• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 07:36
PcDealer schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:39:
Alle schepen die ik leuk vind of denk nodig te hebben voor Ranked, houd ik.
Zoals:
- V, IJN, dd, Minekaze
- VI, IJN, dd, Fubuki
- VIII, IJN, dd, Kagero
- III, USA, bbCA, St. Louis
- VI, USA, bb, New Mexico
- VI, USA, cl, Cleveland
- VIII, USA, bb, North Carolina
St.Louis kan mss incasseren als een BB maar het is een cruiser
TheBrut3 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:52:
Wat zijn voor jullie eigenlijk echt schepen die je adviseert aan mensen om te houden? Ik speel nog niet zo lang, dus het enige reguliere schip wat ik zelf ga houden is de Cleveland. Maar misschien hebben jullie nog tips welke schepen niet weg te doen?
Zoals gezegd erg persoonlijk, in mijn geval heb ik de meeste schepen nog met iets van 70 schepen in de haven. Ik speel dan ook bijna alle lijnen en tiers tegelijk.
Maar voor mij echte keepers uit de hoofdzakelijk regulier tech tree zijn
Umikaze
Isokaze
Kamikaze R (Minekaze verkocht)
Kongo
Fuso
Clemson
Mahan
Benson
Omaha
Cleveland
Izyaslav
Premiums en reward schepen zal ik denk ik niet gauw van de hand doen.

Overige schepen na diverse splits en patches niet genoeg gespeelt om daar een duidelijke keuze in te maken, maar goed genoeg portslots.
Soms koop ik, net als andere, schepen terug.
Bv de T6 USN CV teruggekocht alleen maar om een div maat te helpen aan plane kills.
IJN CV's heb ik inmiddels voor de derde keer teruggekocht want toch weer willen proberen er beter in te worden.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:51

Case_C

[Team Carrack]

Zo nog 40k xp en dan heb ik de North Carolina vrij gespeeld :) , nu alleen nog kijken welke 4 point captain skill ik daarbij ga halen. Hoor dat Concealment Expert op de NC best wel prima speelt, of heeft iemand een beter idee?

Momenteel zit er op de kapitein:
  • Priority Target
  • Expert Marksman
  • Superintendent
  • Advanced Firing Training
En dan lijkt me een surfacedetectability van ~12km best wel grappig om te hebben. Aan de andere kant is Basic Firing Training ook wel handig, om daarna even door te sparen voor High Alert
.

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-11 10:01
Case_C schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:50:
Zo nog 40k xp en dan heb ik de North Carolina vrij gespeeld :) , nu alleen nog kijken welke 4 point captain skill ik daarbij ga halen. Hoor dat Concealment Expert op de NC best wel prima speelt, of heeft iemand een beter idee?

Momenteel zit er op de kapitein:
  • Priority Target
  • Expert Marksman
  • Superintendent
  • Advanced Firing Training
En dan lijkt me een surfacedetectability van ~12km best wel grappig om te hebben. Aan de andere kant is Basic Firing Training ook wel handig, om daarna even door te sparen voor High Alert
.
Persoonlijk zou ik het anders benaderen.
Hoe is je speelwijze met een bepaald schip, en met name het scheepstype. Wat is de grootste of meest voorkomende dreiging/ mogelijkheid.

voor mij persoonlijk:
De NC is een slagschip, redelijk snel maar niet echt manoeuvreerbaar. Je beste wapen zijn de main guns. Als je vuurt (en dat doe je dus best wel veel met dat schip) wordt je concealment echt beroerd. Dus aan de Concealment expert heb je imho niet mega veel. Wat een veel grotere dreiging is zijn enemy dds die dichtbij komen en gaan torpen. Mijn persoonlijke keuze voor de NC (en eigenlijke alle bbs) zou dus zijn Vigelance (3p) om torpedo's eerder te zien (door je lompe draai cirkel kun je ze beroerd ontwijken dus hoe eerder je ze ziet hoe beter) daarna BFT & AFT, hiermee worden je 2e rangs wapens aanzienlijk effectiever en kun je de dds goed counteren zonder je hoofd wapens te moeten draaien. Bovendien geven ze een leuke bonus tegen vliegtuigen die voor BBs bijzonder dodelijk zijn.

Al met al, het ligt dus totaal aan je eigen speel stijl. Als je meer van sneaky een vijand besluipen houdt en dan op (semi) korte afstand los te gaan kun je het beste gaan voor concealment, maar in een BB is die mogelijkheid heel beperkt doordat een hoop schepen je alsnog van een best wel grote afstand aan zien komen.

• GLR89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fTaobjR8DzIrpbsXhYnHpmvI/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KNUpXUe9n6dibkUhYp5eFsu7/medium.jpg

leuke afsluiter van de avond met pcdealer :D

underdog maar toch semi topper (jammer van de 2 torps in de missouri 8)7 )

https://wowreplays.com/Replay/33197-GLR89-Atago-Ice_Islands

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17
Tsja, als target number 1 met steeds 4 o pmij gericht, ren ik hard weg! Wel de carrier gesaved van een dd die in zijn uppie in de C cap zat.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Wat is het beste schip?

• GLR89
Hoe duur is de Eifeltoren?

[Sarcasm off]

Die is er niet in algemene zin.
-Wat is je speel stijl?
-Hoe goed is je overzicht (map awareness)
-Hoe goed kun je multitasken?
-Wat voor team speler ben je?

Allemaal puntjes die je mee moet nemen om voor jou het beste schip (of scheepslijn) te bepalen.

Zelf vind ik de cruisers het leukste om te spelen, maar ook hier moet je appels met peren vergelijken!
Zelf heb ik op tier 10 de Moskva, Hindenburg en Minotaur. Allemaal totaal verschillemde schepen met een totaal eigen speelstijl (en dus op hun eigen manier het beste schip)

-Als je begint met spelen zou ik aanraden de battleships te gaan spelen, meest vergevingsgezind.
-Voor een wat meer Sneaky speelstijl kun je het beste de japanse destroyers gaan spelen.
-Hou je van multitasken en wat meer strategy zou ik de carriers onder de knie proberen te krijgen.

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
GLR89 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Hoe is je speelwijze met een bepaald schip, en met name het scheepstype. Wat is de grootste of meest voorkomende dreiging/ mogelijkheid.

voor mij persoonlijk:
De NC is een slagschip, redelijk snel maar niet echt manoeuvreerbaar. Je beste wapen zijn de main guns. Als je vuurt (en dat doe je dus best wel veel met dat schip) wordt je concealment echt beroerd. Dus aan de Concealment expert heb je imho niet mega veel. Wat een veel grotere dreiging is zijn enemy dds die dichtbij komen en gaan torpen. Mijn persoonlijke keuze voor de NC (en eigenlijke alle bbs) zou dus zijn Vigelance (3p) om torpedo's eerder te zien (door je lompe draai cirkel kun je ze beroerd ontwijken dus hoe eerder je ze ziet hoe beter) daarna BFT & AFT, hiermee worden je 2e rangs wapens aanzienlijk effectiever en kun je de dds goed counteren zonder je hoofd wapens te moeten draaien. Bovendien geven ze een leuke bonus tegen vliegtuigen die voor BBs bijzonder dodelijk zijn.

