Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

analogworm schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 02:11:
@1nsane https://www.reuters.com/a...amage-lungs-idUSKCN1M12CB

Als ik dit zo lees is op basis van Philip morris zijn eigen data de Iqos niet zo denderend. Zeg maar i.t.t. Vapen levert de Iqos t.o.v. roken geen verbeterde longfunctie op.
Typisch ook dat deze conclusies zijn gebaseerd op studies die PMI zelf heeft aangedragen. Imo laat dat zien dat ze niets beters te laten zien hebben; indien ze met onomstotelijk bewijs kunnen komen zouden ze dat doen lijkt me.

Nu nog meer (longterm) onderzoek naar vapen :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-04 15:53

Krentenbol

Prutz0r

analogworm schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:56:
[...]

Maar een mod functioneert ook dubbel als handgranaat ;)
En rookgranaat >:)
LankHoar schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:55:
[...]
Nu nog meer (longterm) onderzoek naar vapen :+
Longblaasjes. Zo, heb je je long-term :+

Ik heb zelf na misschien een half jaar of wat weer aroma's besteld. De lekkere waren echt op en het enige acceptabele wat ik nu nog heb is cappuccino van . Niet fantastisch en ik mag om de dag gaat wicken of zelfs de coil vervangen. Man wat een aanslag laat die achter. Nog wat experimenteren met de laatste ~2 liter base die ik heb en daarna over op de boostershots. Minder moeite, meer beter :D
Mocht iemand benieuwd zijn naar mijn restaroma's, stuur ff PM. Gratis ophalen in Nijmegen

Oh, meer bevindingen van de laatste tijd: Ik gebruik mijn Geekvape Avocado24 weer ipv mijn Smok TFV8. Vond de coils toch wel iets aan de dure kant en heb toch nog bergen katoen en pre-made coils liggen. Ik merk dat nu mijn coils weer 0.5-1.0 ohm zijn mijn mod ineens anderhalve tot twee dagen meegaat ipv dat ik de dag net wel/net niet haal. Mooi bij-effect :)

[ Voor 16% gewijzigd door Krentenbol op 03-10-2018 17:38 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
Nu een aantal dagen NET liquid aan het vapen, bevalt goed maar ik merk wel dat de coils wat sneller vol gaan zitten. Oh well.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Na een paar jaar met een setje Kanger Evods gedaan te hebben vallen die nu echt van ellende uit elkaar.
Accucapaciteit inmiddels gezakt tot een uurtje gebruik en letterlijk vallen de contactpunten van de accu's af, maar ben uiterst positief over de kwaliteit van dat setje welke het bizar lang heeft volgehouden.

Omdat ik voorlopig nog niet van plan was om te stoppen met vapen, dat moment komt nog wel maar nu nog ff niet, is er inmiddels een fijne Pico 25 onderweg uit Frankrijk.
De klap zal enorm zijn, maar verheug me nu al op de smaak en de dikke wolken :)
De stervende Evod maakt het hooguit heiig, zo'n Ello moet wel een klein mistbankje kunnen veroorzaken...

Vrees alleen dat het weleens dinsdag kan worden en ik nog een paar dagen MacGuyverend moet zien door te komen om met tape en zilverpapier stroom in die batterijen te krijgen en friemelen met contactpuntjes om dampcontact te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

KillerAce_NL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:06:
Hmm, het lijkt erop dat de douane nu mijn liquid te pakken heeft. Ik heb 4x100ml besteld in Ierland, is 14 sept op de bus gedaan en niet aangekomen. Krijg je daar bericht van als het geweigerd is ?
Toch maar eens kijken naar zelf mixen, heb ik echter nog nooit gedaan en zie door de bomen het bos niet meer door o.a. al die aanpassingen qua "shots", "boosters"etc.

Kunnen jullie me aangeven wat ik nodig heb om een beetje betaalbaar uit te komen op 6mg 70/30 vg/pg vanille custard ? en evt tips voor waar betrouwbaar te bestellen ?
Iemand tips voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04 21:19
Pff vandaag status update dat mijn intake bij de douane ligt..:( moet een hele lijst aan info doorgeven via een link van postnl..

Wat te doen..? Als ik er werk van maak kost t 15€ adm. Kosten.. Iemand ervaring hiermee ?

Denk dat de inhoud teveel is (2.5ml met kleine glaasje)

Thnx

edit, tankje kost 21€ dus onder de 22€

[ Voor 6% gewijzigd door Liber8 op 05-10-2018 11:42 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:12
Je kan Grants Custard van FlavourBoss proberen? Als je dan de Calculator gebruikt dan zou je nodig hebben een boss shot 250ml (25ml aroma), 8 nic shots vg based, 50ml PG, 95ml VG. Kom je uit op ~€35, voor 250ml ivm ~€10,- verzendkosten. Op deze manier een onestopshop. Kortingscode: 'NEWRELEASE', of 'DIYFB'

Eventueel kan je ook nicotine 72mg/ml bij Pink-mule bestellen, voor zover ik weet is dit de enige leverancier in Europa die geen bedrijfscheck doet. Wordt verzonden uit spanje. Uit engeland schijnt ook te kunnen, en is het vaak een stuk goedkoper.

Of je kan kijken op e-liquid recipes. Recept uitkiezen. De benodigde Aroma's, PG, VG en nicshots bij savevape bestellen. Al is engeland wederom goedkoper, mits je genoeg besteld om de verzendkosten er uit te halen. Engelse webshops zijn in mijn ervaring helaas meestal geen onestopshops. Bijvoorbeeld bij Chef's, Rainbowvapes, of DarkstarVapour

Op e-liquid recipes staat ook een mooi lijstje met kortingscodes voor Pink-mule, Chefs etc etc.

De video legt alles netjes uit:
[YouTube: Complete Beginner's Guide To Making E-Liquid - DIY Tutorial]

Genoeg tips zo? :D

[ Voor 17% gewijzigd door analogworm op 05-10-2018 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

*knip* spam is nog steeds niet toegestaan.

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 05-10-2018 18:42 ]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

analogworm schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:42:
[...]

Je kan Grants Custard van FlavourBoss proberen? Als je dan de Calculator gebruikt dan zou je nodig hebben een boss shot 250ml (25ml aroma), 8 nic shots vg based, 50ml PG, 95ml VG. Kom je uit op ~€35, voor 250ml ivm ~€10,- verzendkosten. Op deze manier een onestopshop. Kortingscode: 'NEWRELEASE', of 'DIYFB'

Eventueel kan je ook nicotine 72mg/ml bij Pink-mule bestellen, voor zover ik weet is dit de enige leverancier in Europa die geen bedrijfscheck doet. Wordt verzonden uit spanje. Uit engeland schijnt ook te kunnen, en is het vaak een stuk goedkoper.

Of je kan kijken op e-liquid recipes. Recept uitkiezen. De benodigde Aroma's, PG, VG en nicshots bij savevape bestellen. Al is engeland wederom goedkoper, mits je genoeg besteld om de verzendkosten er uit te halen. Engelse webshops zijn in mijn ervaring helaas meestal geen onestopshops. Bijvoorbeeld bij Chef's, Rainbowvapes, of DarkstarVapour

Op e-liquid recipes staat ook een mooi lijstje met kortingscodes voor Pink-mule, Chefs etc etc.

De video legt alles netjes uit:
[YouTube: Complete Beginner's Guide To Making E-Liquid - DIY Tutorial]

Genoeg tips zo? :D
tnx zal eens kijken.
Prijs valt mee. Tot nu toe had ik 400ml voor 64,-

Iemand ervaring met https://www.justvape.ltd ?
400mg eliquid met losse nic shots voor 52 pond incl verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
KillerAce_NL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:11:
[...]
tnx zal eens kijken.
Prijs valt mee. Tot nu toe had ik 400ml voor 64,-

Iemand ervaring met https://www.justvape.ltd ?
400mg eliquid met losse nic shots voor 52 pond incl verzenden
weenie vind het wat duur. Bij flavourboss kom je uiteindelijk op ~€50,-/L. Die ~€35,- voor 250ml kwam vooral zo omdat je een liter PG, liter VG en verzendkosten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 16:12

mindcre8r

Tradepedia

Ik vape nu 2 jaar met de eleaf Pico met een nu een melo 4 er op. De eleaf gaat nu kuren vertonen, valt vaak uit en de batterij getest en die is nog goed. Ik heb ook het idee dat mijn combi niet de maximale hoeveelheid damp geeft. Ik heb geen zin in moeilijk gedoe maar easy vervangen etc, welke setup kunnen jullie mij aanraden voor Daily use?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
mindcre8r schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:35:
Ik vape nu 2 jaar met de eleaf Pico met een nu een melo 4 er op. De eleaf gaat nu kuren vertonen, valt vaak uit en de batterij getest en die is nog goed. Ik heb ook het idee dat mijn combi niet de maximale hoeveelheid damp geeft. Ik heb geen zin in moeilijk gedoe maar easy vervangen etc, welke setup kunnen jullie mij aanraden voor Daily use?
Als die pico je bevalt, waarom dan geen nieuwe halen?

Ik heb zelf een Vaporesso Swag, dat lijkt er op alleen passen er niet echt grotere tanks op. Ik heb er zelf een 3,5mm tank op die bij de kit zat.

Het is voor mij een behoorlijke cloud chaser, zeker als je er grotere coils instopt (ofnouja, met meer coils in de coil unit).

Ding is ook gebruiksvriendelijk en heeft wat meer functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 16:12

mindcre8r

Tradepedia

Okay is het overwegen waard, coils van de eleaf zijn wel lekker goedkoop.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
mindcre8r schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:22:
Okay is het overwegen waard, coils van de eleaf zijn wel lekker goedkoop.
Of een keer de software er opnieuw op flashen. Mogelijk zijn de keuren dan weer voorbij.
http://www.eleafworld.com/download/

Wil wel eens helpen.

