Zou oxidatie kunnen zijn. En ja, zodra je het in een kleinere fles / pot stopt gaat dat langzamer.

Ik zou dan ook niet meer dagelijks schudden en de pot openen. Dat is alleen nodig om alcohol (zit in sommige aroma's) te laten vervliegen.

En de pot bijna helemaal vullen.

PG is anti-bacterieel dus schimmel zal het niet zijn. Maar ziet er niet fris uit ;)
Het is 70/30 VG/PG. Ik ga het straks overhevelen in kleinere flesjes.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:54:
[...]

Glazen potje met metalen deksel. Beiden >10m uitgekookt.

[...]

...
Vaak zit er in zo'n deksel een plastic laagje, het zou kunnen dat daar iets van is gaan reageren met je liquid.
Vooral omdat je het regelmatig geschud hebt waardoor de vloeistof waarschijnlijk met de deksel in aanraking is gekomen.
Lijkt mij sterk dat het glas de oorzaak is vandaar dat ik de deksel verdenk.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

PalingDrone schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:35:
[...]

Vaak zit er in zo'n deksel een plastic laagje, het zou kunnen dat daar iets van is gaan reageren met je liquid.
Vooral omdat je het regelmatig geschud hebt waardoor de vloeistof waarschijnlijk met de deksel in aanraking is gekomen.
Lijkt mij sterk dat het glas de oorzaak is vandaar dat ik de deksel verdenk.
Ik heb zojuist 2 kleinere potjes uitgekookt, en die zijn nog even aan het drogen. Zal het daar in overschenken en dan niet meer schudden (daar zit ook plastic in het deksel, zoals volgens mij in elk deksel tegenwoordig). Volgende keer dus beter het deksel niet uitkoken wellicht?

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:47:
[...]

Ik heb zojuist 2 kleinere potjes uitgekookt, en die zijn nog even aan het drogen. Zal het daar in overschenken en dan niet meer schudden (daar zit ook plastic in het deksel, zoals volgens mij in elk deksel tegenwoordig). Volgende keer dus beter het deksel niet uitkoken wellicht?
schoonmaken met een afwassopje en desinfecteren met wat alcohol lijkt mij wat veiliger.(probeer ff of alcohol dat deksel niet aantast)
Wat ik weet van bijvoorbeeld weck flessen is alles wat je gewoon uit kan koken van glas en rubber is, daar zit ook geen plastic(polyethyleen) in.

Verwijderd

LankHoar schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:47:
[...]

Het plastic in de dop is meestal PET en dat is niet verstandig om te koken. De weekmakers die kankerverwekkend zijn, komen dan namelijk vrij en dat wil je dus niet in je liquid hebben. Over het algemeen gebruik ik nieuwe glazen flessen zonder plastic inlay of met PP inlay of weckpotten. Als ik een pot van bv. mayo ofzo recycle en er een plastic laagje in de dop zit, dan doe ik een stuk plastic folie (PP, wat veilig is) en dan de dop er op. Dan kan je het zonder problemen schudden.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Duidelijk. Ik hoop dat mijn liquid nog prima blijft (nu smaakt het nog prima), en voor een volgende lading zal ik dit in gedachten houden. Al doende leert men zullen we maar zeggen :) Bedankt allen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Het lijkt mee te vallen. Toch ga ik morgen voor de zekerheid nog even langs de vape shop hier in Praag om wat extra 30ml flesjes Cosmic Fog te halen (actieprijs van 2 EUR geld nog steeds, en van het weekend stoppen ze de verkoop). Mocht iemand interesse in deze smaken hebben, stuur me even een PM dan kan ik wel wat voor je meenemen naar Nederland over 2 weken en opsturen (niet als verkoop, maar als vriendendienst) :) Doe dit voor 5u morgenmiddag, kort daarna ga ik er langs namelijk.

-EDIT- zitten er restricties op hoeveel ml e-liquids je in je hold luggage mee mag nemen in het vliegtuig? Ik vlieg binnen EU. Had daar nog niet over na gedacht.

[ Voor 14% gewijzigd door LankHoar op 27-05-2019 23:29 ]

Verwijderd

LankHoar schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:06:
Het lijkt mee te vallen. Toch ga ik morgen voor de zekerheid nog even langs de vape shop hier in Praag om wat extra 30ml flesjes Cosmic Fog te halen (actieprijs van 2 EUR geld nog steeds, en van het weekend stoppen ze de verkoop). Mocht iemand interesse in deze smaken hebben, stuur me even een PM dan kan ik wel wat voor je meenemen naar Nederland over 2 weken en opsturen (niet als verkoop, maar als vriendendienst) :) Doe dit voor 5u morgenmiddag, kort daarna ga ik er langs namelijk.

-EDIT- zitten er restricties op hoeveel ml e-liquids je in je hold luggage mee mag nemen in het vliegtuig? Ik vlieg binnen EU. Had daar nog niet over na gedacht.
Ik zou die tent gewoon leegkopen :P Nu is het een investering, de winst komt later. Zo doe ik dat nu ook met bepaalde aroma's. Nu inkopen en de winst komt later wel en voor degene die denken dat dit niet werkt, geloof mij, dat doet het wel. Ik praat hier dan niet over de aroma's van Capella, The Flavor Apprentice, Vape Train, Flavor West enzo, maar over aroma's van bekende fabrikanten, die erg gewild zijn.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Zo, heb even 20 flesjes Cosmic Fog Chill'd Tobacco gehaald :+ Mocht er iemand nog interesse hebben stuur dan maar een PM, ik kan er wel wat missen (ik heb paar weken geleden ook al 10 flesjes gehaald namelijk).

Mocht mijn liquid nu toch nog bad gaan, dan heb ik een plan B 8)

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-01 12:02
LankHoar schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:21:
Zo, heb even 20 flesjes Cosmic Fog Chill'd Tobacco gehaald :+ Mocht er iemand nog interesse hebben stuur dan maar een PM, ik kan er wel wat missen (ik heb paar weken geleden ook al 10 flesjes gehaald namelijk).

Mocht mijn liquid nu toch nog bad gaan, dan heb ik een plan B 8)
Hoe Menthol’ish is dat? Ik ben vooral van de echte tabaksmaakjes en af en toe fruit.

Overigens gisteren een Zenith D22 besteld.

Ik gebruik mn Vaporesso Swag vrij weinig omdat ik niet zo vaak DL damp dus wilde een goede MTL erbij.

Zat nog te twijfelen over de Nautilus 2 maar dat schijnt nogal een vervelende te zijn met coils wisselen en “top fill” bij dat ding is ook niet echt wat je verwacht.

Ik had een tijd geleden een MTL van Vapefly maar dat bleef maar lekken dus de kast in gegaan.

Q16 is nice maar toch eens kijken of die Zenith wat meer punch heeft.

Adjust non olet, plerumque...

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:51:
[...]

Hoe Menthol’ish is dat? Ik ben vooral van de echte tabaksmaakjes en af en toe fruit.
Dit zeggen ze zelf:
We’ve blended some of the world’s finest leaf tobacco flavors with a fresh peppermint background. Deep soft notes of rich chocolate fill the mouth on the exhale, leaving a lasting impression you won’t soon forget.
Persoonlijk proef ik vooral een niet goed uit te leggen, lekker smaak van zoetige, volle tabak, met een vleugje mint en inderdaad echt een chocolade hint daarna.
Q16 is nice maar toch eens kijken of die Zenith wat meer punch heeft.
Mijn Q16 bevalt nog steeds goed, hoewel ik soms ook wel iets "stevigers" overweeg. Laat maar weten hoe die Zenith bevalt ;)

• 1nsane
LankHoar schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Mijn Q16 bevalt nog steeds goed, hoewel ik soms ook wel iets "stevigers" overweeg. Laat maar weten hoe die Zenith bevalt ;)
De mijne ook hoor, alleen nu dat ik aan m'n 3e zit, merk ik dat de batterij capaciteit soms gewoon niet voldoende is, niet dat ik heel de dag zit te tootlepuffen maar het is gewoon net te weinig soms, komt denk ik deels ook door de 1,2ohm spoelen maar deels ook omdat na een jaar ofzo de batterij gewoon merkbaar minder wordt.

