Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17
Zertaxka schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:32:
Is de Duca de moeite waard ? Is het een degelijke cruiser voor ranked ?
Het is een bewegelijkere slankere Cleveland in mijn ogen maar dan met (12 km) torps.
Zie ook http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Duca_d%27Aosta

LinkedIn WoT Cash Converter

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 17:27
Maar voor ranked...als je al een getrainde cmdr hebt mss, maar als ie op 0 begint weet ik niet of je jezelf en je team een plezier doet

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:49
SpamLame schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:52:
[...]

PT068 loopt nog tm vandaag en dan donderdag releasen....
Dunkirk lijkt te beginnen op de 17e in de VS. Al met al voor ons dus op de 20e?

Anyhow de laatste keer eindigde de testserver op Maandag en kregen we de patch op Donderdag ;)

Untappd: Louwke80

• SpamLame
Louwke schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:18:
[...]

Dunkirk lijkt te beginnen op de 17e in de VS. Al met al voor ons dus op de 20e?

Anyhow de laatste keer eindigde de testserver op Maandag en kregen we de patch op Donderdag ;)
WG u so silly.

Zou dus kunnen, we zien het wel.

• SpamLame
Prinz Eugen on sale

In ander nieuws, ik heb de Smith binnen.
Gister aan begonnen wat aardig goed ging, zojuist afgemaakt met subpar resultaten, owell.

@GLR89 ik vind de V-25 leuker worden, meestal intense gameplay, ik snap je keuze wel voor "als-het-niet-meer-gaat-schip"

[ Voor 107% gewijzigd door SpamLame op 11-07-2017 10:05 ]

• Louwke
Is een beetje wat de pz1c was of is in WoT.

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 16:21
SpamLame schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:05:
Prinz Eugen on sale Nee laat maar. wacht wel op iets leukers

In ander nieuws, ik heb de Smith binnen. Ik ook ik ook 8)
Gister aan begonnen wat aardig goed ging, zojuist afgemaakt met subpar resultaten, owell.

@GLR89 ik vind de V-25 leuker worden, meestal intense gameplay, ik snap je keuze wel voor "als-het-niet-meer-gaat-schip" Je moet hem alleen niet spelen als je half lam bent want tis wel een intense speelstijl met dit bootje. Wel leuk als afwisseling

• SpamLame
auroortje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:52:
Je moet hem alleen niet spelen als je half lam bent want tis wel een intense speelstijl met dit bootje. Wel leuk als afwisseling
Ow ging gister aardig goed vond ik, maar ja was dan ook half lam dan gaan de dingen al gauw goed ;)

• PcDealer
V-25/Mikasa division ftw :p

• SpamLame
Howto Operation Dynamo volgens Jingles

Lijkt me 7 div tijd.

• Louwke
Dunkirk lijkt een leuke Operation te gaan worden inderdaad. Benieuwd hoe het halen van de collectibels etc gaat lopen ook. En met name wanneer komt het! 20 Juni? Wanneer de film in de bioscoop komt?

• PcDealer
Louwke schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:29:
Dunkirk lijkt een leuke Operation te gaan worden inderdaad. Benieuwd hoe het halen van de collectibels etc gaat lopen ook.
Zoals bij Bismarck denk ik.
En met name wanneer komt het! 20 Juni juli? Wanneer de film in de bioscoop komt?
Denk het wel :
https://forum.worldofwarships.eu/topic/82585-july-calendar/
https://forum.worldofwars...vent/48-operation-dynamo/

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-11 18:15
Jep, de V-25 voelt af en toe wel een beetje als seal clubben wanneer je er een 10p cap opzet. Maar de fun factor is zo enorm hoog. Torps die je aan alle kanten eruit kunt gooien, mobiliteit van een speedboot, klein dus slecht te raken. Zeker in divisions een aanrader.

• PcDealer
https://worldofwarships.eu/en/news/special/steamy-sails/
Day 2: No naval-gazing, get it Belfast befoar it's knot available! (Belfast 50% off)
Day 3: Thunderbolt and lightning; Very, very frightening me...Blyskawica 50% off)

Day 5: Fresh Prinz of Savoy! (Prinz Eugen 30% off)
Day 6: Send the enemy to the bottom of Atlantis Atlanta (Atlanta 30% off)
Day 7: One Atago "tago" please! (Atago 30% off)

Day 9: For the rudderland! (Mikhail Kutuzov 30% off)
Day 10- :The Finale: I can’t think of any more ship puns. Canoe? (Tirpitz 30% off)

PcDealer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:11:
[...]

20ste container een Super Container!
7de container een Super Container!
1.000 Doubloons
Verder 1500 Free XP en signalen.
Free XP: 624.797

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 16-07-2017 21:27 ]

• SpamLame
Atlanta in de Summer Sale.

• SpamLame
....

Kennelijk niet deze donderdag.

Want dan is 0671 aan de beurt, daarnaast loopt PT068r2 tot 17/7

• SpamLame
Atago in de Summer Sale

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-10 20:34
Louwke schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:29:
Dunkirk lijkt een leuke Operation te gaan worden inderdaad. Benieuwd hoe het halen van de collectibels etc gaat lopen ook. En met name wanneer komt het! 20 Juni? Wanneer de film in de bioscoop komt?
Ik heb 'm in de PT gespeeld en hij is wel leuk ja. Je gebruikt speciale RN en Franse DD's ervoor dus je kan niet met normale schepen spelen.

Ik vraag me alleen af hoe lang die missie leuk lijkt. Bij de Bismarck collectables kon je gewoon in random dingen verzamelen, maar als je nu alleen dingen krijgt via die missie wordt het misschien snel saai.
GLR89 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:43:
[...]
tip als je dus doubloons will kopen voor weinig en je de saipan al hebt. voor €17 krijg je 9500 doubloons. Normale prijs voor doubloons zou ~€34 zijn.
Handige truc, ik heb 'm zelf uitgevoerd met de Belfast. Voor 23 euro een hoop doubloons, 30 dagen premium én 3x xp missies voor de Belfast die ik al had.

