Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
icegodd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:45:
https://www.rtl.nl/nieuws...lab-onderzocht-bomvol-gif

Daaruit blijkt het volgende:
[list]
• In 8 van de 20 vapes zat (veel) meer nicotine dan wettelijk is toegestaan
• In 7 van de 20 vapes is formaldehyde aangetroffen
• In 3 van de 20 vapes is lood aangetroffen
• Alle 20 vapes hadden een grotere inhoud dan wettelijk is toegestaan
• In verschillende vapes is ook nikkel, aceton, ijzer, acroleïne, valeraldehyde en butyraldehyde aangetroffen
[/list]

Politiek eist actie (Judith Tielen (VVD) en Daniëlle Jansen (NSC) )
Publiceren ze de inhoud van een sigaret ook nog weleens? Of hebben we daar gewoon van geaccepteerd wat er allemaal in zit? Dat is namelijk toch het alternatief waar jongeren terecht komen die verslavingsgevoelig zijn (in het beste geval).

Esther Croes van Trimbos is het daarmee eens: "Dit zijn stoffen die je lichaam de rest van je leven op z'n kop kunnen zetten, omdat het op allerlei plekken in je lichaam schade kan veroorzaken. We moeten met elkaar kinderen maximaal beschermen en er alles aan doen om hen weerbaar te maken. Want onze jeugd heeft nog een hele toekomst voor zich en moet gezond kunnen opgroeien. Deze resultaten benadrukken dat we echt een reëel probleem hebben in Nederland."

Nou Esther, begin eens met de PFAS vervuiling in Zuid-Holland bijvoorbeeld :+ Daar zwemmen kinderen in vervuilde wateren en eten uit vervuilde moestuinen.

[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 28-05-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:58
sanane schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:51:
Heren,

Ik zit met een probleem... wie kan mij helpen |:(

<knip>variant=41729348749
<knip> Dien liever 'n TR in.

[ Voor 60% gewijzigd door Ardana op 28-05-2024 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:49
Beakzz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Publiceren ze de inhoud van een sigaret ook nog weleens? Of hebben we daar gewoon van geaccepteerd wat er allemaal in zit? Dat is namelijk toch het alternatief waar jongeren terecht komen die verslavingsgevoelig zijn (in het beste geval).

Esther Croes van Trimbos is het daarmee eens: "Dit zijn stoffen die je lichaam de rest van je leven op z'n kop kunnen zetten, omdat het op allerlei plekken in je lichaam schade kan veroorzaken. We moeten met elkaar kinderen maximaal beschermen en er alles aan doen om hen weerbaar te maken. Want onze jeugd heeft nog een hele toekomst voor zich en moet gezond kunnen opgroeien. Deze resultaten benadrukken dat we echt een reëel probleem hebben in Nederland."

Nou Esther, begin eens met de PFAS vervuiling in Zuid-Holland bijvoorbeeld :+ Daar zwemmen kinderen in vervuilde wateren en eten uit vervuilde moestuinen.
Nou goed ze moet dat toch ook zeggen of verwacht je dat ze gaat zeggen het is gezond begin er maar aan :+

Ben zelf ook niet heilig hoor rook ook mijn peukje pak de laatste tijd meer de vape btw :P maar als er meuk in zit wat niet gezond is daar mag toch voor gewaarschuwd worden niks mis mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Nou wat het probleem een beetje is in de hele "anti-vape media campagne" is dat het beeld geschetst wordt dat ALLE vapes zo slecht zijn als hierboven beschreven. Echter gaat het hier om wegwerp podvapes met enorm veel extra toevoegingen die in de reguliere vapes niet zitten.

- Er zijn veel illegale podvapes in omloop, ongereguleerd geproduceerd
- Bevatten vaak teveel liquid (is in Nederland gemaximeerd op 2ml)
- Bevatten heel veel nicotine, 20 mg is geen uitzondering en zit vaak nog meer in
- Bevatten VEEL meer smaak/zoetstoffen
- Bevatten veel meer vage stoffen die niet in reguliere vapes zitten (lood?!?!)

Kijk ik naar de meeste vapers die ik ken en naar mijzelf;

- Ik gebuik alleen maar liquids uit Europa welke onder strenge toezicht worden geproduceerd
- Mijn liquids bestaan uit smaakstof (welke ook in voedsel wordt toegepast, de bekende e-nummers) / propyleenglycol (PG), plantaardige glycerine (VG) en nicotine. In mijn geval tussen de 0-1,5mg

Kortom, mijn inziens totaal niet vergelijkbaar met die "kinder troep" die verkocht wordt van achter de toonbank en via dubieuze telegram kanalen en weet ik wat meer.

Ik ga hier niet zitten verkopen dat vapen gezond is, integendeel zelfs. Je inhaleert nog steeds iets in je longen wat er niet hoort. Maar dat het "veel minder slecht" is dat de analoge sigaret is voor mij wel duidelijk.

Ik heb van mijn 15e tot mijn 26e gerookt (gemiddeld een pakje per dag) en had het bekende rokers hoestje, moest 's ochtends ondefinieerbare rochels mijn longen laten verlaten en had redelijk snel last van benauwdheid bij hoge inspanning. Sinds ik gestopt ben met roken en gestart met vapen zijn die klachten allemaal verdwenen.

Inmiddels damp ik nu ruim 10 jaar en ondervind persoonlijk nog geen klachten. Neemt niet weg dat ik mezelf nog steeds afvraag waarom ik het nog doe. Voor nu is het vooral een vorm van ontspanning maar wil ik uiteindelijk wel gaan afbouwen om uiteindelijk te stoppen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwinwessels555
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-09 08:27
De Esigbond houdt een enquête over het online verkoopverbod en het smaakjesverbod die vorig jaar en dit jaar zijn ingegaan. Hierbij de link naar de enquêteL

https://docs.google.com/f...Yc8X6HXqew/viewform?pli=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:08
Quizvraag: hoe krijg ik dit flesje open? Krijg wel de gehele dop eraf, maar niet slecht een klein deel zodat ik hem kan gebruiken om over te gieten.

Help? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvMPJoOCreY6cizAqQx96VM_9-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leQypR3pkSxDG65nJ1WgqKSE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IRR_g7ZaSlLCenn_kBGfoI1wXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WC1ZeHgYozJTJiyf2AlqUMVh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Brammos85 op 12-07-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:48
Brammos85 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:42:
Quizvraag: hoe krijg ik dit flesje open? Krijg wel de gehele dop eraf, maar niet slecht een klein deel zodat ik hem kan gebruiken om over te gieten.

Help? :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit hoort thuis in het zaadbank topic 😋
Als de tuut met de dop meekomt (als je dat bedoelt), dan kan je met een tangetje het tuitje uit de dop trekken.

En anders een spuitje met of zonder naald (bijna standaard vape uitrusting)

Edit: oh dit is zo een draai to open dop. Vet irritant. Zou de inhoud in een glas gieten en met een spuitje opzuigen en in een andere fles stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 12-07-2024 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 15-09 22:08
sahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Dit hoort thuis in het zaadbank topic 😋
Als de tuut met de dop meekomt (als je dat bedoelt), dan kan je met een tangetje het tuitje uit de dop trekken.