Ik heb die Vaporesso Swag toch nog liggen incl. 2 haast nieuwe 18650 (LG HG2) en ik weet zeker dat als ik die Zenith op 13 - 20 watt zet (Wat ideaal is voor die tank) dat ik met de Swag rustig een paar dagen kan tootlepuffen op 1 batterij. Die Zenith was ook niet zo prijzig, krijgt over het algemeen lovende reviews en is praktischer dan de Nautilus met vullen en spoel wisselen. Heb hem wel in China besteld dus zal er paar weken op moeten wachten. (Non-TPD versie uiteraard ;-) ).

• 1nsane
Mutatie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:47:
Zoals queen al zei, je kan zo'n kitje ook prima voor DL en MTL gebruiken maar je moet dan wel een andere tank erbij halen (een voor DL, een voor MTL). Ik heb zelf de Vaporesso Swag en de NRG tank is een prima ding, top fill ook, erg nice, ik gebruik hem soms maar ben niet zo'n DL vaper maar misschien komt dat nog.

Ik heb net een Zenith D22 besteld van Innokin (die past namelijk op de Swag, die gaat tot max 23mm diameter) en dat is een MTL, schijnt goed te zijn, ook top fill. Zodra die binnen is laat ik wel weten wat ik er van vind.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-01 13:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mijn Dovpo Topside is dood na 3 maanden. Doet niets meer. Aangezien deze van Fasttech komt zal ik nog maar moeten zien of en wanneer ik mijn garantie krijg.

Weet iemand een squonk mod kit die met een 21700 batterij werkt?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:16
Yzord schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:35:
Mijn Dovpo Topside is dood na 3 maanden. Doet niets meer. Aangezien deze van Fasttech komt zal ik nog maar moeten zien of en wanneer ik mijn garantie krijg.

Weet iemand een squonk mod kit die met een 21700 batterij werkt?
Ai das balen. Je kan evt ook bij Dovpo zelf netjes aan de deur kloppen. Schijnt dat ze over het algemeen best wel netjes reageren. Mijn ervaring is dat een afgebroken batterijdeurtje zonder problemen opgestuurd werd. Wel DHL verzend kosten á €20,- 8)7

Een alternatief voor squonk is een Vandy vape pulse X. ook een prima ding.

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-01 16:04
analogworm schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:32:
[...]

Ai das balen. Je kan evt ook bij Dovpo zelf netjes aan de deur kloppen. Schijnt dat ze over het algemeen best wel netjes reageren. Mijn ervaring is dat een afgebroken batterijdeurtje zonder problemen opgestuurd werd. Wel DHL verzend kosten á €20,- 8)7

Een alternatief voor squonk is een Vandy vape pulse X. ook een prima ding.
Inderdaad even contact met Dovpo opnemen - de mijne dacht dat ie constant aan de USB lader hing (wat ik nooit gebruikt had zelfs) en kreeg een nieuwe opgestuurd na een filmpje van het probleem. (geen verzendkosten hoeven te betalen ook).

site

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ok, heb ze een mail gestuurd. Ding is nog geen drie maanden oud en niks geks mee gebeurd al die tijd. Gewoon zomaar mee opgehouden.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ok, wonder boven wonder gaat mijn Topside nu wel aan, maar stuurt zijn stroom zwakjes door naar de atomizer. Dus ik dacht, laat ik eens de firmware updaten. Maar dat lukt dus niet. Ik druk de plus en de min in en hang hem dan aan me windows pc, maar er gebeurd niks. Iemand ervaring mee?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:45:
Ok, wonder boven wonder gaat mijn Topside nu wel aan, maar stuurt zijn stroom zwakjes door naar de atomizer. Dus ik dacht, laat ik eens de firmware updaten. Maar dat lukt dus niet. Ik druk de plus en de min in en hang hem dan aan me windows pc, maar er gebeurd niks. Iemand ervaring mee?
Op hun website staat een filmpje over de (omslachtige) methode om te upgraden.

https://www.dovpoecig.com/topside-squonker

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

zacht schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:03:
[...]

Op hun website staat een filmpje over de (omslachtige) methode om te upgraden.

https://www.dovpoecig.com/topside-squonker
Thanks maar yup, werkt niet. Ding is gewoon stoek op zijn russisch

• zacht
  • Niet online
Bizar dat je tijdens het hele upgrade-proces de knopjes ingedrukt moet houden. Daar mogen ze wel eens een firmware-upgrade voor maken :p

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En het mooie van alles is dat ik nu terug naar een "ouderwetse" mod moet, dus zonder chip en schermpje en al die zooi, en dat die dus veel lekkerder vaped dan de Topside. Ok, de topside pakt hem beter op, maar mijn oude mod rookt veel degelijker.

• 1nsane
Net de Zenith D22 binnen gekregen.

Deze komt vooraf geinstalleerd met een 0,5ohm meshcoil.

Net ding gevuld en geprobeerd.

Eerste indruk:

Smaak en draw zijn prima, een probleem alleen, er loopt te veel liquid in de coil waardoor hij gaat bubbelen, dat haat ik. Het kan 2 dingen zijn, ofwel de coil zit niet goed geinstalleerd (wat niet logisch is, lekken doet ie niet) of die meshcoil is gewoon weer zo’n slap aftreksel van wat ik bij meerdere tanks ervaren heb, op de een of andere manier krijgen ze dat vaak gewoon niet goed werkend ofzo.

Er zit ook een 1,6ohm coil bij volgens traditioneel recept, hopelijk is die beter want dit schiet voor mij niet op. Er is ook nog een 0,8ohm normale coil voor dit ding. Als die 1,6 goed werkt ga ik die bestellen.

Aan de liquid ligt het niet, dat is 60/40 vg/pg dus zeker niet te dun.

Verwijderd

1nsane schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:22:
Net de Zenith D22 binnen gekregen.

Deze komt vooraf geinstalleerd met een 0,5ohm meshcoil.

Net ding gevuld en geprobeerd.

Eerste indruk:

Smaak en draw zijn prima, een probleem alleen, er loopt te veel liquid in de coil waardoor hij gaat bubbelen, dat haat ik. Het kan 2 dingen zijn, ofwel de coil zit niet goed geinstalleerd (wat niet logisch is, lekken doet ie niet) of die meshcoil is gewoon weer zo’n slap aftreksel van wat ik bij meerdere tanks ervaren heb, op de een of andere manier krijgen ze dat vaak gewoon niet goed werkend ofzo.

Er zit ook een 1,6ohm coil bij volgens traditioneel recept, hopelijk is die beter want dit schiet voor mij niet op. Er is ook nog een 0,8ohm normale coil voor dit ding. Als die 1,6 goed werkt ga ik die bestellen.

Aan de liquid ligt het niet, dat is 60/40 vg/pg dus zeker niet te dun.
Het kan wel te dun zijn. Ik heb hier de Steam Crave Aromamizer Plus en die wil het liefst 80Vg hebben. Standaard damp ik echter op 70Vg, dus het wicken wat aangepast en nu doet die het prima met 70Vg sapjes. ;) ..... Kijk eens in de gebruiksaanwijzing, misschien staat daar in wat er gewenst wordt.

• 1nsane
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:45:
[...]

Het kan wel te dun zijn. Ik heb hier de Steam Crave Aromamizer Plus en die wil het liefst 80Vg hebben. Standaard damp ik echter op 70Vg, dus het wicken wat aangepast en nu doet die het prima met 70Vg sapjes. ;) ..... Kijk eens in de gebruiksaanwijzing, misschien staat daar in wat er gewenst wordt.
Deze mtl zou volgens de specs gewoon alles boven de 50/50 prima aan moeten kunnen..

