Poops_McGhee schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:40:
[...]
Het probleem met de Flint is echter wel dat je coils erg snel in performance afnemen. Na een dag of 3-4 heb je echt geen fijne vape meer. En dat is nog eens erger als je bakery liquids dampt, bijv Custards of koekjes/taart liquids. Het beste starters apparaatje dat ik tot nog toe ben tegengekomen is de Lost Vape Orion met dna Go.
Laat ik nu een aantal jaren damp-ervaring hebben én precies vanmorgen die mod hebben binnengekregen.

Normaal ben ik nogal fan van een koude, volle vape. Maar voor situaties waar cloud-chasing niet echt hip is, is de Orion mijn uitkomst. Ja hij kost heel wat
en hij lijkt er (tijdelijk?) uit te gaan, maar voor mij is het én de DNA chip, én de goede pods én het formaat én de bouwkwaliteit..
Bij lepetitvapoteur zijn ze overigens net onder €65, dus die €90 van hieronder kan je minstens deels gebruiken voor extra pods (€8,90 voor twee stuks) of een beetje liquid

Je betaalt iets meer (maar wat is 90 euro nou ten opzichte van een maandje geld voor peuken betalen), en je doet (mits je geen voorgenoemde juices dampt) gerust een maand met een pod, voordat ie slecht begint te smaken. Het ding is klein, stevig, gereguleerd, makkelijk te vullen, accu die het zeker een dag volhoudt, en de smaak is meer dan voldoende (maar uiteraard niet zo goed als een 'volwassen' tank of rda).
Ideaal voor onderweg en op kantoor. Voor thuis is het zwaardere spul (letterlijk en figuurlijk) de betere optie. In mijn geval een kleine collectie van 8 DotSquonks, waarvan 6 mechs en 2 gereguleerde 100W versies. Die gereguleerde versie is net een maandje geleden uitgekomen en zodra er weer voorraad bij mijn favo shop is (E-Wolk) ga ik er direct weer een paar mech versies mee vervangen. Voor iedereen die de mech versie kent en fijn vindt, de 100W versie is slechts een paar millimeter dieper, niet hoger of breder. Ook gaan er nu 21700 accu's in. Ik weet niet hoe Dotmod het voor elkaar heeft gekregen, maar ze hebben alles in bijna dezelfde mod kunnen proppen, met als enige concessie dat het squonkflesje nu 2ml minder inhoud heeft (nog steeds 8ml, dus zat) en een millimeter of 2 meer diepte. Qua afwerking is het super. Voelt gewoon weer als een premium kit waar Steve Jobs z'n OK voor had gegeven. Ik ben geen superfan van Dotmod, maar met hun squonkers hebben ze echt wel een goede zet gemaakt, vooral met de nieuwe 100W. Nailed it!
Groot voordeel van de Orion is dat je met de 0,5ohm coils lekker kan tootlen (MTL) en met de 0,25's een vrij restricted DL kunt doen. (De Orion Q heeft 1ohm coils, dat moet heel fijn MTL zijn)
Mijn collectie is meer eclectisch dan die van @
Poops_McGhee en ik ben afscheid aan het nemen van de mech's en de squonks, maar verder zijn we het wel eens
In mijn dagelijkse rotatie tot gisteren:
Anchor Mini (mech-squonk, 20700) met een Entheon
Dotsquonk (mech-squonk, 20700) met een Wasp nano (absurd goede RDA voor <€15)
iJoy Limitless Lux (regulated, 2x26650) met een Steam Crave Aromamizer Plus (5ml)
Yihi SXMini G-Class (Yihi SX550J, 2x18650) met een Steam Crave Aromamizer Plus (10ml)
Tarot Nano (lipo) met een Serpent Mini
Vanaf nu:
Yihi SXMini G-Class (Yihi SX550J, 2x18650) met een Steam Crave Aromamizer Plus (10ml)
Lost Vape Paranormal (DNA 250c, 2x18650) met een Dead Rabbit RTA (4,5ml)
Lost Vape Orion (DNA40/GO, lipo?) met de 0,25ohm pods
Ik damp het liefst TC, wat met de Orion dan niet kan, maar dat kon ik ook niet met de iJoy of de mechs

Ik moet nu wel smaakjes inleveren, dat zal even wennen zijn, maar ik hoef ook een heleboel minder mee te slepen en da's wel een voordeel op zich.

Zorg even dat je wel de originele besteld, niet namaak.. Maakt heftig verschil

Net review van de Lost Vape bekeken en die ziet er leuk uit, en lekker compact. Wel aan de prijs inderdaad - ook al hoef ik geen peuken meer te kopen

Het kan dus ook voor minder, maar het blijft wel geld. Ik heb dus de Orion gekocht met gelijk een paar doosjes pods, kost wat, maar ik kan als het goed is ook weer een jaar mee zo

Ik tootle-puf intussen aardig met de Berserker 1.5 MTL RTA op een Vaporesso Armour Pro. Weet niet meer wie Cotton Bacon noemde; dank voor de tip. Ik heb Cotton Bacon Prime intussen geprobeerd en dat wickt net wat makkelijker dan Muji. Bij de Prime-versie merk ik vanaf de eerste geen enkele smaak van het katoen op. Bij de vorige versies zou Cotton Bacon wel wat smaak af kunnen geven las ik.
Persoonlijk merk ik echt weinig verschil tussen Muji en andere katoen. Ik heb daarom op een bepaald moment ook gewoon 3 grote zakken van eBay gehaald voor iets van een tientje. 540 pads :")
Tof dat je niet meer analoog rookt, dat is uiteindelijk gewoon het doel natuurlijk!
[
Voor 16% gewijzigd door
Floor-is op 08-02-2019 22:30
]