• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 07:36
Joe_P schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:10:
Het is nog erger dan ik dacht (blijkbaar overheen gelezen):

Mission: Second Battle of Sirte III

Restrictions:

Available once Second Battle of Sirte II is complete
Random battles, Cooperative battles, Ranked battles
Once per account
Any Tier IV+ ship
Conditions - Over any number of battles:

Deal 80,000 damage to British Cruisers
Hit enemy Citadels 40 times
Rewards:

5x Catapult Fighter II

Het is natuurlijk leuk dat ze de missies koppelen aan een historische gebeurtenis en dat de missies een beetje specifiek zijn, maar het heeft nu teveel impact in game. Het zou fijn zijn als er, zoals hierboven al wordt gesuggereerd, een contra-missie of beloning voor het spelen is voor de schepen die worden getarged. Stel je krijgt 1,5x de xp op Britse cruisers zolang deze missie loopt, dan heb je tenminste een reden om die schepen nog te spelen.
Dan heb je deel 5 nog niet gelezen.
Mission: Second Battle of Sirte V

Restrictions:
  • Available once Second Battle of Sirte IV is complete
  • Random battles, Ranked battles
  • Once per account
  • Any Tier VI+ ship
Conditions - In a single battle:
  • Be among the top 2 players by base XP in your team
  • Destroy 1 enemy British ship
  • Survive the battle
Dus in deel 3 & 4 & 5 is de target RN CL's.

De suggestie van Contra Missies is inderdaad een intressante.

Nu dan, hoeveel van jullie hebben die hier een ongenoegen danwel suggesties hebben geuit dit OOK op het WoWs forum en/of in de vorm van een support ticket gedaan?

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-10 20:34
It keeps ketting worse...

Vandaag ook lekker veel pech met de FdG. DDs die niet spotten, cruisers die je in de steek laten terwijl er een cyclone aankomt (daarbij is bij elkaar blijven nogal belangrijk). Net ook nog een potje waarin ik geen target kon selecteren voor de manual secondaries. Terwijl ik daarmee bezig was ook even de minimap uit het oog verloren waardoor ik redelijk alleen kwam te varen met alle vijandelijke torps in mijn richting... :/

De GK moet nog even wachten dus.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:53
Joe_P schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:12:
It keeps ketting worse...

Vandaag ook lekker veel pech met de FdG. DDs die niet spotten, cruisers die je in de steek laten terwijl er een cyclone aankomt (daarbij is bij elkaar blijven nogal belangrijk). Net ook nog een potje waarin ik geen target kon selecteren voor de manual secondaries. Terwijl ik daarmee bezig was ook even de minimap uit het oog verloren waardoor ik redelijk alleen kwam te varen met alle vijandelijke torps in mijn richting... :/

De GK moet nog even wachten dus.
ik voel met je mee ;) ik heb echt ZOVEEL torps gehapt in mn FdG op weg naar de GK

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Joe_P schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:10:
Het is nog erger dan ik dacht (blijkbaar overheen gelezen):

Het is natuurlijk leuk dat ze de missies koppelen aan een historische gebeurtenis en dat de missies een beetje specifiek zijn, maar het heeft nu teveel impact in game. Het zou fijn zijn als er, zoals hierboven al wordt gesuggereerd, een contra-missie of beloning voor het spelen is voor de schepen die worden getarged. Stel je krijgt 1,5x de xp op Britse cruisers zolang deze missie loopt, dan heb je tenminste een reden om die schepen nog te spelen.
Dat is idd een goed idee , zo heeft iedereen wat eraan als extra.

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-11 10:01
Iemand een ticket aanmaken met het idee _/-\o_

doe ik vanavond ook even (:

Verwijderd

Die 40 citadels ook gezien? :). 5 hele catapult fighters consumable. Please, #wtf.

• wheresmymaxsuit
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06-2019
k995 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:41:
[...]

Dat is idd een goed idee , zo heeft iedereen wat eraan als extra.
Kijk dan maar eens op de US server daar hebben ze vaak al hunter missies. Bijv deze week krijgen BB's vlag of bonus xp. Dan is er een bonus voor wie een BB zinkt.

• k995
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:22:
Die 40 citadels ook gezien? :). 5 hele catapult fighters consumable. Please, #wtf.
Eergisteren nog 10 in 1 match. Leningrad op 6-7km van CA's gaat dat heel goed, dan gaat vlot voorruit.

• Joe_P
GK is binnen, toch wel een leuk speeltje. :*)

Afbeeldingslocatie: https://y7fyzg-sn3302.files.1drv.com/y3me1oO6f3XS8Cn2nHgzR4IusefxiFEKaxK98h1i0-XQtGjuEbtcFulu2DT4jDMwXC2q-va4x8ZGHtDx9FJdvTFNo8u5RvHW8cyksR-yvkoabfU4L0jqkEjPSwXLKiez8w6qqEz8GqZPlsoXWMM6zI5zcg41n4R_75LQ5RK0exrd9U?width=328&height=173&cropmode=none

Nu nog met secondary build en dus slechte concealment (ca. 18km). Er komt dan van heel de map HE op je af, dus misschien toch maar respeccen naar een concealment / tank build.

Tussen het grinden van de FdG ook weer eens een Hindenburg potje gespeeld. Dat blijft toch een ondergewaardeerd schip. En gelukkig maar, want terwijl de tegenstander op de rest van m'n team aan het schieten is, loopt bij mij de damage op. In de Moskva wordt je meteen gefocust, maar in de Hindenburg is dat veel minder. Vooral leuk als je kan flanken en alle BB's met 10k AP salvo's kan bestoken elke 9 seconden. Ondertussen het inkomende vuur in de gaten houden en een beetje ontwijken (wat in de Moskva ook onmogelijk is) en je zit zo weer boven de 150k damage.

[edit] Helaas kan ook een goed schip je niet behouden tegen dit soort teams...

Afbeeldingslocatie: https://ybfyzg-sn3302.files.1drv.com/y3mWc70VZsN7j5XyCzXDyjmnPXwCzEnHaPtG8306jPSpx15p3MRF2HvYptMgkjQdDIG-FgdAJsfobaqx7twWc22v3CTD-FxvicYV9sNEorrQFLDc9FkXqUVAk9WAjhAZpfriOcOyEIYItOFdEQI7Isrsx4GYRr0yz3Ne3Q7Tyad_sE?width=347&height=346&cropmode=none

:X

[ Voor 14% gewijzigd door Joe_P op 16-03-2017 20:09 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17
Weer terug op Rank 5**.
5 wins achter elkaar met Atlanta :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:42
Joe_P schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:55:
GK is binnen, toch wel een leuk speeltje. :*)

[afbeelding]

Nu nog met secondary build en dus slechte concealment (ca. 18km). Er komt dan van heel de map HE op je af, dus misschien toch maar respeccen naar een concealment / tank build.

Tussen het grinden van de FdG ook weer eens een Hindenburg potje gespeeld. Dat blijft toch een ondergewaardeerd schip. En gelukkig maar, want terwijl de tegenstander op de rest van m'n team aan het schieten is, loopt bij mij de damage op. In de Moskva wordt je meteen gefocust, maar in de Hindenburg is dat veel minder. Vooral leuk als je kan flanken en alle BB's met 10k AP salvo's kan bestoken elke 9 seconden. Ondertussen het inkomende vuur in de gaten houden en een beetje ontwijken (wat in de Moskva ook onmogelijk is) en je zit zo weer boven de 150k damage.

[edit] Helaas kan ook een goed schip je niet behouden tegen dit soort teams...

[afbeelding]

:X
Poor Shimakaze...

Maar inderdaad Hindenburg is en blijft een leuk speeltje. Die guns zijn zo lekker tegen broadside targets, maar ook de HE is meer dan goed. Iets wat veel mensen niet beseffen, maar elke 8.8s (lol ze german 88!) 12 shells die aardig accuraat op hun doel vallen stichten aardig wat vuurtjes en DD's smelten vor je ogen. Oh en give more Minotaurs! Die dingen zijn nergens veilig voor je Hindenburg!

