Ilikebananas schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:27:
[...]
Je hebt met een aantal dingen te maken en daarvan is confirmation bias misschien de belangrijkste. Mensen onthouden wat ze willen onthouden, je mist een schot waarvan je dacht dat het raak had moeten zijn en je hersenen onthouden dat, omdat die missers voor je gevoel bijzonder zijn en je dat oneerlijk vind. Elk volgend schot wat mis gaat versterkt dat gevoel van oneerlijkheid. Rake schoten registreren niet, die zijn voor je gevoel immers normaal.
Daarnaast zijn mensen hopeloos slecht in het bevatten van kansen en het begrijpen van statistiek. Ter voorbeeld, gooi 1000 keer een munt op en je zult zien dat reeksen van zeg 5 of 6 keer achter elkaar echt niet bijzonder zijn. Bij elkaar lijken de slechte reeksen langer dan ze zijn en lijken ze vaker voor te komen. En ook onderschatten mensen de kans op een slechte reeks.
Een andere vraag: waarom? Wat wint wg ermee? Het kost namelijk best heel wat inspanning om zo'n systeem te ontwikkelen en in de lucht te houden.
Niks confirmation bias, WG haat mij gewoon
Nee serieus, je haalt een interessant punt aan en waarschijnlijk heb ik daar ook last van. Je onthoudt inderdaad eerder de negatieve, 'oneerlijke' dingen en niet de normale dingen.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat in 1 speelsessie er zo'n groot verschil kan bestaan. Zoals ik al aangaf gisteren lukte alles in het begin: snap shotten was geen probleem, hoge rolls constant en ook nog eens een dikke 90% WR. En ineens was dat voorbij, terwijl mijn spel toch niet veranderde. Ik ga nog steeds naar dezelfde plekken toe, doe dezelfde soort schoten, etc. Alleen ineens mag niets meer pennen en wordt er ook niet meer gewonnen. En nee, ik was niet vermoeid, gestresst, of iets dergelijks. Er leek echt een switch te zijn omgezet.
Ik kan me niet voorstellen overigens dat WG dit gerigged heeft, al voelt het af en toe wel echt zo. Maar het lijkt me zeer lastig te implementeren en wat heeft WG er inderdaad aan. Laten we het maar op een plotselinge dosis pure pech houden
Ik ben benieuwd naar de nieuwe patch. Normaal kijk ik niet echt uit naar nieuwe patches, wat mij betreft volgen ze elkaar te snel op. Maar naar mijn gevoel is het nu al een tijdje geleden dat er een patch is uitgekomen (ik heb het niet bijgehouden overigens, dus als iemand dit kan staven met statistiek be my guest

) en ik heb vooral zin in die 2 nieuwe Franse mediums (inmiddels al 90K combat XP bij elkaar gespeeld op de 13 90) en die nieuwe map Overlord lijkt me ook bijzonder vet.
Dus als p0st ff opschiet met zijn modpack, kom ik vanavond ook ff lekker knallen