Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 22:26

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

De stap gemaakt en bij Primera de Justfog Q16 gehaald.

Zit nu USA Blend 18mg in op aanraden van het personeel aldaar.
Heb zelf het gevoel dat dit wat te zwaar is, voel dit wel in mn hoofd na 1 a 2 hijsjes.
Volgende vulling word dus maximaal 12mg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Eens met wat Zarathustra en Dhrax zeggen. Een MechMod is geen speelgoed en als men niet weet hoe je die moet gebruiken is het "an accident waiting to happen...". Vapen is op zich best veilig, zolang je weet wat je doet, maar dat geldt ook voor autorijden. Wordt helaas wel met veel sensatie door de Telegraaf gebracht en doet de dampcommunity geen goed. Helaas zijn ze in dit land toch al anti-vaping, gezien de maffe regeltjes.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

WishmasterNL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:36:

Heb zelf het gevoel dat dit wat te zwaar is, voel dit wel in mn hoofd na 1 a 2 hijsjes.
Je kan eventueel een flesje 12Mg halen en dat mixen met de 18Mg, dan kom je op 15Mg ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 10:31

Dhrax

Prog Lord

Ben zelf vrij vlot richting de 3mg gegaan, geeft wel de prikkel in de keel maar niet overdadig.
Heb altijd zware shag gerookt, het is ook persoonlijk uiteindelijk.
VapingQueen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:37:Helaas zijn ze in dit land toch al anti-vaping, gezien de maffe regeltjes.
Zal in de dit geval met name de onwetendheid van de Telegraaf verslaggever zijn, maar gezien er ieder jaar nog vele miljoenen worden betaald door de rokers, zal het promoten van dampen niet hoog op de agenda staan in de 2de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Dhrax schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:04:
[...]

Ben zelf vrij vlot richting de 3mg gegaan, geeft wel de prikkel in de keel maar niet overdadig.
Heb altijd zware shag gerookt, het is ook persoonlijk uiteindelijk.

[...]

Zal in de dit geval met name de onwetendheid van de Telegraaf verslaggever zijn, maar gezien er ieder jaar nog vele miljoenen worden betaald door de rokers, zal het promoten van dampen niet hoog op de agenda staan in de 2de kamer.
Hele grote kans ja, maar dat is nog geen redenen om statements te maken die niet kloppen, men kan ook wat onderzoek doen. Maarja, dan is die sensatie er snel van af, objectieve verslagpleging zijn "vieze woorden" tegenwoordig.
Men kan eens naar het VK kijken, daar wordt vapen actief ondersteunt door de overheid, duidelijk geven zij meer om hun burgers dan dat ze dat in NL doen. Je kent het gezegde "money talks and bullshit walks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:39
Een Mech Mod met ws. Brakke batterijen. Dan ben je ook wel een rund.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:14:
[...]

Een Mech Mod met ws. Brakke batterijen. Dan ben je ook wel een rund.
Of een dual battery MechMod met een 0.1Ohm coil....also a walking disaster.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 13:13

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:00:
[...]

Kan wel ff duren inderdaad, met een beetje mazzel 2 weken maargoed, ik ben met 2 doosjes begonnen, als t niks is kost t ook niks :-) en zo ja dan heb ik 10 coils, daar red ik het wel mee tot de volgende levering.

Inmiddels al bijna door 20ml heen op de eerste coil! Gewoon op ~4volt houden is prima.
Kreeg net een mail dat er public holidays zijn (Chinees nieuwjaar zeker) en alles stil ligt. Zal dus vast niet maar 2 weken duren :)

Overigens heb ik maar 1 doosje besteld; wanneer ik een tweede doosje toevoegde ging de prijs keer 1,5, en bij 3 doosjes was het ongeveer de prijs van 4 doosjes. Vreemd hoe dat werkt bij Ali :p

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:00:
[...]

Kreeg net een mail dat er public holidays zijn (Chinees nieuwjaar zeker) en alles stil ligt. Zal dus vast niet maar 2 weken duren :)

Overigens heb ik maar 1 doosje besteld; wanneer ik een tweede doosje toevoegde ging de prijs keer 1,5, en bij 3 doosjes was het ongeveer de prijs van 4 doosjes. Vreemd hoe dat werkt bij Ali :p
Waarschijnlijk door toegevoegde verzendkosten. 1 Doosje is dan gratis versturen, maar bij 2 doosjes komen er dan verzendkosten bij. Kijk eens bij een andere leverancier, de ene rekent wel verzendkosten en de ander niet, hoeveel doosjes je dan ook neemt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

VapingQueen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:16:
[...]

Waarschijnlijk door toegevoegde verzendkosten. 1 Doosje is dan gratis versturen, maar bij 2 doosjes komen er dan verzendkosten bij. Kijk eens bij een andere leverancier, de ene rekent wel verzendkosten en de ander niet, hoeveel doosjes je dan ook neemt. ;)
Goed punt, dat zou nog wel eens kunnen inderdaad. Heb nu al besteld, maar zal er de volgende keer op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:18:
[...]

Goed punt, dat zou nog wel eens kunnen inderdaad. Heb nu al besteld, maar zal er de volgende keer op letten.
Andere verkopers kan je makkelijk vinden door helemaal naar beneden te scrollen, dan kom je over het algemeen 3 horizontale rijen tegen, van deze verkoper, van andere verkoper en 1 met algemene artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ik rookte vaak zware sigaretten en zware shag, en toch vond ik de ervaring van 12+ mg niet echt prettig. tussen 3 en 6mg is mijn sweet spot. Wellicht kun je een 6mg flesje erbij kopen, die proberen, en mocht dat te licht zijn mixen met je 18mg om het gehalte langzaam naar beneden te brengen. Net zoiets als @VapingQueen al zei, maar dan heb je nog iets meer ruimte om te experimenteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:30:
[...]

Ik rookte vaak zware sigaretten en zware shag, en toch vond ik de ervaring van 12+ mg niet echt prettig. tussen 3 en 6mg is mijn sweet spot. Wellicht kun je een 6mg flesje erbij kopen, die proberen, en mocht dat te licht zijn mixen met je 18mg om het gehalte langzaam naar beneden te brengen. Net zoiets als @VapingQueen al zei, maar dan heb je nog iets meer ruimte om te experimenteren ;)
En zo kan je door te mixen, percentage's halen die niet standaard in een winkel te verkrijgen zijn. Bv. 18Mg + 12Mg = 30Mg : 2 = 15Mg, 12Mg + 6Mg = 18Mg : 2 = 9Mg etc etc. Dit werkt ook handig als je favoriete percentage uitverkocht is, gewoon kijken wat er wel te krijgen is en dan door 2 percentage's te mixen toch op het gewenste percentage uit komen. Easy peasy...what a sleasy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

*knip* Geen V&A in het topic, ook niet op deze manier 'bespreken'

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 11-02-2019 21:26 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 22:26

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Nog een snelle vraag,

Gister de Justfog Q16(c) gekocht en hier zitten 2 1.6 Ohm Coils bij.
Nu wil ik vast wat extra bestellen maar kan kiezen tussen de 1.2 en 1.6.
Nu vind ik dat de huidige 1.6 coil wat weinig damp mee geeft.

Klopt het dat met de 1.2 coil er wat meer damp af komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

WishmasterNL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:56:
Nog een snelle vraag,

Klopt, hoe lager de weerstand, des te meer damp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Ik ben als zware roker ook begonnen met 18mg, maar vond dit veel en veel te heftig. Zelfs met 12 was ik snel klaar. Nu op 6. Op naar de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Volgens DPD komen ze vandaag mijn spulletjes nog brengen. Nu heb ik weinig vertrouwen in DPD, maar het zou wel fijn zijn als het ze lukt :P

Update:
Whoo-hoo het is binnen!

De Orion is klein, veel kleiner dan verwacht!
De Paranormal moest eerst echt een ander theme, heb er eentje van evolvforum gehaald. De Dead Rabbit RTA heeft een deck dat kleiner is dan ik had verwacht, mijn coils (spaced claptons) passen maar net en de cotton is dan ook listig. Hij ging ook niet echt heel fijn dicht, maar hij doet het verder heel prima :)
Omdat m'n coils in de RTA wat lager uitkamen en ik TC damp, moet het allemaal op een veel hoger wattage dan ik gewend ben. Maar omdat het TC is, geen zorgen ;)

Vooralsnog helemaal blij in ieder geval. De Paranormal zorgt ervoor dat ik zowel m'n squonks als de Limitless Lux met pensioen stuur. De Orion zorgt ervoor dat binnenkort (als de liquid op is) ook de Tarot nano met Serpent Mini met pensioen mag. :) Bijkomend voordeel is overigens dat ik meerdere pods met meer smaakjes kan gebruiken én een RTA kan uitvoeren met een ander smaakje ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Floor-is op 08-02-2019 13:32 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:49
Zarathustra schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:49:
@WishmasterNL de geekvape Flint is een leuke kleine e-sigaret.Kost 27€ bij le petite vapoteur. Geeft wat minder damp dan mijn grotere 'mods', dus wat minder smaak, gebruik hem daarom vooral onderweg. Batterij gaat, bij niet te intensief gebruik, een dag mee.

