Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 102 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:44:
[...]
Het is te simpelweg te stom voor woorden dat er honderden onderzoeken zijn naar sigaretten(tabak) die allemaal de conclusie trekken dat roken ongezond is, maar je dit gewoon rustig online kan bestellen, bijvoorbeeld via Jumbo.
Waarom ze de nieuwe wet niet voor Jumbo gelden?
Vanaf 1 juli 2023 is het verboden om rookwaren 'op afstand' te verkopen. U mag deze producten dan niet meer verkopen via een webshop of sociale media. En bijvoorbeeld ook niet via de telefoon, chat of mail. De NVWA gaat toezicht houden op dit verbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@Verwijderd Goh ik dacht aan aardbei en appeltaart, niet eens bij stil gestaan dat wiet ook een optie is.

Ongereguleerde productie brengt uiteraard allemaal issues met zich mee. Maar de drempel om "nee" te zeggen is bij een verbod wel lager, zeker als er een of twee keer per jaar zo'n nieuwsbericht gedumpt wordt. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Waarom ze de nieuwe wet niet voor Jumbo gelden?

[...]
Niet goed gekeken, zie inderdaad dat ze het daar nu ook weggehaald hebben.
Raymond P schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:20:
@Verwijderd Goh ik dacht aan aardbei en appeltaart, niet eens bij stil gestaan dat wiet ook een optie is.

Ongereguleerde productie brengt uiteraard allemaal issues met zich mee. Maar de drempel om "nee" te zeggen is bij een verbod wel lager, zeker als er een of twee keer per jaar zo'n nieuwsbericht gedumpt wordt. :)
De jongeren zien mensen in andere landen op streams, Youtube videos, Tiktoks, Instagram etc. nog rustig aan het vapen, 'Dat wil ik ook' en als blijkt dat het niet via een legitieme weg kan dan vinden ze wel een manier om dit in het buitenland te halen of via mensen op straat.

Nu kan je het apparaat relatief makkelijk meenemen vanuit het buitenland, de e-liquids wordt al een lastiger verhaal als je niet dichtbij de grens woont. Dan gaat men voor gemak en dat is Sjakie die op straat voor een paar euro 'Superheerlijke zelfgemaakte fruitsmaakjes' verkoopt, Sjakie heeft echter geen idee wat hij doet en verkoopt bij wijze van flesjes vergif.

Dan wordt in de media enorm benadrukt hoe slecht vapen voor je gezondheid is, i.p.v. het bij de feiten te houden dat DIY-liquids niet aan de de veiligheidsvoorschriften voldoet waaraan fabrikanten zich aan moeten houden.

Jongeren die niet meer vapen zullen dan wel weer terugvallen op sigaretten of shag, vermoedelijk het laatste omdat dit goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:31:
De jongeren zien mensen in andere landen op streams, Youtube videos, Tiktoks, Instagram etc. nog rustig aan het vapen, 'Dat wil ik ook' en als blijkt dat het niet via een legitieme weg kan dan vinden ze wel een manier om dit in het buitenland te halen of via mensen op straat.
Zoals ik het van mijn kleine nichtje begrijp die net in het voortgezet onderwijs zit, zit er in elke klas wel iemand die erin handelt. Bestellen dozen tegelijk in Azië. Die vielen al niet onder de doelgroep van de officiele vape-verkopers en worden dus ook helemaal niet geraakt door het verbod.

Het enige waar ik in mee zou gaan is dat het wel te makkelijk was. Ik bestelde altijd bij een grote landelijke webshop en behalve aanvinken dat ik 18 was hoefde ik niet te doen. Prima als dat dan door de postbode wordt gecontroleerd, alleen kon ik de bestelling altijd in een kluis laten bezorgen bij de lokale bouwmarkt op de parkeerplaats. Er was nu gewoon helemáál geen toezicht. Dat hadden ze misschien eerst nog kunnen proberen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Dennisdn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Er was nu gewoon helemáál geen toezicht. Dat hadden ze misschien eerst nog kunnen proberen....
Het vervelende is dat die online leeftijdsverificatie al jaren bestaat. Het heet iDIN. Er is zelfs een heel traject geweest waarbij de branche heeft geprobeerd om het te integreren, om zo de overheid tegemoet te komen. De professionele webshops zijn namelijk ook niet gebaat bij verkoop aan minderjarigen en smeken al jaren om 18+ verificatie. De overheid had er echter geen oren naar. Het gaat ze niet om de jonge generatie, vrees ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 12-07-2023 16:55 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Negakinu schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:53:
[...]

Het vervelende is dat die online leeftijdsverificatie al jaren bestaat. Het heet iDIN. Er is zelfs een heel traject geweest waarbij de branche heeft geprobeerd om het te integreren, om zo de overheid tegemoet te komen. De professionele webshops zijn namelijk ook niet gebaat bij verkoop aan minderjarigen en smeken al jaren om 18+ verificatie. De overheid had er echter geen oren naar. Het gaat ze niet om de jonge generatie, vrees ik.
Wat ik nu ga zeggen gaat eigenlijk te ver als wappiepraat en ik hoop op een volledig rookvrije generatie. Maar je zou als je graag wilt bijna kunnen gaan denken dat het een centending is. Geen idee hoeveel belasting in allerlei vormen er op een smaakflesje van 2,95 zit, maar ik doe er in ieder geval oneindig veel langer mee dan met een pakje gewone sigaretten van 9,50. En sigaretten zijn nu een heel stuk makkelijker te krijgen dan vapevloeistof dus er zullen best wat mensen gaan terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Dennisdn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:03:
[...]

Wat ik nu ga zeggen gaat eigenlijk te ver als wappiepraat en ik hoop op een volledig rookvrije generatie. Maar je zou als je graag wilt bijna kunnen gaan denken dat het een centending is. Geen idee hoeveel belasting in allerlei vormen er op een smaakflesje van 2,95 zit, maar ik doe er in ieder geval oneindig veel langer mee dan met een pakje gewone sigaretten van 9,50. En sigaretten zijn nu een heel stuk makkelijker te krijgen dan vapevloeistof dus er zullen best wat mensen gaan terugvallen.
We zullen het nooit weten, in ieder geval. :) Ze verdedigen het besluit met de verklaring dat de gezondheidskosten bij het gebruik van de esigaret (welke gezondheidskosten, precies?) hoger zijn dan de accijns opbrengsten. Ik zelf ben van mening dat het saboteren van een (onafhankelijk bewezen en veel) minder schadelijk alternatief voor een wijd verspreid en verkrijgbaar schadelijk product nooit ten bate van de volksgezondheid kan zijn.

8.3.9 Accijns
Een aantal respondenten stelt dat onderhavige regelgeving tot doel heeft e-sigaretgebruikers over te laten stappen naar tabaksproducten, omdat hier accijns op wordt geheven, met als doel de inkomsten van de staat te vergroten.

Van dit standpunt wordt afstand genomen en er wordt met benadrukt dat het tabaksontmoedigingsbeleid, waar ook het reguleren van de e-sigaret onder valt, is gebaseerd op het beschermen van de volksgezondheid. Het RIVM heeft scenario’s voor een rookvrije samenleving doorgerekend die laten zien dat de maatschappelijke baten hoger zijn dan de kosten als mensen stoppen met roken.69 De kosten die nu ten behoeve van rokers worden gemaakt, denk daarbij onder andere aan de gezondheidszorg, vallen hoger uit dan de opbrengsten aan accijnzen. Daarnaast is het kabinet van mening dat ook elektronische dampwaar belast dient te worden met accijns. In Europees verband pleit het kabinet hier ook voor.

