Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-10 20:34
Zo, de special cammo voor m'n Dunkerque is binnen (met de Dunk missies). Als je ze op beide manieren unlockt krijg je 2000 doubloons, dus daar ben ik nu naar toe aan het werken.

Hebben jullie ook dat je sinds de patch vaker dezelfde map achter elkaar krijgt? Misschien is het toeval, maar ik heb nu al een paar keer meerdere (3+) keren dezelfde map achter elkaar gekregen. Zelfs als ik met verschillende tier schepen achter elkaar speel krijg ik soms alsnog dezelfde map (bv. Dunkerque en Moskva op Two Brothers).

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17
B-BRAIN schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:35:
patch op zondag ? Wat is er nu weer verandert
Gisteren. Micropatch. Tuccy heeft er wat over geschreven op het forum.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Joe_P schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:31:
Zo, de special cammo voor m'n Dunkerque is binnen (met de Dunk missies). Als je ze op beide manieren unlockt krijg je 2000 doubloons, dus daar ben ik nu naar toe aan het werken.
Oeh, das wel interessant inderdaad. Ik was ook vrij ver in die missie, even kijken. Thanks! ;)

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
PcDealer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:46:
[...]

Gisteren. Micropatch. Tuccy heeft er wat over geschreven op het forum.
hmmmm lees nooit iets op een forum van een game. Jammer van de tijd wat je beter in het spel zelf kunt stoppen

• PcDealer
B-BRAIN schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:32:
[...]

hmmmm lees nooit iets op een forum van een game. Jammer van de tijd wat je beter in het spel zelf kunt stoppen
Hoeveel tijd kostte dat nou? Hier is het in elk geval: https://forum.worldofwars...E2%80%93-emergency-patch/

In de orde van ook handig: Dunkirk Mission Cheat Sheet

• PcDealer
PcDealer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:46:
[...]

10de container een Super Container!
50x Ocean Soul
1.500 Free XP, cammo en wat signalen
Free XP: 633.601
Nog 116.399 te gaan :)
14de container een Super Container!
SBM1
Free XP: 651.136
Nog 98.864 te gaan :)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Joe_P schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:31:

Hebben jullie ook dat je sinds de patch vaker dezelfde map achter elkaar krijgt? Misschien is het toeval, maar ik heb nu al een paar keer meerdere (3+) keren dezelfde map achter elkaar gekregen. Zelfs als ik met verschillende tier schepen achter elkaar speel krijg ik soms alsnog dezelfde map (bv. Dunkerque en Moskva op Two Brothers).
Schijnt 3M credits te zijn, helaasch geen doubloons (meer)

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
YouTube: World of warships - Operation Dynamo - Saving private Parks (short v...

OMNI vond dat private Park deze keer niet het mijnenveld in mocht varen en probeerde hem heel aan de andere kant van het kanaal te krijgen.

Lukt ook nog, en met 5 sterren :+

Zou een aparte onderscheiding voor moeten zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Vorst8 op 24-07-2017 12:48 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Eén keer teamgenoot had die dat probeerde :P. Die eindigde in het mijnenveld direct naast Park...

• Joe_P
Ah, vandaar. Ik heb 'm net gehaald maar kreeg 3 miljoen credits inderdaad. Wel jammer want ik heb al credits zat. Met de bonus doubloons zou ik net genoeg hebben gehad voor de Kutuzov, maar ik weet niet of dat schip de moeite waard is. Long range HE spammen kan ik ook wel met andere schepen. Misschien kan ik het beter bewaren voor als de free xp conversion in de aanbieding is (voor RN BB stock hulls).

Hoe ver zijn jullie al met de Dunkirk collection? Ik heb inmiddels 7 van de 16 items vrijgespeeld met 5 dubbel.

[edit] Wie heeft er ervaring met de Algérie? Ik ben nu nog bij de Franse T6, maar dat is al zo'n rotschip dat ik twijfel of de rest van de lijn de moeite wel waard is.

[ Voor 9% gewijzigd door Joe_P op 24-07-2017 15:01 ]

• SpamLame
Joe_P schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:48:
[...]

Ah, vandaar. Ik heb 'm net gehaald maar kreeg 3 miljoen credits inderdaad. Wel jammer want ik heb al credits zat. Met de bonus doubloons zou ik net genoeg hebben gehad voor de Kutuzov, maar ik weet niet of dat schip de moeite waard is. Long range HE spammen kan ik ook wel met andere schepen. Misschien kan ik het beter bewaren voor als de free xp conversion in de aanbieding is (voor RN BB stock hulls).
Kutuzov was in de aanbieding, waarom heb je hem toen niet gekocht?
Hoe ver zijn jullie al met de Dunkirk collection? Ik heb inmiddels 7 van de 16 items vrijgespeeld met 5 dubbel.
6 + een aantal dubbele, waarvan eentje uit de 1€ lootbox.
[edit] Wie heeft er ervaring met de Algérie? Ik ben nu nog bij de Franse T6, maar dat is al zo'n rotschip dat ik twijfel of de rest van de lijn de moeite wel waard is.
Nope Emile Bertin vind ik wel een leuk schip, La Gal heb ik al gekocht maar de cmmdr nog niet overgezet.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:49
Algerie is de moeite waard. Alleen wel een long range HE spammer. Dus max range varen turbo erop en dansen met die komt. Ondertussen heeft je cap een maniakaal lachje terwijl je met elke 10 shells een vuurtje maakt.

En zo gaat het met de rest van de lijn ook

Untappd: Louwke80

• Joe_P
SpamLame schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:22:
[...]
Kutuzov was in de aanbieding, waarom heb je hem toen niet gekocht?
[...]
Omdat die 'maar' 30% korting was. De doubloons die ik heb gekocht via een dubbele Belfast en Dunkerque waren allemaal 50% korting. :9 Maar ook vooral omdat ik nog aan het twijfelen was of dat een leuk schip is. Het is zeker een sterk schip in de goede handen, maar of het ook leuk is om te spelen vraag ik me af.
Louwke schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:23:
Algerie is de moeite waard. Alleen wel een long range HE spammer. Dus max range varen turbo erop en dansen met die komt. Ondertussen heeft je cap een maniakaal lachje terwijl je met elke 10 shells een vuurtje maakt.

En zo gaat het met de rest van de lijn ook
Dank voor de info, maar klinkt niet heel interessant als speelstijl eerlijk gezegd. Het jammere van HE spammen op lange afstanden is dat je zo weinig invloed kan uitoefenen op het verloop van het spel. Met de Moskva kun je met z'n combo van armor, lasers en radar nog wel een cap leeg vegen, maar in bv. de Zao is dat al een stuk risicovoller.

