Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:18
Going D on Northern Lights in de toekomst niet waar je nu D vindt

Jingles is nu WoWs CC, en showt de Z39

[ Voor 27% gewijzigd door SpamLame op 20-02-2018 13:16 ]

Verwijderd

Nou, na 2600 games eindelijk een Solo Warrior te pakken :). 2e potje ever in mijn Alabama (als top tier), op Brothers, domination. We stonden met 3 vs 8 schepen en punten onder, ik denk nou jammer dan, kijken wat er nog in zit. Terug zuid door het midden, om aldaar een Amagi te finishen, een full health NC te halveren, even de guns omdraaien om een Gallisonniere af te maken die dacht mij van achter te kunnen ambushen. De NC dan uiteindelijk in een doodsdans afgeschoten (710m vs 760m turning circle heeft misschien geholpen), om uiteindelijk een Algerie torp op de neus te pakken (die kwam ook door het midden terug) en die dan ook maar af te schieten met nog 9k health over. 172k damage, 2600XP, Solo Warrior, Kraken en nog 4 andere. Mooiste potje ever voor mij.

Alabama Solo Warrior

• SpamLame
@Verwijderd replay?
+Confederate +Dreadnought +Fireproof +High Caliber
Mooie verzameling, Solo Warrior zie ik niet vaak voorbijkomen, zelf nog maar 2 keer gehaalt (Isokaze & KamikazeR)

Verwijderd

Ik weet niet hoe dat gaat, replay, eerlijk gezegd... :o

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17
Moet eerst aan staan @Verwijderd.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik heb het aanstaan volgens mij, ik heb een wowsplay bestand van de game. Geen idee wat hiermee te doen...

• SpamLame
@Verwijderd uploaden naar een platform ala googledrive kan, maar je kan ook naar https://replayswows.com/ uploaden.

Ow en veel plezier bi NL-UK.
Zie ook veel nieuwe schepen voorbij komen, eindelijk je Santabox aanwinsten uitgelaten?

[ Voor 34% gewijzigd door SpamLame op 20-02-2018 23:07 ]

• PcDealer
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:00:
Ik heb het aanstaan volgens mij, ik heb een wowsplay bestand van de game. Geen idee wat hiermee te doen...
Uploaden: https://www.google.nl/sea...ei=sZuMWoG3OuGA8QfThYz4AQ

Chatban nadat ik de vijand complimenteerde met een Tirpitz die gewoon B capte terwijl iedereen op het schip schoot. Ik kwam er aan en gaf het twee salvo's met torps. Uiteraard hardstikke deaud. :p

High School Fleet campagne behaald :)

[ Voor 25% gewijzigd door PcDealer op 21-02-2018 00:11 ]

Verwijderd

SpamLame schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:05:
@Verwijderd uploaden naar een platform ala googledrive kan, maar je kan ook naar https://replayswows.com/ uploaden.

Ow en veel plezier bi NL-UK.
Zie ook veel nieuwe schepen voorbij komen, eindelijk je Santabox aanwinsten uitgelaten?
Haha, ja klopt. De haven ligt vol. Ik heb wat tijd gevonden hier en daar, en ik heb wat grinds op nieuwe lijnen serieus gestart. Yamato is klaar, nu USN BB en Duitse en Soviet cruiser lijn next. De premiums zorgen voor wat afwisseling, en ook voor de nodige Elite XP. :)

Machtig spel is het, baal ervan dat ik niet in de alpha/beta al deelnam :). Nu de 4k update eraan komt, kan ik ook eindelijk een 4K monitor gaan overwegen ;).

• SpamLame
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:11:
[...]

Haha, ja klopt. De haven ligt vol. Ik heb wat tijd gevonden hier en daar, en ik heb wat grinds op nieuwe lijnen serieus gestart. Yamato is klaar, nu USN BB en Duitse en Soviet cruiser lijn next. De premiums zorgen voor wat afwisseling, en ook voor de nodige Elite XP. :)
Lucky bastard met je Nikolai, heb je toevallig ook de Gremy?
Machtig spel is het, baal ervan dat ik niet in de alpha/beta al deelnam :). Nu de 4k update eraan komt, kan ik ook eindelijk een 4K monitor gaan overwegen ;).
Same, kon me destijds inkopen voor closed beta (sims gremy en nog iets en mss een bundle), maar vond het destijds niet het geld waard voor een spel in beta waarvan ik niet zou weten of ik het leuk zou vinden.
Maarja hindsight = 20/20

Maareh die 4K update, was dat niet alleen maar meer zooming voor de minimap (dus andere UI elementen vallen buiten de boot) op PTS072?
Zit hier windowed op een FHD monitor dus kan me niks voorstellen van (problemen of niet) een 4K UI weergave van wows.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
SpamLame schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:25:
Maareh die 4K update, was dat niet alleen maar meer zooming voor de minimap (dus andere UI elementen vallen buiten de boot) op PTS072?
Dat klopt.
Good news for 4K fans! We’ve added additional Minimap zooming steps for the 3840x2160 resolution.
https://worldofwarships.eu/en/news/public-test/pt072/

Verwijderd

Lucky bastard met je Nikolai, heb je toevallig ook de Gremy?
Lucky, mwoah, noem het budget-lucky ;). Vorig jaar Santa crates, compleet getrolld door WG, terwijl iedereen lyrisch was kreeg ik het eerste schip pas na 40 crates of zo. Na nog veel meer crates eindelijk een Gremy inderdaad. Wel value for money destijds, dat motiveerde de aankoop. Heb er 1500 dragon flags, 1400 ocean soul en nog zo'n 2000 andere camo's aan overgehouden. Helpt met de grind. ;) Dit jaar was het een stuk kariger qua vlaggen, 75% minder ongeveer. WG vond het te gortig gok ik. Nikolai ontving ik dit jaar als allerlaatst mogelijke schip natuurlijk, WG trolling. Budget voor 2018 is nu op, zien wat Kerst ons brengt :). Nu ik bijna alle premiums heb, is voor mijn nu een overweging om te wachten met containers te openen, ook de Yamatmoto campagne containers, omdat er bijna geen schip kan droppen op dit moment haha.
Zit hier windowed op een FHD monitor dus kan me niks voorstellen van (problemen of niet) een 4K UI weergave van wows.
Ja, maar de minimap was een dealbreaker voor me. Mijn huidige 24" BenQ V2400W is 10 jaar oud dit jaar, meesterlijke monitor!, maar tijd voor wat groters.

• SpamLame
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:29:
Lucky, mwoah, noem het budget-lucky ;). Vorig jaar Santa crates, compleet getrolld door WG, terwijl iedereen lyrisch was kreeg ik het eerste schip pas na 40 crates of zo. Na nog veel meer crates eindelijk een Gremy inderdaad. Wel value for money destijds, dat motiveerde de aankoop. Heb er 1500 dragon flags, 1400 ocean soul en nog zo'n 2000 andere camo's aan overgehouden. Helpt met de grind. ;) Dit jaar was het een stuk kariger qua vlaggen, 75% minder ongeveer. WG vond het te gortig gok ik. Nikolai ontving ik dit jaar als allerlaatst mogelijke schip natuurlijk, WG trolling. Budget voor 2018 is nu op, zien wat Kerst ons brengt :). Nu ik bijna alle premiums heb, is voor mijn nu een overweging om te wachten met containers te openen, ook de Yamatmoto campagne containers, omdat er bijna geen schip kan droppen op dit moment haha.
Wat bedoel je met "er bijna geen schip kan droppen op dit moment "?

Dit jaar met de Santa Containers ook wat schepen mogen krijgen/kopen
SpamLame in "[MMO] World of Warships" waarbij de gewone Kamikaze de "zeldzaamste" was.
All in all denk ik dat de kerstboxen het meeste value for money is ondanks het gok element en dat ik voortaan alleen nog maar kerstboxen ga kopen ipv losse schepen of premium account tenzij er een leuk offer langkomt of zo.