Het schijnt zelfs handiger te zijn om een paar keer T7 schepen te kopen die je al hebt dan een T8 schip in de sale te kopen. Op de T7 schepen zit namelijk 50% korting en op de T8 schepen maar 30%. Je krijgt dan alleen niet de x3 missies bij dat schip.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• SpamLame
Joe_P schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Het schijnt zelfs handiger te zijn om een paar keer T7 schepen te kopen die je al hebt dan een T8 schip in de sale te kopen. Op de T7 schepen zit namelijk 50% korting en op de T8 schepen maar 30%. Je krijgt dan alleen niet de x3 missies bij dat schip.
Als je doubloons nodig hebt absoluut. Persoonlijk doe ik dat dan niet, uiteindelijk vind ik het wel een boel geld ondanks de korting
Ik heb (tot nu) alleen de ;
-Duca gekocht want een 10tje
-Belfast gekocht want OP

• PcDealer
Joe_P schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Tenzij je een VIII schip wilt :)

• SpamLame
PcDealer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Als je die nog niet had ja, maar Joe_P bedoelt op het krijgen van doubloons voor een schip dat je al hebt.
Dan is een T7 (of 6) de beter keuze want 50% korting

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11 21:49
[...]

Het volgende voorbeeld:

Gisteren heb ik de Atlanta nogmaals gekocht en had 9000 doubloons voor €16,75 (ik wil de gewoon de doubloons hebben en wacht tot een half jaartje premium in de aanbieding;)). Mocht ik bijvoorbeeld de Atago willen (die vandaag in de sale is), dan zou ik nog eens 1700 doubloons er bij moeten kopen, €6,97.
De totale kosten voor mij (met de conditie dat ik de Atlanta al had) zouden dus uitkomen op €23,72.

Wat kost de Atago vandaag: €27,40 (tel uit je gigantische winst :o ). Je zou nog voordeliger kunnen uitkomen als je bijvoorbeeld al de Duca d'aosta had en die nogmaals kocht en dezelfde truck met de Belfast of Atlanta uithaalde om de Atago vandaag te kopen.

PS: Op reddit stond dat zondag een supersale is. Wellicht dat ze dan een heel pakket aan schepen in 1 keer verkopen, maar ja. Dat is helemaal gokken :D

[ Voor 10% gewijzigd door pkregting op 13-07-2017 14:23 ]

• PcDealer
Waar is die Duca te koop? Ik zie het niet in de Premium Shop.

• SpamLame
PcDealer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:36:
Waar is die Duca te koop? Ik zie het niet in de Premium Shop.
Die was dacht ik als eerste 10 juli in de summer sale, helaasch dus tenzij ze nog terugkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door SpamLame op 13-07-2017 15:22 ]

• Joe_P
[...]

Eeeh ja, ik wilde dus zeggen dat je die dan met je 50% korting doubloons kan kopen. :9 Het zal inderdaad niet zoveel schelen, maar elke winst is mooi meegenomen.

Overigens zou ik met de huidige MM niet zo snel een T8 premium kopen, maar dat is een andere discussie.

Die 3x xp missies zijn trouwens wel lekker voor m'n Belfast. Met wat andere vlaggen haal ik regelmatig 25k commander xp per game. Ik ben al aardig ver met het sparen voor wanneer de Britse BBs uitkomen. Die hebben overigens in de laatste patch weer wat wijzigingen gekregen:

Tier VII – Nelson
Main Battery Sigma changed from 2.0σ to 1.9σ

Jammer, maar niet héél schokkend.

Tier IX – Lion
Hydroacousting Search I and II replaced by Surveillance Radar I and II

Nog meer radar dus op T9... Ach, Khaba doesn't care. 8)

Tier X – Conqueror
Tonnage changed from 60,769 to 60,679
Turning Radius changed from 950 to 940
Visibility Coefficient changed from 35 to 32.38
Surface Detectability Range changed from 19.08 to 14.76

Wat een insane lage detectability. Dat is 1.3 km minder dan een Hindenburg en maar 0.8 km meer dan een Des Moines... :X

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SpamLame schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:15:
[...]

Kennelijk zien spelers die feedback hebben gegeven dat anders.
Maar je kan die special mods ook verkopen voor 625K elk.
Ok minder dan de 5/10M in de SCs, maar nog altijd meer dan 0.
ICM de credits containers en/of wat premium tijd en/of schepen moet je toch een aardig inkomen kunnen opbouwen.
Gisteren mooi een 5M SC gehad, ik was blij :P.

Nu een Benson kunnen kopen en outfitten. Imo redelijk vergelijkbaar vooralsnog met een Mahan, met als grootste pre zijn veel betere detection radius. Al wordt dat weer teniet gedaan tot op zekere hoogte doordat des te hoger tier je komt, des te meer radars er zijn en detection radius een stuk minder relevant is.

Verwijderd

Wat WG doet met Conqueror, getuigt ervan dat ze geen enkele visie hebben. Van hoogste detectability naar zowat laagste detectability. - ????

Meer radar voor battleships? Nee dank je de koekoek. Alsof BB's nog hulp nodig hebben van welke klasse dan ook, ze kunnen alles, met de langste range, hoogste dmg, beste armor, etc.

Slechte keuzes voor het spel. DD's en cruisers zijn al de pispaaltjes van World of Battleships, en dat wordt alleen maar erger.

