Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 104 Laatste
Acties:

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mar2zz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:23:
[...]

Dat meende ik al. Ze smaken meer als een accent dan een fullblown aroma. Bedankt voor de tip. Ik ga deze wel toevoegen aan andere aroma's. Nou ja die cotton candy gooi ik weg. Aardbei moet ik nog proberen dus ik zal ze een kans geven. Ik val wel op rijp 😋.
Cotton Candy is een additief en niet zozeer een aroma. Het maakt smaakjes zoeter doordat er 10% Ethyl Maltol (= zoetstof) in zit. Hoe dien je het dan te gebruiken? Heel simpel, je maakt bv. een liquid met Strawberry, Banana en wat Chocolate. Na het steepen, wat minimaal 14 dagen duurt, test je je eigengemaakte sapje en kom je tot de conclusie dat het wel lekker is, maar nog niet helemaal, je vind hem bv. te vlak qua smaak. Door er nu 1% Cotton Candy aan toe te voegen en nog even een weekje te laten steepen, maak je het sapje zoeter, waardoor de gebruikte aroma's (Strawberry, Banana en Chocolate) beter tot hun recht komen. Als je het echt mierzoet wilt hebben, dan voeg je 2% toe, maar hou er dan wel rekening mee, dat je coil sneller dichtslibt, maar minder snel dan met Supersweet van Capella of Sweetener van TPA/TFA. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Domino schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:55:
Cotton Candy is gewoon sucralose, een zoetstof. Dat kan alleen als aanvulling op een recept gebruikt worden imo.
Niet waar, Sucralose is op suikerbasis. Ethyl Maltol is een chemische zoetstof en dus niet op suikerbasis. Dat is ook de redenen dat Ethyl Maltol een stuk minder aankoekt dan Sucralose.

Sucralose :
https://www.zoetstoffen.n...he-zoetstoffen/sucralose/

Ethyl Maltol :
Wikipedia: Ethylmaltol

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
VapingQueen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:58:
[...]

Cotton Candy is een additief en niet zozeer een aroma. Het maakt smaakjes zoeter doordat er 10% Ethyl Maltol (= zoetstof) in zit. Hoe dien je het dan te gebruiken? Heel simpel, je maakt bv. een liquid met Strawberry, Banana en wat Chocolate. Na het steepen, wat minimaal 14 dagen duurt, test je je eigengemaakte sapje en kom je tot de conclusie dat het wel lekker is, maar nog niet helemaal, je vind hem bv. te vlak qua smaak. Door er nu 1% Cotton Candy aan toe te voegen en nog even een weekje te laten steepen, maak je het sapje zoeter, waardoor de gebruikte aroma's (Strawberry, Banana en Chocolate) beter tot hun recht komen. Als je het echt mierzoet wilt hebben, dan voeg je 2% toe, maar hou er dan wel rekening mee, dat je coil sneller dichtslibt, maar minder snel dan met Supersweet van Capella of Sweetener van TPA/TFA. ;)
Dat is lang steepen. Geldt dat ook voor de watermeloen? Die van vampire zijn direct op smaak als je ze even Marie au baine doet. Ik zit met smart te wachten op extra naaldflessen uit China in allerlei maten dus heb eigenlijk geen flessen over nu om zo lang te steepen 😬

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Hallo dampers!

Zojuist dacht ik even mijn Vaporesso Tarot Nano te gaan updaten maar dit bleek dus een downgrade te zijn van firmware V1.43 naar V1.42... Omdat V1.43 niet op hun website staat en ze dit ook niet via de email naar mij toe kunnen sturen hoop ik dat iemand deze na mij kan uploaden. Je zou mij er zeer blij mee maken!!!

Alvast bedankt!:)

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 22:21
Mar2zz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:00:
Mensen ook ervaring met The Flavour Apprentice aroma's? Ik vind ze nogal flauw t.o.v. bijvoorbeeld Vampire Vape. Ik had cotton candy en watermeloen, maar bij die cotton candy krijg ik de smaak niet in m'n liquid 70/30 PG/VG (10% en 15% gedaan). De watermeloen komt er op die percentages wel goed door, maar heeft eigenlijk een sweetener nodig, die proeft niet compleet. Ik heb de cotton candy er maar bij gegooid maar maakt geen verschil.

Gelukkig waren ze niet duur, maar dit was geen succes. 60ml liquid nog te gaan hiermee.
Je verwart een aroma met een recept.
The Flavour Apprentice maakt aroma's en Vampire Vape maakt aroma mixen zodat je niet zelf hoeft te gaan mengen met diverse aroma's.

De meest gangbare aroma merken zijn

TFA/TPA - The Flavour Apprentice/The Perfume Apprentice
CAP - Capella
FA - Flavourart
FW - Flavor West
FLV - Flavorah
INW - Inawera
RF - Real Flavors
LB - Liquid Barn

Er zijn er nog veel meer maar deze zijn m.i. de vaakst voorkomende

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Mar2zz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:59:
[...]

Dat is lang steepen. Geldt dat ook voor de watermeloen? Die van vampire zijn direct op smaak als je ze even Marie au baine doet. Ik zit met smart te wachten op extra naaldflessen uit China in allerlei maten dus heb eigenlijk geen flessen over nu om zo lang te steepen 😬
14 dagen is nog betrekkelijk kort. Ik heb een sapje gemaakt wat 12-14 weken moet staan,, nog even geduld hebben tot eind oktober :9~

• Mar2zz
Undy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:58:
[...]

Je verwart een aroma met een recept.
The Flavour Apprentice maakt aroma's en Vampire Vape maakt aroma mixen zodat je niet zelf hoeft te gaan mengen met diverse aroma's.

De meest gangbare aroma merken zijn

TFA/TPA - The Flavour Apprentice/The Perfume Apprentice
CAP - Capella
FA - Flavourart
FW - Flavor West
FLV - Flavorah
INW - Inawera
RF - Real Flavors
LB - Liquid Barn

Er zijn er nog veel meer maar deze zijn m.i. de vaakst voorkomende
Op mijn vampire bottle staat Flavour Concentrate. Dat is dus geen aroma?

• Undy
Mar2zz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:06:
[...]

Op mijn vampire bottle staat Flavour Concentrate. Dat is dus geen aroma?
Het zijn meerdere aroma's samengesteld tot een recept.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

[...]

Valt wel mee hoor, er zijn mixen die langer moeten steepen. Tabak bv. en dan zeker de N.E.T.'s, die kunnen zo 3 maanden nodig hebben. Fruitsmaakjes laat ik minimaal 2 weken staan, maar kan zo oplopen naar 4 weken.
Vampire Vape zijn aromamixen, Heisenberg bestaat uit ongeveer 6 a 7 aroma's en het lijkt mij stug dat die snel te dampen zijn, tenzij ze als RTV verkrijgbaar zijn. Zelf mixen is vooruit denken.... ;)

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
[...]

