SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
[YouTube: https://youtu.be/-7XZE0K-nmM]
[ Voor 14% gewijzigd door Fest op 05-04-2017 12:49 ]
hahahahahaha......showoffFest schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:31:
Een goed begin is het halve werk: eerste volley van 15 torps en gelijk 138k damage.
[video]
fijn ook die opmerking er net voor "great shit team"
[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 05-04-2017 14:00 ]
dank je wel!Joe_P schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:07:
Settings -> Tabblad Controls -> Alternative Battle Interface Mode (linksonder)
En een 80MB update waarbij de sub weggaat, en zoals belooft je het port slot houd.
[ Voor 19% gewijzigd door SpamLame op 07-04-2017 00:48 ]
Ja idd terwijl ze toch al 2 caps hadden en goed gepositioneerd om ze te verdedigen.SpamLame schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:59:
[...]
hahahahahaha......showoff![]()
fijn ook die opmerking er net voor "great shit team"
Meestal reageer ik met "only the dead ones whine..." en uiteraard volgt dan een flamewar. Ik heb dan ook weinig karma, haha...
Na nog eens gekeken te hebben, hij is de benson in A (en ook de enige bij A) die dood gaat door een cruiser.k995 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:32:
[...]
Ja idd terwijl ze toch al 2 caps hadden en goed gepositioneerd om ze te verdedigen.
Tja als ja solo gaat, zijn dat de risico's.
Op t8 moet je beter weten of niet zeiken, maar iemand anders de schuilt geven van je eigen falen is natuurlijk veel makkelijker.
Beter kan je ze wijzen op wat ze de anders hadden kunnen doen.JayBee0206 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:44:
dat vind ik altijd de ergsten: gasten die, als ze net dood zijn, gaan zitten janken dat het zo'n kloteteam is...
Meestal reageer ik met "only the dead ones whine..." en uiteraard volgt dan een flamewar. Ik heb dan ook weinig karma, haha...
[ Voor 33% gewijzigd door SpamLame op 06-04-2017 10:11 ]
Untappd: Louwke80
Ben ik wel met je eens, maar meestal heb ik al genoeg aan m'n eigen spel dat ik niet zie wat anderen aan het doen zijn... Dus als ik een verbetering wil voorstellen wil ik het wel goed kunnen onderbouwen.Beter kan je ze wijzen op wat ze de anders hadden kunnen doen.
In wezen heb je wel gelijk...
Noice, maar maakt deze game dan dus de compensatie voor je Moskva pech....GLR89 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:52:
GOT carried (:
[afbeelding]
[afbeelding]
leuke pot met toch wel een killsteal
en met de nieuwe carrier economy houdt je er nog een beetje aan over ook:
[afbeelding]
Oh en iemand pakte steeds die laatste paar hipoints voor mijn neus weg!
Pff en waar is onze dual Confederate Carry in ze German T1!
[ Voor 6% gewijzigd door Louwke op 07-04-2017 08:27 ]
Overkomt me ook regelmatig.....Louwke schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:26:
...
Oh en iemand pakte steeds die laatste paar hipoints voor mijn neus weg!
...
Heb de replay nog wel, echter geen after screenshotsLouwke schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:26:
Pff en waar is onze dual Confederate Carry in ze German T1!
Maar dit was wel een epic battle inderdaad
[ Voor 46% gewijzigd door GLR89 op 07-04-2017 08:47 ]
Waar valt de PR eigenlijk te vinden en wat is normaal? Het enige wat ik zo kan vinden is mijn WTR en dat is 1234 nu. Is dat vergelijkbaar met WN8 in WoT? Want dan heb ik nog wel een stuk te gaan.Louwke schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:05:
Bleek een PR te hebben van 680, na 6800 battles!
Merk trouwens wel dat ik nog in hogere tier battles moet groeien, mijn hoogste tier "normale" schip is 7 en merk duidelijk dat de scores die ik haal op de Tirpitz en Alabama een stuk lager zijn.
WTR is echter een zeer sumiere rating: https://eu.warships.today/help/warships_today_rating
omdat er maar 3 zaken in de beoordeling mee genomen worden t.o.v. een vast gegeven waarde (expected statistics)
De site http://wows-numbers.com/ geeft een veel realistischer en beter onderbouwde rating. Hier werken ze met de term PR (Personal Rating), deze site heeft een veel beter onderbouwde manier waarop ze tot de rating komen waarbij ook andere statistieken die best wel belangrijk zijn meegenomen worden.
