Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste
Acties:

• LessRam
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16-01 14:28
Albantar schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:50:
[edit] Volgens mij heb ik een kanaaltje gevonden. Meer details geef ik niet want het is en blijft natuurlijk een beetje grijs gebied want hoewel het bezitten of kopen van dergelijke liquid niet illegaal is, mag het niet verkocht worden.
Ahhh :)
U en de "al wetende" dampende koningin hebben elkaar gevonden....
(y)

Don't rely on their truth alone

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 01:29

duderuud

Sliden is koel

[Edit] foutje

duderuud wijzigde deze reactie 13-12-2018 17:12 (91%)

Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl - Motormedia.nl

• LessRam
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16-01 14:28
VapingQueen schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:02:
[...]
Met de nieuwe TPD gaat het nog erger worden, dan willen ze ook de Pg en Vg in 10ml flesjes gaan verkopen, te gek voor woorden.
Heb je daar een bron URL van? En wanneer gaat die "nieuwe TPD" in, want dan moet ik net als bij de Nic toentertijd nog even flink wat litertjes gaan inslaan?
Dit verbaasd me omdat VG en PG ook in de levensmiddelen industrie en bijv. "disco's" wordt gebruikt. Die kunnen niet met mini flesjes de rookmachines bijvullen.....

LessRam wijzigde deze reactie 13-12-2018 17:23 (12%)

Don't rely on their truth alone

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:24

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LessRam schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:21:
[...]

Heb je daar een bron URL van? En wanneer gaat die "nieuwe TPD" in, want dan moet ik net als bij de Nic toentertijd nog even flink wat litertjes gaan inslaan?
Dit verbaasd me omdat VG en PG ook in de levensmiddelen industrie en bijv. "disco's" wordt gebruikt. Die kunnen niet met mini flesjes de rookmachines bijvullen.....
Dat stond in een reactie op Dampforum. Ik vind het ook moeilijk te geloven, maar met deze regering weet je het nooit. Het klopt dat het ook in andere industrieën wordt gebruikt, maar dit zal waarschijnlijk alleen gelden voor dampwinkels en webshops, met Nic hebben ze dat ook voor elkaar gekregen.... zoals je weet.

"Alwetend...." :O Alweer iemand die denkt mij te kennen, op Dampforum was jij de eerste persoon die ik op de eerste dag, in het eerste uur al geblokkeerd had, zou een verademing zijn als dat hier ook mogelijk was.....

Zoek je Vg, Pg, Nicmix of Aroma's? Stuur dan een mailtje naar het mailadres in mijn profiel. Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Trisjin
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:01
Heb weer wat vraagjes:
Welke batterijen zijn het best voor geek vape aegis legend 200w?
Waar kopen jullie de batterijen altijd?
Welke oplader raden jullie aan?

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:44
Trisjin schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:31:
Heb weer wat vraagjes:
Welke batterijen zijn het best voor geek vape aegis legend 200w?
Waar kopen jullie de batterijen altijd?
Welke oplader raden jullie aan?
ik gebruik deze graag. Sony VT6 icm een snellader namelijk de Xtar SV2 Rocket 2A. Bij nkon.nl En vind het dan prettig om 3 setjes te hebben. Altijd met een vol setje in de mod en een vol setje in een condoompie de deur uit.

analogworm wijzigde deze reactie 13-12-2018 20:49 (16%)

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:22

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
analogworm schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:45:
[...]

ik gebruik deze graag. Sony VT6 icm een snellader namelijk de Xtar SV2 Rocket 2A. Bij nkon.nl En vind het dan prettig om 3 setjes te hebben. Altijd met een vol setje in de mod en een vol setje in een condoompie de deur uit.
De VTC5A is nog net iets beter voor hoge vermogens dan de VTC6 trouwens. Maar ontloopt elkaar niet heel veel.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• analogworm
Albantar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:34:
[...]

De VTC5A is nog net iets beter voor hoge vermogens dan de VTC6 trouwens. Maar ontloopt elkaar niet heel veel.
In een dual batterij mod zou je pas wat hebben aan twee VTC5A's (2*25A) als je boven de 90 á 120Watt tot 150Watt dampt. Twee VTC6's zijn met 2* 15A tot 20A goed genoeg tot 90 á 120W.

Toen ik nog mijn aspire revvo op 80W dampte leek het in ieder geval wel zo te zijn dat de VTC6 langer mee gingen. Maar heb dat nooit gemeten, dus blijft subjectief.

analogworm wijzigde deze reactie 14-12-2018 14:09 (16%)

• Albantar
  • Laatst online: 12:22

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
analogworm schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:06:
[...]

In een dual batterij mod zou je pas wat hebben aan twee VTC5A's (2*25A) als je boven de 90 á 120Watt tot 150Watt dampt. Twee VTC6's zijn met 2* 15A tot 20A goed genoeg tot 90 á 120W.