[kuch] au bain marie [kuch]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

gooddaddy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:28:
[...]

~~~[kuch] au bain marie ~~~[kuch]
Vond hem wel mooi gevonden :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Wat maakt het uit? Als Marietje er maar is!! :P

• Mar2zz
Sst straks hoort mijn vrouw nog dat ik t fout deed (spellingsnazi/kooknazi) Ik vroeg haar nog hoe je eau schreef omdat ik dacht dat het eau het water was. 😂

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mar2zz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:17:
Sst straks hoort mijn vrouw nog dat ik t fout deed (spellingsnazi/kooknazi) Ik vroeg haar nog hoe je eau schreef omdat ik dacht dat het eau het water was. 😂
Ach, mensen staan er nu eenmaal om bekend dat ze foutjes maken. Als je vrouw het daar niet mee eens is, had ze met een computer moeten trouwen..... :P

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:23
Ik zit nog te twijfelen.

Ik wil vandaag een N.E.T. liquid gaan maken.

Ik zat eerst te denken aan Javaanse Jongens driekwart maar ik las ook over American Spirit (is volgens mij zo'n gele verpakking met een indiaan erop) dat dat wellicht beter kan zijn omdat het geen additieven heeft?

Adjust non olet, plerumque...

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:30:
Ik zit nog te twijfelen.

Ik zat eerst te denken aan Javaanse Jongens driekwart maar ik las ook over American Spirit (is volgens mij zo'n gele verpakking met een indiaan erop) dat dat wellicht beter kan zijn omdat het geen additieven heeft?
Mogelijk wel ja, ik weet niet of er additieven in Javaanse Jongens zit en zo ja, hoeveel. Je zal ook wel gelezen hebben, dat je het beste een sigaar van een beetje merk kan nemen, daar zitten geen additieven in. ;)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06 13:06

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:30:
Ik zit nog te twijfelen.

Waarom dan niet Lucky Strive zonder toevoegingen? Ik vond dat in ieder geval altijd heerlijke tabak om te roken en zag het ook vaak terugkomen op eerder gelinkte forums hier.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Mar2zz
Nog wel een vraag over aroma's. Deze watermeloen https://www.zwoofs.nl/pasteque-watermeloen-revolute-aroma is direct lekker. Hoeft niet te steepen ook al adviseren ze dat. Is dit dan een aroma of een recept? Flesje van mij is alweer op helaas maar daar ga ik meer van halen. Jammer dat er geen grotere verpakkingen zijn. Als dit een recept is dan halen sites ook recepten en aroma door elkaar.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mar2zz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:21:
Nog wel een vraag over aroma's. Deze watermeloen https://www.zwoofs.nl/pasteque-watermeloen-revolute-aroma is direct lekker. Hoeft niet te steepen ook al adviseren ze dat. Is dit dan een aroma of een recept? Flesje van mij is alweer op helaas maar daar ga ik meer van halen. Jammer dat er geen grotere verpakkingen zijn. Als dit een recept is dan halen sites ook recepten en aroma door elkaar.
Het lijkt een aroma, maar zou ook een aromamix kunnen zijn, het is in ieder geval om zelf te mixen. Dit is dus geen recept, een recept bestaat uit Pg, Vg, Nic en aroma. Recepten kan je dan weer vinden op ELR.

• 1nsane
LankHoar schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:19:
[...]

Waarom dan niet Lucky Strive zonder toevoegingen? Ik vond dat in ieder geval altijd heerlijke tabak om te roken en zag het ook vaak terugkomen op eerder gelinkte forums hier.
Tja, waarom een Mercedes in plaats van een Lexus? ;-)

Geen idee, ik weet dat die American Spirit zonder additieven is maar Lucky zou ook kunnen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:37:
[...]

Tja, waarom een Mercedes in plaats van een Lexus? ;-)

Geen idee, ik weet dat die American Spirit zonder additieven is maar Lucky zou ook kunnen.
Die eerste snap ik even niet :) Maar ik suggereerde Lucky Strike omdat ik zeker weet dat die geen additieven heef, en door je vraag leek of je dat niet zeker wist van American Spirit. Dan zou ik zeggen doe welke je lekkerder lijkt natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:47:
[...]

Die eerste snap ik even niet :) Maar ik suggereerde Lucky Strike omdat ik zeker weet dat die geen additieven heef, en door je vraag leek of je dat niet zeker wist van American Spirit. Dan zou ik zeggen doe welke je lekkerder lijkt natuurlijk :+
American Spirit is ook zonder additieven ;)

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Laatst las ik dit artikel. Hierin staat over roken en vapen:
Jongeren zijn wel minder gaan roken. Het percentage jongeren uit het voortgezet onderwijs dat ooit een e-sigaret heeft gerookt is met 28 procent voor het eerst hoger dan het percentage dat ooit tabak heeft gerookt (17 procent).
Jongeren onder de 18 komen dus aan het vapen. Hier schrik ik wel van. Hetzelfde als dat ze sigaretten kunnen kopen.

Ik ben een beetje bang dat het vapen misschien nog wel moeilijk gaat krijgen met deze cijfers. Het is natuurlijk wel heel makkelijk om dit online te bestellen.

• Mar2zz
polopolo150 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:35:
Laatst las ik dit artikel. Hierin staat over roken en vapen:

[...]

Jongeren onder de 18 komen dus aan het vapen. Hier schrik ik wel van. Hetzelfde als dat ze sigaretten kunnen kopen.

Ik ben een beetje bang dat het vapen misschien nog wel moeilijk gaat krijgen met deze cijfers. Het is natuurlijk wel heel makkelijk om dit online te bestellen.
Er is minder makkelijk aan te komen dan sigaretten. Maar het is wel zorgelijk omdat de overheid het met beide handen aan zal pakken om strengere wetgeving toe te passen. Over een paar jaar zitten alle exrokers die nu dampen door regulering vast weer aan de analoge stokjes. Het zou ook niet e-sigaret moeten heten, daardoor heeft het dampen een verkeerd stigma gekregen. Het hoort gewoon niet onder de Tabakswet dat is de allergrootste manco.

Ik zie het als snoepen waar je niet dik van wordt. Dezelfde spullen verkopen als ecandy IPV ecig zou al een goeie stap in de richting zijn. Als er geen nicotine in zou zitten zou ik het m'n kinderen zelfs geven.
VapingQueen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:34:
[...]

Het lijkt een aroma, maar zou ook een aromamix kunnen zijn, het is in ieder geval om zelf te mixen. Dit is dus geen recept, een recept bestaat uit Pg, Vg, Nic en aroma. Recepten kan je dan weer vinden op ELR.
Ja dan gebruik ik dus wel alleen aroma's. Vampire Vape pinkman aroma had ik. Daar moet ik zelf nog pg/VG en vitamine N bij doen. Is ook direct lekker zonder steepen helemaal met een accentje watermeloen erbij. Die pinkman komt volgens mij ook voorgebouwd inderdaad, dan is ie kant en klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 13-09-2018 18:29 ]

• polopolo150
  • Laatst online: 07-06 19:30
@Mar2zz Minder makkelijk aan te komen?

Je kan gewoon naar een willekeurige vape webwinkel gaan, klik dat je boven de 18+ bent, bestellen en klaar. Zo kwam ik ook aan mijn 16+ games en films toen ik het nog niet in de stenen winkels dat kon halen.

Sinds genotsmiddelen boven de 18 zijn geworden hoorde ik ook van de jongeren van toen dat je neppe ID kaarten kon krijgen. Daar was toendertijd een run op. Wie weet is dat nog steeds gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik bedoel dat je het niet bij de supermarkt kan halen. Maar die leeftijdscheck van websites stelt niks voor. Al ben ik er 1 tegengekomen waar je een geboortedatum in moet vullen in een popupkalender waar je per maand in moet scrollen... 120 swipes en je bent nog maar bij 10 jaar oud 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Mar2zz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:09:
Al ben ik er 1 tegengekomen waar je een geboortedatum in moet vullen in een popupkalender waar je per maand in moet scrollen... 120 swipes en je bent nog maar bij 10 jaar oud 🤣
Zo een had ik er laatst ook. Dan krijg ik spontaan geen zin meer om verder te gaan :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-06 10:32
