Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 85 ... 103 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 19:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

418O2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:59:
Profile en Pulse x binnen. Fijne combi! De Pulse is mooi klein en de profile geeft een bak smaak en spettert nooit.

Pulse x rda lijkt ook niet verkeerd. Heb er nu de meegeleverde ni80 coils in, maar die geven in mijn beleving de eerste dagen vaak een bijsmaak
Weet je zeker dat het niet de cotton is die je proeft? Ik heb met ni80 in een dripper eigenlijk nooit een bijsmaak... In een tankje als het net niet goed genoeg wickt wel. Als ik hem beter wick is het ook hier opgelost. Ik gebruik Cotton Bacon Prime trouwens.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 03:05
Gisteren mn vaporesso luxe van ecigone binnen gekregen, moet zowat de meest deftige gebouwde mod zijn die ik in 4 jaar heb gehad.

Super solide fire button met solide click,stevige magneten en 0 play op de batterij cover, deftige 510 plate, voelt ook heel solide met die zinc alloy randen en metalen batterijcover, eigenlijk dus de best gebouwde mainstream mod die ik ooit heb gehad.

Maar dat was eigenlijk ooit ook al zo met een vaporesso attitude die ik ooit heb gehad en de revenger x van een vriend ook.
Nu nog wachten op mn vtc5as en xtar charger van nkon, huidige 18650s die ik heb zijn op qua levendsduur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 15:08
DAMAGE schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:37:
[...]

Weet je zeker dat het niet de cotton is die je proeft? Ik heb met ni80 in een dripper eigenlijk nooit een bijsmaak... In een tankje als het net niet goed genoeg wickt wel. Als ik hem beter wick is het ook hier opgelost. Ik gebruik Cotton Bacon Prime trouwens.
Ja dat weet ik wel zeker, want ik gebruik dezelfde cotton als altijd (ook de prime). Heb dat eerder ook al eens gehad. Zal hem eens herbouwen met kanthal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 22:21
418O2 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:02:
[...]

Ja dat weet ik wel zeker, want ik gebruik dezelfde cotton als altijd (ook de prime). Heb dat eerder ook al eens gehad. Zal hem eens herbouwen met kanthal.
Reinig je je coils voordat je ze gaat gebruiken?
Er zit waarschijnlijk veel vuil op vanuit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

VS legt "zoete e-sigaret aan banden, de hetze tegen dampen gaat weer een stapje verder. Kijken hoe lang het duurt voordat met hier ook in de EU weer de kolder in de kop krijgt en dampen verder aan banden gaat leggen dan dat het nu al is.

https://www.ad.nl/buitenl...aret-aan-banden~ad06e641/

Misschien een idee om onder de 18 of 21 jaar alleen Nicvrije liquid te gaan verkopen? Of vreest men in de VS ook dat er minder belasting/accijnzen binnenkomt door het dampen?

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Undy schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:41:
[...]

Reinig je je coils voordat je ze gaat gebruiken?
Er zit waarschijnlijk veel vuil op vanuit de fabriek.
Ja ik brandt ze schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
@418O2 Dan ligt die vervelende bijsmaak waarschijnlijk aan de slechte kwalteit chinese draad.
Er zullen dan veel onzuiverheden in zitten.
Daarom ben ik geen fan van coils of draad uit china.

Het is ook raadzaam om niet meteen schoon te branden maar eerst met afwasmiddel en een oude tandenborstel de coils te reinigen. Daarna uiteraard intensief schoonspoelen en dan pas te laten gloeien.
Dit is om het vuil wat er vanuit de fanriek op zit niet in te laten branden in het metaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Undy op 09-11-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-04 15:00
Undy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:49:
[...]

@418O2 Dan ligt die vervelende bijsmaak waarschijnlijk aan de slechte kwalteit chinese draad.
Er zullen dan veel onzuiverheden in zitten.
Daarom ben ik geen fan van coils of draad uit china.
8)7 +90% van de vapes, coils en draad komt van china. Er zit idd rommel tussen maar veralgemenen is nooit correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
rednaz420 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:34:
[...]

8)7 +90% van de vapes, coils en draad komt van china. Er zit idd rommel tussen maar veralgemenen is nooit correct.
Inderdaad, en daar kijkt men een stuk minder nauw op verontreinigingen in het metaal.
Daarom bouw ik mijn eigen coils met westerse draad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 13:30
LankHoar schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:51:
Anders kom je in een kleine vape winkel, vraag je om een coil voor de Justfog Q16, zeggen ze dat ze die niet kennen, en hij er wel heel antiek uitziet wanneer je hem laat zien. "Die laat het voltage zien i.p.v. wattage? Dat is wel heel ouderwets. Waar heb je die gekocht dan? Nee nog nooit van gehoord". Euhm, volgens mij zijn die dingen best populair (in ieder geval om mij heen en hier in deze thread ook voldoende die hem gebruiken) en zou iedere zichzelf respecterende vape winkel die moeten kennen :+

Ik ben erachter gekomen dat ik een nare kriebel in mijn keel krijg van sommige liquids.. Met Cosmic Fog helemaal geen last van, bij Salt dan weer wel. Smaakt verder prima, maar wanneer ik een redelijke teug neem begin ik meteen te hoesten. Bij sommige andere liquids heb ik het ook, en kan zo nog geen patroon ontdekken. Zou dat een allergie kunnen zijn voor een van de ingrediënten?
Haha, die vapestore zou ik lekker links laten liggen voortaan.

Je zie die Q16 op elke straathoek..

Zeker zo’n figuur die wat willekeurig prijzige apparaatjes gekocht heeft en dan doet of ie er verstand van heeft.

Qua liquids, misschien toch te veel PG?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:14

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:24:
[...]

Haha, die vapestore zou ik lekker links laten liggen voortaan.

Je zie die Q16 op elke straathoek..

Zeker zo’n figuur die wat willekeurig prijzige apparaatjes gekocht heeft en dan doet of ie er verstand van heeft.

Qua liquids, misschien toch te veel PG?
Ben toch weer naar die shop geweest, omdat ze de enige in de omgeving zijn die Cosmic Fog in grotere hoeveelheden verkopen :X Deze keer een heel geschikte vent, die zelf ook liquids mixt en me 2 flesjes mee gaf om te proberen. Top!

Zojuist ook mijn eerste keer "zelf gemixt", d.w.z. 60 ml Cosmig Fog in een grotere fles gegoten en daar 2 10ml nic boosters bij. Wat me direct opvalt: deze vloeistof is doorzichtig, waarals de 10ml die standaard nicotine heeft bruinachtig is. Ook lijkt hij een tikje anders te ruiken. Is dat normaal?

En ik denk idd dat het aan de PG ligt, want zodra ik 50+ VG heb dan lijkt er niets aan de hand.. d:)b

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
LankHoar schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:00:
[...]

Ben toch weer naar die shop geweest, omdat ze de enige in de omgeving zijn die Cosmic Fog in grotere hoeveelheden verkopen :X Deze keer een heel geschikte vent, die zelf ook liquids mixt en me 2 flesjes mee gaf om te proberen. Top!

Zojuist ook mijn eerste keer "zelf gemixt", d.w.z. 60 ml Cosmig Fog in een grotere fles gegoten en daar 2 10ml nic boosters bij. Wat me direct opvalt: deze vloeistof is doorzichtig, waarals de 10ml die standaard nicotine heeft bruinachtig is. Ook lijkt hij een tikje anders te ruiken. Is dat normaal?

En ik denk idd dat het aan de PG ligt, want zodra ik 50+ VG heb dan lijkt er niets aan de hand.. d:)b
De kant en klare liquid heeft het steepen al doorlopen.
De liquid waar je zelf de nic shots bij aanvult moet nog steepen.

Het is ook handig om te weten dat nicotine bij blootstelling aan uv licht, warmte en zuurstof donkerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Undy schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:37:
[...]

De kant en klare liquid heeft het steepen al doorlopen.
De liquid waar je zelf de nic shots bij aanvult moet nog steepen.

Het is ook handig om te weten dat nicotine bij blootstelling aan uv licht, warmte en zuurstof donkerder wordt.
Ah, dus vandaar dat het nu ook anders smaakt? :+ Ik heb het namelijk direct na het mengen al in mijn vape gedaan.

Wat zou ik eigenlijk moeten doen (heeft een linkje met goede instructies evt.)? Ik wil best zelf zoeken, alleen weet niet wat precies toepasbaar is in mijn situatie (ik zie vooral mix instructies voor smaak + PG + VG + nicotine, weet niet of dat hetzelfde werkt?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
LankHoar schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:42:
[...]

Ah, dus vandaar dat het nu ook anders smaakt? :+ Ik heb het namelijk direct na het mengen al in mijn vape gedaan.

Wat zou ik eigenlijk moeten doen (heeft een linkje met goede instructies evt.)? Ik wil best zelf zoeken, alleen weet niet wat precies toepasbaar is in mijn situatie (ik zie vooral mix instructies voor smaak + PG + VG + nicotine, weet niet of dat hetzelfde werkt?)
De steeptijd is vaak afhankelijk van de gebruikte aroma's.
Vaak is een week of twee wel genoeg, maar custard vapes worden vaak vanaf een week of 4 pas goed.
De beste manier om te steepen is zo donker mogelijk en koel bewaren. Niet in de koelkast want dat vertraagt het proces. Om de dag een keer goed schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rednaz420 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:34:
[...]

Ik loop hier al even mee, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt.

Denk ook dat uiteindelijk die meuk allemaal uit dezelfde fabrieken komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Undy schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:23:
[...]

De steeptijd is vaak afhankelijk van de gebruikte aroma's.
Vaak is een week of twee wel genoeg, maar custard vapes worden vaak vanaf een week of 4 pas goed.
De beste manier om te steepen is zo donker mogelijk en koel bewaren. Niet in de koelkast want dat vertraagt het proces. Om de dag een keer goed schudden.
Ik heb het liquid in een flesje gedaan en die ongeveer een minuut hard geschud. Nu dus koel en donker wegzetten, om de dag eens schudden, en dan over een week of anderhalf eens proeven? Komt voor de bakker, thanks ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
LankHoar schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:00:
[...]

Dat dus, PG heb je wel nodig omdat dat de smaakaromas beter draagt maar VG is zachter voor je keel en zorgt voor meer damp.

Ik heb zelf 60/40 (VG/PG) en dat bevalt prima.

Dat van de kleur en geur, zoals anderen al aanhaalden, je liquid moet nog steepen.

Na een week of 2 a 3 zou het al een stuk meer moeten lijken op de kant en klare.

Je kan dat proces versnellen trouwens door je flesjes in een ultrasoon reiniger te steken of je flesjes een paar keer “au bain Marie” te verwarmen en te schudden hoewel dat laatste niet per se mn voorkeur heeft al snap ik dat niet iedereen een ultrasoon reiniger heeft staan :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:13

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ik heb een hoop geleerd van dit topic toen ik net begon met vapen. Nu wil ik de volgende stap gaan maken; zelf liquid maken.

Is een recept-check hier welkom? Ik ben even benieuwd of ik het allemaal goed begrijp.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:45
Zou niet inzien waarom niet?
Gooi 'em d'r maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:06:
[...]

Dat dus, PG heb je wel nodig omdat dat de smaakaromas beter draagt maar VG is zachter voor je keel en zorgt voor meer damp.

