Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:06

LankHoar

Langharig tuig

Sinds een tijdje vape ik een cake flavor (King of the Rings), en het valt me op dat de coils van mijn Q16 behoorlijk snel verslijten. Ook wanneer zo er nog maar kort inzitten vind ik dampen op vol vermogen soms een branderige smaak geven. Het VG gehalte is ook niet hoger (volgens mij zelfs lager) dan liquids waarbij ik geen last heb (70VG). Dit geld voor zowel 1.2 als 1.6 Ohm coils. Is dat een bekende eigenschap van cake flavors, of mis ik iets?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:49
LankHoar schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:19:
Sinds een tijdje vape ik een cake flavor (King of the Rings), en het valt me op dat de coils van mijn Q16 behoorlijk snel verslijten. Ook wanneer zo er nog maar kort inzitten vind ik dampen op vol vermogen soms een branderige smaak geven. Het VG gehalte is ook niet hoger (volgens mij zelfs lager) dan liquids waarbij ik geen last heb (70VG). Dit geld voor zowel 1.2 als 1.6 Ohm coils. Is dat een bekende eigenschap van cake flavors, of mis ik iets?
Suikers? hoe meer suiker erin zit des te meer caramelisering optreedt en dit aan de wick gaat inwerken.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Turismo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:30:
[...]

Suikers? hoe meer suiker erin zit des te meer caramelisering optreedt en dit aan de wick gaat inwerken.
Dat zal het wel zijn dan ja. Vervelend zeg, want ik vond dit smaakje net zo lekker :( Maar om nu 5x vaker een nieuwe coil te moeten kopen zie ik ook niet echt zitten. Dan maar weer terug op Cosmic Fog, hoewel die een stuk duurder is..

Zelf mixen zie ik nog als te risicovol, ik heb mijn smaken toch nog niet goed ontdekt. Gaat langzaam als je alleen in het weekend echt vapet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
LankHoar schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Dat zal het wel zijn dan ja. Vervelend zeg, want ik vond dit smaakje net zo lekker :( Maar om nu 5x vaker een nieuwe coil te moeten kopen zie ik ook niet echt zitten. Dan maar weer terug op Cosmic Fog, hoewel die een stuk duurder is..

Zelf mixen zie ik nog als te risicovol, ik heb mijn smaken toch nog niet goed ontdekt. Gaat langzaam als je alleen in het weekend echt vapet :)
Wellicht dat je m nog kan mengen met een neutrale smaak, ik meng mijn hele zoete smaken ook vaak 50/50 met een neutralere smaak (meestal een american blend), en als je m dan ook nog kan mengen met 1 met hoger PG dat je op 60VG uitkomt zal ook wat kunnen helpen.

Ik betrap mijzelf er namelijk op dat ik veel meer en harder chain vape bij echt lekkere smaakjes zoals Milkshake aardbei (ik ben ook nogal van de zoete frisse smaken) en dat is nou niet wat ik echt wil, van de ene verslaving naar de andere belanden (+ ik ging harder door mijn liquid heen).

Ik maak m dus in feite iets minder lekker wat wellicht wat raar klinkt, maar nog steeds lekkerder als echt roken :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 06-05-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Turismo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:49:
[...]

Wellicht dat je m nog kan mengen met een neutrale smaak, ik meng mijn hele zoete smaken ook vaak 50/50 met een neutralere smaak (meestal een american blend), en als je m dan ook nog kan mengen met 1 met hoger PG dat je op 60VG uitkomt zal ook wat kunnen helpen.

Ik betrap mijzelf er namelijk op dat ik veel meer en harder chain vape bij echt lekkere smaakjes zoals Milkshake aardbij (ik ben ook nogal van de zoete frisse smaken) en dat is nou niet wat ik echt wil, van de ene verslaving naar de andere belanden (+ ik ging harder door mijn liquid heen).

Ik maak m dus in feite iets minder lekker wat wellicht wat raar klinkt, maar nog steeds lekkerder als echt roken :P.
Heb je een linkje naar een liquid dat je daar voor gebruikt, die ik als voorbeeld kan nemen? Het klinkt wel als een goed idee om te proberen.

En wat betreft herken ik me wel in je; waar ik eerder zo nu en dan sigaretten rookte tijdens een biertje in de kroeg enzo, vape ik nu elk weekend wel, ongeacht of dat biertje er nou wel of niet bij is. Vapen en die lekkere smaakjes.. yummie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ik gebruik nu deze, die heeft wel beetje nootachtige smaak dus die moet wel beetje erbij passen.
https://www.zwoofs.nl/flavourtec-e-liquid-selected-tobacco/

En deze ook af en toe https://www.rookwinkel.nl...f-vape/tobacco-tabak.html
Maar die heeft een apart tabaks smaakje beetje wennen, dus die meng ik 25% (gevoelsmatig :P)

Ben ook nog zoekende hoor, ik ben pas 3 maanden bezig, heb hier ook aantal liquids die ik nooit zal roken, maar ik heb t dan in ieder geval geprobeerd.

Maar volgens mij kan het nog neutraler zelfs, ik heb wel eens gelezen dat er zelfs liquids zijn met 0 smaak en enkel nicotine wordt gerookt om enkel alleen de nicotine behoefte te voorzien.

Wellicht het proberen waard is je coil reinigen met consumeerbare alcohol, maar wel veel gedoe heb t zelf een keer gedaan uit nieuwsgierigheid en dan was t nog in normale huis vodka ook van 40%, het is lastig in NL om aan 90%+ alcohol te komen.

YouTube: SAVE YOUR MONEY! How To Clean & Re-Use Your Coil Heads!

Volgens mij lost dat suikers aardig op, bij mij was de coil daarna nog goede week te gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door Turismo op 06-05-2019 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:19:
Dan wordt er waarschijnlijk Sucralose (Capella SuperSweet, TFA Sweetener) gebruikt, dit is zoetstof op basis van suiker en dat carameliseert inderdaad, waardoor je coil binnen no-time dicht geslibt zit.
Beter is het om Ethyl Maltol (E.M), Erythritol of Stevia te gebruiken, deze koeken ook wel aan, maar een stuk minder snel en dat kan alleen als je zelf mixed.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Turismo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:05:

Wellicht het proberen waard is je coil reinigen met consumeerbare alcohol, maar wel veel gedoe heb t zelf een keer gedaan uit nieuwsgierigheid en dan was t nog in normale huis vodka ook van 40%, het is lastig in NL om aan 90%+ alcohol te komen.
Hier een linkje : http://www.drank.nl/winkel/pure-alcohol/

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:58
Grappig, ik heb dus ook wel eens gekeken of ik dit kan doen voor mn Q16 coils, heb er in elk geval een hele bak van gespaard voor de zekerheid, toch eens kijken of dat werkt. Pure alcohol is dan wel weer aardig aan de prijs maar je zal er uiteindelijk wel lang mee doen.

Anderzijds wel oppassen aangezien het behoorlijk licht ontvlambaar is denk ik :P

Van de week ook weer nieuwe smaakjes besteld, wel allemaal in het tabak spectrum. Zat al een tijdje CdD smaakjes te mixxen + zelfgebrouwen NET wat prima bevalt maar nu toch wat extra smaakjes besteld o.a. Ethyl Guaiacol (rokerige smaakgever) en wat andere Tabaksmaakjes zoals Insane Tobacco Absolut. Sterk spul, je ruikt het door de geleverde sealbag en flesje heen :+ beide zijn ook per druppel te doseren. >:)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Grappig, ik heb dus ook wel eens gekeken of ik dit kan doen voor mn Q16 coils, heb er in elk geval een hele bak van gespaard voor de zekerheid, toch eens kijken of dat werkt. Pure alcohol is dan wel weer aardig aan de prijs maar je zal er uiteindelijk wel lang mee doen.

Anderzijds wel oppassen aangezien het behoorlijk licht ontvlambaar is denk ik :P

Van de week ook weer nieuwe smaakjes besteld, wel allemaal in het tabak spectrum. Zat al een tijdje CdD smaakjes te mixxen + zelfgebrouwen NET wat prima bevalt maar nu toch wat extra smaakjes besteld o.a. Ethyl Guaiacol (rokerige smaakgever) en wat andere Tabaksmaakjes zoals Insane Tobacco Absolut. Sterk spul, je ruikt het door de geleverde sealbag en flesje heen :+ beide zijn ook per druppel te doseren.
Veilige oplossing :

Je neemt een glazen pot of fles (jam, mayo, bier, pastasaus enz enz), daar stop je je coils in, vult het aan met alcohol totdat de coils onder staan, deksel op de pot en op het balkon zetten, af en toe voorzichtig schudden. In het geval van een bierflesje, even een stuk plastic folie over de opening, elastiekje er omheen, zodat de inhoud binnen blijft. Ook met de fles af en toe even schudden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Behoorlijk aan de prijs helaas, waarschijnlijk omdat het hier in NL niet zo gangbaar is.
Die graanjenever zoals in die video wordt gebruikt kost geen drol in de US.