Mar2zz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:09:
Ik bedoel dat je het niet bij de supermarkt kan halen. Maar die leeftijdscheck van websites stelt niks voor. Al ben ik er 1 tegengekomen waar je een geboortedatum in moet vullen in een popupkalender waar je per maand in moet scrollen... 120 swipes en je bent nog maar bij 10 jaar oud 🤣
Jeetje, meestal vul ik bij die dingen in dat ik uit 1901 kom. Maar dat zou dan lang duren zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Vandaag een nieuwe liquid gekocht, Cosmic Fog "Chill'd Tobacco". Heerlijk! :)

Hiervoor zat er nog wat van een andere liquid in en die heb ik weggespoeld, met warm water de clearomizer afgespoeld, toen laten drogen, liquid erin en heeft een klein uurtje gestaan voor ik mijn eerste teugen nam. Het gekke was, de eerste 10x moest ik echt enorm hard zuigen, en er kwam echt nog niet 5% zoveel damp af als normaal. Eerst vreesde ik dat er iets mis was, maar even later deed ie het gewoon weer. Zou het kunnen dat ik hem niet goed heb laten drogen en er nog water in zat, of hoef ik me geen zorgen te maken?

Ook vraag ik me af wat ik nog meer aan onderhoud kan doen en hoe vaak. Vind daar vooral filmpjes over voor sub ohm tanks en droog burnen van die coils enzo, echter vraag ik me af of dat ook geld voor mijn Q16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Pff nu al een aantal dagen uren aan youtube revieuws bekeken voor een rta.
Dead rabbit RTA gaat er zowiezo komen wanneer die beschikbaar is. Nu dan ook opzoek naar een single coil RTA..

Hebben jullie nog een aantal single coil rta's die ik in overweging moet nemen.?

Alvast bedankt..

Update: Knoop doorgehakt.. >:)

Innokin Proton White Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1av0tXinrK1Rjy1Xcq6yeDVXaq.jpg?width=950&height=480&hash=1430
Augvape Intake RTA BlackAfbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1PhP2kXooBKNjSZFPq6xa2XXa1.jpg?width=950&height=462&hash=1412

[ Voor 34% gewijzigd door Liber8 op 14-09-2018 22:05 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
LankHoar schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:36:
Vandaag een nieuwe liquid gekocht, Cosmic Fog "Chill'd Tobacco". Heerlijk! :)

Hiervoor zat er nog wat van een andere liquid in en die heb ik weggespoeld, met warm water de clearomizer afgespoeld, toen laten drogen, liquid erin en heeft een klein uurtje gestaan voor ik mijn eerste teugen nam. Het gekke was, de eerste 10x moest ik echt enorm hard zuigen, en er kwam echt nog niet 5% zoveel damp af als normaal. Eerst vreesde ik dat er iets mis was, maar even later deed ie het gewoon weer. Zou het kunnen dat ik hem niet goed heb laten drogen en er nog water in zat, of hoef ik me geen zorgen te maken?

Ook vraag ik me af wat ik nog meer aan onderhoud kan doen en hoe vaak. Vind daar vooral filmpjes over voor sub ohm tanks en droog burnen van die coils enzo, echter vraag ik me af of dat ook geld voor mijn Q16?
Meestal wordt aangeraden spoeltjes een nacht in alcohol oid te leggen, en daarna af te spoelen. Dit helpt om aangekoekte resten er af te krijgen. Met een droogtijd van een dag of nacht. Het zou kunnen dat er nog te veel water in zat en daarom zo moeilijk trok. Tankjes spoel ik af zonder spoeltje, droog ze redelijk met een papiertje en gaan.

Voor sommige spoeltjes kan je er nieuw draad en katoen in doen. Maar dat lijkt me zo'n gepiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:33
Gisteren voor het eerst een coil droog gedampt van een Q16.

Ik rook liever een analoge sigaret verkeerd om op. :')

- knip -

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 14:27
Aangezien mijn ijoy rdta triple de geest heeft gegeven (balen! Echt goede en fijne combi voor thuis) heb ik maar weer eens wat nieuws besteld. Een smoant charon mini en een horizon falcon tank. Ik ben erg benieuwd of dat een beetje in de buurt komt van de ijoy.

Afbeeldingslocatie: https://vapevine.ca/wp-content/uploads/2018/07/falcon-resin-tank-black-canada.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.ecigclick.co.uk/wp-content/uploads/2018/05/smoant-charon-in-hand.jpg

@fear, had jij ook niet de falcon?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Vandaag een eerste batch NET gemaakt met American Spirit, 5x gefilterd met 3x koffiefilter en 2x ultrafijne stof filters.

Ik ben benieuwd. Ik ga het zeker een maand laten staan maar het ruikt al heerlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Een interessante audio podcast over vaping door het programma Crowd Science van de BBC World Service.
Een half uurtje leerzame audio.
-KLIK- naar de website waar ook een audioplayer op staat.
Crowd Science is sowieso een aanrader in je default podcast player

[ Voor 38% gewijzigd door PalingDrone op 16-09-2018 04:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 17:57
Mijn Tfv12 prince tank toch nog een kans gegeven met mesh coils die ik heb besteld. Dat maakte een wereld van verschil met de coils die er standaard bij geleverd worden. Nu komt ie wel heel erg in de buurt van mijn vaporesso, die ik ook het beste vind met de mesh coils.
Momenteel groot fan van Barista Brew Cinnamon Glazed Blueberry Scone. Had ook nog de Mocha Smores besteld, maar die zat helaas niet in de doos. Wordt wel nageleverd. Per ongeluk 9mg nic shots besteld ipv 18mg. Dus damp inmiddels met minder nic. Eerste stap om uiteindelijk helemaal zonder nic te gaan dampen, dus geen ramp.

Zag ook coils met een led. Leek me wel grappig maar stond verder weinig info bij. En aangezien ik al zo kieskeurig ben met de juiste coils, maar niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:30
Je krijgt van mij sowieso een +1 voor 18mg in een tfv12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
418O2 schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:13:
Je krijgt van mij sowieso een +1 voor 18mg in een tfv12
Die is gemengd met de de barista, dat was misschien niet duidelijk. Dus dat zou uiteindelijk een 3mg moeten worden, maar door foutje van mij een lager gehalte besteld en dus is het 1,5mg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hooli-gan schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:26:
[...]

Die is gemengd met de de barista, dat was misschien niet duidelijk. Dus dat zou uiteindelijk een 3mg moeten worden, maar door foutje van mij een lager gehalte besteld en dus is het 1,5mg nu.
Als het inderdaad 18Mg/ml had geweest, dan hadden je longen nu tegen je monitor geplakt gezeten! _O-

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Heeft er iemand behoefte aan een een (gratis) nagenoeg vol flesje Liqua "American Blend" 3ml en/of een flesje Dekang "Vegas Blend" 12ml? Vind ze niet lekker en het zou zo jammer zijn om deze weg te moeten gooien. Niemand in mijn omgeving heeft er belang bij. Morgen vlieg ik naar Nederland, en zou ik ze mee kunnen nemen en daar ff op de post kunnen doen. Past volgens mij wel door de brievenbus dus zou me niet veel aan verzending kosten.

• 1nsane
LankHoar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:47:
Heeft er iemand behoefte aan een een (gratis) nagenoeg vol flesje Liqua "American Blend" 3ml en/of een flesje Dekang "Vegas Blend" 12ml? Vind ze niet lekker en het zou zo jammer zijn om deze weg te moeten gooien. Niemand in mijn omgeving heeft er belang bij. Morgen vlieg ik naar Nederland, en zou ik ze mee kunnen nemen en daar ff op de post kunnen doen. Past volgens mij wel door de brievenbus dus zou me niet veel aan verzending kosten.
Als het tabak achtig is, welja waarom niet :-)

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

LankHoar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:47:
3ml of 3Mg? Zelfde vraag voor de 12ml. :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

3mg 8)7 Hij zit in mijn koffer en vertrek nu naar het vliegveld. De eerste die me DM stuurt met adres krijgt ze toegestuurd de komende week :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Dit ziet er zeer nice uit! Lijkt er op alsof mesh zijn plek heeft gevonden.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Ziet er zeker goed uit! Zelf zat ik te denken aan de Vandy Vape Mesh RDA, maar misschien moet ik deze er ook maar gelijk bij doen....

