• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-01 18:02
k995 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:27:

Je kan net zo goed zeggen hoe kan een BB van 20km afstand een citadel krijgen en een CA wegvagen? Niet eerlijk.

Hoe kan een cruiser smoke zetten op enkele km's en je afmaken zonder dat je veel kan terugdoen?

Hoe kan een CV je van de andere kant van de map aanvallen zonder dat je iets kan terug doen?
punt 1: Armor, 203mm granaten zouden nooit het armor van een BB (~400 mm) door kunnen slaan. zeker op die afstand niet. neem daar nog eens de inslag hoek mee en ik betwijfel of er echt schade aan het schip gedaan wordt behalve krassen en wat leuningen ed die aan gort geslagen worden.

punt 2:
helemaal eens, dit is een dingetje dat iets minder heftig mag. totaal uit beeld verdwenen is een utopie, een vage schim van het schip nog zichtbaar zou een stuk beter/mooier zijn. Wel zien dat er "iets" is maar niet kunnen focusen, dus soort blind fire op een niet vast te pinnen schim (zoals forten zegmaar)

punt 3:
wat ik belachelijk vindt is dat een cv de complete map kan overzien, dus ook alle doelen die door friendlys zijn gespot. IRL hadden de vliegtuigen alleen een beperkte communicatie met de carrier vanwege de belachelijke radio installaties op die schepen, daar bovenop konden ze vaak hun doelen niet eens vinden. Dat een carrier alleen kan zien wat zijn vliegtuigen spotten zou voor mij dus prima zijn.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025
GLR89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:54:
[...]

punt 1: Armor, 203mm granaten zouden nooit het armor van een BB (~400 mm) door kunnen slaan. zeker op die afstand niet. neem daar nog eens de inslag hoek mee en ik betwijfel of er echt schade aan het schip gedaan wordt behalve krassen en wat leuningen ed die aan gort geslagen worden.

punt 2:
helemaal eens, dit is een dingetje dat iets minder heftig mag. totaal uit beeld verdwenen is een utopie, een vage schim van het schip nog zichtbaar zou een stuk beter/mooier zijn. Wel zien dat er "iets" is maar niet kunnen focusen, dus soort blind fire op een niet vast te pinnen schim (zoals forten zegmaar)

punt 3:
wat ik belachelijk vindt is dat een cv de complete map kan overzien, dus ook alle doelen die door friendlys zijn gespot. IRL hadden de vliegtuigen alleen een beperkte communicatie met de carrier vanwege de belachelijke radio installaties op die schepen, daar bovenop konden ze vaak hun doelen niet eens vinden. Dat een carrier alleen kan zien wat zijn vliegtuigen spotten zou voor mij dus prima zijn.
Punt 1 : bedoelde het omgekeerd : BB->CA, enkele citadels van 20km en die is weg zonder dat hij iets terug kan doen .

punt 2: Idd ijkt me wel iets geen automatische range finder .

punt 3: Is toch zo voor elk schip? Niet de hele map maar wel de x km rond het schip of je die nu zelf kan zien of niet.

• GLR89
k995 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:21:
punt 3: Is toch zo voor elk schip? Niet de hele map maar wel de x km rond het schip of je die nu zelf kan zien of niet.
zou wat mij betreft aangepakt mogen worden ja. Alleen targets die je zelf real life ziet, of die binnen X km van je zijn en gespot worden door friendlys, voor bbs zeg 20km, ca's 15 en dds 10 of iets in die trant

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e2a727c3c567ab1cfdc25fbd0b37d936.jpg

Atlanta power! *O*

• GLR89
1,1mil credits..... holy F
was dat een extra bonus of gewoon basis credits???? NOIZEE

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

k995 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:27:
[...]

En dat is leuk alleen moet het leuk blijven en mag historische correctheid opzij gezet voor balans en speelbaarheid/leukheid van het spel.

Indien dit realiteit was dan was 99% van de mappen ocean.
En dat is dus ook niet correct. Veel zeeslagen vonden juist plaats bij de kust omdat een vloot een reden nodig heeft om ergens aanwezig te zijn. Zowel in de Middellandse zee als in de Grote Oceaan is er hard gevochten om eilanden en daar vonden veel zeeslagen dan ook plaats.
Dat is niet juist, genoeg CA/CL's die zonder problemen in een paar salvo's een DD afmaken. Of met torpedo's hen raken.

CA/CL zijn de counter tegen een DD en zijn er het meest effectief tegen

En je toont juist waarom het meer realistisch maken niet zal lukken. Ja als er een DD verschijnt op 6-10km van de vijand word die direct en veelvuldig onder vuur genomen. (net zoals trouwens een cruiser of BB die te dicht komt) als je die dus meer zichtbaar maakt (om stealth torpedo's tegen te gaan) dan zullen er na 5min of geen DD's meer zijn of die verstopte zich achter eilanden.
Ik speel nauwelijks DD's maar heb wel die Poolse en ook gespeeld. Ik lach in dat ding om kruisers die denken mij wel even af te schieten. Je draait gewoon elke paar seconden en je kan zo welvaren zonder kapotgeschoten te worden. Ook kan je op dik 10km blijven en als er dan een salvo naar je komt dan ontwijk je dat met gemak. Maakt niet uit welke kruiser het is. Pas binnen een afstand van 6 a 7km worden kruisers zeer gevaarlijk omdat je dan niet meer kan reageren op een salvo door dit te ontwijken.
[...]

Je kan net zo goed zeggen hoe kan een BB van 20km afstand een citadel krijgen en een CA wegvagen? Niet eerlijk.

Hoe kan een cruiser smoke zetten op enkele km's en je afmaken zonder dat je veel kan terugdoen?

Hoe kan een CV je van de andere kant van de map aanvallen zonder dat je iets kan terug doen?
En deze drie punten zijn al helemaal zwak.
-Slagschepen hebben opzettelijk zeer slechte precisie op afstand om deze reden.
-Het leggen van een rookgordijn was een gebruikte tactiek van kruisers en het verdekt schieten van achter een rookgordijn bestond ook. Dat deden de Britten bijvoorbeeld. Rookgordijnen voor de RN kruisers is echt geen toeval.
-Serieus? Dat is het hele punt van een vliegdekschip en dat is waarom ze zo dominant waren tijdens WO2. Verder is daar ook een zeer sterke counter voor namelijk de zeer sterke AA.

Blijft staan dat ik nog helemaal niks heb gezien waarom het slecht zou zijn als torpedobootjagers een negatief aspect zouden ontvangen voor hun uiterst gevaarlijke torpedo's. Wel heb ik een aantal kromme vergelijkingen gezien over de balans tussen andere klassen die minder dramatisch is dan die tussen DD's aan de ene kant en slagschepen aan de andere waar de counter voor de DD's, de kruisers het moeilijk hebben die rol te vervullen omdat ze bij vervullen als snel worden afgemaakt door slagschepen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Aw yeee, sinds een week of twee de Zao en jongens wat een OP verschil ivm met Ibuki. Vandaag mn all time dmg record verbeterd. Het hele spel door gewoon kunnen blind HE spammen op tier X BB's. Zao for noobs eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zCM1IMqSfbRGWH7NtrqGEz7W/full.jpg

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-01 22:32
Joindry schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:43:
Aw yeee, sinds een week of twee de Zao en jongens wat een OP verschil ivm met Ibuki. Vandaag mn all time dmg record verbeterd. Het hele spel door gewoon kunnen blind HE spammen op tier X BB's. Zao for noobs eigenlijk.

