Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 104 Laatste
Acties:

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
Katmi schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:31:
[...]

En wat proef je het meest er in ? Want naar het schijnt zit er ook guave in en mijn ervaring is dat dit vaak de dominante smaak is in een mix dus ik hoopte dat de andere smaken er sterker zouden door komen.
Oh, dat vind ik heel moeilijk. Ik kan altijd moeilijk smaken herkennen. Het is zoet, met iets "mintigs". Er zijn ook wel winkels die monsters verkopen: bestel je gewoon 100ml om te proberen.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mijn vrouw wilt van gewoon roken over naar esigaret. Ze rookt normaal menthol clicks. Welke merken/smaken komen het best overeen met deze? Weet iemand dat?

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-01 17:37
Yzord schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:02:
Mijn vrouw wilt van gewoon roken over naar esigaret. Ze rookt normaal menthol clicks. Welke merken/smaken komen het best overeen met deze? Weet iemand dat?
Ik zou gokken gewoon een liquid met Tabak/munt smaak, zal vast wel bestaan want caramel/Tabak bestaat ook in e-liquid.
Ik damp niks met Tabak smaak dus heb geen echt advies maar er zal vast wel gewoon liquid bestaan met tobacco/munt.

De click functie kan je wel niet doen met liquid dus dan moet je eventueel Tabak liquid kopen en Tabak met munt, geen idee of je vrouw altijd de click in drukt, als dat het geval is kan je uiteraard gewoon Tabak/munt kopen als enige liquid.

slighty other topic : Ik heb me vandaag toch weer laten overhalen om wat nieuws te kopen, een serpent elevate RTA voor onderweg want momenteel heb ik geen RTA en altijd een dripper voor onderweg is niet handig.
Lang moeten achter zoeken als Belg maar bij e-wolk nog een Black op stock dus daar besteld.

Verder nog een fles boss shots mr croc's left handed penguin juice, ik twijfelde tussen deze en jungle fever maar tegen dat ik bestelde was jungle fever out of stock dus snel gekozen dan :P
Death to hipster bears wou ik ook want die ken ik al maar ook out of stock In 250ml en 500m van 1 smaak is me teveel, dus maar eens wachten op re-stock.

Ik koop die boss shots op een lokale webshop want flavour boss zelf hun verzendkosten vind ik belachelijke, en hun 3-4 dagen processing time ook.
En zo was ik weer 2 maanden van vapen af en nu weer erin met een nieuwe RTA en liquid, achja het is ook zowat mijn enige hobby :P

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-01 16:04
Kleine shout out naar dovpo. Mijn topside begon eind vorige week te denken dat de batterij constant opgeladen werd. Contact met dovpo zelf opgenomen, na wat mailcontact met een video van het probleem hebben ze me zonder gedoe een nieuwe gestuurd met express shipment. Hong Kong / huis in 2 dagen.

site

• Katmi
Vandaag mijn Serpent Elevate opgebouwd, voorlopig een heel slappe hap qua flavour ( wat naar het schijnt net heel goed zou moeten zijn )

Heb de included wotofo ni80 framed staple Clapton coil gebruik en hun 3mm shoelace katoen, netjes uitgekamt, ligt losjes in de wicking holes, geen dry hits, geen gurgling of spit back of flooding maar de smaak is er gewoon niet.

Coil ook op hoogte geknipt met de included coily tool op hun advice qua hoogte ( plakt een sticker op nummer 6 ) dus zit ook niet te hoog.

Als referentie gebruik ik mr croc's liquid van FB, op de drop proef ik heel goed druif en de zoetigheid in de liquid en ook ergens ananas, in de elevate eigenlijk bijna niets, at best zou ik zeggen en hint van druif ergens in het midden van de vape, damp is er wel maarja dan kan ik ook VG paffen in een sub ohm tank voor die ervaring te hebben.

Eens wat mee spelen qua wicking ( maar dat lijkt me toch goed te zitten ) en andere coil, liquid ook nog wat steepen maar dat verklaard nu niet het verschil in smaak tussen de drop en de elevate met die liquid, en anders zal het eentje zijn voor de ''relics kast'' waar ook mijn oude sub ohm tanks en mods in steken.
Zou jammer zijn want qua design vind ik het een mooie RDA, en qua gebruik ook en top airflow is ideaal voor onderweg ( no leaking )

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

jvvj schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:51:
Kleine shout out naar dovpo. Mijn topside begon eind vorige week te denken dat de batterij constant opgeladen werd. Contact met dovpo zelf opgenomen, na wat mailcontact met een video van het probleem hebben ze me zonder gedoe een nieuwe gestuurd met express shipment. Hong Kong / huis in 2 dagen.
Fijn om te weten. Ben ook zeer tevreden over de topside en met het lezen van jouw ervaring heb ik dus een winner in mijn handen (de hele dag).

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01 22:41
Ik rook nu een pakje zware shag in 2 dagen, helaas erg veel en wil graag overstappen naar vapen.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil de shag smaak voorlopig houden ook de en nicotine wil ik dan gaan afbouwen met vapen.

Wat zijn goede merken? Waar koop je ze?

Huidige Pc

Verwijderd

Bassbounce schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:13:
Ik rook nu een pakje zware shag in 2 dagen, helaas erg veel en wil graag overstappen naar vapen.

Ik wil de shag smaak voorlopig houden ook de en nicotine wil ik dan gaan afbouwen met vapen.

Dat je door de bomen het bos niet meer ziet ben je niet de enige in en ook niet de eerste. Vanwege de uitgebreide keuze in Mod's en tankjes worden beginners als het ware overvallen.

Als je pas met vapen begint, zou ik beginnen met een startsetje en een MTLtankje, deze kan je prima vinden bij Zwoofs. Schaf niet gelijk een duur setje aan, het vapen kan je namelijk niet bevallen en dan is het zonde als je teveel hebt uitgegeven. Een Justfog Q16 setje is bv. een betaalbaar setje. Daarnaast verkoopt Zwoofs ook diverse liquids en betaal je geen verzendkosten.

Als je een echt tabaksmaakje wilt hebben, dan zit je eigenlijk vast aan N.E.T. (Naturally Extracted Tobacco), deze zijn in de winkel te koop, maar zijn zeker niet de goedkoopste en vaak moet je deze zelf mixen. Voordeel van zelf mixen is dat je alles aan kan passen, welke verhouding Pg/Vg, welk percentage Nic enz. Hieronder even een paar handige linkjes :

Startsetjes : https://www.zwoofs.nl/startsets/?limit=all

Kant en klare N.E.T. : https://www.blacknoteshop.nl/product-categorie/e-liquids/
Aangezien je nu zware shag rookt, kan ik de Quartet aanraden, Van Nelle Zwaar bestaat bv. uit 80% Latakiatabak. Quartet is getrokken van Latakiatabaksbladeren.

Zelfmix N.E.T. : https://nieuwesigaret.nl/shop/puur-tabak-la-tabaccheria/

Nu zal zelfmixen niet je eerste stap zijn, zeker niet als beginner. De chemische tabaksmaakjes zullen je waarschijnlijk niet bevallen, aangezien ze er zelden op lijken. Alleen over American Red / USA Red heb ik positieve dingen gehoord, maar heb ik deze zelf nooit gedampt. Ik denk dat @1nsane je verder wel iets kan vertellen over zowel de Q16 alsook de N.E.T. tabak.

Edit 01 : Zware shagrokers beginnen over het algemeen met 18Mg liquids, aangezien dampen met Nic heel anders werkt dan met tabak, zou ik een flesje 18Mg en een flesje 6Mg bestellen. Test dan eerst met de 18Mg, mocht dit te sterk voor je zijn, mix dan de 18Mg met de 6Mg, dan verlaag je de Nic van 18Mg naar 12Mg ( 18 + 6 = 24Mg : 2 = 12Mg).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2019 11:39 ]

• Bassbounce
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:23:
[...]

Dat je door de bomen het bos niet meer ziet ben je niet de enige in en ook niet de eerste. Vanwege de uitgebreide keuze in Mod's en tankjes worden beginners als het ware overvallen.

Als je pas met vapen begint, zou ik beginnen met een startsetje en een MTLtankje, deze kan je prima vinden bij Zwoofs. Schaf niet gelijk een duur setje aan, het vapen kan je namelijk niet bevallen en dan is het zonde als je teveel hebt uitgegeven. Een Justfog Q16 setje is bv. een betaalbaar setje. Daarnaast verkoopt Zwoofs ook diverse liquids en betaal je geen verzendkosten.

Als je een echt tabaksmaakje wilt hebben, dan zit je eigenlijk vast aan N.E.T. (Naturally Extracted Tobacco), deze zijn in de winkel te koop, maar zijn zeker niet de goedkoopste en vaak moet je deze zelf mixen. Voordeel van zelf mixen is dat je alles aan kan passen, welke verhouding Pg/Vg, welk percentage Nic enz. Hieronder even een paar handige linkjes :

Startsetjes : https://www.zwoofs.nl/startsets/?limit=all

Kant en klare N.E.T. : https://www.blacknoteshop.nl/product-categorie/e-liquids/
Aangezien je nu zware shag rookt, kan ik de Quartet aanraden, Van Nelle Zwaar bestaat bv. uit 80% Latakiatabak. Quartet is getrokken van Latakiatabaksbladeren.

Zelfmix N.E.T. : https://nieuwesigaret.nl/shop/puur-tabak-la-tabaccheria/

Nu zal zelfmixen niet je eerste stap zijn, zeker niet als beginner. De chemische tabaksmaakjes zullen je waarschijnlijk niet bevallen, aangezien ze er zelden op lijken. Alleen over American Red / USA Red heb ik positieve dingen gehoord, maar heb ik deze zelf nooit gedampt. Ik denk dat @1nsane je verder wel iets kan vertellen over zowel de Q16 alsook de N.E.T. tabak.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Er staan zoveel starter sets, voor mij is het van belang dat ik de hele dag kan blijven dampen zonder opladen enz.
Die prijzen verschillen enorm.
Zo'n tankje schroef je die op iedere set zo zomaar op?

Huidige Pc

Verwijderd

Bassbounce schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:38:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Er staan zoveel starter sets, voor mij is het van belang dat ik de hele dag kan blijven dampen zonder opladen enz.
Die prijzen verschillen enorm.
Zo'n tankje schroef je die op iedere set zo zomaar op?
Graag gedaan!

Met de meeste setjes haal je wel de hele dag, zeker met MTL (Mouth To Lung), aangezien je dit op lagere Wattage's dampt, met DL (Direct Lung) werk je met hogere Wattage's, maar ook dan is een dag soms wel te doen, dit is geheel afhankelijk van welk Wattage je gebruikt en hoeveel tijd je dampt. Op werk zal dit minder zijn dan op een vrije dag. Je zou natuurlijk, mits het je bevalt, nog een 2e setje kunnen aanschaffen, tankjes kan je onderling uit wisselen. Met losse tankjes kan dat theoretisch ook, maar kan de diameter van de tank groter zijn dan de Mod en dan krijg je "overhang". Maar met 2 identieke setjes kan je zonder problemen de tankjes van elkaar gebruiken.
Het meest gebruikte systeem is nu de "510" aansluiting, veruit de meeste Mod's kunnen tankjes met deze aansluiting aan, enige waar je dus rekening mee dient te houden, is de diameter van de Mod en tank. Sommige vinden de "overhang" niet erg, anderen kunnen zich er gigantisch aan storen, dat is dus persoonlijk.

• Bassbounce
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:49:
[...]

Graag gedaan!

Met de meeste setjes haal je wel de hele dag, zeker met MTL (Mouth To Lung), aangezien je dit op lagere Wattage's dampt, met DL (Direct Lung) werk je met hogere Wattage's, maar ook dan is een dag soms wel te doen, dit is geheel afhankelijk van welk Wattage je gebruikt en hoeveel tijd je dampt. Op werk zal dit minder zijn dan op een vrije dag. Je zou natuurlijk, mits het je bevalt, nog een 2e setje kunnen aanschaffen, tankjes kan je onderling uit wisselen. Met losse tankjes kan dat theoretisch ook, maar kan de diameter van de tank groter zijn dan de Mod en dan krijg je "overhang". Maar met 2 identieke setjes kan je zonder problemen de tankjes van elkaar gebruiken.
Het meest gebruikte systeem is nu de "510" aansluiting, veruit de meeste Mod's kunnen tankjes met deze aansluiting aan, enige waar je dus rekening mee dient te houden, is de diameter van de Mod en tank. Sommige vinden de "overhang" niet erg, anderen kunnen zich er gigantisch aan storen, dat is dus persoonlijk.
Welke starter set zou een goede set zijn?
Moet eentje met een goede batterij zijn, want ben de hele dag van huis.

Huidige Pc

Verwijderd

Bassbounce schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:57:
[...]

