<knip> Dien liever 'n TR in.sanane schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:51:
Heren,
Ik zit met een probleem... wie kan mij helpen![]()
<knip>variant=41729348749
[ Voor 60% gewijzigd door Ardana op 28-05-2024 22:20 ]
<knip> Dien liever 'n TR in.sanane schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:51:
Heren,
Ik zit met een probleem... wie kan mij helpen![]()
<knip>variant=41729348749
[ Voor 60% gewijzigd door Ardana op 28-05-2024 22:20 ]
Nou goed ze moet dat toch ook zeggen of verwacht je dat ze gaat zeggen het is gezond begin er maar aanBeakzz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Publiceren ze de inhoud van een sigaret ook nog weleens? Of hebben we daar gewoon van geaccepteerd wat er allemaal in zit? Dat is namelijk toch het alternatief waar jongeren terecht komen die verslavingsgevoelig zijn (in het beste geval).
Esther Croes van Trimbos is het daarmee eens: "Dit zijn stoffen die je lichaam de rest van je leven op z'n kop kunnen zetten, omdat het op allerlei plekken in je lichaam schade kan veroorzaken. We moeten met elkaar kinderen maximaal beschermen en er alles aan doen om hen weerbaar te maken. Want onze jeugd heeft nog een hele toekomst voor zich en moet gezond kunnen opgroeien. Deze resultaten benadrukken dat we echt een reëel probleem hebben in Nederland."
Nou Esther, begin eens met de PFAS vervuiling in Zuid-Holland bijvoorbeeldDaar zwemmen kinderen in vervuilde wateren en eten uit vervuilde moestuinen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
[ Voor 70% gewijzigd door Brammos85 op 12-07-2024 19:47 ]
Dit hoort thuis in het zaadbank topic 😋Brammos85 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:42:
Quizvraag: hoe krijg ik dit flesje open? Krijg wel de gehele dop eraf, maar niet slecht een klein deel zodat ik hem kan gebruiken om over te gieten.
Help?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 12-07-2024 20:43 ]
Sorry, net gemengd, is nu weer mooi helder 😁sahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:42:
[...]
Dit hoort thuis in het zaadbank topic 😋
Als de tuut met de dop meekomt (als je dat bedoelt), dan kan je met een tangetje het tuitje uit de dop trekken.
En anders een spuitje met of zonder naald (bijna standaard vape uitrusting)
Edit: oh dit is zo een draai to open dop. Vet irritant. Zou de inhoud in een glas gieten en met een spuitje opzuigen en in een andere fles stoppen.
Check eens aromaworld, aroma's voor baksels of diffusers staat er maar je herkent vast snel de merknamenpilskes schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:35:
Kan je in Nederland nog ergens aroma halen? Ik wilde weer eens zelf gaan mengen, maar even snel bestellen via internet gaat helaas niet meer...
Of bestel gewoon via LPV. Die hebben ook mooie DIY pakketjes en ben je zo klaar en de prijzen zijn m.i. erg goed. Kwaliteit is ook gewoon Europees dus dat zit wel goed. Ik bestel al jaren bij LPV en ben erg tevreden. Meestal duurt het 2 a 3 dagen voordat je het binnen hebt.pilskes schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:35:
Kan je in Nederland nog ergens aroma halen? Ik wilde weer eens zelf gaan mengen, maar even snel bestellen via internet gaat helaas niet meer...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
bedankt voor jullie reacties!Evolet schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:22:
Ik kan je deze zeker aanraden, mocht je het koude keelgevoel niet zien zitten dan is wellicht de Classic Menthe een betere optie. Deze heb ik ooit wel eens geprobeerd maar kan mij niet goed voor de geest halen hoe die smaakte.
Zou je eigenlijk wel moeten doen, elke keer een nieuwe coil, maar dat wordt een beetje te gek. Ik meng geen fruit en tabak smaken door elkaar, dat werkt voor mij het beste. Uiteindelijk komt de nieuwe smaak wel naar boven.PuckStar schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:56:
@erwinwessels555 en
[...]
bedankt voor jullie reacties!
Hoe doen jullie dat als je een liquid gewoon eens wilt proberen? Want toen ik dat deed kreeg ik die smaak er bijna niet meer uit nadat ik weer een andere smaak erin had gedaan.
Gebruiken jullie dan telkens weer een nieuwe coil?