• GLR89
Ze slaan inderdaad door met buffen nerfen etc etc.
EerGisteren weer een mooie mogen meemaken in de NC dd op 17km afstand, AP salvo (want doet net zo veel damage als HE wat nergens op slaat imho) en gewoon met 5 van de 9 shells weten te raken waaronder 1 normal pen. Dd had in 1 klap 13k hp minder... dit slaat toch gewoon nergens op, het volgende salvo op een cruiser 9km verderop weet gewoon allemaal te missen.... jup jup te idioot voor woorden

• PcDealer
Ik had in Ranked met een ap salvo een detonation veroorzaakt bij de Leander met mijn Cleveland, zo dacht ik. Bleken twee citadels te zijn, dood :)

• Sissors
  • Niet online
Dat blijft toch een beetje een probleem, er is nogal een stuk dom geluk/pech wat de uitkomst bepaald.

• PcDealer
Sissors schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:07:
Dat blijft toch een beetje een probleem, er is nogal een stuk dom geluk/pech wat de uitkomst bepaald.
Nou, een broadside Leander vraagt er gewoon om. Als ik broadside in smoke lig, moet ik niet raar opkijken als er torps mijn richting opkomen en er zeker 1 raak is (afhankelijk van de spread).

• Sissors
  • Niet online
Oh het is zeker niet alleen geluk. Maar in zijn algemeenheid heb je ook niet de citadel hits gekregen omdat je erop mikte. En hoewel het wel je eigen schuld vaak is als je door torpedos in smoke wordt geraakt (of iig een risico dat je nam), voor degene die de torpedos afschiet is het wel puur geluk of ze al dan niet raken.

Potje net gewonnen waar ik enige verdediger was, met 800HP tegen 2 cruisers en een battleship. En nog 3 battleships van ons die ergens halverwege aan het dobberen waren en weinig zinvols deden zonder tegenstanders daar (ze hadden al lang in zone van vijand kunnen zijn volgens mij). Eén cruiser ging onze zone cappen, netjes in een rechte lijn en een torpedo van mij verloste hem uit zijn lijden. Helaas kon ik toen me nergens meer verbergen, ook omdat mijn smoke niet heel zinvol was zonder iemand in de buurt om te spotten. Ik werd vernietigd, ze gingen de zone nog een keer cappen, en uiteindelijk was de tijd voorbij met een 95% gecapte zone in een standaard game :P.

[ Voor 51% gewijzigd door Sissors op 13-07-2017 22:44 ]

• SpamLame
Dunkerque on summer sale.

• Joe_P
Als je die al hebt is dat dus 5200 doubloons voor € 10,30. Niet slecht. :*)

Hoe is jullie ervaring in ranked? Ik heb af een toe een goede streak en dan weer een hoop pech potjes achter elkaar. De hoeveelheid teamplay verschilt ook heel erg tussen potjes. Vaak bedoelen mensen het wel goed maar snappen ze gewoon niet dat wat ze doen niet handig is. Ik heb meerdere potjes verloren doordat mensen gingen pushen ondanks dat we een puntenvoorsprong hadden in een veilige positie. Als je dan wordt verweten dat je niet zo als een 'pussie' moet spelen dan vraag ik me wel eens af wat er in die hoofden om gaat.

• Sissors
  • Niet online
Meeste van mijn potjes zijn punten niet het doorslaggevende geweest. Uiteindelijk ben je 1 van de 7, en is dus het probleem dat je slechts beperkt invloed hebt op de uitkomst.
Gisteren één potje ranked gedaan, met interessante teams met 5 DDs, 1 cruiser, 1 BB. Compleet kansloos verloren, omdat nadat besloten was dat we gewoon allemaal naar middelste objective zouden gaan, 2 DDs en de cruiser besloten om ondanks vragen dat niet te doen, toch naar een ander objective gingen. En als dat nou 1 DD was, maar je hebt niet bepaald 2 DDs en een cruiser nodig om een veilig objective in te nemen.

• SpamLame
Joe_P schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:27:
Als je die al hebt is dat dus 5200 doubloons voor € 10,30. Niet slecht. :*)
Als die nodig hebt zeker niet, heb haar laten schieten.
Hoe is jullie ervaring in ranked? Ik heb af een toe een goede streak en dan weer een hoop pech potjes achter elkaar. De hoeveelheid teamplay verschilt ook heel erg tussen potjes. Vaak bedoelen mensen het wel goed maar snappen ze gewoon niet dat wat ze doen niet handig is. Ik heb meerdere potjes verloren doordat mensen gingen pushen ondanks dat we een puntenvoorsprong hadden in een veilige positie. Als je dan wordt verweten dat je niet zo als een 'pussie' moet spelen dan vraag ik me wel eens af wat er in die hoofden om gaat.
Speel geen ranked dit seizoen, want vakantie.

De teamplay heeft mss te maken met T6, wat een stuk toegankelijker is dan T7 of 8.
Iemand die dan gauw door de tiers is gelopen en weinig battles of weinig andere classes heeft gedaan, is wellicht niet bekend met de te hanteren speelstijl of hoe te counteren, ie play the objective cap, focus low HP ships (there is no killsteal in ranked), when in the lead play defensive, allow the other team to make the mistakes.

Gebrek aan communicatie kan ook een factor zijn, dus gebruik F3 F*, stem een plan af.

Nog een andere factor is dat TOP on losing team geen ster verliest, dit kan er voor een meer egoistische speelstijl zorgen. Want hoe eerder je dood gaat hoe groter de kans dat je een ster verliest.
Die mentaliteit maakt dat bv een BB zijn HP niet (echt) in wilt zetten of een DD die niet wilt smoken.

Maar goed, ik heb die frustratie dit seizoen gelukking niet ;)

• PcDealer
SpamLame schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Speel geen ranked dit seizoen, want vakantie.
Je speelt helemaal niet WoWs?