Welke starter set zou een goede set zijn?
Moet eentje met een goede batterij zijn, want ben de hele dag van huis.
Dat is hetzelfde als vragen welke auto, pak melk of snack het beste is. :P Dat is persoonlijk en verschilt dus per persoon. Maar het setje wat ik je net aanraadde is een goed startsetje. Als je het aan mij persoonlijk zou vragen, dan zou ik zeggen, koop een losse Mod, met verwisselbare batterijen, een MTLtankje en coils die boven de 1 Ohm zijn. Dan kom je natuurlijk wel op een hele andere prijs dan de Q16 en dan is de vraag of je dat over hebt voor het setje. Zo ja, dan is dat geen probleem, dampen kan je zo duur maken als je dat zelf wilt.
Zo ben ik bv. fan van de Kanger Subtank Plus, deze kan je zowel voor MTL alsook (pseudo)DL gebruiken, er is alleen niet makkelijk meer aan te komen, aangezien het al een ouder model is. Ook damp ik nog amper MTL, dus voor advies voor een goede MTLtankje zou je bij een andere damper moeten zijn.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bassbounce schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:13:

De shag-smaak ga je niet benaderen. Dat is de fout die ik in het begin gemaakt heb, ik wilde een directe vervanger voor mijn peuken. Juist door van die smaak af te stappen ben ik uiteindelijk gestopt met 'normale' peuken. Tot die tijd bleef ik teruggrijpen naar de betere smaak van mijn sigaretten.
Uiteindelijk is de nicotine verslavend, niet de smaak van tabak. Door de nicotine met een andere smaak te gebruiken (te associëren) kon ik uiteindelijk van de sigaret afblijven.
Ik heb een aantal starterkits geprobeerd, de penguin se met 8 ml tank is nog steeds mijn favoriet.

https://s.click.aliexpress.com/e/NIQ4gsvor

Stevig, simpel en een grote tank en batterij voor de hele dag. Qua smaakjes ben ik vooral met zoete dingen bezig, alhoewel ik van nature absoluut niet van zoete dingen houd.

Verwijderd

zacht schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:43:
[...]

De shag-smaak ga je niet benaderen. Dat is de fout die ik in het begin gemaakt heb, ik wilde een directe vervanger voor mijn peuken. Juist door van die smaak af te stappen ben ik uiteindelijk gestopt met 'normale' peuken. Tot die tijd bleef ik teruggrijpen naar de betere smaak van mijn sigaretten.
Uiteindelijk is de nicotine verslavend, niet de smaak van tabak. Door de nicotine met een andere smaak te gebruiken (te associëren) kon ik uiteindelijk van de sigaret afblijven.
Ik heb een aantal starterkits geprobeerd, de penguin se met 8 ml tank is nog steeds mijn favoriet.

https://s.click.aliexpress.com/e/NIQ4gsvor

Stevig, simpel en een grote tank en batterij voor de hele dag. Qua smaakjes ben ik vooral met zoete dingen bezig, alhoewel ik van nature absoluut niet van zoete dingen houd.
Dat heb ik ook al gezegd, het enige wat in de buurt komt, is een N.E.T. smaakje. Met de chemische smaakjes kom je er niet of voor een korte tijd.
Nicotine is niet verslavend, dat heeft men ons jaren lang willen doen geloven. Als Nic echt zo verslavend zou zijn, waarom zijn er dan Nicotinepleisters en kauwgom om van het roken AF te komen? Ook zit het bv. verwerkt in Parkinson medicatie. Lees je eens in over Nicotine, dan trek je een hele andere conclusie. Ander voorbeeld, als Nic echt zo verslavend is, waarom kunnen dampers het dan zou makkelijk afbouwen? Zelf ben ik in korte tijd van 18Mg naar 3Mg gegaan en ik ben niet de enige! ;)
De Penguin is inderdaad ook een goed setje, maar werkt met coils onder de 1 Ohm en is dus DL en dat wil Bassbounce niet om mee te starten.

• zacht
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:50:
[...]

De Penguin is inderdaad ook een goed setje, maar werkt met coils onder de 1 Ohm en is dus DL en dat wil Bassbounce niet om mee te starten.
De 0,6 Ohm coils zijn bedoeld voor MTL, en ik kan je verzekeren dat dat prima werkt. Ik kan zelf absoluut niet DL-vapen, dan hoest ik mijn longen er uit.

Verwijderd

zacht schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:35:
[...]

De 0,6 Ohm coils zijn bedoeld voor MTL, en ik kan je verzekeren dat dat prima werkt. Ik kan zelf absoluut niet DL-vapen, dan hoest ik mijn longen er uit.
Probeer dan maar eens een sapje met 18Mg Nic te dampen met die coil, dat gaat je niet lukken, je hoest je longen eruit, probeer die coil eens met een sapje met 3Mg Nic en je dampt hem vriendelijk en vrolijk weg. Hoe lager de weerstand, des te lager de Mg'en Nic (dat is algemene kennis). Het ligt dus niet aan het feit op welke manier je dampt, maar aan hoeveel Nic erin zit en met welke weerstand je dampt. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2019 01:27 ]

• zacht
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 01:26:
[...]

Probeer dan maar eens een sapje met 18Mg Nic te dampen met die coil, dat gaat je niet lukken, je hoest je longen eruit, probeer die coil eens met een sapje met 3Mg Nic en je dampt hem vriendelijk en vrolijk weg. Hoe lager de weerstand, des te lager de Mg'en Nic (dat is algemene kennis). Het ligt dus niet aan het feit op welke manier je dampt, maar aan hoeveel Nic erin zit en met welke weerstand je dampt. ;)
18 mg? Dat is wel heel veel voor een stof die volgens jou niet eens verslavend is. Ik ben zware roker geweest, heb 18 geprobeerd, daarna een flesje 12, en zit nu op 4,5 (mix van 3 en 6).

Verwijderd

Nic is zeker niet verslavend en ik ben niet de enige die dat vind, je kan het in allerlei onderzoeken terugvinden, maar blijkbaar weet jij het toch beter. Snap je nou echt niet dat het niet verstandig is om met een 0,6 Ohm coil een sapje te dampen met 18Mg? Dat doe je namelijk met een coil die hoger is dan 1 Ohm, met een 0.6 Ohm coil gaat dat echt niet lukken, maar dat aan je verstand peuteren is onbegonnen werk. Blijf jij lekker in jouw waarheid geloven, ik en andere dampers weten wel beter. Het feit dat je nu met 4,5Mg dampt zegt genoeg.

http://www.stoprokenvanda...alend-bij-rookverslaving/

https://www.ruthlessvapor...iquid/vape-nicotine-level

Maar blijf vooral jouw waarheid geloven..... :F

• zacht
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:37:
Nic is zeker niet verslavend en ik ben niet de enige die dat vind, je kan het in allerlei onderzoeken terugvinden, maar blijkbaar weet jij het toch beter. Snap je nou echt niet dat het niet verstandig is om met een 0,6 Ohm coil een sapje te dampen met 18Mg? Dat doe je namelijk met een coil die hoger is dan 1 Ohm, met een 0.6 Ohm coil gaat dat echt niet lukken, maar dat aan je verstand peuteren is onbegonnen werk. Blijf jij lekker in jouw waarheid geloven, ik en andere dampers weten wel beter. Het feit dat je nu met 4,5Mg dampt zegt genoeg.

Voor elk onderzoek dat zegt dat nicotine niet verslavend is kan ik er tien teruggeven die zeggen dat het wel verslavend is. Zelf denk ik van wel, jij denkt van niet, wat mij betreft prima, dat is verder ook geen discussie voor dit topic.
En dat je geen 18mg moet paffen op een sub-ohm lijkt me logisch, dat ontken ik ook nergens. Dat maakt het des te jammer dat je daar zo denigrerend op reageert.
18 mg vapen vind ik persoonlijk sowieso zwaar over the top, 12 mg vond ik al vrij heftig.

Verwijderd

zacht schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:08:
[...]

Voor elk onderzoek dat zegt dat nicotine niet verslavend is kan ik er tien teruggeven die zeggen dat het wel verslavend is. Zelf denk ik van wel, jij denkt van niet, wat mij betreft prima, dat is verder ook geen discussie voor dit topic.
En dat je geen 18mg moet paffen op een sub-ohm lijkt me logisch, dat ontken ik ook nergens. Dat maakt het des te jammer dat je daar zo denigrerend op reageert.
18 mg vapen vind ik persoonlijk sowieso zwaar over the top, 12 mg vond ik al vrij heftig.
Nou, kom daar dan eens mee, want tot nu toe blaat je alleen maar. Daarnaast is zeker Dr. Farsalinos een authoriteit op dit gebied, maar nog steeds weet jij het beter, veel plezier daarmee.
Dat probeerde ik ook duidelijk te maken met mijn eerste reactie van vandaag, maar dat sprak je duidelijk tegen. Geloof mij, als dit denigrerend is, zal ik het maar niet echt doen, want dan ben ik voor zonsondergang verwijderd van dit forum. Voor de rest, aan jou ga ik verder geen tijd meer spenderen, want tegen zoveel eigenwijsheid kan ik en wetenschappers die weten waar ze het over hebben, niet op. Zoals eerder gezegd, geloof maar wat jij geloven wilt, maar hier nog argumenten en bewijzen neerzetten is een verspilling van tijd, moeite en energie.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-01 19:33
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:37:

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:39:
[...]

Nou, kom daar dan eens mee, want tot nu toe blaat je alleen maar. Daarnaast is zeker Dr. Farsalinos een authoriteit op dit gebied, maar nog steeds weet jij het beter, veel plezier daarmee.

..
sorry maar als je zelf niet inziet dat bovenstaande uit de hoogte en denigrerend is, vind ik je een pannekoek. :+
Nicotine is niet verslavend, dat heeft men ons jaren lang willen doen geloven. Als Nic echt zo verslavend zou zijn, waarom zijn er dan Nicotinepleisters en kauwgom om van het roken AF te komen?
Dit argument is zo lek als een mandje. Mompelt iets met afhankelijkheid afbouwen dmv gestructureerd de dosis te verlagen. Niet heel anders dan overstappen op dampen..

Laat ik t eens omdraaien, waarom staan fora bol van mensen die proberen over te stappen op dampen, maar falen als ze geen nicotine gebruiken? Of waarom raad je zelf dan 18mg aan als er toch geen sprake is afhankelijkheid?

De strijd die je voert is tegen de 'algemene kennis' dat nicotine de grote boeman is, vanwege de sterke associatie met sigaretten. Feitelijk, zo is mijn begrip, is het niet heel anders dan caffeine. Kan je ook verslaafd aan zijn, maar kan ook prima in de hand te houden zijn.

Een interessant stukje wat ik ergens vond, ik zou het even terug moeten zoeken om te verifiëren, dus neem 't met een korrel zout, is dat er bij dampen geen sprake is van verslaving volgens de klassieke definitie. Omdat de onthoudingsverschijnselen veel minder zijn. Maar goed, verslaving is een vrij complex iets. En is niet alleen de schuld van een bepaalde stof. Zo was er een experiment met muizen of ratten en volgens mij cocaïne. Waarbij de muizen opgedeeld waren in een muizen paradijs en een saai depressief hokje. Rara in welke omstandigheden wél verslaving optrad. Is cocaïne dan ineens geen verslavende stof meer? Nee natuurlijk niet.

• RayOmac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik heb recentelijk Dr. Frost - Orange mango ice ontdekt dit is by far the lekkerste vape die ik ooit geproefd heb. Ik moet alleen toegeven dat ik hem aan de prijzige kant vind van 27€ voor een 100ml flesje maar deze is echt ontzettend goed! Iemand anders ervaring met Dr. Frost en kan me vergelijkbare shake en vape aan raden? Of andere soorten van Dr. Frost die gelijkwaardig zijn aan deze?

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01 12:20
zacht schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:43:
[...]
Stevig, simpel en een grote tank en batterij voor de hele dag.
Hey iemand die dezelfde damper gebruikt....
Ik gebruik de Pengiun nu bijna 2 jaar, de eerste versie en de tweede, en weet nog steeds niet welke mijn voorkeur heeft. Voordeel van SE is lager gewicht en doorkijk raampje. Nadeel is dat de tanks niet zo goed aansluiten, wat bij de eerste versie juist wel zo is.

Ideaal inderdaad dat je er 9ml liquid in kwijt kunt, zelf hoef ik dan maar 2x per dag bij te vullen (ja inderdaad groot verbruiker, gelukkig DIY liquid) En de accu gaat op een werkdag makkelijk 1 dag mee, weekend dagen moet ik tussendoor bijladen. Ofwel afwisselen met één van de anderen.
Paar reserve tanks, en tig coils op voorraad en ik kan nog maanden vooruit.
Al die 2ml modellen.... ik moet er niet aan denken, zou betekenen 6x per dag bijvullen. Geheid dat dat leidt tot doorgebrandde coils.