Deze dus https://www.lepetitvapote...-flint-kit-geek-vape.html

Qua nicotine kun je ook kijken naar de nicotine 'salts'. De vloeistoffen met reguliere nicotine op 12/18 mg dampen voor mij echt niet lekker. En op lagere hoeveelheid nicotine kreeg ik niet voldoende nicotine binnen om de shag te laten liggen. De 'salts' zijn minder scherp en gaat prima op 18 mg/ml.

Suc6 met de overstap / stoppen!
Het probleem met de Flint is echter wel dat je coils erg snel in performance afnemen. Na een dag of 3-4 heb je echt geen fijne vape meer. En dat is nog eens erger als je bakery liquids dampt, bijv Custards of koekjes/taart liquids. Het beste starters apparaatje dat ik tot nog toe ben tegengekomen is de Lost Vape Orion met dna Go.
Je betaalt iets meer (maar wat is 90 euro nou ten opzichte van een maandje geld voor peuken betalen), en je doet (mits je geen voorgenoemde juices dampt) gerust een maand met een pod, voordat ie slecht begint te smaken. Het ding is klein, stevig, gereguleerd, makkelijk te vullen, accu die het zeker een dag volhoudt, en de smaak is meer dan voldoende (maar uiteraard niet zo goed als een 'volwassen' tank of rda).
Ideaal voor onderweg en op kantoor. Voor thuis is het zwaardere spul (letterlijk en figuurlijk) de betere optie. In mijn geval een kleine collectie van 8 DotSquonks, waarvan 6 mechs en 2 gereguleerde 100W versies. Die gereguleerde versie is net een maandje geleden uitgekomen en zodra er weer voorraad bij mijn favo shop is (E-Wolk) ga ik er direct weer een paar mech versies mee vervangen. Voor iedereen die de mech versie kent en fijn vindt, de 100W versie is slechts een paar millimeter dieper, niet hoger of breder. Ook gaan er nu 21700 accu's in. Ik weet niet hoe Dotmod het voor elkaar heeft gekregen, maar ze hebben alles in bijna dezelfde mod kunnen proppen, met als enige concessie dat het squonkflesje nu 2ml minder inhoud heeft (nog steeds 8ml, dus zat) en een millimeter of 2 meer diepte. Qua afwerking is het super. Voelt gewoon weer als een premium kit waar Steve Jobs z'n OK voor had gegeven. Ik ben geen superfan van Dotmod, maar met hun squonkers hebben ze echt wel een goede zet gemaakt, vooral met de nieuwe 100W. Nailed it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
@Poops_McGhee ik heb de Flint nog niet zo lang, maar intussen tankje of 6-8 gedampt (10-12ml, vul zuinig) en merk geen achteruitgang. Coils zijn overigens vrij voordeling; via Ali 16 euro voor 15 coils.

Net review van de Lost Vape bekeken en die ziet er leuk uit, en lekker compact. Wel aan de prijs inderdaad - ook al hoef ik geen peuken meer te kopen ;)

Ik tootle-puf intussen aardig met de Berserker 1.5 MTL RTA op een Vaporesso Armour Pro. Weet niet meer wie Cotton Bacon noemde; dank voor de tip. Ik heb Cotton Bacon Prime intussen geprobeerd en dat wickt net wat makkelijker dan Muji. Bij de Prime-versie merk ik vanaf de eerste geen enkele smaak van het katoen op. Bij de vorige versies zou Cotton Bacon wel wat smaak af kunnen geven las ik.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Poops_McGhee schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:40:
[...]

Het probleem met de Flint is echter wel dat je coils erg snel in performance afnemen. Na een dag of 3-4 heb je echt geen fijne vape meer. En dat is nog eens erger als je bakery liquids dampt, bijv Custards of koekjes/taart liquids. Het beste starters apparaatje dat ik tot nog toe ben tegengekomen is de Lost Vape Orion met dna Go.
Laat ik nu een aantal jaren damp-ervaring hebben én precies vanmorgen die mod hebben binnengekregen. ;)
Normaal ben ik nogal fan van een koude, volle vape. Maar voor situaties waar cloud-chasing niet echt hip is, is de Orion mijn uitkomst. Ja hij kost heel wat en hij lijkt er (tijdelijk?) uit te gaan, maar voor mij is het én de DNA chip, én de goede pods én het formaat én de bouwkwaliteit..

Bij lepetitvapoteur zijn ze overigens net onder €65, dus die €90 van hieronder kan je minstens deels gebruiken voor extra pods (€8,90 voor twee stuks) of een beetje liquid :)
Je betaalt iets meer (maar wat is 90 euro nou ten opzichte van een maandje geld voor peuken betalen), en je doet (mits je geen voorgenoemde juices dampt) gerust een maand met een pod, voordat ie slecht begint te smaken. Het ding is klein, stevig, gereguleerd, makkelijk te vullen, accu die het zeker een dag volhoudt, en de smaak is meer dan voldoende (maar uiteraard niet zo goed als een 'volwassen' tank of rda).
Ideaal voor onderweg en op kantoor. Voor thuis is het zwaardere spul (letterlijk en figuurlijk) de betere optie. In mijn geval een kleine collectie van 8 DotSquonks, waarvan 6 mechs en 2 gereguleerde 100W versies. Die gereguleerde versie is net een maandje geleden uitgekomen en zodra er weer voorraad bij mijn favo shop is (E-Wolk) ga ik er direct weer een paar mech versies mee vervangen. Voor iedereen die de mech versie kent en fijn vindt, de 100W versie is slechts een paar millimeter dieper, niet hoger of breder. Ook gaan er nu 21700 accu's in. Ik weet niet hoe Dotmod het voor elkaar heeft gekregen, maar ze hebben alles in bijna dezelfde mod kunnen proppen, met als enige concessie dat het squonkflesje nu 2ml minder inhoud heeft (nog steeds 8ml, dus zat) en een millimeter of 2 meer diepte. Qua afwerking is het super. Voelt gewoon weer als een premium kit waar Steve Jobs z'n OK voor had gegeven. Ik ben geen superfan van Dotmod, maar met hun squonkers hebben ze echt wel een goede zet gemaakt, vooral met de nieuwe 100W. Nailed it!
Groot voordeel van de Orion is dat je met de 0,5ohm coils lekker kan tootlen (MTL) en met de 0,25's een vrij restricted DL kunt doen. (De Orion Q heeft 1ohm coils, dat moet heel fijn MTL zijn)

Mijn collectie is meer eclectisch dan die van @Poops_McGhee en ik ben afscheid aan het nemen van de mech's en de squonks, maar verder zijn we het wel eens ;)

In mijn dagelijkse rotatie tot gisteren:
Anchor Mini (mech-squonk, 20700) met een Entheon
Dotsquonk (mech-squonk, 20700) met een Wasp nano (absurd goede RDA voor <€15)
iJoy Limitless Lux (regulated, 2x26650) met een Steam Crave Aromamizer Plus (5ml)
Yihi SXMini G-Class (Yihi SX550J, 2x18650) met een Steam Crave Aromamizer Plus (10ml)
Tarot Nano (lipo) met een Serpent Mini

Vanaf nu:
Yihi SXMini G-Class (Yihi SX550J, 2x18650) met een Steam Crave Aromamizer Plus (10ml)
Lost Vape Paranormal (DNA 250c, 2x18650) met een Dead Rabbit RTA (4,5ml)
Lost Vape Orion (DNA40/GO, lipo?) met de 0,25ohm pods

Ik damp het liefst TC, wat met de Orion dan niet kan, maar dat kon ik ook niet met de iJoy of de mechs ;)
Ik moet nu wel smaakjes inleveren, dat zal even wennen zijn, maar ik hoef ook een heleboel minder mee te slepen en da's wel een voordeel op zich. ;)
Zarathustra schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:21:
@Poops_McGhee ik heb de Flint nog niet zo lang, maar intussen tankje of 6-8 gedampt (10-12ml, vul zuinig) en merk geen achteruitgang. Coils zijn overigens vrij voordeling; via Ali 16 euro voor 15 coils.
Zorg even dat je wel de originele besteld, niet namaak.. Maakt heftig verschil ;)
Net review van de Lost Vape bekeken en die ziet er leuk uit, en lekker compact. Wel aan de prijs inderdaad - ook al hoef ik geen peuken meer te kopen ;)
Het kan dus ook voor minder, maar het blijft wel geld. Ik heb dus de Orion gekocht met gelijk een paar doosjes pods, kost wat, maar ik kan als het goed is ook weer een jaar mee zo :)
Ik tootle-puf intussen aardig met de Berserker 1.5 MTL RTA op een Vaporesso Armour Pro. Weet niet meer wie Cotton Bacon noemde; dank voor de tip. Ik heb Cotton Bacon Prime intussen geprobeerd en dat wickt net wat makkelijker dan Muji. Bij de Prime-versie merk ik vanaf de eerste geen enkele smaak van het katoen op. Bij de vorige versies zou Cotton Bacon wel wat smaak af kunnen geven las ik.
Persoonlijk merk ik echt weinig verschil tussen Muji en andere katoen. Ik heb daarom op een bepaald moment ook gewoon 3 grote zakken van eBay gehaald voor iets van een tientje. 540 pads :")

Tof dat je niet meer analoog rookt, dat is uiteindelijk gewoon het doel natuurlijk!