Edit: die mesh coils zijn bedoeld voor langere levensduur dus wellicht dat juist die beter voor dikkere liquid zijn, ik ga wel ff de 1,6ohm proberen vanavond :-)

[ Voor 13% gewijzigd door 1nsane op 06-06-2019 20:30 ]

• 1nsane
Nou, de Zenith ff uit elkaar gehad en opnieuw in elkaar, ik denk dat ze de coil gewoon niet goed pre installed hadden ofzo, trekt nu beter en lekt en sputtert ook niet meer :-)

@Verwijderd die steam crave aromizer plus jeumug wat een ding, die zijn er gewoon in 20ml uitvoering :+

[ Voor 23% gewijzigd door 1nsane op 07-06-2019 21:55 ]

Verwijderd

1nsane schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:48:

@Verwijderd die steam crave aromizer plus jeumug wat een ding, die zijn er gewoon in 20ml uitvoering :+
Die heb ik dus ook! De Steam Crave Titan kan zelfs 28ml sap kwijt! ;)

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01-2025
Moet je wel een halve technicus zijn om dit allemaal te snappen :P

Verwijderd

Krulliebol schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 04:31:
Valt wel mee hoor.....nouja...het valt wel....maar niet mee! :P

• 1nsane
Oke, nu dat de D22 goed werkt heb ik een mini VS review tussen de Q16 en D22 op mn Swag gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bryRoH60Mw77wMQrtkIju5s9/thumb.jpg

De D22 Zenith tank had ik besteld omdat ik tevreden ben met mn Q16 maar eens wilde kijken of een andere MTL goed kon bevallen.

Ik ben voor de D22 gegaan omdat ie op de Swag past, door de compactheid van die mod kan er niet veel meer dan 22mm op. Ik gebruikte deze met de NRG SE mini tank 3,5ml maar dat is een DL en dat is iets wat ik weinig doe.

Ik ben dus meer een MTL vaper en de D22 is een MTL die de zelfde coils gebruikt als de normale Zenith (die overigens per 5 goedkoper zijn dan de Series 14/16 coils van de Justfog).

Hier een paar dingen die me zijn opgevallen:

- De Q16 is een stuk luidruchtiger als je er aan zuigt.
- De D22 heeft relatief veel airflow voor een MTL, van de 5 gaatjes moet ik ongeveer op 0,75 gaatje gaan zitten om vergelijkbare airflow te hebben met de Q16.
- De “hit” voelt anders, het lijkt alsof de Q16 hit op gemiddeld voltage met minder draw/airflow meer damp produceert die meer throathit geeft. Nu moet je de D22 ook wel afknijpen om de zelfde airflow te krijgen als een Q16 op max airflow. Dat komt ook door de dunnere guage draad die de Q16 coils hebben.
- Dan de smaak, die is wat meer burnt op een Q16 wat ik persoonlijk lekker vind, de D22 is wat neutraler en proeft dus wel wat anders, het lijkt erop dat de coils van de Q16, omdat ze vrij dunne guage draad gebruiken, wat meer pittige smaak hebben (maar daardoor gaan die coils ws ook minder lang mee dan de D22).
- De D22 kan je semi DL gebruiken, als je de airflow wijd open zet. Hoewel MTL met full airflow en meerdere hits nemen voor 1 adem ook op max airflow lekkerder is en meer damp geeft dan als je dat doet bij de Q16.

Conclusie:

De D22 is een kleine step up van de Q16, je krijgt meer damp en als je hem goed inregelt qua wattage en draw dan heb je er veel plezier van, je hebt meer mogelijkheden dan met de Q16, de smaak is ietsje anders, misschien ook omdat ik de Mesh coil gebruikte maar waar ik de Q16 op max flow en sterkste coils gebruikte, kan je met de D22 nog wat verder gaan qua damp, smaak en mogelijkheden, mits je een fijne mod hebt.

Ik zou de D22 aanraden als je de Q16 op zn max gebruikt en je iets meer wilt.

Ik heb beide getest met eigen brouwsel tabaksmaak @ 15mg/ml 60/40 VG/PG

Edit: de D22 heeft, in tegenstelling tot veel andere tanks, een vast stuk glas. Dat betekent dus dat als je hem laat vallen en het glas breekt, je een nieuwe tank moet kopen ipv dat je het glas kan vervangen (wat bij de Nautilus S2 bijvoorbeeld wél kan).

[ Voor 5% gewijzigd door 1nsane op 08-06-2019 16:09 ]

• 1nsane
Krulliebol schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 04:31:
Welnee, als je de iets verouderde openingspost leest niet hoor :-)

Verwijderd

1nsane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Welnee, als je de iets verouderde openingspost leest niet hoor :-)
Iets verouderd? Die tekst komt uit het stenen tijdperk! :P Zou zelfs nog iets eerder kunnen zijn....

• 1nsane
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:33:
[...]

Iets verouderd? Die tekst komt uit het stenen tijdperk! :P Zou zelfs nog iets eerder kunnen zijn....
Ik probeerde subtiel te zijn :+ maar opzich staat er wel e.e.a. wat nuttig is alhoewel de wetgeving enz inmiddels wel anders is. Een nieuw topic met nieuwe OP zou niet overbodig zijn

Verwijderd

1nsane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:51:
[...]

Ik probeerde subtiel te zijn :+ maar opzich staat er wel e.e.a. wat nuttig is alhoewel de wetgeving enz inmiddels wel anders is. Een nieuw topic met nieuwe OP zou niet overbodig zijn
Ik was ook subtiel! :) Ik had wel verwacht dat de OP van tijd tot tijd bijgewerkt zou worden, maar blijkbaar heeft niemand daar zin in. Deel 4 van dit topic zou inderdaad een verse OP moeten hebben, maar dat is mijn mening. ;)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Even een update over mijn Dovpo Topside perikelen.

Reageerde Dovpo eerst zeer snel en adequaat op mijn warranty aanvraag is het nu al dagen stil nadat ik een filmpje heb gestuurd wat de problemen zijn.

De Topside spingt nu wel weer aan als ik er een batterij in doe, maar alles is super ontregelt. Als ik de fireknop indruk gaat mijn wattage omhoog ipv dat mijn atomizer zijn stroom krijgt. Ook kan ik de firmware niet updaten.

Ook Fasttech laat mijn ticket maar open staan zonder een reactie op mijn filmpje. Heel irri allemaal.

• 1nsane
Yzord schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:33:
Even een update over mijn Dovpo Topside perikelen.

Reageerde Dovpo eerst zeer snel en adequaat op mijn warranty aanvraag is het nu al dagen stil nadat ik een filmpje heb gestuurd wat de problemen zijn.

De Topside spingt nu wel weer aan als ik er een batterij in doe, maar alles is super ontregelt. Als ik de fireknop indruk gaat mijn wattage omhoog ipv dat mijn atomizer zijn stroom krijgt. Ook kan ik de firmware niet updaten.

Ook Fasttech laat mijn ticket maar open staan zonder een reactie op mijn filmpje. Heel irri allemaal.
Zeker irritant, iets zegt me dat je dat apparaat niet meer gaat bestellen ;-)

Hopen dat het goed komt!

@Verwijderd Ik zie voor ons wel een mooie klus weggelegd om een mooie nieuwe startpost te klussen ter zijne tijd

[ Voor 7% gewijzigd door 1nsane op 08-06-2019 12:42 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

1nsane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:41:
[...]

Hopen dat het goed komt!

@Verwijderd Ik zie voor ons wel een mooie klus weggelegd om een mooie nieuwe startpost te klussen ter zijne tijd
Ik hoop dat ze een nieuwe sturen. Wel zo fair. Ding is nog geen drie maanden oud. Maar als ik weer op vakantie ga dan gaat mijn oude squonk mod mee zonder al die poespas erop. Kan er ook niks fout gaan.

Verwijderd

1nsane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:41:
[...]

Hopen dat het goed komt!

Denk het ook wel, maar dan moeten we eerst zeker weten of het kan en mag van de moderators.

• 1nsane
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:33:
[...]

Denk het ook wel, maar dan moeten we eerst zeker weten of het kan en mag van de moderators.
Lijkt me geen probleem, dit topic loopt al heel lang mee en een nieuwe met goede OP is wenselijk.

Verwijderd

1nsane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Lijkt me geen probleem, dit topic loopt al heel lang mee en een nieuwe met goede OP is wenselijk.
Mij ook niet, de apparaten in de OP zijn, op zijn minst gezegt, toch aardig outdated.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22
Gister een vaporesso luxe met skrr tank gehaald zodat ik ook iets met kant en klare coils heb. Lekker apparaat wel, iets minder op smaak maar verder prima. Wel even een 5ml glas besteld want 2ml is elk uur bijvullen :X

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35
Yzord schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:45:
[...]