Halo Tribeca aroma is echt mokerduur bij LPV a €6,90 per 10ml. Ik zoek iets wat erop lijkt. Om 250ml te maken kost het nu bijna €40...renzo4000 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:01:
[...]
Of bestel gewoon via LPV. Die hebben ook mooie DIY pakketjes en ben je zo klaar en de prijzen zijn m.i. erg goed. Kwaliteit is ook gewoon Europees dus dat zit wel goed. Ik bestel al jaren bij LPV en ben erg tevreden. Meestal duurt het 2 a 3 dagen voordat je het binnen hebt.
Hoeveel aroma gebruik je voor 250ml? Want een base (200ml) pack + nic boosters om 3mg (30ml) te krijgen kost maar €7,50 .CryptoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:53:
[...]
Halo Tribeca aroma is echt mokerduur bij LPV a €6,90 per 10ml. Ik zoek iets wat erop lijkt. Om 250ml te maken kost het nu bijna €40...
Ik gebruik wat hun calculator aangeeft. Dat zijn 6-8 flesjes aroma bijvoorbeeldrenzo4000 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:23:
[...]
Hoeveel aroma gebruik je voor 250ml? Want een base (200ml) pack + nic boosters om 3mg (30ml) te krijgen kost maar €7,50 .
Holy moly... dat is wel erg veel hoor! Ik vraag me af of dat wel klopt.CryptoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:24:
[...]
Ik gebruik wat hun calculator aangeeft. Dat zijn 6-8 flesjes aroma bijvoorbeeld
Nee het aroma is juist prima! Maar ik ga gewoon uit wat hun zeggen, geen ideerenzo4000 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:17:
[...]
Holy moly... dat is wel erg veel hoor! Ik vraag me af of dat wel klopt.
Voorbeeld is de breaking base van Heisenberg(toch wel een erg bekende aroma) dan kom je uit op €16 voor totaal van 250 ml. In dit geval is de aroma 30ml maar vaak ze ook maar 10ml om 250 ml te kunnen maken.
https://www.lepetitvapote...ng-base-ready-to-diy.html
80ml aroma op op 170ml base en nic is echt veel. Is die aroma dan echt zo slecht qua smaak intensiteit?
Als je Heisenberg via de calculator invult bijvoorbeeld 500ml met 30/70 verhouding dan zegt hij ook 100ml aroma oftewel 3 x 30 ml dus 40€. Denk dat het komt door de 70% VG ofzorenzo4000 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:17:
[...]
Holy moly... dat is wel erg veel hoor! Ik vraag me af of dat wel klopt.
Voorbeeld is de breaking base van Heisenberg(toch wel een erg bekende aroma) dan kom je uit op €16 voor totaal van 250 ml. In dit geval is de aroma 30ml maar vaak ze ook maar 10ml om 250 ml te kunnen maken.
80ml aroma op op 170ml base en nic is echt veel. Is die aroma dan echt zo slecht qua smaak intensiteit?
20/30% aroma is wel veel inderdaad. Het kan. Sommige aroma's zijn nou eenmaal zo. Met DIY zoals recepten op eliquid recipes zat je vaak op 15%. Ik heb op een gegeven moment smaakstoffen van flavorah uit Polen besteld. Waren iets duurder dan de reguliere smaakstoffen, en minder recepten beschikbaar.. maar kwa hoeveelheid slechts enkele procenten nodig.CryptoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:42:
[...]
Als je Heisenberg via de calculator invult bijvoorbeeld 500ml met 30/70 verhouding dan zegt hij ook 100ml aroma oftewel 3 x 30 ml dus 40€. Denk dat het komt door de 70% VG ofzo
Meestal damp ik de tank met de oude liquid bijna leeg en doe dan de nieuwe liquid erin. Ik vervang dan niet direct de coil. Maar als je bepaalde uitgesproken smaken hebt, zoals bijvoorbeeld mint en menthol, en je wil iets totaal anders dampen, dan raad ik wel aan om de coil te wisselen (en de tank schoon te maken).PuckStar schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:56:
@erwinwessels555 en
[...]
bedankt voor jullie reacties!
Hoe doen jullie dat als je een liquid gewoon eens wilt proberen? Want toen ik dat deed kreeg ik die smaak er bijna niet meer uit nadat ik weer een andere smaak erin had gedaan.
Gebruiken jullie dan telkens weer een nieuwe coil?
