Ik heb de wiki van WoW eens doorgeakkerd, maar ben er nog niet helemaal uit. Welk schip heeft de hoogste chance of fire zo rond T5, is dat de Furutaka of mis ik iets?
Premium T5 BB Texas met 30% base, signals erbij en de chance wordt hoger.Ghengis schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:47:
Ik heb de wiki van WoW eens doorgeakkerd, maar ben er nog niet helemaal uit. Welk schip heeft de hoogste chance of fire zo rond T5, is dat de Furutaka of mis ik iets?
Met 10 shells en ook hits per salvo heb je elke keer wel een fire.
Uiteraard heb je bijna nooit 10 hits, kan het zijn dat je fire start op een lokatie die al brand en kan je je afvragen of een BB gespecced voor fire effectief is.
Klinkt als een testje in COOP voor bezitters van de Texas
De non premium T5 BB New York doet 27% als goede 2de
[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 06-10-2016 16:15 ]
Op de wiki wordt vermeld: Chance of Fire on Target Caused by HE Shell. Dat is dus de fire chance per hit, die is bij de Furutaka inderdaad hoog voor een cruiser. Bij BBs is de fire chance vaak nog een stuk hoger. Maar omdat de Furutaka en BBs relatief weinig guns hebben met een lange reload kan je met een Omaha of Konigsberg juist soms weer makkelijker fires krijgen. Je alleen stukstaren op de fire chance in de wiki heeft dus niet zo heel veel nut.
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Dat is exact waarom ik bij de Furutaka uitkwam, een relatief hoge fire chance t.o.v. andere cruisers en een redelijke vuursnelheid.Joe_P schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:27:
Op de wiki wordt vermeld: Chance of Fire on Target Caused by HE Shell. Dat is dus de fire chance per hit, die is bij de Furutaka inderdaad hoog voor een cruiser. Bij BBs is de fire chance vaak nog een stuk hoger. Maar omdat de Furutaka en BBs relatief weinig guns hebben met een lange reload kan je met een Omaha of Konigsberg juist soms weer makkelijker fires krijgen. Je alleen stukstaren op de fire chance in de wiki heeft dus niet zo heel veel nut.
Maar doordat er verschillende variabelen zijn is het altijd interessant om meerdere meningen te horen.
Hmm ja ligt aan de vraagstelling.Ghengis schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:30:
[...]
Dat is exact waarom ik bij de Furutaka uitkwam, een relatief hoge fire chance t.o.v. andere cruisers en een redelijke vuursnelheid.
Maar doordat er verschillende variabelen zijn is het altijd interessant om meerdere meningen te horen.
Rond T5 is dat T5+/- 0 of +/-1 of 2 ..?
Hoogste firechance gecombineerd met wiki, klinkt als de zoeken naar de hoogste waarde.
In principe is het geen menig maar een berekening, waarin firechance, rof, nauwkeurigheid, commander, signals etc een rol spelen. Meeste makkelijk zou zijn als alleen de base chance, base ROF een rol spelen.
Hou me te goede hoe de berekening eruit moet zien, ik zou het nl. niet weten.
Acht potjes gespeeld met de König. Ging wel aardig dacht ik.
Even de stats opgezocht.

Ja, dit is een blijvertje.
Oke, iets minder egomodus. Wat een heerlijk schip is dit als je alle upgrades hebt. De AA is genoeg om zelfs T6 squadrons behoorlijk uit te dunnen, de kanonnen zijn heerlijk, het pantser is geweldig, snel genoeg om me te kunnen verplaatsen, de secondaries zijn met mijn setup een mooie 6km en slopen DD's gewoon. Dit schip is zo gebalanceerd op alle vlakken. Nergens uitstekend maar overal goed en belangrijker, nergens echt zwak. Zelfs in T7 games kan ik er nog behoorlijk wat mee bereiken. Ben nu bij de 30k van de 45k voor de Bayern en de König blijft terwijl ik echt uitkijk naar de Bayern. Dat omdat ik net wat meer snelheid zou willen voor T6 en ik een geschuttoren opgeven voor veel zwaardere kanonnen meer dan acceptabel vind.
Even de stats opgezocht.
Ja, dit is een blijvertje.
Oke, iets minder egomodus. Wat een heerlijk schip is dit als je alle upgrades hebt. De AA is genoeg om zelfs T6 squadrons behoorlijk uit te dunnen, de kanonnen zijn heerlijk, het pantser is geweldig, snel genoeg om me te kunnen verplaatsen, de secondaries zijn met mijn setup een mooie 6km en slopen DD's gewoon. Dit schip is zo gebalanceerd op alle vlakken. Nergens uitstekend maar overal goed en belangrijker, nergens echt zwak. Zelfs in T7 games kan ik er nog behoorlijk wat mee bereiken. Ben nu bij de 30k van de 45k voor de Bayern en de König blijft terwijl ik echt uitkijk naar de Bayern. Dat omdat ik net wat meer snelheid zou willen voor T6 en ik een geschuttoren opgeven voor veel zwaardere kanonnen meer dan acceptabel vind.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inmiddels Rank 10 behaald, 12 uit 13 met de Benson. 
Een potje uiteindelijk met 294 hp geëindigd.
Wij waren met nog twee low health Bensons over terwijl zij met drie BBs waren. Maar omdat we continu rook en torpedo's hadden konden / durfden ze niet dichterbij de cap komen en wonnen we het potje op punten. Wel eng om opeens gespot te worden op 8km van een secondary build Bismarck terwijl je maar een paar honderd hp over hebt, ik heb nog nooit zo fanatiek met de kont van de Benson geschud als toen.
Een potje uiteindelijk met 294 hp geëindigd.
Welkom op rank 10, niveau ging inneens flink omhoog merkte ik. Mischien dat et nog te weinig spelers de 2eleague behaald hebben en voornamelijk betere spelers daar al rond hangen. Ging van bijna elke pot de beste speler naar bijna elke pot 2e/3e van onderen. Belachelijk veel destroyers op dit niveau. 3-4 per team is eerder regel dan uitzondering, werkt voor de bbs niet echt lekker. Shokaku maar eens uit het vet trekken (:
Waarom focussen op firedamage als je met ap ook veel leuke dingen kan doen, Furytaco heeft dikke guns voor een tier 5 dus ook ap is een feest met dat ding.Ghengis schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:47:
Zal toch niet dat ik mijn commander moet respeccen/trainen voor de benson.Joe_P schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:14:
Inmiddels Rank 10 behaald, 12 uit 13 met de Benson.
Een potje uiteindelijk met 294 hp geëindigd.Wij waren met nog twee low health Bensons over terwijl zij met drie BBs waren. Maar omdat we continu rook en torpedo's hadden konden / durfden ze niet dichterbij de cap komen en wonnen we het potje op punten. Wel eng om opeens gespot te worden op 8km van een secondary build Bismarck terwijl je maar een paar honderd hp over hebt, ik heb nog nooit zo fanatiek met de kont van de Benson geschud als toen.
Uit nieuwsgierigheid hier en daar opgevangen dat er redelijk veel bensons in AA spec aanwezig zijn in RB.
Wat is jouw setup voor de Benson en indien AA zie je de profijt ervan (voor jezelf/team)?
Ik weet nl nog niet welke setup ik de Benson moet doen als ik daar RB mee spelen ga.
Momenteel denk ik meer de cruiser kant op te gaan voor RB, gezien de weinig cruisers op T6 althans.
Ik heb gewoon de standaard Benson spec met B hull. Tot nu toe nog maar weinig carriers tegengekomen in ranked dus extra AA heb ik niet nodig gehad. Qua upgrades heb ik propulsion 1 en steering gear 2. Daarmee vind ik het het makkelijkst om uit penibele situaties te ontsnappen.
Captain (16pt): Basic Firing Training, Basics of Survivability, Last Stand, Superintendent, Survivability Expert en Concealment expert.
Upgrades: Main Armaments Mod 1, Aiming Systems Mod 1, Propulsion Mod 1, Steering Gear Mod 2, Concealment System Mod 1
En het werkt:

Nu ook de 17e captain point gehaald, misschien Basics of Survivability respeccen naar Torpedo Armament Expertise. Met alle vlaggen en premium consumables heb je bijna nooit een blijvende fire op een destroyer.
Captain (16pt): Basic Firing Training, Basics of Survivability, Last Stand, Superintendent, Survivability Expert en Concealment expert.
Upgrades: Main Armaments Mod 1, Aiming Systems Mod 1, Propulsion Mod 1, Steering Gear Mod 2, Concealment System Mod 1
En het werkt:

Nu ook de 17e captain point gehaald, misschien Basics of Survivability respeccen naar Torpedo Armament Expertise. Met alle vlaggen en premium consumables heb je bijna nooit een blijvende fire op een destroyer.
[ Voor 23% gewijzigd door Joe_P op 06-10-2016 21:46 ]
Zelfde als mij dus op de commander (15pt) na dan, fijn te weten dat je niet zoveel CV s tegenkomt, scheelt weer ombouwen.Joe_P schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:30:
Ik heb gewoon de standaard Benson spec met B hull. Tot nu toe nog maar weinig carriers tegengekomen in ranked dus extra AA heb ik niet nodig gehad. Qua upgrades heb ik propulsion 1 en steering gear 2. Daarmee vind ik het het makkelijkst om uit penibele situaties te ontsnappen.
En het werkt:
[afbeelding]
First League (Rank 10) 
66,67% winrate vandaag.
| Battle | Soort | Schip | Win/loss |
| 1 | Random | Nicolai I | Loss |
| 2 | Random | ARP Kongo | Loss |
| 3 | Random | Ishizuchi | Loss |
| 4 | Random | Warspite | Win |
| 5 | Random | Iowa | Loss |
| 6 | Ranked | New Orleans | Win |
| 7 | Ranked | New Orleans | Loss |
| 8 | Ranked | New Orleans | Loss |
| 9 | Ranked | New Orleans | Win |
| 10 | Ranked] | New Orleans | Win |
| 11 | Ranked | New Orleans | Win |
| 12 | Ranked | Fubuki | Win |
| 13 | Ranked | Fubuki | Win |
| 14 | Ranked | Lexington | Loss |
| 15 | Ranked | Fubuki | Win |
| 16 | Ranked | Fubuki | Win |
| 17 | Ranked | Fubuki | Win |
| 18 | Ranked | Fubuki | Win |
| 19 | Ranked | Fubuki | Win |
| 20 | Ranked | Fubuki | Win |
| 21 | Ranked | Fubuki | Win |
| 22 | Ranked | Fubuki | Loss |
| 23 | Ranked | Fubuki | Win |
| 24 | Ranked | New Orleans | Win |
66,67% winrate vandaag.