Uitleg: http://wows-numbers.com/personal/rating
hierbij gaan ze ook weer uit van expected values http://wows-numbers.com/personal/rating/expected/preview/
[ Voor 7% gewijzigd door GLR89 op 07-04-2017 09:57 ]
Eens gekeken wat de beste voor mij is en het is de sampson met een PR van 5420 3*dmg, 6*aantal kills en *2 de winrate van wat ze als gemiddeld zien .GLR89 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:24:
WTR is Warships Today Rating van deze site: https://eu.warships.today/ vergelijkbaar met zoiets als WN8 rating van WoT inderdaad.
WTR is echter een zeer sumiere rating: https://eu.warships.today/help/warships_today_rating
omdat er maar 3 zaken in de beoordeling mee genomen worden t.o.v. een vast gegeven waarde (expected statistics)
De site http://wows-numbers.com/ geeft een veel realistischer en beter onderbouwde rating. Hier werken ze met de term PR (Personal Rating), deze site heeft een veel beter onderbouwde manier waarop ze tot de rating komen waarbij ook andere statistieken die best wel belangrijk zijn meegenomen worden.
Uitleg: http://wows-numbers.com/personal/rating
hierbij gaan ze ook weer uit van expected values http://wows-numbers.com/personal/rating/expected/preview/
Wel maar 2 battles in die gedaan
Grmbl al een tijd de Amagi unlocked, maar geen love voor T8&9 dus.Louwke schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:16:
Hmm spotlight op de Japanse vloot. Oh en discounts op Japanse battleships schepen. Heb net de Izumo unlocked. Maaaaaarrrrr fuck you geen korting op T9...
Een keer niet kapot gestrafed?GLR89 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:52:
GOT carried (:
Je had hem moeten horen op de voicechat. Had eerder het gevoel dat hij geen vliegtuigen meer had en dat de tegenstander hem compleet in aan het maken was.
GLR op chat kan idd vermakend zijnLouwke schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:18:
[...]
Je had hem moeten horen op de voicechat. Had eerder het gevoel dat hij geen vliegtuigen meer had en dat de tegenstander hem compleet in aan het maken was.
ga lekker op in het element zullen we maar zeggen
maar wat betreft de strafings... snap soms werkelijk waar niet hoe ze het voor elkaar krijgen dat ze niks kwijt raken bij mijn strafing runs, maar zelfs als ze pal langs mijn squad strafen ben ik 4-5 planes kwijt...
gisteren of eergisteren een leuke in de saipan. 2 bomber squads vlogen rechtdoor, ik van achteren een strafe vol over ze heen. 2 planes neer
maareh komt dat niet (deels) door de kleinere squads (geen idee heb geen saipan)GLR89 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:28:
..
gisteren of eergisteren een leuke in de saipan. 2 bomber squads vlogen rechtdoor, ik van achteren een strafe vol over ze heen. 2 planes neerwait whutttt...
Op het einde nog tegen Belfast, Bismarck, fiji en edinburgh. De bismarck , belfast (die low health was) en het grootste deel van de fiji kunnen wegwerken maar zeker die edinburgh die van de andere kant aan het schieten was was er teveel aan.

[ Voor 41% gewijzigd door k995 op 08-04-2017 10:47 ]
We kunnen weer gaan verzamelen: https://worldofwarships.e...mmon/kawaii-mode-is-real/
[ Voor 80% gewijzigd door PcDealer op 08-04-2017 13:57 ]
Jammer dat je daar €€€ voor moet inzetten.PcDealer schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:56:
We kunnen weer gaan verzamelen: https://worldofwarships.e...mmon/kawaii-mode-is-real/
Liever had ik een event ala Kami R of ARP gezien waarbij je ze als reward krijgt.
Na ja misschien komt dat nog.
Eigenlijk wel te doen zonder premium account, namelijk:TheBrut3 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:13:
Ik snap het even niet... Voor die campaign missies moet je 500 en 1000 Free Exp in 1 battle halen, dat is toch onmogelijk...?! Ik had net een battle met 6k+ exp en zelfs dan krijg je maar 310 Free exp.
1st win of day, +50%xp flag, +papa papa (300% free xp zou uit het hoofd, dat is belangrijkste);
camo: of de nieuwyears camo die free exp geeft, of een andere die +100% xp geeft.