Toen ik nog mijn aspire revvo op 80W dampte leek het in ieder geval wel zo te zijn dat de VTC6 langer mee gingen. Maar heb dat nooit gemeten, dus blijft subjectief.
Klopt maar hij had het over een mod die tot 200W kan... Dan lijkt me dat verschil dus wel uit te maken als je daadwerkelijk zo ver wil gaan!

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:05
[...]

Thx voor de tip. Zojuist 2 setjes batterijen, een lader en 2 "condoompjes" besteld voor bij mijn Smok Mag kitje.

Was hard nodig. Had een een Vaporesso Cascade starter, die het niet meer goed deed (batterij) en gebruikte die nogsteeds als backup of als ik op pad ging en niet de "zware" Smok Mag mee wilde nemen. Maar ook vaak als ie leeg raakte en ik dat niet op tijd door had.
Nu toch maar wat meer batterijen voor de Smok Mag.

Onlangs een Vaporesso SKRR tank gekocht. Super tevreden mee. Was al zeer content met mijn Vaporesso Baby SE die ik had en kon niets vinden wat smaak evenaarde. Maar die SKRR is echt top. Was al lange tijd aan het wachten tot ie beschikbaar werd. Uiteraard met mesh coils. Heb die andere nog niet eens geprobeerd. Vind mesh echt geweldig.

Hooli-gan wijzigde deze reactie 14-12-2018 23:06 (3%)

• sugarlevi01
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-01 08:40
Hoe zit het tegenwoordig met import uit de US van liquids?
Mij lukt(e) het niet om volledig van de analogen af te komen. En ik wilde al een paar jaar lang WTA (whole tobacco alkaloids) uit proberen, maar die waren in het begin lastig om aan te komen. Imiddels niet meer. Recent een flesje van 120 besteld om eens uit te proberen. En het werkt dus heel goed, ik taal niet meer naar sigaretten.

Imiddels zit ik over de helft van het flesje, en wil een wat grotere hoeveelheid bestellen. Ook zodat ik niet voor elk flesje 14 euro inklaringskosten mag betalen om een paar euro belasting af te dragen.

Maar ik kan al die regelgeving echt niet meer bijhouden. Kom ik er mee weg om een halve liter nic houdende vloeistof van 12 of 24 mg in te voeren? Of zegt de douane bij controle dan jammerdebammer tegenwoordig?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

sugarlevi01 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:29:
Hoe zit het tegenwoordig met import uit de US van liquids?

Maar ik kan al die regelgeving echt niet meer bijhouden. Kom ik er mee weg om een halve liter nic houdende vloeistof van 12 of 24 mg in te voeren? Of zegt de douane bij controle dan jammerdebammer tegenwoordig?
Import vanuit de US is hetzelfde als die uit China. Tot € 22,00 (+/- U$ 25,00) is er niets aan de hand, daarboven ga je betalen, mits je er uitgepakt wordt of als de verzender aangeeft dat de waarde hoger is dan € 22,00.

Nee, een halve liter vloeistof met 12 of 24Mg Nic mag je (officieël) niet invoeren. De TPD is daar heel duidelijk in. Maximaal 20Mg Nic in een flesje van 10ml maximaal. Je kan er misschien met geluk niet uitgepakt worden, maar het zijn geen Chinezen die een lagere prijs opgeven. Grote kans dus dat het er uit gehaald wordt en in beslag genomen wordt, aangezien het volgens de TPD niet mag.

Zoek je Vg, Pg, Nicmix of Aroma's? Stuur dan een mailtje naar het mailadres in mijn profiel. Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:41
Kan iemand me verklaren waarom het roken van tabak vapes zo slecht op word gereageerd door mijn lichaam? Hiermee begonnen en toen overgestapt op de zoete vapes en toen ging het stukken beter. Laatst zag ik een koffie vape waar ook tabak in zat en ik ga er weer "bad" op zoals mijn generatie het zou noemen.

Allergie? Of zitten er echt tabak stoffen in?

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Audio-Technica ATH-M50X

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:05
[...]

Inmiddels mijn setjes batterijen en lader binnen. Helemaal top. Nogmaal bedankt voor de tip en links.

• analogworm
Hooli-gan schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:14:
[...]

Inmiddels mijn setjes batterijen en lader binnen. Helemaal top. Nogmaal bedankt voor de tip en links.
No worries, my pleasure.

• sugarlevi01
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-01 08:40
polopolo150 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:05:
Kan iemand me verklaren waarom het roken van tabak vapes zo slecht op word gereageerd door mijn lichaam? Hiermee begonnen en toen overgestapt op de zoete vapes en toen ging het stukken beter. Laatst zag ik een koffie vape waar ook tabak in zat en ik ga er weer "bad" op zoals mijn generatie het zou noemen.

Zolang de tabak niet een NET (Naturally Extracted Tobacco) is, zitten er als het goed is geen tabaksachtige stoffen in.

Het kan inderdaad wel zo zijn dat je op een van de smaakstoffen reageert.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:56
polopolo150 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:05:

In principe zou het niet uit moeten maken, tenzij je voor heel specifieke Esters allergisch bent die precies alleen in tabak aroma’s zitten.

In principe hebben ook die aroma’s niks te maken met tabak.