Hoi allemaal,
ik zit met de ranked aan 16.
Heb wel (nog) geen T8. Ik kan enkel de Mogami halen als ik al mijn free exp gebruik.
Is dat schip het waard om mijn free exp voor te gebruiken? Kan je er iets mee in ranked of is dat hopeloos?
Groetjes,
Yves
Heb wel (nog) geen T8. Ik kan enkel de Mogami halen als ik al mijn free exp gebruik.
Is dat schip het waard om mijn free exp voor te gebruiken? Kan je er iets mee in ranked of is dat hopeloos?
Groetjes,
Yves
Hoi yves, de verhalen omtrent mogami zijn wisselend, met 155mm guns is het een goede dd jager, de geupgrade is een slecht schip (heb ik me laten vertellen, heb hem zelf niet) de attago schijnt veel beter te zijn, maar waarom is mij dus onbekend.
Als je afgaat op hetgeen wat Flamu meent dan is de Mogami niet de eerste keus.Eve182 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:56:
Hoi allemaal,
Groetjes,
Yves
Dan neem je liever de premiums Atago of M.Kutuzov, maar om die te kopen alleen om Ranked te spelen is ook zo wat, maar een afweging die je zelf zal moeten maken.
Atago heeft de heal, 10K torps en ik dacht een aardige frontal armor voor zich spreken.
Kutuzov heeft range, redelijk goede AA & smoke voor zich.
Dat gezegd zie ik geregeld een Mogami langskomen in Ranked en ligt het er ook aan hoe de persoon speelt.
Als je perse met T8 ranked mee wilt doen, zou ik de Free XP gebruiken.
Kijk even hoe dicht je bij andere T8 schepen aanzit, wellicht wil je niet een Premium schip kopen maar wel doubloons uitgeven aan XP conversion.
Indien dat het geval is komen andere schepen wellicht binnen bereik, bv de Benson of Bismarck.
[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 09-10-2016 10:00 ]
Hoe graag wil je Ranked op tier VIII spelen? Heb je genoeg credits en Free XP om het ook te upgraden?Eve182 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:56:
Ben inmiddels bij Tier IV, maar dat was even andere koek dus ga maar even terug naar Tier III.
Sinds gisteren doe ik Random i.p.v. Co-op en dat is met wisselend resultaat.
Soms ga ik vlot dood en soms ben ik de last man standing, ik probeer in ieder geval zoveel mogelijk de bergen en eilanden te gebruiken voor beschutting en dat ik niet afgezonderd raak van mijn teamgenoten.
Hoogste damage met de Tier III was 98.xxx damage in 1 Random run dus daar was ik best content mee.
Verder nog geen idee welke schepen wel en niet goed zijn binnen de BS class van Germany, dus ik upgrade ze gewoon telkens als het kan.
Volgens mij ben ik nu ook level 7, dus niet slecht na een aantal avondjes spelen. (al heb ik geen idee wat normaal is daarin)
Sinds gisteren doe ik Random i.p.v. Co-op en dat is met wisselend resultaat.
Soms ga ik vlot dood en soms ben ik de last man standing, ik probeer in ieder geval zoveel mogelijk de bergen en eilanden te gebruiken voor beschutting en dat ik niet afgezonderd raak van mijn teamgenoten.
Hoogste damage met de Tier III was 98.xxx damage in 1 Random run dus daar was ik best content mee.
Verder nog geen idee welke schepen wel en niet goed zijn binnen de BS class van Germany, dus ik upgrade ze gewoon telkens als het kan.
Volgens mij ben ik nu ook level 7, dus niet slecht na een aantal avondjes spelen. (al heb ik geen idee wat normaal is daarin)
Level 12 is maximaal, leuk dat je er fun aan hebt (: kan zelf de t5-t6 duitse slagschepen aanraden. Zijn fijn en kunnen flink van zich af bijten! Fun van random is dat spelers voorzichtig zijn, bots gaan volgas op je af en zijn daardoor een stuk lastiger (wel voorspelbaar) echte spelers keren zich om of varen zich vast (tunnel visie op een doelwit) kun je heerlijk afstraffen (:
Zelf lekker bezig met ranked. Rank7 zojuist behaald. Merk wel dat de factor geluk een grote rol gaat spelen. Ene game win je met dikke overmacht, volgende wordt je finaal ingemaakt, gehalte afk of pasieve spelers is gelukkig zeer laag nu. (:
Zelf lekker bezig met ranked. Rank7 zojuist behaald. Merk wel dat de factor geluk een grote rol gaat spelen. Ene game win je met dikke overmacht, volgende wordt je finaal ingemaakt, gehalte afk of pasieve spelers is gelukkig zeer laag nu. (:
Begin steeds meer plezier te beleven in de Destroyer lijn. Heb het gevoel dat ik hier tenminste een invloed heb op de potjes die ik speel. Caps nemen en verdedigen terwijl de meeste mensen omdraaien wanneer er een beetje tegenstand is. Maar ik vind het heerlijk wanneer je meerder tegenstanders bezighoud nadat je net de cap gepakt hebt en hem dan moet verdedigen tegen 3 schepen. Goed voor de XP ook nog eens 
Moet zeggen de US lijn bevalt me erg goed, Gunboat en torps. Hoewel de Mahan beetje te goed gespot wordt heb ik er tovch een 70%+ winrate in na een 40 potjes.
Farragut voor de Ranked gebruikt, ndat ik met de Molotov geen potten kon breken en steeds als eerste gefocused werd.
Nu sinds gisteren de Benson unlocked met wat Free XP. Nu deze maar eens gaan gebruiken in de Ranked. Geen zin de cruisers die ik heb op T8 of de Amagi te gebruiken. Vrees dat dat dramatisch uitpakt voor me.
Moet zeggen de US lijn bevalt me erg goed, Gunboat en torps. Hoewel de Mahan beetje te goed gespot wordt heb ik er tovch een 70%+ winrate in na een 40 potjes.
Farragut voor de Ranked gebruikt, ndat ik met de Molotov geen potten kon breken en steeds als eerste gefocused werd.
Nu sinds gisteren de Benson unlocked met wat Free XP. Nu deze maar eens gaan gebruiken in de Ranked. Geen zin de cruisers die ik heb op T8 of de Amagi te gebruiken. Vrees dat dat dramatisch uitpakt voor me.
Untappd: Louwke80
Met de Atago kan je heel makkelijk een gevecht afbreken omdat je camo extreem goed is. Verder kan je ook torpedo's naar voren lanceren waardoor je geen broadside hoeft te geven. Technisch gezien heeft de Mogami wel een betere pantsergordel maar tegen 203mm kanonnen is het nog steeds waardeloos. Daarnaast is de heal op de atago ook handig als je toch een behoorlijk salvo eet. Zeker als de helft in de Bismarck zit wil je niet met een drijvende schietschijf varen. Wat al helemaal niet helpt is dat Bismarck voor ongeveer 70% van haar lengte een pantserdek van 50mm heeft, ter hoogte van het weerdek. HE doet zo veel minder schade, zeker lager kaliber HE.GLR89 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:08:
Hoi yves, de verhalen omtrent mogami zijn wisselend, met 155mm guns is het een goede dd jager, de geupgrade is een slecht schip (heb ik me laten vertellen, heb hem zelf niet) de attago schijnt veel beter te zijn, maar waarom is mij dus onbekend.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Benson is een erg leuk schip, goed guns + bruikbare torps + leuke concealment (met perks) .Louwke schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:55:
Begin steeds meer plezier te beleven in de Destroyer lijn. Heb het gevoel dat ik hier tenminste een invloed heb op de potjes die ik speel. Caps nemen en verdedigen terwijl de meeste mensen omdraaien wanneer er een beetje tegenstand is. Maar ik vind het heerlijk wanneer je meerder tegenstanders bezighoud nadat je net de cap gepakt hebt en hem dan moet verdedigen tegen 3 schepen. Goed voor de XP ook nog eens
Met concealment expert + conceal module is je spotting range iets van 5,6km.
Geen idee waar de invisifire range start, maar genoeg ruimte om mee te spelen.
De shell arc/flight time is wel iets om aan te wennen, zeker als je een setup voor range hebt.
Heb hem zelf ook , nu zonder commander helaas, maar vind het nog steeds een fijn schip om mee te spelen
Ik heb nu de New Orleans met Rudder Shift 3. Dat ding draait nu als een dd 
Laatst in Ranked in mijn half health NO tegen een full health Hipper... Kapot gemaakt uiteindelijk met secondaries en 6 torp salvo's ontweken
Laatst in Ranked in mijn half health NO tegen een full health Hipper... Kapot gemaakt uiteindelijk met secondaries en 6 torp salvo's ontweken
Ik was een verstokt IJN DD fan. Maar zie meer en meer de voordelen van de US lijn, veel betere balance tussen torps en guns. Gisteren nog, een Bismarck die op iets meer dan 2 km mijn torpedo's dodged (die wel wat gehaast waren weggeschoten).Louwke schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:55:
De ijn horen er historisch gezien bij, maar voor de speelwaarde vind ik ze gewoon k*t. Ze zijn torp heavy maar kunnen nauwelijks dichtbij genoeg komen om ze goed te kunnen gebruiken. Blijft over de ambush mogelijkheden, hier zijn de US en RU dds net zo goed, zo niet beter in omdat ze ook met hun guns gruwelijk vervelend zijn. Bovendien worden de ijn torpedo's al vanaf grote afstand gespot, US torps zijn zeer stealthy) al met al is mijn voorkeur dus RU dds, omdat ze gewoon aan alle kanten lekker zijn (: spotting is slecht, maar de manoeuvreerbaarheid en snelheid maken hier een hoop in goed)Ghengis schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:53:
[...]
Ik was een verstokt IJN DD fan. Maar zie meer en meer de voordelen van de US lijn, veel betere balance tussen torps en guns. Gisteren nog, een Bismarck die op iets meer dan 2 km mijn torpedo's dodged (die wel wat gehaast waren weggeschoten).