Ik heb zelf 60/40 (VG/PG) en dat bevalt prima.

Dat van de kleur en geur, zoals anderen al aanhaalden, je liquid moet nog steepen.

Na een week of 2 a 3 zou het al een stuk meer moeten lijken op de kant en klare.

Je kan dat proces versnellen trouwens door je flesjes in een ultrasoon reiniger te steken of je flesjes een paar keer “au bain Marie” te verwarmen en te schudden hoewel dat laatste niet per se mn voorkeur heeft al snap ik dat niet iedereen een ultrasoon reiniger heeft staan :-P
Toch bijzonder dat Cosmic Fog met 70/30 (VG/PG) zo ontzettende veel smaak heeft dan. Ik ga het op hoge VG gehaltes houden.

Ik bezit ook geen ultrasoon reiniger, dus ik zal au bain Marie de volgende keer onthouden :+ Nu zit he liquid al in de fles, dus duurt het maar iets langer. Houd ik het even op het gingerbread smaakje dat ik nu heb, die smaakt ook lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
LankHoar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:43:
[...]

Toch bijzonder dat Cosmic Fog met 70/30 (VG/PG) zo ontzettende veel smaak heeft dan. Ik ga het op hoge VG gehaltes houden.
Kan simpelweg meer smaakstof in zetten
Ik bezit ook geen ultrasoon reiniger, dus ik zal au bain Marie de volgende keer onthouden :+ Nu zit he liquid al in de fles, dus duurt het maar iets langer. Houd ik het even op het gingerbread smaakje dat ik nu heb, die smaakt ook lekker.
Wat ik doe, is een laag warm water in de wasbak zetten en dan de flesjes daar in zetten. Als je dan even schud, dan mengt het sneller. Na het schudden nog even een tijdje zonder dop wegzetten om te laten luchten (wordt vaak aangeraden, weet niet zeker of het echt wat doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:13

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Komt ie dan :) Wat ik voor de eerste keer zocht is een recept waar ik 'gewoon' enkele hele flesjes nicotine en aroma aan kan toevoegen, en dan aanvullen met base. Ik wil (nog) niet bezig gaan met spuitjes om afwijkende hoeveelheden toe te voegen.

Facts:
Ik wil uiteindelijk 100ml liquid met 6mg/ml nicotine. Bij voorkeur 70/30 PG/VG.
De nicbooster is 20mg/ml en 50/50 PG/VG
De aroma heeft een aanbevolen mengverhouding van 10% en is 100% PG

Assumpties:
Wanneer ik 30ml nicbooster en 10ml aroma heb, moet hier nog 60ml base bij. In verband met de afwijkende verhoudingen van de nicbooster en aroma, zou dit 45ml PG en 15ml VG moeten zijn om tot de 70/30 te komen. Ofwel 75/25 PG/VG. Nu bestaat die verhouding helaas niet, en ik heb ook geen losse PG en VG.

Nu heb ik wel base van 70/30 PG/VG. Als ik daar 60ml van neem en de boel doorreken dan zou de verhouding PG/VG uiteindelijk 67/33 zijn.

Vragen:
Reken ik goed, met name de hoeveelheid nicotine. Ik wil geen overdose :)
Klopt het dat de mengverhouding van aroma letterlijk betekent hoeveel % van je liquid uit de aroma moet bestaan
Klopt mijn uiteindelijke berekening van 67/33 en ga ik daar heel veel van merken (VG is stroperiger, maar hoeveel stroperiger gaat het worden met 3 verschil)

Wat betreft steepen, ik begreep dat hier niet per aroma een standaard voor is? Ik begin met iets fruitigs, en dat had vrij kort nodig. Klopt het dat het gewoon trial/error is, dus na 2 dagen even proberen, en anders nog door laten steepen?

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

418O2 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:09:
[...]

Kan simpelweg meer smaakstof in zetten

[...]

Wat ik doe, is een laag warm water in de wasbak zetten en dan de flesjes daar in zetten. Als je dan even schud, dan mengt het sneller. Na het schudden nog even een tijdje zonder dop wegzetten om te laten luchten (wordt vaak aangeraden, weet niet zeker of het echt wat doet).
Klopt, door het verwarmen wordt de VG dunner en laat de PG en aroma zich makkelijk mixen door de Vg, doe dit wel op maximaal 40 tot 45 graden Celsius, daarboven krijg je een degradatie van de Nic, het kan dus wel warmer, maar dan moet je de Nic later toevoegen. Het "open dop" systeem pas ik niet echt toe, wat ik doe, is een grotere glazen fles nemen, liefst de 250 of 300ml versie. In het geval van de 250ml fles doe ik daar maximaal 200ml liquid in en blijft er dus 50ml aan "luchtruimte" over. Eens in de week haal ik dan 10 minuten de dop van de fles, zodat er verse lucht bij kan. Daarnaast iedere dag 1 a 2x schudden voor een minuutje, eventueel na verwarming, maar dat doe ik niet iedere dag. Steepen doe ik in transparante, glazen flessen. Deze zet ik niet donker weg, maar gewoon in de huiskamer, geen directe zon, dat is ook niet goed. Voordeel is dat het dus op kamertemperatuur steept en geen direct zonlicht krijgt. Als ik iets snel wil steepen, zet ik het in de ultrasoon, gemiddeld 8 a 9 uur op 40 graden Celsius, om de paar uur even schudden, meestal doe ik dit 2x. Doordat er ruimte in de fles aanwezig is, gaat het mixen ook een stuk makkelijker. Mijn regel is, 4/5 van de fles vullen met liquid, dan zit er genoeg lucht in en is het ook makkelijker te mengen met elkaar.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Belindo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:15:
Komt ie dan :) Wat ik voor de eerste keer zocht is een recept waar ik 'gewoon' enkele hele flesjes nicotine en aroma aan kan toevoegen, en dan aanvullen met base. Ik wil (nog) niet bezig gaan met spuitjes om afwijkende hoeveelheden toe te voegen.

Facts:

Assumpties:
Wanneer ik 30ml nicbooster en 10ml aroma heb, moet hier nog 60ml base bij. In verband met de afwijkende verhoudingen van de nicbooster en aroma, zou dit 45ml PG en 15ml VG moeten zijn om tot de 70/30 te komen. Ofwel 75/25 PG/VG. Nu bestaat die verhouding helaas niet, en ik heb ook geen losse PG en VG.

Nu heb ik wel base van 70/30 PG/VG. Als ik daar 60ml van neem en de boel doorreken dan zou de verhouding PG/VG uiteindelijk 67/33 zijn.

Vragen:
Klopt het dat de mengverhouding van aroma letterlijk betekent hoeveel % van je liquid uit de aroma moet bestaan
Klopt mijn uiteindelijke berekening van 67/33 en ga ik daar heel veel van merken (VG is stroperiger, maar hoeveel stroperiger gaat het worden met 3 verschil)

Wat betreft steepen, ik begreep dat hier niet per aroma een standaard voor is? Ik begin met iets fruitigs, en dat had vrij kort nodig. Klopt het dat het gewoon trial/error is, dus na 2 dagen even proberen, en anders nog door laten steepen?
Ik werk dan wel met losse ingrediënten, dat werkt zoveel makkelijk (mijn mening). Iedere verhouding kan je maken, wat met NicMix (Nic gemixed met Pg en Vg) vaak toch anders uitkomt dan wat je wilt. Mijn liquids maak ik standaard op 70Vg basis met 3mg Nic. Om het recept uit te rekenen gebruik ik de eJuiceMeUp calculator, waar je alles apart kan invoeren.
Van jouw berekening kan ik niet zeggen of die goed of fout is, aangezien ik niet op die manier werk, maar denk dat hier wel iemand is die dat wel kan. Werken met spuitjes heb ik ook geen problemen mee, maar met grotere hoeveelheden werk ik met Pyrex maatbekers, ik werk dus niet op gewicht maar met ml's. Over de steeptijden is niet echt te zeggen hoelang het moet, maar zijn er wel indicatie's :

Fruitsmaakjes : Sommige zijn na een dag al te vapen, maar bv. aardbei kan zo een week tot 2 weken in beslag nemen.
Custard en Creamsmaakjes : Bij deze smaakjes moet je rekenen op een steeptijd tussen de 2 en 4 weken.
Tabaksmaakjes : Deze duren het langst, 4 tot 6 weken, maar bij een N.E.T (Naturally Extracted Tobacco) kan het wel 10 tot 13 weken in beslag nemen.

Mijn advies is om het gewoon te testen, smaakjes laat ik standaard 14 dagen steepen, schud het even iedere dag 1 a 2x en eens in de week even 10 minuten laten "luchten". Handig hierbij is een notitieblok, daar schrijf je alles in op, hoe smaakt het na een bepaalde tijd, moet er aroma bij of juist af enz enz. Dit kan je later samenvatten in een korte notitie, zodat je de volgende keer weet hoelang iets nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:45
Belindo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:15:

Facts:

Assumpties:

Vragen:

Je berekening klopt prima, maar wat als je mix toch niet bevalt? Dan spoel je zo 100ml door de gootsteen.

Naar mijn bescheiden mening zijn de single fruit aroma's niet aan te raden, ze missen elke vorm van diepgang en/of gelaagdheid. Overigens kan ik er überhaupt niet één (ook niet fruit) bedenken die ik zelf single zou mixen. Ook met langer steepen wordt niet alles automagisch beter.

De enige die er wellicht voor in aanmerking komt is VC v1 van Capella, maar daar zitten weer veel 'diketones' in die wellicht ook niet goed voor je zijn.

Dus eigenlijk zo snel mogelijk jezelf verdiepen in de wondere wereld van de DIY. En bij voorkeur mixen op gewicht gaan leren, da's zoveel sneller en geen troep op te ruimen achteraf.

New Amsterdam Vape legt het haarfijn, en bijzonder prettig uit: YouTube: Complete Beginner's Guide To Making E-Liquid - DIY Tutorial

[ Voor 3% gewijzigd door Domino op 13-11-2018 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:46
Tip van de dag. Met mijn Vandy Vape Pulse 80W Squonker had ik telkens dat de 510 onder de juice zat. Het kwam er gewoon tussen de mod en RDA door. Idem als ik 'm bijvulde met zo'n 510 flesje. Ergens de tip gelezen om kleine silicone O-ringen om de 510 van de RDA/Bijvulfles te plaatsen. Nou dat werkt als een tierelier. Na een dag squonken, en bijvullen blijft alles nog steeds netjes droog.

Gebruikte O-ringen zijn deze, 5*3*1mm en een pincet om de O-ring om de 510 heen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
analogworm schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:25:
Tip van de dag. Met mijn Vandy Vape Pulse 80W Squonker had ik telkens dat de 510 onder de juice zat. Het kwam er gewoon tussen de mod en RDA door. Idem als ik 'm bijvulde met zo'n 510 flesje. Ergens de tip gelezen om kleine silicone O-ringen om de 510 van de RDA/Bijvulfles te plaatsen. Nou dat werkt als een tierelier. Na een dag squonken, en bijvullen blijft alles nog steeds netjes droog.

Gebruikte O-ringen zijn deze, 5*3*1mm en een pincet om de O-ring om de 510 heen te krijgen.
Goede tip.