Denk dat ik ergens maar s een fles haal als keer op vakantie ben waar het schappelijker is, het kan namelijk ook rum, vodka of gin zijn. Met 1 zo'n fles doe je wel een ruime tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Turismo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:41:
[...]

Behoorlijk aan de prijs helaas, waarschijnlijk omdat het hier in NL niet zo gangbaar is.
Die graanjenever zoals in die video wordt gemaakt kost geen drol.

Denk dat ik ergens maar s een fles haal waar als keer op vakantie ben waar het schappelijker is, het kan namelijk ook rum, vodka of gin zijn. Met 1 zo'n fles doe je wel een ruime tijd.
Tja, accijnzen, dat is een groot deel van de prijs, dat kan je ook lezen op de pagina. Product zelf kost vrij weinig, maar ze geilen hier nogal op accijnzen. Ik denk dat je met een liter toch 4 a 5 spoelingen kan doen, wat uiteindelijk toch goedkoper is dan nieuwe coils kopen...
Tuurlijk kan je het ook met blanke rum, vodka of gin/jenever doen, maar dat reinigt toch een stuk minder. Zelf gooi ik ze in een ultrasoon, wat nog goedkoper is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
VapingQueen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:39:
[...]

Veilige oplossing :

Je neemt een glazen pot of fles (jam, mayo, bier, pastasaus enz enz), daar stop je je coils in, vult het aan met alcohol totdat de coils onder staan, deksel op de pot en op het balkon zetten, af en toe voorzichtig schudden. In het geval van een bierflesje, even een stuk plastic folie over de opening, elastiekje er omheen, zodat de inhoud binnen blijft. Ook met de fles af en toe even schudden. ;)
Ja precies en ze goed laten drogen daarna, anders slaan letterlijk de vlammen uit je vaper :-P

Had een keer een filmpje gezien van een of andere gekke Aussie ofzo die dat deed met Alcohol maar ff vergeten of hij ze daarna ook nog met water liet weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
VapingQueen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:46:
[...]

Tja, accijnzen, dat is een groot deel van de prijs, dat kan je ook lezen op de pagina. Product zelf kost vrij weinig, maar ze geilen hier nogal op accijnzen. Ik denk dat je met een liter toch 4 a 5 spoelingen kan doen, wat uiteindelijk toch goedkoper is dan nieuwe coils kopen...
Tuurlijk kan je het ook met blanke rum, vodka of gin/jenever doen, maar dat reinigt toch een stuk minder. Zelf gooi ik ze in een ultrasoon, wat nog goedkoper is. 8)
Ultrasoon klinkt ook wel als goede oplossing als dat goed werkt.
Ik zie dat je voor pak m beet € 40 zo'n apparaat hebt.

Ik weet daar verder niks over, kan je daar meerdere coils tegelijk in doen? en moet er nog een goedje bij of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:01:
[...]

Ja precies en ze goed laten drogen daarna, anders slaan letterlijk de vlammen uit je vaper :-P

Had een keer een filmpje gezien van een of andere gekke Aussie ofzo die dat deed met Alcohol maar ff vergeten of hij ze daarna ook nog met water liet weken.
Dat was ik inderdaad nog vergeten, even spoelen met wat water, gelukkig wist je dat al. Gebruik dan wel Demi-water, kost niet veel in de supermarkt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Turismo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:01:
[...]

Ultrasoon klinkt ook wel als goede oplossing als dat goed werkt.
Ik zie dat je voor pak m beet € 40 zo'n apparaat hebt.

Ik weet daar verder niks over, kan je daar meerdere coils tegelijk in doen? en moet er nog een goedje bij of iets dergelijks?
Is het ook, ik heb dan een 15 liter versie en daar kan je een hoop coils in kwijt. :P Maar zelfs in een 1 tot 2,5 liter versie kan je er zat kwijt. Met gewoon water lukt het op zich al prima, want het zijn de trillingen die het werk doen. Je kan eventueel Demi-water gebruiken met zo'n 100ml alcohol van 96%, dat zal beter reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
VapingQueen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Is het ook, ik heb dan een 15 liter versie en daar kan je een hoop coils in kwijt. :P Maar zelfs in een 1 tot 2,5 liter versie kan je er zat kwijt. Met gewoon water lukt het op zich al prima, want het zijn de trillingen die het werk doen. Je kan eventueel Demi-water gebruiken met zo'n 100ml alcohol van 96%, dat zal beter reinigen.
15L :o , dat moet wel behoorlijk apparaat zijn, waar the fck gebruik je die nog meer voor dat die zo groot is.
Die had je niet enkel en alleen voor reinigen van coils gekocht neem ik aan.

Bedankt voor de info overigens, ga mij daar s in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Turismo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:18:
[...]

15L :o , dat moet wel behoorlijk apparaat zijn, waar the fck gebruik je die nog meer voor dat die zo groot is.
Die had je niet enkel en alleen voor reinigen van coils gekocht neem ik aan.

Bedankt voor de info overigens, ga mij daar s in verdiepen
Dat heb ik nog niet zolang geleden al in een reactie van mij neergepent, maar zal het even herhalen.

- Flesjes dampsap (Speedsteepen d.m.v. verwarmen)
- Sieraden van kennissen en vrienden
- Mijn kunstklapper.
- En nog wat andere zaken.

Het apparaat heeft een tank van 32,5 x 30 x 10cm en heeft er ook nog verwarming in zitten. ;)

Graag gedaan en doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Watertandend goeie liquid? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Watertandend goeie liquid? :P :+
Nope....kunstgebit... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Lees het nou nog een keer :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:21:
[...]

Lees het nou nog een keer :-P
Ik zal wel iets missen.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:56
TheNiker2 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Doel je met de 18+ in Duitsland op de controle met de cijfercombinatie van een ID kaart? Mocht dat het geval zijn dan is die verre van waterdicht.
In de digitale wereld is maar weinig waterdicht en met bedrog zal het vast te omzeilen zijn. Het gaat erom dat de duitse overheid deze check verplicht stelt. Hoe de check in zijn werk gaat weet ik niet maar wel dat hij voor elke aanvraag moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
Turismo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:05:
Ben ook nog zoekende hoor, ik ben pas 3 maanden bezig, heb hier ook aantal liquids die ik nooit zal roken, maar ik heb t dan in ieder geval geprobeerd.

Maar volgens mij kan het nog neutraler zelfs, ik heb wel eens gelezen dat er zelfs liquids zijn met 0 smaak en enkel nicotine wordt gerookt om enkel alleen de nicotine behoefte te voorzien.

Roken? Dampen bedoel je :D

Smaakloze liquid is inderdaad verkrijgbaar zie: https://roken.nl/product/smaakloos-liquid/ dit wordt ook verkocht onder de namen; e-base en nicotinebooster voor shake & vape welke over een maand verboden zijn :'(

Justfog coil schoonmaken heeft geen zin want de kans op lekken is groot en het absorptievermogen holt achteruit wat de dampbeleving niet ten goede komt. Mocht je geld willen besparen op coils zou je een RTA tank moeten nemen zodat je de coil zelf kunt wicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Hier word ik blij van: Cosmic Fog 30ml in de aanbieding voor slechts 2 euro per flesje in de lokale vapeshop. Na werk gelijk maar even een aantal inslaan, dan heb ik geen gedoe meer met dat cake smaakje (hoewel die ook wel lekker is, haha) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
ChrisSmoKe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 01:05:
[...]

