Omdat ik weinig ervaring heb met T9/T10 BB gameplay merk ik de aanpassing in de armour nog niet echt. Men zegt dat door deze aanpassing de Yamato het meest generfd is, maar volgens mij is dat niet zo erg:

Zao deleted en triple citadel op een Montana..
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
haha dat bied toch kansen om je carrier te laten shinenFest schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:25:
Uhm, matchmaker is een beetje dronken...
[afbeelding]
Rank 1 halen is toch nog wel een opgave.
Lijkt makkelijk maar de teams of anders me derping maken het niet simpel.
NorthCal is toch wel machtig mooi met zijn guns (als ik goed aim, herpederp).
De Bismark secondary build is ook geweldig ALS je dan ook <10KM distance hebt.
En 3000 spelers op PT valt me niet tegen.
[ Voor 32% gewijzigd door SpamLame op 22-09-2016 16:43 ]
Public TestJayBee0206 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:48:
heren, wat is PT.... ik kan me geen voorstelling maken wat het betekent
Public Test >> http://worldofwarships.eu/en/news/public-test/JayBee0206 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:48:
heren, wat is PT.... ik kan me geen voorstelling maken wat het betekent
Staat ook (nog) in de launcher van de reguliere client overigens, dan afkoritng is iets van GoT-spelers geloof ik
* SpamLame spuit 11
Ik geef Ranked op voor vandaag, heb weinig fun nu, wil weer wat aanrommelen, liefst met anderenSpamLame schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:38:
[...]
Rank 1 halen is toch nog wel een opgave.
Lijkt makkelijk maar de teams of anders me derping maken het niet simpel.
[ Voor 61% gewijzigd door SpamLame op 22-09-2016 16:56 ]
(en dat voor een CBT-er, lol)
Helaas niet op PT. Gewoon vanmiddag op de normale server. Dit soort dingen moeten ze gewoon niet mogelijk maken.Joe_P schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:37:
Op de PT? Ik had net ook een potje 5 tegen 5 in een Yamato. Helaas was onze enige destroyer (Shima) zo laf dat hij ongeveer achter onze carrier bleef. Toen maar recht naar voren gaan varen en de vijandelijk Yamato geramd terwijl ik een Bismarck aan het beschieten was.
Omdat ik weinig ervaring heb met T9/T10 BB gameplay merk ik de aanpassing in de armour nog niet echt. Men zegt dat door deze aanpassing de Yamato het meest generfd is, maar volgens mij is dat niet zo erg:
[afbeelding]
Zao deleted en triple citadel op een Montana..![]()
[afbeelding]
Wat bedoel je precies, een public test of de resultaten van Joe en waarom dan niet.Fest schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:15:
[...]
Helaas niet op PT. Gewoon vanmiddag op de normale server. Dit soort dingen moeten ze gewoon niet mogelijk maken.
lol < dus dat iddJayBee0206 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:57:
welja, het antwoord kan zo simpel zijn. bedankt!
(en dat voor een CBT-er, lol)
Nog meer lol net in een Nassau. 6 dds bij ons 7 bij hun elk 1 cruiser de rest BBs. 2 DDs gekilled toen was Torpedobeat.mp3 corrupted
[ Voor 36% gewijzigd door SpamLame op 22-09-2016 17:34 ]
De matchmaking zoals in mijn geposte afbeelding.SpamLame schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:29:
[...]
Wat bedoel je precies, een public test of de resultaten van Joe en waarom dan niet.
[...]
lol < dus dat idd
Nog meer lol net in een Nassau. 6 dds bij ons 7 bij hun elk 1 cruiser de rest BBs. 2 DDs gekilled toen was Torpedobeat.mp3 corrupted
hmm ja dat heb ik vaker gezien (op YT). Eigenlijk nog een graadje ergerFest schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:12:
[...]
De matchmaking zoals in mijn geposte afbeelding.
En ja Fun and engaging is ver te zoeken.
[ Voor 76% gewijzigd door PcDealer op 23-09-2016 22:11 ]
[ Voor 4% gewijzigd door GLR89 op 23-09-2016 10:37 ]
De replay was als voorbeeld van MM die, naar ik begrijp, zijn best doet om na 5 minuten een match in elkaar te draaien. Persoonlijk dacht ik (en vind ik) dat na 5 mins wachten een matchup met zo weinig spelers niet gebeuren kan (moet kunnen) . Dan liever terug naar port en kies een andere tier of queue opnieuw.GLR89 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:33:
dit is ook al een behoorlijk oude replay. Kort na de CB (update 0.5.3.0) is de midway al generfd, strike layout is nu 1 fighter, 1 torp bomber en 3 Dive bombers. Dit was de oude (OP) strike layout.
Wat de MM als ondergrenzen zou moeten hanteren weet ik ook niet, maar zou toch denken aan een 5v5 of beter.
[ Voor 27% gewijzigd door SpamLame op 23-09-2016 15:31 ]
Het vervelende bij mij was dat ik nog maar 90 seconde aan het wachten was. De battle startte dus omdat iemand anders aan de max zat.SpamLame schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:27:
[...]
De replay was als voorbeeld van MM die, naar ik begrijp, zijn best doet om na 5 minuten een match in elkaar te draaien. Persoonlijk dacht ik (en vind ik) dat na 5 mins wachten een matchup met zo weinig spelers niet gebeuren kan (moet kunnen) . Dan liever terug naar port en kies een andere tier of queue opnieuw.
