Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wttj
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-06 22:59

SpamLame

• Ashrah
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 16:04

Ashrah

World of Warships is de nieuwe game van Wargaming. Met één account kun je toegang hebben tot World of Warships, World of Tanks, World of Tanks: Blitz, World of Tanks Blitz.
Hoewel deze topicstart de nodige informatie bevat om te kunnen beginnen heeft Wargaming ook haar eigen getting started guide gemaakt.

Invite-, bonuscodes

Invite en Bonus codes stellen je in staat extra goodies (schepen, equipment etc.) te krijgen op een nieuw resp. bestaand account. Omdat het cruciaal is voor diegenen, die een nieuw account willen aanmaken de invite code in te voeren bij account creatie, is dit kopje hier geplaatst. Reguliere spelers/bezoekers van de thread zullen de meeste codes al kennen of gebruikt hebben.

Classes

In World of Warships zijn schepen opgedeeld in 4 classes: Destroyers, Cruisers, Battleships en Aircraft carriers. In de ingame chat worden kan je de resp. afkortingen, DD, CA/CL, BB, CV tegenkomen, bv het vragen van fighter ondersteuning.

Destroyers

Destroyers zijn kleine en snelle schepen. Ze hebben alle de beschikking over torpedoes. De japanse destroyers hebben de krachtigere torpedoes terwijl de amerikaanse destroyers vooral kleine gunships zijn. Destroyers zijn ontzettend kwetsbaar, een voltreffer van een battleship is vaak game over. Gelukkig is een destroyer bijna niet te raken door een battleship. De gevaarlijkste tegenstander van een destroyer is de cruiser. Destroyers kunnen een smoke screen leggen om zich te verbergen. Destroyer gameplay is snel en vol van actie, plannen en reflexen zijn belangrijk.
Naval Academy: Destroyers

Cruisers

Cruisers zijn schepen met redelijk grote kannonen met een goede reload. Amerikaanse cruisers hebben ook goed luchtafweergeschut terwijl de japanse cruiser torpedoes hebben(er ook twee amerikaanse cruisers met torpedoes). Engelse cruiser hebben weer een rookgordijn en sterke health herstel consumable. Cruisers zijn verder vooral goede alrounders en hebben vele vormen. Sommige zijn bijna een destroyer terwijl andere meer richting een battleship gaan.
Naval Academy: US Cruisers
Naval Academy: IJN Cruisers

Battleships

Battleships zijn groot, log en hebben enorme kannonen. Ze hebben een veel amour en zijn de grootste vuurkracht van een vloot. Een battleship is dodelijk voor cruisers en andere battleships. Destroyers zijn vooral gevaarlijk voor battleships, hun torpedoes zijn moeilijk te ontwijken in een battleship. Battleships kunnen ook hun health herstellen tijdens de game. Daarnaast hebben ze soms de beschikking over een scoutplane of fighter .
Naval Academy: Battleships

Aircraft Carriers

Aircraft Cariers hebben vliegtuigen om tegenstanders aan te vallen. Hun dodelijkste wapen is de torpedo bomber, maar ook normale bommerwerpers zijn doodlink voor grote vijandelijke schepen. Ook hebben aircraft carriers fighters om vijanden te vinden en vrienden te helpen. Een aircraft carriers spelen is als een RTS game.
Naval Academy: Aircraft Carriers

Hoe werkt het spel?

Captain skills

In World of Warships krijgen kapiteins skillpoints. Deze kan je gebruiken om je kapitein nieuwe skills te leren welke buffs geven aan het schip waar hij bij hoort. De basis is hetzelfde als in WoT. Je traint niet de crew member voor member, maar de kapitein. Eerst grind je XP door te spelen. Bij voldoende XP is je meter vol voor een punt. Dan voor twee, drie, vier en vijf. Elke keer wordt het benodigde aantal XP hoger.

Skillpunt(en) XP nodig voor volgende punt
0 1500
1 2500
2 4000
3 6000
4 9000
5 14000
6 21000
7 30000
8 41000
9 54000
1069000
1187000
12108000
13132000
14159000
15189000
16222000
17259000
18300000
19Meer XP wordt omgezet naar elite commander xp

Voor meer informatie over welke skills er zijn zie;
Crew (WoWS)

Ammo

HE of AP?
Ammo (WoWs)

Consumables

Consumables geven voor een korte tijd een extra bonus aan het schip en zijn maar een aantal keer, charge, te gebruiken plus dat ze een cooldown periode hebben. Dit kan in de vorm van bijvoorbeeld health repareren, het leggen van een smokescreen of meer anti-aircraft vuurkracht. Standaard Consumables kosten niks. De premium variant daarintegen kost 15 doubloons of 22500 credits, let hier op dat de standaard betaling in doubloons gaat. Premium Consumables hebben een cooldown periode die 33% lager dan standaard en bieden 1 extra charge. Tevens zijn er middels Captain Skills nog 1 extra charge en een nog kortere cooldown te verkrijgen.

Voor alle verschillende Consumables, hun effect, duur van effect en verschillen tussen standaard en premium, zie Consumables(WoWs)

Ship Modules

Waar Consumables voor een korte tijd een extra bonus geven, zijn de effecten van een Module permanent. Modules zijn specifiek voor een schip en moet eerst vrijgespeeld worden door de Experience in het specifieke schip te verdienen waarna ze aangeschaft kunnen worden met credits en daarna gemount. Het is middels het vrijspelen van hull modules dat je een volgend schip kan unlocken, ergo deze zijn verplicht om een tech tree te doorlopen, de overige modules zijn naar eigen keus.

De aanpassing zijn bijvoorbeeld meer health, betere torpedo's of betere planes.
Welke beschikbaar zijn en wat ze inhouden zijn per schip te vinden op;
-destroyers (WoWs)
-cruisers (WoWs)
-battleships (WoWs)
-carriers (WoWs)

Ship Upgrade

Net als modules zijn de effecten van upgrades permanent en te koop voor credits, je hoeft echter geen experience voor te verdienen. Afhankelijk van het type schip en de tier ervan komen er andere upgrades beschikbaar en kan je er meer monteren lopend van 1 tot 6. Sinds update 0.6.1 zijn er special upgrades bijgekomen. Deze kan je niet kopen, maar verdienen middels events/missions en vinden in een Super Container. Meer over de specifieke upgrades en hun effecten, is te vinden op upgrades(WoWs)

Service Levels

Hoe meer je speelt, hoe meer XP je verzameld. Met die XP kun je steeds meer mogelijkheden unlocken zoals het genereren van Free XP (indien van het schip alle modules unlocked zijn/Premium schepen), beschikbaar komen van Captain Skills, vlaggen, missies,etc. Het behalen van de levels, levert credits, Free XP of Premium dagen op.
LevelXP required for
next Level
Functionality
Unlocked
Additional
Reward
10 XPCo-op Mode-
1 -> 2500 XPTech Tree200.000 Credits
2 -> 3500 XPRandom Battles300.000 Credits
3 -> 41.000 XPDaily Missions500.000 Credits
4 -> 53.000 XPFree Experience3.000 Free XP
5 -> 65.000 XPCommanders1.000.000 Credits
6 -> 77,500 XPModernizations1,500.000 Credits
7 -> 810.000 XPSignal Flags1 Day Premium Account
8 -> 920.000 XPCamouflages2.000.000 Credits
9 -> 1020.000 XPMissions, Challenges and Events1 Day Premium Account
10 -> 1130.000 XPRanked Battles3.000.000 Credits

Ingame chat

• Gathering of Warships (open channel van Got_PcDealer)
  • [GOT] Gathering of Tweakers (clan channel)

Discord

Handige links

De WoWs site homepage
Download
Public Test Access Guide
Guides

WoWs Training (Guides)
Wiki.wargaming.net (WoWs)
World of Warships Guides
Statistics & Replay sites

wows-numbers player statistics
warships.today player statistics
replayswows.com replay upload

Video's

Bad Advice: Misadventures of one little captain
Hier legt Wargaming op een vermakelijke wijze uit hoe juist niet te spelen.
Bad Advice #1: Always use AP shells
Bad Advice #2: Stay zoomed-in no matter what!
Bad Advice #3: You Don’t Need a Map!
Bad Advice #4: Launch Planes and Relax
Bad Advice #5: Camp Behind an Island
Bad Advice #6: Torpedo Science
Bad Advice #7: Never Cap. Never Surrender
Bad Advice #8: Sweep the Skies
Bad Advice #9: New Ship Smell
Bad Advice #10: Repair at Once
Bad Advice: Go Function Key Crazy
Bad Advice #12: No Skill, No thrill

YouTube
Het WoWs youtube kanaal
Jingles playerchannel
elLritchZ / CloakingDonkey, playerchannel (Goede reviews van de Pre-Order schepen)
PhlyDaily
BaronVonGamez
The Shermanator
DezGamez
AgingJedi
Flamu; commentaries, ship- commander guides, previews
Notser; (replay) commentaries, ship- commander guides, previews
iChase; (replay) commentaries and analysis, ship- commander guides, previews
Yuro; funny replay moments, guides
Arlios; funny replay moments

Twitch
World of Warships Live Channels
World of Warships Videos
DeleRT83 (veel give aways en Nederlands (Engels commentaar))
iEarlGrey (veel give aways)