0.6 (JVic1) is inderdaad (theoretisch) bedoeld voor MTL, maar ik gebruik die voor DL
0,25 (JVic2) is me iets te groot gat om DL te doen

Maar daarnaast bestaat er ook de JVic3, dat is 1.2 Ohm. Officieel bedoeld voor de Dolphin maar past volgens mij ook in de Penguin.

Don't rely on their truth alone

• LessRam
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:50:
[...]
Nicotine is niet verslavend, dat heeft men ons jaren lang willen doen geloven. Als Nic echt zo verslavend zou zijn, waarom zijn er dan Nicotinepleisters en kauwgom om van het roken AF te komen?
Omdat nicotine maar een deel van de verslaving is. De handeling, de wolk, de gewoonte (effe een sigaretje...) maken ook allemaal deel van die verslaving. In de tabak-sigaret zitten tig stoffen die nog slechter zijn en de verslaving versterken. Nicotine is net zo verslavend als caffeïne.
Ik ben ook in 2 jaar van 18 naar 5mg/ml gegaan, maar verlaag ik het nu naar 3 of lager..... dan gaat dat echt ontwenningsverschijnselen opleveren.
De pleisters en kauwgom zijn om in eerste instantie van de (net zo verslavende) handeling en de andere stoffen af te komen. Daarom is er ook een afbouw qua sterkte in de kauwgom en pleisters.
Er zijn ook 1.2 Ohm coils (origineel voor de Dolphin bedoeld)

• Katmi
RayOmac schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:31:
Ik heb recentelijk Dr. Frost - Orange mango ice ontdekt dit is by far the lekkerste vape die ik ooit geproefd heb. Ik moet alleen toegeven dat ik hem aan de prijzige kant vind van 27€ voor een 100ml flesje maar deze is echt ontzettend goed! Iemand anders ervaring met Dr. Frost en kan me vergelijkbare shake en vape aan raden? Of andere soorten van Dr. Frost die gelijkwaardig zijn aan deze?
Alles van die dr. Frost proeft wel wat het zegt op het flesje, ik heb ook al de banaan milkshake gehad en mijn broer de blueberry milkshake en die waren ook goed.

Van Dr Frost vind je zeker dezelfde smaken bij andere merken maar dan zit je vaak aan rond de 20-23 euro voor 60ml dus ben je beter af met Dr Frost.

Ik weet niet of je met Nic vaped of op 0mg maar als je op 0mg vaped kan je ook 20ml VG toevoegen aan je Dr Frost en dan heb je net zoals de mensen die op 3mg dampen 120ml ipv 100ml, want al die shortfills zijn gemaakt om aan te lengen met nic shots dus ze hebben teveel aroma.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:39

NoTimeRemains

I know

ik heb nu een Juul en vindt het ding erg prettig. Klein, compact en de pods werken erg handig. Alleen deze post over de echtheid van Mr.Joys pods baart me wel zorgen. Daar heb ik dus net voor @Rzarect0r post een Juul gekocht en een paar doosjes pods... :X

Helaas kan ik de pods nergens anders in Nederland kopen...

Dus ik ben op zoek naar een betrouwbare bron van echte Juul pods of een vervanger. Als vervanger lijkt Smok Nord mss wel wat. Compact, pods maar wel t voordeel van navullen.

Heeft iemand ervaring met de Smok? Of heeft iemand een beter alternatief?

[ Voor 3% gewijzigd door NoTimeRemains op 25-04-2019 10:27 ]

This is the Way.

• zacht
  • Niet online
LessRam schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:44:
[...]

Hey iemand die dezelfde damper gebruikt....
Ik gebruik de Pengiun nu bijna 2 jaar, de eerste versie en de tweede, en weet nog steeds niet welke mijn voorkeur heeft. Voordeel van SE is lager gewicht en doorkijk raampje. Nadeel is dat de tanks niet zo goed aansluiten, wat bij de eerste versie juist wel zo is.

Ideaal inderdaad dat je er 9ml liquid in kwijt kunt, zelf hoef ik dan maar 2x per dag bij te vullen (ja inderdaad groot verbruiker, gelukkig DIY liquid) En de accu gaat op een werkdag makkelijk 1 dag mee, weekend dagen moet ik tussendoor bijladen. Ofwel afwisselen met één van de anderen.
Paar reserve tanks, en tig coils op voorraad en ik kan nog maanden vooruit.
Al die 2ml modellen.... ik moet er niet aan denken, zou betekenen 6x per dag bijvullen. Geheid dat dat leidt tot doorgebrandde coils.

0.6 (JVic1) is inderdaad (theoretisch) bedoeld voor MTL, maar ik gebruik die voor DL
0,25 (JVic2) is me iets te groot gat om DL te doen

Maar daarnaast bestaat er ook de JVic3, dat is 1.2 Ohm. Officieel bedoeld voor de Dolphin maar past volgens mij ook in de Penguin.
Het probleem dat de tank niet aansluit herken ik niet. Bedankt voor de tip over de 1.2 coils, die heb ik meteen besteld. En verder vooral die 8,8 ml tank is zo lekker groot.

• LessRam
zacht schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:23:
[...]
Het probleem dat de tank niet aansluit herken ik niet. Bedankt voor de tip over de 1.2 coils, die heb ik meteen besteld. En verder vooral die 8,8 ml tank is zo lekker groot.
Ik heb hier 5 Penguin SE's (grijs-marmer, zwart, wit, paars, en die ERGGG LELIJKE roze) alle 5 sluiten ze aan de zijkanten niet perfect, wiebelen. Wat de oude (metalen) Penguin niet heeft. Onderaan bij de connectpunten is geen probleem natuurlijk. Daarnaast, maar dat geldt voor beide versies, moet je niet te dunne liquid gebruiken bijvoorbeeld door te hoog PG verhouding. Meer dan 55-60% is niet te doen, dan druppelt het jammergenoeg langs de coil iets weg, zeker als de tank (siliconen) al iets ouder is. Maar coil bij elke hervulling weer even afdrogen van buiten lost het voor 95% op. Daarnaast een doos reserve tanks voor als het siliconen echt "op" is, waren ooit 10 tanks voor 20 Euro. Momenteel worden de tanks en coils juist weer duurder, mede door de wat teruglopende Euro. Een jaar geleden kocht je nog 20 coils voor net onder de 22 Euro (het magische douane grensbedrag), terwijl vandaag de goedkoopste 13,62 Euro per 10 is op AliExpress.

[ Voor 12% gewijzigd door LessRam op 25-04-2019 20:06 ]

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-01 23:04
De NOS vandaag weer vol op het propaganda orgel; https://nos.nl/l/2282091.

Zo jammer dat er weer een enorme nadruk ligt op de negatieve kanten van het verhaal en men totaal voorbij gaat aan al jarenlang bekende onderzoeken die aantonen dat vapen velen malen gezonder is dan roken.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:39

NoTimeRemains

I know

dubbeldekkert schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:46:
De NOS vandaag weer vol op het propaganda orgel; https://nos.nl/l/2282091.

Zo jammer dat er weer een enorme nadruk ligt op de negatieve kanten van het verhaal en men totaal voorbij gaat aan al jarenlang bekende onderzoeken die aantonen dat vapen velen malen gezonder is dan roken.
Dat propaganda orgel valt reuze mee.
Er staat letterlijk dat t minder schadelijk is dan sigaretten maar nog altijd ongezonder dan helemaal niets roken.

This is the Way.

Verwijderd

NoTimeRemains schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:10:
[...]

Dat propaganda orgel valt reuze mee.
Er staat letterlijk dat t minder schadelijk is dan sigaretten maar nog altijd ongezonder dan helemaal niets roken.
Alles wat je inhaleert buiten lucht is ongezond voor je longen, daar zijn ze niet op gebouwd....

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Gezond is vapen zeker niet. Denk ook dat de meeste mensen dat wel weten. Dat het heel veel beter is dan normaal roken weten we ook. Maar ik vind het wel bizar dat dampen/vapen zo in de ban wordt gedrukt. Het helpt juist een heleboel mensen om te stoppen met roken. Dat je op een webshop al niet eens een tekst mag zetten als: 'Heerlijke verse aardbeien met een laagje slagroom' of zo om je eliquid te omschrijven vind ik echt bizar.

Wat ben ik blij dat ik een hele tijd terug ben begonnen met DIY. Dan heb je dat gezeur allemaal niet.

Hier krijg je ook de kriebels van:
Dat de e-sigaret minder schadelijk is dan de sigaret, klopt. Maar over de schadelijke langetermijngevaren is nog weinig bekend. Dat komt doordat ze nog niet zo lang bestaan. Volgens het RIVM zijn e-sigaretten minder schadelijk dan tabakssigaretten, maar bevat de damp wel stoffen die slecht zijn voor de gezondheid.
Ja. Buiten lopen in een drukke stad. Dan inhaleer je ook allemaal schadelijke stoffen die niet goed zijn voor je gezondheid. Heb je een baan als chefkok? Sta je vaak met je bakkes boven dampende pannen met vetten en toestanden? Ook schadelijk voor je gezondheid. Adem je ook allemaal in. En zo kun je nog wel doorgaan met het opnoemen van situaties waarin je rotzooi inademt dat er eigenlijk niet in hoort.

@analogworm er zijn genoeg mensen die dampen zonder nicotine te gebruiken. Ik heb het zelf ook eens geprobeerd om een liquid te maken zonder nicotine. Maar de ervaring van dampen is totaal anders als je een liquid gebruikt zonder nicotine. Je mist toch de hit. Dus persoonlijk damp ik nu op 6mg. Maar er zijn genoeg mensen die het helemaal afbouwen. Of extreem lage nicotine percentages. Verder zit er ook nicotine in tomaten. Paprikas. Bloemkool. En noem al die groenten maar op. We zitten ook niet de hele dag op paprika's te knagen toch? Hoewel dat wel heel erg lekker is :9 Verder kan ik prima een dag zonder mijn vaper te gebruiken. Maar met roken was dit echt niet aan de orde.

Nog meer BS uit het artikel:
Daarnaast is de e-sigaret niet voor iedereen een goed alternatief, zegt hoogleraar verslavingszorg Jacqueline Vink. "De terugval onder rokers is gewoon erg groot." Vink vindt niet dat niet-rokers aangemoedigd moeten worden om met e-sigaretten te beginnen. "Het is minder schadelijk dan sigaretten roken, maar wel echt schadelijker dan helemaal niks roken."
Dus. Omdat het voor bepaalde mensen geen goed alternatief is is het geen goed alternatief. Wat een bullshit zeg. Er zijn heeeeeeeel veel mensen die er baat bij hebben. Sterker nog ik denk dat de groep die er wel baat bij hebben groter is dan de groep die weer overstapt op de sigaret. Als ik voor mijzelf, mijn jongere broer en een zooi vrienden spreek: die gasten waren allemaal verstokte rokers. Maar geen van ons allen zal ooit nog een sigaret opsteken. Ik heb nog altijd een pakje Marlboro in mijn bureau laa liggen. Ik kan ze zo pakken en er eentje opsteken. Maar ik taal er niet naar. Al in geen jaren niet. Verder ben ik sinds lange tijd weer bezig met krachttraining en dus sport. Ik heb veel meer lucht en ik voel mij veel beter dan toen ik rookte.

Jacqueline Vink zou mensen juist moeten aanmoedigen die overstappen van roken naar dampen. Als mensen het niet lukt om van roken naar dampen te switchen dan gebruiken ze gewoon niet het juiste apparaat voor hun behoefte en hebben ze te weinig kennis van het geheel. Daar ben ik van overtuigd. Of ze geven het te weinig kans van slagen. Voor heel veel mensen is het namelijk geen optie om helemaal te stoppen. Ik wilde dat ook niet. Want ik vond het bij een biertje te fijn om af en toe een peuk te roken. Was wel een tijdje helemaal gestopt met roken maar ik bleef altijd de drang naar roken houden. Die damper houdt mij er nu al jaren vanaf. Ze had beter kunnen zeggen dat het mooi is dat mensen op die manier van de kankerstokken afblijven. Door een (veel) minder schadelijk alternatief te gebruiken.

Tuurlijk is helemaal niet roken of dampen beter. Maar dan kun je ook beter niet in drukke steden gaan wonen. Of met je kop boven dampende vetpannen hangen. Of solderen waar schadelijke dampen af komen. Of weet ik veel wat nog allemaal niet meer. Dan blijft er eigenlijk nog verrekte weinig over.

@Katmi Ik heb de Serpent Elevate ook. Vind het een hele goede tank, krijg er ook genoeg flavor af. Veel beter dan mijn dual coil deadrabbit. Ik heb er wel een eigen gemaakte ni80 alien coil in gezet. 0.32 ohm. Probeer eens de luchttoevoer iets te knijpen?