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:33
Ik wist niet dat je red-bull kon vapen. :')

- knip -

• 418O2
VapingQueen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:48:
[...]

Ziet er zeker goed uit! Zelf zat ik te denken aan de Vandy Vape Mesh RDA, maar misschien moet ik deze er ook maar gelijk bij doen....

[YouTube: Vaping The Mesh RDA By Vandy Vape!]
Het wicken vanuit de coil kant icm dat push systeem vind ik zelf wel erg slim.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

418O2 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:04:
[...]

Het wicken vanuit de coil kant icm dat push systeem vind ik zelf wel erg slim.
Je weet dan wel zeker dat je wick goed tegen het mesh wordt aangedrukt, te weinig wick zou dus minder erg zijn lijkt mij.

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:41
Bijna een jaar gestopt met analoog roken nog steeds aan de vape. Inmiddels van 12mg nicotine naar 3mg afgebouwd.
Op mijn pico Gebruik tegenwoordig alleen de Wotofo Serpent Mini RTA want mijn 2e tank de Geekvape AMMIT RTA blijft maar lekken. Heb van alles geprobeerd nieuwe ringetjes, helemaal uit elkaar en weer In elkaar en goed vast draaien, verschillende temperaturen, maar de liquid loopt gewoon naar buiten via de lucht gaten. Iemand enig idee?

Nu zit ik te denken om bij flavour boss wat smaakjes en vg/pg te kopen en Is proberen Of het Me lukt dit op juiste manier te mixen.
Wat heb je er allemaal voor nodig? flesjes? spuit?

Ben ook aan het twijfelen om een Mod voor thuis te kopen, misschien iets als een Wismec Reuleaux. Wat zijn de voordelen van duurdere Mod met b.v. 300watt? 300watt ga je toch nooit gebruiken? Is een duurdere mod met een leuke tank echt een vooruit gang van de smaak smaak?

• Undy
Trisjin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:21:
Bijna een jaar gestopt met analoog roken nog steeds aan de vape. Inmiddels van 12mg nicotine naar 3mg afgebouwd.
Op mijn pico Gebruik tegenwoordig alleen de Wotofo Serpent Mini RTA want mijn 2e tank de Geekvape AMMIT RTA blijft maar lekken. Heb van alles geprobeerd nieuwe ringetjes, helemaal uit elkaar en weer In elkaar en goed vast draaien, verschillende temperaturen, maar de liquid loopt gewoon naar buiten via de lucht gaten. Iemand enig idee?

Nu zit ik te denken om bij flavour boss wat smaakjes en vg/pg te kopen en Is proberen Of het Me lukt dit op juiste manier te mixen.
Wat heb je er allemaal voor nodig? flesjes? spuit?

Ben ook aan het twijfelen om een Mod voor thuis te kopen, misschien iets als een Wismec Reuleaux. Wat zijn de voordelen van duurdere Mod met b.v. 300watt? 300watt ga je toch nooit gebruiken? Is een duurdere mod met een leuke tank echt een vooruit gang van de smaak smaak?
Als je Ammit RTA blijft lekken is er iets verkeerd gegaan met wicken.
De Ammit is heel gevoelig met wicken, maar als het eenmaal goed is heb je er veel smaak van.

Hoeveel VG zit er in de door jou gebruikte vloeistof?
Wat is de binnendiameter van de coil in de Ammit?

• Trisjin
Undy schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:50:
[...]

Als je Ammit RTA blijft lekken is er iets verkeerd gegaan met wicken.
De Ammit is heel gevoelig met wicken, maar als het eenmaal goed is heb je er veel smaak van.

Hoeveel VG zit er in de door jou gebruikte vloeistof?
Wat is de binnendiameter van de coil in de Ammit?
70vg en binnendiameter is 3.5.

• Undy
Trisjin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:57:
[...]

70vg en binnendiameter is 3.5.
Dat is precies wat ik ook gebruik.

Kijk deze review even.

YouTube: Geekvape Ammit RTA, Build, Wick and Review

Misschien zie je iets waar je het lekken mee kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
Undy schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:49:
[...]

Dat is precies wat ik ook gebruik.

Kijk deze review even.

YouTube: Geekvape Ammit RTA, Build, Wick and Review

Misschien zie je iets waar je het lekken mee kan voorkomen.
Thanks, maar helaas blijft de tank lekken als die voller is dan 1/3e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21

duhuh

duh...

Iemand een suggestie voor een mtl tankje waar je zelf je coils voor kan maken ?
Is namelijk voor mijn vrouw die gelukkig ook van analoog naar vapen wil.
Heeft nu mijn "oude" eleaf pico met de melo III mini maar vind ze te "heftig"

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
duhuh schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:55:
Iemand een suggestie voor een mtl tankje waar je zelf je coils voor kan maken ?
Is namelijk voor mijn vrouw die gelukkig ook van analoog naar vapen wil.
Heeft nu mijn "oude" eleaf pico met de melo III mini maar vind ze te "heftig"
Vandy Vape Berserker Mini. Deze is 22mm en past op de Pico.
Let op dat je de mini besteld, de normale is 24mm en past niet op de Pico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Trisjin schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:30:
[...]

Thanks, maar helaas blijft de tank lekken als die voller is dan 1/3e.
Haal de tank eens volledig uit elkaar, en dan bedoel ik ook de base. Je kan de positive pin er uit draaien en de positive post verwijderen. Misschien zit er ergens iets niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
Nieuwe squonker van TVC en Dovpo ziet er wel goed uit : https://www.e-cigarette-f...achments/top1-jpg.762715/

Je vult dus de squonk bottle door een cap af te draaien, net zoals je op bv een Alien 85 of Pico de batterij cap zou afdraaien, dan krijg je onder die cap een 10ml bottle met 2 gaten in bovenaan om de nozzle van je fles in de steken.

Het idee achter de topside mod is dat je cleaner je squonker kan bijvullen omdat je niet de bottle moet uithalen, bottle open draaien, vullen, dicht draaien, terug in de tube schuiven of geen top fill refill bottle moet gebruiken die je in de 510 schroeft om zo bij te vullen, wat na verloop van tijd wear en tear brengt op je 510 aansluiting en de threads.

Ook kleinere andere touches zoals een ring rond de fire button, dus als er liquid langs je atty afloopt door bv te oversquonken dan loopt de liquid dankzij de ring niet rechtstreeks in je firebutton.
en onderaan de battery door heb je 2 magneetjes en daar blijft de cap die op de squonk bottle zit aan hangen, dus je kan ook zo je squonk bottle bijvullen zonder neer te zetten of de cap ergens te moeten leggen.

Neemt 18650/20700/21700 single cell en gaat van 1 tot 90 watt, zou atomizers nemen tot 27mm zonder overhang.
Mijn enige zorg na verloop van tijd is de verbinding tussen de squonk bottle en de 510 pin waar je liquid dus door gaat van de bottle naar je dripper.

Dit is een heel kort plastic tube stukje binnenin de mod wat je niet kan afhalen of vervangen, dus na verloop van tijd gaat dit gunken met liquid, je kan wel de squonk bottle met water vullen en dan kon je zo uit de 510 ''rinsen'' door van je weg te squonken dus dat zou ook de liquid in de tube moeten reinigen maar toch blijft een wait en see puntje.

En dan de squonk bottle die 100% proprietary is wegens 10ml en zijn eigen unieke top vorm, de vape industry moved fast dus tussen nu en een jaartje zijn die bottles al niet meer te vinden in retail dus misschien best meteen een stuk of 4-5 in China bestellen zolang de mod actueel is.
Er komt wel een gratis 2de bottle in de box, iets wat tbh bij elke squonker zou moeten komen want niet includen wegens '' hitting the low price we charge '' is BS, zo een bottle kost hun geen 50 cent om te maken.

Voor de rest wel vernieuwend genoeg zover squonkers betreft en het is niet niet de zoveelste squonker in het rijtje '' afneembare side panels en bottle slide in een tube ''
Afgaande op prijs en reviews en de andere potentiele ''minpuntjes'' die ik opnoemde zou ik deze wel eens kunnen komen, was eerst op de Pulse X aan het wachten maar na een review te zien vind ik die frosted panels toch zo mooi niet en de G10 panels vind ik maar saai + ze kosten meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 23-09-2018 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