Bron: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2022-32367.html

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 12-07-2023 17:48 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zo ik dacht even wat nic te bestellen en tabakaroma's, mag het allemaal sinds 1 juli niet meer. Dat is lekker bout. Nicotinebase is ermee gestopt.. (vroegere savevape) waar ik altijd bestelde.

Mijn voorraad is nou niet echt veel meer. Ik dacht dat het alleen over smaakjes ging, blijkt dat je online geen producten die te maken hebben met vapen meer kunt bestellen, alleen naar een stenen winkel? wtf is dit?

Als iemand nog weet waar je goede (tabak) aroma's en nic kunt krijgen ( om zelf te brouwen ) dan laat het ff via dm weten. Dit is toch van de pot afgerukt. Besides het is uitgesteld tot 1 jan 2024 dat smaakjesverbod??

Moet ik me nou overal in verdiepen en alles wekelijks bijhouden om gewoon gebruik te maken van zoiets simpels als vapen. Moet ook een expert zijn in de energiemarkt en dit en dat.. 8)7 Heb het nog niet druk genoeg of zo :X

[ Voor 19% gewijzigd door Arsenius op 13-07-2023 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@Arsenius Heb je het lokale schoolplein al geprobeerd? :+

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Arsenius schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:56:
Zo ik dacht even wat nic te bestellen en tabakaroma's, mag het allemaal sinds 1 juli niet meer. Dat is lekker bout. Nicotinebase is ermee gestopt.. (vroegere savevape) waar ik altijd bestelde.

Mijn voorraad is nou niet echt veel meer. Ik dacht dat het alleen over smaakjes ging, blijkt dat je online geen producten die te maken hebben met vapen meer kunt bestellen, alleen naar een stenen winkel? wtf is dit?

Als iemand nog weet waar je goede (tabak) aroma's en nic kunt krijgen ( om zelf te brouwen ) dan laat het ff via dm weten. Dit is toch van de pot afgerukt. Besides het is uitgesteld tot 1 jan 2024 dat smaakjesverbod??

Moet ik me nou overal in verdiepen en alles wekelijks bijhouden om gewoon gebruik te maken van zoiets simpels als vapen. Moet ook een expert zijn in de energiemarkt en dit en dat.. 8)7 Heb het nog niet druk genoeg of zo :X
Zwaar leven, maat. Je bent in ieder geval niet je baan kwijt. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:56:

Zou hier ff kijken, volgens mij verzenden ze nog: https://www.lepetitvapoteur.com

Heb hier laatst flink wat liters base en nic boosters vandaan gehaald, vriezer zit mooi vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ga daar dan maar eens proberen, anders maar een stenen winkel gaan zoeken in de buurt, of anders in de zomervakantie naar een winkel van lepetitvapoteur rijden in noord frankrijk. Road trip! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Arsenius op 13-07-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
De grote vapeshops op Ali worden reeds geblokkeerd voor de Nederlandse markt, ze laten er geen gras over groeien.

Is het online verkoopverbod van vape-benodigdheden (zelfs coils e.d.) niet gewoon in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Ik bedoel, je zal maar in een dorp wonen waar in de wijde omtrek geen stenen vapeshop te bekennen is en ook nog eens wat ouder en/of slecht ter been zijn en niet half Nederland door kan op zoek naar die coil.
Ik vind het nogal wat.

Een online verkoopverbod voor tabak is een ander verhaal, dat is bijna op iedere straathoek wel te koop dus niet zo'n ramp.
Voor de vaper kan dit verbod echter aardig rampzalig zijn, zelfs dusdanig dat men terug gaat naar de sigaret.

Is dit wat de overheid voor ogen heeft? Het vapen moeilijk maken en mensen weer terug naar de tabak krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:10:
[...]

Zou hier ff kijken, volgens mij verzenden ze nog: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Heb hier laatst flink wat liters base en nic boosters vandaan gehaald, vriezer zit mooi vol.
Ik zou linkjes naar buitenlandse webshops die naar NL versturen niet meer openbaar maken. Tien tegen één dat er wordt meegelezen en dat die webshops aangeschreven worden (of de instantie's in dat land die vervolgens de webshop een gele kaart geeft).

Nou hoeft die webshop zich in principe niet aan de NL wet te houden maar als instantie's het betreffende land gaan aanschrijven kan het wel eens afgelopen zijn.

Houd het voor jezelf of desnoods per pm. Mensen kunnen ook zelf Googelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hadespuiter op 15-07-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:06
Hoi, ik ga hier maar een inchecken, vandaag een Aspire Zelos nano gekocht. Echter bevalt de liquid/coil nog niet helemaal. Nu zit er een 1 ohm coil in en 50/50 pg/vg damp in. Echter vind ik dit te sterk op de keel

Ik zat te denken aan: Nautilus 2S Mesh Coil 0.7 Ohm, deze is compatible. Echter doet de Nano max 15 watt, die coil zou 20/25 watt nodig hebben, hoe zit dat dan? Hij is compatible maar "kan het niet aan"?

Ook ik vind het nog wat onduidelijk welke vloeistof te nemen. Zelf zat ik te denken aan 70% VG, omdat dit wat minder kick geeft op de keel. Het lijkt de beste keuze, maar wat vinden jullie? Graag ook advies omtrent het merk, want ik ben daar compleet nieuw in. Een goede smaakbeleving is wat ik wil en zo min mogelijk kick op de keel. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Begin eerst maar eens met wat "kick op de keel" dat is wat je gewend bent van een sigaret. Kun je altijd afbouwen. VG is zoeter, geeft grotere wolken, en versterkt de smaak iets. PG is vloeibaarder, en geeft een meer vergelijkbare "keelprikkel" met de sigaret.
Zelf gebruik ik al 5 jaar zomers gemiddeld genomen 60VG/40PG en 's-winters 30VG/70PG. (In de zomer wordt de vloeistof namelijk iets te vloeibaar, en is de kans op lekken veel groter)

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:19
Probeer eens de 1.8 coil en eventueel minder nicotine.

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:07
Afrekenen met ING CC werkt momenteel niet bij lepetitvapoteur. Met PP werkt het wel. Hopelijk is het een tijdelijk issue.

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
emiel74 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:26:
Afrekenen met ING CC werkt momenteel niet bij lepetitvapoteur. Met PP werkt het wel. Hopelijk is het een tijdelijk issue.
Viel mij vorige keer ook al op, op 18 juli een bestelling gedaan en het lukte ook niet met een ABN cc. Gelukkig nog een beetje extra voorraad kunnen bestellen en betalen met paypal. Waardeloos als dit straks niet meer kan..

Gelukkig woon ik ergens onderin Zeeland, daarom is het qua rijden nog wel te doen om eens in de zoveel tijd richting een fysieke lepetitvapoteur winkel in Frankrijk te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

Japser

Jeej!

Dit is wat ik te horen kreeg van LPV:

We apologize for the inconvenience.
Unfortunately, it is no longer possible to validate a credit card order for your destination.
You can only pay by Paypal.
Thank you for your understanding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
In San Francisco is in 2018 een smaakjesverbod ingevoerd. Studie wijst nu uit dat dit verbod totaal averechts heeft uitgepakt. Tabak roken onder de jeugd is sinds het verbod verdubbeld.

https://news.yale.edu/202...cigarettes-study-suggests

Dus een verbod ingevoerd uit angst dat vapen een opstap is naar tabak blijkt dus totaal het omgekeerde op te leveren. En dat heeft niemand voorzien?