Ik heb mijn wick (cotton bacon) behoorlijk uitgekamt en ook vrij los in de coil zitten. Eigenlijk een beetje te los, want soms flood ik de tank zelfs :) De wick knip ik ook helemaal af zodat het niet onder de deck komt maar als het ware er een beetje boven hangt. Dat werkt in de Deadrabbit ook beter en in deze tank ook. Ik damp op 65 watt. Ik damp nu een zelfgemaakte bananen liquid en de smaak is perfect! Als ik het zo hoor kon het wel eens de plaatsing van je coil zijn. Die komt nogal precies met zulke tankjes. Probeer eens wat hoger of lager en kijk of dat verschil maakt. De Serpent Elevate is mijn go-to tank nu!

[ Voor 104% gewijzigd door DAMAGE op 26-04-2019 17:18 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• analogworm
DAMAGE schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:15:
….
@analogworm er zijn genoeg mensen die dampen zonder nicotine te gebruiken. Ik heb het zelf ook eens geprobeerd om een liquid te maken zonder nicotine. Maar de ervaring van dampen is totaal anders als je een liquid gebruikt zonder nicotine. Je mist toch de hit. Dus persoonlijk damp ik nu op 6mg. Maar er zijn genoeg mensen die het helemaal afbouwen. Of extreem lage nicotine percentages. Verder zit er ook nicotine in tomaten. Paprikas. Bloemkool. En noem al die groenten maar op. We zitten ook niet de hele dag op paprika's te knagen toch? Hoewel dat wel heel erg lekker is :9 Verder kan ik prima een dag zonder mijn vaper te gebruiken. Maar met roken was dit echt niet aan de orde.

….
Dit argument is zo lek als een mandje. Mompelt iets met afhankelijkheid afbouwen dmv gestructureerd de dosis te verlagen. Niet heel anders dan overstappen op dampen..

Laat ik t eens omdraaien, waarom staan fora bol van mensen die proberen over te stappen op dampen, maar falen als ze geen nicotine gebruiken? Of waarom raad je zelf dan 18mg aan als er toch geen sprake is afhankelijkheid?

De strijd die je voert is tegen de 'algemene kennis' dat nicotine de grote boeman is, vanwege de sterke associatie met sigaretten. Feitelijk, zo is mijn begrip, is het niet heel anders dan caffeine. Kan je ook verslaafd aan zijn, maar kan ook prima in de hand te houden zijn.
Ik quote mijzelf maar even. Want volgens mij zijn we het gewoon met elkaar eens. :+

• Katmi
DAMAGE schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:15:
@Katmi Ik heb de Serpent Elevate ook. Vind het een hele goede tank, krijg er ook genoeg flavor af. Veel beter dan mijn dual coil deadrabbit. Ik heb er wel een eigen gemaakte ni80 alien coil in gezet. 0.32 ohm. Probeer eens de luchttoevoer iets te knijpen?

Ik heb mijn wick (cotton bacon) behoorlijk uitgekamt en ook vrij los in de coil zitten. Eigenlijk een beetje te los, want soms flood ik de tank zelfs :) De wick knip ik ook helemaal af zodat het niet onder de deck komt maar als het ware er een beetje boven hangt. Dat werkt in de Deadrabbit ook beter en in deze tank ook. Ik damp op 65 watt. Ik damp nu een zelfgemaakte bananen liquid en de smaak is perfect! Als ik het zo hoor kon het wel eens de plaatsing van je coil zijn. Die komt nogal precies met zulke tankjes. Probeer eens wat hoger of lager en kijk of dat verschil maakt. De Serpent Elevate is mijn go-to tank nu!
Ik heb alles al geprobeerd op een week tijd, de tank komt met coily tool en die staat gemarkeerd op 6 om af te knippen qua coilhoogte, heb 5 ook al geprobeerd maar dan hangt die echt laag in het deck + maakte geen verschil.
Mijn coil steekt nu eigenlijk exact hetzelfde als in bijna elke elevate review op youtube.

Idem met wicken, heb dat wotofo 3mm katoen geprobeerd, cotton bacon, native wicks, allemaal netjes uitgekamt, kan nog heel vlot een pincet door de wicking holes dus steekt niet te vol.

Ook al de bijgeleverde 0.33 ohm framed staple Clapton geprobeerd, een gewone Clapton van coilology en zelfs een Alien die de kerel van de dampwinkel zelf draait en verkoopt voor 18 euro voor een setje, de mooiste Alien's die je je kan inbeelden en ik weet van in mijn drop dat die amazing werken maar in de Elevate is het allemaal niets.

Denk dat het voor mij gewoon niet de tank is die ik zocht, als ik zo op dampforum lees zijn er nog mensen die er geen smaak uit krijgen na verschillende builds te doen, en ervaring van builden en wicken in dit soort RTA's heb ik thans dus dat is het ook niet.
Nuja kan al eens gebeuren als je meegaat in heel de youtube hype, daarom vermijd ik vaak al die vape reviews :P

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Katmi heel vreemd dat je er geen flavor uit kan krijgen. Ik gebruik hier verschillende drippers als referentie materiaal zoals een Hadaly of de Wotofo Nudge welke allemaal bekend staan om hun goede flavor. Als ik het daarmee vergelijk dan is het inderdaad een stuk minder flavor, maar voor een tank is het wel een van de betere voor mij. Ik had hier voor al eens de Wotofo SMM gehaald, waar deze tank op gebaseerd is maar dan met een top airflow. Vond de SMM altijd al een van de betere tanks qua flavor, met het nadeel dat het vrij snel kan gaan lekken. Deze Elevate is voor mij de perfecte oplossing :)

Jammer dat het voor jou niet werkt.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Katmi
DAMAGE schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:14:
Jammer dat het voor jou niet werkt.
Vind ook ook voor de 35 euro die ik heb betaald, maarja het is niet het enige slechte dat ik heb gekocht op 5 jaar vapen, ook al eens 20 euro betaald voor shit liquid en stuff dus ja hoort erbij :P

Ik vind het ook heel vreemd en zeker gezien de reviews overal dat het een single cloil flavour rta is maar voor mij is het gewoon damp :P ik zat rond de 0.3ohm en rond de 50 watt.

Mijn referentie liquid is boss shots mr croc's left handed penguin juice en mijn referentie RDA een Drop met handcrafted Alien coils, rond de 0.15 op 70-75 watt.

In de Drop proef ik duidelijk fruit smaken ( vooral druif ) en die typische zoetigheid van een liquid in je bek, op de elevate heeeel in de verte een hint van dat fruit maar helemaaaaal niks van die zoetigheid, noem het maar 90% damp en 10% smaak als je wilt.
Vooral erg muf en gedempt, en getest met 3 soorten katoen en 3 verschillende coil setups alsook op 5mm geknipt en op de aangeraden 6mm op de coily tool.

Nuja gewoon de kast in en terug op de Drop en niet denken aan het verloren geld :+
Misschien dat ik hem binnen een week of 2 nog eens opbouw tegen de verveling.

[ Voor 3% gewijzigd door Katmi op 26-04-2019 22:31 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Katmi ook al hogere wattages geprobeerd dan die 50? Ik vond hem op lagere wattages ook niet super uitgesproken qua smaak. Als ik het wattage wat omhoog bumpte kwam er in eens een stuk meer flavor in. En dat heb ik met best wel veel tankjes eigenlijk.

• Katmi
DAMAGE schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:35:
@Katmi ook al hogere wattages geprobeerd dan die 50? Ik vond hem op lagere wattages ook niet super uitgesproken qua smaak. Als ik het wattage wat omhoog bumpte kwam er in eens een stuk meer flavor in. En dat heb ik met best wel veel tankjes eigenlijk.
Niet echt want de coils die ik gebruikte konden niet veel meer dan 55 watt aan, enkel de handcrafted alien van 0.25 maar die bijgeleverde staple fused claptons niet , waren ook rated voor 40-55w, proefde op 55 al tegen de limiet.

Zou op zich niet het probleem moeten geven want in al die reviews op youtube gebruiken ze de bijgeleverde coils als building voorbeeld en zitten ze rond de 45-50w en ze waren toch allemaal zo in de lucht over de smaak :P

Nuja zal binnen een paar weken nog wel eens zien, moet binnenkort toch weer coils bijkopen.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iemand al eens liquids gebaseerd op Nic salts geprobeerd ?
Is ten zeerste aan te raden voor de roker die wil gaan starten met vapen.

Had op basis van ervaringen van anderen voor een beginnende kennis een nic salt liquid besteld, en natuurlijk zelf even geproefd/geprobeerd, het komt inderdaad veel dichter bij analoog roken dan een freebased nicotine liquid zoals wij die al jaren gebruiken. Kreeg meteen weer een nicotine rush, die ik vroeger met een analoge sigaret voelde.

Wat achtergrond info betreft deze relatief nieuwe vorm van nicotine in liquids.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nicsalts kun je ook veel hogere nicotine dosis pakken dan freebase, zonder dat je er direct van over je nek gaat. De een ziet dat als een voordeel. Ik min of meer ook als een nadeel. Ik blijf er uit de buurt. Freebase nic is super clean en wat mij betreft dan ook het beste alternatief.

Volgens mij gebruiken podsystems als de Juul ook nicsalts maar kan er naast zitten.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik damp ruim 4 jaar, dus nicsalts zijn voor mij niet meer interessant. Maar het lijkt me wel veel beter voor degene die wilt gaan overstappen. Van analoog naar vapen gaan, wil je eigenlijk het verschil zo klein mogelijk maken, zodat de persoon zich zo min mogelijk hoeft aan te passen, nic salts lijken daarin wel te helpen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:34
Yzord schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:13:
[...]

Fijn om te weten. Ben ook zeer tevreden over de topside en met het lezen van jouw ervaring heb ik dus een winner in mijn handen (de hele dag).
Denk dat ik er ook 1 onder mijn mesh rda ga zetten. Gek genoeg is hij in NL niet veel duurder dan in China (85 euro VS 85 dollar)

Verwijderd

*knip* Dit is gewoon spam / werving, en is derhalve niet toegestaan op het forum.

[ Voor 83% gewijzigd door naitsoezn op 02-05-2019 08:32 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:48

Standeman

Prutser 1e klasse

Jaren geleden voor een korte tijd een Joytech eGo-C gebruikt om het te proberen. Een rot ding dat snel kapot was en dus al snel zat ik weer aan de zware shag.
Nu ben ik weer (semi) gestopt met shag en sinds vrijdag ben ik de trotste eigenaar van een iLeaf iStick pico. Tot nu toe een verschil van dag en nacht met de Joytech en ik ben er erg blij mee.

Ik zat me echter af te vragen hoeveel ml liquid ik per dag zal gaan gebruiken. Dus mijn vraag is: hoeveel gebruiken enthousiaste vapers hier en wat zijn de favoriete merken? Dan kan ik alvast een bestelling plaatsen :+
Ik gebruik verder geen laag ohm atomizer om hele wolken te produceren en hou het redelijk standaard..

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 30-04-2019 20:21 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• analogworm
Standeman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:19:
Jaren geleden voor een korte tijd een Joytech eGo-C gebruikt om het te proberen. Een rot ding dat snel kapot was en dus al snel zat ik weer aan de zware shag.
Nu ben ik weer (semi) gestopt met shag en sinds vrijdag ben ik de trotste eigenaar van een iLeaf iStick pico. Tot nu toe een verschil van dag en nacht met de Joytech en ik ben er erg blij mee.

Ik zat me echter af te vragen hoeveel ml liquid ik per dag zal gaan gebruiken. Dus mijn vraag is: hoeveel gebruiken enthousiaste vapers hier en wat zijn de favoriete merken? Dan kan ik alvast een bestelling plaatsen :+
Ik gebruik verder geen laag ohm atomizer om hele wolken te produceren en hou het redelijk standaard..
Verbruik verschilt wel aardig per persoon en apparaat. Ik lees wel eens van mensen die 50ml per dag doen. Ik zelf doe iets minder als 20ml. En anderen 10ml per week..

Vanwege de stukken lagere kosten per liter haal ik regelmatig e-liquid uit engeland, bij flavour-boss. Favoriete smaken zijn Krispie treats en RY4. Maar goed, gelijk minstens 250ml, losse VG, PG en Nicotine is misschien wat veel van het goede om mee te beginnen.

Favoriete smaken in Nederland te krijgen waren o.a. de smaken van Charlie Noble, met name Sollers Ponte. En ook Dinner Lady's Lemon Tart was zeker goed te pruimen. Wel gingen coils er vrij snel aan met deze liquids. Dus bestelde ik al vrij snel coils bij Fasttech (weet niet precies welke coils je nodig hebt, maar hier ergens zijn ze ongetwijfeld te vinden.)
Overigens bij shake n vape niet vergeten Nic boostertje bij te bestellen.

En last but not least; Goed man! _/-\o_

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Ah, het e-sigaret topic helemaal over het hoofd gezien, dat terwijl ik nu al vrijwel 2 maanden geheel over ben op een JustFog J-Easy3 (Q16).