In een dual batt setup zou ik die wel interessant vinden. Heb nu een gbox en met 2 18650 kan ik bijna een dag door waardoor ik nooit extra batterijen hoef mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Met een 21700 doe ik toch ook het meeste van de dag, maar ik vape ook maar single coil setup en nooit echt ver boven de 60w.

Helaas moet een mod voor mij nog enigsinds pocketable zijn in mn broekzak, dus dual battery mods of single cell squonkers lukt dat wel, helaas met dual 18650 en en nog een squonk bottle niet, de gbox is daar veel te bulky voor en iets gelijk de Basium van vapingbiker dan weer veel te vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb sinds kort een Vaporesso Armour Pro, en nou ben ik op zoek naar een 21700 cell.
Ik heb 2 opties gevonden:
Samsung 30T 3000mAh 35A (Amazon.de 2 stuks voor €30)
LiitoKala 4000mah 40A (Banggood 2 stuks voor €11)

Zijn er nog betere opties?
Die samsung accu zal qua kwaliteit wel in orde zijn, maar zijn er mensen die ervaring hebben met die Chinese batterijen? Heb geen zin in ontploffende batterijen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
stefanroelofs schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:34:
Ik heb sinds kort een Vaporesso Armour Pro, en nou ben ik op zoek naar een 21700 cell.

Die samsung accu zal qua kwaliteit wel in orde zijn, maar zijn er mensen die ervaring hebben met die Chinese batterijen? Heb geen zin in ontploffende batterijen :-)
De laatste LittoKala, zou ik laten liggen.Maar kijk maar naar deze test en lees de conclusie:
https://lygte-info.dk/rev...%20%28Yellow%29%20UK.html
Ik zou ook eens kijken naar deze:
https://www.nkon.nl/recha...s18650vtc5a-flat-top.html , ietsje minder inhoud, maar dan kun je er 6 kopen ipv. 2 en bij een betrouwbaar adres.
Vermoedelijk zul je de mindere inhoud in de praktijk niet ervaren.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 23375

stefanroelofs schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:34:

Ik gebruik deze. Bevallen goed en worden ook goed getest.
Chinese batterijen zou ik niet snel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
Die Chinese batterijen laat ik maar liggen dan, ik vertrouw het ook niet zo.

Ik gebruik nu een oude 18650 batterij (Sony VTC 6 3120mAh 30A), en die grotere Vapcell INR21700 batterijen zijn maar 3100mAh.. Dan schiet ik niets op met een grotere cell, kan ik niet zo goed 18650 blijven gebruiken toch?

Wat is ongeveer de levensduur van een 18650 cell? Ik heb de mijne gekocht in januari 2017, maar ik merk nu wel dat ze hard achteruit gaan. Ze gaan nog maar een halve dag mee. Dit zal wel redelijk normaal zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

stefanroelofs schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:22:
Die Chinese batterijen laat ik maar liggen dan, ik vertrouw het ook niet zo.

Ik gebruik nu een oude 18650 batterij (Sony VTC 6 3120mAh 30A), en die grotere Vapcell INR21700 batterijen zijn maar 3100mAh.. Dan schiet ik niets op met een grotere cell, kan ik niet zo goed 18650 blijven gebruiken toch?

Wat is ongeveer de levensduur van een 18650 cell? Ik heb de mijne gekocht in januari 2017, maar ik merk nu wel dat ze hard achteruit gaan. Ze gaan nog maar een halve dag mee. Dit zal wel redelijk normaal zijn denk ik?
Chinese batterijen kan je inderdaad beter laten liggen, de kwaliteit lijkt mij niet echt donderend, over de veiligheid maar te zwijgen en het laatste wat je wil is dat je damper een wannabee handgranaat wordt.

Welke batterij het best geschikt is voor je, dat ligt aan het gebruik. Bij een lage weerstand van de coil is Ampére belangrijker dan het aantal Mah, bij hoge weerstand ligt dat precies andersom.
Dit kon ik vinden over hoe lang een batterij mee kan gaan :

How many cycles does a typical 18650 battery have?

Most modern 18650 batteries have a typical cycle life of 300 - 500 (charge, discharge cycles). When in high-amp or high-drain situations, this can decrease substantially to 200 cycles. If you go over the maximum discharge current limit (A) you can decrease the cycle life all the way down to 50 cycles.

In optimal conditions, your cells may achieve more than 500 cycles.

Some chemistries are able to cycle thousands of times before reaching 80% of their capacity.

Link naar de tekst : https://www.instructables...Life-of-an-18650-Battery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Vapcell zijn gewoon Samsung rewraps btw dus daarmee dat die zo goed presteren, die vapcells waren ook eerder op de markt.

Mijn lokale vapeshop heeft pas sinds vorige week Samsung 30T's op stock, voor de rest moet je nog steeds Vapcells kopen op Nkon want ergens anders lokaal heb ik nog geen Samsug 30T's gespot, maar zoals ik al zei zijn de Vapcells dus gewoon 30T's.

Trouwens die 21700 cellen kan ik even goed in mn vapeshop kopen ipv op Nkon want de vapeshop vraagt 14.95 voor een 30T en Nkon ook 14.95 voor een Vapcell, ook de eerste keer dat Nkon niet goedkoper is voor mij.

Vapcell INR18650 2800mAh - 25A is trouwens ook een goede 18650, haalt effectief 25A dus is evenwaardig aan de Samsung 25R, nog steeds iets minder A power dan de VTC5A maar wel een sterke 2de plaats.

Trouwens die vapcell 21700 moet je helemaal niet vergelijken met een VTC6 18650, het verschil tussen beide is de A rating en hoe goed de batterij deze ook pushed, de Vapcell hit bv continue zijn volle A rating terwijl de Sony VTC6 met moeite 20A hit terwijl die bijna overal als 30A omschreven is.

Maw die Vapcell zal veel beter dienst doen in een single cell setup zoals bv een squonker want dan heb je liefst een batterij met goede en hoge A voor een single cell, ook omdat je met een coil in een dripper vaak onder de 0.5ohm zit dus meer A nodig wegens lagere weerstand, en in duo setup ga je hogere wattages kunnen hitten dan met een 15A of 20A cell.

[ Voor 43% gewijzigd door Katmi op 24-09-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
Voor de geïnteresseerden, hier nog een link naar iemand die een hoop batterijen getest heeft. Samsung 30T (en dus ook die VapCells) worden goed gewaardeerd. Heb die dus besteld bij mijn favoriete vape-shop (zwoofs).

• peter0007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-05 19:02
Goedemiddag tweakers! Een korte vraag: ik ben van plan mee te gaan doen met Stoptober, om hier direct een rookvrij leven aan vast te plakken. Wel zoek ik naar een alternatief, omdat ik weet dat ik het anders simpelweg niet vol ga houden. Intussen telt dit topic 330 pagina's aan berichten, dus ik hoop dat iemand mij van een simpel advies kan voorzien.

Waar ben je naar op zoek?
Een elektrische sigaret die het liefst langwerpig van vorm is (in verband met het comfort bij meenemen). Mocht dat een lastig verhaal zijn omdat de accuduur bij dit soort exemplaren minder is, dan overweeg ik een exemplaar dat minder de vorm heeft van een 'ouderwetse' sigaret. Deze sigaret moet gemakkelijk in gebruik zijn en een realistische vervanging zijn van mijn zware shag. Zowel qua smaak als qua 'impact'. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik net niets binnen krijg.

Heb je ervaring met elektrisch roken?
Enige ervaring die ik heb is met van die goedkope spullen van de plaatselijke Trekpleister, verder niet.

Zijn er nog andere voorwaarden?
Qua aanschaf zat ik tot maximaal 100 euro te denken. Ik hoef geen 'prof' te worden, maar zoek een waardig alternatief. Maandelijkse lasten maakt me niet extreem veel uit, aangezien het in ieder geval stukken goedkoper is dan analoog roken. Wel zoek ik een exemplaar dat goed een dag mee gaat en niet extreem veel kennis/onderhoud vereist.

[ Voor 8% gewijzigd door peter0007 op 26-09-2018 13:12 ]

• stefanroelofs
Ik zou je de volgende tips geven:
  • Kijk eens of je een fysieke vape shop in de buurt hebt waar je eens kan kijken. Misschien dat ze je goeie tips kunnen geven qua apparatuur. En misschien kan je wat verschillende tabak smaakjes proberen.
  • Kijk of je MTL (mouth-to-lung, zoals analoog roken), of DL (direct-lung, zoals een waterpijp) wil gaan roken. Sommige tankjes zijn meer geschikt voor de eerste dan voor de tweede.