Ik ben niet verder gekomen dan Tier V met de RU DD's, maar wat ik verschrikkelijk vervelend vind daar is die torp afstand van 4 km.GLR89 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:55:
[...]
De ijn horen er historisch gezien bij, maar voor de speelwaarde vind ik ze gewoon k*t. Ze zijn torp heavy maar kunnen nauwelijks dichtbij genoeg komen om ze goed te kunnen gebruiken. Blijft over de ambush mogelijkheden, hier zijn de US en RU dds net zo goed, zo niet beter in omdat ze ook met hun guns gruwelijk vervelend zijn. Bovendien worden de ijn torpedo's al vanaf grote afstand gespot, US torps zijn zeer stealthy) al met al is mijn voorkeur dus RU dds, omdat ze gewoon aan alle kanten lekker zijn (: spotting is slecht, maar de manoeuvreerbaarheid en snelheid maken hier een hoop in goed)
Klopt, echter zijn de russische dds gun heavy, ze spelen dan ook als zeer lichte cruisers. Vooral de AP op de russen is geweldig, in de kiev, tashkent, udaloi en khabarovsk regelmatig citadel treffers gemaakt op veel zwaardere schepen.
Gooi een captain met goede skills aan boord en je zult behoorlijk vaak fikkies stoken. Met RU dds kan ik vaak zeer veel dmg doen (100k is eerder regel dan uitzondering) met puur en alleen de guns. Torpedo's vuur ik vaak af op rook of schepen die te dichtbij als voorzorg in de hoop dat ze erop varen. Doel treffen ze dan ook zelden (:
advies voor iedereen die met de russische dds wil leren spelen, laat alle sneak en hide tactieken los, russische schepen worden toch wel gespot.
Vanaf afstand veel grantaten richting de vijand spuwen en zo her en der torpedo's die richting op.
Veel en vooral hard blijven varen, vaak van richting wijzigen, en vooral blijven vuren.
Af en toe een rookgordijntje, en vooral blijven vuren.
Gun arks zijn behoorlijk strak, maar net niet strak genoeg, je kunt dus heerlijk net uit het zicht achter een eilandje gaan liggen, en vanaf daar vooral blijven vuren!
YouTube: Khabarovsk 3x4 Spec \[164k damage] dit filmpje van Flamu geldt voor bijna alle dds van de russen. Ik pas hem zelf toe op de kiev en hoger naar volle tevredenheid
Gooi een captain met goede skills aan boord en je zult behoorlijk vaak fikkies stoken. Met RU dds kan ik vaak zeer veel dmg doen (100k is eerder regel dan uitzondering) met puur en alleen de guns. Torpedo's vuur ik vaak af op rook of schepen die te dichtbij als voorzorg in de hoop dat ze erop varen. Doel treffen ze dan ook zelden (:
advies voor iedereen die met de russische dds wil leren spelen, laat alle sneak en hide tactieken los, russische schepen worden toch wel gespot.
Vanaf afstand veel grantaten richting de vijand spuwen en zo her en der torpedo's die richting op.
Veel en vooral hard blijven varen, vaak van richting wijzigen, en vooral blijven vuren.
Gun arks zijn behoorlijk strak, maar net niet strak genoeg, je kunt dus heerlijk net uit het zicht achter een eilandje gaan liggen, en vanaf daar vooral blijven vuren!
YouTube: Khabarovsk 3x4 Spec \[164k damage] dit filmpje van Flamu geldt voor bijna alle dds van de russen. Ik pas hem zelf toe op de kiev en hoger naar volle tevredenheid
Oke, dit kwam ik puur bij toeval tegen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xYbKt0uinZo]
WTF. Serieus, dit is echt pure onzin. Hoe zijn de granaten die precies op of net onder de waterlijn inslaan geen citadel? De bepantsering van de Amagi was helemaal niet zo goed aangezien het geplande slagkruisers waren. Het is 254mm en dan een turteback. Nee, geen Duitse, de randen lopen veel te stijl op waardoor de granaat niet zal afketsen maar de 48mm dikke plaat gewoon met brute kracht los zal rukken uit het klinknagel framewerk. Krijg je dus een 800kg wegende granaat in een machinekamer en die plaat voor extra granaatscherven tussen de boilers op druk die scheuren en stoom loslaten. Nee, in de regel overleefde niemand in een machinekamer een inslag van een granaat. De meeste werden levend gekookt...
Nee, de Amagi was geen succesvol ontwerp geweest als ze waren afgebouwd. Eigenlijk hadden de meeste Japanse slagschepen behoorlijke ontwerpfouten in zich. Van de krappe rompen van de Fuso en Ise klassen waar te veel kanonnen op inefficiënte wijze op een te kleine romp waren gepropt tot het zusterschip van de Nagato, de Mutsu die ontploft is in 1943 tot de torpedobescherming van de Yamato klasse die een grove ontwerpfout kende waardoor het systeem behoorlijk werd verzwakt.
Kennelijk is dit ook zo voor de North Carolina terwijl dat schip een ronduit waardeloze citadelbescherming had. Een platte 305mm dikke plaat die bijna tot halverwege de romp loopt en een 127mm dik pantserdek erop. Die gordel stopt geen elke 38cm, laat staan 406mm granaat binnen de 20km.
Oke, waarom ben ik nu pissed? Omdat dit pure willekeur is. Je komt hier niet zomaar achter en het slaat werkelijk nergens op.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xYbKt0uinZo]
WTF. Serieus, dit is echt pure onzin. Hoe zijn de granaten die precies op of net onder de waterlijn inslaan geen citadel? De bepantsering van de Amagi was helemaal niet zo goed aangezien het geplande slagkruisers waren. Het is 254mm en dan een turteback. Nee, geen Duitse, de randen lopen veel te stijl op waardoor de granaat niet zal afketsen maar de 48mm dikke plaat gewoon met brute kracht los zal rukken uit het klinknagel framewerk. Krijg je dus een 800kg wegende granaat in een machinekamer en die plaat voor extra granaatscherven tussen de boilers op druk die scheuren en stoom loslaten. Nee, in de regel overleefde niemand in een machinekamer een inslag van een granaat. De meeste werden levend gekookt...
Nee, de Amagi was geen succesvol ontwerp geweest als ze waren afgebouwd. Eigenlijk hadden de meeste Japanse slagschepen behoorlijke ontwerpfouten in zich. Van de krappe rompen van de Fuso en Ise klassen waar te veel kanonnen op inefficiënte wijze op een te kleine romp waren gepropt tot het zusterschip van de Nagato, de Mutsu die ontploft is in 1943 tot de torpedobescherming van de Yamato klasse die een grove ontwerpfout kende waardoor het systeem behoorlijk werd verzwakt.
Kennelijk is dit ook zo voor de North Carolina terwijl dat schip een ronduit waardeloze citadelbescherming had. Een platte 305mm dikke plaat die bijna tot halverwege de romp loopt en een 127mm dik pantserdek erop. Die gordel stopt geen elke 38cm, laat staan 406mm granaat binnen de 20km.
Oke, waarom ben ik nu pissed? Omdat dit pure willekeur is. Je komt hier niet zomaar achter en het slaat werkelijk nergens op.
Gisteren dus even tussendoor 2 potjes Benso gespeeld, bevalt goed. Hoewel het eerste potje ff wennen was. Iets te dicht bij een battleship komen is niet goed voor je hitpoints wanneer er 3 schepen in de buurt zijn.
Maar goed 2e potje al stukken better. Cap gevecht met een Fletcher, hurray voor de 5,8 km spotting distance
Waar hij steeds gespot werd door mij kon hij me niet vinden en werd uiteindelijk weg gejaagd door mijn team. Zelf geen schot gelost op dat moment. Moet zeggen dat is ook even wennen, het spotten en dan jezelf tegenhouden meteen te schieten. Uiteindelijk 2 caps gepakt, 70k damage en een kleine 100k aan spotting damage.
Maar goed 2e potje al stukken better. Cap gevecht met een Fletcher, hurray voor de 5,8 km spotting distance
Thx voor de reacties.
Probleem is dat de Myoko mijn enige T7 schip is. Dus Mogami mijn enige mogelijkheid om dit seizoen een T8 te halen.
Aangezien ik de laatste tijd precies meer World of Tanks speel denk ik dat ik toch mijn free exp ga gebruiken voor de Mogami, want anders doe ik er toch niks mee.
Wat de DD's betreft: ik speel IJN DD's, maar misschien moet ik de russen terug van onder het stof halen en een nieuwe kans geven.
Groetjes,
Yves
Probleem is dat de Myoko mijn enige T7 schip is. Dus Mogami mijn enige mogelijkheid om dit seizoen een T8 te halen.
Aangezien ik de laatste tijd precies meer World of Tanks speel denk ik dat ik toch mijn free exp ga gebruiken voor de Mogami, want anders doe ik er toch niks mee.
Wat de DD's betreft: ik speel IJN DD's, maar misschien moet ik de russen terug van onder het stof halen en een nieuwe kans geven.
Groetjes,
Yves
Zou je willen adviseren niet overhaast je free xp te verbrassen. Er zit geen houdbaarheids datum op dus je kunt het rustig laten staan (: lekker beetje expirimenteren met andere schepen en mocht je echt verder willen kun je altijd de mogami nog kopen!
Zeker een punt, alleen wilde Eve Free XP aanwenden om T8 Ranked battles to gaan doen.GLR89 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:23:
Zou je willen adviseren niet overhaast je free xp te verbrassen. Er zit geen houdbaarheids datum op dus je kunt het rustig laten staan (: lekker beetje expirimenteren met andere schepen en mocht je echt verder willen kun je altijd de mogami nog kopen!
Hier lees ik uit dat de Mogami de eerste T8 gaat worden voor Eve.
Vanuit dat perspectief is er zeker een einddatum, te weten einde van het Ranked Battle seizoen.
Nu weet ik niet met welk doel Eve aan T8 ranked battle mee wilt doen, maar als dat het halen van Rank1 is, kost dat waarschijnlijk serieus veel tijd en kan je maar beter starten.
Even he - met dat Free XP verhaal, heb ik iets gemist?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
elke game verdien je een beetje free xp, zie afbeelding:Hammetje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:45:
Even he - met dat Free XP verhaal, heb ik iets gemist?