Al met al, het ligt dus totaal aan je eigen speel stijl. Als je meer van sneaky een vijand besluipen houdt en dan op (semi) korte afstand los te gaan kun je het beste gaan voor concealment, maar in een BB is die mogelijkheid heel beperkt doordat een hoop schepen je alsnog van een best wel grote afstand aan zien komen.
Je geeft inderdaad het juiste weer... Hoe je speelt met de NC is persoonsafhankelijk.
Ik heb eens ergens gelezen dat de optimale schotsafstand 12-15km is. Zaak is dus om stilletjes dichterbij te kruipen onder de dekking van eilanden EN Concealment Expert. Het is wel zaak om dan niet zelf eerst te schieten, zodat je je positie niet kenbaar maakt. je kunt dan met de guns van de NC rake klappen uitdelen. Hierna weer buiten gezichtsveld varen en opnieuw uitvoeren.
Of blijf in de buurt van de Aircraft Carrier als je een shitload aan enemy planes verwacht... je hebt nl. fantastische anti-air....

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:42
Gisteren ook met duckoftheseas en Republiek een leuke pot gehad. Een minotaur net radar en een smoke en een shimakaze. Mayhem assured bij de cap waar we lagen. Vooral een Zao die even langskwam full broadside op een 8km.

Maar wat een combi zo die minotaur.

Untappd: Louwke80

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
De NC moet je spelen zoals de Izumo/Dunkerque. Je mikt je voorkant naar de vijand en zorgt voor een kleine angle. De achterste gun moet je vergeten en gewoon focussen op de 2 voorste guns. Bij de NC moet je NOOIT je boardside laten zien aan enemy BB's, Je boardside is 1 grote magneet die de shells rechtstreeks naar je citadel begeleidt. (zelfde als bij de Iowa alleen ligt de citadel wat hoger hiervan waardoor de magneet nog sterker is :')

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

GLR89 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:36:
[...]

voor mij persoonlijk:
[...]

Tja mijn speelstijl laat zich nu niet echt vangen in een hokje. dat wisselt vrij veel van game tot game. Hoewel het uiteindelijk er meestal van komt dat ik op korte afstand van de vijandelijke BB's zit. Hoewel de snelheid van de NC het wel toe zou laten om op afstand te blijven,

Maar als ik het goed heb kan ik de range van mijn secondaries met de juiste perks en vlaggen naar zo'n ~7km tillen? Dan is BFT alleen nog om de accuracy omhoog te krijgen, wat ansich wel heel prettig is :P .

Ik ga er nog even over nadenken. Met het tempo/aantal potjes wat ik speel duurt het nog wel een week. :P Heb nog wel 81k xp free-xp, maar dat is meer voor de schepen die totaal niet leuk zijn.

• PresidentSkroob
Ik vermaak me in ieder geval heel erg met de North Carolina, juist vanwege die onwijze Anti-Air... en dan heb ik er ook nog de Manual Fire Control for AA, zodat ik aankomende squadrons tegelijk op 5 km kan uitschakelen.... (meestal gevolgd door een trollend "Send more planes" in de chat)...

erg veel lol mee!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-10 20:34
Case_C schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:50:
[...]
Ik heb mijn NC captain dezelfde skills gegeven en als 2e vierpunter Concealment Expert. Je concealment komt daarbij rond de 12km te liggen, wat vergelijkbaar is aan veel cruisers rond die tier. Concealment heeft wmb twee grote voordelen:
1 - Je kan onzichtbaar worden om weg te vluchten uit penibele situaties (mits er geen DD of vliegtuigen in de buurt zijn)
2 - Je kan onzichtbaar worden / blijven en zo vijandelijke schepen verrassen

Vooral dat laatste punt is bij de NC, door de accurate guns, goed te benutten. Cruisers op 13km afstand verwachten meestal niet dat er opeens een BB opduikt. Bij Duitse BB's ben je continu DPM aan het uitpompen, maar bij de NC loont het zeker om af en toe te wachten met je schot. Als je dan onzichtbaar wordt en de cruiser het daardoor wel aandurft om z'n broadside te tonen, kun je 'm mooi verrassen met 9 accurate superheavy AP shells. >:)

Zelf ben ik aan het twijfelen om de Fletcher terug te kopen en m'n Gearing captain daar op te zetten. In de PT weer een aantal potjes in de Fletcher gespeeld en dat vind ik toch net een leuker schip om te spelen. De DPM van de Gearing guns is natuurlijk geweldig, maar in de huidige meta gebruik je toch vooral je torpedo's en heb je meer aan manoeuvrabiliteit dan aan iets snellere reload. Ook pak je in de dikke Gearing nogal eens een volledige AP pen mee van een BB, waar dat bij de Fletcher een overpen zou zijn geweest.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• GLR89
joshje schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:28:
De NC moet je spelen zoals de Izumo/Dunkerque. Je mikt je voorkant naar de vijand en zorgt voor een kleine angle. De achterste gun moet je vergeten en gewoon focussen op de 2 voorste guns. Bij de NC moet je NOOIT je boardside laten zien aan enemy BB's, Je boardside is 1 grote magneet die de shells rechtstreeks naar je citadel begeleidt. (zelfde als bij de Iowa alleen ligt de citadel wat hoger hiervan waardoor de magneet nog sterker is :')
go MOSKVA style 8)

• sneakeye
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06-2021
go MOSKVA style 8)
Ik heb ook net de Moskva go moskva div ?? :*)

[ Voor 28% gewijzigd door sneakeye op 28-03-2017 16:05 ]

• GLR89
sneakeye schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:04:
[...]

Ik heb ook net de Moskva go moskva div ?? :*)
Im in :D

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 16:21
uitleg update 6.3

• Joe_P
Naast de veelbesproken Concealment aanpassingen (ik ben er nog steeds niet uit of ik hier voor of tegen moet zijn), toch weer wat goede aanpassingen:
  • The “Concealment System Modification 1" upgrade will receive an additional effect "+5% to the maximum dispersion of enemy shells that fire on your ship".
  • The Cruisers Ibuki, Zao, Baltimore, Des Moines, Neptune, Minotaur, Roon, Hindenburg, Dmitry Donskoy and Moskva will receive an increase in accuracy for their main guns—i.e. a tighter grouping of shells inside the dispersion ellipse (sigma increased from 2.0 to 2.05).
Leuke buff om cruisers wat sterker te maken in game. Cruisers blijven mijn meest gespeelde schepen dus ik ben hier wel blij mee. Ik denk helaas dat dit niet genoeg is om de DD / BB meta in de high tiers te doorbreken.
  • For ships carrying torpedo armament, when switching from torpedoes to the main guns, the selected type of shell remains unchanged regardless of the key pressed. To switch to the required type of shell, it is necessary to press the button assigned to that type of shell again.
Handig, dit gaat soms wel eens mis (al zijn er niet zoveel schepen waarbij dit heel erg veel uitmaakt).
  • To make sure our players feel comfortable about the new concealment mechanics, with the release of Update 0.6.3 we'll offer a 95% discount for resetting Commander skills for Elite Commander XP as well as Combat Missions to earn Elite XP for resetting Commander skills—one victorious battle with a Tier X Destroyer and a Tier X Cruiser will bring 90,000 Elite Commander XP points. By completing this mission, players will be able to retrain nine Commanders with 19 skill points.
Dus niet de verwachte doubloon korting, maar gratis free Commander xp en korting op de respec. Prima wat mij betreft.
  • We have added a smokescreen timer which will be displayed in the right corner next to the "Detected" icon. The timer is visible to the player only and only works for the player's own smokescreen.
_/-\o_ Super handig, alleen nog even zelf in de chat laten weten hoe lang de smoke nog duurt.
  • Bogatyr: Increased the normal firing range of the main guns from 10,335 m to 10,340 m.
OMG OP, WG PLZ NRF!!! :+
  • April Fool's Day is a holiday celebrated in many places around the world. There's no way we could stay away from that, and so we'll be offering you an unusual gift!
Lees zelf maar, of niet als je geen spoilers wilt. ;)

Verder veel carrier dingen (control changes, economy changes), maar die speel ik niet.