• Joe_P
[...]
Nog een andere factor is dat TOP on losing team geen ster verliest, dit kan er voor een meer egoistische speelstijl zorgen. Want hoe eerder je dood gaat hoe groter de kans dat je een ster verliest.
Die mentaliteit maakt dat bv een BB zijn HP niet (echt) in wilt zetten of een DD die niet wilt smoken.
[...]
Op zich vind ik het een goed systeem, maar helaas is de manier waarop xp wordt berekend / verdiend niet zo gelukkig. Als ik in mijn DD het hele team smoke, ga spotten maar zelf geen damage doet dan verdien ik (vrijwel) geen xp. Vaak zijn het de schepen die als laatste overblijven (lees: BBs die achterin blijven snipen) die de meeste xp verdienen, simpelweg omdat ze langer overleven en daardoor overall het meeste damage doen.

Welke schepen gebruiken de mensen die wel ranked spelen? Ik heb tot nu toe het meeste succes in de Shinonome. Dat is wel een goede allrounder DD.

• SpamLame
PcDealer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:30:
[...]

Je speelt helemaal niet WoWs?
O jawel tot gister ;) , PT, missies voor de Smith, maar geen Ranked want ik ga vandaag op vakantie voor 2 week. Ik heb alleen niet de tijd (denk ik) of wil niet de tijd spenderen om aan Ranked mee te doen.
Bijkomend voordeel is geen Ranked frustratie.

[...]

Op zich vind ik het een goed systeem, maar helaas is de manier waarop xp wordt berekend / verdiend niet zo gelukkig. Als ik in mijn DD het hele team smoke, ga spotten maar zelf geen damage doet dan verdien ik (vrijwel) geen xp. Vaak zijn het de schepen die als laatste overblijven (lees: BBs die achterin blijven snipen) die de meeste xp verdienen, simpelweg omdat ze langer overleven en daardoor overall het meeste damage doen.
Lees ik nu dat je het eigenlijk toch niet zo een goed systeem vind, omdat teamplay niet wordt beloont, maar de snippende BB (~egoistisch) wel ? ;)

• GLR89
Dit seizoen van Ranked voorgenomen te skippen. Puur door het gebrek aan inzicht bij >50% van de spelers op t6 in de r25-r5 bracket. Daarbovenop de door Joe_P aangehaalde punten dat teamplay niet beloont wordt, heb je dus een team bestaande uit ruk spelers en speel je niet egoistisch dan is het bedankt voor je moeite en succes met het terugverdienen van je ster. Smoken van friendlies kan er voor zorgen dat je de pot wint, maar verlies je nipt dan heb je veel moeite gedaan voor nop.
Al met al is ranked dus gewoon een aanfluiting door de manier van xp verdeling.

• auroortje
Summersale: Dunkerque in de aanbieding voor €10.30

Niet gezien dat onze @SpamLame hem er al op had gezet. Was nog niet wakker :Z

[ Voor 29% gewijzigd door auroortje op 14-07-2017 15:03 ]

• SpamLame
auroortje schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:01:
Summersale: Dunkerque in de aanbieding voor €10.30
SpamLame in "[MMO] World of Warships" Neem nog een koffie, ik trakteer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 14-07-2017 12:49 ]

• PcDealer
Net een Operation gedaan met de Dunkerque. Kom ik in een pot met nog twee. Win en ik way bovenaan met 158k dmg \o/

• SpamLame
Jeuj SC na 21 gewone, def fire mod 1, verder 3750FXP, 75K credits, signals & camo

Kutuzov in Summer Sales
@GLR89 GLR89 in "[MMO] World of Warships"
@auroortje auroortje in "[MMO] World of Warships"
Laat jullie verleiden en sla je slag.

[ Voor 124% gewijzigd door SpamLame op 15-07-2017 07:04 ]

• Louwke
@GLR89 heeft hem al niet kunnen weerstaan eerder deze week 😀

• SpamLame
Louwke schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 07:56:
@GLR89 heeft hem al niet kunnen weerstaan eerder deze week 😀
Whoops, nu ja Ron kan haar nog met korting kopen

• GLR89
Nou ik heb hem voor iets meer als €17 gekocht. 2e saipan leverde me 9500 doubloons op. Had er nog 2500 en de kutuzov is voor 10250 te koop. Dus heb hem
Zo met ~50% korting kunnen aanschaffen

• SpamLame
SummerSale >>> Derptits Derpitz Tirpitz

• auroortje
Vette pot met Belfast. Eindelijk teamwork.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/324120532314488834/335928856034803713/shot-17.07.16_01.36.18-0943.jpg

Die 1 miljoen kwam van de missie trouwens. ;)

@SpamLame Het is trouwens de laatste bundel. Want deze actie duurt tot de 18e.

[ Voor 28% gewijzigd door auroortje op 16-07-2017 11:27 ]

• SpamLame
auroortje schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:20:
Vette pot met Belfast. Eindelijk teamwork.
[afbeelding]

Die 1 miljoen kwam van de missie trouwens. ;)
Nice
@SpamLame Het is trouwens de laatste bundel. Want deze actie duurt tot de 18e.
Weet het, had liever iets anders gezien.
Nu is het een schip wat al zo vaak langs is gekomen.

• GLR89
Idd een bundel met wat t4-5s was leuker geweest

• Louwke
Jup beetje jammer als zijnde de ultieme pack als afsluiting die ze aangekondigd hebben. Had dan de Imperator Nikolai gedaan! Ik heb behoeft aan nog een OP battleship in de lage tiers!

• PcDealer
Nikolai ftw. Maar ook Arizona kan devastating zijn. Ligt er natuurlijk aan wat je lage tiers vindt :)

• Louwke
Heb een Albert maar mus een t4 Premium die leuk is! Ischizuchi is het net niet zeg maar

• PcDealer
Ik kon voor de buff prima overweg net Ishi :)

Verwijderd

Hey leuk zon Warships topic :D

Ik hoopte eerst ook stiekem op de Nikolai, maar toen ik zag dat tijdens de Summer Sales specifiek werd genoemd dat tier 8 30% korting krijgt, en tier 6 en 7 50% korting krijgen, heb ik de hoop laten varen. De Ark-en-saus blijft mijn go to tier 4 BB.

