Ik heb ook de EU KotS finale gekeken en kijk nu international group stage. Dan zie je weer hoe leuk het spel kan zijn zonder CVs en subs en met wat tactiek van en een decent team.
Asking for a friend
ik heb de resources om de kitakami aan te kunnen schaffen maarja twijfels
ik doe er denk ik te weinig mee maarja het is wel een kitakami haha
Absurd die geldklopperij. Heb een half miljard aan credits en kan het niet eens gebruiken voor een schip als dit. Dus ga het ook niet eens proberen. En verder... de Kitakami is een papieren bootje... leuk al die torps, maar je moet niemand tegenkomen. Met mijn Smolensk maak ik gehakt van dat bootje. En nee, die 40 torps zijn absoluut niet gevaarlijk. De spread is redelijk groot, dus je vaart er vrij makkelijk tussendoor 
Ik vermoed in de handen van een skillful speler, zal het een ander verhaal zijn. Tot nu toe in ieder geval niet onder de indruk van de spelers die ik met dat ding zie spelen.
Ik vermoed in de handen van een skillful speler, zal het een ander verhaal zijn. Tot nu toe in ieder geval niet onder de indruk van de spelers die ik met dat ding zie spelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Sircuri op 18-12-2023 21:36 ]
Signature van nature
ik heb een zwakte voor de yolo emilioSircuri schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:35:
Absurd die geldklopperij. Heb een half miljard aan credits en kan het niet eens gebruiken voor een schip als dit. Dus ga het ook niet eens proberen. En verder... de Kitakami is een papieren bootje... leuk al die torps, maar je moet niemand tegenkomen. Met mijn Smolensk maak ik gehakt van dat bootje. En nee, die 40 torps zijn absoluut niet gevaarlijk. De spread is redelijk groot, dus je vaart er vrij makkelijk tussendoor
Ik vermoed in de handen van een skillful speler, zal het een ander verhaal zijn. Tot nu toe in ieder geval niet onder de indruk van de spelers die ik met dat ding zie spelen.
laat ie nou hetzelfde kunnen
Ik zou hem ook niet kopen als je nog niet de andere leuke coal/steel/RP schepen hebt. Voor mensen die 20k battles hebben is het wel een leuke resourceburn, die hebben waarschijnlijk toch in overvloede.
En hetzelfde als de Emilio zie ik hem ook niet echt doen. Torps laden par launcher, dus het duurt even voor je alles hebt. Verder is de Emilio vele malen sneller en het is geen cruiser (dus geen citadel).
En hetzelfde als de Emilio zie ik hem ook niet echt doen. Torps laden par launcher, dus het duurt even voor je alles hebt. Verder is de Emilio vele malen sneller en het is geen cruiser (dus geen citadel).
En het clan battle seizoen is weer begonnen! Iedereen succes met de jacht naar staal en de paarse hurricane clantag!
Voor iedereen die dat niet speelt; probeer het! Vaak best gezellig en de makkelijkste manier om staal te verdienen.
Voor iedereen die dat niet speelt; probeer het! Vaak best gezellig en de makkelijkste manier om staal te verdienen.
Al lang geïnteresseerd geweest in dit spel en kwam er toevallig achter dat deze gratis was op zowel Steam (PC) als op PS5 maar dan de Legends versie.
Nu vraag ik me af welke variant ik het beste kan spelen, ik vind het vooral leuk om uiteindelijk die super battleships te unlocken maar in Legends lijken die er niet in te zitten. Maar als ik hier zo lees moet je heel veel tijd en of Doublons erin steken om die te unlocken of valt dat eigenlijk wel mee?
Altijd al met de Yamato een vette broadside willen geven
Nu vraag ik me af welke variant ik het beste kan spelen, ik vind het vooral leuk om uiteindelijk die super battleships te unlocken maar in Legends lijken die er niet in te zitten. Maar als ik hier zo lees moet je heel veel tijd en of Doublons erin steken om die te unlocken of valt dat eigenlijk wel mee?
Altijd al met de Yamato een vette broadside willen geven
Wows is een grind game, nee je hoeft er geen geld aan uit te geven, als je maar geduld hebt. Ik heb met minimale investering een groot deel van de schepen die ik wil.
Persoonlijk kon WoWs Legends mij niet zo bekoren. Kwam bij mij een beetje over als de kiddo versie van de PC versie.Vlassie1980 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:54:
Al lang geïnteresseerd geweest in dit spel en kwam er toevallig achter dat deze gratis was op zowel Steam (PC) als op PS5 maar dan de Legends versie.
Nu vraag ik me af welke variant ik het beste kan spelen, ik vind het vooral leuk om uiteindelijk die super battleships te unlocken maar in Legends lijken die er niet in te zitten. Maar als ik hier zo lees moet je heel veel tijd en of Doublons erin steken om die te unlocken of valt dat eigenlijk wel mee?
Altijd al met de Yamato een vette broadside willen geven
Daarnaast was Legends heel uitgekleed.
Nu moet ik wel zeggen dat dit ruim 4 jaar geleden is geweest dat ik het een kans heb gegeven.
Ik had gehoopt dat de PS5 versie mij meer zou trekken, want ik zit liever beneden op de bank dan dat ik mezelf boven afzonder op kantoor maar helaas.
Wat betreft grinden; ja het is een grindfest. En daar gaat premium/dubloons weinig aan veranderen, je gaat er alleen sneller doorheen.
Maar je moet in het begin ook niet tesnel door de tiers heen willen racen. Je kan beter een x aantal schepen richting T8 brengen zodat je het spel goed door begint te krijgen, maar ook uitvindt welke classe en speelstijl je het leukst vind.
PSN: Flix20-NL
Legends is nog wat meer arcade voor zover ik begrijp, heb het zelf nooit gespeeld.
WoWs is overigens altijd al gratis geweest en daarvoor betaal je met tijd/een grind.
WoWs is overigens altijd al gratis geweest en daarvoor betaal je met tijd/een grind.
Ik zit weer in een periode dat ik dit iedere dag wel speel. Een paar potjes per avond. Ik ben de US battleships aan het afwerken, heb sinds gisteravond de USS New York. Jammer is het wel dat in veel potjes je tegen/met voornamelijk bots speelt.
Vind het jammer dat de battleships die ik nu heb, best traag zijn. Tegen de tijd dat ik in de buurt van de actie ben ligt de helft van de vijandelijke vloot al op de bodem (vooral als dat hele team uit bots bestaat) en als ik in de buurt ben en ik heb bijna een schip tot zinken gebracht zit ik te wachten tot mijn geschut eindelijk herladen is en ondertussen schiet een teammaat tig torpedo's af en maakt het af, neemt mij die punten af...
Vind het jammer dat de battleships die ik nu heb, best traag zijn. Tegen de tijd dat ik in de buurt van de actie ben ligt de helft van de vijandelijke vloot al op de bodem (vooral als dat hele team uit bots bestaat) en als ik in de buurt ben en ik heb bijna een schip tot zinken gebracht zit ik te wachten tot mijn geschut eindelijk herladen is en ondertussen schiet een teammaat tig torpedo's af en maakt het af, neemt mij die punten af...
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 15-03-2024 15:06 ]
Bots zou vanaf tier 5 merkbaar minder moeten worden en vanaf tier 6 heb je dat nauwelijks meer.
US BB lijn is een goede lijn om te beginnen, die hebben niet echt wat geks. Alleen de shells zijn wat traag. Afhankelijk van de lijn kunnen de schepen traag blijven. De Vermont lijn blijft traag, zowel qua snelheid als qua reload. De Montana/Maine lijn wordt sneller vanaf tier 8.
Wanneer je kan is het wel slim om bij een clan aan te sluiten met een redelijk uitgebouwde navalbase. Dat maakt de grind een stuk makkelijker. Schepen 15% goedkoper, 15% minder service cost na de battle, 5% meer XP, 15% meer commander XP, 50% meer free XP. Uiteindelijk maakt het veel verschil of je straks 57 miljoen moet betalen voor de Maine of 'maar' 48,5 miljoen.