Playertable

T.net nicknameWoWs nickname
_WarAx__WarAx_
AmargedonAmargedon86
auroortjeRon2u
AshrahAshrah
bartgoesLaerius
bdevogtSwiftius
Bean77Bean77
belgian1Zerotal
Dark AngelDarkAngelNL
dudeeHaasje47
DutchCrownNLFlintstoneNL
Family GuyNathan_James_DDG80
FestHaast2000
filipy23Superbabs84321eu
Flix20Flix20
FlyerkenFlyerken
GhengisGhengis9
GizzyGizzernl
GLR89GLR89
GrouchyGrouchy116
HammetjeKleutviool
ImpaileRsgt_Badbreath
ilpaulioPloos1980
JeebeekjeJeebeekje
Joe_PGeneral_Lack_of_Interest
joshje_Fusionhero_
JulesvH _Jules_
LouwkeSoemba
MarkisokeAfterdeath
MikoeM1koe
MooganMoogan
MrOizo2005Oizopower
LightMikeLightMike_66
Locutus4884Locutus_84
PcDealerGoT_PcDealer
Pirate-BozzDestroyerOfWorlds
PjotrStroganovPjotrStroganov
pkregtingDeleRT_
Shockwave_Shockwave_
SircuriSircuri
SnafuPanzerPunisher
Sneakeyesneakeye
Snukselooorly
SpamLamedionvdc_
SpartacusNLDSpartacusNLD
TijgertTijgert
timmie271timmie271
TimS81TimS81
Th3EagleBigbird85
VickiieeeiTridosha
wiskidMrBlue
Wontcachmewontcachme
wttjwttj
wvdveerwvdveer
XelNahaXelNaha
XgarXgar
YakolevJagdYak

Wil je worden toegevoegd aan de player table stuur even een DM aan PcDealer of Spamlame.

PcDealer wijzigde deze reactie 01-01-2019 12:51 (123%)

• Ashrah
Ben ondertussen bezig met de Pensacola en Saipan Independance. Ondanks dat mensen de Pensacola een achteruitgang vinden t.o.v. de Cleveland vind ik het toch een top cruiser :), carriers is toch weer heel anders spelen.

Atlanta is ook super, net een gatling geweer ^^, Donderdag avond 6000xp in een match (en natuurlijk geen ss gemaakt.

Simms, kan ik maar niet aan wennen, Gremlin (USSR DD) geweldig om mee te spelen, Yubari ... wisselvallig soms heel goed andere keren zwaar K*

Ashrah wijzigde deze reactie 18-04-2015 18:17 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ashrah
Niet echt, de Pre-order schepen zijn nogal "persoonlijk" qua speelstijl

Lees wat ik al eerder gepost heb (zie hieronder) of zoek even op Youtube naar TheMightyJingles, ot0M0t0, ichasegaming en of CloakingDonkey

Deze hebben alle 4 reviews online gezet van deze schepen en zelfs hun meningen verschillen. Ik heb ze alle 3 en vind zelf de Gremyashchy het prettigst spelen
quote:
Ashrah schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:27:
https://eu.wargaming.net/shop/wows/

Je krijgt een Schip (of 3), een extra slot (dock) voor het schip en wat gold (piasters) en toegang tot de CBT

- De "Yubari" (tier 4 IJN Light Cruiser "CL") is heel erg afhankelijk van de matchmaking. Een Cruiser met amper meer HP dan een DD, wel hele goede AA voor zijn tier. In tier 3/4 zij ner heel weinig schepen met goede AA wat toch zeker wel een voordeel kan zijn. Bij een Mogami (tier IV BB) in de buurt blijven als er een carrier in het andere team zit is geen verkeerde tactic.

- De "Gremyashchy" (tier 5 USSR Destroyer "DD"). Vind ik zelf de prettigste van de Pre-order schepen, een wendbare DD met 8km range torpedo's en goede kannonnen grootste minpunt is dat de turrets er heel lang over doen om 180 graden te draaien.

- De "Simms" (tier 7 US Destroyer "DD"). Een van de snelste en wendbaarste schepen ingame, 4 hele goede kanonnen erop met een rotatietijd van 5 seconden van stuur naar bakboord (en vice versa) echter geplaagd door zeer lage HP en torpedo's met een range van 5km terwijl je vanaf 5.9 km(?) gedetecteerd word.

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-06 15:40

Vickiieee

Kritische lezer.

quote:
Cinerama schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:17:
[...]

In WoT zitten er alleen veel meer paper idea tanks en/of complete uit de duim gezogen tanks.
Ahum? Noem er eens een paar dan? Meer dan drie? WG heeft aangegeven alle tanks historisch gezien te kunnen verantwoorden.

quote:
defiler1974 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:26:
[...]

Ben nu alle streams/youtube aan het volgen voor WOT warships en ga dit spel zeker spelen.
Psssst. WoT staat voor: World of Tanks. WoWp staat voor: World of Warplanes. WoWs staat voor World of Warships ;).
Als je het hebt over de uitgever is het: WG (Wargaming).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Cinerama
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:18

Cinerama

There are my lovely boys!!!

quote:
User schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:36:
[...]
Panzer X was uberhaupt niet eens een concepttekening. :P

Uit het blad Signal van 1944, ik weet het, pure propaganda maar toch. Het is een concept(tekening)

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:16

Suicyder

31gaming.nl

Echt waar, sommige teams zijn zo verschrikkelijk chaotisch dat je er als destroyer door kan sneaken.

• hopiconjo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-06 13:52
@pkregting

Gisteravond tegen jouw en Kursk gespeeld in je Pensacola; (was speler Terrordoom). Gelijkopgaande strijd wat een draw werd. Als jullie NewMexico onze carrier had gepakt, hij zat er immers 8 km vandaan, dan hadden jullie goede kans om te winnen

• SNAFU
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 28-05 17:30
quote:
wontcachme schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:27:
[...]

Je beschrijft mijn wereld vanavond. 8 games, 8 verloren. Snap er geen zak meer van. Ik schiet ap op de zijkant van Omaha's, Phoenix, Aoba's en alleen maar criticals waar normaal de citadel zit. Hun schieten één volley en gelijk meerdere citadels...

Vanavond 3x geoneshot doordat die lui alles in één keer in de citadel knallen. Dus ik dacht net, dan speel ik maar dd. Kom ik als tier 5 als enigste in een tier 7 potje terecht waar wij geen cv hebben, de tegenstander wel en waar ons team bestond uit 3x tier 7, ik en de rest tier 6. Tegenstander? Alleen maar tier 7 en een cv......

Geen enkel fatsoenlijk potje ook qua xp of credits. En dan ga ik een stream kijken, dan krijgen die ruim het dubbele van mij op een loss terwijl ik meer dmg doe dan hun in die games....

EDIT: Loss 9 op een rij..... 65k dmg en 1082xp in een loss. In mijn team niemand meer dan 400xp.....
I feel ya bro... dit is WG's manier om te zeggen dat het tijd is om de PC uit te zetten en te gaan pitten: het mag gewoon niet lukken.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• defiler1974
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-06 13:44
quote:
spartacusNLD schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:21:
[video]

waarom heb ik op mijn cleveland die ''High alert'' niet? (die onder ''T'' staat in het bovenstaande filmpje)
Ik heb alleen een repair en een vliegtuig.. :/ of is dit er met een patch uitgehaald?

is blijkbaar een commander skill.. die heb je op tier VI nog niet denk ik dan.. want vindt hem niet terug :) ach we zien wel bij tier VII :9 toch wel vreemd dat dit bij de bovenstaande speler wel een commander skill is en bij mij niet.. hoe komt dit denken jullie?

kan deze channel heel erg aanraden: YouTube: iChaseGaming
veel van geleerd! :)
Check even je consumables, je kan namelijk switchen tussen de sonar en high alert.
Als je daar op doelt in ieder geval.

• pkregting
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-06 21:46
quote:
ShockWave schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:23:
Zucht....mijn game was vrij snel voorbij....replay is opgenomen in freelookmode, keek werkelijk naar de enemy maar met een scherp oog op de Clemson na zijn eerste actie van Torps launchen ver buiten zijn bereik...
Helaas deze hoorde ik wel aankomen maar kon er niks meer mee.... |:(
Let vooral ook op zijn commentaar maar het was naar mijn idee niet echt mijn schuld..... }:|
Was het ook niet. Regel 1 in DDs: schiet geen torpedos vanuit de 2de lijn

http://www.twitch.tv/delert83 & https://www.youtube.com/c/DeleRT83TV

• Ashrah
Die winrate die alleen maar zakt bedoel je?

• GlorixJim
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:46
bonuscode: PAXBONUS2015. 1 haven plaats en 10 vlaggen.
Verlopen

GlorixJim wijzigde deze reactie 29-08-2015 09:41 (13%)

• pkregting
Ik dacht dat het maar eens tijd werd dat ik wat map tactics ging bespreken. Helaas ben ik geen photoshop talent, dus old-style met powerpoint gedaan :D

• SNAFU
quote:
spartacusNLD schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

8)7 60 euro voor een schip.. why :/
heb genoeg lol met de US cruisers en carriers op dit moment.. als ik daar op X zit ga ik met de battleships aan de slag.. hoe lang spelen jullie al? Dat alle andere schepen al ''saai'' zijn dat dit gekocht wordt snap ik eigenlijk niet goed :P
Er is volgens mij niemand die zegt dat ie de 'normale' schepen saai vindt.
Het is duidelijk dat het Tirpitz-pakket jou niet kan bekoren. Fair enough, niet alles is voor iedereen.