Verwijderd

SpamLame schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Wat bedoel je met "er bijna geen schip kan droppen op dit moment "?
Voor mij persoonlijk, bedoel ik, want ik heb alles al zowat :).Een schip is voor mij de hoofdprijs uit een SC. Dus ik wacht met openen totdat er wat meer premiums uitgegeven zijn. Roma, Enterprise en Makarov mis ik, en wat low tier spul. Ik laat de nieuwe premium schip-teller eerst wat oplopen.
All in all denk ik dat de kerstboxen het meeste value for money is ondanks het gok element en dat ik voortaan alleen nog maar kerstboxen ga kopen ipv losse schepen of premium account tenzij er een leuk offer langkomt of zo.
Same here. De summer sale was vorig jaar ook erg goed, 50% off van een selectie schepen (en doubloons als je het schip al had, plus de 2x aankoop mogelijkheid). Ik heb genoeg schepen en camo's om het weer een jaar vol te houden, en te kunnen wachten op een aanbieding. WG schiet zich mogelijk een beetje in de voet hiermee, omdat mensen nu gaan wachten. Maar daar verzinnen ze vast wel weer wat op, als de gehaaide marketeers die het zijn ;).

• PcDealer
[...]

Same, kon me destijds inkopen voor closed beta (sims gremy en nog iets en mss een bundle),
Yubari :)
Ik zat in de Alpha en heb ook nog de Iwaki.
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:08:
Same here. De summer sale was vorig jaar ook erg goed, 50% off van een selectie schepen (en doubloons als je het schip al had, plus de 2x aankoop mogelijkheid). Ik heb genoeg schepen en camo's om het weer een jaar vol te houden, en te kunnen wachten op een aanbieding. WG schiet zich mogelijk een beetje in de voet hiermee, omdat mensen nu gaan wachten. Maar daar verzinnen ze vast wel weer wat op, als de gehaaide marketeers die het zijn ;).
Ach, genoeg kansen om doubloons te verkopen voor mensen die XP om willen zetten voor een "free" ship. Denk ook aan de continue stroom aan campagnes waar mensen kratten voor kunnen kopen om een "free" schip te verkrijgen of in de shop een schip met de nodige opsmuk en speciale missies voor dat schip in een campagne.

• SpamLame
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:08:
[...]

Voor mij persoonlijk, bedoel ik, want ik heb alles al zowat :).Een schip is voor mij de hoofdprijs uit een SC. Dus ik wacht met openen totdat er wat meer premiums uitgegeven zijn. Roma, Enterprise en Makarov mis ik, en wat low tier spul. Ik laat de nieuwe premium schip-teller eerst wat oplopen.
Naar mijn weten staat;
-de content van een reguliere SC vast op het moment dat je hem rolt en zou wachten met openen geen zin hebben.
-de Santa containers van 2017 was er voor het eerst dat als je een ship rolt wat je al had, deze vervangen zou worden door 1 uit de lijst van beschikbare schepen, totdat je ze allemaal had. Dit stond ook expliciet vermeld op de santa legion pages en was dan ook alleen van toepassing op die special containers.
[...]

Het blijft een bedrijf dat ook zijn inkomen moet genereren, gelukkig zijn er genoeg wales.
Ik snap wel je punt van in de voet schieten indien spelers de hand op de knip houden totdat er een sale is of een event ala kerst waarbij de ROI (als je dat zo mag noemen) eigenlijk wel vast staat.

Ik zal bv, geen geld uitgeven aan temp camo's heb er zat gekregen, premium account verloopt pas over 200+ dagen, doubloons zijn ook niet nodig. Ach af en toe een container er tussen door van viva la fr of insert random campaign voor de leuk.

Persoonlijk zou ik het ergens wel leuk vinden als ik de Nikolai of Gremy uit een SC vis, even wacht tot kerst 2018 hopelijk

PcDealer schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:01:
[...]

Yubari :)
Ik zat in de Alpha en heb ook nog de Iwaki.
Yubari heb ik ook gekregen/kocht met het GNB event (dacht ik), Alpha stadium heb ik volledig gemist.
Denk dat ik met een vid van Jingles in aanraking kwam met WoWs en dat was dan tenzijde van closed beta

[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 21-02-2018 14:29 ]

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 07:46
Even advocaat van de duivel spelen,

Nu gaan jullie er wel vanuit dat als WG geen winst meer maakt op WOWS ze dan gewoon zelf de rekening blijven betalen. Zit er ergens een clausule in dat WG verplicht is een bepaalde tijd de servers en je account te laten bestaan of kunnen ze op elk moment de stekker eruit trekken.

Ik zat er zelf ook aan te denken omdat ik lange tijd WOT/WOWS met premium heb gespeeld. Daarna een tijdje helemaal niet gespeeld en nu weer begonnen met WOWS. Omdat ik een 30% persoonlijke aanbieding kreeg maar weer 3 maandjes premium gekocht :p

Maar als het niet meer genoeg opbrengt en WG trekt de stekker eruit zijn we wel alles kwijt denk ik ?

Verwijderd

JPvdB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:40:
Even advocaat van de duivel spelen,

Nu gaan jullie er wel vanuit dat als WG geen winst meer maakt op WOWS ze dan gewoon zelf de rekening blijven betalen. Zit er ergens een clausule in dat WG verplicht is een bepaalde tijd de servers en je account te laten bestaan of kunnen ze op elk moment de stekker eruit trekken.

Ik zat er zelf ook aan te denken omdat ik lange tijd WOT/WOWS met premium heb gespeeld. Daarna een tijdje helemaal niet gespeeld en nu weer begonnen met WOWS. Omdat ik een 30% persoonlijke aanbieding kreeg maar weer 3 maandjes premium gekocht :p

Maar als het niet meer genoeg opbrengt en WG trekt de stekker eruit zijn we wel alles kwijt denk ik ?
Natuurlijk, aan mij ligt het niet haha. :D

En als ik lees dat er mensen 450$ uitgeven voor de Franse BB containers met een kans op techtree schepen (?? 8)7 ) denk ik dat WG nog lang geen problemen heeft. Sowieso heeft WoWs een relatief vermogende playerbase, 2/3 van de player base zijn mannen boven de 30, en ik heb gehoord dat de p.p. uitgaven in WoWs het hoogst liggen van alle WG titels. Bovendien is WG een vermogend bedrijf met 4000+ werknemers, waarvoor we geen zorgen hoeven te hebben denk ik.

• SpamLame
@JPvdB
Ik ga er zeker niet vanuit dat WoWs blijft bestaan als het geen winst maakt/breakeven speelt

Vanuit bedrijfs economisch opzicht kan je dat ook niet verwachten.
Dit zou ook makkelijk moeten lukken want je krijgt niet het eigendom maar gebruiks recht.
Met doubloons of premium account ligt dat mss wat moeilijker, maar in zo'n geval zou restitutie tot 1 van de mogelijkheden kunnen behoren.
Noot: ben geen rechten expert en heb zeker niet de EULA er op na geslagen.

Kijkend naar World of Warplanes pre 2.0 zou dat wellicht een project kunnen zijn geweest om te stoppen.

Punt wat kweniston en ik aanhalen is dat een sale of kerstevent meer oplevert voor ons en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat WG dat ook wel snapt.

Net zoals WG donders goed weet dat niet iedereen bv een Alabama zou kopen, maar ja ik heb er wel 1 want kerst 2017 en ik vind het niet eens erg want wat ik er aan € in containers heb gestoken, heb ik er uitgehaalt als je naar losse verkoopprijzen gaat kijken. Dit soort zaken premium ships/ signals/ temp camo kost ze ook geen geld in mijn ogen. De premium die ik gekregenheb zou ik toch al niet los kopen zo ook de camo/signals.
Alleen een premium account/doubloons zou ze pijn kunnen doen, want had ik waarschijnlijk toch wel gekocht maar nu hoeft premium tijd niet tot Q3 want kerst 2017 gaf me 270 dagen.

Dus prima inkomstenbron voor kerst voor WeeGee,
Ik heb geld uitgegeven en zaken gekregen die ik anders waarschijnlijk niet gekocht had en nu ik ze heb gebruik ik ze wel.

Ja die hoge uitgaven voor een kans op het niet hoeven grinden van een silver ship en vervolgens klagen dat je de T8 FR BB niet hebt, kansloos. Maar goed ook dat betaalt de stroomrekening zullen we maar zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door SpamLame op 21-02-2018 16:08 ]

Verwijderd

SpamLame schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:26:

Naar mijn weten staat;
-de content van een reguliere SC vast op het moment dat je hem rolt en zou wachten met openen geen zin hebben.
-de Santa containers van 2017 was er voor het eerst dat als je een ship rolt wat je al had, deze vervangen zou worden door 1 uit de lijst van beschikbare schepen, totdat je ze allemaal had. Dit stond ook expliciet vermeld op de santa legion pages en was dan ook alleen van toepassing op die special containers.
Ik heb nog 6 supercontainers uit de Yamamoto campagne tegoed, daar wacht ik dus mee met het -verkrijgen- ervan (i.t.t. openen). En als ik dus gewoon mijn daily containers blijf doosparen, kan daar een SC tussen zitten straks. Dus door een paar nieuwe premiums af te wachten, hoop ik daar dus kans op te maken t.z.t. bij het rollen.