Als je nog ergens een premium ship hebt kan je die gebruiken;
voor mij de (gratis) kamikaze R omdat ik goed ben met DD,
en deze veel potentieel heeft voor hoge xp (+ de ingebouwde multiplier).
TL;DR papa papa flags.
De vorige was zo'n twee weken geleden en betrof credits.
Free XP: 412.077
[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 08-04-2017 23:15 ]
Mede omdat dit de laatste dag is dat je met korting je builds kan aanpassen.
Maar goed ik werk afgeleid, en zat weer eens op youtube ipv ingame.
Hier een korte "tutorial" van Aerroon over 'how to Atlanta'. Absoluut de moeite waard is.
Na de edit stel ik wel de vragen die ik wou stellen:
Edit:
Waar ik aan twijfel zijn de volgende lijnen:
US DD: Op youtube is het advies om Superintendent te nemen voor meer smoke, vanwege de stealthfire nerf. Mijn vraag: is het de moeite waard om Survivabiltiy in te ruilen voor Superintendent?
Reden voor Survivability: Omdat ik graag caps contest en agressief speel heb is Survivability, en heb ik aan premium smoke bijna altijd genoeg. Stealth fire deed ik niet aan, dus heb de nerf dan ook nauwelijks gemerkt. (hoewel heb laatste tijd ook weinig dd gespeeld, omdat het minder leuk is vanwege passieve teams). US capt build.
USSR DD: Ik twijfel tussen AFT en Survivability. De vraag is: welke kan ik beter nemen?
Reden voor Survivability tov AFT: Voor een DD voelt het al alsof ze goede range hebben tov IJN en US. En waarschijnlijk speel ik ze dan ook deels verkeerd, omdat ik met de russian DD's ook aggresief en vooruit speel net als in US/IJN. Ik merk dan ook dat het cap contesten meestal slecht verloopt. Maar met meer HP compenseer ik daarvoor. Ik heb ook wel geprobeerd voorzichtiger te spelen, maar omdat niemand voorop wou, of wou cappen, ging ik toch maar. USSR capt build.
IJN DD: Op mijn IJN heb ik Expert marksmen en BFT. Zie ook de link naar de captain build die ik al lange tijd gebruik. De vraag is: zal ik respeccen en EM vergeten, i.v.m. de aankomende turret rotation buff?
Reden voor EM+BFT: In mijn IJN speel ik graag ook hybride, en gebruik ik mijn guns + torps om meer schade te doen en vuurtjes te starten. Maar vooral ook om op andere IJN of andere low health dd's te kunnen jagen. Daarnaast survivability om langer in leven te blijven. Geen concealment omdat dit opzich al vrij goed is. IJN Captain build.
German BB: heb nu BFT+AFT tier 3 en 4; Mijn vraag: dit zo houden of inruilen voor andere tier3 skills? bijvoorbeel meer tankiness d.m.v. BoS, Superintendent of Vigiliance?
Reden voor BFT+AFT: vooral op low tier speel je veel dichtbij; en AA is al sterk, en meer planes neerhalen dan een CV is zeer leuk. Nadeel: mid tiers is al meer op afstand en niet altijd CV aanwezig, dus situational.
Reden voor geen SI en Vig: gebruik premium consumables, 4 is bijna altijd wel genoeg; Vigiliance: torps opzich grote bedreiging, maar niet in een rechte lijn varen voorkomt veel. Twijfel of die 25% extra spotting, genoeg tijd geeft om te reageren in trage BB.
[ Voor 71% gewijzigd door wheresmymaxsuit op 09-04-2017 15:51 ]
Edit: Nee, niet eerder teamdamage gedaan met guns/torps. Soms een botsing.
[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 09-04-2017 18:01 ]
Jep dat is het beroerde van het automatische penalty systeem. Jingles heeft er een tijd geleden een leuk filmpje van gemaakt in world of tanks.TheBrut3 schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:46:
Yes... Ik ben voor het eerst roze! Vreemd spel, een DD was ons aan het TK'en (had er al 2, ik werd 3) dus ik doe 800 damage op hem. Daarmee gaat hij dood en dan wordt ik gelijk roze.
Kan hem helaas niet vinden. Maar hierbij wordt ook duidelijk dat het systeem verrot is, teamkill wordt niet in perspectief gezien, teamkill = teamkill met bijbehorend gevolg. Hele situatie vooraf wordt hierbij niet mee genomen.