En anders een spuitje met of zonder naald (bijna standaard vape uitrusting)

Edit: oh dit is zo een draai to open dop. Vet irritant. Zou de inhoud in een glas gieten en met een spuitje opzuigen en in een andere fles stoppen.
Sorry, net gemengd, is nu weer mooi helder 😁

Opgelost hoor, dank!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Heeft iemand een idee welke smaak bij LPV lijkt op Millers Menthol (70/30).
Ik had ze gemaild en dan noemen ze wat "Menthe" smaken, maar dat kan ook nogal pepermunt (mint) zijn ipv menthol.
Ik had vroeger wel eens Millers Mint geprobeerd maar vond dat dus niet zo lekker als de menthol.

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwinwessels555
Ik ken de menthol van Millers niet en heb sowieso geen menthol gedampt. Maar als je op de site van LPV zoekt op Menthol dan kom je een paar liquids tegen waar in de omschrijving ook 'Menthol' staat. Dit lijken me echt menthol smaken te zijn.
(Ik neem hierbij aan dat je de Engelstalige variant van de site hebt.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-08 15:13
Ik heb zelf veel Millers Menthol gedampt, frisse smaak en geen poespas in mijn beleving. De Millers mint was inderdaad wat 'droger' (?) en minder fris in mijn optiek.

Pas geleden heb ik de Menthe Polaire geprobeerd, zit nu net de omschrijving door te lezen en het verbaasde mij dat ze daarin aangeven dat het een "sensation of the great north with garden mint flavours with an icy and herb recipe" is. Ik ben zelf een behoorlijke fan van liquids met een cooler (ws-23) icm met menthol. Daar voldeed deze liquid perfect aan, lekkere frisse smaak met een koud keelgevoel. Mensen in mijn omgeving die de liquid probeerde omschreven het als een warm kauwgompje vapen.

Ik kan je deze zeker aanraden, mocht je het koude keelgevoel niet zien zitten dan is wellicht de Classic Menthe een betere optie. Deze heb ik ooit wel eens geprobeerd maar kan mij niet goed voor de geest halen hoe die smaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kan je in Nederland nog ergens aroma halen? Ik wilde weer eens zelf gaan mengen, maar even snel bestellen via internet gaat helaas niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-08 15:13
pilskes schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:35:
Kan je in Nederland nog ergens aroma halen? Ik wilde weer eens zelf gaan mengen, maar even snel bestellen via internet gaat helaas niet meer...
Check eens aromaworld, aroma's voor baksels of diffusers staat er maar je herkent vast snel de merknamen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
pilskes schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:35:
Of bestel gewoon via LPV. Die hebben ook mooie DIY pakketjes en ben je zo klaar en de prijzen zijn m.i. erg goed. Kwaliteit is ook gewoon Europees dus dat zit wel goed. Ik bestel al jaren bij LPV en ben erg tevreden. Meestal duurt het 2 a 3 dagen voordat je het binnen hebt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
@erwinwessels555 en
Evolet schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:22:
Ik kan je deze zeker aanraden, mocht je het koude keelgevoel niet zien zitten dan is wellicht de Classic Menthe een betere optie. Deze heb ik ooit wel eens geprobeerd maar kan mij niet goed voor de geest halen hoe die smaakte.
bedankt voor jullie reacties!
Hoe doen jullie dat als je een liquid gewoon eens wilt proberen? Want toen ik dat deed kreeg ik die smaak er bijna niet meer uit nadat ik weer een andere smaak erin had gedaan.
Gebruiken jullie dan telkens weer een nieuwe coil?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

PuckStar schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:56:
@erwinwessels555 en

[...]

Hoe doen jullie dat als je een liquid gewoon eens wilt proberen? Want toen ik dat deed kreeg ik die smaak er bijna niet meer uit nadat ik weer een andere smaak erin had gedaan.
Zou je eigenlijk wel moeten doen, elke keer een nieuwe coil, maar dat wordt een beetje te gek. Ik meng geen fruit en tabak smaken door elkaar, dat werkt voor mij het beste. Uiteindelijk komt de nieuwe smaak wel naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:16
renzo4000 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Of bestel gewoon via LPV. Die hebben ook mooie DIY pakketjes en ben je zo klaar en de prijzen zijn m.i. erg goed. Kwaliteit is ook gewoon Europees dus dat zit wel goed. Ik bestel al jaren bij LPV en ben erg tevreden. Meestal duurt het 2 a 3 dagen voordat je het binnen hebt.
Halo Tribeca aroma is echt mokerduur bij LPV a €6,90 per 10ml. Ik zoek iets wat erop lijkt. Om 250ml te maken kost het nu bijna €40...

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
CryptoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:53:
[...]

Halo Tribeca aroma is echt mokerduur bij LPV a €6,90 per 10ml. Ik zoek iets wat erop lijkt. Om 250ml te maken kost het nu bijna €40...
Hoeveel aroma gebruik je voor 250ml? Want een base (200ml) pack + nic boosters om 3mg (30ml) te krijgen kost maar €7,50 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
renzo4000 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:23:
[...]

Hoeveel aroma gebruik je voor 250ml? Want een base (200ml) pack + nic boosters om 3mg (30ml) te krijgen kost maar €7,50 .
Ik gebruik wat hun calculator aangeeft. Dat zijn 6-8 flesjes aroma bijvoorbeeld

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
CryptoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:24:
[...]

Ik gebruik wat hun calculator aangeeft. Dat zijn 6-8 flesjes aroma bijvoorbeeld
Holy moly... dat is wel erg veel hoor! Ik vraag me af of dat wel klopt.

Voorbeeld is de breaking base van Heisenberg(toch wel een erg bekende aroma) dan kom je uit op €16 voor totaal van 250 ml. In dit geval is de aroma 30ml maar vaak ze ook maar 10ml om 250 ml te kunnen maken.

https://www.lepetitvapote...ng-base-ready-to-diy.html

80ml aroma op op 170ml base en nic is echt veel. Is die aroma dan echt zo slecht qua smaak intensiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
renzo4000 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:17:
[...]

Voorbeeld is de breaking base van Heisenberg(toch wel een erg bekende aroma) dan kom je uit op €16 voor totaal van 250 ml. In dit geval is de aroma 30ml maar vaak ze ook maar 10ml om 250 ml te kunnen maken.

80ml aroma op op 170ml base en nic is echt veel. Is die aroma dan echt zo slecht qua smaak intensiteit?
Nee het aroma is juist prima! Maar ik ga gewoon uit wat hun zeggen, geen idee :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
renzo4000 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:17:
[...]

Als je Heisenberg via de calculator invult bijvoorbeeld 500ml met 30/70 verhouding dan zegt hij ook 100ml aroma oftewel 3 x 30 ml dus 40€. Denk dat het komt door de 70% VG ofzo

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07
CryptoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:42:
[...]

Als je Heisenberg via de calculator invult bijvoorbeeld 500ml met 30/70 verhouding dan zegt hij ook 100ml aroma oftewel 3 x 30 ml dus 40€. Denk dat het komt door de 70% VG ofzo
20/30% aroma is wel veel inderdaad. Het kan. Sommige aroma's zijn nou eenmaal zo. Met DIY zoals recepten op eliquid recipes zat je vaak op 15%. Ik heb op een gegeven moment smaakstoffen van flavorah uit Polen besteld. Waren iets duurder dan de reguliere smaakstoffen, en minder recepten beschikbaar.. maar kwa hoeveelheid slechts enkele procenten nodig.