Untappd: Louwke80

• GLR89
Agreed, hindenburg is een beest! Zeer ondergewaardeerd maar een giga damage dealer! (: goede angle en zelfs bbs kunnen hem niet pennen! En de niet oplettende tegenstander die head in komt wordt ineens onaangenaam verrast door 2x4 torpedo's aan beide zijkanten >:)

Heeft me al menig boze BB opgelevert :P

• SpamLame
Offtopic maar toch ook niet
Congrats, wat heb je voor je verjaardag gekregen?

[ Voor 51% gewijzigd door SpamLame op 17-03-2017 15:41 ]

• GLR89
SpamLame schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Offtopic maar toch ook niet
Congrats, wat heb je voor je verjaardag gekregen?
Haha thx, heel erg offtopic: boxershorts :D

En een nieuwe woning zonder vaste internet aansluitig atm, volgende week weer up and running :+

• SpamLame
GLR89 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Haha thx, heel erg offtopic: boxershorts :D

En een nieuwe woning zonder vaste internet aansluitig atm, volgende week weer up and running :+
Die boxers, beetje goede concealment? ;)
Fijne verjaardag verder.
En check je wows account

[ Voor 9% gewijzigd door SpamLame op 17-03-2017 16:48 ]

• PcDealer
Gefeliciteerd! *O*
Dat de RNGezus je heel erg gezind mag zijn en je veel goede SC's schenkt :+

• Louwke
GLR89 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:29:
Agreed, hindenburg is een beest! Zeer ondergewaardeerd maar een giga damage dealer! (: goede angle en zelfs bbs kunnen hem niet pennen! En de niet oplettende tegenstander die head in komt wordt ineens onaangenaam verrast door 2x4 torpedo's aan beide zijkanten >:)

Heeft me al menig boze BB opgelevert :P
*detonation* niet hoe je een game wil beginnen in je Hindenburg :(
Eerste salvo 1 treffer BOOM blub blub blub

Gefeliciteerd btw

• Joe_P
Gefeliciteerd GLR89, welk cammo pattern heb je op die boxers? ;)

• PcDealer
Céad míle fáilte: Saint Patrick's day Special:
- Doubloon discount on Saint Patrick's day Camouflage (40 doubloons instead of 60)
- 50% Credit discount on the Tier V Cruiser Emerald
- 50% Credit discount on ship upgrades
- 50% Credit and Doubloon discount on Premium Consumables
- Saint Patrick's Day Camouflage - Best Buy!
• 200x Saint Patrick's Day 2017 camouflage, EUR 19,99
- Saint Patrick's Day Camouflage - Standard
• 65x Saint Patrick's Day 2017 camouflage, EUR 9,99

Niet vernieuwende Premium Shop Weekly met de same old same old:
https://worldofwarships.e...op/making-logistics-cool/

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 17-03-2017 19:14 ]

• SpamLame
PcDealer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:12:
Céad míle fáilte: Saint Patrick's day Special:
- Doubloon discount on Saint Patrick's day Camouflage (40 doubloons instead of 60)
- 50% Credit discount on the Tier V Cruiser Emerald
- 50% Credit discount on ship upgrades
- 50% Credit and Doubloon discount on Premium Consumables
- Saint Patrick's Day Camouflage - Best Buy!
• 200x Saint Patrick's Day 2017 camouflage, EUR 19,99
- Saint Patrick's Day Camouflage - Standard
• 65x Saint Patrick's Day 2017 camouflage, EUR 9,99

Niet vernieuwende Premium Shop Weekly met de same old same old:
https://worldofwarships.e...op/making-logistics-cool/
Vind het maar een beetje meh.
Alleen de discount op upgrades is handig voor mij, had nog wat schepen die wat miste.

• GLR89
Joe_P schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:46:
Gefeliciteerd GLR89, welk cammo pattern heb je op die boxers? ;)
Klavertje 4, everyone is a bit irish today :9
Nu maar hopen op wat geluk >:)

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 16:21
GLR89, beetje laat maar van Harte man *O* . Nog vele jaren WoW.

offtopic:
Ben 4 dagen vrij dus je kan me tegenkomen in de avond 8)7

• SpamLame
auroortje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 03:11:
GLR89, beetje laat maar van Harte man *O* . Nog vele jaren WoW.

offtopic:
Ben 4 dagen vrij dus je kan me tegenkomen in de avond 8)7
Bij mij is 03:11 in de ochtend ;) , hoe dan ook fijn dat je weer even tijd voor WoWs hebt.
7* weten te halen deze ochtend, maar ja weekend warriors dus nu maar even geen ranked voor mij.
28 (?) wins voor R1, met mijn WR zou dat iets van 40 potjes zijn, weet niet of ik dat haal voor einde seizoen.

[ Voor 23% gewijzigd door SpamLame op 18-03-2017 11:35 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54
Even een week niet gespeeld, maar nu ff de tijd voor. Zie ik mezelf in het roze. Huh? Oh jaaa....
2 ranked battles geleden een eigen suffert geraakt. Ik had net een cap ingenomen en vol zicht op de enige overgebleven BB van de tegenpartij. Dus die wordt door ons 4-en onder vuur genomen. Alleen is er 1 zo "slim" om ernaartoe te varen. En in plaatst van hem te rammen, gaat hij erlangs en komt in mijn salvo. :N :(
Nog 4 potjes.

World of Warships Battle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jnlpD8APTsZDMFDARfWuLMo8/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ks5MjqZRmK1L4iK5wlnKMzew/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AO4tNllF3s095zF5MQgS8dP3/thumb.png

[ Voor 45% gewijzigd door SPee op 18-03-2017 19:50 . Reden: Plaatjes ]

let the past be the past.

• auroortje
Ach, mijn eerste potje vandaag begon meteen met een nurnberg die dacht ff uit de 2e lijn te gaan torpen waardoor ik (2x) en andere cruiser 1x werden geraakt. Lekker begin

En ja mijn berichtje was laat @SpamLame want ik kwam net uit de avonddienst en Rijkswaterstaat vond het nodig om alle wegen richting huis af te sluiten voor onderhoud waardoor ik 5 kwartier onderweg was in plaats van 2 8)7

• SpamLame
auroortje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:37:

En ja mijn berichtje was laat @SpamLame want ik kwam net uit de avonddienst en Rijkswaterstaat vond het nodig om alle wegen richting huis af te sluiten voor onderhoud waardoor ik 5 kwartier onderweg was in plaats van 2 8)7
ouch

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
Leaked info over de franse cruisers

https://thearmoredpatrol....-to-10-duca-daosta-stats/

[ Voor 13% gewijzigd door joshje op 19-03-2017 01:20 ]

• GLR89
Als ik die t10 Henry IV zo bekijk lijkt het me wel een aardig schip. 240mm guns, goede concealment en als bonus ook nog torpedo's. Niet verkeerd. Maar het pantser model roept wel wat vraagtekens op. Laat die fransozen maar komen d:)b

• PcDealer
GLR89 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:31:
Als ik die t10 Henry IV zo bekijk lijkt het me wel een aardig schip. 240mm guns, goede concealment en als bonus ook nog torpedo's. Niet verkeerd. Maar het pantser model roept wel wat vraagtekens op. Laat die fransozen maar komen d:)b
Easy, no pantser to speak of.

• k995
Perfecte afsluiter van het weekend :

9 kills ,128k schade gecapped, verdedigd en verloren. Hele weekend leek wel zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bIm2WqzbifDMTCy9H6QmKQUJ/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OBrZ15HTMBgUfBNuPI4fYjkj/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lNVCvEp9ZFW27n2NgpcBdIpd/full.png

• PcDealer
k995 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 00:09:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
XP ook maar karig :(

Weer terug op Rank 5.
Bijna 400.000 Free XP.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
k995 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 00:09:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kom op man, carry harder! :+

Toch zuur om dan te verliezen.

