Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
In 1 van die potjes had een Minotaur 8(!) kills, sta ik in de einduitslag nog boven hem ook met maar 1 kill
Die moet flink aan het kill stealen geweest zijn. (en nog verloren ook
Wel een moeilijk schip om credits mee te verdienen, met een goede battle (150K damage, 1 kill, 1 capture, 2150 base XP) nog geen 400K credits gekregen.
Kan me herinneren dat ik met de Shimakaze altijd wel 400k - 500K verdiende met mindere potjes.
21 fires in 1 battle
Als ik in een BB zit ben ik maar wat blij met cruisers die de enemy's met <2k hp aanpakken. Anders moet ik een potentiële triple citadel aan zo'n schip verspelen. Overigens gaat het vrij makkelijk om met een Mino een kraken+ te halenvassago schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:47:
Ik heb nu al een tijdje de Khabarovsk en kan me er prima mee vermaken., Gisteren een paar potjes mee gespeeld
In 1 van die potjes had een Minotaur 8(!) kills, sta ik in de einduitslag nog boven hem ook met maar 1 kill![]()
Die moet flink aan het kill stealen geweest zijn. (en nog verloren ook)
Wel een moeilijk schip om credits mee te verdienen, met een goede battle (150K damage, 1 kill, 1 capture, 2150 base XP) nog geen 400K credits gekregen.
Kan me herinneren dat ik met de Shimakaze altijd wel 400k - 500K verdiende met mindere potjes.
21 fires in 1 battle
Gaat heerlijk als je op een goede spot ligt, en je targets een voor een voor het uitkiezen hebt. Gewoon op de mooiste broadside schieten. En weten wanneer de kill binnen is, (voordat de target dood is) om te switchen op een andere target
En aangezien XP o.a. HP%tage gebaseerd is moet het ook niet veel uitmaken, tenzij er een X kill (zeker in 1 game) missie loopt dan kan het wel vervelend worden.
Zonde als daar een BB salvo aan verkwist moet worden. Heck zelfs in een IJN torpboat trade ik graag wat HP om een low HP target te killen als ik verwacht dat met 1-2 salvo's te kunnen als de situatie dat toestaat.
Heb nu de Tashkent en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal. Als je een beetje damage hebt gedaan en zonder cap bonus, sta je 9 van de 10 keer nog in de top 3 wat XP betreft. En als je toch nog caps weet te veroveren/defenden dan tikt het helemaal snel aan. Lijkt er op dat de Sovjet DD line wat andere xp modifiers heeft.vassago schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:47:
Ik heb nu al een tijdje de Khabarovsk en kan me er prima mee vermaken., Gisteren een paar potjes mee gespeeld
In 1 van die potjes had een Minotaur 8(!) kills, sta ik in de einduitslag nog boven hem ook met maar 1 kill![]()
Die moet flink aan het kill stealen geweest zijn. (en nog verloren ook)
21 fires in 1 battle
Maar ik heb ook veel plezier in de Tashkent. Lekker snel naar caps toe varen, snel wat torps lanceren tegen de vijandelijke DD's die er zijn en weer wegwezen. Zo al de nodige DD's verrast. Heb alleen wel de heal ingeruild voor smoke. Past wat beter bij mijn speel stijl.
Van het weekend me in de Ranked Battles gestort. In 2 letters samengevat : DD
Als je een beetje competente in je team hebt is het leuk spelen. Krijg je een stel weekend warriors
Hoe vaak ik wel niet DD's zie die direct een cap moeten bestormen, in smoke gaan zitten (en dus niks voor hun team spotten) en dan tegen torps/radar/hydro aanlopen
Heb zelf afgelopen seizoen veel met de Z23/Chapa/Bismark gespeeld en dat ging wel aardig. Helaas de Z23 verkocht en heb alleen de Akizuki nog als DD over. En die komt in ranked in mijn handen net ietjes tekort om te kunnen carry-en. Met de Bismarck/Chapa kan ik wel een eind komen maar daarmee ben je toch nog afhankelijk van je eigen DD's. Misschien toch maar een Lo Yang halen of de Z23 weer terug kopen.
Wat voor een bootjes gebruiken jullie trouwens als tier 10 in Ranked ?
Heb zelf nu de Gearing en Mino maar heb het gevoel dat Radar wel erg goed is en dat een Des Moines/Moskva of Radar DD een betere optie is.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Heb inmiddels rank 10 maar met tier 10 schepen is het veel moeilijker dan met tier 8. Gebruik meestal de Montana
Ik ben op pijnlijke manier erachter gekomen dat UK cruisers inderdaad op broadside van een DD erg goed zijn. Ook nu ik zelf Fiji heb mag ik andere DDs dat laten merken. Echter tegelijk de reden dat ik daar op pijnlijke manier tegenaan was gelopen: Als ik angled ben, of gewoon van hem weg ren, zijn UK cruisers zo ongeveer de minst gevaarlijke tegenstanders. Zelfs papieren armor van DD kan die shells dan prima wegkaatsen.Case_C schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:23:
[...]
Als ik in een BB zit ben ik maar wat blij met cruisers die de enemy's met <2k hp aanpakken. Anders moet ik een potentiële triple citadel aan zo'n schip verspelen. Overigens gaat het vrij makkelijk om met een Mino een kraken+ te halen. Gewoon een kwestie van 3 DD's tegen komen, en nog wat overige kills wegpakken.
Gaat heerlijk als je op een goede spot ligt, en je targets een voor een voor het uitkiezen hebt. Gewoon op de mooiste broadside schieten. En weten wanneer de kill binnen is, (voordat de target dood is) om te switchen op een andere target.
Zoals meeste hier weten, speel ik primair DDs. Heb op tier 8 dan ook 3 DDs, 1 cruiser en 1 BB. En voor ranked ben ik nu meer en meer de cruiser (een New Orleans zelf, dus enige consistente is dat ik van elke kant gecitadelled word) en BB (Bismarck) aan het spelen.Zertaxka schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:01:
[...]
Van het weekend me in de Ranked Battles gestort. In 2 letters samengevat : DD
Als je een beetje competente in je team hebt is het leuk spelen. Krijg je een stel weekend warriors![]()
Hoe vaak ik wel niet DD's zie die direct een cap moeten bestormen, in smoke gaan zitten (en dus niks voor hun team spotten) en dan tegen torps/radar/hydro aanlopen![]()
![]()
Heb zelf afgelopen seizoen veel met de Z23/Chapa/Bismark gespeeld en dat ging wel aardig. Helaas de Z23 verkocht en heb alleen de Akizuki nog als DD over. En die komt in ranked in mijn handen net ietjes tekort om te kunnen carry-en. Met de Bismarck/Chapa kan ik wel een eind komen maar daarmee ben je toch nog afhankelijk van je eigen DD's. Misschien toch maar een Lo Yang halen of de Z23 weer terug kopen.