Ik was laatst ook in het roze omdat een DD tegen mij aanvaarde in mijn IOWA en ik op dat moment een salvo afvuurde en de DD had nog maar een paar honderd HP en ging kapot.( vuurde HE ). Direct de melding "don't fire on your allies". En kreeg de melding dat ik een team killer was. Moest hierna 5!!!! battles doen in het roze voordat het weer geel was.GLR89 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:32:
[...]
Jep dat is het beroerde van het automatische penalty systeem. Jingles heeft er een tijd geleden een leuk filmpje van gemaakt in world of tanks.
Kan hem helaas niet vinden. Maar hierbij wordt ook duidelijk dat het systeem verrot is, teamkill wordt niet in perspectief gezien, teamkill = teamkill met bijbehorend gevolg. Hele situatie vooraf wordt hierbij niet mee genomen.
Hoeveel normale damage had je gedaan?TheBrut3 schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:46:
Yes... Ik ben voor het eerst roze! Vreemd spel, een DD was ons aan het TK'en (had er al 2, ik werd 3) dus ik doe 800 damage op hem. Daarmee gaat hij dood en dan wordt ik gelijk roze.
Dat klopt toch? Er is geen verschil tussen teamkill en teamkill => roze voor 5 battles. Verder: so what?LightMike schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:52:
[...]
Ik was laatst ook in het roze omdat een DD tegen mij aanvaarde in mijn IOWA en ik op dat moment een salvo afvuurde en de DD had nog maar een paar honderd HP en ging kapot.( vuurde HE ). Direct de melding "don't fire on your allies". En kreeg de melding dat ik een team killer was. Moest hierna 5!!!! battles doen in het roze voordat het weer geel was.![]()
![]()
Pech maar goed. Was alleen een beetje gefrustreerd.PcDealer schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:02:
[...]
Hoeveel normale damage had je gedaan?
[...]
Dat klopt toch? Er is geen verschil tussen teamkill en teamkill => roze voor 5 battles. Verder: so what?
Ik vuurde niet op hem maar ik schoot door zijn stuurhut heen.( de Iowa ligt laag op het water
PS was idd ook de eerste keer voor mij
[ Voor 4% gewijzigd door LightMike op 09-04-2017 21:13 ]
Op dat moment nog niet veel, of misschien 0. Potje was pas net begonnen. Het hele potje ging verder wel aardig, 3 kills (2 door TK) en volgens mij 1100 base exp in een tier 3 schip. Ben pas net met de Duitse BB lijn begonnen.PcDealer schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:02:
Hoeveel normale damage had je gedaan?
Daarom werd je roze ondanks lage tk-dmg.
Jep, systeem is gewoon zwart wit! Team damage = team damage, context ontbreekt. Daarom is het systeem ook verrot. Zelf zo 12 games op rij pink geweest omdat sommige spelers het er gewoon om doen en tegen je aan beuken. 1hp team damage en je wordt beloond met een game extra pinkTheBrut3 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:45:
Net een potje met 140k damage, krijg ik toch weer +1 pink game omdat er bijna op het eind een Aoba in de zijkant van mijn Tirpitz knalt voor een whooping 87 damage... Wat een spel, degene die mobiel is en zichzelf in de zijkant van een BB boort is volgens mij altijd fout.
Snap je punt.TheBrut3 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:45:
Net een potje met 140k damage, krijg ik toch weer +1 pink game omdat er bijna op het eind een Aoba in de zijkant van mijn Tirpitz knalt voor een whooping 87 damage... Wat een spel, degene die mobiel is en zichzelf in de zijkant van een BB boort is volgens mij altijd fout.
Maar goed misschien wil je dat niet altijd, want incoming torps, showing broadside, insert reason.
Ik heb ook geen moeite met teamdmg als ik bv in een DD een ander schamp/ram omdat ik bv hem wil smoken.
Helaas is de gamemechanic daar (helemaal) niet (helemaal) op ingericht en vziw teamdmg=teamdmg.
Mijn langste zit pink was overigens 15 games.
niet helemaal, in een dd een keer overvaren door een bb, mijn schip zat letterlijk vast onder de bb en ik kon geen kant meer op. damage meter bleef wel door lopen door friendly damage. Ik kon er dus geen zak aan doen maar had uiteindelijk wel 3k dmg gedaan aan zijn schip..TheBrut3 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:27:
Het ram probleem valt toch op te lossen door een drempel aan ram damage in te stellen? Zoveel damage is dat vaak niet.