• SpamLame
Joe_P schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Omdat die 'maar' 30% korting was. De doubloons die ik heb gekocht via een dubbele Belfast en Dunkerque waren allemaal 50% korting. :9 Maar ook vooral omdat ik nog aan het twijfelen was of dat een leuk schip is. Het is zeker een sterk schip in de goede handen, maar of het ook leuk is om te spelen vraag ik me af.
Toen ik haar nog speelde vond ik het wel leuk, zeker in de teambattles destijds.
Beetje op DDs jagen, AA geven.
Alleen ik speel haar bijna niet meer, niet omdat ik er op uitgekeken ben, maar omdat ik nog maar weinig >=T8 speel.
Alleen voor een division, missie, campaing of grind speel ik >=T8, <T8 geeft mij meer plezier in het spel.

• Louwke
@Joe_P Ja ok invloed is stukken minder dan sommige schepen ja. Echter het acheelt hoe je er mee speelt. Als flanker kun je ze goed gebruiken. Bent snel in positie en wisselen gaat ook snel. Hoe langer de game duurt des te groter je impact is. Ook blijft het leuk om met 37kts Destroyers op te jagen.

Laatst een potje met @GLR89 en nog iemand in de degrasse x2 en gallisoniere. Hebben gepushed op en cap en joegen 2 battleships en wat cruisers op. Uiteindelijk de cap gepakt en de volgende. Waarschijnlijk ook doordat we als gekken aan kwamen, schietenend op alles wat bewoog, dat ze overbluffed waren. Maar ook zo kun je ze dus spelen

• PcDealer
Vorst8 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:47:
YouTube: World of warships - Operation Dynamo - Saving private Parks (short v...

OMNI vond dat private Park deze keer niet het mijnenveld in mocht varen en probeerde hem heel aan de andere kant van het kanaal te krijgen.

Lukt ook nog, en met 5 sterren :+
Ik heb hem tot de pickup point rechts van mij kunnen houden, maar duwde mij bijna de red zone in. Daar had ik geen trek in.
Zou een aparte onderscheiding voor moeten zijn
Indeed :)
Joe_P schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:48:
[...]

Ik hebt 10 van de 16 emplemen binnen
Long range HE spammen en short range cruisers citadellen. Zijn nimble. Dus je kan met RPF prima op dd's jagen :)

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:15
@Joe_P Laatste de kutuzov gekocht en ik ben er erg van gecharmeerd. Ontzettend sterk schip waarmee je heel goed op een flank kunt carrien (beetje IJN stijl met smoke) wel behoorlijk pasief door diezelfde rook.
Ook in uptier games staat de kutuzov zn mannetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ITchWs9MzOKgLepV3wvEz9tX/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a5LpcdY1iRx28pXT96DeoDen/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D3WCH6j7QbrZ7qG8Ha75bEx1/medium.jpg

wil je de replay wel doen, maar zou niet weten hoe ik hem hier kan uploaden XD

• PcDealer
@GLR89 op wows replays.

Verwijderd

Kutuzov leek mij destijds ook wel wat, maar ik doe bijna niets met Russische schepen. Volgens mij is er geen andere tier 8 kruiser die zoveel bereik op de guns heeft om bij je battleships te blijven terwijl je schepen in brand schiet, en met je sterke anti air en smokescreen support kan bieden.

• GLR89
De kutuzov (alle russische cruisers trowuens) hebben ook genoeg zwakheden hoor. Ze zijn log en draaien als een dikke koe met artrose. Ze zijn snel maar hebben bijna geen armor, 2 goede hits en je bent 80% van je hp kwijt (zonder het te kunnen healen t9/10 wel) de range is goed, maar de dispersion van de guns laat het regelmatig afweten. En de torps zijn niet om over naar huis te schrijven, tel daarbij op dat je guns er regelmatig uit liggen door een treffer van bijv DDs. Al met al genoeg zwakheden, maar gezien Joe_p zn speelstijl redt hij zich er we mee (:

Ohh en wat beredt de AA, de russen hebben op de duitse cruisers na de slechtste AA, zefs volledig gespeced schiet je nog niet eens de helft neer tenzij de carrier stug over je heen blijft komen.

[ Voor 14% gewijzigd door GLR89 op 25-07-2017 00:22 ]

Verwijderd

Daarom is de Kutuzov ook zo speciaal. Deze staat juist bekend om zn sterke AA terwijl de normale kruisers dat niet hebben. Zelfs de Moskva niet, terwijl je zou verwachten dat hierop ruimte zat is voor wat AA meer guns.

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33
Waarom wordt dan bijna altijd de Kutozov meegenomen in battles ipv andere Tier8?. Ik zie vaak in al die filmpjes bijna altijd de Kutozov

• GLR89
Omdat de Kutuzov ondanks zn zwakke punten alsnog ontzettend sterk is. De HE is in heel goed in staat vuurtjes te stoken op doelwitten. De range van de guns is absurd, bijna 20km. De concealment is prima, en door zn smoke is hij op een actieve manier heel defensief te spelen. Heb je dan nog een minder goed gepantserd doelwit die full broadside voor je komt te liggen dan AP je ze helemaal de ziekte in. Citadels zijn geen uitzondering.

[ Voor 3% gewijzigd door GLR89 op 25-07-2017 10:41 ]

• Louwke

• SpamLame
Final reward voor de nieuwe weekly mission >> Emden

• Louwke
Alweer dat ding heb ik al zovaak gekregen en verkocht dat het niet meer leuk is

• SpamLame
Louwke schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:36:
Alweer dat ding heb ik al zovaak gekregen en verkocht dat het niet meer leuk is
Kostenlos,gratuit, gratis doubloons/credits krijgen niet leuk, laat je de missie toch lekker links liggen.

• Louwke
Had hem de eerste keer niet moeten verkopen geloof ik. Had ik ook meer aan gehad ivm doubloons inderdaad..

• SpamLame
Destijds met de santa gifts was een dubbele Emden 2000 doubloons waard dacht ik.

• Joe_P
Tenzij je de port slot nodig had voor een ander schip had je 'm beter kunnen houden inderdaad. De missies zijn wel aardig te doen. Alleen jammer dat ze voor de laatste stap weer een opdracht voor een specifieke lijn hebben. Nu wordt je toch al door iedereen beschoten als je gespot wordt in een Brits schip, maar zo'n missie maakt dat nog erger. Gelukkig is het maar 30k.

Heeft er iemand trouwens een Gallant gekocht? Ik hoor wel redelijk positieve verhalen, vooral over de single torpedo's die de Britse schepen kunnen lanceren.
PcDealer schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:11:
[...]

SBM1
Sinds ik genoeg credits heb, kies ik altijd voor 'Try Your Luck', maar het is al een hele tijd geleden dat ik een supercontainer heb gehad. Wat is jou ratio containers / supercontainers?

Overigens klopt er iets niet aan het logo van de try-your-luck en supercontainer (over gelezen op Reddit):
spoiler: Niet bekijken als je je snel aan iets ergert!

[ Voor 48% gewijzigd door Joe_P op 26-07-2017 16:33 ]

• SpamLame
Joe_P schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:11:

Heeft er iemand trouwens een Gallant gekocht? Ik hoor wel redelijk positieve verhalen, vooral over de single torpedo's die de Britse schepen kunnen lanceren.
Nee vind haar te duur, als ik haar koop dan met korting.
Sinds ik genoeg credits heb, kies ik altijd voor 'Try Your Luck', maar het is al een hele tijd geleden dat ik een supercontainer heb gehad. Wat is jou ratio containers / supercontainers?
Dealer zijn ratio, vergeleken met de mijne ong 1/40, is x2.