Gr.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

mindcre8r schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:35:
Heb de (oude 22mm) Pico nu ook al een jaar of 3, geen problemen mee. Alleen 1x de schroefjes van de onderkant iets los gehad, daardoor ook slechter contact. Wellicht bij jou ook aan de hand ?
Uitvallen lijkt me echt een contact issue, dus kijk ook ff de dop op de batterij na of ie niet naar boven toe is gedeukt b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:02
Embryo1 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:24:
[...]

Of een keer de software er opnieuw op flashen. Mogelijk zijn de keuren dan weer voorbij.
http://www.eleafworld.com/download/

Wil wel eens helpen.

Gr.
Knal er gelijk ArcticFox op: https://nfeteam.org/

Kun je hele leuke dingen mee doen zoals oa preheat (zowel tijd als power), verschillende profielen inladen en het display indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Domino schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:37:
[...]

Knal er gelijk ArcticFox op: https://nfeteam.org/

Kun je hele leuke dingen mee doen zoals oa preheat (zowel tijd als power), verschillende profielen inladen en het display indelen.
Vet! Bestaat dat ook voor Vaporesso’s met Omniboard 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:02
1nsane schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:20:
[...]

Vet! Bestaat dat ook voor Vaporesso’s met Omniboard 2.0?
Helaas:
ArcticFox – firmware for battery mods from companies: Joyetech, Wismec and Eleaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hmmmm, dat bestellen via Lepetitvapoteur die de bezorgdienst Collissimo gebruiken was niet het beste plan van het jaar.
Totale onduidelijkheid over waar mijn Pico nu uithangt behalve dat het pakket overhandigd is aan de Franse post (Latest event: Dispatched from forwarding depot) en verder niks, geen statusupdates en behalve dat de geplande bezorgtijd niet gehaald werd, duh.... en dat de vervoerder vertraging heeft...
Voor aankoop had ik al zoiets van, Fransen, als ze maar niet gaan staken.
Heeft iemand enig idee welke club dat spul voor Colissimo in Nederland bezorgt? TNT, DHL, GLS, postduif ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 03:05
Collissimo is gewoon de Franse nationale post dus in Belgie gaat dat over op Bpost en in NL op PostNL.
In Belgie altijd op 2-3 dagen in huis, NL kan een dagje later zijn.

Ook wel al eens gehad dat die tracking spaak loopt tussen Collissimo en Bpost.
Ook gemerkt de laatste week dat lepetit duur is geworden en dus van mn lijst is verdwenen, veel mods en kits zijn nu bijna net zo duur als in BE shops en sommige dingen zijn enorm gestegen, de vaporesso revenger x kit was daar vroeger 60 euro, nu bijna 75...

[ Voor 33% gewijzigd door Katmi op 10-10-2018 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:41

FeaR

In GoT we trust

PalingDrone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:43:
Heeft iemand enig idee welke club dat spul voor Colissimo in Nederland bezorgt? TNT, DHL, GLS, postduif ?
Redelijk dezelfde ervaring als jij. Site is best overzichtelijk en bestellen is zo gedaan, maar daarna bergen mailtjes in het Frans met bezorgtijden en dergelijke. Één mailtje was apart, het bezorgadres bestond niet volgens hen. Ik moest toen via een link inloggen en een ander adres opgeven of het huidige adres doorzetten. Ik heb het laatste gedaan, maar nooit wat thusi gehad. Wel mail van DHL later dat mijn pakketje bij het ophaalpunt een dorp verderop ligt...

Edit:
Ik ga de spullen ook maar eens onder het stof vandaan halen. Medio september opgeborgen en niet meer aan gezeten. Eens zien hoe de gekochte DIY liquids gesteept zijn.

Edit 2:
Oké, in een tankje zat nog e-liquid. Helemaal bruin/rood van kleur en de smaak herken ik niet terug naar wat het ooit geweest had moeten zijn. Eens zien of de coil het wel overleeft heeft....

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 10-10-2018 18:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04 09:39
Hey mensen,
Ik was benieuwd of iemand hier iets weet over de houdbaarheid van kant en klare liquids en van base PG, VG en PG met nicotine.

Ik ben namelijk een tijdje geleden weer teruggevallen in mijn oude rookverslaving.. nu vind ik dat toch wat zonde en heb besloten dampen een nieuwe kans te geven :)

Inmiddels een nieuw kitje besteld, de Wismec Reuleaux RX Gen3 met een nieuw setje batterijen.. moet wel goed spul hebben anders pak ik er veel te snel mijn pakje shag er weer bij.. dus dacht daar wel een goede en redelijk betaalbare kit te kopen. En 3 batterijen lijkt me een verademing... hopelijk gaat dat makkelijk de hele dag mee zonder reserve batterijen bij me te moeten hebben.
In elk geval, dat kitje word morgen geleverd en nu zat ik even in mijn voorraad liquids enzo te kijken die ik nog heb bewaard.

Wat heb ik staan:
1 * Goodlife 6mg 120 ml - houdbaar tot 30-8-2018
3 * Goodlife 6mg 120 ml - houdbaar tot 24-11-2018 (sowieso nog goed dus, maar niet binnen een maand op)

aantal flessen PG 48mg - houdbaar tot 10-2019 volgens etiket, hier heb ik veel van nog, dus denk niet dat ik dat binnen een jaar op heb.. is ongeveer een jaar geleden aangeschaft, ging er vanuit dat het veel langer houdbaar was...
1 aangebroken literfles VG (1 jaar oud, en natuurlijk wel weer dichtgedaan)
1 aangebroken literfles PG (1 jaar oud, en natuurlijk wel weer dichtgedaan)

Meeste kan ik volgens mij dus gewoon nog gebruiken, maar hoe lang nog? Hoeveel moet ik me aantrekken van de houdbaarheid... gaat liquid echt kapot? Of word de smaak gewoon iets minder en kan ik het veilig proberen?

Ik heb hiervan overigens niets in de vriezer staan, alles heeft al die tijd in een kast gestaan.

Thanks alvast voor de reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door RFdeGroot op 10-10-2018 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

RFdeGroot schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:03:
Hey mensen,
Ik was benieuwd of iemand hier iets weet over de houdbaarheid van kant en klare liquids en van base PG, VG en PG met nicotine.

Ik ben namelijk een tijdje geleden weer teruggevallen in mijn oude rookverslaving.. nu vind ik dat toch wat zonde en heb besloten dampen een nieuwe kans te geven :)

Inmiddels een nieuw kitje besteld, de Wismec Reuleaux RX Gen3 met een nieuw setje batterijen.. moet wel goed spul hebben anders pak ik er veel te snel mijn pakje shag er weer bij.. dus dacht daar wel een goede en redelijk betaalbare kit te kopen. En 3 batterijen lijkt me een verademing... hopelijk gaat dat makkelijk de hele dag mee zonder reserve batterijen bij me te moeten hebben.
In elk geval, dat kitje word morgen geleverd en nu zat ik even in mijn voorraad liquids enzo te kijken die ik nog heb bewaard.

Wat heb ik staan:
1 * Goodlife 6mg 120 ml - houdbaar tot 30-8-2018
3 * Goodlife 6mg 120 ml - houdbaar tot 24-11-2018 (sowieso nog goed dus, maar niet binnen een maand op)

aantal flessen PG 48mg - houdbaar tot 10-2019 volgens etiket, hier heb ik veel van nog, dus denk niet dat ik dat binnen een jaar op heb.. is ongeveer een jaar geleden aangeschaft, ging er vanuit dat het veel langer houdbaar was...
1 aangebroken literfles VG (1 jaar oud, en natuurlijk wel weer dichtgedaan)
1 aangebroken literfles PG (1 jaar oud, en natuurlijk wel weer dichtgedaan)

Meeste kan ik volgens mij dus gewoon nog gebruiken, maar hoe lang nog? Hoeveel moet ik me aantrekken van de houdbaarheid... gaat liquid echt kapot? Of word de smaak gewoon iets minder en kan ik het veilig proberen?

Ik heb hiervan overigens niets in de vriezer staan, alles heeft al die tijd in een kast gestaan.

Thanks alvast voor de reacties!
Voor Vg, Pg en Nic geldt dat ze onbeperkt houdbaar zijn, mits koel en donker opgeslagen (meterkast, schuur), losse Nic kan je het beste in de vriezer bewaren en een gebruikershoeveelheid in de koelkast, Pg, Vg en Nic gemixed ook gewoon koel en donker bewaren, anders verkleurt de Nic, het beste is om dat in de koelkast te bewaren. Kant en klare liquids (RTV's, Ready To Vape) kan je ook met gemak 2 jaar bewaren, mits dit koel en donker opgeslagen wordt (meterkast, zo laag mogelijk). Zelf heb ik hier RTV's staan die al langer dan 2 jaar staan en gewoon te dampen zijn. Over houdbaarheid hoef je je dus geen zorgen te maken, indien juist behandeld, dus niet in de volle zon of andere warmtebron.

Voor batterijen geldt het volgende : indien ze parallel geschakeld staan, wat bij de meeste Mod's het geval is, dan verhoog je wel het Ampérage maar niet de spanning. Vb : 2 batterijen van 4,2 Volt, 3000mAh en 35A wordt dus 4,2 Volt, 3000mAh en 70A. De tijdsduur wordt dus niet verlengt, die blijft hetzelfde, maar je kan wel veel lager in je weerstand gaan, bv. coils van 0.3 of 0.2 Ohm en toch een hele dag met de batterijen doen. Bij serieschakeling is dit net andersom, je Volt's (4,2 Volt > 8,4 Volt) en mAh's (3000mAh > 6000mAh) wordt verdubbeld en het Ampérage (35A <> 35A) niet. Bij parallel heeft het dus weinig zin om meerdere batterijen te gebruiken, aangezien het aantal mAh's niet omhoog gaat, het is alleen handig als je een hoge ontlading nodig hebt, zoals met coils met lage weerstand, 2 batterijen in parallel gaan dus net zolang mee als 4 batterijen die parallel geschakeld staan. Hoop dat je wat hebt aan deze info!