[ Voor 15% gewijzigd door erwinwessels555 op 01-09-2024 00:47 ]
Het lukt me maar niet om te bestellen ( heb LPV ook al gemaild). telkens als ik alles heb ingevuld o.a. van mijn creditcard gegevens en ik op "I ORDER" klik gaat hij weer naar de main page en er is niets gebeurd.erwinwessels555 schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:48:
Tot en met maandag 2 september 20% korting op de hele site van LPV met code RENTREE
Lukt mij ook niet met de CC van de ing. zal wel een soort blokkade zijn voor vape producten. Je kan het omzeilen via paypal (cc even aan paypal koppelen dus)PuckStar schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:54:
[...]
Het lukt me maar niet om te bestellen ( heb LPV ook al gemaild). telkens als ik alles heb ingevuld o.a. van mijn creditcard gegevens en ik op "I ORDER" klik gaat hij weer naar de main page en er is niets gebeurd.
Al 4 keer geprobeerd en geld gaat ook niet van mijn CC af.
Wat doe ik verkeerd?
De gouden tip! Inderdaad een ING CC en met Paypal is het nu gelukt. Thanks voor je snelle reactie en tip!Domino schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:56:
[...]
Lukt mij ook niet met de CC van de ing. zal wel een soort blokkade zijn voor vape producten. Je kan het omzeilen via paypal (cc even aan paypal koppelen dus)
Je kan dit recept uitproberen;CryptoNL schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:38:
Als er nog iemand een goedkoper alternatief weet op Halo Tribeca dan hoor ik het graag
[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 01-09-2024 13:17 ]
CC blokkade > Wij vinden "vapen* is SLECHT", gelukkig kan je wel met een CC tabak kopen...Domino schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:56:
[...]
Lukt mij ook niet met de CC van de ing. zal wel een soort blokkade zijn voor vape producten. Je kan het omzeilen via paypal (cc even aan paypal koppelen dus)
Je kunt bij LPV vanuit Nederland niet meer met creditcard betalen, ondanks dat die optie wel beschikbaar lijkt. Ik denk dat je die reactie inmiddels wel gehad hebt van LPV maar ik meld het ook voor de andere geïnteresseerden.Domino schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:56:
[...]
@CryptoNL Halo Tribeca is nu bij €3,48 voor 10ml en dat is echt goedkoop.renzo4000 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:42:
PayPal gaat nog prima bij LPV.
Overigens bij de andere grote Franse vapeshop is nu 50% korting op alles (liquids, mods, etc) en dan is echt heel goedkoop. Actie loopt to 3 september dus wees er snel bij!
https://www.levapoteur-discount.fr/
Nicerenzo4000 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:42:
PayPal gaat nog prima bij LPV.
Overigens bij de andere grote Franse vapeshop is nu 50% korting op alles (liquids, mods, etc) en dan is echt heel goedkoop. Actie loopt to 3 september dus wees er snel bij!
https://www.levapoteur-discount.fr/
Wolfp4ck schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:07:
[...]
Nicezonet bestelling gedaan voor een jaartje
Deze week besteld en vandaag geleverd, echt top!renzo4000 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:01:
[...]
Of bestel gewoon via LPV. Die hebben ook mooie DIY pakketjes en ben je zo klaar en de prijzen zijn m.i. erg goed. Kwaliteit is ook gewoon Europees dus dat zit wel goed. Ik bestel al jaren bij LPV en ben erg tevreden. Meestal duurt het 2 a 3 dagen voordat je het binnen hebt.
Het aanbevolen percentage aroma is op basis van 50/50 PG/VG. Als je 30/70 PG/VG wilt maken wordt aangeraden 10% meer aroma te gebruiken.Als je Heisenberg via de calculator invult bijvoorbeeld 500ml met 30/70 verhouding dan zegt hij ook 100ml aroma oftewel 3 x 30 ml dus 40€. Denk dat het komt door de 70% VG ofzo
Mijn vrouw dampt alleen maar menthol en wat zij het lekkerst vindt is de liquid gemaakt met pure menthol kristallen.PuckStar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:03:
Heeft iemand een idee welke smaak bij LPV lijkt op Millers Menthol (70/30).
Ik had ze gemaild en dan noemen ze wat "Menthe" smaken, maar dat kan ook nogal pepermunt (mint) zijn ipv menthol.
Ik had vroeger wel eens Millers Mint geprobeerd maar vond dat dus niet zo lekker als de menthol.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Begrijp geen klote van dat recept hahaanalogworm schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:14:
[...]