In smoke zitten zal niet altijd evenveel uitmaken, als vijandelijke BB schiet spot je hem toch wel. Maar het is zo zinloos. Ik dacht dat CBs erg waren met de radars, maar dit is nog erger. Oh er zijn wat minder radars, maar de LoYang compenseert dat prima in zijn eentje. Die kan probleemloos de hele cap hydro'en. En een radar is tenminste nog voorbij redelijk snel, die hydro duurt gewoon het halve potje. Om daarna als je erachter bent dat hij uit is, binnen no time weer aan te staan. Ook met zijn hydro zo ongeveer 0 risicos op torps van vijandelijke DDs. En als dat allemaal voorbij is, dan heb je nog steeds een DD die bijna net zo goed in een gunfight is als een Benson. Alleen die Benson is al de helft van zijn HP kwijt.
Wat een potato teams, draag ik ook zelf aan bij trouwens.
Loyang loss + win
Kutuzov win
Richelieu win
Tirpitz loss
Akizuki loss
Alabama loss
Merk wel dat mijn positionering beter kan op sommige momenten, duidelijk al lang geen competative mode gedaan, laat staan dat ik regelmatig t8-10 schepen gepakt heb.
Naast positie ook nog zoekende naar welke schepen me (momenteel) het beste liggen.
Nog maar eens door de week zien of het anders gaat en anders laat ik het lekker varen, zoals ik mezelf eigenlijk beloofd had.
Op 17* begonnen en nu op 13* geloof ik.
Alleen speelde ik best selfish, net even vanachter een eilandje (of rook) pewpew doen, wel dicht tegen de caps maar niet in de positie m'n dds te helpen bij een ambush.
Heb d'r maar sonar op gezet, dfaa met de lage cv populatie is zonde in mijn ogen.
Opzich valt de CV populatie nog behoorlijk tegen/mee rond t5 /t8. Dit weekend meerdere malen een CV in de game gehad. Ook nog wel eens 2... nu is dat niet zo gek als dat het voorheen was. Maar er zijn weekenden geweest dat je ze totaal niet zag.SpamLame schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:00:
Kutuzov voelde ook wel goed toen ik ze speelde (sinds tijden btw)
Alleen speelde ik best selfish, net even vanachter een eilandje (of rook) pewpew doen, wel dicht tegen de caps maar niet in de positie m'n dds te helpen bij een ambush.
Heb d'r maar sonar op gezet, dfaa met de lage cv populatie is zonde in mijn ogen.
Vind het alleen zo balen, wanneer de CV op je eigen team er geen bal van bakt. Dan zit je soms met verbazing te kijken naar de acties die ze uithalen.
Ik heb in ranked 1 CV gezien nu.Case_C schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:46:
Opzich valt de CV populatie nog behoorlijk tegen/mee rond t5 /t8.
[ Voor 36% gewijzigd door TheBrut3 op 30-04-2018 16:25 ]
Had laatst Arsonist. Vind ik niet egoïstichSpamLame schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:00:
@Case_C tuurlijk heb je CVs in ranked die er niks van bakken, hetzij een slechte game (kan gebeuren) of stats dusdanig slecht dat je je afvraagt; waarom speel je CV in ranked? of door iets anders.
Maar je kan het je eigen CV makkelijker maken door dichterbij elkaar te blijven, farazelleth heeft in zijn laatste cv ranked vid daar nog iets over gezegd.
Heb ik niet gedaan in de CV match waar ik in zat (Loyang) en pakte deze keer goed uit doordat er support was, waardoor een Benson, Edin & Monarch het onderspit dolven in het rode team.
Misschien dat ik weer dfaa op de kutzov gooi als ik meer cvs tegenkom, ik merk het wel.
Beetje trage start, maar op een gegeven moment lag ik bij dat grote eiland aan de C cap. Komen er 2 dd's tevoorschijn in B. Lekker op los gaan vanuit de smoke... is plots m'n smoke op
Blijken er nog 2 Minotaurs en een Roon te zijn, en 1 gelukkig niet oplettende BB binnen 12 km. 20 Sec tot de volgende smoke. 3 fires, Bijna 1 mil potentiele damage, en maar 15k echte damage verder de smoke in. En gaan schieten op de broadsides die gegeven worden
Ben nu ook wel benieuwd naar de Worcester, gezien de gameplay op de smoke na niet veel zal verschillen. Gok dat die US Cruiser de eerste grind gaat worden.
Holy shit. Die vent kan wel een CV'tje bedienen zeg.SpamLame schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:47:
Maar je kan het je eigen CV makkelijker maken door dichterbij elkaar te blijven, farazelleth heeft in zijn laatste cv ranked vid daar nog iets over gezegd.
Maar zelfs hij kan zijn team niet altijd op de rug nemen met zijn mad CV skills.
Wel interessant om zo eens te kijken. Ik speel bijna nooit CV en ben dus pas bij de Bogue en Hosho, maar je kan er wel wat van leren. Overigens hoop ik wel dat CV's blijven. Ik hoor weleens geruchten dat ze mogelijk weg gaan, maar ik vind ze minder irritant dan bijvoorbeeld de arty clickers in WoT. Een CV goed besturen vraagt ook wat meer skill, overzicht en kennis dan een arty in WoT.
Volgens mij is het gewoon een T10 Atlanta. Niet super lange range, hoge shell ark, snel HE spammen en WTF'ing sweet AA.Case_C schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:13:
Ben nu ook wel benieuwd naar de Worcester, gezien de gameplay op de smoke na niet veel zal verschillen. Gok dat die US Cruiser de eerste grind gaat worden.
Fara is 1 van de beter CV spelers op EU.TheBrut3 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:54:
[...]
Holy shit. Die vent kan wel een CV'tje bedienen zeg.
Maar zelfs hij kan zijn team niet altijd op de rug nemen met zijn mad CV skills.
Wel interessant om zo eens te kijken. Ik speel bijna nooit CV en ben dus pas bij de Bogue en Hosho, maar je kan er wel wat van leren. Overigens hoop ik wel dat CV's blijven. Ik hoor weleens geruchten dat ze mogelijk weg gaan, maar ik vind ze minder irritant dan bijvoorbeeld de arty clickers in WoT. Een CV goed besturen vraagt ook wat meer skill, overzicht en kennis dan een arty in WoT.
En soms is dat idd niet voldoende.
Ook een CV moet keuzes maken, je hoort hem vaak zeggen dat ie bv het eerst squad niet eruit kan schieten maar wel de tweede bv. Of de keuze om de gearing af te schrijven om dat ie er alleen vandoor ging en de planes niet snel genoeg hem bereiken kunnen.
Dus kan je je CV zoveel mogelijk helpen door niet te verspreid te raken bv., squads klikken voor aa etc.
Het is de enige klasse waarbij 1 speler het complete spel voor het gehele team kan verzieken.
Komt nog bij dat je in sommige schepen compleet kansloos bent als je gedropped wordt.
Gisteren tripledropped door TBs van een Hakuryu in mijn Khaba, daar doe je gewoon niets tegen. Gelukkig was het een aardappel en raakte hij me maar 1 keer.
Om nog maar te zwijgen van devastating strikes door AP bombs, die dan ook alleen maar op een aantal schepen zo OP zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door SpamLame op 01-05-2018 13:50 ]
Rock: Nerf paper! scisors are fine...
Elk schip heeft z'n drawbacks, daar moet je andere spelers op vertrouwen dit op te vangen.
Verder ben ik het er wel mee eens dat een slechte CV een game kan bepalen, of een premium tegen een non-premium.
Maar dit geld ook voor:
DD's - Kamikaze DD doen geen caps - geen detectie.