PT 069 aangekondigd.

En dus zijn de rewards voor deelname aan PT068 beschikbaar

[ Voor 12% gewijzigd door SpamLame op 26-07-2017 20:14 ]

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-11 17:14
SpamLame schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:52:
Final reward voor de nieuwe weekly mission >> Emden
Waar vind ik die missies?

• Joe_P
Weekly missions

De missies komen pas wat later op de site te staan dan in de game client. Je moet wel een bepaald service level hebben om de missies te kunnen zien.

[edit] Wow, WG wil echt niet dat ik die een na laatste missie haal (30k cruiser damage en 60k BB damage). Pak ik m'n Yamato, krijg ik maar twee vijandelijke BB's in het vijandelijke team (en Flyerken in z'n Takao waarop ik alleen maar overpens kon krijgen :P). Potje daarna in m'n Hindenburg, krijg ik maar twee cruisers tegen me. |:( Dat laatste potje wel 221k damage kunnen doen, waarvan 128k op één schip :D (een GK uiteraard).

[edit2] Vandaag in m'n eerste potje GK gelukt. Een drievoudige citadel op een Montana hielp aardig. :D Nu nog de laatste missie, maar er zijn verdacht weinig Britse cruisers de afgelopen potjes (waar zou dat toch door komen...).

Overigens staat er in de game client dat je voor die laatste missie een T6+ german BB moet gebruiken, terwijl op de site staat dat het met elk T6+ schip kan. :?

[ Voor 70% gewijzigd door Joe_P op 27-07-2017 13:49 ]

Verwijderd

Ja, Gallant gehaald, na de positieve reviews van users (niet LittleWhiteMouse), en vooral om de Dunkirk missie te kunnen volbrengen binnen de tijd (Jack Dunkirk wil ik 100% niet missen). Zonder Dunkirk missies had ik ook gewacht tot een discount, maar ik vind het een goede koop desalniettemin.

Tis een erg squishy schip, en gespot worden is vrij dodelijk, maar de single torps zijn verfrissend en kunnen, indien succesvol, tot een dodelijke hit leiden. En het is vrij comfortabel varen met 6 km detection en 8 km torps. Klein bootje, dat helpt een beetje met de survivability.

• PcDealer
[...]

Sinds ik genoeg credits heb, kies ik altijd voor 'Try Your Luck', maar het is al een hele tijd geleden dat ik een supercontainer heb gehad. Wat is jouw ratio containers / supercontainers?
Er staat bij elke update wanneer de vorige is gepost en na hoeveel. Ik kies 100% Try your luck.

Voorbeeld: PcDealer in "[MMO] World of Warships"

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 27-07-2017 20:31 ]

• SpamLame
Weekend Special: All In!
  • x2 Experience on your first win of the day
  • 50% Doubloon discount on Port Slots
  • Discount on Experience Conversion 35 XP for 1 Doubloon
  • 50% Credit discount on Equipment
  • 50% off Consumables (for Doubloons and Credits)

In andere nieuws, het is me gelukt de Dunkirk Collectie compleet te krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 29-07-2017 08:11 ]

Verwijderd

De XP conversie bonus heeft me overtuigd de laatste 300000 FXP om te zetten voor de Mo. Met de 50% discount doubloons van de Summer Sale geen slechte deal denk ik.

• SpamLame
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:45:
De XP conversie bonus heeft me overtuigd de laatste 300000 FXP om te zetten voor de Mo. Met de 50% discount doubloons van de Summer Sale geen slechte deal denk ik.
En hoe bevalt ie je?
300K/35/2~4286doubloons~€16,38 voor een T9 BB

[ Voor 7% gewijzigd door SpamLame op 29-07-2017 12:17 ]

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Laatste tijd is het niet altijd zo leuk om in je tier 7/8 cruiser te spelen, (veel tier 9/10 potjes of belachelijk accurate BB salvo's) maar soms heb je van die potjes die alles goed maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b8Ma8LJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c4646Uy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PGLZjQr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/20HpbkW.jpg

Zodra je die Russische cruisers een beetje achter een eilandje kan plaatsen en je blijft ongespot/wordt niet getarget, is het aardig prijs schieten.

Heb in ieder geval besloten om de meeste cruiser lijnen maar even met rust te laten en alleen de daily wins te doen. Mogami verkocht, Ibuki unlocked en komt wel een keer, New Orleans en Schors gaan alleen nog voor de daily wins. Alleen de Neptune (leuk bootje) en de Hipper/Algérie (accuraat lange afstand HE spam met redelijke armor en beweeglijk) worden wat vaker meegenomen.

Verder dus wat meer op DD's en BB's gaan focusen, Nagato gehaald en bevalt me wel. Niet zo goddelijk als de Bismarck maar wel leuk.
Bij de DD's alleen nog even door de Gnevny heen en dan wordt het hopelijk allleen maar beter.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• PcDealer
SpamLame schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:16:

In andere nieuws, het is me gelukt de Dunkirk Collectie compleet te krijgen.
Ik moet nog twee emblemen.

• SpamLame
PcDealer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:06:
[...]

Ik moet nog twee emblemen.
Ik had geluk.
Moest er nog 4, met 12 dubbelen, krijg ik een container met 2 die ik nog niet had.
Andere 2 gelijk gekocht met de dubbelen, is gelijk de druk van de ketel.

• PcDealer
Beide Fleurs binnen.

• Sissors
  • Niet online
Soms heb je pech, en schiet een andere DD één salvo op je af, en detonation.

Soms heb je geluk, en denk je redelijk te weten waar een andere DD in de smoke ligt, schiet je je torpedos erin, en double kill, bleken er twee tegen elkaar te liggen. Om daarna torpedos op een BB te schieten, die draait weg, maar een cruiser draait in je torpedos en is dood. En daarna nog een BB die het voor elkaar kreeg om door alle 3 de torpedos van een enkel salvo geraakt te worden.

• PcDealer
Sissors schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:23:

Soms heb je geluk, en denk je redelijk te weten waar een andere DD in de smoke ligt, schiet je je torpedos erin, en double kill, bleken er twee tegen elkaar te liggen.
Had ik laatst ook: ik wist dat een Leander of zo in de smoke lag. Torps er op af. D-d-double kill! Dd was collateral damage.