Roken? Dampen bedoel je :D

Smaakloze liquid is inderdaad verkrijgbaar zie: https://roken.nl/product/smaakloos-liquid/ dit wordt ook verkocht onder de namen; e-base en nicotinebooster voor shake & vape welke over een maand verboden zijn :'(
Ik kan me vergissen, maar dat is dan gewoon alleen VG en/of PG eventueel aangevuld met Nicotine. Kun je zelf net zo makkelijk en zeker goedkoper maken.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 13:58

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb eindelijk de Wotofo Recurve RDA binnen en dat is toch wel een nette smaakexplosie voor een single coil RDA. Gebruikte hiervoor de Athena dual coil RDA, maar qua smaak wint de Recurve het met gemak. Helaas dat ik nu wel dubbel moet squonken elke keer haha. Tesamen met de Dovpo Topside heb ik voorlopig wel weer mijn favoriete setup in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
LessRam schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Ik kan me vergissen, maar dat is dan gewoon alleen VG en/of PG eventueel aangevuld met Nicotine. Kun je zelf net zo makkelijk en zeker goedkoper maken.
Oh? Benieuwd hoe jij dit makkelijk kan maken en ook nog goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Oh? Benieuwd hoe jij dit makkelijk kan maken en ook nog goedkoper?
Door zelf te mixen, zo simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
VapingQueen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Door zelf te mixen, zo simpel ;)
Ja, daar is de e-base ook voor bedoelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Ja, daar is de e-base ook voor bedoelt 8)7
Als het antwoord je niet bevalt....stel dan ook de vraag niet. Dit had je zelf ook wel kunnen bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:46:
Hier word ik blij van: Cosmic Fog 30ml in de aanbieding voor slechts 2 euro per flesje in de lokale vapeshop. Na werk gelijk maar even een aantal inslaan, dan heb ik geen gedoe meer met dat cake smaakje (hoewel die ook wel lekker is, haha) :)
Gelijk heb je, als het 1 van je favorieten is, zou ik de tent praktisch leegkopen. Met RTV liquids zou ik dat niet zo snel doen, maar met aroma's bv. wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
VapingQueen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Als het antwoord je niet bevalt....stel dan ook de vraag niet. Dit had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Huh? Nee, het gaat erom dat hij blijkbaar een e-base goedkoper kan maken! Dus het product in zijn geheel 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Huh? Nee, het gaat erom dat hij blijkbaar een e-base goedkoper kan maken! Dus het product in zijn geheel 7(8)7
Dat kan ook, gewoon Pg, Vg en Nicshots los kopen en dan zelf wat moeite doen. Voor een 10ml flesje vragen ze toch al snel € 3,50, dus kan het goedkoper 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
VapingQueen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:04:
[...]

Dat kan ook, gewoon Pg, Vg en Nicshots los kopen en dan zelf wat moeite doen. Voor een 10ml flesje vragen ze toch al snel € 3,50, dus kan het goedkoper 7(8)7
Je snapt het niet. De link die ik stuurde kost 10ml 2,95 euro. Hij geeft aan dat dit nog goedkoper kan, dus rest de vraag hoe dan?

[ Voor 54% gewijzigd door ChrisSmoKe op 07-05-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Je snapt het niet. De link die ik stuurde kost 10ml 2,95 euro. Hij geeft aan dat dit nog goedkoper kan, dus rest de vraag hoe dan?
Ik snap het prima, naar mijn mening snap jij het niet. Haal een literfles Pg, een literfles Vg en wat Nicshots.
Een literfles Pg of Vg kost hoeveel? Een eurootje of 15 maximaal? Nicshotjes haal ik voor zo'n € 0,70 per 10ml.
Uitgaande van 100ml 50/50 a 6Mg kost mij dat 4 flesjes a 10ml Nicshot 18Mg (€ 2,80), 50ml Vg (€ 0,75) en 10ml Pg (€ 0,15), bij elkaar opgeteld, € 3,60 voor 100ml 50/50 a 6Mg.
Jouw kosten : 10 flesjes a € 2,95 = 100ml voor € 29,50. Wat is nou goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
VapingQueen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:18:
[...]

Ik snap het prima, naar mijn mening snap jij het niet. Haal een literfles Pg, een literfles Vg en wat Nicshots.
Een literfles Pg of Vg kost hoeveel? Een eurootje of 15 maximaal? Nicshotjes haal ik voor zo'n € 0,70 per 10ml.
Uitgaande van 100ml 50/50 a 6Mg kost mij dat 4 flesjes a 10ml Nicshot 18Mg (€ 2,80), 50ml Vg (€ 0,75) en 10ml Pg (€ 0,15), bij elkaar opgeteld, € 3,60 voor 100ml 50/50 a 6Mg.
Jouw kosten : 10 flesjes a € 2,95 = 100ml voor € 29,50. Wat is nou goedkoper?
Nee, nee dit is de discussie niet.

Gaat hij een grote pot plantaardige olie kopen? Op basis van kokosolie, palm of soya? Hoe komt hij aan propyleen glycol? En nog belangrijker, hoe komt hij aan pharma gecertificeerde grondstoffen en zuivere farma gecertificeerde nicotine? Immers, hij geeft aan dat het goedkoper kan door het zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Pffff.... probeer me een beetje in te lezen op het electronisch roken maar man man man...
354 pagina's in dit topic doorploeteren? Zoveel tijd/zin heb ik nou ook weer niet: wil volgende week PSV wel kampioen zien worden ;)
Dus maar de laatste 3 pagina's van dit topic: alsof ik Chinees zit te lezen. vG? PG? Nicmic? :?

Waar het op neerkomt: ik rook al een jaar of 30 sigaretten. Laatste decennium (+/-) Camel Blauw. Maar het begint me wat tegen te staan. Tegelijkertijd merk ik dat stoppen ook niet echt een optie is. Combinatie van stress en slap karakter, zullen we maar zeggen.
Dus lijkt vapen een optie. Maar wat dan? Hoe dan? Wat wel doen, wat niet doen?

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen zo'n electronische sigaret en zo'n tankje met zuigmond?
Hoe ga je het verlies aan nicotine opvangen? Moet je altijd zelf je mixen maken en wat is daar handig bij om te doen? Hoe voorkom je dat een vape-machine lek gaat en je de hele dag rondloopt ruikend als een bos violen/gebruikte schoenzool/...?

Zomaar 80+ euro weggooien richting een webshop in de hoop dat ik iets goeds krijg is me iets te gortig. Ik begrijp uit de startpost wel dat twee batterijen worden aanbevolen (gaan ze zo snel leeg dan?) maar bij sommige leveranciers zie ik dat die niet eens worden meegeleverd?
Wat is het voordeel van verschillende wattages die sommige apparaten hebben?

Iets met bomen en bos en zo. De linkjes in de startpost doen het bij mij niet (startpost is uit 2015, dus niet heel raar ;) ). Wie helpt deze newbie een stukje op weg?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Pietervs schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:14:
Pffff.... probeer me een beetje in te lezen op het electronisch roken maar man man man...
354 pagina's in dit topic doorploeteren? Zoveel tijd/zin heb ik nou ook weer niet: wil volgende week PSV wel kampioen zien worden ;)
Dus maar de laatste 3 pagina's van dit topic: alsof ik Chinees zit te lezen. vG? PG? Nicmic? :?

Waar het op neerkomt: ik rook al een jaar of 30 sigaretten. Laatste decennium (+/-) Camel Blauw. Maar het begint me wat tegen te staan. Tegelijkertijd merk ik dat stoppen ook niet echt een optie is. Combinatie van stress en slap karakter, zullen we maar zeggen.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen zo'n electronische sigaret en zo'n tankje met zuigmond?
Hoe ga je het verlies aan nicotine opvangen? Moet je altijd zelf je mixen maken en wat is daar handig bij om te doen? Hoe voorkom je dat een vape-machine lek gaat en je de hele dag rondloopt ruikend als een bos violen/gebruikte schoenzool/...?

Zomaar 80+ euro weggooien richting een webshop in de hoop dat ik iets goeds krijg is me iets te gortig. Ik begrijp uit de startpost wel dat twee batterijen worden aanbevolen (gaan ze zo snel leeg dan?) maar bij sommige leveranciers zie ik dat die niet eens worden meegeleverd?

Iets met bomen en bos en zo. De linkjes in de startpost doen het bij mij niet (startpost is uit 2015, dus niet heel raar ;) ). Wie helpt deze newbie een stukje op weg?
Ik wilde je helpen tot je over psv begon...

Zonder gekheid, probeer zelf wat uit bij een winkel. Die kunnen je verschillende apparaten laten proberen zodat je zelf kan ervaren wat je bevalt.

1. Vapen is een goede vervanger maar het zal nooit exact zo zijn als roken.

2. Je hoeft geen 80,- uit te geven aan een apparaat. Voor een beginner is een MTL (mouth to lung) vergelijkbaar met hoe je rookt. DL (direct lung) adem je gewoon in direct vanuit het apparaat en is een andere manier.