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 08-02-2019 22:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
@Floor-is het zijn de originele - als ik de krascode mag geloven enzo ;)

Cotton bacon is wat praktischer. Minder schaar nodig om het op maat te maken - enzo.

Ik piel lekker verder met mijn coils om mijn perfecte vape te krijgen :)

Heb een paar flesjes tabak- en fruitsmaakjes over. Zijn niet mijn ding. Starter die wat uit wil proberen mag me een PB sturen. Tegen verzendkosten stuur ik het op.

[ Voor 25% gewijzigd door Zarathustra op 08-02-2019 22:40 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Besloten maar zelf eens liquids te mixen vanaf de basis. Nu ben ik op zoek naar een DIY recept voor Cosmic Fog Chill'd Tobacco, maar kan alleen maar recepten vinden voor andere smaakjes van Cosmic Fog. Weet iemand er een?

Ook wil ik iets met vanilla, cinnamon en gingerbread gaan proberen, mocht iemand daar nog een lekker/makkelijk recept weten, dan houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

LankHoar schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:49:
Besloten maar zelf eens liquids te mixen vanaf de basis. Nu ben ik op zoek naar een DIY recept voor Cosmic Fog Chill'd Tobacco, maar kan alleen maar recepten vinden voor andere smaakjes van Cosmic Fog. Weet iemand er een?

Ook wil ik iets met vanilla, cinnamon en gingerbread gaan proberen, mocht iemand daar nog een lekker/makkelijk recept weten, dan houd ik me aanbevolen :)
Kaneel is moeilijk, vanille relatief easy. http://e-liquid-recipes.com/ moet helpen :)

Ik heb echt bergen (1,5 liter?) aroma's staan hier die ik echt nooit meer ga gebruiken. Eigenlijk vet zonde.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
WishmasterNL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:56:
Nog een snelle vraag,

Die 1,2 geven zeker meer damp.

Let wel op, die trekken je batterij ook harder leeg! Afhankelijk van het soort liquid gaan ze ook wat sneller af.

Ik heb inmiddels coil father D40 1,4ohm coils. Die zijn eigenlijk voor een Dabmaster D40 maar zijn de zelfde form factor en een goede compromis tussen damp en duurzaam als je het mij vraagt hoewel ik een verse 1,2ohm wel echt heel fijn vind :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58
Ik heb net een Melo 4 tank gehaald met de bijbehorende EC2 coils, ter vervanging voor m'n Melo 3 tank op een iStick Pico. Nu viel me op dat zowel bij de coils als bij de tank een rechthoekig zwart stukje onherkenbaar materiaal zit. Het is flexibel en relatief zacht. Weet iemand waarvoor het is en waarvoor het gebruikt dient te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Sinds gisteren heb ik veel minder damp en TH dan normaal. Vind het vreemd want gebruik exact dezelfde liquid, en er zit een vrij nieuwe coil in die het gewoon prima deed (ongeveer 5 ml mee gebruikt schat ik). Voltage van mijn Q16 staat op vol vermogen (zoals eigenlijk atlijd) en batterij is ook vol. Enig idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:16:
Sinds gisteren heb ik veel minder damp en TH dan normaal. Vind het vreemd want gebruik exact dezelfde liquid, en er zit een vrij nieuwe coil in die het gewoon prima deed (ongeveer 5 ml mee gebruikt schat ik). Voltage van mijn Q16 staat op vol vermogen (zoals eigenlijk atlijd) en batterij is ook vol. Enig idee wat er mis kan zijn?
Probeer toch maar eens een nieuwe coil. Ook een coil kan van mindere kwaliteit zijn, gebeurt op zich met ieder merk fabriekscoil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

VapingQueen schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:02:
[...]

Probeer toch maar eens een nieuwe coil. Ook een coil kan van mindere kwaliteit zijn, gebeurt op zich met ieder merk fabriekscoil. ;)
Dat heeft geholpen inderdaad. Mijn coils waren op dus ik moest even wachten tot ik bij een vape winkel in de buurt was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Dat heeft geholpen inderdaad. Mijn coils waren op dus ik moest even wachten tot ik bij een vape winkel in de buurt was ;)
Ook die coilmaakmachine's hebben wel eens een slechte maandagochtend..... :P Heb het zelf ook wel eens met een coil. Ieder merk heeft wel eens een batch waar slechte coils tussen zitten.....live with it and vape on! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn Dead Rabbit RTA heeft een schroefdraad op het deck die niet best is. Heb RMA aangevraagd bij LePetitVapoteur, wat normaalgesproken heel prima gaat.

Ik wil graag een grote singlecoil in de RTA stoppen, maar de schroefdraad is niet goed als de schroef in één van de vier post-holes niet minstens 50% ingeschroefd is.

Ben overigens over de RTA zelf nog niet helemaal tevreden moet ik zeggen. Het wicken komt vrij nauw en de liquid moet nogal reizen.
Ik heb heel veel katoen geprobeerd, scottish roll, iets minder katoen, met en zonder uitkammen, tapering.. Van alles en ik ben er nog niet uit.

Ik had er vanavond een singlecoil ingezet met (2x26+40G met 7 windingen en) een 4mm interne diameter. Flink veel katoen gebruikt en hoewel ik hem helemaal hotspot-vrij had voor het katoen er in ging, bleek dat na het katoen niet het geval. Het smaakte dus shit. Zonet een winding eraf gehaald, spaced gemaakt en het werkt weer zoals het hoort :)

[ Voor 32% gewijzigd door Floor-is op 14-02-2019 00:22 ]

Bericht hierboven

• Bad Brains
  • Laatst online: 00:57
Ik zit op aliexpress te kijken naar 30ml hervulbare flesjes om the mixen.
Nu ligt aliexpress hier plat, wat gebruiken jullie?
Herbruikbare plasic flessen of wellicht glazen drippers met een smalle tuit voor reguliere atomizers?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• 1nsane
LankHoar schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Ik heb wel eens een pakje originele Justfog coils gehad waarbij 3 van de 5 slecht waren, na 1 tankvulling al goor. Gelukkig wel mn geld terug gekregen maar daarom ben ik nu op de veel goedkopere coil fathers over gestapt. Die doen het uitermate prima tot nu toe.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 13:58
Bad Brains schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:00:
Herbruikbare plasic flessen of wellicht glazen drippers met een smalle tuit voor reguliere atomizers?
Ik bestel mijn meeste spulletjes bij Fasttech. Helaas is daarvan de laatste bestelling ook niet helemaal goed gegaan, maar over het algemeen komt dat wel weer goed; duurt alleen langer.

Verder nog steeds op de eerste coil in mijn Innokin Zenith D22. Hij begint nu wel rustig aan zijn einde te komen, maar die Plexus coild gaan indrukwekkend lang mee!

[ Voor 12% gewijzigd door TweakMDS op 14-02-2019 15:32 ]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik wil graag de Innokin Zenith MTL tank erbij kopen, nu zie ik 2 versies bij www.lepetitvapoteur.com
De 4mm versie en de 3mm versie, in nederland is dat toch verboden. Kunnen hun mij dat gewoon toesturen zonder problemen. Ik wil gewoon een tank erbij voor tijdens de werk uren, want mijn NRG tanks die zorgen elke dag voor dikke rookwolken :-) Ik ga de Innokin Zenith MTL tank gebruiken op mijn Switcher.