  • Koop een apparaat met verwisselbare batterijen (vaak 18650 batterijen). Je wil niet halverwege een lange dag met een lege batterij zitten..
  • Geef niet te veel geld uit, en kijk ook eens in China voor een setje. Als het bevalt en je vind het leuk kan je na een paar maanden langzaam dingen upgraden.
  • Je zou eens kunnen kijken naar een Smok AL85 Alien Baby Kit (ong. €50 bij Aliexpress)

• peter0007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-05 19:02
stefanroelofs schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:46:
Ik zou je de volgende tips geven:
  • Kijk eens of je een fysieke vape shop in de buurt hebt waar je eens kan kijken. Misschien dat ze je goeie tips kunnen geven qua apparatuur. En misschien kan je wat verschillende tabak smaakjes proberen.
  • Kijk of je MTL (mouth-to-lung, zoals analoog roken), of DL (direct-lung, zoals een waterpijp) wil gaan roken. Sommige tankjes zijn meer geschikt voor de eerste dan voor de tweede.
  • Koop een apparaat met verwisselbare batterijen (vaak 18650 batterijen). Je wil niet halverwege een lange dag met een lege batterij zitten..
  • Geef niet te veel geld uit, en kijk ook eens in China voor een setje. Als het bevalt en je vind het leuk kan je na een paar maanden langzaam dingen upgraden.
  • Je zou eens kunnen kijken naar een Smok AL85 Alien Baby Kit (ong. €50 bij Aliexpress)
Dank voor je advies! Ik heb je raad opgevolgd. Er blijkt een zaakje 10 minuten rijden verderop te zitten, dus heb daar vanmiddag een Eleaf-damper aangeschaft. Inderdaad met verwisselbare batterijen. Heb me verder even laten informeren over de manier van inhaleren inderdaad, en ik zocht iets wat zo veel mogelijk op mijn shaggies lijkt. Nu hopen dat het vol te houden is en het een waardig alternatief is _/-\o_

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 16:08
-beter lezen -

[ Voor 99% gewijzigd door lifeguard op 28-09-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

peter0007 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:11:
Goedemiddag tweakers! Een korte vraag: ik ben van plan mee te gaan doen met Stoptober, om hier direct een rookvrij leven aan vast te plakken. Wel zoek ik naar een alternatief, omdat ik weet dat ik het anders simpelweg niet vol ga houden. Intussen telt dit topic 330 pagina's aan berichten, dus ik hoop dat iemand mij van een simpel advies kan voorzien.

Een elektrische sigaret die het liefst langwerpig van vorm is (in verband met het comfort bij meenemen). Mocht dat een lastig verhaal zijn omdat de accuduur bij dit soort exemplaren minder is, dan overweeg ik een exemplaar dat minder de vorm heeft van een 'ouderwetse' sigaret. Deze sigaret moet gemakkelijk in gebruik zijn en een realistische vervanging zijn van mijn zware shag. Zowel qua smaak als qua 'impact'. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik net niets binnen krijg.

Enige ervaring die ik heb is met van die goedkope spullen van de plaatselijke Trekpleister, verder niet.

Qua aanschaf zat ik tot maximaal 100 euro te denken. Ik hoef geen 'prof' te worden, maar zoek een waardig alternatief. Maandelijkse lasten maakt me niet extreem veel uit, aangezien het in ieder geval stukken goedkoper is dan analoog roken. Wel zoek ik een exemplaar dat goed een dag mee gaat en niet extreem veel kennis/onderhoud vereist.
Ik gebruik sinds een aantal weken de Justfog Q16 en die bevalt me prima. Dat is mtl en werkt dus redelijk als een sigaret. In de jacht naar het ideale smaakje heb ik inmiddels al ontdekt dat een "echte sigaret" smaak niet bestaat, tenzij je misschien zelf maanden de tijd neemt om liquids te maken. En zoals al eerder genoemd; goedkoop beginnen en daarna upgraden lijkt ook mijn pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grappig, ben nu een dag in Jakarta en heb nog niemand zien vapen. Nu is het hier waarschijnlijk ook relatief duur, aangezien een pakje sigaretten hier een euro kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 06:18:
Grappig, ben nu een dag in Jakarta en heb nog niemand zien vapen. Nu is het hier waarschijnlijk ook relatief duur, aangezien een pakje sigaretten hier een euro kost
Indonesie is dan ook een van de grootste tabaksproducerende landen ter wereld en iets van 75% van de bevolking rookt, met die gore Kretek hebben ze daar iets wat eigenlijk alleen indonesiers kunnen roken.
Ooit ergens vorige eeuw ook weleens een pakje Kretek geprobeerd, van die tabaksbladeren met een touwtje erom en een soort kruidnagelen er in, gadverdamme wat is dat smerig.
Een filtersigaret verkeerd om aansteken of tegenwoordig een flinke dry-hit prefereer ik nog altijd boven een Kretek, die smaak herinner ik mij dik 20 jaar later nog steeds...
Alsof je de Krakatau over je longen probeert te inhaleren.

Olie en tabak leveren Indonesie flink geld op en heb zo het vermoeden dat er maar weinig machthebbende mensen zitten te wachten op dat tabaksklanten kostende vapen.
De anti-rooklobby heeft daar nog een behoorlijke uitdaging imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die lobby is er niet. Vapen wordt wel aangepakt middels hoge belastingen en dreiging tot verboden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 16:08
LankHoar schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 03:31:
[...]

Ik gebruik sinds een aantal weken de Justfog Q16 en die bevalt me prima. Dat is mtl en werkt dus redelijk als een sigaret. In de jacht naar het ideale smaakje heb ik inmiddels al ontdekt dat een "echte sigaret" smaak niet bestaat, tenzij je misschien zelf maanden de tijd neemt om liquids te maken. En zoals al eerder genoemd; goedkoop beginnen en daarna upgraden lijkt ook mijn pad :)
Toevallig, heb deze gisteren ook gehaald.
Nu nog ontdekken welke smaak het lekkerste is :)

Heb vandaag nog wel een echte sigaret gerookt, maar normaal gesproken had ik er al 7 of 8 gerookt.
Heb nu online wat smaken besteld, dus dat gaat testen worden komende dagen.

Heb er nu perzik in zitten, en die is eigenlijk wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Het juiste smaakje is wel belangrijk. Inmiddels gebruik ik 6 en 12mg Cosmic Fog door elkaar. Waar ik die eerst super vond smaken, proef ik de smaak nu veel minder. Of dat nu ligt aan de gewenning of mijn vape weet ik niet. Wel heb ik gisteren de drip tip en ruimte daaronder goed schoongemaakt met een wattenstaafje omdat er soms liquid mee kwam.

Een ADV tabaksmaakje heb ik ook nog steeds niet gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:36
Sinds een week weer begonnen met de vape, klaar met de stinkstokken.

Ik bestelde voorheen altijd bij no1 ejuice in de UK maar daar ben ik niet geheel tevreden meer mee.

Heeft iemand tips waar je nog gewoon grotere hoeveelheden liquids kan halen ipv die kleine flesjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
Zojuist (10 min geleden) bij mij binnengekomen. Eerste indruk is underwhelming. Smaak (sollers pointe clone) vind ik niet beter dan met drop dead 2x Ni80 quadcore fused clapton (van wotofo notabene) @ 0.19ohm. Damp is iets koeler. Airflow is wel smooth. En Vandy Vape mesh is volgens mij nét iets te breed. Wat mij dan wel weer mee valt is dat ik er een extra doosje katoen en een extra doosje mesh coils bij heb gekregen (via wotofo zelf besteld).

Dus njaa, leuk maar zoals veel dingen, overhyped.
tdm850ed schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:17:
Sinds een week weer begonnen met de vape, klaar met de stinkstokken.

Ik bestelde voorheen altijd bij no1 ejuice in de UK maar daar ben ik niet geheel tevreden meer mee.

Heeft iemand tips waar je nog gewoon grotere hoeveelheden liquids kan halen ipv die kleine flesjes?
Flavourboss.co.uk NEWRELEASE 20% korting /m 4 oktober. Ze hebben aardig wat fijne smaakjes. RY4 en Krispie treats hou ik wel van. Super Manchee als je van koude vapes houd.
LankHoar schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:04:
..

Een ADV tabaksmaakje heb ik ook nog steeds niet gevonden ;)
Probeer Sollers Pointe van Charlie noble eens. Beetje bakery tabak. Super lekker en de clone is eigenlijk beter: https://www.reddit.com/r/...ble_sollers_pointe_clone/