Zelf heb ik o-ringen in de 510 van mijn squonkers gezet met hetzelfde resultaat en de bijkomstigheid dat de 510 van de mod ook niet meer kan lekken tijdens squonken.

Deze o-ringen: https://www.fasttech.com/p/4625003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:49
Hallo,
4 dagen terug ben ik ook over gegaan op een e sigaret. De q16 met 1,6ohm coils. Nog geen echte sigaret aangeraakt sindsdien voor het eerst in 20 jaar! Goed dus!
Maar nu de liquids, ik heb zensations usa blend 12mg en tobacco 18mg. Ik vind het nogal wat droog/scherp in de keel. Deze hebben een pg vg van 80 20.
Nu kom ik er niet helemaal uit welke verhouding voor deze sigaret het beste zou zijn. Ik lees dat een lagere vg dunner zou zijn en dus goed? Maar ook dat 50 50 voor deze juist goed is. Ik weet het even niet meer, help?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 07:17
Mutatie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:08:
Hallo,
4 dagen terug ben ik ook over gegaan op een e sigaret. De q16 met 1,6ohm coils. Nog geen echte sigaret aangeraakt sindsdien voor het eerst in 20 jaar! Goed dus!
Maar nu de liquids, ik heb zensations usa blend 12mg en tobacco 18mg. Ik vind het nogal wat droog/scherp in de keel. Deze hebben een pg vg van 80 20.
Nu kom ik er niet helemaal uit welke verhouding voor deze sigaret het beste zou zijn. Ik lees dat een lagere vg dunner zou zijn en dus goed? Maar ook dat 50 50 voor deze juist goed is. Ik weet het even niet meer, help?
Toevallig, ik ging na 20 jaar ook over op een q16.
In het begin wel nog echte sigaretten erbij gerookt, omdat ik begon met 3mg nicotine. Dat was te weinig.

Toen overgestapt op 12 mg nicotine, en rook nu helemaal niets meer :)

Dat droge scherpe had ik in het begin ook. Ook een droge mond steeds maar daar wen je aan.
Zelf damp ik het meest die van Millers verschillende smaken ook 50/50 pg-vg. Mojito, Passie en pepermunt zijn wel favo hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
Hallo,
In het begin is last van je keel vrij normaal. Veel drinken is het devies. Echter er aan wennen is niet het enige, je kan er inderdaad ook invloed op hebben.

Van zacht voor de keel -> Throathit
0mg -> 18mg
100VG -> 0VG
0PG -> 100PG
0Watt -> ++Watt
Daarnaast schijnen sommige smaken wat scherper aan te voelen dan andere, en is de zogenaamde dry-hit en burnt coil ook niet heel prettig voor de keel.

Dat zijn zo'n beetje de variabelen waar je mee kan spelen tot je vind wat prettig en lekker is voor jou.

Wat ik in jouw positie zou doen is een sapje op 50/50 12mg proberen. Dan verminder je zowel PG als nicotine ietwat, maar behoud je genoeg nicotine voor de cravings. Daarnaast kan je gewoon spelen met de instellingen, wat zachter zetten maakt het minder scherp, harder visa versa.

Overigens is PG dunner dan VG. Niet ieder type coil kan de dikkere VG goed aanvoeren waardoor je eerder dry hits krijgt. 50/50 kan iedere coil wel aan.

Bij mij heeft het even geduurd voor ik gevonden heb wat ik lekker vind. Maarrrr voor een vriend van mij is mijn setup weer te heftig en vind ik de zijne weer te matig. Zo zie je maar dat het verschilt per persoon. Dus ga gewoon lekker experimenteren, geen sigaretten betekent een overschot aan budget om het een en ander uit te proberen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Na een paar maanden weer helemaal terug in het vapen getuimeld, had problemen met lekkere liquid te vinden en een paar drip hack shots die ik had geprobeerd waren niet wauw en mn mod en batterij waren eigenlijk ontoereikend voor een dagje uit ( 60+w op 1 18650 ) en zonder een goede liquid is er weinig aan.

Maar nu na bijna 2 weken uiterst tevreden met mn nieuwe Vaporesso Luxe met 2 x VTC5A in, kan makkelijk de hele dag buiten uit en de batterijen blijven gaan ( +-70w op 0.18ohm en haal vlot 240 puffs op een lading en dan komen ze net in het rood te staan op mn schermpje )

Ook altijd een 2de setje in mn xtar lader opgeladen te wachten ( wel met de usb kabel eruit als ze eenmaal zijn volgeladen ) en de flavour boss dingen die ik nu heb gekocht vallen heel goed mee ( death to hipster bears en Muffin Man ) die laatste moet eigenlijk nog 2 van de 4 weken steepen maar de smaak is alvast goed, het proeft alleen nog wat ongebonden en de nicotine is nog een beetje scherp.

[ Voor 3% gewijzigd door Katmi op 18-11-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

analogworm schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:23:
[...]
Overigens is PG dunner dan VG. Niet ieder type coil kan de dikkere VG goed aanvoeren waardoor je eerder dry hits krijgt. 50/50 kan iedere coil wel aan.
Ik gebruik ook 70/30 VG/PG in mijn Q16 i.c.m. 1.2 Ohm coils, en heb tot dusver nog geen problemen gehad :)

@Mutatie ik raad je aan om eens een flesje met nicotin salts te proberen. Zelf vind ik de smaak niets, echter is het wel zachter op je keel terwijl je wel veel nicotine binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:02
Voor het eerst in lange tijd weer een gereguleerde mod besteld: de Lost Vape Orion. Ik zocht iets dat klein was en MTL. Deze krijgt goede reviews, dus ik ga het proberen. Heel wat anders dan series/parallel DTL vapen, maar het heeft zeker zijn charmes. Jammer dat bij mij in de buurt deze apparaten niet te krijgen zijn, of zelfs in NL voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Mocht er iemand op vrijdag 30nov nog zin hebben om in Wageningen voor het RIVM te dampen totdat je een dry-hit ervaart; Meld je dan hier aan!

Of feestboek linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Lol, een dry-hit, no thanks.
Dat is net zoiets als een filtersigaret met je vage hoofd aan de verkeerde kant aansteken, dat gebeurde mij bij analoog roken toch wel een paar keer per jaar, yuk!
Optijd bijvullen, niet overdrijven met de watts en een beetje normaal doen dan hoop ik dat nooit mee te maken met mijn Pico.
Zal mij benieuwen welke gek daar 50 euro mee gaat verdienen om vervolgens mee te werken aan het uitbannen van e-sigaretten wegens aangetoonde gezondheidsschade door de overheid.
Typisch dat ze wel eisen dat je normaal wel met nicotine rookt, ik voel hier een nicotineverbod in vloeistoffen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 22:03
Beste Mede Tweakers/Vapers,

Na in het verleden al eens verschillende starterkits te hebben geprobeerd (En een kangerbox 75w) , wil ik weer aan het vapen beginnen.

Dit om de veelvoorkomende reden dat ik ga stoppen met roken.

Nu heb ik in het verleden dit al eens geprobeerd, maar ik weet nooit een maat te houden met de nicotineverhoudingen in vapen, en ik heb er ook geen goed gevoel bij omdat ik het idee heb dat ik niet in de hand heb hoeveel nicotine ik binnen krijg.

Omdat ik ondertussen echt wel klaar ben met normaal roken, ga ik stoppen, om toch iets met me trillende handjes te doen te hebben wil ik daarbij vapen zonder nicotine.

Ik weet het volgende:

-Ik wil MTL vapen.
-Zonder nicotine

Nadeel van zonder nicotine,buiten de verslavende stof die je mist, is volgens mij ook de smaak/kick die je krijgt, hierdoor wil ik een starterkitje die toch wel aardig wat smaak/rook geeft om het gebrek aan nicotine op te heffen.

Ik heb weleens gehoord van sub-ohmen, wat me leuk lijkt maar ik wil er geen hele dure hobby van maken, de nadelen kwa slijtage en verbruik van liquid vind ik dan te zwaar wegen.

Ik vind een simpele pen iets te simpel, maar ik wil ook geen zelf coils gaan wikkelen.

Rekening houdend met het bovenstaande, wat zou een leuke starterkit zijn voor rond de 50,- ? het lieftst heb ik er eentje met een 18650 batterij.

Ik had zelf de Vaporesso Swag in gedachten, alleen heb ik het lieftst een tankje van 5ml erbij (ik heb ergens gelezen dat ze 2ml tanks hebben met kunstof inlay die je later kan verwijderen)

Oh, sidenote: Voor nu, de eerste aankoop wil ik er wel eentje uit nederland omdat de verzending uit china te lang gaat duren, voor in de toekomst wil ik daar wel uiteraard mijn onderdelen vandaan halen.

laatste dingetje: is er een beetje een sweet spot om te zitten wat betreft weerstand? ik zie veel sub-ohm dingetjes met 0.10, en standaard kits hebben vaan 1.2-1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
rutger465 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:56:
Beste Mede Tweakers/Vapers,

Na in het verleden al eens verschillende starterkits te hebben geprobeerd (En een kangerbox 75w) , wil ik weer aan het vapen beginnen.

Dit om de veelvoorkomende reden dat ik ga stoppen met roken.

Nu heb ik in het verleden dit al eens geprobeerd, maar ik weet nooit een maat te houden met de nicotineverhoudingen in vapen, en ik heb er ook geen goed gevoel bij omdat ik het idee heb dat ik niet in de hand heb hoeveel nicotine ik binnen krijg.

Omdat ik ondertussen echt wel klaar ben met normaal roken, ga ik stoppen, om toch iets met me trillende handjes te doen te hebben wil ik daarbij vapen zonder nicotine.

Ik weet het volgende:

-Ik wil MTL vapen.
-Zonder nicotine

Nadeel van zonder nicotine,buiten de verslavende stof die je mist, is volgens mij ook de smaak/kick die je krijgt, hierdoor wil ik een starterkitje die toch wel aardig wat smaak/rook geeft om het gebrek aan nicotine op te heffen.

Ik heb weleens gehoord van sub-ohmen, wat me leuk lijkt maar ik wil er geen hele dure hobby van maken, de nadelen kwa slijtage en verbruik van liquid vind ik dan te zwaar wegen.

Ik vind een simpele pen iets te simpel, maar ik wil ook geen zelf coils gaan wikkelen.

Rekening houdend met het bovenstaande, wat zou een leuke starterkit zijn voor rond de 50,- ? het lieftst heb ik er eentje met een 18650 batterij.

Ik had zelf de Vaporesso Swag in gedachten, alleen heb ik het lieftst een tankje van 5ml erbij (ik heb ergens gelezen dat ze 2ml tanks hebben met kunstof inlay die je later kan verwijderen)

Oh, sidenote: Voor nu, de eerste aankoop wil ik er wel eentje uit nederland omdat de verzending uit china te lang gaat duren, voor in de toekomst wil ik daar wel uiteraard mijn onderdelen vandaan halen.

laatste dingetje: is er een beetje een sweet spot om te zitten wat betreft weerstand? ik zie veel sub-ohm dingetjes met 0.10, en standaard kits hebben vaan 1.2-1.6
Rond dat bedrag heb ik een Eleaf Pico met Ello tank als setje gekocht, incl lader en 2 batterijen en een extra glaasje om je tank een iets aangenamer (groter) volume te geven.
Bij lepetitvapoteur, uit Frankrijk,
Dit is weliswaar DL maar het is niet zo'n klap zoals je met een waterpijp zou krijgen wanneer je bijvoorbeeld "kruiden" met tabak in een waterpijp met klapgat rookt ;) .

