Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 104 Laatste
Acties:

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 07:54
Afgelopen maand een Juul gekocht, en sindsdien geen trek meer in een sigaret.

Nou rookte ik al eigenlijk vrij weinig, alleen maar "sociaal" of wanneer ik wat had gedronken. Maar sinds de juul heb ik geen last meer van een laag asfalt in m'n keel de volgende ochtend. Het nicotine gehalte is best hoog, maar na 5 trekjes heb ik eigenlijk al genoeg gehad en doe ik ongeveer een week met 1 cartridge (0,7ML).

Voor diegene die wel is in de VS komen is het zeker de moeite waard om te proberen. :)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik heb hulp nodig om m'n eigen vergaarde info te checken (wat een oerwoud dat vapen). Stevige roker, sinds paar dagen aan de vape, samen met m'n vrouw en we zijn onwijs enthousiast. Niet meer analoog gerookt sinds onze Justfog q16's in de bus vielen. Ik heb uit enthousiasme ook nog q14's besteld. Daar ga ik mee rondlopen en vrouwtje houdt de q16's.

Alleen merk ik nu al de tekortkomingen van de Justfogs. Batterijcapaciteit te klein en de tank eigenlijk ook. Kortom ik wil wat groter, en zelf gaan mixen. Ik vind 100% VG een fijner idee dan andere verhoudingen met PG. De nicotine geeft me genoeg TH, en ik denk dat wat warmer dampen nog fijner is (de justfog is variabel en met wat hoger voltage vind ik lekkerder). Ik ben MTL damper, geen belang bij DL denk ik, mede vanwege mijn oude 30 jaar durende slechte en waarschijnlijk moeilijk af te leren gewoonte van MTL analoog roken.

Ik geef volgens mij ook niet om smaakjes, dus ik heb al een smaakloze liquid besteld om te kijken of dat wat is (met 18 mg vitamine N). Daarnaast al heftig aan het bij elkaar zoeken van spulletjes voor DIY liquids op alieexpress.

Maar nu mijn eigenlijke vraag: ik wil een "betere" damper. Na al het speurwerk kwam ik op de Innokin Zenith clearo uit, op menige site verkozen als beste voor MTL, en ook handig na te vullen via de top. Dat ding wordt verkocht met mod voor rond de 40/50 euro. Maar die mod heeft een ingebouwde batterij, ik wil graag met losse. Hoe bepaal ik nou op welke mods die nog meer past? En zit ik dan gelijk vast aan Innokin voor alle randapparatuur die erbij hoort? Is er ook iets van universele of uitwisselbare merken?

Bomen en bos, zie ze beide niet meer.

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 15:03
Kon het toch niet laten. Zojuist Smok Mag 225w Kit besteld, met een groter glas voor de tank, zodat ie 8ml is en 2x Sony VTC6 batterij. Heb geen reviews gelezen of iets, zag er gewoon gelikt uit. Zit een TFV12 Prince tank op. Kan er altijd nog wat anders op zetten indien nodig. Hoop dat ie bevalt. Mijn uitbreidingen gaan rap.

Nu maar hopen dat ik begrijp hoe ik alles kan instellen. Kan niet wachten tot ie binnen is. Zal snel wat foto's en eerste ervaring delen.

Wilde eerst een 2e cascade one plus se bij bestellen. Want ben er zeer tevreden over en wou niet met minder doen als er onverwachts iets stuk gaat. Heb nog wel wel mijn Mig Vapor Minion en een Mig Vapor Morpheus (door hun fout), maar die halen het bij lange na niet met de cascade.

@Mar2zz
Als ik jou was zou ik ook kijken voor een mod met meer geavanceerde optie en losse batterijen. Kwa smaak kan ik je niet helpen. Dat is heel persoonlijk en ben zelf ook nog steeds aan het zoeken. Ik hou van variatie en zoetigheid. 70vg/30pg verhouding meestal of hogere vg. Vaak kun je op diverse sites proefpakketjes bestellen en ik hou gewoon bij wat ik heb geprobeerd en wat ik er van vond.

Kwa batterij vind ik, mijn cascade bijvoorbeeld, ook een probleem. Ik ben geen stevige damper maar vind wel dat ie snel leeg is. Vandaar mijn nieuwe aankoop of eventueel aanschaf van een "backup" set of extra batterijen.

[ Voor 70% gewijzigd door Bulligan op 27-08-2018 01:37 ]

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:35
Mar2zz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:44:
Ik heb hulp nodig om m'n eigen vergaarde info te checken (wat een oerwoud dat vapen). Stevige roker, sinds paar dagen aan de vape, samen met m'n vrouw en we zijn onwijs enthousiast. Niet meer analoog gerookt sinds onze Justfog q16's in de bus vielen. Ik heb uit enthousiasme ook nog q14's besteld. Daar ga ik mee rondlopen en vrouwtje houdt de q16's.

Alleen merk ik nu al de tekortkomingen van de Justfogs. Batterijcapaciteit te klein en de tank eigenlijk ook. Kortom ik wil wat groter, en zelf gaan mixen. Ik vind 100% VG een fijner idee dan andere verhoudingen met PG. De nicotine geeft me genoeg TH, en ik denk dat wat warmer dampen nog fijner is (de justfog is variabel en met wat hoger voltage vind ik lekkerder). Ik ben MTL damper, geen belang bij DL denk ik, mede vanwege mijn oude 30 jaar durende slechte en waarschijnlijk moeilijk af te leren gewoonte van MTL analoog roken.

Ik geef volgens mij ook niet om smaakjes, dus ik heb al een smaakloze liquid besteld om te kijken of dat wat is (met 18 mg vitamine N). Daarnaast al heftig aan het bij elkaar zoeken van spulletjes voor DIY liquids op alieexpress.

Maar nu mijn eigenlijke vraag: ik wil een "betere" damper. Na al het speurwerk kwam ik op de Innokin Zenith clearo uit, op menige site verkozen als beste voor MTL, en ook handig na te vullen via de top. Dat ding wordt verkocht met mod voor rond de 40/50 euro. Maar die mod heeft een ingebouwde batterij, ik wil graag met losse. Hoe bepaal ik nou op welke mods die nog meer past? En zit ik dan gelijk vast aan Innokin voor alle randapparatuur die erbij hoort? Is er ook iets van universele of uitwisselbare merken?

Bomen en bos, zie ze beide niet meer.
Welke set de beste voor je is, dat is heel persoonlijk. Ik heb zelf ook een Q16 en in principe zijn dat al behoorlijk goede MTL's.

In principe zijn de meeste clearo's uitwisselbaar in zekere zin, de connectorpin is voor kleinere mods doorgaans een "510" en die kan je uitwisselen. Ik heb voor de grap wel eens m'n clearo van m'n Q16 op m'n Vaporesso Swag gezet, best grappig en zolang ik onder de 20 watt bleef werkte dat nog eens prima ook :-P

100% VG zou ik je voor een MTL niet aanraden, grote kans op dry-hits en snel vervuilde coils. 100% VG is namelijk veel te stroperig voor de doorgaans kleinere spoelen in een MTL.

Ik heb als onervaren damper wel eens 100% VG in m'n Q16 gedaan, het werkte maar daar was alles ook mee gezegd. Smaakte niet zo best en na 1 flesje was m'n coil verstopt.

Voor de smaak maakt het niet uit als je daar niks om geeft (als zou ik me daar voor nu niet blind op staren, kans is groot dat je dan toch "iets" gaat missen, probeer desnoods tabaksmaakjes). Ik ben zelf ook niet zo van de mierzoete rommel enz, ik damp tabaksmaakjes, al jaren. Als je écht zonder smaak wilt gaan dampen, tja, dan kan je 100% VG wel doen, de daadwerkelijk smaakdrager is namelijk PG.

Ik weet alleen niet of de Nic een bepaalde eigen smaak heeft, smakeloos zal dat niet helemaal zijn ben ik bang.

Adjust non olet, plerumque...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
100%vg heeft wel nadelen. Het draagt de smaak heel slecht. Dus als je smaak wil is dat een issue.

En je hebt 0 throathit, dat vond ik zelf erg onprettig.

Daarnaast kunnen inderdaad veel wicks er niet lekker mee om gaan

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:58

duderuud

Sliden is koel

Wellicht interessant voor iemand hier. Cloudhouse Vapor stopt ermee dus hoge kortingen:
All remaining TFA, Capella, Flavour Art, Cloudhouse, SnG and Flavorah concentrates are now 75% off. TFA flavors as low as €2,50 for 100ml! Use coupon code "75off"..

Mount Baker Vapor and Coval Concentrates are now 50% off. Use coupon code "mbv50" to get your discount.

All shortfills and mixed juice are now 40% off. This includes MBV, SnG, and Coval. Use code "shake40" for your discount.

Motor-Forum.nl

• Mar2zz
Ik ben vandaag naar dampshop in Groningen geweest om een starter DIY liquid kit te kopen. Gelijk maar even 3 fruitsmaken geproefd omdat het daar kan. En... Fantastisch! Weg met tabaksmaken. Watermeloen 😍. Heb aroma van vampire erbij gehaald, Pink (candy?), en dat is ook megalekker. Zuurstok / suikerspin-achtig.

Scheelt nogal, grote fles base erbij, paar nicshots, en je maakt voor een kwart van de prijs zelf. En het mengen is ook nog een leuke hobby. Dus ook maar gelijk een gereedschapskist bij de action gehaald om al die spullen in op te bergen. Stoppen met roken is gewoon leuk zo. Of moet ik beginnen met dampen noemen?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Collega van me droeg een Pax Era bij zich. Goddomme, wat een slick ding. :9

• Bulligan
Bestelling van mijn Smok Mag is binnen. Helaas was het standaard glaasje al gebroken, maar gelukkig had ik sowieso het glaasje mee besteld om er een 8ml tank van te maken. Dit is overigens ook opgelost met de verkoper, krijg bij volgende bestelling een extra 8ml glas en eventueel setje rubbers omdat die ook beschadigd waren door de breuk.

Tot nu toe dik tevreden. Ligt heerlijk in de hand en was even zoeken naar de juiste instelling. Zit geen manual bij over alle opties en hoe die in te stellen maar na het kijken van wat tutorials ben ik er uit gekomen en vind ik hem beter dan mijn vaporesso setje.

Zal eerdaags wat foto's plaatsten van alle mods die ik inmiddels heb en wat meer ervaringen delen over de Smok Mag.

• TakeAway
  • Laatst online: 29-12-2025
Hooli-gan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:29:
Bestelling van mijn Smok Mag is binnen. Helaas was het standaard glaasje al gebroken, maar gelukkig had ik sowieso het glaasje mee besteld om er een 8ml tank van te maken. Dit is overigens ook opgelost met de verkoper, krijg bij volgende bestelling een extra 8ml glas en eventueel setje rubbers omdat die ook beschadigd waren door de breuk.

Tot nu toe dik tevreden. Ligt heerlijk in de hand en was even zoeken naar de juiste instelling. Zit geen manual bij over alle opties en hoe die in te stellen maar na het kijken van wat tutorials ben ik er uit gekomen en vind ik hem beter dan mijn vaporesso setje.

