DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:35:
En dat is dus ook niet correct. Veel zeeslagen vonden juist plaats bij de kust omdat een vloot een reden nodig heeft om ergens aanwezig te zijn. Zowel in de Middellandse zee als in de Grote Oceaan is er hard gevochten om eilanden en daar vonden veel zeeslagen dan ook plaats.
Aan eilanden en kusten, niet rond eilanden. Er waren amper/geen verldslagen aan de kust laat staan dat slagschepen zich achter eilanden verstopte . Zowat alles was x km van de kust, dat is de ocean map.
Ik speel nauwelijks DD's maar heb wel die Poolse en ook gespeeld. Ik lach in dat ding om kruisers die denken mij wel even af te schieten. Je draait gewoon elke paar seconden en je kan zo welvaren zonder kapotgeschoten te worden. Ook kan je op dik 10km blijven en als er dan een salvo naar je komt dan ontwijk je dat met gemak. Maakt niet uit welke kruiser het is. Pas binnen een afstand van 6 a 7km worden kruisers zeer gevaarlijk omdat je dan niet meer kan reageren op een salvo door dit te ontwijken.
Dan heb je tegenstanders die niet weten wat ze doen. Zowat alles op die tier heeft 4-6 kanonnen die een mooie spread maken die je niet/moeilijk kan ontwijken.
Blyskawica doet 28k schade gemiddeld, Shchors zelfde tier 38k
Neem pakweg tier 7 in de top 10 vind je 3 CA/CL 3 CV en 4 BB. Geen enkele DD.
De eerste is nummer 12 de Shiratsuyu nieuw en verbeterd om juist beter te doen.
Volgende is 17 leningrad weeral premium . Dus nee DD's zijn volgens de statistieken allesbehalve OP qua damage. XP/WR is beter voor DD's maar niet beter dan andere types (behalve CV's)
En deze drie punten zijn al helemaal zwak.
-Slagschepen hebben opzettelijk zeer slechte precisie op afstand om deze reden.
De meeste op higher tiers hebben geen moeite iets op 15-20 km afstand te raken.
-Het leggen van een rookgordijn was een gebruikte tactiek van kruisers en het verdekt schieten van achter een rookgordijn bestond ook. Dat deden de Britten bijvoorbeeld. Rookgordijnen voor de RN kruisers is echt geen toeval.
Om zich terug te trekken, niet om zich erin te verstoppen en te schieten. Compleet onrealistisch.
-Serieus? Dat is het hele punt van een vliegdekschip en dat is waarom ze zo dominant waren tijdens WO2. Verder is daar ook een zeer sterke counter voor namelijk de zeer sterke AA.
Probleem tegenwoordig is niet de sterke AA maar de heel onrealistisch xp /credits verdeling. Je kan 3 kills hebben en een heleboel beschadigd en nog maar op 1000xp zitten.
Kijk gerust weer stats saipan dubbel zoveel dmg als anderen, evenveel xp.
Blijft staan dat ik nog helemaal niks heb gezien waarom het slecht zou zijn als torpedobootjagers een negatief aspect zouden ontvangen voor hun uiterst gevaarlijke torpedo's. Wel heb ik een aantal kromme vergelijkingen gezien over de balans tussen andere klassen die minder dramatisch is dan die tussen DD's aan de ene kant en slagschepen aan de andere waar de counter voor de DD's, de kruisers het moeilijk hebben die rol te vervullen omdat ze bij vervullen als snel worden afgemaakt door slagschepen.
Het enige echt wapen om schade te doen voor een DD is een torpedo, en dat wil je afpakken? Je wilt de klasse die al het minste schade doet nog verder beperken? Hoe is dat een goed idee voor de balans van het spel? Waarom zou je nog DD spelen? Om te cappen tot er een cruiser komt en dan maken dat je wegbent?
Het enige wat de DD nog iet of wat te doen maakt is juist de lage zichtbaarheid en de torpedo's, neem 1 van beide af en je hebt een klasse die nergens goed voor is. (en je maakt de BB de absolute heerser trouwens)