Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:18
auroortje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:56:
Me Kamikaze R heeft minder concealment. Van 5.4 naar 6.0. CRAP !!!!

OWH, mijn captain specs moet ik terug zetten. Okeeeeee :?
Typisch, mijn staat nog op 5.4 met me shima cmmdr, zie ook geen andere cmmdrs met een skill reset.
Heb je een cmmdr gepakt die je al een tijd niet gebruikt had en mogelijk in een ver verleden een gratui reset heeft gehad

[ Voor 22% gewijzigd door SpamLame op 01-03-2018 17:57 ]

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:21
SpamLame schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:56:
[...]

Typisch, mijn staat nog op 5.4 met me shima cmmdr, zie ook geen andere cmmdrs met een skill reset.
Heb je een cmmdr gepakt die je al een tijd niet gebruikt had en mogelijk in een ver verleden een gratui reset heeft gehad
Geen idee. Was mijn Shimakaze commander die ik ook gebruik op de premium DD's Kamikaze R en Shinonome.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17
SpamLame schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:56:
[...]

Ik heb ook nog steeds 5,9. Dus ik zie geen verandering.

Let op: geen waarschuwing gebruik Free XP bij research!

LinkedIn WoT Cash Converter

• SpamLame
EU is downfixed and planned https://eu.wargaming.net/...ducts/wows/hot-issues/33/

[ Voor 81% gewijzigd door SpamLame op 02-03-2018 06:56 ]

• SpamLame
https://na.wargaming.net/shop/wows/main/5833/
Gascogne, de jouwe voor maar €49.01

Hieronder

[ Voor 9% gewijzigd door SpamLame op 02-03-2018 14:45 ]

• PcDealer
Wacht even, wij zijn goedkoper dan op NA?

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
PcDealer schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:41:
Wacht even, wij zijn goedkoper dan op NA?
Nope,

In de US kost het 54.46 USD wat omgerekent 44.22 EUR is.
Zelfde prijs dit keer :).

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11 21:49
Voor mijn mede-tweakers hier: De Gascogne heeft een zeer hoge skillcap en je kunt dit schip beter zien als een grote battlecruiser. Elke fout wordt zeer hard afgestraft, zowel HE als AP doet enorme hoeveelheden damage en je hebt niet het voordeel van concealment zoals een cruiser dat heeft. Verder zijn de guns zeer situationeel (alleen AP heeft zin (8 shells per volley maar, dus HE spammen is niet wenselijk)).

Mocht je het schip al hebben, focus dan voornamelijk op cruisers tussen de 10-17km (anders is het overpen) en op Duitse BBs. Af en toe pak je een citadel op een low-armored BB op 10-15km mee, maar meestal zijn het volleys van 3-5k hp.

Het is dat dit een reward ship voor me was anders zou ik mijn 45 euries anders spenderen. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:04
Reward ship? Voor supertesters of zo?

Untappd: Louwke80

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11 21:49
Louwke schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:22:
Reward ship? Voor supertesters of zo?
Het is alweer een tijdje geleden, maar het was de King of the Atlantic reward (als ik heel eerlijk ben leek mij die "Nederlandse DD" eigenlijk leuker).

• Louwke
Jup alleen die gaat voorlopig niet komen schijnbaar...

Verwijderd

Ik heb zowieso niet zon beste indruk van dat schip.

Ik had zelf de vieze mazzel om een Richelieu missie uit die containers te trekken, maar hierop werkt de 32mm armor layout gewoon wel omdat je beide turrets voorop hebt staan terwijl je bowtanked. Spelers die met hun Gasc zich draaien om hun tweede turret te gebruiken worden vaak zwaar afgestrafd. Zowel HE als AP vreet met gemak door dat laagje armor heen als je het niet voldoende angled houd.

• Louwke
Heb het gevoel dat je deze lijn dus ook net als cruiser moet spelen

Verwijderd

Ik ben blij met mijn Dunk, maar de Normandie vind ik maar matig, met die traag draaiende kanonnen. Continu draaien en broadsiden voor een goed shot. Weet niet of deze lijn mij echt gaat interesseren op termijn. Lyon en Alsace trekken me nog wel voorlopig.

• PcDealer
Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:20:
Weet niet of deze lijn mij echt gaat interesseren op termijn. Lyon en Alsace trekken me nog wel voorlopig.
De schepen later zijn anders.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Heerlijk filmpje weer.