[ Voor 20% gewijzigd door Hadespuiter op 14-08-2023 06:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Japser schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:12:
Dit is wat ik te horen kreeg van LPV:

We apologize for the inconvenience.
Unfortunately, it is no longer possible to validate a credit card order for your destination.
You can only pay by Paypal.
Thank you for your understanding.
Ah, pakken ze het op die manier aan, macht over het betaalverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Weet iemand of de compleet smaakloze nic boosters gewoon te koop mogen blijven in onze stenen winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Raymond P schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:26:
Tjah, afgelopen weekend zat de dochter (12-13) van mijn bezoek te vertellen hoe ze niet in de buurt van haar rokende (lees: vapende) klasgenootjes wilde staan omdat haar kleding zou gaan stinken.

Dan is jonger ineens wel heel erg jong, ze kan net met bestek eten. :+

Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.
Kleren die "stinken" naar aardbei aroma lijkt me niet zo'n probleem, die tabaksrook uit het verleden was veel erger en bovendien veel schadelijker.

De onwetendheid over vapen is trouwens wel tenenkrommend soms. Sommigen beweren glashard dat het zelfs slechter is dan roken. En dan het meest erge, "vapen is een opstap naar roken" wat gewoon klinkklare onzin is als je de echte cijfers op gaat zoeken.
Het lijkt er bijna op dat ouders liever een pakje Marlboro in de zak van hun tienerdochter aantreffen dan een podmod. Alles rondom vapen moet verboden worden terwijl sigaretten overal te koop blijven. Bizar gewoon.

[ Voor 28% gewijzigd door Hadespuiter op 20-08-2023 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@Hadespuiter Uiteraard, maar ik ga de naiviteit niet uit zo'n kind halen. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Whoah, ok. Dus een jaar geleden ofzo dikke bak DIY spul gekocht, stapels aan mesh coils van Fasttech, etc... Sindsdien rustig aan het vapen geweest, begint de voorraad op te raken. Nogal overvallen door alle veranderingen!

Fasttech weg, Chef's Flavours verzendt niet meer naar NL, alle NL shops dicht. Wow. Beetje met handen in het haar nu, mesh voor zelfbouwcoils was al niet makkelijk te vinden maar lijkt nu echt onmogelijk. De rest kom ik wel uit na wat zoekwerk, maar als iemand een webshop heeft voor mesh coils zou dat echt zeer welkom zijn!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:33:
Whoah, ok. Dus een jaar geleden ofzo dikke bak DIY spul gekocht, stapels aan mesh coils van Fasttech, etc... Sindsdien rustig aan het vapen geweest, begint de voorraad op te raken. Nogal overvallen door alle veranderingen!

Fasttech weg, Chef's Flavours verzendt niet meer naar NL, alle NL shops dicht. Wow. Beetje met handen in het haar nu, mesh voor zelfbouwcoils was al niet makkelijk te vinden maar lijkt nu echt onmogelijk. De rest kom ik wel uit na wat zoekwerk, maar als iemand een webshop heeft voor mesh coils zou dat echt zeer welkom zijn!
Aliexpress. Daar hebben ze genoeg mesh. Kant en klare gaasjes op maat, of gewoon op rol. Heb daar destijds ook gewoon een rol mesh gaas gekocht van vandyvape:

https://a.aliexpress.com/_EItdgjH

Stainless, kanthal of nichrome. Even op maat knippen, en wolken blazen maar.

[Edit] Het damphutje heeft ook nog wat op voorraad lijkt het: https://www.damphutje.nl/vandy-vape-mesh-wire-ka1.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:10
Wellicht dat je nog via gosmoke.ru kan bestellen, ik bestelde er vroeger 30-50mg nic salts en die kwamen telkens zonder problemen aan, geen idee hoe het zit met de sancties nu though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjvd71
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-08 19:19
In verband met het komende smaakverbod heb ik een aantal smaken groot ingekocht. V&A mag niet via het forum.

[ Voor 56% gewijzigd door Ardana op 28-08-2023 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
Obiter dictum schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:33:

De overheid wil gewoon dat je weer tabak gaat roken, dat blijft gewoon op iedere straathoek te koop. Iets met belastinginkomsten vermoed ik.

Over een poosje zal uitkomen dat de overheid ontzettend dom bezig is, door de toegang tot alternatieve gezondheidsschade-beperkende middelen (wat vapen is) lastiger/onmogelijk te maken, en zal blijken dat de hoeveelheid rokers weer zijn gestegen. Kwestie van tijd dat ze het gaan begrijpen en het voorbeeld van Zweden (inmiddels officieël rookvrij) zullen gaan volgen:

https://twitter.com/Smoke.../1692091392850358280?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Rzarect0r schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:59:
Wellicht dat je nog via gosmoke.ru kan bestellen, ik bestelde er vroeger 30-50mg nic salts en die kwamen telkens zonder problemen aan, geen idee hoe het zit met de sancties nu though.
Please geen linkjes naar shops die naar NL verzenden, tien tegen één dat hier wordt meegelezen en dat die shops aangeschreven gaan worden om hier mee te stoppen.
Via Google kunnen mensen echt zelf wel iets vinden. Of pm ze ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:10
Hadespuiter schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:10:
[...]

Please geen linkjes naar shops die naar NL verzenden, tien tegen één dat hier wordt meegelezen en dat die shops aangeschreven gaan worden om hier mee te stoppen.
Via Google kunnen mensen echt zelf wel iets vinden. Of pm ze ff.
Denk niet dat het Russen kan schelen of het mag of niet lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Rzarect0r schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:35:
[...]

Nee dat is de uitzondering idd. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Rzarect0r schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:35:
[...]

Betalen kan nog wel een uitdaging worden.

• D-rez
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Ik heb begin deze week een Vapresso Luxe AS gekocht ter vervanging van mij Hexapod systeem.

Echter iederer keer als ik het podje vul, lekt dat ding als een vergiet.
Kan iemand mij uitleggen waar ik op moet letten of wat ik hier misschien verkeerd doe?

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
Welke verhouding vloeistof gebruik je?

• D-rez

D-rez

dexels

50VG / 50PG TAHU nr 11 20mg
De winkel stelde deze liquid voor toen ik het systeem daar kocht.

Maar tis dus pas vanaf de 2de keer dat ik een pod vul. De eerst keer is het geen probleem. En het is ook niet altijd (maar wel meestal). Ik denk dat ik het gewoon ergens niet goed doe, daar ik hiervoor geen hervulbare pods gebruikte.

Nu haal ik mijn pod uit het apparaat. Vul ik het en begint het vaak vrijwel meteen te lekken.

ps. tis de Pod systeem Vapresso luxe QS (met 0.6ohm Mesh en 1.0ohm Mesh pods)

[ Voor 9% gewijzigd door D-rez op 21-09-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:29:
50VG / 50PG TAHU nr 11 20mg
De winkel stelde deze liquid voor toen ik het systeem daar kocht.

Maar tis dus pas vanaf de 2de keer dat ik een pod vul. De eerst keer is het geen probleem. En het is ook niet altijd (maar wel meestal). Ik denk dat ik het gewoon ergens niet goed doe, daar ik hiervoor geen hervulbare pods gebruikte.