Ik maak zelf liquid waar ik NET in bijmeng. Dan zitten er wel tabakstoffen in.

Misschien wordt je gewoon onpasselijk van de smaak?

mijn systeem!

• Nikeau
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-01 18:55
Weet er iemand of er een webshop in Nederland ook housejuices verkoopt? Ik bestel meestal uit de UK, waar verschillende juices verkocht worden voor een mooie prijs (novajuice, vapourdepot, nomnomz etc). Alles in Nederland is zo verschrikkelijk duur.

• 1nsane
Nikeau schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 05:25:
Weet er iemand of er een webshop in Nederland ook housejuices verkoopt? Ik bestel meestal uit de UK, waar verschillende juices verkocht worden voor een mooie prijs (novajuice, vapourdepot, nomnomz etc). Alles in Nederland is zo verschrikkelijk duur.
Kan je dat wat specifieker maken?

Ik bestelde ooit bij roken.nl house liquids @2,95 per flesje oid maar ik was er niet van overdonderd, misschien een idee om zelf te gaan mixen in bulk? Dat scheelt een hoop centjes.

mijn systeem!

• auroortje
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-01 22:15

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Lekker bij www.savevape.nl bestellen bijv.
LIter base en smaakjes die jij wil. Zelf mixen en klaar.
Of je besteld shake'n vape....flesje smaakstof bijvullen tot de rand en schudden maar. FF paar dagen laten staan en klaar.
Op die manier kost het ook niet teveel.
Bestellen in buitenland is meestal duurder en je moet wachten

• SubSense
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-01 22:25
@sugarlevi01 Ik vape al bijna 9 jaar. En bestel al een jaar of 6 uit de US. Eigenlijk altijd Deadly Sin 12 mg bij Goodlife Liquids. Meestal 3 flessen van 120 ml. Soms meer. Nog nooit enige vorm van na heffing ontvangen. (Momenteel 35% korting bij Goodlife meen ik).

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:02
Omdat er vast weer een hoop nieuwe "stoppen met rokers" zijn: Een kleine ode aan een nieuwe tank/mod combinatie die ik heb, en mijn transitie daarnaartoe.

Grofweg een jaar geleden zijn we (mijn vrouw en ik) gestopt met roken en begonnen met vapen. De eerste combo was de Eleaf iStick Basic, deze werd ons aangeraden bij Unoroken in Tilburg.
Een absurd simpele combo van een mod met tank erin, die magnetisch aansluit. Op zich een prima apparaat om mee te beginnen. Ik snap dat winkels zoiets aanraden, hoewel ik denk dat de marges op dit soort start apparatuur ook wel behoorlijk is.
Wat me aan deze kit minder aansprak is de hoeveelheid druppeltjes die je binnen kreeg, hoe kort de coils mee gingen, en hoe veel je in de vape-ervaring afhankelijk was van hoe vol de batterij is. De mod werd geadverteerd met een opgeblazen nummer van 2300 mAh, maar ik schat hem soms in op de helft daarvan, vooral na een paar maanden.

Overall sloeg het aan, maar ik was niet super enthousiast over deze eerste kit. Omdat de interesse wel gewekt was ben ik wat verder gaan zoeken en uitgekomen bij de Aspire Zelos kit. Dat is een prima 50W mod met de Nautilus 2 tank. Dit was voor mij een wereld van verschil! De coils gingen véél langer mee en de tank rookte gewoon fijner met constantere damp. Daarnaast vond ik het erg prettig om te kunnen fine-tunen met een display, en fatsoenlijk zien hoeveel batterij er over was. Daarnaast is de ingebouwde batterij in de Zelos fenomenaal vergeleken met de Eleaf Basic.
Inmiddels ben ik nu al bijna een jaar happy met de Zelos kit, maar de Nautilus 2 heeft ook zeker nadelen. Bijvullen bijvoorbeeld is een heel gedoe. Afentoe moet hij (letterlijk) met een tang open, en de eerste paar trekjes na het bijvullen zijn nooit fijn. Hij heeft gelukkig nooit echt gelekt, maar wel regelmatig wat "zweet" van e-liquid. Bij het bijvullen is de coil bij mij maar twee of drie keer mee gekomen met het open schroeven, wat bij anderen ook vaak een probleem lijkt te zijn.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik ook nog een Vaporesso Target Mini besteld. Veel marketing en een optisch prachtige micro kit, maar de tank rookt gewoonweg niet zo heel lekker. Ook hier is bijvullen altijd een beetje een bevalling omdat je twee dingen moet losschroeven, waarvan één ook nog in omgekeerde richting, en de sleuf eigenlijk net te smal is. Wel een stuk beter dan bij de Nautilus 2.

Een week geleden was ik bij bestellen van e-liquids wat aan het zoeken en kwam ik de Innokin Zenith kit tegen. Leek interessant, maar ik was niet direct toe aan ook nog een andere mod (heb nog een reserve Aspire Zelos kit liggen). Daarbij vond ik ook de Zenith D22 tank. Die leek - in RVS uitvoering wel heel mooi te passen op de Vaporesso Target Mini mod (allemaal 22mm overigens).
Nu - na een paar dagen vind ik dit echt een match made in heaven voor een mini kit om mee te nemen. Ik denk er sterk aan om in de komende dagen nog een tweede (zwarte) Zenith D22 tank te bestellen en op mijn Zelos mod te schoeven.