[afbeelding]
Waarin zie je de grootste verschillen? Ik zit nog wel een tijdje vast aan de Ibuki, en zie me niet echt snel de Zao unlocken.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Joindry

Joindry

PjotrStroganov schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:20:
[...]

Waarin zie je de grootste verschillen? Ik zit nog wel een tijdje vast aan de Ibuki, en zie me niet echt snel de Zao unlocken.
Euhm, eigenlijk op alles. Beetje een Ibuki on steroids.Betere Rof, camo, AA, ... You name it. Enige wat slechter is zijn de torps, nog slechtere hoek voor te lanceren en maar 8 ipv 10 km range.
Grootste verschil merk in het feit dat je een grotere blind fire range hebt en wanneer je geraakt wordt, minder schade pakt.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Joindry schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:45:
[...]

Euhm, eigenlijk op alles. Beetje een Ibuki on steroids.Betere Rof, camo, AA, ... You name it. Enige wat slechter is zijn de torps, nog slechtere hoek voor te lanceren en maar 8 ipv 10 km range.
Grootste verschil merk in het feit dat je een grotere blind fire range hebt en wanneer je geraakt wordt, minder schade pakt.
Precies, de Zao is eigenlijk in alles net wat beter.

Zie mijn stats van de Japanse kruisers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gOD5zMJUI6SbN4L07gJQcevU/thumb.jpg

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jullie avatars zijn behoorlijk verwarrend zo achter elkaar. :P

Heel wat anders. Volgens mij heb ik deze nog nooit gedeeld. :)

Bij 5:39 begint de actie. Ja, dat is de Bismarck die het vuur opent op HMS Hood. Afstand waar Hood ontploft was ongeveer 14km. Let ook op hoe klein de silhouetten zijn en de kromming van de aarde.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01 08:51
GLR89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:44:
reskins van bestaande schepen. ze zijn gratis dus leuk voor de heb, maar volgens mij mis je er weinig aan hoor (:
Zijn het ook niet zogenaamde premium ships? Dus dat captains gewoon kunnen switchen zonder straf?

• Joindry

Joindry

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:01:
Jullie avatars zijn behoorlijk verwarrend zo achter elkaar. :P
Stiekem zijn we computer generated chatter. We trekken het niveau wat omhoog in dit forum :9

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 11:27
Xepos schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:02:
[...]

Zijn het ook niet zogenaamde premium ships? Dus dat captains gewoon kunnen switchen zonder straf?
Dat wel maar ARP wordt wel als een aparte nation gezien ondank dat ze de japanse vlag dragen.
Je krijgt (dacht ik) alleen niet alle perks van een premium schip dus in die zin zijn het geen premiums.

• k995
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:35:

En dat is dus ook niet correct. Veel zeeslagen vonden juist plaats bij de kust omdat een vloot een reden nodig heeft om ergens aanwezig te zijn. Zowel in de Middellandse zee als in de Grote Oceaan is er hard gevochten om eilanden en daar vonden veel zeeslagen dan ook plaats.
Aan eilanden en kusten, niet rond eilanden. Er waren amper/geen verldslagen aan de kust laat staan dat slagschepen zich achter eilanden verstopte . Zowat alles was x km van de kust, dat is de ocean map.
Ik speel nauwelijks DD's maar heb wel die Poolse en ook gespeeld. Ik lach in dat ding om kruisers die denken mij wel even af te schieten. Je draait gewoon elke paar seconden en je kan zo welvaren zonder kapotgeschoten te worden. Ook kan je op dik 10km blijven en als er dan een salvo naar je komt dan ontwijk je dat met gemak. Maakt niet uit welke kruiser het is. Pas binnen een afstand van 6 a 7km worden kruisers zeer gevaarlijk omdat je dan niet meer kan reageren op een salvo door dit te ontwijken.
Dan heb je tegenstanders die niet weten wat ze doen. Zowat alles op die tier heeft 4-6 kanonnen die een mooie spread maken die je niet/moeilijk kan ontwijken.

Blyskawica doet 28k schade gemiddeld, Shchors zelfde tier 38k

Neem pakweg tier 7 in de top 10 vind je 3 CA/CL 3 CV en 4 BB. Geen enkele DD.

De eerste is nummer 12 de Shiratsuyu nieuw en verbeterd om juist beter te doen.

Volgende is 17 leningrad weeral premium . Dus nee DD's zijn volgens de statistieken allesbehalve OP qua damage. XP/WR is beter voor DD's maar niet beter dan andere types (behalve CV's)
En deze drie punten zijn al helemaal zwak.
-Slagschepen hebben opzettelijk zeer slechte precisie op afstand om deze reden.
De meeste op higher tiers hebben geen moeite iets op 15-20 km afstand te raken.
-Het leggen van een rookgordijn was een gebruikte tactiek van kruisers en het verdekt schieten van achter een rookgordijn bestond ook. Dat deden de Britten bijvoorbeeld. Rookgordijnen voor de RN kruisers is echt geen toeval.
Om zich terug te trekken, niet om zich erin te verstoppen en te schieten. Compleet onrealistisch.
-Serieus? Dat is het hele punt van een vliegdekschip en dat is waarom ze zo dominant waren tijdens WO2. Verder is daar ook een zeer sterke counter voor namelijk de zeer sterke AA.
Probleem tegenwoordig is niet de sterke AA maar de heel onrealistisch xp /credits verdeling. Je kan 3 kills hebben en een heleboel beschadigd en nog maar op 1000xp zitten.

Kijk gerust weer stats saipan dubbel zoveel dmg als anderen, evenveel xp.
Blijft staan dat ik nog helemaal niks heb gezien waarom het slecht zou zijn als torpedobootjagers een negatief aspect zouden ontvangen voor hun uiterst gevaarlijke torpedo's. Wel heb ik een aantal kromme vergelijkingen gezien over de balans tussen andere klassen die minder dramatisch is dan die tussen DD's aan de ene kant en slagschepen aan de andere waar de counter voor de DD's, de kruisers het moeilijk hebben die rol te vervullen omdat ze bij vervullen als snel worden afgemaakt door slagschepen.
Het enige echt wapen om schade te doen voor een DD is een torpedo, en dat wil je afpakken? Je wilt de klasse die al het minste schade doet nog verder beperken? Hoe is dat een goed idee voor de balans van het spel? Waarom zou je nog DD spelen? Om te cappen tot er een cruiser komt en dan maken dat je wegbent?

Het enige wat de DD nog iet of wat te doen maakt is juist de lage zichtbaarheid en de torpedo's, neem 1 van beide af en je hebt een klasse die nergens goed voor is. (en je maakt de BB de absolute heerser trouwens)

• SpamLame
Er komt een reeks weekend specials aan vanwege de vakantie
De eerste in de reeks geeft
  • x2 XP voor de eerste win looptijd 3 december 06:00 CET tot 6 december 06:00 CET.
  • 50% doubloon/silver korting op (premium) schepen T2-T5 looptijd 3 december 06:00 CET tot 10 december 06:00 CET.
Altijd leuk voor de beginners (van een tech tree) onder ons of voor hen die dat ene schip altijd al leuk vonden, verkocht hebben en nu weer de kans hebben die terug te kopen voor "weinig".

[ Voor 18% gewijzigd door SpamLame op 03-12-2016 10:15 ]

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-01 06:21

• Xepos
SpamLame schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:12:
[...]