Nu haal ik mijn pod uit het apparaat. Vul ik het en begint het vaak vrijwel meteen te lekken.

ps. tis de Pod systeem Vapresso luxe QS (met 0.6ohm Mesh en 1.0ohm Mesh pods)
Onderstaande video is een vul instructie voor een Vapresso Luxe systeem:

YouTube: LUXE PM40 CRC Version E liquid Filling Instruction?

Misschien vul je de coil te snel?

Indien je het vullen al op de wijze uit de video doet: experimenteren met de hoeveelheid qua bijvullen? Misschien eens op 3 kwart vullen, of de helft?

Dikkere liquid proberen zou ook kunnen, 70/30 vg/pg?

Kan een boel verschil maken, collega van mij had een Smok die ook lekte als een gek met 50/50. Met 70/30 geen problemen. Als liquid warm wordt (klein tankje icm met warmte van de coil) wordt het ook vloeibaarder.

Wat ook nog kan is dat je een slechte coil hebt, sluit het tuitje mooi af na vullen?

Kortom: gewoon eens wat proberen en experimenteren :)

Succes in ieder geval, lekken is vervelend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Tnx, ik ga een checken of het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Lijkt er op dat het nu ook echt aan alle kanten geblokkeerd is? Ik dacht nog een bestelling bij LPV te plaatsen, Mei 2022 kwam ik er toen achter dat het al moeilijker ging met Paypal die de betaling blokkeerde, maar uiteindelijk via overschrijving wel gelukt.

Dit keer kreeg ik direct een melding terug vanuit de ABN app dat de betaling was teruggestort. :| Wel een notificatie met "druk hier voor meer informatie", maar die opende enkel de app en geen hoe/waarom. Morgen maar eens langs de stenen winkel hier dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vyo schreef op maandag 25 september 2023 @ 00:45:
Lijkt er op dat het nu ook echt aan alle kanten geblokkeerd is? Ik dacht nog een bestelling bij LPV te plaatsen, Mei 2022 kwam ik er toen achter dat het al moeilijker ging met Paypal die de betaling blokkeerde, maar uiteindelijk via overschrijving wel gelukt.

Dit keer kreeg ik direct een melding terug vanuit de ABN app dat de betaling was teruggestort. :| Wel een notificatie met "druk hier voor meer informatie", maar die opende enkel de app en geen hoe/waarom. Morgen maar eens langs de stenen winkel hier dan.
Vreemd. Ik heb er vier weken geleden nog iets besteld en betaald met PayPal.

[ Voor 11% gewijzigd door Remmer op 03-12-2023 21:12 . Reden: Screenshot verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
PG en VG base zijn in principe geen probleem als die nieuwe wet van kracht wordt, echter maak ik me wel zorgen over de beschikbaarheid. Wat is wijsheid? Dit ook inslaan of gaat dit gewoon beschikbaar zijn?

Ik zou ook niet zo 1,2,3 weten waar ik deze base moet bestellen als je niet meer bij een vapeshop mag bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
Recent veel negatieve berichtgeving in de media over het het vapen. Er wordt gezegd dat het slimme marketingtrucjes van de tabaksindustrie zijn. Heb ik iets gemist en zijn deze specifieke vapes ontwikkeld door de tabaksindustrie? Ik was altijd in de veronderstelling dat de tabaksindustrie vapen als een concurrentie zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:04
emiel74 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:48:
Recent veel negatieve berichtgeving in de media over het het vapen. Er wordt gezegd dat het slimme marketingtrucjes van de tabaksindustrie zijn. Heb ik iets gemist en zijn deze specifieke vapes ontwikkeld door de tabaksindustrie? Ik was altijd in de veronderstelling dat de tabaksindustrie vapen als een concurrentie zag.
Maar dat is het ook. Ze zien het als concurrentie. Het Trimbos wil het uit de markt hebben maar sigaretten laten ze gewoon hun gang gaan.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
1nsane schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:51:
[...]

Maar dat is het ook. Ze zien het als concurrentie. Het Trimbos wil het uit de markt hebben maar sigaretten laten ze gewoon hun gang gaan.
Maar het Trimbos refereert juist aan de tabaksindustrie als producenten van deze specifieke vapes. Dat was nieuw voor me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
emiel74 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

Maar het Trimbos refereert juist aan de tabaksindustrie als producenten van deze specifieke vapes. Dat was nieuw voor me.
Is ook gewoon niet waar maar zo'n parelsnoermadam moet ook iets roepen om haar baan veilig te stellen. Komen ze ook met een voorbeeld van zo'n knul die door vapen in het ziekenhuis kwam te liggen. Alsof er door sigaretten niemand in het ziekenhuis komt. Noem mij maar naïef hoor maar ze zijn bij het nieuws maar wat graag met dit soort voorbeelden bezig. De mensen die echt in het ziekenhuis komen, zijn doorgaans mensen die heel de dag door DL vapen en tientallen ML's per dag. Tja.

[ Voor 35% gewijzigd door 1nsane op 03-10-2023 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emiel74
Ik begrijp het. Behoorlijk hypocriet. Die jongen had ook wat onderliggende klachten, maar dat werd maar even kort benoemd.

[ Voor 54% gewijzigd door emiel74 op 03-10-2023 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
emiel74 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:03:
Ik begrijp het. Behoorlijk hypocriet
Yup.

Gelukkig komt m'n order van LPV er weer aan. Ik heb nog bergen nic liggen en 5 liter base dus had alleen wat smaakspul nodig.

Ik ben ook geen harde vaper. Ik heb weliswaar nog een DL boxmod liggen ergens maar ik gebruik eigenlijk alleen en nog steeds Q16, gewoon af en toe een klein wolkje. Dikke prima voor mij. Ik doe ongeveer een week of 2 met 20ml eigen mix met 6mg nic.

Dat ze het voor de jeugd moeilijker maken om te krijgen snap ik nog maar ik kan het niet rijmen dat ze het helemaal uit de handel willen terwijl je zelfs als puber met wat mazzel en haar op je gezicht gewoon normale sigaretten kunt en kunt blijven kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:31
Ik snap vooral niet dat er de afgelopen week in de media vooral hard gehamerd wordt op hoe slecht vapen wel niet is, maar als je doorleest het dat met name slaat op hoe slecht nicotine is.

Afgezien van het verslavende karakter van nicotine valt toch niet te ontkennen dat vapen een stuk minder schadelijk is dan gewoon roken? Ik zou niemand die niet rookt adviseren om te beginnen met vapen, maar vanuit gezondheidsredenen zou je toch liever willen dat mensen vapen dan roken? Hier zit toch wel een tabakslobby achter denk ik.

In landen als Zweden, Frankrijk en Engeland wordt vapen toch beter gepositioneerd als een goede methode om te stoppen met gewoon roken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
De argumenten zijn ook bijzonder zwak in de media. Ik heb ze nergens zien refereren naar een gedegen onafhankelijk onderzoek.

Ik heb het idee dat ze vooral hoog inzetten met een hoop lawaai met als doel om het in ieder geval weg te houden bij de jeugd (verkoopverbod onder de 18 jaar oid).

Wat ze ermee opschieten? Geen idee, je werkt het zo allemaal een zwarte handel op schoolpleinen in de hand met ongecontroleerd materiaal. Dan zullen er veel incidenten gaan volgen en hebben ze echt een stok om mee te slaan om het helemaal te verbieden... behalve echte tabak natuurlijk want anders lopen ze meer dan 3 miljard mis voor de staatskas.