Voordelen:
  • Tot nu toe de fijnste refill van tanks die ik heb.
  • Damp is goed; smaak en consistency is beter dan de Nautilus 2, of hij nu net vol is, of bijna leeg.
  • Formaat is prima, grofweg hetzelfde als de Vaporesso Guardian of Nautilus 2.
  • De coil (0.5 Ohm Plexus) is bedoeld voor MTL en doet dit ook perfect op 14-19W. Ik gebruik hem nu op 15,5W.
Nadelen:
  • Hij kan niet helemaal uit elkaar, dus schoonmaken op langere termijn is lastiger.
  • De 510 connector zit in de coil (yes really), da's niet echt een nadeel, maar als je meer tanks hebt dan mods staat hij niet zo lekker in z'n eentje recht-op.
Hoe dan ook, fijne combo die makkelijk in de jaszak past. Ik vape in de Nautilus 2 zo'n 1,2 ml tot 2 ml per dag, dus daarmee gaat de batterij ook prima een dag of twee mee.

Een plaatje erbij; met daarnaast de originele Guardian tank die op de mod zat, behalve dat daar een de RVS drip tip van de Nautilus op zit. Geen fantastische foto want ik hem hem zonder verdere speciale belichting gewoon even op een muismat gezet...

Voetnoten:
  • Ik had nog een Nautilus 2S in pre-order staan, die lost het bijvul probleem enigszins op, dus ik zal jullie een update van mijn ervaringen geven als deze binnen is. Vooralsnog gebruik ik beide combo's.
  • Wellicht laat ik me ook nog verleiden tot een Innokin Kroma-A Zenith kit, maar op dit moment lijkt dat niet echt nodig.
  • Verder realiseer ik me dat een hoop mensen hier MTL als beginner zien met een soort automatische transitie naar DTL. Ik zie dat toch niet echt zo, en met bescheiden MTL heb ik dus ook geen behoefte aan giga mods met meerdere 18650's of groter. Een mod zoals de Zelos gaat bij mij al een jaar mee met één keer per twee of drie dagen opladen.

SndBastard wijzigde deze reactie 06-01-2019 22:24 (11%)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:58

renzo4000

*Doh!*

Die zenith tank is ook een van de beste mtl tankjes met fabriekscoils, ik heb hem ook voor erbij als ik wat meer stealth wil vapen icm een qbox mod.

Thuis damp ik op verschillende combi's zoals een sqounker met een hcigar of gbox icm meestal de wotofo profile of pulse rda. Daarnaast is een Falcon tank met een smoant charon mod ook een fijne combi.

Je blijft lekker bezig zo. Stuk goedkoper dan analoge sigaretten..........toch?😅

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Galaxis
  • Laatst online: 15:00
Ik damp ook sinds oktober, intussen met een Pico 25 met Melo tank. Inmiddels ben ik zover dat ik waarschijnlijk een Smoant charon mini MOD ga aanschaffen met een flacon tank :) .

De reden dat ik een dual 18650 MOD wil is dat mijn pico 25 het niet lang uithoud op 75W met een batterij. Ik damp veel 80VG liquids met een HW3 coil of een mesh coil, dus ik vraag nogal wat vermogen van een single battery MOD.

• analogworm
SndBastard schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:17:
  • Verder realiseer ik me dat een hoop mensen hier MTL als beginner zien met een soort automatische transitie naar DTL. Ik zie dat toch niet echt zo, en met bescheiden MTL heb ik dus ook geen behoefte aan giga mods met meerdere 18650's of groter. Een mod zoals de Zelos gaat bij mij al een jaar mee met één keer per twee of drie dagen opladen.
Nee joh, er zijn genoeg 'Tootlepuffers' :Y)

En besides MTL heeft ook voordelen zoals minder Juice consumptie, kleinere wolken en dus makkelijker stealth vapen.

• SubSense
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-01 22:25
Ik ben ook al jaren een MTL vaper, aantal keer DTL geprobeerd, maar vind het niks. Als je trouwens echt stealth wil vapen, inhaleer dan diep en hou de damp lekker lang in. Je zal merken dat er dan bijna geen damp meer uit komt. Denk niet dat deze techniek werkt met DTL. Ik vape overigens met een Eleaf iStick Pico, met een Aspire Nautilus Mini. Voor mij een perfecte set (met coils van 1.6 ohm, 12 mg nico, 3-4 ml per dag).

• S8nder
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10-01 09:20
Ik vape zelf al 2 jaar. Veel verschillende mods gehad in die tijd, ben nu al een tijdje gesettled met een KangerTech KBox 70 en een Aspire Triton Mini. Vape zelf op 12 watt met 1.6 ohm coils. Enige reden voor die overkill mod was de batterij. 4000 mAh is echt chill.