BB's - wallhuggers doen 80% van de battle niet mee... en tanken 0,0 schade voor het team.
CL's - Goede zijn als cement tussen de stenen, afleiden - brandjes stichten - bescherming tegen vliegend en onzichtbaar tuig.
Dan hebben we het gebrek aan counter play. Ja je kan natuurlijk sturen tegen de torps in, maar primair is het gewoon kijken hoe snel je AA de planes neerhaalt. En als je defensive AA hebt druk je nog even op het knopje.
In zijn algemeenheid heeft WoWs last van teveel op RNG gebaseerd te zijn, maar met AP bombs is dat helemaal erg.
En meerdere keren gehad met Gearing: Tegenstander een tier X CV. Hij spot mij, komt dichterbij, ik activeer defensive AA, hij trekt even terug. Sommige claimen dat een Gearing planes shred, maar dat is echt onzin. Je schiet met defensive AA eens 1 of 2 TX planes neer. Terwijl ik terugren naar mijn team, komt hij weer, en in net kruis patroontje gooit hij torpedos op 20m van mijn schip, zodat ze precies armen als ze mij raken.
Het gebeurd gelukkig niet vaak genoeg om AA te speccen erop. Wat natuurlijk voor tegenstander niet het geval is, want die hebben divisie met de CV met full AA specced cruisers, want die weten wel dat ze CV tegenstander krijgen.
Huh3xNix schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:27:
@vassago
DD's - Kamikaze DD doen geen caps - geen detectie.
niet met je eens, de pasieve of Yolo speelstijl van 80% van de WoWs spelers verziekt het spel/team. bijna alle schepen hebben goede AA zeker als je met meerdere schepen clusters vormt. Ga je lekker alleen op pad en de CV vind je dan ben je inderdaad de sjaak, maar dit heeft meer met je eigen keuze te maken dan met de skill's van de carrier speler. Een goede carrier kan games maken, een slechte kan ze breken, maar dit kan net zo goed niet waar zijn als het hele team ruk is.vassago schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:40:
(...)
Het is de enige klasse waarbij 1 speler het complete spel voor het gehele team kan verzieken.
er zijn zo veel nare manieren in dit spel om aan je einde te komen, BB salvo waarbij je 3-4 citadels ontvangt is geen pretje, wat nog erger is de bb in kwestie kan binnen 25-30 seconden nog een keer vuren, een carrier moet eerst terug vliegen, planes landen en herladen en weer opstijgen, AA ontwijken en je kunt als schip vrij makkelijk drops ontwijken (niet alle maar het gros wel) dit red je met inkomende salvo's niet hoor. Zelfde geld voor de DW torpedo's (say hello Asashio)Komt nog bij dat je in sommige schepen compleet kansloos bent als je gedropped wordt.
Gisteren tripledropped door TBs van een Hakuryu in mijn Khaba, daar doe je gewoon niets tegen. Gelukkig was het een aardappel en raakte hij me maar 1 keer.
eens, AP bommen icm de bizar kleine drop cirkel zijn bizar. Echter heeft dit ook weer met positie te maken. Goede support van teamgenoten (en nee ze varen niet allemaal achter jou aan, soms moet jij met hen mee varen)Om nog maar te zwijgen van devastating strikes door AP bombs, die dan ook alleen maar op een aantal schepen zo OP zijn.
Verwijderd
Ahh, is dat hier langs gegaan.
ikman is inmiddels goed bezig in GEUS. Direct op TS, doet lekker mee. Van zulke clanleden moet je het maar hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 23:30 ]
Heeft niets met de discussie te maken maar dit lijkt wel steeds erger te worden.GLR89 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:18:
niet met je eens, de pasieve of Yolo speelstijl van 80% van de WoWs spelers verziekt het spel/team.
O r'ly? Alle niet amerikaanse schepen willen een woordje spreken met je, m.u.v. een aantal uitzonderingen.bijna alle schepen hebben goede AA zeker als je met meerdere schepen
Ik spawn met een Okt. Rev. in een 2x CV game compleet alleen, dan kan je beter exit to port doen, scheelt je de ergernis. Ding heeft geen AA en geen snelheid om anderen op te zoeken of torpedo's te ontwijken. Heeft totaal niets te maken met skills, rock/paper/scissors.Ga je lekker alleen op pad en de CV vind je dan ben je inderdaad de sjaak, maar dit heeft meer met je eigen keuze te maken
DD's die in de cap worden gecrossdropped zijn vaak ook de sjaak of moeten die ook clusteren?
[quote]
Een goede carrier kan games maken, een slechte kan ze breken, maar dit kan net zo goed niet waar zijn als het hele team ruk is.
[/quote[
Dat.... Een goede of ruk DD/BB/CA heeft veel minder impact op de game en vaak niets omdat de andere kant ook wel een aardappel heeft.
Daar kan je dan zelf wel wat aan doen, ik speel 50/50 cruisers en DD en dat gebeurd mij zelden tot nooit (meer)BB salvo waarbij je 3-4 citadels ontvangt is geen pretje
En nog doen ze meer damage dan BB's, oftewel de alpha strike is veel en veel te groot.een carrier moet eerst terug vliegen, planes landen en herladen en weer opstijgen,
Dit heeft er zeker wel mee te maken, 2 of 3 ruk spelers in andere schepen lopen minder snel in de kijker, een cv die stuntelt valt je direct op.vassago schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:35:
[...]
Heeft niets met de discussie te maken maar dit lijkt wel steeds erger te worden.
De impact die coördinatie kan hebben is vele malen hoger dan de impact die 1 CV speler kan brengen. Waarom kan een division van 3 goede/zeer goede spelers in matige schepen (t8 in een t10 game) een game winnen? Omdat ze de boel met elkaar coördineren en kansen creeëren.
Dit is voor random spelers in een team niet verboden, echter door het giga gehalte dropjes een uniek momentje geworden.
jazeker, als je zelf carrier speelt zul je ervaren hoe het is als alle schepen planes neer halen, planes zijn je enige vorm om dmg mee te doen, als je die kwijt raakt is het over met de fun. Vergeet niet dat 1 plane dood uit een squad betekend dat je 15-25% van die betreffende aanvalskracht weg is. (alsof je shells halverwege spontaan uit de lucht vallen) een schip met 4-5 plane kills lijkt niet veel, maar op de lagere tiers is dit al gauw 1/12e deel van je totale plane capaciteit. Ik snap dat een aanval een concentratie is van alle aanvals kracht op dat moment op die plek van de cv, maar je planes kunnen echt niet overal tegelijk zijn, al voelt het soms wel zo.[...]
O r'ly? Alle niet amerikaanse schepen willen een woordje spreken met je, m.u.v. een aantal uitzonderingen.
Ik ga hier dus niet de discussie met je aan welke schepen goede of slechte AA hebben, wat ik je kan zeggen is speel CV en ervaar het zelf. Je zult dan zeker weten je mening aanpassen!