Dat wel maar ARP wordt wel als een aparte nation gezien ondank dat ze de japanse vlag dragen.
Je krijgt (dacht ik) alleen niet alle perks van een premium schip dus in die zin zijn het geen premiums.
Dat is erg jammer. Dacht eventjes een gratis manier te hebben gevonden :+

Weet iemand eigenlijk iemand wat er gebeurt met de vooruitgang van je captain wanneer je gaat retrainen? Hervat je dat of ben je alles kwijt?

• SpamLame
Xepos schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:38:
[...]

Dat is erg jammer. Dacht eventjes een gratis manier te hebben gevonden :+

Weet iemand eigenlijk iemand wat er gebeurt met de vooruitgang van je captain wanneer je gaat retrainen? Hervat je dat of ben je alles kwijt?
Bij retrainen blijven de skills van de commander staan, maar zijn minder effectief. Pas nadat je klaar bent met retrainen zijn de skills volledig effectief en verzamel je weer XP voor skill points.

• Xepos
SpamLame schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:11:
[...]

Bij retrainen blijven de skills van de commander staan, maar zijn minder effectief. Pas nadat je klaar bent met retrainen zijn de skills volledig effectief en verzamel je weer XP voor skill points.
Nee dat begrijp maar ik bedoel de experience die de captain heeft verdiend voor het volgend niveau. Blijft die experience of begin je dan het level opnieuw om zo maar te zeggen.

• SpamLame
k995 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:57

Neem pakweg tier 7 in de top 10 vind je 3 CA/CL 3 CV en 4 BB. Geen enkele DD.

De eerste is nummer 12 de Shiratsuyu nieuw en verbeterd om juist beter te doen.

Volgende is 17 leningrad weeral premium . Dus nee DD's zijn volgens de statistieken allesbehalve OP qua damage. XP/WR is beter voor DD's maar niet beter dan andere types (behalve CV's)
Grappig in mijn eigen top 10, op de eerste 4 plekken T7 DDs.
Mahan
Blyska
Atlanta ( speelt als grote dd)
Sims
Dan pas BBs en CA/Ls.

• SpamLame
Xepos schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:17:
[...]

Nee dat begrijp maar ik bedoel de experience die de captain heeft verdiend voor het volgend niveau. Blijft die experience of begin je dan het level opnieuw om zo maar te zeggen.
Goeie vraag, eigenlijk nooit op gelet, ik weet dat dus niet.
Ergo probeer het uit met een nieuwe commander, haal 1 skill op nog wat xp, retrain en kijk waar die xp heen is gegaan

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:37
Wordt hervat. Zou wat zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 03-12-2016 18:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Xepos
Heb het net eventjes getest en het klopt je begint gewoon waar je bent geëindigd. Je verliest geen EXP door te retrainen.

• PjotrStroganov
Hebben de campaigns einddatums, of blijven ze aanwezig als er eventueel nieuwen komen?

• k995
SpamLame schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:21:
[...]

Grappig in mijn eigen top 10, op de eerste 4 plekken T7 DDs.
Mahan
Blyska
Atlanta ( speelt als grote dd)
Sims
Dan pas BBs en CA/Ls.
Dat is jouw persoonlijke, ik had het over de algehele statistieken van alle spelers :

https://eu.warships.today/vehicles

Tier 7 tot 10 komt er maar 1 DD in de top 10 van damage .

• SpamLame
k995 schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:11:
[...]

Dat is jouw persoonlijke, ik had het over de algehele statistieken van alle spelers :

https://eu.warships.today/vehicles

Tier 7 tot 10 komt er maar 1 DD in de top 10 van damage .
Ik weet dat je het over de algemene stats had, stip alleen aan dat ik statstechnisch een dd speler ben

• PcDealer
PjotrStroganov schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:43:
Hebben de campaigns einddatums, of blijven ze aanwezig als er eventueel nieuwen komen?
Niets bij mij over bekend.

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10-2025

ShockWave

Lost it somewhere

Grappig om te zien dat als een dmgdeel op je schip eenmaal is uitgeschakeld je gewoon door kan blijven vechten zolang ze daar maar op blijven schieten...daarom pak je soms wel eens een torp die vervolgens geen dmg doet op je schip...

Star Citizen referralcode

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-01 13:03
heeft het nog zin om in de oude torpedoboot lijn van japan te investeren op dit moment?
Had een flink aantal teleurstellende potjes in de tier 7, voornamelijk omdat ik alleen maar gunboats tegenkom waar ik steevast tegen verlies.

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01 21:31
Ik ben eens gestart met de RN cruisers. Ik zit nu in de Caledon (T3) en 5 battles gespeeld. Wat een fijn bootje (tot nu toe)! Ik kan er prima mee uit de voeten. De guns zijn erg prettig en komt er iemand te dichtbij gooi je er gewoon wat single torps uit en klaar is kees.

Ik ben alleen een beetje beducht op DD's, als zij een beetje slim spelen is ontwijken het enige wat je kunt doen.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

defiler1974 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:38:
heeft het nog zin om in de oude torpedoboot lijn van japan te investeren op dit moment?
Had een flink aantal teleurstellende potjes in de tier 7, voornamelijk omdat ik alleen maar gunboats tegenkom waar ik steevast tegen verlies.
Niet anders als voor deze patch hoor toen kwam je ook alleen maar gunboats tegen waar je weinig tegenin kon brengen.
Wat is er nu veranderd dat het nog lastiger maakt?

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:51
Pff IJN krijg ik niet werkend voor mij. Fubuki nog enigsinds, maar die Concealment is echt klote voor een Tier 6. Breek me de bek niet open over de Minekaze wat een onding is dat zeg :)
Zeker te veel met de US lijn gespeeld geloof ik. Toch wat vergevingsgezinder dan de IJN lijn. Denk dat ik toch maar eens ga focussen op deze lijn tot en met T10. Nog maar een 40K te gaan tot de Fletcher!

Untappd: Louwke80

• Jadero
Louwke schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:47:
Pff IJN krijg ik niet werkend voor mij. Fubuki nog enigsinds, maar die Concealment is echt klote voor een Tier 6. Breek me de bek niet open over de Minekaze wat een onding is dat zeg :)
Zeker te veel met de US lijn gespeeld geloof ik. Toch wat vergevingsgezinder dan de IJN lijn. Denk dat ik toch maar eens ga focussen op deze lijn tot en met T10. Nog maar een 40K te gaan tot de Fletcher!
Grappig, ik vond de Minekaze juist één van de meest prettige DD's. Hoewel je ze natuurlijk niet als gunboat moet gebruiken.

Van de broeders van Wargaming 'kreeg' ik o.a. de Akatsuki, daar moest (en moet) ik toch behoorlijk aan wennen.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Fletcher is awesome mijn guns krijgen geen moment om af te koelen en de loaders werken zich in het zweet om shells te laden.
2e set torps is eindelijk dd waardig, 10km, leuke speed en dmg.
Eindelijk captain op concealment en wordt nu pas gespot op 5.5km oid, met aimupgrade 15km bereik en als je geschoten hebt zit je op 10 km spottingrange dus invisifire om lekker te trollen...

• defiler1974
ShockWave schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:47:
[...]