• Joe_P
9 kills, twee te weinig dus. ;)

De stats van de Franse schepen zien er wel interessant uit. Qua speelstijl zullen ze denk gaan lijken op de Russische cruisers. De T10 lijkt alleen niet zo'n verbetering boven de Moskva. Alleen het hebben van torps en iets meer detection is voor bepaalde situaties handig. Maar qua DPM en zelfs manoeuvrabiliteit, wat niet echt het sterkste punt van de Moskva is, doet die het toch beter. Wel grappig dat je speed boost op die schepen kan nemen, ik ben benieuwd hoe goed dat gaat werken om de aim van de vijand in de war te schoppen.

NaamHenri IVMoskva
HP53.30065.400
Guns3x3x240mm3x3x220mm
Reload17,15s10,53s
Range19.080m19.440m
AP alpha62005800
HE alpha34003100
Turning circle840760
Rudder shift15,4210,9
Detection16,6km18km

[ Voor 6% gewijzigd door Joe_P op 20-03-2017 15:06 ]

• k995
Fest schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Kom op man, carry harder! :+

Toch zuur om dan te verliezen.
In de commentaren "oh its easy you are T7 in a T5-6 game.

Ja als DD kan je plots dan niet meer 4-5k kwijtraken door 1 salvo (of zelfs maar 1 BB shell ) die je raakt.

• Louwke
Stats zien er veel belovend uit ja!

Wat betreft k995, tja carry harder ;)
Gisteren ook zo'n potje er in zitten nou ja Kraken alleen dan in de Shineyhorse. Geloof dat we 1-2-3 waren met de Division en toch verloren we het uitiendelijk nog. Kunt niet alles voorkomen, in dit geval achteruitvarende Konigsbergs etc.

• GLR89
Joe_P schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:03:
9 kills, twee te weinig dus. ;)

De stats van de Franse schepen zien er wel interessant uit. Qua speelstijl zullen ze denk gaan lijken op de Russische cruisers. De T10 lijkt alleen niet zo'n verbetering boven de Moskva. Alleen het hebben van torps en iets meer detection is voor bepaalde situaties handig. Maar qua DPM en zelfs manoeuvrabiliteit, wat niet echt het sterkste punt van de Moskva is, doet die het toch beter. Wel grappig dat je speed boost op die schepen kan nemen, ik ben benieuwd hoe goed dat gaat werken om de aim van de vijand in de war te schoppen.

NaamHenri IVMoskva
HP53.30065.400
Guns3x3x240mm3x3x220mm
Reload17,15s10,53s
Range19.080m19.440m
AP alpha62005800
HE alpha34003100
Turning circle840760
Rudder shift15,4210,9
Detection16,6km18km
w.t.f. zeg, reload die bijna dubbel zo lang duurt.... :o
maar zoals je al zegt, torpedo's. Zou wel eens kunnen dat hij met betere reload EN torps te OP wordt :P

Maar gezien het feit dat de Moskva nog wel e.e.a. kan bouncen (met goede angle zelfs Yamato shells) en de fransoos nagenoeg waardeloze armor krijgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gl5izZLxVM2aWptqsIUMfZH6/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PNgwONPXRzi4Ew9cUb3SwRmI/thumb.png
bron: https://thearmoredpatrol....-to-10-duca-daosta-stats/
vraag ik me wel af hoe goed eventuele torps worden op dit schip.
Bij de Hindenburg (korte range) werken ze enorm goed omdat je met dat schip belachelijk dichtbij kunt komen mits je een goede angle houdt t.o.v. de enemy. Maar met bovenstaande armor :? :? :?

De concealment is nagenoeg gelijk aan de Hindenburg, dus lekker dichtbij gaan zoals met de Minotaur kan zit er ook niet in.
puur op de stats afgaand heeft het schip van alles net niks

• Joe_P
Dat armor plaatje is een beetje misleidend denk ik. Ik heb even wat schepen erbij gepakt, maar als je bv. de Zao bekijkt in de armor viewer, lijkt die ook 25-30mm dikte rondom te hebben. Daaronder / -achter zit echter nog meer armor (bv. een citadel armor belt van 100-152mm). Maar even afwachten dus hoe de rest van de armor er uit ziet.

Als hij echt alleen die armor heeft i.c.m. zo'n enorm hoge rudder shift / turn radius dan wordt het niet heel leuk om dat schip te spelen.

[edit] Retorische vraag: Vinden jullie die st. Patrick's day cammo ook zo lelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Joe_P op 20-03-2017 16:18 ]

• GLR89
http://forum.worldofwarsh...event-calendar-for-march/
zie voor dit weekend:
17 - 21 March: SPECIAL: Saint Patrick's Day
Let's paint the seas green on the Saint Patrick's Day! Apart from obligatory bonuses and discounts a special surprise is waiting for you!

en vervolgens dit:
http://forum.worldofwarsh...rding-to-japanese-stream/

is WG EU laat zoals gewoonlijk? of is dit niet de special surprise die ik mag verwachten?...

• PcDealer
Joe_P schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:17:
[edit] Retorische vraag: Vinden jullie die st. Patrick's day cammo ook zo lelijk?
Neen.
Vind de paint wel mooi, zelfs tweemaal gekocht.
Ben benieuwd! Die reacties daar zijn epic :+

[ Voor 84% gewijzigd door PcDealer op 20-03-2017 17:33 ]

• SpamLame
GLR89 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:55:
http://forum.worldofwarsh...event-calendar-for-march/
zie voor dit weekend:
17 - 21 March: SPECIAL: Saint Patrick's Day
Let's paint the seas green on the Saint Patrick's Day! Apart from obligatory bonuses and discounts a special surprise is waiting for you!

en vervolgens dit:
http://forum.worldofwarsh...rding-to-japanese-stream/

is WG EU laat zoals gewoonlijk? of is dit niet de special surprise die ik mag verwachten?...
Indien je russisch kan >> http://wiki.wargaming.net/ru/Navy:IJN_Kaga_(1928)

• PcDealer
Clantag en GLR89 aan de playertable toegevoegd.

PT 0.6.3 is ter download beschikbaar.

• SpamLame
PcDealer schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:33:
Clantag en GLR89 aan de playertable toegevoegd.

Clantag even bijgewerkt, zij die geen tag hebben heb ik niet opgezocht wegens onbekend/inactiviteit.
Playertable kan dus wel een opruiming gebruiken.

Playertable

T.net nicknameWoWs nicknameClan
_Anvil_Ronny555
_WarAx__WarAx_
AceAceAceGuidoKuitE
AshrahAshrah[UBER]
bartgoesLaerius[GOT] (Gathering of Tweakers)
bdevogtSwiftius
Bean77Bean77
belgian1Zerotal
Dark AngelDarnkAngelNL
DaverockCmdr_Daverock
dudeeHaasje47
DynosuDynosu
Family GuyNathan_James_DDG80
FestHaast2000
filipy23Superbabs84321eu
Flix20Flix20
FlyerkenFlyerken[GOT] (Gathering of Tweakers)
GhengisGhengis9[GOT] (Gathering of Tweakers)
gidoneasgidoneas
GizzyGizzernl
GLR89GLR89[GOT] (Gathering of Tweakers)
GreenwingRedwing
GrouchyGrouchy116\[BAD-A]
HammetjeKleutviool[GOT] (Gathering of Tweakers)
Haribo112LeipeHaribo
ImpaileRsgt_Badbreath
JeebeekjeJeebeekje
Joe_PGeneral_Lack_of_Interest[GOT] (Gathering of Tweakers)
joshje_Fusionhero_ [OWNED]
JulesvH _Jules_[GOT] (Gathering of Tweakers)
KaapKaap
LouwkeSoemba[GOT] (Gathering of Tweakers)
lubbertkramerlubbertkramer
MarkisokeAfterdeath
MooganMoogan
MrOizo2005Oizopower
PcDealerGoT_PcDealer[GOT] (Gathering of Tweakers)
Pirate-BozzDestroyerOfWorlds
PjotrStroganovPjotrStroganov[GOT] (Gathering of Tweakers)
pkregtingDeleRT_[PTS]
SeraphinDraeg
Shockwave_Shockwave_[UBER]
SircuriSircuri
SnafuPanzerPunisher
SneakeyeSneakeye[GOT] (Gathering of Tweakers)
Snukselooorly
SpamLamedionvdc_[GOT] (Gathering of Tweakers)
SpartacusNLDSpartacusNLD[GOT] (Gathering of Tweakers)
SuicyderSuicyder
TijgertTijgert
timmie271timmie271
TimS81TimS81
User.tmpUsertmp
VickiieeeTridosha
wiskidMrBlue
WontcachmeWontcachme
wttjwttj
wvdveerwvdveer
XelNahaXelNaha

• joshje
SpamLame schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Clantag even bijgewerkt, zij die geen tag hebben heb ik niet opgezocht wegens onbekend/inactiviteit.
Playertable kan dus wel een opruiming gebruiken.