Ik hoop dat ze een nieuwe sturen. Wel zo fair. Ding is nog geen drie maanden oud. Maar als ik weer op vakantie ga dan gaat mijn oude squonk mod mee zonder al die poespas erop. Kan er ook niks fout gaan.
Fasttech is meestal niet zo van de nieuwe opsturen. Vaak willen ze dat je eerst je defecte opstuurt, op eigen kosten (wat je naderhand wel vergoed krijgt, mocht het een garantie ding zijn).
Het prijsverschil van authentics is het meestal niet eens waard om het vanuit China te halen en de service van NL (web)shops te missen.

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-01 18:08
Poops_McGhee schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:07:
[...]

Fasttech is meestal niet zo van de nieuwe opsturen. Vaak willen ze dat je eerst je defecte opstuurt, op eigen kosten (wat je naderhand wel vergoed krijgt, mocht het een garantie ding zijn).
Het prijsverschil van authentics is het meestal niet eens waard om het vanuit China te halen en de service van NL (web)shops te missen.
Ligt er aan wat je haalt. Ik maak nu een tijd gebruik van de smok vape pen, heerlijk apparaat.
Het enige is dat na een half jaar continue gebruik de knop kapot gaat.
Hier nl betaal je er 30 euro voor, bij fasstech 15.
Dus heb er mooi een paar bij fasttech besteld :).

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35
Poesmij schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:29:
[...]

Ligt er aan wat je haalt. Ik maak nu een tijd gebruik van de smok vape pen, heerlijk apparaat.
Het enige is dat na een half jaar continue gebruik de knop kapot gaat.
Hier nl betaal je er 30 euro voor, bij fasstech 15.
Dus heb er mooi een paar bij fasttech besteld :).
Als je spullen wilt gebruiken die niet snel stuk gaan, dan neem je sowieso geen Smok meuk. :D
That aside, als je goedkope spullen koopt, dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan (hoewel dat niet zou hoeven) dat het niet al te lang goed zal werken.

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-01 18:08
Poops_McGhee schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:50:
[...]

Als je spullen wilt gebruiken die niet snel stuk gaan, dan neem je sowieso geen Smok meuk. :D
That aside, als je goedkope spullen koopt, dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan (hoewel dat niet zou hoeven) dat het niet al te lang goed zal werken.
Tja, 2 jaar gedaan met de boxmod van smok(en doet het nog steeds maar wrrd beetje onhandig groot) , heb nooit een ander merk gehad. Deze vape pen is de eerste waarvan ik denk dat het een beetje goedkoop gebouwd is, maar wat wil ke voor de prijs. Voor de rest altijd tevreden over.

• 1nsane
[...]

Dat hoeft ook echt niet idd, Justfogjes gaan rustig een jaar of 2 mee. Joyetech bijvoorbeeld dan weer vind ik kwalitatief minder maar YT reviews helpen vaak ook bij het vinden van de juiste kwaliteit in lage prijsrange.

Smok heb ik nooit echt problemen mee gehad.

Naast dat het (afhankelijk van het merk enz) in China direct goedkoper shoppen is, doe ik dat zelf ook om non-TPD spullen te halen zodat ik niet aan 2ml tankjes vast zit.

Verwijderd

[...]

Dat is een persoonlijke mening en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn. Zo vind ik persoonlijk Eleaf meuk (o.a. I-stick) naadje, maar ook dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Voor ieder merk geldt eigenlijk, zolang het werkt, is het prima.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Even een update:

FT wilt dat ik mijn Topside laat repareren bij een vape shop terwijl dat ding pas 2 maanden oud is. Hier in mijn stad hebben we geen gespecialiseerde vape shops die ook reparaties doen.

Wel adverteren met 6 maanden garantie, maar er lekker omheen draaien als iemand daar dan ook aanspraak op doet. Valt me weer tegen van FT. Koop er al 5 jaar en nooit enige vorm van garantie aangevraagd

Verwijderd

Yzord schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:29:
Even een update:

FT wilt dat ik mijn Topside laat repareren bij een vape shop terwijl dat ding pas 2 maanden oud is. Hier in mijn stad hebben we geen gespecialiseerde vape shops die ook reparaties doen.

Wel adverteren met 6 maanden garantie, maar er lekker omheen draaien als iemand daar dan ook aanspraak op doet. Valt me weer tegen van FT. Koop er al 5 jaar en nooit enige vorm van garantie aangevraagd
Laat hun dan met een adres komen waar reparatie mogelijk is en dan wel op hun rekening uiteraard.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wauw wat een topic. Normaal gesproken wordt ik wel wijzer van topics op Tweakers, maar nu nog meer mindfucked dan ervoor :D Al die termen en variaties. :P

Ik zat te overwegen om dit eens te proberen, maar ik kan maar moeilijk zinvol advies vinden. Vooral inhoudelijk lastig eigenlijk. Misschien dat jullie kunnen helpen. :)
Ik rook op het moment qua sigaretten Marlboro Red en af en toe Camel. Ik kreeg van mensen aangeraden om een Justfog Q16 te kopen als je een beetje dezelfde ervaring als normaal paffen wilt houden en niet meteen veel geld wilt uitgeven - je weet immers niet eens of het bevalt.

So far so good, maar what the hell stop je vervolgens in dat ding? :P Ja een e-liquid, maar daar bestaan tigduizend varianten van, tig merken, et cetera. Hoe weet je nou wat goed en veilig is en wat totale troep is? :P Iemand enig idee wat een goed merk is en het liefst gewoon tabakssmaak? :) (Hoe dichter in de buurt van Marlboro/Camel hoe beter.) Smaakjes komen later wel een keer. Met nicotine. :) (Maar hoeveel?)

En heb je verder nog iets nodig buiten die starterkit en een e-liquid? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Mutatie
WhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:47:
Wauw wat een topic. Normaal gesproken wordt ik wel wijzer van topics op Tweakers, maar nu nog meer mindfucked dan ervoor :D Al die termen en variaties. :P

Ik zat te overwegen om dit eens te proberen, maar ik kan maar moeilijk zinvol advies vinden. Vooral inhoudelijk lastig eigenlijk. Misschien dat jullie kunnen helpen. :)
Ik rook op het moment qua sigaretten Marlboro Red en af en toe Camel. Ik kreeg van mensen aangeraden om een Justfog Q16 te kopen als je een beetje dezelfde ervaring als normaal paffen wilt houden en niet meteen veel geld wilt uitgeven - je weet immers niet eens of het bevalt.

So far so good, maar what the hell stop je vervolgens in dat ding? :P Ja een e-liquid, maar daar bestaan tigduizend varianten van, tig merken, et cetera. Hoe weet je nou wat goed en veilig is en wat totale troep is? :P Iemand enig idee wat een goed merk is en het liefst gewoon tabakssmaak? :) (Hoe dichter in de buurt van Marlboro/Camel hoe beter.) Smaakjes komen later wel een keer. Met nicotine. :) (Maar hoeveel?)

En heb je verder nog iets nodig buiten die starterkit en een e-liquid? :)
Millers vind ik een goed merk en niet duur. Millers USA is echt zo dicht bij malboro. Mijn vaste liquid voor de q16, echt een goed dingetje.
Als je van roken afkomt is 12mg te doen vond ik zelf, 6 ook maar dan had ik de neiging meer te dampen in het begin. 18 vind ik te zwaar, smaak word ook minder bij meer nicotine.
https://www.zwoofs.nl/millers-usa-regular-eliquid/

70/30 pg/vg past goed bij de q16.

Verder niet echt iets nodig bij een startpakket, er zitten 2 coils in, ik doe 1 tot 2 weken met een coil,extra voorraad coils is altijd goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 12-06-2019 23:21 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
@Mutatie Thanks! Zal die eens bestellen en proberen dan :) Heb maar 6 en 12 gekocht, beginnen met die 12 en als dat op is 6.