Niet anders als voor deze patch hoor toen kwam je ook alleen maar gunboats tegen waar je weinig tegenin kon brengen.
Wat is er nu veranderd dat het nog lastiger maakt?
Geen idee, had 5 maanden niet meer gespeeld, vandaar. Toen hadden de torpedoboten van japan nog wel hun duidelijk plek en speelstijl, nu worstel ik om uberhaupt maar 1 torpedo te laten inslaan.
Ik probeer te beslissen of ik ze even moet laten liggen en de andere japan lijn DD moet gaan pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door defiler1974 op 05-12-2016 09:59 ]

• joshje
Als je de Benson geweldig vind is de Fletcher een top upgrade!
Speelt hetzelfde als de Benson alleen alles is geupgrade! Snellere guns! meer range, betere torps en betere armor.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

defiler1974 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:57:
[...]

Geen idee, had 5 maanden niet meer gespeeld, vandaar. Toen hadden de torpedoboten van japan nog wel hun duidelijk plek en speelstijl, nu worstel ik om uberhaupt maar 1 torpedo te laten inslaan.
Ik probeer te beslissen of ik ze even moet laten liggen en de andere japan lijn DD moet gaan pakken.
Aaah vandaar, in de afgelopen 5 maanden is er veel veranderd idd, er wordt meer gespeeld met de gunboats omdat de japanse lijn min of meer waardeloos is geworden.
Veel spelers hebben onderhand hun captain wel getraind op vigilance en weten steeds beter de torps te ontwijken omdat ze ze al van grote afstand aan zien komen.
Enige goede van de ijn dd's is de spottingrange maar vanaf tier 6 wordt dat weer gecountered met hydro en tier 7 met radar.
Blijven je guns over...bereik van lik me vestje en reload en turrettraverse zijn om te :'(
Enige wat je momenteel kan is cappen in een vroeg stadium omdat je niet snel gespot wordt en BB's flanken die beziggehouden worden door je team of achter de carrier aan.

• defiler1974
ShockWave schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:12:
[...]

Aaah vandaar, in de afgelopen 5 maanden is er veel veranderd idd, er wordt meer gespeeld met de gunboats omdat de japanse lijn min of meer waardeloos is geworden.
Veel spelers hebben onderhand hun captain wel getraind op vigilance en weten steeds beter de torps te ontwijken omdat ze ze al van grote afstand aan zien komen.
Enige goede van de ijn dd's is de spottingrange maar vanaf tier 6 wordt dat weer gecountered met hydro en tier 7 met radar.
Blijven je guns over...bereik van lik me vestje en reload en turrettraverse zijn om te :'(
Enige wat je momenteel kan is cappen in een vroeg stadium omdat je niet snel gespot wordt en BB's flanken die beziggehouden worden door je team of achter de carrier aan.
Thanks, dan ga ik even door met de amerikaanse lijn.
Was bezig met het eerste gedeelte van 1 van de campaigns, om 6 torpedohits te krijgen, maar werd er een beetje depressief van. 5 potten verder en geen enkele hit. Denk dat ik deze missie maar in de IJN cruisers ga doen, daar kan ik nog fatsoenlijk mee spelen.

• Louwke
Welke Tier is die Torpedo Task? Op lagere levels met Fubuki was hij makkelijk, veel BB's die in rechte lijn varen :)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Moet je even in game kijken?

• Joindry

Joindry

ShockWave schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:51:
Fletcher is awesome mijn guns krijgen geen moment om af te koelen en de loaders werken zich in het zweet om shells te laden.
2e set torps is eindelijk dd waardig, 10km, leuke speed en dmg.
Eindelijk captain op concealment en wordt nu pas gespot op 5.5km oid, met aimupgrade 15km bereik en als je geschoten hebt zit je op 10 km spottingrange dus invisifire om lekker te trollen...
5,8 detection range to be exactly :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9QVkWquGCwQZjRCrRAjqmhxI/full.jpg
Is mijn Fletcher met alle toeters en bellen die mogelijk zijn qua camo.

Wat je wel vergeet te zeggen is dat op 15km je shells 7 minuten (+/-) onderweg zijn naar je target. Voor die reden koos ik niet voor de grotere range, maar voor een kortere reload op de torpedoes. Ik heb nu 72 sec reload daarop. Zoals je zelf zegt, de torpedoes zijn best goed en nu heb je er ook veel.

Maar ik moet je wel gelijk geven dat Fletch een goede DD is. Het feit dat de mijne een 17 Xp punten commander heeft, zal wel voor iets meespelen.

• SpamLame
Joindry schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:17:
[...]

5,8 detection range to be exactly :P

[afbeelding]
Is mijn Fletcher met alle toeters en bellen die mogelijk zijn qua camo.

Wat je wel vergeet te zeggen is dat op 15km je shells 7 minuten (+/-) onderweg zijn naar je target. Voor die reden koos ik niet voor de grotere range, maar voor een kortere reload op de torpedoes. Ik heb nu 72 sec reload daarop. Zoals je zelf zegt, de torpedoes zijn best goed en nu heb je er ook veel.

Maar ik moet je wel gelijk geven dat Fletch een goede DD is. Het feit dat de mijne een 17 Xp punten commander heeft, zal wel voor iets meespelen.
Met de ship XP, ben je dan ook niet dichtbij de Gearing

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

beetje oftopic maar ben de HMS Belfast gaan bezoeken. Zo lijken die 152mm toch best groot in het echt :+

http://i.imgur.com/d4iUSLR.jpg
http://i.imgur.com/ji3awm6.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door spartacusNLD op 06-12-2016 11:41 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Joindry

Joindry

SpamLame schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:29:
[...]

Met de ship XP, ben je dan ook niet dichtbij de Gearing
De gearing is al unlocked, dit is allemaal free XP. Maar ik ga em niet kopen, credits income in tier X is zwaar voor mensen die geen premium spelen.

• Louwke
Wel tijd om je Free XP uit te gaan geven dan ;)

http://worldofwarships.eu/en/news/common/mighty-mo-is-here/

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 15:07
Vooral deze zin is geinig:

It's pretty simple: starting from 8 December you can add "Mighty Mo" to your ship collection for 750,000 Free XP and a nominal fee in Credits. Is that it? Yes, it is! We told you it's simple, didn't we?

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

haha.. als ik 750.000 free xp had dan ging ik dat echt niet in een premium iowa stoppen.. dit is toch alleen interessant als je elke andere lijn op X hebt of mis ik iets?

[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 06-12-2016 15:07 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• joshje
spartacusNLD schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:06:
haha.. als ik 750.000 free xp had dan ging ik dat echt niet in een premium iowa stoppen.. dit is toch alleen interessant als je elke andere lijn op X hebt of mis ik iets?
Het schip is hetzelfde als de Iowa. Beter al die XP investeren in de volledige nieuwe duitse DD lijn! *O*
Laatst 1tje gespot de Z-23 ben benieuwd.

• GLR89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/atfRQ9yGIYUZaay1SSDLFeF0/medium.jpg

okee, 750k free xp is op zich geen probleem. Echter voel ik totaal geen bereidheid om 30k doubloons te verhandelen voor het omzetten er van. DAAAAG Wargaming, en hou die Missouri maar lekker in jullie bezit.

Hier nog iemand die rustig verder gaat op de britse cruiser lijn, en de duitse destroyers afwacht. Z-52 gisteren aan mijn zijde gehad, zag er niet geheel onaardig uit. Ook een goede hydro vermoed ik. Torps werden akelig vlot opgemerkt :D hoewel dit volgens mij wel ten koste ging van een lekker rook gordijntje

• Louwke
Btw leuk leesvoer over 2 Nederlandse Kanonneerboten tijdens de 2e Wereld Oorlog.

http://forum.worldofwarsh...boats-the-terrible-twins/

• Joindry

Joindry

spartacusNLD schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:06:
Natuurlijk afhankelijk van wat ze bedoelen met nominale aantal credits.