Je kan dit recept uitproberen;
https://e-liquid-recipes....ca*%20%5BFinal%20Clone%5D
Met zelf mixen zou je grof ingeschat ergens op de €30,- per liter kunnen komen denk ik?
Smaakstoffen, VG, PH en nic boosters kan je eventueel krijgen bij;
https://nomnomz.co.uk/
(Double-check dat ze nog steeds via Ierland verzenden en je dus geen last hebt van Duane)
Of bij https://www.aromaworld.nl/en/
Het is een recept voor een 'clone' van een liquid. Dat wil zeggen: ze hebben een bestaande liquid nagemaakt, opgebouwd met losse componenten.
Tja, smaken verschillen. Wat de 1 lekker vind vind een ander niet te pruimen. Heb je wel tijdens het steep proces de fles regelmatig goed geschud?RaijRaij schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:46:
2 weken geleden voor het eerst besteld bij LPV. Ik heb 2 diy setjes besteld.
https://www.lepetitvapote...e-bleue-ready-to-diy.html
En
Beiden op 3mg. Nadat ik deze gemixt heb en laten staan volgens de instructies ben ik lekker gaan vapen. Hoewel lekker, er zit maar weinig smaak aan ze ruiken heerlijk zoet maar smaken enorm vlak. Na contact met LPV is hun eindconclusie dat de smaakbeleving voor iedereen anders is. Gezien de enthousiaste reviews op de website bij beiden smaken krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt aan mijn setup, mix of gebruik.
Ik vape met een voopoo drag x op 45 watts met coils van 0,2 Ohm. Iemand advies of ervaringen?
[ Voor 19% gewijzigd door Bulligan op 16-09-2024 22:23 ]
[ Voor 7% gewijzigd door RaijRaij op 16-09-2024 22:18 ]
Bestel gewoon een tabaks aroma, base en nic boosters bij bijv lpv. Even mengen x aantal dagen laten steepen en verdeel ze over x aantal flesjes van bijv 10ml en je vader is weer blij.n0ss schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:11:
Is er simpelweg nog een manier om tabak e-liquids te bestellen of moeten we daar echt de grens voor over?
Had voor mn vader nog wat kunnen regelen maar na elke bestelling moeten we weer opzoek naar een andere shop...
Zelfmaken zit er niet in, en anders wordt het 2 uur rijden naar het buitenland
Thanks ga ik me in verdiepen.renzo4000 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:56:
[...]
Bestel gewoon een tabaks aroma, base en nic boosters bij bijv lpv. Even mengen x aantal dagen laten steepen en verdeel ze over x aantal flesjes van bijv 10ml en je vader is weer blij.
Ry4 is een tabaksvariant (zelf geen ervaring mee): https://www.lepetitvapote...711-ry4-ready-to-diy.html
9950x3d+4090+64DDR
Te hoge dosis nicotine waarschijnlijk, ik lees dat die xros een weerstand heeft van 0.4 Ω. Da’s een wolkenblazer en jiet echt een starterssetje.Maulet schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:48:
ik ben begonnen, met een Vaporesso Xros 4 mini + Vanilla Bourbon sap
Gaat wel maar ik wordt snel misselijk als ik even teveel vap
Hartelijk bedankt maar er is geen nicotine in. Het is echter als een (te) sterke parfum en te zoet. (vanilla? was bourbon smaak niet voldoende op zich? :-PDomino schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:02:
[...]
Te hoge dosis nicotine waarschijnlijk, ik lees dat die xros een weerstand heeft van 0.4 Ω. Da’s een wolkenblazer en jiet echt een starterssetje.
9950x3d+4090+64DDR
Ik heb hetzelfde met zoete eliquid. Ik kan niet tegen bepaalde smaakstoffen. Met name de ‘cottoncandy’ achtige varianten.Maulet schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:25:
[...]
Hartelijk bedankt maar er is geen nicotine in. Het is echter als een (te) sterke parfum en te zoet. (vanilla? was bourbon smaak niet voldoende op zich? :-P
In dat geval misschien een idee om er wat base te kopen en het dan te mengen. Dat maakt de liquid wat minder sterk en zoet.Maulet schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:25:
[...]