[ Voor 26% gewijzigd door TheBrut3 op 04-03-2018 14:35 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Over torpedos gesproken, heeft iemand van de CB nog screenshotje gemaakt van de torpedo muur?

• PcDealer
Sissors schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:43:
Over torpedos gesproken, heeft iemand van de CB nog screenshotje gemaakt van de torpedo muur?
Muren! 5 wins achtereen :)

• SpamLame
Sissors schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:43:
Als je replays enabled hebt, dan kan je zelf die screenshot post battle maken ;)

• Sissors
  • Niet online
Kan ik idd vanavond eens kijken :)

Bedacht ook net ineens dat het wel een idee is om Defensive AA eens van mijn Gearing te halen en Engine Boost erop te zetten voor CBs. Zal toch vaker nuttig zijn dan snel van een spotter plane af te komen.

Verwijderd

Na vele maanden geen supercontainer meer gezien te hebben dat ik ging twijfelen aan het bestaan ervan, opeens 2 in een week. Eerst 100 speed flags, wel ok voor de Franse lijn grinds, gister 30 dagen premium ontvangen. Ik had nog 250 dagen staan, maar goed, toch leuk :). Ik gebruik altijd de signals containers tegenwoordig.

• TheBrut3
Hoe kiezen die bots bij Operations hun doel? Ik ben echt bijna altijd het doel, geen idee hoe dat komt. Maar ik overleef zo'n potje dus zelden, echt raar is dat. Of ik nou voor of achteraan vaar maakt niets uit.

• SpamLame
TheBrut3 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:55:
Hoe kiezen die bots bij Operations hun doel? Ik ben echt bijna altijd het doel, geen idee hoe dat komt. Maar ik overleef zo'n potje dus zelden, echt raar is dat. Of ik nou voor of achteraan vaar maakt niets uit.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de dichtsbijzijde met de minste hp gefocused wordt.
Andere inzichten van rddt

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 05-03-2018 15:34 ]

Verwijderd

De truc bij Hermes is het aggressief focussen op de DD's. Eerst rit meteen 5 sterren met m'n Payfast. :*)

• SpamLame
Dasha Presents Update 0.7.2.1 March 06; preparation begins at 05:00 CET until 06:30 CET (UTC+1).
https://worldofwarships.eu/en/news/updates/update_072/

• PcDealer
Met twee Atlanta's gaat het ook gucci :)
38 plane kills geloof ik.

[ Voor 25% gewijzigd door PcDealer op 05-03-2018 20:33 ]

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:32:
Met twee Atlanta's gaat het ook gucci :)
38 plane kills geloof ik.
Toch wel OP bootjes, voor operations. Ik zat met m'n Belfast vlak onder een Atlanta, qua XP. Die eindigen eigenlijk altijd bovenaan. Ze zouden voor wat afwisseling qua schepen kunnen zorgen af en toe :).

• PcDealer
Omdat ik vandaag jarig ben, heb ik mijzelf getrakteerd op:
- The Cherry on Top
- 30 dagen Premium

Verder de Vive la France collectie afgerond vanwege nog liggende dubbeltjes.

De 11k Doubloons wachten nu op een mooie aanbieding.

• SpamLame
@PcDealer grats

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:21

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-11 07:20
Gefeli! (:

• PcDealer
97 planes kills met Atlanta in Operations :p

• Sissors
  • Niet online
Nog twee vijandelijke schepen over, 6 aan mijn team, en mijn torpedos van korte afstand onderweg naar een vijandelijk slagschip. En connection to server lost. Tweede keer deze avond. Hopelijk morgen betere server hamsters.

• GLR89
Sissors schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:16:
Nog twee vijandelijke schepen over, 6 aan mijn team, en mijn torpedos van korte afstand onderweg naar een vijandelijk slagschip. En connection to server lost. Tweede keer deze avond. Hopelijk morgen betere server hamsters.
Veel AFKers gezien vandaag (1-2 per game zeker) ook veel clan spelers hadden hier last van. FPS drops en behoorlijke lagg spikes. Vandaag een paar oefen/trainig clan battles gedaan waarbij we ook een paar disconnects en dropouts hadden. Probleem zal dus van WG komen. Verder zag ik een kleine hotfix voorbij komen bij het starten vd game vanavond. Misch dat deze problemen veroorzaakt ipv oplost..

• PcDealer
GLR89 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 00:03:
[...]