System | Racing is in my Blood

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Ik heb wel eens een pakje originele Justfog coils gehad waarbij 3 van de 5 slecht waren, na 1 tankvulling al goor. Gelukkig wel mn geld terug gekregen maar daarom ben ik nu op de veel goedkopere coil fathers over gestapt. Die doen het uitermate prima tot nu toe.
De mijne zijn helaas nog niet aangekomen, maar al wel geshipped. Ben benieuwd :)

Overigens heb ik deze keer bewust een 1,2 ohm in mijn apparaat gezet. Wat een wereld van verschil zeg. Dat me dat niet eerder is opgevallen (maar het kan zo zijn dat ik gewoon telkens een 1.6 ohm coil heb gehad) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
LankHoar schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:18:
[...]

De mijne zijn helaas nog niet aangekomen, maar al wel geshipped. Ben benieuwd :)

Overigens heb ik deze keer bewust een 1,2 ohm in mijn apparaat gezet. Wat een wereld van verschil zeg. Dat me dat niet eerder is opgevallen (maar het kan zo zijn dat ik gewoon telkens een 1.6 ohm coil heb gehad) :)
Een goede 1,2 ohm vind ik nog altijd het lekkerst smaken. Ze zuigen wel de accu snel leeg vind ik. De volgende stap die ik wil nemen is bijv. een Zenith 2 MTL tank die ik dan op mn Vaporesso Swag kan zetten, daar heb ik LG HG2 batterijen voor en dat lijkt me wat makkelijker met accu duur en afstemming maargoed, de q16 bevalt me verder prima het is alleen jammer dat je het met zo’n 1,2 ohm amper een dag vol kan houden op een lading :-(

Nadeel van die Zenith 2 is ook dat de coils duurder zijn dan voor een Q16 :-P en de tank zelf doet op Ali ook rustig 40,- wat al veel meer is dan die hele Q16 :+

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:24:
[...]

Een goede 1,2 ohm vind ik nog altijd het lekkerst smaken. Ze zuigen wel de accu snel leeg vind ik. De volgende stap die ik wil nemen is bijv. een Zenith 2 MTL tank die ik dan op mn Vaporesso Swag kan zetten, daar heb ik LG HG2 batterijen voor en dat lijkt me wat makkelijker met accu duur en afstemming maargoed, de q16 bevalt me verder prima het is alleen jammer dat je het met zo’n 1,2 ohm amper een dag vol kan houden op een lading :-(

Nadeel van die Zenith 2 is ook dat de coils duurder zijn dan voor een Q16 :-P en de tank zelf doet op Ali ook rustig 40,- wat al veel meer is dan die hele Q16 :+
Ja de accu gaat zeer snel leeg met een 1,2 ohm coil, dat merk ik ook direct. Voor die 40,- kun je idd ook een extra Q16 kopen en die als "spare batterij" gebruiken ;)

Nu vraag ik me af of ik niet beter eens kan upgraden van mijn Q16 naar iets anders (waarmee je meer vrijheid hebt qua coils etc.). Die Vaporesso ziet er wel interessant uit, alleen ik vind het allemaal al snel te groot. Ik steek mijn Q16 vaak in mijn broekzak en dat gaat met zo'n groot vierkant blok gewoon niet handig..

Oh well, eerst maar eens afwachten hoe die nieuwe coils gaan bevallen, en zelf leren mixen, dan word een nieuwe apparaat wellicht een volgende stap in mijn vape avontuur :+

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 14-02-2019 16:50 ]

• 1nsane
LankHoar schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:49:
[...]

Ja de accu gaat zeer snel leeg met een 1,2 ohm coil, dat merk ik ook direct. Voor die 40,- kun je idd ook een extra Q16 kopen en die als "spare batterij" gebruiken ;)

Nu vraag ik me af of ik niet beter eens kan upgraden van mijn Q16 naar iets anders (waarmee je meer vrijheid hebt qua coils etc.). Die Vaporesso ziet er wel interessant uit, alleen ik vind het allemaal al snel te groot. Ik steek mijn Q16 vaak in mijn broekzak en dat gaat met zo'n groot vierkant blok gewoon niet handig..

Oh well, eerst maar eens afwachten hoe die nieuwe coils gaan bevallen, en zelf leren mixen, dan word een nieuwe apparaat wellicht een volgende stap in mijn vape avontuur :+
Ja daarom, de form factor van de Q16 vind ik ook erg fijn ipv zo’n vierkant blok.

Voor zn formaat is ie ook prima maar logischerwijs is dan de accu de bottleneck.

Zolang ik niet teveel er aan hijs dan red ik een dag wel, dat is voldoende voor mij.

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 15:11

EgoPro

Time is an illusion.

Ik had de clearomizer van de Q16 voorheen op een iKuun i200 batterij zitten. Kan je heerlijk een dag of 3 mee dampen. Helaas is de batterij overleden en ben ik weer terug bij de originele batterij van de Q16.

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bad Brains schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:00:
Ik bestel vooral het langwerpige type, onderstaande om precies te zijn:

Gearbest: https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_210779.html
Fasttech: https://www.fasttech.com/...tles-for-e-liquids-5-pack
Aliexpress: https://www.aliexpress.co...Bottle-30ML-Empty-Bottle/

Zijn stevig, maar door de lengte kun je er prima in knijpen om de liquid er uit te duwen. Hals is breed genoeg dat het makkelijk is om ze bij te vullen. En het puntje is smal genoeg voor die kleine vulgaatjes die ze tot een paar jaar geleden hadden in veel tanks.
Makkelijk uit te spoelen. Je moet alleen wel altijd het tuutje goed vastdrukken na het vullen. Anders wordt het wat knoeierig als dat ding eruit schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
Barfman schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:53:
Ik wil graag de Innokin Zenith MTL tank erbij kopen, nu zie ik 2 versies bij www.lepetitvapoteur.com
De 4mm versie en de 3mm versie, in nederland is dat toch verboden. Kunnen hun mij dat gewoon toesturen zonder problemen. Ik wil gewoon een tank erbij voor tijdens de werk uren, want mijn NRG tanks die zorgen elke dag voor dikke rookwolken :-) Ik ga de Innokin Zenith MTL tank gebruiken op mijn Switcher.
Ja hoor. Geen enkel probleem. Zelfs uit China, wat wél langs de douane gaat, heb ik tankjes met meer dan 2ml inhoud ontvangen. Zelfs in pakjes met een gele sticker "does not comply with EU regulations"

Dat tankjes met meer dan 2 ml nog mogen in Frankrijk komt trouwens door een komma teveel / te weinig tijdens het vertalen van de TPD :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

sugarlevi01 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:19:
[...]

Ik bestel vooral het langwerpige type, onderstaande om precies te zijn:

Gearbest: https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_210779.html
Fasttech: https://www.fasttech.com/...tles-for-e-liquids-5-pack
Aliexpress: https://www.aliexpress.co...Bottle-30ML-Empty-Bottle/

Zijn stevig, maar door de lengte kun je er prima in knijpen om de liquid er uit te duwen. Hals is breed genoeg dat het makkelijk is om ze bij te vullen. En het puntje is smal genoeg voor die kleine vulgaatjes die ze tot een paar jaar geleden hadden in veel tanks.
Makkelijk uit te spoelen. Je moet alleen wel altijd het tuutje goed vastdrukken na het vullen. Anders wordt het wat knoeierig als dat ding eruit schiet.
Die van Gearbest zou ik zeker niet kopen, die flesjes zijn gemaakt van PVC, een plastic die niet echt geschikt is in combinatie met E-liquid. Zelfde geldt eigenlijk voor die van Fasttech, die zijn van PE, maar waarschijnlijk van PET zijn, in beiden zitten weekmakers die je niet in je lijf wilt hebben. Het linkje naar Ali doet het niet, dus is niets zinnigs over te zeggen. Zelf werk ik alleen met LDPE en HDPE flesjes, die zijn een stuk veiliger als je ze gaat hergebruiken. PET mag alzo niet met heter water gespoeld worden dan 60 graden Celsius, anders komen de weekmakers los, PVC wil je zoiezo al niet hergebruiken. Zie :

https://blog.greenjump.nl...PE-PVC-LDPE-PP-PS-PC.aspx
Barfman schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:53:
Ja hoor, die mag je gewoon invoeren. Dat mogen winkels ook, alleen mogen ze ze niet verkopen. Voor een particulier geldt dit niet.

• Floor-is

Floor-is

5.2

1nsane schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:24:
[...]

Zo'n Q16 is natuurlijk een batterij van niks, één zo'n LG is al 2x zo goed ;)

Bericht hierboven

• Barfman
Zarathustra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:32:
[...]