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:11:
[...]
Redelijk dezelfde ervaring als jij. Site is best overzichtelijk en bestellen is zo gedaan, maar daarna bergen mailtjes in het Frans met bezorgtijden en dergelijke. Één mailtje was apart, het bezorgadres bestond niet volgens hen. Ik moest toen via een link inloggen en een ander adres opgeven of het huidige adres doorzetten. Ik heb het laatste gedaan, maar nooit wat thusi gehad. Wel mail van DHL later dat mijn pakketje bij het ophaalpunt een dorp verderop ligt...
Hmmm, is onderzoek ingesteld en mijn pakket bleek retour gegaan te zijn omdat ook mijn adres niet goed zou zijn, of ik refund, voucher of resend wilde...
Overigens niet in de mail maar via hun site zag ik dat bericht bij de customer support.
Nogmaals mijn adres doorgegeven en een resend gevraagd, we zullen zien...
Wel vaag, lijkt wel of ze (of de Frambozische post) Nederland een beetje moeilijk vinden en dan standaard de pakketjes terugbonjouren.
Ondertussen zit ik wel mooi met een dooie accu voor mijn evod :(
Eens kijken hoe ik de volgende dagen door ga komen, heb namelijk weinig zin om daar nog iets voor aan te schaffen voor die paar dagen totdat die Pico er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADHDerby
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09-2024
Mijn Pico + Eleaf Melo 4 clearomizer is een maand terug gejat op m’n werk. :/
Gelijk op zoek gegaan naar een nieuwe set en een hele berg reviews later uiteindelijk gekozen voor de Smok X-Priv kit met de TFV12 Prince tank. Ben er erg tevreden mee. Het is een mooie mod, geeft een geweldige smaak en dikke wolken, het enige nadeel is dat hij nogal wat e-liquid slurpt. Heb een bulb glas gekocht waardoor er nu 8ml e-liquid in de tank past. :)

Heb gisteren nogal een slechte ervaring met een Smok Mesh coil gehad. Alles zoals gewoonlijk volgends de voorschriften gedaan: Eerst geprimed, tank gevuld, kwartier laten staan en begonnen met het laagst aangegeven wattage.
De smaak was en bleef slecht en een tank later werd de smaak ineens nog slechter en brandde de coil door (hij wordt niet meer herkend).
De tweede coil doet het gelukkig prima, had nauwelijks inbrandtijd nodig.
Vandaag met een medewerkster van Zwoofs gechat en het valt onder de garantie. Krijg met de volgende bestelling een nieuwe mesh coil mee.
Geweldige service! :)

[ Voor 9% gewijzigd door ADHDerby op 12-10-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Dat is eigen aan Smok coils, de quality control trekt helaas op de ballen terwijl het wel de duurste factory coils op de markt zijn.
Vroeger met Baby Beast coils in een 5 pack ook altijd 1 coil die meteen binnen 10 trekken rot was, wel heel zuur voor 20 euro, die prince coils zijn geloof ik ook vlot 10-12 euro voor 3 stuks dus zou ik ook zuur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADHDerby
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09-2024
Jah, voor zo’n €4 per stuk verwacht je toch wel een goede quality control.
Wel goed van Zwoofs dat ze er garantie op geven. Nu maar hopen dat ze dat blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ADHDerby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:34:
Jah, voor zo’n €4 per stuk verwacht je toch wel een goede quality control.
Wel goed van Zwoofs dat ze er garantie op geven. Nu maar hopen dat ze dat blijven doen.
Tja, het gebeurt helaas, met mn Justfog is er altijd 1 op de 10 minder als in eerder gaar.

Met mn Vaporesso Swag met NRG SE tank nog geen missers gehad tot nu toe :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liber8
Eindelijk pakketje mogen ontvangen :*)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nb9WeU/IMG-20181013-153633.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kd6BeU/IMG-20181013-153540.jpg

Innokin Proton met de Augvape Intake RTA.. :9~ O+

Wat een verschil met mijn oude RX200S. In 0.1 seconde direct het volle vermogen op de coil, 0 vertraging.
Helaas zal de Intake binnenkort in de verkoop gaan, not my cup of thee..

Wat vinden jullie.? :*)

EDIT: Iemand nog een code voor driphacks of boss-shots.? _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Liber8 op 13-10-2018 17:15 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:25
Waarom de intake weer weg ? ik vind hem supergoed !

[ Voor 9% gewijzigd door hgeert op 13-10-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
hgeert schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:03:
Waarom de intake ? ik vind hem supergoed !
Vind de airflow een beetje te restricted.. :| Wel één van de mooiere RTA's op dit moment verkrijgbaar vind ik. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:25
ik houd de wick heel kort, zodat hij zeker niet tot beneden komt, daarmee heb ik het beste resultaat.
Ik vind hem heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 13:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb een pre order geplaatst voor de Dead Rabbit RTA. Ik damp nu voornamelijk met drippers (Entheon, Hadeon, Hadaly) en ik heb tanks afgezworen de laatste tijd omdat ik mij irriteer aan het lekken. Deze tank zou basically gewoon de Dead Rabbit RDA moeten zijn maar dan met een tank er omheen. Omdat de air intakes boven in zitten zou hij ook niet moeten kunnen gaan lekken. Reuze benieuwd naar die tank. Duurt helaas nog wel eventjes eer hij binnen is.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liber8
DAMAGE schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:56:
Ik heb een pre order geplaatst voor de Dead Rabbit RTA. Ik damp nu voornamelijk met drippers (Entheon, Hadeon, Hadaly) en ik heb tanks afgezworen de laatste tijd omdat ik mij irriteer aan het lekken. Deze tank zou basically gewoon de Dead Rabbit RDA moeten zijn maar dan met een tank er omheen. Omdat de air intakes boven in zitten zou hij ook niet moeten kunnen gaan lekken. Reuze benieuwd naar die tank. Duurt helaas nog wel eventjes eer hij binnen is.
De Dead Rabbit RTA ook besteld 2 weken geleden. Nog steeds niet verzonden..
Volgens mij bieden ze hem aan terwijl ze hem nog niet op voorraad hebben.. >:)

De intake lekt trouwens ook niet, hoe goed ik mijn best ook doe haha..

Ik ben benieuwd met welke setup jullie dampen (Single/Dual/Coils/Wattage)
Intake RTA: Single Coil, Ni80 3-core fused claptop 3*26GA+36GA 0.2Ohm, 60Watt
Drop RDA, Dual COil, Ni80 3-core fused claptop 3*26GA+36GA 0.11Ohm, 80-90Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik damp normaal gesproken met ni80 28*4/38 AWG. Op zo'n 80 watt. Maar sinds eergisteren weer even een normaal spaced coiltje gemaakt van een draadje Kanthal. Dampt ook prima, maar merk wel het smaak verschil hoor. Poeh! Deze damp ik trouwens op ongeveer 50 watt of daar onder.

[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 13-10-2018 19:25 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Pff, waar damp ik niet mee ;) alle coils zijn Kanthal A1, nog geen behoefte gehad om te wisselen naar SS316. NI80 wordt 't sowieso niet voor mij.
Heb alleen maar top air RTA'S, omdat ik niet wil dat ze lekken ;)

-- OBS Engine Nano single coil, met 0,45 fused clapton
-- OBS Engine 2 dual coil met 0,45 clapton (2x 0,8)
-- Kaees Solomon 2 single coil, met 0,45 fused clapton
-- Vapefly Horus single coil, met 0,6 alien clapton
-- Geekvape Peerless BF RDA dual coil met 0,17 fused clapton op een Cthulhu Squonk Genius adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
_Mystikal_ schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:57:
Pff, waar damp ik niet mee ;) alle coils zijn Kanthal A1, nog geen behoefte gehad om te wisselen naar SS316. NI80 wordt 't sowieso niet voor mij.
Heb alleen maar top air RTA'S, omdat ik niet wil dat ze lekken ;)

-- OBS Engine Nano single coil, met 0,45 fused clapton
-- OBS Engine 2 dual coil met 0,45 clapton (2x 0,8)
-- Kaees Solomon 2 single coil, met 0,45 fused clapton
-- Vapefly Horus single coil, met 0,6 alien clapton
-- Geekvape Peerless BF RDA dual coil met 0,17 fused clapton op een Cthulhu Squonk Genius adapter
Nice, maar waarom is Ni80 niks voor jou.?
Ik ken alleen de A1 van de vroegere (clearomizers) op een Ego Twist.
Toen werd SS316 ineens populair, en heb daar toen wat meters van gekocht en die heb ik nog altijd.
Nadat ik een paar jaar gestopt ben met vapen, overgestapt naar Ni80..

Kan zijn dat ik A1 ook fijner vind, vanavond toevallig nog op de verschillen van A1/SS316/Ni80 gezocht..
Wat is jou reden om het bij A1 te houden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Liber8 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 00:41:
[...]

Nice, maar waarom is Ni80 niks voor jou.?
Ik ken alleen de A1 van de vroegere (clearomizers) op een Ego Twist.
Toen werd SS316 ineens populair, en heb daar toen wat meters van gekocht en die heb ik nog altijd.
Nadat ik een paar jaar gestopt ben met vapen, overgestapt naar Ni80..

Kan zijn dat ik A1 ook fijner vind, vanavond toevallig nog op de verschillen van A1/SS316/Ni80 gezocht..
Wat is jou reden om het bij A1 te houden..
Sorry, had ik erbij moeten zeggen, nikkel allergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
VapingQueen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Voor Vg, Pg en Nic geldt dat ze onbeperkt houdbaar zijn, mits koel en donker opgeslagen (meterkast, schuur), losse Nic kan je het beste in de vriezer bewaren en een gebruikershoeveelheid in de koelkast, Pg, Vg en Nic gemixed ook gewoon koel en donker bewaren, anders verkleurt de Nic, het beste is om dat in de koelkast te bewaren. Kant en klare liquids (RTV's, Ready To Vape) kan je ook met gemak 2 jaar bewaren, mits dit koel en donker opgeslagen wordt (meterkast, zo laag mogelijk). Zelf heb ik hier RTV's staan die al langer dan 2 jaar staan en gewoon te dampen zijn. Over houdbaarheid hoef je je dus geen zorgen te maken, indien juist behandeld, dus niet in de volle zon of andere warmtebron.