• SpamLame
@Verwijderd Ah je moet nog claim je reward klikken zeg maar.
Houd er rekening me dat je niet meer dan 1000 containers kan hebben (ergens eens op rddt gelezen).
Meen dat er dan automatisch de oudste geopend werd, maar goed zo'n vaart zal het vast niet lopen.

• TheBrut3
Zijn er bronnen dat WoWs verlies maakt? Volgens mij is het een aardige cashcow (lang niet zo groot als WoT natuurlijk), maar misschien onderschat ik het.

En hoe groot is de kans eigenlijk dat er een schip in een reguliere SC zit? Voor mijn gevoel is het tot nu toe 75% modules en 25% exp/credits, een schip heb ik nog niet gehad.

Zijn er trouwens ook nog plannen om de premium valuta binnen de WG spellen samen te voegen? Net zoals de premium tijd en gold binnen WoT/WoWp. De kosten van WoT/WoWp gold en WoWs doubloons zijn namelijk hetzelfde.

Verwijderd

TheBrut3 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:17:
Zijn er bronnen dat WoWs verlies maakt? Volgens mij is het een aardige cashcow (lang niet zo groot als WoT natuurlijk), maar misschien onderschat ik het.

En hoe groot is de kans eigenlijk dat er een schip in een reguliere SC zit? Voor mijn gevoel is het tot nu toe 75% modules en 25% exp/credits, een schip heb ik nog niet gehad.

Zijn er trouwens ook nog plannen om de premium valuta binnen de WG spellen samen te voegen? Net zoals de premium tijd en gold binnen WoT/WoWp. De kosten van WoT/WoWp gold en WoWs doubloons zijn namelijk hetzelfde.
Schipkans is klein, max een paar procent volgens mij, en dan heb je een nog een verdere verdeling qua zeldzaamheid van de schepen. En de plannen voor doubloon harmonizatie liggen er al lang, maar nog niets van gekomen.

• PcDealer
TheBrut3 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:17:
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Schipkans is klein, max een paar procent volgens mij, en dan heb je een nog een verdere verdeling qua zeldzaamheid van de schepen. En de plannen voor doubloon harmonizatie liggen er al lang, maar nog niets van gekomen.
Schipkans was toch 5 procentpunt hoger (7%) bij Try Your Luck.
Lijkt mij uitgesloten. Waarom dan sowieso met een andere muntsoort beginnen?
https://forum.worldofwars...be-shared-between-titles/
https://forum.worldofwars...are-between-wows-and-wot/
https://forum.worldofwars...old-to-dubloons-possible/

Verwijderd

Volgens mij is de schipkans in SC's gedatamined, maar ook per containertype? Ik dacht dat alleen de SC drop rates bekend waren, 3% bij TYL, en 1.5% bij normale containers. Maar ik kan het mis hebben.

Edit: en wat is dan de kans bij een Yamamoto supercontainer?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2018 17:21 . Reden: toevoeging ]

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-11 07:20
Vwb premium tijd, deze is voor alle games gelijk. De ingame credits/gold/doubloons niet.

Zelf 1 schip (murmansk t5) uit een reguliere SC gehad. Voor de rest uit supercontainers ontvangen (geschat)
~ 48% modules
~ 48% vlaggen
~. 4% free xp, port slots, premium tijd, schip

[ Voor 4% gewijzigd door GLR89 op 21-02-2018 18:19 ]

• PcDealer
Is ie dat weer dan? Filmpje is van Warthunder...

• SpamLame
"Waarom dan sowieso met een andere muntsoort beginnen" is geen argument om het uit te sluiten.
Kan je net zo goed "waarom niet" stellen.

WG beloofde nl. anders, toen het nog World of Battleships als (werk)titel had.
https://worldoftanks.com/...t-declares-naval-warfare/
https://thearmoredpatrol....t-wg-promised-us-in-2011/

En adverteert het volgende
Unified account. Unified economics. Unified gaming universe. Wargaming.net offers a unique world of epic online battles and ultimate struggle for global supremacy.
zelfs tot op de dag van vandaag op de landingpages, waarop prominent de titels geshowed worden, WoT, WoWs & WoWp.
https://eu.wargaming.net/
https://na.wargaming.net/
https://asia.wargaming.net/
RU tja ik kan geen cyrillisch alfabet en google translate faalt (of ik).

Nu kan ik niet achterhalen wat precies WGs definitie van economics is, maar kijkend naar WoT & WoWp zijn silver, gold & FXP en premium account (als enige ook met WoWs) daar unified.

M.i. is het dan ook niet onmogelijk om gold & doubloons te verenigen, kosten in € komen overeen in de shops en willekeurige T8s komen enigzins overeen.

Wat XP betreft lijkt er gelijkenis te zijn tussen research kosten van een willekeurige TX tank, plane en schip of het tempo waarmee XP te vergaren is binnen de titels enigzins gelijk is weet ik niet, mogelijk dat dat dus een dingetje is.

Wbt Silver is dat wat moeilijker tussen de 2 silver werelden wot/wowp enerzijds en wows anderzijds
Een TX willekeurige plane en tank (base model) hebben overeenkomstige silver kosten, waar een schip ~2 keer zo duur lijkt.
Ook de mate waarmee je silver in WoWs kan binnen harken heb ik niet in WoT of Wowp gezien, neem bv de Missouri die over 1M in een game binnenhaalt.
Maar misschien dat een het zo simpel als een eenmalige conversie van WoWs silver universe delen door ~2 en klaar.

Nou is dat allemaal leuk en aardig, maar doet het er toe?
Wbt XP en Silver nee ik denk het niet aangezien de meest gevraagde unification gold=doubloons is vziw.
En hoewel ik geen developer ben lijkt me de gold=doubloons nu het makkelijkste te realiseren.

Waarom WG vooralsnog niet van plan lijkt account unification verder door te voeren (of een oude beloofte in te lossen?) is (mij) onbekend.

PcDealer schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Is ie dat weer dan? Filmpje is van Warthunder...
Hij was dat nooit, hij was WG CC.Nu is ie WoWs CC YouTube: Mingles with Jingles Episode 233 , subtiel verschil, maar hij legt het zelf uit. En ja de vid is (grotendeels) van WT, goed opgemerkt ;) , hier heb je de Z39 YouTube: Mingles with Jingles Episode 233

[ Voor 14% gewijzigd door SpamLame op 21-02-2018 19:40 ]

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:47
Ik kijk graag naar videos van Flambass. Deze video is meer als geintje gemaakt maar heb er erg van genoten. https://www.twitch.tv/videos/231468052. Gaat om map 2 brothers waarbi hijj door midden gaat

[ Voor 15% gewijzigd door hopiconjo op 22-02-2018 10:44 ]

• TheBrut3
SpamLame schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:57:
En hoewel ik geen developer ben lijkt me de gold=doubloons nu het makkelijkste te realiseren.

Waarom WG vooralsnog niet van plan lijkt account unification verder door te voeren (of een oude beloofte in te lossen?) is (mij) onbekend.
Lijkt mij ook het makkelijkste te realiseren.

En waarom ze het niet doen? Ik denk centen. Laatst heb ik dubloons moeten kopen omdat ik nog wat schepen wilde welke uit de shop gingen, terwijl ik op mijn WoT account 20k gold heb staan. Die kan ik dus nu alleen gebruiken om premium tijd deals te kopen met gold, welke wel met WoWs wordt gedeeld.

• SpamLame
TheBrut3 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:51:
[...]

Lijkt mij ook het makkelijkste te realiseren.

En waarom ze het niet doen? Ik denk centen. Laatst heb ik dubloons moeten kopen omdat ik nog wat schepen wilde welke uit de shop gingen, terwijl ik op mijn WoT account 20k gold heb staan. Die kan ik dus nu alleen gebruiken om premium tijd deals te kopen met gold, welke wel met WoWs wordt gedeeld.
Zo ben ik ook van mijn gold afgekomen.