Veel AFKers gezien vandaag (1-2 per game zeker)
Da's normaal :+
ook veel clan spelers hadden hier last van. FPS drops en behoorlijke lagg spikes.
Ik hoor het veel, maar zelf nergens last van.

• TheBrut3
Als jij crasht tijdens het potje, dan loopt het potje toch gewoon door? Alleen je schip zal niets meer doen. Maar als jij torps in het water hebt gaan deze toch ook gewoon verder? En op het eind van het potje krijg je toch gewoon je win, xp en credits?

• Sissors
  • Niet online
Als ik alleen een disconnect heb wel ja, maar als het hele potje niet meer bestaat niet. Dus ik weet niet wat het geval was, maar na de eerste keer dat ik eruit viel had ik server status bekeken, en die had een enorme dip erin. Dus ik weet niet of het enkel wat disconnects waren, of hele potjes zijn verdwenen. Maar inderdaad als het alleen disconnect is zou dat door moeten zijn gegaan.

• Hosa
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-10-2023
Hallo allemaal, ook ik speel sinds een tijdje vrij regelmatig World of Warships. Mocht je zin hebben samen een potje te spelen voeg me dan toe: HerrHosa. Tot snel!

• GLR89
gezellig (:

als ik je een tip mag geven, kom eens in het ingame chat kanaal "gathering of Warships" van PcDealer. meerdere GOTers daar. Verder is de GOT clan een mogelijkheid om met gelijk gestemden in contact te komen. Ook kun je op het discord kanaal terecht. (: (zie openingspost van deze thread voor het adres)

• SpamLame
Denk even gauw de laatste 2 Aigle missies doen, of iig de torp missie in de KamiR voordat iedere dd speler wakker is., als er niet 4/5 dds per kant waren dan waren er wel 2 cvs.
Derde potje was het raak, nu alleen nog die 100 modules en ze is van mij.
En passant de HSF collectie compleet gekregen, nu nog een Yammie....

[ Voor 13% gewijzigd door SpamLame op 09-03-2018 08:50 ]

• Yammie74
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 13:08
Hier ben ik :D

• Yammie74
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 13:08
Als je een 'grap' moet gaan uitleggen is ie niet meer leuk :9

• PcDealer
Yammie74 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Als je een 'grap' moet gaan uitleggen is ie niet meer leuk :9
Ik las een bepaalde zin nog eens en zag toen een bepaald woord... :+

• SpamLame
Verkeerde techtree

• PcDealer
Na 50ish containers weer 50x Gamescom cammo via een Super Container.

• SpamLame
Campaign ook weer klaar, tijd voor wat anders

• PcDealer
Moet nog 1 Aigle missie halen :)

Aigle in port :p

[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 11-03-2018 02:59 ]

• TheBrut3

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:01
heel vroege 1 aparil grap? (wel goed gedaan overigens)

• TheBrut3
Wognummer schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:55:
heel vroege 1 aparil grap? (wel goed gedaan overigens)
Ik neem inderdaad aan dat we deze rond 1 april in onze haven krijgen, net als vorig jaar de Type SH sub.

Verwijderd

Franse campagne gecompleteerd. Nu alleen de Richelieu nog, want alle Aigle boxen gaven ook geen missie... Lyon maar wat grinden, mooi schip, die 16 kanonnen zijn wel dodelijk op korte afstand. En de Aigle zelf, wat een leuk schip is dat zeg. Beetje cappen, dd's lastig vallen, vuurtjes stoken op bb's en half dode fiji's en budyonny afmaken en af en toe een torpje of 2 landen. Heb de speed boost mod erop gezet en Honoré achter het roer.

• PcDealer
Bijna klaar met de Richelieu tasks.

Kronshtadt wijziging: https://m.facebook.com/wo...39420834/2035074803485523

• tesedar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11 12:54
public testing is weer gestart, space battles. toch even proberen

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:44

Case_C

[Team Carrack]

lol...22,5k health eraf :+ , en dan moeten ze nog gaan kijken of 't balanced is XD .

Hopelijk is 't een mooie T9 Free-XP cruiser. Zit nu op 506k dus met een beetje geluk kan ik die boot direct halen als hij uitkomt.

• PcDealer
SUPERRRRR Container op mijn 2ndary account: 50x Hydra.
The Gold of France alles gehaald.
Super Container na 15x Try your luck op het hoofdaccount: EBM1.