Hartelijk bedankt maar er is geen nicotine in. Het is echter als een (te) sterke parfum en te zoet. (vanilla? was bourbon smaak niet voldoende op zich? :-P
Smaakstoffen zonder nicotine neem ik aan?dubbeldekkert schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:37:
Voor de mensen hier die Boss Shots vapen, mijn voorraad was op dus ik had een bestelling geplaatst bij onze vrienden in de UK.
Op de doos zat een inklaring sticker met "essential oils". De flessen zelf hebben een nieuw logo en bevatten nu smaakstoffen voor geurkaarsen.
[Afbeelding]
Het kwam zonder problemen door de douane, zelfs met een liter PG & VG in de doos. Ik kan weer even vooruit
Yes, Boss Shots (van Flavour Boss) zijn flessen met alleen de smaakstoffen er in. Je voegt zelf de PG/VG en nicotine toe en laat het steepen.PalingDrone schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:40:
[...]
Smaakstoffen zonder nicotine neem ik aan?
Ik ken Flavour Boss, vaak daar besteld tot volle tevredenheid maar sinds de bestellingen al bij de douane retour gingen was het voor mij destijds wel klaar met in het VK bestellen.dubbeldekkert schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:47:
[...]
Yes, Boss Shots (van Flavour Boss) zijn flessen met alleen de smaakstoffen er in. Je voegt zelf de PG/VG en nicotine toe en laat het steepen.
Nicotine heb ik nog een liter of twee op 78mg van in de vriezer liggen dus voorlopig hoeven we nog niet te stoppen.
Ze lijken dus heel slim een kaarsen en essentiële oliën bedrijf te zijn begonnen om op die manier de douane op het verkeerde been te zetten.PalingDrone schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:53:
[...]
Ik ken Flavour Boss, vaak daar besteld tot volle tevredenheid maar sinds de bestellingen al bij de douane retour gingen was het voor mij destijds wel klaar met in het VK bestellen.
Geen idee of dat aan de mee bestelde nicotine lag of dat ze gewoon fanatiek aan het handhaven waren.
Anyways mooi dat je je spul binnen hebt
Apart!! In Nederland bezorgen ze nog wel. Zojuist weer een bestelling geplaatst met de kortingscode “ TREFLE”, geldig tot 16 maart voor 20% korting op het gehele assortiment.Wolfp4ck schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:53:
gedaan met bij LPV te bestellenleveren niet meer naar België
iemand enig idee welke webshop wel nog levert? gaat over vaporesso pods en wat voopoo coils
Vincere Per Belli
ik heb laatst hier wat pods besteld; https://aladin-shishashop.de/HomeWolfp4ck schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:53:
gedaan met bij LPV te bestellenleveren niet meer naar België
iemand enig idee welke webshop wel nog levert? gaat over vaporesso pods en wat voopoo coils
LPV levert al jaren niet meer in België. En gezien het verbod op online (ver)koop in Nederland zal het denk ik ook niet zo lang duren voordat ze ook niet meer in Nederland leveren.Bulligan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:29:
[...]
Apart!! In Nederland bezorgen ze nog wel. Zojuist weer een bestelling geplaatst met de kortingscode “ TREFLE”, geldig tot 16 maart voor 20% korting op het gehele assortiment.
Apart vind ik. NL is geen enkel probleemDenniz0229 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:33:
[...]
ik heb laatst hier wat pods besteld; https://aladin-shishashop.de/Home
misschien dat ze de juiste hebben voor jou.
overigens levert LPV volgens hun site al sinds 2018 niet aan belgie;
Attention: since 30/10/2018, Le Petit Vapoteur no longer sends parcels to Belgium
RTL: zeker vijf mensen bijna overleden als gevolg van vapen
Zeker vijf mensen zijn de afgelopen maanden in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis beland door het gebruik van vapes, meldt RTL Nieuws op basis van eigen onderzoek. Vier van hen lagen langere tijd in coma.
Valt toch reuze mee? Als je dat vergelijkt met sigaretten rokers.
Het haalt het beeld iig wel dat vapen niet slecht zou zijn. Want dat is het wel. Mensen zullen wellicht overstappen van roken naar vapen, want "wat is er nu mis met lekker ruikende "waterdamp""?Mapuck schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:19:
[...]
Valt toch reuze mee? Als je dat vergelijkt met sigaretten rokers.