verder kun je op premium schepen, en elite schepen (schepen waarvan je alle upgrades + het navolgende schip onderzocht hebt) de bijeengesprokkelde xp dmv gold omzetten in free xp. Dit kun je rechts bovenin het "port" scherm doen.
free xp is te gebruiken als normale xp, echter is dit dus niet schip afhankelijk maar overal toepasbaar. Voorbeeld: kiev unlocken kost je 75000 xp (getal klopt niet maar heb het zo niet bij de hand) je hebt op de voorloper van de kiev 51000 xp bijeen gespaard, en je hebt 24000 free xp, dan kun je de kiev unlocken met dit totaal. Oftewel, schepen die je K#t vind kun je skippen en de xp die je verdient met schepen die je wel leuk vind kun je gebruiken. tegen een riante vergoeding voor WG dat dan weer wel
Maar dat was er 'altijd' toch al? Ik begrijp dat veel mensen die Free XP opsparen?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
klopt, dit was er al vanaf het begin, alleen free xp is een soort extra waar je niks voor hoeft te doen of betalen. Opsparen hoeft niet, alleen ik doe het wel. Maakt grinden in de toekomst wat makkelijker. Als je een nieuw schip koopt heb je vaak de slechtste uitrusting, met free xp kun je direct de betere zaken unlocken en aanschaffen (deed dit zelf bij de carriers zodat ik meteen de beste fighters ter beschikking had) daarom is mijn advies om het op te sparen en niet te verbrassen aan een nieuw schip. Iedereen is hier natuurlijk vrij in! (:
Naast GLR ben ik spaar ik het ook.Hammetje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:01:
Maar dat was er 'altijd' toch al? Ik begrijp dat veel mensen die Free XP opsparen?
Het hele verhaal van GLR, mij en Eve was specifiek voor Eve omdat h/zij overweegt een T8 schip te unlocken /kopen met als doel mee te kunnen doen voor Ranked Battle.
Sparen heeft dan weinig zin, denk ik, want het seizoen heeft een deadline.
In ander nieuws PublicTest 0513 >> http://worldofwarships.eu...ic-test/public-test-0513/
12 October at 16:30 UTC until 17 October at 13:00 UTC
Update 0513 voor de PT client is nog niet beschikbaar helaas.
Het container concept spreekt me eerlijk gezegd wel aan, beetje afhankelijk van de implementatie natuurlijk.
[ Voor 25% gewijzigd door SpamLame op 11-10-2016 22:52 ]
pt0513 client is 1.1GB en beschikbaar sinds $now
Ben mijn Kiev tegenwoordig ook maar als lichte kruiser gaan spelen, invisifire zit er niet in.GLR89 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:17:
Klopt, echter zijn de russische dds gun heavy, ze spelen dan ook als zeer lichte cruisers. Vooral de AP op de russen is geweldig, in de kiev, tashkent, udaloi en khabarovsk regelmatig citadel treffers gemaakt op veel zwaardere schepen.
Houdt afstand en zit vaak rond de eigen kruisers of battleships zodat die de klappen vangen en ik vanuit een andere hoek terug kan schieten.
Ben ook vaak bezig als DD hunter wat wel wordt gewaardeerd door mijn team om zo de BB's te beschermen.
Helaas heb je ook de huilers in je team die vinden dat je "altijd" vooraan moet varen omdat je een DD bent, hier ben ik vanaf gestapt om dat gelijk in het begin te doen, ga eerst eens kijken waar iedereen zit en dan een plan trekken.
Torps gebruik ik vooral rond eilanden als men nietsvermoedend het hoekje om komt varen en 8km is voldoende voor dat soort grapjes maar het blijft een gunboat.
Het weten waneer wel en niet te schieten is altijd een nagelbijter, gister in ranked ook tijdens het cappen met mijn Benson goed mijn spottingrange op de map in de gaten houden.Louwke schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:32:
Gisteren dus even tussendoor 2 potjes Benso gespeeld, bevalt goed. Hoewel het eerste potje ff wennen was. Iets te dicht bij een battleship komen is niet goed voor je hitpoints wanneer er 3 schepen in de buurt zijn.
Maar goed 2e potje al stukken better. Cap gevecht met een Fletcher, hurray voor de 5,8 km spotting distanceWaar hij steeds gespot werd door mij kon hij me niet vinden en werd uiteindelijk weg gejaagd door mijn team. Zelf geen schot gelost op dat moment. Moet zeggen dat is ook even wennen, het spotten en dan jezelf tegenhouden meteen te schieten. Uiteindelijk 2 caps gepakt, 70k damage en een kleine 100k aan spotting damage.
Werd gespot door hun enige DD die ik niet spotte maar hij gooide smoke los waar hij in bleef liggen waardoor ik ook niet meer gespot werdt.
Pech voor hun dat hij net buiten de cap lag....
Hun DD was uiteindelijk weggevaren na wat tikken van mijn team en toen had ik vrij spel met mijn Benson.
Op 11km werd ik niet gespot tijdens het schieten dus invisifiremodus aan, hun BB's werden gek.....
Kan niet wachten op de 5e skill op mijn Benson....
Als je nu al free xp wil gebruiken om een tier VIII te halen dan ga je die tier X waarschijnlijk voor einde seizoen ook niet halen welke nodig is om tot rank 1 te komen.SpamLame schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:31:
[...]
Zeker een punt, alleen wilde Eve Free XP aanwenden om T8 Ranked battles to gaan doen.
Hier lees ik uit dat de Mogami de eerste T8 gaat worden voor Eve.
Vanuit dat perspectief is er zeker een einddatum, te weten einde van het Ranked Battle seizoen.
Nu weet ik niet met welk doel Eve aan T8 ranked battle mee wilt doen, maar als dat het halen van Rank1 is, kost dat waarschijnlijk serieus veel tijd en kan je maar beter starten.
Dit soort tactische gameplay vind ik het leukst in het spel. Vaak zie je ook dat mensen in een DD een rookgordijn opgooien als ze de cap in varen of gespot worden. Ik probeer dat zo min mogelijk te doen, als de vijandelijke rook dan eenmaal weg is en de DD weer gespot wordt kan ik nog een rookgordijn starten van waaruit ik hem onder vuur kan nemen. Wel oppassen voor torps, maar als je terug vaart naar het begin van je rook en parallel aan de verwachte torp richting gaat liggen komt dat meestal wel goed.ShockWave schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:14:
[...]
Het weten waneer wel en niet te schieten is altijd een nagelbijter, gister in ranked ook tijdens het cappen met mijn Benson goed mijn spottingrange op de map in de gaten houden.
Werd gespot door hun enige DD die ik niet spotte maar hij gooide smoke los waar hij in bleef liggen waardoor ik ook niet meer gespot werdt.
Pech voor hun dat hij net buiten de cap lag....![]()
Hun DD was uiteindelijk weggevaren na wat tikken van mijn team en toen had ik vrij spel met mijn Benson.
Op 11km werd ik niet gespot tijdens het schieten dus invisifiremodus aan, hun BB's werden gek.....![]()
Kan niet wachten op de 5e skill op mijn Benson....
Tier X is alleen nodig nadat je Rank 1 hebt gehaald. Dan is er een soort van superleague waar je in kan blijven spelen. Voor het halen van Rank 1 is T8 voldoende.ShockWave schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:14:
Als je nu al free xp wil gebruiken om een tier VIII te halen dan ga je die tier X waarschijnlijk voor einde seizoen ook niet halen welke nodig is om tot rank 1 te komen.
Dat neemt niet weg dat het met een nieuw schip, zeker met de Mogami, toch wel lastig wordt om echt games te kunnen beslissen in je voordeel. Dat is op de hogere tiers, wanneer er een stuk meer betere spelers tussen zit, zeker wel nodig.
Net trouwens m'n eerste spam in de WoWs client gekregen:
QWareZZ: <<<<<<www.WTSitem.com> PowerLeveling: WOWS $23.88 for 50,000 EXP,39.55$ for 100,000 EXP, 3M Credits for 11.1$ ,German Cruiser from I to V for 166$ btw Microsoft Office 2010 for 23$, also have activate key of windows
Yup rook is toch wel een torpedo magnet geworden in inderdaad met het teruguit varen en in de richting liggen van de verwachte torps heeft me al een antal keren aardig geholpen. Maar goed niet iedereen denkt er zo over schijnbaar. Met name Kutuzov's die in de smoke liggen zijn aardige leuke doelwitten.
Tactisch spelen is ook alleen leuk met back up. De keren dat ik in de cap lig en er een aantal vijanden gespot worden en mijn team genoten omdraaien begint ook de spuigaten uit te lopen. Moet dan ook alleen nog leren wanneer ik zelf tactisch moet terug trekken uit een regio en met name cap...
Wat cruisers betreft deze heb eg veel gespeeld en ben er vanaf. Mogami vond ik vreselijk, eigenlijk heel de IJN lijn wat dat betreft. Hoewel de Ibuki zijn charmes heeft. Aardig wat parallelen met de Russian DD lijn ook. Hoewel ze minder wendbaar zijn en een Citadel hebben, welke de meeste mensen wel weten te raken...
Tactisch spelen is ook alleen leuk met back up. De keren dat ik in de cap lig en er een aantal vijanden gespot worden en mijn team genoten omdraaien begint ook de spuigaten uit te lopen. Moet dan ook alleen nog leren wanneer ik zelf tactisch moet terug trekken uit een regio en met name cap...
Wat cruisers betreft deze heb eg veel gespeeld en ben er vanaf. Mogami vond ik vreselijk, eigenlijk heel de IJN lijn wat dat betreft. Hoewel de Ibuki zijn charmes heeft. Aardig wat parallelen met de Russian DD lijn ook. Hoewel ze minder wendbaar zijn en een Citadel hebben, welke de meeste mensen wel weten te raken...
Die japanse altijd wel leuk gevonden zeker Aoba & Mogmi, Myoko heb ik nog maar juist nog niet geüpdatet dus nog een beetje afwachten.Louwke schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:44:
Mijn budyonny is echter wel veel leuker, brand alles plat wat er is zit gemiddeld aan tegen de 65k damage .
Had gisteren een ticket hierover aangemaaktJoe_P schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:28:
[...]
Net trouwens m'n eerste spam in de WoWs client gekregen:![]()
QWareZZ: <<<<<<www.WTSitem.com> PowerLeveling: WOWS $23.88 for 50,000 EXP,39.55$ for 100,000 EXP, 3M Credits for 11.1$ ,German Cruiser from I to V for 166$ btw Microsoft Office 2010 for 23$, also have activate key of windows
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 12-10-2016 11:14 ]
Ben met m'n casual playstyle nu toch over de 500 battles gekomen
. Blijft leuk om zo af en toe een potje op te starten, en wat nieuwe schepen te unlocken.