[ Voor 69% gewijzigd door PcDealer op 18-03-2018 01:18 ]

• PcDealer
Super Container na 4 containers: 7 dagen Premium oOo
Nog eens 7 na volbrengen Science of Victory :Y

[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 19-03-2018 01:02 ]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Zaterdagavond een nieuw record met de Missouri, niet direct kwa raw damage maar wel kwa XP. (en credits :9 ) 3123 base XP.
Geen idee hoe ik het er levend vanaf gebracht heb, niet iedereen was even gecharmeerd van mijn aanwezigheid in B, 3.2M potential damage.

Mighty Mo

• SpamLame
vassago schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:22:
Geen idee hoe ik het er levend vanaf gebracht heb,
All Skill no Luck
niet iedereen was even gecharmeerd van mijn aanwezigheid in B, 3.2M potential damage.
Ik zie een win-win situatie
Jouw team mag blij zijn dat jij er was
Tegenstander mag blij zijn dat er een BB was die als kleiduif fungeerde.

• GLR89
vassago schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:22:
Zaterdagavond een nieuw record met de Missouri, niet direct kwa raw damage maar wel kwa XP. (en credits :9 ) 3123 base XP.
Geen idee hoe ik het er levend vanaf gebracht heb, niet iedereen was even gecharmeerd van mijn aanwezigheid in B, 3.2M potential damage.

[afbeelding]
gezien je screenshot heb je dat ook niet :P
destroyed by main battery "Crotharm" Missouri

maar inderdaad lekker lopen tanken voor je team, en een aanzienlijke bijdrage geleverd in de win voor je team. _/-\o_

• SpamLame
Heilige poep eerste 6 mins

• Sissors
  • Niet online
Ik heb advies nodig: Naast de USN cruiser line, zal ik de german of french cruisers gaan beginnen? Ik krijg het idee dat de Duitse wat beter zijn, maar voor de Franse tier 8 cruiser heb ik nog een premium camo :P.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Sissors schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:07:
Ik heb advies nodig: Naast de USN cruiser line, zal ik de german of french cruisers gaan beginnen? Ik krijg het idee dat de Duitse wat beter zijn, maar voor de Franse tier 8 cruiser heb ik nog een premium camo :P.
Heb van beide lines momenteel de T7, waarbij de Yorck al bijna een Hipper is. Het zijn allebei wel leuke lijnen, waarbij de Franse meer kiten is dan de Duitse lijn (bij hogere tiers) Vind die Hindenburg ook een vervelend schip om damage op te kunnen doen. Citadels zijn daarbij zeldzaam.

Met de USN cruiser line moet ik nog 85k xp voor de Baltimore, dus dat moet wel lukken voor de aankomende split dit jaar. (Desnoods wat van m'n 530k free xp ertegen gooien :p , )

• vassago
Mijn voorkeur gaat uit naar de Hindenburg, wat mij betreft de leukste cruiser ingame. Een Hindenburg is altijd goed en nooit een verkeerde keus. (/fanboymodus)

Hindenburg heeft meer DPM dan de Henry IV, zeker met AP, meer torpedo's en turtleback armor. (Als het niet nog steeds gebugged is).
Hij is wel traag, de H IV doet 10 knots meer met speedboost dan de Hindenburg.
Detection range van beide is niet best, 12.7KM (H IV) vs 12.3KM (Hindy)

De Franse lijn is wel makkelijker te levelen, de York en de Hipper zijn minder dan de Franse tegenhangers. De Roon doet niet of niet veel onder voor de St. Louis.

Een van de leuke dingen aan de Hindenburg is dat CV's zich vaak vergissen in de AA van de Hindy, zeker met Def. AA actief.

Je kan ook de Zao overwegen, iets moeilijker om te spelen maar als je hem door hebt super effectief. 9.7KM detection range, troll armor, zeer accuraat, zeer goede AP pen (voor 203mms), en mega HE alpha strike.

• Sissors
  • Niet online
De tier X schepen zijn wel relevant voor mij, ook voor in de toekomst bij CBs te spelen, maar het duurt ook wel hele tijd voor ik er ben. Dus de weg ernaartoe is minstens zo belangrijk. De IJN cruisers heb ik overigens ook wel overwogen, en van wat ik begrijp gewoon prima allround cruisers, maar uiteindelijk moet ik toch een keuze maken.