[/quote]
Je kunt er dan ook voor kiezen eerst in de richting van de rest van je team te bewegen in plaats van alleen het "oneerlijke" gevecht aan te gaan. Heb hem zelf ook en weinig tot geen problemen ondervonden. Je bent een t5 schip die hebben allemaal matige AA (maar goed genoeg voor hun tier) de CV's op die tier hebben 35-40 planes. 5 neer halen is een behoorlijk percentage van de capaciteit (vergeet niet dat van die 35-40 planes een derde Fighters zijn die dus niet aanvallen.Ik spawn met een Okt. Rev. in een 2x CV game compleet alleen, dan kan je beter exit to port doen, scheelt je de ergernis. Ding heeft geen AA en geen snelheid om anderen op te zoeken of torpedo's te ontwijken. Heeft totaal niets te maken met skills, rock/paper/scissors.
DD's die in de cap worden gecrossdropped zijn vaak ook de sjaak of moeten die ook clusteren?
AA clusteren kan zeker werken, echter in de cap verrast worden door een CV... dan heb je al weinig oog gehad voor de minimap en de situatie van de rest van het team, crossdrops zijn altijd K$T geef ik toe, maar zoals in een eerder bericht al gezegd, een CV kan niet elke 30 seconden een crossdrop doen, bovendien is een crossdrop geen garantie voor succes.
zie mijn eerdere bericht over coördinatie. Ze lopen minder in de kijker maar zijn net zo waardevol of waardeloos voor het team.[...]
Dat.... Een goede of ruk DD/BB/CA heeft veel minder impact op de game en vaak niets omdat de andere kant ook wel een aardappel heeft.
[quote]
mag je mij uitleggen hoe je de RNG voor het ontvangen van citadels kunt vermijden? Bovendien als je alleen DD's en Cruisers speelt waarom kun je dan wel vertellen dat CV's een probleem zijn? If you cant beat them join them. Dan ervaar je hoe sterk/zwak carrier kunnen zijn.[...]
Daar kan je dan zelf wel wat aan doen, ik speel 50/50 cruisers en DD en dat gebeurd mij zelden tot nooit (meer)
Dat de gameplay je niet aanspreekt kan ik begrijpen, maar dan kun je ook niet zeggen dat ze gamebreakers zijn. Zo voelen ze in jou ogen misschien maar geloof me ze zijn het echt niet.
Ik word behoorlijk moe van mensen die een scheepstype iets verwijten zonder ze zelf te proberen. Als je ze speelt ervaar je de sterke en zwakke punten en deze kun je gebruiken om beter te worden met de andere type's. Dit is geen verwijt naar jou persoonlijk, maar een verwijt naar alle klagers hier en op reddit over de o zo "overpowered CV"
CV's zijn langer safe doordat ze op afstand van het gevecht kunnen blijven en toch dmg kunnen doen. echter lange vlieg route's betekenen langer wachten tot je zinvol kunt zijn. Te dicht bij komen in je CV is de sjaak, te ver af blijven is je team is de sjaak.[...]
En nog doen ze meer damage dan BB's, oftewel de alpha strike is veel en veel te groot.
De alpha strike van carriers is in mijn optiek zeker niet te groot, omdat in een game die kort duurt een carrier niet genoeg tijd heeft om te herladen. Te lange game en een carrier heeft niet genoeg planes om de verliezen door AA te compenseren. Voorzichtig zijn en zuinig zijn op je vliegtuigen is dus een must in lange games, maar blijkt het een korte game te zijn dan ben je te voorzichtig geweest en heb je weinig gedaan.
zie bijvoorbeeld de gemiddelde dmg van:
- Ryujo - 41010 dmg - 2,5 miljoen games
- Fuso - 45036 dmg - 7 miljoen games
- Hiryu - 48916 dmg - 1,9 miljoen games
- Nagato - 48232 dmg - 5,6 miljoen games
- Shokaku - 56 432 dmg- 1,2 miljoen games
- Amagi - 57 470 dmg - 4,6 miljoen games
- Independence - 30 686 dmg - 2,7 miljoen games
- New Mexico - 40 202 dmg - 8,4 miljoen games
- Ranger - 42895 dmg - 2,2 miljoen games
- Colorado - 45611 dmg - 6,6 miljoen games
- Lexington - 52 566 dmg - 1,5 miljoen games
- North Carolina - 51 862 dmg - 7,1 miljoen games
Dan vindt ik het schromelijk overdreven dat ze meer damage doen.
Heb je deze al en tekort aan doubloons, nogmaals kopen en 2250 doubloons + port slot (300 dbl) krijgen op eigen risico.
Is een CV sterk? Ja, in de handen van een zeer capabele speler. Maar dat is een andere klasse ook in de handen van een goede speler. Sterker nog, ik denk dat een platoon meer impact heeft dan een CV. Dus mogelijke optie: CV kan niet in platoon.
Verder het spotten? Mogelijke optie: Schepen alleen gespot door planes alleen zichtbaar voor de CV?
Ander probleem; Er zijn niet genoeg CV spelers! Hoe is dat een probleem? Er zijn te weinig AA builds! Tegenwoordig gaat ongeveer alles concealment build, dat gaan ten kostte van je AA. Zeg eerlijk, hoeveel AA captains hebben jullie?
Ik ken de frustratie van de laserguided WoT arty van 6 jaar geleden, dan zijn WoWs CV's echt een piece of cake.
@SpamLame op Discord zijn we dit weekend tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk niet zo werkt. Gezien het schip in game ook 50% korting heeft krijg je waarschijnlijk 50% dubloons.
[ Voor 10% gewijzigd door TheBrut3 op 02-05-2018 20:42 ]
Goed punt niet in de client gekeken inderdaad, als daar ook korting is werkt het nietTheBrut3 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:38:
@SpamLame op Discord zijn we dit weekend tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk niet zo werkt. Gezien het schip in game ook 50% korting heeft krijg je waarschijnlijk 50% dubloons.
Enne ik denk geen 1 cmmdr die volledig AA specced is (BFT, AFT ,MAA) Cleveland cmmdr (zit soms ook in de AAtlanta) komt in de buurt.
Maar goed alle schepen hebben dat nodig, als je zonder die skills met upgrade modules al (relatief) onwijs sterke AA kan halen, kan je IMO die punten beter in andere cmmdr skills steken.
[ Voor 29% gewijzigd door SpamLame op 02-05-2018 21:09 ]
Had liever gewone deepwater torps gehad met minder range.
Ja als je last hebt van CV's dan modje je schip gewoon op AA.
Ben zelf bezig met de USA lijn, het is veel pittiger maar als alles goed gaat dan
of je word gewoon weg gespeeld / gesniped
[ Voor 26% gewijzigd door ikman op 02-05-2018 21:06 ]
Pff, heb ik zo vaak in de Arkansas Beta die helemaal geen AA heeft. Toch heb ik weinig last van carriers.vassago schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:35:
[...]
Ik spawn met een Okt. Rev. in een 2x CV game compleet alleen, dan kan je beter exit to port doen, scheelt je de ergernis. Ding heeft geen AA en geen snelheid om anderen op te zoeken of torpedo's te ontwijken. Heeft totaal niets te maken met skills, rock/paper/scissors.
Last minute braking and turning jonguh!DD's die in de cap worden gecrossdropped zijn vaak ook de sjaak of moeten die ook clusteren?
Vaak zat gewonnen ondanks een afk carrier aan mijn kantEen goede carrier kan games maken, een slechte kan ze breken, maar dit kan net zo goed niet waar zijn als het hele team ruk is.