Wat de MM als ondergrenzen zou moeten hanteren weet ik ook niet, maar zou toch denken aan een 5v5 of beter.
Ben al aan het zoeken maar kan niets vinden. Fog of War of zoiets... volgens mij kan ik maar beter gaan slapen
Wel de juiste port/harbour kiezen. Onnodig ingewikkeld voor mijn simpel eierdopje...
[ Voor 10% gewijzigd door avanreijn op 23-09-2016 23:59 ]
Wel als je niet leestavanreijn schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:41:
Even een stomme vraagBen al een paar weken bezig met een mission. Nu kan ik mij niet meer herinneren hoe die heet. Het bestond uit 4 delen waarbij je naar mijn idee een tier 8 BB kan verdienen. Nu heb ik alle delen compleet maar nog geen schip. Missie had een eind datum van 1.10 geloof ik. Krijg ik dan pas me nieuwe bootje?
Ben al aan het zoeken maar kan niets vinden. Fog of War of zoiets... volgens mij kan ik maar beter gaan slapen
Wel de juiste port/harbour kiezen. Onnodig ingewikkeld voor mijn simpel eierdopje...![]()
Fleet of Fog dan wel Arpeggio (ARP) of blue steel missies.
Aankondiging was hier >> http://worldofwarships.eu/en/news/special/arp-missions/
3de zin "Switch to Yokosuka Port to participate!"
Yeah tijd om nu eindelijk met de Fubuki los te gaan

Iowa, Prinz Eugen en Gneisenau (zonder cammo / vlaggen of wat dan ook) die lekker langs de rand aan het varen zijn. Ondertussen probeert de Atlanta (cruiser in A) in het volle zicht een gevecht te winnen van een Scharnhorst. Zelf had ik in B al drie schepen gesloopt in m'n Fletcher (Blyska die niet op zat te letten, een atlanta die net z'n radar had gebruikt waardoor in kon smoken en een Iowa die iets te onvoorzichtig was). Maarja wel een loss, want ze wisten blijkbaar niet wat die rode cirkeltjes op de minimap betekenen...
Toch leuk? In mijn stock Konig ik alleen aan 1 kant van de map tegen eerst 2 dan 4 BB's .
1 naar 10k gebracht die toen wegvluchtte en van ver wat shotjes nog deed, 2e kreeg nog hulp van 2 andere maar snel afgemaakt, 3e had nog de helft van zijn hp ging er ook aan, nog wat schade aan de 4e maar het was uiteindelijk toch teveel spijtig genoeg, had graag overleefd maar ja.
Begin van de match begon ook goed, DD & cruiser : devastating strikes bijna vlak na elkaar.
178k damage
Als je het zo bekijkt dan ja, was alleen net gestart met de KM BB's dan is zo'n event minder handig wegens wachttijden vind ik.k995 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:48:
[...]
Toch leuk? In mijn stock Konig ik alleen aan 1 kant van de map tegen eerst 2 dan 4 BB's .
1 naar 10k gebracht die toen wegvluchtte en van ver wat shotjes nog deed, 2e kreeg nog hulp van 2 andere maar snel afgemaakt, 3e had nog de helft van zijn hp ging er ook aan, nog wat schade aan de 4e maar het was uiteindelijk toch teveel spijtig genoeg, had graag overleefd maar ja.
Begin van de match begon ook goed, DD & cruiser : devastating strikes bijna vlak na elkaar.
178k damage
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Heb de Bismark op de PT even gespeeld in secondary spec.DaniëlWW2 schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:43:
De Duitse slagschepen sealclubben alleen wel de andere slagschepen. De Nassau is gewoon super OP, de Kaiser behoorlijk goed en de Konig bevalt me ook wel. De Bayern wil ik echt heel graag, de Gneisenau overleef ik wel en of wat wil ik de Bismarck.
Moet zeggen dat dat mij heeft getriggered serieus met de KM BB's aan de slag te gaan.
De timing is wat minder voor mij..
Bismarck lijkt me prachtig. Secondaries die doelen op 10km perfect onder vuur nemen. En hard hitting main guns, tirpitz was al lekker dus BM zal hier goed in kunnen voortzetten
De Gneisenau heb ik van het weekend maar met Free XP 'uitgespeeld' en de Bismarck gekocht. Op de een of andere manier kon ik niet aan dat schip wennen. De snelle reload en turret traverse speelt fijn, maar de 6 guns die lijken bemand te zijn door een stel matrozen die net van Oktoberfest af komen werkten voor mij niet. Meerdere perfect gemikte volleys op een broadside cruiser 10km verderop eindigden in één penetration, een of twee overpenetrations en de rest mis. Ondertussen had ik wel weer twee fires van de cruiser en waren er torpedo's onderweg...
De Scharnhorst is zo erg dat ik meestal liever op slagschepen schiet. De Kaiser en König hebben 305mm's en daar schiet ik bewust mee op de pantsergordel. Ze gaan er bijna altijd alsnog door en pennen dan meestal normaal. Dat blijf ik met alle Duitse slagschepen doen.
Hoe er soms alsnog overpens zijn wat bekent dat ze door nog een gordel heengaan, al sla je me dood. Zelfs Yamato's 480mm deden dat niet en die hadden een ontstekingsvertraging van 0.4 seconde en niet de standaard 0.033-0.035 van de meeste andere marines.
Ter demonstratie hoe belachelijk die overpens zijn op de meeste schepen.