Het kan een nieuwe vorm van end game content zijn. Met je niveau X kan je dan nog grinden voor een uniek apart schip. De xp op je huidige tier X kan je momenteel namelijk niet veel mee doen als je er geen dubloons wil tegengooien.

• PjotrStroganov
Louwke schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:32:
Btw leuk leesvoer over 2 Nederlandse Kanonneerboten tijdens de 2e Wereld Oorlog.

Mooi dat stukje over wat de Engelsen erover hebben te zeggen. Een heldhaftig optreden tijdens de invasie.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah, de Hr.Ms Floris en Hr.Ms Soemba. :*)
GLR89 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:20:
[afbeelding]

okee, 750k free xp is op zich geen probleem. Echter voel ik totaal geen bereidheid om 30k doubloons te verhandelen voor het omzetten er van. DAAAAG Wargaming, en hou die Missouri maar lekker in jullie bezit.

Hier nog iemand die rustig verder gaat op de britse cruiser lijn, en de duitse destroyers afwacht. Z-52 gisteren aan mijn zijde gehad, zag er niet geheel onaardig uit. Ook een goede hydro vermoed ik. Torps werden akelig vlot opgemerkt :D hoewel dit volgens mij wel ten koste ging van een lekker rook gordijntje
Zie je nu wel, DD zijn op. ;)

Maar die Duitse DD's, tja, Jingles leek ze ook wel te kunnen waarderen en we weten allemaal dat hij crap is en als hij iets kan waarderen dan zijn ze goed. Ik hoop stiekem op een hybride type lijn die een beetje tussen de Amerikaanse en Sovjets zit qua kanonnen met torpedo's kanonnen en hydro. Torps mogen van mij die de kruisers ook hebben blijven tot high tier. Vanaf T7 ofzo moeten ze gewoon meer explosieven krijgen en dus meer schade doen en 8km bereik vanaf T8 ofzo. Meer hoef je eigenlijk ook niet. (blijf erbij dat stealth lanceerbare torpedo's, zeker voor de high tiers van alle lijnen een slechte gamemechaniek zijn maar dat gaat toch niet veranderen)

Dan ben ik verkocht aan de Duitse kruisers, slagschepen en torpedobootjagers. :Y

• GLR89
Gezien de plaatsing van de guns verwacht ik geen snelle turrets zoals de us dds, hoewel de russen dat hebben zijn ze nergens op gebaseerd (zouden irl tergend traag moeten draaien vanwege de zwaarte van de guns en de russiche mechanische toren aandrijving.) verder is de mondingsnelheid van de duitse kanonen wat hoger dan de us dds, dus verwacht vlakkere trajecten van de projectielen. Maar gezien de voorspelde range denk ik dat ze niet zo lekker gaan als de russen. Al met al verwacht ik dus middenmoters zonder heel veel bijzonderheden. Leuk maar niet speciaal

• Jadero

Leuk! Ik hoop dat ze er ooit wat NL bootjes in jassen, puur voor het chauvinistische gevoel.

• Louwke
Jup had het een hele tijd geleden al eens gelezen. Verhaal is met altijd bij gebleven. Scheelt als je zelf in de Maritieme wereld zit pak je dat soort dingen snel op :) Guns blazing door de regen van granaten heen toch op weg om vuursteun te geven tot de lopen versleten zijn. En dan met Limmericks om een laaste loop te vragen is gewoon brilliant!

• SpamLame
Nieuw weekly event "Battle of Pearl Harbor"

• Louwke
He jammer geen aircraft carrier boven T6, laat staan boven T4 :)

Hoewel de chase is on wat betreft CV's geloof ik. 1 kill met een Destroyer op een CV in Missie 4, gaat leuk worden

• GLR89
Zo die missies, lekker belachelijk. Heeft WG niet in de gaten dat carriers doodsteek na doodsteek hebben gekregen. Elk wel denkend mens laat ze lekker liggen, tenzij je een division hebt die weet wat ze doen, maar zelfs dan is het economisch alsnog een drama.

Vd week weer een leuke mogen proberen. 180k dmg, 5kills, 40 planes neergehaald. Je zou denken "nette score" maar nee hoor. Eindigde gewoon ergens onderin de middenmoot met 1100 xp, en ook leuke credit winst was uit den boze want slechts 28k winst.

Er wordt dus verwacht dat je in carriers gaat spelen, terwijl je weet dat alles en iedereen jou gaat focusen vanwege deze leuke missies, en daarbij is het ook nog eens onmogelijk om wat winst te maken want WG logica....
ja ze slaan de plank enorm mis in deze.

(ziet missie IV en lacht nog rustig even verder 8)7)

• SpamLame
Louwke schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:04:
He jammer geen aircraft carrier boven T6, laat staan boven T4 :)
Missie 3 moet je met een T6 CV doen, dus zij die graag willen zullen CV moeten spelen en als gevolge kom je ze ook tegen voor missie 4
GLR89 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:31:
[...]

Zo die missies, lekker belachelijk. Heeft WG niet in de gaten dat carriers doodsteek na doodsteek hebben gekregen. Elk wel denkend mens laat ze lekker liggen, tenzij je een division hebt die weet wat ze doen, maar zelfs dan is het economisch alsnog een drama.

Vd week weer een leuke mogen proberen. 180k dmg, 5kills, 40 planes neergehaald. Je zou denken "nette score" maar nee hoor. Eindigde gewoon ergens onderin de middenmoot met 1100 xp, en ook leuke credit winst was uit den boze want slechts 28k winst.

Er wordt dus verwacht dat je in carriers gaat spelen, terwijl je weet dat alles en iedereen jou gaat focusen vanwege deze leuke missies, en daarbij is het ook nog eens onmogelijk om wat winst te maken want WG logica....
ja ze slaan de plank enorm mis in deze.

(ziet missie IV en lacht nog rustig even verder 8)7)
Als jij de missie niet doen wilt dan hoef je helemaal niet CV te spelen.

Als je de missie wel wilt dan weet je wat je te wachten staat, CV hunting, dus bescherming van je team (dichtbij blijven maar niet te dichtbij) is belangrijk, divisions maken dat des te makkelijker. Eenmaal bij Missie 4 aangekomen ben jij de hunter en niet de hunted.

Snap je punt wel, want kijkend naar mezelf als slechte tot midelmatige CV speler, dan vind ik het niet waard om me in die missies te storten. Doe ik mezelf en m'n team geen plezier mee om solo to doen, in een divisie mss.

[ Voor 71% gewijzigd door SpamLame op 07-12-2016 11:43 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:44:
Gezien de plaatsing van de guns verwacht ik geen snelle turrets zoals de us dds, hoewel de russen dat hebben zijn ze nergens op gebaseerd (zouden irl tergend traag moeten draaien vanwege de zwaarte van de guns en de russiche mechanische toren aandrijving.) verder is de mondingsnelheid van de duitse kanonen wat hoger dan de us dds, dus verwacht vlakkere trajecten van de projectielen. Maar gezien de voorspelde range denk ik dat ze niet zo lekker gaan als de russen. Al met al verwacht ik dus middenmoters zonder heel veel bijzonderheden. Leuk maar niet speciaal
Niet met de open monteringen nee. Die waren in de regel waardeloos en daar waren ook goede redenen voor. Je haalde de munitie namelijk uit de opbouw van het schip, achter het kanon. Dan kan je wel een hoge snelheid hebben maar de bemanning struikelt dan gewoon, met flinke granaten de handen. Lijkt me toch niet verstandig. De latere geschuttorens zijn een heel ander verhaal. Zowel Type 1936C als verder zouden moeten beschikken over kanonnen die ook tegen vliegtuigen bruikbaar waren. Dar vraagt om ruim 30 graden per seconde draaisnelheid om vliegtuigen bij te kunnen houden. Die high tiers zullen wel snel zijn, tenzij WG weer eens wat onzinnigs bedenkt. Ik hoop dat ze redelijk vlak blijven tot ongeveer 10km, dat zou afdoende moeten zijn. :)

Ja, zo werkt het wel. Ze baseren zich weldegelijk op de schepen IRL. Er zitten alleen wel wat twijfelachtige besluiten tussen zo af en toe.