Zal eerdaags wat foto's plaatsten van alle mods die ik inmiddels heb en wat meer ervaringen delen over de Smok Mag.
Mijn Smok Mag ligt bij de douane... :O
De Zeus dual RTA is wel binnen, ben erg benieuwd!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:47
Ok, domme vraag misschien. Maar ik heb een smok vape pen 22.
Hierbij heb ik een usb kabel gekregen, is het nou slimmer om deze via de computer op te laten of deze kabel in de stekkerdoos van een usb stopcontact lader te duwen?
Nog wel eens gehoord dat als je je telefoon lader gebruikt er teveel stroom binnenkomt voor dit ding, is dit met dat kabeltje verholpen of hoe zit dit precies?

Ik hou persoonlijk niet van usb laden, maar dit is een ding voor erbij op mijn werk.
Voor de rest hou ik het lekker bij losse battarij laders.

Moet wel zeggen dat de smok vape pen 22 het erg goed doet met de nieuwe strip coils, dit terwijl ik aardig zwaar gewend ben :p.

• 418O2
  • Nu online
Met USB laad ik zelf alleen als het niet anders kan en ik erbij ben. En ik hou de temperatuur in de gaten

Batterijen houden er inderdaad niet van om te snel te worden opgeladen, is slecht voor de levensduur ook

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:10:
Batterijen houden er inderdaad niet van om te snel te worden opgeladen, is slecht voor de levensduur ook
Dat is een allang achterhaalde theorie, de meeste gebruikte, populaire batterijen kan je zonder problemen laden op gemiddeld 1A zonder dat ze gelijk een stuk minder lang meegaan. Vroeger gold dit misschien, maar met de huidige batterijen een stuk minder, technologisch zijn de batterijen een stuk verbeterd, zie ook het linkje hieronder van Mooch.
De Sony VTC5 en 5A laadt ik standaard op 2A, precies tussen de Maxlife Rate en Standard Rate in. Dat de batterijen daardoor iets korter meegaan dan op de Maxlife Rate, dat deert mij niet zo veel. Of ik de batterijen 100x kan opladen op Maxlife Rate of 97x op de Standard Rate, is naar mijn mening, verwaarloosbaar.
De LG HG2 batterijen laad ik met 1A op, ook hier weer precies tussen de Maxlife Rate en Standard Rate in.
Dat sneller laden per definitie dus slecht voor de levensduur is, is in mijn ogen een fabeltje en geldt alleen als je ze echt gaat pushen met 3A of 4A.

Zie :
https://www.e-cigarette-f...b5a78277bf74-jpeg.713547/

• TakeAway
TakeAway schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Mijn Smok Mag ligt bij de douane... :O
De Zeus dual RTA is wel binnen, ben erg benieuwd!
En binnen :P
Hij is wel groot! Ter vergelijking de Vaporesse Swag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JJDX3tWwPaGssqonaDsbrRcM/full.jpg?nohitcount=1

• Bulligan
TakeAway schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:22:
[...]

En binnen :P
Hij is wel groot! Ter vergelijking de Vaporesse Swag
[afbeelding]
Nice. Heb zelf de black gun metal. Prism was niet op voorraad maar was wel mijn eerste keus.

Hij ligt zeer lekker in de hand, wat zwaar in gewicht. Kwa smaak ben ik nog wel op zoek naar de juiste instelling om mijn vaporesso cascade one plus, (baby se tank, met mesh coil) te evenaren..... Vind die iets voller van smaak en minder branderig op de keel. Misschien zet ik die tank wel op de mod mocht ik het niet kunnen vinden met de Smok prince.

• TakeAway
Hij ligt zeker zwaar in de hand en dan zitten de batterijen er nog niet eens in(dacht dat het bij de Ali deal zat, dus nabesteld in NL), was al best tevreden met de Swag, echter heeft de vrouw hem gekaapt, met hele zoete Bananarilla. dus heb er nog niet veel mee kunnen doen. Maar mocht er iemand een review willen zien van de Smok mag kit dan hoor ik het graag. Dat geldt natuurlijk ook voor de Geek vape Zeus.

• DanceM0nkey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-08-2025
*knip* spam.

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 04-09-2018 16:14 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:46

LankHoar

Langharig tuig

Ik heb nul ervaring met vapen, maar overweeg het als vervanging voor mijn "af en toe" sigaret (ik ben ~4 jaar gestopt met roken, en rook zo nu en dan in de weekends/speciale gelegenheden). Wel rook ik tegenwoordig af en toe een IQOS, echter zie ik dat niet als een goed alternatief tegenover "analoge" sticks. De OP gaf me al veel informatie (super), echter zit ik nog wel met wat vragen. O.a. snap ik nog maar weinig van wat ik allemaal nodig heb om te beginnen (de Duitse filmpjes helpen niet, want mijn Duits is sehr slecht).

Op aanraden overweeg ik een Justfog Q16 starter kit te kopen: https://www.rookwinkel.nl...tfog-q16-starter-kit.html

Echter, is dit voldoende, of heb ik nog meer nodig? Het liefst geef ik niet al te veel geld uit, omdat ik het maar af en toe gebruik en er nog geen ervaring mee heb.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

LankHoar schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:34:
Ik heb nul ervaring met vapen, maar overweeg het als vervanging voor mijn "af en toe" sigaret (ik ben ~4 jaar gestopt met roken, en rook zo nu en dan in de weekends/speciale gelegenheden). Wel rook ik tegenwoordig af en toe een IQOS, echter zie ik dat niet als een goed alternatief tegenover "analoge" sticks. De OP gaf me al veel informatie (super), echter zit ik nog wel met wat vragen. O.a. snap ik nog maar weinig van wat ik allemaal nodig heb om te beginnen (de Duitse filmpjes helpen niet, want mijn Duits is sehr slecht).

Op aanraden overweeg ik een Justfog Q16 starter kit te kopen: https://www.rookwinkel.nl...tfog-q16-starter-kit.html

Echter, is dit voldoende, of heb ik nog meer nodig? Het liefst geef ik niet al te veel geld uit, omdat ik het maar af en toe gebruik en er nog geen ervaring mee heb.
Zo'n just fog ding is prima als starterkit. Als 't echt voor feestjes en dingen is kun je ook pods overwegen, das wat compacter nog.

https://www.zwoofs.nl/justfog-c-601-kit/ zoiets dus. En dit is een andere winkel, maar Rookwinkel heeft vast ook zoiets, en is ook een prima zaak. Belangrijk is dat de pod die je koopt hervulbaar is, anders moet je steeds nieuwe pods kopen en das duur.

Naast die kit die jij linked heb je niets anders nodig, behalve af en toe een nieuwe coil en uiteraard liquid.

Als je in de buurt van Zwoofs, Rookwinkel of Smooxx woont zou ik er gewoon eens langsgaan. Alle 3 geven ze prima advies.

Edit: Andere winkels vast ook, maar daar heb ik geen ervaring mee ;)

• 1nsane
LankHoar schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:34:

Q16 is echt een prima kit. Gebruik hem tot op heden nog steeds ook al ben ik een ervaren vaper.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

_Mystikal_ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:11:
[...]

Zo'n just fog ding is prima als starterkit. Als 't echt voor feestjes en dingen is kun je ook pods overwegen, das wat compacter nog.

https://www.zwoofs.nl/justfog-c-601-kit/ zoiets dus. En dit is een andere winkel, maar Rookwinkel heeft vast ook zoiets, en is ook een prima zaak. Belangrijk is dat de pod die je koopt hervulbaar is, anders moet je steeds nieuwe pods kopen en das duur.

Naast die kit die jij linked heb je niets anders nodig, behalve af en toe een nieuwe coil en uiteraard liquid.

Als je in de buurt van Zwoofs, Rookwinkel of Smooxx woont zou ik er gewoon eens langsgaan. Alle 3 geven ze prima advies.

Edit: Andere winkels vast ook, maar daar heb ik geen ervaring mee ;)
Oke cool, dus dan word het voor mij waarschijnlijk de Q16. Ik vind die pods namelijk geen gezicht :P Qua prijs maakt het weinig uit, dus dan toch liever iets beters. Ik zocht al eens op Q16 in deze thread en zie er toch vooral goede dingen over terugkomen :)

• Mar2zz
Ik ben ook met q16 begonnen. Prima sigaretvervanger. Tip, koop gelijk extra glaasje bij, die van mij was na 1x vallen gebroken. Laat op de avond, dus meer dan 24 uur zitten gorgelen met dat ding door de ductape. Ze worden geleverd met 2 coils, daar doe je ongeveer een week of twee mee. (Mijn vrouw wel, ik een week, maar damp ook meer).

Ik heb ondertussen een istick Pico met een meloo 3 tank erbij. Die melooo moet (ik krijg m niet eerst in de mond) direct de longen in en dat is ook best lekker na even wennen. Dus ik wissel ze af. De justfog kan ook prima op terrasjes. M'n Pico niet die geeft asociale wolken.

Wat ik leuk vind aan de Pico (kan dat ook met andere mods):
Custom logo

[ Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 04-09-2018 19:20 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb nu een extra mod gehaald, de Smok X-Priv + V12 Prince T10 naast mijn Pico25. De Pico is meer voor onderweg want die heeft al wat te verduren gehad en schade geleden. De Smok is voor thuis en hopelijk binnenkort een 5ml glaasje, die onzin met die 2ml glaasjes schiet niet op.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Mar2zz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:14:
Ik ben ook met q16 begonnen. Prima sigaretvervanger. Tip, koop gelijk extra glaasje bij, die van mij was na 1x vallen gebroken. Laat op de avond, dus meer dan 24 uur zitten gorgelen met dat ding door de ductape. Ze worden geleverd met 2 coils, daar doe je ongeveer een week of twee mee. (Mijn vrouw wel, ik een week, maar damp ook meer).

Ik heb ondertussen een istick Pico met een meloo 3 tank erbij. Die melooo moet (ik krijg m niet eerst in de mond) direct de longen in en dat is ook best lekker na even wennen. Dus ik wissel ze af. De justfog kan ook prima op terrasjes. M'n Pico niet die geeft asociale wolken.

[afbeelding]
Met glaasje bedoel je de tank waar het liquid in zit? Ik wil er daar eigenlijk sowieso wel 2 van hebben, dan kan ik wat makkelijker experimenteren met smaakjes. Ik begin met een tabaksmaak en menthol, want die vind ik in gewone sigaretten altijd wel tof.

Overigens woon ik in Praag, en helaas hebben ze hier niet net zo'n complete starterskit als bij Rookwinkel, dus moet ik hem zelf enigszins samenstellen (er zit al dit in: 1x J-Easy 9 Battery 900mAh, 1x Q16 Clear Gauge , 1x Glow Head 1,6Ω (3,2V-4,4V). Daarom heb ik nog een paar extra vragen:
- Kan ik beter 1,4 ohm of 1,6 ohm glow heads bijkopen? Ik houd altijd wel van een stevige TH (althans, ik rook altijd zware shag/sigaretten zonder filter of zwaardere sigaretten).
- Door alle verschillende merkjes liquids zie ik door de bomen het bos niet echt meer. Enige merken die goed zijn om mee te experimenteren? Ik zie dat ze ook proefpakketjes hebben met paar ml van allerlei soorten, misschien doe ik ook wel zoiets. -EDIT- ik moet het idd volgens mij maar gewoon uitproberen, heb al e.e.a. aan filmpjes bekeken en het is nogal persoonlijk. Mensen die ook een Q16 hebben: hoeveel mg nicotine raad je me aan om mee te beginnen, gebaseerd op bovenstaande info? :)
- Kan ik een gewone USB oplaadkabel gebruiken? Ik zie tegenstrijdige dingen als ik door deze thread heen scroll :)

Wederom bedankt!