Het is al weer een tijd terug, maar je kon een tijd terug (ivm brexit) uit Noord Ierland prima nog een hoop goedkoop bestellen. https://nomnomz.co.uk/
(Dubbelcheck nog even of dat nog steeds kan mbt Duane en importkosten enzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwessels555
PuckStar schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:56:
@erwinwessels555 en

[...]

Meestal damp ik de tank met de oude liquid bijna leeg en doe dan de nieuwe liquid erin. Ik vervang dan niet direct de coil. Maar als je bepaalde uitgesproken smaken hebt, zoals bijvoorbeeld mint en menthol, en je wil iets totaal anders dampen, dan raad ik wel aan om de coil te wisselen (en de tank schoon te maken).

Ik damp meestal fruitsmaakjesm dus dan gaat het goed als ik een andere liquid in de tank doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwessels555
30 ml Heisenberg aroma op 240 ml liquid smaakt prima. LPV raadt 15% aan.

[ Voor 15% gewijzigd door erwinwessels555 op 01-09-2024 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwessels555
Tot en met maandag 2 september 20% korting op de hele site van LPV met code RENTREE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Als er nog iemand een goedkoper alternatief weet op Halo Tribeca dan hoor ik het graag

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
erwinwessels555 schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:48:
Tot en met maandag 2 september 20% korting op de hele site van LPV met code RENTREE
Het lukt me maar niet om te bestellen ( heb LPV ook al gemaild). telkens als ik alles heb ingevuld o.a. van mijn creditcard gegevens en ik op "I ORDER" klik gaat hij weer naar de main page en er is niets gebeurd.
Al 4 keer geprobeerd en geld gaat ook niet van mijn CC af.
Wat doe ik verkeerd?

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:48
PuckStar schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:54:
[...]

Het lukt me maar niet om te bestellen ( heb LPV ook al gemaild). telkens als ik alles heb ingevuld o.a. van mijn creditcard gegevens en ik op "I ORDER" klik gaat hij weer naar de main page en er is niets gebeurd.
Al 4 keer geprobeerd en geld gaat ook niet van mijn CC af.
Wat doe ik verkeerd?
Lukt mij ook niet met de CC van de ing. zal wel een soort blokkade zijn voor vape producten. Je kan het omzeilen via paypal (cc even aan paypal koppelen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Domino schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:56:
[...]

Lukt mij ook niet met de CC van de ing. zal wel een soort blokkade zijn voor vape producten. Je kan het omzeilen via paypal (cc even aan paypal koppelen dus)
De gouden tip! Inderdaad een ING CC en met Paypal is het nu gelukt. Thanks voor je snelle reactie en tip!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07
CryptoNL schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:38:
Als er nog iemand een goedkoper alternatief weet op Halo Tribeca dan hoor ik het graag
Je kan dit recept uitproberen;
https://e-liquid-recipes....ca*%20%5BFinal%20Clone%5D
Met zelf mixen zou je grof ingeschat ergens op de €30,- per liter kunnen komen denk ik?

Smaakstoffen, VG, PH en nic boosters kan je eventueel krijgen bij;
https://nomnomz.co.uk/
(Double-check dat ze nog steeds via Ierland verzenden en je dus geen last hebt van Duane)
Of bij https://www.aromaworld.nl/en/

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 01-09-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
[...]

CC blokkade > Wij vinden "vapen* is SLECHT", gelukkig kan je wel met een CC tabak kopen... |:(
(*Wanneer gaan ze rookmachine (propyleenglycol) bij cafe/disco verbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwessels555
[...]

Je kunt bij LPV vanuit Nederland niet meer met creditcard betalen, ondanks dat die optie wel beschikbaar lijkt. Ik denk dat je die reactie inmiddels wel gehad hebt van LPV maar ik meld het ook voor de andere geïnteresseerden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
PayPal gaat nog prima bij LPV.

Overigens bij de andere grote Franse vapeshop is nu 50% korting op alles (liquids, mods, etc) en dan is echt heel goedkoop. Actie loopt to 3 september dus wees er snel bij!

https://www.levapoteur-discount.fr/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
renzo4000 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:42:

Overigens bij de andere grote Franse vapeshop is nu 50% korting op alles (liquids, mods, etc) en dan is echt heel goedkoop. Actie loopt to 3 september dus wees er snel bij!

@CryptoNL Halo Tribeca is nu bij €3,48 voor 10ml en dat is echt goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
renzo4000 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:42:

Nice :) zonet bestelling gedaan voor een jaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wolfp4ck schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:07:
[...]

Nice :) zonet bestelling gedaan voor een jaartje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FxqPIIpsKO4wfP49VeLQJ4RXrE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L111krkRx2kAUkpl4i2GTk3K.png?f=user_large

Ik heb ook maar "wat" besteld... kunnen we weer even voorruit. Dit scheelt echt een heleboel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
bij mij was het maar 100€

5 liter base (30/70) voor 5€ stuk :)
en 10-tal boosters voor 6€ in totaal en dan nog 10 aroma's van 30ml voor 6€ stuk.
Normaal ben ik meer dan dubbele kwijt als ik die dichterbij bestel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
renzo4000 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Deze week besteld en vandaag geleverd, echt top!
Ook mijn DL damper weer eens aan de praat gekregen, heel andere ervaring dan mijn Q16.

Wel nog eens kijken of ik aanbevolen verhoudingen ga aanhouden of zoals eerst maar gewoon op gevoel wat bij elkaar ga mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwessels555
Het aanbevolen percentage aroma is op basis van 50/50 PG/VG. Als je 30/70 PG/VG wilt maken wordt aangeraden 10% meer aroma te gebruiken.

Om verwarring te voorkomen: Als het aanbevolen percentage aroma 10% is, dan is het bij 30/70 dus 10% meer van die 10%, dus 11% aroma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
PuckStar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:03:
Heeft iemand een idee welke smaak bij LPV lijkt op Millers Menthol (70/30).
Ik had ze gemaild en dan noemen ze wat "Menthe" smaken, maar dat kan ook nogal pepermunt (mint) zijn ipv menthol.
Ik had vroeger wel eens Millers Mint geprobeerd maar vond dat dus niet zo lekker als de menthol.
Mijn vrouw dampt alleen maar menthol en wat zij het lekkerst vindt is de liquid gemaakt met pure menthol kristallen.

Ik gooi 1 gram vermalen kristallen in een flesje van 60ml en dan heb je echt een sterke menthol.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Ik damp inmiddels alweer jaren met mijn SXK Kayfun Prime clone, heel veel geprobeerd in de loop der jaren maar dit blijft toch het tankje waar ik altijd weer op terugval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uz7omk6pgXN69-fk0BvKXOp2JF8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jLepNZEvcR6AQaBWOUkoSBoq.jpg?f=user_large

Voordeel van zelfbouw is dat je heel makkelijk het katoen kunt vervangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xapZQSILIh9Wgno9PFh7cRCItTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IennTTxJZy25rvWdQaAKtV82.jpg?f=user_large

Altijd een 'verse coil' op die manier, ook erg handig bij smaakjes wisselen.