Ja hoor. Geen enkel probleem. Zelfs uit China, wat wél langs de douane gaat, heb ik tankjes met meer dan 2ml inhoud ontvangen. Zelfs in pakjes met een gele sticker "does not comply with EU regulations"

Dat tankjes met meer dan 2 ml nog mogen in Frankrijk komt trouwens door een komma teveel / te weinig tijdens het vertalen van de TPD :)
Thnx, dan ga ik voor de 4ml versie :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Barfman schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:30:
[...]

Thnx, dan ga ik voor de 4mm versie :9
Je zal wel de 4ml versie bedoelen. Een tankje van 4mm is wel erg smal..... :P

• Barfman
Haha idd, foutje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
VapingQueen schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:48:
[...]

Die van Gearbest zou ik zeker niet kopen, die flesjes zijn gemaakt van PVC, een plastic die niet echt geschikt is in combinatie met E-liquid. Zelfde geldt eigenlijk voor die van Fasttech, die zijn van PE, maar waarschijnlijk van PET zijn, in beiden zitten weekmakers die je niet in je lijf wilt hebben. Het linkje naar Ali doet het niet, dus is niets zinnigs over te zeggen. Zelf werk ik alleen met LDPE en HDPE flesjes, die zijn een stuk veiliger als je ze gaat hergebruiken. PET mag alzo niet met heter water gespoeld worden dan 60 graden Celsius, anders komen de weekmakers los, PVC wil je zoiezo al niet hergebruiken. Zie :

https://blog.greenjump.nl...PE-PVC-LDPE-PP-PS-PC.aspx
Ze zijn niet allemaal van PET ik heb ze in mijn verzameling, met 1,2 en 4 onderop de fles staan. Dus PE, HDPE en LDPE. Alhoewel ik mij afvraag of dat de waarheid is ze zien en voelen er allemaal precies hetzelfde uit.
Zolang ze makkelijk in gebruik zijn vind ik het prima. En PET heb ik niet zoveel problemen mee. Zo lang het niet het type PET is dat tot flesjes van 3ml krimpt wanneer het met heet water in contact komt. Dat spul geeft mij de creeps en is sowieso niet meer dan een keer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 13:26
ik zie vaker waarschuwingen of verontrustende berichten over PET flesjes. Wat ik me dan afvraag, waarom zitten veel SnV in pet en niet in PE flesjes? Volgens mij komt heel veel kant en klare vloeistof ook in PET

[ Voor 0% gewijzigd door fivepack op 15-02-2019 12:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

sugarlevi01 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:04:
[...]

Ze zijn niet allemaal van PET ik heb ze in mijn verzameling, met 1,2 en 4 onderop de fles staan. Dus PE, HDPE en LDPE. Alhoewel ik mij afvraag of dat de waarheid is ze zien en voelen er allemaal precies hetzelfde uit.
Zolang ze makkelijk in gebruik zijn vind ik het prima. En PET heb ik niet zoveel problemen mee. Zo lang het niet het type PET is dat tot flesjes van 3ml krimpt wanneer het met heet water in contact komt. Dat spul geeft mij de creeps en is sowieso niet meer dan een keer te gebruiken.
Dat heb ik ook nergens gezegd, ook heb ik het niet over jouw verzameling gehad, ik reageerde alleen op de linkjes die jij gaf. Heb alleen gezegd dat ik (persoonlijke mening dus) geen flesjes van PVC en PET gebruik, aangezien ze in die flesjes weekmakers gebruiken die kankerverwekkende stoffen bevatten en daardoor, voor mij dan, ongeschikt zijn om te gebruiken.
Iedere PETfles krimpt bij spoelen met heet water, het is niet zo dat je PET V1, V2 en V3 hebt, waarbij alleen de V1 krimpt en de andere niet. Zo merk je ook het verschil tussen PET, LDPE en HDPE, aangezien LDPE en HDPE wel met heet water gespoeld kunnen worden. Dat jij geen problemen hebt met PET, is jouw persoonlijke keuze, maar ik zou het aan niemand geven, gewoon omdat ik het te gevaarlijk vind, zeker als iemand het gaat recyclen.
fivepack schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:08:
ik zie vaker waarschuwingen of verontrustende berichten over PET flesjes. Wat ik me dan afvraag, waarom zitten veel SnV in pet en niet in PE flesjes? Volgens mij komt heel veel kant en klare vloeistof ook in PET
Zolang je PET niet boven de 60 graden verwarmd, is er weinig aan de hand en kan je het voor alles gebruiken. Zodra je ze met water boven de 60 graden spoelt, dan is het foute boel, dan komen de weekmakers los en in geval van PET, dan krimpt ook het flesje. Daarnaast is PET zo ongeveer het goedkoopste plastic wat er bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
Blijft zoeken naar de reden waarom de smaak zo snel achteruit holt...

Berserker 1.5 MTL, Tabacco Bastards no 9 Bourbon (nu wel gesteept, wat beter smaakt) Na halve dag dampen is de smaak weg. Dacht dat het smaakgewenning was. Net na 3/4 tankje nieuwe coil en wick en het smaakt weer top! Ligt dus niet aan mij :)

Oude wick was iets verkleurd. Vraag me af of dat door een (milde) dry-hit komt, of dat de vloeistof zo snel ‘verbrand’. Iemand enig idee? Of soortgelijke ervaring?

Wick is ok, denk ik. Met iets weerstand door de coil. Los in de gaatjes. Heb zowel met muji als cotton bacon het probleem dat de smaak snel achteruit gaat. Ook met dikkere wick. Dat lijkt dus niet het probleem. 10-12 watt, coil 1.5-1.8 ohm, wick netjes geprimed en vloeistof kwartier laten intrekken voor gebruik. 70 pg / 30 vg.

[ Voor 10% gewijzigd door Zarathustra op 15-02-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

De zoektocht naar een makkelijk/leuk recept wil nog niet echt lukken. Overal lijken behoorlijk veel smaken in te zitten, en het lijkt mij juist handig om met weinig te beginnen. http://e-liquid-recipes.com heeft echt enorm veel info/flavor info/recepten, maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer, haha :P

* LankHoar zet zijn zoektocht voort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:10
LankHoar schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:41:
De zoektocht naar een makkelijk/leuk recept wil nog niet echt lukken. Overal lijken behoorlijk veel smaken in te zitten, en het lijkt mij juist handig om met weinig te beginnen. http://e-liquid-recipes.com heeft echt enorm veel info/flavor info/recepten, maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer, haha :P

* LankHoar zet zijn zoektocht voort
Wat voor profiel/smaak zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Domino schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:24:
[...]

Wat voor profiel/smaak zoek je?
Mijn ADV is al lange tijd Cosmic Fog Chill'd Tobacco (volle tabakssmaak met beetje chocolade en mint nasmaak). Gingerbread vind ik ook wel lekker, en iets met cinnamon of vanila trekt me ook wel aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:10
Tabak heb ik geen ervaring mee.

Wat betreft de andere smaken, dan kom je al snel in de zogenaamde ‘bakery’ hoek. Je kunt een account maken op elr (http://e-liquid-recipes.com) en gewoon blind die smaken toevoegen aan je voorraad. Kijken wat er uit rolt.

Het eerste wat bij mij opkomt: cannoli achtige mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Domino schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:44:
Tabak heb ik geen ervaring mee.

Wat betreft de andere smaken, dan kom je al snel in de zogenaamde ‘bakery’ hoek. Je kunt een account maken op elr (http://e-liquid-recipes.com) en gewoon blind die smaken toevoegen aan je voorraad. Kijken wat er uit rolt.

Het eerste wat bij mij opkomt: cannoli achtige mixen.
Ik heb cinnamon en vanilla toegevoegd, maar wanneer ik recepten zoek gebaseerd op mijn stash komt er niets uitrollen.. Wat zie ik over het hoofd? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:09:
[...]

Ik heb cinnamon en vanilla toegevoegd, maar wanneer ik recepten zoek gebaseerd op mijn stash komt er niets uitrollen.. Wat zie ik over het hoofd? :?
Wat meer aroma's toevoegen, met 2 kan er maar weinig..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Nonde, net voordat ik vanochtend weg moest tikte ik mij Elaf Ikonn 220 om die op tafel stond. Hij gaf daarna steeds de melding "no atomiser found". Gelukkig had ik een reserve Ikonn 220 gekocht 6 maanden geleden, en wilde de tank even overzetten.... breek de tank af!!!!!

Wat ben ik blij dat ik een tijd geleden ook een extra tank heb besteld zeg!

Nu dus het dilemma: bestel ik weer een Ikonn 220 als reserve, of ga ik voor een ander merk/model?
Ik kan niet zeggen dat ik iets mis bij de Ikonn 220, maar als er iets nieuwers/leukers/beters is, in dezelfde prijsklasse, dan overweeg ik die natuurlijk ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-06 02:00

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Themis Mesh RTA gekocht. Ik was er wat sceptisch over, maar wat een damp! Gewoon super!