Zit momenteel op 3,5K Exp met de New York van een upgrade naar de New Mexico
, en dan kan ik daarmee beginnen met ranked-battles.
Verder heb ik de Nürnberg en Cleveland al vrijgespeeld als Tier VI schepen, maar na 1 potje ranked battle heb er ervan afgezien dat met een Cruiser te doen
. Wellicht dat het met de Mutsuki wel leuk speelt in een DD? Die kan ik binnenkort namelijk unlocken, (zodra m'n captain geleveled heeft).
Zit momenteel op 3,5K Exp met de New York van een upgrade naar de New Mexico
Verder heb ik de Nürnberg en Cleveland al vrijgespeeld als Tier VI schepen, maar na 1 potje ranked battle heb er ervan afgezien dat met een Cruiser te doen
Haha ik ben blijkbaar niet de enige die zo speeltCase_C schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:23:
Ben met m'n casual playstyle nu toch over de 500 battles gekomen. Blijft leuk om zo af en toe een potje op te starten, en wat nieuwe schepen te unlocken.
Zit momenteel op 3,5K Exp met de New York van een upgrade naar de New Mexico, en dan kan ik daarmee beginnen met ranked-battles.
Verder heb ik de Nürnberg en Cleveland al vrijgespeeld als Tier VI schepen, maar na 1 potje ranked battle heb er ervan afgezien dat met een Cruiser te doen. Wellicht dat het met de Mutsuki wel leuk speelt in een DD? Die kan ik binnenkort namelijk unlocken, (zodra m'n captain geleveled heeft).
Ik ben net doorgegaan naar de Hatsuharu, daar zijn vooral de guns een flinke verbetering.
Van de week besloten om ook maar ranked te gaan spelen. Inmiddels de maximale mogelijke rank gehaald op Tier VI. Ik kan je vertellen dat je als Mutsuki spelert een behoorlijke impact kan hebben. Je hebt een behoorlijk goede concealment en op tier VI nog genoeg idioten die in een rechte lijn blijven varen, ideaal om lekker te torpederenCase_C schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:23:
Ben met m'n casual playstyle nu toch over de 500 battles gekomen. Blijft leuk om zo af en toe een potje op te starten, en wat nieuwe schepen te unlocken.
Zit momenteel op 3,5K Exp met de New York van een upgrade naar de New Mexico, en dan kan ik daarmee beginnen met ranked-battles.
Verder heb ik de Nürnberg en Cleveland al vrijgespeeld als Tier VI schepen, maar na 1 potje ranked battle heb er ervan afgezien dat met een Cruiser te doen. Wellicht dat het met de Mutsuki wel leuk speelt in een DD? Die kan ik binnenkort namelijk unlocken, (zodra m'n captain geleveled heeft).
Denk dat een cleveland dan beter is dan de mutsuki die ik een ramp vond (wel al heel lang geleden)Case_C schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:23:
Je moet je dan wel goed positioneren, de cleveland kan heel hoog schieten en dus kan je over eilanden schieten en basicly bijna onraakbaar zijn voor anderen. Probeer daar echt niet te dicht te komen want zowat alles kan je wegblazen.
Mitsuki kan ook maar dan ondersteunend: cappen (je bent immers het minst zichtbare van zowat iedereen), andere DD's en schepen vinden , ze constant lastig vallen met torpedo's en met wat geluk 1 die constant rechtdoor blijft varen kan je kelderen.
Pas nog een prachtig potje gehad in de Minekaze, met enkel torpedo hits. Het is gewoon erg leuk om de newby Tier 7 BB's te kelderen door torpedo's af te vuren op 7.8km afstand, en ze vervolgens erin te zien varen.Ghengis schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:27:
[...]
Haha ik ben blijkbaar niet de enige die zo speelt. Ik vind de Mutsuki een prachtboot! Het is een totaal andere speelstijl dan vrijwel elk ander schip. Je guns zijn zo goed als niets waard, dus alles op de torps. Let je even niet goed op dan ben je in een oogwenk afgemaakt. Let je wel op kun je heerlijke torp hits scoren. Maar, ze zijn wel weer heel erg traag. Wat mij betreft één van de meest uitdagende bootjes in het spel.
Ik ben net doorgegaan naar de Hatsuharu, daar zijn vooral de guns een flinke verbetering.
(Vuurde toen 6 torpedoes af, en raakt 'm met 5, wat voor de spread an sich al een prestatie is.)
Wel jammer dat de HP van hogere tier BB's te hoog is om met 1 salvo af te maken... Nu laatst 2 potjes gehad waar ik een Fuso op point blank range raakte, (teveel in de belt gericht wss) Maar toen hield hij 3K HP over
Al varen ze niet in een rechte lijn, bij manouvres is ook goed in te schatten waar een schip gaat zijn na X tijd. Je raakt niet altijd wat, maar een regelmatige hit zit er wel bij.Hammetje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:28:
[...]
Van de week besloten om ook maar ranked te gaan spelen. Inmiddels de maximale mogelijke rank gehaald op Tier VI. Ik kan je vertellen dat je als Mutsuki spelert een behoorlijke impact kan hebben. Je hebt een behoorlijk goede concealment en op tier VI nog genoeg idioten die in een rechte lijn blijven varen, ideaal om lekker te torpederen.
Is natuurlijk het verschil tussen een CL en DD, en wel/geen gunsk995 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:32:
[...]
Denk dat een cleveland dan beter is dan de mutsuki die ik een ramp vond (wel al heel lang geleden)
Helaas heb ik de pech met mn Cleveland dat de MM meestal zonder CV isJe moet je dan wel goed positioneren, de cleveland kan heel hoog schieten en dus kan je over eilanden schieten en basicly bijna onraakbaar zijn voor anderen. Probeer daar echt niet te dicht te komen want zowat alles kan je wegblazen.
Maar als ik dan blijf leven wil het damage doen meestal wel lukken, hoewel ik meer damage doe met de Nurnberg. (Door de extra range.)
Ik heb de Cleveland ook, maar kom er niet echt goed mee weg. Twee dingen geprobeerd, namelijk onder dekking van BB's blijven (beetje passief dus) en juist actief mee. Maar voor mijn gevoel ben ik erg kwetsbaar. Tips?
Verkeerde topic of zomaar geen star citizen meer??....Case_C schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:23:
Vindt zelf DD's het leukste spelen in ranked tm tier 6 is de japanse wel leuk om mee te nemen maar de gunboats hebben toch de voorkeur in de hoger tiers.
Met torps ben je echt te afhankelijk of ze in een rechte lijn blijven varen en de meeste hebben tegenwoordig vigilance dus ze zien je torps al van verre aankomen helaas.
Met radar op tier 8 en hoger ben je in je IJN DD al helemaal in het nadeel in mijn ogen.
Ik moet toch een hobby hebben naast m'n... hobby?ShockWave schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:46:
[...]
Verkeerde topic of zomaar geen star citizen meer??....
Zat er ook aan te denken om de Amerikaanse DD's weer eens op te pakken, maar begreep dat de Russische ook erg leuk spelen op hogere tiers?Vindt zelf DD's het leukste spelen in ranked tm tier 6 is de japanse wel leuk om mee te nemen maar de gunboats hebben toch de voorkeur in de hoger tiers.
Met torps ben je echt te afhankelijk of ze in een rechte lijn blijven varen en de meeste hebben tegenwoordig vigilance dus ze zien je torps al van verre aankomen helaas.
Met radar op tier 8 en hoger ben je in je IJN DD al helemaal in het nadeel in mijn ogen.
Ik ben nu bezig met de US DD's, slechts tier IV pas, maar in de toekomst hebben ze een knappe combinatie van torp range en prima guns.Case_C schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:53:
[...]
Ik moet toch een hobby hebben naast m'n... hobby?
[...]
Zat er ook aan te denken om de Amerikaanse DD's weer eens op te pakken, maar begreep dat de Russische ook erg leuk spelen op hogere tiers?
Ik zit met de RU dd's in T5, stevige guns maar ik vind die torp afstand van 4 km. helemaal niets. Meer een gunboat dan echt een dd.
Zit nu bij de Benson op tier 8 en de Kiev tier 7.Case_C schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:53:
Zat er ook aan te denken om de Amerikaanse DD's weer eens op te pakken, maar begreep dat de Russische ook erg leuk spelen op hogere tiers?
Benson heeft een hoge arc en hele lange shelltraveltime dus iets raken op max range voor invisiefire is goed uitkienen dat je nog iets raakt wat jouw shells wil dodgen, zelfs BB's raak ik minder dan ik zou willen en 10km torps.
De Russische zijn wat dat betreft beter met de guns, iets vlakkere trajectory maar minder bereik dus geen invisiefire maar wel weer heel lekker om AP te schieten op sommige schepen.
Torprange is met 8km ook wel te doen maar dan alleen in ambushstyle.
Bewegelijkheid van de Russische DD's is ook minder dan de USA dus meer spelen als een hele lichte kruiser.
Beetje Gladius (usa) vs Hornet (ussr)...
Klopt RU DD's zijn ook een beetje groot voor een echte DD...gewoon spelen als lichte kruiser..waarbij je je torps gebruikt voor ambush tactics, range gaat omhoog naar 8 km bij de Kiev.Ghengis schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:55:
Ik ben nu bezig met de US DD's, slechts tier IV pas, maar in de toekomst hebben ze een knappe combinatie van torp range en prima guns.
Ik zit met de RU dd's in T5, stevige guns maar ik vind die torp afstand van 4 km. helemaal niets. Meer een gunboat dan echt een dd.
Voor zover ik weet heeft ook alleen de RU DD lijn secondary's op boten zitten, heb ze nog niet ontdekt op de USA of IJN...wel leuk om die mee te laten doen close range....
[ Voor 28% gewijzigd door ShockWave op 12-10-2016 12:06 ]
Probeer je achter eilanden te steken en indien dat die lukt altijd goed te anglen zodat je zo weinig mogelijk je zijkanten toont als je aan het schieten bent . Zelfs al moet je dan even wachten, beter een paar seconden later schieten dan 10-15k kwijt met een citadel. ;-)Ghengis schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:44:
Ik heb de Cleveland ook, maar kom er niet echt goed mee weg. Twee dingen geprobeerd, namelijk onder dekking van BB's blijven (beetje passief dus) en juist actief mee. Maar voor mijn gevoel ben ik erg kwetsbaar. Tips?