• Joe_P
Zertaxka schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:34:
Laatste tijd is het niet altijd zo leuk om in je tier 7/8 cruiser te spelen, (veel tier 9/10 potjes of belachelijk accurate BB salvo's) maar soms heb je van die potjes die alles goed maken.
[...]
Heb in ieder geval besloten om de meeste cruiser lijnen maar even met rust te laten en alleen de daily wins te doen. Mogami verkocht, Ibuki unlocked en komt wel een keer, New Orleans en Schors gaan alleen nog voor de daily wins. Alleen de Neptune (leuk bootje) en de Hipper/Algérie (accuraat lange afstand HE spam met redelijke armor en beweeglijk) worden wat vaker meegenomen.
[...]
Ik ben zelf vooral een cruiser speler, maar het spelen van de nieuwe Franse cruisers valt behoorlijk tegen. Met de huidige BB meta ben je zo kwetsbaar. Ook lijkt het alsof het algemene niveau van de spelers een stuk omhoog gegaan is waardoor een fout eerder wordt bestraft. Laatst werd ik vrij vroeg in een potje gespot (door een vliegtuig) in m'n Franse cruisers en schoot m'n Priority Target meter naar 7, oftewel meer dan het halve vijandelijke team had mij onder schot. Uiteindelijk kon ik met half m'n hp wegkomen, maar de rest van het potje kon ik alleen maar vanaf afstand HE schieten en constant Q en E rammen om eventuele inkomende salvo's te ontwijken. Ondertussen voer de vijandelijke DD, met een BB 10km achter zich, rustig de cap binnen en kon ik er weinig aan doen.

De huidige (mid - high tier) meta betekent dus (i.i.g. in mijn gevoel) dat je als cruiser steeds minder invloed kan uitoefenen op het verloop van de game. Natuurlijk kun je wel damage doen, maar je rol als destroyer hunter en BB backup kun je al bijna niet meer vervullen. Alleen sommige T10 cruisers en wat speciale cruisers (bv. Belfast of Flint) hebben genoeg kracht om echt druk uit te oefenen op een cap, maar ook zij zijn zo kwetsbaar dat je je een foutje niet kan veroorloven. Dat maakt het spelen van die schepen voor mij ook wel uitdagend en daarom leuk, maar als je dan een Franse cruiser pakt, wel damage doet maar geen invloed kan uitoefenen, dan is er weinig lol aan.
[/rant over huidige meta]

• GLR89
Joe_P schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:28:
[...]
Ook lijkt het alsof het algemene niveau van de spelers een stuk omhoog gegaan is waardoor een fout eerder wordt bestraft.
[...]
Ik herken bovenstaand probleem, alleen de strekking is niet helemaal mijn ervaring. Regelmatig de teller van schepen die op jou aimen tot boven de 6 zien stijgen. Vraag ik me af hoe dat kan, check minimap en constateer dat je hele team ligt te campen in een hoekje en ik lig alleen op de betreffende flank. Zelfs in een schip waarin je potentieel zou kunnen carrien is het dan onmogelijk.

voor mij persoonlijk het enige schip waarmee je in je 1tje op de flank kunt carrien is de Khabarovsk. (Zao mischien deels) je bent mobiel, kunt blijven vuren en als het te heet onder je voeten wordt stoppen met vuren en met ~20 sec verdwijn je uit hun zicht. Herpositioneren en weer los met de guns. In elk ander schip is het voor mij persoonlijk behoorlijk onmogelijk

• PcDealer
Ik heb de Dunkerque emblemen missie done.

• Joe_P
Nieuws over events in augustus:
https://worldofwarships.e...n/pidgey-used-august/#BBs

Helaas geen concreet nieuws over de RN BBs, alleen dit:

British Battleships

During the month of August we will see more of them on the seas in World of Warships - you can expect more news as the testing progresses and you shall meet more of them in game as well!

• PcDealer
Joe_P schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:14:

During the month of August we will see more of them on the seas in World of Warships - you can expect more news as the testing progresses and you shall meet more of them in game as well![/i]
De ongeïnformeerde user zou kunnen concluderen dat Gamescom een waarschijnlijk moment is om te lanceren evenals bij de Duitsers vorig jaar.

• SpamLame
PcDealer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:30:
[...]

De ongeïnformeerde user zou kunnen concluderen dat Gamescom een waarschijnlijk moment is om te lanceren evenals bij de Duitsers vorig jaar.
Maar maar als je ongeïnformeerd weet je toch ook niet dat vorige jaar de KM BBs gelanceerd zijn.
En en en wat is Gamescom en en wat is world of warships.....

:+

• SpamLame
Event Calender augustus

Specials

• 05-08 August: Wargaming Anniversary Special, Come celebrate our anniversary with us and enjoy some great discounts to boot!
  • 12-15 August: Weekend Special: Japanese Fleet, The Japanese Fleet is our focus and with it comes discounts and special missions!
  • 19-22 August: Weekend Special: Operation Dragoon, Earn your very own Free French Naval Forces flag while enjoying discounts on Premium Allied ships, nation-specific missions, and the chance to train your commander.
  • 23-28 August: gamescom 2017 - x3 XP Bonus, A nice triple XP bonus and other great discounts to enjoy during gamescom!

Missions

• 02 - 09 August : Battle of Savo Island, Vice Admiral Gunichi Mikawa, commander of the newly formed Japanese Eighth Fleet, ordered all available ships for an attack on the invasion forces that landed on Guadalcanal to prevent the construction of an important Japanese base. In the night from 8 to 9 August, 1942 the fleet attacked and caused heavy losses to the Allied fleet, sinking three heavy cruisers. What's in store: Have fun Cruiser hunting while earning some great rewards!
  • Month Long Battle Missions; Starting 10 August, each week will bring a new set of special Battle missions offering you the chance to earn some great rewards and "Lucky" Loot boxes stuffed with goodies! What's in store: Now's your chance to earn loot boxes!
  • 30 August - 06 September : Operation Peking; On 26 August 1939, shortly before the Second World War and the attack on Danzig, an Order was signed by Counter Admiral Józef Unrug Commander of the Polish Fleet to transfer the destroyers Burza ("Storm"), Błyskawica ("Lightning"), and Grom ("Thunder") to British ports and assist the British Royal Navy in the event of a war with Nazi Germany. What's in store: Credits, Signals, Battle hardened camouflages and other goodies!

• PcDealer
SpamLame schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:25:
[...]

Maar maar als je ongeïnformeerd weet je toch ook niet dat vorige jaar de KM BBs gelanceerd zijn.
En en en wat is Gamescom en en wat is world of warships.....

:+
Iemand die vorig jaar rond deze tijd is ingestapt weet dat in de zomer de Duitsers te water zijn gelaten :)

• SpamLame
Preview Yamamoto collection & campaign

Public Test 0.6.9 de 2de ronde de 2de rondeee
2 augustus 18:30 CEST tot 7 augustus 15:00 CEST.

[ Voor 43% gewijzigd door SpamLame op 02-08-2017 06:23 ]

• Joe_P
Zo te zien zijn ze nog flink aan het sleutelen met de RN BB's. Jammer dat ze daardoor nog niet uitkomen, maar wel goed dat ze hun tijd nemen om de juiste balans voor die schepen te vinden. Het lijkt er vooralsnog op dat de schepen wat minder bepantserd zijn maar met een goede heal en goede concealment. Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze dat willen balancen met de rest van de schepen in de game. BB vs BB is natuurlijk leuk met goede heal en concealment, maar tegen een cruiser kan dat al snel OP zijn.