De Sovjet 130 zal wel de beste blijven. Waren IRL op papier goede kanonnen maar niet in de praktijk. Sleten veel te snel en de granaten waren eigenlijk te zwaar voor handmatig laden. De vuistregel, opgesteld na heel veel onderzoek door alle marines was ongeveer 25kg voor de granaat en een tweede lader die de lading drijfgas laat. Je kon wel wat over die 25kg gaan maar 33km+ is gewoon te veel. Zo put je heel snel je laders uit. Dat is gewoon een grove ontwerpfout want het beetje extra explosieven per granaat haal je er niet uit met sneller uitgeputte lader. Hebben we het nog niet over de vroege exemplaren van die kanonnen. Je kon je magazijn niet eens leegschieten voordat de loop was versleten. :P

Verder waren de 12,8cm SK C/34 gewoon uitstekende kanonnen IRL. Een zeer goede balans tussen gewicht van het kanon, zware granaat, een hoge mondingssnelheid en vooral, totaal irrelevant voor deze game maar oh zo belangrijk IRL de levensduur van de loop. In die combinatie samen was er geen beter wapen in de periode. Dat gold eigenlijk wel voor alle kalibers uit de SK C/34 serie. Geen extreme prestaties in een vlak wat werd ingeruild voor zwakten elders maar gewoon overal zeer goed. :)

Verder kende je deze al?
http://www.navweaps.com/

Geweldige site en vrijwel alles klopt. Moet nog wel eens een keertje mailen dat Nederland bijna al haar kanonnen tot 15cm zelf maakte. Dat ging bij Wilton-Fijenoord en ze waren ook niet allemaal Bofors, zit veel Krupp tussen.

edit: ik lees dit net terug. Jemig he, ik kan echt geen normale zinnen formuleren vandaag. 8)7

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Wat een onzin missies. Net een potje gehad waarin een Gearing langs de randen van de map naar de spawn van de tegenstander vaarde en op zoek ging naar de vijandelijke carrier. Lekker handig op domination... |:(

T6 carrier missie is ook een vreemde keuze van WG. Ik heb in ieder geen zin om carriers te spelen om tot tier 6 te levellen voor die missie. De campaign is dan een stuk beter opgezet, daar heb je tenminste nog een beetje keuze om missies te kiezen die het beste bij jou schepen (en speelstijl) past.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• Jadero
Ja een hele vreemde event. Daarnaast, ik vind het best leuk om met AC's te spelen maar zodra je tegen een iets hogere tier speelt ben je zo goed als kansloos.

• SpamLame
Joe_P schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:46:
[...]

T6 carrier missie is ook een vreemde keuze van WG. Ik heb in ieder geen zin om carriers te spelen om tot tier 6 te levellen voor die missie. De campaign is dan een stuk beter opgezet, daar heb je tenminste nog een beetje keuze om missies te kiezen die het beste bij jou schepen (en speelstijl) past.
Ook in de campaigns heb je restricties. Hetzij op Tier, Shiptype of win condition (of een combo).
Je hebt natuurlijk wel wat meer vrijheid in het kiezen van de tasks om een missie te volbrengen.

Ik ben een aantal tasks tegengekomen die een door een CV gedaan moet worden, bv. wincondition kills by aerial torps/bombs of iets in die richting

[ Voor 10% gewijzigd door SpamLame op 08-12-2016 13:33 ]

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ach ja .. heb iig een nieuwe vlag erbij voor op mijn schip.

• GLR89
viel me gisteren pas op, maar bij de tasks. de Honorable serie, heb je als eind missie in de 5e serie als beloning een t6 IJN dd als prijs (http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Shinonome). Zijn de tasks nu dus onbeperkt houdbaar of zit er een tijd limiet aan?

http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Honorable_Service zie missie 5, HEULEMAAL onderaan O-)

[ Voor 30% gewijzigd door GLR89 op 08-12-2016 15:50 . Reden: adds adds adds ]

• SpamLame
GLR89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:47:
viel me gisteren pas op, maar bij de tasks. de Honorable serie, heb je als eind missie in de 5e serie als beloning een t6 IJN dd als prijs (http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Shinonome). Zijn de tasks nu dus onbeperkt houdbaar of zit er een tijd limiet aan?

http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Honorable_Service zie missie 5, HEULEMAAL onderaan O-)
Heb geen t10 alleen.

• GLR89
moet ook zonder tier10 te behalen zijn (10 punten nodig, en met t8 zijn er 12 te halen in die serie)
bovendien heb je toch zo een keer een t10 unlocked..
of heb ik nou de verkeerde voor me? _/-\o_ (kan ron ook zijn... bedenk ik me ineens)

vandaag niks te doen trouwens.. zie dat je 99games gedaan hebt vandaag :9 lol

[ Voor 29% gewijzigd door GLR89 op 08-12-2016 16:12 ]

• SpamLame
GLR89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:09:
[...]

moet ook zonder tier10 te behalen zijn (10 punten nodig, en met t8 zijn er 12 te halen in die serie)
Oops verkeerd gekeken.
bovendien heb je toch zo een keer een t10 unlocked..
of heb ik nou de verkeerde voor me? _/-\o_ (kan ron ook zijn... bedenk ik me ineens)
Gearing is het dichtste bij, maar speel die momenteel niet
vandaag niks te doen trouwens.. zie dat je 99games gedaan hebt vandaag :9 [afbeelding]
Stats zeggen niet alles, zit op welgetelt 12 games tot aan $now (voor vandaag)
http://wows-numbers.com/u...&date=2016-12-07&type=pvp

[ Voor 6% gewijzigd door SpamLame op 08-12-2016 17:59 ]

• GLR89
Haha hoogstwaarschijnlijk falende stats tracker... Zit nog steeds op 135% winrate wat uberhaubt onmogelijk is

• SpamLame
GLR89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:04:
hoogstwaarschijnlijk falende stats tracker.
Dus dat

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Qua Pearl Harbor missie. Wees blij dat je niet verplicht met de Japanse T7 of T8 moet spelen aangezien die meededen aan de aanval. :P

Blijft alsnog een rare missie ja...