De actie loopt trouwens tot en met de 18e. Benieuwd wat morgen de laatste wordt.

• SpamLame
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:08:

De actie loopt trouwens tot en met de 18e. Benieuwd wat morgen de laatste wordt.
Dezelfde als vandaag alleen tot 0700cest, dan is de hele sale afgelopen

• PcDealer
https://worldofwarships.e...n/mine-your-own-business/
Main Objective: Safely evacuate at least 3,000 soldiers

You get a"Dunkirk" Medal achievement for accomplishing the Main Objective.
[q]Secondary Objectives:

• Safely evacuate at least 7,000 soldiers
• Destroy at least 25 torpedo boats
• Shoot down at least 8 enemy fighter squadrons
• Shoot down at least 80 bomber and torpedo squadrons
• Save at least 7 civilian ships
Evacuate the Troops!

But it is not just cargo you will be rescuing! A special evacuation area, known as the "Drowning Soldiers zone", appears on the site of a destroyed Allied ship on the map. The initial number of soldiers in it is the same as on the ship at the time of its destruction. Every few seconds, their number decreases until the moment an allied ship arrives to rescue them. If there is space on board, it will start the embarkation up to its limit. If there’s no space while it is at the point, the number of “drowning soldiers” simply doesn’t decrease. The zone disappears as soon as its counter goes down to zero.
Evacuate the Troops!

But it is not just cargo you will be rescuing! A special evacuation area, known as the "Drowning Soldiers zone", appears on the site of a destroyed Allied ship on the map. The initial number of soldiers in it is the same as on the ship at the time of its destruction. Every few seconds, their number decreases until the moment an allied ship arrives to rescue them. If there is space on board, it will start the embarkation up to its limit. If there’s no space while it is at the point, the number of “drowning soldiers” simply doesn’t decrease. The zone disappears as soon as its counter goes down to zero.
[q]Players who complete the collection will be rewarded with a commemorative flag, a special achievement, and their very own unique British Commander, "Jack Dunkirk", who comes with the following:

• Jack of All Trades: 10% to the reloading time of all installed consumables (by default 5%)
vExpert Marksman: +3 degrees to the rotation speed of the guns up to 139 mm, +1 degree to the rotation speed of the guns more than 139 mm calibre (by default +2/+0.7)
• Smoke Screen Expert: + 30% to the smoke screen radius (by default 20%)
• Jack Dunkirk is trained for the Tier I British Cruiser Black Swan
• The commander will have 10 free skill points to distribute how you see fit

• SpamLame
release bij v0.6.8
ik hoop voor mij dat dat volgende week donderdag 27 juli is, heb ik meer tijd om dat met de rest van de clan mee te doen (want vakantie).

• Louwke
Mij heb je Dion. Ik ben ik waarschijnlijk pas de 26e terug.

Verwijderd

SpamLame schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:54:
Dezelfde als vandaag alleen tot 0700cest, dan is de hele sale afgelopen
Ohh right. My bad, sorry. Dan kwam er niet veel bijzonders langs, helaas.

• SpamLame
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:36:
[...]

Ohh right. My bad, sorry. Dan kwam er niet veel bijzonders langs, helaas.
NP, zelf alleen de Duca & Belfast gekocht waarvan de Belfast toch redelijk bijzonder is, 50% voor een relatief OP schip.

• PcDealer
PcDealer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 01:43:
7de container een Super Container!
1.000 Doubloons
Verder 1500 Free XP en signalen.
Free XP: 624.797
10de container een Super Container!
50x Ocean Soul
1.500 Free XP, cammo en wat signalen
Free XP: 633.601
Nog 116.399 te gaan :)

Inmiddels ook de Hot Summer vlag binnen. Nu Try hard voor de laatste twee missies voor de 12-point Cleveland captain.

• Joe_P
SpamLame schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:58:
[...]

release bij v0.6.8
ik hoop voor mij dat dat volgende week donderdag 27 juli is, heb ik meer tijd om dat met de rest van de clan mee te doen (want vakantie).
0.6.8 komt komende donderdag!

De Dunkirk missie heb ik in PT al gespeeld, maar de collectie compleet maken is natuurlijk wel zo leuk (krijg je een speciale cammo voor de Dunkerque).

Verder een hoop kleine wijzigingen voor balans en performance / visuals. Helaas nog geen nieuws over de RN BB's.

• SpamLame
Joe_P schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:38:
[...]

0.6.8 komt komende donderdag!

De Dunkirk missie heb ik in PT al gespeeld, maar de collectie compleet maken is natuurlijk wel zo leuk (krijg je een speciale cammo voor de Dunkerque).

Verder een hoop kleine wijzigingen voor balans en performance / visuals. Helaas nog geen nieuws over de RN BB's.
Was er al bang voor, nou ja dan maar kijken in hoeverre ik de collectie compleet kan krijgen.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Ok ranked vandaag was shit, dd's die in hun eigen rook bleven schieten, bb's die snipen en nog geen cleveland kunnen raken op 8km van hen, en als toetje een CV die al zegt van in het begin dat hij slecht is.

Allemaal in R5->R1

• PcDealer
Bij mij ging het goed met de La G. Goede firestarter. Rank 10**.

• Sissors
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:26:
Ok ranked vandaag was shit, dd's die in hun eigen rook bleven schieten, bb's die snipen en nog geen cleveland kunnen raken op 8km van hen, en als toetje een CV die al zegt van in het begin dat hij slecht is.

Allemaal in R5->R1
Dat is het ergste? Valt weer mee. Als het uit komt probeer ik in een DD echt wel teamgenoten te smoken, maar als ik smoke moet gebruiken om niet opgeblazen te worden, dan ga ik daar ook lekker vanuit schieten.