• SpamLame
hopiconjo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:42:
Ik kijk graag naar videos van Flambass. Deze video is meer als geintje gemaakt maar heb er erg van genoten. https://www.twitch.tv/videos/231468052. Gaat om map 2 brothers waarbi hijj door midden gaat
Hans von SPESHUL tactic, heeft ie al zo vaak gedaan dat spelers in zijn team als de tegenstander daar nu regelmatig in chat opmerking over maken als Flambass op Two brothers verschijnt.
Evenwel blijft altijd leuk te zien .

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja hij heeft gebaseerd op stats het heel goed gedaan, en ik weet dat een minotaur extreem goed is in het ontwijken van torps vanuit stilstaande positie. Maar nog steeds als de eerste die naar hem toe chargde fatsoenlijk had gemikt met zijn torpedos was het toen direct ten einde gekomen.

• SpamLame
Hmm Die Aigle missies lijk makkelijker te worden. Eerste weekend was wat klote, maar nu ben ik meestal dezelfde dag al klaar, met 10/18 missies completed.
Nog 1 win voor de progression en dan is dat ook weer gebeurt.

• Coldbullet
  • Laatst online: 14-11 01:37

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik speel het nu ook een tijdje, vind et best wel leuk. Heb wel een slagschip tear IV duitersben de naam even kwijt moet zeggen fijn schipje en voor zon log ding best wendbaar. Als iemand een keer zin heeft om te spelen?

• PcDealer
Coldbullet schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:00:
Als iemand een keer zin heeft om te spelen?
Dan kun je die het beste vinden in het open kanaal zoals vermeld in de topicstart.

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De 100% extra Free XP per battle is erg lekker, zeker als je nog snel een berg Free XP voor de Missouri kan gebruiken. 2k+ Free xp per potje met Camo en Vlaggen is zo gedaan.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• TheBrut3
8k fxp met de missie, camo en vlaggen tikt ook hard door. En dan heb ik niet eens 777% fxp vlaggen of de 777% fxp camo.

Edit: Al twijfel ik nu of ik dat wel goed heb gezien :+ Had wel 27k normale xp. Modules unlocken gaat dan lekker snel.

[ Voor 33% gewijzigd door TheBrut3 op 23-02-2018 21:38 ]

• SpamLame
@Coldbullet je ingame naam vermelden is dan ook wel zo handig

FR collectie compleet en een Normandie Quest getrokken.

[ Voor 34% gewijzigd door SpamLame op 24-02-2018 06:58 ]

• Coldbullet
  • Laatst online: 14-11 01:37

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

SpamLame schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:38:
@Coldbullet je ingame naam vermelden is dan ook wel zo handig

FR collectie compleet en een Normandie Quest getrokken.
haha ja dat klopt is wel makelijker..
wargaming nick is:
coldbullet_nl

het schip waar ik nu mee vaar is de kaiser.

[ Voor 7% gewijzigd door Coldbullet op 24-02-2018 13:33 ]

• TheBrut3
Hier nog steeds geen Franse BB :(
Al moet ik nog 6 of 7 9 wins voor de laatste paar kisten. Ik heb nog goede hoop! (Eigenlijk niet, maar vooruit) :+

Verwijderd

Uiteindelijk de 5/6 BB missie gehad. 1 container gekocht, franse kapitein ook binnen.

edit: de ene container was uiteindelijk niet nodig, aan het begin van de campagne gekocht. Ik zat bij de 27% die het in 1x kon redden blijkbaar :).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2018 21:10 ]

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 07:46
Ik hoor ook bij de gelukkigen die de missie hebben gehaald zonder bijkopen. Kapitein is binnen, alleen de Bretagne gekregen. Maar goed, kan ik tenminste de laagste levels overslaan.

• Zertaxka
  • Niet online
Ik kwam nog 3 items tekort en maar 2 dubbele dus zou in het ergste geval 7 kistjes moeten kopen. Maar de bundel van 5 gekocht en dat was precies genoeg om de Kapitein te krijgen.
Wel de mazzel dat zowel de Bretagne als de Normandie uit de gratis kistjes kwamen, dus dat word straks beginnen op tier 7.

• TheBrut3
Ik heb ook de stokbrood commander binnen, maar helaas... Geen enkele Franse BB.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-11 17:44

Case_C

[Team Carrack]

Heb de Bretagne binnen, maar moet nog steeds 13 wins voor die laatste 7 containers. Het is wel jammer dat clan-battles niet meetellen voor die missies. Dat doen ze naar mijn idee altijd slecht. Heb je een bepaalde missie, en tellen 'ranked' battles wel mee... maar dan is het ranked seizoen niet actief 8)7 .

Maar het loopt nog tot vrijdag die missie toch? Dat zou wel moeten lukken met een beetje grinding en wat geluk. En dan heb ik er ook weer een capitein bij :) . Komt mooi uit, dan heb ik 3 van die lvl10+ captains uit missies. Voor de Aigle, Bretagne en die franse cruisers.

[ Voor 15% gewijzigd door Case_C op 26-02-2018 09:36 ]

Verwijderd

Case_C schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:35:
Heb de Bretagne binnen, maar moet nog steeds 13 wins voor die laatste 7 containers. Het is wel jammer dat clan-battles niet meetellen voor die missies. Dat doen ze naar mijn idee altijd slecht. Heb je een bepaalde missie, en tellen 'ranked' battles wel mee... maar dan is het ranked seizoen niet actief 8)7 .

Maar het loopt nog tot vrijdag die missie toch? Dat zou wel moeten lukken met een beetje grinding en wat geluk. En dan heb ik er ook weer een capitein bij :) . Komt mooi uit, dan heb ik 3 van die lvl10+ captains uit missies. Voor de Aigle, Bretagne en die franse cruisers.
Clan battles zou mogelijk een steamroll worden, als je clan goed is. Ze willen het een beetje lastiger en een individuele inspanning maken, vind ik wel logisch. 13 wins in 5 dagen, moet lukken toch? Zoek je beste schip ervoor uit zou ik zeggen.

• Sissors
  • Niet online
Geen enkel schip binnen en nog niet genoeg voor mijn collection ook :P. Die camos zijn wel lekker om tier X betaalbaar te houden.

Ik hoop wat betreft CBs dat ze op zijn minst een volgend seizoen overwegen om 2 BBs toe te laten. Vinden de cruiser spelers vast een minder idee, maar tov random battles heb ik toch erg het gevoel dat ik weinig toevoeg in een DD. Ja ik heb vaak wel paar toeval treffers met torps, maar dat zijn toch ook wel grotendeels echt toevalstreffers. Op 10km+ torpedos afschieten op cruisers is vooral geluk. En door het aantal cruisers ben ik helft van de tijd aan het wegrennen vanwege radar.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Sissors schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:28:
Geen enkel schip binnen en nog niet genoeg voor mijn collection ook :P. Die camos zijn wel lekker om tier X betaalbaar te houden.

Ik hoop wat betreft CBs dat ze op zijn minst een volgend seizoen overwegen om 2 BBs toe te laten. Vinden de cruiser spelers vast een minder idee, maar tov random battles heb ik toch erg het gevoel dat ik weinig toevoeg in een DD. Ja ik heb vaak wel paar toeval treffers met torps, maar dat zijn toch ook wel grotendeels echt toevalstreffers. Op 10km+ torpedos afschieten op cruisers is vooral geluk. En door het aantal cruisers ben ik helft van de tijd aan het wegrennen vanwege radar.
Dat zou de balance wel lekker aanpassen. Dan moet iedereen weer zoeken naar nieuwe tactiek, wat wel positief kan zijn. DD's zijn dan ook weer wat interessanter. Maar dan 2x Montana, 3x Des Moines en 2x Gearing blijft dan wel behoorlijk sterk :P . DD's kan je naar eigen smaak invullen, en momenteel heb je natuurlijk de Moskva die een klein beetje een 2e BB is.

edit: Misschien zou een limiet op radar-schepen ook een oplossing zijn? Of gewoon een andere tier waarop ze clan-battles regelen.