Ik zelf raad vaak de Q16 van Justfog aan. Vooral omdat deze goed betaalbaar is (~30,-) en een degelijk apparaat is, handzaam ook.

Zowel voor beginnende als meer gevorderde dampers een leuk ding, je kan hem instellen, ook iets sterkere coils voor meer damp erin stoppen en vrij hufterproof.

Vooral in het begin zou ik dat doen in combinatie met tabak achtige smaakjes van rond de 15mg/ml nicotine.

Ik heb zelf zowel een DL als MTL vaper maar die MTL vind ik gewoon wel het fijnste. Echter verschilt het per persoon wat je fijn vindt. Sommige mensen gaan goed op allerlei zoete smaakjes, ik niet.

Ik zit zelf inmiddels aan de tabaksmaakjes die ik zelf meng met NET (met dus echt tabak extract) waardoor het in de buurt komt van sigaretten. Mocht je dat gelijk willen proberen dan kan je bijvoorbeeld Black Note Sonata liquid bestellen, kost wel wat meer (8,- per 10ml) maar daar zit al NET doorheen.

Laat maar weten als je vragen hebt en succes alvast, zal je komende weken nodig hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Pietervs schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:14:

In het begin kan het heel overweldigend overkomen, dat is niet alleen jouw ervaring, dus eigenlijk weinig tot niets aan de hand. Aan dampen zit een leercurve, net als met zoveel dingen in het leven. ;)

Begin simpel, spring niet gelijk in het diepe, de meeste "verzuipen" dan. Begin eerst eens met een startsetje zoals de Justfog Q16, dit setje is niet duur en geeft je een goede indicatie of dampen wat voor je is. Later kan je altijd wat meer pro-dampgear kopen. Neem bij dat setje een liquid met 12Mg Nicotine en 1 flesje met 6Mg Nicotine, mocht 12Mg dan te sterk zijn voor je, wat ik niet verwacht, dan kan je de 2 liquids met elkaar mixen, zodat je op 9Mg uitkomt (12Mg + 6Mg = 18Mg : 2 = 9Mg).

Iedere electronische sigaret betaat uit een batterij gedeelte en een tankje, waar je je vloeistof in giet, de 1 kan je niet gebruiken zonder de ander. Zelf mixen is nu nog niet aan de orde, je moet nog uitvinden of dampen wat voor je is, dus hou het bij RTV's (Ready To Vape) liquids. Mixen kan je later nog gaan doen, dat loopt niet weg. Ga voor goed advies naar een stenen winkel, de meeste tabakzaken verkopen ook dampspullen en kunnen je advies geven. Lekken komt nog zelden voor, maar meestal ligt het aan te dunne liquid of het niet goed in elkaar zetten van de tank.

€ 80,00 hoeft het echt niet te kosten, een startersetje zoals de Q16 met 2 flesjes liquid komt over het algemeen niet boven de € 30,00. Een Mod met 2 batterijen is iets voor later, als je weet of het je bevalt. Het voordeel van een instelbaar Wattage (wat de meeste kunnen), is omdat er verschil in liquid is, een 70/30 liquid damp je over het algemeen op een hoger Wattage dan een 50/50 liquid.

Dus om het even samen te vatten, begin simpel en bouw het op. Doe dus babystapjes en gebruik geen 7 mijls-laarzen. Zoek om te beginnen een stenen winkel, misschien iets duurder, maar je kan gelijk advies vragen. Later kan je altijd naar een webshop. Mocht je nog vragen hebben, er zitten op dit forum genoeg dampers die je willen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@1nsane @VapingQueen stenen winkel dus!
Ik ga op zoek :)

Dank voor de input zover, als ik weer wat vragen heb meld ik me weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Pietervs schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:56:
@1nsane @VapingQueen stenen winkel dus!
Ik ga op zoek :)

Dank voor de input zover, als ik weer wat vragen heb meld ik me weer :)
Doe dat, Primera is een goed startpunt, mits die in jouw woonplaats zit. Anders gewoon een tabakswinkel, supermarkten kan je alzo overslaan.
Graag gedaan en we kijken er naar uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zit hier een Primera om de hoek, maar ik geloof niet dat ze zo heel veel hebben... zal morgen eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Pietervs schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:00:
Zit hier een Primera om de hoek, maar ik geloof niet dat ze zo heel veel hebben... zal morgen eens kijken.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, aangezien ik denk dat het per winkel verschilt. Hier in Leiden hebben ze ook geen mega grote sortering, maar de Q16 hebben ze op zeker, net als wat DL-setjes. Hier hebben ze een redelijk grote sortering liquids in verschillende percentage's Nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
ChrisSmoKe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:19:
[...]

Nee, nee dit is de discussie niet.

Gaat hij een grote pot plantaardige olie kopen? Op basis van kokosolie, palm of soya? Hoe komt hij aan propyleen glycol? En nog belangrijker, hoe komt hij aan pharma gecertificeerde grondstoffen en zuivere farma gecertificeerde nicotine? Immers, hij geeft aan dat het goedkoper kan door het zelf te maken.
Nic kopen, VG kopen, PG kopen.
Kies de juiste verhoudingen, gooi bij elkaar....
C'est ca.
En wil je een berekening? Laat even weten wat jij betaald, voor welke hoeveelheid in welke verhoudingen.

En nee, jij snapt ook dat ik niet zelf de VG, PG en al helemaal niet de nicotine maak. Duhhh....

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
LessRam schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:45:
[...]

Nic kopen, VG kopen, PG kopen.
Kies de juiste verhoudingen, gooi bij elkaar....
C'est ca.
En wil je een berekening? Laat even weten wat jij betaald, voor welke hoeveelheid in welke verhoudingen.

En nee, jij snapt ook dat ik niet zelf de VG, PG en al helemaal niet de nicotine maak. Duhhh....
Wek die suggestie dan ook niet want je had het niet over smaakjes mengen met aroma’s en ging het over de e-base zelf. Het leek me dan ook al sterk dat jij goedkoper een e-base kan maken dan de verkoopprijs van 2,95 euro voor 10ml :P

Zie https://roken.nl/product-categorie/smaakloze-liquids/ hier betaal je 22,95 euro inclusief verzending voor 1 liter en je hebt zelfs nog keuze uit vier verschillende verhoudingen waaronder Pure 100% VG!

[ Voor 9% gewijzigd door ChrisSmoKe op 08-05-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:23:
[...]

Bedankt voor de tip over de 1.2 coils, die heb ik meteen besteld.
En al binnen, behoorlijk snel voor een AliExpress-bestelling. Die 1.2 coil gaat er in als de huidige op is.

[ Voor 0% gewijzigd door zacht op 08-05-2019 19:20 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
10,90 per liter en met regelmaat in de aanbieding voor 8/9 euro. Nic uit China. 10ml kost me ca 75 cent (smaakje is het duurst) https://www.lepetitvapote...0mg-3070-born-to-diy.html

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:13:
[...]

Wek die suggestie dan ook niet :) want je had het niet over smaakjes mengen met aroma’s en ging het over de e-base (smaakloos) zelf. Afijn, misverstand blijkbaar.

Zie https://roken.nl/product-categorie/smaakloze-liquids/ hier betaal je 22,95 euro inclusief verzending voor 1 liter en je hebt zelfs nog keuze uit vier verachillende verhoudingen waaronder Pure 100% VG!
Maar bij die literflessen zitten nog geen Nicshots, dus dure tent naar mijn mening. Als je flesjes van 10ml met Nic neemt, ben je al € 29,50 kwijt voor 100ml.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
zacht schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:20:
[...]

En al binnen, behoorlijk snel voor een AliExpress-bestelling. Die 1.2 coil gaat er in als de huidige op is.
Zou maar oppassen om coils te bestellen via alie want 99% is namaak en is dat risico een paar euro waard? Nee, lijkt me niet toch? Kwaliteit van het katoen is erg belangrijk die van Justfog zijn 100% organisch katoen en bij namaak is dat niet het geval. Sterker nog, het kan zelfs vezels bevatten die je echt niet in je longen wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
VapingQueen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Maar bij die literflessen zitten nog geen Nicshots, dus dure tent naar mijn mening. Als je flesjes van 10ml met Nic neemt, ben je al € 29,50 kwijt voor 100ml.....
Ja hoe zal dat komen denk je? Juist, in Nederland mag max 10ml met nicotine worden verkocht. Hierdoor is shake en vape ontstaan en de benaming nic boosters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:24:
[...]