Maar anderen willen misschien alvast beginnen met het trainen van hun KM captain
voor de hele KM techtree uitkomt. En wellicht dat het grotere credit-potentieel ook niet verkeerd is. Dat heeft dus helemaal niks met saai te maken...(gelukkig maar ook ;) )

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• hopiconjo
JaJa PP; ik heb mezelf opgeofferd zodat je terugverdientijd voor Tirpitz erg kort is

• ShockWave
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-02 14:08

ShockWave

Lost it somewhere

Cruiser is veel sneller, een beetje de medium van WoW's.
Je kan veel sneller anticiperen op wat er aan een andere kant gebeurd om daar dan heen te varen.
Met een BB(battleship) ben je traaaaagg en moet je blijven waar je op dat moment bent, wordt je base gecaped dan ben je nooit op tijd terug.
BB heeft inderdaad de upperhand qua firepower en range maar zijn reload is rond de 30+ sec en hij is veel minder accuraat dan een CA (cruiser).
Met een cruiser ben je more versatile, je kan makkelijk DD's (destroyers) aan en met HE kan je heel veel dmg doen op een BB als je een brandje sticht...

Wat betreft citadelhits op afstand..oefenen oefenen en nog een oefenen vwb de aim...en een beetje lucky rng.
Dichtbij moet je redelijk makkelijk een citadel kunnen raken.
Meer kills tsja ook weer luck dat hij kapotgaat op jouw brandje en shells....

Star Citizen referralcode

In de launcher staat nu een stukje over aimen. Best basic, maar als beginner heb je er zeker wat aan.
quote:
Schuldig, ik geef er ook echt geen zak om. Het is voor mij gewoon een spel om tijd te doden tot een potje LoL ofzo begint. En als dat begint, dan moet ik in WoWs snel dood. Als al die teammates zó goed zijn als ze roepen en zó hard kunnen carrien, dan kunnen ze het best zonder mij hoor.

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:58

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
TheBrut3 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:48:Schuldig, ik geef er ook echt geen zak om. Het is voor mij gewoon een spel om tijd te doden tot een potje LoL ofzo begint. En als dat begint, dan moet ik in WoWs snel dood. Als al die teammates zó goed zijn als ze roepen en zó hard kunnen carrien, dan kunnen ze het best zonder mij hoor.
:N :r

8700K, ROG Hero X, 32GB4166, 1080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• Arjant2
  • Laatst online: 15:29
quote:
TheBrut3 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:48:
In de launcher staat nu een stukje over aimen. Best basic, maar als beginner heb je er zeker wat aan.

[...]

Schuldig, ik geef er ook echt geen zak om. Het is voor mij gewoon een spel om tijd te doden tot een potje LoL ofzo begint. En als dat begint, dan moet ik in WoWs snel dood. Als al die teammates zó goed zijn als ze roepen en zó hard kunnen carrien, dan kunnen ze het best zonder mij hoor.
kan je dan niet een potje patience doen op je pc?
F*cking hekel aan zulke egoistische mensen. Doe dan lekker iets in je eentje en niet een spel waarbij teamplay belangrijk is |:(

• Tettie
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-11-2016

Tettie

Atheistisch agnost

quote:
Arjant2 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:12:
[...]

kan je dan niet een potje patience doen op je pc?
F*cking hekel aan zulke egoistische mensen. Doe dan lekker iets in je eentje en niet een spel waarbij teamplay belangrijk is |:(
Beetje kul redenering. Hij speelt een spel, wat heeft hij voor verantwoordelijkheid naar de rest? Heeft hij een contract getekend met een team of zo?

Als je die teamplay zo belangrijk vind moet je een spel spelen waarbij dat af te dwingen is met spelers die zich aan dat team commiteren. Ik vind dat gemier op andere spelers in het team altijd zo zwak... Ik ga dood dus is de rest van het team n00b, dat soort flauwekul.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:58

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
Ik ga dood dus is de rest van het team n00b, dat soort flauwekul.
Wat een slappe drogreden.
Het is een teamspel, dat staat vooraf al vast. Als je er bewust met de pet naar gooit dan ben je geen teamspeler en dus egoist.

There is no i in team, maar wel in egoist...

8700K, ROG Hero X, 32GB4166, 1080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• Arjant2
quote:
Tettie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:42:
[...]

Beetje kul redenering. Hij speelt een spel, wat heeft hij voor verantwoordelijkheid naar de rest? Heeft hij een contract getekend met een team of zo?

Als je die teamplay zo belangrijk vind moet je een spel spelen waarbij dat af te dwingen is met spelers die zich aan dat team commiteren. Ik vind dat gemier op andere spelers in het team altijd zo zwak... Ik ga dood dus is de rest van het team n00b, dat soort flauwekul.
wat hier boven staat, je speelt een teamspel, dan dupeer je automatisch je teammates als je er bewust zo met je pet naar gooit. Dus zulke spelers mogen van mij opzouten van het spel, enorme egoisten.

En dat laatste slaat echt nergens op en heeft hier ook helemaal niets mee te maken.
Het gaat er om dat zulke mensen bewust het plezier van anderen verzieken.

Arjant2 wijzigde deze reactie 03-09-2015 13:35 (9%)

Blijkbaar ben jij zo goed, dan carry je toch zelf je team...? Als winnen toch zo belangrijk is voor je.
Ik ben gewoon even rustig aan het varen, een lekker traag spel tussendoor. Als ik zin heb in een iets meer skilled spel speel ik wel even een pot CSGO of Rocket League tussendoor en verlies ik dat... Boeie.
Maar voor de tryharders komt er binnenkort een ranked mode (of die is er met deze patch?). Dan ben je er ook vanaf en mensen die voor de fun spelen zijn van jullie tryharders af, win-win toch?

En blijkbaar zijn jullie ook nog nooit in een spel een potje gequit? Sterk, dan hoop ik niet dat je ooit BF hebt gespeeld in 5000 ticket servers.

Het 'teamgevoel' heb ik bij WoT of WoWs nog zelden gehad, enkel met mede platooners.

Als je altijd wil winnen kan je beter tegen bots gaan spelen.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:29
quote:
TheBrut3 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:48:
Deze discussie gaat wss geen nut hebben, omdat we een andere kijk op het spelen van een spel hebben.
Ik heb het volgens mij ook niet over het leaven van een WoWs potje gehad, dat doe ik nl. niet. Full YOLO is toch echt wat anders en ik weet zeker dat iedereen weleens een dergelijke actie heeft om welke reden dan ook.
Full YOLO gaan om dood te gaan is wat mij betreft hetzelfde als leaven. In beide gevallen heb je geen nut voor je team en ga je alleen zo snel mogelijk dood.
quote:
Is er trouwens al een soort van WN8-achtige statsite? Ik heb nu wowsdb.info, maar staat niet echt een vergelijking met het gemiddelde.
Ik ben nog geen goede tegengekomen maar misschien dat iemand anders dat wel heeft ?

[removed]

• wontcachme
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Ondanks de pissige post van mij een paar dagen geleden toch maar weer ff gespeeld en de Nicholas unlocked. Best een lekker schip :P. Alleen jammer dat de torps ongeveer nutteloos zijn 90% van de matches. Schieten gaat sneller en beter dan wachten op een goede target. Alleen close combat met andere dd's hebben ze soms nut.

Samsung Galaxy S7 | Custom Game PC (Intel i5 3570k - MSI GTX970 GAMING 4G - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Samsung 840 EVO 250GB - Samsung 850 EVO 500GB - Corsair Carbide 500R - 2x Dell U2412M - Logitech G502)

• pkregting
quote:
TheBrut3 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:49:
Blijkbaar ben jij zo goed, dan carry je toch zelf je team...? Als winnen toch zo belangrijk is voor je.
Ik ben gewoon even rustig aan het varen, een lekker traag spel tussendoor. Als ik zin heb in een iets meer skilled spel speel ik wel even een pot CSGO of Rocket League tussendoor en verlies ik dat... Boeie.
Maar voor de tryharders komt er binnenkort een ranked mode (of die is er met deze patch?). Dan ben je er ook vanaf en mensen die voor de fun spelen zijn van jullie tryharders af, win-win toch?

En blijkbaar zijn jullie ook nog nooit in een spel een potje gequit? Sterk, dan hoop ik niet dat je ooit BF hebt gespeeld in 5000 ticket servers.

Het 'teamgevoel' heb ik bij WoT of WoWs nog zelden gehad, enkel met mede platooners.

Als je altijd wil winnen kan je beter tegen bots gaan spelen.
Voor ieder ander dan deze gast: gewoon negeren, dit type persoon komt ook weleens langs op de stream/youtube en is niets anders dan een schreeuw om aandacht of het moedwillig willen irriteren van anderen. Een beetje het idee om binnen het kantoor van Greenpeace met een "I Love Russia" t-shirt rondlopen. Vanuit ervaring is negeren de beste optie, krijgen ze ook geen respons.

Dat gezegd te hebben, ik ben verdomd benieuwd naar de nieuwe patch en heb al van alles en nogwat langs zien komen op reddit qua MM fails, insane BB accuracy enzovoort. Iemand hier ervaringen?