[mierenneukmodus] Waarom laten ze toch altijd een beetje van de Russische stem in de audio over, maar alleen als je Dasha ziet. Ik weet heus wel dat het is nagesynchroniseerd en hierdoor is ze soms slecht te verstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Joe_P op 28-03-2017 17:16 ]

• PcDealer
Joe_P schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:14:
  • For ships carrying torpedo armament, when switching from torpedoes to the main guns, the selected type of shell remains unchanged regardless of the key pressed. To switch to the required type of shell, it is necessary to press the button assigned to that type of shell again.
Handig, dit gaat soms wel eens mis (al zijn er niet zoveel schepen waarbij dit heel erg veel uitmaakt).
Wat is hier nieuw aan?

Verder:
Technical Updates

Important: With the release of this version, we are officially discontinuing support of the Windows XP and Vista operating systems. Beginning with Update 0.6.4, these operating systems will cease to be supported by the game client. This decision is based on the fact that the operating systems have become outdated and are no longer supported by Microsoft. This will allow us to optimise the game client for a more convenient and faster operation on modern operating systems, and integrate new graphics technologies in the future.
Geen XP en Vista :( meer :(

Wat hebben we hier nou aan?
[q]A Surprise Gift:

April Fool's Day is a holiday celebrated in many places around the world. There's no way we could stay away from that, and so we'll be offering you an unusual gift! You'll find it in the Port immediately after the update is released.

All players who enter the game during the week immediately following the release of Update 0.6.3 will receive a unique gift: a Shchuka-class submarine with a Commander.

• Players will not be able to enter battle in any mode with the submarine.

[ Voor 54% gewijzigd door PcDealer op 28-03-2017 18:05 ]

• Louwke
Als je bv AP geladen had je gaat naar torps en switched terug naar guns met 1 dan gebeurde het dat je een voldoen kreeg omdat hij automatisch HE ging laden. Nu is het zo dat je dus als het ware in dat geval HE preload tot na je eerst volgende schot.

• GLR89
Als je 2 (AP) voorgeselecteerd had voor je volgende salvo maar nog 1 (HE) geladen. En hierbij koos om torpedo's 3 af te vuren, hierna weer 2 (AP) selecteerde begonnen je guns te herladen met AP terwijl je nog HE geladen had en niet had gevuurd.

Met deze aanpassing zullen je guns bij het terug selecteren dus niet gaan herladen maar weer gewoon in de voor geselecteerde modus belanden zoals het was voor je torpedo's selecteerde. Dus HE geladen en klaar om te vuren en AP voorgeselecteerd om het volgende salvo te laden.

Wmb een goede verbetering van dit toch we storende mechanisme

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
poeee lekker ding die Dasha :) Daaar wil ik wel kertje bootje mee varen :P

Maar bah invisi fire gaat er af :( Dus geen lol meer met de dd's en bepaalde cruisers

• Joe_P
^ Dat dus. :)

In een Gearing maakt het niet zoveel uit omdat je een paar seconden later weer de goede ammo hebt geladen, maar in een Gneisenau of Scharnhorst toch behoorlijk vervelend.

Inmiddels zelf toch maar de Fletcher terug gekocht en m'n Gearing captain erop gezet. Na de patch misschien nog even respeccen naar torp reload. Helaas kan ook dat schip je teamgenoten niet beïnvloeden. Ondanks dat ik continu de DD's van de tegenstander en hun torps aan het spotten was, wilde de bevriende BB's mij toch niet helpen in de push naar de middelste cap. Toch nog een hoop mensen die niet snappen dat een DD zonder versterking (om de cruisers op afstand te houden) nooit een cap kan veroveren én vasthouden.

• PcDealer
Heb het nooit gehad. Maar misschien ben ik te slim en weet ik altijd welke shell ik geladen had...
Joe_P schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:27:
Ondanks dat ik continu de DD's van de tegenstander en hun torps aan het spotten was, wilde de bevriende BB's mij toch niet helpen in de push naar de middelste cap. Toch nog een hoop mensen die niet snappen dat een DD zonder versterking (om de cruisers op afstand te houden) nooit een cap kan veroveren én vasthouden.
Was een van de andere caps in jullie handen?

[ Voor 70% gewijzigd door PcDealer op 28-03-2017 18:46 ]

• wheresmymaxsuit
  • Laatst online: 22-06-2019
Voor wie wel even een oppepper kan gebruiken:
Yuro/Eurobeat laat even zien hoe het ook kan.

Poi:

• GLR89
Hakuryu unlocked (:
Test tijd helaas over :( morgen dan maar 8)

Begin al een behoorlijke vloot t10 schepen op te bouwen...

Hindenburg
Gearing
Khabarovsk
Midway
Grosser Kürfürst
Minotaur
Moskva
Hakuryu

[ Voor 13% gewijzigd door GLR89 op 29-03-2017 08:51 ]

• Louwke
Oh inderdaad een mooi lijstje aan het worden ja!

Voor 6.3 die morgen komt ben ik eens aan het kijken naar een build voor de Gearing. Zat te denken in deze lijn
http://shipcomrade.com/ca...0010001001011000000000119
Torpedo Acceleration en Reload om max gebruik te maken van de torpedo's en BFT voor de close range gevechten.
Waar ik over twijfel is de slot 3 mod, Rate of Fire increase of toch voor de torpedo reload mod gaan. Zit te denken aan de laatste. Aangezien je met deze TA veruit de beste torps op T10 hebt ingame,

• GLR89
Louwke schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:15:
Oh inderdaad een mooi lijstje aan het worden ja!

Voor 6.3 die morgen komt ben ik eens aan het kijken naar een build voor de Gearing. Zat te denken in deze lijn
http://shipcomrade.com/ca...0010001001011000000000119
Torpedo Acceleration en Reload om max gebruik te maken van de torpedo's en BFT voor de close range gevechten.
Waar ik over twijfel is de slot 3 mod, Rate of Fire increase of toch voor de torpedo reload mod gaan. Zit te denken aan de laatste. Aangezien je met deze TA veruit de beste torps op T10 hebt ingame,
wat je ook zou kunnen doen is vigilance, aangezien je in de gearing gedwongen wordt om smoke te gaan knuffelen (waardoor je torpedo's op je af kunt verwachten) is het een interessante mogelijkheid de torpedo's op tijd te kunnen zien (en makkelijker ontwijken) De torp reload van de Gearing is niet heel snel, maar 10% er vanaf is alsnog best een lange tijd wachten. die 13/14 seconden snellere reload zullen het dan ook niet doen imho ;)

• Louwke
GLR89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:47:
[...]

wat je ook zou kunnen doen is vigilance, aangezien je in de gearing gedwongen wordt om smoke te gaan knuffelen (waardoor je torpedo's op je af kunt verwachten) is het een interessante mogelijkheid de torpedo's op tijd te kunnen zien (en makkelijker ontwijken) De torp reload van de Gearing is niet heel snel, maar 10% er vanaf is alsnog best een lange tijd wachten. die 13/14 seconden snellere reload zullen het dan ook niet doen imho ;)
Klopt maar tel daar bij op de eventuele Torpedo mod -15% dan kom je volgens mij uit op een 104s in plaats van 136 dus een 32 seconden van de Torpedo reload af is toch wel aardig significant.
Daarbij heb ik nu ook geen vigilance, mocht ik geen Torpedo reload en Piority Target nemen dan kom ik eerder weer uit op Radio Location.