Voor batterijen geldt het volgende : indien ze parallel geschakeld staan, wat bij de meeste Mod's het geval is, dan verhoog je wel het Ampérage maar niet de spanning. Vb : 2 batterijen van 4,2 Volt, 3000mAh en 35A wordt dus 4,2 Volt, 3000mAh en 70A. De tijdsduur wordt dus niet verlengt, die blijft hetzelfde, maar je kan wel veel lager in je weerstand gaan, bv. coils van 0.3 of 0.2 Ohm en toch een hele dag met de batterijen doen. Bij serieschakeling is dit net andersom, je Volt's (4,2 Volt > 8,4 Volt) en mAh's (3000mAh > 6000mAh) wordt verdubbeld en het Ampérage (35A <> 35A) niet. Bij parallel heeft het dus weinig zin om meerdere batterijen te gebruiken, aangezien het aantal mAh's niet omhoog gaat, het is alleen handig als je een hoge ontlading nodig hebt, zoals met coils met lage weerstand, 2 batterijen in parallel gaan dus net zolang mee als 4 batterijen die parallel geschakeld staan. Hoop dat je wat hebt aan deze info!
Thanks voor je uitgebreide reactie!
Ik heb meteen alles maar in de koelkast gezet, dan lijkt me dat ik met mn huidige voorraad nog wel even vooruit kan :)
Voor de base enzo eerst maar eens op zoek naar smaakjes om toe te voegen, voorlopig heb ik wel even genoeg aan de 480ml goodlife die ik dus nog had staan, dus ga even op mn gemak rondkijken.
Ook even voor wat spulletjes om het zelf mixen wat makkelijker te maken.

Vind alleen je verhaal over batterijen wat vaag nog. Ik snap wat je zegt, maar het komt er dan toch op neer dat ik met coils erin van 0,15 en 0,2 ohm (die gebruik ik meestal) langer kan doen zonder batterijwissel?
Tenminste... ik heb de spullen inmiddels en kan tot nu toe makkelijk de dag doorkomen op het setje van 3 batterijen van 3120 mah (zijn 3 nieuwe) en dat lukte me met mn smok mod (die ik ook nog heb) met 1 batterij lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
VapingQueen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

….

Hey maarre, klopt niet. Als je 2 batterijen parallel zet, halveer je de belasting per batterij. Ergo, bij gelijke totaal belasting doe je er wel langer mee.

Edit: Voor de volledigheid nog even nagezocht:
Serie verdubbelt voltage.
Parallel verdubbelt Mah's en dus ook amperage.
http://www.zbattery.com/C...ies-in-Series-or-Parallel

Maar volgens mij maakt het voor gereguleerd bij gelijke belasting mbt capaciteit geen zak uit. Omdat je dezelfde Watt uur behoud.
https://milliamps-watts.appspot.com/

[ Voor 14% gewijzigd door analogworm op 14-10-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

analogworm schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:01:
[...]

Hey maarre, klopt niet. Als je 2 batterijen parallel zet, halveer je de belasting per batterij. Ergo, bij gelijke totaal belasting doe je er wel langer mee.

Edit: Voor de volledigheid nog even nagezocht:
Serie verdubbelt voltage.
Parallel verdubbelt Mah's en dus ook amperage.
http://www.zbattery.com/C...ies-in-Series-or-Parallel

Maar volgens mij maakt het voor gereguleerd bij gelijke belasting mbt capaciteit geen zak uit. Omdat je dezelfde Watt uur behoud.
https://milliamps-watts.appspot.com/
Volgens mij klopt het niet helemaal, het gaat om Volt en Ampére, niet om mAh. In parallel verdubbelt de Ampére en in serie het Voltage, mAh valt, naar mijn weten, hierbuiten. Maar misschien is er iemand hier die duidelijkheid hierin kan verschaffen. We kunnen er alleen maar van leren.

Linkje wat ik heb "geraadpleegt :

https://www.accudienst.nl...e-of-serie-parallel.html#

In dit linkje gaat het alleen over Ampére en Voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:57
VapingQueen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 01:42:
[...]

Volgens mij klopt het niet helemaal, het gaat om Volt en Ampére, niet om mAh. In parallel verdubbelt de Ampére en in serie het Voltage, mAh valt, naar mijn weten, hierbuiten. Maar misschien is er iemand hier die duidelijkheid hierin kan verschaffen. We kunnen er alleen maar van leren.

In dat linkje staat toch juist dat de capaciteit (mAh) verdubbelt als je ze parallel koppelt? (en dat klopt ook)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
VapingQueen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 01:42:
[...]

Mah

Misschien dat je Ah (Ampere-Hour) leest als Ampere?

Anyhow, voor gereguleerd is de discussie een beetje zinloos, omdat ~8.4V 3000mAh (2 serie), evenveel energie (Wh (Watt-Hour)) bevat als 4.2V 6000mAh (2 paralel), namelijk 25.2Wh. Omdat de mod een vooraf ingesteld hoeveelheid vermogen (W ( Watt)) afgeeft aan de RDA is de duur (h (hour) bij parallel en serie gelijk (aangenomen dat beide methodes van reguleren even efficient zijn).
Los hiervan moet je uiteraard wel zorgen dat je batterijen het gevraagde Amperage aankunnen.

Voor Mech is het anders. Omdat de gebruikte Coils de vraag bepalen. Hou je dezelfde coils met zelfde weerstand, maar verander je van een enkele batterij naar 2 batterijen in serie, dan gaat er ivm de hogere spanning ineens totaal 2x zo veel stroom (Ampere) lopen. En verbruik je 4x zoveel vermogen (P=U*I).
U=I*R
U/R=I
4.2/0.3= 14A (--> 58.8W)
8.4/0.3= 28A (--> 235.2W)
En omdat het serie is, loopt alle stroom (A) door beide batterijen en moeten je batterijen dus ieder 28A aankunnen in dit voorbeeld.

Ga je van 2 batterijen parallel naar 2 batterijen in serie met gelijke weerstand in je coils, dán blijft er totaal 2x zoveel stroom lopen en verbruik je ook nog steeds 4 x zo veel vermogen. Maar wordt de belasting per batterij ook verviervoudigt. Immers 4.2/0.3= 14A over twee batterijen -> 7A per batterij. Dit ten op zichte van de 28A door iedere batterij in serie maakt een verviervoudiging van de belasting per batterij.

En nee, ik hou geen rekening met voltagedrop en/of interne weerstand van de batterijen en mech. Ook damp ik niet eens mechs. :+

Misschien komt je verwarring daar vandaan?

[ Voor 24% gewijzigd door analogworm op 15-10-2018 12:24 . Reden: verheldering voor volledigheid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

AvAars schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 03:11:
[...]

In dat linkje staat toch juist dat de capaciteit (mAh) verdubbelt als je ze parallel koppelt? (en dat klopt ook)
analogworm schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

[Afbeelding: Mah]

Misschien dat je Ah (Ampere-Hour) leest als Ampere?

Anyhow, voor gereguleerd is de discussie een beetje zinloos, omdat ~8.4V 3000mAh (2 serie), evenveel energie (Wh (Watt-Hour)) bevat als 4.2V 6000mAh (2 paralel), namelijk 25.2Wh. Omdat de mod een vooraf ingesteld hoeveelheid vermogen (W ( Watt)) afgeeft aan de RDA is de duur (h (hour) bij parallel en serie gelijk (aangenomen dat beide methodes van reguleren even efficient zijn).
Los hiervan moet je uiteraard wel zorgen dat je batterijen het gevraagde Amperage aankunnen.

Voor Mech is het anders. Omdat de gebruikte Coils de vraag bepalen. Hou je dezelfde coils met zelfde weerstand, maar verander je van een enkele batterij naar 2 batterijen in serie, dan gaat er ivm de hogere spanning ineens totaal 2x zo veel stroom (Ampere) lopen. En verbruik je 4x zoveel vermogen (P=U*I).
U=I*R
U/R=I
4.2/0.3= 14A (--> 58.8W)
8.4/0.3= 28A (--> 235.2W)
En omdat het serie is, loopt alle stroom (A) door beide batterijen en moeten je batterijen dus ieder 28A aankunnen in dit voorbeeld.

Ga je van 2 batterijen parallel naar 2 batterijen in serie met gelijke weerstand in je coils, dán blijft er totaal 2x zoveel stroom lopen en verbruik je ook nog steeds 4 x zo veel vermogen. Maar wordt de belasting per batterij ook verviervoudigt. Immers 4.2/0.3= 14A over twee batterijen -> 7A per batterij. Dit ten op zichte van de 28A door iedere batterij in serie maakt een verviervoudiging van de belasting per batterij.

En nee, ik hou geen rekening met voltagedrop en/of interne weerstand van de batterijen en mech. Ook damp ik niet eens mechs. :+

Misschien komt je verwarring daar vandaan?
Jongens, jullie hebben gelijk. Op het gebied van batterijen kan ik beter mijn mond houden, dat blijkt wel. Ik hou het voortaan wel bij mixen, daar kan ik wel genoeg over zeggen.... Dat zal ook wel de redenen zijn dat ik liever niet met MechMod's aan de gang ga. Heb er enige tijd geleden 2 aangeschaft, maar jullie reactie's hebben wel duidelijk bewezen, dat ik die beter de deur uit kan doen, in plaats van hier stof te laten happen....ik hou het wel bij mijn regulated Mod's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
VapingQueen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

[...]

Jongens, jullie hebben gelijk. Op het gebied van batterijen kan ik beter mijn mond houden, dat blijkt wel. Ik hou het voortaan wel bij mixen, daar kan ik wel genoeg over zeggen.... Dat zal ook wel de redenen zijn dat ik liever niet met MechMod's aan de gang ga. Heb er enige tijd geleden 2 aangeschaft, maar jullie reactie's hebben wel duidelijk bewezen, dat ik die beter de deur uit kan doen, in plaats van hier stof te laten happen....ik hou het wel bij mijn regulated Mod's.
Ja njaa, een vergissing is menselijk. Betekent niet gelijk dat je incapabel bent. Anyhow, bovenstaand verhaal illustreert mooi waarom Series mech mods totaal andere beesten zijn dan single battery of parallel. En dus volgens mij ook niet zo veel gebruikt worden.