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:56
quote:
pirke schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:03:
Gisteren dit spelletje ook eens opgepakt, leuk tijdverdrijf :) Moet nog wel wennen hoe ik destroyers goed speel, als ik 1 kill haal is het veel.
kijk wat video's van dit channel: YouTube: iChaseGaming
kan je HEEL VEEL van leren :) wordt het een stuk leuker (voor mij iig wel, speel het nu 1.5 maand)
quote:
sneakeye schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:15:
[...]
klopt idd lijkt een soort tussenstap
waar is deze tussenstap goed voor?

verder zijn er mensen die door de weeks savonds vaak WoWs doen? Lijkt het jullie iets gewoon een vaste avond te prikken en als division in teamspeak samen te werken? let me know

spartacusNLD wijzigde deze reactie 04-09-2015 11:49 (28%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Arjant2
quote:
pkregting schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:23:
[...]

Voor ieder ander dan deze gast: gewoon negeren, dit type persoon komt ook weleens langs op de stream/youtube en is niets anders dan een schreeuw om aandacht of het moedwillig willen irriteren van anderen. Een beetje het idee om binnen het kantoor van Greenpeace met een "I Love Russia" t-shirt rondlopen. Vanuit ervaring is negeren de beste optie, krijgen ze ook geen respons.

Dat gezegd te hebben, ik ben verdomd benieuwd naar de nieuwe patch en heb al van alles en nogwat langs zien komen op reddit qua MM fails, insane BB accuracy enzovoort. Iemand hier ervaringen?
Amen, laten we het hier maar bij houden... Een egoistisch ingesteld persoon kan je toch niet overtuigen van het belang van teamplay.

Arjant2 wijzigde deze reactie 04-09-2015 12:37 (75%)

• Cinerama
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:18

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Speel het sinds vorige week donderdag, begin al iets beter te worden. Vandaag mijn Cleveland gehaald, nu nog upgraden.

Ingame: Cinerama_NL

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

• pkregting
Mijn gedachten over de huidige patch. Samenvatting van alles: speel BBs deze patch ;)

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
pkregting schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:14:
Mijn gedachten over de huidige patch. Samenvatting van alles: speel BBs deze patch ;)

[video]
Zoals altijd een uitstekende video. Jij bent de enige poster van gameplayvideo's op Youtube waarbij ik niet direct na 10 seconden de tab wegklik. :+

• SNAFU
Als je in je haven zit staan aan de rechterkant alle details van je boot.
Klik je 1x op artillery dan klapt ie uit naar onderen en zie je wat je allemaal aan grote kanonnen hebt.
Als je daarna links tussen hulls wisselt zie je aan de rechterkant het exacte verschil.

Bij de Aoba deed de hull upgrade oa de AA verdubbelen maar dat zag je alleen aan dat getal.
Echter op bovenstaande manier zag je dat bepaalde guns van 12,5mm naar 25mm gingen.

• pkregting
quote:
sneakeye schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:28:
Is de amerikaanse DD lijn het waard om te grinden tegenover de japanse?
Absoluut, maar je zult wel geduld moeten hebben, een heleboel. Vanaf de Benson worden ze echt krachtig. De Farragut en de Mahan vond ik niet leuk om te spelen.

quote:
MailMan schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:24:
Wat doen jullie met de Omaha, hull B of C? Beetje extra AA maakt me niet uit, maar je krijgt 2KM extra range, alleen verliest op je torp en een gun meen ik.
Ik heb gewoon de C
quote:
sneakeye schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:28:
Is de Amerikaanse DD lijn het waard om te grinden tegenover de Japanse?
YouTube: FASTEST GUNS In The Game! Tier 10 GEARING! (World Of Warships Gameplay)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat DarkangelNL weer op onze TS komt? Heb je die C70 nog steeds, die moet nu toch wel uit elkaar gerammeld zijn?! :)

\o/

• spartacusNLD
Ging wel goed deze avond in het begin. De een na de andere win.. T was lekker druk op TS. ik zeg voor herhaling vatbaar.. maakt het allemaal een stuk interessanter. :)

Bedankt heren!

Nog wat ranked battle educatie.. verplicht kijkvoer 8)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 24-09-2015 23:48 (6%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• spartacusNLD
quote:
HirzoSchuurman schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:49:
ff checken; vrije ervaring verdiend met elite schepen kan je alleen maar gebruiken door er echte euro-tjes tegen aan te gaan (en blijven) gooien, right?
Bij WoT spaar 'k het niet op, kan geld blijven uitgeven dan, gebruik het in WoT voor versnelde crew training.
de ''echte'' XP (zilver) op premium schepen kan je idd (net als andere schepen overigens) pas omzetten naar ''vrije'' XP (goud) met euro's idd.
Premium schepen gebruik ik vooral om ingame sneller geld te verdienen om upgrades en schepen te kunnen kopen. Mijn murmansk verdient zo'n 300 tot 500.000 per gewonnen game.
Het omzetten van ''echte'' XP (zilver) op deze schepen is net als het kopen van premium of XP vlaggen een manier van wargaming om geld te verdienen aan hun game :)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 28-09-2015 08:49 (4%)

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-06 15:40

Vickiieee

Kritische lezer.

quote:
HirzoSchuurman schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:59:
Thnx, ik snap :)
'k bedoelde met niet-premium schepen.
Als je een bepaald schip helemaal ontwikkeld heb tot elite dan blijf je er XP mee verdienen,
alleen kan je (in tegenstelling tot WoT>versnel crew training) daar niets mee, alleen omzetten tegen betaling voor echte euro-tjes zodat je er vrije ervaring van kan maken.
Of ik moet iets gemist hebben.
In WoT kan je er inderdaad versneld je crew mee trainen, ik denk (disclaimer, ik denk wel meer :P) dat dit bij WoWs ook geïmplementeerd zal worden, als dit er niet al in zit. (Speel niet zo heel actief en mijn 'account level' is ook nog niet het hoogste). Dat je de commanders van je schepen extra snel kan trainen en zodoende nieuwe skill points vrij kan spelen.

Je blijft er verder inderdaad XP mee verdienen, die je met dubloenen (moet je kopen voor harde euro's) om kan zetten naar 'Free XP'. Daarnaast verdien je per game nog gewoon de 5% Free XP over het aantal XP dat je wint/verdient.

Gelijk even dat filmpje van de Duitse Cruisers kijken! :D

Vickiieee wijzigde deze reactie 28-09-2015 09:20 (3%)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Met doubloons kun je de behaalde XP van elite/Premium schepen in Free XP veranderen. Dus net zoals in WoT en WoWp.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Dennis013 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:53:
Ik vraag me af wat ik kan met de XP die ik krijg op mijn premium ship atlanta? Ik kan er niet mijn japanse cruiserlijn mee upgraden toch?
Met Doubloons omzetten naar Free XP en dan kun je inderdaad elk niet Premium schip upgraden waarbij 1 Doubloon = 25 XP-> Free XP.

PcDealer wijzigde deze reactie 04-10-2015 10:47 (6%)

• B-BRAIN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11-06 12:22
Snap niet wat de filmpjes op youtube voor toegevoegde waarde hebben aan een spel. Speel je in division heb je het er met anderen over waar je moet mikken in het begin als je pas speelt.
Youtube als leerschool is klein beetje voor luie mensen.
Je komt er vaak genoeg vaak zelf achter als je maar lekker veel speelt.

De tijd wat je verdoet met youtube kijken over ships kun je netzo goed in het spel stoppen.

• pkregting
Woohoo! De "Deadliest Contest" in the pocket :D

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn: het was 1 van de laatste battles op de stream op die avond (24 torpedo hits in 1 battle, waarbij ik nou niet echt "normaal" te werk ga):

http://www.twitch.tv/delert83/v/18325989

Advies: skip de eerste 8 minuten voor het begin van de actie

pkregting wijzigde deze reactie 08-10-2015 00:02 (10%)

• spartacusNLD
quote:
k995 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:48:
[...]

Hmm buffs voor us DD?

Ik ben daar nu een week mee bezig en de laatste match was met 4 US DD's (2 clemsons & 2 wickes) en tesamen hadden die 8 (ik 3) kills . VInd die hele lijn toch OP al geregeld 4 kills gehad in Clemson waardoor ik nu de Ognevoi heb die toch veel minder is. Japanse DD lijn zit ik tot hatsuhau en vind die toch een stuk moeilijker.
appels en peren vergelijken..

US DDs zijn gun boats met torpedo als defensief middel.

IJN DDs zijn torp boats met guns als defensief middel.

elke class / lijn / land is "goed" als je de boten gebruikt op de manier waarvoor ze gemaakt zijn.. probeer bijvoorbeeld niet in een Japanse DD een US DD aan te vallen met je guns.. dat verlies je 9 van de 10 keer.

spartacusNLD wijzigde deze reactie 18-10-2015 19:19 (14%)

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:28
Uitgescholden en uitgemaakt voor aimbot. De Mogami ligt me wel:P
quote:
Ah, ik dacht hoger dan tier 10 ofzo.;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• wheresmymaxsuit
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-03 11:30
Ok bedankt voor de reacties. Kan dus het best maar afwachten tot ik phoenix heb, zover zit ik daar qua xp ook weer niet vandaan. En qua speelstijl begrijp ik het ook, gewoon spelen (casual) en plezier hebben vind ik belangrijker dan een high tier schip, als ik dat wou zou ik ook een premium ship kunnen kopen. Maar de achterliggende gedachte was, of het beter was om je tech three in de diepte of in de breedte te ontwikkelen.