• Joe_P
PcDealer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:45:
[...]
Was een van de andere caps in jullie handen?
Het was op die Ice map. Wij hadden de onderste cap C (althans ik, want de rest bleef er lekker achter liggen toen ik ging cappen). Helaas bleven onze T9 en T10 BB's lekker door naar het zuiden varen, naar het onderste puntje van die cap. Na een paar keer hulp vragen ben ik toch zelf maar een beetje gaan pushen, want het verschil in punten liep aardig op, maar ook toen ik de vijandelijke shimakaze had uitgeschakeld wilden ze niet mee richting B. :-(

Mijn lijstje:

Hindenburg
Gearing
Khabarovsk
Midway
Grosser Kürfürst
Minotaur
Moskva
Hakuryu
Zao
Yaaaa-maaaa-tooooo

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
GLR89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:47:
[...]

Is die gearing de moeite waard? Heb hem juist gekocht (nadat ik al 100 000XP over wat nodig was in de fletcher had) maar ik vraag me af waar ik mijn 19 punten kapitein opzet.

Met 6.3 zal het makkelijk zijn kapitein te veranderen omdat je een enorme boel commander XP kan verdienen en de kosten naar 10% zijn gebracht.

• k995
Joe_P schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:14:
Naast de veelbesproken Concealment aanpassingen (ik ben er nog steeds niet uit of ik hier voor of tegen moet zijn), toch weer wat goede aanpassingen:
deze ook niet vergeten :

"we'll offer a 95% discount for resetting Commander skills for Elite Commander XP [...] one victorious battle with a Tier X Destroyer and a Tier X Cruiser will bring 90,000 Elite Commander XP points. By completing this mission, players will be able to retrain nine Commanders with 19 skill points.
Apart from that, players will be able to earn 10,000 Elite Commander XP by completing one of the following tasks:"
Win a battle with a Tier VIII Destroyer.
Win a battle with a Tier IX Destroyer.
Win a battle with a Tier X Destroyer.
Win a battle with a Tier VIII Cruiser.
Win a battle with a Tier IX Cruiser.
Win a battle with a Tier X Cruiser.

In other words: You can get
90.000 eliteXP for 2 T10 victories and another
60.000 eliteXP for 6 T8-10 victories That makes it possible to earn 150.000 eliteXP (provided you own DDs or Cruisers on those Tiers)

Resetting a full 19pt respec usually costs 190k eliteXP. Discounted that is down to 10.000.
Given the 95% discount those 150.000 are the equivalent 2.850.000 eliteXP. Enough to fully respec 15 full 19pt EliteCaptains or 285 skill points.

• Louwke
k995 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:26:
[...]

Is die gearing de moeite waard? Heb hem juist gekocht (nadat ik al 100 000XP over wat nodig was in de fletcher had) maar ik vraag me af waar ik mijn 19 punten kapitein opzet.

Met 6.3 zal het makkelijk zijn kapitein te veranderen omdat je een enorme boel commander XP kan verdienen en de kosten naar 10% zijn gebracht.
Tja net wat je prefereert natuurlijk.
Pro's Fletcher: Minder breed en manouvreerbaarder, beter concealment. Torps laden sneller en doen meer damage echter minder range en langzamer.
Nadelen Fletcher: Guns zitten niet zo mooi in turrets als in de Gearing, als in geen 4 guns voorwaards altijd handig in een chase. Gearing torps hebben een kortere reactie tijd. RoF is hoger dan de Fletcher volgens mij.

Al met al vind ik hem het wel waard. Hoewel de MM natuurlijk beter is voor de Fletcher ;)

• Joe_P
Afbeeldingslocatie: https://lofrqg-sn3302.files.1drv.com/y4mMmvVNe_2UPsKC1jHcKY1keJnMAvEyzWNM-h10O3yX7p2ovw1as9jXyvNn4l1r-VtIyU3VNPJZzuOfo_olpVP0hEGYINTBxt1tALEuSIFlH9gFyWMl8bCU9N0NneLY32xkrcx1UDcUwgPRivWJ4uBwrTHVG24eB1VIkxRUz5TvunhZjS6ACXPLLlCCB6-bJvzvrl7-2qpkscBS-pQNsx2Xw?width=500&height=43&cropmode=none

Fletcher met torp reload module (nog niet eens de captain skill). Die snelle reload is vooral fijn om een oprukkend team tegen te houden. In dit geval kwam de tegenstander met alle BB's rond het grote island in de C cap van Shatter varen. De enige radar cruisers waren de andere kant op gegaan dus ik kon lekker prijsschieten.

De keuze voor een bepaald schip hangt ook voor een groot deel af van speelstijl en 'gevoel'. Op de een of andere manier klikte de Gearing nooit zo bij mij, ook al heb ik in de Gearing gemiddeld 14k meer damage.

• PcDealer
GLR89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 00:00:

Begin al een behoorlijke vloot t10 schepen op te bouwen...

Hindenburg
Gearing
Khabarovsk
Midway
Grosser Kürfürst
Minotaur
Moskva
Hakuryu
Wait, whut!? Een Twee tier X carriers!? Baas.

• Joe_P
k995 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:28:
[...]
In other words: You can get
90.000 eliteXP for 2 T10 victories and another
60.000 eliteXP for 6 T8-10 victories That makes it possible to earn 150.000 eliteXP (provided you own DDs or Cruisers on those Tiers)
[...]
Helaas is het uiteindelijk toch niet zo mooi. Die 60.000 xp zit al bij die eerste 90.000 in:
https://worldofwarships.c...ommon/seen-and-unforseen/

Je kunt dus max 90.000 elite commander xp halen, maar je hebt daar maar twee battles voor nodig (T10 DD en T10 Cruiser).

[rant-modus] Wat mij betreft mogen ze na bastion ook Standard Battles uit het spel halen. Dat zijn vaak vreselijk saaie games en, misschien nog erger, vaak wint het team dat het meest passief speelt. In die modus is er voor DD's ook geen enkele behoefte om ergens heen te varen, smokescreens te leggen of voor bevriende schepen te screenen. Net weer een potje in de Yamato waarin ik rustig een beetje naar voren aan het varen was, bleek dat m'n eigen DD's de hoeken van de map hadden opgezocht om zo de tegenstander te flanken. Ondertussen waren de DD's van de tegenstander door het midden van de map doorgebroken (maar niemand die er wat aan deed want tsja, ze waren toch niet aan het cappen ;() en waren er 18 torps (Fletcher en Yugumo) naar mij onderweg. :F

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:51
Hoe vaak krijg je eigenlijk zo'n "super container"? Ik kreeg er net één met 50k free exp, dat lijkt mij best een aardige?