Playertable

T.net nicknameWoWs nicknameClan
_Anvil_Ronny555
_WarAx__WarAx_
AceAceAceGuidoKuitE
AshrahAshrah[UBER]
bartgoesLaerius[GOT] (Gathering of Tweakers)
bdevogtSwiftius
Bean77Bean77
belgian1Zerotal
Dark AngelDarnkAngelNL
DaverockCmdr_Daverock
dudeeHaasje47
DynosuDynosu
Family GuyNathan_James_DDG80
FestHaast2000
filipy23Superbabs84321eu
Flix20Flix20
FlyerkenFlyerken[GOT] (Gathering of Tweakers)
GhengisGhengis9[GOT] (Gathering of Tweakers)
gidoneasgidoneas
GizzyGizzernl
GLR89GLR89[GOT] (Gathering of Tweakers)
GreenwingRedwing
GrouchyGrouchy116\[BAD-A]
HammetjeKleutviool[GOT] (Gathering of Tweakers)
Haribo112LeipeHaribo
ImpaileRsgt_Badbreath
JeebeekjeJeebeekje
Joe_PGeneral_Lack_of_Interest[GOT] (Gathering of Tweakers)
JulesvH _Jules_[GOT] (Gathering of Tweakers)
KaapKaap
LouwkeSoemba[GOT] (Gathering of Tweakers)
lubbertkramerlubbertkramer
MarkisokeAfterdeath
MooganMoogan
MrOizo2005Oizopower
PcDealerGoT_PcDealer[GOT] (Gathering of Tweakers)
Pirate-BozzDestroyerOfWorlds
PjotrStroganovPjotrStroganov[GOT] (Gathering of Tweakers)
pkregtingDeleRT_[PTS]
SeraphinDraeg
Shockwave_Shockwave_[UBER]
SircuriSircuri
SnafuPanzerPunisher
SneakeyeSneakeye[GOT] (Gathering of Tweakers)
Snukselooorly
SpamLamedionvdc_[GOT] (Gathering of Tweakers)
SpartacusNLDSpartacusNLD[GOT] (Gathering of Tweakers)
SuicyderSuicyder
TijgertTijgert
timmie271timmie271
TimS81TimS81
User.tmpUsertmp
VickiieeeTridosha
wiskidMrBlue
WontcachmeWontcachme
wttjwttj
wvdveerwvdveer
XelNahaXelNaha
Voel me buiten gesloten -O-

• SpamLame
joshje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:11:
[...]

Voel me buiten gesloten -O-
Je komt er alleen op verzoek op.
Aangezien je niet in de table voorkwam in de TS kwam je ook niet voor op mijn versie.
Nu alleen nog wachten op PCdealer voor aanpassing TS

• joshje
SpamLame schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:32:
[...]

Je komt er alleen op verzoek op.
Aangezien je niet in de table voorkwam in de TS kwam je ook niet voor op mijn versie.
Nu alleen nog wachten op PCdealer voor aanpassing TS
Vooruit dan maar :>

Joshje - _Fusionhero_ - OMNI

• auroortje
Sta er ook niet op ;w

Auroortje - Ron2u op WoW.

<----------Staat hier zelfs onder mijn naam.

zielig in hoekje huilen *snif*

• PcDealer
joshje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:35:
[...]
Joshje - _Fusionhero_ - OMNI
Toegevoegd
auroortje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:49:
Sta er ook niet op ;w

Auroortje - Ron2u op WoW.

<----------Staat hier zelfs onder mijn naam.
zielig in hoekje huilen *snif*
* PcDealer dept traantjes

Opgeschoond: niet bestaand, geen level 14 en spelfouten.

• Joe_P
Nieuws over de PT 0.6.3 staat online. Interessante punten:
  • In Update 0.6.3, we’re making a ship's detectability after firing a main gun shell equal to that ship's maximum firing range the moment it fires.
  • We're adding a smoke screen timer, and an indicator that shows the maximum speed at which smoke effectively conceals your moving ship.
  • Battle chat offers a scrolling feature and save all chat communications for the entire battle, accessible by hitting "Enter" or by clicking inside the chat box.
  • Try an alternative control mode for aircraft carriers, perfect for fans of real-time strategy games! It only takes two mouse buttons to operate a carrier -- if you've already mastered controlling your carriers the "old fashioned" way, you don't have to change a thing because the new controls are optional.
  • We're disabling the "Alt"-attack feature for tier IV and V carriers -- this change should bring better balance to carriers at lower tiers, where most warships have weaker or non-existent AA defenses
Geen invisifire dus meer. In de PT maar eens testen of de Gearing gespecced als torp boat beter werkt. Voor de rest van m'n schepen vooral invloed op de Belfast en Zao, maar die zijn zonder invisifire ook wel sterk genoeg om goed te presteren.

Wel jammer voor de Akizuki, dat schip is zonder invisifire volgens mij vrij lastig te spelen. Ik heb het schip vrijgespeeld, maar nog niet gekocht en ik weet niet of ik dat nog ga doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Joe_P op 21-03-2017 10:47 ]

• Louwke
Dat wou ik zeggen hoe vaak gebruik je invisifre nu eigenlijk? Vaak zoek ik toch al de ruimte op om miezelf te verstoppen achter een eiland of iets. Ben dan ook benieuwd hoe het gaat werken.

" •In Update 0.6.3, we’re making a ship's detectability after firing a main gun shell equal to that ship's maximum firing range the moment it fires."
German DD buff!

• GLR89
Louwke schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:58:
Dat wou ik zeggen hoe vaak gebruik je invisifre nu eigenlijk? Vaak zoek ik toch al de ruimte op om miezelf te verstoppen achter een eiland of iets. Ben dan ook benieuwd hoe het gaat werken.

" •In Update 0.6.3, we’re making a ship's detectability after firing a main gun shell equal to that ship's maximum firing range the moment it fires."
German DD buff!
zie het meer als een "verdiende" nerf van de andere lijnen t.o.v. de German DD's, waar ik alleen een beetje een raar gevoel bij krijg is dat alle (gunboat) dds (KM/USN) nu zwaar het onderspit gaan delven t.o.v. de Russen.

• Louwke
US lijn heeft het voordeel nog altijd van de lange smoke. Wat dat betreft denk ik ook dat ik met de Gearing niet anders ga spelen.

Alleen zit ik nog steeds te wachten op een buff voor de IJN torpedo boat lijn. Geef de torps een betere concealment dan ben je er al. De nerf is nog uit de tijd van weinig radar en hydro was nog niet zo wijdversprijd als nu. Wat bieden de IJN DD's nu echt tov da andere schepen? Gearing heeft betere torps/guns/smoke. Khabarovsk laten we het daar niet over hebben. Z-52 krijgt een buff volgende patch qua concealment, heeft hydro betere guns. Grozovoi heeft betere torps. Volgens mij heeft de Shima nu alleen het voordeel van de 3x5 Torps en dat is het.