We pakken even de 38cm SK C/34. Op 11km hebben die granaten een snelheid van ongeveer 640 meter per seconde. De ontsteking is 0.033 seconde bij inslag. Dat komt dus neer op ongeveer 21 meter die de granaat aflegt. De meeste kruisers op T8 zijn rond de 20 meter breed in het midden. Het probleem is dat zelfs 800kg wegende granaten decelereren als ze een flink blok staal raken. Raken dit soort granaten de romp dan horen ze in de regel af te gaan in het schip.
Ik vermoed dat het model van WG deceleratie dus niet simuleert waardoor je overpens krijgt.
Ik schiet dus eigenlijk in de regel op slsgschepen en dan op het zwaarste pantser en dat werkt goed voor mij. Zeker bij de Scharnhorst.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Deze heeft hij vorige week geupload, en zou jullie wel eens kunnen helpen met julllie overpen problemen.
-Murmask, totally balanced Tovarish.wheresmymaxsuit schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:39:
iChase is zijn serie captains acedemy video's aan het vernieuwen.
Deze heeft hij vorige week geupload, en zou jullie wel eens kunnen helpen met julllie overpen problemen.
[video]
-Yorck zuigt inderdaad.
Maar we hebben dus twee problemen hier. Ten eerste word er zoals ik vermoede geen rekening gehouden met deceleratie van de granaten. Het tweede probleem is erger. Zodra een pantserdoorborende granaat een schip raakt breken er twee delen af. Ten eerste breekt de windneus die de granaat zijn ballistische coefficient sterk verbeterd af en daarnaast breekt ook de "cap" af. Dat is het deel van de granaat dat extra gehard is om door pantser heen te kunnen slaan. Die breekt af bij afdoende dikte, dat deel klopt redelijk en dat activeert de ontsteking.
Ter illustratie, een Iowa granaat en de drie delen.
http://www.navweaps.com/W...0_mk7_shell-parts_pic.jpg
Een derde punt is dat ik gewoon weet dat de Scharnhorst ook 0.033 seconde vertraging had IRL. Voor die andere schepen heb ik het zeer sterke vermoeden dat het ook geen 0.01 seconde was. De reden is vrij simpel namelijk de technische onmogelijkheid om dergelijke ontstekingen te maken destijds. Ik heb er in ieder geval nooit iets over gelezen maar ben wel de moeilijkheden tegengekomen. Zeker omdat AP voor zover ik weet altijd een ontsteking bij de basis van de granaat hadden om te zorgen dat deze niet werd geplet bij inslag met iets en dus niet af zou gaan. Bij het scheiden van de cap van de granaat is er een minimale tijd voordat de granaat ontsteekt.
Blijft overgens staan dat juist met 0.01 seconde overpens veel zeldzamer zouden moeten zijn bij de lagere tier Duitse slagschepen en dat dus niet zijn. Je schiet nota bene met een kleiner kaliber.
Het valideert wel wat ik al een tijdje doe namelijk bewust wel op de pantsergordel van een slagschip schieten. Betekent niet dat het niet krom is of dat de 0.01 seconde nou beter is. Eerder slechter als je weet wat je doet want opzettelijk te kort schieten voor citadels kan dus niet met de Scharnhorst of de Duitse T3-5 slagschepen. Dat deed ik al niet meer omdat het nooit werkte en ik weet nu waarom.
klein licht puntje, ik heb de taiho inmiddels gehaald gisteren. fijn schip, hopelijk zonder de vloek die ik op mijn essex erbij heb gekregen.
[ Voor 12% gewijzigd door GLR89 op 27-09-2016 10:33 . Reden: aanvulling ]
Note: was er niet bij, maar snap de frustratie wel.
Meerdere schepen hadden (makkelijk?) de DD kunnen opruimen/wegjagen als ze ipv in een hoekje naar de cap waren gegaan (zeker als jij de DD danwel torps spotted had gehouden met planes).
Van de andere kant, ga ik vanuit dat # of kills is niet alles. Als mijn team motivatie nodig heeft om vooruit te gaan dan probeer ik dat door acties en/of chat.
Geen idee wat ik anders gedaan zou hebben in jouw voorbeeld, maar als ik lees CV + 4 kills + low HP DD, dan denk ik aan Kraken
Als ik alleen dus 1 flank kan verdedigen dan zou je toch aannemen dat 6 schepen een half dode dd wel kunnen opruimen en in ieder geval een poging doen de Cap te pakken. Maar er was 0,0 actie op die flank, toen de vijandige dd uiteindelijk sneuvelde werd er zelfs nog door 1bb gezegd (finaly i can go towards the capture) met nog ~30 capture points voor de vijand te gaan.
Die zin maakte me echt piswoest, plus het feit dat ze gewoon als een stel apathen achter bleven hangen en mij gaan lopen reporten (-5 karma)
Neem aan dat dit T9 was gezien je referentie naar Essex en Taiho,GLR89 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:37:
ja klopt, enige nuance hierbij is wel verhelderend. Was zelf 1 flank aan het verdedigen in mn eentje omdat daar alle teamgenoten al dood waren en er 3 bbs en een cruiser aan het doorstomen waren. (zijn uiteindelijk 3 kills geworden) mijn overgebleven team zat met 4bbs, 1 cruiser en 1 destroyer op een kluitje zonder ook maar 1 schijntje van actie. werd zelf bestookt door de vijandelijke cv vandaar dat ik geen spare fighters had om te spotten. TB/s en DB/s vlogen nonstop op de doorgebroken flank.