• wheresmymaxsuit
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06-2019
Ik vond de missie vorige week al 'verre van ideaal' *kuch kuch bagger kuch kuch*na een stuk of 5 potjes en het nog niet halen van de 1e kwam ik erachter dat de beperking tier 6 cruisers geld. Heb in het verleden al eens gezegd dat naast de missies die wel leuk en de moeite zijn er vele missies zijn die te weinig opleveren of haast niet te halen zijn door onmogelijk hoge vereisten voor de gemiddelde speler, die niet allemaal high tier schepen heeft. Op reddit een duidelijke rant tegen die goed verwoord wat er allemaal wel niet mis is met de missies op dit moment: https://www.reddit.com/r/.../?st=iwgd6td6&sh=768acde6

• GLR89
wheresmymaxsuit schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:07:
Ik vond de missie vorige week al 'verre van ideaal' *kuch kuch bagger kuch kuch*na een stuk of 5 potjes en het nog niet halen van de 1e kwam ik erachter dat de beperking tier 6 cruisers geld. Heb in het verleden al eens gezegd dat naast de missies die wel leuk en de moeite zijn er vele missies zijn die te weinig opleveren of haast niet te halen zijn door onmogelijk hoge vereisten voor de gemiddelde speler, die niet allemaal high tier schepen heeft. Op reddit een duidelijke rant tegen die goed verwoord wat er allemaal wel niet mis is met de missies op dit moment: https://www.reddit.com/r/.../?st=iwgd6td6&sh=768acde6
Persoonlijk vind ik dit nogal kul, er is namelijk enorm veel veranderd op missies gebied ten voordele van de minder ervaren spelers. Zelf heb ik eigenlijk nooit moeite gehad om de bootcamp missies ed te halen, maar nu is het allemaal wel heel erg eenvoudig geworden. Speel je potjes en je hebt een container met inhoud te pakken. Weinig talent voor nodig, kost het je alleen wat meer tijd.

Dat het gelijkwaardiger voor iedereen is geworden vind ik goed, prijzen zijn ook goed gebalanceerd. Echter zit er geen uitdaging meer in om nieuwe dingen te proberen. Kraken halen bijv, dwingt je om wat anders te spelen dan je normaal zou doen. Met containers sparen Maakt dat geen drol uit. Na verloop van tijd krijg je dat containertje toch wel.

Wmb mogen er dus best wat pikante missies tussen zitten waar je echt moeite voor moet doen. Missies waarbij geluk echter een factor is mogen echter direct de plee in.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iets anders. Spelen anderen hier eigenlijk nog met defensive AA voor Duitse kruisers? Ik loop nog wel eens te wisselen met hydro maar kan niet kiezen. Helpt ook niet dat als ik weer eens voor hydro ga ik natuurlijk wel in CV potjes kom. Voornamelijk T10 carriers zijn gewoon niet leuk zonder defensive...

Dus gedachten? :)

• GLR89
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:59:
Iets anders. Spelen anderen hier eigenlijk nog met defensive AA voor Duitse kruisers? Ik loop nog wel eens te wisselen met hydro maar kan niet kiezen. Helpt ook niet dat als ik weer eens voor hydro ga ik natuurlijk wel een CV potjes kom. Voornamelijk T10 carriers zijn gewoon niet leuk zonder defensive...

Dus gedachten? :)
Elke game heeft destroyers, bijna geen carriers. Hydro dus... (:

• wheresmymaxsuit
Persoonlijk vind ik dit nogal kul, er is namelijk enorm veel veranderd op missies gebied ten voordele van de minder ervaren spelers. Zelf heb ik eigenlijk nooit moeite gehad om de bootcamp missies ed te halen, maar nu is het allemaal wel heel erg eenvoudig geworden. Speel je potjes en je hebt een container met inhoud te pakken. Weinig talent voor nodig, kost het je alleen wat meer tijd.
Ik heb het niet over de supercontainer, of in elk geval, dat was niet mijn bedoeling. Ik wou inhaken om de mensen die het hier hebben of de pearl harbor missies. De missie van vorige week was voor mij slecht haalbaar, omdat ik zo goed als geen cruisers meer heb. En ook over de ARP missies, wordt geklaagd dat sommige dingen als x secondary hits or x sovjet ship kills, zeer lastig is.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:40:
[...]

Elke game heeft destroyers, bijna geen carriers. Hydro dus... (:
Eigenlijk wel maar ik heb hier echt pech mee en dat maakt de makkelijke beslissing moeilijker. :P

• GLR89
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:52:
[...]

Eigenlijk wel maar ik heb hier echt pech mee en dat maakt de makkelijke beslissing moeilijker. :P
Snap ik, dan alsnog. De enige duitse cruiser met echt goede AA is de t10. Daarbovenop is de Duitse hydro echt belachelijk goed. Plus het feit dat ik torpedos toch echt als een groter probleem ervaar dan vliegtuigen (zelfs met AA spec eet je bommen en plane torps) maakt voor mij de keuze eigenlijk geen keuze :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:58:
[...]

Snap ik, dan alsnog. De enige duitse cruiser met echt goede AA is de t10. Daarbovenop is de Duitse hydro echt belachelijk goed. Plus het feit dat ik torpedos toch echt als een groter probleem ervaar dan vliegtuigen (zelfs met AA spec eet je bommen en plane torps) maakt voor mij de keuze eigenlijk geen keuze :)
Ik weet het. Met mijn geluk eindig ik de eerste game alleen binnen notime als doel voor een belachelijke lading aan vliegtuigen die me zo afmaken. :P

Maar ik ga wel over. Zal binnenkort komen klagen hoe OP CV's zijn. :+

Yay.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-12-2016 22:33 ]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

wheresmymaxsuit schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:40:
[...]

Ik heb het niet over de supercontainer, of in elk geval, dat was niet mijn bedoeling. Ik wou inhaken om de mensen die het hier hebben of de pearl harbor missies. De missie van vorige week was voor mij slecht haalbaar, omdat ik zo goed als geen cruisers meer heb. En ook over de ARP missies, wordt geklaagd dat sommige dingen als x secondary hits or x sovjet ship kills, zeer lastig is.
De 200 secondary hits is niet zo lastig als het lijkt gewoon brawlen met een BB, shiny horse FTW111!!!
De Soviet kills is een ander verhaal, te weinig ingame en direct gefocussed door iedereen, laat mijn Sovietspul even in de haven liggen, Moermansk en de Baltische zee zijn dichtgevroren momenteel.... :+

• GLR89
dat er wat missies zijn waarbij je iets beter je best moet doen kan ik waarderen. Triggert je om wat anders te gaan spelen. Zoals de hierboven aangehaalde russische schepen missie, die was nogal bizar en ongelukkig gekozen. Er zijn al bijna geen mensen die de russische lijn spelen (zijn ook maar 2 volle scheepslijnen die beide niet eenvoudig te spelen zijn), dus als er al eentje opduikt in een game ontstaat er een soort tunnelvisie waar iedereen naar toe gezogen wordt. De door WG gekozen 20 russian kills lokte daardoor nogal chaos uit, en daardoor besloten mensen een complete lijn niet meer te gaan spelen.

Echter missies waarbij je echt je best moet doen en dus niet door iedereen haalbaar houden de spanning er lekker in. Ranked battle's bijvoorbeeld, zelf zat ik binnen no time op rank6, het gevecht naar rank 5 werd al wat moeilijker, maar daarboven was voor mijzelf ronduit drama. Rank1 halen was voor mij dus niet haalbaar, (had er heel veel tijd en moeite in moeten steken, tegenzin overwinnen en dan was het me misschien gelukt) maar toch heb ik er lol aan gehad. Zo zie ik het met de missies ook. ARP schepen voor de missies zijn beloning, als iedereen ze makkelijk weet te halen is de lol er wel vanaf. 80% van de missies haalbaar voor iedereen en 20% alleen voor de echte uniekelingen vind ik dus prima.