Zou maar oppassen om coils te bestellen via alie want 99% is namaak en is dat risico een paar euro waard? Nee, lijkt me niet toch? Kwaliteit van het katoen is erg belangrijk die van Justfog zijn 100% organisch katoen en bij namaak is dat niet het geval. Sterker nog, het kan zelfs vezels bevatten die je echt niet in je longen wilt!
Heb je daar bewijs van? Een linkje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:25:
[...]

Ja hoe zal dat komen denk je? Juist, in Nederland mag max 10ml met nicotine worden verkocht. Hierdoor is shake en vape ontstaan en de benaming nic boosters!
Dat weet ik ook wel, maar het feit blijft, het is niet goedkoop. Nicboosters/Nicshots zijn ontstaan omdat TPD2 dat voorschrijft en helaas, daar kan je weinig mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
VapingQueen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:28:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar het feit blijft, het is niet goedkoop. Nicboosters/Nicshots zijn ontstaan omdat TPD2 dat voorschrijft en helaas, daar kan je weinig mee. ;)
Niet goedkoop? Tja als je voor een dubbeltje op de eerste rang persoon bent kan ik zo’n uitspraak begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
VapingQueen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:25:
[...]

Heb je daar bewijs van? Een linkje ofzo?
Dit is toch al jaren bekend in de vape wereld. Google is je vriend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Nope, ik mix gewoon zelf. Daarnaast, als ik naar SaveVape ga, heb ik een liter Pg en een liter Vg voor € 24,- en dat is al een stuk goedkoper dan een liter voor € 22,95....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:31:
[...]

Jij beweert....jij bewijst.... Zo werkt dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
VapingQueen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:33:
[...]

Jij beweert....jij bewijst.... Zo werkt dat.
Voor jou misschien maar ik merk slechts iets op en voor het bewijs kun je google gebruiken maar gezien je dubbeltje eerste rang mentaliteit moet ik idd niet verwachten dat jezelf opzoek gaat. Je neemt het aan of niet, i dont care Queen :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ChrisSmoKe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:37:
[...]

Voor jou misschien maar ik merk slechts iets op en voor het bewijs kun je google gebruiken maar gezien je dubbeltje eerste rang mentaliteit moet ik idd niet verwachten dat jezelf opzoek gaat. Je neemt het aan of niet, i dont care Queen :w
Zonder link neem ik het inderdaad niet aan, iedereen kan wel wat roepen, zoals jij nu duidelijk maakt. Hahahahaha, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is er niet bij, maar ok, jij weet het beter. Je lijkt op iemand waar ik onlangs ook een discussie mee had, die deed ook beweringen alsof hij mij kent en weet hoe en wat mijn werkwijze is. Maar geloof mij, mensen zoals hij hou ik het liefst ver van mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ChrisSmoKe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:24:
[...]

Joyetech heeft van die handige weg-kras-security codes op hun verpakkingen, die kun je checken op hun website. Deze zijn echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

ChrisSmoKe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:37:
[...]

Als je die link vindt waar nicshots van 18mg/10ml voor 0,70 € verkocht worden, legaal, hou ik mij van harte aanbevolen, maar ik vrees dat het allemaal grijze import is via de bekende 200mg websites dat dan "thuis" "provesjioneel" wordt omverpakt. Tja, dat kunnen we zelf ook, of niet soms?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
Ok, het is 85 cent. 20mg 10 ml nic booster. Frans bedrijf met 4 miljoen omzet. Geen badkuipmixer dus ;)

https://www.lepetitvapote...cks-born-to-diy-5050.html

[ Voor 6% gewijzigd door Zarathustra op 08-05-2019 21:24 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Zarathustra schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:19:
Ok, het is 85 cent. 20mg 10 ml nic booster. Frans bedrijf met 4 miljoen omzet. Geen badkuipmixer dus ;)

https://www.lepetitvapote...cks-born-to-diy-5050.html
Thx! Mooie backup inderdaad! De laatste keer dat ik ze voor 0,50 had, was tijdens een actie van een Duitse shop, liquiddesigner. Maar hier in NL zie ik ze toch allemaal tussen de 2 en 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
Graag gedaan @Yor Ik zit op Tweakers om mensen te helpen :)

Het is jammer dat de prijzen door de kleine verpakkingen en, misschien, het idee dat het wel wat mag kosten (roken is ook duur) zo hoog zijn.

Ben benieuwd wat er na juni gaat gebeuren. Dan mogen zelfs de basisvloeistoffen en nicotine vrije versies niet meer verkocht worden in grotere verpakkingen dan 10ml.

Kan nergens vinden of dat ook voor Frankrijk geldt trouwens. Weet iemand dat?

Heel andere vraag: ik heb nu Nic salts op basis van citroenzuur. Is de benzoëzuur versie nog 'zachter'? Of maakt dat weinig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Ik zie al veel shops met een "2019 legale"shake 'n vape : aroma in 10 ml flesje en dan 5 x de base, al dan niet met nic erbij, ook in 10 ml flesjes in 1 verpakking met een lege 60 ml fles.

VG en PG kun je vrij verkrijgen mits het niet onder de noemer "vape"wordt verkocht, dus je ziet zometeen allemaal nieuwe kvk's met de naam "Zeep DIY " of "The cloudy soap and shampoo shop" of gewoon zoals de groten doen, aromaworld oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Yor schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:57:
Ik zie al veel shops met een "2019 legale"shake 'n vape : aroma in 10 ml flesje en dan 5 x de base, al dan niet met nic erbij, ook in 10 ml flesjes in 1 verpakking met een lege 60 ml fles.

VG en PG kun je vrij verkrijgen mits het niet onder de noemer "vape"wordt verkocht, dus je ziet zometeen allemaal nieuwe kvk's met de naam "Zeep DIY " of "The cloudy soap and shampoo shop" of gewoon zoals de groten doen, aromaworld oid.
Haha creative oplossingen inderdaad, bewijst maar weer dat die hele wet zonder goed na te denken erdoorheen is gedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Zarathustra schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:49:

Heel andere vraag: ik heb nu Nic salts op basis van citroenzuur. Is de benzoëzuur versie nog 'zachter'? Of maakt dat weinig verschil?
Dat is E330 versus E210. Na een beetje op Google rondstruinen zou ik qua gezondheid persoonlijk toch maar voor het citroenzuur gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Turismo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Haha creative oplossingen inderdaad, bewijst maar weer dat die hele wet zonder goed na te denken erdoorheen is gedrukt.
Wat dacht je anders van de rookmachines in de disco, theater of pretpark?

Kennis van mij heeft eens een brief naar de NVWA gestuurd inzake rookmachines bij de voorstelling van Joris en de Draak in de lokale schouwburg, werd op een bepaald moment de zaal met "drakenmist"gevuld.

De vraagstelling hoe het in godsnaam mogelijk is dat op vg/pg in de dampsapwinkel een waarschuwing moet en max 10ml etc etc en je hetzelfde spul onaangekondigd bij kleine kinderen naar binnen pompt in een theater. Daar kwam het standaard "Jetten" antwoord op terug:

Rookmachines en hun bestanddelen vallen niet onder de tabaks- en rookwarenwet, dus zijn zodoende onder die noemer ook vrijgesteld.

Daar moet je het dan maar mee doen, hè? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:06
Ik heb nu sinds 3 weken de Justfog q16c werkt perfect, echter de coils gingen snel branderig smaken met 50/50 pg vg.
Overgestapt naar 1.2 ohm, en de smaak is beter en ik doe langer met de coils.

Echter de batterij is nu wel erg snel leeg, om 12 uur nog maar 2 streepjes over.
En zoveel damp ik niet

Graag wil ik een damper kopen met een betere batterij en betaalbaar.
Die gewoon de gehele dag met gemak meegaat.

Maar er zijn er zoveel, iemand aanraders?
Ik rook uitsluitend mtl.

Het fijne van de q16 is dat deze lekvrij is en er nooit geen vloeistof in mond komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bassbounce op 11-05-2019 08:07 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Bassbounce schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:05:
Ik heb nu sinds 3 weken de Justfog q16c werkt perfect, echter de coils gingen snel branderig smaken met 50/50 pg vg.

Echter de batterij is nu wel erg snel leeg, om 12 uur nog maar 2 streepjes over.
En zoveel damp ik niet

Ik rook uitsluitend mtl.