En wat sonar betreft: wat ik er over gelezen heb is dat het de (minimum) detection range voor vijandige schepen om jouw schip vergroot. Vooral handig en bedoeld tegen destroyers in smokescreens.
Dit staat los van de surface detection range. Voorbeeld: normaal spot een cruiser alle schepen in 3,0 km ongeacht LoS en rook, dan is dat met bonus bijv 3,5 (willekeurige getallen). .... en even gegoogled, maar het verhaal over torpedo's klopt ook. Maar wat ik lees, is dat sonar over het algemeen vrij 'useless' is, tov AA skill.

Laatste iets, die patch 0.5.1 is die al uit, of is die op de test servers? zo ver ik weet is de game nu nog 0.5.0.3 en ben ik die opties nog niet tegen gekomen. Maar die patch klinkt goed.

• PjotrStroganov
Ik heb de Murmansk ontdekt. Wow, wat een leuk schip is dit! Het beste is mischien wel het feit dat ik weer rond tier 5 aan het vechten ben met alle onervaren 3 t/m 5 kapiteins als bijkomend voordeel. Er gaat niets boven zigzaggend op een Kongo af varen om hem daarna met bakboord en stuurboord torpedo barages naar de bodem te laten afzinken.

• pkregting
Voor degenen die het nog niet weten, aankomende zondag mag ik drie schepen weggeven; 2 Imperator Nikolai (tier4 RU BB) en 1 Kamikaze (Fujin). Twee van de schepen zijn voor subs/regulars en 1 is open voor iedereen.

Mijn impressie van de schepen:
- de Imperator Nikolai: Bijzonder sterke BB op tier 4
- de Kamikaze: Een Minekaze die iets moeilijker te spelen is

Ik zal rond 12:00 uur beginnen met de stream en elke 2 uur een schip weggeven. Geen flauw idee over welke volgorde.

• Ashrah
Nice Delert :)

• spartacusNLD
quote:
btw, since we have gotten 33 retweets of the 50 goal. The 3rd Warspite is looking like a for sure thing. Keep um coming. Seeing we doing so great with the HYPE. I am gonna add some more HYPE. If we can get to 100 retweets of same Tweet. I will add "in addition to the 3rd Warspite" 3 x Murmansk to the pot. That's 6 ships (3 x Warspite's & 3 x Murmansk) and 4 x Doubloon packages. All you need to do is be an IEarlGrey Twitch Follower to win and be watching to enter the drawings. Currently open to NA or EU. Still working on adding Asia. please be patient. For those who cannot make the stream. No worries. We will be picking 4 random winners (Warspite's) from a forum contest starting later tonight and ending Sunday 11pm BST (EU) UTC+1 | 6pm EST (NA) UTC-4 Please note that some ships may take a few days to get credited. As they need to be submitted to the various regions

:*)

http://www.twitch.tv/iearlgrey

• spartacusNLD
http://www.twitch.tv/delert83 vandaag weer veel te winnen hier!

edit: 1K doubloons zijn binnen 8)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 25-10-2015 13:53 (23%)

• pkregting
quote:
spartacusNLD schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:34:
http://www.twitch.tv/delert83 vandaag weer veel te winnen hier!

edit: 1K doubloons zijn binnen 8)
Het hele pakket was:
2x Imperator Nikolai - 1x Fujin - 5x Murmansk en iets van 8k doubloons.

Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij regulars/subs misschien niet zo'n pretje was. Ik zal daar morgen naar vragen en ik zit er zelf aan te denken om gewoon weer "thank you" giveaways te doen en de "promotion" giveaway te laten. Hoeveel mensen wel niet een bot hadden aan staan, ongelofelijk..... Zelf iemand van hier :(

• spartacusNLD
quote:
pkregting schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:14:
[...]

Het hele pakket was:
2x Imperator Nikolai - 1x Fujin - 5x Murmansk en iets van 8k doubloons.

Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij regulars/subs misschien niet zo'n pretje was. Ik zal daar morgen naar vragen en ik zit er zelf aan te denken om gewoon weer "thank you" giveaways te doen en de "promotion" giveaway te laten. Hoeveel mensen wel niet een bot hadden aan staan, ongelofelijk..... Zelf iemand van hier :(
oh echt? hoe weet je dat? iedereen !claim toch gewoon? of waren goed enthousiast erna? :)
vond het een leuke stream hoor niks mis mee..

• spartacusNLD
quote:
Torrie844 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:47:
Ik heb het ook maar geïnstalleerd.. Vanavond eens kijken wat het allemaal is :) Ziet er tot nu toe wat statisch uit (youtube). Heb een tijd World of Warplanes gespeeld, dat voelde altijd wel redelijk snel aan.
Hier wat tutorials:
YouTube: World of Warships - Captain's Academy - Guides, Tutorials, Tips

Deze zijn voor de ''fun'' wel aan te raden om te kijken:
YouTube: BaronVonGamez
YouTube: PhlyDaily
YouTube: Slick Bee

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-06 14:34

TgR_KILLER

PSN: Recklezz84

Ohh de Wyoming bevalt me wel! 6 turrets.. heerlijk haha. De hull en fire controll update heb ik ook al binnen.. niet gek met dit soort potjes :P

Had bijna 5 kills, maar de tijd was om :( zoals je wazig genoeg kan zien was ik net nog hun laatste carrier aan het slopen in mijn eentje haha.

TgR_KILLER wijzigde deze reactie 27-10-2015 15:14 (32%)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
OverlandingNL Twitter | OverlandingNL Instagram

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-06 14:34

TgR_KILLER

PSN: Recklezz84

Gewoon de ouderwetse printscreen knop doet het bij mij ;) dan staan ze in het screenshot mapje in je world of warships folder.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
OverlandingNL Twitter | OverlandingNL Instagram

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-06 00:04

Angeloonie

The Division 2 Addict

Gisteren de Murmansk gehaald, wat een leuk ding!

Kwam daarvoor nog niet hoger dan de Wyoming dus was even wennen, maar 2x een potje gehad waarin ik best fouten heb gemaakt en mijzelf in de problemen bracht maar toch erg goed herstelde. Ik wil voornamelijk volgas naar voren, maar zo werkt dit spel niet. Dus daar moet ik nog even in komen. In die 2 potjes heb ik toch nog best goed gespeeld vind ik. In de eerste zat ik vrij snel in de penarie maar door mijn teammates kon ik ontsnappen en heb ik best wat bij kunnen dragen (o.a. de vijandelijke carriers gevonden en er 1 gesloopt). :)
De andere pot was nog beter, ik was iets te enthousiast en stond 4vs1 (incl. 2 battleships) op de rand van mijn kanonnenbereik, dus ik wilde weer terug. Dus hoppa omkeren die hap. Verloor alsnog vrij snel bijna 2/3 van mijn health, maar op de een of andere manier stopten ze met op mij schieten en gingen ze voor andere doelen. Ze kwamen wel achter mij aan maar schoten op anderen (en ook gewoon mis). Kon toen met gemak blijven schieten en ben die pot met 25% health en 1200XP geëindigd :o. Vond het vrij bizar dat ik ineens mijn gang kon gaan, alsof ik ontzichtbaar was oid. Volgens mij had ik niemand gekilled maar wel enorm veel damage uitgedeeld.

Best een fijn bootje zo! :D

Heb in de USA lijn nu de Wyoming unlocked en met free XP de hull-upgrade gehaald. Nog een beetje doorsparen en mijn eerste battle met dat ding zal volledig geupgrade zijn :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• spartacusNLD
quote:
PcDealer schreef op maandag 02 november 2015 @ 00:47:
[...]
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!!!!????
Je raakt je punten niet kwijt. Je krijgt gewoon een ''gratis'' reset iets wat normaal een X aantal doubloons kost. Dit gaan ze doen omdat de captain skills anders ingericht gaan worden.

disclaimer: dit heb ik op zeer veel twitch.tv streams voorbij horen komen, daarnaast wordt het op reddit al voor waarheid aangenomen. maar het is dus nog niet 100% bevestigd.

spartacusNLD wijzigde deze reactie 02-11-2015 07:29 (6%)

• spartacusNLD
quote:
(roh)violator schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:02:
[...]
Gebruik je bij de Mogami de 155's of de 203's?

Ik heb het idee dat de range van de 203's op hogere tier een nadeel is?
de 155, omdat de de captain skills (nu nog, zie mijn vorige post) voor snellere reload en meer range zorgen.
De HE spam op 18km werkt er goed tegen battleships. en is verbazend accuraat. Het voelt allemaal wat te OP. De Mogami is een schip met betere DPM dan de ibuki. Net als bijvoorbeeld de cleveland een hogere DPM heeft dan de pensacola. Ik zou er niet van op kijken dat deze schepen omgewisseld worden in tier of een nerf krijgen.

Ik ben van plan zodra ik de ibuki heb daar een nieuwe captain in te zetten, en mijn getrainde captain in de mogami laten zitten. daar dan vervolgens lekker me verder te gaan.
Zodra ik dan weer met de ibuki de Zoa heb vrijgespeeld zet ik de captain van de Mogami naar de Zoa en de captain van de ibuki naar de mogami. Vervolgens verkoop ik de ibuki. snapt u het nog? :+

spartacusNLD wijzigde deze reactie 02-11-2015 10:59 (44%)

• PjotrStroganov
Ik ben verschillende malen uitgescholden door spelers die aan de ontvangende kant stonden van mijn Mogami. Dan weet je dat je een leuk schip hebt.