Mijn all day vapes zijn Northern Lights van Halycon Haze en Baie Creme van Cosmic Fog.

Gezien de discussie hierboven, ik ben absoluut een MTL vaper.

• analogworm
SubSense schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:58:
Ik ben ook al jaren een MTL vaper, aantal keer DTL geprobeerd, maar vind het niks. Als je trouwens echt stealth wil vapen, inhaleer dan diep en hou de damp lekker lang in. Je zal merken dat er dan bijna geen damp meer uit komt. Denk niet dat deze techniek werkt met DTL. Ik vape overigens met een Eleaf iStick Pico, met een Aspire Nautilus Mini. Voor mij een perfecte set (met coils van 1.6 ohm, 12 mg nico, 3-4 ml per dag).
Ow dat werkt ook wel met direct lung.. Moet je alleen wat langer je adem in houden :X >:)

• 1nsane
analogworm schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Ow dat werkt ook wel met direct lung.. Moet je alleen wat langer je adem in houden :X >:)
Mja, dat werkt bij MTL prima maar ik vind het zelf niet zo’n goed idee dat te doen met de wolken van een DL.. het is de bedoeling dat je juist langer met je longen doet met vapen :-P

Ik gebruik al tijden een Q16 en kwam er van de week achter dat je ook aftermarket coils hebt voor de Q16 (schijnbaar meerdere merken zelfs).

Ik heb een doosje Vader D40 coils besteld. Die zitten op 1,4 ohm ipv de 1,6 of 1,2 van Justfog zelf waarvan ik altijd de laatste gebruik.

Kostte me wel 3 euro incl verz! Voor een doosje van 5..

Ik had laatst al een doosje van Justfog 1,2 ohm waarvan ik 3 van de 5 weg kon knikkeren omdat ze ondanks goed voordrippen en wachten naar verbrand haar smaakten... ik weet dat er wel eens een slechte tussen kan zitten maar dit slaat nergens op natuurlijk voor OEM coils..

Ik ben wel benieuwd wat hier de kwaliteit van gaat zijn!

Ze zijn 1,4 ohm wat voor mijn idee een goede balans is. De 1,6 vind ik te flauw en de 1,2 goed maar die vreten mn batterij en liquid en ik heb het idee dat de batterij er ook harder van slijt dus we gaan het maar proberen, voor die 3eu incl verz is het wel het proberen waard!

mijn systeem!

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:46
@1nsane al eens een rebuildable overwogen? Ik zet om de dag een nieuwe coil en wick in mijn tankje. Kost me 20 cent :)

• Undy
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-01 17:16
Zarathustra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:33:
@1nsane al eens een rebuildable overwogen? Ik zet om de dag een nieuwe coil en wick in mijn tankje. Kost me 20 cent :)
een nieuwe coil is niet eens nodig. Die kun je schoon gloeien tenzij je titanium of nikkel coil damt.
Met Kanthal, NiChrome en Stainless kun je wel 3 of meer maanden doen

• Zarathustra
Ik gebruik eenvoudige spaced coils. Maak er 50 uit een rolletje van 5€. Waarom zou ik het risico nemen op metalen in de damp of andere zooi door het schoon branden? https://www.vapingpost.co...-dont-dry-burn-your-coil/

• 1nsane
Zarathustra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:33:
Jawel hoor :-) ik heb ook nog een Vaporesso Swag maar ik ben toch meer een MTL vaper. Geeft me genoeg smaak en voldoening met mn zelf gebrouwen NET liquid. DL is soms wel nice maar tell me, zijn er dan ook MTL rebuildables?

mijn systeem!

• Zarathustra
Jazeker @1nsane ! Schijnt iets van de afgelopen twee jaar te zijn. Siren 2 is een aanrader, eenvoudig te bouwen / wicken en kan niet lekken (dat schijnt een euvel te zijn van veel RTA's). Heb ook de Augvape merlin mtl rta, fijn tankje maar bij hervullen altijd iets lekkage (even uitschudden en het is opgelost, niet handig buiten de deur)

Zarathustra wijzigde deze reactie 11-01-2019 18:25 (8%)
Reden: Augvape heet dat merk niet Geekvape

• dubbeldekkert
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-01 00:26
Galaxis schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:29:
Ik damp ook sinds oktober, intussen met een Pico 25 met Melo tank. Inmiddels ben ik zover dat ik waarschijnlijk een Smoant charon mini MOD ga aanschaffen met een flacon tank :) .

De reden dat ik een dual 18650 MOD wil is dat mijn pico 25 het niet lang uithoud op 75W met een batterij. Ik damp veel 80VG liquids met een HW3 coil of een mesh coil, dus ik vraag nogal wat vermogen van een single battery MOD.
Buiten dat je batterij het niet lang vol houdt ben je ze ook aan het pushen met 75 Watt.

Je trekt er dan dik 23 Ampère uit als je batterij bijna leeg is (75W / 3,2V = 23,4A).

Dus ik hoop dat je een goede batterij met een minimale 25A continuous discharge rating gebruikt. Je Pico zal als het goed is ook al in de beveiliging schieten en al snel 'low battery' aangeven en niet meer vuren.

