Wat ik lees is dat RY4 altijd wel gewaardeerd wordt als tabaksmaak. Turkish Tobacco van Liqua vind ik zelf eigenlijk wel prima, maar heeft niet zoveel met Lucky Strike te maken.
Ik zou overigens adviseren je niet blind te staren op 'moet naar merk X smaken'. Dat is echt heel lastig en heel persoonlijk qua smaak. Beter is het om gewoon een aantal tabaksmaken uit te proberen tot je er 1 hebt die voor jou goed smaakt.
Inmiddels 2,5 maand weer fanatiek aan het vapen met DL. MTL wat ik vroeger probeerde was 't echt niet voor mij, DL zeker wel. Van een pakje Lucky Strike per dag zit ik nu op een pakje per week. Helemaal stoppen is niet perse m'n doel, maar zou leuk zijn.
Nadeel is wel dat als vapen bevalt het een prijzige hobby wordt. In 2,5 maand heb de volgende collectie opgebouwd:
- Tarot Nano mod (interne batterij)
- Aspire Typhon 100 mod (interne batterij)
- Aspire Speeder mod (dual 18650) + batterijen en nitecore lader
- Vaporesso Veco 2ML tank - 2x
- Vaporesso Veco 4ML tank
- Vaporesso Cascade Baby 5ml tank
- OBS Engine Nano single coil RTA
- OBS Engine 2 dual coil RTA
- Kaees Solomon single coil RTA
- Tools, cotton, pre-built coils (fused clapton en clapton, Kanthal A1)
- Allerlei attributen om zelf liquids te mixen (Weegschaal, flesjes, spuiten, base, aroma's)
En morgen komt er ook nog een Geekvape Peerless BF RDA aan, samen met een Cthulhu Squonk Genius. Die laatste is een 7ml squonk adapter die je op iedere mod kunt plaatsen om er een squonker van te maken. Portable hoeft 't niet te zijn, dus leuk om squonken en RDA eens te proberen voor weinig.
Qua wicken heb ik de Scottish Roll methode geprobeerd vorige week. En ik ben helemaal om. Iets meer werk dan een stukje katoen van de strip afpakken, maar geen enkele dry hit meer.
Vwb de tanks vind de Nano het prettigst overall. Supermakkelijk te builden en te wicken, lekker veel ruimte en makkelijk te vullen. Fijne airy draw eraan, maar MTL kan ook met airflow dicht. Flavour is goed, maar niet perse heel bijzonder. Een quad coil ipv een fused clapton maakt 't wel veel beter, maar je ziet de liquid verdwijnen tijdens 't dampen. Damp productie is ook prima, paar flinke hijsen is lokaal dichte tot zeer dichte mist.
De OBS Engine 2 is qua flavour voor mij beter dan de Nano, maar minder airy draw en toch wat trickier met builden (Hanged T shape deck). Daarnaast wordt het geheel vrij warm op meer dan 60w bij 0,45 ohm.
De Kaees Solomon 2 is een apart verhaal. Werkt ie, dan heb je echt briljante flavour. Werkt ie niet helemaal, dan heb je een liquidmeer op je bureau. Het is heel makkelijk om 'm bij het in elkaar zetten net niet goed dicht te hebben. Het glas gaat namelijk direct op de base, maar zonder schroefdraad. Beetje scheef, veel lekkage en nog erger: enorme flooding en spitback. Nouja, spitback... Het is dan meer alsof je een liquid bottle aan je mond zet.
Nu op zoek naar een 2e dual 18650 mod. Batterijtijd daarvan is voor mij precies goed, 2 dagen (met 2 Sony VTC5A 35a 2600mah batterijen).
Ik zit nu te kijken naar een Vaporesso Switcher, Vaporesso Revenger of een Geekvape Aegis. Iemand nog tips voor een mod die ik zeker moet bekijken? Wil wel minimaal 25 mm breed, anders hangen al m'n tanks zo over
[
Voor 7% gewijzigd door
_Mystikal_ op 11-09-2018 21:02
]