Overigens is nicotine zelf niet perse heel erg schadelijk (staat op nagenoeg hetzelfde niveau als cafeïne), het is wel een stof die verslavend werkt. Maar te trekken het nogal uit het verband om hun eigen doel te bereiken. Triest eigenlijk...

[ Voor 16% gewijzigd door renzo4000 op 06-10-2023 18:36 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

[disclaimer]Ik woon in België en ik volg eigenlik te weinig/niks van de ontwikkelingen over dit onderwerp[/disclaimer]

Ik snap best dat vapen ontmoedigd moet worden. En het is terrecht dat het voor minderjarigen beter niet op elke hoek van de straat te verkrijgen is. Maar zoals hier al veel aangehaald 'gewoon' roken lijkt alleen maar aangemoedigd te worden ten opzichte van vapen met het huidige beleid. Het zou me effectief helemaal niets verbazen als de tabakslobby deze kruistocht tegen vapen zwaar sponsort.

Deze week was er bij ons (België) nog een tabakoloog (iemand die je helpt bij het stoppen met roken) die juist pleit om naar vape over te stappen omdat het minder ongezond zou zijn en stukken goedkoper.

Dat ze vapen minder hip maken door te beginnen met disposables te verbieden, want dat zijn toch de toestellen waar jongeren waarschijnlijk mee starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Ik heb blijkbaar onder een steen gelegen want lees nu pas over alle beperkingen die er recent zijn ingesteld wat betreft vapen. Toen ik wilde gaan bestellen dus een koude douche moment. Nu heb ik wat teruggelezen in dit topic en blijkt dat de Franse shop mijn atomizers verkoopt, da's alvast een meevaller.

Alleen nu moet ik een nieuw smaakje kiezen. Ik bestelde van rookwinkel.nl altijd de Tobacco en Sahara 12mg nicotine in kant en klare flesjes en die mengde ik dan. Misschien dat iemand bekend is met die smaken en een goed alternatief heeft gevonden? Ik weet dat zelf zoeken wordt aangemoedigd, maar als ik talloze probeersels moet bestellen voordat ik iets heb gevonden laat ik me liever graag adviseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 18:52
P

[ Voor 100% gewijzigd door Unjooly op 26-10-2023 21:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:45
Voor de liefhebbers:
Onze favoriete franse webshop heeft op dit moment tot 24 november black friday deals.
35% korting op vloeistoffen en 25% op toebehoren voor de sigaretten e.d.
Zojuist besteld en betaling met Paypal ging weer prima.

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
Was vandaag in m’n lokale vapeshop om maar wat voorraad in te slaan aan liquids.

Ook een disposable (Crystal Bar White) gekocht die vanaf Januari nog wel mag worden verkocht volgens de nieuwe richtlijnen: mier- en mierzoet. Zou een “tabakssmaak” moeten zijn maar doet mij aan suikerspin denken. De fabrikanten weten dus ook met de beperkte toegestane ingrediënten prima smaakjes te maken die zullen aanslaan bij jongeren. Deze wetgeving gaat de plank volledig missslaan en totaal geen effect hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
pr0mo schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:57:
Voor de liefhebbers:
Onze favoriete franse webshop heeft op dit moment tot 24 november black friday deals.
35% korting op vloeistoffen en 25% op toebehoren voor de sigaretten e.d.
Zojuist besteld en betaling met Paypal ging weer prima.
Kan je me de link eens sturen van die franse webshop ?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaH90
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik ben nieuw hier, dus sorry alvast als ik in het verkeerde forum zit.
Sinds het smaakverbod zit ik in de stress haha.
Ik heb een tijd terug in bulk ingeslagen, maar ben er nu bijna doorheen en wil dus naar België rijden om wat in te kopen.

Ik vroeg mij dus af hoeveel vape pods je mee mag nemen vanuit België met de auto.
Nergens kan ik hier de regels voor vinden. Wel over sigaretten, sigaren en tabak, maar niet over vape vloeistof of voorgevulde pods in mijn geval. 4 sloffen sigaretten, maar aan hoeveel liquid staat dit dan gelijk?

Wil niet het risico nemen om gecontroleerd te worden en mijn vapes + geld + benzinekosten + tijd (is zo'n 300km/3uur rijden retour) kwijt te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
AnnaH90 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:25:
Ik heb een tijd terug in bulk ingeslagen, maar ben er nu bijna doorheen en wil dus naar België rijden om wat in te kopen.

Ik vroeg mij dus af hoeveel vape pods je mee mag nemen vanuit België met de auto.
Nergens kan ik hier de regels voor vinden. Wel over sigaretten, sigaren en tabak, maar niet over vape vloeistof of voorgevulde pods in mijn geval. 4 sloffen sigaretten, maar aan hoeveel liquid staat dit dan gelijk?

Wil niet het risico nemen om gecontroleerd te worden en mijn vapes + geld + benzinekosten + tijd (is zo'n 300km/3uur rijden retour) kwijt te zijn.
Waarom niet bestellen bij LPV? Ik heb daar vd week nog voor €200 besteld (er was 24% korting op alles!) en is allemaal netjes geleverd. Ze hebben nu ook een korting lopen van 30% op bepaalde liquids.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
AnnaH90 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:25:

Volgens mij is er alleen een verkoop verbod in NL.
(En dan ook nog eens bepaalde smaakjes, wanneer je 6 liter tabakssmaak in pokkekleine flesjes wil kopen mag dat ook gewoon in NL)

Zit geen accijns op itt sloffen illegaal geimporteerde sigaretten dus de belastingdienst boeit het niet, er is vrij verkeer van goederen in de EU dus zolang jij niet gaat verkopen krijg je net zoveel problemen als wanneer je 50 flessen cola of 100 potten verf in België gaat halen. Geen dus.
Het spul is niet illegaal ofzo, je mag het ook in bezit hebben en het is geen vuurwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Ik heb ook een setje DIY spul gekocht bij LPV onlangs. Bevalt prima en makkelijk te doen, stuk goedkoper!

Vraag me wel af hoe het nu zit met het smaakjes verbod en DIY materiaal. Ik neem aan dat base, nic boosters en aroma's los gewoon mogen blijven worden verkocht in NL? Of is dat ook verboden? Ik ging er eigenlijk vanuit dat het alleen om premixed liquids ging, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Ik ben ook weer eens aan het kijken naar vapen ipv roken, paar jaar geleden een tijdje gevaped maar met die liquids, lekkende tanks, vrij grote dingen (wil ze gewoon in m'n broekzak doen) toch weer terug naar roken gegaan. Nu een paar weken van die disposable elfbars gebruikt, welke ik fijn vond vapen, maargoed, die zijn 5 euro per stuk voor 2ml vloeistof, dat is naast duur geen fijne oplossing. Vandaag even langs de vapeshop geweest en daar een Endura S1 gehaald, wat eigenlijk een disposable is (maar dan 10x zo lang als de elfbar) die je kunt herladen en hervullen met liquid, meteen wat vloeistof meegekregen maar ik vind het vooralsnog tegenvallen. Ben eigenlijk op zoek naar een meer vergelijkbare ervaring als met de elf bar, maar ben even zoekende waar het probleem nu zit.

1. De liquid; heb 3x 10ml 50/50 20mg/ml liquid gemixt met 10ml cola cherry PG vloeistof, dus, correct my if i'm wrong, 62/37 verhouding. De elfbar is 20ml/mg, hierbij geen idee wat de verhouding pg/vg is.
2. De sterkte; de elfbar is 9w, de coil daarvan kan ik de ohm niet van vinden. De Endura S1 is 13.6w met een 0.8ohm coil.