Daarom is Moskva ook niet geworden: Goed schip, maar van wat ik begrijp is het tot aan de Moskva ook vooral papieren armor (hebben alle cruisers last van, maar sommige meer dan andere).

• GLR89
Sissors schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:07:
De Duitsers zijn de betere allrounders, de Fransen goede flankers. Qua speelstijl liggen ze naar mijn smaak heel dicht bij elkaar. Een kleine opsomming per tier:

TIER DUITS FRANS
5 Königsberg goede guns, zwak pantser. leuke gimmick de achterste guns kunnen 360° roteren waardoor je best lekker vijanden kunt opjagen Emile Bertin goede guns, zwak pantser maar goede snelheid en erg manoeuvreerbaar. Geschikte flanker maar niet echt geschikt voor 1 op 1 gevechten. Meer spelen als een ondersteunend schip
6 Nürnberg zelfde als de Königsberg. Geen geweldig schip maar ook zeker niet slecht. La Galissonnière goede guns, zwak pantser maar goede snelheid en erg manoeuvreerbaar. Geschikte flanker maar niet echt geschikt voor 1 op 1 gevechten. Meer spelen als een ondersteunend schip
7 Yorck de teleurstelling op tier 7. Geen slecht schip, maar de guns zijn gewoon matig. Rotatie vd guns is ruk. Voelt als het stiefbroertje die er eigenlijk niet lekker tussen past Algérie snel schip, redelijk goed pantser, sterke guns en de HE is zeer geschikt om veel vuurtjes te stichten. Speel hem als een flanker, en gebruik de AP op broadside targets! Kan prima wat agresiever gespeeld worden
8 Admiral Hipper geschikte allrounder. Trage gun reload maakt het lastig om heel agresief te spelen. Best wel tanky en zeker op korte afstanden ben je een gevaar door de turtleback en de 2x3 torps per kant Charles Martel Kiter en flanker. 1 op 1 voelt dit schip niet heel geschikt, maar op de flanken ben je een groot gevaar. HE is een goede keuze voor het kiten maar als je flankt kun je met AP zeer veel werk verzetten. Pantser heeft dit schip nauwelijks maar je snelheid maakt veel goed
9 Roon speelt als de hipper, alleen je guns zijn beter. De trops stellen echter wat teleur doordat je per zijde een launcher mist. door de guns aan de achterkant ideaal om te kiten. Saint-Louis zelfde speelstijl als de Charles Martel, maar persoonlijk voelt hij toch beter als een long range HE spammer. niet mijn favoriet
10 Hindenburg Mijn favoriet. Geweldig schip, allrounder. Je kan kiten, zeer agresief spelen en door de turtle back ben je zeer gevaarlijk op korte afstanden. HE is door de 1/4 pen geschikt, maar als iemand broadside geeft AP _/-\o_ Henri IV Zeer goede flanker en kiter, zeer sterke en acurate guns, ook de AP is zeer goed (regelmatig 10-12k salvo's). Long range spammen met HE en met de snelheid spelen en wisselen om vijanden te irriteren. Kan als een mosvka geparkeerd worden en is behoorlijk tanky door zn spaced armor

• Sissors
  • Niet online
Misschien ga ik ook wel met beide lijnen beginnen, kan ook nog. Al neig ik nu meer naar de Duitse.

Echter hoe moet ik dat flanken zien met Franse cruisers. In CBs is dat duidelijk, maar in random games, ga je dan ver weg liggen van de rest van je team?

• GLR89
Sissors schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:13:
Misschien ga ik ook wel met beide lijnen beginnen, kan ook nog. Al neig ik nu meer naar de Duitse.

Echter hoe moet ik dat flanken zien met Franse cruisers. In CBs is dat duidelijk, maar in random games, ga je dan ver weg liggen van de rest van je team?
YouTube: Henri IV - The Selfish Cruiser

in dit filmpje van flamu kun je de speelstijl van de HIV goed zien.

[ Voor 8% gewijzigd door GLR89 op 22-03-2018 13:48 ]

• alvaldi
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat een trolls bij GOT :D. Net verloren van jullie met onze bronze III nieuwe clan.

• Sissors
  • Niet online
Dat was niet ons meest soepele potje, maar een win is een win :P.