Meestal draai ik 1x in de 2 weken een nieuwe coil, gewoon Kanthal a1 van Vandyvape. Katoen vervang ik iedere 2 dagen of zelfs dagelijks, damp meestal vrij zoete smaakjes en dan gaat het toch altijd snel achteruit met het katoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
analogworm schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:14:
[...]

Je kan dit recept uitproberen;
https://e-liquid-recipes....ca*%20%5BFinal%20Clone%5D
Met zelf mixen zou je grof ingeschat ergens op de €30,- per liter kunnen komen denk ik?

Smaakstoffen, VG, PH en nic boosters kan je eventueel krijgen bij;
https://nomnomz.co.uk/
(Double-check dat ze nog steeds via Ierland verzenden en je dus geen last hebt van Duane)
Of bij https://www.aromaworld.nl/en/
Begrijp geen klote van dat recept haha

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:04:
[...]

Begrijp geen klote van dat recept haha
Het is een recept voor een 'clone' van een liquid. Dat wil zeggen: ze hebben een bestaande liquid nagemaakt, opgebouwd met losse componenten.

Ik zal proberen het uit te leggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4MpHjSJqk9PWOQ3W6a8cBCGSdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7hzxXDbR7CsCU61HKZ2S6qu.jpg?f=fotoalbum_large

Op de screenshot het recept.

Links zie je alle ingrediënten staan.
  • Nicotine liquid
  • PG
  • VG
  • Alle liquids met blauwe letters, dit zijn smaakstoffen. Dit recept gebruikt dus 6 individuele smaaktstoffen.
Rechts zie je het aantal milliliter wat je per ingrediënt nodig hebt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9jlhNamVUA7yJziUbaU_xmC_dw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qh3Vz46sQExGoqlfTi74Mqvo.jpg?f=fotoalbum_large

Ook grammen en procenten worden weergegeven. Milliliter en % komen in dit geval overeen, omdat je op 100ml uitkomt en dus 100%.

Je kunt per ingrediënt milliliter (werken met een spuitje) of grammen aanhouden (werken met een weegschaaltje).

Het recept vormt 100 ml liquid in totaal. Het geeft dus per ingrediënt het aantal milliliter wat je nodig hebt om 100ml liquid te vormen.

Links onderin zie je dat het recept een 50/50 liquid geeft met 6mg nicotine sterkte. 'Suggested steep time 45 days' geeft aan hoeveel dagen je het moet laten staan om de smaak te laten vormen. Het lekkerst is hij dus volgens de auteur na 45 dagen.

Nu kun je dit recept naar wens aanpassen. Je doet dit door op het blauwe gereedschap knopje te drukken, een menu verschijnt waar je 'adapt this' kunt kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16Ny-5C-kx91gCmx_sb2y57QHWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNnDnI776KMggrgFfx13kTWV.jpg?f=fotoalbum_large

Dan kom je in de editor. Hier kun je alles aanpassen naar wens. Dus bijvoorbeeld hoeveel ml je wilt maken, de nicotine sterkte en smaakstoffen (en de percentages daarvan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkHZGDes4dMiUsAI3Lq8-jqVHvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrWQLtjw3rZnxQp6wGHkJh6P.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je alles ingevuld naar wens in de editor, dan komt er een recept uit:

(Bovenstaande waarden en het recept wat eruit komt:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQp5vYjtiRvBoK-CpdOzy2i20NM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iUzI4GgiFPvvaK5oCq8yhzb.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet worden percentages voor smaakstoffen automatisch berekend naar het aantal milliliter.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is _O-

Hoe ik het thuis doe:

Ik werk thuis met spuitjes, zo kun je snel een receptje maken op bovenstaande site en de milliliters voor smaakstoffen aanhouden.

Voorheen kocht ik grote flessen met 100mg nicotine, dit mag helaas niet meer. Dus werk nu ook noodgedwongen met boosters.

Heb flesjes om in te mengen van 60 ml, hou dus 60 ml aan in het recept.
  • 1 flesje nicotine booster erin van 10ml/20mg (geeft 3.33 mg)
  • Verschillende hoeveelheden smaakstoffen met spuitje toevoegen aan flesje
  • Ruimte in flesje aftoppen met 50/50 basis liquid
Zo kom je wellicht niet op een liquid met perfecte PG/VG verhouding, maar het gaat er in mijn geval om dat de liquid niet te dun is om de tank te laten lekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
2 weken geleden voor het eerst besteld bij LPV. Ik heb 2 diy setjes besteld.

https://www.lepetitvapote...e-bleue-ready-to-diy.html
En

Beiden op 3mg. Nadat ik deze gemixt heb en laten staan volgens de instructies ben ik lekker gaan vapen. Hoewel lekker, er zit maar weinig smaak aan ze ruiken heerlijk zoet maar smaken enorm vlak. Na contact met LPV is hun eindconclusie dat de smaakbeleving voor iedereen anders is. Gezien de enthousiaste reviews op de website bij beiden smaken krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt aan mijn setup, mix of gebruik.

Ik vape met een voopoo drag x op 45 watts met coils van 0,2 Ohm. Iemand advies of ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:18
RaijRaij schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:46:
2 weken geleden voor het eerst besteld bij LPV. Ik heb 2 diy setjes besteld.

https://www.lepetitvapote...e-bleue-ready-to-diy.html
En

Beiden op 3mg. Nadat ik deze gemixt heb en laten staan volgens de instructies ben ik lekker gaan vapen. Hoewel lekker, er zit maar weinig smaak aan ze ruiken heerlijk zoet maar smaken enorm vlak. Na contact met LPV is hun eindconclusie dat de smaakbeleving voor iedereen anders is. Gezien de enthousiaste reviews op de website bij beiden smaken krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt aan mijn setup, mix of gebruik.

Ik vape met een voopoo drag x op 45 watts met coils van 0,2 Ohm. Iemand advies of ervaringen?
Tja, smaken verschillen. Wat de 1 lekker vind vind een ander niet te pruimen. Heb je wel tijdens het steep proces de fles regelmatig goed geschud?

Je zou het recept wat kunnen aanpassen door meer aroma te gebruiken of wat additives toe te voegen voor de smaak.
Zelf hou ik er ook wel van als er wat meer smaak aan zit dus ik gooi standaard wat meer aroma erin dan “standaard” word aangeven.

Na heel veel proberen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij deze;
https://www.lepetitvapote...ll-pill-concentrate-.html

Volgens de calculator van LPV word er voor het verkrijgen van 60ml aanbevolen; 41,4ml base (30/70), 9ml booster (30/70) en 9,6ml aroma.
Voor het gemak wijk ik daar een klein beetje van af. 40ml base, 10ml booster (heel flesje) en 10ml aroma. Dan vind ik hem ook perfect smaken. Hoef er ook geen additives aan toe te voegen.