-EDIT- Dit is toch wel ff wat anders dan een keer een ander merk sigaretten kopen, haha :P Vind het nog leuk ook om er over te lezen enzo, zie er al helemaal naar uit om straks deze vape te kopen :D

[ Voor 9% gewijzigd door LankHoar op 04-09-2018 21:41 ]

• 1nsane
Mar2zz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:14:

[afbeelding]
Je hebt ook een Q16c tank geloof ik die is volgens mij van kunststof, gaan de zelfde coils in maar is minder breekbaar.

• 1nsane
LankHoar schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:20:
[...]

Met glaasje bedoel je de tank waar het liquid in zit? Ik wil er daar eigenlijk sowieso wel 2 van hebben, dan kan ik wat makkelijker experimenteren met smaakjes. Ik begin met een tabaksmaak en menthol, want die vind ik in gewone sigaretten altijd wel tof.

Overigens woon ik in Praag, en helaas hebben ze hier niet net zo'n complete starterskit als bij Rookwinkel, dus moet ik hem zelf enigszins samenstellen (er zit al dit in: 1x J-Easy 9 Battery 900mAh, 1x Q16 Clear Gauge , 1x Glow Head 1,6Ω (3,2V-4,4V). Daarom heb ik nog een paar extra vragen:
- Kan ik beter 1,4 ohm of 1,6 ohm glow heads bijkopen? Ik houd altijd wel van een stevige TH (althans, ik rook altijd zware shag/sigaretten zonder filter of zwaardere sigaretten).
- Door alle verschillende merkjes liquids zie ik door de bomen het bos niet echt meer. Enige merken die goed zijn om mee te experimenteren? Ik zie dat ze ook proefpakketjes hebben met paar ml van allerlei soorten, misschien doe ik ook wel zoiets. -EDIT- ik moet het idd volgens mij maar gewoon uitproberen, heb al e.e.a. aan filmpjes bekeken en het is nogal persoonlijk. Mensen die ook een Q16 hebben: hoeveel mg nicotine raad je me aan om mee te beginnen, gebaseerd op bovenstaande info? :)
- Kan ik een gewone USB oplaadkabel gebruiken? Ik zie tegenstrijdige dingen als ik door deze thread heen scroll :)

Wederom bedankt!

-EDIT- Dit is toch wel ff wat anders dan een keer een ander merk sigaretten kopen, haha :P Vind het nog leuk ook om er over te lezen enzo, zie er al helemaal naar uit om straks deze vape te kopen :D
Je kan zo’n glaasje ook los kopen ipv de hele tank/clearomizer maar ik snap wat je bedoelt en een 2e clearomizer maar je kan ook een hele 2e kit kopen want duur zijn ze niet.

Normaal gesproken kan je gewoon een normale micro usb kabel gebruiken maar probeer wel een lader te gebruiken die niet meer dan 1A is voor de zekerheid.

Hoeveel nicotine is persoonlijk, zware rokers raad ik boven de 15mg aan maar op 9 tot 12mg zou ook prima moeten zijn.

Of je een 1,6ohm of 1,2ohm neemt is ook persoonlijk, ik heb beide gebruikt maar doe nu de 1,2ohm, is toch wat meer damp en smaak.

• Mar2zz
1nsane schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:17:
[...]

Je kan zo’n glaasje ook los kopen ipv de hele tank/clearomizer maar ik snap wat je bedoelt en een 2e clearomizer maar je kan ook een hele 2e kit kopen want duur zijn ze niet.

Normaal gesproken kan je gewoon een normale micro usb kabel gebruiken maar probeer wel een lader te gebruiken die niet meer dan 1A is voor de zekerheid.

Hoeveel nicotine is persoonlijk, zware rokers raad ik boven de 15mg aan maar op 9 tot 12mg zou ook prima moeten zijn.

Of je een 1,6ohm of 1,2ohm neemt is ook persoonlijk, ik heb beide gebruikt maar doe nu de 1,2ohm, is toch wat meer damp en smaak.
Beginnen met hoge nicotine maakt de overstap makkelijker. Ik ben begonnen met 20, na 4 dagen naar 16, 4 dagen erna naar 10 en zit nu op 3 (na 2,5 week). Je kan t supersnel afbouwen, tenminste zo is t mij en m'n vrouw gegaan. Ik mix zelf, gebruik nu 1 nicshot van 20mg op 60 ml. De PG vloeistof zorgt voor de Keelkriebels, zo lijkt t meer op sigaretrook. Afbouwen met nicotine en pg verhogen in je liquid is dus een goeie manier om het "niet" te merken.

Met lagere weerstand gaat de temperatuur van je damp omhoog, neemt meer smaak mee en ook iets meer damp. Maar trekt ook de batterij sneller leeg en je liquid gaat sneller op. Eigenlijk is dat dus de duurdere optie. Terwijl je het niet zou merken als je op 1.6 begint en blijft. Zodra je lager gaat ga je ook inzien waarom mensen subohm doen met quadcoils en hoge wattages. Grotere wolken, meer smaak. Als je op budget zit niet aan beginnen. De rabbithole is diep en er is zoveel te krijgen. Vandaag een justfog. Morgen een high-powered quadcoil mechanical met double Clapton crossstitched aliencoils, waarmee je 2ml juice in 1 teug nuttigt 🤣

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Dus dit is bijvoorbeeld alleen een los glas? https://www.rookwinkel.nl...stfog-q16-glass-tube.html

Echter lijkt me dat niet handig om los mee te nemen, mocht ik van smaak willen wisselen on the go? Of mis ik nog iets?

Ik zal eens beginnen met 12mg dan, en eens kijken. Ga van het weekend bij een shop langs en ben benieuwd hoe het me gaat bevallen :)

• Mar2zz
Ja dat is m. Los meenemen voor liquid kan niet inderdaad. Als de smaak van liquid te veel verschilt van elkaar dan moet je ook de coil vervangen. Dus dan is een hele tank handiger. Ik had een cheesecake blueberry erin gegooid en dat was me een potje ranzig. Ik heb de coil weggegooid want ik kreeg t er niet uitgekookt en ook niet uitgedampt. Maar opvolgende fruitsmaken en snoepmaken kunnen heel goed. Zo goed soms dat je er per ongeluk een lekker recept mee ontdekt. Ik gooi nu candy (vampire pinkman) samen met meloen in mijn lievelingsliquid, verhouding 3 op 1. Heerlijk want de smaken complementeren elkaar en soms proef ik ze "los" van elkaar bij een teug. Recept ontdekt doordat ik s morgens pinkman bij een restje meloen gooide voordat ik naar m'n werk ging.

• 1nsane
LankHoar schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:15:
Dus dit is bijvoorbeeld alleen een los glas? https://www.rookwinkel.nl...stfog-q16-glass-tube.html

Echter lijkt me dat niet handig om los mee te nemen, mocht ik van smaak willen wisselen on the go? Of mis ik nog iets?

Ik zal eens beginnen met 12mg dan, en eens kijken. Ga van het weekend bij een shop langs en ben benieuwd hoe het me gaat bevallen :)
Zo'n los glaasje is handig om te hebben voor als je hem laat vallen zodat je niet hoeft te wachten tot er een nieuwe binnen is. Het blijft immers glas, het kan stuk.

Als je echt smaakjes wilt kunnen wisselen "on the go" dan kan je beter de hele clearomizer extra halen:

https://www.zwoofs.nl/justfog-q16-clearomizer/

Anderzijds, je kan ook 2 complete Q16's halen, duur zijn ze niet.

Ik zou in jouw geval denk ik met iets meer Nic beginnen, 15mg ofzo, ik ben toendertijd met 18mg begonnen.

• Bulligan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p96UmuwV70clZm75LyXBbhuz/thumb.jpg

Dit is momenteel mijn setup.

Ik kon het niet vinden met de TFV12 Prince. De Q4 Coil kwam niet in de buurt kwa smaak in vergelijking met de GT Mesh coil van Vaporesso. Wat ik ook voor instelling probeerde. Bovendien was ie binnen 500 puffs al verbrand.
De T10 Coil kwam verrassend genoeg wel in de buurt, maar die begon op gegeven moment vloeistof te spuwen en dat was niet lekker in mijn mond :P . Teven had ik wederom veel last van lekkage.

Was er klaar mee, dus lekker de Baby SE van Vaporesso op de mod. Heerlijk!!!.

Ga nog wel de nieuwe coils proberen van Smok. Kan ze niet niet meer vinden maar kwam onlangs 2 nieuw aangekodigde mesh coils tegen. Misschien dat die het wel halen kwa smaak.

Ben sowieso van plan de SKRR tank te halen van Vaporesso. Past mooi op de mod, die is er groot genoeg voor.

Verder wel blij met de mod, hij ligt heerlijk in de hand. jammer dat de smaak erg tegenvalt tot nu toe.

Tis een dure hobby aan het worden zo. Heb ik 2 maanden tijd inmiddels 3 complete mods gekocht en er 1 gratis gekregen ivm foutje van de leverancier. Verder al een scala aan coils en liquids geprobeerd en ben nog lang niet klaar. De lekkerste die ik tot nu toe heb gehad had ik gehaald op mijn vakantie in Zuid Afrika, Union of Vapor, Dip'n Dunkz lijn. Die vind ik echt heeeeeeeerlijk. Jammer genoeg hier nergens in de buurt te krijgen :'( :'(

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:39:
[...]

Zo'n los glaasje is handig om te hebben voor als je hem laat vallen zodat je niet hoeft te wachten tot er een nieuwe binnen is. Het blijft immers glas, het kan stuk.

Als je echt smaakjes wilt kunnen wisselen "on the go" dan kan je beter de hele clearomizer extra halen:

https://www.zwoofs.nl/justfog-q16-clearomizer/

Anderzijds, je kan ook 2 complete Q16's halen, duur zijn ze niet.

Ik zou in jouw geval denk ik met iets meer Nic beginnen, 15mg ofzo, ik ben toendertijd met 18mg begonnen.
Extra clearomizer, check. Denk dat ik toch graag zou willen kunnen wisselen tussen menthol (of ander smaakje) en een meer rooksmaak. En dan alsnog een los glaasje erbij "just in case" :)

Welke maatregelen treffen jullie met vervoer om te voorkomen dat het glas breekt?

Verwijderd

LankHoar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:40:
[...]