Krijg je echt de waarde van het schip in Doubloons en niet wat je er voor betaalt hebt in Doubloons??SpamLame schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:22:
Yubari met 50% korting https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/8748/
Heb je deze al en tekort aan doubloons, nogmaals kopen en 2250 doubloons + port slot (300 dbl) krijgen op eigen risico.
Met deze 'lifehack' kan je dan altijd Doubloons met korting kopen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Niet als ingame dezelfde korting gegeven wordt, is ook een post later te lezen waar ik gecorrigeerd ben.Tijgert schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:26:
[...]
Krijg je echt de waarde van het schip in Doubloons en niet wat je er voor betaalt hebt in Doubloons??
Met deze 'lifehack' kan je dan altijd Doubloons met korting kopen.
Verder wel, stel je koopt de ranked bundle van 3, maar je hebt de Alabama al, dan krijg je voor dat schip de waarde in doubloons.
Ok, maar was die Yubari ingame ook 50% goedkoper? ik kan dat nu niet meer zien nu ik hem heb... wil wel wat el cheapo goudstukken...SpamLame schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:32:
[...]
Niet als ingame dezelfde korting gegeven wordt, is ook een post later te lezen waar ik gecorrigeerd ben.
Verder wel, stel je koopt de ranked bundle van 3, maar je hebt de Alabama al, dan krijg je voor dat schip de waarde in doubloons.
Volgens TheBrut3 in "[MMO] World of Warships" is met korting ingameTijgert schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:41:
[...]
Ok, maar was die Yubari ingame ook 50% goedkoper? ik kan dat nu niet meer zien nu ik hem heb... wil wel wat el cheapo goudstukken...
https://worldofwarships.eu/en/news/premshop/i-love-goooold/
Maar ik heb dit zelf niet getest, is een aanname.
Bij de Alabama kreeg ik wel volle bak, gezien dat schip in-game geen korting heeft.
De voorgangers van de Japanse schepen die ik dit weekend heb behaald heb ik ook nog niet verkocht. Want door korting op modules en door korting op schepen krijg je er minder voor terug. Dit verkoop ik allemaal na de actie. Daarom neem ik aan dat het bij dubloon bootjes hetzelfde is.
[ Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 03-05-2018 08:37 ]
Ik doe dan ook maar max 2 potjes ranked per dag, ga echt niet aan die frustrerende grind beginnen.hopiconjo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:36:
Ranked echt niet goed voor mijn bloeddruk. Bijna rank 11 bereikt sta ik ondertussen weer op 13 pffffff
Doel is om rank 10 weer te halen net als vorige seizoenen. Wie weet dat het spelen met t10 schepen dan plots beter gaat, maar vooralsnog houd ik de focus op random.
Vanavond even 2 SC halen met de Yamamoto missie.
Tot zover:
Yamato/z-52/khaba niet echt schitterend
Shima/Mino gaan beter
gearing/moskva/henry nog te proberen
Ben nu bij 15, als ik 10 haal zie ik wel weer, doe maar een paar potje per dag nl.
Vooralsnog heb ik er wel lol in, iets wat ik eerlijkgezegd niet had verwacht.
De 13e is een Super Container!PcDealer schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:58:
Live potential en spotting dmg zien is tof
[...]
9de container een Super Container!
100x Victor Lima.
25 Hydra
Verder:
3x 750 Free XP, 75k credits en signals/cammo.
12.937 Doubloons
82.885.827 credits
258.512 Free XP
Rank: 13
https://eu.wargaming.net/shop/wows/specials/
Helaas geen Saipan of Enterprise
Had vorige keer een Tirpitz die op nummer 1 kwam terwijl die niet eens in de buurt van de caps was geweest. Gewoon totaal solo andere kant op maar het zal wel...
Ik ben het volledig met @hopiconjo eens ranked is slecht voor je bloeddruk.
Anyway ben nog steeds rank 15 ondanks 40 potjes later. Of ik ben echt slecht geworden of ik heb echt pech.
Verwijderd
Waar je in Ranked misschien wel het meeste aan zal hebben is gewoon kalm blijven, en niet raar opkijken als je teammaten hun steentje niet bijdragen. De teams die je krijgt in Ranked zijn immers niet veel anders dan Random battles, vooral niet op de rangen waarop meeste spelers zullen zitten.bartgoes schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:55:
Ik ben het volledig met @hopiconjo eens ranked is slecht voor je bloeddruk.
Anyway ben nog steeds rank 15 ondanks 40 potjes later. Of ik ben echt slecht geworden of ik heb echt pech.
T10 heb je niet zomaar en kan je net een fractie meer verwachten van je team en zijn van jou.
Ik denk niet dat je slecht bent geworden, maar je probeert het team te veel te compenseren. Gewoon je eigen ding doen en zorgen dat je een zinvolle bijdrage voor met name je zelf kunt leveren. Dropjes in je team zullen dropjes dingen doen. De paar mensen waar je mee kunt samenwerken gebruiken om te winnen. Mijn ervaring is dat als je een klein beetje probeert de leiding te nemen en mensen directe opdrachten geeft dat ze best welwillend zijn om er samen wat van te maken.bartgoes schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:55:
Verder speel ik de Lo-Yang en heb gemerkt dat caps echt goud zijn. XP verdubbelaars, en de random potato in een DD is vaak waardeloos dus kan ik het maar beter zelf doen (:
Niet te veel voor het team spelen maar meer op je eigen ding focussen dus.
Iemand in de smoke leggen is altijd aardig, maar in 90% vd gevallen bereik je er niets mee aangezien de flapdrol lekker door vuurt of gewoon de smoke uit vaart. Spotten voor het team is ook vrij waardeloos heb ik gemerkt want er wordt of niet op het doelwit gevuurd, of ze zijn met hun zinloze flank actie bezig waardoor ze 0 oog hebben voor wat de rest van het team doet of doormaakt.
Vooral dat laatste is iets wat ik bizar veel zie dit ranked seizoen, iedereen gaat met de meest zinloze schepen op een flank af waarbij caps niet lijken te boeien. Al diverse games gewonnen waarbij ik 3 caps had, mijn team op de rand van de map ligt evenals de tegenstander, we winnen op punten en er maar 2 schepen in de hele pot dood zijn.....
Krijg steeds meer het gevoel dat ze al binnen zijn bij WG, ze doen het alleen nog voor de hobby
Ik heb daar een hekel aan, dus grote kans dat ik er niet aan mee doe. Men kan vragen of iets wil. En ook dan denk ik achteraf: "Had gewoon mijn eigen spel moeten spelen, alweer..."GLR89 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:45:
[...]
Ik denk niet dat je slecht bent geworden, maar je probeert het team te veel te compenseren. Gewoon je eigen ding doen en zorgen dat je een zinvolle bijdrage voor met name je zelf kunt leveren. Dropjes in je team zullen dropjes dingen doen. De paar mensen waar je mee kunt samenwerken gebruiken om te winnen. Mijn ervaring is dat als je een klein beetje probeert de leiding te nemen en mensen directe opdrachten geeft dat ze best welwillend zijn om er samen wat van te maken.
Indeed, daarom vraag ik eerst of iemand smoke wilt. Geen reactie? Prima dan niet.Iemand in de smoke leggen is altijd aardig, maar in 90% vd gevallen bereik je er niets mee aangezien de flapdrol lekker door vuurt of gewoon de smoke uit vaart.