Eigenlijk gaat DL gewoon soepel en prima, geen gehoest ofzo wel veel smaak,
Ik damp onder de 40Watt en blijk bizar lang met mijn coils te doen, vloeistofgebruik ligt wel wat hoger, maar dat kan ook aan mijn gedrag liggen, merkte dat ik nog niet helemaal toe ben aan 3mg nico, dan zuig ik namelijk tot ik een ons weeg, ik ga nu weer tussen de 3 en 6 zitten daar haal ik toch nog wat meer voldoening uit, hoewel ik de smaak van 3mg wel aangenamer vind.

Waarom begin je niet met nicotine en bouw je het langzaam af?
Ben gewoon benieuwd wat je beweegredenen zijn om gelijk zonder nicotine te gaan dampen.
Je hebt met vapen toch al het voordeel dat je geen teer en tig andere giffen meer inademt, inclusief alle andere stoffen die zorgen dat je verslaafd blijft aan tabak, alleen de nicotine kunnen de meeste vapers prima langzaam afbouwen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

rutger465 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:56:

Nadeel van zonder nicotine,buiten de verslavende stof die je mist,
Alleen Nicotine is niet zo verslavend als dat jij denkt, lees onderstaande linkjes maar eens.

http://www.stoprokenvanda...alend-bij-rookverslaving/

en

https://e-sigaret-dampen.nl/nicotine/

Je moet niet alles geloven wat Big Tobacco je vertelt, als je hun moet geloven, is roken stukken gezonder dan dampen, terwijl een Engels onderzoek wel degelijk het tegenovergestelde bewijst, lees dit maar eens na :

https://www.gov.uk/govern...estimates-landmark-review

en

https://roken.nl/informatief/e-sigaret-95-minder-schadelijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
hmm interessant, ik ga vanavond eens even lezen, thanks!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Wat mij bij het overstappen op vapen vooral opgevallen is dat als ik m'n vape vergeet of geen juice meer heb... dat ik niet meer in paniek raak. Maar zo iets heb... ach tja, een dagje zonder, of even wat nieuws bij bestellen. Of "dan rook ik maar een dagje 0% nicotine". En niet hemel en aarde beweeg om een cigaret te scoren.

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 21-11-2018 17:26 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

rutger465 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:00:
hmm interessant, ik ga vanavond eens even lezen, thanks!:)
Graag gedaan! ;)
Toen ik stopte met roken, begon ik met 18Mg Nic, aangezien ik toch aardig wat rookte. Al snel merkte ik dat ik het totaal verkeerd had ingeschat en na een paar flesjes ging ik al over naar 12Mg Nic, maar ook met die sterkte had ik het snel gehad, afijn, om een lang verhaal kort te maken, binnen 3 maanden nadat ik was begonnen met dampen, had ik de Nic afgebouwd naar 3Mg en daar zit ik eigenlijk nog steeds op. Op dit moment ben ik na een "rookperiode" weer gaan dampen en damp ik nu zowel 0Mg als 3Mg Nic, niets afgebouwd dus, maar gewoon weer opgepakt waar ik gestopt was. De 3Mg Nic damp ik 's ochtends om op "gang" te komen, daarna alleen nog kortstondig na het avondeten, maar voor de rest zit ik gewoon op 0Mg Nic en dat is heel goed te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

sHELL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:26:
Wat mij bij het overstappen op vapen vooral opgevallen is dat als ik m'n vape vergeet of geen juice meer heb... dat ik niet meer in paniek raak. Maar zo iets heb... ach tja, een dagje zonder, of even wat nieuws bij bestellen. Of "dan rook ik maar een dagje 0% nicotine". En niet hemel en aarde beweeg om een cigaret te scoren.
Klopt, als je eenmaal een maandje aan het dampen bent, zeker met een lage Nicpercentage, zal je het amper missen. Zoals ik al in een ander stukje meldde, Nic is echt niet zo verslavend als men beweert, dat is een sprookje wat steeds meer ontkracht wordt. Damp nu zo'n 20% van de tijd met 3Mg Nic en 80% van de tijd zonder Nic.... Als Nic dus zo verslavend is, waarom damp ik nu dan niet constant met 18Mg Nic???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
VapingQueen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:33:
[...]

Klopt, als je eenmaal een maandje aan het dampen bent, zeker met een lage Nicpercentage, zal je het amper missen. Zoals ik al in een ander stukje meldde, Nic is echt niet zo verslavend als men beweert, dat is een sprookje wat steeds meer ontkracht wordt. Damp nu zo'n 20% van de tijd met 3Mg Nic en 80% van de tijd zonder Nic.... Als Nic dus zo verslavend is, waarom damp ik nu dan niet constant met 18Mg Nic???
... of plak je pleisters bij of heb je de hele dag nicotinekauwgum in je mond ;)
Als het alleen de nicotine was dan zouden pleisters en kauwgum een prima vervanger voor een sigaret zijn maar daar zijn de meeste stoppers inmiddels wel achter dat dat onzin is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

PalingDrone schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:44:
[...]

... of plak je pleisters bij of heb je de hele dag nicotinekauwgum in je mond ;)
Als het alleen de nicotine was dan zouden pleisters en kauwgum een prima vervanger voor een sigaret zijn maar daar zijn de meeste stoppers inmiddels wel achter dat dat onzin is...
Nooit begonnen met pleisters of kauwgom, wist bij voorbaat al dat het onzin was en totaal niet zou werken. Als ik mensen dat zie kopen, dan krijg ik spontaan een glimlach op mijn gezicht. Meerdere mensen heb ik aan het vapen geholpen en nadien alleen maar complimenten gekregen dat dampen een stuk beter en sneller werkte dan pleisters of kauwgom, sommige gebruikten dat al een paar jaar zonder resultaat....
Daarnaast....ALS Nic zo verslavend enzo zou zijn, waarom wordt liquid met Nic dan beperkt en pleisters en kauwgom niet? Als iemand dit logisch kan verklaren, dan zal ik het met plezier lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik heb in de afgelopen decennia werkelijk vanalles geprobeerd om van die gore tabaksverslaving af te komen tot nasty medicatie aan toe en niks hielp, rookte gewoon meer dan een pakje per dag terwijl ik het al jaren zelfs niet meer lekker vond...
... Totdat ik vapen ontdekte en bleek dat ik op een veel minder schadelijke manier toch stoom af kon blazen zonder steeds terug te hoeven grijpen naar een sigaret.
Inderdaad geen onrust meer wanneer je zonder rookwaar de deur uit gaat en dat rokerskuchje was ik ook zo kwijt, geen stank meer, gore asbakken en brandgaten in kleding.
Meer lucht, geen gepiep, meer smaak en dat allemaal vrijwel zonder afkickverschijnselen, op deze manier kostte het mij totaal geen moeite met grandioos succes.
Ik ben de uitvinder van de vape dan ook al een paar jaar behoorlijk dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ik zit nog even te zoeken, en ik kom er niet uit of ik nu een MTL of DL tank wil, ik zie dat de meeste mods voorzien worden van DL, maar als je rookt rook je toch standaard MTL of zie ik het verkeerd?

Het lijkt me zo raar om direct naar je longen te zuigen

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

rutger465 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:03:
ik zit nog even te zoeken, en ik kom er niet uit of ik nu een MTL of DL tank wil, ik zie dat de meeste mods voorzien worden van DL, maar als je rookt rook je toch standaard MTL of zie ik het verkeerd?

Het lijkt me zo raar om direct naar je longen te zuigen
Roken komt inderdaad overeen met MTL, eerst je mond volzuigen en dan inhaleren, precies wat de letters MTL betekent.

• PalingDrone
  • Niet online
Gewoon een teug adem nemen is DL, omdat je aan een sigaret moet trekken om de rook door de tabak en het filter te zuigen doe je bij analoog roken dus MTL.
Dat zuigen valt trouwens wel mee, de airflow is flink groter dan door het filter van een sigaret en vrijwel alle tanks hebben een mogelijkheid om de luchttoevoer te regelen.
Wanneer je je airflow opengooit en er dus genoeg aanvoerlucht langs je coil komt is het niet meer dan inademend zuchten terwijl je de vuurknop indrukt.
Een flinke hijs nemen kan uiteraard ook.
Ik zat met diezelfde twijfel na een flinke tijd met een penvormige MTL Kanger Evod gedampt te hebben.
Daar zaten ook maar hele kleine gaatjes in voor de luchtaanvoer en moest je dus wel echt aan zuigen.

[ Voor 65% gewijzigd door PalingDrone op 22-11-2018 02:44 ]

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 15:44
mijn longarts vertelde me dat vapen net zo goed nog schadelijke stoffen bevat en wellicht nog schadelijker is dan een sigaret. toen ik haar vroeg of ik beter kon blijven roken of dampen zei ze, minder gewoon met roken maar begin niet met dampen. NU wil ik niet zeggen dat zei alle waarheid in pacht heeft maar vond het wel een verwonderend advies.

zat hier even te kijken wat de algemen tendens was, al is dat natuurlijk in een vape topic wel vooral provapen :)

nu vind ik vapen wel weer interessant omdat het geen ammonia bevat wat wel weer in sigaretten zit en voor mijn gevoel de grootste antistopper is. Ammonia zorgt voor een angst gevoel, en alleen al bij het denken aan stoppen , wat voor velen en zo ook voor mij de grootste min is als je stopt.

Hoe is jullie ervaring daarmee bij het vapen?

[ Voor 26% gewijzigd door WeeDzi op 22-11-2018 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
WeeDzi schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:24:
mijn longarts vertelde me dat vapen net zo goed nog schadelijke stoffen bevat en wellicht nog schadelijker is dan een sigaret. toen ik haar vroeg of ik beter kon blijven roken of dampen zei ze, minder gewoon met roken maar begin niet met dampen. NU wil ik niet zeggen dat zei alle waarheid in pacht heeft maar vond het wel een verwonderend advies.

zat hier even te kijken wat de algemen tendens was, al is dat natuurlijk in een vape topic wel vooral provapen :)
Volgens mij hangt het argument tegen Vapen op twee dingen. 1) Het argument dat jongeren er nicotine verslaafd van worden, en dus mogelijk gaan roken.
2) Dat onderzoeksresultaten of niet toereikend zijn, of inconsistent.

M.b.t. 2) Is voor zover ik kan nagaan het nederlandse standpunt wat conservatiever. Men neemt ook studies in overweging die aangeven dat er bij voorbeeld veel Formaldehyde vrij komt. Maar zo schijnt zijn die studies moeilijk tot niet reproduceerbaar als je het onderzoek over doet met een set-up zonder dry-hits. In andere woorden, de inconsistentie in resultaten komt vermoedelijk wegens methodologische problemen.

Een goede resource hieromtrent vind ik de website van Dr Farsalinos, wat hem mijn inziens betrouwbaar maakt is dat hij, ondanks zijn pro-vape standpunt, wél kanttekeningen plaatst bij het gebruik van aldehyes en dryburning. Als zijnde onnodig risico verhogend.

Verder zou je je kunnen verdiepen in het engelse beleid/standpunt, om de een of andere reden zien zij wél de voordelen.