Al met al moet je gewoon een beetje spelen en testen. Zou zeker niet gelijk in het begin te grote hoeveelheden maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Bulligan op 16-09-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
Ja volgens mij heb ik wel voldoende gemixt. Menig meeting zitten jongleren met die flessen. Qua receptuur heb ik de instructies van LPV gevolgd en dus de volledige inhoud van alle flesjes gemengd. Zou bosbessen moeten zijn maar smaakt naar vrijwel niets. Niet persé vies maar vooral smakeloos.

[ Voor 7% gewijzigd door RaijRaij op 16-09-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

Is er simpelweg nog een manier om tabak e-liquids te bestellen of moeten we daar echt de grens voor over?

Had voor mn vader nog wat kunnen regelen maar na elke bestelling moeten we weer opzoek naar een andere shop...

Zelfmaken zit er niet in, en anders wordt het 2 uur rijden naar het buitenland :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
n0ss schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:11:
Is er simpelweg nog een manier om tabak e-liquids te bestellen of moeten we daar echt de grens voor over?

Had voor mn vader nog wat kunnen regelen maar na elke bestelling moeten we weer opzoek naar een andere shop...

Zelfmaken zit er niet in, en anders wordt het 2 uur rijden naar het buitenland :)
Bestel gewoon een tabaks aroma, base en nic boosters bij bijv lpv. Even mengen x aantal dagen laten steepen en verdeel ze over x aantal flesjes van bijv 10ml en je vader is weer blij.

Ry4 is een tabaksvariant (zelf geen ervaring mee): https://www.lepetitvapote...711-ry4-ready-to-diy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 21:49
Ik zou er eerst wat kleinere flesjes kant en klare kopen en de smaakjes uittesten voordat je 250ml maakt.
RY4 vind ik ronduit smerig en heb het weggegooid.
Geen idee waarom ze vanillesmaak en caramel in tabak doen, rare fransen.
Ik vond de gold variant nog wel te doen.

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

renzo4000 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:56:
[...]

Bestel gewoon een tabaks aroma, base en nic boosters bij bijv lpv. Even mengen x aantal dagen laten steepen en verdeel ze over x aantal flesjes van bijv 10ml en je vader is weer blij.

Ry4 is een tabaksvariant (zelf geen ervaring mee): https://www.lepetitvapote...711-ry4-ready-to-diy.html
Thanks ga ik me in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertjan12
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-02 10:36
Iemand ervaring met vapesale24.store ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
Mochten er hier luitjes zijn die wel eens bij Ekimoz-vape bestellen, doe dat maar ff niet meer. Ik bestel er al jaren tot volle tevredenheid maar over mijn laatste bestelling van 2 weken terug hoor of zie ik niets meer. Ze reageren niet meer op emails.
Website is nog wel gewoon actief en werkend maar na het overmaken van de centen gebeurd er dus niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:57
ik ben begonnen, met een Vaporesso Xros 4 mini + Vanilla Bourbon sap

Gaat wel maar ik wordt snel misselijk als ik even teveel vap

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Maulet schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:48:
ik ben begonnen, met een Vaporesso Xros 4 mini + Vanilla Bourbon sap

Gaat wel maar ik wordt snel misselijk als ik even teveel vap
Te hoge dosis nicotine waarschijnlijk, ik lees dat die xros een weerstand heeft van 0.4 Ω. Da’s een wolkenblazer en jiet echt een starterssetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:57
Domino schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:02:
[...]

Te hoge dosis nicotine waarschijnlijk, ik lees dat die xros een weerstand heeft van 0.4 Ω. Da’s een wolkenblazer en jiet echt een starterssetje.
Hartelijk bedankt maar er is geen nicotine in. Het is echter als een (te) sterke parfum en te zoet. (vanilla? was bourbon smaak niet voldoende op zich? :-P

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Maulet schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:25:
[...]

Hartelijk bedankt maar er is geen nicotine in. Het is echter als een (te) sterke parfum en te zoet. (vanilla? was bourbon smaak niet voldoende op zich? :-P
Ik heb hetzelfde met zoete eliquid. Ik kan niet tegen bepaalde smaakstoffen. Met name de ‘cottoncandy’ achtige varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwessels555
Maulet schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:25:
[...]

In dat geval misschien een idee om er wat base te kopen en het dan te mengen. Dat maakt de liquid wat minder sterk en zoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Voor de mensen hier die Boss Shots vapen, mijn voorraad was op dus ik had een bestelling geplaatst bij onze vrienden in de UK.

Op de doos zat een inklaring sticker met "essential oils". De flessen zelf hebben een nieuw logo en bevatten nu smaakstoffen voor geurkaarsen :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iiz1e9r0jbu88fsF-G-ISfrVZn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP9P0GacsQArJaO8JxdkOhwV.jpg?f=fotoalbum_large

Het kwam zonder problemen door de douane, zelfs met een liter PG & VG in de doos. Ik kan weer even vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
dubbeldekkert schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:37:
Voor de mensen hier die Boss Shots vapen, mijn voorraad was op dus ik had een bestelling geplaatst bij onze vrienden in de UK.

Op de doos zat een inklaring sticker met "essential oils". De flessen zelf hebben een nieuw logo en bevatten nu smaakstoffen voor geurkaarsen :+.

[Afbeelding]

Het kwam zonder problemen door de douane, zelfs met een liter PG & VG in de doos. Ik kan weer even vooruit :)
Smaakstoffen zonder nicotine neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
PalingDrone schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:40:
[...]

Smaakstoffen zonder nicotine neem ik aan?
Yes, Boss Shots (van Flavour Boss) zijn flessen met alleen de smaakstoffen er in. Je voegt zelf de PG/VG en nicotine toe en laat het steepen.

Nicotine heb ik nog een liter of twee op 78mg van in de vriezer liggen dus voorlopig hoeven we nog niet te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
dubbeldekkert schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:47:
[...]

Yes, Boss Shots (van Flavour Boss) zijn flessen met alleen de smaakstoffen er in. Je voegt zelf de PG/VG en nicotine toe en laat het steepen.

Nicotine heb ik nog een liter of twee op 78mg van in de vriezer liggen dus voorlopig hoeven we nog niet te stoppen.
Ik ken Flavour Boss, vaak daar besteld tot volle tevredenheid maar sinds de bestellingen al bij de douane retour gingen was het voor mij destijds wel klaar met in het VK bestellen.
Geen idee of dat aan de mee bestelde nicotine lag of dat ze gewoon fanatiek aan het handhaven waren.
Anyways mooi dat je je spul binnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
PalingDrone schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:53:
[...]

Ik ken Flavour Boss, vaak daar besteld tot volle tevredenheid maar sinds de bestellingen al bij de douane retour gingen was het voor mij destijds wel klaar met in het VK bestellen.
Geen idee of dat aan de mee bestelde nicotine lag of dat ze gewoon fanatiek aan het handhaven waren.
Anyways mooi dat je je spul binnen hebt :)
Ze lijken dus heel slim een kaarsen en essentiële oliën bedrijf te zijn begonnen om op die manier de douane op het verkeerde been te zetten.