• joshje
Ik vind het een redelijke nerf. Ik speelde erg veel met stealthfire. De US dd's hebben erg veel last van rainbow shells waardoor het erg lang duurt voordat je een target raakt op redelijke afstand. De Russische dd's hebben hier geen last van. Zij hebben ook geen steatlhfire maar hebben dan een mooie shell arc en erg goede snelheid. Het voordeel van de US DD wordt nu steeds minder....

IJN dd's hebben een buf nodig? Nee in mijn ervaring niet. De torps zijn nog steeds erg sterk. Zodra de concealment beter worden van deze torps wordt dodgen erg lastig (vooral Shima). Hydro is erg leuk maar niet elk schip heeft dat en als het aanstaat duurt het maar 90 seconde.

[ Voor 26% gewijzigd door joshje op 21-03-2017 14:25 ]

• k995
Joe_P schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:43:
Nieuws over de PT 0.6.3 staat online. Interessante punten:
  • In Update 0.6.3, we’re making a ship's detectability after firing a main gun shell equal to that ship's maximum firing range the moment it fires.
  • We're adding a smoke screen timer, and an indicator that shows the maximum speed at which smoke effectively conceals your moving ship.
  • Battle chat offers a scrolling feature and save all chat communications for the entire battle, accessible by hitting "Enter" or by clicking inside the chat box.
  • Try an alternative control mode for aircraft carriers, perfect for fans of real-time strategy games! It only takes two mouse buttons to operate a carrier -- if you've already mastered controlling your carriers the "old fashioned" way, you don't have to change a thing because the new controls are optional.
  • We're disabling the "Alt"-attack feature for tier IV and V carriers -- this change should bring better balance to carriers at lower tiers, where most warships have weaker or non-existent AA defenses
Geen invisifire dus meer. In de PT maar eens testen of de Gearing gespecced als torp boat beter werkt. Voor de rest van m'n schepen vooral invloed op de Belfast en Zao, maar die zijn zonder invisifire ook wel sterk genoeg om goed te presteren.

Wel jammer voor de Akizuki, dat schip is zonder invisifire volgens mij vrij lastig te spelen. Ik heb het schip vrijgespeeld, maar nog niet gekocht en ik weet niet of ik dat nog ga doen.
Ja idd toch een grote nerf voor een aantal schepen.

De rest va die smoke timer ed zijn wel leuk.
joshje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:23:
Ik vind het een redelijke nerf. Ik speelde erg veel met stealthfire. De US dd's hebben erg veel last van rainbow shells waardoor het erg lang duurt voordat je een target raakt op redelijke afstand. De Russische dd's hebben hier geen last van. Zij hebben ook geen steatlhfire maar hebben dan een mooie shell arc en erg goede snelheid. Het voordeel van de US DD wordt nu steeds minder....

IJN dd's hebben een buf nodig? Nee in mijn ervaring niet. De torps zijn nog steeds erg sterk. Zodra de concealment beter worden van deze torps wordt dodgen erg lastig (vooral Shima). Hydro is erg leuk maar niet elk schip heeft dat en als het aanstaat duurt het maar 90 seconde.
Shima heb ik niet (tot T9) geen idee dus, maar tov de VS en russische komen de IJN's toch veel tekort .

In een BB met sonar+planes heb je bijna permanente spotting en eet ik amper torps.
In een cruiser is het meestal wel makkelijk ontwijken en met radar ed zijn zo'n dd's lunch.
In een VS/russische DD zijn die ook lunch en is het nog makkerlijker te ontwijken, met RDF is het kinderspel een shima in te halen en af te maken.

DUs imho kunnen ze wel een buf gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door k995 op 21-03-2017 15:14 ]

• Louwke
Torps van de IJN lijn zijn vele malen eerder zichtbaar dan de US lijn en de RU lijn.

Torpedo (Destroyer)

Range

Speed

Detection Range (oude schepen nog) maar stats zijn hetzelfde mis alleen de Grozovoi en de Typ93 mod 3

Mk. 15 mod 3 (Benson (Upgraded) / Fletcher (Stock)) 9.2km 55kts 1.1km
Mk. 16 mod 1 (Fletcher) 10.5km 66kts 1.4km
Mk. 17 (Gearing) 16.5km 66kts 1.3km
Type 90 mod. 1 (Fubuki) 10km 62kts 1.6km
Type 90 mod. 2 (Fubuki) 15km 57kts 1.4km
Type 93 mod. 2 (Fubuki/Kagerou) 10km 67kts 1.7km
Type 93 mod. 3 (Shimakze) 12km 67kts 1.9km
Type 93 (Kagerou/Shimakaze) 20km 62kts 2.5km
Type F3 (Kagerou/Shimakaze) 8km 76kts 1.9km

Daarbij is de Grozovoi gekomen met nog stealthier torps

Feit is dat de Gearing veruit de beste torps heeft. Met TA al helemaal 13.5km en 73kts en je ziet ze vanaf 1.4km. Feit is dat de Gearing daarbij sneller is, beter guns en smoke heeft en vergelijkbaar is in Concealment. Dan blijven de 5 torps extra over in het voordeel van de Shimakaze. Wat dus het sterkste punt zou moeten zijn is het dus eigenlijk niet.
Laat staan bij de Yugumo! 2x4 torps tov de Fletcher met zijn 2x5 torps.

• joshje
Louwke schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:57:
Torps van de IJN lijn zijn vele malen eerder zichtbaar dan de US lijn en de RU lijn.

Torpedo (Destroyer)

Range

Speed

Detection Range (oude schepen nog) maar stats zijn hetzelfde mis alleen de Grozovoi en de Typ93 mod 3

Mk. 15 mod 3 (Benson (Upgraded) / Fletcher (Stock)) 9.2km 55kts 1.1km
Mk. 16 mod 1 (Fletcher) 10.5km 66kts 1.4km
Mk. 17 (Gearing) 16.5km 66kts 1.3km
Type 90 mod. 1 (Fubuki) 10km 62kts 1.6km
Type 90 mod. 2 (Fubuki) 15km 57kts 1.4km
Type 93 mod. 2 (Fubuki/Kagerou) 10km 67kts 1.7km
Type 93 mod. 3 (Shimakze) 12km 67kts 1.9km
Type 93 (Kagerou/Shimakaze) 20km 62kts 2.5km
Type F3 (Kagerou/Shimakaze) 8km 76kts 1.9km

Daarbij is de Grozovoi gekomen met nog stealthier torps

Feit is dat de Gearing veruit de beste torps heeft. Met TA al helemaal 13.5km en 73kts en je ziet ze vanaf 1.4km. Feit is dat de Gearing daarbij sneller is, beter guns en smoke heeft en vergelijkbaar is in Concealment. Dan blijven de 5 torps extra over in het voordeel van de Shimakaze. Wat dus het sterkste punt zou moeten zijn is het dus eigenlijk niet.
Laat staan bij de Yugumo! 2x4 torps tov de Fletcher met zijn 2x5 torps.
Nu de damage van de torps erbij:
Potential damage die een shimakaze geeft met 15 torps
Shimakaze: 356.490
Gearing: 179.000
Natuurlijk je raakt nooit alle torps maar de torps van de shimakaze hitten wel behoorlijk wat harder. (meeste spelers gebruiken de Type93 mod. 3). Een shima die alle 15 torps launched op 1 boot raakt bijna altijd wat. Torps zijn erg lastig te dodgen omdat er gewoon een muur op je afkomt. Met TA halen deze een snelheid van 72kts range 10km.

De beste T10 DD op het moment is de Khaba (stats liegen niet) deze staat ruim boven de rest.
De Grozovoi is de slechts presterende DD die er is (T10 ook)

• SpamLame
PcDealer schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:33:
En de DL hangt bij 11%, meer mensen last van.

• Joe_P
Nope, hij draait hier al prima.

Iedereen lijkt wel de nieuwe carrier interface te proberen. Nu met tweede potje bezig en al voor de tweede keer twee carriers in elk team.