Inmiddels heb ik de Dunkirk collectie compleet en de captain binnen. Ik ga hem waarschijnlijk voor de Minotaur gebruiken. De extra snelle / grote rookcirkels i.c.m. de hydro upgrade kan wel aardig werken. De boost voor expert marksman ga ik dan niet gebruiken, maar die is ook wat minder interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door Joe_P op 03-08-2017 10:33 ]

• Louwke
Heb hem ondertussen ook ja, zit tijdelijk op mijn Belfast. Wellicht later met meer punten doorschuiven naar de Mino inderdaad.

Die 30% extra grote smoke is wel een uitkomst zeg! Echt achterlijk grote smoke puffs gooi je nu neer. En je hoeft je geen zorgen te maken dat je er uitglijdt wanneer je wat op en neer blijft varen zoals ik altijd doe in smoke.

• Joe_P
Eerste potje met hem in de Minotaur meteen 208k damage. 8) Met die rook zo snel achter elkaar moet je alleen wel oppassen dat je ze niet opmaakt voor het einde van de game. Die 30% extra grootte merk je ook wel ja. Wat ik af en toe probeer te doen in de RN cruisers is achter een eiland beginnen met roken en dan zorgen dat je in je tweede puff naast het eiland komt te liggen om vijandelijke schepen onder vuur te kunnen nemen. Als er torps komen / je rook op is, kan je dan weer terug achter je eiland. Dat is met dit formaat rookcirkels een stuk makkelijker. Ook kun je er nu aardig je team mee smoken. Jammer dat de Belfast beter werkt met een heel andere captain (IFHE / DE), maar dat schip is al OP genoeg.

[half off-topic] Ik ga dit weekend naar Londen om daar o.a. de Belfast te bezoeken. Ik ben erg benieuwd hoe groot zo'n schip nou in het echt is en het leven er aan boord uit heeft gezien. In het spel krijg je toch niet echt een gevoel van schaal. Als mensen geïnteresseerd zijn in foto's of bepaalde info, laat maar weten.

• GLR89
Joe_P schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:39:

[half off-topic] Ik ga dit weekend naar Londen om daar o.a. de Belfast te bezoeken. Ik ben erg benieuwd hoe groot zo'n schip nou in het echt is en het leven er aan boord uit heeft gezien. In het spel krijg je toch niet echt een gevoel van schaal. Als mensen geïnteresseerd zijn in foto's of bepaalde info, laat maar weten.
een leuke collage is nooit verkeerd (:
Hou me dus zeker weten aanbevolen! d:)b

offtopic:
Een paar jaar geleden bij fishermans warf in de baai van San Francisco geweest. Daar lagen een Balao class onderzeeër en een Liberty vrachtschip uit de 2e wereldoorlog. Beide bezocht en dan merk je pas hoe primitief en spartaans het was op die schepen, zeker als je met dubbele bemaning in die krappe ruimte moet doorbrengen.

• Eve182
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 15:18
Belfast ook al eens bezocht. Best interessant.

Ben ook eens in San Fran geweest, en pas later volgende ontdekt: https://www.uss-hornet.org/
Wel spijtig, want dat had super interessant geweest.

• Joe_P
Hmm, volgens mij heeft nog niet iedereen door dat er nu een andere Operation als standaard staat (Killer Whale). Een hoop mensen die de Cyclone of Anthony mee dat scenario in nemen, wat niet echt ideaal is. Misschien maar tot na het weekend wachten om die Operation met vijf sterren te halen. De vorige keer dat deze langskwam was ik op vakantie dus ik heb 'm nog niet eerder gehaald.

• GLR89
Joe_P schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:23:
Hmm, volgens mij heeft nog niet iedereen door dat er nu een andere Operation als standaard staat (Killer Whale). Een hoop mensen die de Cyclone of Anthony mee dat scenario in nemen, wat niet echt ideaal is. Misschien maar tot na het weekend wachten om die Operation met vijf sterren te halen. De vorige keer dat deze langskwam was ik op vakantie dus ik heb 'm nog niet eerder gehaald.
indien gewenst kunnen we vanavond misschien met de aanwezige tweakers een scenario doen/halen. menig operation met 5 sterren kunnen halen door mede tweakers. Weet niet of je al actief bent op discord, maar voor de communicatie wel makkelijk (:

• Louwke
Sure wanneer ik online ben een kleine moeite er een doo rheen te draaien hoor. Is ook een relatief makkelijke Operation om te doen.

• PcDealer
Yes! Ik moet ook nog 5 sterren halen.

• SpamLame
Awww kan ik niet heleasch.
Heb al 5 sterren op Killer Whale maar had graag willen helpen hadden jullie me wellicht kunnen helpen met 5 sterren op Dynamo ;).
Anyhow, zondag kan ik weer meedoen met div/ops.

• Joe_P
Van een dev op het WoWs forum:

Hello, dear players. We finalized the discussion on Nelson battleship. She will be available as a free XP ship, like Missouri, and will become 2nd free XP ship in the game. This price is yet to be determined, but we will do our best to make it balanced and reasonable. Thank you all for your input.

Interessante ontwikkeling. Gelukkig had ik al aardig wat free xp gespaard voor de RN BB lijn (en laatst met de 35x conversie ook wat free xp gekocht met doubloons). De teller staat nu op 451k free xp, dus ik ben erg benieuwd hoeveel de Nelson gaat kosten.

@GLR89 Ik kan wel meedoen vanavond. Ik zal weer eens de Discord opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Joe_P op 03-08-2017 17:57 ]

• SpamLame
Gokje 600K FXP

Happy Bday WG
Wie jarig is trakteert.

5 augustus 07:00 CEST tot 8 augustus 07:00 CEST
x2 XP on your first win of the day
Credit Discounts on Ships! (T5 50% T6-8 30%)
Discount on Doubloon to Credit Conversions
Discounts on Commander Skill Resets 60% Off the Credit/Doubloon cost
Dan wat signal bundles
De RAN Perth in 3 bundles varianten.
De Duca in 3 bundles varianten.
Onbekend of gerelateerd aan Bday, maar de K.Albert is ook beschikbaar

En dan nog iets.
Wil je een premium account en denkt daarbij voor de 30 dagen a €10 te gaan EN speel je ook (af en toe) WoT of het lijkt je intressant ook eens dat te spelen.30 prem account + LTP + garage slot
Note: premium accounts gelden voor alle WG games, ie. 30 prem account in WoT = dagen in WoWs & WoP

[ Voor 89% gewijzigd door SpamLame op 04-08-2017 12:16 ]

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-11 13:39
hartelijk dank voor de 2 operations die we gisteren op 5 sterren konden doen, was leuk om eens zo'n goede geoliede machine mee te maken, zal eens kijken of ik ook discord kan regelen.

• Yammie74
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 13:08
Eindelijk weer eens een super container, met daarin een premium Tier VI Perth _/-\o_

• PcDealer
Ik verwacht vandaag ook een SC. Immers, het is al meer dan 20 containers geleden :p

British Battleships coming soon!

[q]About British Battleships!