Label op de fles is zelfs in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
gedaan met bij LPV te bestellen :( leveren niet meer naar België

iemand enig idee welke webshop wel nog levert? gaat over vaporesso pods en wat voopoo coils

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwinwessels555
@Wolfp4ck Ik weet niet waar in België woont, maar misschien kan je een bestelling laten bezorgen bij één van hun winkels en het daar ophalen?
In het Oosten heb je de vestiging in Thionville dat niet ver van België ligt, in het westen de vestiging in Duinkerke.

Ik woon zelf in het noorden van Nederland maar heb beide vestigingen bezocht tijdens vakanties in de Ardennen en aan de Belgische kust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
Wolfp4ck schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:53:

iemand enig idee welke webshop wel nog levert? gaat over vaporesso pods en wat voopoo coils
Apart!! In Nederland bezorgen ze nog wel. Zojuist weer een bestelling geplaatst met de kortingscode “ TREFLE”, geldig tot 16 maart voor 20% korting op het gehele assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:59
Ik vape inmiddels al een jaar of 14. In het begin heb ik verschillende smaakjes geprobeerd maar niets beviel me, alleen Dekang Tab (of Dekang Blend zoals het later genoemd werd) Ik heb bij Damphuis.nl anderhalf jaar geleden een enorme hoeveelheid gekocht en in de vriezer gelegd omdat zij er toen mee ging stoppen vanwege de nieuwe wetgeving.

De voorraad begint inmiddels dusdanig te slinken dat ik aan het zoeken ben naar een shop die dekang verkoopt. Ik kan echter in Nederland niemand vinden die dat voert. De lokale vapeshop had zelfs nog nooit van Dekang gehoord. Heeft iemand hier een idee? Of wellicht een idee welke vloeistof die wel te verkrijgen is lijkt op Dekang Tab/Blend?

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 10:54
Wolfp4ck schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:53:

ik heb laatst hier wat pods besteld; https://aladin-shishashop.de/Home
misschien dat ze de juiste hebben voor jou.

overigens levert LPV volgens hun site al sinds 2018 niet aan belgie;
Attention: since 30/10/2018, Le Petit Vapoteur no longer sends parcels to Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwessels555
Bulligan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:29:
[...]

Apart!! In Nederland bezorgen ze nog wel. Zojuist weer een bestelling geplaatst met de kortingscode “ TREFLE”, geldig tot 16 maart voor 20% korting op het gehele assortiment.
LPV levert al jaren niet meer in België. En gezien het verbod op online (ver)koop in Nederland zal het denk ik ook niet zo lang duren voordat ze ook niet meer in Nederland leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Denniz0229 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:33:
[...]

Attention: since 30/10/2018, Le Petit Vapoteur no longer sends parcels to Belgium
Apart vind ik. NL is geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwessels555
@lifeguard Nog wel, maar dat gaat een keer veranderen. Alleen wanneer, dat weten we niet... Daarom zou ik zeggen: maak er gebruik van nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
https://nos.nl/artikel/25...eden-als-gevolg-van-vapen
RTL: zeker vijf mensen bijna overleden als gevolg van vapen

Zeker vijf mensen zijn de afgelopen maanden in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis beland door het gebruik van vapes, meldt RTL Nieuws op basis van eigen onderzoek. Vier van hen lagen langere tijd in coma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Laatst online: 15-09 23:14
Valt toch reuze mee? Als je dat vergelijkt met sigaretten rokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Mapuck schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:19:
[...]

Valt toch reuze mee? Als je dat vergelijkt met sigaretten rokers.
Het haalt het beeld iig wel dat vapen niet slecht zou zijn. Want dat is het wel. Mensen zullen wellicht overstappen van roken naar vapen, want "wat is er nu mis met lekker ruikende "waterdamp""?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
segil schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:30:
[...]

Het haalt het beeld iig wel dat vapen niet slecht zou zijn. Want dat is het wel. Mensen zullen wellicht overstappen van roken naar vapen, want "wat is er nu mis met lekker ruikende "waterdamp""?
Daarom is eerlijke en goede voorlichting over vapen hard nodig. De vapes waar nu vaak op gewezen wordt, zijn steeds vaker die illegale disposables met torenhoge nicotinegehaltes en allerlei toevoegingen die je in de reguliere, gereguleerde vapes niet terugvindt.

Een groot probleem is de opkomst van de handel in illegale vapes, vooral onder de jeugd. Die dingen zien er vrolijk en kleurrijk uit, smaken naar snoep en niemand weet precies wat erin zit en eerlijk gezegd interesseert het die doelgroep ook weinig, zolang het maar lekker is.

Die situatie is meden (misschien wel grotendeels) veroorzaakt door beleid uit Den Haag. Door het verbod op smaakjes in e-sigaretten zijn jongeren massaal overgestapt op ongecontroleerde producten van dubieuze herkomst. En nu worden juist die extreme gevallen erbij gehaald als afschrikmiddel maar ik betwijfel of dat effectief is.

Waar ligt dan de grens? Alcohol is een gezellig en sociaal geaccepteerd genotsmiddel, maar daar overlijden in Nederland jaarlijks ook zo’n 3.000 mensen aan. En aan roken zelfs bijna 20.000. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
renzo4000 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:54:
[...]

Daarom is eerlijke en goede voorlichting over vapen hard nodig. De vapes waar nu vaak op gewezen wordt, zijn steeds vaker die illegale disposables met torenhoge nicotinegehaltes en allerlei toevoegingen die je in de reguliere, gereguleerde vapes niet terugvindt.

Een groot probleem is de opkomst van de handel in illegale vapes, vooral onder de jeugd. Die dingen zien er vrolijk en kleurrijk uit, smaken naar snoep en niemand weet precies wat erin zit en eerlijk gezegd interesseert het die doelgroep ook weinig, zolang het maar lekker is.

Die situatie is meden (misschien wel grotendeels) veroorzaakt door beleid uit Den Haag. Door het verbod op smaakjes in e-sigaretten zijn jongeren massaal overgestapt op ongecontroleerde producten van dubieuze herkomst. En nu worden juist die extreme gevallen erbij gehaald als afschrikmiddel maar ik betwijfel of dat effectief is.

Waar ligt dan de grens? Alcohol is een gezellig en sociaal geaccepteerd genotsmiddel, maar daar overlijden in Nederland jaarlijks ook zo’n 3.000 mensen aan. En aan roken zelfs bijna 20.000. :|
Probleem met vapen is dat het wordt gebracht als een veilige variant op roken. En vapen kan ertoe leiden dat je ook sigaretten gaat roken. Imho mag vapen even hard aangepakt worden als sigaretten en dan met name de fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Denniz0229 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:33:
[...]

Hebben hun die wegwerpvapes met 10K+ puffs?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Ik zeg ook nergens dat vapen veilig is, het is minder schadelijk dan roken, en dat wordt bevestigd door meerdere onafhankelijke onderzoeken. Het lijkt soms alsof de mensen die hier besluiten over nemen gewoon niet goed geïnformeerd zijn. Het gelijkstellen van vapen aan roken, of zelfs pleiten voor een strengere aanpak dan bij tabak, mist proportie en nuance.

De grootste winst zit ‘m juist in het feit dat veel (ex-)rokers(waaronder ikzelf) via vapen succesvol zijn gestopt met sigaretten. De schadelijke stoffen in e-sigaretten zijn aantoonbaar lager dan in gewone sigaretten – geen teer, nauwelijks koolmonoxide, en veel minder kankerverwekkende stoffen.