[ Voor 46% gewijzigd door analogworm op 28-09-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Zo, ik ben weer terug uit de USA en in de tussentijd heeft m'n NET vapemix lekker kunnen steepen.

It is like: wow, het smaakt echt naar tabak!

Ik heb de smaakliquid gemaakt met 70/30 5mg nicbase en shagtabak zonder kunstmatige toevoegingen.

Vervolgens heb ik 9ml mengsel (wat een maand gestaan heeft) gemixt met 1ml CDD 119 smaakstof (is een smaakstof die voor mij tabak redelijk goed benadert, ik wilde niet cold-turkey over) en daar vervolgens ongeveer 90ml aan 60/40 15mg nicbase aan toegevoegd.

Dit heeft ongeveer 2 weken staan steepen.

Het resultaat heb ik vervolgens in m'n Justfog MTL gedaan en het is voor mij tot nu toe de lekkerste tabakmix die ik gemaakt heb, vol van smaak. Erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Smaakt die mix nu dan ook echt naar roken of smaakt het zoals wanneer je een shagbek hebt. :+

Toen ik net begon met dampen had ik vooral dat laatste, dus ik heb eigenlijk sindsdien al geen tabaksmaak meer aangeraakt. Iets wat ik van vrijwel elke ex-roker hoor trouwens. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
peter0007 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:11:

Ok! Nice!

Om te beginnen, ik zou als je van de analoge stokjes af komt beginnen met een MTL (Mouth To Lung) dat benadert het normale roken, zeker in het begin, het meest.

DL (Direct Lung, oftewel direct inademen) is vaak te heftig als je net overstapt.

Je hoeft voor een goede MTL echt geen 100 euro uit te geven.

Ik zou je aanraden te beginnen met een goede MTL zoals de Justfog Q16. Die is al een tijdje op de markt maar een handzaam formaat (pen achtig) en met een batterijlading doe je rustig een dag.

Ik heb er meerdere maar de oudste is 2 jaar oud en doet het nog prima. Voordeel van deze mod is dat hij, mits je hem goed gebruikt, niet lekt en een prima damp ervaring biedt. Daarnaast kan je kiezen tussen een standaard 1,6ohm coil en de iets sterkere 1,2ohm. Het voltage is ook te regelen.

Om te beginnen zou ik rond de 15mg/ml gaan zitten qua nicotine, hoger kan ook tot wel 20mg/ml (om je nicotine craving te bevredigen, afbouwen kan altijd). Of je gelijk andere smaakjes wilt hangt er vanaf wat je voorkeur is. Ik ben namelijk erg happy met tabak achtige smaakjes maar je moet niet denken dat je ervaring daarmee het zelfde gaat zijn als sigaretten, dat kan je gelijk uit je hoofd zetten.

Ik maak inmiddels mn liquids zelf en ook NET liquid (Naturally Extracted Tobacco) waarbij ik echte tabak zonder kunstmatige toevoegingen extraheer naar liquid en dat smaakt naar verse tabak maar het is gewoonweg niet helemaal het zelfde.

Andere mensen zijn helemaal fan van allerlei zoetigheden maar dat is aan mij persoonlijk niet besteed maar misschien aan jou wel?

Als ik je verhaal lees zou ik beginnen met 15 tot 20mg/ml qua nicotine en goede tabaksmaakjes. Mocht je denken: Dit smaakt niet naar tabak, stuur me dan een DM.

De Justfog kost je als kit rond de 25 euro, dan heb je alles en hoef je alleen nog liquid te kopen en als het bevalt een voorraadje coils (persoonlijk advies: ga voor de 1,2ohm, dat heeft meer punch).

Zodra je op DL mods over wilt gaan moet je je ook realiseren dat dit vaak apparaten zijn met verwisselbare accu's. Dat is fijn omdat je dan met meerdere losse accu's kan werken en je makkelijk kan wisselen als hij leeg is maar het betekent wel dat je apparaat dikker en groter is.

DL apparaten met ingebouwde accu zou ik links laten liggen, je werkt dan namelijk "sub-ohm" (lagere weerstand) en als de accu daarvan kapot gaat of minder wordt (Dat gebeurt na verloop van tijd), dan kan je heel het apparaat wegknikkeren en dat is zonde geld, zeker omdat DL mods vaak duurder zijn. Nogmaals MTL is meer "sigaret achtig" omdat je het eerst je mond in trekt en daarna inademt.

• 1nsane
Ander vraagje, heeft iemand hier ervaring met die iQos dingen? Ik zag toevallig het topic voorbij komen en sommige mensen daar doen nogal laatdunkend over vapen en zweren bij iQos.

Ik vind het op het oog nogal prijzig alleen ik heb dat nooit geprobeerd dus kan ik er geen mening over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
1nsane schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 01:13:
Ander vraagje, heeft iemand hier ervaring met die iQos dingen? Ik zag toevallig het topic voorbij komen en sommige mensen daar doen nogal laatdunkend over vapen en zweren bij iQos.

Ik vind het op het oog nogal prijzig alleen ik heb dat nooit geprobeerd dus kan ik er geen mening over hebben.
Is dat niet een product van de tabaksindustrie? Heat not burn, maar eigenlijk net zo slecht voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
analogworm schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:13:
[...]

Is dat niet een product van de tabaksindustrie? Heat not burn, maar eigenlijk net zo slecht voor je?
Klopt, is van Phillip Morris, idd heat not burn. Schijn ook minder slecht te zijn maar ik denk dat vapen nog altijd nog minder slecht is.

Anyway in het iQos topic hoor je veel mensen dat vapen waardeloos is vergeleken daarmee en dat je niet kan stoppen met paffen door op vapen over te stappen (Dat is dan weer complete onzin natuurlijk) maar vroeg het me gewoon af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
1nsane schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:48:
[...]

Klopt, is van Phillip Morris, idd heat not burn. Schijn ook minder slecht te zijn maar ik denk dat vapen nog altijd nog minder slecht is.

Anyway in het iQos topic hoor je veel mensen dat vapen waardeloos is vergeleken daarmee en dat je niet kan stoppen met paffen door op vapen over te stappen (Dat is dan weer complete onzin natuurlijk) maar vroeg het me gewoon af :-)
Hmm, als ik dan lees dat men alsnog 20 van die dingen wegpaft voor €6,- p/dag dan zou dat voor mij echt een no-go zijn. Met vapen zit ik met 15ml nu op €1,- /dag ofzo (even grof uitgerekend incl coils etc, ex aanschafkosten). Bestel af en toe wat op internet. Hoef niet meer vrijwel elke dag met mijn brakke kop naar de sigarenboer. Heb controle over de nicotine hoeveelheid. Geen extra stoffen om nicotine afgifte te verhogen/versnellen. En we spekken de tabaksindustrie niet meer.

Besides, Bakery of fruity meuk is veel lekkerder dan stinktabak. Maar goed, geen ervaring met IQOS dus en zal ook wel niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
analogworm schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:23:
[...]

Hmm, als ik dan lees dat men alsnog 20 van die dingen wegpaft voor €6,- p/dag dan zou dat voor mij echt een no-go zijn. Met vapen zit ik met 15ml nu op €1,- /dag ofzo (even grof uitgerekend incl coils etc, ex aanschafkosten). Bestel af en toe wat op internet. Hoef niet meer vrijwel elke dag met mijn brakke kop naar de sigarenboer. Heb controle over de nicotine hoeveelheid. Geen extra stoffen om nicotine afgifte te verhogen/versnellen. En we spekken de tabaksindustrie niet meer.

Besides, Bakery of fruity meuk is veel lekkerder dan stinktabak. Maar goed, geen ervaring met IQOS dus en zal ook wel niet gebeuren.
Nee precies, ik zit rond de 0,75€ per 10ml ongeveer met zelf mixen en ik ben er zeer content mee. Het zal ook wel een kwestie van voorkeur zijn maar dat iQos is net zo duur als analoge stokjes..

Ik heb het nooit geprobeerd dus ik weet niet hoe dat smaakt maar inmiddels maak ik zelf NET liquid wat dus ook écht een tabaksmaak heeft en dan wel voor een fractie van die iQos prijs.

Goed, m’n coils gaan wat minder lang mee maar de kosten vallen in het niet bij zo’n iQos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@1nsane een collega van mij heeft zo'n IQOS en die heb ik het laatste half jaar regelmatig gebruikt. Het viel me op dat ik langzaam aan die smaak wende, en telkens wanneer ik weer sigaretten rookte ik daar weer aan moest wennen (2-3 sigaretten en je bent weer gewend tho). Ik overwoog er zelf 1 te kopen, maar las toen over vapen, en heb hier voor gekozen i.v.m. gezondheid/kosten/geur. Van IQOS roken ruik je ruim minder dan van sigaretten, echter is er altijd nog dat lichte geurtje, alsook het gevoel aan je handen (if you know what I mean).