Als ex-roker heb ik al een paar keer geprobeerd cold-turkey te stoppen, echter haalde dit niet het beoogde resultaat. Tot nu toe zeer tevreden met de e-sigaret, de accu/vloeistof gaat met gemak een dag mee, terwijl ik van een pakje Marlboro Medium per dag af kwam. Het idee is om dit nog een maand of anderhalf vol te houden met 12mg nicotine, om vervolgens verder af te bouwen naar 6 en steeds verder te gaan. Tot nu toe letterlijk nog geen enkele keer het verlangen gehad naar een peuk, wat verassend positief is :)

Veel van het fijne weet ik er nog niet van, echter vroeg ik me af of mensen tips hadden voor bepaalde alternatieve merken liquids, ik heb momenteel enkel ervaring met een groot deel van het Flavourtec assortiment, echter wil ik ook eens verder kijken aangezien flavourtec enkel per 10ml wordt verkocht. Iemand suggesties voor 50/50?

Qua verbruik zit ik op zo'n +- 3 a 4 ml per dag en de coils gaan zo'n 4 a 5 dagen mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Junia op 30-04-2019 22:59 ]

• analogworm
Junia schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:56:
Ah, het e-sigaret topic helemaal over het hoofd gezien, dat terwijl ik nu al vrijwel 2 maanden geheel over ben op een JustFog J-Easy3 (Q16).

Als ex-roker heb ik al een paar keer geprobeerd cold-turkey te stoppen, echter haalde dit niet het beoogde resultaat. Tot nu toe zeer tevreden, de accu/vloeistof gaat met gemak een dag mee, terwijl ik van een pakje Marlboro Medium per dag af kwam. Het idee is om dit nog een maand of anderhalf vol te houden met 12mg nicotine, om vervolgens verder af te bouwen naar 6 en steeds verder te gaan.

Veel van het fijne weet ik er nog niet van, echter vroeg ik me af of mensen tips hadden voor bepaalde alternatieve merken liquids, ik heb momenteel enkel ervaring met een groot deel van het Flavourtec assortiment, echter wil ik ook eens verder kijken aangezien flavourtec enkel per 10ml wordt verkocht. Iemand suggesties voor 50/50?

Qua verbruik zit ik op zo'n +- 3 a 4 ml per dag en de coils gaan zo'n 4 a 5 dagen mee.
ook goed man _/-\o_

Maar volgens mij zijn vrijwel alle shake 'n Vapes 70/30 of ergens in die hoogte.

Aspire heeft bij mijn weten wel goede MTL apparaten die wel hoger VG gehaltes aankunnen. Zoals de PockeX met U-tech 1.2ohm coils. Had echt ongelooflijke smaak. Maarrr die 1.2ohm coils zijn nauwelijks te krijgen hier. Verder was een Nautilus X ook goed, maar inmiddels ook slechter verkrijgbaar. Ik las wel eens iets over de BVC coils, dat die goed aangeschreven staan, maar weet er 't fijne niet van. Maar goed, dan ga je gelijk je set veranderen van iets waar je nu tevreden mee dampt. Dus misschien maar bij de 10ml flesjes blijven? zoveel goedkoper zijn shake n vapes ook weer niet.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:10
Ik heb een Uwell crown 4 tank er maar eens bij besteld. Mijn horizontech Falcon met de M1 mesh coils dampen weliswaar formidabel, maar het liquid verbruik is echt extreem met die tank. 20ML per dag gaat er makkelijk door heen. De smaak van de Falcon tank is echter echt ongeëvenaard ! . Als het goed is verbruikt de Uwell crown 4 minder liquid en is de smaak voor een sub-ohm tank ook meer dan oké.

Als het binnen is zal ik weer eens wat foto's plaatsen hier ! :)

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-01 22:08
Sorry als het hier al een keer uitgelegd is. Maar hoe zit het nou met die nieuwe regelgeving die eraan zit te komen over shake en vape liquids.
Ik haal nu altijd aroma's en base los van mekaar. Af en toe ook smaken van drip hacks.
Drip hacks mogen sowieso niet meer, maar mogen losse aroma's dan wel?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Aangezien losse aromas voor meer dingen gebruikt kunnen worden dan vapen alleen lijkt het mij niet dat ze dat kunnen gaan verbieden.

• analogworm
Poesmij schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:48:
Sorry als het hier al een keer uitgelegd is. Maar hoe zit het nou met die nieuwe regelgeving die eraan zit te komen over shake en vape liquids.
Ik haal nu altijd aroma's en base los van mekaar. Af en toe ook smaken van drip hacks.
Drip hacks mogen sowieso niet meer, maar mogen losse aroma's dan wel?
Alles uit engeland (incl Flavour boss en waarschijnlijk dus ook drip hacks) komt voorlopig onder het mom van food flavourings. Dus zolang Brexit niet gebeurt verwacht ik weinig problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door analogworm op 01-05-2019 21:28 ]

Verwijderd

DAMAGE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:16:
Aangezien losse aromas voor meer dingen gebruikt kunnen worden dan vapen alleen lijkt het mij niet dat ze dat kunnen gaan verbieden.
Droom verder, met Nic hebben ze het ook voor elkaar gekregen terwijl dat ook in meerdere branche's wordt gebruikt. Je moest eens weten wat er boven het DIY wereldje zijn koppie hangt..... je wordt er niet vrolijk van en ja, er zullen workarounds komen, maar ook die zullen aangepakt gaan worden, net zoals ze dat nu met bottleshots en shake en vape's gaan doen.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 01:37:
[...]

Droom verder, met Nic hebben ze het ook voor elkaar gekregen terwijl dat ook in meerdere branche's wordt gebruikt. Je moest eens weten wat er boven het DIY wereldje zijn koppie hangt..... je wordt er niet vrolijk van en ja, er zullen workarounds komen, maar ook die zullen aangepakt gaan worden, net zoals ze dat nu met bottleshots en shake en vape's gaan doen.
De macht van de tabakslobby reikt nog steeds aardig ver, wij geen omzet dan de alternatieven ook geen omzet.
Je zou haast zelf wat tabaksplantjes gaan telen (voor de nicotine), net als mijn opa vroeger deed.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:38

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 01:37:
[...]

Ik juich het van harte toe: Zijn we meteen van de gezondheidsrisico's van badkuipbrouwers aka gifmengers af.

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

PalingDrone schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 01:51:
[...]

De macht van de tabakslobby reikt nog steeds aardig ver, wij geen omzet dan de alternatieven ook geen omzet.
Je zou haast zelf wat tabaksplantjes gaan telen (voor de nicotine), net als mijn opa vroeger deed.
Helemaal mee eens. Kennis van mij heeft ook zelf geprobeerd tabaksplanten te kweken, maar had gewoon niet genoeg ruimte om voldoende te kweken en te bewerken. Tabaksplanten zijn groter dan je denkt, dan heb ik het nog niet over een geschikte droog en kerfruimte.
Yor schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 02:34:
[...]

Ik juich het van harte toe: Zijn we meteen van de gezondheidsrisico's van badkuipbrouwers aka gifmengers af.
Aaahh, hebben we weer zo'n iemand die een uitspraak (beschuldiging) doet zonder onderbouwing. Maar dat heeft jouw soort ook niet nodig, jouw woord is, denk je, de waarheid, helaas voor jou, dat is het niet. Daarnaast, als je denkt dat alleen de DIY'ers het pispaaltje zijn, dan zit je er gigantisch naast, maar dat merk je vanzelf wel als TPD3 een feit is. Dan zal zo'n 90% (voorzichtige onderschatting) een crash and burn doen, welke mij totaal niet interesseert, ik zal met een grote bak popcorn en 1,5 liter cola vanaf de zijlijn toekijken en de ballen uit mijn cup D bh lachen (sarcastisch en sadistisch, geloof het maar). Jullie hebben geen idee welke maatregelen er nog ingevoerd gaan worden en ik ga het jullie niet vertellen, bekijk het maar.

Edit 01 : Als ik jullie modjes nu een redenen heb gegeven om mij van dit forum af te trappen, dan zeg ik, doe mij aub dit plezier, hier vertrekken staat bij mij toch al in mijn agenda.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 04:15 ]

• Galaxis
Maar wat voor gevolgen gaat de nieuwe TPD nu echt hebben ? Moeten we deze maand nog onze favorieten S&V inslaan als een malle ? Base hamsteren ? Nicotine hamsteren ? Aromas hamsteren ?

Ik damp door de weeks gewoon eigen gemengde aroma's en in het weekend een shake en vape die ik lekker vind...

• analogworm
Galaxis schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:29:
Maar wat voor gevolgen gaat de nieuwe TPD nu echt hebben ? Moeten we deze maand nog onze favorieten S&V inslaan als een malle ? Base hamsteren ? Nicotine hamsteren ? Aromas hamsteren ?

Ik damp door de weeks gewoon eigen gemengde aroma's en in het weekend een shake en vape die ik lekker vind...
Is het niet zo dat vooral de Nederlandse implementatie van de TPD overdreven strikt is?

Verwijderd

analogworm schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:59:
[...]

Is het niet zo dat vooral de Nederlandse implementatie van de TPD overdreven strikt is?
Ja, wij zijn zover ik weet de enige in de EU die hele harde maatregelen neemt. Maar dat is niet vreemd met zo'n figuur die ons het braafste jongetje van de klas wilt en gaat maken. M.a.w. wij gaan veel verder met de TPD dan de rest van de EU bij elkaar.

• Galaxis
Dat wil dus zeggen dat S&V bij onze zuiderburen bijvoorbeeld en base in grootverpakking nog wel gewoon vrij verkrijgbaar is ?

• analogworm
Galaxis schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:11:
Dat wil dus zeggen dat S&V bij onze zuiderburen bijvoorbeeld en base in grootverpakking nog wel gewoon vrij verkrijgbaar is ?
Dat is idd de gevolgtrekking die ik wilde suggereren. Dat je mogelijkerwijs bij ieder ander EU land wel je spulletjes kan verkrijgen.

Verwijderd

analogworm schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:25:
[...]

Dat is idd de gevolgtrekking die ik wilde suggereren. Dat je mogelijkerwijs bij ieder ander EU land wel je spulletjes kan verkrijgen.
Er kan wel een leveringsverbod vanuit de EU komen om aan NL te leveren, dat is nog onbekend. Met tabak is het bv. al zo, dat men van België niet verstuurt naar NL, ophalen mag dan wel weer. :|

• Galaxis
Dus eigenlijk word het gewoon lastiger om de spulletjes die wij verbruiken te bemachtigen, lastiger maar niet geheel onmogelijk. Dan toch maar een voorraadje inslaan voor de komende tijd dan maar totdat er goede alternatieven zijn.

Verwijderd

Galaxis schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:38:
Dus eigenlijk word het gewoon lastiger om de spulletjes die wij verbruiken te bemachtigen, lastiger maar niet geheel onmogelijk. Dan toch maar een voorraadje inslaan voor de komende tijd dan maar totdat er goede alternatieven zijn.
Tenzij er een leveringsverbod komt, de TPD geldt voor de hele EU, NL heeft er nog wat "extra" regels aan toegevoegd.

• Galaxis
Betutteling ten top weer, we gaan het meer meemaken.

Waar dampen jullie eigenlijk mee ?

Mijn daily setup;
Smoant Naboo met 2x18650 VTC6 batterijen
Horizontech Falcon Tank met de M1 coils.

Liquid meestal kers ( flavormonks aroma ) of fizzy wild berry's ( aroma ) . Verhouding van de liquid ligt bij mij meestal rond de 30/70 PG/VG.

Voor in het weekend heb ik meestal een lekkere S&V klaar staan, Twelve monkys Hakuna, Glas Basix carribean passion, Nasty Juice mango banana.

Verwijderd

Galaxis schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:48:
Betutteling ten top weer, we gaan het meer meemaken.

Waar dampen jullie eigenlijk mee ?

Mijn daily setup;
Smoant Naboo met 2x18650 VTC6 batterijen
Horizontech Falcon Tank met de M1 coils.

Liquid meestal kers ( flavormonks aroma ) of fizzy wild berry's ( aroma ) . Verhouding van de liquid ligt bij mij meestal rond de 30/70 PG/VG.

Voor in het weekend heb ik meestal een lekkere S&V klaar staan, Twelve monkys Hakuna, Glas Basix carribean passion, Nasty Juice mango banana.
Klopt, ze zouden eens moeten kijken naar het VK, daar wordt dampen juist ondersteund door de overheid, maar die geilen blijkbaar niet zo erg op inkomsten uit accijnzen.

Waarmee ik damp, staat in mijn signature, qua Mod's dan. 1 van mijn favo's is Unicorn Milk (Cuttwood), daar heb ik het originele recept van, daarnaast nog Vanilla Custard met een twist, maar ook diverse fruitsmaakjes en dan bedoel ik geen single flavorsapjes. Mixpercentage minstens 70Vg a 3Mg, maar ook zonder Nic.