Wat betreft het argument dat jongeren via vapen gaan roken: dat is een veelbesproken zorg, maar het bewijs is gemengd. In Nederland is het aantal rokende jongeren de afgelopen jaren juist afgenomen, ondanks de stijging van vapen. Als we alles wat ongezond is even hard gaan bestrijden als roken, zouden we ook suikerhoudende frisdrank, alcohol en fastfood volledig moeten verbieden.

Laten we dus blijven reguleren (liefst op EU-niveau), zeker rondom smaakjes en marketing, maar vapen in de ban doen of net zo streng behandelen als sigaretten zou de volksgezondheid op de lange termijn wel eens meer kunnen schaden dan helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
CryptoNL schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:48:
[...]

nope, die kan je krijgen op https://vapeseurope.com/
komt dan volgens de pakketdienst uit Frankrijk, meestal binnen een paar dagen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwessels555
CryptoNL schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:48:
[...]

Wegwerpvapes met meer dan 600 puffs zijn verboden en dus illegaal. Dergelijke illegale vapes zijn ook niet gereguleerd en gecontroleerd door de EU en mogelijk de oorzaak van de bijna-doden waar RTL aan refereerde.

Je hebt nog wel iets anders wat dan wel weer voldoet aan de TPD en dat is een 'wegwerpvape' met een 'refill capsule'. De vape zelf bevat dan 2 ml liquid en de capsule veel meer, zodat je in totaal veel meer puffs hebt. In Engeland worden alle wegwerpvapes in de ban gedaan vanaf 1 juni dit jaar. Dat betekent dat ecigone.co.uk ze op dit moment allemaal met grote kortingen verkoopt (zolang ze niet uitverkocht zijn).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:04
Dat is behoorlijk tendentieus.

Je hebt tegenwoordig op middelbare scholen van die commercieel ingestelde pubers die wegwerpvapes op de zwarte markt bestellen, juist daar gaat het fout.

Er is ook een tijd geweest dat, en dat zal wellicht nog altijd zo zijn, dat er vapes met THC werden gemaakt en geleverd, dat was vooral in de USA een grote movement.

Lullige is, daar zit ook met enige regelmaat vitamine E in om het THC extract op te laten lossen en dát is wél gevaarlijk. Ik moet ook lachen om dat NOS artikel, er staat letterlijk dat er sinds kort vapes met Cannabis zijn.. Dat is gewoon niet waar:

1. Dat bestaat al zeker een jaar of 7.
2. Er zit geen "Cannabis" in, er zit THC in wat geëxtraheerd is uit met name hasj of hasjolie.

Het is gewoon niet te controleren wat erin zit als je het bij wijze van spreken van AliE of Temu haalt. Dan zit er gewoon zooi in.

Natuurlijk is niet vapen beter en alles waar het woord "te" voor staat is niet goed.

Zo vape ik al jaren MTL in plaats van DL (MTL is veel minder volume, je gebruikt het als een sigaret waarbij je eerst in je mond en daarna inhaleert doet, DL is gewoon direct inademen).

Ik heb DL ook wel eens gedaan maar, dat geeft enorme rookwolken en dat lijkt me ook niet heel goed want dat is wellicht te veel. Ik vond dat ook gewoon niet fijn vooral omdat je kamer binnen 5 minuten blauw staat.

Ik maak voor 75% zelf m'n vloeistof. Ooit begonnen met 20mg/ml maar inmiddels 6 tot 8mg/ml. Ik haal het bij grote leveranciers zoals Le Petit Vapoteur. Die kunnen het zich niet veroorloven om rotzooi te leveren, als je een KVK hebt, kan je zelfs bij farmaceutische bedrijven de base vloeistof bestellen.

Nogmaals, je stopt iets in je longen wat er niet hoort, dat doe je liever niet maar die groot uitgemeten nieuwsberichten, dat gaat écht 99,9% over spullen die uit heel schunnige bronnen komen.

Ik zou zeggen, ga je er eens echt in verdiepen ipv sensatiepers voor waar aannemen.

Ik ben niet zo van het aluhoedje principe maar het geeft te denken dat de overheid klaagt over de inkomsten uit accijns. Ze hebben tabaksproducten pas zo duur gemaakt dat mensen die "normaal" roken het maar in Duitsland gaan halen. Zowel dát als vapen, "kost" de overheid dus geld. Dus ja, dan maar zo veel mogelijk vapen verbieden, dan gaan mensen het vanzelf uit niet gecontroleerde bron halen en als er dan slachtoffers vallen, laten we de NOS dit breed uitmeten.

[ Voor 15% gewijzigd door 1nsane op 13-05-2025 10:39 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandejongh
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-05 19:56
Ik heb de vape-reguleringsterror de laatste twee jaar een beetje gemist, maar mogen coils nog online in NL worden verkocht? Ik ben op zoek naar zo'n 1000 coils voor de JUSTFROG Q16... En de eerste drie pogingen waren geen succes :'(

[ Voor 12% gewijzigd door jandejongh op 13-05-2025 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Laatst online: 08:48
jandejongh schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:26:
Ik heb de vape-reguleringsterror de laatste twee jaar een beetje gemist, maar mogen coils nog online in NL worden verkocht? Ik ben op zoek naar zo'n 1000 coils voor de JUSTFROG Q16... En de eerste drie pogingen waren geen succes :'(
Deze? LPV bezorgt gewoon in NL
https://www.lepetitvapote.../5305-justfog-coils-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Denniz0229 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:30:
[...]

nope, die kan je krijgen op https://vapeseurope.com/
komt dan volgens de pakketdienst uit Frankrijk, meestal binnen een paar dagen geleverd.
Nog een andere optie? Want bij hun moet ik het overmaken. Wil gewoon betalen met CC of PayPal of iDeal

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
CryptoNL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Nog een andere optie? Want bij hun moet ik het overmaken. Wil gewoon betalen met CC of PayPal of iDeal
euh... ik heb daar altijd met CC betaald, net even gekeken, en dat kan nog steeds.
gaat via apcopay, een of andere payment provider net als ayden en dergelijke.

dus kan gewoon met CC en andere opties heb ik ook niet behalve rechtstreeks uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Denniz0229 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:46:
[...]

euh... ik heb daar altijd met CC betaald, net even gekeken, en dat kan nog steeds.
gaat via apcopay, een of andere payment provider net als ayden en dergelijke.

dus kan gewoon met CC en andere opties heb ik ook niet behalve rechtstreeks uit china.
Krijg steeds een foutmelding kijk maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lMSAIpaSkmwgxpRpQTN8tVMgVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UA8MtPqEtcTYLlPmAduJSO9F.png?f=fotoalbum_large

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwessels555
@CryptoNL In Nederland kan je bij LPV NIET meer met creditcard betalen. Echter wel met PayPal. Ik betaal al mijn bestellingen met PayPal en het voordeel is ook, vergeleken met een bankoverschrijving, LPV de betaling direct ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
erwinwessels555 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:17:
@CryptoNL In Nederland kan je bij LPV NIET meer met creditcard betalen. Echter wel met PayPal. Ik betaal al mijn bestellingen met PayPal en het voordeel is ook, vergeleken met een bankoverschrijving, LPV de betaling direct ontvangt.
Voorkeur met buitenlandse sites (of die je niet helemaal vertrouwd) heeft sowieso Paypal. Heb al een aantal keer mijn geld terug gekregen na niet leveren of andere issues met de producten (niet LPV overigens, die zijn zeer betrouwbaar). Weet dat het met CC ook verzekerd is maar wel wat lastiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 30-05-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
erwinwessels555 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:17:
Ik had het over vapeseurope, niet over LPV ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
CryptoNL schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:07:
[...]