Nu zoek ik alleen wat meer kanthal mesh, iemand enig idee welke een beetje goed is?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:40
pilskes schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:37:
Nu dus het dilemma: bestel ik weer een Ikonn 220 als reserve, of ga ik voor een ander merk/model?
Ik kan niet zeggen dat ik iets mis bij de Ikonn 220, maar als er iets nieuwers/leukers/beters is, in dezelfde prijsklasse, dan overweeg ik die natuurlijk ook!
Als je daar tevreden van bent kan je die natuurlijk altijd opnieuw kopen.
Uiteraard zijn er andere dingen, zoals bv een centered 510 aansluiting of een display met meer info/luxere mod zoals bv een Vaporesso Luxe maar dat is allemaal smaak.

Om de zoveel tijd verander ik persoonlijk wel naar een nieuwere mod die minder lang op de markt is, ik heb de indruk dat chipsets in mods toch telkens wat evolven en als ik die van vorige smok alien 220 vergelijk met die van mijn Vaporesso Luxe heb ik toch wel de indruk dat die laatste sneller vuurt en meer accuraat is op de wattage die ik instel en langer doet met mijn vtc5a batterijen dan de smok.

Maar tussen die 2 mods zit dan ook 2 jaar of 2.5 jaar qua release datum :P

Ontopic : soms heb ik wel eens zin in iets nieuw zoals een nieuwe rta of rda maar een uur later denk ik weer meh wat maakt het uit :P
Gevolg , ik zit nog steeds op mijn Drop RDA sinds 11 maanden nu en niks bijgekocht qua tank of dripper :+
Al wel ff aan het zien naar een serpent elevate rta voor onderweg en single coil maar dan denk ik weer pffff waarom :P

Paar maanden terug wel die vaporesso luxe, bevalt reuze :)

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:13
Welke flesjes gebruiken jullie dan? Ik gebruik 100 ml flesjes die gemakkelijk te vullen zijn en met een smalle mond om in tankjes te geraken. Ik merk serieuze verschillen ttussen de flesjes van Ali, FT of Gearbest. Sommige lekken, andere krimpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

rednaz420 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:11:
Welke flesjes gebruiken jullie dan? Ik gebruik 100 ml flesjes die gemakkelijk te vullen zijn en met een smalle mond om in tankjes te geraken. Ik merk serieuze verschillen ttussen de flesjes van Ali, FT of Gearbest. Sommige lekken, andere krimpen.
LDPE en HDPE zijn de beste flesjes naar mijn mening. Alleen PP en glas zijn nog beter, maar in het geval van PP ook moeilijker te verkrijgen. PET en PVC raad ik het minst aan, daar zitten weekmakers in die kankerverwekkend zijn en PET krimpt als ze gespoeld worden met water van 60 graden of hoger. Zie ook mijn reactie's van 14 februari 21:48 en 15 februari 13:11. Doe er je voordeel mee ;)

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 13:26
Hoi VapingQueen, welke flesje gebruik jij dan? Toevallig een linkje wat je wilt delen? Ik heb nu namelijk pet van vapefuel in gebruik, omdat daar de spuitmond goed vast geklikt zit. De ldpe's die ik eerst had van alie waren waardeloos omdat daar bij wat te hard knijpen de spuitmond uitschiet.....

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

fivepack schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:58:
Hoi VapingQueen, welke flesje gebruik jij dan? Toevallig een linkje wat je wilt delen? Ik heb nu namelijk pet van vapefuel in gebruik, omdat daar de spuitmond goed vast geklikt zit. De ldpe's die ik eerst had van alie waren waardeloos omdat daar bij wat te hard knijpen de spuitmond uitschiet.....
Zoals ik al eerder zei, LDPE en HDPE. Met goed zoeken kan je die bij Ali vinden. In NL koop ik flessen bij Plaza33. Zie : https://www.plaza33.nl/sh...ge=index&cPath=65_447_451

Met losschietende spuitmondjes heb ik geen problemen gehad tot nu toe.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

pilskes schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:37:
Nonde, net voordat ik vanochtend weg moest tikte ik mij Elaf Ikonn 220 om die op tafel stond. Hij gaf daarna steeds de melding "no atomiser found". Gelukkig had ik een reserve Ikonn 220 gekocht 6 maanden geleden, en wilde de tank even overzetten.... breek de tank af!!!!!

Wat ben ik blij dat ik een tijd geleden ook een extra tank heb besteld zeg!

Dit heb ik regelmatig met mijn Pico...Paar keer laten kletteren, maar de Melo 3 tank doet het gelukkig nog prima... Wel een beetje krom..maarja, dat drukt de pret niet.

Wabbawabbawabbawabba

• rednaz420
Ik vind nergens op Gearbest of Fasttech HDPE of LDPE flesjes. Enkel Ali geeft enkele resultaten terug inderdaad. Nu nog de 100 ml variant zoeken en hopen dat het plastic effectief dat soort is en de spuitmond oke is.

[ Voor 35% gewijzigd door rednaz420 op 21-02-2019 14:44 ]

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

rednaz420 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:42:
Ik vind nergens op Gearbest of Fasttech HDPE of LDPE flesjes. Enkel Ali geeft enkele resultaten terug inderdaad. Nu nog de 100 ml variant zoeken en hopen dat het plastic effectief dat soort is en de spuitmond oke is.
https://www.aliexpress.co...4&SearchText=hdpe+bottles

https://www.aliexpress.co...0&SearchText=ldpe+bottles

Verder nog iets?

[ Voor 10% gewijzigd door VapingQueen op 21-02-2019 14:48 ]

• rednaz420
Ja mijn laatste zin maakt het wel wat specifieker. Zal weer trial and error worden dus.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

rednaz420 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:51:
Ja mijn laatste zin maakt het wel wat specifieker. Zal weer trial and error worden dus.
.

[ Voor 16% gewijzigd door VapingQueen op 21-02-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
En sinds de komst van de Kayfun Lite 2019 afgelopen week, is de rest van mijn collectie dampwaar stof aan het happen..... Ik heb de Lite 2019 uit nostalgische reden gekocht (KFL was m'n eerste serieuze RTA) en totaal geen spijt van. Wat een heerlijk ding, zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen >:)
Ik ben zelf geen roker/vaper en heb er ook echt niks mee, het is dus totaal mijn expertise niet en vind het erg lastig door de vele info op diverse sites heen te ploeteren en echt feiten naar boven krijgen.

Ik ben voor mijn pa die elke dag wel een pakje malboro rood wegrookt en sigaren rookt! op zoek naar iets wat minder slecht is, een stuk minder stinkt en aanslag veroorzaakt en kwalitatief goed is en de echte smaak/ervaring evenaart van sigaretten en sigaren.

Het enige wat ik weet, is dat een Mod kit het meest voordelig en veelzijdig lijkt te zijn. Alleen daar vind ik het dus ook lastig met alle termen die gebruikt worden, heb ik 0 verstand van de gebruikte materialen (wil niet dat hij metaaldampen oid naar binnen zit te werken) en ook geen idee welke vloeistoffen kwalitatief beter zijn (want lees een hoop over extreem schadelijke stoffen in sommige vloeistoffen).

Heeft iemand dus wat tips? is de mod de juiste keuze? heb ik daar nog extra dingen bij nodig of belangrijke zaken om op te letten? bestaan er wel goede merken of is t allemaal Aliexpress materiaal? en bestaan er wel vloeistoffen die als een sigaar smaken en meer nicotine bevatten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

n00bs schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:54:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen >:)
Ik ben zelf geen roker/vaper en heb er ook echt niks mee, het is dus totaal mijn expertise niet en vind het erg lastig door de vele info op diverse sites heen te ploeteren en echt feiten naar boven krijgen.

Ik ben voor mijn pa die elke dag wel een pakje malboro rood wegrookt en sigaren rookt! op zoek naar iets wat minder slecht is, een stuk minder stinkt en aanslag veroorzaakt en kwalitatief goed is en de echte smaak/ervaring evenaart van sigaretten en sigaren.

Het enige wat ik weet, is dat een Mod kit het meest voordelig en veelzijdig lijkt te zijn. Alleen daar vind ik het dus ook lastig met alle termen die gebruikt worden, heb ik 0 verstand van de gebruikte materialen (wil niet dat hij metaaldampen oid naar binnen zit te werken) en ook geen idee welke vloeistoffen kwalitatief beter zijn (want lees een hoop over extreem schadelijke stoffen in sommige vloeistoffen).