• GLR89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eU1RdGCWg5fQrtQcYSQuyfgP/medium.jpg
Ja blijvertje (:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kSRTvyL17ofl9XoCbCgGsDvh/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XPHM764CIAkJo2OOjTnLvOCl/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mljiy6w56sNR6EMgd07XBv5E/medium.jpg

Tijd voor een reshufle van de carriers met de aankomende patch. Behoorlijke carry op mijn flank uitgevoerd (hetzij met support, maar die deden niet mega veel :+ ) en toch een zeer matige credit beloning. Zeg mij maar wat ik verkeerd doe :9

offtopic:
en ja, ik heb de veel te dure, belachelijke camo gekocht. Zonder had deze pot me ~110k credits opgeleverd, en zonder premium account zelfs maar ~11,5k

[ Voor 9% gewijzigd door GLR89 op 29-03-2017 23:42 ]

• SpamLame
GLR89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:34:
Zeg mij maar wat ik verkeerd doe :9
Je speelt CV :+

Nog gauw even wat games bespeelt pre patch.
Client is al geupdate, nu wachten tot de servers weer beschikbaar zijn

[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 30-03-2017 07:50 ]

• Louwke
Meer destroyers kapot maken scheelt een hoop. 40% dmv op een DD levert net zoveel op als op een BB hoewel je voor de laatste meer damage doet.

Ook de economy van de Minotaur is belachelijk. 100k dmg 4 kills een cap flank in mijn eentje bijna gehouden en toch nog 60k verlies draaien...

[ Voor 33% gewijzigd door Louwke op 30-03-2017 08:51 ]

• GLR89
French cruiser gameplay op Y-tube
YouTube: Французск&#108...

• sneakeye
  • Laatst online: 23-06-2021
heb je ook ondertiteling??? 8)7

• PcDealer
BB-60 USS Alabama in de shop vanaf € 44,05: https://eu.wargaming.net/shop/wows/filter/?name=Albm

• GLR89
Vind hem te duur en niet koop waardig (:
Op tier 8 kun je beter krijgen voor hetzelfde geld.
Attago, Mikhail Kutuzov, Lo Yang

Deze gaat lekker aan mijn neus voorbij :9

• SpamLame
of 250K FXP 1/3de missouri

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

En wie heeft er nog meer de sub- al in z'n haven liggen? Met de kapitein Russianbias... :+

Ik kan er alleen nog niet mee spelen :/ ,

• SpamLame
heeft iedereen "last" van

• PcDealer
Case_C schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:05:

Ftfy :)

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Maar zouden ze ervoor zorgen dat je 'm 1 april wel kan gebruiken :P , of is 't puur om te trollen... Als in hij is er wel maar je kan er niets mee..

• wheresmymaxsuit
Case_C schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:41:
[...]

Maar zouden ze ervoor zorgen dat je 'm 1 april wel kan gebruiken :P , of is 't puur om te trollen... Als in hij is er wel maar je kan er niets mee..
Ik denk dat een paar dev's in rusland zich helemaal rot lachen om iedereen die op battle probeert te klikken,
ik zie er de grap niet van in. Sowieso kun je je afvragen waar WG mee bezig is.

• LightMike
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-08-2023

LightMike

Wows LightMike_66

En wie heeft er nog meer de sub- al in z'n haven liggen? Met de kapitein Russianbias... :+

Mijn pc liep erop vast. :( Denk idd 1 april grap.......

• SpamLame
LightMike schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Mijn pc liep erop vast. :( Denk idd 1 april grap.......
Dat heeft niet direct iets met de sub te maken, heb nl nergens last van.

• SpamLame
Ow noos, subs broke the server.
Client kan de server niet vinden, server status zegt available met maar liefst 1 speler.

En weer gefixed

Loyang, Blysk, Anshan Bundle + 30dagen premtijd bundle
Alleen als je ze alle drie nog niet had en ze ook alle 3 hebben wilt is het goedkoper de bundle te halen.
De rest koopt ze liever los.

[ Voor 55% gewijzigd door SpamLame op 31-03-2017 09:15 ]

• Louwke
Leuke schepen of ze beter zijn dan degene die ik al heb geen idee.

Maar hoe is de patch geland gisteren? Niet kunnen spelen dus geen idee hoe de stealthfire nerf nu in het echt speelt.

• SpamLame
Louwke schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:25:

Maar hoe is de patch geland gisteren? Niet kunnen spelen dus geen idee hoe de stealthfire nerf nu in het echt speelt.
Loyang = een benson met c hull
Anshan = uptiered gnevny
Blyska = een leuk gunboat met 8km torps

Stealthfire, nog niet genoeg gespeelt, maar vooralsnog geen last van.
SpamLame schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:28:
Client kan de server niet vinden, server status zegt available met maar liefst 1 speler.

En weer gefixed
Hmm misschien ook niet, lijken wat problemen te zijn met de UI, voor mij sinds de micropatch van vanochtend.
Bv ik kan niet
-in de clanchat typen, wel in 1v1 of channel chat
-bij de battle historie & notification komen (rechtonder in de port [i])
-een ander schip selecteren behalve die in de meest links kolom van de shipcarousel zitten
-ship carousel filter not clickable
ingame
-h key inoperable
-[tab] key inoperable
-[ctrl] key + mouse hove on for instance shell type > no popup
-in compass (bottom left) ship weapons not rotating
-gun trackers in sight "gone"
-Mission goal + clock visible during whole game in (nearly) center in middle of screen
Game restart/pc restart geven geen oplossing bij mij.

http://forum.worldofwarsh...forum/484-current-update/

Als dit WGs idee van 1 april is dan slaan ze de plank volledig mis :(

[ Voor 59% gewijzigd door SpamLame op 31-03-2017 11:06 ]

• TheBrut3
Lijkt mij een duidelijk verhaalt:
All players who enter the game during the week immediately following the release of Update 0.6.3 will receive a unique gift: a Shchuka-class submarine with a Commander.
- The submarine may not be sold.
- Players will not be able to enter battle in any mode with the submarine.

• GLR89
Louwke schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:25:

kort door de bocht van wat ik gisteren heb ervaren:
DDs, speelden gisteren zeer passief of dat door de invis fire nerf kwam durf ik niet te zeggen. Smoke spam is helaas wel reality nu :( (in mn mino een rook gordijntje gelegd, kwamen een kagero en ognevoi lekker bij in liggen om ook los te gaan met de guns, met als gevolg, we hadden geen zicht meer, en de ognevoi heeft 2 torps gegeten in onze smoke)

CA/CLs, weinig bijzonders aan gemerkt, Mino blijft een beest, RNG was mij niet gezind gisteren helaas.

CVs: goede "verdiende" economy buff gekregen. het loont weer om de CV de schuur uit te trekken. Regelmatig met de haku en midway in de top 3 geëindigd.