Bij ranked zeiden ze ook dat ik met de Asashio een punt moest pakken tussen de rotsen
Als ik in de buurt ben van een teamlid die in de probleme zit, dan kijk ik of ik kan helpen.TheBrut3 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:46:
Ik vraag mijzelf zo vaak af waarom er voor een ander gedacht moet worden. Als een DD smoke voor mijn BB gaat leggen, dat wil echt niet zeggen dat ik ineens stop met schieten.
Een Graf Spee kost momenteel 8.99, nice to have lijkt mij.
Voor de rest heb ik weer een 30% off coupon ontvangen en denk deze te besteden aan een premium T8.
Nu is de vraag, Tirpitz of Atago...
Verwijderd
Ik zie op het moment geen steam bundels meer in de shop, hoewel ik ze op een zeker punt wel gezien heb (ergens vorige week).Yammie74 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 00:35:
Hebben jullie ook in de premium shop de STEAM EU/ASIA/US DLC bundles?
Een Graf Spee kost momenteel 8.99, nice to have lijkt mij.
Voor de rest heb ik weer een 30% off coupon ontvangen en denk deze te besteden aan een premium T8.
Nu is de vraag, Tirpitz of Atago...
Die twee schepen die je noemt:
Tirpitz kan heel leuk zijn als BB waar je wat dichterbij mee wil komen zodat je je secondary battery kan gebruiken, wat je ook ziet bij voorgaande schepen Duitse uit de normale BB-lijn als de Gneisenau. Dezelfde neiging om met sterke secondary batteries te spelen blijf je zien in de rest van Duitse BB's tot en met tier 10 dus de Tirpitz sluit prima aan bij de normale schepen uit de Duitse BB lijn, zodat je captain prima past bij dit schip. Ondanks dat de Tirpitz ruim 20km bereik heeft op haar guns zou je in principe alleen van lange afstand "snipen" als de situatie er nog niet naar is om dichterbij te komen. Dit is niet altijd even makkelijk in te schatten, ik zit er zelf ook vaak naast.
Captain: Om een beetje Tirpitz te spelen zoals wordt hier wordt beschreven heb je al gauw een 14 punten captain nodig met Manual Secondaries en Adv Firing Training captain skills.
Net als de Tirpitz sluit de Atago bijna naadloos aan bij de speelstijl van de normale schepen uit haar kruiserlijn, dus je zou zonder problemen een captain kunnen overzetten. Met de Atago kan je je torpedo's iets makkelijk inzetten omdat de voorste launcher aardig naar voren kan aimen. Hierdoor kan je agressief spelen en toch je torpedo's inzetten. Normale Japanse kruisers vanaf de Myoko en verder moeten namelijk hun gehele zijkant laten zien om hun torpedo's te vuren, iets wat je doet als je je terug trekt, iemand opwacht, of als een laatste do-or-die move als je niets meer te verliezen hebt. Net als de normale Japanse kruiser kenmerkt de Atago zich met goede vuurkans op haar guns, hoge snelheid (35knopen) en goede detection range, waardoor je kan disengagen. Deze kruiser is misschien net iets meer user-friendly omdat je een repair party consumable krijgt op tier 8.
Captain: Net als bij normale Japanse kruisers wil je je toespitsen op het veroorzaken van branden en stealth om te ontsnappen. Met Demo Expert boost je je chance on fires naar 20% en met Concealment drop je je detection range naar 9.1km, waarvoor je op z'n minst een 10 punten captain wil gebruiken.
Welk schip je wil zal verder helemaal van je persoonlijke voorkeur afhangen. Ik denk zelf niet dat de één erg beter is dan de ander, maar wel dat het ene schip beter bij een persoon kan passen dan een ander schip. Maar je eigen speelstijl, en welke soorten schepen jouw bevallen weet je zelf het beste. Ik licht daarom ook alleen wat toe over de schepen zodat je zelf die keuze (hopelijk) kan maken. Als er echt een schip was die het beduidend beter deed dan de rest, dan zou ik die aanraden, maar schepen als de Kutuzov zijn inmiddels niet meer in de shop te vinden.
Als je meer of andere vragen hebt, gewoon vragen.
Succes met kiezen!
Je moet wel inloggen op wargaming.net, anders zie ook ik de steam bundels niet.Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:11:
[...]
Ik zie op het moment geen steam bundels meer in de shop, hoewel ik ze op een zeker punt wel gezien heb (ergens vorige week).
En bedankt voor de info!
Lekker bezig, gisteren ook eindelijk op 11 gekomen, nu nog 2 wins en dan is 10 ook gelukt. Hoop dan dat T10 ook fijn gaat spelen. Kan ik nog wat commander xp grinden met het doen van ranked.hopiconjo schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:19:
Waarschijnlijk heb ik iets goed gedaan bij WG goden want dit weekend van rank 13 naar 9 gegaan. Mijn doel was rank 10 halen en dat is gelukt
Momenteel speel ik enkel met een elite-Bismarck, en Atago. Dus qua progres schiet dat niks op. Misschien dat ik m'n Hipper nu ook mee kan laten doen, nu de eerste Hull upgrade er ook op zit. Probeer toch zoveel mogelijk 1st wins te halen met die 200%, zou zonde zijn om te laten liggen
Nu nog kiezen welke schip-line er als volgende een tier hoger mag. Misschien de F.d.Große halen om snel bij de Große.K. aan te komen
Al zou ik het wel een lastige keuze vinden als ik een T8 premium moet kiezen. Waarschijnlijk zou ik dan de Kii kiezen. Misschien de Tirpitz of Alabama, zodat ik er dubloons voor krijg, maar die heb ik inmiddels ook 25k en 19k gold. Hopen dat ze dat nog eens gaan samenvoegen
De Gangut lijkt mij ook wel leuk, maar die zit in een bundel van €30. Dat vind ik echt teveel voor een tier 5 BB. Die 3k dubloons en 3kk credits heb ik nu niet nodig.
(en de meeste spelers geven de Tirpitz niet echt een goede naam
Dat je dezelfde captain op T9 en T10 kan gebruiken ben ik het niet mee eens, een concealment/tank build vind ik veel geschikter voor de Kurfurst maar dat moet je zelf ervaren.
Zonder C.E. word je direct gespot en gefocussed en zonder fire/tankbuild word je plat gebrand met alle HE spam van tegenwoordig.
Derpitz says hellovassago schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:46:
De Tirpitz krijg je geen spijt van, enige jammere is dat je er veel van ziet
(en de meeste spelers geven de Tirpitz niet echt een goede naam)
Totaal afhankelijk van je speelstijl. Als je meer passief speelt en op afstand loopt te snipen dan is een concealment build onzin, evenals een secondary build. Tanky is dan meer geschikt.Dat je dezelfde captain op T9 en T10 kan gebruiken ben ik het niet mee eens, een concealment/tank build vind ik veel geschikter voor de Kurfurst maar dat moet je zelf ervaren.
Zonder C.E. word je direct gespot en gefocussed en zonder fire/tankbuild word je plat gebrand met alle HE spam van tegenwoordig.