Met een single battery mech kom je al een heel eind als je de wet van Ohm (U=I*R) en totaal vermogen in de gaten houdt (P=U*I of P=I2*R of P=U2/R). Al kan ik je niet zeggen, ivm voltage drop en diverse batterijen, welk voltage je je nou aan zou moeten houden in je berekeningen. Sommige zeggen 4.2V ivm veiligheid, dan blijft je verbruik altijd binnen de maximale marges. Andere zeggen 4V of zelfs 3.7V (nominaal), omdat dat het voltage na voltage drop zou zijn. Maakt weer verschil in het uiteindelijke amperage en vermogen. Weer anderen houden gewoon een minimale weerstand van 0.3ohm aan. Daarmee blijf je ruim binnen de marges met een fatsoenlijke batterij. Uiteraard mits je 'm niet te leeg dampt (onder 3.2V(?))

Volgens mij heeft mooch nog wel een paar filmpjes waarin alles in detail uitgelegd wordt.

Maar goed, ik damp ook lekker gereguleerd. Lekker makkelijk hop instellen van gewenste vermogen, en fijn dat er een batterij indicator is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

analogworm schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Ja njaa, een vergissing is menselijk. Betekent niet gelijk dat je incapabel bent. Anyhow, bovenstaand verhaal illustreert mooi waarom Series mech mods totaal andere beesten zijn dan single battery of parallel. En dus volgens mij ook niet zo veel gebruikt worden.

Met een single battery mech kom je al een heel eind als je de wet van Ohm (U=I*R) en totaal vermogen in de gaten houdt. Al kan ik je niet zeggen, ivm voltage drop en diverse batterijen, welk voltage je je nou aan zou moeten houden in je berekeningen. Sommige zeggen 4.2V ivm veiligheid, dan blijft je verbruik altijd binnen de maximale marges. Andere zeggen 4V of zelfs 3.7V (nominaal), omdat dat het voltage na voltage drop zou zijn. Maakt weer verschil in het uiteindelijke amperage en vermogen. Weer anderen houden gewoon een minimale weerstand van 0.3ohm aan. Daarmee blijf je ruim binnen de marges met een fatsoenlijke batterij. Uiteraard mits je 'm niet te leeg dampt (onder 3.2V(?))

Volgens mij heeft mooch nog wel een paar filmpjes waarin alles in detail uitgelegd wordt.

Maar goed, ik damp ook lekker gereguleerd. Lekker makkelijk hop instellen van gewenste vermogen, en fijn dat er een batterij indicator is.
Heb je helemaal gelijk in, maar ik wil niet, dat zometeen iemand een paar vingers van zijn/haar hand afknalt door "advies" van mij. Conclusie is gewoon duidelijk, op dit punt kan ik beter zwijgen en nee, dat zie ik niet als een faal, maar als een les. Als er vroeger in het vervolgonderwijs 2 dingen waren die ik niet tot amper snapte, dan was het wiskunde en electronica. Ja, ik kan een stekkerdoos voorzien van een kabel, maar vraag mij niet om een complete groependoos te plaatsen, dat zou ook jammerlijk mislukken. Ondanks dat er mensen in de afgelopen jaren mij duidelijk hebben geprobeerd te maken, hoe een MechMod werkt, komt het duidelijk nog steeds niet binnen en kan ik ze beter niet gebruiken of advies er over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
VapingQueen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:08:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, maar ik wil niet, dat zometeen iemand een paar vingers van zijn/haar hand afknalt door "advies" van mij. Conclusie is gewoon duidelijk, op dit punt kan ik beter zwijgen en nee, dat zie ik niet als een faal, maar als een les. Als er vroeger in het vervolgonderwijs 2 dingen waren die ik niet tot amper snapte, dan was het wiskunde en electronica. Ja, ik kan een stekkerdoos voorzien van een kabel, maar vraag mij niet om een complete groependoos te plaatsen, dat zou ook jammerlijk mislukken. Ondanks dat er mensen in de afgelopen jaren mij duidelijk hebben geprobeerd te maken, hoe een MechMod werkt, komt het duidelijk nog steeds niet binnen en kan ik ze beter niet gebruiken of advies er over geven.
Fair enough. Het duurde bij mij ook even voordat ik door had waar de fout in jouw redenatie over parallel en series lag. En vandaar ging ik maar eens verder denken. ik hoop dan ook dat niemand mijn verhaal als advies ervaart. Maar meer als een verkenning van hoe het werkt. Ik ben nog niet eens tot de conclusie gekomen van de vraag; hoe serie vs parallel bij mech met dezelfde coils van invloed is op de batterijduur. Volgens mij van 2 batterijen parallel naar 2 batterijen serie wordt de verbruiksduur (h) 4x zo kort, omdat het verbruikte vermogen (W) 4x zo hoog wordt en de totale beschikbare energie (Wh) gelijk blijft.

Ookal heb ik op de middelbare Natuur&Techniek en Natuur&Gezondheid fluitend gehaald door te vogelen met de formules in mijn binas, is het allemaal wel wat lang geleden.

On another note, in je onderschrift staat wat over beschikbaarheid PG/VG aromas en nicotine.. Bedoel je dat je de adressen weet of daar in handelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

analogworm schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Fair enough. Het duurde bij mij ook even voordat ik door had waar de fout in jouw redenatie over parallel en series lag. En vandaar ging ik maar eens verder denken. ik hoop dan ook dat niemand mijn verhaal als advies ervaart. Maar meer als een verkenning van hoe het werkt. Ik ben nog niet eens tot de conclusie gekomen van de vraag; hoe serie vs parallel bij mech met dezelfde coils van invloed is op de batterijduur. Volgens mij van 2 batterijen parallel naar 2 batterijen serie wordt de verbruiksduur (h) 4x zo kort, omdat het verbruikte vermogen (W) 4x zo hoog wordt en de totale beschikbare energie (Wh) gelijk blijft.

Ookal heb ik op de middelbare Natuur&Techniek en Natuur&Gezondheid fluitend gehaald door te vogelen met de formules in mijn binas, is het allemaal wel wat lang geleden.

On another note, in je onderschrift staat wat over beschikbaarheid PG/VG aromas en nicotine.. Bedoel je dat je de adressen weet of daar in handelt?
Maar je kwam er wel achter en dat is dus het punt waar het bij mij fout gaat, volgens mij haal ik mAh en A door elkaar heen. Met een regulated Mod is alles anders dan met MechMod, aangezien eigenlijk alles voor je geregeld wordt en daarnaast ook nog een beveiligd is, wat bij een MechMod absoluut niet het geval is en een (klein) foutje grote gevolgen kan hebben. Met formule's heb ik zowiezo niks op, op dat punt faalde ik ook tijdens wiskundeles en dus ook met electronica, aangezien daar dus ook vaak met formules wordt gewerkt. Het enige advies betreffende batterijen die ik zal geven, is in geval van een regulated Mod, dan heb je, als je hoog in de weerstand gaat dampen meer aan een batterij met een hoge mAh en als je laag in weerstand gaat, dat je dan beter batterijen met een hoog Ampére kan gebruiken, zover ik weet, klopt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
VapingQueen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:56:
[...]

Maar je kwam er wel achter en dat is dus het punt waar het bij mij fout gaat, volgens mij haal ik mAh en A door elkaar heen. Met een regulated Mod is alles anders dan met MechMod, aangezien eigenlijk alles voor je geregeld wordt en daarnaast ook nog een beveiligd is, wat bij een MechMod absoluut niet het geval is en een (klein) foutje grote gevolgen kan hebben. Met formule's heb ik zowiezo niks op, op dat punt faalde ik ook tijdens wiskundeles en dus ook met electronica, aangezien daar dus ook vaak met formules wordt gewerkt. Het enige advies betreffende batterijen die ik zal geven, is in geval van een regulated Mod, dan heb je, als je hoog in de weerstand gaat dampen meer aan een batterij met een hoge mAh en als je laag in weerstand gaat, dat je dan beter batterijen met een hoog Ampére kan gebruiken, zover ik weet, klopt dit.
Volgens mij klopt dat inderdaad wel aardig. Uit mooch zijn testen blijkt dat de totale hoeveelheid energie (Wh) wat een batterij kan leveren verschilt afhankelijk van de belasting (A). Zo is het inderdaad dat een 30T met 3000mAh bij hogere belasting (A) totaal meer energie (Wh) kan aflveren, dan een 40T met 4000mAh. Maar bij lagere belasting is het weer andersom, het kantelpunt voor deze batterijen ligt ommenabij de ~20A ofwel ~80W. Hieruit volgt dat mAh's niet alleszeggend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

analogworm schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Volgens mij klopt dat inderdaad wel aardig. Uit mooch zijn testen blijkt dat de totale hoeveelheid energie (Wh) wat een batterij kan leveren verschilt afhankelijk van de belasting (A). Zo is het inderdaad dat een 30T met 3000mAh bij hogere belasting (A) totaal meer energie (Wh) kan aflveren, dan een 40T met 4000mAh. Maar bij lagere belasting is het weer andersom, het kantelpunt voor deze batterijen ligt ommenabij de ~20A ofwel ~80W. Hieruit volgt dat mAh's niet alleszeggend zijn.
Nou, dan heb ik toch nog iets goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 11:19
Volledig rookvrij

Op den duur moeten alle bedrijven volledig rookvrij worden. Zowel rookruimtes als buiten roken worden daarbij verboden. Het rookverbod zal gelden voor alle tabaksproducten, de e-sigaret, de shisha-pen, de waterpijp, en kruidenmengsels en aanverwante producten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2696315/roker-wordt-paria

De strijd voor een verbod op dampen lijkt ingezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
De tabakslobby heeft het goed gespeeld door alle concurrentie gelijk te laten trekken volgens de wet.
Dan graag ook een verbod op nicotinekauwgum kauwen en cherry tomaatjes, want indien consequent krijgt een groenteboer ook te maken met de tabakswet wegens verkopen van nicotinehoudende produkten.
Knettergek, zal mij benieuwen of dit erdoor gaat komen en in welke vorm.