British battleships have two distinctive features that make them ideal for medium range battles: the improved Repair Party consumable and increased penetration rate of their HE shells. Let's take a closer look at them, amongst other British battleship advantages:

• Repair Party that restores more HP after receiving damage and suffering from fire and flooding, than on other battleships. Only the Premium British battleship Warspite has an equally effective Repair Party.
• High-explosive shells that have an increased penetration rate. This provides an advantage when approaching an enemy battleship, and at a long distance while restoring HP.
• Good armour on Tier III–VI ships. Mighty British dreadnoughts and superdreadnoughts are paving the way due to their armour, especially the bow armour belt.
• Concealment on Tier VII–X ships. Low-tier vigour is set aside in favour of high-tier cunning and stealthy playstyles. Proper concealment compensates weak armour spots and allows for many tactical manoeuvres in a battle.
The following British Battleships are coming to World of Warships:

Tier III - Bellerophon
Tier IV - Orion
Tier V - Iron Duke
Tier VI - Queen Elizabeth
Tier VII - King George V
Tier VIII - Monarch
Tier IX - Lion
Tier X - Conqueror

[ Voor 95% gewijzigd door PcDealer op 04-08-2017 16:11 ]

• Cinerama
  • Laatst online: 21-10 17:21

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Nelson wordt een premium British BB welke te verkrijgen zal zijn voor rond de 350.000 free XP

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

• Louwke
Na een aantal maanden ook weer een SC gehad. 200 20% extra credits flags...

• PcDealer
Cinerama schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:43:
Nelson wordt een premium British BB welke te verkrijgen zal zijn voor rond de 350.000 free XP
Heb je daar een bron voor?

• Cinerama
  • Laatst online: 21-10 17:21

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Verwijderd

Nou, gisteren de Hindenburg unlocked. :D

Ik heb echt het idee dat ik hier misschien wel de meest veelzijdige cruiser heb gehaald: Met AP kan je zowel CA's als BB's flink beschadigen, en met demo expert erbij kan je ook makkelijk HE spammen vanaf flinke afstand als het nodig is. Ik zat op gegeven moment zelfs DD's en Britse CL's te hunten met die ongeveer 6km hydro die dit schip krijgt. Ook zonder upgrades of consumable is de AA erg goed, ik kan eventueel nog manual AA erbij halen als ik de captain naar zn max punten doorspeel.

Wat denken jullie, is die captain skill aan te raden op dit schip?

edit;
(Huidige build is: Prio target, Expert Marksman & Adrenaline Rush, Superintendent & Demo Expert, en Concealment)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 11:31 ]

• PcDealer
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:29:
Ik zat op gegeven moment zelfs DD's en Britse CL's te hunten met die ongeveer 6km hydro die dit schip krijgt.
Wat is er bijzonder aan het aanvallen van dd's en cruisers met een cruiser?

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:31:
[...]
Wat is er bijzonder aan het aanvallen van dd's en cruisers met een cruiser?
Komende vanaf de tier 9 Roon met wel één turret voorop en om dan de Hind te spelen met eindelijk een een fatsoenlijk aantal guns op de voorkant én ook nog eens de beste Hydro ingame, dat vind ik dit echt een verademing over het vorige schip dat zeker noemenswaardig is. :)

Ondertussen speel ik nog steeds met het idee over manual AA op dit schip.

• GLR89
Hindenburg is inderdaad een super leuk schip. Nergens een topper in maar best goed in alles eigenlijk. HE niet bijzonder maar doet zn werk, AP idem dito. Range van de guns is leuk, turret traverse super goed. En hydro die functioneert. Verder erg tanky waardoor ju kunt chargen en op 6km afstand je torps laten proeven. Al met al een zeer leuk schip voor een lekkere agresieve speelstijl (:

Voor de build: YouTube: Hindenburg - Jack Of All Trades \[222k damage] vind ik deze van flamu erg fijn (16:20) kan helaas op de mobiel de tijd niet kopieren

Verwijderd

Hmmm. Die Flamu pakt het weer heel anders aan zie ik, die neemt Vigilance tegen DD's en houd de Def AA consumable.

Zoiets zou ik ook kunnen doen, in ieder geval totdat ik mn captain volledig getrained hebt maar dan moet ik het dd en smoke hunten wat voorzichtiger aanpakken. Is het overwegen waard. Thanks! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 13:11 ]

• PcDealer
GLR89 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:26:
Hindenburg is inderdaad een super leuk schip.

PcDealer schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:11:
[...]

SBM1
Free XP: 651.136
Nog 98.864 te gaan :)
Na 36 containers in stock eindelijk een Super Container!
100x Indian Yankee
Verder nog 4.250 Free XP, 150.000 credits, vlaggen en consumables.

Free XP: 692.474
Nog 57.526 te gaan voor Missouri :)

[ Voor 51% gewijzigd door PcDealer op 06-08-2017 13:25 ]

• Eve182
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 15:18
Ik zit alweer 45 containers sinds de laatste SC. Neem altijd Try Your Luck.

• PcDealer
Vergeten te vermelden: van de 36 waren er 4 Dunkerque containers.

• Louwke
En de volgende SC na 3 containers. Nu nog nuttige vlaggen of mods en ik word blij.

• SpamLame
Louwke schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:58:
En de volgende SC na 3 containers. Nu nog nuttige vlaggen of mods en ik word blij.
Of die droprate evenaren = ook leuk, versla je PcDealer ;)

• PcDealer
Ik ben tot Rank 5 gekomen, uiteindelijk op 6**** geëindigd.

• Joe_P
Bekendmaking van de Pan-Asia lijn is vandaag om 13:00 te volgen op de WG Asia Facebook.
PcDealer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:20:
Ik ben tot Rank 5 gekomen, uiteindelijk op 6**** geëindigd.
Ik ben ook tot Rank 5 gekomen, maar na een slechte streak terug naar tier 8 gestopt. Het werd me iets te frustrerend. Toen ik ook ging uitrekenen hoeveel potjes ik met mijn win rate nog zou moeten voor T1 was de beslissing om te stoppen snel gemaakt.

M'n weekend naar Londen en bezoek aan de HMS Belfast en National Maritime Musem was erg geslaagd. Ik zal binnenkort de foto's online zetten en er een linkje naar posten.

• Sissors
  • Niet online
Gisteren de Fletches geunlocked om te kijken of die ook met korting te koop was, niet dus :(. (Ja ik had het ook gewoon kunnen nazoeken, maar moest nog twee potjes voor genoeg XP). Dus die laat ik nog even zitten, ik ben weer blut als ik die koop + compleet outfit.

Eerst eens afwachten wat de pan-asia DDs gaan brengen, en anders verder met IJN DDs.

Iemand trouwens nog tips om met IJN DDs daadwerkelijk torpedos te raken, behalve ervaring hoe je het beste kan mikken? Bij US schepen zijn ze meer een extratje, op de Mahan gebruik ik ze nog het meest (kan significant meer torpedos in het water krijgen tov een Benson), en kan ik anders gewoon mijn guns gebruiken. Bij IJN heb ik nu soms dat ik wel een hoop schade doe, maar ook potjes dat zo ongeveer elke torpedo mist. Sowieso wil ik meer gaan proberen als het mogelijk is om niet om één doelwit te blijven, maar te switchen, met als redenatie dat wanneer een BB de eerste drie torpedo salvos heeft ontweken, hij waarschijnlijk wel de vierde ook ontwijkt, vooral gezien hij in de gaten zal hebben dat iemand torpedos op hem aan het afvuren is.