Daarom is eerlijke en goede voorlichting over vapen hard nodig. De vapes waar nu vaak op gewezen wordt, zijn steeds vaker die illegale disposables met torenhoge nicotinegehaltes en allerlei toevoegingen die je in de reguliere, gereguleerde vapes niet terugvindt.segil schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:30:
[...]
Het haalt het beeld iig wel dat vapen niet slecht zou zijn. Want dat is het wel. Mensen zullen wellicht overstappen van roken naar vapen, want "wat is er nu mis met lekker ruikende "waterdamp""?
Probleem met vapen is dat het wordt gebracht als een veilige variant op roken. En vapen kan ertoe leiden dat je ook sigaretten gaat roken. Imho mag vapen even hard aangepakt worden als sigaretten en dan met name de fabrikanten.renzo4000 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:54:
[...]
Daarom is eerlijke en goede voorlichting over vapen hard nodig. De vapes waar nu vaak op gewezen wordt, zijn steeds vaker die illegale disposables met torenhoge nicotinegehaltes en allerlei toevoegingen die je in de reguliere, gereguleerde vapes niet terugvindt.
Een groot probleem is de opkomst van de handel in illegale vapes, vooral onder de jeugd. Die dingen zien er vrolijk en kleurrijk uit, smaken naar snoep en niemand weet precies wat erin zit en eerlijk gezegd interesseert het die doelgroep ook weinig, zolang het maar lekker is.
Die situatie is meden (misschien wel grotendeels) veroorzaakt door beleid uit Den Haag. Door het verbod op smaakjes in e-sigaretten zijn jongeren massaal overgestapt op ongecontroleerde producten van dubieuze herkomst. En nu worden juist die extreme gevallen erbij gehaald als afschrikmiddel maar ik betwijfel of dat effectief is.
Waar ligt dan de grens? Alcohol is een gezellig en sociaal geaccepteerd genotsmiddel, maar daar overlijden in Nederland jaarlijks ook zo’n 3.000 mensen aan. En aan roken zelfs bijna 20.000.
Hebben hun die wegwerpvapes met 10K+ puffs?Denniz0229 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:33:
[...]
ik heb laatst hier wat pods besteld; https://aladin-shishashop.de/Home
misschien dat ze de juiste hebben voor jou.
overigens levert LPV volgens hun site al sinds 2018 niet aan belgie;
Attention: since 30/10/2018, Le Petit Vapoteur no longer sends parcels to Belgium
Ik zeg ook nergens dat vapen veilig is, het is minder schadelijk dan roken, en dat wordt bevestigd door meerdere onafhankelijke onderzoeken. Het lijkt soms alsof de mensen die hier besluiten over nemen gewoon niet goed geïnformeerd zijn. Het gelijkstellen van vapen aan roken, of zelfs pleiten voor een strengere aanpak dan bij tabak, mist proportie en nuance.
nope, die kan je krijgen op https://vapeseurope.com/
Wegwerpvapes met meer dan 600 puffs zijn verboden en dus illegaal. Dergelijke illegale vapes zijn ook niet gereguleerd en gecontroleerd door de EU en mogelijk de oorzaak van de bijna-doden waar RTL aan refereerde.
Dat is behoorlijk tendentieus.
[ Voor 15% gewijzigd door 1nsane op 13-05-2025 10:39 ]
Adjust non olet, plerumque...
[ Voor 12% gewijzigd door jandejongh op 13-05-2025 19:27 ]
Deze? LPV bezorgt gewoon in NLjandejongh schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:26:
Ik heb de vape-reguleringsterror de laatste twee jaar een beetje gemist, maar mogen coils nog online in NL worden verkocht? Ik ben op zoek naar zo'n 1000 coils voor de JUSTFROG Q16... En de eerste drie pogingen waren geen succes
Nog een andere optie? Want bij hun moet ik het overmaken. Wil gewoon betalen met CC of PayPal of iDealDenniz0229 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:30:
[...]
nope, die kan je krijgen op https://vapeseurope.com/
komt dan volgens de pakketdienst uit Frankrijk, meestal binnen een paar dagen geleverd.
euh... ik heb daar altijd met CC betaald, net even gekeken, en dat kan nog steeds.CryptoNL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:49:
[...]
Nog een andere optie? Want bij hun moet ik het overmaken. Wil gewoon betalen met CC of PayPal of iDeal
Krijg steeds een foutmelding kijk maar:Denniz0229 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:46:
[...]
euh... ik heb daar altijd met CC betaald, net even gekeken, en dat kan nog steeds.
gaat via apcopay, een of andere payment provider net als ayden en dergelijke.
dus kan gewoon met CC en andere opties heb ik ook niet behalve rechtstreeks uit china.