Het fijne van de q16 is dat deze lekvrij is en er nooit geen vloeistof in mond komt.
Misschien is de Joyetech Penguin dan iets voor je. 2000mAh batterij i.p.v. 900mAh (Q16) en verwisselbare tankjes van 2 en 8.8ml. Linkje van Zwoofs :

https://www.zwoofs.nl/joyetech-pinguin-starter-kit/

Nadeel bij Zwoofs, ze hebben de 1.2 Ohm coils niet en setje kan goedkoper aangeschaft worden, bv. bij AliExpress :

https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.54d22e0eGW2yv8

Coils :

Vanuit China duurt het wel wat langer, maar als je dat er voor over hebt is dat natuurlijk geen probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
VapingQueen schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:21:
[...]

Misschien is de Joyetech Penguin dan iets voor je. 2000mAh batterij i.p.v. 900mAh (Q16) en verwisselbare tankjes van 2 en 8.8ml. Linkje van Zwoofs :

https://www.zwoofs.nl/joyetech-pinguin-starter-kit/

Nadeel bij Zwoofs, ze hebben de 1.2 Ohm coils niet en setje kan goedkoper aangeschaft worden, bv. bij AliExpress :

Coils :

Vanuit China duurt het wel wat langer, maar als je dat er voor over hebt is dat natuurlijk geen probleem. ;)
Dankje!

Ik zat ook te kijken na de Aspire Zelos kit, is dat wat?

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Bassbounce schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:29:
[...]

Dankje!

Ik zat ook te kijken na de Aspire Zelos kit, is dat wat?
Op zich een leuk setje, alleen de coils zijn niet verkrijgbaar op 1.2 Ohm zover ik kan zien. Het is 0.7 Ohm of 1.8 Ohm. Je zou even kunnen uitzoeken of er ook andere weerstanden zijn.

Edit 01 : Heb net ook de 1.6 Ohm coils gevonden, maar geen originele, dus dat is een risico.

https://nl.aliexpress.com...45ac-91e8-059146fd6c12-19

En toch ook de originele Aspire 1.6 Ohm :

https://nl.aliexpress.com...18-45ac-91e8-059146fd6c12

[ Voor 65% gewijzigd door VapingQueen op 11-05-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
O

En zoveel damp ik niet

Ik rook uitsluitend mtl.

Hangt er vanaf natuurlijk hoeveel je dampt en vooral wat voor smaakjes.

Zoet spul heeft nog wel eens sucralose dacht ik of in elk geval iets wat snel aankoekt.

Ik heb de Q16 zelf ook en gebruik doorgaans ook 1,2 ohm coils. Uiteraard gaat je batterij dan wel sneller leeg.

Ik heb ook 1,4 ohm coils van coil father. Die zijn eigenlijk voor een D40 (soort q16 ripoff) maar zijn een stuk goedkoper en werken prima.

Wat je zou kunnen doen als je MTL fijn vind net als ik, een goede mod los halen (vaporesso swag oid) en een Nautilus 2 tank. Dan heb je een van de betere MTL tank/vaporizers en een heel goede mod. Daar ga je makkelijk een dag mee doen en je kan evt. extra batterijen halen zodat je snel kan wisselen mocht je echt aan het kettingvapen zijn :P

Uiteindelijk hangt het ook van je dampgedrag af, ik doe zelf ongeveer wel een dag met een Q16 lading maar dat verschilt per persoon.

Als je na een paar uur trouwens nog maar 2 streepjes (van de 5? Of heb je die met 3 streepjes) over hebt dan kan je interne batterij ook gewoon gaar zijn. Dat is niet raar ofzo, ik damp nu een paar jaar en heb net mn 3e Q16 mod gehaald.

Wat is voor jou betaalbaar? Een Swag + Nautilus is een mooie combo maar zit wel tussen de 50-60 totaal en dan moet je nog batterijen kopen. Voordeel is wel dat een batterij vervangen een stuk goedkoper is dan de hele mod.

Zo’n Zelos kit: https://s.click.aliexpress.com/e/cS0KsoPA

Is best mooi en 2500mAh maar batterij kan je niet vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door 1nsane op 11-05-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Ja ik vind dat alles bij bij elkaar zo'n 100 euro toch vrij prijzig vandaar dat ik na de Aspire Zelos kit keek.
Met geïntegreerde batterij, maar je hebt gelijk als die stuk gaat kun je een hele nieuwe mod kopen.

Jammer dat die swag niet met een goede tank verkocht word.

Voornamelijk rook ik exclusig silver label tabocco 18mg.
Totaal geen tabak smaak maar een fijne neutrale smaak met een goede throathit.
Ben daardoor al 3 weken gestopt met roken.
De fruit smaken van Aramax staan mij wat tegen.
Heb ook de tropical mix van migo geprobeerd erg lekkere nic salt echter ga je daar nog meer van dampen.

Blue magic vind ik na een tijdje dampen wat chemisch smaken.

[ Voor 17% gewijzigd door Bassbounce op 11-05-2019 10:13 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ChrisSmoKe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:31:
[...]

Maar een objectief en uitsluitend onderzoek?

Dat die coils uit China komen is nogal wiedes.. daar worden ook de originele coils doorgaans in elkaar gezet..

Meeste merken werken ook met authenticity codes tegenwoordig die je eenmalig kan checken..

Een groot verschil is echter dat je dichter bij de bron koopt en alle uplift van webshops enz dus niet betaalt..

Ik zou eerder zeggen: reviews zijn je vriend. En een dosis gezond verstand. Want een pakje coils van 10 stuks voor 3 euro ofzo, da’s natuurlijk onzin maar je kan, mits je geen ezel bent rustig op Ali coils bestellen....
Bassbounce schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:08:
Ja ik vind dat alles bij bij elkaar zo'n 100 euro toch vrij prijzig vandaar dat ik na de Aspire Zelos kit keek.
Met geïntegreerde batterij, maar je hebt gelijk als die stuk gaat kun je een hele nieuwe mod kopen.

Voornamelijk rook ik exclusig silver label tabocco 18mg.
Totaal geen tabak smaak maar een fijne neutrale smaak met een goede throathit.
Ben daardoor al 3 weken gestopt met roken.
De fruit smaken van Aramax staan mij wat tegen.
Heb ook de tropical mix van migo geprobeerd erg lekkere nic salt echter ga je daar nog meer van dampen.

Blue magic vind ik na een tijdje dampen wat chemisch smaken.
Aramax :+ ja dat is ook troep. Je kan op Ali een losse Swag zonder tank ook gewoon kopen. De tank die erbij zit is prima maar wel DL.

https://s.click.aliexpress.com/e/cmz1lM68

[ Voor 38% gewijzigd door 1nsane op 11-05-2019 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bassbounce schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:08:

Dat je niet een nieuwe mod hoeft te kopen is inderdaad een voordeel. Nog een voordeel is dat je ook meerdere batterijen kunt kopen. Zodat wanneer de batterij leeg je er meteen een nieuwe batterij in kunt doen.

En heel duur hoeft een mod niet te zijn, tussen de 20-30 euro zijn er leuke dingen te krijgen. Zoals inderdaad die swag, die licht van gewicht is. En bij mij ook best wel wat vallen heeft overleefd.

Swag heeft wel als nadeel dat er alleen tankjes tot 23mm op passen, maar is ook een stukje groter dan de q16. Waardoor je ook makkelijk voor 15-30 euro eens een andere tank er op kunt zetten.

Alles wat bij mij een losse batterij heeft, en ruime mogelijkheden om er een andere tank op te zetten, gaat lange tijd mee. Alles met ingebouwde batterij is de batterij of iets anders in stuk gegaan. Of op een gegeven niet meer geschikt voor andere modellen aan tankjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
LessRam schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:44:
[...]

Maar daarnaast bestaat er ook de JVic3, dat is 1.2 Ohm. Officieel bedoeld voor de Dolphin maar past volgens mij ook in de Penguin.
Reserve-tankje (uiteraard een 8,8ml) is binnen, ik heb er gelijk een 1.2 Ohm coil in gedaan (die een paar dagen geleden binnenkwamen).
Ik moet zeggen, dit maakt hem nog een stukje beter dan hij al was. Veel smaak, goede throathit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:32
zacht schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:28:
[...]

Reserve-tankje (uiteraard een 8,8ml) is binnen, ik heb er gelijk een 1.2 Ohm coil in gedaan (die een paar dagen geleden binnenkwamen).
Ik moet zeggen, dit maakt hem nog een stukje beter dan hij al was. Veel smaak, goede throathit.
8.8ml da's ongeveer gelijk aan een squonkmod man. Als je tzt aan RDA's wilt beginnen is bijvoorbeeld een vandy vape Pulse X met drop dead RDA en 2x wotofo 0.6ohm (dus 0.3ohm) nichrome coils even aanrader. Of evt een Dogpoo Topside.