• PcDealer
World of Warships - scheduled maintenance

Greetings Captains!

On the 22/03/2017 at 05:00 UTC, the World of Warships Game server will be unavailable for approximately 90 minutes as we perform maintenance work.

Thank you for your understanding and patience.

Action Stations!

Your Customer Service Team

• Louwke
Stats van de Shima en Grozovoi ontlopen elkaar niet zo heel veel op het moment zie, had ik niet verwacht. Alleen qua dmg loopt de Shima nog voor. Daarbij valt ook op dat het torpedo hit percentage lager ligt bij de Shima. ongeveer een 66% van de Gearing. Tuurlijk kan dat liggen aan de hoeveelheid torps of zijn ze makkelijker te dodgen?

Maar goed ballance is ver te zoeken tussen de DD's. Stats liegen niet dat de Shima onderaan bungelt samen met Z52 en Grozovoi. Schijnbaar helpt het immense potentieel qua torps dus niet. Een buff in de richting van concealment zou zeker helpen. Trek ze gelijk met de reactie tijd op de Gearing. Deze hebben immers meer range. F3's zouden meer risk reward moeten zijn, Je komt al dichtbij dat risico neem je, laat ze dan ook maar flink raken, 12km minder stealthy tot en met de 20km. Er moet een verhouding zijn wat dat betreft.

Shima is wellicht ook een vreemde eend, heeft 5 torps meer dan de rest. Kijk naar de Yugumo en Kagero en kijk dan naar de US lijn qua torps. Wie heeft hier de voorkeur? Fletcher en Benson zijn heerlijk Torpedoboats.

En ja ik speel ze met plezier maar nu ik de IJN lijn compleet heb zie je de beperkingen pas erg goed.

• GLR89
Fubuki
3x3 [9]
73 sec
Hatsuharu
2x3 [6]
73/76 sec
Faragut
2x4 [8]
88 sec
Gvevny
2x3 [6]
70/76 sec
Ernst Gaede
2x4 [8]
90 sec
Akitsuki
2x4[8][16**]
101/112 sec
Shiratsuyu
2x4[8][16*]
94/101 sec
Mahan
3x4 [8/4]
88/87 sec
Minsk
2x4 [8]
101/98 sec
Leb. Maass
2x4 [8]
90 sec
Kagero
2x4[8][16**]
112/104 sec
Akizuki
1x4[4][8*]
101/112 sec
Benson
2x5 [10]
109/122 sec
Kiev
2x5 [10]
123/117 sec
Ognevoi
3x3[6]
3x5[10]
115 sec
Z-23
2x4 [8]
90 sec
Yugumo
2x4[8][16**]
112/104 sec
Fletcher
2x5 [10]
122/106 sec
Tashkent
3x3 [9]
70/69 sec
Udaloi
3x3[6/3]
3x5[10/5]
129 sec
Z-46
2x4 [8]
90 sec
Shimakaze
3x5 [15]
131/153 sec
Gearing
2x5 [10]
136 sec
Khabarovsk
2x5 [10]
116 sec
Grozovoi
2x5 [10]
129 sec
Z-52
2x4 [8]
90 sec

* Torpedo booster, volgende salvo 5 sec, daarna 4 min cooldown voor de booster
** Torpedo booster ipv smoke.

als je de reload tijden ziet en de hoeveelheid torps die de schepen kunnen uitgooien komen de IJN dds behoorlijk karig uit. Alleen de shima kan een echt goede drop maken, op t9 is het voor de yugumo helemaal karig (minste torps, niet eens de beste reload, en de concealment is wel ok, maar ook weer niet zodanig goed dat je maximaal gebruik kunt maken van de F3 torpedo's. Kies je voor de torpedo booster dan wordt het al wat interesanter, maar dit kost je wel de zeer nutige smoke die hij eigenlijk wel nodig heeft aangezien je opgejaagd door andere dds bijna altijd het onderspit delft.

[ Voor 15% gewijzigd door GLR89 op 21-03-2017 17:13 ]

• PcDealer
Rank 4 behaald vannacht.

• SpamLame
SpamLame schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:39:
[...]

En de DL hangt bij 11%, meer mensen last van.
Inmiddels PT063 binnen weten te halen

• Joe_P
Die smoke countdown is wel handig, zeker bij de laatste keer omdat je dan niet de reload timer als indicatie kan gebruiken. Ik heb zelf een paar potjes met de Gearing gespeeld, volledig gericht op torps dit keer. Ik moet zeggen dat het niet tegenvalt, maar misschien dat de Fletcher in die rol zelfs nog beter is (ook maar eens proberen).

Overigens gaan er geruchten dat ze de captain respec na de introductie van 0.6.3 een tijdje heel goedkoop gaan maken (1 doubloon per skill point). Dat vanwege de aanpassingen aan invisifire. Dan kun je bv. AFT voor je US DD's omruilen voor torp reload o.i.d.

Ook wel leuk dat je de Franse cruisers alvast kan bekijken in de PT. Die armor models roepen wel een hoop vragen op. Ze hebben in veel gevallen twee dunne lagen armor (die redelijk ver uit elkaar zitten) om hun citadel te beschermen en ik weet niet precies hoe de game daarmee om gaat. Het zou zomaar kunnen dat je full broadside vooral overpens krijgt ipv citadels.

• sneakeye
  • Laatst online: 23-06-2021
Heeft iemand een lijstje met ranking websites zoals https://eu.warships.today/ ?
Warships.today doet al een tijdje raar vaak down etc.

• Louwke
www.wows-numbers.com
www.wowstats.org

Die twee doen het in ieder geval nog

• Louwke
Zijn er nog meer mensen die de Okhotnik gekocht hebben? Of not doen!

Wat een vreselijk leuk ding is het. 7 guns ook RoF is laag maar een Farragut in een salvo 33% health weg schieten is leuk. Tel daarbij op de 12!!! Torps die je elke 47s af kunt vuren, ok wel maar 4.5km range, is het hilarisch. Dan de klap op de vuurpijl 5.7km spotting range met CE. Dit ding is een sealclubber pur sang.
Gisteren in een potje 111k damage gedaan. Een Konig afgebrand om vervolgens een Nassau in een torp salvo te deleten.

• GLR89
Heb hem niet, en was eigenlijk ook niet van plan hem te kopen, maar als ik je verhaal zo lees lijkt het me wel een potentieel interesant bootje (:

Eerst morgen maar even mn internet thuis fixen, iets met verhuizing en te laat doorgeven ed |:(

• PcDealer
Mijn commentaar op Okhotnik: "Instabuy, OP".

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:00
Ligt het aan mij of is de matchmaking voor tier8 een beetje gaar?
Heb sinds kort de NC unlocked maar zonder gekheid zijn 80% van mijn potjes dat ik 1 van de weinige tier8 ben tussen allemaal voornamelijk tier10 en paar tier9.
Tel daarbij op dat mijn NC totaal stock (53k HP.....) is met slechts een 13p captain en je kan je voorstellen dat ik weinig kan doen behalve beetje snipen van een afstand en redelijk passief spelen.

T10 torps maken gehakt van me
T10 battleships maken gehakt van me want die pennen zelfs mijn front
T10 cruisers branden me af en elke HE spam doet 4-5k dmg.

Voor mijn gevoel zou de matchmaking ook nog moeten kijken naar hoever je schip geupgrade is.
Ook zou voor mijn gevoel de matchmaking slechts 1 tier verschil max moeten zijn.

Of ligt dit echt puur aan mij?

• bartgoes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11 09:22
Ik heb de NC ook Stock maar ben er nog best tevreden over. Wel vaak T9 inderdaad. En wat mij vaak overkomt is dat ik alleen ben opeens omdat ander BB's weg varen en niet meer durven. Denk dat ik zelf te agressief ben waarschijnlijk en dan ben je snel dood als er meerdere bb's en dd's tegen je hebt.

Maar je positie is idd heel belangrijk in de NC ik probeer eigenlijk altijd een eiland naast me te hebben om een flank te verdedigen.