Ik had het over vapeseurope, niet over LPV ;)
Welkom in de duistere wereld van de digitale euro waarbij onze (voormalig) minister van financiën voor jou bepaald heeft waaraan jij je bijelkaargezwoegde centjes uit mag geven.
Fijn zo'n EU met een open markt enzo (behalve als het om accijnsderving gaat, dan kan er opeens wel lekker makkelijk gehandhaafd worden via het betalingsverkeer.)
PayPal gebruiken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:04
PalingDrone schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:12:
[...]

Welkom in de duistere wereld van de digitale euro waarbij onze (voormalig) minister van financiën voor jou bepaald heeft waaraan jij je bijelkaargezwoegde centjes uit mag geven.
Fijn zo'n EU met een open markt enzo (behalve als het om accijnsderving gaat, dan kan er opeens wel lekker makkelijk gehandhaafd worden via het betalingsverkeer.)
PayPal gebruiken dus.
Dat is precies waarom ik Paypal al jaren gebruik. Geen gezeur en zelfs CC achtige service als je je bestelling niet krijgt, zal wel een grote doorn in het oog zijn van de belastinginnende instanties.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
1nsane schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:08:
[...]

Dat is precies waarom ik Paypal al jaren gebruik. Geen gezeur en zelfs CC achtige service als je je bestelling niet krijgt, zal wel een grote doorn in het oog zijn van de belastinginnende instanties.
Vapeseurope heeft geen PP optie ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:21
Als alles goed gaat, krijg ik morgen m'n Kayfun X Mini binnen (bij LPV vandaan). Nu kom ik al om in de Kayfun RTA's, maar deze wilde ik toch nog erbij hebben. Heel benieuwd hoe die vergelijkt tov de Kayfun X, waar ik al jaren tevreden mee damp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:21
Uurtje geleden de Kayfun X Mini ontvangen. Lijkt me meer flavour te geven dan de Kayfun X en die was al goed.
Hij is een mooi stukje korter dan de X en heeft 0,2ml meer inhoud. Je moet wel iets meer wick gebruiken, om gurgle tegen te gaan. Airflow, voor MTL, is echt goed met het Aerokon systeem van Svoemesto.
Absoluut geen miskoop, echter wel een beetje aan de prijs met z'n 150 euro.

Vergelijking in hoogte:
Kayfun X op een Dani Mini
Kayfun X Mini op een Picolibri Pyra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YPHgZ4Itxd6tb738oaqxa6rdq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2G9TC0L0TtqtYO9dzjWYIDNE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drhendrik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 18:02
Allo,

Wellicht willen jullie tussen de wolkencreatie advies kwijt?

Ik ben op zoek naar een systeem voor mijn moeder die al er vijftig jaar op los paft (ze staat bekend als de schoorsteen van zuid holland). Ze heeft de laatste tijd gezondheidsklacten en het zou fijn zijn als we een gedeelte van haar dagelijkse verslaving kunnen overhevelen naar een minder COPD opwekkend alternatief.

Ik ben op zoek naar een systeem wat zo dicht mogelijk in de buurt komt van de echte rokerservaring en makkelijk in het gebruik en onderhoud is. Moet makkelijk zijn om er even bij te pakken als de nood daar is. Prijs is secundair maar uiteraard zou het fijn zijn als ik mijn eigen verslavingen kan blijven bekostigen.

Alle tips welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwessels555
@drhendrik Ik zit dan te denken aan een Vaporesso XROS mini (de nieuwste is de XROS 5 mini maar een eerdere versie is ook goed) of de Vibe SE, ook van Vaporesso. Koop er dan wel direct wat extra pods bij (voor de XROS Mini de 0,8 ohm en voor de Vibe maakt het niet veel uit welke van de twee). Al het genoemde is te bestellen bij Le Petit Vapoteur in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:58
Heeft iemand al deze vape eens geprobeerd?
https://chemical-collecti.../5-meo-dmt-freebase-vape/

Geen Chinees spul maar gewoon een Nederlands product blijkbaar. Ik ben zelf geen fan van nicotine maar eeuwenoude paddengif in een synthetisch variant op zo’n moderne wijze vapen lijkt me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:09

Shrien

frequent snoozer

vj_slof schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:13:
Heeft iemand al deze vape eens geprobeerd?
https://chemical-collecti.../5-meo-dmt-freebase-vape/

Geen Chinees spul maar gewoon een Nederlands product blijkbaar. Ik ben zelf geen fan van nicotine maar eeuwenoude paddengif in een synthetisch variant op zo’n moderne wijze vapen lijkt me wel interessant.
Het lijkt me heel sterk dat de vaporizer in Nederland gemaakt is. Het lijkt wel een GeekVape Wenax H1.

Verder geen ervaringen met het vapen van synthetische DMT. Wel het echte spul in een ander soort dabbing device. Interessante ervaring to say the least B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Interessante podcast over troep uit China en onze overheid die heel druk is met smaakjes en relatief veilig spul verbieden, terwijl het echt schadelijke spul daardoor steeds makkelijker op schoolpleinen en viavia gedeald wordt.
Hoorde echt bizarre getallen wbt nicotine om nog maar te zwijgen wat daar verder nog voor rotzooi in zit.
Lekker gewerkt overheid, complete bedrijfstak de nek omgedraaid, hoop deugpunten gescoord en het "probleem" veel groter gemaakt (maar wel lekker uit het zicht). 8)7
Argos Actueel - De verborgen wereld achter illegale vapes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
PalingDrone schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:46:
Interessante podcast over troep uit China en onze overheid die heel druk is met smaakjes en relatief veilig spul verbieden, terwijl het echt schadelijke spul daardoor steeds makkelijker op schoolpleinen en viavia gedeald wordt.
Hoorde echt bizarre getallen wbt nicotine om nog maar te zwijgen wat daar verder nog voor rotzooi in zit.
Lekker gewerkt overheid, complete bedrijfstak de nek omgedraaid, hoop deugpunten gescoord en het "probleem" veel groter gemaakt (maar wel lekker uit het zicht). 8)7
Argos Actueel - De verborgen wereld achter illegale vapes.
Sluit me hier volledig bij aan. Alles wat “illegaal” word is interessant voor de jeugd. En zeg nou zelf, vroeger was het niet anders. Dingen die niet mochten deed je juist.

Gat in de markt creëren is gewoon vragen om problemen. De vraag blijft en ze komen er toch wel aan, alleen nu is er totaal geen controle meer over kwaliteit met alle gevolgen van dien.
Pagina: 1 ... 103 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.