Het grappige is, nu ik aan vapen gewend ben vind ik IQOS ook niet lekker meer! En sigaretten al helemaal niet meer. Van het weekend voor de grap een paar trekjes gehad van een maat, maar ik was echt blij met mijn vape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
analogworm schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:06:
[...]

Zojuist (10 min geleden) bij mij binnengekomen. Eerste indruk is underwhelming. Smaak (sollers pointe clone) vind ik niet beter dan met drop dead 2x Ni80 quadcore fused clapton (van wotofo notabene) @ 0.19ohm. Damp is iets koeler. Airflow is wel smooth. En Vandy Vape mesh is volgens mij nét iets te breed. Wat mij dan wel weer mee valt is dat ik er een extra doosje katoen en een extra doosje mesh coils bij heb gekregen (via wotofo zelf besteld).
Hoeveel watts jaag je er door heen? Wicks goed nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
418O2 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

Hoeveel watts jaag je er door heen? Wicks goed nat?
75W door de dual coils in drop dead en 65W door de mesh met de profile, yes is goed nat. Bij meer dan dat brand ik bij de profile mijn lippen aan de driptip terwijl de damp koel blijft. Ik las ergens wel dat meer mensen na 3 hits een (kleine) dry hit kregen. Dus misschien heb ik met 't bijgeleverde cotton die pancake method toch niet goed genoeg toegepast. één dezer dagen nog maar eens proberen te wicken, misschien met ander mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
analogworm schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:05:
[...]

75W door de dual coils in drop dead en 65W door de mesh met de profile, yes is goed nat. Bij meer dan dat brand ik bij de profile mijn lippen aan de driptip terwijl de damp koel blijft. Ik las ergens wel dat meer mensen na 3 hits een (kleine) dry hit kregen. Dus misschien heb ik met 't bijgeleverde cotton die pancake method toch niet goed genoeg toegepast. één dezer dagen nog maar eens proberen te wicken, misschien met ander mesh.
Ik heb een aantal reviews gezien van gasten die ik hoog heb zitten (o.a. rip trippers en vapingwithttwisted420 ) en vind het lastig te geloven dat zij positief zijn over iets dat zo slecht is als jij het beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
418O2 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:08:
[...]

Ik heb een aantal reviews gezien van gasten die ik hoog heb zitten (o.a. rip trippers en vapingwithttwisted420 ) en vind het lastig te geloven dat zij positief zijn over iets dat zo slecht is als jij het beschrijft
Nou… Riptrippers vind alles fantastisch…. Dus of je dáár nou zo veel waarde aan moet hechten is nog maar de vraag. Mesh voor sub-ohm tankjes is in mijn optiek beter dan ceramic en what not. Maar in de profile RDA had ik er toch wat meer van verwacht.

Maar goed, zoals ik al zei; het zijn mijn 1e indrukken. Als je zelf toch op de hyptrain wilt springen, be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
_Mystikal_ schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:41:
Ik zit nu te kijken naar een Vaporesso Switcher, Vaporesso Revenger of een Geekvape Aegis. Iemand nog tips voor een mod die ik zeker moet bekijken? Wil wel minimaal 25 mm breed, anders hangen al m'n tanks zo over :+
Ik zou gaan voor de revenger.. Heb hem nu een week.. super tevreden mee.
Heb er wat Cleito tanks op, een Aspire Evo en de meegeleverde NRG.
Die NRG tanks zijn compatible met meerdere coils.. o.a. de Eleaf ELLO Coils.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

tjaeuhm schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:32:
[...]

Ik zou gaan voor de revenger.. Heb hem nu een week.. super tevreden mee.
Heb er wat Cleito tanks op, een Aspire Evo en de meegeleverde NRG.
Die NRG tanks zijn compatible met meerdere coils.. o.a. de Eleaf ELLO Coils.
Heb inmiddels de Aegis Legend gekocht. Wel een leuk gevoel dat je mod zo stevig is dat je er een inbreker mee neer kunt slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
_Mystikal_ schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:35:
[...]

Heb inmiddels de Aegis Legend gekocht. Wel een leuk gevoel dat je mod zo stevig is dat je er een inbreker mee neer kunt slaan :+
Haha beter.. al kun je daar beter een 7 euro honkbalknuppel van ali voor gebruiken dan je mod :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
tjaeuhm schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:44:
[...]

Haha beter.. al kun je daar beter een 7 euro honkbalknuppel van ali voor gebruiken dan je mod :)
Maar een mod functioneert ook dubbel als handgranaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:36
analogworm schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:06:

Flavourboss.co.uk NEWRELEASE 20% korting /m 4 oktober. Ze hebben aardig wat fijne smaakjes. RY4 en Krispie treats hou ik wel van. Super Manchee als je van koude vapes houd.
Super manchee, biscuit eater en lemon tart besteld, net die super manchee in mn tfv8 gedaan en wat een smaak thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
@1nsane https://www.reuters.com/a...amage-lungs-idUSKCN1M12CB

Als ik dit zo lees is op basis van Philip morris zijn eigen data de Iqos niet zo denderend. Zeg maar i.t.t. Vapen levert de Iqos t.o.v. roken geen verbeterde longfunctie op.
tdm850ed schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:04:
[...]

Super manchee, biscuit eater en lemon tart besteld, net die super manchee in mn tfv8 gedaan en wat een smaak thanks voor de tip!
Cool. Enjoy! Hebben ze ook snel geleverd zeg. Volgens mij las ik hier voor t eerst over flavour boss. Glad to return the favour zeg maar 😀

[ Voor 41% gewijzigd door analogworm op 03-10-2018 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm, het lijkt erop dat de douane nu mijn liquid te pakken heeft. Ik heb 4x100ml besteld in Ierland, is 14 sept op de bus gedaan en niet aangekomen. Krijg je daar bericht van als het geweigerd is ?
Toch maar eens kijken naar zelf mixen, heb ik echter nog nooit gedaan en zie door de bomen het bos niet meer door o.a. al die aanpassingen qua "shots", "boosters"etc.

Kunnen jullie me aangeven wat ik nodig heb om een beetje betaalbaar uit te komen op 6mg 70/30 vg/pg vanille custard ? en evt tips voor waar betrouwbaar te bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
KillerAce_NL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:06:
Hmm, het lijkt erop dat de douane nu mijn liquid te pakken heeft. Ik heb 4x100ml besteld in Ierland, is 14 sept op de bus gedaan en niet aangekomen. Krijg je daar bericht van als het geweigerd is ?
Toch maar eens kijken naar zelf mixen, heb ik echter nog nooit gedaan en zie door de bomen het bos niet meer door o.a. al die aanpassingen qua "shots", "boosters"etc.

Kunnen jullie me aangeven wat ik nodig heb om een beetje betaalbaar uit te komen op 6mg 70/30 vg/pg vanille custard ? en evt tips voor waar betrouwbaar te bestellen ?
Ik hoorde helemaal niks. Wist alleen dat mijn pakket ergens in een depot lag in NL.
Dan ligt er plots een brief in de bus dat je het pakket ergens kunt ophalen en of je gelijk even afrekenen wil.

Duurde heeeeeel lang.

Bij mij was het overigens niet een liquid. Maar een mod uit USA. Die ik achteraf niet eens gebruik omdat in de tijd dat ik aan het wachten was een veel betere mod had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hooli-gan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

Ik hoorde helemaal niks. Wist alleen dat mijn pakket ergens in een depot lag in NL.
Dan ligt er plots een brief in de bus dat je het pakket ergens kunt ophalen en of je gelijk even afrekenen wil.

Duurde heeeeeel lang.

Bij mij was het overigens niet een liquid. Maar een mod uit USA. Die ik achteraf niet eens gebruik omdat in de tijd dat ik aan het wachten was een veel betere mod had gevonden.
Dit is helaas gewone post, geen pakket. Het zal ook niet gaan om waarde, maar om 100ml eliquid, met nicotine wat niet meer mag.
Pagina: 1 ... 83 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.