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:18:
[...]
Clan battles zou mogelijk een steamroll worden, als je clan goed is. Ze willen het een beetje lastiger en een individuele inspanning maken, vind ik wel logisch. 13 wins in 5 dagen, moet lukken toch? Zoek je beste schip ervoor uit zou ik zeggen.
Mja, maar clan-battles kosten ook tijd. En je kan niet random en clan-battles tegelijk doen ;) . Maar ik snap je punt.

Zal de Yorck, New Orleans en Montana wat vaker uitlaten dan. Ook wel fijn dat ik nu free captain xp met de Montana kan gaan verzamelen. Maakt het aantrekkelijker daarmee te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 26-02-2018 10:56 ]

Verwijderd

Case_C schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:34:

Zal de Yorck, New Orleans en Montana wat vaker uitlaten dan. Ook wel fijn dat ik nu free captain xp met de Montana kan gaan verzamelen. Maakt het aantrekkelijker daarmee te spelen.
Poeh, Yorck, NO, dan hou je wel van zelfkastijding ;).

• bartgoes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 09:10

DD's voegen juist veel toe. Spotting & Capping Dat is wat DD's voor zijn. leuk dat ze torps hebben en leuk als je wat kan raken, maar is niet de reden waarom je DD's meeneemt.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:51:
[...]

Poeh, Yorck, NO, dan hou je wel van zelfkastijding ;).
En dat met voldoende free-xp om 1 lijn te skippen naar T-10 :p

Maar inderdaad de grind is real. Hoewel de Yorck nog maar ~25k xp nodig heeft voor de T8 :) .

• GLR89

Bij clan battles is de damage output van je schip behoorlijk ondergeschikt. Veel damage farmen tijdens een CB gebeurt zelden. Regelmatig games gehad waarbij je minder dan 30k dmg doet. Belangrijkste is daar zijn waar je voor het team zinvol bent. Als dd spotten, als cruiser een flank onmogelijk of juist mogelijk maken.

Het hele team krijgt de zelfde score voor een win of verlies. ipv eigen belang staat het team belang voorop, WINNEN!!! (:

• TheBrut3
Case_C schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:02:
Maar inderdaad de grind is real. Hoewel de Yorck nog maar ~25k xp nodig heeft voor de T8 :) .
Dat is maar 1x goed operations potje doen met 1st win en full vlaggen en camo.

• Sissors
  • Niet online
bartgoes schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:53:
[...]

DD's voegen juist veel toe. Spotting & Capping Dat is wat DD's voor zijn. leuk dat ze torps hebben en leuk als je wat kan raken, maar is niet de reden waarom je DD's meeneemt.
En dat is dus het jammere. Ja spotting is leuk, maar nou niet meest fascinerende gameplay. Cappen is alleen of uncontested, of achter een berg verbonden, of je wordt aan gort geschoten door alle radar cruisers.

En uiteraard horen cappen en spotting erbij, dat is net als in een regulier potje. Maar bij een regulier potje plant je ook nog eens een torpedo salvo in de broadside van een BB. Bij clan battles heb je dat niet (nou ja, behalve die ene BB die lekker pushte, helaas hadden we toen al verloren).

Stel je voor dat enige rol van een cruiser zou zijn de radar gebruiken en AA support geven. Dat zijn belangrijke rollen, maar het is niet meest enerverende gameplay.

• SpamLame
in 072 kan je nog eens 33 FR containers krijgen (30 met de campaign, 3 in de nieuwe operation)
Voor diegene die hun collectie nog niet compleet hebben, mss heb je geluk en krijg je ook de quests voor FR BBs

Had het mis 30 containers vallen er te winnen met de campaign

[ Voor 36% gewijzigd door SpamLame op 26-02-2018 14:40 ]

• Sissors
  • Niet online
En zo te zien ook doubloons te winnen in de campaign.

• TheBrut3
Ik had nog geen schip, werd dus al jaloers... Koop ik 5 kistjes en zitten er ineens 3 missies in.

• Zertaxka
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:00:
Ik had nog geen schip, werd dus al jaloers... Koop ik 5 kistjes en zitten er ineens 3 missies in.
Lucky you 8)

7.2 zal deze week of volgende week wel komen dan denk ik zo ?
Moet nog 200k~ish Free xp voor de Missy, dus nog even 8000 doubloons halen om wat xp om te zetten vlak voor die tijd.

• TheBrut3
Zertaxka schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:05:
Moet nog 200k~ish Free xp voor de Missy, dus nog even 8000 doubloons halen om wat xp om te zetten vlak voor die tijd.
In het weekend bracht die Operations missie best veel FXP op. Gewoon 1st win en dan alle camo en vlaggen voor zoveel mogelijk FXP. Dan zit je soms over de 20k.

• GLR89
Zertaxka schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:05:
[...]

Lucky you 8)

7.2 zal deze week of volgende week wel komen dan denk ik zo ?
zoals hierboven mij ook aangehaald is, probeer een paar operations. Scheelt je een hoop doubloons uitgeven.
Zeker icm met de speciale camo's die uitgegeven zijn, 200-400% xp en free xp + commander xp bonusen.
Had gisteren een leuke game waarin ik 65k commander xp te pakken had.
65k

Hoe hoger je base xp hoe meer invloed de free xp vlagen hebben.

• Zertaxka
  • Niet online
Begin alleen een beetje door mijn XP boost vlaggen heen te raken :P . Afgelopen 2 weken al dik 250k Free XP bij elkaar gegrind, nu stug doorgaan totdat 7.2 komt en dan de rest dan maar met Doubloons. Hoop dus dat 7.2 volgende week pas komt, scheelt dan toch weer wat euro's.

Zijn de Nelson en de Musashi het trouwens nog waard om Free xp aan te spenderen ?
Heb de Duke al dus de Nelson hoeft voor mij persoonlijk niet zo, de Musashi lijkt me vooral een mindere Yamato op tier 9 en dus wel aantrekkelijk. Maar tegen de tijd dat ik weer 750k free xp heb zal er vast wel weer een andere Free XP boot zijn :9

Heb de laatste week erg veel plezier met de Roon, wat een leuke cruiser is dat. Beetje aparte speelstyle maar als je ermee kunt kiten dan is het dikke fun. Lekker HE spammen en als er een broadside is met AP dikke damage doen. En dan BB's/Cruisers die op jou schieten en uit pure frustratie maar een ander target pakken omdat ze je missen of weinig damage doen :+

Verwijderd

GLR89 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:25:
[...]

zoals hierboven mij ook aangehaald is, probeer een paar operations. Scheelt je een hoop doubloons uitgeven.
Zeker icm met de speciale camo's die uitgegeven zijn, 200-400% xp en free xp + commander xp bonusen.
[afbeelding]

Dat is wel massive, 65k! Ik geraakte tot de 40k met de Narai in Atlanta, maar die nieuwe vlaggen makenn wel het verschil.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

GLR89 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:25:
[...]
[afbeelding]

Goeie herinnering om enkel die vlaggen te gebruiken wanneer ik ook weer eens een dagje premium heb ;) .

Gisteren ook nog een stapje kunnen maken met de French progression, 3 wins achter elkaar :) . Nu nog 9 te gaan.

• SpamLame
Zertaxka schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:52:
...
Zijn de Nelson en de Musashi het trouwens nog waard om Free xp aan te spenderen ?
Heb de Duke al dus de Nelson hoeft voor mij persoonlijk niet zo, de Musashi lijkt me vooral een mindere Yamato op tier 9 en dus wel aantrekkelijk. Maar tegen de tijd dat ik weer 750k free xp heb zal er vast wel weer een andere Free XP boot zijn :9
Nee, want zij blijven vooralsnog beschikbaar, dus eerst Mo dan de andere 2.

• bartgoes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 09:10
Sissors schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:27:
[...]

En dat is dus het jammere. Ja spotting is leuk, maar nou niet meest fascinerende gameplay. Cappen is alleen of uncontested, of achter een berg verbonden, of je wordt aan gort geschoten door alle radar cruisers.

En uiteraard horen cappen en spotting erbij, dat is net als in een regulier potje. Maar bij een regulier potje plant je ook nog eens een torpedo salvo in de broadside van een BB. Bij clan battles heb je dat niet (nou ja, behalve die ene BB die lekker pushte, helaas hadden we toen al verloren).