• GLR89
Frank_P schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:22:
Heb sinds kort de NC unlocked maar zonder gekheid zijn 80% van mijn potjes dat ik 1 van de weinige tier8 ben tussen allemaal voornamelijk tier10 en paar tier9.
ja en nee, speel zelf veel t8/9/10, en valt me op dat de mm er vaak voor kiest om heel divers te vullen.
Vraag een gemiddelde speler die veel op t6 rond hangt, deze zal klagen over het feit dat er in bijna 80% van de matches wel een t7 schip zit. Is een fenomeen waar dit soort games nou eenmaal mee zitten.
Zal er voornamelijk mee te maken hebben dat de playerbase te klein is om met maar 1 tier gevulde matches te maken.

Wat ik me daarbovenop ook nog voor kan stellen is dat t8 veel Premiums heeft (zijn best wel vaak nieuwe of slechte spelers die er nog weinig van begrepen hebben maar te lui zijn om te grinden en daardoor gemakshalve maar een t8 kopen)
Tel daarbij op dat mijn NC totaal stock (53k HP.....) is met slechts een 13p captain en je kan je voorstellen dat ik weinig kan doen behalve beetje snipen van een afstand en redelijk passief spelen.
Wees creatief (i know het is lastig) en je kunt best hele leuke potten maken zonder te snipen. Hoewel de NC een van de weinige schepen is waarbij snipen relatief goed werkt.
T10 torps maken gehakt van me
Elke tier torp is vervelend, geen rechte lijnen varen. Slim gebruik maken van de omgeving en WSAD hacks om ze te ontwijken (zoals op elke tier)
T10 battleships maken gehakt van me want die pennen zelfs mijn front\
Goede angle, goede positie, slim gebruik maken van de omgeving en team genoten.
T10 cruisers branden me af en elke HE spam doet 4-5k dmg.
Klopt, maar als je het voor ze heel onaantrekkelijk maakt om op jou te vuren. Bovendien, het zijn maar cruisers = minder armor = met een NC kun je gruwelijk harde treffers op ze maken.
Voor mijn gevoel zou de matchmaking ook nog moeten kijken naar hoever je schip geupgrade is.
Ook zou voor mijn gevoel de matchmaking slechts 1 tier verschil max moeten zijn.
Niet geheel met je eens. Een geupgrade schip is niet per definitie beter. Ook meer HP zegt weinig. Een Zao (t10 cruiser) heeft bijvoorbeeld maar 40k hp, een Minotaur heeft al weer veel meer hp, maar toch kun je in de Zao meer incaseren dan in de Mino

vwb de 1 tier verschil mm, hoelang ben jij bereid te wachten op een game, op de hogere tiers op niet courante tijden loop je vaak tegen de 2-3 minuten wachttijd aan (met de huidige mm) ga je daar in trekken dan worden de wachttijden dus nog langer. (of je krijgt belachelijke matches met 4 schepen per team)
Of ligt dit echt puur aan mij?
Nee, ik snap zeker wel waar je op doelt. En het motiveert niet enorm. Maar een goede speler in een T8 kan soms 10x waardevoller voor een team zijn als een matige/slechte speler in een T10.

Met bijv. de Atago en Bismarck sta ik (ook in uptier games) zeer regelmatig bij de top 3. Niet omdat het schip zo gruwelijk goed is, maar doordat ik wat anders speel dan de rest van mijn team. En daardoor vaak een waardevolle bijdrage kan leveren.

• PcDealer
GLR89 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:02:
[...]

ja en nee, speel zelf veel t8/9/10, en valt me op dat de mm er vaak voor kiest om heel divers te vullen.
Vraag een gemiddelde speler die veel op t6 rond hangt, deze zal klagen over het feit dat er in bijna 80% van de matches wel een t7 schip zit. Is een fenomeen waar dit soort games nou eenmaal mee zitten.
Zal er voornamelijk mee te maken hebben dat de playerbase te klein is om met maar 1 tier gevulde matches te maken.
Dat kan prima, afhankelijk van het tijdstip. Maar de MM is zo ingericht dat het juist een diverse match bouwt.
Niet geheel met je eens. Een geupgrade schip is niet per definitie beter. Ook meer HP zegt weinig. Een Zao (t10 cruiser) heeft bijvoorbeeld maar 40k hp, een Minotaur heeft al weer veel meer hp, maar toch kun je in de Zao meer incaseren dan in de Mino
Vooral qua guns kan een stock beter* zijn vanwege dispersion of reload.

*Afhankelijk van speelstijl.

• Joe_P
Frank_P schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:22:
[...]
T8-T10 komt zeker veel voor, zeker nu er nog een ranked seizoen gaande is waardoor veel T7 schepen niet in de random battles terecht komen. Ik speel de laatste tijd vooral T10 (dan ben je sowieso top tier) en T6/7 (daar heb ik wat leuke premiums en betere MM). T5 en T8 lijden wel een beetje onder het huidige systeem.
Louwke schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:05:
Zijn er nog meer mensen die de Okhotnik gekocht hebben? Of not doen!
Ik was eigenlijk niet van plan dat schip te kopen (ik heb de Murmansk en Molotov al voor de Russen). Het klinkt wel echt als een leuk schip en hij is even duur als een bioscoopkaartje, dus wie weet komt hij toch in m'n haven te liggen.

3 persoon div. met dit schip lijkt me hilarisch.

• PcDealer
Joe_P schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:56:
[...]

3 persoon div. met dit schip lijkt me hilarisch.
Wall of torps krijgt een nieuwe betekenis :)
Alleen maar 4 km range. Daarentegen: 3x7 guns ftw.

• k995
0.6.3 gaat stealth firing compleet afschaffen (je detection range word even groot als je max schiet afstand).
VInd ik wel goed, stealth firing is iets wat dikwijls weinig bijdraagt en enkel vervelend is.

• SpamLame
Na een tijd de boot te hebben afgehouden nu ook de Okhotnik in de haven liggen.
Dus ja een Okhotnik div klinkt leuk, nu de tijd nog.....

:F En kom tot de conclusie dat ik nu 31 premium/awards ships heb, moet maar eens minder uitgeven...... :')

En wellicht laat, maar de nieuwste combat missions zijn land en klasse onafhankelijk, enige is dat stage 3 CV onvriendelijk is vanwege de ship torpedo hits requirement.

[ Voor 81% gewijzigd door SpamLame op 23-03-2017 15:27 ]

• Louwke
Stealthfire nerf is vervelend ja maar game breakign niet echt. Die keren dat ik het gebruikt heb is klein en de keren dat ik er last van had nog kleiner.
Wat wel irritant is het volgende. Wanneer je een cap in komt en je gaat het gevecht aan met een DD. Deze spot jou hij gaat dood, maar door dat je range bv 13km was blijf je langer gespot door alles wat in de buurt is. Let wel dit is een een increase van bijna 4km op de Gearing! Tuurlijk pak je geen AFT of de tange mod dan daalt het. Oftwel je gaat nadeel hebben van een grotere range! AFT en range mods zorgen er voor dat je eerder gespot wordt en blijft.
Ze zouden het op moeten lossen door de tijd van extra spotting range na een gun shot te verlagen. Waarom zou een schot van een 100mm (Akizuki) het zelfde moeten zijn als een schot van de 460mm (Yamato)? Laat hier een schaling in zitten. Iemand stelde al voor caliber/20 is bloom tijd in seconden.
eg 100mm = 5s en 460mm = 23s.

Oh ja en ik zie een DIV aan komen ;)

• SpamLame
SpamLame schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:16:
Na een tijd de boot te hebben afgehouden nu ook de Okhotnik in de haven liggen.
Dus ja een Okhotnik div klinkt leuk, nu de tijd nog.....
Ffs wat is dat ding langzaam (ook in ruddershift).
Ffkes kijken wat daar aan te doen is.