Dat gaan nog heldere concertjes worden zonder indoor rookmachines, jammer van de lasers.
Vapen zonder nicotine is exact hetzelfde als de rook van een rookmachine inademen, laatst nog geprobeerd een discussie aan te gaan met een poppodium medewerker waarom je indoor niet mag vapen maar ze mij wel een overdosis PG laten inademen, maar dat was iets totaal anders volgens de geirriteerde medewerker die deze discussie natuurlijk nooit met valide argumenten kon winnen :)

Gelukkig geniet ik sinds een paar dagen van de inmiddels gearriveerde Pico 25 met Ello, fijn stevig dingetje, grote wolken, grote blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
PalingDrone schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

De tabakslobby heeft het goed gespeeld door alle concurrentie gelijk te laten trekken volgens de wet.
Dan graag ook een verbod op nicotinekauwgum kauwen en cherry tomaatjes, want indien consequent krijgt een groenteboer ook te maken met de tabakswet wegens verkopen van nicotinehoudende produkten.
Knettergek, zal mij benieuwen of dit erdoor gaat komen en in welke vorm.

Dat gaan nog heldere concertjes worden zonder indoor rookmachines, jammer van de lasers.
Vapen zonder nicotine is exact hetzelfde als de rook van een rookmachine inademen, laatst nog geprobeerd een discussie aan te gaan met een poppodium medewerker waarom je indoor niet mag vapen maar ze mij wel een overdosis PG laten inademen, maar dat was iets totaal anders volgens de geirriteerde medewerker die deze discussie natuurlijk nooit met valide argumenten kon winnen :)

Gelukkig geniet ik sinds een paar dagen van de inmiddels gearriveerde Pico 25 met Ello, fijn stevig dingetje, grote wolken, grote blij :)
Al zal dat in rookmachines natuurlijk voornamelijk VG zijn en niet PG.. Want wolkjes }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
analogworm schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

Al zal dat in rookmachines natuurlijk voornamelijk VG zijn en niet PG.. Want wolkjes }:O
Rookmachines gebruiken propyleenglycol (PG) of het vervluchten van droogijs.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Barfman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:26:
[...]

Rookmachines gebruiken propyleenglycol (PG) of het vervluchten van droogijs.
Precies, PG om de damp in de ruimte te zetten voor lasers en andere leuke lichteffecten of droogijs waarbij de damp op de vloer blijft liggen.

Het TopPop jaren 70 effect waarbij playbackende artiesten op een vloer van rook staan.
Bij televisieopnames heb je namelijk niks aan een mistbank om doorheen te filmen maar de studiovloer inclusief kabels is mooi verborgen achter een rooktapijtje van droogijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Mensen die ervaring hebben met verschillende The Milkman Shake & Vape smaakjes. In Den Helder is nu een dampwinkel geopend die tegen een scherpe prijs The Milkman Liguids 17,49 (50ML) verkoopt, ik heb zelf al Milkman gekocht en het smaakt super. Ook al kosten de 50ML flesjes maar 17,49, vind ik het zonde om voor die prijs een smaakje te gaan testen, helaas hebben ze geen 10ML flesjes. Ik weet dat het een persoonlijk iets is, maar toch hoop ik op wat ervaringen van jullie. Ik weet niet of ik een link mag plaatsen van deze nieuwe damp winkel, dus dat laat ik dan maar achterwege.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56
Wat een fijne combinatie is dit. De Smoant Charon Mini met de Smok TFV8 Baby

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sD15BMBt/IMG-4792.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 19:48

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zat er ook naar te kijken maar het is jammer dat je niet zelf een scherm kan maken... Voor de rest erg mooi ding hoor! Atomizer past er zeer goed bij.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Staat netjes inderdaad! Ook idd jammer dat je zelf niet een slick achtergrond erop kan zetten maar wie weet komt er nog custom firmware voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Normaal gaan eigen wallpapers wel hoor, ging al op de voorganger ( de smoant cylon ) na een firmware update en op de nieuwe Smoant Naboo die net uit is gaat het ook.

Je moet gewoon van Smoant hun website de firmware update tool afhalen en dan heb je in die tool bovenaan een tabblad om de wallpaper te kiezen en zelf 1 up te loaden, zo ging het toch in een review van de Smoant Naboo die ik zag op YouTube, maar de interface van de Naboo is bijna 100% identiek aan de charon mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Het vapen bevalt me dusver best, heb inmiddels alweer 1,5 maand mijn Q16 :)

Wat me opvalt is dat mijn eerste 1.4 Ohm coil na iets meer dan 10 ml (12 ofzo) op was en een verbrande smaak begon te geven. Daarna heb ik er een 1.6 Ohm coil in gestopt en die gaat nu al meerdere flesjes mee (3 misschien, of zelfs 4?). Hij lijkt nog steeds prima te smaken. Zit er een maximum aan dat ik hem zou moeten gebruiken, ook al is de smaak nog OK?

Binnenkort maar eens de 60/80 ml fles van Cosmic Fog kopen en zelf nicotine probere te mixen. Dat gaat behoorlijk schelen in prijs (ruim de helft) :)

Nog een vraagje trouwens, soms gebeurt het dat wanneer ik een teug neem er een borrelend geluidje is en de liquid anders smaakt. Vaak gaat dat weg wanneer ik de driptip goed schoonmaak, echter niet altijd. Sowieso spoel ik die al regelmatig af. Enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

LankHoar schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:38:
Nog een vraagje trouwens, soms gebeurt het dat wanneer ik een teug neem er een borrelend geluidje is en de liquid anders smaakt. Vaak gaat dat weg wanneer ik de driptip goed schoonmaak, echter niet altijd. Sowieso spoel ik die al regelmatig af. Enig idee wat dat kan zijn?
FF tissue eromheen, ondersteboven houden en blazen. Dat fixt het meestal wel.

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
LankHoar schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:38:
Het vapen bevalt me dusver best, heb inmiddels alweer 1,5 maand mijn Q16 :)

Wat me opvalt is dat mijn eerste 1.4 Ohm coil na iets meer dan 10 ml (12 ofzo) op was en een verbrande smaak begon te geven. Daarna heb ik er een 1.6 Ohm coil in gestopt en die gaat nu al meerdere flesjes mee (3 misschien, of zelfs 4?). Hij lijkt nog steeds prima te smaken. Zit er een maximum aan dat ik hem zou moeten gebruiken, ook al is de smaak nog OK?

Binnenkort maar eens de 60/80 ml fles van Cosmic Fog kopen en zelf nicotine probere te mixen. Dat gaat behoorlijk schelen in prijs (ruim de helft) :)

Dat is niet abnormaal, heb ik ook af en toe, ff driptip eraf en met een tissue dat roostertje wat je ziet droogdeppen.

Met de 1,2ohm spoeltjes is het naar mijn idee ook iets meer.

Overigens doe ik bij het vervangen van de spoel altijd mn clearomizer even op mn Vaporesso Swag in smartmode, die meet de weerstand namelijk, ze zijn niet altijd 1,2 maar ergens tussen de 1,0 en 1,3 en ik merk dat als hij laag is qua ohm dat je eerste nattigheid in de driptip hebt en dat de spoel eerder op is.

Ik vervang een spoel ook pas als die niet meer goed smaakt/dampt, ik heb wel eens een spoel gehad die na 6 flesjes nog prima was maar ook wel eens na 1 flesje verrot, ligt ook aan de liquid.

[ Voor 6% gewijzigd door 1nsane op 28-10-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Grappig dat er nog zo'n verschil kan zitten tussen coils dan, ik zou minder grote afwijkingen verwachten :)

Ik ga mijn tank eens goed cleanen dan, hopelijk helpt het. Ben blij dat het niet abnormaal is, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
LankHoar schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:07:
Grappig dat er nog zo'n verschil kan zitten tussen coils dan, ik zou minder grote afwijkingen verwachten :)

Ik ga mijn tank eens goed cleanen dan, hopelijk helpt het. Ben blij dat het niet abnormaal is, thanks!
Yup, deze is toevallig 1,29ohm die ik nu erin heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HMsMNCFtEoYRX0hkdDlyLqDm/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Gisteren uiteindelijk de coil vervangen en mijn ADV er weer in gedaan (Cosmic Fog "Chill'd Tabacco"). Smaakt toch een stuk lekkerder dan andere smaakjes die ik geprobeerd heb. Hoewel Salt "Gold Rush" ook goed te doen is (20mg niciton salts). Ik heb nu mijn oog op Vape Institut "Skull". Stomme naam imo maar samenstelling klinkt erg lekker :) Maar bij Amazon bestellen tegelijk met een aantal coils, zijn daar een stuk goedkoper dan in de shop. Zoek ik alleen nog een liquid flesje die ik kan herbruiken, zodat ik straks een grote fles Cosmic Fog kan kopen en zelf kan mengen. Iemand tips (bij Amazon)?

Het schoonmaken heeft goed geholpen, waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
Heb eindelijk een leuke squonk gevonden

Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/VWrLrKoqbuc

Slikt 21700, 1x 18650 is me toch iets te weinig. Nu even checken welke 21700 goed zijn

En daar komt dan een profile rda op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:36
Ik ga mijzelf hier ook maar eens melden.

10 dagen geleden een eleaf pico 25 gehaald, begonnen met dampen en direct gestopt met roken. Tot op de dag van vandaag geen peuk meer aangeraakt. Wel een extra MOD erbij gekocht namelijk de vaporesso swag met NRG mini se tank.