Stel je voor dat enige rol van een cruiser zou zijn de radar gebruiken en AA support geven. Dat zijn belangrijke rollen, maar het is niet meest enerverende gameplay.
Dat is dus letterlijk wat onze Des Moins vaak doet. Is namelijk zijn taak Radar. Je ligt tegen een eiland aan ja wellicht kan je wat schieten maar de Zao / Hinden van de flank schieten wel op de shit die jij spot met je Radar. Persoonlijk vind ik winnen het leukst en daarom vind ik DD ook zo fijn want Caps & spotting wins games. ik deed ook met Chapayev vaak geen flikker in ranked maar we wonnen wel want ik lag tussen B & C en kon beide caps radaren. Ow en die carrier ja def AA werkt best wel. Meestal als we wonnen kon ik nog wel wat dmg doen op het eind en stond ik hoog verloren we? Ja dan sta je ook laag idd kwa scoren.

Maar dat hebben ze bij CB gelukkig verholpen.

• Sissors
  • Niet online
Des Moines zal vast wat zwakker zijn als een Zao, maar hem dan beachen en enkel voor radar gebruiken lijkt mij nogal zonde van de dps en HP dat hij kan toevoegen.

En een potje winnen is natuurlijk leuk, maar de gameplay is voor mij toch belangrijker. En bedenken hoe je het torpedo salvo afschiet op een BB, op welk moment, hoe dichtbij je probeert te komen, etc, dat is wat DD gameplay voor mij leuk maakt. Terwijl bij CB ik net zo goed met ogen dicht wat torpedos kan afschieten, want het is toch primair geluk of ze raken.

Even voor de duidelijkheid en voor de reacties komen dat ik dan maar geen CBs moet spelen: Ik vind het nog steeds vermakelijk om te doen, en ook met complete team op Discord. Alleen het zou voor mij (nog) leuker zijn als er een imo gezondere balans was qua schepen. Dat is toch het hele idee ook met het rock paper scissors idee van BBs, cruisers en DDs?

• GLR89
Sissors schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:26:
Des Moines zal vast wat zwakker zijn als een Zao, maar hem dan beachen en enkel voor radar gebruiken lijkt mij nogal zonde van de dps en HP dat hij kan toevoegen.

En een potje winnen is natuurlijk leuk, maar de gameplay is voor mij toch belangrijker. En bedenken hoe je het torpedo salvo afschiet op een BB, op welk moment, hoe dichtbij je probeert te komen, etc, dat is wat DD gameplay voor mij leuk maakt. Terwijl bij CB ik net zo goed met ogen dicht wat torpedos kan afschieten, want het is toch primair geluk of ze raken.

Even voor de duidelijkheid en voor de reacties komen dat ik dan maar geen CBs moet spelen: Ik vind het nog steeds vermakelijk om te doen, en ook met complete team op Discord. Alleen het zou voor mij (nog) leuker zijn als er een imo gezondere balans was qua schepen. Dat is toch het hele idee ook met het rock paper scissors idee van BBs, cruisers en DDs?
Voor de enerverende gameplay moet je niet bij CBs zijn. We hebben nu al diverse games in typhoon gespeeld, het passieve en statische druipt er vanaf. Maar alles voor de wins.
De Des Moines is inderdaad een fort, kies positie en blijf. Je guns zijn zeer sterk, maar je armor is waardeloos. Probeert de vijand een flank te doorbreken dan hebben je guns op die sterke positie echter wel weer heel veel zin.

Het Rock Paper Scissors verhaal is bij WoWs nooit van de grond gekomen zoals het "bedoeld" is. Schepen zijn sterk op hun eigen manier.
Persoonlijk ben ik tevreden over de huidige balans qua schepen die in CBs gebruikt mogen worden. Onze clan maakt gebruik van het All Cruiser concept, met bijzonder interessante resultaten.
Al diverse games gehad waarbij de tegenstander GG riep omdat ze de illusie hadden te winnen met nog 50 punten te gaan en vervolgens compleet opgerold zien worden door een dubbele cruiser flank push waar ze geen antwoord op hadden. >:)

• Sissors
  • Niet online
Met waar jij tevreden mee bent bevestig je wel een beetje mijn punt ;-). Immers op zijn minst een flink gedeelte van de reden dat all cruiser geen troll build is, is dat er maar één BB in het potje kan zijn voor de tegenstander. Got gebruikt wel dds, maar ik vraag me af of hun scouting en soms torps opwegen tegen de extra dps wat een cruiser zou opleveren.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
Mijn ervaring in CB's: Saai en Passief. Ja er zijn soms wat pushes maar over het algemeen is het maar een saai en passief gebeuren. Potjes waren in Hurricane leauge btw.

• PcDealer
Als ik de Des Moines gebruik in CB is het CITADEL! CITADEL! CITADEL! Laatst bijna 10, maar we hadden teveel cappoints.

Ik prefereer de spotter plane omdat ik dan meer kansen heb om iets te raken. Aan de andere kant: met ons sterkere team had ik wel radar en ging alles dikke prima met een mooie winstreak.

• GLR89
Spotter plane op een Des Moines....... :F

• Zertaxka
  • Niet online

• PcDealer
GLR89 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:53:
Spotter plane op een Des Moines....... :F
Werkt dikke prima zoals gemeld. Hindenburg verstoppie doen achter eiland? Spotter up! en kapot spammen met HE :9~ d:)b :w

• Sissors
  • Niet online
Irritantste game mechanic wordt iig iets verbeterd, bij eerste treffer detonation is me te vaak gebeurd:
The explosion of a ship's magazine (detonation) now can happen only if the ship's remaining HP is 75% or less. This value used to be 100%, which sometimes caused embarrassing situations when the ship could be destroyed with the very first hit if it didn't have signal flag 'Juliet Charlie' mounted. Now, the probability that you can suddenly lose your ship when you don't mount this signal has been significantly reduced.

• GLR89
PcDealer schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Werkt dikke prima zoals gemeld. Hindenburg verstoppie doen achter eiland? Spotter up! en kapot spammen met HE :9~ d:)b :w
Ook zonder spotter plane gaat dit heel goed. Bovendien heb je dan Radar beschikbaar om achter eilandjes te kijken, dd te zien aankomen en mits goed gepositioneerd DEADLY AP. +anti Air centraal liggen (:

• SpamLame
072
-Bhooo Operation Narai verdwijnt, en daarmee een mooie (F/C)XP/credit farmer.
-Yaay Nieuwe ops Hermes, maar eens zien wat dat gaat brengen.
-yaay info over je range van hydro en radar is weer terug

[ Voor 16% gewijzigd door SpamLame op 27-02-2018 20:01 ]

• joshje
GLR89 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:27:
[...]

Ook zonder spotter plane gaat dit heel goed. Bovendien heb je dan Radar beschikbaar om achter eilandjes te kijken, dd te zien aankomen en mits goed gepositioneerd DEADLY AP. +anti Air centraal liggen (:
Ik sluit me hierbij aan, Desmo is het beste om een cap te blocken met je radar en je guns. Ook Planes zijn niet meer safe in een straal van 7,2km waardoor je ook erg waardevol bent voor je teammates. Als je dan op 20km afstand gaat liggen met je spotter plane draag je niet super veel bij voor je team.
Je bent veel nuttiger met Radar en def AA in een centrale positisie dan achterin de map met spotterplane.

Verwijderd

SpamLame schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:58:
072
-Bhooo Operation Narai verdwijnt, en daarmee een mooie (F/C)XP/credit farmer.
Dat was te verwachten, met een Belfast maar m.n. Atlanta was dit echt een schofterige FXP/CXP farming operatie. Not good for business, vanuit WG gezien. Jammer, had er graag nog een paar avondjes aan besteed :). Als ze de inkomsten over het geheel genomen voor operaties nerfen, is de operatiemodus voor mij een stuk minder interessant. Juist de gegarandeerde inkomsten vs random waren de driver voor mij. Dan wordt het waarschijnlijk 1x 5-sterren halen en klaar.

• Sissors
  • Niet online
Toen ik nog weleens operaties deed had ik met enige regelmaat dat met random team hij faalde, en dan waren de inkomsten wel echt heel slecht.

Over inkomsten gesproken, zit er grote verschillen tussen reguliere schepen, of ligt dat meer aan mij? Als in, met Fletcher weet ik gemiddeld genomen een acceptabel inkomen te genereren met alleen normale vlaggen (-10% kosten enkel momenteel geloof ik), en met nu premium een best redelijk inkomen. Tegelijk een tier 8 Bismarck kom ik toch niet echt significant boven break even. Dus is dat moeilijker in BBs dan in DDs, of is het gewoon dat ik beter ben in DDs?

[ Voor 62% gewijzigd door Sissors op 28-02-2018 13:16 ]

• PcDealer
@joshje @GLR89 AA heeft totaal geen nut in CB wel? Daarnaast zeg ik dat ik succesvol ben met die setup. Of jullie dat nu wel of niet goed vinden doet daar niets aan af. Bovendien is het mijn speelstijl.

Aanvullend spotter plane upgrades waardoor de twee 10 km spotten voor ik geloof 1m30.

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:14:
Toen ik nog weleens operaties deed had ik met enige regelmaat dat met random team hij faalde, en dan waren de inkomsten wel echt heel slecht.

Over inkomsten gesproken, zit er grote verschillen tussen reguliere schepen, of ligt dat meer aan mij? Als in, met Fletcher weet ik gemiddeld genomen een acceptabel inkomen te genereren met alleen normale vlaggen (-10% kosten enkel momenteel geloof ik), en met nu premium een best redelijk inkomen. Tegelijk een tier 8 Bismarck kom ik toch niet echt significant boven break even. Dus is dat moeilijker in BBs dan in DDs, of is het gewoon dat ik beter ben in DDs?
Credit inkomen is gerelateerd aan damage, het % damage dat je doet aan een schip. BB's die dus met name andere BB's farmen, kunnen wel een hogere damage output hebben in totaal, maar relatief minder % damage aan schepen. Als je een DD hebt en een andere DD half of geheel afschiet of torpt, haal je snel hoge percentages, en dus credits. Het kan wel dus, maar dan moet je als BB ook meer op cruisers en DDs schieten (los van het feit dat dit sowieso een verstandige move is voor je team).

• joshje
PcDealer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:16:
@joshje @GLR89 AA heeft totaal geen nut in CB wel? Daarnaast zeg ik dat ik succesvol ben met die setup. Of jullie dat nu wel of niet goed vinden doet daar niets aan af. Bovendien is het mijn speelstijl.

Aanvullend spotter plane upgrades waardoor de twee 10 km spotten voor ik geloof 1m30.
Volgens mij hadden wij het over het algemeen en niet CB speciefiek.
En ja ik durf prima te zeggen hoe je de Desmo goed kan spelen aangezien de stats niet liegen.

• PcDealer
joshje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:10:
[...]

Volgens mij hadden wij het over het algemeen en niet CB speciefiek.
Lees PcDealer in "[MMO] World of Warships" eens en de reacties daarop.

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 28-02-2018 14:14 ]

• GLR89
in CBs heeft AA inderdaad geen zin. Maar een spotter plane ook niet. Juist in CBs is de radar nuttig omdat je daarmee informatie wint die anders verborgen blijft. Spotter plane kan wel 10km spotting range hebben, maar als je schip een detectie range heeft die lager ligt is het een minder zinvolle keuze.

voorbeelden van de air detection range: (dit is verlaagd met Concealment Expert "-10%, -12%, -14%" en Concealment System mod. 1 "-10%")

Schip Air detection met CE met CSM1 met CE en CSM1
Zao 9,33km 8.21km 8.40km 7,28km
Des Moines 9,87km 8,69km 8,88km 7,70km
Hindenburg 10,59km 9,32km 9,53km 8,26km
Moskva 11,73km 10,32km 10,56km 9,15km
Minotaur 9,12km 8,03km 8,21km 7,11km
Henri IV 10,35km 9,11km 9,32km 8,07km

De radar range is 9,9km. Dus even ver als de spotter plane range. (nadeel is dat de radar statisch op 1 punt ligt, en het spotter plane vliegt rond. Grootste nadeel van de spotter plane, hij vliegt in een cirkel, hierdoor heb je geen invloed waar hij spot en is je 10km in de praktijk een groot deel van de tijd veel minder dan de gewenste 10km)

V.w.b. het over eilanden heen schieten, hier bied het spotter plane alleen voor het richten "mogelijk" nuttige informatie (als je wat ervaring hebt kun je dat naar mijn smaak ook wel op gevoel). De shell trajectories blijven echter hetzelfde, waardoor je niet ineens over bergen heen kunt schieten waar je dat eerst niet kon. Enige voordeel is dat de range gaat iets omhoog gaat, maar met de shell arcs van de Des Moines zou ik iig niet proberen op long range te gaan snipen.

Dat jou speelstijl hierop ingesteld is is helemaal persoonlijk. Ik probeer alleen te onderbouwen waarom ik je keuze niet navolg, of zelfs maar overweeg (:

• TheBrut3
Ik vind schieten op afstand met een spotter plane zó frustrerend :+
Maar als je die wil gebruiken, heb je dan ook niet Direction Center for Catapult Aircraft in je build nodig? Anders heb je inderdaad de helft van de tijd niet heel veel aan je vliegtuig.

• SpamLame
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Dat was te verwachten, met een Belfast maar m.n. Atlanta was dit echt een schofterige FXP/CXP farming operatie. Not good for business, vanuit WG gezien. Jammer, had er graag nog een paar avondjes aan besteed :). Als ze de inkomsten over het geheel genomen voor operaties nerfen, is de operatiemodus voor mij een stuk minder interessant. Juist de gegarandeerde inkomsten vs random waren de driver voor mij. Dan wordt het waarschijnlijk 1x 5-sterren halen en klaar.
Je hebt vanavond nog, that is, als je een 7 man div kan samenstellen.
Maar idd jammer dat ie verdwijnt.

Ik denk niet dat ze de rest gaan nerfen kwa inkomen, maar deze was gewoon iets te veel van het goede.
Hoe dan ook ik denk dat ik wel ops blijf spelen, lekker een beetje relaxed varen enzo.
TheBrut3 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:47:
Ik vind schieten op afstand met een spotter plane zó frustrerend :+
Maar als je die wil gebruiken, heb je dan ook niet Direction Center for Catapult Aircraft in je build nodig? Anders heb je inderdaad de helft van de tijd niet heel veel aan je vliegtuig.
Geen ervaring mee, speel dit seizoen nog niet, laat staan met een CA, laat staan met spotter plane.
Maar ik kan me voorstellen dat die skill wel handig kan zijn als je dan toch de spotterplane kiest.
Extra vliegtuigje tegen -20% snelheid van.
Zou inhouden dan je plane langer boven area of interest kan hangen (geeft enemy AA wel meer tijd hem neer te schieten) terwijl je tegelijkertijd een grotere area covered en wanneer plane 1 outbound is is plane 2 inbound. Maar nogmaals geen ervaring mee in C.

[ Voor 33% gewijzigd door SpamLame op 28-02-2018 15:22 ]

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 12:01
Ik ben nu een maandje bezig met World of Warships en vind het best leuk.
Weet alleen niet zo goed wat ik met mijn free XP wil doen, ik ben niet van plan geld in het spel te steken dus dacht het te bewaren om een keer een premium schip te kopen, maar voor ik zo ver ben duurt nog wel even.
Aan de andere kant heb ik net mijn eerste tier 6 ship (Fubuki) en zit een beetje met de korte range op de torpedos tov van Mutsuki. Ik zou bijna al mijn free XP kunnen uitgeven om de Hull + torpedo upgrade meteen te kopen maar weet niet of ik het gewoon beter kan uitgrinden.

Door het lezen van sommige posts in dit topic lijkt het alsof je als je verder gevorderd bent in het spel je opeens heel makkelijk free xp kan farmen, met Operations of als je al een premium hebt? Dus misschien is het beter nu eerst mijn voortgang te versnellen?
Hoe kijken jullie naar deze overweging?

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Flamesz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:09:
Weet alleen niet zo goed wat ik met mijn free XP wil doen, ik ben niet van plan geld in het spel te steken dus dacht het te bewaren om een keer een premium schip te kopen, maar voor ik zo ver ben duurt nog wel even.
Aan de andere kant heb ik net mijn eerste tier 6 ship (Fubuki) en zit een beetje met de korte range op de torpedos tov van Mutsuki. Ik zou bijna al mijn free XP kunnen uitgeven om de Hull + torpedo upgrade meteen te kopen maar weet niet of ik het gewoon beter kan uitgrinden.