De Endura is qua smaak heel matig, de elf bar is lekker zoet, de endura heeft een veel minder zoete smaak. Tevens is de elf bar heel zacht, bij de endura krijg ik een hele harde throat hit.

Heeft iemand tips? Of gewoon terug naar de vapeshop en deze verschillen neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:57
XPowerStef schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:20:
Ik ben ook weer eens aan het kijken naar vapen ipv roken, paar jaar geleden een tijdje gevaped maar met die liquids, lekkende tanks, vrij grote dingen (wil ze gewoon in m'n broekzak doen) toch weer terug naar roken gegaan. Nu een paar weken van die disposable elfbars gebruikt, welke ik fijn vond vapen, maargoed, die zijn 5 euro per stuk voor 2ml vloeistof, dat is naast duur geen fijne oplossing. Vandaag even langs de vapeshop geweest en daar een Endura S1 gehaald, wat eigenlijk een disposable is (maar dan 10x zo lang als de elfbar) die je kunt herladen en hervullen met liquid, meteen wat vloeistof meegekregen maar ik vind het vooralsnog tegenvallen. Ben eigenlijk op zoek naar een meer vergelijkbare ervaring als met de elf bar, maar ben even zoekende waar het probleem nu zit.

1. De liquid; heb 3x 10ml 50/50 20mg/ml liquid gemixt met 10ml cola cherry PG vloeistof, dus, correct my if i'm wrong, 62/37 verhouding. De elfbar is 20ml/mg, hierbij geen idee wat de verhouding pg/vg is.
2. De sterkte; de elfbar is 9w, de coil daarvan kan ik de ohm niet van vinden. De Endura S1 is 13.6w met een 0.8ohm coil.

De Endura is qua smaak heel matig, de elf bar is lekker zoet, de endura heeft een veel minder zoete smaak. Tevens is de elf bar heel zacht, bij de endura krijg ik een hele harde throat hit.

Heeft iemand tips? Of gewoon terug naar de vapeshop en deze verschillen neerleggen?
Paar opmerkingen:

- Die disposables gebruiken allemaal nic salts. Jij gebruikt waarschijnlijk freebase nic. Dat verklaart je harde hit. Probeer eens te mixen rond de 6mg/ml.
- Elfbar gebruikt 50/50, in ieder geval in de losse navullingen die ze aanboden. Coil zal rond de 1.2 Ohm liggen. De 0.8 Ohm van die endura is meer een coil om direct te inhaleren.
- Vrijwel al die disposables hebben naast PG/VG en smaakstof nog wat sweetener toegevoegd (meestal te herkennen als cotton-candy achtige smaak).

Zoek je een vrijwel perfecte vervanging van elfbar/aroma king disposables: geekvape sonder U met een 1.1 Ohm coil.

Overigens kun je nog steeds (uit het buitenland) liquids kopen. In de UK zit een shop die elfliq (elfbar liquids) verkoopt en internationaal verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Domino schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:34:
[...]

Paar opmerkingen:

- Die disposables gebruiken allemaal nic salts. Jij gebruikt waarschijnlijk freebase nic. Dat verklaart je harde hit. Probeer eens te mixen rond de 6mg/ml.
- Elfbar gebruikt 50/50, in ieder geval in de losse navullingen die ze aanboden. Coil zal rond de 1.2 Ohm liggen. De 0.8 Ohm van die endura is meer een coil om direct te inhaleren.
- Vrijwel al die disposables hebben naast PG/VG en smaakstof nog wat sweetener toegevoegd (meestal te herkennen als cotton-candy achtige smaak).

Zoek je een vrijwel perfecte vervanging van elfbar/aroma king disposables: geekvape sonder U met een 1.1 Ohm coil.

Overigens kun je nog steeds (uit het buitenland) liquids kopen. In de UK zit een shop die elfliq (elfbar liquids) verkoopt en internationaal verzend.
Super, hier heb ik zeker wat aan!

- Ik heb specifiek nic salts 50/50 liquid gekocht, echter vanwege het smaakverbod dus ook een 10ml cherry cola flavourdrops smaakje bijgevoegd, vermoed dat dit simpelweg niet sterk genoeg is. Nog een extra flavour ding erbij zal wellicht de verhouding PG/VG weer uit zijn verband rukken, maargoed.
- Ik zal zo eens teruggaan om te vragen of ze ook 1.1 ohm units hebben inderdaad, en hoe ik de smaak kan versterken

Mocht ik dan de ideale combi hebben (ohm, wattage, liquid, etc), ga ik inderdaad eens kijken waar ik deze in bulk vanuit het buitenland kan laten komen, ook met verwisselbare pods. Die Endura S1 moet je, als de coil op is, ook gewoon weggooien, wat naast zonde ook altijd duurder zal zijn.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Al 8 jaar lang gebruik ik Smok TFV8 tanks (eerst een setje Big Baby Beast 5ml totdat het sluitmechanisme van die dingen faalde, daarna de Baby Beast 2ml met 5ml bulb glaasjes), altijd met TFV8 Q2 0,4Ω coils. Die bestelde ik altijd online... Kan nu niet meer dus. En bij geen enkele brick and mortar winkel in de buurt verkopen ze nog TFV8 coils.

Dus gisteren maar eens bij 't Dampertje binnen gestapt om nieuwe tanks aan te schaffen waar ze wel coils van verkopen. Het zijn twee Aspire Huracan Mini geworden. 2ml glaasje is pre-installed maar het "extra glaasje" dat in de verpakking zit is stiekem een 4ml bulb glaasje. Nice.

Mijn zakdampertje (JoyeTech AiO) was ook wel aan vervanging toe dus er ook een Smok ProPod bij genomen. Mijn mods, twee stuks Innokin Coolfire Z80, zijn ondertussen bijna 4 jaar oud en zien er "goed gebruikt" uit maar werken verder nog perfect... Mijn trip naar 't Dampertje was al duur genoeg zo, dus die nog maar even niet vervangen. Binnenkort zijn ook de twee oudste van mijn vier 18650 accu's wel aan vervanging toe maar die trek ik tzt wel van nkon. All in all kan ik er weer even tegenaan.

Ondertussen bijna 12 jaar aan het dampen, begonnen met NuCig cigalikes, daarna klassieke eGo 510 + Vivi Nova, vervolgens Aspire Nautilus met verschillende mods, ook nog geëxperimenteerd met een Tayfun maar dat beviel niet erg, maar dus 2/3 van die tijd doorgebracht met Smok Baby's en die geweldige TFV8 Q2 0,4Ω coils. Zal even wennen zijn, die nieuwe Huracans, maar de eerste indruk is positief. Makkelijk te vullen, coils makkelijk te vervangen, antilek-design. De hit is wat minder "wollig" dan die van de Smok tanks maar het doet wat het moet doen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Mx. Alba Er is nog best veel te krijgen van SMOK, kijk eens op lepetitvapoteur.com en zoek op TFV8 en laat je verbazen ;)

Overigens denk ik dat er inmiddels beter spul te krijgen is imho. Zelf damp ik graag de laatste tijd met een Vaporesso Luxe XR Max. Compact, toch erg krachtig en goede damp/smaak. Werken met de pnp coil reeks (imo een van de beste coils).