Potje gezien niemand een objective voorstelde, stelde ik maar B voor. Affirmatives werden ontvangen, we gingen naar B. Na een minuut begon een BB te draaien: De laatste potjes waarbij een DD B had voorgesteld had hij verloren, dus hij ging naar A. En nog een andere idioot volgde hem. Oftewel verrassing, we verloren. Ergste, omdat hij zo lang overleefde is hij uiteindelijk ook nog boven aan geëindigd.

Drie schepen die een enkel objective aan de zijkant gaan innemen die weinig relevant was, waardoor wij outnumbered waren.

Een AFK cruiser en een cruiser die naar andere objective ging als de rest van het team, geen smoke had, en gewoon vol op de team van tegenstander suicide. Toen stonden we 2 cruisers achter zonder begonnen te zijn.

Potje daarna gewonnen, die daarna een afk DD geloof ik.

Medespelers die niet heel geweldig zijn, zijn wel het laatste waar ik me druk over maak in ranked. AFK en teamgenoten die bewust het verkloten zijn een groter probleem.

• GLR89
k995 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:26:

Allemaal in R5->R1
de rank zegt niets over hoe goed iemand is. Gisteren nog een fijne Benson die op iedereen zat te k&%*keren dat ze alles fout deden. waarna de mooie uitspraak door hem gedaan werd. "nou ik ben anders wel rank 1 en jij r15" heb even zn stats opgezocht en zag dat meneer dit seizoen r1 behaald had met een wr van 46% en een wtr van ~900 in 389 games. Kon hem nou niet bepaald goed noemen... :P

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Hallo,

sinds gisteren ook lid geworden van de GOT clan, en wat ik me eignelijk afvroeg is of je ranked kunt spelen met clan members?

• Louwke
Nee helaas nu je alleen in je eentje Ranked games starten. Wat je wel kunt proberen is aftellen en tegelijkertijd op join game drukken. Maar een garantie is dat niet.

• k995
Sissors schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:48:
[...]

Dat is het ergste? Valt weer mee. Als het uit komt probeer ik in een DD echt wel teamgenoten te smoken, maar als ik smoke moet gebruiken om niet opgeblazen te worden, dan ga ik daar ook lekker vanuit schieten.
De hele match, meestal dan nog met elkaar. Zodat er geen spotting was en iedereen langs alle kanten torpedo's naar zich kreeg.
Potje gezien niemand een objective voorstelde, stelde ik maar B voor. Affirmatives werden ontvangen, we gingen naar B. Na een minuut begon een BB te draaien: De laatste potjes waarbij een DD B had voorgesteld had hij verloren, dus hij ging naar A. En nog een andere idioot volgde hem. Oftewel verrassing, we verloren. Ergste, omdat hij zo lang overleefde is hij uiteindelijk ook nog boven aan geëindigd.

Drie schepen die een enkel objective aan de zijkant gaan innemen die weinig relevant was, waardoor wij outnumbered waren.
Idd komt ook vaakvoor ik waarschuw altijd "dont split up" "survive" meestal natuurlijk zijn dat de eerste die sterven en maar zagen van geen support , duh andere kant van de map.
Medespelers die niet heel geweldig zijn, zijn wel het laatste waar ik me druk over maak in ranked. AFK en teamgenoten die bewust het verkloten zijn een groter probleem.
Ben ik nog niet tegengekomen.

Echter als je CV zelf zegt dat hij slecht is en de andere gewoon goed dan is een potje wat je normaal makkelijk won plots bijna onmogelijk.

CV deed amper iets (fighters bij elkaar zodat die makkelijk gestrafed kunnen worden bijvoorbeeld) en stierf na een minuut of 7. De match was nog spanned tot up het hele einde waar het iets van 990 vs 1000 was .

Sorry dan verpest je voor de rest zelf al doe je je best.

Gelukkig dat ik van de 5 wedstrijden die zo waren gisteren ik er 3 eerstes was anders kan ik mee voorstellen dat je zoals sommige het opgeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door k995 op 19-07-2017 13:34 ]

Verwijderd

Haat-liefde verhouding met ranked dit seizoen. Tussen 15-11 enorm veel prutsteams gezien, ben daarom van de Arizona afgestapt en volledig Anshan gegaan. Kan nu redelijk het verschil maken kruip omhoog. Dunkerque waar ik mee begon, een van mijn favoriete BB's met 60+% winrate, bleek volledig ongeschikt voor ranked, in ieder geval in mijn handen. Zie ook geen enkele Dunk meer die potten kan breken, 100% liability voor het team.

De Anshan heeft mijn DD interesse weer volledig opgeleefd, dat als BB main. :). Kijken waar het schip strandt dit seizoen.
,

• GLR89
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:21:

De Anshan heeft mijn DD interesse weer volledig opgeleefd, dat als BB main. :). Kijken waar het schip strandt dit seizoen.
,
met BBs begonnen, daarna vol op de DDs gestort, en uiteindelijk met veel liefde de CA/CLs omarmd. CV's vond ik altijd al leuk, maar met de huidige alles heeft AA gameplay is er geen drol aan. Cruisers blijven mijn nr1 DDs staan samen met de BBs op 2

• Louwke
Grappig ik ben begonnen met Cruisers en toen zelfs nog de meest squishy lijn ook nog eens de German lijn. Heeft me wel geleerd om te gaan qua broadside geven, man die dingen aten citadels.
Daarna juist de BB echter die beviel minder goed. Daarna de DD want die weken me zo lastig op het begin. Nu bevallen de cruisers het best met kort daarachter de DD.
Cv kan ik nog steeds niet bekoren. Te veel klikken en squads micromanagen. Welicht is de US lijn met AP bombs dadelijk wat voor me.

On other news:
https://sea-group.org/?p=3216&lang=en

RN BB change. Nelson is nu een Premium geworden. En alle schepen zijn cruisers geworden. Oftewel kies ik Defensive AA of kies ik Radar....