Speel je agressief, korte afstand dan zijn secondarys heel waardevol, evenals wat meer awareness. (Vigilance, icm extended spotting module) Ga je op korte afstand dan is CE zinloos want je wordt toch wel gespot, zeker als je vuurt. Bovendien door het armor model (turtleback) is dat interessant. Tanky is zeker zinvol, maar gezien de beperkte hoeveelheid keuze's op je captain heeft voor mij persoonlijk seccondary dan voorkeur boven tanky.
Ik heb zelf op mijn Bismarck een secondary build, en zou dat ook doen op hogere tier als ik die wilde kopen (maar gezien ik met Bismarck met premium camo nauwelijks winst maak, vermoed ik dat hogere tiers nogal money sink worden). Maar ik heb sowieso niet secondary build omdat het per definitie meest efficiente is, maar omdat het leuk is om te spelen.
Inderdaad, gewoon zoveel secondary hits dat een Cruiser dat met z'n primary zou willen halenSissors schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:36:
Maar ik heb sowieso niet secondary build omdat het per definitie meest efficiente is, maar omdat het leuk is om te spelen.
Ik kreeg het gisteren.Yammie74 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:16:
Het is voor nu de Tirpitz geworden, want ik ga ervan uit dat ik gewoon nog een 30% korting coupon krijg
- The following ships are now available for purchase with Doubloons right in the Tech Tree of their relevant nation: VII Scharnhorst, VII Atlanta, IV Ishizuchi, VI Mutsu, V Okhotnik, and VI Dunkerque.
- We removed cruiser IV Yūbari from the Japanese Tech Tree.
gives you a container and a mission for a Hamburg flag
https://eu.wargaming.net/shop/redeem/
Activated!Vorst8 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:12:
CODE: 751189HAMBURG
gives you a container and a mission for a Hamburg flag
https://eu.wargaming.net/shop/redeem/
Iemand toegevoegd aan de playertable
11e container is een Super Container!
- 7 dagen Premium!
Verder: 2.250 Free XP en signals.
[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 11-05-2018 22:00 ]
Verwijderd
Sinds ik paar dagen terug de New Orleans terug hebt gekocht was het in één streep door vanaf rank 13. Nu met de Desmo kijken of ik rank 4 kan halen voor die Hydro equipment.
en toch zie ik best veel DD's vanaf rank 10 vaak 3 kom relatief weinig BB's tegen...hopiconjo schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:15:
Ranked vanaf 10 ben je in een DD gewoon de sjaak. Radar spotten je continue. Denk dat je beste af bent in een BB vanaf 10. Vind het ook gewoon knap dat Flambass hele ranked alleen in DD heeft gedaan
Ervaring en het inzicht wat daarbij ontstaat.hopiconjo schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:15:
Vind het ook gewoon knap dat Flambass hele ranked alleen in DD heeft gedaan
Een bijna 66% winrate helpt daar natuurlijk ook in mee.
https://worldofwarships.e...-Flambass/!/pvp/overview/
Mwa als je dan naar al zijn ranked battles kijkt is het ~56% daarnaast de stats van WG zelf bieden weinig detail.TheBrut3 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:30:
[...]
Ervaring en het inzicht wat daarbij ontstaat.
Een bijna 66% winrate helpt daar natuurlijk ook in mee.
https://worldofwarships.e...-Flambass/!/pvp/overview/
Kan je beter naar een stats site ala wows-numbers kijken (Flambass RB S9 details).
Dit seizoen ranked zat ie "maar" op ~56% , gelijk aan de 3 voorgaande seizoenen.
Wel heeft ie 15% meer games moeten doen dan de 3 voorgaande seizoenen mogelijk als gevolg van TX (?).
Cijfers waarvan ik vooralsnog alleen dromen kan.
Geen idee wat je dan doet, maar ik wordt vrij weinig gespot in een dd door radar. Heeft te maken met positie, bovendien zorgen dat als je door radar gespot wordt je achter een eiland oid ligt zodat je veilig bent. Heb zelf vrij veel succes met DD's gehad (r5 -> r10)hopiconjo schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:15:
Ranked vanaf 10 ben je in een DD gewoon de sjaak. Radar spotten je continue. Denk dat je beste af bent in een BB vanaf 10. Vind het ook gewoon knap dat Flambass hele ranked alleen in DD heeft gedaan
De WR is een goede graadmeter, alleen niet alles zeggend door de "first on losing team will keep the star" regel. Zelfs met een lage winrate kun je dan rank 1 behalen. Verder is het niet zichtbaar vanaf welke rank hij begonnen is dit seizoen. Mensen die vanaf rank 23 omhoog moeten knokken hebben in theorie meer games nodig om rank 1 te halen, dus ook meer kans om te verliezen.SpamLame schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:36:
[...]
Mwa als je dan naar al zijn ranked battles kijkt is het ~56% daarnaast de stats van WG zelf bieden weinig detail.
Kan je beter naar een stats site ala wows-numbers kijken (Flambass RB S9 details).
Dit seizoen ranked zat ie "maar" op ~56% , gelijk aan de 3 voorgaande seizoenen.
Wel heeft ie 15% meer games moeten doen dan de 3 voorgaande seizoenen mogelijk als gevolg van TX (?).
Cijfers waarvan ik vooralsnog alleen dromen kan.
Zit zelf nu na 61 games op rank 5 met 0 sterren, met een 68,85% winrate
https://wows-numbers.com/...507428567,GLR89,season,9/
begonnen op rank 23 (vorig seizoen geskipt) en in 21 games rank 10 gehaald (90% wr in de lo-yang
wat ik wel merk is dat je in dd's een zeer waardevolle maar niet meetbare bijdrage levert voor je team. Hoogste qua xp is vrij zeldzaam, maar ik merk dat ik vaak wel de cruciale bijdrage kan leveren voor de win. Door te cappen, juist te spotten of net iemand verhinderen om ergens heen te gaan door torps te sturen. De dmg die je doet is regelmatig ruk (zie mijn PR op r10-r5) maar de winrate is dan wel weer hoog. En laat ranked nou net om het winnen gaan.
Persoonlijk ga ik dus ook liever voor het winnen dan voor de hoogste score qua xp. De egoisten die dat laatste doen leveren over het algemeen een waardeloze bijdrage omdat ze liever safe damage over time doen en daardoor geen poging doen om support te leveren ed. Als je dan toch met mensen kunt samenwerken om de win te behalen is dat een goed gevoel
Vorige seizoen op/als R1 geeindigd begin op R13 in S9.GLR89 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:52:
[...]
De WR is een goede graadmeter, alleen niet alles zeggend door de "first on losing team will keep the star" regel. Zelfs met een lage winrate kun je dan rank 1 behalen. Verder is het niet zichtbaar vanaf welke rank hij begonnen is dit seizoen.
Of wel het resultaat van het vorige seizoen levert je sterren op bij de start van een nieuw seizoen en bepaalt daarmee vanaf welke rank je komt.
90%wr I am impressedMensen die vanaf rank 23 omhoog moeten knokken hebben in theorie meer games nodig om rank 1 te halen, dus ook meer kans om te verliezen.