Als ik alleen dus 1 flank kan verdedigen dan zou je toch aannemen dat 6 schepen een half dode dd wel kunnen opruimen en in ieder geval een poging doen de Cap te pakken. Maar er was 0,0 actie op die flank, toen de vijandige dd uiteindelijk sneuvelde werd er zelfs nog door 1bb gezegd (finaly i can go towards the capture) met nog ~30 capture points voor de vijand te gaan.
Die zin maakte me echt piswoest, plus het feit dat ze gewoon als een stel apathen achter bleven hangen en mij gaan lopen reporten (-5 karma)
Dan ja, dan snap ik je volledig.
Bij dan, moet je toch enig idee wat je rol is (met name de DD/CA) in zo'n situatie en inzien wat de rest van je team doet.
En als je dan ziet dat de rest van je team niet helpt (ongeacht de reden en rol) dan ben ik van mening dat jezelf actie ondernemen moet (als je wilt winnen althans).
De BB speler die zijn ongenoegen verkapt duidelijk maakte, had IMO meer impact gehad als ie in chat kenbaar had gemaakt naar de Cap te gaan en ondersteuning nodig heeft.
Ja mss had je schepen verloren (als team) door wall of torps, maar als je (toch) aan het verliezen bent (en je wilt winnen) dan moet er actie ondernomen worden om dat om te buigen.. ...
IMO is 1 ding is zeker, passiviteit wint niet vaak.
Maar, maar, waardeloze spelers zijn het verdienmodel van Wargaming.GLR89 schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:29:
Mensen, zouden jullie allemaal bij wg willen gaan klagen dat ze iets aan die verschrikkelijke teams moeten doen! Gewoon 3 games op rij dat ik een compleet apathisch team heb die niet gaan cappen omdat er een bijna dode dd door de cap vaart. In plaats daarvan gaan ze lekker huilie huilie in een hoekje van de map wachten tot we verloren hebben, en mij als cv speler reporten omdat ik 4kills heb maar geen half dode dd voor ze opruim! Ben er echt helemaal klaar mee! Waardeloze teams!!!!
[ Voor 14% gewijzigd door GLR89 op 27-09-2016 15:16 . Reden: adds ]
Present o/DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:22:
[...]
Maar, maar, waardeloze spelers zijn het verdienmodel van Wargaming.
Nee natuurlijk niet. Jij grind te snel, koopt te weinig credits en verpest te veel mensen hun games.GLR89 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:09:
Mag toch hopen dat wg ook waarde hecht aan vaste (goede "ja sorry, maar ik zie mezelf toch als bovengemiddeld/goed") spelers. Heb inmiddels ook financieel een steentje bijgedragen en zowel doubloons als een paar premium schepen gekocht.
De ultieme speler voor WG is de malloot die alle T8's koopt, nooit een game met ze wint en denkt dat die geweldig is.
LOLDaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:22:
Maar, maar, waardeloze spelers zijn het verdienmodel van Wargaming.
Ik heb een theorie waarom sommige spelers zo slecht zijn: we hebben ze te vaak gesealclubbed (bijv ninja torps), en hun reactie is om ver weg buiten bereik van torpedo's te blijven. I.p.v. wasd hacks, hebben ze hierdoor hebben de slechte gewoontes aangeleerd om ver terug te hangen, want hey, ze blijven inleven en kunnen 'snipen' van afstand niks raken.
Oh en wat betreft de spelers met overpen problemen: speel IJN dd of CV; torps overpennen niet.
-Free to play dus een zeer lage drempel om erin te komen.
-Lijkt heel simpel te spelen maar er zitten altijd verborgen dingen in en onduidelijke mechanieken die het onnodig lastig maken.
-Het forceren van een bepaalde speelstijl is nauwelijks aangegeven terwijl de game wel een bepaalde manier van spelen forceert. Met slechte implementaties zoals BB accuracy red je het niet. Zeker niet met de superstealthy Japanse DD's die overgens terecht generfd gaan worden zodat ze dat niet meer kunnen op lower tiers.
-Enige tactisch vermogen is vereist. Je moet de map kunnen lezen en kunnen voorzien wat er ongeveer zal gebeuren. Dat vraagt om ervaring in de game en uberhaupt inzicht. Dat is een minderheid. Heb je niet iemand in je team die dat kan en kan je het zelf ook niet en heeft de tegenstander het wel dan ga je waarschijnlijk verliezen.
De strategie lijkt echt te zijn om mensen tot T4 te krijgen. T4 is in zowel WoT als WoWS vrij frustrerend. Vaak krijg je dan als nieuwe speler het idee om wat te betalen en te skippen. Dat kan alles van gold voor freexp zijn tot premium schepen. Zo trek je mensen erin en verdien je. Ondertussen snappen de meeste nog steeds niet wat ze fout doen en blijven ze slecht.
Verder heb ik het nu al een paar keer over die overpens gehad. Die hebben geen realistische basis bij Duitse slagschepen waar het probleem zich centreert.