Heeft iemand dus wat tips? is de mod de juiste keuze? heb ik daar nog extra dingen bij nodig of belangrijke zaken om op te letten? bestaan er wel goede merken of is t allemaal Aliexpress materiaal? en bestaan er wel vloeistoffen die als een sigaar smaken en meer nicotine bevatten
Neem je pa mee naar een speciaalzaak waar je wat kunt testen, Vape Experience in H'sum, Damp Fabriek in Bussum/Amersfoort, dat soort winkels. Nooit en te nimmer koop je voor een nieuwe gebruiker, hij/zij moet zelf kunnen kiezen en ervaren, want wat voor mij fijn is, is voor een ander totale bagger.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 22:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Yor schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:31:
[...]

Neem je pa mee naar een speciaalzaak waar je wat kunt testen, Vape Experience in H'sum, Damp Fabriek in Bussum/Amersfoort, dat soort winkels. Nooit en te nimmer koop je voor een nieuwe gebruiker, hij/zij moet zelf kunnen kiezen en ervaren, want wat voor mij fijn is, is voor een ander totale bagger.
Dank je voor de tip!
Maar buiten dat zijn er neem ik aan wel zaken waar je op moet letten zodat je geen metaaldampen e.d. naar binnen zit te werken?

Overigens zal het met de drukte bijna onmogelijk worden om mijn pa helemaal daarheen te krijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:36

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

n00bs schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:51:
[...]

Dank je voor de tip!
Maar buiten dat zijn er neem ik aan wel zaken waar je op moet letten zodat je geen metaaldampen e.d. naar binnen zit te werken?

Overigens zal het met de drukte bijna onmogelijk worden om mijn pa helemaal daarheen te krijgen ;(
Je hebt ook nog zwoofs (rondom Rotterdam), Smooxx (Den Bosch), Rookwinkel (Breda) en zo zijn er nog wel een aantal zaken die prima advies geven.

Generiek : neem iets simpels, niet iets duurs wat ook vaak complex is. Een Justfog Minifit pod bijvoorbeeld, of een Migo pod (https://www.zwoofs.nl/migo-voorgevulde-pod-systeem/). Die laatste is met voor gevulde pods te krijgen, en 't wordt niet veel makkelijker dan dat. Zeker als je 't met nicsalts gebruikt zal de overgang ws best makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 19:45

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wat is tegenwoordig de beste 21700 batterij? Dan kan ik deze bestellen voordat me DOVPO Topside binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Yzord schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:33:
Wat is tegenwoordig de beste 21700 batterij? Dan kan ik deze bestellen voordat me DOVPO Topside binnenkomt :)
Hier kijken bij de supertester van batterijen
https://www.qooqle.nl/?q=mooch+21700+battery+chart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Yzord schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:33:
Samsung 30T , Samsung 40T en de Vapcell varianten ( wat gewoon Samsung rewraps zijn )

De Enercig 21700 is ook een Samsung rewrap ( als je de Enercig skin er af trekt zit er letterlijk een Samsung in ) maar hij is wel goedkoper dan de Samsung :P

Allemaal te verkrijgen op Nkon.nl

Ik vraag me af wanneer we weer wat innovaties zien in de vape scene, waar je tussen bv 2015 en 2017 een grote vooruitgang zag in mods qua design en functies vind ik dat we nu al sinds de Smok Alien220 een beetje in hetzelfde vaarwater zitten, buiten de opkomst van regulated Squonkers met een chip en display.

Elke dual 18650 mod is wel een 220 watt of 225 watt modelletje met zo goed als dezelfde functies, enige verschil is dat bv een Vaporesso chip beter is dan een Smok chip qua accuraat vuren bv maar that's it.

Ook had ik op dit punt in 2019 toch al meer dual 21700 mods verwacht, er zijn er een paar ( en die zijn er al maanden ) maar meestal iJoy crap of dergelijke. ( al heb ik geen klagen over mijn batterij leven met 2x18650 rond 75w )

Idem voor RDA's en RTA's, komen er welke elke 2-3 maand een handvol bij maar het principe/design is toch ook al een jaar of 2 hetzelfde.
Houd me ook tegen om extra hardware te kopen want het is toch allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

True, de DOVPO is voor mij dan nog de innovatie aangezien ik nu nog op een mechanic squonk mod zit. Maar qua squonk rda’s is er helemaal geen innovatie te vatten. Ja, heb toevallig de Dead Yellow Jacket Styled RDA erbij besteld vanwege de “dubbele behuizing” en paddestoel feeder, maar innovatief ist niet echt.

[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 27-03-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Yzord schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:02:
True, de DOVPO is voor mij dan nog de innovatie aangezien ik nu nog op een mechanic squonk mod zit. Maar qua squonk rda’s is er helemaal geen innovatie te vatten. Ja, heb toevallig de Dead Yellow Jacket Styled RDA erbij besteld vanwege de “dubbele behuizing” en paddestoel feeder, maar innovatief ist niet echt.
Zo'n paddestoel feeder zat al in een rda jaren geleden, waarvan ik de naam al weer ben vergeten. Ik heb hem wel gehad, een quadcoil rda.
Het enige "innovatieve" aan squonk rda's wat je tegenwoordig tegenkomt is de airflow, als je al over innovatie kunt spreken. het moet wel zo designed zijn, dat je minimale last hebt van oversquonken. verder komen ze inderdaad niet meer.
Na de aanschaf van een Kayfun Lite 2019 heb ik m'n squonkers niet meer aangeraakt en ben weer helemaal terug op mtl dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-06 14:39
Voor diegene die ooit de Juul willen aanschaffen bij Mr-joy, doe het niet want de navullingen zijn 100% nep.

Gelukkig wel mijn geld terug kunnen krijgen, verpakking zag er redelijk goed uit alleen 1 detail kwam niet overeen (2019 pods hebben geen Cool Mint meer in de naam).

De verkoper deed ook totaal niet moeilijk omdat die wist dat die fout zat, maar wel een smerig praktijkje, eerst doodleuk mij vertellen dat het nog een oude batch is die ze al een tijdje hebben liggen, en vervolgens een geopende verpakking zo terugnemen en heel snel mijn geld teruggeven.

De starter kits zijn overigens wel echt, want die kon ik gewoon registreren op juul.com.

Vind het alleen een enge gedachte dat ik vage troep heb lopen inhaleren van een of andere vage Chineze oplichter.

Dus pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Rzarect0r schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:53:
Voor diegene die ooit de Juul willen aanschaffen bij Mr-joy, doe het niet want de navullingen zijn 100% nep.

Gelukkig wel mijn geld terug kunnen krijgen, verpakking zag er redelijk goed uit alleen 1 detail kwam niet overeen (2019 pods hebben geen Cool Mint meer in de naam).

De verkoper deed ook totaal niet moeilijk omdat die wist dat die fout zat, maar wel een smerig praktijkje, eerst doodleuk mij vertellen dat het nog een oude batch is die ze al een tijdje hebben liggen, en vervolgens een geopende verpakking zo terugnemen en heel snel mijn geld teruggeven.

De starter kits zijn overigens wel echt, want die kon ik gewoon registreren op juul.com.

Vind het alleen een enge gedachte dat ik vage troep heb lopen inhaleren van een of andere vage Chineze oplichter.

Dus pas op.
Ik heb meerdere vage verhalen over deze shop gehoord. Ik kan er zelf niet over oordelen, maar kopen zal ik er niet. Op zich is er niks mis met liquids uit China. Daar zijn veel dampers jaren geleden mee begonnen. Het is natuurlijk niet pluis om ze als authentics te verkopen.
Het is wel fijn dat je je geld terug gekregen hebt, want winkeliers hoeven pods en tanks niet terug te nemen, omdat deze aan hygiene onderhevig zijn. Zeker als de verpakking al is geopend. De gedachten dat deze shop teruggenomen artikelen weer in de verkoop kan zetten (niet gezegd dat ie dat ook doet) stemt mij nog minder positief om hier een aanschaf te doen. Heel heel heel misschien als ik per toeval langs de shop wandel en ontzettend hard iets nodig heb om weer verder te kunnen dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Poops_McGhee schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:32:
[...]