• Joe_P
Toch ook maar gekocht (ga ik wel een keer minder naar de film :)). De logheid is wel even wennen zeg, zeker bij het ontwijken van torpedo's (al twee keer een random torp meegepakt). Tegen andere DD's zijn de guns wel lekker, maar op BB's doe je echt weinig damage. Dan maar ambushen en torp russian rushen.
Louwke schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:30:
[...]
AFT en range mods zorgen er voor dat je eerder gespot wordt en blijft.
[...]
Waarschijnlijk komt er daarom ook korting op de respecs na 0.6.3.
Louwke schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:30:
[...]
Oh ja en ik zie een DIV aan komen ;)
>:)

Excuses voor mijn slechte grap hierboven :+

• GLR89
Dus als ik het goed begrijp:
Schip met 12 km gun range heeft dus na het vuren 12km concealment.

Gooi je op hetzelfde schip dus AFT (+20% range for guns with a caliber up to 139mm) dan heb je op die zelfde boot met 14,4 km gun range, maar betekend dit dan dat je concealment ook naar 14,4 km gaat?? ongeacht of je op een doelwit schiet dat zich binnen de 12 km bevind.... (want 12km is de basis concealment range na vuren zeg maar)

If so, dan maakt het de keuze voor AFT wel een hele slechte..... :?

• Louwke
Jip dat is precies wat er gaat gebeuren

• Joe_P
Tsja, dat moet ook wel. Anders zou je tussen de 12km en 14,4km nog steeds kunnen invisifiren.

De game weet natuurlijk ook niet op wie je schiet. Anders zou je door het niet targetten van een schip (of een ander schip) opeens wel kunnen invisifiren.

[ Voor 45% gewijzigd door Joe_P op 23-03-2017 17:55 ]

• GLR89
Ja logisch wel, had er alleen niet zo bij stil gestaan wat de invloed van aft hierin zou zijn.

• PcDealer
SpamLame schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:41:
[...]

Ffs wat is dat ding langzaam (ook in ruddershift).
Ffkes kijken wat daar aan te doen is.
Eiland huggen en ambushen in het begin.

Overdag complete ranks terugvallen om het 's avonds weer terug te krijgen. :(

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 24-03-2017 09:24 ]

• Louwke
Overdag niet meer spelen ;)

On a side note Hood komt er aan!

https://www.facebook.com/...ia/posts/1419796601416338

En ook de nieuwe wapens die ze beloofd hebben, check de AA Suite van de Hood en je ziet wat ik bedoel. Rockets!

[ Voor 80% gewijzigd door Louwke op 24-03-2017 10:39 ]

• Joe_P
Voor de fans, WG Asia heeft plaatjes van de HMS Hood online gezet. Qua specs lijkt het op een snelle variant (31kts) van de Warspite. Meer guns dan de Gneisenau, maar waarschijnlijk ook wat minder sterke armor.

Ik vind het zelf niet zo'n mooi schip (beetje te lang in verhouding en ik vind triple turrets mooier), maar volgens mij heeft het schip wel een hoop fans.

Zelf net voor het eerst in maanden weer een supercontainer! 100 dragon flags, niet slecht en zeker handig om straks m'n Fransoos te levellen.

[edit] Helemaal overheen gelezen. De Hood krijgt torpedo's (2x2) en rocket launchers :9~ als AA!

[ Voor 7% gewijzigd door Joe_P op 24-03-2017 11:33 ]

• Louwke
Benieuwd hoe effectief de rockets gaan zijn:

Wikipedia: Unrotated projectile

Aangezien ze in het echt dus compleet waardeloos waren :)

• Joe_P
Misschien gebruiken ze die dingen als excuus om de Hood de 'Defensive Fire' consumable te geven. Dat je die dingen als een soort barrage kan afschieten tegen inkomende vliegtuigen.

Nog een interessante discussie op Reddit, of je de stock range module moet houden op de Benson / Fletcher om zo de detection na vuren omlaag te krijgen.

• GLR89
Joe_P schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:53:
Misschien gebruiken ze die dingen als excuus om de Hood de 'Defensive Fire' consumable te geven. Dat je die dingen als een soort barrage kan afschieten tegen inkomende vliegtuigen.
of tegen inkomende Bismarck/Hipper/Eugen granaten :+

Gelukkig heb ik 250 anti detonation vlaggen gespaard. Niets aan het toeval overlaten met de Hood O-)

offtopic:
wat wel grappig is is dat juist de UP rakketen beslissend zijn geweest bij de ondergang van de Hood, de opslag van deze raketten (+klein kaliber granaten) is ontploft waardoor het hele schip gekeldert is.

[ Voor 20% gewijzigd door GLR89 op 24-03-2017 12:20 ]

• Joe_P
Afbeeldingslocatie: https://lyhstg-sn3302.files.1drv.com/y4m9xW-xH-kFwKXNURiw5Myf_lnpc9BoSZz4Ut5bS6I8Ou6nZ7lfuJd-PTxO_qfV857eUoEDTMFglVEJ1A6sWGkfa2nMCqIoCcO-cX1jGdB2ScIPxXvcDMPm8-r9vgo_CRTTOrHC28g1v2s0ee2wMS6WCKD0ejO-xYXJIAPuB5m0oh8Uo_bs8PmVKkXXn2pyd2zNypWwgEfrd14XTMzAMuPgA?width=500&height=281&cropmode=none

Iedereen klaar voor 1 april?

• sneakeye
OMG krijgen we eindelijk de onderzeeërs nice!!!! :9~

• Joe_P
Maximum speed: 14 / 8,5 knots...

Lijkt me niet heel praktisch in normale battles, maar ben erg benieuwd wat voor speciaal evenement ze gepland hebben. Wordt het met subs varen of juist op ze jagen.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17

Crusader

Arc Nature

Dacht dat ze die subs op 29 februari al zouden introduceren :/

/edit
hmm.. okee.. https://thedailybounce.ne...ehicle-tier-xi-submarine/

[ Voor 50% gewijzigd door Crusader op 24-03-2017 16:04 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• SpamLame
Een nieuwe mijlpaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NABVJcqtyLPKvEgM64a1J8uo/medium.png

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:51
Wat zijn voor jullie eigenlijk echt schepen die je adviseert aan mensen om te houden? Ik speel nog niet zo lang, dus het enige reguliere schip wat ik zelf ga houden is de Cleveland. Maar misschien hebben jullie nog tips welke schepen niet weg te doen?

• sneakeye
Dmitri Donskoii verkopen of houden na de aankoop van de Moskva hhmmm?

• GLR89
sneakeye schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:52:
Dmitri Donskoii verkopen of houden na de aankoop van de Moskva hhmmm?
Ik heb hem gehouden. Spelen totaal verschillend en kan ondanks de nukken van de Dmitri toch heerlijk met dat schip losgaan. Moskva speelt weer totaal anders. (Door zn logheid stukken pasiever) scheelt natuurlijk dat ik nog ~80Miljoen credits heb en dus geen noodzaak voor verkoop zie :9
TheBrut3 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:52:
Wat zijn voor jullie eigenlijk echt schepen die je adviseert aan mensen om te houden? Ik speel nog niet zo lang, dus het enige reguliere schip wat ik zelf ga houden is de Cleveland. Maar misschien hebben jullie nog tips welke schepen niet weg te doen?
Dat is heel persoonlijk, schepen waar ik echt lol aan heb behoud ik. (Bismarck, Kiev, Shinome) van de lijnen die ik tot en met de t-10 heb unlocked koop ik de voorgaande schepen soms weer terug. :)

• PcDealer
Alle schepen die ik leuk vind of denk nodig te hebben voor Ranked, houd ik.
Zoals:
- V, IJN, dd, Minekaze
- VI, IJN, dd, Fubuki
- VIII, IJN, dd, Kagero
- III, USA, ca, St. Louis
- VI, USA, bb, New Mexico
- VI, USA, cl, Cleveland
- VII, USA, bb, Colorado
- VIII, USA, bb, North Carolina

Verder een shitload aan Premiums.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 25-03-2017 18:15 ]