• Galaxis
Ja, ik moet nog eens opzoek naar recepten voor multi fruit smaakjes. Ik begin mijn single smaken een beetje beu te raken :P

Verwijderd

Galaxis schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:57:
Ja, ik moet nog eens opzoek naar recepten voor multi fruit smaakjes. Ik begin mijn single smaken een beetje beu te raken :P
Typ eens ELR in je zoekbalk, kom je bij de grootste database met recepten voor sapjes. ;)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

We zijn dus nog meer fucked als in de VS? En als we nu onze spullen daar bestellen? Wat een ellende weer. Begrijp er helemaal niets van. Tabak wordt vrij verkocht. Gaat alles en iedereen de pijp aan uit. Maar wat aromas worden verboden. Wat een klucht.

Verwijderd

DAMAGE schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:11:
We zijn dus nog meer fucked als in de VS? En als we nu onze spullen daar bestellen? Wat een ellende weer. Begrijp er helemaal niets van. Tabak wordt vrij verkocht. Gaat alles en iedereen de pijp aan uit. Maar wat aromas worden verboden. Wat een klucht.
Daar komt het wel op neer. Je kan natuurlijk in de VS bestellen, maar hou er dan wel rekening mee dat als je voor $ 25,00 bestelt, er ook nog ongeveer $ 25,00 aan verzendkosten bij komen, wat dus een redelijk dure grap gaat worden.
Tja, alcohol wordt ook vrijelijk verkocht en kost 100den doden per jaar, maar daar verdiend men, net als met tabak, flink aan (accijnsen).

• PalingDrone
  • Niet online
het is niet alleen de tabakslobby maar ook de overheid zelf die bakken accijns misloopt, 2 belachelijk machtige tegenstanders van onze vape hobby.
let maar op, wanneer ze er een of andere vorm van accijns op kunnen zetten is er opeens veel mogelijk maar zolang ze daar nog niet uit zijn is tegenwerken dwarsliggen en verbieden het eenvoudigst.

jammer dat zo'n goed alternatief voot tabak en ideale stop/minder methode voor een tabaksverslaving op deze manier om zeep wordt geholpen in NL.

• LessRam
Weet iemand een link naar een uitleg mbt tot die TPD 2019 in relatie tot e-cigs?
Wat gaat er exact veranderen per 20 mei?

Nu de UK officieel nog in de EU zit, misschien handig om een voorraadje aan te leggen.
Nicotine is in de EU al vrij moeilijk (gelukkig heb ik genoeg voor de komende 15 jaar) maar als ze met VG, PG en aroma's ook moeilijk gaan doen.... Met name aroma's zijn niet echt jaren te bewaren. Maar een jaartje of 2 vooruit kopen moet te doen zijn.

Nederlandse regeling is dan streng, maar als ik me niet vergis is het in België nog erger. Om buiten de EU nog maar niet te spreken, er zijn landen waar (het gebruik van) de e-sig helemaal verboden is en jaren celstraf op staat (zoals Cambodja en Thailand)

[ Voor 27% gewijzigd door LessRam op 03-05-2019 17:52 ]

Verwijderd

LessRam schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:49:
Weet iemand een link naar een uitleg mbt tot die TPD 2019 in relatie tot e-cigs?
Wat gaat er exact veranderen per 20 mei?

Nu de UK officieel nog in de EU zit, misschien handig om een voorraadje aan te leggen.
Nicotine is in de EU al vrij moeilijk (gelukkig heb ik genoeg voor de komende 15 jaar) maar als ze met VG, PG en aroma's ook moeilijk gaan doen.... Met name aroma's zijn niet echt jaren te bewaren. Maar een jaartje of 2 vooruit kopen moet te doen zijn.

Nederlandse regeling is dan streng, maar als ik me niet vergis is het in België nog erger. Om buiten de EU nog maar niet te spreken, er zijn landen waar (het gebruik van) de e-sig helemaal verboden is en jaren celstraf op staat (zoals Cambodja en Thailand)
Hoe kom jij bij de datum van 20 mei? :?

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 21:38
Hij doelt waarschijnlijk op tabaksproducenten en importeurs die vanaf 20 mei 2019 unieke identificatiemarkeringen mogen plaatsen op verpakkingen van tabaksproducten.

System | Racing is in my Blood

Verwijderd

Barfman schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:45:
Hij doelt waarschijnlijk op tabaksproducenten en importeurs die vanaf 20 mei 2019 unieke identificatiemarkeringen mogen plaatsen op verpakkingen van tabaksproducten.
Ok, dat zou het kunnen zijn.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 03:41:
[...]

Helemaal mee eens. Kennis van mij heeft ook zelf geprobeerd tabaksplanten te kweken, maar had gewoon niet genoeg ruimte om voldoende te kweken en te bewerken. Tabaksplanten zijn groter dan je denkt, dan heb ik het nog niet over een geschikte droog en kerfruimte.

[...]

Aaahh, hebben we weer zo'n iemand die een uitspraak (beschuldiging) doet zonder onderbouwing. Maar dat heeft jouw soort ook niet nodig, jouw woord is, denk je, de waarheid, helaas voor jou, dat is het niet. Daarnaast, als je denkt dat alleen de DIY'ers het pispaaltje zijn, dan zit je er gigantisch naast, maar dat merk je vanzelf wel als TPD3 een feit is. Dan zal zo'n 90% (voorzichtige onderschatting) een crash and burn doen, welke mij totaal niet interesseert, ik zal met een grote bak popcorn en 1,5 liter cola vanaf de zijlijn toekijken en de ballen uit mijn cup D bh lachen (sarcastisch en sadistisch, geloof het maar). Jullie hebben geen idee welke maatregelen er nog ingevoerd gaan worden en ik ga het jullie niet vertellen, bekijk het maar.

Edit 01 : Als ik jullie modjes nu een redenen heb gegeven om mij van dit forum af te trappen, dan zeg ik, doe mij aub dit plezier, hier vertrekken staat bij mij toch al in mijn agenda.
Beste Dame, ga je mij nu vertellen dat het runnen van illegale handel in eliquid vanuit een keukentje te verdedigen is?

Ik bedoel:

- Er zijn geen etiketten met de duidelijke en wettelijke vereiste waarschuwingen,

- laat staan dat de samenstelling bekend is

- of gecontroleerd cq getest is,

- en al helemaal niet dat er etiketten zijn aangemeld bij het NVIC.

OP het moment dat iemand bestellijsten, labelprinters, 20l ultrasooncleaners en geheime facebook groepjes aanmaakt om zijn illegale handel te drijven, inclusief de belastingontduiking, kun je dit niet meer met goed fatsoen verdedigen. Dat jij je eigen DIY mixje voor jezelf of je gezinnetje maakt, hoor je mij niet over. Alles andere is gewoon fout en behoort tot de categorie gifmengers en mag streng vervolgd worden. Het is gewoon wachten totdat er weer iemand zo dom is en 40mg liquid verkoopt in een TFV12.

En probeer me maar niet de les te lezen op het gebied van de tabaks- en rookwarenwet, alle onderliggende regelgeving, besluiten of de ECHA/REACH, de CLP, EU-CEG of, zoals de doempers altijd klagen de TPD ( In NL heeft nog geen enkele winkelier of handelaar een prent gehad voor de TPD)

Nee, Queen, je denkt te kort door de bocht in je eigen gebouwde en met fabels geplaveide straatje.

Verwijderd

Yor schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:33:
[...]

Beste Dame, ga je mij nu vertellen dat het runnen van illegale handel in eliquid vanuit een keukentje te verdedigen is?

Ik bedoel:

- Er zijn geen etiketten met de duidelijke en wettelijke vereiste waarschuwingen,

- laat staan dat de samenstelling bekend is

- of gecontroleerd cq getest is,

- en al helemaal niet dat er etiketten zijn aangemeld bij het NVIC.

OP het moment dat iemand bestellijsten, labelprinters, 20l ultrasooncleaners en geheime facebook groepjes aanmaakt om zijn illegale handel te drijven, inclusief de belastingontduiking, kun je dit niet meer met goed fatsoen verdedigen. Dat jij je eigen DIY mixje voor jezelf of je gezinnetje maakt, hoor je mij niet over. Alles andere is gewoon fout en behoort tot de categorie gifmengers en mag streng vervolgd worden. Het is gewoon wachten totdat er weer iemand zo dom is en 40mg liquid verkoopt in een TFV12.

En probeer me maar niet de les te lezen op het gebied van de tabaks- en rookwarenwet, alle onderliggende regelgeving, besluiten of de ECHA/REACH, de CLP, EU-CEG of, zoals de doempers altijd klagen de TPD ( In NL heeft nog geen enkele winkelier of handelaar een prent gehad voor de TPD)

Nee, Queen, je denkt te kort door de bocht in je eigen gebouwde en met fabels geplaveide straatje.
Zo....het was hele opgave om even door deze verzameling aanname's, aantijgingen en bijeengeraapte conclusie's heen te worstelen, maar het is gelukt.

Deel 1 :

De 4 regels onder "Ik bedoel" ga ik het eerst aankaarten. Deze regels zijn in de laatste 5 jaar door de zieke geesten die in Brussel zitten, bedacht. Voor die tijd waren het ook de "gerenommeerde bedrijven" die van alles op de markt gooiden, zonder controle what so ever, alle 4 de regels waren er namelijk niet, maar het grappige is wel, toen hoorde ik je niet, wat je dus op zijn minst toch wel enigzins hypocriet kan noemen. Nu ze in de EU bezig zijn om niet het dampen te beperken, maar ronduit kapot te maken, sta je opeens te gillen en te brullen, wat nogmaals, toch wel enigzins hypocriet te noemen is. Gelukkig gelden deze "regels" alleen in de EU, waarmee ik niet beweer dat er in de U.S. geen regels zijn, maar niet zulke draconische als in de hypocriete EU. Verder ben ik niet tegen regels en controle's, ik ben er juist voor, maar ben wel tegen de maatregelen en de manier waarop die opgelegd worden. Dit was deel 1, op naar deel 2.

Deel 2 :

Bestellijsten (meervoud) heb ik niet. Labelprinters heb ik ook niet. Ja, ik heb printers, maar die had ik in 1998 ook al, daarvoor ook al, mijn eerste printer was een Star LC-10 9 naalds matrixprinter, ondertussen wel wat upgrade's gedaan, maar wat een printer hier mee te maken heeft, is mij enigzins onduidelijk, aangezien je ze niet alleen kan gebruiken om stickers of labels uit te printen. Een ultrasoon heb ik staan, net als een magnetic stirrer, pyrex bekerglazen enz, maar ook die ultrasoon gebruik ik niet specifiek voor de sapjes, van tijd tot tijd gooi ik er ook mijn kunstgebit in of sieraden van mijn buren, vrienden en kennissen, mijn versie is overigens 15 liter, had vroeger wel een 30 liter staan, maar die was te groot. Geheime FBgroepjes? Ik heb nog nooit op FB gezeten, dat doe ik nog steeds niet en zal ik ook nooit doen, ik heb iets tegen "sociale" media, in welke vorm dan ook. Dan het punt belastingontduiking, sorry hoor, maar ik betaal netjes BTW of VAT over de spullen die ik koop, waar je die dus vandaan haalt, is mij een raadsel. Daarnaast weet jij niet wat er op mijn belastingaangifte staat, maar als ik jouw tekst zo lees, dan weet je dat wel. Je weet, naar mijn mening, genoeg voor een ongefundeerde beschuldiging. Zelfmixen heb ik altijd verdedigd en dat zal ik blijven doen, whether you like it or not, ik noem mezelf niet voor niet "Patriotic Vapester".
Jij hebt er dus wel iets op tegen als ik voor vrienden en kennissen een sapje mix, gezien je tekst althans, want je bent van mening, dat zodra dat gebeurt, mensen vervolgd dienen te worden. Wie in godsnaam heeft jouw het recht gegeven om mij en anderen te verbieden om het onderling te delen? Welk recht heb jij om zo'n gigantische inbreuk op de privé levenssfeer van mensen te maken? Iedere Jantje of Truusje met de korte achternaam weet dat dat wettelijk verboden is, sterker nog, zelfs volgens de rechten van de mens is het verboden. Er is geen wet in de EU die mij en anderen dat verbiedt! Jij staat dus een dictatuur voor, dat is duidelijk. Voor zover het "braafste jongetje van de EU" spelen, wat dus een farce is, je bent het verre van. (Speelt nu even het dommetje...) 40Mg liquid.... dat is wel heel erg weinig liquid, nog niet eens genoeg om een 2ml tankje te vullen (einde dommetje spelen). Zo....dat was deel 2....op naar deel 3!