Alhoewel, bovenstaand is natuurlijk een ver verwijderd van de 1.2ohm coils die je nu gebruikt. Vast ook wel goede MTL RDA's waar je op die manier de hele dag mee kan doen.

[ Voor 13% gewijzigd door analogworm op 11-05-2019 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra

En zoveel damp ik niet
Branderig smaken is of aangekoekte liquid of een 'dry hit' (geen of te weinig vloeistof in de coil waardoor het katoen verbrand) Met mijn eerste MTL setje verbrande ik het katoen soms al als ik vijf minuten aan het 'tootle puffen' was. Continu achter elkaar kleine hijsjes nemen en de coil was verbrand. Wat meer pauze tussen de trekjes en probleem was opgelost. 70/30 pg/vg helpt misschien ook. Of 5-10% demi-water.

Met tabakssmaakjes gaan mijn coils nu een tankje of 2-3 mee (6ml) Daarna is de smaak al een stuk minder.

Gebruik zelf (o.a.) de istick pico 25 mod. Kost 25€ in China of 30€ in de aanbieding bij die Franse webshop. Damp een hele dag door op één batterij. In totaal (met tankje, batterij en lader) kom je snel richting 75€... Dampt wel erg prettig.

Waarom geen tweede Q16 trouwens? Kun je door de dag ook wisselen van smaak en is altijd één opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Vandaag lekker aan het experimenteren met smaakjes.

Ik maak zelf NET maar voor de grap ook wat Absolut Insane tabak NET concentraat gehaald en Ethyl Guaiacol (beetje bacon achtige rokerige smaak). Op 20ml 8 druppels NET extract en 1 druppel Guaiacol en kon mezelf niet beheersen dus flesje in heet water gezet om te speedsteepen en toch eens geprobeerd. Die Guaiacol proef je duidelijk. Ook al is het maar 1 druppel.

Het is lekker vapen maar ik denk dat ik voortaan 1 druppel op 50ml doe ofzo.

Dat NET extract is een welkome aanvulling. Proef je duidelijk. Best wel tabak achtig met een Vanille hint maar gelukkig minimaal.

Volgende recept wordt:

100ml:

- 2,5ml CdD 119
- 20 druppels NET extract
- 1ml zelfbrouw NET extract
- 2 druppels Guaiacol
- ~ 95ml 60/40 15mg nicbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
1nsane schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Maar een objectief en uitsluitend onderzoek?

Dat die coils uit China komen is nogal wiedes.. daar worden ook de originele coils doorgaans in elkaar gezet..
Nee, maar de merken zelf waarschuwen hiervoor.

Tuurlijk komen de coils uit China maar het gaat om de kwaliteit van de watten. Justfog heeft 100% organisch katoen uit Japan. Dit kan je vast niet zeggen over namaak coils laat staan dat je gedetailleerde informatie kunt vinden van namaak en als het geen copy paste van origineel is - wat meestal wel zo is - dan moet je het maar voor waar aannemen van een doorverkoper op ali?

Nah, hiervoor ben ik geen objectief en uitsluitend onderzoek voor nodig 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
ChrisSmoKe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:56:
[...]

Nee, maar de merken zelf waarschuwen hiervoor.

Tuurlijk komen de coils uit China maar het gaat om de kwaliteit van de watten. Justfog heeft 100% organisch katoen uit Japan. Dit kan je vast niet zeggen over namaak coils laat staan dat je gedetailleerde informatie kunt vinden van namaak en als het geen copy paste van origineel is - wat meestal wel zo is - dan moet je het maar voor waar aannemen van een doorverkoper op ali?

Nah, hiervoor ben ik geen objectief en uitsluitend onderzoek voor nodig 8)
Dan heb je dus niet gelezen wat ik schreef..

Natuurlijk moet je “nep” vermijden maar je kan op Ali wel degelijk “echt” kopen maar je moet selectief zijn..

Natuurlijk weet en snap ik zelf wel hoe het met 100% organisch katoen werkt..

Je kan wel doen alsof je het wiel uitgevonden hebt maar je opmerking slaat, naast de nodige voorzichtigheid waar je wél een punt mee hebt, verder nergens op en is gebaseerd op “say so hear so”. Alleen al je copy/paste verhaal, origineel spul heeft gewoon een 1 time use only code om het te checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
1nsane schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:33:
[...]

Dan heb je dus niet gelezen wat ik schreef..

Natuurlijk moet je “nep” vermijden maar je kan op Ali wel degelijk “echt” kopen maar je moet selectief zijn..

Natuurlijk weet en snap ik zelf wel hoe het met 100% organisch katoen werkt..

Je kan wel doen alsof je het wiel uitgevonden hebt maar je opmerking slaat, naast de nodige voorzichtigheid waar je wél een punt mee hebt, verder nergens op en is gebaseerd op “say so hear so”. Alleen al je copy/paste verhaal, origineel spul heeft gewoon een 1 time use only code om het te checken..
Ja maar mijn punt is dat je niet weet of het echt of nep is en meestal is het dit laatste.

Ja, de code check is er al jaren, ook bij justfog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ChrisSmoKe schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Ja maar mijn punt is dat je niet weet of het echt of nep is en meestal is het dit laatste.

Ja, de code check is er al jaren, ook bij justfog!
Ja precies, daarom check ik op Ali ook altijd of het in originele verpakking komt oftewel met een vorm van controlemogelijkheid dat het geen rotzooi is.

Overigens kan je in Nederland ook rommel kopen bij winkels als je niet uitkijkt. Een tabakswinkel bij een vriend van me in de buurt verkoopt coils voor de Q16 voor 7 euro per doosje, het erge is, dat zijn dus neppers.. zeg maar rip off van rip off. Die Coil Father dingen zijn opzich nog wel redelijk (zijn dus voor een ander type maar kunnen in een Q16) maar ik heb ze zelf wel eens van die tabakshop in m'n handen gehad, die zijn dus echt slecht in elkaar gezet. Zou dat zelf nooit in m'n vape zetten.

Je kan op Ali gelukkig wel verder kijken of mensen zeggen dat het nepperij is of niet. Dat doe ik sowieso altijd en kijken of het een shop is die dus veel transacties heeft op het product zodat je nog weet of het betrouwbaar is.

Kortom, in NL kopen bij een stenen winkel is zelfs geen garantie dat je kwaliteit koopt, altijd opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een nieuwe squonk mod. Single 21700. Is er buiten de topside nog iets goeds? Heb nu een Pulse x en die begint soms raar te doen. Twijfel of ik niet gewoon nog 1 moet kopen, of de topside. Maar is er verder niks buiten die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
418O2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:09:
Ik ben op zoek naar een nieuwe squonk mod. Single 21700. Is er buiten de topside nog iets goeds? Heb nu een Pulse x en die begint soms raar te doen. Twijfel of ik niet gewoon nog 1 moet kopen, of de topside. Maar is er verder niks buiten die 2?
Ik heb de Pulse 80W en Topside. Je hebt hier nog een paar 3d printed mods met DNA Chips, wel duur. Of er is de Wotofo recurve semi mech mod. En een Hcigar ding.

De topside werkt prima, maar je moet 'm wel echt bijvullen met een naaldflesje, anders loopt alle liquid langs de bottle aan de onder kant er uit. Tevens heeft het batterijdeur klepje de neiging om open te gaan. 't is dat ik niet de pulse X maar 80W (20700) heb, anders had ik de voorkeur gegeven aan de pulse x. Een stuk lichter. Alhoewel het bijvullen via de 510 net iets meer gedoe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@analogworm ik koop nooit meer een duur device. 1x gedaan en die was nog sneller gaar (slijtage aan alles :P ) dan de goedkope mods. Denk dat ik dan maar gewoon een tweede Pulse X haal. Vind het namelijk wel een prima device. Met die vul-fles die je op de 510 schroeft is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
418O2 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:14:
@analogworm ik koop nooit meer een duur device. 1x gedaan en die was nog sneller gaar (slijtage aan alles :P ) dan de goedkope mods. Denk dat ik dan maar gewoon een tweede Pulse X haal. Vind het namelijk wel een prima device. Met die vul-fles die je op de 510 schroeft is het prima.
Een voordeel van de Topside is wel trouwens, dat je een extra cartridge (squonkflesje) er bij krijgt. Vul je die vooraf thuis. Hoppa batterijtje en cartridge verwisselen zo gepiept. En ze zijn ook iets groter, 10ml vs 7ml oid.