US BB lijn is een goede lijn om te beginnen, die hebben niet echt wat geks. Alleen de shells zijn wat traag. Afhankelijk van de lijn kunnen de schepen traag blijven. De Vermont lijn blijft traag, zowel qua snelheid als qua reload. De Montana/Maine lijn wordt sneller vanaf tier 8.
Wanneer je kan is het wel slim om bij een clan aan te sluiten met een redelijk uitgebouwde navalbase. Dat maakt de grind een stuk makkelijker. Schepen 15% goedkoper, 15% minder service cost na de battle, 5% meer XP, 15% meer commander XP, 50% meer free XP. Uiteindelijk maakt het veel verschil of je straks 57 miljoen moet betalen voor de Maine of 'maar' 48,5 miljoen.
Ben ook al een tijdje bezig en begin nu aardig mijn weg te vinden in het spel. Maar er zitten qua bonussen en currencies zo veel aspecten aan dat ik dagelijks weer wat nieuws ontdek. Ik hoop op den duur een Super Battleship te bemachtigen maar daar gaan nog heel veel uurtjes in zitten vrees ik 
Ik heb nu de King George V weer verkocht want die was echt drama. Bulletspread was zo bizar dat je geen pepernoot raakte. Heb ook de Charleston Tier 3 Premium Cruiser waardoor ik wat meer bonuspunten standaard krijg maar die is zo traaggggg.
Ik heb nu de King George V weer verkocht want die was echt drama. Bulletspread was zo bizar dat je geen pepernoot raakte. Heb ook de Charleston Tier 3 Premium Cruiser waardoor ik wat meer bonuspunten standaard krijg maar die is zo traaggggg.
Tja, Super ships zijn nou niet bepaald de top hoor. De enige superships waar ik schrik van heb, zijn de carriers. Hun planes zijn veel te sterk.Vlassie1980 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:57:
Ben ook al een tijdje bezig en begin nu aardig mijn weg te vinden in het spel. Maar er zitten qua bonussen en currencies zo veel aspecten aan dat ik dagelijks weer wat nieuws ontdek. Ik hoop op den duur een Super Battleship te bemachtigen maar daar gaan nog heel veel uurtjes in zitten vrees ik
Ik heb nu de King George V weer verkocht want die was echt drama. Bulletspread was zo bizar dat je geen pepernoot raakte. Heb ook de Charleston Tier 3 Premium Cruiser waardoor ik wat meer bonuspunten standaard krijg maar die is zo traaggggg.
Signature van nature
Neem lekker je tijd. Tier 7 en 8 zijn over het algemeen de leukste tiers. Vanaf 9 en hoger stijgen de kosten en word het moeilijker om credits te verdienen. Zeker voor nieuwe spelers die de lijn rushen en nog niet mee kunnen draaien op de hogere tiers. Superships zijn vooral credit sinks.Vlassie1980 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:57:
Ben ook al een tijdje bezig en begin nu aardig mijn weg te vinden in het spel. Maar er zitten qua bonussen en currencies zo veel aspecten aan dat ik dagelijks weer wat nieuws ontdek. Ik hoop op den duur een Super Battleship te bemachtigen maar daar gaan nog heel veel uurtjes in zitten vrees ik
Ik heb nu de King George V weer verkocht want die was echt drama. Bulletspread was zo bizar dat je geen pepernoot raakte. Heb ook de Charleston Tier 3 Premium Cruiser waardoor ik wat meer bonuspunten standaard krijg maar die is zo traaggggg.
USA cruisers zijn beide leuke lijnen. De CA lijn (pensacola) leert je goed de basics.
Met alle respect, maar T3 premium heb je helemaal niets aan.
En het spel is en blijft rng. Voordeel van de Engelse BBs is dat je lekker HE kan spammen met de Conqueror/Devastation lijn.
En het spel is en blijft rng. Voordeel van de Engelse BBs is dat je lekker HE kan spammen met de Conqueror/Devastation lijn.
Die muziek van Kronstadt als je even lekker naar alle schepen in de tiers kijkt
Begin nu wel te merken dat ik bij Random battles vaak te slecht ben met tier V battleships als de Queen Elizabeth en de Piotr Veliky ondanks dat ik ze wel van upgrades heb voorzien. Iemand tips of een site waar ik de beste tier V battleships kan vinden zodat ik een beetje partij kan geven?
Verder heb ik ook geen Premium Account, dus de XP en coins grinden gaat nu een stuk langzamer. Met mijn T3 premium Charleston cruiser kan ik wat sneller grinden maar ik vind met Battleships wel even wat leuker
Verder heb ik ook geen Premium Account, dus de XP en coins grinden gaat nu een stuk langzamer. Met mijn T3 premium Charleston cruiser kan ik wat sneller grinden maar ik vind met Battleships wel even wat leuker
@Vlassie1980 https://wows-numbers.com/ships/
De benoemde schepen zijn niet slecht, maar ik denk dat je vooral de speelstijl even wennen zal zijn, geef het gewoon even tijd.
De benoemde schepen zijn niet slecht, maar ik denk dat je vooral de speelstijl even wennen zal zijn, geef het gewoon even tijd.
Daarnaast schiet iedereen altijd HE shells naar battleships en als je een beetje een goede tegenspeler tegenkomt straft ie je genadeloos af als je ook maar iets te veel van je zijkant laat zien. Het is maar zelden dat ik in lower tiers weggeschoten wordt in een battleship. Meestal wordt je kompleet afgefakkeld
Signature van nature
En op de lage tiers is dat helemaal frustrerend omdat je dan vaak ook nog niet de captainskills of vlaggetjes hebt om dat te counteren.
Dus op lower tiers dus ook gewoon met de rest meedoen en HE erop gooien? 😇
Ze hebben weer wat nieuws verzonnen bij WG. Niet iedereen krijgt dezelfde battlepass rewards aangeboden. Sommige krijgen 1250 dubloons terug en 24k coal, anderen 2500 dubloons (wat de battlepass kost) en 12k coal. Als je genoeg speelt en die 2500 dubs terug krijgt, dan is het een no-brainer.
Heb nu inmiddels de Izmail, maar bij elke ranked battle ga ik er keihard af. Opeens een vet harde hit en de helft van mijn HP weg. Misschien toch wat minder de drang hebben om high tier battleships te unlocken en eerst de lower tiers battleships en cruisers vrijspelen.
Heb het ook met destroyers geprobeerd maar dat vind ik nog lastiger met torpedo s. Oefening baart kunst...
Heb het ook met destroyers geprobeerd maar dat vind ik nog lastiger met torpedo s. Oefening baart kunst...
Bij Battleships en cruisers vooral zorgen dat je niet broadside zit voor vijandelijke schepen. Als je helft van je HP kwijt bent in één keer in een Izmail, zou je dood zijn geweest in een cruiser
.
En ja torpedo's is oefening inderdaad. Herinner me nog toen ik begon dat ik keer potje speelde met een GoT'er in DDs die me dingen uitlegde, want raakte geen fuck. Nu is het mijn favoriete klasse.
En ja torpedo's is oefening inderdaad. Herinner me nog toen ik begon dat ik keer potje speelde met een GoT'er in DDs die me dingen uitlegde, want raakte geen fuck. Nu is het mijn favoriete klasse.
Soms moet je wel broadside spelen. Zoals in een Smolensk als de battleship met AP op je schietSissors schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:58:
Bij Battleships en cruisers vooral zorgen dat je niet broadside zit voor vijandelijke schepen. Als je helft van je HP kwijt bent in één keer in een Izmail, zou je dood zijn geweest in een cruiser.
En ja torpedo's is oefening inderdaad. Herinner me nog toen ik begon dat ik keer potje speelde met een GoT'er in DDs die me dingen uitlegde, want raakte geen fuck. Nu is het mijn favoriete klasse.