BBs: geen idee. Niet aangeraakt gisteren. Viel me wel op dat de bbs gisteren goede RNG hadden. diverse salvo's die normaal nauwelijks damage zouden mogen doen waren nu citadels... |:(
SpamLame schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:28:

En weer gefixed
probleem komt me niet bekend voor, wat ik gisteren wel had waren giga frame drops, van 62fps naar 11 fps om vervolgens weer 55 fps te hebben. etc. etc.

[ Voor 25% gewijzigd door GLR89 op 31-03-2017 10:26 ]

• SpamLame
GLR89 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:22:

probleem komt me niet bekend voor, wat ik gisteren wel had waren giga frame drops, van 62fps naar 11 fps om vervolgens weer 55 fps te hebben. etc. etc.
Vanochtend is er een micropatch voor de subbug gekomen.
Sindsdien heb ik last van >> SpamLame in "[MMO] World of Warships"
Republiek meld ook problemen en zo ook andere gebruikers in de thread posted ^^

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

TheBrut3 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:41:
Hoe vaak krijg je eigenlijk zo'n "super container"? Ik kreeg er net één met 50k free exp, dat lijkt mij best een aardige?
Heb maar 1 keer een super container gekregen ook met die 50K free XP.

Signature van nature

• SpamLame
Sircuri schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:12:
[...]

1 elke 50-60 als je steeds kiest "try your luck".
Geen harde getallen, maar dat lijkt de consensus te zijn.

Als je iets anders kiest is de droprate lager.

• PcDealer
SpamLame schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:14:
[...]

1 elke 50-60 als je steeds kiest "try your luck".
Geen harde getallen, maar dat lijkt de consensus te zijn.
Ik denk in mijn geval rond de 1:30.
Sircuri schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Sinds wanneer?

[ Voor 86% gewijzigd door PcDealer op 31-03-2017 13:31 ]

• SpamLame
Two Brothers pushing middle
Al een wat oudere replay, had hem zelf nog niet gezien

[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 31-03-2017 16:16 ]

• SpamLame
En de servert is down......
Receiving a 71.1mb update now

[ Voor 38% gewijzigd door SpamLame op 31-03-2017 16:25 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:12

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Still down :(

• SpamLame
Server status is up met 1 speler, maaren je client connect nog niet

[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 31-03-2017 16:50 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:12

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Heeft er iemand trouwens nog geluk gehad met die "try your luck" kisten? Initieel kwamen er nog regelmatig wat superboxen uit. De laatste maanden gewoon niks meer gehad.

• PcDealer
Joindry schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:54:
Heeft er iemand trouwens nog geluk gehad met die "try your luck" kisten? Initieel kwamen er nog regelmatig wat superboxen uit. De laatste maanden gewoon niks meer gehad.
Lees even de laatste (twee) pagina('s).

• GLR89
Gisteren met try your luck een SC, inhoud 5mil credits... teleurstellend maar iets met paard en in een bek kijken en geven enzoiets :P

• SpamLame
GLR89 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:06:
Gisteren met try your luck een SC, inhoud 5mil credits... teleurstellend maar iets met paard en in een bek kijken en geven enzoiets :P
Mja dat wel, maar op een gegeven moment boeien de credits niet meer dus snap je wel.

• GLR89
Carriers are made to carry >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WnGZEBY1Fa1nbcTAofiLF1in/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YjWvSzxx7YivWaSZDB8Zc2zE/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kImCstECAXzkYLIbukC9nW4S/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/unWc3ZABWZMyP5cNjeuJrEYe/medium.jpg

toch wel een behoorlijke epic game al zeg ik het zelf :D

replay te vinden op: https://wowreplays.com/Replay/33427-GLR89-Midway-Loop

offtopic:
Waarom krijg ik in de Moskva iedere pot zulke totaal waardeloze teams? avg dmg in dat schip is 101k dmg, winrate 37% oftewel van de 27 games heb ik er 17 verloren. Gemiddeld genomen is dit het eind resultaat elke pot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BVrLMTwynXjdWGFqEjO0Ac7n/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k12PCHdmDG1rBkEfGjW6KonV/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TPoPMoTj94BHlrayTBByvXV9/thumb.jpg
Mijn team compleet de vernieling in, en de vijand gewoon lachen gieren brullen de helft over....
de meeste teamgenoten zijn trouwens ook binnen 5 minuten dood, bij een DD kan ik het me nog voorstellen, maar zo net gewoon een pot waarbij een Yamato, en 2 GKFs binnen 6 minuten dood waren.. HOE???? Ik begin echt een schurfte hekel te krijgen aan de Moskva, niet omdat het schip zo slecht is, maar omdat ik elke gamede meest waardeloze dropjes in mijn team krijg. Start een Moskva battle en ik kan je na 2 minuten de uitkomst vertellen :( :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Voor 44% gewijzigd door GLR89 op 01-04-2017 02:15 ]

• SpamLame
Wat een grap, geen speciale mode voor 1 april.

Wel t6&7 dds in de aanbieding uit de regulier tech tree.

Ook zijn alle premium dds in de shop in de aanbieding.
De dds in de bundle zijn helaas niet los te koop met korting.

In de client zijn aleen de dds in de aanbieding die ook los in de shop te koop zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door SpamLame op 01-04-2017 08:35 ]

• Louwke
Fijne bugs nog steeds trouwens. Geen voicechat, UI Die in eens niet meer reageert mid battle, dus geen mogelijk om in te zoomen om te aimen. Jup gaat lekker

• PcDealer
GLR89 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:48:
Carriers are made to carry >:)
[...]
Waarom krijg ik in de Moskva iedere pot zulke totaal waardeloze teams? avg dmg in dat schip is 101k dmg, winrate 37% oftewel van de 27 games heb ik er 17 verloren. Gemiddeld genomen is dit het eind resultaat elke pot:
RNG says: must compensate Midway epic win

1 april! https://worldofwarships.e...-our-priorities-straight/

Kalender voor april: http://forum.worldofwarships.eu/index.php?showtopic=77160

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 01-04-2017 18:20 ]

• GLR89
Dan zijn ze de compensatie voor die midway game vooraf gestart.. :P

• SpamLame
En nog een mijlpaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Jeec7orkt7TtKo8XmD1fifp/full.png

• k995
Khaba rules them all :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jAgp1dDkcPIKwrIbqGEtREXf/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z1aTsvBLPsUNEKzqJYHwfWpO/full.png

Is toch we echt sterk voor de moment, kan me voorstellen dat ze daar volgende patch iets aan doen.

• Louwke
Stalin approves! Kijk het laatste filmpje van Yuro maar en dan met name het laatste stuk :)

Maar 100 Karma hoe the fuck krijg je dat voor elkaar? Ik ga niet meer zo hard na wat Minotaur divisions :)

• GLR89
Louwke schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:12:
Stalin approves! Kijk het laatste filmpje van Yuro maar en dan met name het laatste stuk :)

Maar 100 Karma hoe the fuck krijg je dat voor elkaar? Ik ga niet meer zo hard na wat Minotaur divisions :)
doel je op gisteren middag? chapayev die het niet kon handelen dat wij met dubbel minotaur, 1x smoke 1x radar behoorlijk leuk los gingen >:)

Gouden combi (:

• Louwke
GLR89 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:02:
[...]

doel je op gisteren middag? chapayev die het niet kon handelen dat wij met dubbel minotaur, 1x smoke 1x radar behoorlijk leuk los gingen >:)

Gouden combi (:
En de dag ervoor met Karel en nog iemand, ben ik even vergeten. Ook een 3 tal Minotaurs zaten bij een division van [OM] in het team 2 games op rij zelfs. Hilarische chats tov de tegenpartij, mensen die een 3 Minotaur division illegal vonden etc :)

• SpamLame
Louwke schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:12:
....