Mijn gearing had net niet torps reload toen ik bij jullie gearing kwam, en kon dus niet al zijn torps ontwijken. Ik kon op laatste moment wel torps terugschieten, maar dan had ik waarschijnlijk één van mijn teamgenoten geraakt, dus vertrouwde ik er maar op dat ze wraak konden nemen voor mij :P. Maar dat had ik beter moeten aanpakken :).

• PcDealer
PcDealer schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:31:
Super Container na 4 containers: 7 dagen Premium oOo
Nog eens 7 na volbrengen Science of Victory :Y
Na 11x Try your luck een Super Container!
1000 Doubloons (y)

• alvaldi
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:54:
Dat was niet ons meest soepele potje, maar een win is een win :P.

Mijn gearing had net niet torps reload toen ik bij jullie gearing kwam, en kon dus niet al zijn torps ontwijken. Ik kon op laatste moment wel torps terugschieten, maar dan had ik waarschijnlijk één van mijn teamgenoten geraakt, dus vertrouwde ik er maar op dat ze wraak konden nemen voor mij :P. Maar dat had ik beter moeten aanpakken :).
Het was een leuke battle en met wat onzingeblaat, in het Nederlands, nog wat leuker :9

• TheBrut3
Ik wil een begin maken aan de RN BB lijn. Maar vanaf wanneer hebben die HE shells impact? Gelijk vanaf de Bellerophon of vanaf een bepaalde tier?

• GLR89
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:54:
Ik wil een begin maken aan de RN BB lijn. Maar vanaf wanneer hebben die HE shells impact? Gelijk vanaf de Bellerophon of vanaf een bepaalde tier?
HE is HE :p

Maar wat is je uiteindelijke doel? Persoonlijk vind ik de britse BBs de meest saaie lijn die er is. De speelstijl is een beetje afwachtend achterin hangen en granaten het veld in slingeren. AP is goed, maar HE is helaas veel belonender. Dit wekt een nog pasievere speelstijl in de hand want waarom zou je gaan flanken als je iemand met HE recht op zn neus 10k dmg doet...

Nee ik ben geen fan. Vind de franse BBs veel leuker (:

• PcDealer
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:54:
Bedoel je de extra hoge HE fire chance? Kijk in port bij de guns per schip wat er staat of http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Battleships

Heb de Edinburgh (fully loaded) en de Charles Martel (stock) in port :)

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 24-03-2018 20:30 ]

• Sissors
  • Niet online
GLR89 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:33:
[...]

HE is HE :p

Maar wat is je uiteindelijke doel? Persoonlijk vind ik de britse BBs de meest saaie lijn die er is. De speelstijl is een beetje afwachtend achterin hangen en granaten het veld in slingeren. AP is goed, maar HE is helaas veel belonender. Dit wekt een nog pasievere speelstijl in de hand want waarom zou je gaan flanken als je iemand met HE recht op zn neus 10k dmg doet...

Nee ik ben geen fan. Vind de franse BBs veel leuker (:
Ik heb de Nelson tegenwoordig, en vind hem best grappig spelen. Maar niet het idee om de hele handel nu te gaan unlocken, eentje is genoeg van die speelstijl. Maar tegenstanders afbranden is best grappig. Ik zou eerder ook UK lijn adviseren dan US. Gezien je zo lang moet grinden voor je iets hebt waar je niet verdrietig van wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 24-03-2018 22:40 ]

• TheBrut3
GLR89 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:33:
Maar wat is je uiteindelijke doel?
Een effectieve HE spam troll worden :+
PcDealer schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:28:
Bedoel je de extra hoge HE fire chance? Kijk in port bij de guns per schip wat er staat of http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Battleships
Ik bedoelde de extra hoge pen bij RN BB HE. Maar ik heb de juiste link al gevonden:
http://wiki.wargaming.net...enetration#HE_penetration
Maar waarom werkt het bij Duitse BB's niet en RN BB's wel? Omdat de RN gemiddeld een hoger kaliber kanonnen heeft?

• GLR89
Nee komt vanwege de penetratie waarde.
RN BBs hebben 1/4e van hun kaliber aan doorslag vermogen. Rest van de BBs heeft 1/6e. De duitse cruisers hebben dit voordeel ook.

Een normale 406mm HE granaat (USN bijv:) heeft 406/6=67,666mm dus 66mm aan doorslag vermogen. Met IFHE is dit 30% hoger dus 87mm de RN BBs hebben echter 406/4=101,5mm dus 100mm doorslag vermogen. IFHE vermindert de fire chance aanzienlijk, maar zoals je kunt zien hebben de britten geen IFHE nodig aangezien ze al belachelijk veel doorslag vermogen hebben. Bovendien is de fire chance belachelijk hoog. En veroorzaakt HE splash dmg die modules vernietigt (AA guns en secondarys ed) dit maakt de britten belachelijk OP.