Tot nu toe bevalt het erg goed, de liquids heb ik meestal nu van pinky vape. Eens kijken hoe deze hobby uit de hand (kan) gaat lopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
418O2 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:47:
Heb eindelijk een leuke squonk gevonden

[Afbeelding]

Slikt 21700, 1x 18650 is me toch iets te weinig. Nu even checken welke 21700 goed zijn

En daar komt dan een profile rda op.
De Samsung 40T of de Vapcell rewrap daar van (Vapcell INR21700 4000mAh - 30A) zijn momenteel de beste, maar ook het moeilijkst leverbaar.

Naast de Pulse X kan je evt ook kijken naar de Dovpo Topside. Tussen deze twee twijfel ik momenteel.

[ Voor 36% gewijzigd door analogworm op 30-10-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
analogworm schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

De Samsung 40T of de Vapcell rewrap daar van (Vapcell INR21700 4000mAh - 30A) zijn momenteel de beste, maar ook het moeilijkst leverbaar.
Had ze inderdaad gevonden, maar nog geen leverancier. Kwam wel wat Duitse shops tegen, zal daar nog eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
De Enercig 21700 EC - 2073hc op Nkon.nl, is letterlijk een Samsung 30T want als je de wrap eraf doet zit er letterlijk een Samsung 30T onder.

Kost ook maar 9 euro per stuk terwijl de vapcells 13-15 zijn en de Samsung's ook, dus waarom meer betalen als je letterlijk een 30t kan kopen onder een enercig wrap.

De 30t wordt trouwens als beter gezien dan de 40t, meeste vapers zullen de betere ampere rating meer liken dan de hogere mAh rating op de 40T, zeker in een single cell device en wanneer je over 60w pushed met een lage build.

Verder zou ik de pulse X nemen tenzij je doodvalt voor dat top fillen, de topside is al snel 80 euro, de pulse X ongeveer 57 en krijg je gratis een rda bij.
Met dat prijsverschil koop je lekker een paar Enercig 21700's.

[ Voor 17% gewijzigd door Katmi op 30-10-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://www.nkon.nl/recha...700-size/efest-21700.html

Is die niet beter dan? 800mAh meer is toch aanzienlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
is niet echt een geweldige batterij, snippet van Mooch zijn review over die efest :

This is an extraordinary performing Efest Battery yet it keeps running at near 90°C at its 35A consistent rating. This is excessively hot as I would like to think for tolerable cycle life as most cells say not to surpass 75°C-80°C.
I don’t know why Efest chose to overstate the rating however it was totally superfluous.

De reden dat mensen die Vapcell/Samsung/Enercig batterijen aanraden is ook omdat je exact krijgt wat op de wrap staat, dus de 4000mAh 30A cell haalt ook die nummers, idem met de 3000mAh 35A cell, zonder dat ze ook heet worden zoals die Efest.

Uiteindelijk hangt het allemaal van je vape gedrag af en op welke watt en met welke build je werkt, als je met een 0.4ohm coil op 50 watt zit kan je evengoed een Samsung 40T of die Vapcell met 4000mAh en 30A nemen, zit je richting de 70-75 watt met een 0.2 build of nog lager heb je liever de hogere continued Ampere rating van een 30T/Enercig 2073/Vapcell 3000mAh 35A want dan trek je bijna 25A, daartegen als je op 50 watt zit met een 0.3 of 0.4 of whatever build trek je nog geen of net 15A.

Maar staar je zeker niet blind op hoge mAh nummers, 800mAh klinkt impressive maar verwacht daar zeker geen halve dag langer vapen van.
Of je nu een 3000mAh cell of 4000mAh 21700 cell neemt, je zal toch nooit het batterij leven van een dual 18650 mod evenaren dus kan je imo beter de Enercig of Vapcell van 35A nemen en als je dan in de avond moet swappen steek je een verse batterij erin en de andere in lader, moet je trouwens met 3700mAh ook doen want dat gaat niet zoveel langer meegaan dan 3000mAh.

In het niet zo verre verleden was er een regel over Efest : koop gerust de laders maar blijf weg van de batterijen.

[ Voor 3% gewijzigd door Katmi op 30-10-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 22:21
Voor mech mods is de 30T de betere en voor regulated meestal de 40T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Undy schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:46:
In een TL DR versie van het verhaal ja, maar toch steekt bijna iedereen de 30T's in zijn Pulse mod :+
Beetje het verhaal zoals in 18650 land waar VTC5A zogezegd DE mech batterij is en voor de rest kan je kopen wat je wilt maar toch loopt iedereen met VTC5A's in zijn dual box mod.

Maar ja beide cellen zijn goed, zolang het maar niet de Efest variant is.
De 40T en de vapcell met 4000mAh is trouwens out of stock op Nkon, de Enercig en 30T vapcell based cells niet, dus daar kun je dan ook weer de keuze op afstellen ( + dat die Enercigs het goedkoopst van allemaal zijn en 100% authentic 30T's onder de wrap hebben zitten )

[ Voor 20% gewijzigd door Katmi op 30-10-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Undy schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:46:
Dat is ook wat ik begrijp uit deze twee plaatjes van Mooch. Bij een belasting van 30A heeft de 40T meer Wh. Desalniettemin doet de 30T het schijnbaar beter op mechs ivm voltage drop.

Mooch 40T
Mooch 30T

40T weer op voorraad bij Nkon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Ik heb gisteren mijn 40T's opgehaald bij Nkon.
Het zijn echt beesten van batterijen. Ze zitten nu in de copper Dreamer stacked 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Undy op 01-11-2018 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Undy schreef op donderdag 1 november 2018 @ 01:39:
Ik heb gisteren mijn 40T's opgehaald bij Nkon.
Het zijn echt beesten van batterijen. Ze zitten nu in de copper Dreamer stacked 8)
Ik heb er 2 besteld en ze komen vandaag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:34:
[...]

Ik heb er 2 besteld en ze komen vandaag binnen :)
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb mijn nieuwe mod binnen! De Geek Vape Nova 200 Watt. Ook heb ik de Dead Rabbit RTA binnen. Heb er nu twee quad fused claptons in die samen op .10 ohm komen. Pfffff wat een damp. 6mg nicotine lijkt wel te veel te zijn. Een instant buzz op 88 watt na 1 puff. Misschien maar zakken naar 3mg nicotine.

De mod bevalt mij best. Hij vuurt instant en erg goed. De tank was even wennen. Gister voor het eerst gecoiled en gewickt en kreeg niet echt een goede smaak er vanaf. Smaakte een beetje naar cotton ook, terwijl ik Cotton Bacon Prime gebruik en daar met drippers eigenlijk vrijwel nooit last van heb. Daarom besloten om net even de coils iets anders te positioneren, iets hoger en meer naar binnen toe zodat ze elkaar in het midden bijna raken. Nieuwe wicks er in, goed uitgefinned, en ik heb al direct meer flavor. Lijkt wel of er nu juist te veel liquid in komt. Even wennen nog dus met de tank maar denk dat we er wel komen! Zal over een weekje oid nog even een reactie geven.

Reden dat ik deze tank wil proberen is omdat ik altijd last had van lekkende tanks. Hopelijk is dat met deze tank verleden tijd. Ik wil binnenkort ook andere coils gaan proberen, gaan alien coils zijn, en hopelijk wat hoger in de ohms, want .10 vind ik toch wel erg laag hoor.

De cotton smaak komt denk ik doordat er net wat te veel cotton in zit waardoor hij niet goed wickt, waardoor je dus tegen een dry hit aan zit steeds. Nu heb ik er al veel minder last van :)

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 01-11-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Geen last van whistling met de hogere geplaatste coils ? want volgens reviews zijn hoog geplaatste coils = whistling en lager geplaatste coils niet maar dan boet je in op flavour omdat je verder van de airflow zit met je coils.

En het wicken op de DR RTA moet idd heel precies en licht in de slots, mag gewoon net vol zitten zonder strak te zitten, heel goed uitkammen en voorzichtig erin leggen lijkt de key te zijn, je moet nog vlot je pincet in de wicking slots krijgen na het wicken , anders zit het te strak.

Ik heb mijne doorverkocht na 2 weken, als ik de coils hoger had kreeg ik whistling airflow, en lager was minder smaak, ook het wicken was net TE pietje precies voor mij, ben redelijk lui en coilen en wicken moet bij mij in een paar minuten voorbij zijn, en ik moet ook kunnen wicken door gewoon op lengte af te knippen en gewoon in het deck te leggen, dus ik blijf RDA's verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nee ik heb de coils wat meer naar binnen toe gepushed en dat geeft bij mij geen whisle gelukkig. Heb nog wel het idee dat de flavor iets beter zou moeten kunnen. Heb de cotton smaak wel kunnen verwijderen vandaag door de wicks meer uit te kammen en de coils nog iets verder omhoog te plaatsen. Nog steeds geen whisle. Het is inderdaad echt een tankje waar je ff mee bezig bent om de juiste setup te vinden, daarna zal hij gewoon snel te wicken en te coilen zijn denk ik.

Als je niet van dat gekloot houdt dan is het idd geen tankje voor je. Sowieso ben ik ook verwend met de Hadaly, Hadeon en Entheon die ik hier heb liggen. Daar krijg je veeeeeel betere flavor van af en ik vergelijk tanks daar dan ook vaak mee en dan kom je toch wel bedrogen uit.