Extra clearomizer, check. Denk dat ik toch graag zou willen kunnen wisselen tussen menthol (of ander smaakje) en een meer rooksmaak. En dan alsnog een los glaasje erbij "just in case" :)

Welke maatregelen treffen jullie met vervoer om te voorkomen dat het glas breekt?
Extra clearomizers zijn nooit weg, zeker niet als je snel van smaakje wil wisselen. Hou met bv. Menthol er rekening mee, dat zowel je coil alsook je tankje de smaak overneemt en ik raad je dan ook aan om 1 tankje specifiek voor Menthol te houden. Het is praktisch onmogelijk om deze smaak uit de coil te krijgen. Hetzelfde geldt bv. voor FlavorMonks Orange en Anijs, deze smaken blijven ook hangen en zal je dus na een wissel van liquid altijd blijven proeven.
Om breken van het glas enigzins te voorkomen, gebruik ik een "vapeband" om de tank heen. Dit is niets anders dan een kleine maar breed stuk elastiek wat je om de tank/clearomizer heen doet. Het voorkomt geen breuk bij een val van een grotere hoogte, maar bij het omvallen van de Mod werkt het zeker wel.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:02
1nsane schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:17:
[...]

Mijn Justfog Q16 trekt niet meer dan 550mA op een lege batterij ookal geef je 'm toegang tot 10A. Gemeten op een labvoeding.

Wat voor zekerheid zou je krijgen door een lader te gebruiken die niet meer dan 1A levert?

- knip -

• 1nsane
Raymond P schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:10:
[...]

Mijn Justfog Q16 trekt niet meer dan 550mA op een lege batterij ookal geef je 'm toegang tot 10A. Gemeten op een labvoeding.

Wat voor zekerheid zou je krijgen door een lader te gebruiken die niet meer dan 1A levert?
Dat is ook meer voor de zekerheid, ik weet niet hoe dat laadcirquit van dat ding in elkaar zit en meer prik kán een zwaardere belasting zijn daarvoor.

Uiteindelijk maakt het ook niet zo veel uit, met de meeste doorsnee telefoonladers mits een origineel goed merk zit je toch wel safe.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Heb weer nieuwe batterijen nodig voor mn eleaf ikonn 220, wat waren ook al weer de beste?

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:57
pilskes schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:00:
Heb weer nieuwe batterijen nodig voor mn eleaf ikonn 220, wat waren ook al weer de beste?
VTC6 :)

Verwijderd

pilskes schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:00:
Ligt eraan wat je ermee wilt. Voor MTL zou ik de Sony VTC5 of VTC6 aanraden, wil je echter DL dampen, dan kan je beter de Sony VTC 5A nemen.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:25
Ligt tbh eerder aan je wattage dan aan je dampstijl, met een setje vtc6 kan je ook lustig DL’en in een dual battery mod als je niet richting de 90+watt ofzo gaat.

• 1nsane
Vtc6 is sowieso prima, ik heb zelf LG HG2 cellen voor mn Vaporesso, doen het ook uitstekend, volgens sommige mensen blijven die wat koeler onder load.

Mooch ff googlen, die is toch wel de expert op het gebied van vape cellen :-)

Volgens zijn stats ontlopen de HG2 en de VTC6 elkaar niet veel, de VTC6 houdt volgens mij ietsjes langer vermogen maar imo verwaarloosbaar.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Bedenk me net dat ik over 2 weken ga vliegen, en ik dan de Q16 natuurlijk mee wil nemen. Ik heb geen bagage in het ruim, dus kan het daar niet in stoppen. Elders in deze thread zie ik dat aangeraden word om de tank of helemaal vol, of helemaal leeg te houden, maar gelijkertijd ook dat het bij een tweaker misging ondanks dat de tank leeg was. Dus wat is de beste methode uiteindelijk?

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-01 23:54
LankHoar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:09:
Bedenk me net dat ik over 2 weken ga vliegen, en ik dan de Q16 natuurlijk mee wil nemen. Ik heb geen bagage in het ruim, dus kan het daar niet in stoppen. Elders in deze thread zie ik dat aangeraden word om de tank of helemaal vol, of helemaal leeg te houden, maar gelijkertijd ook dat het bij een tweaker misging ondanks dat de tank leeg was. Dus wat is de beste methode uiteindelijk?
Sterker nog, de vape mag het ruim helemaal niet in.

• 1nsane
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:16:
[...]

Is dat zo? Bedoel je dan de cabine of ook het bagageruim?

• 418O2
  • Nu online
1nsane schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:36:
[...]

Is dat zo? Bedoel je dan de cabine of ook het bagageruim?
Moet in je handbagage, net als powerbanks etc. Ofwel je Carry on luggage

Verwijderd

Katmi schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:47:
Ligt tbh eerder aan je wattage dan aan je dampstijl, met een setje vtc6 kan je ook lustig DL’en in een dual battery mod als je niet richting de 90+watt ofzo gaat.
Tuurlijk kan je ook DL'en met de VTC6. Het verschil zit hem in de kracht (Ampére's) die de batterijen kunnen leveren en die is bij de VTC5A gewoonweg hoger dan bij de VTC5 of 6. De VTC5 en 6 hebben meer uithoudingsvermogen (mAh) dan de 5A, op die specificatie gaf ik het advies. Hoe hoger het Wattage, des te meer Ampere nodig is om dat vol te houden. Aangezien je met MTL meestal lag in het Wattage zit, heb je meer aan mAh's, aangezien je dan niet zoveel kracht nodig hebt. ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:16:
[...]

Vanwege de batterij en liquids zeker? En dan beter leeg vervoeren, of vol (of er tussenin?). Ik zou ook het glas eruit kunnen halen en in doek kunnen wikkelen, dan zou er volgens mij weinig kunnen gebeuren.

Verwijderd

LankHoar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:53:
[...]

Vanwege de batterij en liquids zeker? En dan beter leeg vervoeren, of vol (of er tussenin?). Ik zou ook het glas eruit kunnen halen en in doek kunnen wikkelen, dan zou er volgens mij weinig kunnen gebeuren.
De batterijen kan je beter net voor de vlucht in een apart batterijendoosje stoppen, zodat je Mod niet per ongeluk kan vuren. Bij constant vuren kunnen de batterijen te warm worden en gaan "venten", wat weer een gevaar oplevert (brand). Hoe het met liquids zit, weet ik niet zeker. De ene zegt lege tankjes en ook van de Mod af en de ander zegt dat je ze gewoon gevuld kan laten. Ik zou alles los doen en de liquid alleen in de flesjes, vullen van een tankje is toch zo gebeurt. Dus Mod, tankjes en liquid in een tasje bij elkaar en de batterijen in een doosje in een apart vakje, veiliger kan je het niet maken.

• 1nsane
418O2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:45:
[...]

Moet in je handbagage, net als powerbanks etc. Ofwel je Carry on luggage
Ok apart, dus als ik mn vape in de koffer in het ruim doe mag dat niet maar handbagage wel? Vreemd..

• 418O2
  • Nu online
1nsane schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:19:
[...]

Ok apart, dus als ik mn vape in de koffer in het ruim doe mag dat niet maar handbagage wel? Vreemd..
Heeft te maken met druk gok ik. Gaat om alles met een accu geloof ik

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-01 23:54
Het gaat er om dat handbagage makkelijker in de gaten valt te houden, het gaat verder niet om de liquids enkel de batterij. Je kan je tank vervoeren zoals je wilt (leeg half of vol) maar technisch gezien moet 't in je vloeistof zakje als er vloeistof in je tank zit. Je batterij gewoon vol, die wil je weer gebruiken nadat je van het vliegveld af bent neem ik aan. De batterij is het veiligst in een degelijk los doosje (doe ik niet, ik zorg dat mijn vape gelocked is). De vloeistof mag in de koffer eventueel.

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 06-09-2018 23:34 ]

• 418O2
  • Nu online
Ik heb al vaak gevlogen en nooit gezeur gehad ofzo. Laat wel mijn tank minstens half leeg. De boel in een ziplock doen is wel handig als het toch gaat lekken

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:37

Yor

Yor1313#2571

418O2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:21:
[...]

Heeft te maken met druk gok ik. Gaat om alles met een accu geloof ik
Nope, het heeft ermee te maken dat in het geval er een accu besluit in thermal runaway te gaan, dus te gaan ventileren en/of te gaan ontbranden, je in de cabine er makkelijker bij kunt en er met een simpele brandblusser iets tegen kunt doen.
Stel je eens voor hoe je dat in het vrachruim wil gaan doen waar al die koffers als tetris op elkaar gestapeld liggen om max ruimte te gebruiken. Plus, wie controleert dat ruim?

De kans op ontdekking en tijdig kunnen handelen zijn dus de reden, niets meer, niets minder.

http://yor.minitroopers.com

• Bulligan
LankHoar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:09:
Je mod mag gewoon mee in je handbagage. Sterker nog, bij de meeste vliegmaatschappijen mag ie niet eens in je ruimbagage.

Mijn advies is om er voor te zorgen dat je tank leeg is. Ben onlangs nog met het vliegtuig geweest en je krijgt hoe dan ook lekkage. Had een volgezogen coil en wellicht een drupje extra, maar alsnog kwam er vloeistof uit. Ik had hem ingerold in wat tissues, zeker handig wat mee te nemen. Want je word niet vrolijk van die plakkerige vloeistof overal op.

Ik had geen problemen met het meenemen van wat vloeistoffen in mijn handbagage. Hoefde niet eens in een sealbag. Misschien als je grote flessen meeneemt wel.

Mijn mod was gewoon klaar voor gebruik, gelocked weliswaar om te voorkomen dat ie per ongeluk aangaat, maar dat is die ik meestal als ie in de tas gaat. Jammer genoeg mag je vrijwel nergens vapen waar ook niet gerookt mag worden, en zo dus ook op Schiphol. Dus als je wilt vapen moet je tussen de analoge rokers staan in een benauwd hok met te weinig ventilatie. Iets wat je eigenlijk juist niet wilt. Op de wc kun je wel "stiekem" vapen en in het openbaar deed ik het ook wel. Gewoon wat kleinere teugjes en als je de ingehaleerde Vape een 10tal seconden inhoud blaas je daarna vrijwel geen damp meer uit :P :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bulligan op 07-09-2018 09:37 ]

• 1nsane
Hooli-gan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:26:
[...]

Je mod mag gewoon mee in je handbagage. Sterker nog, bij de meeste vliegmaatschappijen mag ie niet eens in je ruimbagage.

Mijn advies is om er voor te zorgen dat je tank leeg is. Ben onlangs nog met het vliegtuig geweest en je krijgt hoe dan ook lekkage. Had een volgezogen coil en wellicht een drupje extra, maar alsnog kwam er vloeistof uit. Ik had hem ingerold in wat tissues, zeker handig wat mee te nemen. Want je word niet vrolijk van die plakkerige vloeistof overal op.

Ik had geen problemen met het meenemen van wat vloeistoffen in mijn handbagage. Hoefde niet eens in een sealbag. Misschien als je grote flessen meeneemt wel.