Beste wat je kan doen is ondersteunend vechten dus vijandige DD's van je BB's weghouden , vijandige cruisers uitschakelen en BB's in brand steken(alhoewel ik mij niet meer goed herinner hoe goed dit gaat met ene cleveland)
Zit tot aan de tashkent, groot , niet zo wendbaar vind er niet veel aan . Kiev vond ik dan veel beter en leuker om mee te spelen.Case_C schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:53:
[...]
Ik moet toch een hobby hebben naast m'n... hobby?
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door k995 op 12-10-2016 12:08 ]
Gezien het maximaal aantal guns per salvo en de reload, gaat dat primak995 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:02:
[...] BB's in brand steken(alhoewel ik mij niet meer goed herinner hoe goed dit gaat met ene cleveland)
Met de juiste captain skill kun je dat nog wat makkelijker doen.
Hmm net een detonation gehad in m'n Bismarck...
Er kwamen wat torpedo's op me af die ik bijna allemaal kon ontwijken. Ik denk mooi, maar één hit dus valt mee, ben ik opeens dood. Wel weer wat vlaggen erbij die ik in ranked met m'n Benson kan gebruiken, maar het blijft toch een idiote game mechanic.
Er kwamen wat torpedo's op me af die ik bijna allemaal kon ontwijken. Ik denk mooi, maar één hit dus valt mee, ben ik opeens dood. Wel weer wat vlaggen erbij die ik in ranked met m'n Benson kan gebruiken, maar het blijft toch een idiote game mechanic.

Ach zelf ook wel eens zo'n belachelijke hit gemaakt in mijn tier 7 USA DD, waren net 3 minuten onderweg, spot een enemy DD los een salvo en bijna alles naast behalve mijn laaste shell...ja echt een single inimini127mm shell blies hem op.......detonation....pfffff
US DD's zijn gewoon iets meer veelzijdig dan de Russian DD's. Kan ook niet wennen aan de korte range van de Torps. Zit ook op de Kiev, wat wel een leuk schip is op de korte 4km torps na dan.. Pas bij de T8 en hoger heb je de 8km+ torps. Spotting range is ook stukken minder. Dus al met al je speelstijl moet er bij passen.
Over Detonations gesproken laatst ook zo een bij mijn Tirpitz. Slingerende beweginen makend shells ontwijken van schepen dichtbij. *BOOM* Detonation achievement rijker. Bleek een NC me geraakt hebben op een km of 20. Plunging fire op de achterkant in de buurt van de turrets gehad. Tja daar zit je met je turtledeck armor en zwakke dek bepantsering.
Over Detonations gesproken laatst ook zo een bij mijn Tirpitz. Slingerende beweginen makend shells ontwijken van schepen dichtbij. *BOOM* Detonation achievement rijker. Bleek een NC me geraakt hebben op een km of 20. Plunging fire op de achterkant in de buurt van de turrets gehad. Tja daar zit je met je turtledeck armor en zwakke dek bepantsering.
na nog een kleine update zit ik nu op PT0513. helaas maar 600 users..wie helpt?SpamLame schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:41:
[...]
In ander nieuws PublicTest 0513 >> http://worldofwarships.eu...ic-test/public-test-0513/
12 October at 16:30 UTC until 17 October at 13:00 UTC
Update 0513 voor de PT client is nog niet beschikbaar helaas.
Het container concept spreekt me eerlijk gezegd wel aan, beetje afhankelijk van de implementatie natuurlijk.
IPV daily mission dus die containers.
2000XP voor de eerste
12500 voor de 2de
37000 voor de 3de.
37000XP is wel straf doorspelen denk ik ook met de XP modifiers.
Zonder modifiers zal je ergens tussen de 25-35 games nodig hebben denk ik.
Das al gauw een werkdag als de games 10 mins elk duren.
Met een type6 camo (+100%) kan je met 3 wins + 1 loss(waarvan 3 ook een daily win was, verder niet uitzonderlijk goed steeds tussen plek 2-6 in het team) 12500XP halen, met 12 games zou je dus de 37000 kunnen aantikken.
Wederom aangenomen dat een game 10 mins duurt heb je in 2 uur de 3 containers binnen.
Als je dan ook nog Equal Speed Charlie voert dan krijg je nog een 50%XP
[ Voor 39% gewijzigd door SpamLame op 12-10-2016 17:18 ]
Met modiefiers is 3-4k per potje goed te doen, al met al dus 15a20 games (:
Klopt zeg ik immers ook al denk ik dat 12 haalbaar is.GLR89 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:16:
Met modiefiers is 3-4k per potje goed te doen, al met al dus 15a20 games (:
Equal Speed Charlie moet je alleen krijgen middels Kraken.
Type 6 of 3 Camo moet je ook winnen in events of doubloons betalen (voor Type6 dacht ik.)
Blijf er toch bij dat 37K XP veel is, het lijkt meer gericht op zij die meer 3/4 uur per dag spelen.
Ik meen dat dat met de daily missions wat laag drempeliger is.
Dat gezegd "kunnen" de rewards voor containers hoger uitvallen dan wat de dailies nu doen waardoor de lat ook hoger kan/mag liggen. Vraag is dan wel hoe groot de winkans is op bv epic container|
HI Eve182, geen idee of je dit op tijd leest of dat je hier misschien zelf al aan gedacht had, maar je kan nu relatief simpel testen of de Mogami jouw de Free XP waard is, nl test op de public test server.Eve182 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:56:
Hoi allemaal,
Groetjes,
Yves
Je start daar met de Aoba + 15pts Commander , maar researchen is simpel, doubloons en silver heb je daar meer dan voldoende, met een paar games heb je de Mogami volledig unlocked.
Ik schat zo in dat je aan een avond je een goede eerste indruk van de Mogami kan krijgen.
Indien er tijd genoeg is kan je verder spelen op de pt server, je hebt t/m 17 okt.
Hoe op de PT server te komen lees je hier >> http://worldofwarships.eu/en/content/pt-guide/
Indien je in meer dan de Mogami geintresseerd bent kan je hier >> http://worldofwarships.eu...ic-test/public-test-0513/ info vinden over PT 0513.
Veel succes.
In ander nieuws
Missies voor PT zijn klaar al met al 3 uur mee bezig geweest, denk ik zo.
Containers, ben voor de 37K XP gegaan, steeds voor try your luck, gewoon om te zien wat een epic container in zo houden.
Helaas is dat hem niet geworden, handje vol signals overgehouden aan 3 * "try your luck" container.
Vooralsnog een magere vangst vind ik.
37K XP met modifiers zodat elke game 150% extra oplevert is simpel op de test, maar ik kan op mijn main account dat niet lang volhouden.
Misschien dat ik morgen nog een rondje ga om te zien wat er in de andere containers kan zitten.
Missies voor PT zijn klaar al met al 3 uur mee bezig geweest, denk ik zo.
Containers, ben voor de 37K XP gegaan, steeds voor try your luck, gewoon om te zien wat een epic container in zo houden.
Helaas is dat hem niet geworden, handje vol signals overgehouden aan 3 * "try your luck" container.
37K XP met modifiers zodat elke game 150% extra oplevert is simpel op de test, maar ik kan op mijn main account dat niet lang volhouden.
Misschien dat ik morgen nog een rondje ga om te zien wat er in de andere containers kan zitten.
Verwijderd
Kan iemand even kort beschrijven wat de sterke/zwakke punten van elk land zijn? Laatste keer dat ik dit spel speelde was toen er enkel Japanse en Amerikaanse schepen in het spel zaten. Gameplay was me toen iets te langzaam, zeker vergeleken met WoT, maar wil eens kijken wat de nieuwe lijnen brengen.
Jij verwacht dat bij een iets hogere kans op een speciale bonus, jij die meteen krijgt?SpamLame schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:23:
Kijk hier bij USA, USSR, Japan en Germany onder In-Game Vehicles: http://wiki.wargaming.net/en/World_of_WarshipsVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:30:
Kan iemand even kort beschrijven wat de sterke/zwakke punten van elk land zijn? Laatste keer dat ik dit spel speelde was toen er enkel Japanse en Amerikaanse schepen in het spel zaten. Gameplay was me toen iets te langzaam, zeker vergeleken met WoT, maar wil eens kijken wat de nieuwe lijnen brengen.
[ Voor 43% gewijzigd door PcDealer op 13-10-2016 00:26 ]
Had leuk geweest, maar nee, ik had meer signals of goodies in het algemeen verwacht.PcDealer schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:24:
[...]
Jij verwacht dat bij een iets hogere kans op een speciale bonus, jij die meteen krijgt?
Zeker bij de 37K container omdat je op de main server toch een flink aantal uur bezig met zijn.
Neem ik mezelf als voorbeeld met een average 1200XP per game en ga er vanuit dat ik geen modifiers heb.
Dan moet ik 31 games spelen. Aangenomen dat 1 game 10 minuten duurt, kost me dat iets over 5 uur om de 37K aan te tikken. Dan krijg ik 5 signals, vind ik een slechte ROI voor mezelf.
Dan kan ik een aantal dingen doen;
-beter worden (zo leuk zijn)
-meh whatever instelling
-modifiers gebruiken, maar die zijn voorraad in niet onbeperkt.
Jouw avg, XP is 1050, met bovenstaande zou jij iets minder dan 6 uur bezig.
Nu hierboven is berust op de inhoud van de "try your luck" containers over 1 run naar 37KXP.
In theorie zou ik ook pech kunnen hebben en 3 maal een onder gemiddelde bonus hebben gekregen.
Als ik tijd heb zou ik nog eens een run moeten maken.
Je kunt drie containers openmaken met de 37k-missie. Je kunt kiezen welke van de vier containers je wilt:SpamLame schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:03:
[...]
Neem ik mezelf als voorbeeld met een average 1200XP per game en ga er vanuit dat ik geen modifiers heb.
Dan moet ik 31 games spelen. Aangenomen dat 1 game 10 minuten duurt, kost me dat iets over 5 uur om de 37K aan te tikken. Dan krijg ik 5 signals, vind ik een slechte ROI voor mezelf.