Door het lezen van sommige posts in dit topic lijkt het alsof je als je verder gevorderd bent in het spel je opeens heel makkelijk free xp kan farmen, met Operations of als je al een premium hebt? Dus misschien is het beter nu eerst mijn voortgang te versnellen?
Persoonlijk zou ik geen f.exp gebruiken in de tiers die in de operations vaak gebruikt worden (T6 en T7), je kunt het inderdaad beter bewaren om er eens wat speciaals van te kopen.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Zertaxka
  • Niet online
Als je wat langer speelt zal je vaker een grotere voorraad vlaggen en camo's met leuke bonusen hebben. Als je die dan gebruikt tijdens specials (200+xp bijvoorbeeld ten opzichte van de normale 50+ voor je 1e winst) en ook nog eens leuke weet te stapelen (XP camo's+vlaggen + Free XP vlaggen) kan je aardige hoeveelheden (Free) XP bij elkaar verdienen. Zeker als er een redelijk simpele Operation is zoals er laatst was.

Zou ik nu mijn Free XP gebruiken om door de lage tiers heen te branden ? Nee. Ik zou het bewaren om voor sommige Tier 8+ wat modules te unlocken en zelfs dan voor de meeste schepen niet. De IJN DD line die je nu speelt is zelfs 1 van de leukere lijnen als je het mij vraagt en die word alleen maar leuker als je de Kagero en de Yugumo dadelijk speelt. Dan kun je beter je Free XP bewaren en daarmee kijken of je de Nelson bijvoorbeeld kan halen.

Je zou ook nu de Aigle Marathon er is die missies proberen te voltooien zodat je dadelijk een "gratis" tier 6 Franse DD hebt. Verder met het voltooien van opdrachten kan je ook nog een Shinonome verdienen, al heb je daar wel tier 8+ schepen voor nodig. Wel verdien je met al deze missies weer de nodige Camo's en vlaggen die je weer kan gebruiken voor meer xp/credits etc.

Verwijderd

Goed dat je bewust bezig bent met FXP, want dit is een waardevolle resource. Verstandig gebruik ervan wordt meestal gezien als: 1. Bepaalde stock modules upgraden om de grind te vergemakkelijken. Niet alle (bijv. range is vaak onnodig), maar een hull upgrade geeft je vaak duidelijk betere resultaten en dus ook een snellere grind. 2. Een FXP schip, zoals Nelson. Voor de rest vooral opsparen.

FXP gaat op basis van je XP resultaat (damage, kills, caps, planes, etc), en farmen gaat het beste als je boni stackt: premium schip, premium time, camo +XP en/of FXP, vlaggen (Ouroboros, Hydra, etc) en first win bonus. Met een Atlanta/Belfast kon je vrij gemakkelijk in de Narai operatie 10k XP en 6-8k FXP bij elkaar rapen. Daar gaat WG dus mee stoppen, helaas.

Succes met de IJN dd's, pittige lijn tegenwoordig.

• Sissors
  • Niet online
Als je de credits hebt, zou ik free XP gewoon gebruiken voor zinvolle module upgrades. Om nu al te gaan sparen voor een Nelson vind ik erg snel. Oftewel inderdaad niet een gun range upgrade, maar gemiddeld genomen zijn hull upgrades en torp upgrades wel zinvol.

Zelf doe ik het niet vaak omdat ik door credits gelimiteerd word, en ik zal spoedig wel een Nelson hebben. Leuk hoor, maar ik zou daar niet nu moeilijk voor gaan zitten sparen al.

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:49:
Als je de credits heb, zou ik free XP gewoon gebruiken voor zinvolle module upgrades. Om nu al te gaan sparen voor een Nelson vind ik erg snel. Oftewel inderdaad niet een gun range upgrade, maar gemiddeld genomen zijn hull upgrades en torp upgrades wel zinvol.

Zelf doe ik het niet vaak omdat ik door credits gelimiteerd word, en ik zal spoedig wel een Nelson hebben. Leuk hoor, maar ik zou daar niet nu moeilijk voor gaan zitten sparen al.
Mwoah, ik zou willen dat ik wat verstandiger was geweest met mijn FXP in het verleden. Sparen is een goede tip, want het komt er maar langzaam bij, maar uitgeven kan heel snel...

• Flamesz
Hmm. Bedankt voor de tips, ik denk dat ik gewoon blijf doorsparen met mijn Free xp en maar een iets andere speelstijl aanneem tot ik mijn torpedos kan upgraden.
Ik ben inderdaad bezig met die Aigle missies, maar tot nu toe had ik alleen in tier 5+ mijn Mutsuki, en daarmee schoot ik bijna niet met de main battery om mijn spotting distance laag te houden, dus zit al ff op de missie dat ik 10000 main battery hits moet halen oid.
Misschien maar even snel de laatste paar duizend xp voor Kongou halen, daarmee gaan die main battery hits waarschijnlijk wat sneller.

Hebben jullie trouwens ook wel eens moeite met patchen? Steam is nu al bijna 2 uur bezig met die nieuwste patch, geeft telkens disk write errors en update met een write speed in de tientallen kilobytes, heb dat meestal niet zo met andere spellen.

Qua goed zitten met credits weet ik niet echt hoe ik zit, ik heb nu rond de 11 miljoen credits geloof ik, maar ik zie in de tech tree dat schepen in de hogere tiers exponentieel duurder worden dus weet niet of dat veel of weinig is voor nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Flamesz op 28-02-2018 17:34 ]

• SpamLame
@Flamesz Aigle kent geen 10K hits missies, deze lopen maar 2/3 dagen.
Denk dat je French Progression bedoelt, die had een missie met 1K hits.

Als je snel 1K wilt halen, kan je beter voor een CL/DD gaan die "snel" kunnen vuren.
Kongo kan je mss sneller naar de 1K hits brengen, maar ja blijft een battleship dus "lange" reload.

• Flamesz
SpamLame schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:47:
@Flamesz Aigle kent geen 10K hits missies, deze lopen maar 2/3 dagen.
Denk dat je French Progression bedoelt, die had een missie met 1K hits.

Als je snel 1K wilt halen, kan je beter voor een CL/DD gaan die "snel" kunnen vuren.
Kongo kan je mss sneller naar de 1K hits brengen, maar ja blijft een battleship dus "lange" reload.
Ja ik noemde Kongou omdat het het tier V schip is waarvoor ik nog het minst xp nodig heb om het te unlocken.
Voor zo ver ik weet moet je voor vooruitgang in die Franse missies een schip gebruiken van tier V of hoger.
Vanwege de kleine hoeveelheid port slots waarmee je begint heb ik nog niet zo veel andere schepen, en ik speel ook niet genoeg om al een handvol tier V schepen te hebben.
Heb ook al een beetje tijd gestoken in de duitse battleship lijn, maar zit daar pas net in Tier 4

• SpamLame
Flamesz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:53:
[...]

Ja ik noemde Kongou omdat het het tier V schip is waarvoor ik nog het minst xp nodig heb om het te unlocken.
Voor zo ver ik weet moet je voor vooruitgang in die Franse missies een schip gebruiken van tier V of hoger.
Vanwege de kleine hoeveelheid port slots waarmee je begint heb ik nog niet zo veel andere schepen, en ik speel ook niet genoeg om al een handvol tier V schepen te hebben.
Heb ook al een beetje tijd gestoken in de duitse battleship lijn, maar zit daar pas net in Tier 4
Correct T5 of hoger, weet niet waar je bent met de cruiser, maar ik vind de emile bertin & furutaka erg fijn spelen. Omaha heb ik erg veel gespeelt in het verleden, maar weet niet goed hoe die nu presteert.

• Sissors
  • Niet online
Wandelende Varende Citadel. Echt waar, meeste US cruisers zijn niet al te sterk, maar op dat ding schieten je secondaries nog citadels.

• Flamesz
Pfff. Na ~3 uur patchen voorspelt steam nog steeds 45 min nodig te hebben en stopt er dan weer mee met een error. Eens kijken of dit beter werkt als ik gewoon installeer via de wargames launcher, had het spel al 3x opnieuw kunnen downloaden in de tussentijd.

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 16:21
Me Kamikaze R heeft minder concealment. Van 5.4 naar 6.0. CRAP !!!!

OWH, mijn captain specs moet ik terug zetten. Okeeeeee :?

[ Voor 31% gewijzigd door auroortje op 01-03-2018 15:57 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 129 Laatste