Signature van nature
Inmiddels besloten dat ik me wat meer op de campaigns ga focussen en na het behalen van die achievements wat containers kan openen. Dus nu lekker met een Tier 3 South Carolina aan het rommelen, wat is dat ding traag zeg
Is sowieso handig om te doen zodat je de captains aan het eind v/d rit krijgt. Die hebben dan weer bepaalde bonussen.Vlassie1980 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:36:
Inmiddels besloten dat ik me wat meer op de campaigns ga focussen en na het behalen van die achievements wat containers kan openen. Dus nu lekker met een Tier 3 South Carolina aan het rommelen, wat is dat ding traag zeg
En ook de co-op missies zijn de moeite waard om bepaalde. Is alleen even geleden wat je daar precies mee kan scoren weet ik even niet meer
PSN: Flix20-NL
@Flix20 @Vlassie1980 Al lid van de GOT clan?
Lekker potje gehad met de Lenin laatst. Vind het wel leuk dat die op YT staat, normale replay kan je vanaf de nieuwe patch niet terugkijken.
Vanaf tier 8 worden US battleships leuk, ja je moet geduld hebben bij die lijnVlassie1980 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:36:
Inmiddels besloten dat ik me wat meer op de campaigns ga focussen en na het behalen van die achievements wat containers kan openen. Dus nu lekker met een Tier 3 South Carolina aan het rommelen, wat is dat ding traag zeg
niet allemaal heSissors schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:30:
[...]
Vanaf tier 8 worden US battleships leuk, ja je moet geduld hebben bij die lijn(iig dan worden ze snel).
Ik heb inmiddels de Vladivostok Tier VIII
:strip_exif()/f/image/Tn1swQ2u0UcWEpMk2MNrJttP.jpg?f=fotoalbum_medium)
Begint er een beetje op te lijken nu, maar de resupply achteraf zorgt er vaak voor dat ik amper nog wat bijverdien
Maar ben verder lekker bezig, heb ook de Kirov Cruiser en de BB Rio de Janeiro gekocht. Met cruisers moet ik nog echt wennen. Een keer niet opletten of een foute beslissing en je ligt gelijk op de bodem.
:strip_exif()/f/image/Tn1swQ2u0UcWEpMk2MNrJttP.jpg?f=fotoalbum_medium)
Begint er een beetje op te lijken nu, maar de resupply achteraf zorgt er vaak voor dat ik amper nog wat bijverdien
Maar ben verder lekker bezig, heb ook de Kirov Cruiser en de BB Rio de Janeiro gekocht. Met cruisers moet ik nog echt wennen. Een keer niet opletten of een foute beslissing en je ligt gelijk op de bodem.
Belabberd wordt het wanneer een Vermont een salvo in je broadside yeet.
Daarvoor zijn o.a. die economic boosters ook bedacht. Zonder premium account en bonussen wordt het vanaf tier 8 inderdaad lastiger om centen te verdienen. Helaas is het nog ver weg, maar rond kerst is er (tot nu toe) altijd een actie voor 1 jaar premium account met 50% korting. Mijns inziens is dat de beste manier om geld te besteden aan het spel, als je regelmatig speelt dan.Vlassie1980 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:11:
Begint er een beetje op te lijken nu, maar de resupply achteraf zorgt er vaak voor dat ik amper nog wat bijverdien
Maar ben verder lekker bezig, heb ook de Kirov Cruiser en de BB Rio de Janeiro gekocht. Met cruisers moet ik nog echt wennen. Een keer niet opletten of een foute beslissing en je ligt gelijk op de bodem.
Eventueel sparen voor een tier 9 coal schip is ook de moeite waard. Deze krijgen extra credits en premium schepen zijn goedkoper in onderhoud. Je krijgt ook 2x per jaar een coupon in de armory voor 25% korting. Lijkt dat je veel coal nodig hebt, maar als je regelmatig speelt en de coal containers kiest dan heb je dat eigenlijk zo (duurt nog wel zo'n 3 tot 6 maanden, maar toch).
Daarbij moet je er ook nog rekening mee houden hoe goed je schiet. Het zijn geen super grote bedragen, maar elke keer dat jij je 9 shells van de Vladi wegschiet kost je dat zo'n 1000 credits. Ook de depth charges of vliegtuigen van een carrier kosten geld.
Heel erg goedkope tier 8 premium deze week.
https://eu.wargaming.net/shop/wows/azur_lane/sh_590
€8 bij gebruik van de 15% weeb coupon.
https://eu.wargaming.net/shop/wows/azur_lane/sh_590
€8 bij gebruik van de 15% weeb coupon.
Ook gekocht, leuke schuit maar ik kom telkens bij Random Battles tussen dikke tier X BB's dus ik lig zo weer op de bodem.TheBrut3 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:03:
Heel erg goedkope tier 8 premium deze week.
https://eu.wargaming.net/shop/wows/azur_lane/sh_590
€8 bij gebruik van de 15% weeb coupon.
Dan schiet hij toch wel erg tekort met zijn range van "maar 19.1 km"
Dat probleem kan ook tussen het toetsenbord en de stoelleuning zittenVlassie1980 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 00:15:
Ook gekocht, leuke schuit maar ik kom telkens bij Random Battles tussen dikke tier X BB's dus ik lig zo weer op de bodem.
Dan schiet hij toch wel erg tekort met zijn range van "maar 19.1 km"
Maar het klopt wel dat de range van Al Littorio en Roma (zelfde schepen, dus geen Roma meer kopen) op T10 niet overhoudt. Het is zelfs 18.1km volgens mij, niet ideaal voor de huidige camping meta.
De schepen zijn wel relatief tanky voor hun tier, dus daar moet je wat mee spelen.
Overigens kan je dan voorlopig beter niet de Italiaanse BB lijn spelen, het kenmerk van die hele lijn is dat ze weinig range hebben. Veneto en Lepanto ook 18,1km en Colombo 18,9km.
Ja, dat zeker want ik ben pas een paar maandjes bezig en heb nog heel veel te lerenTheBrut3 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:24:
[...]
Dat probleem kan ook tussen het toetsenbord en de stoelleuning zitten
Maar het klopt wel dat de range van Al Littorio en Roma (zelfde schepen, dus geen Roma meer kopen) op T10 niet overhoudt. Het is zelfs 18.1km volgens mij, niet ideaal voor de huidige camping meta.
De schepen zijn wel relatief tanky voor hun tier, dus daar moet je wat mee spelen.
Overigens kan je dan voorlopig beter niet de Italiaanse BB lijn spelen, het kenmerk van die hele lijn is dat ze weinig range hebben. Veneto en Lepanto ook 18,1km en Colombo 18,9km.
Hij was voor een habbekrats in de aanbieding dus ik heb hem maar gekocht. Toch handig om wat XP en geld te harken voor aanschaf normale schepen.
Ter info, misschien weet je het al. XP boosters (voor ship XP) gebruiken is nutteloos op premium schepen. Je krijgt er alleen sneller de dagelijkse containers voor, maar als je nog een relatief nieuw account hebt kan je ze beter gebruiken voor reguliere tech tree grinds.Vlassie1980 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:51:
Ja, dat zeker want ik ben pas een paar maandjes bezig en heb nog heel veel te leren![]()
Hij was voor een habbekrats in de aanbieding dus ik heb hem maar gekocht. Toch handig om wat XP en geld te harken voor aanschaf normale schepen.
Credits, commander en free XP boosters zijn wel gewoon nuttig. Al heeft commander XP natuurlijk meer prioriteit op landen die je daadwerkelijk speelt.
Ik ben nu bezig om de Dutch Cruisers vrij te spelen en heb nu de Kijkduin. Maar ik zit soms echt tandenknarsend te spelen en begrijp de lol van het spelen van cruisers soms echt niet. Wanneer je random battles speelt heb je vaak veel BB's en minder CV's. Een verkeerde move of foute beslissing en het is klaar.
Verder kan ik ook veel minder damage doen omdat mijn shells amper iets doen.
Achter een eilandje gaan liggen campen vind ik ook minder leuk, dus wat is de beste strategie aangezien je met Dutch cruisers ook geen torps hebt? Gewoon de BB's blijven mijden en de CV's en DD's proberen te pakken? Dat is soms aardig lastig als het meerendeel BB's is en nog higher qua tiers ook
Verder kan ik ook veel minder damage doen omdat mijn shells amper iets doen.
Achter een eilandje gaan liggen campen vind ik ook minder leuk, dus wat is de beste strategie aangezien je met Dutch cruisers ook geen torps hebt? Gewoon de BB's blijven mijden en de CV's en DD's proberen te pakken? Dat is soms aardig lastig als het meerendeel BB's is en nog higher qua tiers ook
Dat tier verschil hou je toch, van mij mag het ook naar 1 tier verschil. T8 vs T6 is smullen voor de T8, als die vervolgens tegen T10 komt is het weer huilen.
Verder zijn Nederlandse cruisers uniek. Ze zijn niet goed, maar de airstrikes zijn een zeer vermakelijke gimmick. En ze zijn inderdaad redelijk tegen CV's omdat de AA goed is, maar op een CV ga je niet jagen. Zonde van je tijd en toevoeging voor je team.
Cruisers speel je nou eenmaal vanuit dekking, als dat niet je ding is kan je ze beter niet spelen. Je kan van een cruiser inderdaad niet verwachten dat je een battleship kan tanken.
Verder zijn Nederlandse cruisers uniek. Ze zijn niet goed, maar de airstrikes zijn een zeer vermakelijke gimmick. En ze zijn inderdaad redelijk tegen CV's omdat de AA goed is, maar op een CV ga je niet jagen. Zonde van je tijd en toevoeging voor je team.
Cruisers speel je nou eenmaal vanuit dekking, als dat niet je ding is kan je ze beter niet spelen. Je kan van een cruiser inderdaad niet verwachten dat je een battleship kan tanken.
Petro would like a wordTheBrut3 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:05:
Dat tier verschil hou je toch, van mij mag het ook naar 1 tier verschil. T8 vs T6 is smullen voor de T8, als die vervolgens tegen T10 komt is het weer huilen.
Verder zijn Nederlandse cruisers uniek. Ze zijn niet goed, maar de airstrikes zijn een zeer vermakelijke gimmick. En ze zijn inderdaad redelijk tegen CV's omdat de AA goed is, maar op een CV ga je niet jagen. Zonde van je tijd en toevoeging voor je team.
Cruisers speel je nou eenmaal vanuit dekking, als dat niet je ding is kan je ze beter niet spelen. Je kan van een cruiser inderdaad niet verwachten dat je een battleship kan tanken.
PSN: Flix20-NL
Kreeg dit filmpje aangeboden in YT en hij heeft een goed punt. Probeer niks van zijn gameplay te leren, want die is niet best. Echter dat de credit grind niet meer in lijn is met de XP grind klopt helemaal.
Overigens ben ik van mening dat nieuwe spelers alsnog veel sneller door de tiers heen kunnen dan dat het vroeger ging. Ook door de toevoeging van coal kan je relatief snel een T9 premium hebben, wat gelijk staat aan meer credits. Vroeger hadden we alleen de Missouri als creditprinter, maar dat is ook afgepakt.
De meeste zullen vast op de GoT Discord zitten, maar in geval je Atlanta hebt en nog wat rode boosters;
Deze is niet meer van toepassing, WG heeft het weer de nek om gedraaid.TheBrut3 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:38:
De meeste zullen vast op de GoT Discord zitten, maar in geval je Atlanta hebt en nog wat rode boosters;
[YouTube: Farm this operation NOW before WG patches it!]
Ben nu bezig met de Colorado om genoeg XP te hebben om de North Carolina te unlocken, mag hopen dat het dan wat leuker gaat worden want die Colorado is echt een logge badkuip. Zo traag....
Ben verder op zoek naar een goede Premium die ik met coal kan kopen maar dan puur voor credit farming. Ik speel het liefst met Battleships en Cruisers. Zat te denken aan de Pommern of Grosser Kurfürst.
Qua coal prijs scheelt het niet zo veel. Ik vind het wel interessant met de Pommern dat er ook torps op zitten. Kan ik daar ook wat meer bekend mee raken. Grosser Kurfürst is T10 en ik vrees dat ik dan telkens maar hard eraf ga omdat het nou eenmaal een nog hogere tier is.
Of zijn er andere suggesties? Ik wil de purchase met coal doen in ieder geval
Heb wel al de AL Littorio T8, is die opzich ook al goed trouwens?
Ben verder op zoek naar een goede Premium die ik met coal kan kopen maar dan puur voor credit farming. Ik speel het liefst met Battleships en Cruisers. Zat te denken aan de Pommern of Grosser Kurfürst.
Qua coal prijs scheelt het niet zo veel. Ik vind het wel interessant met de Pommern dat er ook torps op zitten. Kan ik daar ook wat meer bekend mee raken. Grosser Kurfürst is T10 en ik vrees dat ik dan telkens maar hard eraf ga omdat het nou eenmaal een nog hogere tier is.
Of zijn er andere suggesties? Ik wil de purchase met coal doen in ieder geval
Heb wel al de AL Littorio T8, is die opzich ook al goed trouwens?
[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-07-2024 09:25 ]
Iwami, Kearsarge, Pommern of Azuma. T9 schepen verdienen meer dan T10. Nadeel is wel dat T9 schepen minder tegen superships kunnen dan de T10. Al Littorio is ook best een goed schip.
Speel en koop vooral wat je leuk vindt.
Zorg dat je bij een clan zit met uitgebouwde naval base. Dat maakt battles iets goedkoper.
Speel en koop vooral wat je leuk vindt.
Zorg dat je bij een clan zit met uitgebouwde naval base. Dat maakt battles iets goedkoper.
Goed nieuws, NC is eerste US BB die imo leuk is. En dat blijft zo, Iowa is nog sneller. Montana is wat minder snel dan Iowa, maar als nog prima.Vlassie1980 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:21:
Ben nu bezig met de Colorado om genoeg XP te hebben om de North Carolina te unlocken, mag hopen dat het dan wat leuker gaat worden want die Colorado is echt een logge badkuip. Zo traag....
Die Modmanager van Wows is ook wel handig, hoef ik niet naar die lelijke gedrochten met al die kermisattracties erop te kijken
Je hebt geen port slots (havens?) die moet je kopen of verdienen of een ander schip verkopen.
Het is free2play, maar dat is hoe het free2play kan zijn.
Het is free2play, maar dat is hoe het free2play kan zijn.
Zoveel als je port slots hebt. (havens in NL? Geen idee
)
Skins kan je volgens mij ook in port uitzetten. Ergens rechts onderin ofzo.Vlassie1980 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:08:
Die Modmanager van Wows is ook wel handig, hoef ik niet naar die lelijke gedrochten met al die kermisattracties erop te kijken
Persoonlijk vind ik Aslain tegenwoordig fijner. ModStation had er afgelopen jaar een hoop niet werkende mods tussen staan, dus ben toen overgestapt op Aslain.
Ja, je hebt een X aantal port slots wanneer je begint met spelen. Maar als je speelt unlock je er langzaam meer door events enzo.Sybe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:17:
Kan je maar een aantal schepen hebben dan?
Edit; geldt ook voor commanders.
Heeft ie geen port slots, of is het probleem dat hij een port slot bij zijn nieuwe schip heeft aangevinkt en daarvoor geen doubloons heeft. Ik zou die bovenste selector eens uitschakelen, dan moet je wel gewoon kunnen kopen. Lijkt mij sterk dat je bij tier 3 al door je port slots heen bent.vassago schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:13:
Je hebt geen port slots (havens?) die moet je kopen of verdienen of een ander schip verkopen.
Het is free2play, maar dat is hoe het free2play kan zijn.
Als dat echt zo is: Verkoop je oude tier 1/2, heb je toch niks aan in de toekomst, koop dan de tier 3. Maar ik geloof niet dat dat nodig is. Zelfs als iemand die heel veel problemen heeft met de verkoop knop vinden heb ik niet vaak port slot problemen gehad. En momenteel verdrink ik erin
TheBrut3: Waar kan je evenementen joinen? Ik speel zelf nu alleen willekeurige gevechten, maar als ik dat blijf spelen unlock ik geen nieuwe slots?
Vandaag was patchday en begint er zo'n nieuw 'battlepass'. Na 2 dagen (20 punten) krijg je een portslot. Als je de premium variant neemt krijg je nog 2 extra portslots, na stap 3 en 8.Sybe schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 03:20:
TheBrut3: Waar kan je evenementen joinen? Ik speel zelf nu alleen willekeurige gevechten, maar als ik dat blijf spelen unlock ik geen nieuwe slots?
Nou moet ik eerlijk zeggen, ik heb geen nieuw account dus ik weet niet of je een bepaald account/access level moet hebben voor dit beschikbaar komt. Bij access level 12 speel je campaigns vrij. Bij de laatste taak van missie 7 van Science of Victory krijg je ook 1 gratis slot en bij Honorable Service missie 3 taak 6 krijg je zelfs 3 slots.
Maar uiteindelijk sprokkel je genoeg slots bij elkaar door te spelen, ik heb er inmiddels 266 op één account en 65 op een ander account waar ik nog geen 700 (random + ranked) battles heb.
Edit; En lage tier schepen niet hoarden. Vroeger verkocht ik alle techtree schepen op de T10 na, tenzij er een super leuke tussen zat. Tegenwoordig hou ik de schepen vanaf T8, want geld en port slots voldoende.
[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 11-07-2024 20:52 ]
Maar @Sybe, wat als je het bovenste vinkje, bij "Met plaats" uit zet? Want jij hebt geen doubloons, en dus lukt die aankoop niet. Maar ik vraag me af of je daadwerkelijk geen plaatsen hebt. Helemaal rechts onderin bij je port screen moet je het kunnen zien ook.
Inmiddels ook de North Carolina unlocked maar ik heb echt heel wat moeite om daarmee te richten. Hij heeft wel een langere range maar die shells blijven echt uren in de lucht zweven voor je uiteindelijk iemand raakt.
Toch maar proberen om wat meer op 15-18 km te blijven denk ik. Verder is de HP pool standaard erg laag dus ik ben ook vaak de grond ingeboord omdat ik amper HP had. Ik heb inmiddels wel de hull upgrade gedaan dus nu 66000 HP maar hij is niet zo tanky als de Vladivostok.Ik heb verder ook de Littorio als Premium gekocht, ook een fijne sloep om meer credits te verdienen.
Heb nu 100K coal, ik zit eraan te denken om de cruiser Azuma T9 uiteindelijk met coal te kopen om ook credits te farmen. Goed idee of zijn er betere alternatieven?
Toch maar proberen om wat meer op 15-18 km te blijven denk ik. Verder is de HP pool standaard erg laag dus ik ben ook vaak de grond ingeboord omdat ik amper HP had. Ik heb inmiddels wel de hull upgrade gedaan dus nu 66000 HP maar hij is niet zo tanky als de Vladivostok.Ik heb verder ook de Littorio als Premium gekocht, ook een fijne sloep om meer credits te verdienen.
Heb nu 100K coal, ik zit eraan te denken om de cruiser Azuma T9 uiteindelijk met coal te kopen om ook credits te farmen. Goed idee of zijn er betere alternatieven?
@Vlassie1980 het hangt erg af van je speel stijl, maar Azuma is een kiter, dus dat speelt heel anders dan je gewend bent, misschien helpt dit.
Lekker dan... Kon je dit niet ff eerder posten haha 🤣Heb hem vandaag gekocht met mijn hard verdiende coalCardinal schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:03:
@Vlassie1980 het hangt erg af van je speel stijl, maar Azuma is een kiter, dus dat speelt heel anders dan je gewend bent, misschien helpt dit.
[YouTube: The ultimate coalship guide in World of Warships! Pros and cons of the ships!]
Naja, we moeten het er maar mee doen
Ben inmiddels bijna zo ver dat ik de hele Dutch cruiser line heb afgerond, ben nu hopeloos met de Johan de Witt XP aan het grinden om uiteindelijk de Gouden Leeuw en dus Tier X te bereiken. Een Super Battleship is het doel en die kan je alleen maar kopen als je 3 andere Tier X schepen hebt 
Ik red het soms toch wel om per potje 100K damage uit te delen met de Johan de Witt, maar iedereen pikt mijn kills altijd af. Verder landen die airstrikes bij mij altijd net verkeerd. Daarna weer een potje met de Littorio BB Tier 8 en ik schiet er gelijk weer een paar in de prak. Met cruisers zonder torps is het best lastig en ik heb veel minder kills in verhouding met BB's.
Heb ook de Azuma als credit printer en die speelt best aardig maar je moet geen broadside tonen want dan is het klaar.
Ik red het soms toch wel om per potje 100K damage uit te delen met de Johan de Witt, maar iedereen pikt mijn kills altijd af. Verder landen die airstrikes bij mij altijd net verkeerd. Daarna weer een potje met de Littorio BB Tier 8 en ik schiet er gelijk weer een paar in de prak. Met cruisers zonder torps is het best lastig en ik heb veel minder kills in verhouding met BB's.
Heb ook de Azuma als credit printer en die speelt best aardig maar je moet geen broadside tonen want dan is het klaar.
ik heb de hele duitse, franse, amerikaanse, nederlandse cruisers line ook veel superships, veel Battleships dd's etc >200 schepen. Maar Tier 5 is voor mij nog steeds het leukst (omaha en koningsberg), veel meer actie dan Tier X. Ik speel ook in divs met een win ratio van 75%.Vlassie1980 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 00:05:
Ben inmiddels bijna zo ver dat ik de hele Dutch cruiser line heb afgerond, ben nu hopeloos met de Johan de Witt XP aan het grinden om uiteindelijk de Gouden Leeuw en dus Tier X te bereiken. Een Super Battleship is het doel en die kan je alleen maar kopen als je 3 andere Tier X schepen hebt
Ik red het soms toch wel om per potje 100K damage uit te delen met de Johan de Witt, maar iedereen pikt mijn kills altijd af. Verder landen die airstrikes bij mij altijd net verkeerd. Daarna weer een potje met de Littorio BB Tier 8 en ik schiet er gelijk weer een paar in de prak. Met cruisers zonder torps is het best lastig en ik heb veel minder kills in verhouding met BB's.
Heb ook de Azuma als credit printer en die speelt best aardig maar je moet geen broadside tonen want dan is het klaar.
Voor de gouden leeuw moet je een paar videos van trenlass kijken op youtube , die gozer mist bijna niks mat airdrops.
Is het alleen leuker omdat het tier 5 is, of omdat je tegen gemiddeld slechtere tegenstanders hogere winrates haalt? Want laten we wel wezen, de meer ervaren spelers vind je niet op tier 5.
Airstrikes is imo vooral oefenen, totdat je door hebt hoever voor een battleship je moet gooien (cruisers die volle snelheid gaan zou ik alleen op droppen als je beide airstrikes beschikbaar hebt, en er echt geen andere doelwitten zijn).
Airstrikes is imo vooral oefenen, totdat je door hebt hoever voor een battleship je moet gooien (cruisers die volle snelheid gaan zou ik alleen op droppen als je beide airstrikes beschikbaar hebt, en er echt geen andere doelwitten zijn).
[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 04-10-2024 19:11 ]
Soms speel ik ook wel eens met tier V, ik heb een Premium Cruiser (Kirov) maar die heeft geen heal en torps die maar 4km ver komen. Levert wel wat meer credits op maar ik krijg er niet echt veel kills mee.
Mijn favoriete BB tot nu toe is de Vladivostok, gewoon angled aan komen varen zodat je net de achterste turret kunt gebruiken. Nu ook met Super Heavy AP shells dus hij kan een flinke dreun uitdelen. Maar ben nog steeds lekker bezig. Azuma om credits te printen en ook nog aan het sparen voor een ander coal ship zodat ik wat meer keuze heb aan Premiums. Littorio is ook een Premium en die speelt ook erg fijn moet ik zeggen.
Heb al heel wat videos online gekeken. Best leerzaam inderdaad.
Dan speel je vast de game vanaf het begin.
Mijn favoriete BB tot nu toe is de Vladivostok, gewoon angled aan komen varen zodat je net de achterste turret kunt gebruiken. Nu ook met Super Heavy AP shells dus hij kan een flinke dreun uitdelen. Maar ben nog steeds lekker bezig. Azuma om credits te printen en ook nog aan het sparen voor een ander coal ship zodat ik wat meer keuze heb aan Premiums. Littorio is ook een Premium en die speelt ook erg fijn moet ik zeggen.
Heb al heel wat videos online gekeken. Best leerzaam inderdaad.
200 schepenMijnCommentaar schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:11:
[...]
ik heb de hele duitse, franse, amerikaanse, nederlandse cruisers line ook veel superships, veel Battleships dd's etc >200 schepen. Maar Tier 5 is voor mij nog steeds het leukst (omaha en koningsberg), veel meer actie dan Tier X. Ik speel ook in divs met een win ratio van 75%.
Voor de gouden leeuw moet je een paar videos van trenlass kijken op youtube , die gozer mist bijna niks mat airdrops.
Dan speel je vast de game vanaf het begin.
[ Voor 34% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-10-2024 13:04 ]
Tier 5 is niet de Tier 5 van een (paar) jaar geleden, 75% speel je met/tegen hogere tiers met veel bb’s. Als cruiser speler moet je goed kunnen spelen om nog in leven te blijven en te winnen.
In hogere tiers zie je zoveel spelers met gekochte boten, 30 games met een tier x bb, dan weet je het wel.
T5 is veel sneller handelen en geen verstoppertje spelen.
In hogere tiers zie je zoveel spelers met gekochte boten, 30 games met een tier x bb, dan weet je het wel.
T5 is veel sneller handelen en geen verstoppertje spelen.
Nadeel aan T5 is dat je soms wel met wat bots zit omdat de slots niet snel genoeg worden gevuld. Maar het is soms wel leuk inderdaad. Met de Rio de Janeiro BB of de Kirov CV is het wel leuk en verdien ik net wat meer credits.
Nu de T9 Sovietsky Soyuz unlocked. Echt een varende tank als je angled speelt. Moet nog alle upgrades erop gooien en dat kost ook al de nodige miljoenen credits. En als je een potje brawl speelt met 3v3 en wint dan verdien je net 40.000 credits omdat de rest opgaat aan servicing costs
Om credits te printen gebruik ik vaak de Azuma, maar dat is soms echt een papieren bootje als je je broadside laat zien. Toch maar doorsparen voor een T9 Coal BB die wat meer solide is want met cruisers lig ik vaak veel sneller op de bodem.
Nu de T9 Sovietsky Soyuz unlocked. Echt een varende tank als je angled speelt. Moet nog alle upgrades erop gooien en dat kost ook al de nodige miljoenen credits. En als je een potje brawl speelt met 3v3 en wint dan verdien je net 40.000 credits omdat de rest opgaat aan servicing costs
Om credits te printen gebruik ik vaak de Azuma, maar dat is soms echt een papieren bootje als je je broadside laat zien. Toch maar doorsparen voor een T9 Coal BB die wat meer solide is want met cruisers lig ik vaak veel sneller op de bodem.
Gisteravond ook maar is met WoWs begonnen. Advies met welk type schip te beginnen?
Nu paar potjes cruiser gedaan, vind het wel tof spelen.
Mochten er mensen een beginner mee willen nemen, speel meestal later op de avond. (en niet elke avond ivm gezin/sport/etc)
Nu paar potjes cruiser gedaan, vind het wel tof spelen.
Mochten er mensen een beginner mee willen nemen, speel meestal later op de avond. (en niet elke avond ivm gezin/sport/etc)
start met een t5 cruiser, Omaha is goed wanneer je het schip snapt.Kieft91 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:09:
Gisteravond ook maar is met WoWs begonnen. Advies met welk type schip te beginnen?
Nu paar potjes cruiser gedaan, vind het wel tof spelen.
Mochten er mensen een beginner mee willen nemen, speel meestal later op de avond. (en niet elke avond ivm gezin/sport/etc)
Wat is je speelnaam? dan voeg ik je toe als contact en dan zie ik wanneer je actief bent en dan kunnen we in division spelen.
De meeste beginnen op t1
. En Omaha is echt een citadel magneet. Granted de meeste t5 cruisers zijn dat, maar Omaha is ook nog eens met zijn 400 kleine guns echt anders dan cruisers later. Ik weet dat bij goed gebruik het best een goed schip kan zijn, maar laten we wel wezen, geen één nieuwe speler doet dat.
Type schip is toch erg persoonlijk, cruisers zijn redelijk flexibel en spelen fatsoenlijk, maar je kan dus met wat citadel treffers van een slagschip van de vijand in één keer op de bodem liggen. Destroyers zijn mijn favoriet, maar zeker niet van iedereen, en die kunnen ook met één foutje op de bodem liggen. Slagschepen hebben dat veruit het minste, maar zijn imo ook minder leuk om te spelen.
Ik zou ook een beetje van alles doen, en dan wel een favoriet meer spelen, maar niet puur en alleen die doen.
Type schip is toch erg persoonlijk, cruisers zijn redelijk flexibel en spelen fatsoenlijk, maar je kan dus met wat citadel treffers van een slagschip van de vijand in één keer op de bodem liggen. Destroyers zijn mijn favoriet, maar zeker niet van iedereen, en die kunnen ook met één foutje op de bodem liggen. Slagschepen hebben dat veruit het minste, maar zijn imo ook minder leuk om te spelen.
Ik zou ook een beetje van alles doen, en dan wel een favoriet meer spelen, maar niet puur en alleen die doen.
Kieft91MijnCommentaar schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:27:
[...]
start met een t5 cruiser, Omaha is goed wanneer je het schip snapt.
Wat is je speelnaam? dan voeg ik je toe als contact en dan zie ik wanneer je actief bent en dan kunnen we in division spelen.
division spelen?
Ja nu voornamelijk cruiser aan het spelen, USA lijn aan het volgen.Sissors schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:13:
De meeste beginnen op t1. En Omaha is echt een citadel magneet. Granted de meeste t5 cruisers zijn dat, maar Omaha is ook nog eens met zijn 400 kleine guns echt anders dan cruisers later. Ik weet dat bij goed gebruik het best een goed schip kan zijn, maar laten we wel wezen, geen één nieuwe speler doet dat.
Type schip is toch erg persoonlijk, cruisers zijn redelijk flexibel en spelen fatsoenlijk, maar je kan dus met wat citadel treffers van een slagschip van de vijand in één keer op de bodem liggen. Destroyers zijn mijn favoriet, maar zeker niet van iedereen, en die kunnen ook met één foutje op de bodem liggen. Slagschepen hebben dat veruit het minste, maar zijn imo ook minder leuk om te spelen.
Ik zou ook een beetje van alles doen, en dan wel een favoriet meer spelen, maar niet puur en alleen die doen.
wil wel slagschip en destroyers proberen een keer, merk nu al wel dat ik snel kapot geschoten wordt (ga er miss te hard in ook steeds haha)
Nu 4 potjes gespeeld, 2 gewonnen en 1 me schip heel gehouden haha. vind het wel gaaf!
https://wows-numbers.com/player/510086517,Kieft91/
@Kieft91 hou er rekening mee dat je de eerste 200 games of tot Tier 5 in de protected matchmaking zit.
Waarschijnlijk speel je nu voornamelijk tegen bots met hooguit 2 of 3 spelers per team. (Bots kan je herkennen aan de :: in de naam)
Zodra ja Tier 5 of hoger speelt of in een div zit speel je tegen "normale" tegenstanders. Als je nog maar een paar battles op je naam hebt is dat niet heel bevorderlijk. (En zeker niet als je cruisers speelt)
Waarschijnlijk speel je nu voornamelijk tegen bots met hooguit 2 of 3 spelers per team. (Bots kan je herkennen aan de :: in de naam)
Zodra ja Tier 5 of hoger speelt of in een div zit speel je tegen "normale" tegenstanders. Als je nog maar een paar battles op je naam hebt is dat niet heel bevorderlijk. (En zeker niet als je cruisers speelt)
Dan ga ik eerst alles uitproberen tot tier 4 en veel potjes spelen.vassago schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:39:
@Kieft91 hou er rekening mee dat je de eerste 200 games of tot Tier 5 in de protected matchmaking zit.
Waarschijnlijk speel je nu voornamelijk tegen bots met hooguit 2 of 3 spelers per team. (Bots kan je herkennen aan de :: in de naam)
Zodra ja Tier 5 of hoger speelt of in een div zit speel je tegen "normale" tegenstanders. Als je nog maar een paar battles op je naam hebt is dat niet heel bevorderlijk. (En zeker niet als je cruisers speelt)
Kan wel samen met andere varen dan? of dat niet?
Ja dat kan. Je staat in mijn contactenKieft91 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:40:
[...]
Dan ga ik eerst alles uitproberen tot tier 4 en veel potjes spelen.
Kan wel samen met andere varen dan? of dat niet?
Welkom bij de club. Ik dacht een half jaar geleden ook om voor de lol eens via Steam Wows te downloaden en sindsdien fanatiek speler. Het is echt ondanks zijn leeftijd nog een erg mooi spel met veel oog voor detail, het aantal schepen in het spel is enorm.Kieft91 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:09:
Gisteravond ook maar is met WoWs begonnen. Advies met welk type schip te beginnen?
Nu paar potjes cruiser gedaan, vind het wel tof spelen.
Mochten er mensen een beginner mee willen nemen, speel meestal later op de avond. (en niet elke avond ivm gezin/sport/etc)
Zelf ben ik met Battleships begonnen, dan kan je tenminste wat damage krijgen zonder dat je gelijk op de bodem ligt. Heb nu al een aanzienlijke collectie BB's waaronder 1 tier X (Kremlin) en verder wil ik op den duur een Super Battleship vrijspelen maar dat duurt echt ontiegelijk lang
Als je een frequente speler gaat worden en sneller wilt grinden is een Premium Account aan te raden. Daarmee gaat de XP en de Credits net even wat sneller. Verder is het handig om ook op den duur een Credit Printer ship te krijgen die meer geld genereert dan normale non premium schepen. Ik heb met Coal de Scharnhorst '43 en de Azuma gekocht en die leveren aardig wat meer geld op per match en je hebt ook minder service costs bij die schepen. De Littorio heb ik via de Premium Shop gekocht voor een heel klein bedrag en die heeft me ook al heel veel credits opgeleverd. Heerlijke schuit is dat.
Elke lijn heeft weer andere eigenschappen. Bij Battleships zijn vooral de Duitse BB's echte brawlers voor kortere afstanden met veel secundaire guns die een langer bereik hebben. De Russische BB's zijn het meest stevig en hebben het hoogste aantal HP. De Britse BB's hebben dan weer wat meer range en de explosive shells doen ook meer damage. Japanse BB's zijn beter op de langere afstand omdat ze meer range en minder dispersion hebben.
Verder is het een kwestie van veel spelen en ervaring opdoen. Hoe hoger de tier hoe beter de spelers zijn natuurlijk en vanaf Tier V tref je voornamelijk echte spelers aan en geen bots. Verder zijn de spelmodi ook per update weer anders. Nu heb je bijvoorbeeld Brawl en die Star Trek battles (waar ik echt niks mee heb) maar de volgende keer kan het zijn dat er weer andere game modes worden toegevoegd. Dat maakt het wel leuk en divers.
Ik las dat er rond kerst vaak een 50% korting was op een 360 dagen premium account, hoe gaat dit precies?
@Vlassie1980 vaak kan je dan 360 dagen kopen voor de helft van de doubloons. (link is van vorig jaar)
Ik heb de laatste tijd last van freezes / reboots als ik WoW speel. Hebben jullie dit recent ook gehad?
Heb nu maar even de laatste Nvidia drivers geinstalleerd en ik ga via Steam de game ook maar even uninstallen en weer downloaden, hopelijk lost dat het op.
Heb nu maar even de laatste Nvidia drivers geinstalleerd en ik ga via Steam de game ook maar even uninstallen en weer downloaden, hopelijk lost dat het op.
@Vlassie1980 dat lijkt meer op hardware problemen.
kwam hem net tegenVlassie1980 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:56:
Ik las dat er rond kerst vaak een 50% korting was op een 360 dagen premium account, hoe gaat dit precies?
https://eu.wargaming.net/shop/wows/premium/sh_pa_ny_3
Thanks, kunnen we er weer een jaar tegenaan 😃Wognummer schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:38:
[...]
kwam hem net tegen![]()
https://eu.wargaming.net/shop/wows/premium/sh_pa_ny_3
ik speel niet zo heel veel meer maar WG heeft me zojuist uit een container 180 dagen gegeven in ieder geval om weer wat festive rewards te gaan verzamelen lolVlassie1980 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:13:
[...]
Thanks, kunnen we er weer een jaar tegenaan 😃
Nog een Santa container vandaag gekregen via de advent kalender en daar zat de Florida BB VII in. Die gaan we binnenkort maar een paar potjes proberen 🎅
Ben nu een tijdje bezig met de Tier VIII Monarch. Vanwege die Special Repair Party is hij best wel fijn om mee te spelen en ik begin nu eindelijk een beetje beter te spelen op ranked. Schijnt dat hij recent een buff heeft gehad door die speciale heal.
Die Florida heeft wel een ontiegelijk lange reload, en de shells zijn relatief klein. Ben daar nog niet echt kapot van
Die Florida heeft wel een ontiegelijk lange reload, en de shells zijn relatief klein. Ben daar nog niet echt kapot van
[ Voor 19% gewijzigd door Vlassie1980 op 07-01-2025 09:16 ]
De typische lokkertjes van WG.Wognummer schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:29:
[...]
ik speel niet zo heel veel meer maar WG heeft me zojuist uit een container 180 dagen gegeven in ieder geval om weer wat festive rewards te gaan verzamelen lol
Zoals het bij veel games is, zijn de 'random drops', heel wat voordeliger als je een tijdje niet gespeeld hebt. Dit om je aan het spelen te houden.
Ik speel al jaren, maar héél weinig. De frequentie van supercontainers, ship drops en free premium zijn redicuul hoog. Gisteren nog eens aangelogd, in de Kerst heb ik een 5 tal dagen aangelogd en ongeveer eveneel gespeeld. Zat weer een tier VII BB in een kerstcontainer... Ik kan niet eens meer herinneren dewelke het is.
Ben nu ook wat meer bezig met cruisers en begin ook wat meer er mee bekend te raken. De nieuwe Jaarsveld vind ik een leuke. HE spammen en om de zoveel tijd bommetjes droppen.

Gisteren had ik een hele leuke brawl. Ik was als enige nog over van mijn team en de tegenstanders hadden nog 2 BB's en een sub. Ze waren dus in het midden van de map de caps van mijn team aan het pakken. Uiteindelijk 1 BB (Vladi) stuk gekregen en de andere bijna. Die moest uiteindelijk gered worden door de sub omdat ik net die torps niet meer kon ontwijken. Anders was die ook voor mij geweest
Gisteren met mijn coal ook de D. Pozharsky gekocht. Eerste battle had ik ook gelijk 110K damage en dat vind ik best wel veel voor mijn doen met een CV
Gisteren had ik een hele leuke brawl. Ik was als enige nog over van mijn team en de tegenstanders hadden nog 2 BB's en een sub. Ze waren dus in het midden van de map de caps van mijn team aan het pakken. Uiteindelijk 1 BB (Vladi) stuk gekregen en de andere bijna. Die moest uiteindelijk gered worden door de sub omdat ik net die torps niet meer kon ontwijken. Anders was die ook voor mij geweest
Gisteren met mijn coal ook de D. Pozharsky gekocht. Eerste battle had ik ook gelijk 110K damage en dat vind ik best wel veel voor mijn doen met een CV
Link voor discord van de GOT clan is geupdate
https://discord.gg/XRedUgC3Fv
Zin om mee te doen, kom gezellig langs, tussen 1900 en 2100 zijn er meestal wel mensen online
Start post (minimaal) bijgewerkt. Tijd dat deze weer geupdate wordt. Note 2 self vaker hier langskomen.