Vaker met US DDs ga ik nog weleens voor de optie om vanaf paar kilometer afstand de torpedos af te vuren, en hopen dat ik het lang genoeg overleef. Maar dat lijkt me juist niet het doel van Japanse DDs.

• Louwke
Benson is de eerste boot waar je mee kunt stealth torpen in de US lijn. Echter deze zijn zo ontzettend traag! Scheelt de Fletcher heeft de beste torps die je kunt wensen.

Tips qua torpen is lastig. Volg je target een tijdje kijk wat hij doet. Probeer dan te voorspellen wat zijn bewegingen zijn. Ook als je kijkt naar je vorige torpedo salvo's wat deed hij om ze ontwijken? Dan kun je een hem dwingen met een van de 2 launchers die beweging weer te maken en je 2e launcher ervoor zorgen dat die dus net in de lijn vallen van die beweging. Lastig uitleggen, maar komt toch vaak aan op wat ervaring en soms domme pech of geluk!
Probeer inderdaad ook zo dicht mogelijk bij te komen. In de Shima etc heb je een conealment van rond de 6km. Ik torp vaak rond de 8km of minder om zo veel mogelijk treffers te plaatsen. Let wel op of ze geen Radar etc hebben dan natuurlijk van iets verder af ;)

• GLR89
Wat Louwke hierboven aanhaalt inderdaad. Ervaring is het beste woord. Zelf ook vaak zat problemen om doelen te raken, maar als je ze raakt met IJN torps doen ze gewoon ontzettend veel pijn.

Verder gebuik ik op de Shiratsuyu en Yugumo de "torpedo reload booster" als consumable ipv "smoke". Mensen verwachten minder snel dat je die gebruikt en het voordeel is dat je 2 salvo's op je doel kunt gooien, en 10sec later nog 2. Ontwijken ze de 1e set dan komt de 2e vaak als een nare verassing. Bovendien triggert smoke vaak het gebruik van radar/hydro. Als je gewoon je goede concealment gebruikt (Yugumo full spec is 5,5km) om dichtbij te komen dan is er vaak geen aanleiding voor het gebruik van radar. Daardoor kun je schepen "besluipen" 16 torps die kant op gooien en maken dat je weg komt.

vaak gezien dat mn torps gespot worden, baltimore/des moines gooit er radar uit en jij zit al weer veilig op 8,5/9km afstand waardoor je maar een paar seconden in hun radar range zit (:

• Joe_P
Zo te zien (en wel te verwachten) zijn de nieuwe Pan Asia destroyers vooral schepen die van andere landen zijn overgenomen. Wel leuk dat er eindelijk een schip in zit dat van de Nederlandse marine is geweest. De T7 Gadjah Madah was voor overname door Indonesië de HNLMS Tjerk Hiddes (NL had het schip daarvoor overgenomen van de Britten).

T1: Cheng An (China/Taiwan)
T2: Lon Jiang (China/Taiwan)
T3: Phra Ruang (Thailand), ex-Brits (HMS Radiant)
T4: Shen Yang (China/Taiwan), ex-Japan (IJN Namikaze)
T5: Jian Wei (China/Taiwan)
T6: Fu Shun (China), ex-Russisch (Rezkiy)
T7: Gadjah Mada (Indonesië), ex-Brits (HMS Nonpareil) en Nederlands (HNLMS Tjerk Hiddes)
T8: Hsien Yang (China/Taiwan), ex-USA (USS Macomb) en ex-Japan (IJN Hatakaze)
T9: Chung Mu (Zuid-Korea), ex-USA (USS Erben)
T10: Hsiang Yang (China/Taiwan), ex-USA (USS Brush)

[ Voor 7% gewijzigd door Joe_P op 08-08-2017 13:53 ]

• Sissors
  • Niet online
Louwke schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:12:
Benson is de eerste boot waar je mee kunt stealth torpen in de US lijn. Echter deze zijn zo ontzettend traag! Scheelt de Fletcher heeft de beste torps die je kunt wensen.
Dat is de Mahan. Met torpedo upgrade hebben die net als de Benson 9.2km range. Benson heeft wel stuk betere stealth, maar Mahan is ook weer niet zo slecht dat 9.2km niet afdoende is ;).

Maar Mahan heeft 3x4 torpedos (die niet allemaal aan beide kanten kunnen schieten) met 87 seconde reload, terwijl Benson 2x5 met 122 seconde reload heeft. Wel meer schade, maar nog steeds merk ik dat ik de Benson veel meer als gunboat speel dan Mahan, omdat Mahan simpelweg veel meer torpedos kan afschieten in een tijdsperiode.

Maar verder is het dus inderdaad primair gewoon ervaring op doen (was ik al beetje bang voor, is meestal het geval :P). En hoe dichter bij je komt hoe beter het gaat, wat in het voorbeeld van de Mahan inderdaad wel lastig is, omdat die slechte detection heeft. Maar bij IJN (en de Benson) beter is.

• Joe_P
0.6.9 komt donderdag

Belangrijke items:
- Legendary commanders (start met Yamamoto)
- ARP en Dragon captains kunnen nu op Japanse schepen worden gebruikt en andersom
- Smoke timers voor iedereen die in een rookgordijn ligt
- Begin met implementatie van DX11

Er is ook aangekondigd dat er donderdag een aantal missies komen die je voor zouden moeten bereiden op de komst van de Britse BBs. Ik ben benieuwd wat ze daarvoor hebben bedacht.

• PcDealer
Sissors schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:58:
Gisteren de Fletches geunlocked om te kijken of die ook met korting te koop was, niet dus :(. (Ja ik had het ook gewoon kunnen nazoeken, maar moest nog twee potjes voor genoeg XP). Dus die laat ik nog even zitten, ik ben weer blut als ik die koop + compleet outfit.
Je kunt gewoon in de Tech Tree zien welke schepen met korting te koop zijn. Uit mijn hoofd de tiers V-VII I:
https://worldofwarships.eu/en/news/premshop/happy-berth-day/
Iemand trouwens nog tips om met IJN DDs daadwerkelijk torpedos te raken, behalve ervaring hoe je het beste kan mikken?
Louwke schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:12:
Tips qua torpen is lastig. Volg je target een tijdje kijk wat hij doet. Probeer dan te voorspellen wat zijn bewegingen zijn. Ook als je kijkt naar je vorige torpedo salvo's wat deed hij om ze ontwijken? Dan kun je een hem dwingen met een van de 2 launchers die beweging weer te maken en je 2e launcher ervoor zorgen dat die dus net in de lijn vallen van die beweging. Lastig uitleggen, maar komt toch vaak aan op wat ervaring en soms domme pech of geluk!
Niet meteen al je torps afvuren. Wat ik probeer te doen is een salvo geven, iets wachten en anticiperen op een draai. Kijk ook voordat je vuurt ingezoomd of het schip rechtuit vaart of nog draait. Is ie constant aan het vuren op een schip? Mooie target! Vuur torps iets voor de recommended, wachten en iets er achter (voor als de vijand draait).
GLR89 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:28:
Wat Louwke hierboven aanhaalt inderdaad. Ervaring is het beste woord. Zelf ook vaak zat problemen om doelen te raken, maar als je ze raakt met IJN torps doen ze gewoon ontzettend veel pijn.