Voorkeur met buitenlandse sites (of die je niet helemaal vertrouwd) heeft sowieso Paypal. Heb al een aantal keer mijn geld terug gekregen na niet leveren of andere issues met de producten (niet LPV overigens, die zijn zeer betrouwbaar). Weet dat het met CC ook verzekerd is maar wel wat lastiger.erwinwessels555 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:17:
@CryptoNL In Nederland kan je bij LPV NIET meer met creditcard betalen. Echter wel met PayPal. Ik betaal al mijn bestellingen met PayPal en het voordeel is ook, vergeleken met een bankoverschrijving, LPV de betaling direct ontvangt.
[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 30-05-2025 15:59 ]
Ik had het over vapeseurope, niet over LPVerwinwessels555 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:17:
@CryptoNL In Nederland kan je bij LPV NIET meer met creditcard betalen. Echter wel met PayPal. Ik betaal al mijn bestellingen met PayPal en het voordeel is ook, vergeleken met een bankoverschrijving, LPV de betaling direct ontvangt.
Welkom in de duistere wereld van de digitale euro waarbij onze (voormalig) minister van financiën voor jou bepaald heeft waaraan jij je bijelkaargezwoegde centjes uit mag geven.
Dat is precies waarom ik Paypal al jaren gebruik. Geen gezeur en zelfs CC achtige service als je je bestelling niet krijgt, zal wel een grote doorn in het oog zijn van de belastinginnende instanties.PalingDrone schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:12:
[...]
Welkom in de duistere wereld van de digitale euro waarbij onze (voormalig) minister van financiën voor jou bepaald heeft waaraan jij je bijelkaargezwoegde centjes uit mag geven.
Fijn zo'n EU met een open markt enzo (behalve als het om accijnsderving gaat, dan kan er opeens wel lekker makkelijk gehandhaafd worden via het betalingsverkeer.)
PayPal gebruiken dus.
Adjust non olet, plerumque...
Vapeseurope heeft geen PP optie1nsane schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:08:
[...]
Dat is precies waarom ik Paypal al jaren gebruik. Geen gezeur en zelfs CC achtige service als je je bestelling niet krijgt, zal wel een grote doorn in het oog zijn van de belastinginnende instanties.
Het lijkt me heel sterk dat de vaporizer in Nederland gemaakt is. Het lijkt wel een GeekVape Wenax H1.vj_slof schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:13:
Heeft iemand al deze vape eens geprobeerd?
https://chemical-collecti.../5-meo-dmt-freebase-vape/
Geen Chinees spul maar gewoon een Nederlands product blijkbaar. Ik ben zelf geen fan van nicotine maar eeuwenoude paddengif in een synthetisch variant op zo’n moderne wijze vapen lijkt me wel interessant.
Sluit me hier volledig bij aan. Alles wat “illegaal” word is interessant voor de jeugd. En zeg nou zelf, vroeger was het niet anders. Dingen die niet mochten deed je juist.PalingDrone schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:46:
Interessante podcast over troep uit China en onze overheid die heel druk is met smaakjes en relatief veilig spul verbieden, terwijl het echt schadelijke spul daardoor steeds makkelijker op schoolpleinen en viavia gedeald wordt.
Hoorde echt bizarre getallen wbt nicotine om nog maar te zwijgen wat daar verder nog voor rotzooi in zit.
Lekker gewerkt overheid, complete bedrijfstak de nek omgedraaid, hoop deugpunten gescoord en het "probleem" veel groter gemaakt (maar wel lekker uit het zicht).![]()
Argos Actueel - De verborgen wereld achter illegale vapes.
Afgelopen weekend is er hier in België een minderjarige doodgestoken door een 15-jarige snotneus. Resultaat van een uit de hand gelopen vapedeal om 1u in de nacht.Bulligan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:53:
[...]
Sluit me hier volledig bij aan. Alles wat “illegaal” word is interessant voor de jeugd. En zeg nou zelf, vroeger was het niet anders. Dingen die niet mochten deed je juist.
Gat in de markt creëren is gewoon vragen om problemen. De vraag blijft en ze komen er toch wel aan, alleen nu is er totaal geen controle meer over kwaliteit met alle gevolgen van dien.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq