Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:41

SpamLame

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 02:31

Ashrah

Afbeeldingslocatie: https://www.gry-online.pl/i/h/4/598474638.jpg
World of Warships is de nieuwe game van Wargaming. Met één account kun je toegang hebben tot World of Warships, World of Tanks, World of Tanks: Blitz, World of Tanks Blitz.
Hoewel deze topicstart de nodige informatie bevat om te kunnen beginnen heeft Wargaming ook haar eigen getting started guide gemaakt.

Invite-, bonuscodes

Invite en Bonus codes stellen je in staat extra goodies (schepen, equipment etc.) te krijgen op een nieuw resp. bestaand account. Omdat het cruciaal is voor diegenen, die een nieuw account willen aanmaken de invite code in te voeren bij account creatie, is dit kopje hier geplaatst. Reguliere spelers/bezoekers van de thread zullen de meeste codes al kennen of gebruikt hebben.

Classes

In World of Warships zijn schepen opgedeeld in 5 classes: Submarines, Destroyers, Cruisers, Battleships en Aircraft carriers. In de ingame chat worden kan je de resp. afkortingen, SS, DD, CA/CL, BB, CV tegenkomen, bv het vragen van fighter ondersteuning.
Submarines

Nog in te vullen
Destroyers

Destroyers zijn kleine en snelle schepen. Ze hebben alle de beschikking over torpedoes. De japanse destroyers hebben de krachtigere torpedoes terwijl de amerikaanse destroyers vooral kleine gunships zijn. Destroyers zijn ontzettend kwetsbaar, een voltreffer van een battleship is vaak game over. Gelukkig is een destroyer bijna niet te raken door een battleship. De gevaarlijkste tegenstander van een destroyer is de cruiser. Destroyers kunnen een smoke screen leggen om zich te verbergen. Destroyer gameplay is snel en vol van actie, plannen en reflexen zijn belangrijk.
Naval Academy: Destroyers

Cruisers

Cruisers zijn schepen met redelijk grote kannonen met een goede reload. Amerikaanse cruisers hebben ook goed luchtafweergeschut terwijl de japanse cruiser torpedoes hebben(er ook twee amerikaanse cruisers met torpedoes). Engelse cruiser hebben weer een rookgordijn en sterke health herstel consumable. Cruisers zijn verder vooral goede alrounders en hebben vele vormen. Sommige zijn bijna een destroyer terwijl andere meer richting een battleship gaan.
Naval Academy: US Cruisers
Naval Academy: IJN Cruisers

Battleships

Battleships zijn groot, log en hebben enorme kannonen. Ze hebben een veel amour en zijn de grootste vuurkracht van een vloot. Een battleship is dodelijk voor cruisers en andere battleships. Destroyers zijn vooral gevaarlijk voor battleships, hun torpedoes zijn moeilijk te ontwijken in een battleship. Battleships kunnen ook hun health herstellen tijdens de game. Daarnaast hebben ze soms de beschikking over een scoutplane of fighter .
Naval Academy: Battleships

Aircraft Carriers

Aircraft Cariers hebben vliegtuigen om tegenstanders aan te vallen. Ook hebben aircraft carriers fighters om vijanden te vinden en vrienden te helpen.
Naval Academy: Aircraft Carriers

Hoe werkt het spel?

Captain skills

In World of Warships krijgen kapiteins skillpoints. Deze kan je gebruiken om je kapitein nieuwe skills te leren welke buffs geven aan het schip waar hij bij hoort. De basis is hetzelfde als in WoT. Je traint niet de crew member voor member, maar de kapitein. Eerst grind je XP door te spelen. Bij voldoende XP is je meter vol voor een punt. Dan voor twee, drie, vier en vijf. Elke keer wordt het benodigde aantal XP hoger.

Voor meer informatie over welke skills er zijn zie;
Crew (WoWS)

Ammo

HE of AP?
Ammo (WoWs)

Consumables

Consumables geven voor een korte tijd een extra bonus aan het schip en zijn maar een aantal keer, charge, te gebruiken plus dat ze een cooldown periode hebben. Dit kan in de vorm van bijvoorbeeld health repareren, het leggen van een smokescreen of meer anti-aircraft vuurkracht. Standaard Consumables kosten niks. Ook zijn er middels Captain Skills nog 1 extra charge en een nog kortere cooldown te verkrijgen.

Voor alle verschillende Consumables, hun effect, duur van effect en verschillen tussen standaard en premium, zie Consumables(WoWs)

Ship Modules

Waar Consumables voor een korte tijd een extra bonus geven, zijn de effecten van een Module permanent. Modules zijn specifiek voor een schip en moet eerst vrijgespeeld worden door de Experience in het specifieke schip te verdienen waarna ze aangeschaft kunnen worden met credits en daarna gemount. Het is middels het vrijspelen van hull modules dat je een volgend schip kan unlocken, ergo deze zijn verplicht om een tech tree te doorlopen, de overige modules zijn naar eigen keus.

De aanpassing zijn bijvoorbeeld meer health, betere torpedo's of betere planes.
Welke beschikbaar zijn en wat ze inhouden zijn per schip te vinden op;
-destroyers (WoWs)
-cruisers (WoWs)
-battleships (WoWs)
-carriers (WoWs)

Ship Upgrade

Net als modules zijn de effecten van upgrades permanent en te koop voor credits, je hoeft echter geen experience voor te verdienen. Afhankelijk van het type schip en de tier ervan komen er andere upgrades beschikbaar en kan je er meer monteren lopend van 1 tot 6. Sinds update 0.6.1 zijn er special upgrades bijgekomen. Deze kan je niet kopen, maar verdienen middels events/missions en vinden in een Super Container. Meer over de specifieke upgrades en hun effecten, is te vinden op upgrades(WoWs)

Service Levels

Hoe meer je speelt, hoe meer XP je verzameld. Met die XP kun je steeds meer mogelijkheden unlocken zoals het genereren van Free XP (indien van het schip alle modules unlocked zijn/Premium schepen), beschikbaar komen van Captain Skills, vlaggen, missies,etc. Het behalen van de levels, levert credits, Free XP of Premium dagen op.
LevelXP required for
next Level
Functionality
Unlocked
Additional
Reward
10 XPCo-op Mode-
1 -> 2500 XPTech Tree200.000 Credits
2 -> 3500 XPRandom Battles300.000 Credits
3 -> 41.000 XPDaily Missions500.000 Credits
4 -> 53.000 XPFree Experience3.000 Free XP
5 -> 65.000 XPCommanders1.000.000 Credits
6 -> 77,500 XPModernizations1,500.000 Credits
7 -> 810.000 XPSignal Flags1 Day Premium Account
8 -> 920.000 XPCamouflages2.000.000 Credits
9 -> 1020.000 XPMissions, Challenges and Events1 Day Premium Account
10 -> 1130.000 XPRanked Battles3.000.000 Credits

Ingame chat

• Gathering of Warships (open channel van Got_PcDealer)
  • [GOT] Gathering of Tweakers (clan channel)

Discord

Handige links

De WoWs site homepage
Download
Public Test Access Guide
Guides

WoWs Training (Guides)
Wiki.wargaming.net (WoWs)
World of Warships Guides
Statistics & Replay sites

wows-numbers player statistics
warships.today player statistics
replayswows.com replay upload

Video's

Bad Advice: Misadventures of one little captain
Hier legt Wargaming op een vermakelijke wijze uit hoe juist niet te spelen.
Bad Advice #1: Always use AP shells
Bad Advice #2: Stay zoomed-in no matter what!
Bad Advice #3: You Don’t Need a Map!
Bad Advice #4: Launch Planes and Relax
Bad Advice #5: Camp Behind an Island
Bad Advice #6: Torpedo Science
Bad Advice #7: Never Cap. Never Surrender
Bad Advice #8: Sweep the Skies
Bad Advice #9: New Ship Smell
Bad Advice #10: Repair at Once
Bad Advice: Go Function Key Crazy
Bad Advice #12: No Skill, No thrill

Playertable

T.net nicknameWoWs nickname
auroortjeTax-Free
FlyerkenFlyerken
LightMikex_JamesTKirk_x
Locutus4884Locutus_84
PcDealerGoT_PcDealer
SpamLamedionvdc_
SpartacusNLDSpartacusNLD
XgarXgar

Wil je worden toegevoegd aan de player table stuur even een DM aan Spamlame.

[ Voor 156% gewijzigd door SpamLame op 05-03-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Net mijn laatste game gehad in de tier IV japanse destroyer. Nu op naar tier V :)

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1504/102795/7bMJw4fL.png

Een stock tier 5 destroyer is ook niet slecht, bijna het dubbele aan XP als de nr 2 op de teamlijst:
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1504/102799/6pzD6rXn.png
serieus, deze japanse destroyers zijn echt OP

[ Voor 79% gewijzigd door RagingPenguin op 18-04-2015 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashrah
Ben ondertussen bezig met de Pensacola en Saipan Independance. Ondanks dat mensen de Pensacola een achteruitgang vinden t.o.v. de Cleveland vind ik het toch een top cruiser :), carriers is toch weer heel anders spelen.

Atlanta is ook super, net een gatling geweer ^^, Donderdag avond 6000xp in een match (en natuurlijk geen ss gemaakt.

Simms, kan ik maar niet aan wennen, Gremlin (USSR DD) geweldig om mee te spelen, Yubari ... wisselvallig soms heel goed andere keren zwaar K*

[ Voor 6% gewijzigd door Ashrah op 18-04-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Niet echt mazzel met de Pensacola (nog 10k xp voor de Atlanta),

Kom constant in Tier X battles terecht ...... ge-one volleyd worden door Baltimores, Des Moines, Yamato's etc ..............

Cleveland en Atlanta blijven super om mee te spelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ashrah op 20-04-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:20
Hoe zijn jullie aan de betakeys gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:37
aha, ik was al weer in het World of Tanks topic over deze game bezig, maar zie dat ik me hier moet melden inmiddels :)

Ik heb me simpelweg opgegeven voor de beta test in een redelijk vroeg stadium, was niet moeilijk een key te krijgen.

Mijn favo schip is zonder twijfel de St. Louis, feitelijk de TOG2 van WoWs :p

Verder ben ik bezig met de usa cruiser lijn, Japanse BB (bijna bij de Yamamoto!) en als laatste de Jap DD lijn.

Het destroyer spelen is nogal fast en furious vergeleken met de gunnery duels van de grotere schepen, maar de kick als je erin slaagt een rij torpedo's in een slagsschip te proppen op point blank range is geweldig!

Vraagje: klopt het dat je geen battle results kunt bekijken als je de pop-up mist? Ik mis het bekende gele knopje dat bij WoT rechtsonder zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-04 13:24
Ik heb gisterenavond een pre-order geplaatst en heb me enkele uurtjes vermaakt in co-op battles.

Vanmorgen deed de wekker meer pijn dan anders.

Zijn de random battles veel verschillend van de co-ops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:46
belgian1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:39:
Ik heb gisterenavond een pre-order geplaatst en heb me enkele uurtjes vermaakt in co-op battles.

ja, of je nu tegen bots speelt of echte spelers vind ik een flink verschil.

Inmiddels ook de nodige potjes gespeeld en bij de Fuso (t6) en Cleveland (t6) gekomen. Spel bevalt mij prima. Als er nog mensen zijn die samen willen spelen ingame, ik heb daar dezelfde nickname.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Xepos schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:53:
Een gekregen via een Corp member uit Eve, kon spelen vanaf de dag dat de CBT begon. Nadeel was ewl dat het een NA key was maar wargaming support van NA en EU hebben mijn key overgezet naar de EU (moest wel weer vanaf nul beginnen, schepen overzetten was te lastig blijkbaar).
_Anvil_ schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:26:
aha, ik was al weer in het World of Tanks topic over deze game bezig, maar zie dat ik me hier moet melden inmiddels :)
Vraagje: klopt het dat je geen battle results kunt bekijken als je de pop-up mist? Ik mis het bekende gele knopje dat bij WoT rechtsonder zit?
Klopt, je kan alleen de results zien aan het einde van de battle in het score screen, of via de popup die met een paar seconden weer verdwijnt. Als je de replays aanzet krijg je ook alleen de battles zelf, score screen lijkt er niet in te worden opgeslagen.

Het is een leuk spelletje, minder fast-paced dan WoT maar spelen in Divisions is toch wel bijna "noodzakelijk" als je goede resultaten wil halen.
Bean77 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:42:
[...]

ja, of je nu tegen bots speelt of echte spelers vind ik een flink verschil.

Inmiddels ook de nodige potjes gespeeld en bij de Fuso (t6) en Cleveland (t6) gekomen. Spel bevalt mij prima. Als er nog mensen zijn die samen willen spelen ingame, ik heb daar dezelfde nickname.
Zal je vanavond even toevoegen Bean, User en Fordox spelen ook en wat "platoons" is niet verkeerd. Ik ben ingame gewoon weer "Ashrah"

---

Oh en voordat iemand met het idee komt. Gathering of Warships ... niet geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb ook erg interesse in dit spel. Speel sinds een tijdje wat War thunder en world of warships lijkt mij ook erg leuk.

Ik begrijp dat je beta toegang kan krijgen als je een pre order doet? Wat is het dan dat je pre-ordered want het spel zelf is gratis toch? Of moet je een premium account kopen zodat je in de beta kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
https://eu.wargaming.net/shop/wows/

Je krijgt een Schip (of 3), een extra slot (dock) voor het schip en wat gold (piasters) en toegang tot de CBT

- De "Yubari" (tier 4 IJN Light Cruiser "CL") is heel erg afhankelijk van de matchmaking. Een Cruiser met amper meer HP dan een DD, wel hele goede AA voor zijn tier. In tier 3/4 zij ner heel weinig schepen met goede AA wat toch zeker wel een voordeel kan zijn. Bij een Mogami (tier IV BB) in de buurt blijven als er een carrier in het andere team zit is geen verkeerde tactic.

- De "Gremyashchy" (tier 5 USSR Destroyer "DD"). Vind ik zelf de prettigste van de Pre-order schepen, een wendbare DD met 8km range torpedo's en goede kannonnen grootste minpunt is dat de turrets er heel lang over doen om 180 graden te draaien.

- De "Simms" (tier 7 US Destroyer "DD"). Een van de snelste en wendbaarste schepen ingame, 4 hele goede kanonnen erop met een rotatietijd van 5 seconden van stuur naar bakboord (en vice versa) echter geplaagd door zeer lage HP en torpedo's met een range van 5km terwijl je vanaf 5.9 km(?) gedetecteerd word.

[ Voor 77% gewijzigd door Ashrah op 20-04-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Mijn favo schip is zonder twijfel de St. Louis, feitelijk de TOG2 van WoWs :p
St. Louis is een goed schip, alleen naar mijn smaak te traag. Mijn favorieten op dit moment zijn de Isokaze en Minekaze. Goede trops en snel :)
Verder ben ik bezig met de usa cruiser lijn, Japanse BB (bijna bij de Yamamoto!) en als laatste de Jap DD lijn.
Ik ben met de USA Cruisers bij tier 5 en ik moet zeggen dat ik de Omaha niet zo geweldig vind. Maar alle entohiastme over de Cleveland motiveren mij wel om de Omaha te blijven spelen. Verder ben ik met de japanse DD bij tier 5 en met de japanse BS bij tier 4. Nog niet zo ver als jou, maar ik ben pas vorige week begonnen:)
Het destroyer spelen is nogal fast en furious vergeleken met de gunnery duels van de grotere schepen, maar de kick als je erin slaagt een rij torpedo's in een slagsschip te proppen op point blank range is geweldig!

Helemaal mee eens en ik zie dat knopje ook nog niet. Dat zal nog wel komen, het is tenslotte nog een CB.

Echte spelers zijn wel leuker en je verdient er volgens mij meer credits en XP. Maar de bots zijn niet slecht in WoWs en reageren vaak onvoorspelbaar.
Ashrah schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:27:

Je krijgt een Schip (of 3), een extra slot (dock) voor het schip en wat gold (piasters) en toegang tot de CBT

- De "Gremyashchy" (tier 5 USSR Destroyer "DD"). Vind ik zelf de prettigste van de Pre-order schepen, een wendbare DD met 8km range torpedo's en goede kannonnen grootste minpunt is dat de turrets er heel lang over doen om 180 graden te draaien.
Ik heb zelfs de pre-order met de Gremyashchy en sluit me helemaal aan bij wat je zegt. De trops zijn goed, de range is minder als bij de tier 5 japanse DD maar de snelheid is hoger. En het zijn 2 tripple launchers ipv 3 dual-lauchers, dat zie ik als een voordeel. Met 3 torps in een weide spreiding zijn schepen of een afstandje makkelijker te raken, met 2 draaien cruisers wel erg makkelijk tussen de torps door.

Ps. Mijn ingame naam is wttj

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 20-04-2015 14:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Omaha is zeker geen slecht schip, heb daarin een van mijn beste potjes tot nu toe gehaald. Belangrijk is vooral een goede combinatie van torpedo en kanon te vinden. Je zult dus toch al gauw als een halve destroyer onderweg zijn, zodat je je torpedos ook daadwerkelijk op 5 km afstand kunt afvuren. Daarna het doelwit afmaken met een paar goed gemikte HE schoten (of, als het een battleship is, AP). Cleveland ben ik net pas aan begonnen, dus nog een beetje moeilijk inschatten hoe deze zich voor mij verhoudt t.o.v. de Omaha.

Overigens moet ik ook zeggen dat het spel er al erg goed uitziet op dit moment. Toch denk ik niet dat the open beta er al snel komt, aangezien er toch nog wel een groot aantal fundamentele features ontbreken, en er ook een aardige lijst aan bugs is (mijn meest irritante bug is dat een van mijn key re-binds maar niet opgeslagen wordt, en dus iedere keer dat het spel start weer opnieuw ingesteld moet worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
TimS81 schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:57:
Omaha is zeker geen slecht schip, heb daarin een van mijn beste potjes tot nu toe gehaald. Belangrijk is vooral een goede combinatie van torpedo en kanon te vinden. Je zult dus toch al gauw als een halve destroyer onderweg zijn, zodat je je torpedos ook daadwerkelijk op 5 km afstand kunt afvuren. Daarna het doelwit afmaken met een paar goed gemikte HE schoten (of, als het een battleship is, AP). Cleveland ben ik net pas aan begonnen, dus nog een beetje moeilijk inschatten hoe deze zich voor mij verhoudt t.o.v. de Omaha.
De Omaha is op papier zeker niet slecht, maar ik kan me draai er niet in vinden. Al hebben we het over Cruisers die je als halve destroyers moet spelen hen ik liever de japanse cruisers. De Tatsuta heeft dezelfde trops als de stock Wakatake maar dan in triple launchers. Maar goed, dat waren IRL ook lead-destroyers en niet cruisers zoals de USA tree ze heeft.
Overigens moet ik ook zeggen dat het spel er al erg goed uitziet op dit moment. Toch denk ik niet dat the open beta er al snel komt, aangezien er toch nog wel een groot aantal fundamentele features ontbreken, en er ook een aardige lijst aan bugs is (mijn meest irritante bug is dat een van mijn key re-binds maar niet opgeslagen wordt, en dus iedere keer dat het spel start weer opnieuw ingesteld moet worden).
Ik heb wel eens dat het klikbare gebied zich onder de visuele knop bevind. Geen drama als je het weet, maat het is wel een beetje slordig. En soms stopt de reload indicator van mijn torps ermee(vaak bij de USA cruisers) Ik denk dat je voor de open beta nog wel een stevige patch gaan uitbrengen(hopelijk ook snel met de royal navy en kriegsmarine ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
De USSR navy tree komt eerst, dit omdat WG de meeste klandizie daar uit de omgeving haalt.

Omaha vond ik zeer lekker spelen, daar het eigenlijk alleen een upgunned Phoenix is was deze redelijk makkelijk onder de knie te krijgen. Deze is ondertussen dan wel verkocht maar ik heb de Murmansk ook wat de Omaha is maar dan uitgelaand aan/indienst van de USSR navy.

Had gisteren een battle op Ice Islands waar ik op zo'n 300m van een eiland af al vast liep op het "land" in mijn Pensacola. Meteen maar een bug report ingeschoten (ook al was dit probleem al bekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ashrah schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:05:
De USSR navy tree komt eerst, dit omdat WG de meeste klandizie daar uit de omgeving haalt.
Gezien er al premiumships zijn in die tree is dat wel logisch. En als de USSR DD lijn net zo wordt als de USSR premium DD dan worden het leuke schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 517243

Helaas was ik te laat voor de loting. Nu via een pre order mijn ingang gekocht. Na WoT wordt dit wel mijn 2e favoriete game. Geweldige gameplay voor een senior gamer als ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54
Nog even wachten tot ik over 2 week weer thuis ben, maar dan ga ik ook zeker pre-orderen, heb ondertussen al flink wat filmpjes van quickiebaby en jingles gezien, en ziet er erg goed uit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-03 02:21

solique

Fire is all I need

Heerlijk spel, kan niet wachten tot het live gaat.
Maar net zoals bij WoT heb je nog teammaten, vaak genoeg dat een teammaat vol op mij in ramt of dat mensen je alleen laten terwijl je vol in gevecht bent.

Nu vooral met de St. Louis bezig op weg naar de cruisers, carriers ben ik al mee op weg bijna Independence en de beide destroyer lijnen, blijft heerlijk om je torps te zien raken.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Gisteren ook weer,

Map met eilandengroepjes in het midden en aan de rechterkant een kanaal afgeloten met een langgerekt eiland van boven naar beneden met in het midden 1 smal kanaal als doorgang (iemand die de naam weet dan verander ik dit even ...)

Ik in de Pensacola samen met een Cleveland en een Hatsuharu gaan richting dat kanaal terwijl verder iedereen naar de linkerkant van de map gaat. We killen een Simms, Cleveland, Atlanta en Kongo die door het kanaal kwamen daarna een Fuso en nog een Simms die over de 7 lijn naar boven kwamen. Onze Hatsu zinkt en ik vaar samen met de Cleveland richting de Cap van de tegenstander.

Kijk naar de score, heeft het andere team nog 7 schepen over (2 BB, 2 DD, 1 CV, verder weet ik even niet) en wij nog 3 (pensacola, cleveland, independance) ..... needless to say, keihard verloren. Nu ben ik absoluut niet Uber, maar vraag me toch zwaar af wat de andere 10 Schepen uit mijn team gedaan hebben ....... :S

Gelukkig daarna een game van 5k xp waarna ik maar besloot om ermee te stoppen voor de avond. Behalve de bug op Ice Islands en het puntje dat je bij de Cleveland niet kan uitzoomen tot het startsignaal is gegeven, nog geen bugs kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
..
..
Correctie: dat moet Kongo (t5) zijn, niet de t10 :)

Overigens zijn de Jap battleships nu in de aanbieding, grappig dat ze voor de closed beta nu ook specials met korting runnen :)

Volgens admiral Jingles kan de Beta binnen nu en 4 weken al open worden, dus ik zorg nog snel even dat ik over de 100 battles fought ga i.v.m. tester rewards :)

(ik hoop op een premium uiteraard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31
Ashrah schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:00:
Nu ben ik absoluut niet Uber, maar vraag me toch zwaar af wat de andere 10 Schepen uit mijn team gedaan hebben ....... :S
Welkom bij World of Tanks :?

Haha dacht ik zal es effe lurken in dit topic nadat ik dat gezwel wordt of tanks afgezworen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 15:38

Seraphin

Meep?

Dit is een beetje vragen naar de bekende weg, maar mag ik er van uitgaan dat je progressie in tech trees wordt gereset als WoWs live gaat? Of hou je je geaccumuleerde xp, schepen, research etc?

Dit omdat ik niet al te veel tijd meer heb voor gamen. Ook al is het verkennen van het spel leuk genoeg op zich, als ik zou weten dat de unlocked tech tree weer gereset zou worden, spendeer ik nu liever mijn tijd nog in WoT. :)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Kaap schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:07:
[...]

Welkom bij World of Tanks :?

Haha dacht ik zal es effe lurken in dit topic nadat ik dat gezwel wordt of tanks afgezworen had.
Welkom terug Kaap, krijg je nog wel een kapiteins muts op hoor ;)
Seraphin schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:17:
Dit is een beetje vragen naar de bekende weg, maar mag ik er van uitgaan dat je progressie in tech trees wordt gereset als WoWs live gaat? Of hou je je geaccumuleerde xp, schepen, research etc?

Dit omdat ik niet al te veel tijd meer heb voor gamen. Ook al is het verkennen van het spel leuk genoeg op zich, als ik zou weten dat de unlocked tech tree weer gereset zou worden, spendeer ik nu liever mijn tijd nog in WoT. :)
Van de Closed naar de Open Beta word alle progress gereset. Van Open Beta naar Release niet is wat er is aangegeven door WG.
_Anvil_ schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:45:
[...]
grappig dat ze voor de closed beta nu ook specials met korting runnen :)
Kunnen ze meteen testen of dat systeem ook werkt

[ Voor 11% gewijzigd door Ashrah op 21-04-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Je mag aannemen dat je een lading free xp krijgt na de reset, dit was na de alpha ook het geval. Plus een reward voor testing, waarschijnlijk op basis van aantal games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
_Anvil_ schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:33:
Je mag aannemen dat je een lading free xp krijgt na de reset, dit was na de alpha ook het geval. Plus een reward voor testing, waarschijnlijk op basis van aantal games.
O dit vind ik toch wel intresant klinken op dezr manier trekt het een stuk meer om idd de beta wat meer te gaan spellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09
Xepos schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:53:
Ik via de aanschaf van een van de premium schepen.
_Anvil_ schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:45:
[...]
Volgens admiral Jingles kan de Beta binnen nu en 4 weken al open worden, dus ik zorg nog snel even dat ik over de 100 battles fought ga i.v.m. tester rewards :)

(ik hoop op een premium uiteraard :) )
Hmm, slechts 38 battles op dit moment, nog maar eens wat spelen dat, al is het alleen om free exp :)

Mijn mooiste moment in dit spel was in een Yubari, waar ik op battleships aan het jagen was. Omdat een Yamato zodanig gefocussed was op een ander schip, kon ik hem van heel dicht bij naderen en toen pakte die al mijn torpedo's. dat was een mooi wauw momentje.

En daar kom ik op het gebrek wat ik mis, is er ergens een replay, want ook ik ga soms dood zonder door te hebben waardoor eigenlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Cardinal op 21-04-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
_Anvil_ schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:33:
Geen XP/Gold bij de conversie naar open Beta is al gezegt, wel een schip weer net zoals bij alle WG beta's (of zoals de Iwaki Alpha)
Cardinal schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:56:

En daar kom ik op het gebrek wat ik mis, is er ergens een replay, want ook ik ga soms dood zonder door te hebben waardoor eigenlijk.
Replays kan je aanzetten door het aanpassen van een ini file (ff zoeken op WG forums), de functie an sich komt in een volgende versie pas beschikbaar.

http://forum.worldofwarsh...170-enabling-wows-replays

[ Voor 36% gewijzigd door Ashrah op 21-04-2015 15:16 . Reden: link naar document over replays toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Overweeg ook om een premium bootje aan te schaffen, maar twijfel nog tussen de Gremyashcighaychiyayichi, Sims of gewoon alledrie.

Kan iemand enig gefundeerd advies geven?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashrah
Niet echt, de Pre-order schepen zijn nogal "persoonlijk" qua speelstijl

Lees wat ik al eerder gepost heb (zie hieronder) of zoek even op Youtube naar TheMightyJingles, ot0M0t0, ichasegaming en of CloakingDonkey

Deze hebben alle 4 reviews online gezet van deze schepen en zelfs hun meningen verschillen. Ik heb ze alle 3 en vind zelf de Gremyashchy het prettigst spelen
Ashrah schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:27:

- De "Yubari" (tier 4 IJN Light Cruiser "CL") is heel erg afhankelijk van de matchmaking. Een Cruiser met amper meer HP dan een DD, wel hele goede AA voor zijn tier. In tier 3/4 zij ner heel weinig schepen met goede AA wat toch zeker wel een voordeel kan zijn. Bij een Mogami (tier IV BB) in de buurt blijven als er een carrier in het andere team zit is geen verkeerde tactic.

- De "Simms" (tier 7 US Destroyer "DD"). Een van de snelste en wendbaarste schepen ingame, 4 hele goede kanonnen erop met een rotatietijd van 5 seconden van stuur naar bakboord (en vice versa) echter geplaagd door zeer lage HP en torpedo's met een range van 5km terwijl je vanaf 5.9 km(?) gedetecteerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-03 16:50

Vickiieee

Kritische lezer.

Een trotse Alpha tester hier! Was erbij in de CB van World of Tanks, toen in de Alpha van World of Warplanes en nu een tijdje terug in de Alpha van World of Warships. Zeer leuke games van WG!

Je zou echt even goed moeten kijken wel schepen je favoriet zijn, ik weet in ieder geval wel dat AC's niet mijn ding zijn.. Gewoon de hele gameplay ligt mij niet.
Cruisers daarentegen vind ik érg leuk om te spelen en een tijd terug voor een whipe ook tot de Cleveland gekomen, wat een verademing is dat zeg!! Die guns, de reload tijd, de damage als je hem door hebt! :D

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Vickiieee schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:31:
ik weet in ieder geval wel dat AC's niet mijn ding zijn.. Gewoon de hele gameplay ligt mij niet.
AC's?

CA's zijn cruisers dus dat bedoel je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 29-04 15:38

Seraphin

Meep?

Hm, dus er wordt wel een beetje een wortel voorgehouden voor CB deelnemers. Dan begint het wel aardig te trekken om middels een pre-order toegang te "kopen". :)
Ashrah schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:18:
[...]

AC's?

Aircraft Carriers vermoed ik zo.

[ Voor 39% gewijzigd door Seraphin op 21-04-2015 17:28 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Seraphin schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:27:
Hm, dus er wordt wel een beetje een wortel voorgehouden voor CB deelnemers. Dan begint het wel aardig te trekken om middels een pre-order toegang te "kopen". :)

[...]

Aircraft Carriers vermoed ik zo.
Ashrah schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:18:
[...]

AC's?

Die bedoel ik inderdaad, of hadden die nou een andere afkorting? Ging er een tijd terug ook al eens mee de mist in.. :#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
Zit ook te wachten wanneer deze in de open beta gaat. Heb al diverse filmpjes gezien. Maar ik heb al genoeg geld gespendeerd aan WG, dus geen early acces kopen hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Vickiieee schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:43:

Die bedoel ik inderdaad, of hadden die nou een andere afkorting? Ging er een tijd terug ook al eens mee de mist in.. :#
De afkorting voor Aircraft Carriers is CV(a of l)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Ashrah schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:22:
[...]

De afkorting voor Aircraft Carriers is CV(a of l)
Ah, dat was hem inderdaad. Carrier Vessel! Thanks :). Maargoed, daar kan ik dus echt niet mee overweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ik heb een palyertable teogevoegd aan de TS. Al wil je erin kan je je nick hier vermelden of een DM sturen. En al wil iemand mede-auteur zijn van de TS kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274589

Voeg me maar toe in playertable

Wow name: Cmdr_Daverock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:24
Gelukkig zijn er flink wat meer tweakers die het spelen :).
Zal zelf het spel ook weer even uit de kast trekken, want het was in me uppie wel wat saai soms (zijn maar 2 man uit de GMNL clan van WoT die het spelen...).

Nickname is net zoals overal gewoon: timmie271 voeg me maar toe ;).

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-03 02:21

solique

Fire is all I need

Zo leuk als destroyer verwachten waar de tegenstanders gaan komen en zonder iets gespot te hebben je torps launchen en dan hits te krijgen, de rage blijft heerlijk.

Wows nickname: Solique

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 01:08
Lijkt me ook wel eens leuk om met meerdere te spelen :)

Wows nickname: Oizopower

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 13:58

PromWarMachine

Forsaken Archer

MrOizo2005 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:16:
Lijkt me ook wel eens leuk om met meerdere te spelen :)

Wows nickname: Oizopower
Ben jij de echte Oizopower? Uit WoW van 11 jaar geleden? 8)

Voeg mij ook maar toe aan die lijst, ik zal straks iedereen toevoegen.
Altijd leuk om samen met Tweakers te spelen!

Nick: Promwarm

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

wontcachme

You catch me? No you wont

Voeg mij ook maar toe

nick: wontcachme

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heeft iemand misschien een invite code voor mij? Lijkt me een leuke game, WoT vond ik ook erg vermakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Wargaming geeft niet veel codes meer uit sinds de pre-order packs CBT-access bevatten. Je beste kans is het volgen van Twitter en sommige Twitch casts.

Also ik neem aan dat net als bij andere games de mods niet blij gaan zijn als mensen in topic om keys gaan vragen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ashrah op 22-04-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
Als het goed is is mijn nick somath22 ik zal ook ff wat mensen toevoegen als ik weer online ben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 01:08
PromWarMachine schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:35:
[...]

Ben jij de echte Oizopower? Uit WoW van 11 jaar geleden? 8)

Voeg mij ook maar toe aan die lijst, ik zal straks iedereen toevoegen.
Altijd leuk om samen met Tweakers te spelen!

Nick: Promwarm
Hey Prom, ja dat ben ik nog steeds :)

Heb ook even een channel aangemaakt: Gathering of Warships

[ Voor 8% gewijzigd door MrOizo2005 op 22-04-2015 19:48 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
leuk die playertable, maar welke Ts server zitten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Klopt het dat er nergens te zien is hoeveel games ik heb gespeeld sinds ik access heb? In mijn profiel staat nu 2 battles, maar ik heb vandaag een stuk of 10 gedaan en laatst al rond de 20.

EDIT: NVM. Blijkbaar is er onderscheid tussen Pvp en PvE

[ Voor 13% gewijzigd door wontcachme op 22-04-2015 21:31 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Op dit moment die van mij, pm me maar even voor details anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
wontcachme schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:31:
Klopt het dat er nergens te zien is hoeveel games ik heb gespeeld sinds ik access heb? In mijn profiel staat nu 2 battles, maar ik heb vandaag een stuk of 10 gedaan en laatst al rond de 20.

EDIT: NVM. Blijkbaar is er onderscheid tussen Pvp en PvE
Hij registeert alleen random matches, niet de potjes tegen bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-04 22:10

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Ik begin nu best wel geïnteresseerd te raken in World of Warships.

Heb in de alpha/beta en release versie gespeeld van WoT, ik kan de game best waarderen toentertijd alleen ben ik op een gegeven moment gestopt omdat het meer World of Fantasy tanks begon te worden.

88mm gun op een Panzer IV, Artillery Panther, King Tiger II etc etc. Als Adolf H ooit iets op een bierfiltje had getekend werd het in WoT meteen uitgebracht. Warthunder Ground Forces doet het prototype gebeuren een stukje beter in mijn ogen

Maar kan ik het fantasy gedeelte ook in Battleships verwachten? Of zit er al een Russian nuclear Sub in? Of de Yamato II class :D

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Het lijkt redelijk mee te vallen, al hebben ze ook al tiers opgevuld met blauwdrukken. Dit is dan wel een logische route in de ontwikkeling van "echte" schepen. Dus bijv. op weg naar de Kongo class Battlecruiser zitten de blauwdrukken die ervoor kwamen.

Dit gaat natuurlijk erger worden, want de Russische lijn komt er aan, nog voor de Duitse en British Empire marine begreep ik. De local fanbase moet tevreden gesteld worden (al vinden die Duitse hardware net zo cool, kijk maar naar WoT).

Gezien het feit dat de Ruski marine voor de koude oorlog weinig voorstelde (dit weet een ieder die het bordspel Axis & Allies gespeeld heeft :p ) zal er waarschijnlijk veel uit de duim gezogen worden.

Al zie ik wel een leuke historical seabattle kans in de Ruski-Japanse oorlog (1905 of 1906 geloof ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Cinerama schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:24:
(...)

Maar kan ik het fantasy gedeelte ook in Battleships verwachten? Of zit er al een Russian nuclear Sub in? Of de Yamato II class :D
World of Warships: Space Mode ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Cinerama schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:24:
Ik begin nu best wel geïnteresseerd te raken in World of Warships.

Heb in de alpha/beta en release versie gespeeld van WoT, ik kan de game best waarderen toentertijd alleen ben ik op een gegeven moment gestopt omdat het meer World of Fantasy tanks begon te worden.

88mm gun op een Panzer IV, Artillery Panther, King Tiger II etc etc. Als Adolf H ooit iets op een bierfiltje had getekend werd het in WoT meteen uitgebracht. Warthunder Ground Forces doet het prototype gebeuren een stukje beter in mijn ogen

Vind warthunder ground forces ook al fantasy worden. de performance van bepaalde tanks lijkt niet echt op historische feiten en ik zag snel ook al de MAUS ertussen staan en de t95 komt eraan. beide toch prototype tanks.

overigens het 5 keer penetraten van een tank en het niet uitschakelen daarvan is ook niet geloofwaardig voor het realisme. een paar andere zaken doen ze dan weer beter als WOT.
Einde van het verhaal is dat ik WOT leukere gameplay vond hebben. warthunder heb ik maar een paar weken gespeeld.

Ben nu alle streams/youtube aan het volgen voor WOT warships en ga dit spel zeker spelen. Ik stap nog even niet in de beta, aangezien daar nog een wipe aankomt, vindt ik het zonde om nu te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

defiler1974 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:26:
[...]

Vind warthunder ground forces ook al fantasy worden. de performance van bepaalde tanks lijkt niet echt op historische feiten en ik zag snel ook al de MAUS ertussen staan en de t95 komt eraan. beide toch prototype tanks.

overigens het 5 keer penetraten van een tank en het niet uitschakelen daarvan is ook niet geloofwaardig voor het realisme. een paar andere zaken doen ze dan weer beter als WOT.
Einde van het verhaal is dat ik WOT leukere gameplay vond hebben. warthunder heb ik maar een paar weken gespeeld.

Ben nu alle streams/youtube aan het volgen voor WOT warships en ga dit spel zeker spelen. Ik stap nog even niet in de beta, aangezien daar nog een wipe aankomt, vindt ik het zonde om nu te gaan spelen.
Ik heb ook niet gezegd dat er geen proto types in Warthunder zaten, maar van de maus was er tenminste wel een echt werkend chassis (wel met mock-up turret). In WoT zitten er alleen veel meer paper idea tanks en/of complete uit de duim gezogen tanks.

Qua gameplay hebben beide games hun voor- en nadelen. Vond allen van WoT jammer dat er met een healthbalk werd gewerkt.

En over 5 keer penetraten en niet uitschakelen, ik weet niet welke ammo je gebruikte, met welk caliber je schoot en op welke tank, en wat er in de binnenkant beschadigde. Warthunder wordt wel altijd geroemd om zijn realistische damage model. Heb wel paar iets vreemd meegemaakt maar over het algemeen kwam het zeer realistisch en werkend over.

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
WoT is een shooter, geen sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Cinerama schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:17:
[...]

In WoT zitten er alleen veel meer paper idea tanks en/of complete uit de duim gezogen tanks.
Ahum? Noem er eens een paar dan? Meer dan drie? WG heeft aangegeven alle tanks historisch gezien te kunnen verantwoorden.

defiler1974 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:26:
[...]

Ben nu alle streams/youtube aan het volgen voor WOT warships en ga dit spel zeker spelen.
Psssst. WoT staat voor: World of Tanks. WoWp staat voor: World of Warplanes. WoWs staat voor World of Warships ;).
Als je het hebt over de uitgever is het: WG (Wargaming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

100% eensch, is een arcade shooter met tanks :)
Vickiieee schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:54:
[...]

Ahum? Noem er eens een paar dan? Meer dan drie? WG heeft aangegeven alle tanks historisch gezien te kunnen verantwoorden.

[...]
Ik hoop toch echt dat je een grapje maak 8)7 8)7 8)7
Historisch gezien lappen ze zoals russen zijn, alles aan hun eigen laars zoals het ze uitkomt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 23-04-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Zo'n beetje elke tank? De Tiger gebruikt in-game de Tiger II gun, de 105mm op de Pz 4 H is ook onzin, de Panther heeft een gun dat alleen op papier heeft bestaan. De hetzer heeft nooit een 105mm gebruikt. En dan pak ik alleen nog maar tanks die echt bestaan en gevochten hebben. De Pz III/IV is een WG mix van Pz III en Pz IV onderdelen. Echt historische moddellen in WoT zijn zeldzaam. De VK30.02M is een van de weinige die 'echt' is(VK 30.02M is de historische Panther).

maar in WoWs heeft WG de luxe dat schepen IRL ook vaak verbouwd werden. Zo in Kongo Class gebouwd in 1919 en maar liefst 6 keer verbouwd totdat we bij de Fuso zijn. het ontwerp hebben we als Myogi. De Myogi bestond dus niet IRL, maar is wel gebouwd om direct te worden verbouwd naar de 'stock Kongo'. Bij Tanks heb je dat niet, tanks kregen zelden grote upgrades

[ Voor 20% gewijzigd door RagingPenguin op 23-04-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Anoniem: 134214 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:04:
[...]

Ik hoop toch echt dat je een grapje maak 8)7 8)7 8)7
Historisch gezien lappen ze zoals russen zijn, alles aan hun eigen laars zoals het ze uitkomt ;)
Je kan niet zeggen dat de tanks die in de game zitten compleet uit de duim gezogen zijn. Sommige zijn in ontwikkeling geweest, sommige zijn prototypes van, en sommige alleen schetsen op papier.

Of is er ondertussen al weer zo veel veranderd sinds de laatste keer dat ik het echt fatsoenlijk gespeeld hebt?

Nu we het daar toch over hebben: het meeste plezier heb ik uit WoT gehaald tijdens de Closed Beta van het spel, toen je alleen nog de Russische en Duitse tanks had, en op een gegeven moment de Amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Vickiieee schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:09:
[...]

het meeste plezier heb ik uit WoT gehaald tijdens de Closed Beta van het spel, toen je alleen nog de Russische en Duitse tanks had, en op een gegeven moment de Amerikaanse.
Zelfde geld voor mij, meeste lol tijdens de Beta van WoT gehad. Maar eerlijkheidshalve, nu al meer lol in WoWS dan toen in WoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

[...]

Zo even een snelle blik op alleen de duitse Tech Tree, ik zit op mijn werk dus kan niet veel op internet en/of in mijn naslag werk thuis opzoeken

-G.W Panther
-G.W Tiger
-G.W e100
-Jagdpanther II
-Jagdpanzer E100
-Waffentrager E100

Over deze twijfel ik nog

-Rhm.-Borsig Waffenträger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vickiieee schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:09:
[...]

Je kan niet zeggen dat de tanks die in de game zitten compleet uit de duim gezogen zijn. Sommige zijn in ontwikkeling geweest, sommige zijn prototypes van, en sommige alleen schetsen op papier.
Op papier = fantasie

Omdat het op papier stond betekend niet dat het haalbaar was/is.
Betekend dat een of andere duitse pief x aantal jaar geleden een fantasie had en dit op papier heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zullen we anders terug naar de Warships? Daar gaat dit topic namelijk over :)

Dat geleuter over wel of niet historische tanks mag hier: [MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 48
Bij voorbaat dank!

Gister veel plezier gehad met Ashrah op zijn TS3 server.
Hoewel we lang niet alles wonnen, heb ik veel plezier gehad met mijn tier 3 en tier 4 US Cruisers.

De Phoenix is een erg goed schip moet ik zeggen.
Spelen met Destroyers vind ik nog lastig, maar dat is vast gewenning.
Ik level momenteel de Cruiser tree van USA en ondertussen de Destroyer tree van de Jappen.

We zullen zien waar het schip strandt, hurdur. :>

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Cinerama schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:15:
[...]

Zo even een snelle blik op alleen de duitse Tech Tree, ik zit op mijn werk dus kan niet veel op internet en/of in mijn naslag werk thuis opzoeken

-G.W Panther
-G.W Tiger
-G.W e100
-Jagdpanther II
-Jagdpanzer E100
-Waffentrager E100

Over deze twijfel ik nog

-Rhm.-Borsig Waffenträger
Oke, het is dus inderdaad al weer een aardige tijd geleden dat ik voor het laatst WoT gespeeld heb. Er is dus alweer het e.e.a. veranderd! :+

Jullie hebben gelijk, dit is niet echt realistisch meer te noemen..

Enfin, nu terug naar WoWs!

Misschien dat ik vanmiddag/vanavond nog weer eens een potje speel, ik blijf WoWs toch ook wel echt een leuk spel vinden hoor. Als ik af en toe YouTube filmpjes zie waarbij de persoon speelt op de hoogste settings dan ben ik wel ontzettend jaloers hoor...

Bij deze mijn PC (met voor gamen de belangrijkste onderdelen):
#Product
1Intel Core 2 Quad Q8400 Boxed
1Asus P5Q PRO
2MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
2G.Skill G.Skill F2-8500CL5D-4GBPK (2x 2GB)
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB
Bekijk collectie
Importeer producten

[ Voor 40% gewijzigd door Vickiieee op 23-04-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
PromWarMachine schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:27:

Gister veel plezier gehad met Ashrah op zijn TS3 server.
Hoewel we lang niet alles wonnen, heb ik veel plezier gehad met mijn tier 3 en tier 4 US Cruisers.

De Phoenix is een erg goed schip moet ik zeggen.
Spelen met Destroyers vind ik nog lastig, maar dat is vast gewenning.
Ik level momenteel de Cruiser tree van USA en ondertussen de Destroyer tree van de Jappen.

We zullen zien waar het schip strandt, hurdur. :>
We moeten je even wat omhoog zien te krijgen, tier 6/7 vind ik zelf toch wel leuker spelen >:) , waren leuke potjes, waar je toch ook al kan merken dat een beetje communicatie wel makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:24
schieten jullie eigenlijk ook met AP of ben ik daarmee een van de weinigen die dat doet?
Geeft zo heerlijk veel schade aan anderen met de japanse slagschepen O+.

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 23-04-2015 16:34 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-05 22:30
Zou graag ook eens gaan spelen maar om nu €20,- neer te leggen om in de beta te spelen.

Keuzes

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09
beste geld wat ik ooit besteed hebt. Vind het een leuker spel dan tanks, waar ik ook moet zeggen dat ik er een stuk beter in ben.
timmie271 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:34:
schieten jullie eigenlijk ook met AP of ben ik daarmee een van de weinigen die dat doet?
Geeft zo heerlijk veel schade aan anderen met de japanse slagschepen O+.
AP gebruik ik op alle schepen met uitzondering van vliegdekschepen, omdat tijdens een brand vliegtuigen niet kunnen opstijgen of landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Meestal HE voor destroyers en carriers, AP voor cruisers en battleships.

Als je het flightdeck van een carrier in brand zet kunnen zijn vliegtuigen niet meer opstijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Ashrah op 23-04-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik had eerst helemaal niet door dat 1 + 2 diende om te wisselen tussen ammo types..
Maar nu ik het weet, houd ik inderdaad ook HE aan voor Destroyers en Carriers en AP voor Cruisers en Battleships

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kapitein Kaap zit in de CBT

Yar har fiddle dee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Kaap schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:12:
Kapitein Kaap zit in de CBT

Yar har fiddle dee!
Veel oude gezichten hier. Shockwave en Panzerpunisher spelen het ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:28
Cinerama schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:15:

-G.W Panther Legit
-G.W Tiger Legit
-G.W e100 Hoogstwaarschijnlijk legit
-Jagdpanther II Legit
-Jagdpanzer E100 Hoogstwaarschijnlijk legit
-Waffentrager E100 Nep

Over deze twijfel ik nog

-Rhm.-Borsig Waffenträger Legit
Voor zover ik weet en kan nazoeken, zijn alleen de E50M en WTE-100 grotendeels nep.

En inderdaad, veel bekende gezichten hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Wat denken jullie van de aimmod kwestie? Ik denk dat het cheaten is, zeker bij high-tier BB heb je een enorm voordeel. Voor wie geen idee heeft hoe het eruit ziet:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=A-F4-dFtdKY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

User schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:24:
[...]
Voor zover ik weet en kan nazoeken, zijn alleen de E50M en WTE-100 grotendeels nep.

En inderdaad, veel bekende gezichten hier. :)
Post maar wat links met info over tanks die jij legit acht, behalve natuurlijk van wargaming zelf of links/artikelen die over deze voertuigen uit WoT gaan. Concept tekeningen reken ik niet goed (zoals de panzer X etc), prototype blauwdrukken wel

ONTOPIC:

nu ik iedereen zo hoor, raak ik toch wel geinteresserd in warships. Alleen nu nog de vraag wachten tot open beta of voor closed beta betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Cinerama op 23-04-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RagingPenguin schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:42:
Wat denken jullie van de aimmod kwestie? Ik denk dat het cheaten is, zeker bij high-tier BB heb je een enorm voordeel. Voor wie geen idee heeft hoe het eruit ziet:

[video]
Deze moet ik hebben... :P

Jammer dat ie mag, Jingles was hier ook al over aan het babbelen....
Maakt het te makkelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

RagingPenguin schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:42:

[video]
Anoniem: 134214 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:47:
[...]
...
Jammer dat ie mag, Jingles was hier ook al over aan het babbelen....
...
Wait, wut? Dit is toegestaan? Wat ontzettend lame. Doet wel afbreuk aan de benodigde skillset.

[ Voor 4% gewijzigd door Sapstengel op 23-04-2015 18:05 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Met de volgende patch worden mods praktisch onmogelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Cinerama schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:46:
[...]
Concept tekeningen reken ik niet goed (zoals de panzer X etc), prototype blauwdrukken wel
Lekker belangrijk zeg... Je hoeft ze niet te spelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Kaap schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:35:
[...]

Lekker belangrijk zeg... Je hoeft ze niet te spelen hoor.
Panzer X was uberhaupt niet eens een concepttekening. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Cinerama schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:46:
[...]

Post maar wat links met info over tanks die jij legit acht, behalve natuurlijk van wargaming zelf of links/artikelen die over deze voertuigen uit WoT gaan. Concept tekeningen reken ik niet goed (zoals de panzer X etc), prototype blauwdrukken wel
Dat aan User vragen is vragen naar het einde :p weinig dat hij niet heeft met betrekking gepantserde voertuigen.

Welkom Kaptein Kaap ^^, tijd voor wat Divisions met jou en User :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

User schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:36:
[...]
Panzer X was uberhaupt niet eens een concepttekening. :P
Afbeeldingslocatie: http://myth.greyfalcon.us/pictures/x12.jpg

Uit het blad Signal van 1944, ik weet het, pure propaganda maar toch. Het is een concept(tekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 20:19

ShockWave

Lost it somewhere

Fest schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:19:
[...]

Veel oude gezichten hier. Shockwave en Panzerpunisher spelen het ook al.
Yup en nu dit forum ook gevonden..... :X
Ingame _Shockwave_

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-04 13:24
Eens dat je weet hoeveel leading je moet geven wordt het gemakkelijker dan is het nog enkel voorspellen welke bewegingen je tegenstanders gaan maken en overzicht bewaren over het spelverloop.
Tunnelvision is echt een killer in wow vind ik persoonlijk.

Ik zou die mod niet gebruiken omdat ik het leuker vind om zelf te ontdekken hoeveel lead je moet geven. Het lijkt me juist saai worden als een mod dat voor jou zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 22:12
Ik speel het ook sinds een weekje, het is zeer vermakelijk en het draait ook erg goed. Ik haal met alle settings op medium nog 60fps, dat was in WoT alleen mogelijk met bijna alles op het laagste. Zeer verslavend spelletje, veel leuker dan ik gedacht had.

Ik heb nu de St. Louis bij de Amerikanen, lekker veel guns. Bij de Japanners heb ik de tier 2 cruiser, ga dan richting de Battleships.

Staat er trouwens al een datum voor open beta?

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Rik027 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:14:
Ik heb nu de St. Louis bij de Amerikanen, lekker veel guns. Bij de Japanners heb ik de tier 2 cruiser, ga dan richting de Battleships.
Ben dezelfde richting aan het volgen op dit moment. De St. Louis kan goed knallen, maar eigenlijk net te langzaam om awesome te zijn. De opvolgers is ook best leuk :Y :Y

Ligt het trouwens aan mij of hebben ze bij de intro in een map muziek uit Pirates of the Carribean gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Rik027 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:14:
Staat er trouwens al een datum voor open beta?
Open beta "waarschijnlijk" volgende maand alvolgens Gunlion (NA) in een live stream van de week.
wontcachme schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:35:
[...]

Ben dezelfde richting aan het volgen op dit moment. De St. Louis kan goed knallen, maar eigenlijk net te langzaam om awesome te zijn. De opvolgers is ook best leuk :Y :Y

Ligt het trouwens aan mij of hebben ze bij de intro in een map muziek uit Pirates of the Carribean gebruikt?
De Phoenix en Omaha (en de Murmansk) vind ik zelf hele prettige schepen om mee te spelen, snelle reload redelijke range, wendbare schepen. Daarna kom je bij de Cleveland en dat is echt een keeper ... wat een beest van een schip, kwetsbaar vanwege de redelijk lage range maar DAMN wat een damage kan je daarmee doen. St Louis is een beest van een schip maar inderdaad wel heel traag (zelfde geld voor de Aurora)

Gisteren eerst wat games met User en Kaap alle 3 in Gremyashchy's leverde wel het e.e.a. aan lol op en later op de avond met PP en Shockwave nog een aantal. Al met al een leuke avond (nu nog wat meer winnen).

Heb zelf nu mijn Tier 8 "New Orleans" cruiser helemaal gemaxed en gisteravond ook de "Saipan" (tier 6 CV) toegevoegd aan mijn verzameling. Nu op naar de Baltimore.

[ Voor 6% gewijzigd door Ashrah op 24-04-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
Toch maar een preorder gedaan nu het spel binnenhalen.

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 22:12
Het enige dat ik eigenlijk nog mis, in vergelijking met WoT, is het aanpassen van de UI. Ik zou graag de naam van het schip en health er standaard boven willen hebben, en iets meer informatie rond mijn aimin circle, zoals afstand. Dat komt er allemaal wel bij als je ALT inhoudt of inzoomt, maar vind het wel prettig om er standaard bij te hebben.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Voeg mij ook maar toe aan de spelerslijst: in-game TimS81.

Zelf tot nu toe de Fuso, Saipan en Cleveland als hoogste schepen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-04 11:55
Mij kun je ook toevoegen:

pkregting / DeleRT_

Awesome spel trouwens. Zit bij elke lijn ongeveer rond de tier6/7 en moet zeggen dat het spel best wel wat diepgang heeft :)

En net de tier8 Fubuki gekocht, ben benieuwd! Iemand ervaring met het ding?

[ Voor 18% gewijzigd door pkregting op 24-04-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Riekt beetje naar ouwe jongens krentebrood zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Niks mis mee toch ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
hey ik zie een update in de client, wat kan ik verwachten? :)

Edit: naast de BB's nu ook de t7 cruisers in discount.

[ Voor 32% gewijzigd door _Anvil_ op 25-04-2015 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heet haasje47 IG, voeg mij ook maar toe ik heb ts3 met mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
Mij mag je ook toevoegen
Swiftius in game

Ook het gathering of tweakers kanaal aangemaakt

[ Voor 38% gewijzigd door bdevogt op 25-04-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gisteravond laptop opnieuw geïnstalleerd, krijg vandaag melding m.b.t. rendering. Krijg de game niet eens opgestart. Zoekwerk levert enkel de suggestie op om te reinstallen. Uiteraard al geprobeerd.

Iemand bekend?

Rendercontext::createeffect: error creating effect for 'shaders/std_effects/per_frame_pool.fx' (reason = E_FAIL(0x80004005) : an undetermined error occurred inside the Direct3D subsystem.)
Pagina: 1 2 ... 129 Laatste