• PcDealer
Moet nog steeds 14 USSR schepen killen. Secondaries is inderdaad niet zo moeilijk. Toevallig dat ik voor Ranked de secondary build ben gaan waarderen en het nu altijd inzet op mijn US schepen. Haalt het idee van snipen onderuit en veel effectiever.

• wheresmymaxsuit
Door de reactie op mijn eerdere post ben ik het iets anders gaan zien:
a) er zijn 'lastige' missies nodig om de fanatieke en ervaren spelers ook een uitdaging te geven. (zie ook de tier 8 campain).
b) wargaming doet opzettelijk missies waarvoor bijv hogere tier nodig is, om spelers ook naar de hogere tiers te lokken. Of om je ook eens een keer andere klassen te proberen.
c) je hoeft ze niet te halen, het is een leuke bonus als je ze wel haalt.

Ik blijf echter vinden dat sommige missies de team en gameplay niet echt bevorderen.

Dat je met een BB met secondary build het makkelijk haalt had ik ook al bedacht, ik ben alleen nog een heel eind weg van een bismarck met mijn kaiser & konig; aan de andere kant heb ik wel plezier met de german BB's, en daar gaat hem om.

• PcDealer
wheresmymaxsuit schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:56:
Door de reactie op mijn eerdere post ben ik het iets anders gaan zien:
a) er zijn 'lastige' missies nodig om de fanatieke en ervaren spelers ook een uitdaging te geven. (zie ook de tier 8 campain).
b) wargaming doet opzettelijk missies waarvoor bijv hogere tier nodig is, om spelers ook naar de hogere tiers te lokken. Of om je ook eens een keer andere klassen te proberen.
c) je hoeft ze niet te halen, het is een leuke bonus als je ze wel haalt.
d:)b
Dat je met een BB met secondary build het makkelijk haalt had ik ook al bedacht, ik ben alleen nog een heel eind weg van een bismarck met mijn kaiser & konig; aan de andere kant heb ik wel plezier met de german BB's, en daar gaat hem om.
Dat zou alleen kunnen met een Bismarck?

Supertester worden? http://forum.worldofwarsh...test-is-opening-the-gates

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 10-12-2016 20:45 ]

• SpamLame
Zou mss leuk zijn maar hoeveel tijd ben jij er nu mee kwijt (per week/maand/andere tijds eenheid)?

• wheresmymaxsuit
[quote][b]PcDealer schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:44:
[...]
Dat zou alleen kunnen met een Bismarck?
[...]

Jammer dat je het alleen het stukje met de bismarck uit mijn verhaal haalt. (of shockwave met zijn shinyhorse)
Dat is niet wat ik ermee wil zeggen. Want het kan met elke bb, ca, in theory zou het zelf met een cv kunnen en zelf de secondary van mijn kiev telt mee. Het gaat mij erom dat ik niet zulke schepen op tier 7 en 8 heb.
En ik dacht dat ik daar niet de enigste in was, als ik de reactie lees onder de aankondigingen van de missies:
http://worldofwarships.eu/en/news/common/arpeggio-reminder/

Eerder dit jaar had ik helemaal geen tier 8's; maar op toch ranked en missies te kunnen spelen
heb ik de t8 fubuki en t8 benson gekocht. Hiermee heb in ranked een aantal goede potjes gehad, met de speeltijd tijd ik heb. Maar het is frustrerend missies te zien, waarvan je vooraf weet dat je die niet kan halen.
Een x damage missie bijvoorbeeld ben ik pas +/- halfverwege, maar ik weet dat het halen ervan afhankelijk is van hoeveel ik zelf speel, hoeveel potjes daarvan t8 zijn, en hoeveel schade ik doe, (en mijn speelstijl ik ben veel gericht op cappen, maar dat levert minder schade op). I.p.v. dat het afhankelijk is van welke klasse en welke tier schepen ik heb.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Officialy confirmed by WarGaming....... :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oCpXUU6.jpg

• SpamLame
ShockWave schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:03:

[afbeelding]
ik mis iets nvrmind kwartje is gevallen, maar ben bang dat dat alleen voor de Hatsu geld shockwave, jammer

[ Voor 15% gewijzigd door SpamLame op 11-12-2016 12:28 ]

• GLR89
ShockWave schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:03:

[afbeelding]
??? Kwartje is volgens mij nog niet onderweg hier..

• Louwke
1337 of te wel Leet als je het op kop zet oftewel Elite.
Zie je wel vaker als voorbij komen in games

• GLR89
Louwke schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:39:
1337 of te wel Leet als je het op kop zet oftewel Elite.
Zie je wel vaker als voorbij komen in games
Okee, ik word oud denk ik :P

Maar 1,3k xp is nou niet bepaald heel elite toch :D

• joshje
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/135e0b69633e3e721aaa4a6d9c73a9a2.jpg

Nieuw record :)

• Louwke
Damn dat doe je netjes :)
Groepje DD's in de smoke ergens gezien de Double Strike?

T8 Battleships zijn op het moment minder leuk om te spelen heb ik het gevoel. Nou ja wellicht geldt het voor alle T8's op het moment. Je komt steeds in de T9/T10 range terecht. Heb het gevoel nooit meer top tier te zijn in deze tier. In de battleships kan ik dan ook geen vuist maken heb ik het gevoel. Daar waar ik in de Benson nog gebruik kon maken van de concealment om te cappen en damage te doen. Ligt het aan mij of hebben meer mensen hier last van?

• k995
Eigen vraag beantwoord of Udaloi zo goed als Tashkent is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/elq2bGeZ7vZK2geVu9nrxLLw/medium.png

Stock Udaloi

• joshje
Louwke schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:22:
Damn dat doe je netjes :)
Groepje DD's in de smoke ergens gezien de Double Strike?

T8 Battleships zijn op het moment minder leuk om te spelen heb ik het gevoel. Nou ja wellicht geldt het voor alle T8's op het moment. Je komt steeds in de T9/T10 range terecht. Heb het gevoel nooit meer top tier te zijn in deze tier. In de battleships kan ik dan ook geen vuist maken heb ik het gevoel. Daar waar ik in de Benson nog gebruik kon maken van de concealment om te cappen en damage te doen. Ligt het aan mij of hebben meer mensen hier last van?
Nope is geen Double strike maar 2x devastation strike. Als jullie willen kan ik het filmpje uploaden heb de record aanstaan :)

T8 Battleships zijn prima denk ik. Laatst ook een potje gehad met de T8 North Carolina 208k damage done. Dit was ook in een T9-10 match. Ligt gewoon aan hoe jij speelt. Ik vind de BB's prima opgewassen tegen de hogere Tiers. Je moet alleen geen 1vs1 gaan doen tegen een Yamato ofzo want dat win je niet :+

[ Voor 8% gewijzigd door joshje op 12-12-2016 12:39 ]

• Louwke
joshje schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:37:
[...]

Nope is geen Double strike maar 2x devastation strike. Als jullie willen kan ik het filmpje uploaden heb de record aanstaan :)

T8 Battleships zijn prima denk ik. Laatst ook een potje gehad met de T8 North Carolina 208k damage done. Dit was ook in een T9-10 match. Ligt gewoon aan hoe jij speelt. Ik vind de BB's prima opgewassen tegen de hogere Tiers. Je moet alleen geen 1vs1 gaan doen tegen een Yamato ofzo want dat win je niet :+
Ah werd afgeleid door de 2x verklaard wat :)

Maar een upload is altijd welkom zeker van de Fletcher op het moment. Altijd goed om van te leren.

Pagina: 1 ... 49 ... 129 Laatste