Doordat je niet tactisch hoeft te positioneren aangezien de angle bij HE er niet toe doet zie je iedereen in britse BBs HE spammen omdat het te makkelijk is. Tactiek 0 dus een idiot proof schip. Door de vele fikies loopt de dmg flink op dus denken mensen super goed te zijn in de britse bbs, echter zie je dezelfde mensen die denken supergoed te zijn achterin hangen en 0 bijdrage leveren aan het winnen van de game.

• SpamLame
Nieuw code DST23EU18FB aldus https://www.reddit.com/r/...u_facebook_code_giveaway/

Code activeert, je krijgt een container geen idee welke

[ Voor 38% gewijzigd door SpamLame op 26-03-2018 12:46 ]

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
SpamLame schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:44:
Confirmed. Nu alleen wachten tot thuis om te zien wat het is.

• TheBrut3
Een Vive la France.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Hopelijk zijn het random containers dan, want de Vive la France heb ik de laatste tijd meer dan genoeg gezien :P . Elke container uit een code kan toch ook een SC zijn? Gelden toch dezelfde percentage kans voor. 1 op 50 ofzo?

• Sissors
  • Niet online
Ach, kan nooit genoeg van die camos hebben voor tier X schepen.

• PcDealer
SpamLame schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:44:
Nieuw code DST23EU18FB aldus https://www.reddit.com/r/...u_facebook_code_giveaway/

Vive La France collectie containert :)

• SpamLame
Code geeft container *O*
Het is een Vive La France *O*
Ze geeft een missie, Lyon *O*
O wacht die had ik al. -O-
Moet ik nog steeds de Richelieu grinden |:(

[ Voor 16% gewijzigd door SpamLame op 26-03-2018 17:29 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:24
De Franse battleship lijn is leuk om te grinden. Lyon speelt lekker door de hoeveelheid guns, de richelieu moet je vooraal spelen als een US BB. Nose in en schieten maar.

• SpamLame
@Cardinal Ik vind het ook niet erg, maar heb dus 4 missie (tot heden, 3 voor release en 1 nu dan) gekregen en had er verder niet echt op gerekend een missie te kregen.
Zie je vier objecten uit je container komen denk ik YES ik heb de set compleet, ow.......

Ach ja krijg ik nu silver voor de dubbel tech tree ship en T8 is redelijk dicht bij.
Beetje jammer van de modules die ik dan misloop, maar goed FXP indien noodzakelijk.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 01:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Crap.. code werkt niet meer :(

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 07:46
Nog bedankt voor de code, kreeg een Lyon missie uit die ene kist, was al halverwege met de "Normandie", dus dat scheelt weer veel tijd. _/-\o_
Normandie gelijk verkocht en nu bezig met de missie. :)

• vassago
Je blijft lachen met die Britse cruisers.
Gisteren in de Missouri varen er een Neptune en een Minotaur richting een eilandje, als ik dat zie is mijn interesse gewekt. Neptune wil eerst 100% stil liggen voor hij op smoke drukt --> Devastating strike.
Grappige is dat de shells van de Missouri zo traag zijn dat ze zich alweer veilig wanen in de rook.
Ondertussen is het de Minotaur wel gelukt zicht in zijn smokescreen te verstoppen, ik was weer undetected dus "all ahead flank" erheen, radar aan, Hallo broadside Minotaur. Helaas geen dev. strike, had misschien niet op TS moeten aankondigen te radaren :+
Totaal 10 cits, 217K damage, 4 kills en een cap.

Er wordt redelijk geklaagd dat de dispersion van de Missouri generfed zou zijn maar ik merk daar niets van.

