Het is een recept voor een 'clone' van een liquid. Dat wil zeggen: ze hebben een bestaande liquid nagemaakt, opgebouwd met losse componenten.
Ik zal proberen het uit te leggen:
Op de screenshot het recept.
Links zie je alle ingrediënten staan.
- Nicotine liquid
- PG
- VG
- Alle liquids met blauwe letters, dit zijn smaakstoffen. Dit recept gebruikt dus 6 individuele smaaktstoffen.
Rechts zie je het aantal milliliter wat je per ingrediënt nodig hebt:
Ook grammen en procenten worden weergegeven. Milliliter en % komen in dit geval overeen, omdat je op 100ml uitkomt en dus 100%.
Je kunt per ingrediënt milliliter (werken met een spuitje) of grammen aanhouden (werken met een weegschaaltje).
Het recept vormt 100 ml liquid in totaal. Het geeft dus per ingrediënt het aantal milliliter wat je nodig hebt om 100ml liquid te vormen.
Links onderin zie je dat het recept een 50/50 liquid geeft met 6mg nicotine sterkte. 'Suggested steep time 45 days' geeft aan hoeveel dagen je het moet laten staan om de smaak te laten vormen. Het lekkerst is hij dus volgens de auteur na 45 dagen.
Nu kun je dit recept naar wens aanpassen. Je doet dit door op het blauwe gereedschap knopje te drukken, een menu verschijnt waar je 'adapt this' kunt kiezen:
Dan kom je in de editor. Hier kun je alles aanpassen naar wens. Dus bijvoorbeeld hoeveel ml je wilt maken, de nicotine sterkte en smaakstoffen (en de percentages daarvan).
Heb je alles ingevuld naar wens in de editor, dan komt er een recept uit:
(Bovenstaande waarden en het recept wat eruit komt:)
Zoals je ziet worden percentages voor smaakstoffen automatisch berekend naar het aantal milliliter.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Hoe ik het thuis doe:
Ik werk thuis met spuitjes, zo kun je snel een receptje maken op bovenstaande site en de milliliters voor smaakstoffen aanhouden.
Voorheen kocht ik grote flessen met 100mg nicotine, dit mag helaas niet meer. Dus werk nu ook noodgedwongen met boosters.
Heb flesjes om in te mengen van 60 ml, hou dus 60 ml aan in het recept.
- 1 flesje nicotine booster erin van 10ml/20mg (geeft 3.33 mg)
- Verschillende hoeveelheden smaakstoffen met spuitje toevoegen aan flesje
- Ruimte in flesje aftoppen met 50/50 basis liquid
Zo kom je wellicht niet op een liquid met perfecte PG/VG verhouding, maar het gaat er in mijn geval om dat de liquid niet te dun is om de tank te laten lekken.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.