Grote voordeel voor mij is iig dat ik eindelijk een tank heb die niet lekt. Dat is ook wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DAMAGE schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 01:02:
Grote voordeel voor mij is iig dat ik eindelijk een tank heb die niet lekt. Dat is ook wel fijn.
Dat is erg fijn ja, zelfde heb ik ook met mijn Zeus Dual. Topding!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-04 15:00
Ik heb anderhalf jaar OBS Engine RTA's gebruikt, die hebben top airflow en kunnen niet lekken. Nu ben ik het wicken beu geworden, dus heb ik een UWELL Nunchaku met bijhorende tank en coils. De coils zijn gewoon om de maand in te pluggen. Super tevreden van. Fasttech leverde op enkele weken voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Die OBS Engine schijnen ook erg goed te zijn inderdaad. Ik had trouwens mijn tankje leeg, dus even de wicks wat verder afgeknipt. Er zit nu eigenlijk geen wick materiaal in de slots, maar het ligt er op. Lijkt nog beter te wicken op die manier. Moest het even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Anders kom je in een kleine vape winkel, vraag je om een coil voor de Justfog Q16, zeggen ze dat ze die niet kennen, en hij er wel heel antiek uitziet wanneer je hem laat zien. "Die laat het voltage zien i.p.v. wattage? Dat is wel heel ouderwets. Waar heb je die gekocht dan? Nee nog nooit van gehoord". Euhm, volgens mij zijn die dingen best populair (in ieder geval om mij heen en hier in deze thread ook voldoende die hem gebruiken) en zou iedere zichzelf respecterende vape winkel die moeten kennen :+

Ik ben erachter gekomen dat ik een nare kriebel in mijn keel krijg van sommige liquids.. Met Cosmic Fog helemaal geen last van, bij Salt dan weer wel. Smaakt verder prima, maar wanneer ik een redelijke teug neem begin ik meteen te hoesten. Bij sommige andere liquids heb ik het ook, en kan zo nog geen patroon ontdekken. Zou dat een allergie kunnen zijn voor een van de ingrediënten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Hoe gaan jullie met het volgende om:
Ik heb een aantal mods en tankjes, nu heb ik een Smok TFV8 staan die ik een paar maanden niet gebruikt heb, ik was die een beetje vergeten haha dus nu heeft ie die paar maanden gevuld en al in de kast gestaan.

Tankje maak ik natuurlijk even schoon enzo voor ik hem weer gebruik, maar die coil die er nu in zit? Kan ik die zonder risico gewoon weer gebruiken?
Ik heb hier geen nieuwe Smok coils meer liggen, degene die erin zit is misschien 2 dagen gebruikt, maar hoe zit het met de materialen van zo'n coil zoals kanthal, reageert dat op den duur op de liquid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
RFdeGroot schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:00:
Hoe gaan jullie met het volgende om:
Ik heb een aantal mods en tankjes, nu heb ik een Smok TFV8 staan die ik een paar maanden niet gebruikt heb, ik was die een beetje vergeten haha dus nu heeft ie die paar maanden gevuld en al in de kast gestaan.

Tankje maak ik natuurlijk even schoon enzo voor ik hem weer gebruik, maar die coil die er nu in zit? Kan ik die zonder risico gewoon weer gebruiken?
Ik heb hier geen nieuwe Smok coils meer liggen, degene die erin zit is misschien 2 dagen gebruikt, maar hoe zit het met de materialen van zo'n coil zoals kanthal, reageert dat op den duur op de liquid?
De kans is erg groot dat de wick in die coil te ver heen is door de lange stand in liquid.
Je zou de coil kunnen koken in wat water en dan heel erg goed laten drogen voordat je deze gaat proberen.
Toch vermoed ik dat je beter nieuwe coils kunt kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vandaag nieuwe coiltjes gemaakt en er in gezet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AgMDFC3.jpg

Materiaal is ni80 (tri-core alien clapton), Inner diameter is 3.0mm, Ik kom uit op .18 ohm. Op 100 watt dampt het prima, veel vapor, veel flavor, en geen lekkeritus van de tank. Onder de 100 watt krijg ik dat de coils wat willen spitten, vandaar op 100 watt. Misschien ligt het aan de juice. Heb nog niet eerder op 100 watt gevaped dus is best even wennen. Is dat een beetje een fatsoenlijk wattage voor dergelijke coils? Heb het gevoel dat ze nog wel wat meer wattage lusten om eerlijk te zijn.

Edit: sorry voor de grote foto, zal hem de volgende keer wat verkleinen!

[ Voor 24% gewijzigd door DAMAGE op 03-11-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
0.18 is redelijk laag, hoewel ook weer niet ZO laag en redelijk standaard voor dual coils, de wattage die daarvoor goed is is de wattage die voor jou goed voelt.
Ik zit met bv 0.18 fused claptons op 75-77 watt, die kunnen uiteraard ook een stuk hoger maar ik persoonlijk heb dan weer niet graag een heel warme vape.

Maar die kunnen gerust wel wat wattage aan ja, je moet niet perse hoger omdat je voelt dat ze hoger kunnen maar het kan wel, jij zit bv al op 100, ik zit vaak rond 75-77 met 0.18, is allemaal ook weer een gevalletje persoonlijk.
Ik merk wel dat je niet ver onder 70 moet duiken of ze geven bijna niets af dus dat is dan weer te laag :P

Gisteren avond laat hier ook weer wat aan winkelen gedaan, muffin man boss shot 500ml en premade 60ml shake and vape death to hipster bears besteld, samen met 20 nic boosters van 10ml voor 48 pence per stuk, stukje goedkoper dan in een lokale shop.

Dan nog even op NKON 4x Sony VTC5A en een XTAR VC2 voor de Vaporesso Luxe die ik heb besteld in de UK, was een display model op de Expo vorig weekend dus enkel de doos was open geweest en zo de mods getoond maar de plastiekjes hangen nog op het scherm en alles, enkel de doos dus geopened, toch mooi 20 euro goedkoper dan een sealed model en voor 52 euro incl DHL Express in huis de Dinsdag, is dezelfde prijs als in China maar zonder 2 weken te wachten, Drop RDA er op in de week en gaan ermee.

Daarmee is het weer goed geweest voor dit jaar :P nu weer een tijd terug over op enkel liquids te kopen, hardware boeit me weinig maar moest net een nieuwe mod dus was ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:25:
Vandaag nieuwe coiltjes gemaakt en er in gezet:

[Afbeelding]

Materiaal is ni80 (tri-core alien clapton), Inner diameter is 3.0mm, Ik kom uit op .18 ohm. Op 100 watt dampt het prima, veel vapor, veel flavor, en geen lekkeritus van de tank. Onder de 100 watt krijg ik dat de coils wat willen spitten, vandaar op 100 watt. Misschien ligt het aan de juice. Heb nog niet eerder op 100 watt gevaped dus is best even wennen. Is dat een beetje een fatsoenlijk wattage voor dergelijke coils? Heb het gevoel dat ze nog wel wat meer wattage lusten om eerlijk te zijn.

Edit: sorry voor de grote foto, zal hem de volgende keer wat verkleinen!
Welke gauges draad en van welk materiaal heb je deze gemaakt? Zien er netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:22:
[...]

Welke gauges draad en van welk materiaal heb je deze gemaakt? Zien er netjes uit
Thanks voor de feedback gasten! Dit is trouwens 3*28/32 AWG (ni80)

Ik had normaal met mijn coils wel dat het een beetje popte af en toe (de liquid dan) maar dat heb ik nu helemaal niet gek genoeg. Heel af en toe maar.

[ Voor 22% gewijzigd door DAMAGE op 03-11-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:28:
[...]

Thanks voor de feedback gasten! Dit is trouwens 3*28/32 AWG

Ik had normaal met mijn coils wel dat het een beetje popte af en toe (de liquid dan) maar dat heb ik nu helemaal niet gek genoeg. Heel af en toe maar.
Heb je misschien 36 of 38 AWG liggen?
Als je die als wrap gebruikt zul je merken dat de coil veel sneller warm wordt en dat je wat langer met je batterijen doet. Ook verspil je dan minder liquid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Kan ik altijd eens proberen inderdaad, moet wel zeggen dat hij wel vrij rap vuurt op deze mod. Is een Geek Vape Nova 200W. Maar batterij duur is ook wel fijn haha. En idd, hij zuigt wel door liquid heen zeg. Poeh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:40:
Kan ik altijd eens proberen inderdaad, moet wel zeggen dat hij wel vrij rap vuurt op deze mod. Is een Geek Vape Nova 200W. Maar batterij duur is ook wel fijn haha. En idd, hij zuigt wel door liquid heen zeg. Poeh!
Je verbruikt met dergelijke coils sowieso behoorlijk wat liquid op 100W, maar als je een dikke 32AWG wrap hebt, duurt het vrij lang voordat de coil is afgekoeld. In deze tijd verdamp je dus continue liquid die je niet eens binnen krijgt.
Met een dunne 36 of 38AWG wrap zal de coil sneller warm zijn en dus ook sneller afkoelen.
Dit heeft logischerwijs met de totale massa van coil te maken. Hoe meer materiaal hoe langer het duurt om op te warmen en af te koelen.
Ik heb even gekeken naar de massa van jou coil en die is 0,465 gram.
Als je een 36AWG als wrap gebruikt zal deze 0,28 gram zijn.

http://www.steam-engine.org/wirewiz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Undy ja klopt dat had ik al wel gemerkt inderdaad. Blijft nog best ff na dampen zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:50:
@Undy ja klopt dat had ik al wel gemerkt inderdaad. Blijft nog best ff na dampen zeg maar...
Ik gebruik bij 26AWG de 36AWG als wrap en bij 28AWG gebruik ik 38AWG.
Bij 29AWG gebruik ik ook 38AWG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DAMAGE schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:21:
Die OBS Engine schijnen ook erg goed te zijn inderdaad. Ik had trouwens mijn tankje leeg, dus even de wicks wat verder afgeknipt. Er zit nu eigenlijk geen wick materiaal in de slots, maar het ligt er op. Lijkt nog beter te wicken op die manier. Moest het even testen.
Klopt! Zo heb ik het ook in mijn Zeus Dual.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Profile en Pulse x binnen. Fijne combi! De Pulse is mooi klein en de profile geeft een bak smaak en spettert nooit.

Pulse x rda lijkt ook niet verkeerd. Heb er nu de meegeleverde ni80 coils in, maar die geven in mijn beleving de eerste dagen vaak een bijsmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:50
https://nl.aliexpress.com...-4f4b-8509-e9fb37c9edc5-0

Is dit een koopje of een miskoop? Of voor een gen3 gaan? of heel iets anders? Ben opzoek naar een leuke mod en tank voor alleen thuis. Wil voor de fun meer damp:) Heb nu al een tijd de pico en maak me coils zelf, wil nu een stapje omhoog. Wat zijn leuke tanks voor zoiets?
Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.