In jouw geval zou ik dus kiezen voor More signals and camouflages.Standard:
- More credits (three ordinary rewards inside; one of these rewards must be credits; standard chance of receiving an epic container)
- More signals and camouflages (three ordinary rewards inside; one of these rewards must be signals/camouflages; standard chance of receiving an epic container)
- More consumables (three ordinary rewards inside; one of these rewards must be a set of "Damage Control Party II"consumables; standard chance of receiving an epic container)
- Try your luck (one ordinary reward inside; an increased chance of receiving an epic container)
Epic container (cannot be selected; it may occur when one of the three standard containers are selected; this container contains an epic reward inside).
The most valuable rewards have the smallest chance of occurring. However, players are in no way limited in the number of containers they can receive regularly (but no more than three per 24-hour period) by simply playing the way they like and earning XP. Preliminary calculations indicate that with Containers implemented, players should receive more credits, camouflages and consumables. Don’t forget about the chance to receive an epic reward such as several thousands doubloons or rare Premium Ships, which makes Containers way more beneficial than Daily Missions.
Remember: there are no empty containers – every time you will be rewarded!
Doen! Het is de PT. Ik heb de vlaggen, Premiumtijd etc.Dan kan ik een aantal dingen doen;
-beter worden (zo leuk zijn)
-meh whatever instelling
-modifiers gebruiken, maar die zijn voorraad in niet onbeperkt.
Ben tussen 09:00 en 24:00 bezig geweest. Moet nog 10k XP op de 37k-missie. Heb het New Orleans gedeelte af, nu naar Mogami (2500 XP slechts).Jouw avg, XP is 1050, met bovenstaande zou jij iets minder dan 6 uur bezig.
In een dag kun je alles doen en anders twee uur per dag in ongeveer drie voor een average player.
Vergeleken met WoT is WoWs langzamer is mijn idee.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:30:
1 game duurt gemiddeld langer in WoWs dan in Wot.
Ook is de reactie snelheid in WoWs hoger, is snelheid lager.
De meest actieve gameplay binnen WoWs zijn denk ik de gunship Destroyers.
Als je een CV speler bent heb je ook veel omhanden met het managen van de squadrons.
Up close BB setups kunnen ook snelle actie hebben (secondaries,torps bv) maar zijn wel even onderweg voordat ze up close kunnen zijn.
Destroyers:Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:30:
-USA: Gunboats, goede concealment, redelijke snelheid en zeer mobiel, vanaf de hogere tiers >7 goede torpedo’s met dito range.
-USSR: Zeer goede gunboats, slechte concealment, zeer hoge snelheid en redelijk mobiel, slechte torpedo range >t8 wordt dit beter
-IJN: Matige gunboats, zeer goede concealment, redelijke snelheid en redelijk mobiel, zeer goede torpedo’s met goede range (torpedo’s worden wel eerder gespot)
Cruisers:
-USA: Zware gunboats, redelijke concealment, behoorlijke snelheid, hogere tiers hebben geen torpedo’s meer. Zeer goede AA en hebben radar
-USSR: Gunboats met zeer goede AP (ondanks lichte guns), slechte concealment, hoge snelheid echter matig mobiel (grote draaicirkel). Redelijke torpedo’s met matige range (hogere tiers wordt dit beter)
Goede AA, hebben radar en sommige zelfs hydrofoon.
-IJN: redelijke goede gunboats, goede concealment, redelijke snelheid en goede mobiliteit. Goede torpedo’s met behoorlijk goede range. Goede AA.
-KM: Goede gunboats (op grote afstand nauwkeurig), matige concealment, goede snelheid en mobiliteit, matige torpedo’s met 6km torps (allemaal), slechte AA muv de t10, zeer sterke hydrofoon
-RN: (britten) hierover is nog weinig tot niks bekend omdat ze nog niet actief zijn
Battleships:
-USA: goede gunboats echter wide spread, slechte concealment, hogere tiers hebben goede snelheid, goede mobiliteit, AA is bovengemiddeld/goed en op de hogere tiers zelf zeer goed.
-IJN: Zeer goede gunboats en kleine spread, slechte concealment, redelijk goede snelheid, mobiliteit valt tegen. AA is gemiddeld/slecht, hogere tiers hebben goede secondary’s
-KM: Zeer goede gunboats met kleine spread, slechte concealment, goede snelheid en mobiliteit, AA is gemiddeld/redelijk, secondarys zijn zeer goed. Als bonus hebben de hogere tiers hydrofoon.
Aircraft carriers:
-USA: grote squadrons 6-7 per squad (muv de saipan), slechte concealment, goede snelheid maar slechte mobiliteit, goede AA. Dive bombers doen zeer goede dmg, maar 1 torp bomb squad ter beschikking, hierdoor geen crosstorp mogelijkheid, fighters zijn goed, vooral strafing werkt zeer goed.
-IJN: kleine squadrons 4-5 per squad maar wel meerdere squads tegelijk in de lucht, goede concealment, goede snelheid en behoorlijk goede mobiliteit, redelijke AA. Meerdere trop bomber squads, hierdoor perfecte crossdrops mogelijk. Dive bombers doen matige dmg, echter goede fire chance (pas aan laten vallen na een repair doet dus mogelijk zeer veel fire dmg) , fighters zijn goed zeker icm strafings (IJN cv/s kunnen meer fighters squads de lucht in sturen dan de USA)
mijn favorieten:
USSR: destroyers
USA: destroyers/carriers
IJN: carriers
KM: battleships
[ Voor 2% gewijzigd door GLR89 op 13-10-2016 10:39 . Reden: add ]
Volgens mij praten we langs elkaar heen of we begrijpen elkaar niet.
Ik trek de vergelijking door naar de main server, als in, wat moet ik daar doen om de XP te krijgen als de implementatie daar gelijk is aan op PT.
Mijn punt is dat de grind naar 37K XP op de main server m.i. te lang is voor de casual player, lees iemand die 2/3 uur per dag WoWs speelt zoals ik
Ja zoals op PT, kan je op de main server ook modifiers gebruiken, maar hier is mijn punt dat die voorraad (althans de mijne) niet oneindig groot is.
Dus zonder modifiers als camo/signals, met mijn avg XP per battle op de main server, heb ik (naar schatting) over 5 uur per dag nodig om 37K XP aan te tikken.
Overigens overweeg ik ook nogmaals een rondje wederom met luck containers, omdat ik in theorie ook 3 keer een minder dan gemiddelde ontvangen kan hebben.
Op inhoud zijn de std containers iig beter gevuld dan de luck container, die (iets) hogere kans op epic container is m.i. te onzeker vergeleken met de zekerheid van 3 rewards in de overige containers, maar nogmaals eerst maar eens tijd vinden voor een extra rondje.
Ik trek de vergelijking door naar de main server, als in, wat moet ik daar doen om de XP te krijgen als de implementatie daar gelijk is aan op PT.
Mijn punt is dat de grind naar 37K XP op de main server m.i. te lang is voor de casual player, lees iemand die 2/3 uur per dag WoWs speelt zoals ik
Ja zoals op PT, kan je op de main server ook modifiers gebruiken, maar hier is mijn punt dat die voorraad (althans de mijne) niet oneindig groot is.
Dus zonder modifiers als camo/signals, met mijn avg XP per battle op de main server, heb ik (naar schatting) over 5 uur per dag nodig om 37K XP aan te tikken.
Is bekend.PcDealer schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:11:
[...]
Je kunt drie containers openmaken met de 37k-missie. Je kunt kiezen welke van de vier containers je wilt:
Dat zit ik ook te overwegen, nogmaals een rondje op PT maar dan niet voor de luck container.[...]
In jouw geval zou ik dus kiezen voor More signals and camouflages.
Overigens overweeg ik ook nogmaals een rondje wederom met luck containers, omdat ik in theorie ook 3 keer een minder dan gemiddelde ontvangen kan hebben.
Op inhoud zijn de std containers iig beter gevuld dan de luck container, die (iets) hogere kans op epic container is m.i. te onzeker vergeleken met de zekerheid van 3 rewards in de overige containers, maar nogmaals eerst maar eens tijd vinden voor een extra rondje.
PT prima, maar ik heb het over main server zie top[...]
Doen! Het is de PT. Ik heb de vlaggen, Premiumtijd etc.
Wederom, op PT ja, die uren komen overheen met mijn uren op PT, maar dat is dus niet mijn punt zie top[...]
Ben tussen 09:00 en 24:00 bezig geweest. Moet nog 10k XP op de 37k-missie. Heb het New Orleans gedeelte af, nu naar Mogami (2500 XP slechts).
In een dag kun je alles doen en anders twee uur per dag in ongeveer drie voor een average player.
Oh, je trekt de PT-missie door naar de Live server (LS).SpamLame schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:19:
Volgens mij praten we langs elkaar heen of we begrijpen elkaar niet.
Ik denk dat de XP grind op de LS anders is heel goed te doen. In de nieuwe situatie kun je maximaal 3 containers per dag verzamelen. Eerst was het 1 Daily per xx uur. Je moest bepaalde doelen halen om de missie te voltooien. Nu wordt elke 24 uur een missie toegevoegd. Ik heb er twee gedaan en moet 13:30, 37:30 en 61:30 uur wachten. Je kan dus straks veel sneller goodies krijgen en slechts ship XP grinden = grinden voor containers.Ik trek de vergelijking door naar de main server, als in, wat moet ik daar doen om de XP te krijgen als de implementatie daar gelijk is aan op PT.
Ik probeer op LS zoveel mogelijk te sparen, maar met Ranked of bepaalde missies, gebruik ik die signals waarvan ik er genoeg heb (laten we zeggen 20+).Ja zoals op PT, kan je op de main server ook modifiers gebruiken, maar hier is mijn punt dat die voorraad (althans de mijne) niet oneindig groot is.
Inderdaad de "vertraging" van toevoeging bij de dailies was ik uit het oog verloren.PcDealer schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:32:
[...]
Oh, je trekt de PT-missie door naar de Live server (LS).
[...]
Ik denk dat de XP grind op de LS anders is heel goed te doen. In de nieuwe situatie kun je maximaal 3 containers per dag verzamelen. Eerst was het 1 Daily per xx uur. Je moest bepaalde doelen halen om de missie te voltooien. Nu wordt elke 24 uur een missie toegevoegd. Ik heb er twee gedaan en moet 13:30, 37:30 en 61:30 uur wachten. Je kan dus straks veel sneller goodies krijgen en slechts ship XP grinden = grinden voor containers.