Communiceren denk ik en/of team carry en/of tips.
TheDuckGeneral staat geloof ik nog hoger.
Louwke schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:08:
[...]

En de dag ervoor met Karel en nog iemand, ben ik even vergeten. Ook een 3 tal Minotaurs zaten bij een division van [OM] in het team 2 games op rij zelfs. Hilarische chats tov de tegenpartij, mensen die een 3 Minotaur division illegal vonden etc :)
Zeikerds.
Fun & engaging als je zo'n div tegen je hebt is het wellicht niet, maar ja, het is game mechanics gebruiken en niets dat de tegenpartij tegenhoud ook zo'n div te vormen of bij gebrek aan (want immers al ingame) samen gaat werken om te counteren.

[ Voor 49% gewijzigd door SpamLame op 03-04-2017 11:00 ]

• k995
Louwke schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:08:
[...]

Ook al tegengenkomen met 3 in hun smoke, tot een dappere dd tot tegen de smoke ging en er 2 met zich meenam .

• SpamLame
k995 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:54:
[...]

Ook al tegengenkomen met 3 in hun smoke, tot een dappere dd tot tegen de smoke ging en er 2 met zich meenam .
Niet echt een voorbeeld van een tegensamenwerking, maar lijkt me wel een redelijke trade.
Taking 1 for the team om threats weg te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door SpamLame op 03-04-2017 11:02 ]

• Louwke
Taking one for the team probeer ik ook wel eens. Met je dying seconds even die Torps tegenhouden die anders een BB te grazen zouden nemen blijft ook een leuke. Of nog leuker tussen torp bombers en een BB in varen om torps te eten die nog niet scherp gesteld zijn :)

• Joe_P
21 - 25 April: SPECIAL - the French Navy has arrived!
To greet our new branch there will be something special in the air. Get ready to cause your adverseries some serious damage.

Nog twee en een halve week wachten dus. Voorlopig lijkt men nog niet echt enthousiast te worden over de nieuwe Fanse cruisers. Vooral de guns / shells lijken tegen te vallen. Ook de 'national flavour' snelheid, die deze schepen uniek zou moeten maken, is niet zo goed uit de verf gekomen. De schepen zijn steeds een van de traagste per tier en zelfs mét speedboost zijn ze vaak niet eens de snelste.

Als voornamelijk cruisers speler, ben ik wel benieuwd naar een nieuwe lijn. Maar als die schepen net zo slecht presteren / saai spelen als de Duitse DD's, dan blijf ik voorlopig af en toe m'n premiums / T10's spelen totdat de RN BB lijn er is.

• TheBrut3
Welke upgrades kan ik eigenlijk het best op de NM zetten? Op internet lees ik echt alles.
Momenteel heb ik MAM1, APRM1 en DCSM1.
APRM1 zit er nog op omdat de boot stock is, na de range upgrade ga ik denk ik voor MBM2 of AA GM2. Het houden van APRM1 is het denk niet waard.

Laatste slot heb ik nog niet gekozen.
Lees verschillende posts over dat met de B hull het niet nodig is om nog snellere rudder shift te krijgen. En dat daarom DCSM2 gekozen kan worden of PM2.

De captain skills maken niet veel uit, hij gaat uiteindelijk naar de NC (of de Iowa).

• Louwke
TheBrut3 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:47:
Welke upgrades kan ik eigenlijk het best op de NM zetten? Op internet lees ik echt alles.
Momenteel heb ik MAM1, APRM1 en DCSM1.
APRM1 zit er nog op omdat de boot stock is, na de range upgrade ga ik denk ik voor MBM2 of AA GM2. Het houden van APRM1 is het denk niet waard.

Laatste slot heb ik nog niet gekozen.
Lees verschillende posts over dat met de B hull het niet nodig is om nog snellere rudder shift te krijgen. En dat daarom DCSM2 gekozen kan worden of PM2.

De captain skills maken niet veel uit, hij gaat uiteindelijk naar de NC (of de Iowa).
Wat mij betreft de APRM1, tenminste ik kan me herinneren toen ik de NM speelde dat de range klote was tov de IJN lijn. Je had nog geen Germans dus dat scheelde. Dat in combinatie met de traagheid van dat ding zorgde er voor dat ik me aardig nutteloos voelde op het begin van matches. Weet niet of de range al iets gebuffed is?

Maar wel was het een van de BB's waar ik het meeste plezier in had. Het aantal devasting strikes in dat ding is niet te tellen. 12 guns broadside is en blijft heerlijk. Ook tov de DD's die je denken te pakken tot ze een salvo slikken :)

• TheBrut3
Range is 18.7 met APRM1 en zonder is het 16.1.
Dat is zeker vrij weinig, maar ik begreep ook dat de NM niet is gemaakt voor afstand maar juist om van dichtbij 1 op 1 gevechten aan te gaan omdat deze goede armor heeft. Helaas is de AA range (4.2km) ook wat kort, dus ik kan mezelf zeker indenken dat mensen liever de AA GM2 hebben tegen (torpedo)bombers.

Maar ik kan natuurlijk alleen naar cijfertjes kijken, ervaringen zijn beter. Ik lees ook dat sommige mensen blij waren dat ze er eindelijk vanaf waren en dat anderen het een houdertje vinden.

• GLR89
TheBrut3 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:09:
Range is 18.7 met APRM1 en zonder is het 16.1.
Dat is zeker vrij weinig, maar ik begreep ook dat de NM niet is gemaakt voor afstand maar juist om van dichtbij 1 op 1 gevechten aan te gaan omdat deze goede armor heeft. Helaas is de AA range (4.2km) ook wat kort, dus ik kan mezelf zeker indenken dat mensen liever de AA GM2 hebben tegen (torpedo)bombers.

Maar ik kan natuurlijk alleen naar cijfertjes kijken, ervaringen zijn beter. Ik lees ook dat sommige mensen blij waren dat ze er eindelijk vanaf waren en dat anderen het een houdertje vinden.
Mijn ervaring met de New Mexico is niet heel groot, maar wel weet ik dat ik de overstap naar de Colorado een aanfluiting vond. NM speelde leuker, en minder afstraffend. Ook de 4 guns extra scheelde aanzienlijk ondanks het mindere kaliber.

Wat Louwke al aanhaalde was ook mijn ervaring. De range icm met de snelheid maakte het een verschrikkelijk saai schip in de 1e helft van de game, zeker als je per ongeluk de verkeerde positie koos en dus nagenoeg de complete game achter je team aan sukkelde waren aanfluitingen. Heb regelmatig games gehad met de NM waarbij ik 2 mischien 3 salvo's kon vuren... dan voel je je wel zuur :-(

een focus op AA zou mijn persoonlijke advies zijn, niet dat de planes zo hard uit halen, maar de kans op t6 is groot dat je 2 carriers per team hebt. Alle planes die je uit de lucht kunt maaien zijn dus mooi mee genomen. De range upgrade is wel handig, maar hier geldt wel dat je bijzonder goed moet kunnen richten, en op lange afstand wil dat meestal wat minder. Close range gaan met dat schip icm met goede AA kun je imho dus veel waardevoller zijn voor het team. (geldt dus wel dat je de goede positie moet kiezen 8)7 )

maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven, ik heb de NM al meer dan een halfjaar niet aangeraakt, hoe het schip nu is kan ik dus niet zeggen

• PcDealer
TheBrut3 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:47:
Ik heb de New Mexico weer teruggekocht :)

NM is een AA beest als het daarop gespecced is, menig carrierspeler verkijkt zich er op. 2ndaries worden daarmee ook meteen gebuffed.