Mijn mod was gewoon klaar voor gebruik, gelocked weliswaar om te voorkomen dat ie per ongeluk aangaat, maar dat is die ik meestal als ie in de tas gaat. Jammer genoeg mag je vrijwel nergens vapen waar ook niet gerookt mag worden, en zo dus ook op Schiphol. Dus als je wilt vapen moet je tussen de analoge rokers staan in een benauwd hok met te weinig ventilatie. Iets wat je eigenlijk juist niet wilt. Op de wc kun je wel "stiekem" vapen en in het openbaar deed ik het ook wel. Gewoon wat kleinere teugjes en als je de ingehaleerde Vape een 10tal seconden inhoud blaas je daarna vrijwel geen damp meer uit :P :P
Hahahahaha, dat laatste, zo herkenbaar :-P

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-01 10:49
Ik ben dit vapen zo zat..
Na eerst een Joyetech ego aio gehad te hebben heb ik nu een tijdje een vaporesso tarot nano.. maar ik verwissel bijna om de 2 dagen coils omdat 'ie zo vies wordt, en nu heb ik er net een nieuwe coil in lijkt die nog steeds wel verbrand :|

K*t vapen!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09-2025
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:48:
Ik ben dit vapen zo zat..
Na eerst een Joyetech ego aio gehad te hebben heb ik nu een tijdje een vaporesso tarot nano.. maar ik verwissel bijna om de 2 dagen coils omdat 'ie zo vies wordt, en nu heb ik er net een nieuwe coil in lijkt die nog steeds wel verbrand :|

K*t vapen!
Gebruik je de Veco tank?
Welke coils gebruik je en op welk wattage?

De liquid die je gebruikt kan van invloed zijn op de levensduur van coils.
Welke liquid gebruik je en is dit een hele zoete liquid?
Wat is de VG/PG verhouding van je liquid?

Met de antwoorden op deze vragen is het misschien mogelijk je te helpen.

• 234FaTaLiTy
Undy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:18:
[...]

Gebruik je de Veco tank?
Welke coils gebruik je en op welk wattage?

De liquid die je gebruikt kan van invloed zijn op de levensduur van coils.
Welke liquid gebruik je en is dit een hele zoete liquid?
Wat is de VG/PG verhouding van je liquid?

Met de antwoorden op deze vragen is het misschien mogelijk je te helpen.
Veco tank? Geen idee :? ik gebruik de originele bijgeleverde tank.
Heb idd vrij zoete liquids.
70PG/30VG momenteel maar dat verschil wel eens.
Gebruik 0.5 ohm coils, en zet 'm gewoon op bypass.
Als ik hem op een lager wattage damp ~24 watt bijv. proef ik bijna niks en neem ik inmens grote hijsen O-)

Bedankt dat je wil helpen :)

• Undy
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:26:
[...]

Veco tank? Geen idee :? ik gebruik de originele bijgeleverde tank.
Heb idd vrij zoete liquids.
70PG/30VG momenteel maar dat verschil wel eens.
Gebruik 0.5 ohm coils, en zet 'm gewoon op bypass.
Als ik hem op een lager wattage damp ~24 watt bijv. proef ik bijna niks en neem ik inmens grote hijsen O-)

Bedankt dat je wil helpen :)
heb je de normale coils of de ss316l/keramische variant?

• 234FaTaLiTy
@Undy keramisch! Geen idee waarom maar klonk beter lol'd

• Undy
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:58:
@Undy keramisch! Geen idee waarom maar klonk beter lol'd
Ik heb de coils opgezocht en deze zijn geschikt voor 20W to 35W.
Je zegt dat je de mod in bypass mode gebruikt. Dit betekent dat je rond de 35W maximaal hebt met een volle batterij. Dit zou op zich prima moeten zijn.
Nadeel van deze setting is dat je vape kwaliteit afneemt naar mate de batterij leeg raakt.
Jou coils zijn ook geschikt om in TC mode te vapen, naast bypass of power mode.

Je zegt dat je liquids behoorlijk zoet zijn en ik denk dat daar het grootste probleem ligt.
Ik ga er even van uit dat je commerciele liquid dampt.
De zoetigheid komt bij commerciele liquid vrijwel altijd door toevoeging van sucralose en/of ethyl maltol.
Dit veroorzaakt in heel rap tempo afzetting op de coils. Oftewel het karamelliseert en daar gaan je coils mee naar de haaien.
Of dit versterkt wordt door het gegeven dat het ook keramische coils zijn weet ik niet.

Ik raad je aan om eens TC te proberen met deze coils. In de mod op ss instellen en dan rond de 230 graden celcius op ongeveer 30W. Met de temperatuur en wattage kun je nog wat varieren.
Ook kun je proberen om er rond de 30W mee te dampen in powermode. Tot 35W moet mogelijk zijn.

Daarnaast is het misschien wenselijk om wat minder overdreven zoete liquids te gebruiken.

Persoonlijk ben ik van mening dat vapen pas echt vruchten af gaat werpen qua smaak en beleving als je zelf coils inbouwt en wickt. Met een RTA ben je vermoedelijk beter af als je een beetje freubelen en tweaken niet schuwt.

Verwijderd

Undy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:26:
[...]

Je zegt dat je de mod in bypass mode gebruikt. Dit betekent dat je rond de 35W maximaal hebt met een volle batterij. Dit zou op zich prima moeten zijn.
Nadeel van deze setting is dat je vape kwaliteit afneemt naar mate de batterij leeg raakt.

Je zegt dat je liquids behoorlijk zoet zijn en ik denk dat daar het grootste probleem ligt.
De zoetigheid komt bij commerciele liquid vrijwel altijd door toevoeging van sucralose en/of ethyl maltol.
Dit veroorzaakt in heel rap tempo afzetting op de coils. Oftewel het karamelliseert en daar gaan je coils mee naar de haaien.
Of dit versterkt wordt door het gegeven dat het ook keramische coils zijn weet ik niet.

Ik raad je aan om eens TC te proberen met deze coils. In de mod op ss instellen en dan rond de 230 graden celcius op ongeveer 30W. Met de temperatuur en wattage kun je nog wat varieren.
Ook kun je proberen om er rond de 30W mee te dampen in powermode. Tot 35W moet moegelijk zijn.

Daarnaast is het misschien wenselijk om wat minder overdreven zoete liquids te gebruiken.

Persoonlijk ben ik van mening dat vapen pas echt vruchten af gaat werken qua smaak en beleving als je zelf coils inbouwt en wickt. Met een RTA ben je vermoedelijk beter af als je een beetje freubelen en tweaken niet schuwt.
Zoetstof kan hier zeker de dader zijn en dan is Sucralose een grotere veroorzaker dan Ethyl Maltol. Sucralose is namelijk op suikerbasis en Ethyl Maltol is dat niet. Supersweet van Capella en Sweetener van TPA/TFA zijn zoetstoffen op suikerbasis (Sucralose). E.M is op chemische basis en zal een stuk minder snel aankoeken. Stevia (Erythritol) koekt nog minder snel aan. Als ik zelfmix, maak ik uitsluitend gebruik van E.M of Erythritol, dan gaan je coils een stuk langer mee. Nadeel van Erythritol is dat het moeilijk verkrijgbaar is, bijna geen enkele aromaboer heeft het, maar met goed zoeken kan je het krijgen. De meeste commerciële liquids worden gemaakt met Sucralose, wat erg jammer is, want er zijn betere alternatieven.

• 1nsane
Undy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:26:
[...]

Ook kun je proberen om er rond de 30W mee te dampen in powermode. Tot 35W moet moegelijk zijn.

Persoonlijk ben ik van mening dat vapen pas echt vruchten af gaat werken qua smaak en beleving als je zelf coils inbouwt en wickt. Met een RTA ben je vermoedelijk beter af als je een beetje freubelen en tweaken niet schuwt.
Klopt inderdaad. Hoewel dat laatste natuurlijk persoonlijk is. Met de juiste liquids kan je met pre-made coils echt prima lekker dampen maar wat de een heerlijk vind, is voor de ander te ranzig voor woorden.

Zeker als je DL gaat moet je ook goed oppassen met hoeveelheid Nic.

Verwijderd

1nsane schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:40:
[...]

Klopt inderdaad. Hoewel dat laatste natuurlijk persoonlijk is. Met de juiste liquids kan je met pre-made coils echt prima lekker dampen maar wat de een heerlijk vind, is voor de ander te ranzig voor woorden.

Zeker als je DL gaat moet je ook goed oppassen met hoeveelheid Nic.
Klopt helemaal, smaak is persoonlijk en over smaak valt niet te twisten. Dat is ook 1 van de redenen dat het zoeken naar een lekker smaakje soms lang kan duren, waardoor sommige het opgeven.

Aangezien ik DL rond de 100 Watt, hou ik altijd 3Mg Nic aan, hoger levert vaak alleen maar hoestbuien op. Met MTL kan ik wel hogere percentage's Nic dampen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Waar ik overtuigd was dat ik de Q16 zou gaan kopen dit weekend, en dat vandaag aan een collega melde die ook vapet, raadde hij juist de Smok Stick X8 aan i.v.m. de aanzienlijk grotere batterij (3000 mAh vs 900) en tweemaal grotere tank (4 ml vs 2).

Ik zie weinig over de Smok Stick terug in dit topic, heeft iemand hier ervaringen mee en hoe verhoud deze zich tegenover de Q16?

Sorry voor al de vragen, ik hoop dat jullie ze nog even aan kunnen horen :+

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:37

Yor

Yor1313#2571

LankHoar schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:44:
Waar ik overtuigd was dat ik de Q16 zou gaan kopen dit weekend, en dat vandaag aan een collega melde die ook vapet, raadde hij juist de Smok Stick X8 aan i.v.m. de aanzienlijk grotere batterij (3000 mAh vs 900) en tweemaal grotere tank (4 ml vs 2).

Ik zie weinig over de Smok Stick terug in dit topic, heeft iemand hier ervaringen mee en hoe verhoud deze zich tegenover de Q16?

Ik bekijk dat zo:

Als je al met een 3000mAh accu wil gaan spelen die je vervolgens op een 0.15 Ohm coil gaat gebruiken, neem dan een device met een losse accu. God mag weten wat Smok in de stick heeft geplempt, persoonlijk wil ik graag zelf bepalen op welke manier ik mijn tandjes ga verliezen.

Maar serieus: Smok staat niet echt bekend om een heel degelijke QC en ik heb die Sticks toch al een partijtje warm gevoeld. Ik zou er van weg blijven, maar goed, dat heb ik met alle Mods van Smok. Tanks niets van te zeggen, je houd van ze of niet, maar Smok Mods...nope, never have and never will.

http://yor.minitroopers.com

• 1nsane
LankHoar schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:44:

Die 4ml tank kan je volgens mij sowieso alleen uit het buitenland halen ivm dat de TPD max 2ml tanks voorschrijft.

Op een MTL is 2ml echt prima hoor.

3000mAh is voor een DL wel prettig maar zoals hierboven al staat, als je dan toch DL wilt gaan vapen neem dan een mod met wisselbare batterij zoals een Vaporesso Swag oid.

Vergis je niet de DL heeeel anders is dan MTL. MTL is meer als een Sigaret terwijl je DL gewoon direct inademt.