Deel 3 :

Jouw de les lezen? We weten allebei dat dat onbegonnen werk is. Jij hebt zo'n dikke plaat extra gewapend beton voor je schedel hangen, dat dat een eindeloze exercitie is. Daar ga ik geen tijd, moeite en energie in steken, ik heb wel betere dingen te doen. Maar voor de grap dan toch een simpele vraag om te kijken hoe ver jouw kennis reikt en ga nou niet een heel verhaal ophangen met "ja maar dit", "ja maar dat", "ja maar zus" en "ja maar zo". Een simpel 2 of 3 letterig antwoord (ja of nee voor de intellectuelen onder ons) is voldoende. Hier komt de vraag :

Is de EU op DIT moment wel of niet bezig om te zoeken naar een manier om accijnzen te heffen op dampsapjes en dampbenodigdheden? Een ja of nee is voldoende.

Zo, dat was deel 3, nu op naar de conclusie.

Conclusie :

Ik denk (praten, denken en beslissen voor een ander is niet netjes) dat Yor en ik de 2 verschillende kanten van dezelfde munt zijn. Allebei hebben we een "pigheaded opinion" over dampen, zelf mixen en regeltjes. Dat gezegd hebbende, denk ik ook (ja...ik denk veel) dat als ik hier beneden op de parkeerplaats, een tafel, 2 stoelen, een koffiezetapparaat, suiker, koffiemelk, verschillende soorten vlaai en apple cinnamon pie neerzet, dat wij beiden de middag van ons leven kunnen hebben, aangezien wij gewaagd zijn aan elkaar. Maar voor mij geldt er 1 heel duidelijke regel, een discussie is een discussie en blijft een discussie. Ja, het kan hoog oplopen en kunnen we elkaar voor alles wat mooi en lelijk is (vooral lelijk) uitmaken. We kunnen zelfs met een rooie kop en een donderwolk inclusief bliksem boven ons hoofd, neus tegen neus staan, maar nogmaals, een discussie is en blijft een discussie (voor mij dan) en na de confrontatie zal ik gewoon met Yor genieten van een bak koffie met vlaai/cinnamon apple pie en aan het einde van de discussie zullen we elkaar de hand schudden en ieder weer ons eigen weg gaan. Beiden met een voldaan en tevreden gevoel over de behaalde resultaten, maar dat denk ik, al is er een kans dat ik er gigantisch naast zit.

• LessRam
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:03:
[...]
Hoe kom jij bij de datum van 20 mei? :?
Zag ik ergens voorbij komen, totaal niet ge-fact-checked. Als jij zegt dat er een andere datum is geloof ik dat meteen.

Verwijderd

LessRam schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:11:
[...]

Zag ik ergens voorbij komen, totaal niet ge-fact-checked. Als jij zegt dat er een andere datum is geloof ik dat meteen.
Ik heb het wel gechecked en het is precies wat Barfman zegt. Wat de dampregels betreft heb je nog wat langer de tijd.

Linkje : https://www.rijksoverheid...els-illegale-tabakshandel

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2019 18:30 ]

• LessRam
Thnx.
Weet jij misschien ook een link naar nieuwe regelgeving omtrent e-cigs?
Met betrekking tot TPD 3 kan ik alleen maar de meest recente nieuw link vinden en die verwijst naar 20 mei 2019.

Uiterlijk 20 mei 2019 moet de nieuwe Tobacco Products Directive zijn omgezet in nationale wetgeving
https://www.vn.nl/douane-en-tabaksindustrie/

Verder vind ik alleen deze info.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/e-sigaret/veelgestelde-vragen

Waarin verwezen wordt naar 1 juli 2019
Geldt er n.a.v. de wetswijziging per 1 juli 2018 een uitverkooptermijn?

Elektronische sigaretten zonder nicotine, navulverpakkingen zonder nicotine en patronen zonder nicotine die zijn geproduceerd voor 1 juli 2018, en die nog niet voldoen aan de nieuwe samenstelling- en verpakkingseisen, mogen tot 1 juli 2019 in de handel worden gebracht.

Tevens wordt daar ook benoemd dat Aroma's en VG en PG wanneer bedoeld voor electronisch roken ook onder de nieuwe tabaks wetgeving valt. En dus te intepreteren is als; ook alleen nog maar per 10 ml aangebonden mogen worden.

Maar niets over nieuwe regelgevingen...

Dus mag ik na 1 juli nog steeds PG en VG voor mij disco/brandweer rookmachine kopen in liter flessen, en mijn hobby bakkerij voor Amandel / limoen cake komt ook niet in gevaar......

Verwijderd

LessRam schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:45:
Thnx.
Weet jij misschien ook een link naar nieuwe regelgeving omtrent e-cigs?
Met betrekking tot TPD 3 kan ik alleen maar de meest recente nieuw link vinden en die verwijst naar 20 mei 2019.

Uiterlijk 20 mei 2019 moet de nieuwe Tobacco Products Directive zijn omgezet in nationale wetgeving
https://www.vn.nl/douane-en-tabaksindustrie/

Verder vind ik alleen deze info.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/e-sigaret/veelgestelde-vragen

Waarin verwezen wordt naar 1 juli 2019
Geldt er n.a.v. de wetswijziging per 1 juli 2018 een uitverkooptermijn?

Elektronische sigaretten zonder nicotine, navulverpakkingen zonder nicotine en patronen zonder nicotine die zijn geproduceerd voor 1 juli 2018, en die nog niet voldoen aan de nieuwe samenstelling- en verpakkingseisen, mogen tot 1 juli 2019 in de handel worden gebracht.

Tevens wordt daar ook benoemd dat Aroma's en VG en PG wanneer bedoeld voor electronisch roken ook onder de nieuwe tabaks wetgeving valt. En dus te intepreteren is als; ook alleen nog maar per 10 ml aangebonden mogen worden.

Maar niets over nieuwe regelgevingen...

Dus mag ik na 1 juli nog steeds PG en VG voor mij disco/brandweer rookmachine kopen in liter flessen, en mijn hobby bakkerij voor Amandel / limoen cake komt ook niet in gevaar......
De datum van 20 mei geldt alleen voor tabak en cigaretten, dat kan je lezen in het linkje in mijn vorige reactie.
Voor dampgerelateerde regels is het inderdaad de andere datum, ik hoef je verder geen linkje te geven, aangezien je het zelf al gevonden hebt. Het is zoals jij het vermeldt.

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ze kunnen wel meer zeggen maar als ik flesjes aroma bestel en er staat niet op dat het voor dampen bedoeld is kunnen ze helemaal niets doen. Dan is het gewoon een flesje smaakstof dat voor van alles gebruikt kan worden. Als ze dat tegen willen gaan moeten ze alle webshops met bakbenodigdheden verbieden.

Wat betreft nic base, wij hebben genoeg voor de komende 15 jaar. PG en VG zal ook altijd vrij verkrijgbaar zijn evenals aroma's. Hetzelfde geldt voor weerstandsdraad. De enige manier waarop de overheid ons kan stoppen is als ze ons huis binnen vallen en alles meenemen.

[ Voor 20% gewijzigd door DervishD op 04-05-2019 21:06 ]

Verwijderd

DervishD schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:01:
[...]

Ze kunnen wel meer zeggen maar als ik flesjes aroma bestel en er staat niet op dat het voor dampen bedoeld is kunnen ze helemaal niets doen. Dan is het gewoon een flesje smaakstof dat voor van alles gebruikt kan worden. Als ze dat tegen willen gaan moeten ze alle webshops met bakbenodigdheden verbieden.

Wat betreft nic base, wij hebben genoeg voor de komende 15 jaar. PG en VG zal ook altijd vrij verkrijgbaar zijn evenals aroma's. Hetzelfde geldt voor weerstandsdraad. De enige manier waarop de overheid ons kan stoppen is als ze ons huis binnen vallen en alles meenemen.
Van origine zijn aroma's ook niet voor dampen bedoeld, dat je het daarvoor kan gebruiken is een handige bijkomstigheid. Aroma's zijn officieel voor de horeca, bakkerijen en de voedingsmiddelenindustrie. Dampen kwam pas veel later. Het punt is, dat de regels gelden voor een damp (web)shop en niet bv. voor een zeephandel, daar zit het verschil. Zoals ik al eerder gezegd heb, er zullen workarounds komen voor aroma's, Pg en Vg, hoe lang die stand gaan houden is de vraag.

Leuk dat je voor 15 jaar hebt staan, moet dat nou indruk maken ofzo? Pg en Vg zullen inderdaad altijd verkrijgbaar zijn, maar nogmaals, als een damp (web)shop het verkoopt, mag het alleen in flesjes van 10ml. Ik heb de regels niet gemaakt, dus of je het nu aanneemt of niet, het zal mij weinig uit maken.

• PalingDrone
  • Niet online
LessRam schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:45:
...

Gelukkig maakt Brussel zich niet druk om de immens populaire slagroomspuiten en de bijbehorende patronen dus zelfs de toefjes slagroom kan je gewoon in je hobbybakkerij gebruiken ;)

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 06:56:
[...]

Zo....het was hele opgave om even door deze verzameling aanname's, aantijgingen en bijeengeraapte conclusie's heen te worstelen, maar het is gelukt.

Deel 1 :

De 4 regels onder "Ik bedoel" ga ik het eerst aankaarten. Deze regels zijn in de laatste 5 jaar door de zieke geesten die in Brussel zitten, bedacht. Voor die tijd waren het ook de "gerenommeerde bedrijven" die van alles op de markt gooiden, zonder controle what so ever, alle 4 de regels waren er namelijk niet, maar het grappige is wel, toen hoorde ik je niet, wat je dus op zijn minst toch wel enigzins hypocriet kan noemen. Nu ze in de EU bezig zijn om niet het dampen te beperken, maar ronduit kapot te maken, sta je opeens te gillen en te brullen, wat nogmaals, toch wel enigzins hypocriet te noemen is. Gelukkig gelden deze "regels" alleen in de EU, waarmee ik niet beweer dat er in de U.S. geen regels zijn, maar niet zulke draconische als in de hypocriete EU. Verder ben ik niet tegen regels en controle's, ik ben er juist voor, maar ben wel tegen de maatregelen en de manier waarop die opgelegd worden. Dit was deel 1, op naar deel 2.

Deel 2 :

Bestellijsten (meervoud) heb ik niet. Labelprinters heb ik ook niet. Ja, ik heb printers, maar die had ik in 1998 ook al, daarvoor ook al, mijn eerste printer was een Star LC-10 9 naalds matrixprinter, ondertussen wel wat upgrade's gedaan, maar wat een printer hier mee te maken heeft, is mij enigzins onduidelijk, aangezien je ze niet alleen kan gebruiken om stickers of labels uit te printen. Een ultrasoon heb ik staan, net als een magnetic stirrer, pyrex bekerglazen enz, maar ook die ultrasoon gebruik ik niet specifiek voor de sapjes, van tijd tot tijd gooi ik er ook mijn kunstgebit in of sieraden van mijn buren, vrienden en kennissen, mijn versie is overigens 15 liter, had vroeger wel een 30 liter staan, maar die was te groot. Geheime FBgroepjes? Ik heb nog nooit op FB gezeten, dat doe ik nog steeds niet en zal ik ook nooit doen, ik heb iets tegen "sociale" media, in welke vorm dan ook. Dan het punt belastingontduiking, sorry hoor, maar ik betaal netjes BTW of VAT over de spullen die ik koop, waar je die dus vandaan haalt, is mij een raadsel. Daarnaast weet jij niet wat er op mijn belastingaangifte staat, maar als ik jouw tekst zo lees, dan weet je dat wel. Je weet, naar mijn mening, genoeg voor een ongefundeerde beschuldiging. Zelfmixen heb ik altijd verdedigd en dat zal ik blijven doen, whether you like it or not, ik noem mezelf niet voor niet "Patriotic Vapester".
Jij hebt er dus wel iets op tegen als ik voor vrienden en kennissen een sapje mix, gezien je tekst althans, want je bent van mening, dat zodra dat gebeurt, mensen vervolgd dienen te worden. Wie in godsnaam heeft jouw het recht gegeven om mij en anderen te verbieden om het onderling te delen? Welk recht heb jij om zo'n gigantische inbreuk op de privé levenssfeer van mensen te maken? Iedere Jantje of Truusje met de korte achternaam weet dat dat wettelijk verboden is, sterker nog, zelfs volgens de rechten van de mens is het verboden. Er is geen wet in de EU die mij en anderen dat verbiedt! Jij staat dus een dictatuur voor, dat is duidelijk. Voor zover het "braafste jongetje van de EU" spelen, wat dus een farce is, je bent het verre van. (Speelt nu even het dommetje...) 40Mg liquid.... dat is wel heel erg weinig liquid, nog niet eens genoeg om een 2ml tankje te vullen (einde dommetje spelen). Zo....dat was deel 2....op naar deel 3!