Basic captain skill setup: http://shipcomrade.com/ca...0100000000010000000100019
Je kunt nog kiezen voor:
• Manual Fire Control for AA
• Manual Fire Control for 2nd.
Joe_P schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:27:
[...]

21 - 25 April: SPECIAL - the French Navy has arrived!
To greet our new branch there will be something special in the air. Get ready to cause your adverseries some serious damage.

Nog twee en een halve week wachten dus. Voorlopig lijkt men nog niet echt enthousiast te worden over de nieuwe Fanse cruisers. Vooral de guns / shells lijken tegen te vallen. Ook de 'national flavour' snelheid, die deze schepen uniek zou moeten maken, is niet zo goed uit de verf gekomen.
Wachten tot ze uit zijn en dan pas conclusies trekken. Eigenlijk pas als je ze zelf speelt.

[ Voor 86% gewijzigd door PcDealer op 03-04-2017 15:47 ]

• TheBrut3
PcDealer schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:37:
NM is een AA beest als het daarop gespecced is, menig carrierspeler verkijkt zich er op. 2ndaries worden daarmee ook meteen gebuffed.
Duidelijk. En dan loop je nooit tegen range problemen aan? 18.7 om 16.1km lijkt mij best een groot verschil.
Welke upgrade heb je als 4e erop zitten?

• PcDealer
TheBrut3 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:08:
[...]

Duidelijk. En dan loop je nooit tegen range problemen aan? 18.7 om 16.1km lijkt mij best een groot verschil.
Ik heb liever hits dan range. Dichterbij komen ze vaak ook harder aan. Wat ik doe is naar een eiland toe varen en om de hoek een cruiser half kapot maken met 1 salvo :p
Welke upgrade heb je als 4e erop zitten?
Geen idee, heb het alleen gekocht en nog niet gespeeld. Momenteel vooral Montana.

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 16:21
Soms moet je ook beetje geluk hebben. Toenstraks met bismarck had ik op max range 2x citadel op Iowa.
Das ook meer geluk denk ik dat ze net goed vallen. Hij was niet blij en zeurde over dat ik aim bot gebruikte.
Daarna kwam ik door omstandigheden tussen links 2 BB's en rechts 1 dd. Kon 1 BB en de DD mollen en andere BB flink aanslaan. Dus soms zit ut mee en soms...... Heb je een super pot.

• wheresmymaxsuit
Gefeliciteerd met je Karma mijlpaal _/-\o_ . Maar er kan er maar een de beste zijn :)
*O* Karma Koning April 2017 *O*
SpamLame schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:52:
[...]
Communiceren denk ik en/of team carry en/of tips.
Denk niet dat ik dat beter had kunnen zeggen.

• Joe_P
PcDealer schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:37:
[...]
Wachten tot ze uit zijn en dan pas conclusies trekken. Eigenlijk pas als je ze zelf speelt.
Helemaal mee eens. Ik hoop alleen ook dat ze nog iets met de kritiek gaan doen, want ze zijn nu niet uniek in hun speelstijl en niet beter dan de andere cruiser lijnen.
wheresmymaxsuit schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:02:
[...]
Gefeliciteerd met je Karma mijlpaal _/-\o_ . Maar er kan er maar een de beste zijn :)
[...]
Hmm nice hoor. Ik dacht even helemaal het mannetje te kunnen zijn met mijn 132, maar dat valt dus mee. Sinds ik de Minotaur en Moskva heb is er ook niet zoveel bijgekomen. >:)

Na een paar stomme losses vanavond weer een supercontainer met 100 dragen flags open mogen maken. Met die missies van de afgelopen ook al aardig wat commander xp gekregen, dus kan nu nog meer captains naar 19 punten krijgen.

Oja, vandaag ook gemerkt: Alle 8 torps van één kant van de Hindenburg zijn net niet genoeg voor een Große Kürfurst. In totaal 109k damage op hem alleen gedaan (ook nog wat AP salvo's). Alleen jammer dat hij nog 3k health over had en inmiddels weer net ver genoeg weggedraaid was waardoor m'n AP niet wilde pennen. Helaas doet 420mm AP dat wel... ;w

• SpamLame
wheresmymaxsuit schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:02:
[...]

*O* [afbeelding] *O*
Ik had ook niet de illusie dat ik als eerste 100 heb bereikt of bovenaan zou staan.
Nu heb in ieder geval een nieuw target om te halen, bedankt daarvoor ;)

Heb je toevallig ook een alt? >> DudeWheresMyBattleship

[ Voor 15% gewijzigd door SpamLame op 04-04-2017 10:58 ]

• Joe_P
Reviews van de Italiaanse premium cruiser Ducati D'aosta komen online:

- NoZoupForYou (Youtube)
- LittleWhiteMouse (Shipcomrade)

En, natuurlijk:

Al met al een uitdagend, maar interessant schip om te spelen. Heel snel en wendbaar, lage HE alpha maar heel snelle AP shells met veel pen.

Overigens komen er ook geruchten naar buiten dat de Franse cruisers nog een beetje worden bijgeschaafd (waar ik al op hoopte). Over twee weken zouden ze uit moeten komen, ik ben erg benieuwd.

[edit] Net even een nieuwe build voor de Zao uitgeprobeerd met reload en rudders shift upgrades, maar dat werkte (voor mij) niet echt. Dat schip heeft nogal en enorme turning circle waardoor je alsnog de shells niet kan ontwijken. Terug naar de stealth / range build. Misschien de rudder shift maar eens op m'n Kiev, Udaloi of Khaba proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Joe_P op 04-04-2017 17:35 ]

• wheresmymaxsuit
Nee niet dat ik weet. Ik heb in het weekend amper tijd om met al mijn schepen van 1 account te spelen.

Nog iets:
Karma moet je in perspectief zien. Je krijgt er niks voor, en je hebt weinig invloed op het behalen ervan. Maar het is wel leuk om te hebben, en te weten dat je (behulpzaamheid) gewaardeerd wordt.

• k995
Eerste shot van de match en dit :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FSsHsBzejUlASyam7SDH43Ub/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EvznjLFxNEvktIHrnPuMjsw7/full.png

• PresidentSkroob
vraagje:
Wellicht kijk ik er overheen, maar ik krijg pas uitgebreidere gegevens (naam speler, type schip, bredere healthbar) in mijn scherm als ik de alt-toets ingedrukt heb. Een vriend van me met wie ik veel samen speel hoeft dit helemaal niet te doen en heeft dit standaard al.
Mis ik ergens iets in de instellingen? ik gebruik geen mods...wil ik ook niet..
Iemand die een suggestie heeft??
Pagina: 1 ... 64 ... 129 Laatste