Hoeveel paf je hier eigenlijk van? Een sigaret steek je in de hens en rook je op (al heb ik nog best vaak de neiging halve te roken als ik het druk heb). Van zo’n ding als dit rook je niet het hele reservoir op lijkt me. Hoe bepaal je dan of je ongeveer hetzelfde ophebt als één peuk? :P

Die coils gaan dan best snel! Ben erg benieuwd. Blijf het een vreemd idee vinden, maar hoor toch wel wat verhalen dat mensen zich er beter bij voelen, makkelijker conditie op pijl houden etc, dus we gaan het zien :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Mutatie
WhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:43:
@Mutatie Thanks! Zal die eens bestellen en proberen dan :) Heb maar 6 en 12 gekocht, beginnen met die 12 en als dat op is 6.

Hoeveel paf je hier eigenlijk van? Een sigaret steek je in de hens en rook je op (al heb ik nog best vaak de neiging halve te roken als ik het druk heb). Van zo’n ding als dit rook je niet het hele reservoir op lijkt me. Hoe bepaal je dan of je ongeveer hetzelfde ophebt als één peuk? :P

Die coils gaan dan best snel! Ben erg benieuwd. Blijf het een vreemd idee vinden, maar hoor toch wel wat verhalen dat mensen zich er beter bij voelen, makkelijker conditie op pijl houden etc, dus we gaan het zien :P
Hoeveel je dampt vind ik lastig zeggen, in het begin meer omdat ik de echte sigaret mistte zeg maar. Maar ik doe ongeveer 1 dag met een reservoir en damp redelijk veel denk ik. Met 1 flesje doe ik zelf een dag of 5-7. Justfog beweert dat een coil 2 to 4 weken mee gaat, maar is in de praktijk toch altijd wel minder (van aliexpress kosten ze geen drol :X :P ) Je merkt dan wel dat de smaak minder word als het tijd word om te vervangen :)

• 1nsane

Hoeveel je paft merk je vanzelf :-) doorgaans niet veel langer achter elkaar dan een normale peuk (iets met gewoontes).

De Q16 is inderdaad een uitstekend starters apparaat maar, net als ik, zijn er zat mensen die hem blijven gebruiken. Ze zijn hufterproef, doorgaans lekvrij en betrouwbaar.

Als je van normale cigs komt, dan zou ik rond de 15mg/ml nicotine gaan zitten.

Ik ben zelf naar 1,2ohm coils overgestapt. Meer damp en smaak, batterij gaat dan wel wat sneller leeg.

Vg/pg verhouding: PG draagt meer de smaak en voel je wat meer in je keel, VG zorgt juist voor meer “rook” en is wat zachter.

Hogere VG verhouding is vooral voor halve rookmachines die DL (direct lung en dus inademen door het apparaat) zijn omdat de hoeveelheid damp anders te scherp wordt.

Met de Q16 zit de beste verhouding van 70/30 PG/VG tot 40/60 ongeveer, VG is ook dikker en de kleine spoeltjes van de Q16 vinden dat niet fijn en gaan dan minder lang mee.

Daarom gaan Q16 spoeltjes ook niet veel langer dan 2 flesjes van 10ml want dan ga je een beetje een vieze “burnt” smaak erbij krijgen, het katoen wordt dan minder en omdat de spoeltjes van deze vrij dun draad hebben, krijg je meer aangekoekte drab erop.

Je kan het beste gewoon een Q16 nemen, tabaksmaak liquid om te beginnen met eerder genoemde pg/vg verhouding en rond de 15mg/ml nicotine.

Kom je damp tekort? Bestel dan 1,2ohm coils bij ipv 1,6ohm.

Succes!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:10

Standeman

Prutser 1e klasse

Iemand enig idee hoe lang je vloeistof kan vewaren? Ik kom net een paar 30ml flesjes tegen in de kelder van een jaar of vier oud :p

.....
In principe is het een heule lange peuk, dus pas er mee op. Het beste is om je peuk momentjes gewoon aan te houden.

Ik heb al een aantal keer thuis op de bank een 'overdosis' nicotine gehad. Dat merk je aan een verhoogde hartslag en een zenuwachtig gevoel.
Ik vape dus weer elk uur onder de afzuigkap ipv op de bank de hele tijd aan dat ding te lurken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-01 17:37
Meestal als ik shake and vape koop staat daar een THT datum op van pakweg een jaar later, of een maand of 8-10, is toch mijn ervaring.

Zowiezo als die 30ml flesjes van jouw nic bevatten zijn die helemaal rijp voor de vuilbak na 3-4 jaar, maar ik durf te wedden zonder nic ook, heb ik hier nog een 10ml flesje gevonden van 2 jaar terug, helemaal verkleurd en de geur is off, is wel 3mg nic.

• WhatsappHack
  • Niet online
@Mutatie @1nsane Dank voor de adviezen. :)
Er worden inderdaad 1.6ohm coils meegeleverd met het startersset. Ik zal er 1.2 bijbestellen om te kijken hoe dat is. :)

Wel irritant is dat je blijkbaar die Q16 en de nieuwe Q16C hebt. Dus ik denk dan pas ik m'n bestelling aan en neem ik die nieuwe wel. Maar de webshop waar ik het hele zooitje besteld heb (Mr-Joy) heeft enkel klantenservice per e-mail, en die geeft enkel een foutmelding terug dat hun mailbox vol zit. :+ Lekker verhaal.

@Standeman Dat klinkt ook niet gezond inderdaad. :P
Zal sowieso wel rustig aandoen. Ik had begrepen dat in vergelijking met een normale sigaret het ook langer duurt voordat je het voelt en dat sowieso iets is om aan te wennen? Dus dat je niet teveel door gaat paffen met 't idee "verdomme, niet genoeg" - maar het eerst ff aankijkt en zonodig meer neemt. :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 13-06-2019 20:44 ]

• 1nsane
Standeman schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:29:
Iemand enig idee hoe lang je vloeistof kan vewaren? Ik kom net een paar 30ml flesjes tegen in de kelder van een jaar of vier oud :p

[...]

In principe is het een heule lange peuk, dus pas er mee op. Het beste is om je peuk momentjes gewoon aan te houden.

Ik heb al een aantal keer thuis op de bank een 'overdosis' nicotine gehad. Dat merk je aan een verhoogde hartslag en een zenuwachtig gevoel.
Ik vape dus weer elk uur onder de afzuigkap ipv op de bank de hele tijd aan dat ding te lurken.
Paar maanden kan wel, veel smaakjes knappen er zelfs behoorlijk van op, meer dan 6 maanden zou ik sws wegmikken, zeker als ze lucht gehad hebben, je kan het proberen maar ws. smaakt het waardeloos en is je nic kapoet

Verwijderd

WhatsappHack schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:42:
@Mutatie @1nsane Dank voor de adviezen. :)
Er worden inderdaad 1.6ohm coils meegeleverd met het startersset. Ik zal er 1.2 bijbestellen om te kijken hoe dat is. :)

Wel irritant is dat je blijkbaar die Q16 en de nieuwe Q16C hebt. Dus ik denk dan pas ik m'n bestelling aan en neem ik die nieuwe wel. Maar de webshop waar ik het hele zooitje besteld heb (Mr-Joy) heeft enkel klantenservice per e-mail, en die geeft enkel een foutmelding terug dat hun mailbox vol zit. :+ Lekker verhaal.

@Standeman Dat klinkt ook niet gezond inderdaad. :P
Zal sowieso wel rustig aandoen. Ik had begrepen dat in vergelijking met een normale sigaret het ook langer duurt voordat je het voelt en dat sowieso iets is om aan te wennen? Dus dat je niet teveel door gaat paffen met 't idee "verdomme, niet genoeg" - maar het eerst ff aankijkt en zonodig meer neemt. :P
.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2019 06:55 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
Nou hij is binnen incl. de e-liquids. :) Een dag later, want zoals gewoonlijk had de DHL bezorger weer eens geen zin om langs te komen en heeft het bij een afhaalpunt gelegd. *kuch*lul*kuch*

First thoughts: het smaakt absoluut niet naar tabak, maar wat zoetig. :P
De eerste 2 haaltjes ofzo waren behoorlijk zwaar op de keel én longen, dat verbaasde me. (Zeker als je normale peuken gewend bent.) Intussen lijkt dat een stuk beter te zijn, maar toegegeven: ik doe het nu ook iets voorzichtiger met kortere haaltjes. (Ik heb trouwens netjes eerst de coil laten "weken" (dus smoker recht op, paar minuten laten intrekken) en op 3.4v laten hangen). Geen idee wth. Heb dat airflow geval nog helemaal open staan, jic. Misschien voorlopig dan ook maar bij die 1.6ohm coils houden.