Een dual 18650 mod zou dan niet alleen langer meegaan, maar ook veiliger zijn. Je vraagt dan, wanneer je batterijen leeg raken en de 6,4 Volt naderen (er vanuit gaande dat ze in de Smoant Charon in serie staan), 'maar' 11,7 Ampère van ze.

dubbeldekkert wijzigde deze reactie 12-01-2019 02:43 (20%)

• analogworm
dubbeldekkert schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 02:03:
[...]

Buiten dat je batterij het niet lang vol houdt ben je ze ook aan het pushen met 75 Watt.

Je trekt er dan dik 23 Ampère uit als je batterij bijna leeg is (75W / 3,2V = 23,4A).

Dus ik hoop dat je een goede batterij met een minimale 25A continuous discharge rating gebruikt. Je Pico zal als het goed is ook al in de beveiliging schieten en al snel 'low battery' aangeven en niet meer vuren.

Een dual 18650 mod zou dan niet alleen langer meegaan, maar ook veiliger zijn. Je vraagt dan, wanneer je batterijen leeg raken en de 6,4 Volt naderen (er vanuit gaande dat ze in de Smoant Charon in serie staan), 'maar' 11,7 Ampère van ze.
voor de volledigheid; je bedoelt 11,7A per batterij. Maar goed een VTC5A trekt ook de 23 prima, zij het wat kort

analogworm wijzigde deze reactie 12-01-2019 09:47 (10%)

• 1nsane
Zarathustra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:13:
Jazeker @1nsane ! Schijnt iets van de afgelopen twee jaar te zijn. Siren 2 is een aanrader, eenvoudig te bouwen / wicken en kan niet lekken (dat schijnt een euvel te zijn van veel RTA's). Heb ook de Augvape merlin mtl rta, fijn tankje maar bij hervullen altijd iets lekkage (even uitschudden en het is opgelost, niet handig buiten de deur)
Oke, ik zit er wel eens over na te denken om een rebuildable te halen maar voor nu is het me eigenlijk het gerommel nog niet waard. Ik maak al zelf mn liquids en daar spaar ik al veel mee uit.

Gisteren een nieuwe J Easy 9 binnengekregen, tientje via Ali. Merk nu pas echt dat de oude mod écht op was, die deed het nauwelijks nog een dag terwijl ik zeker niet continu sta te vapen.

Deze nieuwe is na een dag nog niet eens op de helft :-)

Wat ik wel wil gaan doen is een goede MTL tank halen op den duur die op mn Vaporesso Swag past, zag al voorbij komen dat de Zenith een goede is met goede coils die lang meegaan ook. Moet wel max 22mm zijn anders past het volgens mij niet.

Nog andere suggesties? Liefst iets wat net zo goed werkt als mn Q16 clearomizer (dat wil zeggen: relatief eenvoudig te vullen maar vooral ook lekvrij) en goede wolkjes natuurlijk :-)

Vond die Zenith wel wat prijzig trouwens, zal ook wel komen omdat ze degelijk zijn.

mijn systeem!

• dubbeldekkert
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-01 00:26
analogworm schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:45:
[...]

voor de volledigheid; je bedoelt 11,7A per batterij. Maar goed een VTC5A trekt ook de 23 prima, zij het wat kort
Dat is precies wat ik zeg, mits hij een dual 18650 mod aanschaft.

Z'n huidige Pico 25 is single 18650. Met 75 Watt vraagt hij gewoon veel van z'n enkele batterij, die waneer vol, ook gewoon 18 Ampère moet leveren.
En dan laten we efficiëntie van de mod nog buiten beschouwing.

Een VTC5A is dus inderdaad wel aan te raden.

dubbeldekkert wijzigde deze reactie 12-01-2019 11:43 (5%)

• Zarathustra
@1nsane ik damp nu twee maanden en ben vrij snel overgestapt op de mtl rta's. Kan dus weinig zeggen over tankjes met fabriekscoils. Heb wel reviews gekeken en de Zenith en Nautilis 2 leken de beste.

Het lang(er) mee gaan van coils geloof ik niet echt. De coils in mijn k3 zouden zeker een week mee moeten gaan. Na een dag of vier ging de smaak al achteruit. Heb de coil uit elkaar gehaald en die was behoorlijk smerig. Geen dry hits hehad. Idem voor m'n rta's, na twee dagen is het katoen vaak al bruin / zwartig (met koffie liquid nog eerder ;)) Dat bij 5ml per dag.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

Vanochtend begon mijn Samsung 21700 te roken omdat hij sluiting maakte toen ik hem uit de lader haalde, omdat de wrap beschadigd was... Die wrap is toch vrij gevoelig. Gelijk maar andere batterijen besteld

Efest 21700 3700mAh - 35A is het geworden

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• 1nsane
Zarathustra schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:30:
@1nsane ik damp nu twee maanden en ben vrij snel overgestapt op de mtl rta's. Kan dus weinig zeggen over tankjes met fabriekscoils. Heb wel reviews gekeken en de Zenith en Nautilis 2 leken de beste.