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 27-01-2024 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:08

duderuud

Sliden is koel

Ik bestel al een paar jaar TFV8 coils, vrij eenvoudig te krijgen hoor online...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Nou ja, eigenlijk ben ik wel blij met die nieuwe tankjes. Beter design dan de Smok TFV8 Baby op meerdere fronten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
inmiddels is mijn voopoo drag x de geest aan het geven en aangezien ik hier nog tal van coils voor heb liggen probeerde ik die online te bestellen (levering voor BE)
maar ik kan gewoon geen betrouwbare webshop meer vinden ... wat the hell is er aan het gebeuren in het vape landschap in BE en NL ???

LPV levert niet naar BE

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfp4ck op 14-02-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
Vreemd dat LPV niet naar BE levert terwijl leveringen naar NL geen probleem voor me is is. Ligt het niet aan de recent beperkte betaalwijze (PP)? Is anders een ritje naar Duinkerke geen optie voor je?

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:44
Ook maar weer de stoute schoenen aangetrokken en mijn vaper uit de kast getrokken. Begon toch weer te jeuken en sinds een half jaar steek ik toch weer geregeld een peuk op. Gelukkig werkt het nog prima, maar heb toch een Vaporesso luxe XR Max erbij besteld omdat die een stuk handzamer is dan degene die ik nu gebruik. (Nogsteeds de Smok Mag + Vaporesso SKRR tank)
Gelijk een bestelling geplaatst bij LPV om zelf maar eens wat te gaan mengen en mixen. Ben benieuwd. Tis vandaag de dag een stuk lastiger geworden om je geliefde smaakjes te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulligan op 15-02-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
LPV komt in aanmerking voor de aller slechtste website award, allemachtig zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07
Want?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
jmxd schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:35:
Als je er voor de eerste keer op komt kan ik me dat wel voorstellen, maar als je er (als vaste klant) vaker komt weet ik de weg goed te vinden hoor ;-)

Het loont wel om hun acties in de gaten te houden. Ze hebben regelmatig 20% en 30% korting op de producten en bij een grote bestelling loopt dat aardig op (en je krijg voor elke 10 euro weer 1 euro tegoed voor de volgende keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
jmxd schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:35:
Gisteren voor het eerst daar een bestelling gedaan, maar geen klachten en producten zijn al verstuurd. Hoezo slechte site? Vind het zelf vrij overzichtelijk. Wel een beetje traag, maar kan ook aan mijn VPN liggen. Calculator was ook erg handig voor DIY producten. Nee, totaal geen klagen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Bulligan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Gisteren voor het eerst daar een bestelling gedaan, maar geen klachten en producten zijn al verstuurd. Hoezo slechte site? Vind het zelf vrij overzichtelijk. Wel een beetje traag, maar kan ook aan mijn VPN liggen. Calculator was ook erg handig voor DYI producten. Nee, totaal geen klagen eerlijk gezegd.
Helemaal mee eens. In het verleden hier veel besteld naar volle tevredenheid. Inmiddels een stuk minder(vanwege de prijs). Alles is hier zo goed als DIY geworden. Voorgedraaide coils van AliExpress), aroma komt uit Polen, jerrycans met VG van FlavourBoss en nicotine van Hiliq. De hardware bestel ik echter nog wel bij LPV.

[ Voor 13% gewijzigd door mad-dog op 16-02-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
Haalde zelf altijd bij de locale sigaretten boer, maar die is er helaas mee gestopt, zag de LPV site en de CBD liquids, iemand hier ervaring ermee? Is het lekker en hoeveel mg CBD heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
mad-dog schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Helemaal mee eens. In het verleden hier veel besteld naar volle tevredenheid. Inmiddels een stuk minder(vanwege de prijs). Alles is hier zo goed als DIY geworden. Voorgedraaide coils van AliExpress), aroma komt uit Polen, jerrycans met VG van FlavourBoss en nicotine van Hiliq. De hardware bestel ik echter nog wel bij LPV.
Thanks voor de tips. Ben net weer begonnen en nieuw in de DIY. Nu alles bij LPV besteld, maar als het bevalt en alles goed verloopt met zelf mixen en mengen dan zal ik eens verder kijken om groter en goedkoper in te slaan🤪.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik ben ook erg tevreden over LPV, snelle levering, DIY functionaliteit is erg handig, mooie kortingen, je wordt goed op de hoogte gehouden enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Heb gisteren ook een bestelling gedaan bij LPV.

Heb alleen via bank overschrijving gedaan.
Hoe lang zou het ongeveer duren dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
lifeguard schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:24:
Heb gisteren ook een bestelling gedaan bij LPV.

Heb alleen via bank overschrijving gedaan.
Hoe lang zou het ongeveer duren dan ?
Zodra je een verzendbevestgiging hebt 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
renzo4000 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:32:
[...]

Zodra je een verzendbevestgiging bent 2 dagen.
Ok bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn hier (ex) verstokte rokers of personen die verstokte rokers van decennia sigaretten hebben kunnen overhalen op een echt goed alternatief systeem en vloeistoffen zonder teveel knopjes e.d.? niet voor mij overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
n00bs schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:16:
Zijn hier (ex) verstokte rokers of personen die verstokte rokers van decennia sigaretten hebben kunnen overhalen op een echt goed alternatief systeem en vloeistoffen zonder teveel knopjes e.d.? niet voor mij overigens.
Simpel podsysteem zoals de Vaporesso xros 3 en liquids met 12mg nicotine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

renzo4000 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:56:
[...]

Simpel podsysteem zoals de Vaporesso xros 3 en liquids met 12mg nicotine.
Thanks ik rook zelf dus niet, maar ter vervanging van reguliere malboro of camel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
n00bs schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:35:
[...]

Thanks ik rook zelf dus niet, maar ter vervanging van reguliere malboro of camel?
Kijk, als diegene echt wil stoppen met roken dan is vapen een(minder schadelijk) alternatief om de verslaving van de sigaret op te vangen. Het gaat echter nooit de sigaret vervangen en dat moet je ook niet willen.

Er zijn tabakssmaakjes te verkrijgen maar het gaat nooit dezelfde beleving zijn(gelukkig!). Er zijn vaak proefpakketjes te krijgen met verschillende smaken, zo kan je ontdekken wat je lekker vindt of niet. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Bulligan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Gisteren voor het eerst daar een bestelling gedaan, maar geen klachten en producten zijn al verstuurd. Hoezo slechte site? Vind het zelf vrij overzichtelijk. Wel een beetje traag, maar kan ook aan mijn VPN liggen. Calculator was ook erg handig voor DIY producten. Nee, totaal geen klagen eerlijk gezegd.
Alles netjes binnen gekregen vandaag. Dus helemaal geen klagen. Volgende winkelmand alweer gevuld. Gewoon top site.

Morgen ff wat dingen mixen en mengen een paar dagen/weken laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb van mijn 13de tot mijn 34 ste gerookt.
4 jaar geleden overgestapt naar een simpele Nautilus tank en eleaf batterij.
Als vloeistof hangsen mix tussen usa mix. Red usa mix en tabacco mix
Dat bevalt mij prima.

Het meest belangrijke advies. Wanneer er een smaak bevalt. Bestel een hoop... Niks is zo vervelend om na 1 maand weer ergens anders aan te moeten wennen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
;w Yep, bijna 20 jaar on / off gerookt. Daarna een Voopoo Argus systeem gekocht en echt van de een op andere dag gestopt. Ook echt totaal geen behoefte meer aan een sigaret sinds ik ben begonnen met vapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien dat iemand nog een tip voor mij heeft. Want de vape shops (NL/BE) reageren tot nu toe gewoon niet... Ik zoek een vervanger van een liquid (50:50) dat qua "smaak" veel lijkt op Camel Blue.
Het liefst bestel ik gewoon in NL of BE en is de kwaliteit belangrijk (veel komt uit China wat mij niet altijd gerust stelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Laatst online: 18:11
Door alle bomen het bos niet meer zien is voor mijn vraag aardig van toepassing.