Bottom line zoals ik 'm heb begrepen is vapen t.o.v. roken is een siginificante risicoreductie. Lijkt vapen voor gezonde mensen ook maar minimale risico's in te houden. Voor mij persoonlijk is het het meest effectieve middel om te stoppen met roken tot noch toe, en dat is pure winst.

Als reactie op je edit. Het o zo bekende gevoel van paniek als je geen sigaretten had. Nja, dat verdwijnt met vapen. Ik wil niet zeggen dat je de spanning helemaal kwijt raakt als je damper op is oid. Maar, zo lees ik ook bij anderen, even niet kunnen dampen is een zoveel minder groot probleem dan even niet kunnen roken. Ammonia en andere toevoegingen in sigaretten zorgen meer voor een nicotine hit, terwijl free-base nicotine afgifte met dampen 'constanter' is. Daar moest ik even aan wennen, maar zorgde er wel voor dat de hit van een sigaret al snel te veel is.

[ Voor 12% gewijzigd door analogworm op 22-11-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Hallo,
Hmm, 80/20 pg/vg is wel veul pg..

Ik zit met het zelfde apparaat op 40/60 pg/vg en dat is veel smoother voor je keel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
50/50 is een gulden middenweg tussen zachtheid en throat hit , 70vg 30pg is voor een zachte vape maar niet elke fabriekscoil kan daar goed mee overweg dus zien dat je wicking holes in je coil groot genoeg zijn, coils met kleine gaatjes zou ik 50/50 blijven.

Vandaag nog eens een shake en vape van 50ml gekocht, 10ml nic booster erin voor 3mg maar merk de laatste tijd dat als ik ergens nic aan toevoeg dat het de eerste dag toch echt wel scherp is, vroeger deed ik gewoon nic shot en 2 min krachtig schudden en kon lange teugen vapen, nu merk ik toch dat het precies best 24u blijft staan voor het smooth is.

Geen idee of dat aan de smaak ligt die ik heb gekocht en dat de nic daar langer moet op in werken maar thans al 50 verschillende shake and vapes met booster gekocht de laatste 2 jaar en altijd binnen een uur smooth kunnen vapen.
Op zich natuurlijk niet erg maar het viel me nu de laatste tijd wel op, mn boss shots moeten nog 2 weken steepen dus dat was geen optie om al aan te beginnen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Katmi op 24-11-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Heb het plan opgevat om, als verstokte roker van stevige shag (Javaanse Jongens) het vapen uit te proberen als vervanging. En geleidelijk de nicotinebehoefte af te bouwen. Heb intussen het nodige gelezen hier - dank voor alle info :) Ook een eleaf istick pico besteld met wat liquids om uit te proberen.

Wat me nog niet duidelijk is is of de clearomizer die bij de kit zit, een goede is voor iemand die roken af wil bouwen. Wat ik lees dat de sub-ohm Melo Mini 3 met 0.5 ohm coil niet prettig is met hoog nicotine gehalte. Om te beginnen wil ik graag wél die nicotine-shot. Meer vapen met minder nicotine kan natuurlijk ook. Wat is handiger?

Tweede vraag is over het vermogen. Ik vind zo snel geen 18650 batterijen met beveiliging die >20 amp leveren. Voor zover ik nu weet is het met een > 1 amp coil prima vapen bij lage wattage en moet een batterij die geen 20 amp levert prima werken. Just to be sure: dat klopt toch?

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 11:58

Cybergamer

Wanna Play a Game?

1nsane schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:48:
[...]

Ik zit met het zelfde apparaat op 40/60 pg/vg en dat is veel smoother voor je keel :-)
Mijn perfecte balans is 80/20 vg/pg. doet het ook prima in de meeste tankjes zover ik weet.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

willemjoosten schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:38:
Tweede vraag is over het vermogen. Ik vind zo snel geen 18650 batterijen met beveiliging die >20 amp leveren. Voor zover ik nu weet is het met een > 1 amp coil prima vapen bij lage wattage en moet een batterij die geen 20 watt levert prima werken. Just to be sure: dat klopt toch?
In een Pico moet een niet-beveiligde flattop accu, als je niet op maximaal vermogen denkt te gaan dampen (ik damp op max. zo`n 30 watt) heb je in principe genoeg aan een accu die 10 amp continue kan leveren. Aangezien je de accu maar een paar seconden belast is dat genoeg.

Dampaccu.nl (NKon.nl) verkoopt de Sony VTC 6 voor een aantrekkelijk prijsje, 30 amp dus ook genoeg voor hele dikke wolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
Anoniem: 188596 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:49:
[...]

In een Pico moet een niet-beveiligde flattop accu, als je niet op maximaal vermogen denkt te gaan dampen (ik damp op max. zo`n 30 watt) heb je in principe genoeg aan een accu die 10 amp continue kan leveren. Aangezien je de accu maar een paar seconden belast is dat genoeg.

Dampaccu.nl (NKon.nl) verkoopt de Sony VTC 6 voor een aantrekkelijk prijsje, 30 amp dus ook genoeg voor hele dikke wolken.
Ok. Thanks. Dus zou een batterij met beveiliging die 10 amp kan leveren voldoende zijn? Tenminste, dat werkt ook zo lang je niet teveel watt instelt? Liever een stukje extra zekerheid dan hele dikke wolken ;)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
de batterij koop je naargelang de power waarop je dampt en de weerstand van je coil die samenwerking zal bepalen hoeveel Ampere je mod trekt van je setup.

zit je op 30-40 watt zelfs met een 0.5 coil kom je er perfect met bv een Samsung 18650 Q30 van 15A, vape je tegen 60 watt met een 0.5 coil of lager ( bv 0.3ohm ) heb je best al een VTC5A ( zeker op een 1 batterij mod ) van 25A, of een Samsung 25R van 20A of een VTC6 van 20A ( deze is geen 30A zoals NKON beweerd, net zoals de VTC5A 25A is en geen 35A continue )

Ik weet niet welke wattage range die 0.5 coil heeft van Eleaf, als het de EC coils zijn is dat 30-100 watt volgens de site waar ik op kijk dus dan hangt het ervan af op welke wattage je dampt, als beginner zal dat nooit veel hoger zijn dan 40-45w dus elke 15A batterij is goed,
10A is heel laag qua Ampere op een 0.5 coil, op 45w is dat al over de 10A die je dan trekt, ik zou gewoon al toekomstbestendig batterijen kopen die ook ooit hogere wattage en lagere ohm aankunnen, dus 20A of hoger.

Maar dat hangt er ook vanaf of je ooit denkt hoger te vapen dan 50w en bv een 0.3 coil, kan je op voorhand niet zeggen als je begint te vapen :p maar ik had in het begin een Samsung 30Q van 15A en dat was binnen 6 maanden al ontoereikend voor mij, zat op 0.2 coils met 60w+ en dat was bijna 19A dat ik vroeg van een 15A batterij, dus die was binnen een paar maanden dood.

Voor lagere A zou ik voor een Samsung 30Q gaan, 3000mAh en 15A , iets hoger heb je dan de LG HG2 van 20A en 3000mAh en de Sony VTC6 van 3000mAh en 20A en de Samsung R25.

En dan heb je de crème de la crème van de 18650 de VTC5A van 2600mAh en 25A. deze batterij kan zelfs op een single cell device 70watt aan op een 0.18 dual coil build, al trek je dan wel op 30 min je batterijduur eruit, zowiezo op een single cell device zou ik al nooit hoger dan 50w vapen wegens batterijduur op een dag.

Een single device gaat op 18650 ook maar max 85 watt maar daar kom je zelfs niet aan, misschien 5 trekken op een fully charged batterij en dan krijg je al battery low warning.

De clearomizer die je hebt besteld is op zich wel goed, al is DL dampen al meteen erin duiken als ex-roker, meeste beginnen met een mouth to lung tankje of toestel , DL is meteen doortrekken op de longen, daarmee dat je in DL ook maar met 3mg dampt of je hoest je te pletter, al ken ik sommige mensen die 6mg dampen met DL.

Maar doe daar aub geen 12 of 18mg nicotine in, dat is voor in een mouth to lung tankje op bv 20 watt.

[ Voor 38% gewijzigd door Katmi op 24-11-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
Thanks Katmi. Hoe deze hobby uit de hand loopt me enthousiast maakt is inderdaad niet te voorspellen ;) :D

Heb nog even zitten neuzen op de site van nkon. Nu ook met de term 'flat top'. Die was nieuw voor me, thamks! Blijkbaar zijn 'flat tops' met beveiling te krigen tot 10 amp. Die gaan dus, als ik het goed begrijp, niet werken met coils van 0.3-0.5 ohm coils.

Nu nog de vraag of een >1 ohm coil handiger is om mee te starten voor de verstokte roker. Geeft dat een 'vape' met aangenamere nicotine kick dan sub-ohm?

(Misschien eerste even proberen voor ik al mijn vragen hier stel. Spul komt dinsdag binnen)

Nogmaals dank, voor je aanvulling. Zeker voor de 12-18 mg/ml waarschuwing dit apparaat ;) Die heb ik wel besteld als verstokte roker dacht ik meer is goed (nou ja, soort van goed) Flesje nicotine vrije liquid halen om te verdunnen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Zarathustra op 24-11-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
batterijen die je gebruikt in een vaping device zijn altijd unprotected flat tops, of toch zo ver ik gehoord heb en je haalt idd beter minstens een Samsung 30Q van 15A, hoewel ik in een single battery device altijd voorstander ben van iets hogere batterijen omdat je toch nooit weet of je niet eens hoger gaat dampen, dan moet je er weer nieuwe kopen :P

Koop ook een externe lader voor je batterijen, ze zullen beter opladen en langer meegaan dan opladen via de usb poort op je vape mod, een deftige 2 slot lader zoals de Nitecore I2 of de Xtar VC2S kost geen drol ( die laatste is 16 euro op NKON ) ik dacht ook altijd dat mijn batterijen deftig laden in mijn mod toen ik begon te vapen maar ze laden echt een stuk beter en veiliger in een externe lader die je dan via de usb kabel in een usb poort op je pc duwt of in bv een stekker blok van 5v/2A zoals van een smartphone zonder quick charger.

Keuze is uiteindelijk aan jou maar zou toch minstens een VTC6 erin steken of een LG HG2 of VTC5A, voor de prijs moet je het niet doen want de meeste 18650's die je voor vaping gebruikt zitten tussen de 3.50 en 6 euro op NKON.

Hogere Ohm coil en lagere wattage zou je wel kunnen helpen als beginner bij dampen, heb wel geen ervaring hoe hoge ohm coils werken in een sub ohm tank qua airflow, maar als er hoge ohm coils bestaan voor jouw tankje kan je altijd eens proberen maar het zal altijd een soort van DL blijven door de airflow, wat op MTL vaak een stuk kleiner is.

meer nic is ook goed als verstokte roker maar dan ga je een mouth to lung tankje met hoge ohm coils moeten bijkopen want 12 of 18mg is echt niet te doen in welke vorm van DL dan ook, misschien dat er iemand bestaat die het kan maar iedereen wat ik ken hoest zich al kapot met 6mg :P

[ Voor 18% gewijzigd door Katmi op 24-11-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Cybergamer schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:40:
[...]