[...]
Ik probeer op LS zoveel mogelijk te sparen, maar met Ranked of bepaalde missies, gebruik ik die signals waarvan ik er genoeg heb (laten we zeggen 20+).
Niet zo heel veel wijzigingen dit keer dus. Dat hele container systeem is op zich wel goed, vooral omdat het op XP gebaseerd is en je dus niet meer per se torpedo's hits of neergeschoten vliegtuigen hoeft te halen. Ze zeggen ook dat je totale hoeveelheid 'extra's' er groter door wordt, dus dat is altijd mooi.
Verder is de PT natuurlijk wel leuk om schepen te spelen die je zelf niet hebt. Net even de Izumo uitgeprobeerd (nog 20k XP te gaan op de Amagi) en een paar potjes met de Des Moines gespeeld om de rewards voor de live server binnen te halen. Ook fijn dat je gewoon kan pushen en het niet zoveel uit maakt als je snel dood gaat. Dat is met de Des Moines extra leuk, de ene keer heb je 4 kills en 170k damage en het volgende potje wordt je binnen 5 minuten door het halve vijandelijke team kapot geschoten. Een stuk leuker dan snipen op 20km in een Yamato.
Verder is de PT natuurlijk wel leuk om schepen te spelen die je zelf niet hebt. Net even de Izumo uitgeprobeerd (nog 20k XP te gaan op de Amagi) en een paar potjes met de Des Moines gespeeld om de rewards voor de live server binnen te halen. Ook fijn dat je gewoon kan pushen en het niet zoveel uit maakt als je snel dood gaat. Dat is met de Des Moines extra leuk, de ene keer heb je 4 kills en 170k damage en het volgende potje wordt je binnen 5 minuten door het halve vijandelijke team kapot geschoten. Een stuk leuker dan snipen op 20km in een Yamato.
Verwijderd
Precies wat ik zocht, bedanktGLR89 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:19:
[...]
Destroyers:
-USA: Gunboats, goede concealment, redelijke snelheid en zeer mobiel, vanaf de hogere tiers >7 goede torpedo’s met dito range.
-USSR: Zeer goede gunboats, slechte concealment, zeer hoge snelheid en redelijk mobiel, slechte torpedo range >t8 wordt dit beter
-IJN: Matige gunboats, zeer goede concealment, redelijke snelheid en redelijk mobiel, zeer goede torpedo’s met goede range (torpedo’s worden wel eerder gespot)
Cruisers:
-USA: Zware gunboats, redelijke concealment, behoorlijke snelheid, hogere tiers hebben geen torpedo’s meer. Zeer goede AA en hebben radar
-USSR: Gunboats met zeer goede AP (ondanks lichte guns), slechte concealment, hoge snelheid echter matig mobiel (grote draaicirkel). Redelijke torpedo’s met matige range (hogere tiers wordt dit beter)
Goede AA, hebben radar en sommige zelfs hydrofoon.
-IJN: redelijke goede gunboats, goede concealment, redelijke snelheid en goede mobiliteit. Goede torpedo’s met behoorlijk goede range. Goede AA.
-KM: Goede gunboats (op grote afstand nauwkeurig), matige concealment, goede snelheid en mobiliteit, matige torpedo’s met 6km torps (allemaal), slechte AA muv de t10, zeer sterke hydrofoon
-RN: (britten) hierover is nog weinig tot niks bekend omdat ze nog niet actief zijn
Battleships:
-USA: goede gunboats echter wide spread, slechte concealment, hogere tiers hebben goede snelheid, goede mobiliteit, AA is bovengemiddeld/goed en op de hogere tiers zelf zeer goed.
-IJN: Zeer goede gunboats en kleine spread, slechte concealment, redelijk goede snelheid, mobiliteit valt tegen. AA is gemiddeld/slecht, hogere tiers hebben goede secondary’s
-KM: Zeer goede gunboats met kleine spread, slechte concealment, goede snelheid en mobiliteit, AA is gemiddeld/redelijk, secondarys zijn zeer goed. Als bonus hebben de hogere tiers hydrofoon.
Aircraft carriers:
-USA: grote squadrons 6-7 per squad (muv de saipan), slechte concealment, goede snelheid maar slechte mobiliteit, goede AA. Dive bombers doen zeer goede dmg, maar 1 torp bomb squad ter beschikking, hierdoor geen crosstorp mogelijkheid, fighters zijn goed, vooral strafing werkt zeer goed.
-IJN: kleine squadrons 4-5 per squad maar wel meerdere squads tegelijk in de lucht, goede concealment, goede snelheid en behoorlijk goede mobiliteit, redelijke AA. Meerdere trop bomber squads, hierdoor perfecte crossdrops mogelijk. Dive bombers doen matige dmg, echter goede fire chance (pas aan laten vallen na een repair doet dus mogelijk zeer veel fire dmg) , fighters zijn goed zeker icm strafings (IJN cv/s kunnen meer fighters squads de lucht in sturen dan de USA)
mijn favorieten:
USSR: destroyers
USA: destroyers/carriers
IJN: carriers
KM: battleships
Vanavond op Quickybaby's twitch een of andere code als het goed is. https://www.twitch.tv/quickybaby
das WoT sorry...
das WoT sorry...
[ Voor 11% gewijzigd door avanreijn op 13-10-2016 20:24 ]
Net zowaar een Akizuki tegengekomen (bij het andere team). Niet echt een leuk schip om tegen te spelen (invisifire), maar ik had niet het idee dat hij heel veel damage kon doen met die 100mm shells op mijn Amagi. Een beetje vreemde keuze van WG om nog een invisifire schip, die het van vuurtjes starten moet hebben, toe te voegen.
Klopt, die zijn gekoppeld op testaccounts.Joe_P schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:41:
Net zowaar een Akizuki tegengekomen (bij het andere team).
18 battles gedaan op de PT en de missie behaald. Gemiddeld 1285 XP. 15k XP te kort voor de tweede 37k XP.
Ik ga weer lekker op de LS spelen.
Reviews van de Belfast komen online:
De combinatie hydro / radar / rook is zeker interessant, maar je bent wel erg kwetsbaar. De T5-T7 matchmaking die je tegenwoordig vaak krijgt is voor dit schip natuurlijk wel fijn (lekker op Minekazes jagen).
De combinatie hydro / radar / rook is zeker interessant, maar je bent wel erg kwetsbaar. De T5-T7 matchmaking die je tegenwoordig vaak krijgt is voor dit schip natuurlijk wel fijn (lekker op Minekazes jagen).
Oeh volgende update kunnen we dus de britse cruisers verwachten?? Ben benieuwd (: maar eerst even de 2 laatste duitse bbs grinden... Friedrich is in zicht, als hij zich goed verhoudt in vergelijking tot de bismarck ben ik tevreden
This weekend's special focuses on the German navy!
Lekker, kan ik mooi cheap de Gneisenau kopen. Blij dat ik van de week niet de boot heb gekocht, scheelt toch 30%
is 2 miljoen credits.
Lekker, kan ik mooi cheap de Gneisenau kopen. Blij dat ik van de week niet de boot heb gekocht, scheelt toch 30%
T7 lijkt DE tier te worden om xp te farmen.Joe_P schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:24:
[video]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Flamu vindt hem OP en ik zie wel waarom.
Overgens volledig terecht because RN.
Joe_P schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:24:
[video]
Me like gunboats...DD's beware.....DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:21:
Flamu vindt hem OP en ik zie wel waarom.
[video]
Ik heb hem een aantal weken in mijn haven. Voor mij instabuy #1oneoneone!!!Joe_P schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:24:
[video]
Veel guns, goede rof, hoge arc (dus van achter cover schieten), radar en hydro en smoke. De ultieme dd hunter.
Met HE in brand zetten, met AP citadellen. Les een: wordt niet geraakt.
Geef even een seintje als ze het schip alsnog dood nerfen voordat we die allemaal kopen.PcDealer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:16:
[...]
Ik heb hem een aantal weken in mijn haven. Voor mij instabuy #1oneoneone!!!
Veel guns, goede rof, hoge arc (dus van achter cover schieten), radar en hydro en smoke. De ultieme dd hunter.
Met HE in brand zetten, met AP citadellen. Les een: wordt niet geraakt.
Ik heb hem niet meerDaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:34:
[...]
Geef even een seintje als ze het schip alsnog dood nerven voordat we die allemaal kopen.
Dan nerfen ze waarschijnlijk ook niet meer.
* DaniëlWW2 neuriet Rule Britannia.
Vraagje - op veel filmpjes zie ik die witte ronden rond de rook. Is dat een mod?
Nee, in je instellingen onder game settings een vinkje aan zetten, (smoke boundry's) hier kun je meerdere ingame settings aan en uit zetten! (:
Dat was ooit een mod die zo goed was dat het nu een ingame feature is.Hammetje schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:05:
Vraagje - op veel filmpjes zie ik die witte ronden rond de rook. Is dat een mod?
Er is een optie in het menu voor.
Thx beide! Helemaal overheen gekeken.... Gevonden in ieder geval, thx!
Net even de Bayern unlocked omdat die in de aanbieding was. Ja, deze bevalt me ook wel.
Wat minder bevalt is dat er toch een causaal verband lijkt tussen de hoeveelheid Poolse chat en je winkansen. Een negatief causaal verband...
Wat minder bevalt is dat er toch een causaal verband lijkt tussen de hoeveelheid Poolse chat en je winkansen. Een negatief causaal verband...
Zat je op de PT server, zoveel Poolse chat zie ik niet (kan ook zijn dat ik dat zelf al wegfilter).DaniëlWW2 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:09:
Net even de Bayern unlocked omdat die in de aanbieding was. Ja, deze bevalt me ook wel.![]()
Niet eens. Ik zat op de König vaart binnen 4km van drie vijandelijke slagschepen en een Russische DD en draait dan broadside terwijl zijn platoongenoot op dik 20km aan het snipen was met een Fuso server.SpamLame schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:59:
[...]
Zat je op de PT server, zoveel Poolse chat zie ik niet (kan ook zijn dat ik dat zelf al wegfilter).
Geinig die ken ik nietDaniëlWW2 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:08:
[...]
Niet eens. Ik zat op de König vaart binnen 4km van drie vijandelijke slagschepen en een Russische DD en draait dan broadside terwijl zijn platoongenoot op dik 20km aan het snipen was met een Fuso server.