Nu maar een paar dagen aankijken I guess, ben benieuwd. :)

Wat is jullie ervaring met die coils van Ali trouwens?
Ik zie ze hier bijvoorbeeld voor de helft van de prijs van Nederlandse shops :P Maar het is bij Ali altijd maar de vraag of het niet imitatie spul is met troep er in.

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:14

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:02:
Nou hij is binnen incl. de e-liquids. :) Een dag later, want zoals gewoonlijk had de DHL bezorger weer eens geen zin om langs te komen en heeft het bij een afhaalpunt gelegd. *kuch*lul*kuch*

De eerste 2 haaltjes ofzo waren behoorlijk zwaar op de keel én longen, dat verbaasde me. (Zeker als je normale peuken gewend bent.) Intussen lijkt dat een stuk beter te zijn, maar toegegeven: ik doe het nu ook iets voorzichtiger met kortere haaltjes. (Ik heb trouwens netjes eerst de coil laten "weken" (dus smoker recht op, paar minuten laten intrekken) en op 3.4v laten hangen). Geen idee wth. Heb dat airflow geval nog helemaal open staan, jic. Misschien voorlopig dan ook maar bij die 1.6ohm coils houden.

Ik zie ze hier bijvoorbeeld voor de helft van de prijs van Nederlandse shops :P Maar het is bij Ali altijd maar de vraag of het niet imitatie spul is met troep er in.
Ik heb voor de Q16 vrijwel altijd AliExpress coils gehad. Sporadisch een doosje van de winkel hier in de stad. Maar ik merk geen verschil, behalve de prijs dan. Smaken hetzelfde, gaan net zo lang mee.

Coding in the cold; <brrrrr />

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat een ongein, ik had een tijd terug (oktober o.i.d.) een Breeze 2 gekocht. Heel kort gebruikt naast mijn Nautilus 2, daarna niet echt meer aangeraakt, tot vandaag. Toch wel handig zo'n kleintje als je geen jaszak hebt om 'm in te doen. Nou hij is dus kapot :'). Geen zin in garantiegeneuzel dus ik wil binnenkort weer eens een super compacte vape kopen.

Hebben jullie hiervoor nog suggesties? Zoek gewoon een klein MTL apparaatje dat goed werkt/niet lekt! Heb me al een tijdje niet verdiept dus als iemand een goede tip heeft, ik hoor het erg graag!

E: Ik ben trouwens niet op zoek naar pennetjes, maar een kleine box.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 15-06-2019 20:00 ]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 21:38
Goed om in de gaten te houden https://www.aromaster.nl/
Na 1 juli mogen er geen grote flessen Shake & Vape verkocht worden, zei hebben de oplossing :-)
Via hun facebook pagina kan je er meer over vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 16-06-2019 01:37 ]

System | Racing is in my Blood

• 1nsane
WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:02:

Zijn gewoon prima doorgaans.

Je zou zelfs coils van coil father kunnen halen voor de D40.

Dat is een soort Q16 rip-off vaper maar daarom passen de coils ervan ook in de Q16, ze zijn 1,4ohm maar zijn een stuk goedkoper dan de Justfogs. 2,90 per 5 stuks.

Ik gebruik ze zelf ook, gaan niet per se korter mee ofzo.

• WhatsappHack
  • Niet online
Thanks, ik heb ze van Ali besteld. :)

Ik rook nu 's ochtends na het ontbijt (thee + sigaretten heeft toch echt zo z'n voordelen.) en 's avonds een uur voor het slapen gaan nog een sigaret, de rest van de dag vape ik. Zo'n 6 pufjes per uur, niet gek veel... Probeer het een beetje te bekijken, volgens mij kom ik uit op zo'n 0.3 tot 0.5ml per dag van die 12mg e-liquid. Dat schijnt blijkbaar best laag te zijn voor een roker om voldoening uit te putten; 1ml per dag op 18mg hoorde ik veel als uitgangspunt voor beginners. (En no way dat die 2 sigaretjes dan zoveel verschil maken :P)

Ben benieuwd. Blijf het wel gek vinden dat dit spul zo brandt in je keel, dat is totaal niet te vergelijken met roken. :P Al helpt het openzetten van die air-schuif op de Q16 wel. En dat het zo zoetig smaakt i.p.v. naar tabak vind ik ook maar vaag. Het lijkt meer op arabische tabak (met smaak) nu ik er over nadenk. Maar dat kan aan de liquid liggen natuurlijk.

• 1nsane
WhatsappHack schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:18:
Thanks, ik heb ze van Ali besteld. :)

Ik rook nu 's ochtends na het ontbijt (thee + sigaretten heeft toch echt zo z'n voordelen.) en 's avonds een uur voor het slapen gaan nog een sigaret, de rest van de dag vape ik. Zo'n 6 pufjes per uur, niet gek veel... Probeer het een beetje te bekijken, volgens mij kom ik uit op zo'n 0.3 tot 0.5ml per dag van die 12mg e-liquid. Dat schijnt blijkbaar best laag te zijn voor een roker om voldoening uit te putten; 1ml per dag op 18mg hoorde ik veel als uitgangspunt voor beginners. (En no way dat die 2 sigaretjes dan zoveel verschil maken :P)

Ben benieuwd. Blijf het wel gek vinden dat dit spul zo brandt in je keel, dat is totaal niet te vergelijken met roken. :P Al helpt het openzetten van die air-schuif op de Q16 wel. En dat het zo zoetig smaakt i.p.v. naar tabak vind ik ook maar vaag. Het lijkt meer op arabische tabak (met smaak) nu ik er over nadenk. Maar dat kan aan de liquid liggen natuurlijk.
Enerzijds ligt dat aan je liquid, anderzijds moet je uit je hoofd zetten dat het exact als een normale sigaret gaat smaken.

Er zijn wel liquids die in de buurt komen als in dat je duidelijk tabak proeft. Dat zijn dan vooral liquids met een percentage NET (naturally extracted tobacco), wat dus extract is van natuurlijke tabak.

Ik mix dat soort liquids tegenwoordig zelf. Je hebt aroma’s op basis van NET en je kan het zelf maken door natuurlijke tabak (American Spirit shag bijvoorbeeld) uit te koken in base liquid en het goed te filteren.

Ik mix het zelf ongeveer zo:

60/40 vg/pg
Zelf gemaakte NET
Insane absolut NET aroma
CdD aroma 119 (standaard tabak aroma)
Ethyl Guaiacol (paar druppels, dit is een krachtig rokerig/bacony aroma, in de juiste dosering erg nice)

Je hebt ook kant en klare NET based liquids zoals Black Note (Prelude of Sonata), kan je proberen maar die kosten 2x zo veel per flesje als normale flesjes.

[ Voor 6% gewijzigd door 1nsane op 19-06-2019 09:12 ]

Verwijderd

Daarnaast heb je ook La Tabaccheria, wat ook een N.E.T. is. Prijzen zijn inderdaad hoger dan standaard aroma's. Voor een flesje van 10ml betaal je tussen de € 7,26 en € 11,98, of dat het waard is? Je hebt in ieder geval meer keuze dan alleen American Spirit.

• 1nsane
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:03:
Daarnaast heb je ook La Tabaccheria, wat ook een N.E.T. is. Prijzen zijn inderdaad hoger dan standaard aroma's. Voor een flesje van 10ml betaal je tussen de € 7,26 en € 11,98, of dat het waard is? Je hebt in ieder geval meer keuze dan alleen American Spirit.
Dat klopt maar als die American Spirit extract bevalt, waarom dan switchen? Immers hebben analoge rokers ook hun favo merk, of dat nou Luckies, Gauloises of wat dan ook is.