Mijn perfecte balans is 80/20 vg/pg. doet het ook prima in de meeste tankjes zover ik weet.
Klopt maar voor de meeste MTL tanks is dat net te stroperig en krijg je snel dry hits, in mn Swag kan dat wel prima maar in mn Q16 is 60/40 beter merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Katmi schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:50:
batterijen die je gebruikt in een vaping device zijn altijd unprotected flat tops, of toch zo ver ik gehoord heb en je haalt idd beter minstens een Samsung 30Q van 15A, hoewel ik in een single battery device altijd voorstander ben van iets hogere batterijen omdat je toch nooit weet of je niet eens hoger gaat dampen, dan moet je er weer nieuwe kopen :P

Koop ook een externe lader voor je batterijen, ze zullen beter opladen en langer meegaan dan opladen via de usb poort op je vape mod, een deftige 2 slot lader zoals de Nitecore I2 of de Xtar VC2S kost geen drol ( die laatste is 16 euro op NKON ) ik dacht ook altijd dat mijn batterijen deftig laden in mijn mod toen ik begon te vapen maar ze laden echt een stuk beter en veiliger in een externe lader die je dan via de usb kabel in een usb poort op je pc duwt of in bv een stekker blok van 5v/2A zoals van een smartphone zonder quick charger.

Keuze is uiteindelijk aan jou maar zou toch minstens een VTC6 erin steken of een LG HG2 of VTC5A, voor de prijs moet je het niet doen want de meeste 18650's die je voor vaping gebruikt zitten tussen de 3.50 en 6 euro op NKON.

Hogere Ohm coil en lagere wattage zou je wel kunnen helpen als beginner bij dampen, heb wel geen ervaring hoe hoge ohm coils werken in een sub ohm tank qua airflow, maar als er hoge ohm coils bestaan voor jouw tankje kan je altijd eens proberen maar het zal altijd een soort van DL blijven door de airflow, wat op MTL vaak een stuk kleiner is.

meer nic is ook goed als verstokte roker maar dan ga je een mouth to lung tankje met hoge ohm coils moeten bijkopen want 12 of 18mg is echt niet te doen in welke vorm van DL dan ook, misschien dat er iemand bestaat die het kan maar iedereen wat ik ken hoest zich al kapot met 6mg :P
Oh absoluut, 4 a 5mg is voor mij ook de max op DL terwijl ik op MTL rustig 15mg doe.

Over batts gesproken, die LG HG2 zijn ook prima, heb ze al een tijdje nu in mn Swag.

Een deftige lader is op lange duur wel iets beter idd maar zolang je ze in je mod oplaadt met niet meer dan een 1A (bijvoorbeeld iPhone) lader en je hebt een goeie mod dan kan er niet veel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ja klopt heb die LG's ook een tijdje gehad in mn AL85, even goed als de vtc6 oa.

Je kan idd perfect in een mod opladen maar na een paar mods te hebben gehad merk ik toch dat balanced charging iets is wat ze niet vaak onder de knie hebben, en vaak gaan ze ook niet helemaal door tot de batterij vol is, ook heeft een externe lader vaak een bepaald ''oplaadritme'' als in heel traag beginnen voor bv 200mAh ook al zit je op 1A bv en dan iets sneller en dan weer trager eenmaal je de 4.2v nadert tot ie full is, wat ook weer iets beter is.

Als je dan toch net nieuwe batterijen besteld kan je imo ook in 1x goed gaan en bv een xtar vc2s erbij pakken voor 16.95, de verzendkost moet je toch al betalen voor de batterijen.
Maar je kan idd bovengemiddeld laden in een deftige mod tegenwoordig, al hou ik het meer achter de hand als in '' oh shit ergens op bezoek en ze gaan leeg vallen '' :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:49
analogworm schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:23:
[...]

In het begin is last van je keel vrij normaal. Veel drinken is het devies. Echter er aan wennen is niet het enige, je kan er inderdaad ook invloed op hebben.

Van zacht voor de keel -> Throathit
0mg -> 18mg
100VG -> 0VG
0PG -> 100PG
0Watt -> ++Watt
Daarnaast schijnen sommige smaken wat scherper aan te voelen dan andere, en is de zogenaamde dry-hit en burnt coil ook niet heel prettig voor de keel.

Dat zijn zo'n beetje de variabelen waar je mee kan spelen tot je vind wat prettig en lekker is voor jou.

Wat ik in jouw positie zou doen is een sapje op 50/50 12mg proberen. Dan verminder je zowel PG als nicotine ietwat, maar behoud je genoeg nicotine voor de cravings. Daarnaast kan je gewoon spelen met de instellingen, wat zachter zetten maakt het minder scherp, harder visa versa.

Bij mij heeft het even geduurd voor ik gevonden heb wat ik lekker vind. Maarrrr voor een vriend van mij is mijn setup weer te heftig en vind ik de zijne weer te matig. Zo zie je maar dat het verschilt per persoon. Dus ga gewoon lekker experimenteren, geen sigaretten betekent een overschot aan budget om het een en ander uit te proberen. :D
Thanks, inderdaad vanalles aan het proberen. 50/50 gaat inderdaad lekker :)
Nog steeds geen sigaret gehad en gaat niet eens moeilijk!
1nsane schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:48:
[...]

Die kreeg ik als eerste mee toen ik de q16 kocht, van zensations. Vond die ook minder lekker dampen dan andere merkjes en verhoudingen

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 25-11-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 23:05
Het viel me gisteren op dat er van Aspire een nieuwe versie van de Nautilus 2 is, de 2s. Weinig verschil, maar nu een wat meer praktische top-fill.
Aangezien in het bijvullen van mijn Nautilus 2 afentoe best vervelend begin te vinden (soms moet hij letterlijk met een tang open) is dit voor mij wel goed nieuws.

Zijn er hier nog andere Nautilus gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Kleine crosspost: voor mijn dampvriendjes en vriendinnetjes: www.dampfabriek.nl heeft een cybermonday discount lopen. Net een Vandy Vape Pulse 80w gekocht voor maar €49,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
1nsane schreef op zondag 25 november 2018 @ 01:27:
[...]

Klopt maar voor de meeste MTL tanks is dat net te stroperig en krijg je snel dry hits, in mn Swag kan dat wel prima maar in mn Q16 is 60/40 beter merk ik
Mensen kunnen een beetje (10% van het gehalte aan vg) gedestilleerd water toevoegen.
Was tot een tijdje geleden eigenlijk vrij standaard om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sugarlevi01 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:29:
[...]

Mensen kunnen een beetje (10% van het gehalte aan vg) gedestilleerd water toevoegen.
Lukt dat ook niet met vodka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-04 08:47
Zijn er nog mensen die er last van hebben dat liquids met deze koude buiten temperaturen te stroperig worden ?

Ik werk vaak buiten en sinds het kouder is beginnen worden heb ik vaak last van dry hits.
ik kan het verschil in viscositeit echt zien als ik een tijdje buiten loop.

Zou het helpen als ik mijn liquids een beetje verdun met extra PG? ( damp nu 70/30 vg/pg)

[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 26-11-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:45
Ik sta op het punt een geekvape Legend met ene geekvape creed rta te kopen. Goede keuzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-04 08:47
@Trisjin met die mod en tank heb ik geen ervaring; maar ik heb hier genoeg andere geekvape spullen liggen waar ik best tevreden over ben.
Geekvape mag je algemeen wel beschouwen als kwalitatief goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik wilde er nog bijschrijven of wat wodka. Maar niet gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Trisjin schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:26:
Ik sta op het punt een geekvape Legend met ene geekvape creed rta te kopen. Goede keuzen?
Legend is in ieder een prima mod. Vergeet niet de software te updaten, Geekvape heeft een aantal fixes uitgebracht. Hij is trouwens wel vrij zwaar, verkijk je daar niet op.

De Creed ken ik niet, maar zie 'm wel regelmatig als goede keus voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:45
justmike schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:37:
@Trisjin met die mod en tank heb ik geen ervaring; maar ik heb hier genoeg andere geekvape spullen liggen waar ik best tevreden over ben.
Geekvape mag je algemeen wel beschouwen als kwalitatief goed.
_Mystikal_ schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:17:
[...]

Legend is in ieder een prima mod. Vergeet niet de software te updaten, Geekvape heeft een aantal fixes uitgebracht. Hij is trouwens wel vrij zwaar, verkijk je daar niet op.

De Creed ken ik niet, maar zie 'm wel regelmatig als goede keus voorbij komen.
Bedankt voor de info! Via aliexpres de legend voor 39 euro met gratis 48 coils + 8stukken cotton + gratis geekvape rda. Bij de creed ook nog gratis coils.

Vandaag ook maar boss shots gekocht 30% korting. Is kijken hoe mixen me afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

sugarlevi01 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:29:
[...]

Klopt en met lagere temperturen zeker aan te raden. Vele MTL tankjes zullen dan van vastlopers last krijgen, je kan er natuurlijk ook wat Pg bij doen, maar dan moet je het weer even laten steepen.
Vodka verdundt niet alleen, het geeft ook iets meer "throat-hit", door de alcohol. Persoonlijk zou ik er eerder Vodka bij doen om te verdunnen, dan Demi-water. Door het suiker in de alcohol, wordt je liquid iets zoeter, terwijl Demi-water alleen maar verdundt.
justmike schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:02:
Zijn er nog mensen die er last van hebben dat liquids met deze koude buiten temperaturen te stroperig worden ?

Ik werk vaak buiten en sinds het kouder is beginnen worden heb ik vaak last van dry hits.
ik kan het verschil in viscositeit echt zien als ik een tijdje buiten loop.

Zou het helpen als ik mijn liquids een beetje verdun met extra PG? ( damp nu 70/30 vg/pg)
Last nee, aangezien ik DL damp buiten, binnen damp ik MTL en DL. Maar het klopt wel, doordat de temperatuur van je liquid lager wordt, wordt het "stroperig", net zoals het bij verwarming dunner wordt.

Je kan extra Pg toevoegen, maar dan zou ik 50% Vodka en 50% Demi-water toevoegen, dan hoeft het niet lang te steepen, aangezien de Vodka de smaak iets zal versterken. Je kan het ook doen met bruine Rum...of iets anders. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
VapingQueen schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:50:
[...]

Last nee, aangezien ik DL damp buiten, binnen damp ik MTL en DL. Maar het klopt wel, doordat de temperatuur van je liquid lager wordt, wordt het "stroperig", net zoals het bij verwarming dunner wordt.

Je kan extra Pg toevoegen, maar dan zou ik 50% Vodka en 50% Demi-water toevoegen, dan hoeft het niet lang te steepen, aangezien de Vodka de smaak iets zal versterken. Je kan het ook doen met bruine Rum...of iets anders. ;)
Bruine rum zou ik niet aanraden, wegens de zuiverheid zijn heldere dranken een betere suggestie, ga voor vodka, jenever of gin dan zit je altijd goed.
Heb je gelijk goede antivries gemaakt voor als het echt koud is, PG met wat alcohol en je hoeft nooit meer 's ochtends het glas van je tank te krabben na een flinke nachtvorst ;)

(pssst, eigenlijk zijn vodka, jenever en gin verschillende namen voor hetzelfde drankje in respectievelijk Rusland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, een redelijk hoogalcoholische gestookte drank aangelengd met wat zuiver water, paar vleugjes nuance aan smaak en geur met een ander etiket)

[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 26-11-2018 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

PalingDrone schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:48:
[...]