Qua battleships ben ik begonnen aan de Amerkaanse lijn. Wat een verademing.

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 12:57
Hilarisch potje van het weekend. Mijn kameraad zat aan het begin van het spel wat kogels net voor mijn boeg te schieten om mij wat te plagen. (Doet hij wel vaker in zo'n spellen en soms is het al eens perongeluk raak). Omdat hij schoot was hij meteen zichtbaar voor enemy team. Dus 2 minuten in de game wordt zijn battleship geraakt vanop 18km of zo, ammunitie ontploft en hupla, 1hit zijn New York weg. Puur geluk van de tegenstander waarschijnlijk en ik plat van het lachen ^^

• AceAceAce
  • Laatst online: 09:41
Ik ga ook vaak genoeg roemloos ten onder als ik een Cruiser speel.
Echter ben ik veel grotere fan van mijn IJN Tier II destroyer, waarbij mijn torpedorange van 8 km groter is dan mijn concealment range (5.7 km ofzo).

Zie
Op http://www.worldofwarshipsguides.com/destroyer-guide/

• Joe_P
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 13:11
quote:
wheresmymaxsuit schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:55:TL;DR vragen:
- Hoe de Derpski en Kohlberg het best te gebruiken?
Derpski: Ambushen achter eilanden en/of als gunboat gebruiken tegen andere destroyers. Tegen de lagere Tiers kun je best wat schade aanrichten, maar in een Tier V game (en een wat meer open map) is het gewoon een moeilijke boot.

Kohlberg: Veel schakelen tussen HE en AP. De AP-shells van de Duitse schepen doen relatief veel damage. Ook zonder citadels te raken kun je aardig wat schade aanrichten met AP (wordt zelfs nog beter in de nieuwe patch).
quote:
- Low tier schepen houden voor free exp ja/nee?
Zoals eerder aangegeven hoef je ze voor de free xp niet te houden. Ik heb wel een paar 'favorieten' gehouden in m'n port om af en toe een potje mee te spelen en credits mee te sparen (vooral nodig op hogere Tiers).
quote:
- Hoeveel free xp gebruik je gemiddeld?
Meestal gebruik ik free xp om bij een nieuw schip meteen de upgrades te kunnen unlocken. Vaak zijn schepen zonder upgrades niet (veel) beter dan het schip ervoor. Helaas zijn credits nu de bottleneck bij mij.

Daarnaast heb ik de Furutake (voor de buff-patch) en Karlsruhe 'overgeslagen' met free XP. Die schepen waren me iets te frustrerend.
quote:
- Nog positieve / negatieve dingen gezien in de patch notes?
Voor mij de belangrijkste dingen:

Positief: Gratis credits! Meer afwisseling in missies en extra rewards.
Positief: Range buff voor USN DD torpedo's, tijdje terug aan die class begonnen dus dit is mooi meegenomen.
Positief: Rewards (xp / credits) voor het innemen van domination points, fijn voor DD kapiteins.
Positief: Mensen in een division spawnen nu dichter bij elkaar.

Licht negatief: AFT alleen voor 139mm en kleiner main guns. Dus geen extra range voor de 155mm main guns meer. Jammer nu ik net de Mogami heb unlockt. Het scheelt wel weer HE spam van CL's op lange afstanden, maar dat maakt de sterke positie van BB's ook weer sterker.

Afwachten: Aangepaste en nieuwe maps.
Afwachten: Zone mode.
quote:
Alvast bedankt voor jullie reacties en: Good luck and have fun.
Thank you! (Oh wat was ik blij met die optie om de geluidsberichten uit te zetten 8))

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• wheresmymaxsuit
quote:
wheresmymaxsuit schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 03:28:
Wat ik nog wel kan gebruiken is wat meer uitleg over die nieuwe game mode.
Om daarna te kijken wat de beste tactiek is.
Nu lijkt het erop dat naar het midden rushen, en de standaard groepsvorming de hoofd moot is.
Gisteren kreeg ik van een behulpzame speler een goede tactiek uitleg voor zone mode:

Het beste is om als een wolfpack te bewegen. Probeer de vijand te spotten, en de eenzame schepen er tussen uit te pikken. Langzaam is niet altijd de beste keuze, maar snel (in je eentje) naar het midden leidt er naar toe dat je ge focus fired wordt.

wheresmymaxsuit wijzigde deze reactie 08-11-2015 14:19 (84%)

• wheresmymaxsuit
Wat naast de matchmaking ook wel humor van dit spel is, is het nieuwe missie systeem.
Ik had geen mogelijkheid om de guardian air mission te halen, kon hem met deze patch eindelijk vergeten.
Wat krijg ik er voor in de plaats. Juist ja, een nieuwe guardian mission. 8)7

Edit: ander onderwerp, 1 dag verder, maar goed er staat "wijzig bij voorkeur je laatste reactie".

Wat ik ook zo mooi vind aan dit spel is dat je vaak soms nog wel kan terugkomen of winnen.
Gister een paar keer gehad waarbij wij de meeste schepen gezonken hadden, maar vergooid doordat niemand achter een paar DD's aanging. En ook omgekeerd waar ik de vijandige basis wist te cappen,
ook al stond het 3 tegen 5. Ook dat komt vaak genoeg voor dat jouw team meer schepen heeft gezonken, en dat het bijv 7 tegen 3 schepen is, maar dat het andere team nog terugkomt, en opeens is het 2 tegen 3. Omdat de overgebleven 3 de ervaren spelers zijn. Je kan echt zijn dat minder ervaren spelers en de lagere tiers meestal gewoon links of recht om op elkaar af varen (wil het niet rushen noemen), maar dat op hogere niveau en slimmere spelers, meer aftastend schaak spelen.

wheresmymaxsuit wijzigde deze reactie 10-11-2015 14:52 (61%)

• PjotrStroganov
Iedereen moet deaud
Nagato - OMG, hoeveel heb ik er ook alweer geschoten!?
http://static.tweakers.net/ext/f/gGdtrPd4n1Pg567k8JdRvhpl/thumb.jpghttp://static.tweakers.net/ext/f/0k8MV0zsrKoq1QkOe8g5xECD/thumb.jpghttp://static.tweakers.net/ext/f/h51mwTGfWNdGSJKCo50o1SQG/thumb.jpg

Ik hiervoor de fire control upgrade vervangen door de secondary modification. Destroyers krijgen het te verduren op 7 km.:D
quote:
Ashrah schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:51:
Met de stock hull is de NC heel log, zelfs met de rudder modification erop. Met de geupgrade hull kan je makkelijk ontwijken.
Ik moet eerst nog 'eventjes' de Colorado vrijspelen en verduren, maar tnx.

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 18-11-2015 20:27 (5%)

• ShockWave_Omega
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05-06 09:10
Mochten er nog mensen zijn die een nieuw account willen beginnen dan heb ik nog wat leuks misschien.
Een invite code voor nieuwe accounts (dus ook invullen bij invite code bij het aanmaken van het account)! Toch een leuke start. Vanochtend een mail gehad:

Kruip in de stoel van je eigen zware Excelsior-tank en dender over de slagvelden van World of Tanks. En om de ervaring nog beter te maken: met de onderstaande code krijg je 500 goud en 7 dagen premium-XP, zodat je je nieuwe tank kunt oppimpen en in stijl kunt levelen. Doe mee met vele spelers online en geniet gratis van één van de allervetste games. Met deze code krijg je ook de toptorpedobootjager Tachibana uit World of Warships, een net uitgekomen game. Zie je op het slagveld.
Promotiecode*: PAYPALWGCODE

Deze code is geldig van 17 november 2015 tot en met 30 juni 2016. Met een bestaande Wargaming.net-account kan de code niet worden verzilverd. Per nieuwe account kan er slechts één code worden verzilverd. De code geldt alleen voor de Europese en Russische gameservers.

• PjotrStroganov
En een video van de 7 kills. Een aantal afmakertjes, maar ook goede damage gedaan.

En nu zal ik jullie er niet meer mee lastig vallen. ;)

• SpamLame
2 Nieuwe missions beschikbaar, lopen tot 28/11; "Collect all Flags", "Gotta catch them all".
Alleen in division te halen, rewards zijn signals resp consumables.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

• AceAceAce
  • Laatst online: 09:41
quote:
SpamLame schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:30:
2 Nieuwe missions beschikbaar, lopen tot 28/11; "Collect all Flags", "Gotta catch them all".
Alleen in division te halen, rewards zijn signals resp consumables.
http://tweakers.net/ext/f/6eLaHyMz0EE1NU7GyVQ64LoU/thumb.jpg

• wheresmymaxsuit
quote:
MailMan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:37:
Ok ik moet m'n frustratie even kwijt met dit 'soort' spellen. Het is gewoon heel erg irritant dat matchmaking alles gelijk probeert te trekken om het eerlijk te maken voor iedereen. Dat zorgt er gewoon voor dat je als goeie speler bij een boel idioten in het team komt en hoe meer je je best doet, hoe slechter je teamgenoten worden. Eigenlijk kom je gewoon bijna altijd op 50% wins uit, los van hoe goed je bezig bent. Dat werkt echt totaal demotiverend bij dit spel...