Ik tweak mn mixjes nog wel maar ben wat dat betreft ook aardig honkvast :-)

Verwijderd

1nsane schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Dat klopt maar als die American Spirit extract bevalt, waarom dan switchen? Immers hebben analoge rokers ook hun favo merk, of dat nou Luckies, Gauloises of wat dan ook is.

Ik tweak mn mixjes nog wel maar ben wat dat betreft ook aardig honkvast :-)
Ik zeg ook niet dat je moet switchen, ik zeg alleen dat je meer keuze hebt ;) Smaakjes die jij en ik niet kunnen maken, simpelweg omdat we de mogelijkheden niet hebben om het te maken.

Verwijderd

Ik ben nu sinds een paar maanden ook begonnen met de E-Sigaret. Beetje met toeval ben ik in het bezit gekomen van een Voopoo Drag Mini. Na het doorkomen van de eerste week, met het opzoeken van hoe het eigenlijk precies allemaal werkt (De vaktermen zijn lastig door te komen in het begin) bevalt het prima.

Echter. De Voopoo is niet van degelijke kwaliteit. Na twee weken kwam de cover half los en moest ik de resin eraf halen om de schroefjes aan te kunnen draaien. Jammer, maar het werkte nog.

Een paar weken later kwam het ijzeren bevestigingetje waar de mini-usb inklemt los. Nu moest ik de Voopoo opladen met een stekkertje erin welke niet vastzit.

Vandaag is het inwendige contact van de mini-usb afgebroken. Ik kan dus niet meer opladen.

Helaas ben ik niet in het bezit van de bon en bij Voopoo reageren ze niet op mijn vragen. Toch zou ik hem graag willen repareren. Het apparaat kostte 90 euro en het zou zonde zijn om het nu al weg te moeten gooien.

Ik heb op google gezocht naar e-sigaret reparatie, maar wat ik kan vinden repareren de meeste alleen de zelf verkochte mods. Is er een goed adres die er een nieuwe mini-usb in mijn mod kan zetten?

Wijze les die ik geleerd heb hieruit is in ieder geval; de volgende mod wordt er één met losse accu's en zonder mini-usb. (Zelfde probleem heb ik ook al eens gehad met een PS4 controller, waarom maken ze deze ellendige verbinding nog???)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nautilus 2S (en een Zelos box) gekocht als aanvulling op m'n Nautilus 2 en Tigon. Nouja, eigenlijk als vervanging van m'n Nautilus 2 al was daar weinig mis mee behalve het bekende lekken. De 2S heeft een topfill systeem en is volledig lek proof. Voor de rest net zo fijn als de 2, zeker aan te raden als iemand nog een mooi nieuw MTL tankje zoekt! De box is rechttoe rechtaan, Aspire kennende prima. Gebruikte voorheen altijd iStick Pico's met losse batterij, maar vind die qua formfactor toch niet helemaal lekker.

De Tigon heb ik ook nog niet heel lang en die is ook heel aangenaam: top fill en zowel voor MTL als DL super geschikt. Hij warmt ook ontzettend snel op, zo gauw je drukt is hij gelijk klaar om te vapen. Heel smooth, nooit gespetter, alleen de smaakbeleving is slechter dan bij een Nautilus.

[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 19-06-2019 17:32 ]

Verwijderd

Randleman schreef op maandag 4 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Gebruik zelf Halo, lekkere hit/damp/smaak :)

probeer Kringle's curse
Hoi Randleman,
Ik ben sinds vorige maand helemaal weg van deze smaak:
https://ecigsmart.nl/e-liquid/vampire-vape-pinkman/
Je kan hem ook ergens anders bestellen maar E-cigsmart is m'n vaste adresje in Den Haag.

• zacht
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Hoi Randleman,
Ik ben sinds vorige maand helemaal weg van deze smaak:
https://ecigsmart.nl/e-liquid/vampire-vape-pinkman/
Je kan hem ook ergens anders bestellen maar E-cigsmart is m'n vaste adresje in Den Haag.
Het enige dat ik nog Vape, zowel de 'normale' als de nic salts variant.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

zacht schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:47:
[...]

Het enige dat ik nog Vape, zowel de 'normale' als de nic salts variant.
Ook 1 van mijn favorieten samen met Heisenberg! Liquideo heeft smaakjes die heel erg vergelijkbaar zijn qua kwaliteit, Red Astaire van T-Juice is ook top als je hiervan houdt.

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-01 11:21
Nog mensen mail gehad van onder andere Save Vape dat de basis liquids niet meer in een grotere verpakking dan 10ML te krijgen is vanaf 1 juli ?

waar bestellen jullie dit ? ik zie mezelf niet echt klungelen met 10 ml flesjes namelijk

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:10

Standeman

Prutser 1e klasse

Wanneer ik een tijdje niet vape (zeg 12-18 uur) dan begint mijn eLeaf te knetteren soms spat het ook een beetje bij de eerste paar keer lurken. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik vermoed dat het vocht uit de lucht is en ik zit te denken hoe ik dit kan voorkomen aangezien het best irritant is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Standeman schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:29:
Wanneer ik een tijdje niet vape (zeg 12-18 uur) dan begint mijn eLeaf te knetteren soms spat het ook een beetje bij de eerste paar keer lurken. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik vermoed dat het vocht uit de lucht is en ik zit te denken hoe ik dit kan voorkomen aangezien het best irritant is.
Teveel liquid die langzaam aan door je coil trekt. Ik heb er minder last van als ik wat hoger percentage VG damp, zit nu op 50/50 en amper last (VG is dikker) (en als ik netjes wick - ik gebruik een RTA, dus geen fabriekscoils) Verder weinig aan te doen. Edit: Voor het spetteren zijn er speciale drip-tips met een gaasje, geen ervaring mee.
jimmya3 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:54:
Nog mensen mail gehad van onder andere Save Vape dat de basis liquids niet meer in een grotere verpakking dan 10ML te krijgen is vanaf 1 juli ?

waar bestellen jullie dit ? ik zie mezelf niet echt klungelen met 10 ml flesjes namelijk
In Duitsland of Frankrijk bestellen. Daarnaast komen er ook niet-vape-shops die niet-vape-basisvloeistof verkopen om niet te vapen. Dacht trouwens dat save-vape officieel in Duitsland zat en nog wel >10ml bleef leveren...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2019 12:44 ]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:16

Of in Engeland. Mijn inziens verreweg het goedkoopste. Althans, zolang ze nog in de EU blijven..
https://flavour-boss.co.uk
https://chefsflavours.co.uk
https://www.darkstarvapour.co.uk
https://nicotinehub.co.uk

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 21:38

Op 1 juli opent de bakshop https://www.aromaster.nl geweldige oplossing omdat ze dezelfde aroma's verkopen alleen een bakshop mag wel grote flessen verkopen:-)

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 21-06-2019 16:53 ]

System | Racing is in my Blood

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Barfman schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Op 1 juli opent de bakshop https://www.aromaster.nl geweldige oplossing omdat ze dezelfde aroma's verkopen alleen een bakshop mag wel grote flessen verkopen:-)
Eerst maar eens zien wat ze te bieden hebben...
analogworm schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Of in Engeland. Mijn inziens verreweg het goedkoopste. Althans, zolang ze nog in de EU blijven..
https://flavour-boss.co.uk
https://chefsflavours.co.uk
https://www.darkstarvapour.co.uk
https://nicotinehub.co.uk
Zal niet zo loslopen denk ik, er komt anders wel een manier om viavia alsnog de bestellingen naar ons te krijgen hoor.

[ Voor 41% gewijzigd door Cybergamer op 21-06-2019 19:39 ]

cybergamers.nl

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:49

rg-mohwa

Phoe Hé

Door alle vape clouds zie ik de bomen niet meer in het bos dus graag wat advies

Ik ben nu zon 1,5 maand begonnen met vapen, ik heb nu een justfog q16 en daarmee vape ik meestel Nicsalts 15MG 50/50 op 1.6Ohm maar na 2 a 3 dagen is de hele coil burned/ smaakt echt smerig.

nu ben ik dus op zoek naar iets anders, iets meer en beters (al weet ik nog niet precies wat ik hiermee bedoel)
ik heb wat research gedaan en ik lees veel positive dingen over de innokin zenith clearomiser dit lijikt me dus een goed uitgangspunt, maar dan komt de boxmod hier loop ik een beetje vast
ik zie da innokin zelf een kit heeft de
innokin cool fire mini D22 kit

of word het nog veel beter als ik een losse mod en losse clearomizer koop ?
bijvoorbeeld Smog Qbox50 of een Vaporesso Target Mini of een van de andere compacte mods ?