Echt, eerste game in de König ronduit waardeloos en gewonnen. Tweede game:
YouTube: Der mächtigste König im Luftrevier (English Text)
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-09-2016 21:23 ]
Ik vind al die (niet-standaard) gamemodes mede daarom sowieso niks.. Het is kennelijk te ingewikkeld allemaal voor de gemiddelde (online) gamer.. Ik speel daarom het liefst gewoon de standaard mode waar ieder team alleen z'n eigen gebied heeft.. Al die andere onzin met meerdere capture points of dat "king of the hill" gedoe met 3 grote cirkels is niks met teams vol spelers die kennelijk niet begrijpen wat precies de bedoeling is.. Standaard gamemode verlies je tenminste niet zo snel puur door objective score.. Maar helaas wordt de standaard gamemode maar weinig gekozen door de matchmaking..Joe_P schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:16:
Jammer dat events altijd in het weekend zijn, krijg je van dit soort spelers:
[afbeelding]
Iowa, Prinz Eugen en Gneisenau (zonder cammo / vlaggen of wat dan ook) die lekker langs de rand aan het varen zijn. Ondertussen probeert de Atlanta (cruiser in A) in het volle zicht een gevecht te winnen van een Scharnhorst. Zelf had ik in B al drie schepen gesloopt in m'n Fletcher (Blyska die niet op zat te letten, een atlanta die net z'n radar had gebruikt waardoor in kon smoken en een Iowa die iets te onvoorzichtig was). Maarja wel een loss, want ze wisten blijkbaar niet wat die rode cirkeltjes op de minimap betekenen...
Wow, toch nog wel wat belangrijke veranderingen t.o.v. de PT:
The ship-repair fee has been completely replaced with a fixed service charge, meaning the cost will not be dependent on how much damage the player's ship received in battle.
Dit is wel een flinke wijziging in hoe de economie werkt en kan best een goede impact hebben op de high tier gameplay (met nadruk op kan). Voor mijn speelstijl zal deze aanpassing, gecombineerd met de nieuwe beloning voor spotting en potential damage, mij een hoop geld gaan schelen. Nu maar hopen dat meer mensen deze wijziging gaan snappen en wat agressiever proberen te gaan spelen (al zullen er waarschijnlijk altijd mensen blijven snipen omdat ze het niet leuk vinden om dood te gaan).
Ook wel goed dat ze de geplande aanpassingen aan de frontal armour voor battleships hebben teruggedraaid. Als ze op die manier de battleships die pushen kwetsbaarder hadden maakt, was iedereen nog meer van afstand blijven schieten.
Het fijne van domination mode is dat het juist de agressievere speler beloond. Bij de Standard battle kan je het beste in je eigen cap blijven dobberen en wachten totdat het vijandelijke team een voor een komt aanvaren en je die met focus fire snel kan slopen terwijl je elkaar dekt met AA. Juist het tactische aspect van het aanvallen en verdedigen van capture points vind ik het leuke van dit spel, maar helaas is dat tactische besef niet bij iedereen aanwezig.Inflatable schreef op woensdag 28 september 2016 @ 02:34:
[...]
Ik vind al die (niet-standaard) gamemodes mede daarom sowieso niks..
[...]
Idd mijn speelstijl gaat gepaard met veel risico lopen (gewild of ongewildJoe_P schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:17:
[...]
Wow, toch nog wel wat belangrijke veranderingen t.o.v. de PT:
The ship-repair fee has been completely replaced with a fixed service charge, meaning the cost will not be dependent on how much damage the player's ship received in battle.
Dit is wel een flinke wijziging in hoe de economie werkt en kan best een goede impact hebben op de high tier gameplay (met nadruk op kan). Voor mijn speelstijl zal deze aanpassing, gecombineerd met de nieuwe beloning voor spotting en potential damage, mij een hoop geld gaan schelen. Nu maar hopen dat meer mensen deze wijziging gaan snappen en wat agressiever proberen te gaan spelen (al zullen er waarschijnlijk altijd mensen blijven snipen omdat ze het niet leuk vinden om dood te gaan).
Of er iets gaat veranderen, ligt eraan. De intentie vanuit WG is er, maar je blijft afhankelijk van de spelers.
Het zo maar zo kunnen dat de gameplay hetzelfde blijft (of weinig veranderd) want nu kan ik eindelijk of meer winst maken op op t8-10.
Als dat de instelling zou zijn van het merendeel v/d spelers, dan kan je alleen maar hopen dat genoeg anderen spelers de bedoeling van deze wijziging snappen en door hun speelstijl de rest kunnen "bewegen" mee te gaan.
op zich wel jammer, aangezien de khaba en udaloi generfd worden zijn pasieve niet bewegende bbs heerlijke targets. Als ze actief gaan bewegen moet je nog moeite gaan doen ook. jammerSpamLame schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:44:
[...]
Als dat de instelling zou zijn van het merendeel v/d spelers, dan kan je alleen maar hopen dat genoeg anderen spelers de bedoeling van deze wijziging snappen en door hun speelstijl de rest kunnen "bewegen" mee te gaan.
Niet getreurd, je kan ook spotting dmg krijgen mocht je problemen hebben om ze te rakenGLR89 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:49:
[...]
op zich wel jammer, aangezien de khaba en udaloi generfd worden zijn pasieve niet bewegende bbs heerlijke targets. Als ze actief gaan bewegen moet je nog moeite gaan doen ook. jammer
In de video hebben ze het er ook over dat Ranked battles snel na de release van 0.5.12 weer gaan beginnen. Voor de T6 battles heb ik de Bayern opnieuw gekocht en dankzij de dragon flags gaat het trainen van een nieuwe kapitein ook redelijk snel. Voor T8 kan ik kiezen tussen de drie BBs (Bismarck nog niet volledig geüpgraded) en de Chapayev. Die laatste kan met de radar aardig handig zijn in ranked, maar is misschien iets te kwetsbaar t.o.v. een Atago. Nu ik de Gearing heb unlockt kan ik ook weer m'n Fletcher verkopen en daarvan de Benson terug kopen.