[ Voor 17% gewijzigd door Louwke op 20-07-2017 07:30 ]

• Joe_P
Louwke schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:15:
[...]
RN BB change. Nelson is nu een Premium geworden. ..
Nooooooooooooooo... :'(

Alhoewel, om de bekende VOC kapitein Johannes Cruijffszoon te quoten, elk nadeel heb z'n voordeel. Het kost me wat extra knaken, maar dan kan ik wel de Nelson gebruiken als captain trainer. Ook hoef ik dan geen aparte captain te levellen voor de Nelson, maar kan ik gewoon m'n beste RN captain gebruiken. Nu maar hopen dat het schip (net als de Belfast) een beetje z'n geld waard is.

Verwijderd

WG is volgens geruchten aan het prutsen met een nieuwe smoke-mechanic, waarbij smoke verdwijnt als je er vanuit schiet... mogelijk dus dat de hoogtijdagen van de Belfast al voorbij zijn. Oftewel nog een nerf voor DD's, dat was inderdaad hard nodig. :/

• PcDealer
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:18:
WG is volgens geruchten aan het prutsen met een nieuwe smoke-mechanic, waarbij smoke verdwijnt als je er vanuit schiet... mogelijk dus dat de hoogtijdagen van de Belfast al voorbij zijn. Oftewel nog een nerf voor DD's, dat was inderdaad hard nodig. :/
Misschien moet je de link hiervoor van @Louwke eens doornemen.

• SpamLame
Ergens wel logisch dat rook verdwijnt als je er vanuit/doorheen schiet.
Moet je dus je gameplay aanpassen, verder dan 630m van rook liggen , hopelijk nog steeds concealt ook na vuren, om zo lang mogelijk er gebruik van te kunnen maken.
Of het een handige mecanic is.....

• Sissors
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd hoeveel het nu uiteindelijk uitmaakt voor DDs. Volgens mij valt het mee, en zullen het vooral de cruisers zijn die er last van gaan hebben. En natuurlijk als je netjes je team helpt als DD, dan zal smoke snel voorbij zijn als er veel in liggen.

Operation ben ik nog niet verder dan twee sterren gekomen. Al die andere schepen in leven houden is lastig, net als genoeg vliegtuigen neerschieten. Helpt dan niet dat er elk potje wel gemiddeld een medespeler het mijnenveld in gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door Sissors op 20-07-2017 22:12 ]

• SpamLame
Sissors schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:11:
Ik ben wel benieuwd hoeveel het nu uiteindelijk uitmaakt voor DDs. Volgens mij valt het mee, en zullen het vooral de cruisers zijn die er last van gaan hebben. En natuurlijk als je netjes je team helpt als DD, dan zal smoke snel voorbij zijn als er veel in liggen.
als ze alleen liggen is er niks aan de hand natuurlijk ;)
Operation ben ik nog niet verder dan twee sterren gekomen. Al die andere schepen in leven houden is lastig, net als genoeg vliegtuigen neerschieten. Helpt dan niet dat er elk potje wel gemiddeld een medespeler het mijnenveld in gaat.
Je hebt het toch niet over de bot (Stark dacht ik) die dat in de eerste minuten doet?

• PcDealer
Iedereen erop hameren om samen te blijven en de dichtstbijzijnde vliegtuigen te focussen en uit het rode gebied te blijven. Sinds ik dat door heb alleen maar gewonnen.

• Sissors
  • Niet online
SpamLame schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:12:
[...]
als ze alleen liggen is er niks aan de hand natuurlijk ;)
Mwah met die getallen schiet een BB zo ongeveer in één salvo de rook weg, dan doet het ook niet veel om eentje te smoken (tenzij het hem net in staat stelt te repareren).
[...]

Je hebt het toch niet over de bot (Stark dacht ik) die dat in de eerste minuten doet?
Nop, gewoon de menselijke medespelers. Heb nog geen potje gedaan waarbij er niemand door mijnen is gedood. En ik probeer ze eraan te helpen herinneren, maar dat lijkt niet heel veel te helpen. Net als die operatie waarbij je haven moet verdedigen, ook altijd gevraagd aan mensen om niet te ver vooruit te gaan. Alsnog elk potje was er minstens één iemand die veel te ver vooruit ging.

• SpamLame
Moet zeggen dat het nivo in Dynamo op de Test server beter is dan op de Public, na even 2 potje gespeeld.
Zie het dan ook somber in voor het halen van de missie

Verwijderd

Sissors schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:11:
Waarom de smoke meta op deze manier proberen op te lossen, waarbij DD's uiteindelijk het meest worden geraakt in hun gameplay: battleships kunnen het wel hebben als de smoke verdwijnt, DD's raken EN hun stealth kwijt (die al hard geraakt was na de stealthfiring nerf) EN een van de belangrijkste manieren om het team te supporten.

DD's gaan nu dus alleen nog smoken voor hunzelf, nog minder teamplay dus. De Royal Navy cruiser line kun je nu ook afschrijven, smoke was het enige wast die squishy schepen in leven hield. Geweldig resultaat dus van WG hersenloze buff/nerf tactiek. Geen goed woord voor over.

• GLR89
Een nog groter probleem zal voor RN cruisers komen in de vorm van idioten die ongepland je smoke vernaggelen. Nu al regelmatig in mn minotaur uit de smoke gedrukt door een halve zool die moeite heeft uit zn tunnel visie te komen. Als zo'n portret langs je smoke vaart en net op dat moment vuurt ben je dus de helft van je smoke kwijt zonder daar zelf invloed op te hebben... Ik voel een hele hoop zure RN Cruiser spelers opstaan. Lekker bezig WG

• k995
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oEXt20DQGSW0dt2DJYZb7L4n/full.jpg

231 battles, 52% WR(120) 16% eerste van het verliezende team (37) .
Gemiddeld een 10 battles per dag.

Met mxstat de data van al die gevechten eens aan het bekijken(ja beroepsmisvorming).

• Louwke
Grats goed bezig!

