Frank_P schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:22:
Ligt het aan mij of is de matchmaking voor tier8 een beetje gaar?
Heb sinds kort de NC unlocked maar zonder gekheid zijn 80% van mijn potjes dat ik 1 van de weinige tier8 ben tussen allemaal voornamelijk tier10 en paar tier9.
ja en nee, speel zelf veel t8/9/10, en valt me op dat de mm er vaak voor kiest om heel divers te vullen.
Vraag een gemiddelde speler die veel op t6 rond hangt, deze zal klagen over het feit dat er in bijna 80% van de matches wel een t7 schip zit. Is een fenomeen waar dit soort games nou eenmaal mee zitten.
Zal er voornamelijk mee te maken hebben dat de playerbase te klein is om met maar 1 tier gevulde matches te maken.
Wat ik me daarbovenop ook nog voor kan stellen is dat t8 veel Premiums heeft
(zijn best wel vaak nieuwe of slechte spelers die er nog weinig van begrepen hebben maar te lui zijn om te grinden en daardoor gemakshalve maar een t8 kopen)Tel daarbij op dat mijn NC totaal stock (53k HP.....) is met slechts een 13p captain en je kan je voorstellen dat ik weinig kan doen behalve beetje snipen van een afstand en redelijk passief spelen.
Wees creatief
(i know het is lastig) en je kunt best hele leuke potten maken zonder te snipen. Hoewel de NC een van de weinige schepen is waarbij snipen relatief goed werkt.
T10 torps maken gehakt van me
Elke tier torp is vervelend, geen rechte lijnen varen. Slim gebruik maken van de omgeving en WSAD hacks om ze te ontwijken (zoals op elke tier)
T10 battleships maken gehakt van me want die pennen zelfs mijn front\
Goede angle, goede positie, slim gebruik maken van de omgeving en team genoten.
T10 cruisers branden me af en elke HE spam doet 4-5k dmg.
Klopt, maar als je het voor ze heel onaantrekkelijk maakt om op jou te vuren. Bovendien, het zijn maar cruisers = minder armor = met een NC kun je gruwelijk harde treffers op ze maken.
Voor mijn gevoel zou de matchmaking ook nog moeten kijken naar hoever je schip geupgrade is.
Ook zou voor mijn gevoel de matchmaking slechts 1 tier verschil max moeten zijn.
Niet geheel met je eens. Een geupgrade schip is niet per definitie beter. Ook meer HP zegt weinig. Een Zao (t10 cruiser) heeft bijvoorbeeld maar 40k hp, een Minotaur heeft al weer veel meer hp, maar toch kun je in de Zao meer incaseren dan in de Mino
vwb de 1 tier verschil mm, hoelang ben jij bereid te wachten op een game, op de hogere tiers op niet courante tijden loop je vaak tegen de 2-3 minuten wachttijd aan (met de huidige mm) ga je daar in trekken dan worden de wachttijden dus nog langer. (of je krijgt belachelijke matches met 4 schepen per team)
Of ligt dit echt puur aan mij?
Nee, ik snap zeker wel waar je op doelt. En het motiveert niet enorm. Maar een goede speler in een T8 kan soms 10x waardevoller voor een team zijn als een matige/slechte speler in een T10.
Met bijv. de Atago en Bismarck sta ik (ook in uptier games) zeer regelmatig bij de top 3. Niet omdat het schip zo gruwelijk goed is, maar doordat ik wat anders speel dan de rest van mijn team. En daardoor vaak een waardevolle bijdrage kan leveren.