Verder gebuik ik op de Shiratsuyu en Yugumo de "torpedo reload booster" als consumable ipv "smoke". Mensen verwachten minder snel dat je die gebruikt en het voordeel is dat je 2 salvo's op je doel kunt gooien, en 10sec later nog 2.
5 en 8 seconden: http://wiki.wargaming.net...es#Torpedo_Reload_Booster

• Sissors
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:19:
[...]
Je kunt gewoon in de Tech Tree zien welke schepen met korting te koop zijn. Uit mijn hoofd de tiers V-VII I:
https://worldofwarships.eu/en/news/premshop/happy-berth-day/
Klopt, ik dacht dat hij alleen degene liet zien waar ik de XP voor had om te kopen, maar dat was een foute aanname van mij. Ach, twee potjes spelen die ik toch wel zou spelen overleef ik ook nog wel ;).

• Louwke
En er komt een Japanse premium battleship aan op hogere tier, op tier 8 waarschijnlijk. Een verbeterde Amagi, de Kii.

https://www.reddit.com/r/...p_teased_by_wows_asia_fb/

• PcDealer
Sissors schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:55:
[...]

Klopt, ik dacht dat hij alleen degene liet zien waar ik de XP voor had om te kopen, maar dat was een foute aanname van mij. Ach, twee potjes spelen die ik toch wel zou spelen overleef ik ook nog wel ;).
Qua credits (85M staan), kan ik er genoeg kopen, maar nog niet unlocked. En die 700.000 Free XP bewaar ik voor Missouri :)

Wel een stuk of drie schepen gekocht omdat ik toch nog genoeg slots over had. Nu nog zo'n 20.

• Louwke
56 schepen waarvan 2 ivm Dunkirk en nog 15 slots over.. :)

• Louwke
Oh en geen weekly missions deze maand maar een Monthly reeks in verband met de RN BB lijn. Je kunt 3 Flags winnen waar mee je dus de eerste 3 RN BB's unlocked. Best aardig als je het mij vraagt.
Captains,

As you are no doubt aware, a new branch of British Battleships is coming to World of Warships. To celebrate, we've got something special for you—not one, not two, but three weeks chock-full of missions for Tier IV+ vessels. As a special reward, you will also be able to unlock special blueprint Commemorative flags for some of the new British Battleships, allowing you to unlock the ships and get them without spending any XP or Credits!

The following blueprints will be available to earn in the missions:
•Earning one blueprint unlocks the Tier III Bellerophon
•Earning two blueprints unlocks the Tier IV Orion
•Earning all three blueprints unlocks the Tier V Iron Duke

All missions can be done in Random battles, Cooperative battles, Ranked battles in any Tier IV+ ship (once per account). Missions can be done in more then one battle unless stated otherwise anrd are again "complete previous stage first" mission chains.

10 - 17 August: Battle Missions Week 1:

Ships and Tea I:
•Deal a total of 250,000 damage over any number of battles
•Reward: 1 Credits Container, 1 Consumable Container, 1 Signal Flag Container

Ships and Tea II:
•Hit enemy citadels at least 10 times
•Rewards: 10 x India Delta Signal Flags, 10 x India Yankee Signal Flags

Ships and Tea III:
•Deal 50,000 damage to enemy battleships with ship's torpedoes
•Set enemy battleships on fire 10 times
•Rewards: Blueprint I Commemorative Flag, 10 x Damage Control Party II, 10 x Repair Party II

Ships and Tea IV:
•Destroy 10 enemy ships
•Rewards: 10 x India Delta Signal Flags, 10 x November Foxtrot Signal Flags

Ships and Tea V:
•Deal 100,000 damage to enemy ships
•Destroy 2 enemy ships
•Reward: 1,000,000 Credits

Final Reward: 3 x Lucky Loot Boxes

17 - 24 August: Battle Missions Week 2:

Ships and Tea I:
•Win 5 battles
•Reward: 1 x Main Battery Modification 2

Ships and Tea II:
•Destroy 5 cruisers over any number of battles
•Rewards: 1 x Main Battery Modification 2

Ships and Tea III:

In one Battle:
•Destroy at least one enemy Destroyer
•Win the battle
•Rewards: Blueprint II Commemorative Flag, 1 Credits Container, 1 Consumables Container, 1 Signals Container

Ships and Tea IV:

In one Battle:
•Be among the top 3 players on your team by base XP earned

•Deal 30,000 damage to enemy battleships by setting them on fire

•Rewards: 1 x Damage Control Modification 1

Ships and Tea V:

In one Battle:
•Deal 150,000 damage to enemy ships
•Survive and win the battle
•Reward: 1 x Damage Control Modification 2, 20 x India Delta Signal Flags

Final Reward: 1 Day Premium Account

24 - 31 August: Battle Missions Week 3:

Ships and Tea I:
•Destroy 5 battleships
•Reward: 5 x Red Dragon Signal Flags

Ships and Tea II:
•Earn 500 ribbons
•Rewards: 10 x Type 5 Camouflage

Ships and Tea III:

In one Battle:
•Be among the top 2 players on your team by base XP earned
•Rewards: Blueprint III Commemorative Flag, 5 x Type 6 Camouflage

Ships and Tea IV:

In one Battle:
•Deal 140,000 damage to enemy ships
•Survive the battle
•Rewards: 10 x Damage Control Party II, 10 x Repair Party II

Ships and Tea V:

In one Battle:
•Be the top player on your team by experience earned
•Survive the battle
•Reward: 10 x Sparks of Victory camouflage

Final Reward: 5 x Wyvern Signal Flags

• SpamLame
Louwke schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:31:
Oh en geen weekly missions deze maand maar een Monthly reeks in verband met de RN BB lijn. Je kunt 3 Flags winnen waar mee je dus de eerste 3 RN BB's unlocked. Best aardig als je het mij vraagt.

[...]
Het zijn wel weeklies alleen is het thema RN BBs, ie per week max 1 blueprint kunnen winnen
Zeker aardig aangezien je al na de derde submissie die blueprint flag krijgt.
Hoef je dus niet alle 5 de submissies te doen, zodat de meeste spelers dit wel moeten kunnen halen (los van vakanties etc)

• GLR89
Je kunt ze dus "verdienen" door missies, maar komen ze ook gelijktijdig uit als lijn zodat je ze zoals elke lijn kunt grinden? Indien mogelijk lijkt de laatste variant me sneller.
Pagina: 1 ... 75 ... 129 Laatste