• Eve182
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 15:18
Net in Ranked een Kraken, Dreadnaught en High Caliber (in één match), en nog niet de hoogste exp score van je team halen. Mmmh.
New Mexico werkt voor mij het beste in ranked.

• Joe_P
Gefeliciteerd!

Ik ben een beetje klaar met ranked eigenlijk. De afgelopen dagen een beetje tussen rank 5 en 7 gejojo'd en het wordt iets te frustrerend. Er zijn een aantal fouten die zo vaak terug komen en het is af en toe teveel afhankelijk van geluk of je wint. De invloed van RNG lijkt ook wel een stuk hoger dan randoms. Één lucky salvo of torpedo op een DD en je kunt de win al bijna weggooien. Dan speel ik toch liever met m'n T10 schepen in randoms, daar kun je tenminste een beetje mee carrien.
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:18:
Het idee is denk ik juist om te voorkomen dat BBs vanuit rook kunnen blijven schieten. De hoeveelheid tijd die van een smokescreen verdwijnt na schieten is afhankelijk van het kaliber van de guns. Bij een BB gaat dat dus een stuk sneller dan voor een DD. Helaas betekent dat wel dat je inderdaad teamplay nog meer ondermijnt, al was dat al redelijk zo omdat je geen bonus krijgt voor het smoken van teamgenoten.

Ik denk in ieder geval niet dat het de statische gameplay van de hogere tiers gaat veranderen (iets wat WG heel graag zou willen bereiken). Men zal nog minder geneigd zijn te pushen of tanken omdat ze weten dat ze niet gered kunnen worden door een smokescreen. Afwachten dus maar of ze het echt gaan doorvoeren.

[ Voor 51% gewijzigd door Joe_P op 21-07-2017 13:20 ]

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Joe_P schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:03:

Ik denk in ieder geval niet dat het de statische gameplay van de hogere tiers gaat veranderen
Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan T6? en voornamlijk via random battles waar iedereen vergeet samen te werken en meestal zijn/haar eigen pad bewandeld. Is dit dan ook zo op T10?

Ben wel benieuwd, aangezien ik probeer beter te worden, maar dat niet altijd lijkt te lukken :(

• PcDealer

[...] al was dat al redelijk zo omdat je geen bonus krijgt voor het smoken van teamgenoten.
Dat wos toch juist wel de bedoeling sinds een paar patches?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:21:
Hah, dat werd ook mijn keuze dit seizoen. Het is net een Gnevny maar alles hierin is beter (met name de torpedos) zodat je een heel allround destroyer krijgt. Alleen die Farraguts ben ik bang voor want deze schieten mij er wel uit als ik te gretig wordt. Inmiddels ben ik rank 10 geworden. Ik ga meestal niet verder dan 15, dan pak ik gewoon het vlaggetje en dan vind ik het goed. Niet verkeerd voor een premium ship die ik vorige kerst uit zon 2 euro ofzo kistje trok. :)

Maarruh.. gisteraaf de Ranked even laten zitten voor de nieuwe Op. We hadden zelfs genoeg spelers online in de clan om een poging te wagen als groep. Voor de meeste was het eerste keer. Eentje ging richting het eind een mijnenveld in en we hadden nog net genoeg gered om de Op te halen, maar zonder extra sterretjes. Zag er wel leuk uit zo in de port:

https://i.imgur.com/rTXIlFu.jpg

• SpamLame
Snif had graag mee gedaan.
Uiteindelijk vanochted vroeg 4sterren met random teammates gehaalt bij de 3de poging

Verwijderd

Das ook netjes toch? 4 sterren heb je nog steeds een extra 10 punten captain voor gratis :)

Maar ik was vandaag mooi bezig met die Dunkerque missie. Die skin die je kan halen doet me erg denken aan de sisters of battle stijl uit warhammer 40k, als je het kent.

https://i.imgur.com/b5Ut9E0.jpg

[edit]
Ik gebruik trouwens die captain van de Cyclone (de destroyer voor de Dunkirk Op) op mijn Dunkerque. Dat is gewoon een 19 punten captain waarmee ik nu keihard elite commander exp kan farmen. Weet iemand of we die captains mogen houden?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2017 00:17 ]

• PcDealer
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:46:

[edit]
Ik gebruik trouwens die captain van de Cyclone (de destroyer voor de Dunkirk Op) op mijn Dunkerque. Dat is gewoon een 19 punten captain waarmee ik nu keihard elite commander exp kan farmen. Weet iemand of we die captains mogen houden?
https://worldofwarships.e...ates/patch-adams/#Dunkirk

Verwijderd

Aww jammer. :P

Was ook misschien te mooi om waar te zijn.

• k995
Gefeliciteerd!

Ik ben een beetje klaar met ranked eigenlijk. De afgelopen dagen een beetje tussen rank 5 en 7 gejojo'd en het wordt iets te frustrerend. Er zijn een aantal fouten die zo vaak terug komen en het is af en toe teveel afhankelijk van geluk of je wint. De invloed van RNG lijkt ook wel een stuk hoger dan randoms. Één lucky salvo of torpedo op een DD en je kunt de win al bijna weggooien. Dan speel ik toch liever met m'n T10 schepen in randoms, daar kun je tenminste een beetje mee carrien.
Ik heb de indruk dat de meta tussen de ranks wat veranderd, waar ik bleef hangen mijn mijn speelstijl (gewoon rondvaren en alles afknallen) op R8 met la gal/fuso ging ik wel weer vooruit met cleveland & shinonome door island hugging/spotting-torping speelstijl . Op R3/4 hetzelfde toen ben ik naar leander overgeschakeld en pure support gespeeld : smoking in vooral alles verdedigen en de gaten pluggen op de flanken zodat BB's hun werk kunnen doen. Laatste 10 games heb ik er zo 8 gewonnen .

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
patch op zondag ? Wat is er nu weer verandert
Pagina: 1 ... 74 ... 129 Laatste