Ik heb meerdere vage verhalen over deze shop gehoord. Ik kan er zelf niet over oordelen, maar kopen zal ik er niet. Op zich is er niks mis met liquids uit China. Daar zijn veel dampers jaren geleden mee begonnen. Het is natuurlijk niet pluis om ze als authentics te verkopen.
Het is wel fijn dat je je geld terug gekregen hebt, want winkeliers hoeven pods en tanks niet terug te nemen, omdat deze aan hygiene onderhevig zijn. Zeker als de verpakking al is geopend. De gedachten dat deze shop teruggenomen artikelen weer in de verkoop kan zetten (niet gezegd dat ie dat ook doet) stemt mij nog minder positief om hier een aanschaf te doen. Heel heel heel misschien als ik per toeval langs de shop wandel en ontzettend hard iets nodig heb om weer verder te kunnen dampen.
Volgens mij moeten ze gewoon je geld retourneren, zij hebben mij namelijk voorgelogen bij de verkoop. Als je neppe AirPods koopt, dan ben je toch ook gewoon opgelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 10:22
Ik heb heel dringend een 18650 lader nodig, weet iemand waar ik dat in een winkel kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

michel1991 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:41:
Ik heb heel dringend een 18650 lader nodig, weet iemand waar ik dat in een winkel kan kopen?
Zeker dat wij dat weten, wat we echter niet weten wat jouw woonplaats is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 10:22
Yor schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 00:55:
[...]

Zeker dat wij dat weten, wat we echter niet weten wat jouw woonplaats is? 8)7
Sorry dacht misschien dat het in een winkelketen verkrijgbaar was. Maar ik woon bij Almere in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

michel1991 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 01:06:
[...]

Sorry dacht misschien dat het in een winkelketen verkrijgbaar was. Maar ik woon bij Almere in de buurt.
https://www.almerecentrum.nl/winkel/e-sigaret-almere/ is volgens mij het dichtst in jouw buurt, andere opties zijn puffstore winkels, vapexperience in h'sum, dampfabriek in Bussum (mijn persoonlijke favoriet).

Enfin een simpele google actie en je zult zelf wel zien dat er best veel winkels in je regio zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 17:09

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

In Almere zelf zitten 3 vapeshops

Almere buiten/Almere stad en Almere haven. Waarvan Almere buiten het grootste assortiment heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

in Nijmegen sluiten de vapeshops alweer. De hype is over lijkt het. Elders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 26-06 07:53

Zorian

What the fox?

Heb net nieuwe liquid in huis, echter voelt deze heel erg "droog" aan in de keel. Alsof er geen zuurstof mee komt zeg maar. Erg apart gevoel.
De vorige liquid vloog juist heerlijk soepel door de keel.
Kan het zijn dat de nieuwe nog niet voldoende gesteeped is dat dat gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29
Zorian schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:57:
Heb net nieuwe liquid in huis, echter voelt deze heel erg "droog" aan in de keel. Alsof er geen zuurstof mee komt zeg maar. Erg apart gevoel.
De vorige liquid vloog juist heerlijk soepel door de keel.
Kan het zijn dat de nieuwe nog niet voldoende gesteeped is dat dat gebeurd?
Misschien PG/VG gehalte anders dan je gewend bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58
Een droog keelgevoel kan ook nog wel eens komen door de gebruikte smaakstoffen. Had er eens eentje die qua liquid zelf gewoon prima was (50/50, 12mg nic, vanuit een serie die ik vaker dampte)... Met als enige variabele de smaakstoffen. Alsof ik zand aan 't happen was :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

NoTimeRemains

I know

Rzarect0r schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:53:

Dus pas op.
Waar koop je je pods nu dan?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 00:04
Yor schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 03:00:
[...]

https://www.almerecentrum.nl/winkel/e-sigaret-almere/ is volgens mij het dichtst in jouw buurt, andere opties zijn puffstore winkels, vapexperience in h'sum, dampfabriek in Bussum (mijn persoonlijke favoriet).

Enfin een simpele google actie en je zult zelf wel zien dat er best veel winkels in je regio zitten.
Amersfoort heeft sinds kort ook vapingshop.nl, was eerst een puffstore. Goeie winkel met groot assortiment!
Daar zelf laatst de Dovpo dual top side gekocht en voor mijn meisje de voopoo Drag :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 26-06 07:53

Zorian

What the fox?

Hooli-gan schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:07:
[...]

Misschien PG/VG gehalte anders dan je gewend bent?
Nee die is zoals altijd, 70vg 30pg. Heb nu een 50/50 erin en ik merk geen verschil met 70/30. Zal later eens 1 van de andere nieuwe flesjes proberen.
Deze komen ook uit de UK trouwens.
Degene die ik nu nog mee bezig ben heb ik in een shop in de buurt gehaald (allemaal shake n vape).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Droog vs smooth kan wel een paar dingen zijn, zoals aangehaald al de smaak, iets met bv coconut en pineapple en bessen zal heel smooth in gaan op 70vg, iets met verschillende citrusvruchten bv zal al scherper en droger binnen gaan.

Als je eventueel met nic shot gebruikt heb je daar ook onderling verschillen in als het andere nic shots zijn dan anders, ik heb eens liquid gehad die ik ervoor al had en toen ergens anders gekocht met ander merk van nic shot en die was heel sterk in de keel en ook alsof er geen zuurstof mee binnen kwam.

Als je je liquids zo koopt in shake and vape dan zijn die al lang pre-steeped en dan nog de tijd dat die geshipped worden van bv de USA en hier in het schap staan, ik heb nog nooit merk liquid gekocht wat ongesteepd proefde dus dat zal waarschijnlijk wel niet de issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
NoTimeRemains schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:18:
[...]

Waar koop je je pods nu dan?
Juul.com en laat mijn vader ze meenemen, maar nu ik ff zonder zit ga ik toch proberen helemaal te stoppen, gebruikte het eigenlijk alleen icm alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
Na driekwartjaar niet gerookt te hebben, enkel gevaped wordt het eens tijd om te stoppen.
Vape nu op 3 mg al een paar maanden, maar ik heb het idee dat ik een (lichte) PG-allergie heb. (Uitslag op (boven)armen, enorm dorstig, kortademig etc)
Al bloed wezen prikken bij dokter tijdje geleden, kwam niks bijzonders uit. Toen ik even nadacht, kwam ik tot de conclusie dat ik dit heb sinds het vapen.
Lijkt me goed om daarmee te stoppen. (Ja, je hebt VG only liquids etc, weet ik. Dat lijkt me een laatste redmiddel, wil gewoon stoppen)
Hebben jullie tips?
Ik heb ook al 0 mg liquid geprobeerd alleen die smaakte gewoon bagger. Lag misschien ook aan het smaakje zelf. (Was wel een liquid die ik vaker had maar dan met 3 of 6 mg)
Heb al eens geprobeerd een werkdag de vaporizer thuis te laten liggen, dat was echt een hel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Iemand hier ervaring met flavour boss mr croq left handed penguin juice of drip hacks halfway pear ?

Beide smaakprofielen spreken me wel aan maar van beide bedrijven was mijn vorige aankoop een misser qua smaak.
Op de reviews op hun eigen sites ga ik niet meer af want iedereen vind elke smaak daar amazing :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:34:
Na driekwartjaar niet gerookt te hebben, enkel gevaped wordt het eens tijd om te stoppen.
Vape nu op 3 mg al een paar maanden, maar ik heb het idee dat ik een (lichte) PG-allergie heb. (Uitslag op (boven)armen, enorm dorstig, kortademig etc)
Al bloed wezen prikken bij dokter tijdje geleden, kwam niks bijzonders uit. Toen ik even nadacht, kwam ik tot de conclusie dat ik dit heb sinds het vapen.
Lijkt me goed om daarmee te stoppen. (Ja, je hebt VG only liquids etc, weet ik. Dat lijkt me een laatste redmiddel, wil gewoon stoppen)
Hebben jullie tips?
Ik heb ook al 0 mg liquid geprobeerd alleen die smaakte gewoon bagger. Lag misschien ook aan het smaakje zelf. (Was wel een liquid die ik vaker had maar dan met 3 of 6 mg)
Heb al eens geprobeerd een werkdag de vaporizer thuis te laten liggen, dat was echt een hel :')
Ik vape eigenlijk gewoon base 50/50 met 1,5 mg (en ervoor 3 mg) Dat bevalt mij best.
Ik haal een fles van 1 liter bij savevape en die hebben ze ook in VG only.
Misschien dus nog 1,5 mg als tussenstap nemen.
En voor de rest heb ik niet veel ervaring met het stoppen van Nicotine.
Als ik er klaar me ben zal ik ook stoppen en dat wordt het gewoon door de zure appel heen bijten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:47
Katmi schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:32:
Iemand hier ervaring met flavour boss mr croq left handed penguin juice of drip hacks halfway pear ?

Beide smaakprofielen spreken me wel aan maar van beide bedrijven was mijn vorige aankoop een misser qua smaak.
Op de reviews op hun eigen sites ga ik niet meer af want iedereen vind elke smaak daar amazing :P
Mr. Croc's is heel lang mijn favoriete vape geweest. Meerdere liters weggedampt! Heb nog anderhalve liter staan, maar wissel het nu af met Super Manchee, ook van Boss Shots. Héérlijk.
Pagina: 1 ... 87 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.