• 1nsane
rg-mohwa schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:14:
Door alle vape clouds zie ik de bomen niet meer in het bos dus graag wat advies

Ik ben nu zon 1,5 maand begonnen met vapen, ik heb nu een justfog q16 en daarmee vape ik meestel Nicsalts 15MG 50/50 op 1.6Ohm maar na 2 a 3 dagen is de hele coil burned/ smaakt echt smerig.

nu ben ik dus op zoek naar iets anders, iets meer en beters (al weet ik nog niet precies wat ik hiermee bedoel)
ik heb wat research gedaan en ik lees veel positive dingen over de innokin zenith clearomiser dit lijikt me dus een goed uitgangspunt, maar dan komt de boxmod hier loop ik een beetje vast
ik zie da innokin zelf een kit heeft de
innokin cool fire mini D22 kit

of word het nog veel beter als ik een losse mod en losse clearomizer koop ?
bijvoorbeeld Smog Qbox50 of een Vaporesso Target Mini of een van de andere compacte mods ?
Hoeveel damp je dat die coils na 2/3 dagen burnt zijn?

Als ja vaak veel achter elkaar vaped dan wordt ie lang heet en gaat het katoen sneller stuk. Als je de Q16 op hoogste voltage zet gaat het ook harder.

Probeer anders de 1,2ohm coils, dan krijg je lekker veel damp op lager voltage :-)

De D22 Zenith tank heb ik zelf ook, fijn apparaatje, ik heb die toen los besteld en op m’n Vaporesso Swag geschroefd. Ook omdat die Swag max 22mm diameter tanks kan hebben.

Het voordeel van zo’n losse mod is wel dat je dan kan kiezen voor een met verwisselbare batterijen (zoals ook de Swag). Zo’n ding met interne batterij is opzich prima maar als de batterij versleten is, kan je de hele mod wegmikken.

Bovendien zijn de meeste single 18650 batterij mods geschikt om tot 80watt te gaan en zo’n MTL tank als de D22 Zenith damp je tussen de 15-20watt dus kan je ook lang dampen op 1 lading :-)

De D22 is trouwens een fijne tank, in het begin lekte hij bij mij maar dat kwam doordat de meegeleverde coil er niet goed in was gezet in de fabriek. Hij is ook top fill wat erg prettig is. Weet wel dat je bij de D22 NIET het glas los kan vervangen mocht dat breken.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:49

rg-mohwa

Phoe Hé

1nsane schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:26:
[...]

Hoeveel damp je dat die coils na 2/3 dagen burnt zijn?

Als ja vaak veel achter elkaar vaped dan wordt ie lang heet en gaat het katoen sneller stuk. Als je de Q16 op hoogste voltage zet gaat het ook harder.

Probeer anders de 1,2ohm coils, dan krijg je lekker veel damp op lager voltage :-)

De D22 Zenith tank heb ik zelf ook, fijn apparaatje, ik heb die toen los besteld en op m’n Vaporesso Swag geschroefd. Ook omdat die Swag max 22mm diameter tanks kan hebben.

Het voordeel van zo’n losse mod is wel dat je dan kan kiezen voor een met verwisselbare batterijen (zoals ook de Swag). Zo’n ding met interne batterij is opzich prima maar als de batterij versleten is, kan je de hele mod wegmikken.

Bovendien zijn de meeste single 18650 batterij mods geschikt om tot 80watt te gaan en zo’n MTL tank als de D22 Zenith damp je tussen de 15-20watt dus kan je ook lang dampen op 1 lading :-)

De D22 is trouwens een fijne tank, in het begin lekte hij bij mij maar dat kwam doordat de meegeleverde coil er niet goed in was gezet in de fabriek. Hij is ook top fill wat erg prettig is. Weet wel dat je bij de D22 NIET het glas los kan vervangen mocht dat breken.
Mijn vriendin gebruikt ook vaak mijn q16 vandaar dat die regelmatig veel achter elkaar word gebruikt....ik zeg elke keer wil je er ook een maar dat is een heel ander verhaal :+ de Q16 gebruik ik nu altijd op de laagste stand omdat anders de coil helemaal snel op is.

Ikzelf ben een vooralsnog huiverig voor losse batterijen vandaar dat ik graag een interne batterij zou willen hebben. qua specs ziet de cool fire mini er volgens mij goed uit. ik vraag me alleen af of het veel verschil maak of ik nu die kit gebruik of een andere losse box mod

Verwijderd

rg-mohwa schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:33:
[...]

Mijn vriendin gebruikt ook vaak mijn q16 vandaar dat die regelmatig veel achter elkaar word gebruikt....ik zeg elke keer wil je er ook een maar dat is een heel ander verhaal :+ de Q16 gebruik ik nu altijd op de laagste stand omdat anders de coil helemaal snel op is.

Ikzelf ben een vooralsnog huiverig voor losse batterijen vandaar dat ik graag een interne batterij zou willen hebben. qua specs ziet de cool fire mini er volgens mij goed uit. ik vraag me alleen af of het veel verschil maak of ik nu die kit gebruik of een andere losse box mod
Waarom ben je huiverig voor losse batterijen? Zolang jij ze niet zonder hoesje er omheen in je broekzak stopt waar ook andere metalen voorwerpen in zitten, is er niets aan de hand.

• 1nsane
rg-mohwa schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:33:
[...]

Waarom zou je daar huiverig voor moeten zijn in de wetenschap dat:

- Je geen idee hebt wat voor “kwaliteit” batterij er in een gesloten mod zit?

- Je met een losse batterij dat dus wel weet?

- Als je evt bang bent omdat er unprotected cells in gaan, dan heb ik nieuws, die zitten ook in gesloten mods :-) en kwaliteitsproducten als Vaporesso hebben uitstekende protection cirquits.

Verhalen over ontplofte vapers, de keren dat zoiets gebeurde ging het om Mech mods (dus batterij rechtstreeks op een enorm dikke coil) en waren het slechte/ongeschikte batterijen.

Deze 18650 cellen zitten ook gewoon in van die high output zaklampen :-) en in een hoop andere zaken.

Hoef je echt geen schrik van te hebben!

Verwijderd

1nsane schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:23:
[...]

Waarom zou je daar huiverig voor moeten zijn in de wetenschap dat:

- Je geen idee hebt wat voor “kwaliteit” batterij er in een gesloten mod zit?

- Je met een losse batterij dat dus wel weet?

- Als je evt bang bent omdat er unprotected cells in gaan, dan heb ik nieuws, die zitten ook in gesloten mods :-) en kwaliteitsproducten als Vaporesso hebben uitstekende protection cirquits.

Verhalen over ontplofte vapers, de keren dat zoiets gebeurde ging het om Mech mods (dus batterij rechtstreeks op een enorm dikke coil) en waren het slechte/ongeschikte batterijen.

Deze 18650 cellen zitten ook gewoon in van die high output zaklampen :-) en in een hoop andere zaken.

Hoef je echt geen schrik van te hebben!
Voor vapen gebruik je juist unprotected 18650 enz, zaklampen gebruiken juist protected 18650's.... ;)

• 1nsane
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Voor vapen gebruik je juist unprotected 18650 enz, zaklampen gebruiken juist protected 18650's.... ;)
Niet altijd! Sommige zaklampen hebben een unprotected 18650, maar, die hebben dan wel weer interne electronica die ze beschermen.

Het neemt m’n punt verder niet weg dat een unprotected 18650 in een mod vaak veiliger is dan een goedkope mod met interne batt :-)

Verwijderd

1nsane schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:12:
[...]

Het neemt m’n punt verder niet weg dat een unprotected 18650 in een mod vaak veiliger is dan een goedkope mod met interne batt :-)
Dat ben ik zonder meer met je eens ÉN ook nog milieuvriendelijker (zover dat kan....).
Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.