Inmiddels al 15 jaar een roker en na verscheidende stoppogingen en vape pogingen vorig jaar bij Elfbar uitgekomen. Met losse voorgevulde pods werkte perfect en was lekker totdat het niet meer verkrijgbaar was en ik de pods niet tot lastig online kan vinden.

Afgelopen week via een grote internationale aanbieder een stapel disposable elfbars gekocht voor de helft van de prijs die ik gewend was, echter, ik wil niet elke dag een heel apparaat weggooien.

Wat zoek ik precies?

Een navulbare elfbar, met andere woorden, een podsysteem die je zelf vult die een soortgelijke ervaring bied als de elfbar. Bestaat er zoiets want ik zie tig mensen die MTL apparaten aanbevelen maar ik snap niks van de coils, liquids etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
n00bs schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:34:
Misschien dat iemand nog een tip voor mij heeft. Want de vape shops (NL/BE) reageren tot nu toe gewoon niet... Ik zoek een vervanger van een liquid (50:50) dat qua "smaak" veel lijkt op Camel Blue.
Het liefst bestel ik gewoon in NL of BE en is de kwaliteit belangrijk (veel komt uit China wat mij niet altijd gerust stelt).
Mijn ervaring is dat achteraf gezien een sigaretten smaak helemaal niet lekker is :D Ben jaren geleden een appel smaakje gaan roken (na heel veel smaken getest te hebben en nooit meer terug gekeken/ Ook nooit meer zin in sigaret gehad terwijl ik op 1,5 pakje per dag zat toen.

Het is niet de smaak die je moet vervangen, maar de gewoonte en nicotine verslaving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
MrXzombie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:17:

Een navulbare elfbar, met andere woorden, een podsysteem die je zelf vult die een soortgelijke ervaring bied als de elfbar. Bestaat er zoiets want ik zie tig mensen die MTL apparaten aanbevelen maar ik snap niks van de coils, liquids etc.
Caliburn A2/Ak2 of A3/AK3 (A2 en A3 hebben een knop, maar werken ook automatisch). geen ervaring met de Elfbar, maar veel makkelijker wordt het niet en navulbare pods.

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 01-03-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
Beakzz schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:20:
[...]

Caliburn A2/Ak2 of A3/AK3 (A2 en A3 hebben een knop, maar werken ook automatisch). geen ervaring met de Elfbar, maar veel makkelijker wordt het niet en navulbare pods.
Dit dan gewoon met 1 ohms pods meebestellen en dan met nicsalt 50/50 vloeistof? Ik geloof dat de nicsalt in elfbar juist het grote verschil maakt ten opzichte van andere vloeistoffen. Weet je ook hoelang zo’n coil in zo’n pod meegaat? Ik lees online vanuit de fabrikant rond de 10 dagen, kan jij dit bevestigen?

Bedankt in elk geval voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Beakzz schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Mijn ervaring is dat achteraf gezien een sigaretten smaak helemaal niet lekker is :D Ben jaren geleden een appel smaakje gaan roken (na heel veel smaken getest te hebben en nooit meer terug gekeken/ Ook nooit meer zin in sigaret gehad terwijl ik op 1,5 pakje per dag zat toen.

Het is niet de smaak die je moet vervangen, maar de gewoonte en nicotine verslaving.
Is niet voor mij ;) en geloof me dit gaat niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
MrXzombie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:40:
[...]

Dit dan gewoon met 1 ohms pods meebestellen en dan met nicsalt 50/50 vloeistof? Ik geloof dat de nicsalt in elfbar juist het grote verschil maakt ten opzichte van andere vloeistoffen. Weet je ook hoelang zo’n coil in zo’n pod meegaat? Ik lees online vanuit de fabrikant rond de 10 dagen, kan jij dit bevestigen?

Bedankt in elk geval voor het meedenken!
Er zitten altijd 2 pods bij dus kan je eerst testen. Zelf gebruik ik de 0.9 ohm. Hou het niet echt in de gaten hoe lang ik er mee doe gezien ik er altijd 2 bij mij heb en 3 door elkaar gebruik, maar zou uit gaan van een 1-2 weken (afhankelijk van hoeveel je dampt)

Zelf damp ik al jaren AraMax! Apple (geloof ook 50/50) ondertussen op 3mg dus kan weinig zeggen over niscalt verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
MrXzombie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:17:
Door alle bomen het bos niet meer zien is voor mijn vraag aardig van toepassing.

Inmiddels al 15 jaar een roker en na verscheidende stoppogingen en vape pogingen vorig jaar bij Elfbar uitgekomen. Met losse voorgevulde pods werkte perfect en was lekker totdat het niet meer verkrijgbaar was en ik de pods niet tot lastig online kan vinden.

Afgelopen week via een grote internationale aanbieder een stapel disposable elfbars gekocht voor de helft van de prijs die ik gewend was, echter, ik wil niet elke dag een heel apparaat weggooien.

Wat zoek ik precies?

De Elfa Pro Elfbar Kit misschien? Daarvan is de batterij oplaadbaar en herbruikbaar maar vervang je alleen de pods? Zelfde merk, misschien ook zelfde smaakjes? Is bij verschillende buitenlandse webshops nog wel te krijgen geloof ik.

Ik heb zelf een Voopoo Argus systeem. Mega simpel, je koopt pods die je alleen hoeft te vullen met liquid naar keuze en na een paar weken gebruik vervangt.
Beakzz schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Dit is overigens ook mijn ervaring en zou ik ook adviseren. Heel lang gezocht naar een smaak die sigaretten kon evenaren maar dat was er gewoon niet echt. Appel is nu ook mijn favoriet en daily driver, afgewisseld met een polar mint. Sindsdien ook totaal geen zin meer in een gewone sigaret.

[ Voor 28% gewijzigd door virofi op 02-03-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
virofi schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:12:
[...]

De Elfa Pro Elfbar Kit misschien? Daarvan is de batterij oplaadbaar en herbruikbaar maar vervang je alleen de pods? Zelfde merk, misschien ook zelfde smaakjes? Is bij verschillende buitenlandse webshops nog wel te krijgen geloof ik.

Ik heb zelf een Voopoo Argus systeem. Mega simpel, je koopt pods die je alleen hoeft te vullen met liquid naar keuze en na een paar weken gebruik vervangt.

[...]
Ik heb die pro versies al gehad alleen de pods zijn met regelmaat lek, hebben slechte coils en zijn over het algemeen duur.

Ik heb inmiddels een winkelmandje gevuld bij vapesale24.store

• uwell G3 pro
• lading reserve pods
• 2X60ml nasty juice en dan hopen dat er wat goeds tussen zit haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
20% korting bij LPV met code “ APRIL20”, t/m zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zover mijn zoektocht gestaakt voor Camel blue alternatief voor mijn moeder. Ik wist het niet, maar wat ik kon vinden, mag niet online verkocht worden... logica natuurlijk, liever mensen aan de sigaretten houden (verdiend de staat meer aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwessels555
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-09 08:27
@Bulligan De code is AVRIL20, dus de Franse vertaling voor april.
Pagina: 1 ... 102 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.