Het lang(er) mee gaan van coils geloof ik niet echt. De coils in mijn k3 zouden zeker een week mee moeten gaan. Na een dag of vier ging de smaak al achteruit. Heb de coil uit elkaar gehaald en die was behoorlijk smerig. Geen dry hits hehad. Idem voor m'n rta's, na twee dagen is het katoen vaak al bruin / zwartig (met koffie liquid nog eerder ;)) Dat bij 5ml per dag.
Mwah, ik denk ook niet dat je het in orde van dagen uit kunt drukken, het gaat er meer om hoeveel liquid je er doorheen paft.

Die Series 14/16 coils van Justfog blijven (de 1,6ohm) doorgaans wel 2 a 3 flesjes van 10ml goed.

De 1,2ohm coils doen het beduidend korter bij mij, denk dat 2 flesjes absoluut de max is als het een goede coil is. Dan zijn de laatste pufjes al behoorlijk ranzig dus ik hou het maar op 1,5 flesje.

Nu mix ik het zelf maar ik heb daarin geen verschil gemerkt tussen zonder NET of mét NET (1,5%). Ze lijken gewoon net ff te heet te worden voor de constructie en de batterij vind het ook niet heul fijn. Ik zet hem ook nooit op 4,8v maar eerder net onder of op 4v.

De 1,6 is voor het apparaat denk ik het beste maar ik moet hem dan wel richting de 4,8v (net eronder) zetten om lekker te vapen, alsnog gaan die dan wel iets langer mee.

Ben daarom wel benieuwd naar de aftermarket 1,4ohm die ik besteld heb :-)

mijn systeem!

• 1nsane
Catch22 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:34:
Vanochtend begon mijn Samsung 21700 te roken omdat hij sluiting maakte toen ik hem uit de lader haalde, omdat de wrap beschadigd was... Die wrap is toch vrij gevoelig. Gelijk maar andere batterijen besteld

Efest 21700 3700mAh - 35A is het geworden
Oei das niet best en link ook.

mijn systeem!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:54

Domino

30 Watts and overheating...

1nsane schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:53:
[...]

Oei das niet best en link ook.
Staat gewoon op Mooch zijn lijstje: https://www.e-cigarette-f...commended-batteries.7593/

Zal best een goede accu zijn dus.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Domino schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Staat gewoon op Mooch zijn lijstje: https://www.e-cigarette-f...commended-batteries.7593/

Zal best een goede accu zijn dus.
Toch haal ik liever een batterij van 1 van de grote 3, te weten : LG, Samsung of Sony. Voor de prijs hoef je het niet te laten, het scheelt weinig in aanschafkosten.

• Domino

Domino

VapingQueen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:13:
[...]

Toch haal ik liever een batterij van 1 van de grote 3, te weten : LG, Samsung of Sony. Voor de prijs hoef je het niet te laten, het scheelt weinig in aanschafkosten.
Ken jij een 21700 van LG of Sony? Of een Fatsoenlijke voorraad van de Samsung 30T?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Domino schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:23:
[...]

Ken jij een 21700 van LG of Sony? Of een Fatsoenlijke voorraad van de Samsung 30T?
Van LG of Sony niet, maar van Samsung wel volgens je eigen linkje. Aangezien ik nog steeds de populaire 18650 batterijen gebruik, kijk ik eigenlijk nooit naar een andere maat aangezien die voor mij niet interessant of bruikbaar zijn.

Edit 01: Nkon heeft zowel de Samsung 30T alsook de 40T op voorraad.

VapingQueen wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:33 (7%)

• Domino

Domino

VapingQueen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:29:
[...]

Van LG of Sony niet, maar van Samsung wel volgens je eigen linkje. Aangezien ik nog steeds de populaire 18650 batterijen gebruik, kijk ik eigenlijk nooit naar een andere maat aangezien die voor mij niet interessant of bruikbaar zijn.
Ik gebruik ook nog 18650's, daar is niks mis mee (25R overigens).
Maar @Catch22 moest een 21700 hebben, en de rest van de 'discussie' gaat daar dan over.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Domino schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Maar @Catch22 moest een 21700 hebben, en de rest van de 'discussie' gaat daar dan over.
Mijn edit gaat ook over 21700's.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

Domino schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Die efest zijn vast prima. Ik ben naar 27 watt gegaan zodat mijn wicks langer meegaan in de profile dus het maakt allemaal weinig uit. Zou dit nog wel op een oude laptop batterij kunnen doen

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Catch22 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Zou dit nog wel op een oude laptop batterij kunnen doen
Jij liever dan ik, ik heb mijn vingers lief.... ;)

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:02
Ik heb me in dit topic een paar posts geleden lovend geuit over de Innokin Zenith D22 tank. Nu wil ik ook een setje voor mijn vrouw samenstellen om deze te pairen met een Eleaf iStick Pico 75W.
Dat wordt mijn eerste mod met een 18650. Nu ben ik op zoek naar welke batterij ik het beste kan gebruiken en wordt ik altijd een beetje bang van spannende verhalen.