Die 3000mAh heb je dus op een MTL niet nodig.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Vandaag de Q16 aangeschaft en gelijk een extra clearomizer zodat ik makkelijk van smaakjes kan wisselen. Ben er eigenlijk gelijk al heel blij mee! Weet wel dat ik nog ff moet doorzoeken naar een lekkerder smaakje. Heb nu de menthol 6mg en american blend 3mg van Liqua. De menthol bevalt prima, echter vind ik de american blend nogal tegenvallen. Ook te weinig nicotine denk ik :+

Mijn vape

Nu kijk ik hier en daar wat filmpjes over onderhoud, maar kan zo niet iets specifiek voor de Q16 vinden. Kan iemand me een filmpje tippen in EN of NL? Mijn Duits is niet zo geweldig.

Qua breekbaarheid van het glaasje heb ik denk ik ook een oplossing bedacht: een klein randje Sugru aan de boven- en onderkant plaatsen. Zal vast helpen :) En er zullen vast ook tasjes te krijgen zijn, ik ga nog zoeken!

Bedankt voor alle adviezen, die waren zeer welkom en heb nu een goed doordachte aankoop kunnen doen! :)

• 1nsane
LankHoar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:33:
Vandaag de Q16 aangeschaft en gelijk een extra clearomizer zodat ik makkelijk van smaakjes kan wisselen. Ben er eigenlijk gelijk al heel blij mee! Weet wel dat ik nog ff moet doorzoeken naar een lekkerder smaakje. Heb nu de menthol 6mg en american blend 3mg van Liqua. De menthol bevalt prima, echter vind ik de american blend nogal tegenvallen. Ook te weinig nicotine denk ik :+

[afbeelding]

Nu kijk ik hier en daar wat filmpjes over onderhoud, maar kan zo niet iets specifiek voor de Q16 vinden. Kan iemand me een filmpje tippen in EN of NL? Mijn Duits is niet zo geweldig.

Qua breekbaarheid van het glaasje heb ik denk ik ook een oplossing bedacht: een klein randje Sugru aan de boven- en onderkant plaatsen. Zal vast helpen :) En er zullen vast ook tasjes te krijgen zijn, ik ga nog zoeken!

Bedankt voor alle adviezen, die waren zeer welkom en heb nu een goed doordachte aankoop kunnen doen! :)
Ok nice!

Q16 is een goede keuze. Degelijk apparaat, lekt niet, dampt prima.

Je kan idd beter tussen de 8 en 15mg gaan zitten als je net begint.

Zeker als je hoger in de VG zit, dan heb je nog een goede throat hit.

Menthol smaakjes zijn sowieso wat sterker, goed ook om daar een aparte clearomizer voor de houden want als je met de zelfde clearomizer wat anders wilt vapen dan moet je eigenlijk sowieso je coil wisselen en uitspoelen.

Veel vape plezier! Gaat ongetwijfeld lukken :-)

Qua onderhoud hoef je niet veel te doen, af en toe uit elkaar halen en met keukenpapier goed schoonmaken zou genoeg moeten zijn en als je hem leeg hebt af en toe de clearomizer met warm water doorspoelen (coil daarna wel vervangen want die houdt niet van water).

Ik haal hem sowieso regelmatig uit elkaar om hem tiptop schoon te houden.

Je kan op den duur nog besluiten om voor 1,2ohm coils te kiezen ipv 1,6ohm.

Dat geeft wat meer damp en smaak.

Als het goed is heb je 2x 1,6 ohm mee geleverd gekregen. Die hebben zwarte rubbers. De 1,2 hebben rode.

[ Voor 14% gewijzigd door 1nsane op 08-09-2018 21:56 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:47:
[...]

Ok nice!

Q16 is een goede keuze. Degelijk apparaat, lekt niet, dampt prima.

Je kan idd beter tussen de 8 en 15mg gaan zitten als je net begint.

Zeker als je hoger in de VG zit, dan heb je nog een goede throat hit.

Menthol smaakjes zijn sowieso wat sterker, goed ook om daar een aparte clearomizer voor de houden want als je met de zelfde clearomizer wat anders wilt vapen dan moet je eigenlijk sowieso je coil wisselen en uitspoelen.

Veel vape plezier! Gaat ongetwijfeld lukken :-)
Ja daarom maar gelijk een tweede clearomizer erbij gekocht, dat werd me hier eerder al aangeraden 8)

Hoe weet ik eigenlijk wanneer ik de coil moet vervangen? Gewoon wanneer die zwart begint te worden? Dat zie ik in sommige filmpjes aangeraden (anders dan smaakverandering etc.).

Schoonmaken lijkt gewoon met warm water te kunnen, dus ga dat morgen waarschijnlijk eens proberen met die american blend clearomizer want die vind ik niet lekker.

En denk dat ik zo'n soort case ga aanschaffen ter bescherming: https://www.amazon.com/Ju...eywords=justfog+q16+cover

• 1nsane
LankHoar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:55:
[...]

Ja daarom maar gelijk een tweede clearomizer erbij gekocht, dat werd me hier eerder al aangeraden 8)

Hoe weet ik eigenlijk wanneer ik de coil moet vervangen? Gewoon wanneer die zwart begint te worden? Dat zie ik in sommige filmpjes aangeraden (anders dan smaakverandering etc.).

Schoonmaken lijkt gewoon met warm water te kunnen, dus ga dat morgen waarschijnlijk eens proberen met die american blend clearomizer want die vind ik niet lekker.

En denk dat ik zo'n soort case ga aanschaffen ter bescherming: https://www.amazon.com/Ju...eywords=justfog+q16+cover
De coil vervangen doe ik doorgaans na 2 flesjes ongeveer, soms wat meer, je merkt vanzelf als de smaak minder gaat worden.

Je kan het bij deze coils niet heel goed zien omdat het gaatje klein is en je relatief snel donkere aanslag ziet, zeker met liquids die wat donkerder zijn. Gewoon op smaak wisselen na ongeveer 2 a 3 flesjes. Soms doe je er langer mee, soms korter.

Verwijderd

LankHoar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:55:
[...]

De coil moet je vervangen als er nog weinig damp afkomt of als de smaak niet meer is zoals die hoort te zijn.
Zwart worden kan ook komen door het zoetstof in een liquid, van verbrand is die over het algemeen niet.

Mijn tankjes/clearomizers gooi ik eens in de zoveel tijd in de ultrasoon (reiniger), ze komen er dan weer goed schoon uit. Met wat warm water en zeepsop kan het ook, maar dan wel goed omspoelen.

Wat dacht je van deze hoesjes? Kan je je Q16 ook om de nek hangen :

https://www.rokerswinkel..../lanyard-e-sigaret-tasje/

en

https://www.oliespuitje.n...3/nekkoord-met-etui-zwart

En een linkje voor een vapeband :

https://www.rokerswinkel....soires/justfog-vape-band/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2018 22:23 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:59:
[...]

De coil vervangen doe ik doorgaans na 2 flesjes ongeveer, soms wat meer, je merkt vanzelf als de smaak minder gaat worden.

Je kan het bij deze coils niet heel goed zien omdat het gaatje klein is en je relatief snel donkere aanslag ziet, zeker met liquids die wat donkerder zijn. Gewoon op smaak wisselen na ongeveer 2 a 3 flesjes. Soms doe je er langer mee, soms korter.
Smaak en 1 flesje ongeveer, check. Ik zal het in de gaten houden, thanks!
Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:02:
[...]

De coil moet je vervangen als er nog weinig damp afkomt of als de smaak niet meer is zoals die hoort te zijn.
Zwart worden kan ook komen door het zoetstof in een liquid, van verbrand is die over het algemeen niet.

Mijn tankjes/clearomizers gooi ik eens in de zoveel tijd in de ultrasoon (reiniger), ze komen er dan weer goed schoon uit. Met wat warm water en zeepsop kan het ook, maar dan wel goed omspoelen.

Wat dacht je van deze hoesjes? Kan je je Q16 ook om de nek hangen :

https://www.rokerswinkel..../lanyard-e-sigaret-tasje/

en

https://www.oliespuitje.n...3/nekkoord-met-etui-zwart

En een linkje voor een vapeband :

https://www.rokerswinkel....soires/justfog-vape-band/
Die hoesjes om de nek lijken mij niet echt prettig, meer een beschermhoes zou ik handiger vinden (ik heb eigenlijk altijd een rugzak bij me waar ik hem in ga stoppen). Die beschermringen zijn echter wel erg handig! Die ga ik gelijk maar even aanschaffen! Thanks :)

-EDIT- ik zie die vape bandjes bij rookwinkel nog eens de helft goedkoper zijn, beter :) https://www.rookwinkel.nl...es/justfog-vape-band.html

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 08-09-2018 22:53 ]

Verwijderd

LankHoar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:52:
[...]

Die hoesjes om de nek lijken mij niet echt prettig, meer een beschermhoes zou ik handiger vinden (ik heb eigenlijk altijd een rugzak bij me waar ik hem in ga stoppen). Die beschermringen zijn echter wel erg handig! Die ga ik gelijk maar even aanschaffen! Thanks :)

-EDIT- ik zie die vape bandjes bij rookwinkel nog eens de helft goedkoper zijn, beter :) https://www.rookwinkel.nl...es/justfog-vape-band.html
Mij ook niet, maar dit was het enige wat ik kon vinden met de zoekwoorden "lanyard + Q16". Je hebt ook grotere tasjes, die je aan je riem kan bevestigen, bij Ali voldoende te vinden. Met die grotere kan je ook nog extra liquid meenemen of batterijen, maar dat laatste heeft geen zin voor de Q16.

Dan bij Rookwinkel aanschaffen, heb je gelijk een witte en een zwarte, zodat je je smaakjes uit elkaar kan houden! ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 00:05:
[...]

Mij ook niet, maar dit was het enige wat ik kon vinden met de zoekwoorden "lanyard + Q16". Je hebt ook grotere tasjes, die je aan je riem kan bevestigen, bij Ali voldoende te vinden. Met die grotere kan je ook nog extra liquid meenemen of batterijen, maar dat laatste heeft geen zin voor de Q16.
Ik ga nog even rondneuzen, goede tip van Ali ;)
Dan bij Rookwinkel aanschaffen, heb je gelijk een witte en een zwarte, zodat je je smaakjes uit elkaar kan houden! ;)
Precies wat ik ook al dacht :+

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:12
Ik ben na bijna 2 jaar vapen wijzer geworden. In het begin meteen begonnen met coils maken en wicken, was een geweldige hobby. Nu heb ik er echt geen zin meer in. Vape moet gewoon werken en het moet zo weinig mogelijk tijd/energie/geld kosten om het draaiende te houden.

Ik had een Wismec DNA 250 die ik moet herstellen want teveel laten vallen als dagelijkse vape. Mijn andere vape, de smoant battlestar is vorige week bijna weggesmolten na kortsluiting met batterijen. Die kortsluiting is een lang verhaal met ingedrukte plus-pool van de batterij die ik fixte door een magneetje, dat dus verkeerd contact heeft veroorzaakt. Verdict: ik heb geen vape meer momenteel. In paniek heb ik de iJoy Zenith van een vriend geleend tijdelijk.

Nu ben ik er wel uit dat ik het prutsen met batterijen beu ben. Ook de grootte van box mods ben ik beu, niet echt mobiel.
Ik heb dus een Uwell Nunchaku besteld en die ga ik gewoon via de usb opladen.
Coils maken moet niet vaak en het wicken duurt niet lang, om de paar weken voor de smaak.