Veel plezier met je nieuwe device, welke je ook kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
analogworm schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Een voordeel van de Topside is wel trouwens, dat je een extra cartridge (squonkflesje) er bij krijgt. Vul je die vooraf thuis. Hoppa batterijtje en cartridge verwisselen zo gepiept. En ze zijn ook iets groter, 10ml vs 7ml oid.

Veel plezier met je nieuwe device, welke je ook kiest.
Heb de Pulse x nog een keer besteld. 45 VS 65 dollar...

Heb zelf altijd een 50ml vulfles mee, dus dat maakt het verschil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zit nu te denken om wat andere liquids te gaan bestellen. Ik wil graag meer damp (c.q. nicotine), smaak en ook minder kriebel in mijn keel.

Mijn iLeaf heeft een variabele wattage, dus die heeft genoeg mogelijkheden. Ik heb ook coils van 0,15 en 0,75 ohm.

Zelf zat ik de te denken om 60/40 of 50/50 te bestellen en het wattage van mijn iLeaf op 20 watt te zetten. Ik weet alleen niet wat wijsheid is. Ik lees verschillende verhalen (hoog wattage, lage weerstand voor 50/50). Met welke instellingen vapen jullie het fijnste?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
Ik zit op 50/50. Net iets zachter dan 70/30. Verschil tussen gewone nicotine en nic salt is echter veel groter qua kriebel. Zit op 20mg nicotine salt. 12 gewone nicotine vind ik al niet prettig.

Wattage zegt weinig volgens mij. Ik zit tussen de 11 en 15 watt. Op 1-1,5 ohm MTL RTA’s. Ene tankje heeft net watt meer vermogen nodig dan de ander. Merk dat ik met meer VG soms wat meer vermogen nodig heb. Kwestie van proberen. Laag beginnen en wat verhogen tot het fijn dampt.

Zelf mengen geen optie? Kun je pg/vg beetje tweaken.

En wat bedoel je met ‘meer damp’? Meer vg geeft meer zichtbare damp. Ik verbruik net zoveel vloeistof met 50/50 als 70/30. Dus niet meer, wel meer wolk.

[ Voor 13% gewijzigd door Zarathustra op 20-05-2019 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Zarathustra schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:48:
Ik zit op 50/50. Net iets zachter dan 70/30. Verschil tussen gewone nicotine en nic salt is echter veel groter qua kriebel. Zit op 20mg nicotine salt. 12 gewone nicotine vind ik al niet prettig.
nic salt ken ik verder niet. Misschien ook interessant om eens naar te kijken. Op termijn wil ik wel geheel van de nicotine af, maar ik wil eerst een fijne vape ervaring die me niet doet verlangen naar een peuk (zware shag in mijn geval).
Wattage zegt weinig volgens mij. Ik zit tussen de 11 en 15 watt. Op 1-1,5 ohm MTL RTA’s. Ene tankje heeft net watt meer vermogen nodig dan de ander. Merk dat ik met meer VG soms wat meer vermogen nodig heb. Kwestie van proberen. Laag beginnen en wat verhogen tot het fijn dampt.

Zelf mengen geen optie? Kun je pg/vg beetje tweaken.
Zelf mengen is een optie, maar liever niet. Ik wil vapen zonder nadenken of gedoe. Ik vind het eigenlijk al shit dat ik geen 50ml flesjes meer kan bestellen (ooit gevaped en een paar jaar gestopt).
En wat bedoel je met ‘meer damp’? Meer vg geeft meer zichtbare damp. Ik verbruik net zoveel vloeistof met 50/50 als 70/30. Dus niet meer, wel meer wolk.
De wolk maakt mij niet uit, ik vape niet voor de show :p Ik zoek meer naar het gevoel van een echte peuk die mijn longen vult (en stiekem wat kippenvel geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Standeman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:16:
[...]

nic salt ken ik verder niet. Misschien ook interessant om eens naar te kijken. Op termijn wil ik wel geheel van de nicotine af, maar ik wil eerst een fijne vape ervaring die me niet doet verlangen naar een peuk (zware shag in mijn geval).

[...]

Zelf mengen is een optie, maar liever niet. Ik wil vapen zonder nadenken of gedoe. Ik vind het eigenlijk al shit dat ik geen 50ml flesjes meer kan bestellen (ooit gevaped en een paar jaar gestopt).

[...]

De wolk maakt mij niet uit, ik vape niet voor de show :p Ik zoek meer naar het gevoel van een echte peuk die mijn longen vult (en stiekem wat kippenvel geeft).
Nic salts geven meer het 'roken-gevoel' dan 'standaard' liquids. De nicotine wordt ook sneller opgenomen in je lichaam. Nic salts zijn wel bedoeld om te gebruiken met hoge weerstanden en lage wattages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

zacht schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:41:
[...]

Nic salts geven meer het 'roken-gevoel' dan 'standaard' liquids. De nicotine wordt ook sneller opgenomen in je lichaam. Nic salts zijn wel bedoeld om te gebruiken met hoge weerstanden en lage wattages.
Ok, goed om te weten. Dus als ik die bestel, dan moet ik er ook setje coils bij kopen van >1.5 ohm

Alleen nog even uitzoeken welke coils op mijn eLeaf passen. Zijn het standaard maten?

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 20-05-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
Je kunt nic salts ook dampen met een DL tankje met lage weerstand. Je krijgt dan alleen een nicotine rush alsof je een pakje peuken tegelijk staat te paffen ;)

@Standeman welke eleaf heb je? Coils zijn specifiek voor een model tank. En wil je naast de nicotine ook het gevoel van roken? Eerst damp in je mond en die inhaleren dus? A.k.a. MTL dampen.

Ben nu vijf maanden gestopt met Javaanse Jongens :) MTL tankje met 20mg nic salt. Wissel af tussen tabak- en fruitsmaakjes. Bevalt goed.

Grotere verpakkingen kan overigens nog. Het heet ‘do it yourself’ maar het is niets meer dan wat flesjes bij elkaar gooien. Geen weegschaal of maatbeker voor nodig. https://www.lepetitvapoteur.com/en/438-ready-to-diy

[ Voor 33% gewijzigd door Zarathustra op 21-05-2019 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Gisteren de nic salts binnengekregen en jeetje, wat is dat fijn zeg t.o.v. 70/30. Ik gebruik het nu i.c.m. met een 0,75 ohm atomizer en dat gaat prima.

Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:42:
Gisteren de nic salts binnengekregen en jeetje, wat is dat fijn zeg t.o.v. 70/30. Ik gebruik het nu i.c.m. met een 0,75 ohm atomizer en dat gaat prima.

Bedankt voor de tips :)
Top dat het voor je werkt. Wat vind je het verschil, qua smaak, throathit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

zacht schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:01:
[...]

Top dat het voor je werkt. Wat vind je het verschil, qua smaak, throathit?
Vooral smaak, dat is echt een wereld van verschil. Throathit is een stuk minder, maar dat mis ik ook niet echt. Meer damp geeft meer het idee van een "echt roken".
Het enige waar ik mee op moet passen is de hoeveelheid nicotine die ik binnen krijg. Misschien ga ik overstappen op 10mg ipv 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Vooral smaak, dat is echt een wereld van verschil. Throathit is een stuk minder, maar dat mis ik ook niet echt. Meer damp geeft meer het idee van een "echt roken".
Het enige waar ik mee op moet passen is de hoeveelheid nicotine die ik binnen krijg. Misschien ga ik overstappen op 10mg ipv 20.
Ik heb de nic salts eerder opgegeven en ben al een tijdje weer terug bij 'normale' liquids. Maar wellicht is het ook voor mij een idee om de 10mg-versie te pakken. Mag ik vragen welke smaken jij gebruikt? Ik vermijd zelf tabak-achtige smaken, omdat die me teveel naar beter smakende analoge sigaretten doen denken. Mijn favoriet blijft Vampier Vape Pinkman, die is wel als nic salts te verkrijgen, maar niet in Nederland. Tenminste, ik heb ze nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
@zacht https://www.lepetitvapote...nkman-nicotine-salts.html

Of zelf mixen :)

Minpuntje is dat de nic salts wat duurder zijn. Zal wel zakken, meer dan nicotine met een zuur is het namelijk niet.

Zie dat ze nic boosters in de aanbieding hebben 10x 10ml voor 6,50€.

[ Voor 14% gewijzigd door Zarathustra op 23-05-2019 16:17 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.