Zit zelf nu na 61 games op rank 5 met 0 sterren, met een 68,85% winrate
https://wows-numbers.com/...507428567,GLR89,season,9/
begonnen op rank 23 (vorig seizoen geskipt) en in 21 games rank 10 gehaald (90% wr in de lo-yang)
wat ik wel merk is dat je in dd's een zeer waardevolle maar niet meetbare bijdrage levert voor je team. Hoogste qua xp is vrij zeldzaam, maar ik merk dat ik vaak wel de cruciale bijdrage kan leveren voor de win. Door te cappen, juist te spotten of net iemand verhinderen om ergens heen te gaan door torps te sturen. De dmg die je doet is regelmatig ruk (zie mijn PR op r10-r5) maar de winrate is dan wel weer hoog. En laat ranked nou net om het winnen gaan.
Persoonlijk ga ik dus ook liever voor het winnen dan voor de hoogste score qua xp. De egoisten die dat laatste doen leveren over het algemeen een waardeloze bijdrage omdat ze liever safe damage over time doen en daardoor geen poging doen om support te leveren ed. Als je dan toch met mensen kunt samenwerken om de win te behalen is dat een goed gevoel
https://worldofwarships.e...er-going-to-get-to-franz/
Verschillende commanders zijn te koop in losse bundles. Kan iemand mij zeggen welke commander je echt wil hebben?
Ik zit te denken aan:
Bert Dunkirk - RN cruisers
Charles-Henri Honoré - Franse cruisers (heb de andere Honoré al voor Franse BB's)
George Doe - USN cruisers
Zijn dat waardevolle toevoegingen? De Duitse en Russische commander heb ik via de missies gehaald, 2 van hun lijkt mij wat overdreven.
Als ik de WiP filmpjes zie valt hij een beetje tegen en zag men liever de T6 premium Duitse DD.Tijgert schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:25:
Is die Z39 wat?
Saipan en Belfast heb ik 'gemist' omdat ik de waarde niet goed inschatte, en nog steeds niet zeker weet.
Cherry on top die ik meestal neem zit nu niet in de shop.
Maar er zit een bundel met
- 30 dagen prem
- hood + 10 pt captain + perm camo
- 2.500 doubloons
- 4.000.000
voor 47 euro.
Is het dat geld waard?
30 dagen prem wil ik ziwoezo kopen.
PS: ben de laatste tijd wat minder actief wegens op vakantie geweest en wat meer focus op de sport (volgend week-end eerste triathlon van het jaar, xterra in La Roche )
Groetjes,
Yves
https://eu.wargaming.net/shop/wows/specials/7953/
Deze kan ook als je dubloons wil.
[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 19-05-2018 14:55 ]
Die bundel is -30%.
Maar ik heb de Nelson al met 12 pt captain, en ik speel die eigenlijk niet zo vaak, dus ik denk dat ik wargaming slechts 10 euro ga geven.
(ik was niet gaan kijken wat enkel premium kost, in mijn gedachten was dat voor 30 dagen precies meer dan 10 euro. In het verleden altijd Cherry on top gekocht, maar de laatste tijd is die precies niet zo vaak meer in de shop te vinden)
[ Voor 33% gewijzigd door Eve182 op 19-05-2018 17:41 ]
17e container is een Super Container!PcDealer schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:31:
[...]
11e container is een Super Container!
- 7 dagen Premium!
Verder: 2.250 Free XP en signals.
- Defensive AA Fire Modification 1
Verder: 1.500 Free XP + signals.
- VII Sims
- VI Monaghan (nieuwe premium)
- VII Atlanta
- VIII Kidd
- VIII Cleveland
Tevens een nieuwe collectie
Meer info >> https://worldofwarships.e...l/american-cl-collection/
https://worldofwarships.e...n/free-premium-tachibana/
Als je je afvraagt wat voor schip het is, speelt als een gunboat. http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Tachibana_Lima
[ Voor 37% gewijzigd door SpamLame op 23-05-2018 16:00 ]
Dan blijft dat event aardig lang actief, als dat gedurende 7.5 en 7.6 doorloopt. Die Franse was toch maar gedurende 1 patchronde?SpamLame schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:56:
Met update 0.7.5 en tot update 0.7.7 heb je de kans USN schepen te winnen (dmv een combat missions uit een US crate (gelijk aan de introductie van FR BBs zeg maar).Compensatie in credits als je het schip al had bij voltooiing van de combat missie
- VII Sims
- VI Monaghan (nieuwe premium)
- VII Atlanta
- VIII Kidd
- VIII Cleveland
Tevens een nieuwe collectie
Meer info >> https://worldofwarships.e...l/american-cl-collection/
Want op die manier heb je aardig kans om 2 á 3 schepen uit een container te halen
Gratis is gratis als ik de Monaghan en Kidd kan krijgen vind ik het prima
Ik had net een pot met carriers!
Net een Super Container die ik ontving 12 containers na de vorige keer.
- Hydroacoustic Search Modification 1
Verder nog 2.250 Free XP en signals.
Van Rank 8 terug naar 9
Net vrijgespeeld en 1 potje in gedaan. Zal denk niet veel mee varen tier 2, maar speelt wel lekker hoor, speelt als tier 2 Clemson, seal clubbingSpamLame schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:50:
Gratis Tachibana Lima iemand?
https://worldofwarships.e...n/free-premium-tachibana/
Als je je afvraagt wat voor schip het is, speelt als een gunboat. http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Tachibana_Lima
Ook net 2 super containers vanuit die Yamamoto missie. 100 anti-detonation flaggen, altijd handig en de Perth :-)
Weet nog niet wat ik van die Perth moet vinden, vreemd bootje. Soort leander met HE. Maar vind hem niet zo lekker spelen als leander denk. HE is wel fijn, maar geen heal dus moet je erg voorzichtig doen. En de langzame gun rotatie kan ik niet aan wennen voor een cruiser die echt anti-dd is en van wendbaarheid moet hebben.
Ik vannacht ook. 500 2ndaries easy met Tirpitz (die ook had gekregen in een giftbox
Heb je de smoke al geprobeerd? Gaat met je mee als je langzaam genoeg vaart.Weet nog niet wat ik van die Perth moet vinden, vreemd bootje. Soort leander met HE. Maar vind hem niet zo lekker spelen als leander denk. HE is wel fijn, maar geen heal dus moet je erg voorzichtig doen. En de langzame gun rotatie kan ik niet aan wennen voor een cruiser die echt anti-dd is en van wendbaarheid moet hebben.
nevermind, net een kraken met die Perth in meest tier 8 matchmakingPcDealer schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:01:
[...]
Heb je de smoke al geprobeerd? Gaat met je mee als je langzaam genoeg vaart.
Heb er main battery mod 2 op gezet en dat werkt wel erg lekker, 5% langzamer schieten maar dat merk je niet erg maar de sneller turrent rotation scheelt een slok op een borrel.
Ik hoop overigens wel dat carrier gameplay een stuk realistischer gaat worden. Want die perfect drops waarbij er 12 torps broadside worden gedropt zijn behoorlijk gaar.
Verder ging het gisteren wel aardig
En komende dagen natuurlijk nog even die missies grinden voor alle bonus xp en credits
Replacement rules en compensatie is ook uitgelegt, zie https://worldofwarships.e...pdates/american-cruisers/
Maar even gauw de Balti de FXPed, upgraded en gekocht.
[ Voor 16% gewijzigd door SpamLame op 29-05-2018 19:19 ]