Bruine rum zou ik niet aanraden, wegens de zuiverheid zijn heldere dranken een betere suggestie, ga voor vodka, jenever of gin dan zit je altijd goed.
Heb je gelijk goede antivries gemaakt voor als het echt koud is, PG met wat alcohol en je hoeft nooit meer 's ochtends het glas van je tank te krabben na een flinke nachtvorst ;)

(pssst, eigenlijk zijn vodka, jenever en gin verschillende namen voor hetzelfde drankje in respectievelijk Rusland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, een redelijk hoogalcoholische gestookte drank aangelengd met wat zuiver water, paar vleugjes nuance aan smaak en geur met een ander etiket)
Bruine rum kan wel, maar je dient er dan wel rekening mee te houden dat je coil het sneller opgeeft, aangezien het suiker carameliseert in je coil. Voor de smaak zou ik het zeker niet laten, maar dat is ieders eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik vraag me af waarom mn vapes de laatste dagen zo harsh zijn, nu ook met dinner lady op 3mg, 1 trek en het voelt alsof mn keel dichtsluit en voelt ook ruw in de keel, is thans maar 70-30 en 3mg nic ( wat ik al bijna 2 jaar damp ) en is een heel zoete blackberry crumble vape.

Had het in de week eerst gemerkt met een fless boss shots die onvoldoende had gesteeped maar nu merk ik het ook met premade liquid, lijkt wel alsof mijn keel irritatie heeft of iets dergelijke maar ik heb thans geen keelpijn bij het slikken of zo, lijkt gewoon enkel alsof de 3mg nic mn keel afsluit bij elke trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Katmi schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:20:
Ik vraag me af waarom mn vapes de laatste dagen zo harsh zijn, nu ook met dinner lady op 3mg, 1 trek en het voelt alsof mn keel dichtsluit en voelt ook ruw in de keel, is thans maar 70-30 en 3mg nic ( wat ik al bijna 2 jaar damp ) en is een heel zoete blackberry crumble vape.

Had het in de week eerst gemerkt met een fless boss shots die onvoldoende had gesteeped maar nu merk ik het ook met premade liquid, lijkt wel alsof mijn keel irritatie heeft of iets dergelijke maar ik heb thans geen keelpijn bij het slikken of zo, lijkt gewoon enkel alsof de 3mg nic mn keel afsluit bij elke trek.
Voeg je zelf de Nic toe? Zoja, hoe oud is deze en van welk merk. Ik heb het vaker gehoord van mensen dat het aan de Nic ligt, maar ook de Vg kan verschil maken.

Vg heb je in verschillende "purity's" oftewel zuiverheden. Hoe hoger, hoe beter. De meeste shops verkopen "Food Grade" Vg, deze is over het algemeen 99,5% zuiver, maar niet echt geschikt om liquids mee te maken, al zullen weinig mensen er last mee krijgen. Beter is om "Pharmaceutical Grade" Vg aan te schaffen, welke 99,7 of 99,8% zuiver is en dus minder onzuiverheden bevat. Het beste zou "Medical Grade" zijn, maar daar is niet zo makkelijk aan te komen. Wel is het met 99,9% zuiverheid het meest geschikt om liquids mee te maken, maar "Pharmaceutical Grade" van 99,7 of 99,8% is ruim voldoende om liquids te maken. Misschien dat je "Food Grade" Vg gebruikt? Ook hierover heb ik meerdere mensen gehoord.

Zie ook de reactie's van mij en Anvar, d.d. maandag 13 november 2017. Als je de reactie's op 100 per pagina hebt gezet, kan je het vinden op pagina 62.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik heb al zowat 8 maanden dezelfde setup van rda/coils/katoen/base , drop rda op een vaporesso luxe met coilology ni80 premade coils rond de 0.16-0.18ohm ( vaak de fused claptons of de multi strands fused claptons ) op 70-75w en katoen van kendo gold of native wicks en base van Vape or DIY of Savevape.

Nic zijn shots van 18 of 20mg, ofwel van flavour boss als ik daar bestel of van de lokale dampwinkel, altijd in max VG, nog nooit last gehad eigenlijk.

Vorige week nog een shortfill van death to hipster bears van Flavour boss binnen gehad en 1 nic booster van hun bijgedaan en lustig gevaped zonder issues, het is pas begonnen sinds ik flavour boss muffin man heb geprobeerd voordat de steeptijd volledig voorbij was, die was heel harsh dus vraag me niet gewoon af of ik niet gewoon mn keel ermee heb geirriteerd.

Maar eigenlijk heb ik van de Vape or DIY Base of de savevape VG nooit te klagen gehad, idem met FB nic shots of nic shots uit de dampshop op de hoek, vaak zijn die van Extrapure ofzo iets, geloof Frans.
Het probleem met base zou onbestaand moeten zijn in mn voorbeeld van Dinner Lady, is een 50 in 60ml premade liquid van de shop, en de nic booster is een 18mg max VG van de dampshop, maar die heb ik al ettelijke keren gebruikt toen ik nog twelve monkeys bottles kocht.

Ik ga het nog een paar dagen aanzien denk ik, ik vermoed dat het eigenlijk komt van die FB te proeven die nog niet voldoende gesteeped had, onvoldoende gesteepte appel en cinnamon is niet echt zacht of lekker heb ik uitgevonden , en zeker niet met 4 nic shots in op 250ml :P wat nog steeds maar 3mg is uiteindelijk maar het zal gewoon nog allemaal moeten samen komen in de volle steeptijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Katmi op 28-11-2018 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Mijn Cosmic Fog heeft zo'n 2 weeken gesteept, echter vind ik de smaak toch nog behoorlijk anders dan ready-made van de shop. Denk dat het aan mijn nicotine shots ligt gezien er VG/PG bij zit en niet puur nicotine.

Ook ga ik van 6mg maar overstappen op 3; heb al verschillende liquids geprobeerd zonder nicotine en smaken ook prima. Heb niet het idee dat ik iets mis, behalve de TH. Zit te denken of minder dan 3 mg ook nog voldoende TH zal oplevern, maar eens proberen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:09:
Mijn Cosmic Fog heeft zo'n 2 weeken gesteept, echter vind ik de smaak toch nog behoorlijk anders dan ready-made van de shop. Denk dat het aan mijn nicotine shots ligt gezien er VG/PG bij zit en niet puur nicotine.

Ook ga ik van 6mg maar overstappen op 3; heb al verschillende liquids geprobeerd zonder nicotine en smaken ook prima. Heb niet het idee dat ik iets mis, behalve de TH. Zit te denken of minder dan 3 mg ook nog voldoende TH zal oplevern, maar eens proberen.. :)
Ik weet natuurlijk niet welk smaakje het is, maar als het een Custard of Creamsmaakje is, dien je alzo minimaal 4 weken steeptijd aan te houden, soms zelfs nog langer, Ben bv. Custardsmaakjes tegen gekomen die minimaal 6 weken moeten steepen. Aan de Nic zal het denk ik niet zo 1, 2, 3 liggen of het moet wel van hele slechte kwaliteit zijn.
Voor de TH kan je ook wat Vodka of Rum toevoegen, dat geeft over het algemeen ook TH, wees wel voorzichtig met de hoeveelheid. Begin met 1% en pas het dan aan tot je het effect hebt bereikt wat je bevalt. Aangezien Rum suikerriet kan bevatten, zeker de donkere (bruine), is de kans dat je coil snel dichtslibt heel groot, met blanke Rum is dit een stuk minder, net zoals met Vodka, Gin of Jenever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

VapingQueen schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:46:
[...]

Ik weet natuurlijk niet welk smaakje het is, maar als het een Custard of Creamsmaakje is, dien je alzo minimaal 4 weken steeptijd aan te houden, soms zelfs nog langer, Ben bv. Custardsmaakjes tegen gekomen die minimaal 6 weken moeten steepen. Aan de Nic zal het denk ik niet zo 1, 2, 3 liggen of het moet wel van hele slechte kwaliteit zijn.
Voor de TH kan je ook wat Vodka of Rum toevoegen, dat geeft over het algemeen ook TH, wees wel voorzichtig met de hoeveelheid. Begin met 1% en pas het dan aan tot je het effect hebt bereikt wat je bevalt. Aangezien Rum suikerriet kan bevatten, zeker de donkere (bruine), is de kans dat je coil snel dichtslibt heel groot, met blanke Rum is dit een stuk minder, net zoals met Vodka, Gin of Jenever.
Aha, dus wellicht nog langer. Ik heb de Chill'd Tabacco, dus een tabakssmaakje. Vodka klinkt wel goed dan. Is dat 1 volume procent neem ik aan? Ik koop dan een flesje van 60ml, en doe er 2x10ml nic shots in. Dan zou ik er dus 0,8ml vodka in moeten doen? Dat is wel extreem weinig. Heb nog wel ergens een pipet liggen waar ik dat mee kan meten denk ik. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
LankHoar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:45:
[...]

Aha, dus wellicht nog langer. Ik heb de Chill'd Tabacco, dus een tabakssmaakje. Vodka klinkt wel goed dan. Is dat 1 volume procent neem ik aan? Ik koop dan een flesje van 60ml, en doe er 2x10ml nic shots in. Dan zou ik er dus 0,8ml vodka in moeten doen? Dat is wel extreem weinig. Heb nog wel ergens een pipet liggen waar ik dat mee kan meten denk ik. Bedankt voor de tip!
Maarre ligt het er niet gewoon aan dat je er twee nicshots bij doet? Dat je het te veel verdunt. Immers krijg je bij een shake and vape 50ml nic-vrije liquid in een flesje van 60ml..

Ook geloof ik het niet dat die dingen nog zouden moeten steepen. Mompelt iets met Shake & Vape..
Je hebt zoiets toch? Linkje naar zwoofs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

analogworm schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:07:
[...]

Maarre ligt het er niet gewoon aan dat je er twee nicshots bij doet? Dat je het te veel verdunt. Immers krijg je bij een shake and vape 50ml nic-vrije liquid in een flesje van 60ml..

Ook geloof ik het niet dat die dingen nog zouden moeten steepen. Mompelt iets met Shake & Vape..
Daar zit wel wat in, gezien ik er in totaal 20ml liquid bij doe waar dus ongeveer 6mg nicotine in zit dan. Ik heb overigens wel iets anders, namelijk deze: https://www.cosmicfogvapo...co?variant=10237218357292

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:45:
[...]

Die kans is groot je, chemische tabaksmaakjes laat ik minimaal 3 weken steepen, maar heb er ook tabaksmaakjes bijzitten die 6 weken nodig hebben. Met N.E.T's (Naturally Extracted Tobacco) kan het zelfs oplopen naar 12-13 weken. Aroma heeft nu eenmaal tijd nodig om zich te binden aan de Pg, Vg en Nic, daar kom je niet onderuit. Wel vind ik 2 Nicshots a 10ml wat veel om toe te voegen, je verdundt het dan wel heel erg, helaas kom je daar vaak niet onderuit met Nicshots.
1 Volumeprocent ja, dus 0,1ml per 10ml liquid, je dient het echter wel van de de Pg af te halen, wat nogal moeilijk kan worden als je met voorgemixte liquids werkt. Daarom werk ik dus met losse ingrediënten, dan kan je dat veel beter bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:27:
[...]