Welke schepen hebben jullie klaar staan voor de het nieuwe seizoen ranked?
Dat is leuk als je vooral DD's speelt, maar ik speel vooral BB's en kan daarmee dus niet zomaar even in m'n eentje een punt gaan veroveren zonder compleet overhoop geschoten te worden door het andere team.. Mijn winrate op vooral de hogere tier BB's is daarom erg laag, sommige zelfs onder de 40% (terwijl ik gemiddeld nog wel op 53% sta).. Puur omdat mijn teams vol kansloze DD en cruiser spelers meestal zuigen en hun taak niet uitvoeren.. Het aantal keren dat ik verloren heb door pure punten cap is niet meer te tellen.. Vandaar dat ik het liefst de standaard gamemode speel, ben ik tenminste niet zo afhankelijk van mijn (clueless) teamgenoten..Joe_P schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:17:
Het fijne van domination mode is dat het juist de agressievere speler beloond. Bij de Standard battle kan je het beste in je eigen cap blijven dobberen en wachten totdat het vijandelijke team een voor een komt aanvaren en je die met focus fire snel kan slopen terwijl je elkaar dekt met AA. Juist het tactische aspect van het aanvallen en verdedigen van capture points vind ik het leuke van dit spel, maar helaas is dat tactische besef niet bij iedereen aanwezig.
zelf prefereer ik onderstaande captain, lekker actief en beweegelijk. (mods weet ik zo even niet, maar de gun reloads en range mods hebben voorkeurJoe_P schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:19:
Voor m'n Khaba zit ik nu wel te twijfelen welke build ik moet maken. Nu heb ik een concealment build met AFT voor meer range (15,6km) en Vigilance om torp walls eerder te spotten. Ik zit nu te denken aan een build met de beide Rudder Mods (ontwijken van shells en torpedo's), Superintendent (meer rook en engine boost, ook weer voor het ontwijken) en Demolition Expert of Survivability Expert. De concealment is dan wel 10km (meer dan m'n Zao), maar als je toch continu aan het vuren bent maakt de concealment ook weer niet zoveel uit. Eigenlijk had ik even in de PT verschillende builds moeten testen.
1) (1punt) Basic firing training > snellere reload (mijn oude theorie van shell switch werkte inderdaad niet
2) (2punten) last stand > je blijft beweegbaar na kapotte modules
3) (3punten)Superintendent > extra consumable 4x speed boost/4x smoke
3 alt) (3punten)Vigilance > inkomende torps eerder spotten, ideaal als je in een smoke screen zit
4) (4punten) Advanced fire Training > meer gun range
5) (4punten) Demolition Expert > meer kans op vuur bij een target = extra damage
6) (4punten) Survivability Expert > meer hp, ideaal tegen vijandelijke dds scheelt 4000hp op de t10
18p captain in totaal. perfecte build imho
CV: ShokakuWelke schepen hebben jullie klaar staan voor de het nieuwe seizoen ranked?
BB: Tirpitz, North Carolina
DD: Benson, Tashkent, (Fubuki)
CA: Hipper, Chapayev
keuze is reuze. NC moet ik nog even terug kopen, maar dit gaat zeker gebeuren
[ Voor 6% gewijzigd door GLR89 op 28-09-2016 15:56 . Reden: edit ]
Geen idee welke Rank ik deze keer start (als dat al een dingetje is), ja dat is een dingetje, je rank in vorig zseizoen bepaalt hoeveel sterren je nu krijgt, vb R1 in season 4 is 22 sterren voor S5.Joe_P schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:19:
Schepen ongeacht of ze er geschikt voor zijn
Benson*, maar dan moet ik wel de commander van de Fletcher afhalen.
Paytago*
M.Kutuzov*
Derptitz
Ognevoi
Farragut*
Cleve*
Fuso*
Aoba, ook weer zonder commander zo van de Myoko kunnen komen
Warspite
NM
Zou nog de Mogami of Fubuki (nog 6K XP) kunnen unlocken.
Moet daar dan wel free XP voor gebruiken maar dan is PcDealer ook weer blij ;)
*Schepen van voorkeur.
*hopelijk politiek correct, maar kan zeggen dat de mensen op het Gathering channel (over het algemeen) beter dan gemiddeld kunnen presteren. Communicatie is sowieso beter, zeker in div.Inflatable schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:48:
[...]
Dat is leuk als je vooral DD's speelt, maar ik speel vooral BB's en kan daarmee dus niet zomaar even in m'n eentje een punt gaan veroveren zonder compleet overhoop geschoten te worden door het andere team.. Mijn winrate op vooral de hogere tier BB's is daarom erg laag, sommige zelfs onder de 40% (terwijl ik gemiddeld nog wel op 53% sta).. Puur omdat mijn teams vol kansloze DD en cruiser spelers meestal zuigen en hun taak niet uitvoeren.. Het aantal keren dat ik verloren heb door pure punten cap is niet meer te tellen.. Vandaar dat ik het liefst de standaard gamemode speel, ben ik tenminste niet zo afhankelijk van mijn (clueless) teamgenoten..