Ik kan al wel voorspellen dat mijn vrouw niet echt een voltmeter gaat gebruiken, maar dat de batterij ook alleen in de mod geplugd gaat worden. Ik verwacht dat hij afentoe 24 uur achter elkaar ingeplugd gaat zijn, maar niet vaak en ook niet langer dan dat.

Uitgegaan van een flat top en een behoefte van zo'n 2500 mAh (hoeft niet veel meer te zijn); zien jullie redenen om voor iets anders dan een Samsung INR18650-25R 2500mAh - 20A te gaan? De tank zal max 20W doen...

Volgens mij is de Pico gewoon een regulated mod, dus uit het lijstje van hierboven zie ik best een paar goeie opties, maar staat deze ook genoemd als all-round goede 18650...
Voordeel van de Samsung 25R lijkt me dat je hier uiteindelijk ook nog een wat heftiger wattage mee zou kunnen trekken.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

SndBastard schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:09:
Ik heb me in dit topic een paar posts geleden lovend geuit over de Innokin Zenith D22 tank. Nu wil ik ook een setje voor mijn vrouw samenstellen om deze te pairen met een Eleaf iStick Pico 75W.
Dat wordt mijn eerste mod met een 18650. Nu ben ik op zoek naar welke batterij ik het beste kan gebruiken en wordt ik altijd een beetje bang van spannende verhalen.

Ik kan al wel voorspellen dat mijn vrouw niet echt een voltmeter gaat gebruiken, maar dat de batterij ook alleen in de mod geplugd gaat worden. Ik verwacht dat hij afentoe 24 uur achter elkaar ingeplugd gaat zijn, maar niet vaak en ook niet langer dan dat.

Uitgegaan van een flat top en een behoefte van zo'n 2500 mAh (hoeft niet veel meer te zijn); zien jullie redenen om voor iets anders dan een Samsung INR18650-25R 2500mAh - 20A te gaan? De tank zal max 20W doen...

Volgens mij is de Pico gewoon een regulated mod, dus uit het lijstje van hierboven zie ik best een paar goeie opties, maar staat deze ook genoemd als all-round goede 18650...
Voordeel van de Samsung 25R lijkt me dat je hier uiteindelijk ook nog een wat heftiger wattage mee zou kunnen trekken.
Op zich is de Samsung 25R een goede keuze, niets aan op te merken. Vergelijkbare batterijen zijn bv. de Sony VTC5 en 6 en de LG HG2. Voordeel van de VTC6 en de HG2 zijn dat ze iets meer mAh's hebben (3000 ipv 2500) en het iets langer uithouden. Je kan ook kijken voor de Sony VTC5A, maar dan moet je toch wel boven de 60 Watt gaan dampen, anders is het maar luxe.

• Zarathustra
Iedere batterij gaat vervelend doen als er sluiting is.... Als de sleeve beschadigd is: onder andere bij Ali kun je nieuwe sleeves bestellen. Kun je met een fohn eenvoudig plaatsen / laten shrinken.

Verder koop ik ook alleen merk batterijen en check bij Mooch of de specificaties kloppen. Wat je niet wilt is een batterij overbelasten. Binnen de specificaties is er niets aan de hand. Heb met 15 ampere batterijen prima kunnen dampen in een 75watt istick pico 75 - dat bij 10 watt :)

@1nsane ik schreef ook 'bij 5ml per dag', op zich zeggen het aantal dagen dat een coil meegaat inderdaad weinig tot niets. 10-20 ml komt aardig overeen met wat ik merk: 10 ml is ok, daarboven gaat de smaak achteruit en ziet de coil er niet meer fris uit.

Hoop dat je nieuwe coils bevallen.

Ik heb intussen zelfs wat vloeistof lekkage gehad in de Siren 2... Die was tot nu toe lekvrij... Kayfun Prime (clone) gaat nu dan wel weer lekvrij :) Nog twee MTL RTA's onderweg. Misschien moet ik, als ik ze alle zes ruim getest heb, eens een review plaatsen hier.

@queen, heeft iemand al eens melding gedaan van je (vermoedelijk) illegale handel?

Zarathustra wijzigde deze reactie 16-01-2019 20:26 (3%)

• Zarathustra
@SndBastard ik heb in mijn eleaf pico 75 zonder problemen met een oude 10 ampere (vrij laag dus) 18650 batterij van een onbekend merk zitten dampen. Ging prima op 10-20 watt. Toen ik om uit te proberen het ding op 50 watt zette (veel te hoog dus) gaf de pico netjes aan dat dat niet lukte met die batterij. Zolang je de pico niet in de stand 'bypass' zet (dan zet je de regulatie dus uit) gaat het goed.

• Galaxis
  • Laatst online: 15:00
Vorige week mijn Pico 25 in de kast gezet en mijn nieuwe MOD in gebruik genomen, de Smoant Naboo. Hele fijne MOD. Ik kan nu gewoon de hele dag door mooie wolken blazen zonder de batterijen te vervangen :) .

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True