Deel 3 :

Jouw de les lezen? We weten allebei dat dat onbegonnen werk is. Jij hebt zo'n dikke plaat extra gewapend beton voor je schedel hangen, dat dat een eindeloze exercitie is. Daar ga ik geen tijd, moeite en energie in steken, ik heb wel betere dingen te doen. Maar voor de grap dan toch een simpele vraag om te kijken hoe ver jouw kennis reikt en ga nou niet een heel verhaal ophangen met "ja maar dit", "ja maar dat", "ja maar zus" en "ja maar zo". Een simpel 2 of 3 letterig antwoord (ja of nee voor de intellectuelen onder ons) is voldoende. Hier komt de vraag :

Is de EU op DIT moment wel of niet bezig om te zoeken naar een manier om accijnzen te heffen op dampsapjes en dampbenodigdheden? Een ja of nee is voldoende.

Zo, dat was deel 3, nu op naar de conclusie.

Conclusie :

Ik denk (praten, denken en beslissen voor een ander is niet netjes) dat Yor en ik de 2 verschillende kanten van dezelfde munt zijn. Allebei hebben we een "pigheaded opinion" over dampen, zelf mixen en regeltjes. Dat gezegd hebbende, denk ik ook (ja...ik denk veel) dat als ik hier beneden op de parkeerplaats, een tafel, 2 stoelen, een koffiezetapparaat, suiker, koffiemelk, verschillende soorten vlaai en apple cinnamon pie neerzet, dat wij beiden de middag van ons leven kunnen hebben, aangezien wij gewaagd zijn aan elkaar. Maar voor mij geldt er 1 heel duidelijke regel, een discussie is een discussie en blijft een discussie. Ja, het kan hoog oplopen en kunnen we elkaar voor alles wat mooi en lelijk is (vooral lelijk) uitmaken. We kunnen zelfs met een rooie kop en een donderwolk inclusief bliksem boven ons hoofd, neus tegen neus staan, maar nogmaals, een discussie is en blijft een discussie (voor mij dan) en na de confrontatie zal ik gewoon met Yor genieten van een bak koffie met vlaai/cinnamon apple pie en aan het einde van de discussie zullen we elkaar de hand schudden en ieder weer ons eigen weg gaan. Beiden met een voldaan en tevreden gevoel over de behaalde resultaten, maar dat denk ik, al is er een kans dat ik er gigantisch naast zit.
Tuurlijk is de EU bezig, zeker nadat de Italiaantjes op hen bek gingen na een rechtszaak, er zijn meerdere open internetconsultaties geweest, de zoektocht naar een weg om accijns te heffen, zal altijd blijven.

Waar je echter de fout ingaat, is alles puur op jezelf betrekken. Neem een chill-pill, trek de broek van diegene die geen commerciële belangen heeft eens aan? Ik heb al met Gridje en co om het spit gestaan en mijn mening omtrent de genoemde wijze van gifmengerverkoop was toen hetzelfde, zoals ie nu nog steeds is. Jouw vrienden, familie, zal mij een worst wezen aan wie je jouw brouwsels geeft, maar, zoals gezegd, bestellijsten, secret groups etc etc, das een brug te ver.

Verwijderd

Yor schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:42:
[...]

Tuurlijk is de EU bezig, zeker nadat de Italiaantjes op hen bek gingen na een rechtszaak, er zijn meerdere open internetconsultaties geweest, de zoektocht naar een weg om accijns te heffen, zal altijd blijven.

Waar je echter de fout ingaat, is alles puur op jezelf betrekken. Neem een chill-pill, trek de broek van diegene die geen commerciële belangen heeft eens aan? Ik heb al met Gridje en co om het spit gestaan en mijn mening omtrent de genoemde wijze van gifmengerverkoop was toen hetzelfde, zoals ie nu nog steeds is. Jouw vrienden, familie, zal mij een worst wezen aan wie je jouw brouwsels geeft, maar, zoals gezegd, bestellijsten, secret groups etc etc, das een brug te ver.
Een simpele ja of nee is toch te moeilijk, had het kunnen weten. Die zoektocht is allang voorbij, dus je kennis is toch niet zo goed als je beweert.

Het bericht was (zo goed als) aan mij gericht en zoals ik daarin al zei, denken, praten en beslissen voor een ander is niet netjes. Aan chill-pillen begin ik niet, hou het wel bij een jointje, puur natuur. De broek die ik nu aan hebt, bevalt mij prima. Gridje is een broer van je? En wat betreft jou mening, tja, dat is maar een mening en wel 1 die ik niet deel en ook nooit zal delen.
Blijkbaar maakt het jou wel een worst uit aan wie ik mijn brouwsels geef, lees je eigen tekst er nog maar eens op na, dat zegt genoeg en nogmaals, bestellijsten heb ik niet en secret groups heb ik ook al niet, maar blijf het vaak genoeg herhalen en misschien is er dan iemand die het geloofd.
Verder vind ik het wel grappig dat je op een groot deel van mijn tekst niet reageert, ook dat spreekt boekdelen voor mij. Ik zal je dus voortaan negeren, want je bent duidelijk toch niet in staat om een volwassen en inhoudelijke discussie te voeren. Het gaat je goed.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:59:
[...]

Een simpele ja of nee is toch te moeilijk, had het kunnen weten. Die zoektocht is allang voorbij, dus je kennis is toch niet zo goed als je beweert.

Het bericht was (zo goed als) aan mij gericht en zoals ik daarin al zei, denken, praten en beslissen voor een ander is niet netjes. Aan chill-pillen begin ik niet, hou het wel bij een jointje, puur natuur. De broek die ik nu aan hebt, bevalt mij prima. Gridje is een broer van je? En wat betreft jou mening, tja, dat is maar een mening en wel 1 die ik niet deel en ook nooit zal delen.
Blijkbaar maakt het jou wel een worst uit aan wie ik mijn brouwsels geef, lees je eigen tekst er nog maar eens op na, dat zegt genoeg en nogmaals, bestellijsten heb ik niet en secret groups heb ik ook al niet, maar blijf het vaak genoeg herhalen en misschien is er dan iemand die het geloofd.
Verder vind ik het wel grappig dat je op een groot deel van mijn tekst niet reageert, ook dat spreekt boekdelen voor mij. Ik zal je dus voortaan negeren, want je bent duidelijk toch niet in staat om een volwassen en inhoudelijke discussie te voeren. Het gaat je goed.
Prima! Ik ben blij dat je het zo ziet, ik ben tenminste niet de persoon die een verwijzing naar illegale handel in nicotine in zijn signature heeft staan ;-)

Verwijderd

Yor schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:27:
[...]

Prima! Ik ben blij dat je het zo ziet, ik ben tenminste niet de persoon die een verwijzing naar illegale handel in nicotine in zijn signature heeft staan ;-)
Flesjes van 10ml met maximaal 20Mg Nic zijn dus illegaal? Jij kent de TPD dus echt niet en ik zou het waarderen als je je beschuldigingen eens richt naar je eigen zooitje...

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:29:
[...]

Flesjes van 10ml met maximaal 20Mg Nic zijn dus illegaal? Jij kent de TPD dus echt niet en ik zou het waarderen als je je beschuldigingen eens richt naar je eigen zooitje...
Oh, nu zijn het 10ml flesjes van max 20mg? En die verkoop jij online? Heb je een webshop? Hoe controleer jij of de koper 18+ is? En als, waarom maak je reclame dan? Jij kent de TPD toch, dan weet je dat elke vorm van reclame verboden is met uitname van 7 m vanaf de verkoopbalie, in een tabaksspeciaalzaak, en dan ook nog achter , dus niet voor, op of aan de gevel? Nee, joh! Ga een ander voor de gek houden! :+

Hou je bij je standpunten en reageer dan niet, want jij zet jezelf nu voor paal op meerdere punten.

Verwijderd

*knip* Doe eens normaal.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 05-05-2019 09:15 ]

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik mis https://roken.nl in het rijtje van Nederlandse webshops. Bestel hier al jaren naar tevredenheid mijn dampwaar.

@yor 18+ check kan al wel via PostNL en iDIN. Nadeel van iDIN is dat nog niet alle banken aangesloten zijn maar verwacht eind dit jaar wel. In Duitsland hebben ze het beter voor elkaar want daar hebben ze al jaren een 18+ check.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:55
ChrisSmoKe schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:18:
Ik mis https://roken.nl in het rijtje van Nederlandse webshops. Bestel hier al jaren naar tevredenheid mijn dampwaar.

@yor 18+ check kan al wel via PostNL en iDIN. Nadeel van iDIN is dat nog niet alle banken aangesloten zijn maar verwacht eind dit jaar wel. In Duitsland hebben ze het beter voor elkaar want daar hebben ze al jaren een 18+ check.
Vroeger daar ook veel besteld, veel budgetspul, een lekkerder dan de andere van hun eigen merk maar vriendelijke shop en als er iets was gelijk vriendelijk contact.

Adjust non olet, plerumque...

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik kocht vroeger (lees: 3 maanden geleden) altijd TruVape+ Creamy Fruit Duo (zie link: https://www.mr-joy.nl/nl/...l?id=107314118&quantity=1)

Deze is echter nergens meer op voorraad. Heeft iemand enig idee of deze nog ergens verkrijgbaar is in 6mg/ml?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik ben nu een maand of 3 succesvol aan de vape, heb nu een Voopoo Drag 2 en een Eleaf Istick pico 25 voor onderweg.
Ik heb na wat smaken geprobeerd te hebben 2 smaken die mij het meest liggen.

Ik heb daarvan nu dus ook Shake 'n vape versies hiervan gekocht, echter ik merk dat er nogal wat verschillen zijn in de nicotine boosters en die ik nu heb gebruikt geven een nogal chemisch smaakje, nogal zonde van de smaak dus.

Nogal jammer van de Tabaks wet dat er geen reviews meer op eliquids en boosters e.d. op de webshops mogen. Heeft iemand hier advies voor een zo neutraal smakende nicotine booster voor mij?

En klopt het nu ook dat Shake and Vapes per 1 juli niet verkocht mogen worden? https://go-vapour.nl/verbod-shake-and-vape/ en zijn er dan alternatieve oplossingen, anders ga ik maar s een voorraadje inslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 06-05-2019 11:46 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Barfman
Het mag wel verkocht worden, alleen niet groter dan 10ml flesjes.

• Turismo
  • Nu online
Barfman schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:31:
Het mag wel verkocht worden, alleen niet groter dan 10ml flesjes.
Maar dat doet het idee van Shake and Vape een beetje teniet, want de reden dat ik het koop is omdat het prijstechnischer voordeliger is. Die 10ml vallen gewoon onder de normale E-liquid flesjes dan, die je niet direct kan mengen met een nicotine booster.

• Barfman
Klopt, het dampen gaat dus vrees ik duurder worden omdat je voor 10ml in verhouding veel meer geld kwijt bent.

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01 22:57
ChrisSmoKe schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:18:

Doel je met de 18+ in Duitsland op de controle met de cijfercombinatie van een ID kaart? Mocht dat het geval zijn dan is die verre van waterdicht. De laatste keer dat ik in Duitsland besteld heb hielp Google image search mij met "ausweis" mij door die controle heen. En dan natuurlijk niet mevrouw Musterman spelen.

Nu had ik graag bij die webshop op een andere manier willen bewijzen dat ik 18+ ben maar die mogelijkheid boden ze niet helaas.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:19

LankHoar

Langharig tuig

Sinds een tijdje vape ik een cake flavor (King of the Rings), en het valt me op dat de coils van mijn Q16 behoorlijk snel verslijten. Ook wanneer zo er nog maar kort inzitten vind ik dampen op vol vermogen soms een branderige smaak geven. Het VG gehalte is ook niet hoger (volgens mij zelfs lager) dan liquids waarbij ik geen last heb (70VG). Dit geld voor zowel 1.2 als 1.6 Ohm coils. Is dat een bekende eigenschap van cake flavors, of mis ik iets?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Turismo
  • Nu online
LankHoar schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:19:
Sinds een tijdje vape ik een cake flavor (King of the Rings), en het valt me op dat de coils van mijn Q16 behoorlijk snel verslijten. Ook wanneer zo er nog maar kort inzitten vind ik dampen op vol vermogen soms een branderige smaak geven. Het VG gehalte is ook niet hoger (volgens mij zelfs lager) dan liquids waarbij ik geen last heb (70VG). Dit geld voor zowel 1.2 als 1.6 Ohm coils. Is dat een bekende eigenschap van cake flavors, of mis ik iets?
Suikers? hoe meer suiker erin zit des te meer caramelisering optreedt en dit aan de wick gaat inwerken.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:19

LankHoar

Langharig tuig

Turismo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:30:
[...]

Suikers? hoe meer suiker erin zit des te meer caramelisering optreedt en dit aan de wick gaat inwerken.
Dat zal het wel zijn dan ja. Vervelend zeg, want ik vond dit smaakje net zo lekker :( Maar om nu 5x vaker een nieuwe coil te moeten kopen zie ik ook niet echt zitten. Dan maar weer terug op Cosmic Fog, hoewel die een stuk duurder is..

Zelf mixen zie ik nog als te risicovol, ik heb mijn smaken toch nog niet goed ontdekt. Gaat langzaam als je alleen in het weekend echt vapet :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1 ... 88 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.