Ram je dus opzettelijk of draai je "in paniek" om en vaar je tegen iemand die te dicht achter je langs vaart. dit kan het systeem niet beoordelen. Het enige wat het kan is registreren dat je tegen iemand aan botst en daardoor damage doet.
Erg vervelend wat ik als Britse cruiser vaak merk, ik leg een leuk rook gordijntje neer om lekker vanuit te kunnen spammen. Meneer de slecht manoeuvreerbare BB wil daar graag gebruik van maken en doet geen enkele poging op tijd af te remmen. Hierdoor wordt ik in mijn slecht gepantserde cruiser de rook uit geduwt en hij ligt lekker te genieten van MIJN smoke. Ik heb hierdoor onbewust team schade gemaakt en wordt vervolgens door de vijand de puinhoop ingeschoten. Ik krijg echter geen bonus voor het rookgordijntje dat ik dus onbedoeld voor de bb gelegd heb maar wordt wel bestraft voor de team damage....
HIj doet daarentegen opzettelijk team damage maar wordt daar niet meer voor gestraft dan dat ik dat wordt. Echter wordt hij wel beloont doordat hij niet meer gefocust wordt en ongestoord schade kan doen.
dus zelfs een drempel stellen voor team damage doet hierin eigenlijk helemaal niets..
Teamkill en ik er ook aan.
Deze pagina kan niet worden weergegevenSpamLame schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:32:
[video]Wbt teamkillz hilarisch stukje van Flamuuuuuuuuustream
Daarentegen heb ik vaag genoeg last gehad van 'friendly' torps, waardoor ik moest uitwijken. Als je daardoor net broadside toont en je wat citadel hits krijgt, merkt die teamgenoot daar niets van. Eigenlijk moet je die torps gewoon maar pakken, maarja dan ben je sowieso dood.
Hier ook de Sampson, twee battles met een PR van 7824.k995 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:37:
[...]
Eens gekeken wat de beste voor mij is en het is de sampson met een PR van 5420 3*dmg, 6*aantal kills en *2 de winrate van wat ze als gemiddeld zien .
Wel maar 2 battles in die gedaan
Altijd even interessant om te kijken wie de ultimate seal dan is: RubberDuck51 (de naam zegt het al een beetje). 17.732 battles en een PR van 48.
Werkt prima hier zowel embedded in mijn eigen post als de link in je qoute.
Had ik ook moeite mee, maar speelt inmiddels wel af.
Net ook nog een mooie game in de GK op Trap. Iets te overtuigd de A cap ingevaren waar al snel een vijandelijk rookgordijn ontstond. Dus ik maar m'n hydro aan, doorvaren en tussen de eilanden uitwijken naar B. Kom ik om het hoekje opeens een broadside Yamato tegen.
Vijf citadels, drie pens voor in totaal 72.980 damage, met recht een devastating strike.
Verwijderd
Onlangs een 50k Free exp uit een Supercontainer gehad en uit nieuwsgierigheid de tier 5 VK cruiser unlocked.
Man, man, man wat een glass cannon
Hij heeft torpedoes en ook een kleine smokscreen maar ik kan mij totaal niet vinden in dat ding, had ik toch maar de Duitse battleships verder unlocked
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 00:39 ]
Toch maar weer eens een poging gewaagd aan de German DD lijn. Zeker na de Stealthfire fix weet ik niet of ze minder zijn dan de rest. Tuurlijk de smoke is compleet waardeloos dat is een ding wat zeker is. Maar toch best een leuke tijd gehad met de Gaede en nu met de Maass.
Mooie tactiek om de cap in te gaan, wachten tot je de DD gespot hebt, meestal smoken ze dan. Vervolgens gas er op en de Hydro aan ze compleet wegvegen. Zeker effectief wanneer je in een division zit met een andere Maass.
Gek genoeg zie ik ze niet meer los in de shop.
Voor degene die het geld er voor over heeft: Koopuhhh!!SpamLame schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:27:
https://eu.wargaming.net/shop/wows/specials/6063/Ow en er is ook een Atago bundel te koop.
De Atago is een beest. Ook in uptier games staat hij perfect zn mannetje! Een geweldige crew trainer en creddits printer.
Maar mocht je inderdaad op zoek zijn naar een IJN trainer doen! Bevalt voor zowel de DD als Cruiser als trainer en makes money!
Persoonlijke aanbieding zeker... naja persoonlijk, ik heb hem ook.auroortje schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:49:
Geen boot maar wel doubloons gehaald met PP. Scheelde toch 5 hele euries voor 5500 munten.