Het leuke aan multiplayer spellen is bij mij voor een groot deel dat je door veel te oefenen gewoon ook vaker wint/bovenaan staat, maar dat wordt hier teniet gedaan in mijn ogen.
Zo ver ik weet kijkt MM vooral naar tiers en gelijk in CV's. Kan best zijn dat dit klopt.
Maar goed zelfs los van MM komt het gemiddelde altijd uit bij 50%.
Waar er 1 wint, moet er ook 1 verliezen. Daarnaast kan je binnen je team wel bovenaan komen te staan.
Voor mijn gevoel en op statistieken website weet ik of een paar goed of slechte potjes heb gehad; en of ik beter wordt in dit spel. Je kan genoeg zeuren op teammaten, en daar hebben we alle reden toe.
Maar als jij de beste in je team bent, dan is het aan jou om je team proberen te carryen.

Hopelijk begrijp je wat ik bedoel, en haakt dit in op wat jij wilde zeggen.
Om het nog wat uit te breiden; als je liever 80-90% win rate wil, dat kan maar dan moet je tegen bots spelen. Op stat site voor pvp ben je goed als je 52%+ haalt; bovengemiddeld goed als je 55%+ haalt en zeer goed bij bijv. 57% en elite oid bij 60%. Hoe heet het ook alweer, die standaard/gaussiaanse verdeling?? In elk geval, het is al laat en voordat mijn post helemaal ontspoort: Dit soort spellen horen de boel juist gelijk te trekken om het voor iedereen leuk te maken.

Bonus voor de statistieken fans (kun je mooi zien hoe goed je speelt, beter wordt en daar motivatie uit haalt):
http://worldofwarships.eu/en/community/accounts/ De Officiele player website.
http://wows-numbers.com/players/ Mijn favoriet.
http://warshipstats.com/eu/ Nog meer statistieken voor de cijferfreaks like me.
http://warships.today/players/eu En nog één omdat het kan.
*note to self: niet meer zulke lange posts schrijven, terwijl je al lang van plan was om op bed te gaan :9

Ander onderwerp / nieuwe post:
Vandaag zouden er toch 2 nieuwe missies komen in WoWS; maar ik kan er nog nergens wat over lezen.
Het staat alleen aangekondigd op de event calender, maar geen aankondiging wat de missie is.

Update:
Missies beschikbaar ingame:
Gunslingers: zink 5 IJN DD en 5 US CA met een US CA > tier 4.
Long Lances in the Dark: 5 torpedo hits met een IJn DD > tier 4.

wheresmymaxsuit wijzigde deze reactie 28-11-2015 12:38 (7%)

• wttj
  • Niet online
quote:
MailMan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:37:
Ok ik moet m'n frustratie even kwijt met dit 'soort' spellen. Het is gewoon heel erg irritant dat matchmaking alles gelijk probeert te trekken om het eerlijk te maken voor iedereen. Dat zorgt er gewoon voor dat je als goeie speler bij een boel idioten in het team komt en hoe meer je je best doet, hoe slechter je teamgenoten worden. Eigenlijk kom je gewoon bijna altijd op 50% wins uit, los van hoe goed je bezig bent. Dat werkt echt totaal demotiverend bij dit spel...

Het leuke aan multiplayer spellen is bij mij voor een groot deel dat je door veel te oefenen gewoon ook vaker wint/bovenaan staat, maar dat wordt hier teniet gedaan in mijn ogen.
nee, er is geen skill-based MM in random battles. Al is jouw WR +/- 50% dan ben je zelf een gemiddelde speler. De MM kijkt alleen naar de tiers van de schepen en naar de hoeveelheid CV's. Bij wie je in het team komst is compleet ramdom. Al wil je skill-based MM moet je ranked battles gaan spelen, dan kom je steeds bij spelers van jouw niveau in het team terecht. Maar dan zijn de tegenstanders ook van hetzelfde niveau en wordt je WR weer +/- 50%. De enigste manier om in pvp een hoge WR te krijgen is gewoon goed zijn. En dat kost je in deze game echt niet zoveel tijd, ik heb zelf een WR van 55% met 179 games in net iets minder als een half jaar tijd.

• SpamLame
Woei net een leuke pot met de izokaze gehad.
5 kills 115K damage derpmomentjes

Ik heb liever de mogelijkheid om upgrades te verkopen.

• Spectre
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
Ik heb eindelijk de Colorado geunlockt en hoorde er ontzettend veel horrorverhalen over, maar door de buffs van een paar patches geleden is ie wel oké, maar absoluut geen upgrade t.o.v. de New Mexico. Moet voornamelijk zeggen dat de reductie van 4x3 naar 3x3 kanonnen merkbaar is in je damage output. Heb ook totaal nog geen upgrades waardoor de AA belabberd is, hij ontzettend traag is en redelijk wat hitpoints minder heeft dan de New Mexico.

Kwam laatst op een Duits WoWs forum een fix voor de slechte AA tegen. In NVIDIA Inspector moet je de volgende aanpassingen doen:

- Antialiasing compatibility (DX1x): 0x404012C1
- Antialiasing compatibility: 0x404012C1

- Antialiasing - Behavior Flags: None (Achtung! Wert "None" setzen, nicht freilassen!)

- Antialiasing - Mode: Override any application setting
- Antialiasing - 4x [4x Multisampling]
- Antialiasing - Transparency Supersampling: 4x Sparse Grid Supersampling

Eventueel kan je Antialiasing en Antialiasing - Transparency Supersampling nog hoger zetten voor betere coverage, maar dan dipte ik soms onder de 60 fps.

Resultaat:

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Je zou ook kunnen zeggen..
"Nou voor iemand die bijna nooit meer speelt haal je goed binnen"...
Dank voor je opbouwende kritiek..we zitten niet meer ingame hier... ;)

• hopiconjo
Wat een walgelijke gun sounds; lijkt wel arcade game. Daarentegen wel 12 mio credits gecompenseerd gekregen:)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

quote:
Fest schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:00:
[...]

Sinds we niet meer samen spelen in een division gaan mijn stats wel omhoog :P
Uiteraard, we kapen jouw damage niet meer weg.. ;)

• Davidson
  • Laatst online: 14:36

Davidson

Porsche fan

Sinds een weekje of drie speel ik ook WoW na een tip van een collega :)
Bevalt mij uitstekend en is zeker even wat anders dan wat er al is. Heb zelf al eens Warthunder gespeeld, maar de lol ging er daar een beetje uit voor mij (ze waren erg fanatiek O-))

Moet eerlijk zeggen dat WoW ook niet altijd van het leie dakje gaat, maar zo af en toe heb ik wel de smaak te pakken. Zeker met tier III en IV potjes! Speel momenteel veel met de St. Louis en de Phoenix, al is die eerste soms wat traag en heeft de tweede soms wat te weinig HP om een hinderlaag te kunnen overleven :P

Zal af en toe wel even kijken op Teamspeak. Speel wel eens potjes met m'n collega, maar met Tweakers meedoen is natuurlijk ook wel zo gezellig :)

Desktop config | YouTube kanaal

• SpamLame
quote:
PjotrStroganov schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:58:
Een schip is pas elite als je opeenvolgende hebt hebt vrijgespeeld met XP?
quote:
Grouchy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:20:
Yup, zelfde idee als in WOT....dan komt er een melding en krijg je er een lauwerkrans omheen.
Nou en alle modules geresearched hebt AFAIK.

Helaas iChase's Emden Challange 2de plek gehaalt, niet genoeg maar wel plezier aan gehad.

• SpamLame
quote:
wheresmymaxsuit schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:41:
[...]

Dan zijn de Japanse DD's toch meer een 1 trick pony, met hun long range stealth torpedo's, die op afstand vaak missen.
1 trick pony's misschien, maar goed gespeelt in een division...kijk even naar onderstaand filmpje van iChase

• wheresmymaxsuit
quote:
PcDealer schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:29:
Dan zit je in de verkeerde divisions. Ik zit vaak met twee vaste spelers in een groep en stemmen de bewegingen met elkaar af en proberen ook via de chat de andere teamspelers te helpen.
Enigste divisions waar ik tot nu toe in zaten, waren samen met jullie. :P ;)
Maar dat ligt misschien aan mijn lonewolfish playstyle, weinig ervaring met division spelen of dat jullie met TS erbij wel goed kunnen coördineren. Wat ik tijdens het met jou division spelen heb gemerkt, is dat we beide wel via chat teamspelers helpen, proberen het cappen te coördineren. Maar in mijn ogen is dat iets wat ik ook doe als ik niet in een division zit.
Misschien is het ook een gevoelsmatige kwestie (net als smaken verschillen). Waarbij ik van een game kom waar je meer van elkaar afhankelijk was, en het organisatie niveau had van een special ops force. Terwijl vergeleken met een spel waar het meer ieder voor zich is, een paar teamchats al heel gecoördineerd is.
Een tweede reden waarom ik mijn mening moet herzien. Is dat het gene wat ik heb gezegd over dat er weinig gecoördineerd en samengewerkt wordt meer op WoWS spelers in random battles slaat. Dan op de paar keer dat ik in division zat.

TL;DR: hoe goed er samen gewerkt wordt in divisions is allemaal meer een gevoelskwestie.

Ander onderwerp: De ranked battles season 3 is begonnen. Wat is jullie mening/ervaring daarover?
Is het iets voor spelers die van gecoordineerd spelen houden? Of is het juist iets voor elite spelers die al langer spelen en die al meerder tier 7+ schepen hebben?