Ben nu bezig de Russische DDs te levelen, ik wil een Khabarovsk. Ik heb de T6 en t7 maar grotendeels gefree-XPd. Wat een drama boten zijn dat.
Nu de Kiev en die bevalt dan weer wel, nog met de 4KM torpedo's en 7.9KM detection range. Voordeel is dan weer dat je veel minder last hebt van radar cruisers en dat AA permanent aan kan. Ben toch 24/7 gespot :+

• Sissors
  • Niet online
Je moet overigens sowieso niet stil liggen in de smoke. Los van de mensen die nog hun guns hebben ge-aimed op je laatste locatie, er is tegenwoordig ook een legale mod die je laat mikken via de mini map. Dus die kunnen gewoon klikken op je laatste locatie en hits scoren. Zelfde overigens tijdens een storm met beperkt zicht, het is wel minder nauwkeurig dan normaal schieten, maar je kan nog gewoon het vuur openen op schepen die je niet kan zien.

Zelf met Pan Asia DD lijn bezig. Tier 2 idioot OP voor de tier, maar vanaf daar naar tier 5 werd het steeds droeviger. Gelukkig kost het niet zoveel tijd die te halen, maar daarna ze wel direct verkocht (op die tier 2 dus na). Tier 5 is gewoon diep triest. Een soort Clemson, maar met torpedos die geen DDs kunnen raken, en dus alle close range DD fights heel riskant zijn. En zowel slechtere torp range als detection als de tier 2 DD, dus je hoeft ook niet als een IJN DD te gaan jagen op de grote schepen, gezien je niet stealth kan torpen meer.

• GLR89
Sissors schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:44:

Zelf met Pan Asia DD lijn bezig. Tier 2 idioot OP voor de tier, maar vanaf daar naar tier 5 werd het steeds droeviger. Gelukkig kost het niet zoveel tijd die te halen, maar daarna ze wel direct verkocht (op die tier 2 dus na). Tier 5 is gewoon diep triest. Een soort Clemson, maar met torpedos die geen DDs kunnen raken, en dus alle close range DD fights heel riskant zijn. En zowel slechtere torp range als detection als de tier 2 DD, dus je hoeft ook niet als een IJN DD te gaan jagen op de grote schepen, gezien je niet stealth kan torpen meer.
de tier 2 is inderdaad wel geinig, hoewel de duitse tegenhanger (V-25) dat nog meer is :+
de PA dd's vond ik zelf niet heel speciaal tot de tier 7. Deze is erg leuk.
de t8 viel een beetje tegen, hij is niet slecht, maar na de t7 was dit niet bepaald een stap vooruit.
de t9 is geweldig net als de t10. Speel ze zelf wat meer als IJN torp boten doordat je geen dds kunt torpen heeft het opjagen ervan weinig nut. Maar met de radar en goede guns zijn ze hier toch best wel geschikt voor (:

• TheBrut3
Sissors schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:44:
Je moet overigens sowieso niet stil liggen in de smoke. Los van de mensen die nog hun guns hebben ge-aimed op je laatste locatie, er is tegenwoordig ook een legale mod die je laat mikken via de mini map. Dus die kunnen gewoon klikken op je laatste locatie en hits scoren. Zelfde overigens tijdens een storm met beperkt zicht, het is wel minder nauwkeurig dan normaal schieten, maar je kan nog gewoon het vuur openen op schepen die je niet kan zien.
En met wat gevoel + spotterplane kan je natuurlijk ook gewoon de smoke in schieten wanneer een schip stil ligt te spammen. Al ontbreekt dat laatste bij de Missouri.

• PcDealer
vassago schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:52:
Nu de Kiev en die bevalt dan weer wel, nog met de 4KM torpedo's en 7.9KM detection range. Voordeel is dan weer dat je veel minder last hebt van radar cruisers en dat AA permanent aan kan. Ben toch 24/7 gespot :+
Hoezo dat? Je bedoelt dat je toch max range schiet?

• vassago
Je zit vaak niet in het begin van de match in de cap als met b.v. een IJN dd omdat je al ruim voor de cap gespot wordt.
Het speelt meer als een light cruiser dan een DD, support de DD die wel capt en als het kan cap je zelf.
En verder inderdaad veel pew-pew op range.1

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
Zijn er ook anderen hier die enorme moeite hebben met die space battles? Niet dat ze bestaan of zoiets; het idee is erg grappig. Maar ik kan gewoon bijna geen afstanden meer schatten en raak te snel de draad kwijt met die 'alles is zwart' insteek.

• Sissors
  • Niet online
Yep, het ziet er grappig uit, maar ik vind het niet lekker spelen.

• SpamLame
Nog geen space battles geprobeerd, te weinig tijd.
Je bent iig niet de eerste die meld moeite met aim te hebben in die modus.
Pagina: 1 ... 88 ... 129 Laatste