[ Voor 7% gewijzigd door SpamLame op 11-04-2017 13:14 ]
https://worldofwarships.e...is-my-number-one-element/
Benieuwd wat voor event het gaat zijn. 2 Teams die tegen elkaar strijden om een eind prijs lijkt het op. Team Fire vs Team Ice. Prijs lijk een Kamikaz R te worden, voor degene die hem nog niet hebben en graag DD spelen het is een brilliante DD!
Vraag me af hoe het uit gewerkt is, hebben beide zijdes dezelfde rewards? Zo ja wat houd de community tegen met zijn allen naar 1 team te gaan? Maximaliseer de kansen op de eindprijs
Oh en buffs voor de Shimakaze incoming. Ze gaan de F3's en Type93 mod 3 aan pakken! Ziet er naar uit dat de concealment gebuffed gaat worden.
PS voor de PT gangers vanaf vandag zit ik er ook op onder dezelfde naam als op de normale client. Vanavond eens wat potjes eruit gooien om te kijken naar de French lijn.
Idd kituzov is op zowat alle vlakken beter tegenwoordig.Louwke schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:43:
Hmm ligt er aan, tuurlijk is het een geweldig schip dat zeker. Mijn eerste Premium! Echter de Kutuzov heeft haar compleet voorbij gestreefd op alle punten, zeker met IFHE erop!
Maar mocht je inderdaad op zoek zijn naar een IJN trainer doen! Bevalt voor zowel de DD als Cruiser als trainer en makes money!
Ik was aan het kijken naar de lower tier :
Krasny Krym / Ishizuchi
Krasny Krym geen ervaringen mee. Schijnt een geuptierde Svietlana te zijn al met al zijn de meningen aardig slecht over dit ding.k995 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:39:
[...]
Idd kituzov is op zowat alle vlakken beter tegenwoordig.
Ik was aan het kijken naar de lower tier :
Krasny Krym / Ishizuchi
Ischizuchi, leuk schip heeft wat RoF buffs gehad de laatste tijd en laatst een Concealment buff, eindelijk langere range dan detectability. Let wel ze speelt meer als een Battlecruiser dan een Battleship. Ook wil de AP nog eens overpennen dus een goed gebruik van HE is ook aardig aan te raden.
Gearing/Edinburgh/Moskva/grosser Kurfürst
Spijtig genoeg als gevolg niet meer genoeg free commander XP om mijn kapitein over te zetten. Tijd dat ik de belfast nog eens buitenrol en wat meer Edinburgh speel.
Molotov is er ook nog op dat tier.Louwke schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:59:
[...]
Krasny Krym geen ervaringen mee. Schijnt een geuptierde Svietlana te zijn al met al zijn de meningen aardig slecht over dit ding.
Ischizuchi, leuk schip heeft wat RoF buffs gehad de laatste tijd en laatst een Concealment buff, eindelijk langere range dan detectability. Let wel ze speelt meer als een Battlecruiser dan een Battleship. Ook wil de AP nog eens overpennen dus een goed gebruik van HE is ook aardig aan te raden.
Wel vraag ik me nu af wat het verschil is tussen 5 frags, en 5 kills? Frags lijken gekoppeld aan het type wapen waarmee je de kill maakt, en kills niet?
Verder van de week ook de North Carolina vrijgespeeld
Hmm lijkt me een hele mooie aanbiedingSpamLame schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:27:
https://eu.wargaming.net/shop/wows/specials/6063/Ow en er is ook een Atago bundel te koop.
Prestaties van het schip zijn overigens wel erg afhankelijk van de speler als ik de stats zo zie.
http://wows-numbers.com/ship/4255037136,Atago/
Maar goed met de Furutaka kon ik ook overweg
[ Voor 38% gewijzigd door Case_C op 12-04-2017 10:41 ]
ga je geen spijt van krijgen (:Case_C schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:26:
[...]
Hmm lijkt me een hele mooie aanbieding, gelijk een geweldig schip + de doubloons die ik nodig heb. Denk dat ik vanavond daar de trekker voor overhaal!
Play smart en de Atago is enorm rewarding. Qua PR mijn beste schip 3000+ na 28 games
Maar zonder gekheid, HE salvo's zijn echt bruut. 5k salvo's zijn eerder regel dan uitzondering. Fikkies stoken als een malle 12-15 per game is niets bijzonders. 50k fire damage is daardoor best eenvoudig te halen dus je kunt er regelmatig Witherer mee halen. Verder natuurlijk alle voordelen van premium. Veel credits, veel xp en een geweldige crew trainer voor de IJN lijn.