Wel de player table aardig opgekuist, veel namen zie je in game/discord niet meer terug.
Wil je zelf toegevoegd worden stuur mij even een DM.
https://discord.gg/XRedUgC3Fv
Zin om mee te doen, kom gezellig langs, tussen 1900 en 2100 zijn er meestal wel mensen online
Start post (minimaal) bijgewerkt. Tijd dat deze weer geupdate wordt. Note 2 self vaker hier langskomen.
Wel de player table aardig opgekuist, veel namen zie je in game/discord niet meer terug.
Wil je zelf toegevoegd worden stuur mij even een DM.
[ Voor 72% gewijzigd door SpamLame op 05-03-2025 21:55 ]
De Al Montpellier Premium Cruiser is nu voor bodemprijs op te pikken. Een premium versie van de Cleveland:
https://armory.worldofwar.../event_1_main/5000005835/?
Vorige keer heb ik de Al Littorio gekocht, een BB waarbij ik heel veel XP heb. Gisteren bleek in mijn port dat de naam was gewijzigd van Al Littorio naar Roma? Verder zie ik geen wijzigingen dus hoop ik dat het gewoon een name change of bug is en verder geen gevolgen heeft.
https://armory.worldofwar.../event_1_main/5000005835/?
Vorige keer heb ik de Al Littorio gekocht, een BB waarbij ik heel veel XP heb. Gisteren bleek in mijn port dat de naam was gewijzigd van Al Littorio naar Roma? Verder zie ik geen wijzigingen dus hoop ik dat het gewoon een name change of bug is en verder geen gevolgen heeft.
GOT clan gaat de uitdaging aan in het nieuwe Clan Battles-seizoen 30: "Man o' War"! Dit seizoen belooft extra tactische diepte dankzij de nieuwe Geheime Documenten-mechaniek, en wij zijn er klaar voor om dit seizoen mee te doen.
Doe je mee?!
We nodigen alle actieve GOTers uit om deel te nemen, mits je voldoet aan de volgende voorwaarden:
✔ Je algemene winrate (WR) van 50%+
✔ Minimaal 2.000 gevechten op je account
✔ Ten minste een aantal Tier X-schepen in je haven (meer is beter voor flexibiliteit)
Geen zorgen als je niet (helemaal) kwalificeert!
Kun je nu niet meedoen? Geen probleem!
Onder de 50% WR of 2.000 gevechten? Blijf oefenen, vraag tips aan clanleden. Want er is voldoende ervaring en kennis in de clan, dus helpen wij je dan ook natuurlijk graag.
Onvoldoende in Tier X? Focus op je grind
Laten we dit clanbattle seizoen eens wat dieper samen gamen met teamwork, strategie en fun. Of je nu meespeelt of meekijkt!
Aanmelden of vragen?
Laat het weten in onze Discord of clanchat!
Doe je mee?!
We nodigen alle actieve GOTers uit om deel te nemen, mits je voldoet aan de volgende voorwaarden:
✔ Je algemene winrate (WR) van 50%+
✔ Minimaal 2.000 gevechten op je account
✔ Ten minste een aantal Tier X-schepen in je haven (meer is beter voor flexibiliteit)
Geen zorgen als je niet (helemaal) kwalificeert!
Kun je nu niet meedoen? Geen probleem!
Onder de 50% WR of 2.000 gevechten? Blijf oefenen, vraag tips aan clanleden. Want er is voldoende ervaring en kennis in de clan, dus helpen wij je dan ook natuurlijk graag.
Onvoldoende in Tier X? Focus op je grind
Laten we dit clanbattle seizoen eens wat dieper samen gamen met teamwork, strategie en fun. Of je nu meespeelt of meekijkt!
Aanmelden of vragen?
Laat het weten in onze Discord of clanchat!
Vaart iemand nog rond?
Ik speel regelmatig nog potjes, maar het percentage leuke potjes zinkt (pun intended 😋) gestaag. Gisteren nog wel twee leuke waarbij een speler, die al gezonken was, de overige twee (ik in m’n U-2501 en een andere speler in een destroyer) “coachte” om de roden van het cappen af te houden. Dat was leuk en spannend én lukte wonderwel.
Maar vaak is het ieder voor zich waarbij bijna iedereen achterin blijft hangen en de roden dan vrolijk cappen. 🤷🏼♂️ M’n blacklist aan scheldende spelers groeit ook gestaag.
Ik ben niet de beste speler, maar in samenspel met iemand anders als ondersteunende ben ik best goed. Dit ieder voor zich is dus niet zo mijn ding, ik speel dus ook meestal Operations of Assym.
Ik speel regelmatig nog potjes, maar het percentage leuke potjes zinkt (pun intended 😋) gestaag. Gisteren nog wel twee leuke waarbij een speler, die al gezonken was, de overige twee (ik in m’n U-2501 en een andere speler in een destroyer) “coachte” om de roden van het cappen af te houden. Dat was leuk en spannend én lukte wonderwel.
Maar vaak is het ieder voor zich waarbij bijna iedereen achterin blijft hangen en de roden dan vrolijk cappen. 🤷🏼♂️ M’n blacklist aan scheldende spelers groeit ook gestaag.
Ik ben niet de beste speler, maar in samenspel met iemand anders als ondersteunende ben ik best goed. Dit ieder voor zich is dus niet zo mijn ding, ik speel dus ook meestal Operations of Assym.
Hello. Is it me you're looking for?
Heb de game erg veel gespeeld de afgelopen 2 jaar op pc. Maar nu al langere tijd bezig met Elden Ring op PS5 en daardoor is het een beetje minder geworden qua WoWs.
Speel meestal alleen met Cruisers en Battleships en heb inmiddels al een aardige vloot. Vooral de Soviet Cruiser en BB lijn vind ik leuk om te spelen. Ik zag dat je inmiddels ook Europese BB's zoals de Thor en Enigheiten kunt unlocken dus dat ga ik maar eens doen binnenkort.
Hoop wel dat de game nog lang online blijft. Het is natuurlijk al een wat ouder spel...
Speel meestal alleen met Cruisers en Battleships en heb inmiddels al een aardige vloot. Vooral de Soviet Cruiser en BB lijn vind ik leuk om te spelen. Ik zag dat je inmiddels ook Europese BB's zoals de Thor en Enigheiten kunt unlocken dus dat ga ik maar eens doen binnenkort.
Hoop wel dat de game nog lang online blijft. Het is natuurlijk al een wat ouder spel...
@iamerwin jazeker. Zelfs iedere avond nog! Onze GOT clan is springlevend. We zitten bijna altijd vol, en hebben momenteel 48 leden van de max 50 leden die een WOWs clan mag hebben. Op discord hebben we een stamkroeg waar iedere avond ook een mensen aanwezig zijn. (Gathering of warships) En er worden ook iedere avond divs samen gespeeld. World of warships is een game met een solide playerbase. Dus jullie zijn van harte uitgenodigd om een avondje mee te gamen. Hoop jullie te horen in de voice stamkroeg de Staetse Vloot op discord kanaal Gathering of Warships!!
Ik zit in zo’n clan die alleen een clan is voor de voordelen. Friends with benefits, zo te zeggen. 😄_AI schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:40:
@iamerwin jazeker. Zelfs iedere avond nog! Onze GOT clan is springlevend. We zitten bijna altijd vol, en hebben momenteel 48 leden van de max 50 leden die een WOWs clan mag hebben. Op discord hebben we een stamkroeg waar iedere avond ook een mensen aanwezig zijn. (Gathering of warships) En er worden ook iedere avond divs samen gespeeld. World of warships is een game met een solide playerbase. Dus jullie zijn van harte uitgenodigd om een avondje mee te gamen. Hoop jullie te horen in de voice stamkroeg de Staetse Vloot op discord kanaal Gathering of Warships!!
Hello. Is it me you're looking for?
:strip_exif()/f/image/A3KLty2GD1mWmkNfrMyPqkNT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bvwXGodnArLOKLlwcCAmlr7t.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PdoWhwBAKzHhRgz6z4fUpfCW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t3mUryVMr9wjMN2UWPy9zuUG.jpg?f=fotoalbum_large)