[ Voor 51% gewijzigd door SpamLame op 28-09-2016 18:20 ]
The Fifth Season of the popular Ranked Battles mode is starting on Saturday, October 1 at 08:00 CEST (UTC+2) and runs until Monday, November 14 at 06:30 CET (UTC+1).
http://worldofwarships.eu/en/news/common/ranked-battles-s5/
Gister (of eer) nog tegengekomen in een battle, helaas aan de andere kant van de map dus geen idee verder.Joe_P schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:29:
Eerste review van de nieuwe Russische premium destroyer Leningrad. Zie er uit als een leuk schip en T7 is redelijk optimaal voor het grinden van credits, maar dat zou (na de Murmansk en Molotov) dan m'n derde Russische premium worden.
[video]
Hoe bedoel je nog, mag je hem niet houden?PcDealer schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:09:
Genoeg met GLR in een division gezeten. Ik heb de Leningrad nog. Wist niet dat de NDA opgeheven was.
Krijg je dan iets voor de supertester zijn?
Of is het alleen het "voorrecht" eerder dan anderen met nieuwe schepen te kunnen varen.
Scharnhorst.Joe_P schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:19:
Wait, motherf*ckers.
Ik ga toch niet voor de rank 1. Ik speel toch te weinig om dat te halen. Bayern dus maar zien te unlocken denk ik of anders de Budyonny.
Dat is 1 van de klachten die ik vaker hoor/lees.DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:07:
[...]
Ik speel toch te weinig om dat te halen
RB lijkt geen skill based wedstrijd te zijn maar statistiek, als je WR boven de 50% en je speelt een hoop dan geraak je uiteindelijk op R1 waarbij een hogere WR je sneller R1 bereikt.
[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 29-09-2016 07:06 ]
Alleen klopt dat natuurlijk niet. Stel je hebt 'n een winrate van 51%, maar dat is in een populatie met gemiddelde spelers. Naarmate je in hogere ranks komt, verandert de populatie : de gemiddelde speler wordt beter terwijl jij gelijk blijft. Op een gegeven moment ben jij de slechte speler en zorg jij ervoor dat je team verliest. Het is dus niet alleen een kwestie van veel spelen, maar vooral een kwestie van goed spelen.SpamLame schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:05:
[...]
Dat is 1 van de klachten die ik vaker hoor/lees.
RB lijkt geen skill based wedstrijd te zijn maar statistiek, als je WR boven de 50% en je speelt een hoop dan geraak je uiteindelijk op R1 waarbij een hogere WR je sneller R1 bereikt.
Klinkt ook logisch.Fest schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:25:
[...]
Alleen klopt dat natuurlijk niet. Stel je hebt 'n een winrate van 51%, maar dat is in een populatie met gemiddelde spelers. Naarmate je in hogere ranks komt, verandert de populatie : de gemiddelde speler wordt beter terwijl jij gelijk blijft. Op een gegeven moment ben jij de slechte speler en zorg jij ervoor dat je team verliest. Het is dus niet alleen een kwestie van veel spelen, maar vooral een kwestie van goed spelen.
Dat is het ook. Nu won ik de vorige keer bijna elke keer tot ik bij rank 15 was maar dat was behalve dat ik goed speelde ook gewoon geluk met de teams. Daarna eigenlijk weinig zin om te spelen en wat anders gaan doen. Je verdient even flink wat vlaggen en credits en de teamplay is veel beter. Verliezen daarentegen is ook veel frustrerender als je dat sterren kost.SpamLame schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:05:
[...]
Zodra het te koop is in een nieuwe patch, wordt het verwijderd, of eerder als er wijzigingen plaatsvinden. Ik mag het dus niet houden.SpamLame schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:49:
[...]
Hoe bedoel je nog, mag je hem niet houden?
Edit: aaaaaaaand it's gone.
Bragging rights, ST vlag met 5% extra credits/XP.Krijg je dan iets voor de supertester zijn?
Dat, naast het aparte testwerk.Of is het alleen het "voorrecht" eerder dan anderen met nieuwe schepen te kunnen varen.
Misschien eerst toen verliezen altijd een ster aftrek gaf. Met het beste zijn van het verliezende team behoudt je de ster.SpamLame schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:05:
[...]
Tier VIJoe_P schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:19:
[...]
• Anshan
• Ognevoi
• Cleveland
• Molotov
• Warspite
• Ryujo
Tier VIII
• Fubuki
• New Orleans
• Lexington
Tier X
• Montana (na genoeg XP grinden om te unlocken)
[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 29-09-2016 11:31 ]
Opzich misschien wel intressant, maar als je PL, PanAsia, FR, RN (SOON(tm) niet meer) hebt met 1 of 2 schepen zouden uitbreidingen in die techtrees welkom zijn. In dat licht is het ook jammer dat de IJN DD split een hogere prio heeft gekregen.
Noot ik weet niet of PL, PanAsia, FR genoeg "eigen" schepen hadden om uberhaupt een techtree te vullen, mag hopen van wel.
[ Voor 75% gewijzigd door SpamLame op 29-09-2016 18:19 ]
wheresmymaxsuit schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:36:
Ik heb een theorie waarom sommige spelers zo slecht zijn: we hebben ze te vaak gesealclubbed (bijv ninja torps), en hun reactie is om ver weg buiten bereik van torpedo's te blijven. I.p.v. wasd hacks, hebben ze hierdoor hebben de slechte gewoontes aangeleerd om ver terug te hangen, want hey, ze blijven inleven en kunnen 'snipen' van afstand niks raken.