Zelf tegen hogere tiers staat de atago perfect zn mannetje. en wordt het te heet onder de voeten: niet meer vuren en gewoon snel afdruipen. Kan enorm goed door zn goede concealment. beetje met de bips wiebelen en raken wordt ook lastig, want het schip is gewoon snel. En mocht een vijand toch besluiten te dichtbij te komen dan heb je een leuke verrassing in petto genaamd torpedo's die best wel hele goede arcs hebben
Niet zo erg als de ultimate firestarter, de Zao. Geïnspireerd op een recente video van Flamu, maar eens een agressieve build voor de Zao gemaakt met reload module ipv range. Dat werkte wel:
Alvast een tip voor als je de Atago gaat spelen. Je moet af en toe de verleiding weerstaan om je torpedo's te gebruiken omdat je, zelfs met die arcs, je citadel prijsgeeft. Die 35k ap damage was een Atago, dood in twee salvo's.
Wbt de Atago, die heb ik al lang niet meer gespeeld, de keren dat ik de ARP variant uit heb gelaten zijn op 1 hand te tellen.
Ligt overigens niet aan het schip maar aan mij.
Ik ga mijn Yogami 155 terug kopen nu dat die wat een buff krijgt . Was altijd 1 van mijn favorieten (jakkes ibuki nu imho) . 65% WR, 72k dmg. Zelfde speelstijl, burn baby burnGLR89 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:40:
[...]
ga je geen spijt van krijgen (:
Play smart en de Atago is enorm rewarding. Qua PR mijn beste schip 3000+ na 28 games![]()
Maar zonder gekheid, HE salvo's zijn echt bruut. 5k salvo's zijn eerder regel dan uitzondering. Fikkies stoken als een malle 12-15 per game is niets bijzonders. 50k fire damage is daardoor best eenvoudig te halen dus je kunt er regelmatig Witherer mee halen. Verder natuurlijk alle voordelen van premium. Veel credits, veel xp en een geweldige crew trainer voor de IJN lijn.
Zelf tegen hogere tiers staat de atago perfect zn mannetje. en wordt het te heet onder de voeten: niet meer vuren en gewoon snel afdruipen. Kan enorm goed door zn goede concealment. beetje met de bips wiebelen en raken wordt ook lastig, want het schip is gewoon snel. En mocht een vijand toch besluiten te dichtbij te komen dan heb je een leuke verrassing in petto genaamd torpedo's die best wel hele goede arcs hebben
Heeft Warships ook wel eens weekenden dat upgrade modules voor de halve prijs zijn? Net als WoT dat heeft met equipment.
@Joe_P lol!
Valt het jullie trouwens ook op dat er een stuk meer carriers zijn sinds de laatste patch? Helaas blijkt dan toch vaak dat als een carrier captain een stuk beter is dan de andere, het erg lastig is die game te winnen. Net in de Yamato (sowieso een redelijk pech schip voor mij), 248k damage gedaan, maar toch verloren omdat onze carrier vrij slecht was. Hij / zij gebruikte de fighters niet goed, wilde niet spotten en vergat met de rest van het team mee te varen dus was al snel dood. Dan mis je toch de AA en spotting die een carrier kan geven. Uiteindelijk met 200 xp meer geëindigd dan de nr 1 van het winnende team (hun carrier...).
Die hebben ze wel, maar niet zo vaak.TheBrut3 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:03:
[...]
Heeft Warships ook wel eens weekenden dat upgrade modules voor de halve prijs zijn? Net als WoT dat heeft met equipment.
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Joe_P op 12-04-2017 15:49 ]
TheBrut3 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:03:
Heeft Warships ook wel eens weekenden dat upgrade modules voor de halve prijs zijn? Net als WoT dat heeft met equipment?
Dat en dat je niet zoals in WOT een armory hebt waar je op voorhand equipment kopen kan maken die kortings weekenden niet echt nuttig.
Zeker niet als je op een gegeven moment verzuipt in de credits door gewoon te spelen.
Dan boeit 2M credits voor een een concealment module ook niet echt meer.