• spartacusNLD
Project R:
http://worldofwarships.eu/en/news/common/project-r/
&
http://worldofwarships.eu/en/project_r/?welcome=1

leuke actie van WG

spartacusNLD wijzigde deze reactie 18-01-2016 11:00 (25%)

• SpamLame
Was dat ook niet zo voor de Emden, dat EU een uitgebreidere mission moest voltooien voordat je hem kreeg vergeleken met andere servers....

Ik zie me niet de Kamikaze winnen afhankelijk van hoever ik kom en hoeveel accounts van de EU playerbase boven de 150 komen.
Ga gewoon kijken of ik alle goals halen kan en als dat resulteert in een Kamikaze is dat mooi meegenomen, niets meer dan dat.

• Oraijon
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:54

Oraijon

[Team Carrack]

quote:
spartacusNLD schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:53:
[...]

Je moet je upgrades wel weer opnieuw kopen. Unlocken hoeft niet.. maar mogami verkopen :X is een van de beste schepen in game.. :o snel kopen!! de 152mm guns + tier IV captain skill zorgt voor 18km range met 15 kanonnen die SUPER snel herladen.. Het is dat ik het geld nodig had voor de ibuki want anders had ik de mogami nooit verkocht.

[...]

bij mij werkt het iig.. komt niet vaak voor hoor. Er moet namelijk geen enkele vijand binnen 17.5km van je vandaan zijn. Maar als het voorkomt kan je echt veel damage doen op bijv een BB :*)

Project R heeft de eerst mijlpaal behaald: http://worldofwarships.eu/en/project_r/
Tenzij het recent is veranderd, kan je het gun caliber delen door 33.555 om te berekenen wat er aan
detection bij komt. Captain stealth skill telt ook mee bij wat erbij komt zoals ichase aangeeft in die youtube vid. En russische DD's krijgen er een flat 2 km extra bij.

Bij de Ibuki met 12.6 base detection en 203 guns is dat dus:
12.6 + 203 / 33.555 = 18.65 km detection range

Met concealment mod:
12.6 x 0.9 + 203 / 33.555 = 17.39 km detection range

Met concealment en stealth captain skill:
12.6 x 0.9 x 0.88 + 203 / 33.555 x 0.88 = 15.3 km detection range

Met concealment, stealth captain skill en camo:
12.6 x 0.9 x 0.88 x 0.97 + 203 / 33.555 x 0.88 = 15 km detection range

Star Citizen Referal code | Acer Predator X34A; EVGA GeForce GTX 1080Ti SC2 Hybrid; Intel Core i7 8700k w/ Noctua NH-D9L; 16GB Corsair Vengeance LPX; NCASE M1

• aquila2
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-05 22:16

aquila2

ik ben niet gek ?! of wel ?

Ik vind mij Colorado steeds leuker om te spelen , wat een beest hier net een leuk potje.

Ik hoorde dat veel mensen dit een ....ship vinden. ik heb nergens last van.

• spartacusNLD
De update werkt bij veel mensen niet (zo ook bij mij): http://forum.worldofwarsh...2-latest-patch-wont-load/

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:10

Grouchy

meep meep

Net zolang op pause/resume drukken totdat de torrent sessie start. Na een stuk of 30 keer drukken zijn alle files uptodate again.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PjotrStroganov
De New Mex geeft je vertrouwen dat je een gevecht tegen 3 Cruisers nog steeds kan winnen. Heb me verschillende keren Bud Spencer gevoelt in een kroeggevecht.:P

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-06 10:58
Mja in het potje dat ik beschrijf voer ik bewust op maximale afstand. Normaal zit ik rond de 40k dmg, wat ook niet veel is aangezien ik in de New York 50k deed en ook in de Wyoming meer dan de NM.

Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat een BB bedoeld is om op afstand mee te schieten, waarom anders de Scout Plane en 20,8km range? :P

Alleen, dat komt in het spel blijkbaar helemaal niet naar voren omdat het daar de accuracy/penetration gewoon niet voor heeft. Oftewel, negeer de echte wereld en speel als ermee als een brawler.

MailMan wijzigde deze reactie 25-01-2016 08:13 (14%)

• PjotrStroganov
Scout is bedoeld om voor korte tijd even ver te kunnen reiken. Als de eerst Fuso is gespot, lanceer ik de scout om hem met de NM te kunnen raken. Als deze is uitgewerkt is de afstand wel overbrugt naar hem of andere tegenstanders. Verder gebruik ik de Fuso en NM meer als cruisers. Goed blijven zigzaggen voorkomt dat cruisers je goed kunnen raken op 15 km. En anticipeer op het moment dat een andere bb op je gaat schieten. Stuur op dat moment in en probeer vanuit een scherpe hoek zelf te schieten. Maak er ook gebruik van dat bb spelers allergisch zijn voor het niet kunnen gebruiken van alle turrets. Daarom zie je ze ook altijd de rand van de map af drijven als ze zijn gefocust op een ander schip. En dan zijn ze of doelwit van andere schepen of zijn ze nutteloos voor de rest van het team.

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 25-01-2016 09:29 (23%)

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-06 10:58
omg, thanks voor de tips met de NM! Eerste potje als brawler:

114k dmg (volgens mij meteen m'n record) en 7400 XP. Waaronder 2 CVs helemaal weggeschoten :P

Like! :D

• spartacusNLD
quote:
MailMan schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:02:
omg, thanks voor de tips met de NM! Eerste potje als brawler:

[afbeelding]

114k dmg (volgens mij meteen m'n record) en 7400 XP. Waaronder 2 CVs helemaal weggeschoten :P

Like! :D
Yep beest van een boot >:) Was een paar dagen vrij dus heb lekker kunnen grinden. Zit nu net op de north carolina ( tier 8 ).. man man man die schiet ook lekker _/-\o_

De colorado (afgelopen dagen flink gebruikt) is ook goed alleen moet je wel je free xp gebruiken om direct hull C + motor upgrade te kopen want anders is het NIET te doen met die boot! ben gewaarschuwd. Ik heb dit gedaan door nog een tijdje met de NM door te spelen en een hoop XP te sparen. Deze XP met dobloons omgezet naar free xp.

spartacusNLD wijzigde deze reactie 26-01-2016 15:03 (19%)

• hopiconjo
quote:
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Yep beest van een boot >:) Was een paar dagen vrij dus heb lekker kunnen grinden. Zit nu net op de north carolina ( tier 8 ).. man man man die schiet ook lekker _/-\o_
Ik vind de NC dus echt bagger schieten. Erg inaccuraat. Echter daarentegen als je raakt dan is het meteen goed

• spartacusNLD
er is weer een ''interessante'' mod bij gekomen:

http://aslain.com/index.p...ew-v52300-27012016/page-5

''Stats on Player's Panel''

loopt een draadje van op reddit: Ingame player stats mod has appeared...

Wat vinden jullie hiervan?

• PjotrStroganov
Dat er meer gaat worden gescholden. Ik zoek wel eens iemand op met een grote bek en vertel hem dat zijn stats niet overeenkomen met zijn 'deskundigheid', maar heb er geen behoefte constant stats te zien van anderen.

• Kiha
  • Laatst online: 23-08-2017
quote:
PjotrStroganov schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:49:
Het is me ook vooral te doen om project r en andere challenges.

En wat is strafen in deze context?
De ALT-toets functie van fighters gebruiken, bent controle kwijt voor een korte tijd. Maar doet extreem veel schade tegen elk vliegtuig dat ze tegenkomen in een lijn.

Om de vijand altijd te raken met torpedo's kan je crossbomben, zeer moeilijk om te ontwijken. Komt van beide kanten diagonaal voor het doelwit in maak je een soort X met 2 TB squads. Links, rechts of niet wegdraaien geeft bijna altijd gegarandeerd 3 hits mits de drops en timing goed zijn.

• Joe_P
  • Laatst online: 07-06 13:11
Hier is nog wat meer info: http://wiki.wargaming.net/en/Aerial_Combat_(WoWS)#Strafing

Wel even goed om te melden, je eigen vliegtuigen worden ook neergehaald bij een strafing run. Als bv. je TB's in gevecht zijn met vijandelijke fighters is het dus niet handig om een strafing run te doen (tenzij je TB's toch al bijna dood zijn, dan is het de opoffering misschien wel waard).

Net een teaser van 0.5.3 online gekomen met het nieuws dat team battles worden toegevoegd in WoWs:
http://worldofwarships.eu/en/news/videos/053-teaser/

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• Kiha
  • Laatst online: 23-08-2017
quote:
PcDealer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:57:
[...]
Geldt dat ook voor fighters/fighters? Nog niet meegemaakt/opgevallen.
Ja, voor alle vliegtuigen. Ook de fighter seaplanes die CAs en BBs kunnen lanceren.
Geen onderscheid tussen vijandelijke of vriendelijke vliegtuigen, dus ook van je medespelers.

• PjotrStroganov
Ik heb het inderdaad één keer meegemaakt. Best wel leuk om CV te spelen. Zeker als ik de ervaring kan gebruiken van mijn andere games tegen relatieve newbies op tier 4.

Het vorige potje ben ik bovendien voor bot uitgescholden. I love this game!

Atlanta: goede pot op Ocean (zonder cover) vanwege mijn Rear Admiralskills

Atlanta: goede pot, geTK-ed
Atlanta: goede pot, geTK-edAtlanta: goede pot, geTK-edAtlanta: goede pot, geTK-ed
Atlanta: goede pot, geTK-edAtlanta: goede pot, geTK-ed

Pagina: 1 2 3 ... 29

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True