De OBS engine RTA is trouwens een pareltje en ik gebruik al anderhalf jaar niets anders meer. Heb er 2.

Iemand die mij een nog simpelere tank kan aanraden die nooit lekt en weinig onderhoud vergt?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Over lekken gesproken, gisteren had ik tijdens het vapen ineens allemaal liquid in mijn mond. Bah wat vies, en voelde me ook een tijdje beroerd daarna. Vandaag kwam ik er vervolgens achter dat de clearomizer lekte, onderaan bij 1 van de vent gaten. Gelijk mee teruggegaan en de vrouw in de winkel denkt dat ik niet juist vapete (wel gek dat het lekken ook gebeurde terwijl hij stil lag). Ook heeft ze me van een 1,6 Ohm naar een 1,2 Ohm coil aangeraden, dus nu dat eens proberen.

En gelijk ook Dekang "Vegas blend" smaakje gekocht, eens kijken hoe die smaakt :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:47:
Over lekken gesproken, gisteren had ik tijdens het vapen ineens allemaal liquid in mijn mond. Bah wat vies, en voelde me ook een tijdje beroerd daarna. Vandaag kwam ik er vervolgens achter dat de clearomizer lekte, onderaan bij 1 van de vent gaten. Gelijk mee teruggegaan en de vrouw in de winkel denkt dat ik niet juist vapete (wel gek dat het lekken ook gebeurde terwijl hij stil lag). Ook heeft ze me van een 1,6 Ohm naar een 1,2 Ohm coil aangeraden, dus nu dat eens proberen.

En gelijk ook Dekang "Vegas blend" smaakje gekocht, eens kijken hoe die smaakt :)
Dat heeft denk ik te maken dat er iets niet goed aangedraaid is. Even de coil losdraaien de draad schoonmaken beetje liquid erop en goed aandraaien.
1,2 ohm heeft denk ik geen zin want dan krijg je meer hitte waardoor de liquid dunner wordt en nog makkelijker lekt.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
rednaz420 schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:07:
Ik ben na bijna 2 jaar vapen wijzer geworden. In het begin meteen begonnen met coils maken en wicken, was een geweldige hobby. Nu heb ik er echt geen zin meer in. Vape moet gewoon werken en het moet zo weinig mogelijk tijd/energie/geld kosten om het draaiende te houden.

Ik had een Wismec DNA 250 die ik moet herstellen want teveel laten vallen als dagelijkse vape. Mijn andere vape, de smoant battlestar is vorige week bijna weggesmolten na kortsluiting met batterijen. Die kortsluiting is een lang verhaal met ingedrukte plus-pool van de batterij die ik fixte door een magneetje, dat dus verkeerd contact heeft veroorzaakt. Verdict: ik heb geen vape meer momenteel. In paniek heb ik de iJoy Zenith van een vriend geleend tijdelijk.

Nu ben ik er wel uit dat ik het prutsen met batterijen beu ben. Ook de grootte van box mods ben ik beu, niet echt mobiel.
Ik heb dus een Uwell Nunchaku besteld en die ga ik gewoon via de usb opladen.
Coils maken moet niet vaak en het wicken duurt niet lang, om de paar weken voor de smaak.

De OBS engine RTA is trouwens een pareltje en ik gebruik al anderhalf jaar niets anders meer. Heb er 2.

Iemand die mij een nog simpelere tank kan aanraden die nooit lekt en weinig onderhoud vergt?
Zit er ook aan te denken de nunchaku te bestellen met een goede RTA tank.. Gebruik nu vaak een rda, maar is niet handig ivm werk, rijden etc..

Ik damp nu met triple core fused claptons (26Ga/36Ga Ni80 zo uit mijn hoofd) 0.19Ohm in single en .10 in dual setup.. Single damp ik op 75W, en dual op 100W... Voor mijn gevoel mag hij nog hoger in wattage maar zit al op 30A in dual.. :P

Nu mijn vraag, welke coils kan ik het beste gebruiken op een mod tot 80Watt? Zodat ik single build en dual build rond de 70Watt kan dampen.

Single build en Dual.. Ik merk dat de coils die ik nu gebruik niet werken in dual, moet een extra wrap maken om boven de 0.8 uit te komen.

Heb ook een aantal RTA's op het oog.. Intake, Kylin Mini,.. Vind het vooral belangrijk dat hij lekvrij is en veel smaak geeft..

Hoop dat jullie mij kunnen helpen/adviseren..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:12
Ik kan de OBS engine RTA aanraden. 100% lekvrij en smaak is zeer goed voor top airflow te zijn.
Met 30A zit je wel op de max, rond de 4 Volt zou de smaak goed moeten zijn.
Met 70 watt zal je de single battery vape wel snel leegtrekken. Ik ben van plan rond de 50-60 watt te vapen, Dat zal ongeveer 0.3 Ohm zijn. Voor 70 Watt zal rond de 0.25 Ohm nodig zijn.
Ik gebruik momenteel gewoon gedraaide coils uit een doosje, lekker gemakkelijk. Enkel nog wicken.

[ Voor 3% gewijzigd door rednaz420 op 11-09-2018 17:12 ]

• 1nsane
LankHoar schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:47:

Hier gaat iets mis idd want ik heb meerdere Q16 en vrienden ook en nog nooit lekkage gehad, wel soms wat vochtigheid in de driptip na een tijdje, dat is niet te voorkomen, zou idd toch kijken of je hem wel goed in elkaar hebt gedraait.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:19:
[...]

Hier gaat iets mis idd want ik heb meerdere Q16 en vrienden ook en nog nooit lekkage gehad, wel soms wat vochtigheid in de driptip na een tijdje, dat is niet te voorkomen, zou idd toch kijken of je hem wel goed in elkaar hebt gedraait.
Ik heb hem eens uit elkaar gehaald, goed drooggemaakt en weer dichtgedraaid, en nu lijkt het goed te gaan (heb zelfde coil nog, dus daar ligt het niet aan). Denk dat ik per ongeluk een keer de coil losdraaide ipv de clearomizer, dat wil nogal makkelijk met deze imo :)

• 1nsane
LankHoar schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:52:
[...]

Ik heb hem eens uit elkaar gehaald, goed drooggemaakt en weer dichtgedraaid, en nu lijkt het goed te gaan (heb zelfde coil nog, dus daar ligt het niet aan). Denk dat ik per ongeluk een keer de coil losdraaide ipv de clearomizer, dat wil nogal makkelijk met deze imo :)
Zal idd een loszittende coil zijn geweest, altijd ff opletten dat je die goed vast draait en bij het bijvullen alleen de clearo. Da’s het enige nadeel van een bottom fill ipv top fill.

Ik heb dit zelf in elk geval nog nooit gehad met een Q16 :-)

Hoe bevalt het verder?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:24:
[...]

Zal idd een loszittende coil zijn geweest, altijd ff opletten dat je die goed vast draait en bij het bijvullen alleen de clearo. Da’s het enige nadeel van een bottom fill ipv top fill.

Ik heb dit zelf in elk geval nog nooit gehad met een Q16 :-)

Hoe bevalt het verder?
Ik ben gewoon een dikke n00b, dat blijkt wel weer :+

Verder bevalt het vapen me prima. Moet nog wel even "het juiste smaakje" te pakken zien te krijgen. De Liqua menthol bevalt me prima (hoewel ik van een collega die zelf mixt vandaag een lekkerder menthol proefde), maar de tabak smaak kan ik nog niet echt vinden. Liqua" American blend" viel erg tegen, Dekang "Vegas blend" vind ik al iets beter maar ook nog niet geweldig. Heb mijn oog nu op Vape Insitut (vooral "Skull" klinkt erg lekker) en Cosmic Fog, op aanraden van die eerder genoemde collega :)

Indien iemand nog een goede tip heeft qua liquid dat een benadering van sigaretten (Lucky Strike zonder toevoegingen als ik ff veeleisend mag zijn) is, dan hoor ik het graag :)

Verwijderd

LankHoar schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:23:
[...]

Indien iemand nog een goede tip heeft qua liquid dat een benadering van sigaretten (Lucky Strike zonder toevoegingen als ik ff veeleisend mag zijn) is, dan hoor ik het graag :)
De zoektocht naar een goed gelijkend tabaksmaakje heb ik al jaren geleden opgegeven, het is allemaal chemisch en smaakt totaal niet naar tabak. Met N.E.T (Naturally Extracted Tobacco) heb ik al een stuk betere ervaringen, maar die zijn weer vrij prijzig om aan te schaffen. Lees de 2 onderstaande linkjes even (nouja....even...) door en daar krijg je tips hoe je het aan zou kunnen pakken.

https://www.dampforum.nu/...iquid-van-tabaksbladeren/

en

https://www.dampforum.nu/...favoriete-tabak-te-maken/

Food for thoughts and experimenting! :)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Wat ik lees is dat RY4 altijd wel gewaardeerd wordt als tabaksmaak. Turkish Tobacco van Liqua vind ik zelf eigenlijk wel prima, maar heeft niet zoveel met Lucky Strike te maken.

Ik zou overigens adviseren je niet blind te staren op 'moet naar merk X smaken'. Dat is echt heel lastig en heel persoonlijk qua smaak. Beter is het om gewoon een aantal tabaksmaken uit te proberen tot je er 1 hebt die voor jou goed smaakt.

Inmiddels 2,5 maand weer fanatiek aan het vapen met DL. MTL wat ik vroeger probeerde was 't echt niet voor mij, DL zeker wel. Van een pakje Lucky Strike per dag zit ik nu op een pakje per week. Helemaal stoppen is niet perse m'n doel, maar zou leuk zijn.

Nadeel is wel dat als vapen bevalt het een prijzige hobby wordt. In 2,5 maand heb de volgende collectie opgebouwd:
  • Tarot Nano mod (interne batterij)
  • Aspire Typhon 100 mod (interne batterij)
  • Aspire Speeder mod (dual 18650) + batterijen en nitecore lader
  • Vaporesso Veco 2ML tank - 2x
  • Vaporesso Veco 4ML tank
  • Vaporesso Cascade Baby 5ml tank
  • OBS Engine Nano single coil RTA
  • OBS Engine 2 dual coil RTA
  • Kaees Solomon single coil RTA
  • Tools, cotton, pre-built coils (fused clapton en clapton, Kanthal A1)
  • Allerlei attributen om zelf liquids te mixen (Weegschaal, flesjes, spuiten, base, aroma's)
En morgen komt er ook nog een Geekvape Peerless BF RDA aan, samen met een Cthulhu Squonk Genius. Die laatste is een 7ml squonk adapter die je op iedere mod kunt plaatsen om er een squonker van te maken. Portable hoeft 't niet te zijn, dus leuk om squonken en RDA eens te proberen voor weinig.

Qua wicken heb ik de Scottish Roll methode geprobeerd vorige week. En ik ben helemaal om. Iets meer werk dan een stukje katoen van de strip afpakken, maar geen enkele dry hit meer.