Daar zit wel wat in, gezien ik er in totaal 20ml liquid bij doe waar dus ongeveer 6mg nicotine in zit dan. Ik heb overigens wel iets anders, namelijk deze: https://www.cosmicfogvapo...co?variant=10237218357292
Het linkje gaat toch naar een RTV (Ready To Vape) liquid? Waarom zou je daar nog Nicshots aan toevoegen?
analogworm schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:07:
[...]

Steepen kom je niet onderuit, je voegt 10ml nieuwe vloeistof toe, wat minstens zo'n 80% uit Pg, Vg of Pg/Vgmix bestaat. Shake and Vape is een leuke term, maar ik geloof daar niet zo in, maar dat is persoonlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door VapingQueen op 01-12-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@VapingQueen ik heb liever natuurlijke smaakjes, dus wellicht dan beter geen Cosmic Fog voor mij. Enerzijds wil ik me nu meer inlezen over N.E.T. etc. en anderzijds voel ik me een beetje overwhelmed met alle opties die er zijn qua vapen.. Heb al redelijk wat smaakjes geprobeerd en eigenlijk zijn er maar 2 die ik lekker genoeg vind om als ADV te gebruiken.

Het linkje gaat idd naar een RTV, echter heb ik de 0ml gekocht in een winkel (flesjes >10ml worden zonder nic verkocht), vandaar mijn shots. De websie was als voorbeeld ;)

Overigens, @analogworm de kleur van de liquid was compleet helder, waarals wanneer je de 10ml versie met nic koopt, deze donkerbruin is. Met steepen is deze al meer bruin geworden, hoewel nog steeds niet dezelfde kleur als de kleinere 10ml flesjes (wat natuurlijk met de nic shots te maken kan hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
VapingQueen schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:33:
[...]

Steepen kom je niet onderuit, je voegt 10ml nieuwe vloeistof toe, wat minstens zo'n 80% uit Pg, Vg of Pg/Vgmix bestaat. Shake and Vape is een leuke term, maar ik geloof daar niet zo in, maar dat is persoonlijk.
Ja daag. Die smaakstoffen hebben al een flink poos met elkaar kunnen sjansen in VG. Als je daar 10ml nic-shot bij doet, ga je echt geen vier weken hoeven wachten alvorens de smaakstoffen evenredig verdeelt zijn over de vloeistof.

Als je je liquid zelf brouwt, 10-20% PG verschillende smaakstoffen gebruikt en dan nog 80-90% moet aanvullen met PG, Vg en Nic.. Tsja, dan is het logisch dat de smaakstoffen tijd nodig hebben om met elkaar en de rest te sjansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:52:
@VapingQueen ik heb liever natuurlijke smaakjes, dus wellicht dan beter geen Cosmic Fog voor mij. Enerzijds wil ik me nu meer inlezen over N.E.T. etc. en anderzijds voel ik me een beetje overwhelmed met alle opties die er zijn qua vapen.. Heb al redelijk wat smaakjes geprobeerd en eigenlijk zijn er maar 2 die ik lekker genoeg vind om als ADV te gebruiken.

Het linkje gaat idd naar een RTV, echter heb ik de 0ml gekocht in een winkel (flesjes >10ml worden zonder nic verkocht), vandaar mijn shots. De websie was als voorbeeld ;)

Overigens, @analogworm de kleur van de liquid was compleet helder, waarals wanneer je de 10ml versie met nic koopt, deze donkerbruin is. Met steepen is deze al meer bruin geworden, hoewel nog steeds niet dezelfde kleur als de kleinere 10ml flesjes (wat natuurlijk met de nic shots te maken kan hebben).
Als je echt natuurlijke smaakjes wilt, zou ik eens bij FlavorMonks kijken, die hebben dat. Nadeel is dan wel dat je aroma krijgt en dus zelf moet gaan mixen. Zelfmixen kan je zo gek maken als dat je zelf wilt, de mogelijkheden zijn eigenlijk onbegrenst.

Daar heb je gelijk in, dat komt door die verdomde TPD die hier in de EU geldt, maximaal 10ml met maximaal 20Mg Nic. Met de nieuwe TPD gaat het nog erger worden, dan willen ze ook de Pg en Vg in 10ml flesjes gaan verkopen, te gek voor woorden.

Steepen geeft inderdaad een verkleuring en die komt het grootste gedeelte van de Nic af. Ook het aroma verkleurt iets, maar dat is onder invloed van de Nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

analogworm schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:58:
[...]

Ja daag. Die smaakstoffen hebben al een flink poos met elkaar kunnen sjansen in VG. Als je daar 10ml nic-shot bij doet, ga je echt geen vier weken hoeven wachten alvorens de smaakstoffen evenredig verdeelt zijn over de vloeistof.

Als je je liquid zelf brouwt, 10-20% PG verschillende smaakstoffen gebruikt en dan nog 80-90% moet aanvullen met PG, Vg en Nic.. Tsja, dan is het logisch dat de smaakstoffen tijd nodig hebben om met elkaar en de rest te sjansen.
Ja daag jezelf. Dat klopt, maar LankHoar voegt er wel 20ml aan toe, geen kattepis dus. Verder heb ik nergens gezegt of getypt dat je het 4 weken moet laten steepen na het toevoegen van Nicshots, dus verzin er aub geen "feiten" bij. Ik had het over een Custardsmaak, welke zelf gemixed zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
LankHoar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:52:

NET gebruik ik nu ook, ik heb online een receptje gevonden en het au bain marie gemaakt. Gewoon American Spirit shag zonder additieven met 5mg 70/30 vg/pg gedaan.

Ik gebruik er niet veel van, ongeveer 1ml op 100ml vape, ik heb ook wel eens meer gedaan, 3 en zelfs 5 maar het is vrij stroperig en ik heb het idee dat mn coiltjes in mn Q16 dat ook niet zo fijn vonden.

Je moet het ook heel goed filteren, ik heb het 3x door een koffiefilter laten druppen en daarna nog door hele fijne watten om het daarna nog een keer door een koffiefilter te doen. Je hebt ook veel fijnere filtermogelijkheden nog maar was om het een keer te proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door 1nsane op 02-12-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Na een terugval naar analoog heb ik al mijn vape-gizmo's de deur uitgedaan. Mijn Eleaf Baby Pico (max 25w) heb ik als enige bewaard, en ben begonnen met Nic salts. Eerste flesje is 20mg nicotine en ik hoest de longen uit mijn lijf. Ik was een behoorlijke analoge roker, maar wellicht is 10mg beter voor mij? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 12:53
zacht schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:33:
Na een terugval naar analoog heb ik al mijn vape-gizmo's de deur uitgedaan. Mijn Eleaf Baby Pico (max 25w) heb ik als enige bewaard, en ben begonnen met Nic salts. Eerste flesje is 20mg nicotine en ik hoest de longen uit mijn lijf. Ik was een behoorlijke analoge roker, maar wellicht is 10mg beter voor mij? Tips?
Ik gebruik nu al een tijdje Nic salts 10mg alleen met mijn Breeze2 pod systeem en moet zeggen dat het goed werkt voor mij. Heb een keertje 20mg geprobeerd en werd daar best misselijk van, maar hoesten heb ik nooit gehad. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Nic salts het best werkt met pod systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
HKnoodle schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:43:
[...]

Ik gebruik nu al een tijdje Nic salts 10mg alleen met mijn Breeze2 pod systeem en moet zeggen dat het goed werkt voor mij. Heb een keertje 20mg geprobeerd en werd daar best misselijk van, maar hoesten heb ik nooit gehad. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Nic salts het best werkt met pod systemen?
Het gaat vooral om laag vermogen bij Nic salts, dat zit wel goed.
Heb een flesje 10mg besteld, kijken of dat beter gaat. Mag ik vragen hoe jouw analoge rookpatroon was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 12:53
zacht schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:09:
[...]

Het gaat vooral om laag vermogen bij Nic salts, dat zit wel goed.
Heb een flesje 10mg besteld, kijken of dat beter gaat. Mag ik vragen hoe jouw analoge rookpatroon was?
Ik heb bijna 20 jaar gerookt met 10-12 sigaretten per dag. Paar maanden geleden een sub-ohm setje met normale liquid (6mg) gehaald om te proberen maar daar kwam te veel damp uit. Smaak en gevoel was goed maar voelde me er niet prettig bij om een dikke vette rookpluim te blazen in het openbaar. Ben blijkbaar meer een "stealth vaper"? Toen maar een pod systeem met 10mg salt gekocht en dat werkt nog steeds vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
HKnoodle schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:23:
[...]

Ik heb bijna 20 jaar gerookt met 10-12 sigaretten per dag. Paar maanden geleden een sub-ohm setje met normale liquid (6mg) gehaald om te proberen maar daar kwam te veel damp uit. Smaak en gevoel was goed maar voelde me er niet prettig bij om een dikke vette rookpluim te blazen in het openbaar. Ben blijkbaar meer een "stealth vaper"? Toen maar een pod systeem met 10mg salt gekocht en dat werkt nog steeds vrij goed.
Same here. Thuis vind ik de rookpluimen al twijfelachtig, in het openbaar wil ik simpelweg een nicotine-shot zonder op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

zacht schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:50:
[...]

Same here. Thuis vind ik de rookpluimen al twijfelachtig, in het openbaar wil ik simpelweg een nicotine-shot zonder op te vallen.
Dat herken ik wel, in het openbaar is een dikke laag vape me veel te opvallend. Thuis vind ik het dan juist weer leuk om daar een beetje mee te 'spelen' :+

Valt me op trouwens dat als je in de kou op een helling staat en je vape naar beneden blaast, de wolk eigenaardig lang samen kan blijven hangen en als een echte wolk naar beneden verplaatsen. Zo anders dan analoge rook!

* LankHoar voelt zich weer een beetje kind die de volwassen versie van koude wolkjes blazen doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 12:20

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Hmmm... zo'n 6 maanden geleden had ik via pinkmule 36mg/ml base gekocht maar die hebben ze nu niet meer. Weet iemand anders toevallig waar dat nog te krijgen is? Ik damp namelijk op 6mg/ml en met 50+10ml shake'n'vape liquids heb ik dus een 36mg/ml base nodig...

[edit] Volgens mij heb ik een kanaaltje gevonden. Meer details geef ik niet want het is en blijft natuurlijk een beetje grijs gebied want hoewel het bezitten of kopen van dergelijke liquid niet illegaal is, mag het niet verkocht worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Mx. Alba op 12-12-2018 11:22 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:50:

[edit]... hoewel het bezitten of kopen van dergelijke liquid niet illegaal is, mag het niet verkocht worden.
Klinkt als een omgekeerd gedoogbeleid :X 8)7
(softdrugs : verkopen mag, bezitten niet.)
Raar land.

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 12-12-2018 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 12:20

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
PalingDrone schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:57:
[...]

Klinkt als een omgekeerd gedoogbeleid :X 8)7
(softdrugs : verkopen mag, bezitten niet.)
Raar land.
Dat komt omdat ze via een dirty hack in het warenwetbesluit de verkoop ervan aan banden hebben gelegd. En het warenwetbesluit gaat alleen over wat wel en niet verkocht mag worden, niet over wat je mag bezitten of kopen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1 ... 85 ... 103 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.