Yup soms ook dubbele CV, laatst nog 4 T6 cvs in 1 game.Joe_P schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:47:
Valt het jullie trouwens ook op dat er een stuk meer carriers zijn sinds de laatste patch? Helaas blijkt dan toch vaak dat als een carrier captain een stuk beter is dan de andere, het erg lastig is die game te winnen. Net in de Yamato (sowieso een redelijk pech schip voor mij), 248k damage gedaan, maar toch verloren omdat onze carrier vrij slecht was. Hij / zij gebruikte de fighters niet goed, wilde niet spotten en vergat met de rest van het team mee te varen dus was al snel dood. Dan mis je toch de AA en spotting die een carrier kan geven. Uiteindelijk met 200 xp meer geëindigd dan de nr 1 van het winnende team (hun carrier...).
Economics zijn dan ook wat beter geworden sinds een paar patches.
Misschien dat de nieuwe besturing en het kunnen afbreken van bv een dogfight daar nog meer aan bijdragen.
Persoonlijk vind ik het strippen van de t4/5 manual drop dan weer wat minder.
Was weer begonnen met IJN CVs.
Wen je net een beetje aan manual drop BATS patch dag manual drop.
Nog een aantal games met autodrop gespeelt maar is toch anders.
Gauw de Ryujo gekocht, 1 game gespeelt en niet meer aangeraakt
Alsof manual drop op T6 ineens makkelijker is/minder sealclubbing is.
[ Voor 47% gewijzigd door SpamLame op 12-04-2017 18:24 ]
Eens, sommige mensen snappen het gewoon op low tier al omdat ze dingen sneller oppakken of gewoon lezen.SpamLame schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:18:
Alsof manual drop op T6 ineens makkelijker is/minder sealclubbing is.
[ Voor 50% gewijzigd door TheBrut3 op 12-04-2017 18:37 ]
Tijd voor een credit printer zou ik zo zeggenTheBrut3 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:36:
Een voorraad hoeft ook niet echt. Maar ik heb nog ongeveer voor 12M aan items nodig en ik heb maar iets van 14M, dus een actie zou wel fijn zijn.
[...]
Eens, sommige mensen snappen het gewoon op low tier al omdat ze dingen sneller oppakken of gewoon lezen.

Firestarter van de Prodigy is wel een goed nummertje om hierop te luisteren
Beide potjes als beste van 't team geeindigd. De loss was wat jammer, doordat er te weinig caps waren veroverd
In afwachting van de grind naar de Missouri, nog 100k free xp te gaan.
Groetjes,
Yves
Ben in dubio of ik de Missouri doen moet, wbt FXP ben ik er al, maar ja er zijn ook andere dingen die ik overweeg en dus blijft het maar staan...Eve182 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:57:
Voor het eerst geld uitgegeven om een schip te kopen: Atago (Captain's Choice).
In afwachting van de grind naar de Missouri, nog 100k free xp te gaan.
Groetjes,
Yves
Nee laat maar zitten, ik vind de iowa een grote aanfluiting! Missouri zal dus niet veel goed maken voor mij. Als ik alle overige lijnen heb afgerond, nog zin heb in de IJN bb lijn en zelfs last but not least de montana heb gehaald zal ik overwegen de missouri grind te gaan starten. Tot die tijd NOPE
Heb sinds kort de North Caroline, en die vind ik al zeker erg leuk. Colorado was een drama.
DE op je commander doen voor 20% firechance, maar het blijft RNG.TheBrut3 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:52:
Stomme Atago.... Kleine 20 hits en niet 1 vuurtje
Ik zet het liefst een T10 BB in de fik, die % health damage tikt lekker door.
Mijn voorkeur heeft dan nog dat hij net een flooding heeft moeten reparerenTheBrut3 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:51:
Alleen targets in de fik gezet met lage base health? Of allemaal gelijk uit gemaakt?
Ik zet het liefst een T10 BB in de fik, die % health damage tikt lekker door.
Ron2uauroortje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:18:
Je bent PINK en krijgt bij aanvang al wat te horen daarover.
Maar ja, kijk naar eindscore, Whó is your daddy![]()
[afbeelding]
https://elements.worldofwarships.eu/en/
Let wel ze hebben het dus voorkomen dat iedereen bv Fire joined om maximaal kans te maken op alle rewards. Op dit moment zit bv Fire compleet vol en kan iedereen alleen nog Water joinen.
Edit: Ik heb niet veel wows ervaring... Maar het is toch zo dat CA/CL moet jagen op DD's en niet dat BB's steeds maar hun cooldown moeten verspelen aan die klote dingen?
[ Voor 70% gewijzigd door TheBrut3 op 13-04-2017 16:36 ]