Vwb de tanks vind de Nano het prettigst overall. Supermakkelijk te builden en te wicken, lekker veel ruimte en makkelijk te vullen. Fijne airy draw eraan, maar MTL kan ook met airflow dicht. Flavour is goed, maar niet perse heel bijzonder. Een quad coil ipv een fused clapton maakt 't wel veel beter, maar je ziet de liquid verdwijnen tijdens 't dampen. Damp productie is ook prima, paar flinke hijsen is lokaal dichte tot zeer dichte mist.

De OBS Engine 2 is qua flavour voor mij beter dan de Nano, maar minder airy draw en toch wat trickier met builden (Hanged T shape deck). Daarnaast wordt het geheel vrij warm op meer dan 60w bij 0,45 ohm.

De Kaees Solomon 2 is een apart verhaal. Werkt ie, dan heb je echt briljante flavour. Werkt ie niet helemaal, dan heb je een liquidmeer op je bureau. Het is heel makkelijk om 'm bij het in elkaar zetten net niet goed dicht te hebben. Het glas gaat namelijk direct op de base, maar zonder schroefdraad. Beetje scheef, veel lekkage en nog erger: enorme flooding en spitback. Nouja, spitback... Het is dan meer alsof je een liquid bottle aan je mond zet.

Nu op zoek naar een 2e dual 18650 mod. Batterijtijd daarvan is voor mij precies goed, 2 dagen (met 2 Sony VTC5A 35a 2600mah batterijen).

Ik zit nu te kijken naar een Vaporesso Switcher, Vaporesso Revenger of een Geekvape Aegis. Iemand nog tips voor een mod die ik zeker moet bekijken? Wil wel minimaal 25 mm breed, anders hangen al m'n tanks zo over :+

[ Voor 7% gewijzigd door _Mystikal_ op 11-09-2018 21:02 ]

• 1nsane
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:35:
[...]

De zoektocht naar een goed gelijkend tabaksmaakje heb ik al jaren geleden opgegeven, het is allemaal chemisch en smaakt totaal niet naar tabak. Met N.E.T (Naturally Extracted Tobacco) heb ik al een stuk betere ervaringen, maar die zijn weer vrij prijzig om aan te schaffen. Lees de 2 onderstaande linkjes even (nouja....even...) door en daar krijg je tips hoe je het aan zou kunnen pakken.

https://www.dampforum.nu/...iquid-van-tabaksbladeren/

en

https://www.dampforum.nu/...favoriete-tabak-te-maken/

Food for thoughts and experimenting! :)
Hmm, nu krijg ik wel de nijging om een pakje Javaanse Jongens 3/4e te kopen en een extract te maken O+ :9

Verwijderd

1nsane schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:46:
[...]

Hmm, nu krijg ik wel de nijging om een pakje Javaanse Jongens 3/4e te kopen en een extract te maken O+ :9
Wat houdt je tegen?? :P

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@Verwijderd interessante threads die je post! Heb een groot deel gelezen, en ik verbaas me over de innovatieve kant van de vapers daar :)

Zakt wel gelijk de moed me een beetje in de schoenen.. Dacht echt dat ik een vergelijkbare smaak en sensatie zou kunnen krijgen als bij roken. Het is wel super logisch dat verbranding gewoon een andere smaak oplevert dan vapen, ik stond daar echter nog niet goed bij stil.

Menthol lijkt momenteel mijn ADV te worden (vooral de zelfgemixte die ik van mijn collega proefde vanmorgen). Echter mis ik de tabaksmaak nog, dus weet niet of ik goed van de sigaret af kan blijven wanneer ik uit ga ofzo. De tijd zal het leren ;) Zal idd zoals @_Mystikal_ al suggereerde nog meer smaakjes proberen. Vind het alleen zo zonde om steeds 9ml weg te moeten gooien :p

Overigens kan ik rustig 10 minuten aan mijn 6mg Liqua Menthol teugen en nog steeds niet echt voldaan zijn. Lekker gewoon :p

[ Voor 7% gewijzigd door LankHoar op 11-09-2018 21:59 ]

• 1nsane
Ja niks.. ik haal morgen wel denk ik en dan ga ik het met de befaamde nicbase mixxen maar :-P

Zit alleen nog te twijfelen tussen 15mg/ml of 5mg/ml 🤔

Verwijderd

1nsane schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:07:
[...]

Ja niks.. ik haal morgen wel denk ik en dan ga ik het met de befaamde nicbase mixxen maar :-P

Zit alleen nog te twijfelen tussen 15mg/ml of 5mg/ml 🤔
Ik zou het met 5Mg/ml doen, er zit namelijk al Nic in de tabak, wat je bij die 5Mg op moet tellen.... ;)

• 1nsane
LankHoar schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:56:
@Verwijderd interessante threads die je post! Heb een groot deel gelezen, en ik verbaas me over de innovatieve kant van de vapers daar :)

Zakt wel gelijk de moed me een beetje in de schoenen.. Dacht echt dat ik een vergelijkbare smaak en sensatie zou kunnen krijgen als bij roken. Het is wel super logisch dat verbranding gewoon een andere smaak oplevert dan vapen, ik stond daar echter nog niet goed bij stil.

Menthol lijkt momenteel mijn ADV te worden (vooral de zelfgemixte die ik van mijn collega proefde vanmorgen). Echter mis ik de tabaksmaak nog, dus weet niet of ik goed van de sigaret af kan blijven wanneer ik uit ga ofzo. De tijd zal het leren ;) Zal idd zoals @_Mystikal_ al suggereerde nog meer smaakjes proberen. Vind het alleen zo zonde om steeds 9ml weg te moeten gooien :p

Overigens kan ik rustig 10 minuten aan mijn 6mg Liqua Menthol teugen en nog steeds niet echt voldaan zijn. Lekker gewoon :p
Je moet ook gewoon loslaten dat je met vapen precies de zelfde sensatie gaat krijgen al heb ik inmiddels een mixje gemaakt wat er redelijk aan doet denken en me erg bevalt, maargoed, dat is mijn mening, ik ben benieuwd hoe mn soon to be made mix met Javaanse Jongens gaat worden :-P

• Mar2zz
Mensen ook ervaring met The Flavour Apprentice aroma's? Ik vind ze nogal flauw t.o.v. bijvoorbeeld Vampire Vape. Ik had cotton candy en watermeloen, maar bij die cotton candy krijg ik de smaak niet in m'n liquid 70/30 PG/VG (10% en 15% gedaan). De watermeloen komt er op die percentages wel goed door, maar heeft eigenlijk een sweetener nodig, die proeft niet compleet. Ik heb de cotton candy er maar bij gegooid maar maakt geen verschil.

Gelukkig waren ze niet duur, maar dit was geen succes. 60ml liquid nog te gaan hiermee.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Naar mijn mening is TFA vooral fijn als je verschillende smaakjes bij elkaar wilt doen om zo zelf een cocktail te maken. Overigens vind ikzelf Ripe Strawberry en Dragonfruit van hen als single flavor wel lekker :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Mar2zz
Krentenbol schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:02:
Naar mijn mening is TFA vooral fijn als je verschillende smaakjes bij elkaar wilt doen om zo zelf een cocktail te maken. Overigens vind ikzelf Ripe Strawberry en Dragonfruit van hen als single flavor wel lekker :)
Dat meende ik al. Ze smaken meer als een accent dan een fullblown aroma. Bedankt voor de tip. Ik ga deze wel toevoegen aan andere aroma's. Nou ja die cotton candy gooi ik weg. Aardbei moet ik nog proberen dus ik zal ze een kans geven. Ik val wel op rijp 😋.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27

D4NG3R

kiwi

:)

TFA cotton candy is sowieso al :r naar mijn mening. Een kameraad van mij had er wat van gekocht, de aangerade hoeveelheid gaf (na 2 weken steepen) nauwelijks smaak, maar na het toevoegen van meer veranderde de smaak enkel naar die van verbrand suiker - de geur was zelfs nog een flink stuk erger dan dat.

Appel en dat soort generieke smaakjes zijn dan weer prima van dat merk. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:12
Cotton Candy is gewoon sucralose, een zoetstof. Dat kan alleen als aanvulling op een recept gebruikt worden imo.

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:23:
[...]

Dat meende ik al. Ze smaken meer als een accent dan een fullblown aroma. Bedankt voor de tip. Ik ga deze wel toevoegen aan andere aroma's. Nou ja die cotton candy gooi ik weg. Aardbei moet ik nog proberen dus ik zal ze een kans geven. Ik val wel op rijp 😋.
Cotton Candy is een additief en niet zozeer een aroma. Het maakt smaakjes zoeter doordat er 10% Ethyl Maltol (= zoetstof) in zit. Hoe dien je het dan te gebruiken? Heel simpel, je maakt bv. een liquid met Strawberry, Banana en wat Chocolate. Na het steepen, wat minimaal 14 dagen duurt, test je je eigengemaakte sapje en kom je tot de conclusie dat het wel lekker is, maar nog niet helemaal, je vind hem bv. te vlak qua smaak. Door er nu 1% Cotton Candy aan toe te voegen en nog even een weekje te laten steepen, maak je het sapje zoeter, waardoor de gebruikte aroma's (Strawberry, Banana en Chocolate) beter tot hun recht komen. Als je het echt mierzoet wilt hebben, dan voeg je 2% toe, maar hou er dan wel rekening mee, dat je coil sneller dichtslibt, maar minder snel dan met Supersweet van Capella of Sweetener van TPA/TFA. ;)

Verwijderd

Domino schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:55:
Cotton Candy is gewoon sucralose, een zoetstof. Dat kan alleen als aanvulling op een recept gebruikt worden imo.
Niet waar, Sucralose is op suikerbasis. Ethyl Maltol is een chemische zoetstof en dus niet op suikerbasis. Dat is ook de redenen dat Ethyl Maltol een stuk minder aankoekt dan Sucralose.

Sucralose :
https://www.zoetstoffen.n...he-zoetstoffen/sucralose/

Ethyl Maltol :
Wikipedia: Ethylmaltol

• Mar2zz
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:58:
[...]

Cotton Candy is een additief en niet zozeer een aroma. Het maakt smaakjes zoeter doordat er 10% Ethyl Maltol (= zoetstof) in zit. Hoe dien je het dan te gebruiken? Heel simpel, je maakt bv. een liquid met Strawberry, Banana en wat Chocolate. Na het steepen, wat minimaal 14 dagen duurt, test je je eigengemaakte sapje en kom je tot de conclusie dat het wel lekker is, maar nog niet helemaal, je vind hem bv. te vlak qua smaak. Door er nu 1% Cotton Candy aan toe te voegen en nog even een weekje te laten steepen, maak je het sapje zoeter, waardoor de gebruikte aroma's (Strawberry, Banana en Chocolate) beter tot hun recht komen. Als je het echt mierzoet wilt hebben, dan voeg je 2% toe, maar hou er dan wel rekening mee, dat je coil sneller dichtslibt, maar minder snel dan met Supersweet van Capella of Sweetener van TPA/TFA. ;)
Dat is lang steepen. Geldt dat ook voor de watermeloen? Die van vampire zijn direct op smaak als je ze even Marie au baine doet. Ik zit met smart te wachten op extra naaldflessen uit China in allerlei maten dus heb eigenlijk geen flessen over nu om zo lang te steepen 😬
Pagina: 1 ... 82 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.