TL;DR: Er zijn 2 soorten spelers: degene die spelen om te winnen en degene die voor hun plezier spelen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:00:
Niet alleen nu, altijd, elke WG game...
Misschien zelf welk in elke online game met tactiek en teamplay. De theorie over bange BB's door Ninja torp seal clubben was met een dikke knipoog bedoeld. Maar hier een serieuze(re) theorie: Namelijk de play to win mentaliteit en de volwassenheid van de spelers.
Ook in planetside wat ik hiervoor speelde had je spelers die domweg speelde voor het grote gevecht, om lekker op anderen te schieten, te ontspannen en niet druk te maken over allerlei tactieken en iets cappen/verdedigen om te winnen. Als ze iets om te schieten voor hun neus zien, waarom dan naar een punt aan de andere kant van de map gaan. En ik denk dit dat dit best samen kan hangen met de leeftijd/volwassenheid/intelligentie van de spelers.
Ik speelde in planetside toen regelmatig als een soort special ops met spelers die nadachten over het spel, tactieken gebruiken, punten veroveren, op vijandelijke caps reageren om te verdedigen, daarheen gaan waar de rest niet is om een voordeel te behalen en de strijd te winnen.
Ik denk dat daar het verschilt ligt: sommige spelen om te ontspannen, niet na te denken en gewoon te schieten. Anderen spelen om te winnen, denken meer na, spelen om te winnen, en zullen dus meer voor caps e.d. om te winnen, ook al kan dat ten koste gaan van hun eigen schip.
Frankrijk absoluut. De rest is volslagen kansloos. Je komt verder met de Nederlandse marine. Je kan in WoWS een EU lijn maken met als basis de Nederlandse marine, aanvullen met wat Zweedse, Spaanse en Poolse schepen en dan kan je een kruiser en torpedobootjager lijn opzetten.SpamLame schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:07:
tijdens of na 0512 kan je commenwealth schepen verwachten, filter voor dat "land" is al aanwezig.
Opzich misschien wel intressant, maar als je PL, PanAsia, FR, RN (SOON(tm) niet meer) hebt met 1 of 2 schepen zouden uitbreidingen in die techtrees welkom zijn. In dat licht is het ook jammer dat de IJN DD split een hogere prio heeft gekregen.
Noot ik weet niet of PL, PanAsia, FR genoeg "eigen" schepen hadden om uberhaupt een techtree te vullen, mag hopen van wel.
EU lijn opzetten klinkt leuk alleen heb je al PL, FR, KM & RN lijnen. Ik zie WG niet 123 die 4 samenvoegen onder een EU lijn met de eventuele rest. Een losse EU lijn naast de bestaande 4 is mss een mogelijkheid.DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:37:
[...]
Frankrijk absoluut. De rest is volslagen kansloos. Je komt verder met de Nederlandse marine. Je kan in WoWS een EU lijn maken met als basis de Nederlandse marine, aanvullen met wat Zweedse, Spaanse en Poolse schepen en dan kan je een kruiser en torpedobootjager lijn opzetten.
Maar eerst zie ik liever de opvulling van bestaande "Landen"..
Wederom, met Frankrijk kan je aparte lijnen maken voor torpedobootjagers, kruisers en slagschepen. Daarnaast kan je een EU lijn maken met als basis de Nederlandse marine en dan wat Spaanse, Zweedse en Poolse schepen.SpamLame schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:49:
[...]
EU lijn opzetten klinkt leuk alleen heb je al PL, FR, KM & RN lijnen. Ik zie WG niet 123 die 4 samenvoegen onder een EU lijn met de eventuele rest. Een losse EU lijn naast de bestaande 4 is mss een mogelijkheid.
Maar eerst zie ik liever de opvulling van bestaande "Landen"..

hoezo ik heb een essex stoornis, op de een of andere manier beloont WG me elke pot in de essex op het meest waardeloze K@T team dat ze kunnen samenstellen. in de 1e 3 minuten weten elke keer alle dds dood te gaan. vervolgens gaan de bbs in een hoekje campen omdat, boehoehoeh de cv de vijandelijke dds niet kapot maakt. (MET WAT??) en dan rustig 1 voor 1 lekker op de vijand af om jezelf in een paar seconden naar de bodem gejaagd te zien worden.
alle essex games waren met gemiddeld 150k dmg, ~4gesloopte vijanden en 30+ planes neergehaald. dus aan mn inzet ligt het niet
Volgens mij leg ik mezelf niet goed uit. Wat ik bedoelde is dat ik WG nu nog niet bestaande naties (PL in je suggestie) zie samenvoegen onder bv een EU lijn met nieuw te ontwikkelen schepen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:51:
[...]
Wederom, met Frankrijk kan je aparte lijnen maken voor torpedobootjagers, kruisers en slagschepen. Daarnaast kan je een EU lijn maken met als basis de Nederlandse marine en dan wat Spaanse, Zweedse en Poolse schepen.
Maar wat nu niet is kan nog komen.
Zie dat je in de Taiho meer succes had, mss daar weer mee gaan....
[ Voor 14% gewijzigd door SpamLame op 29-09-2016 23:36 ]
Reboot heeft het gefixed
[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 30-09-2016 02:46 ]
Yeah HMAS Perth VI Premium cruiserSpamLame schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:07:
tijdens of na 0512 kan je commonwealth schepen verwachten, filter voor dat "land" is al aanwezig.

Het is weer lekker een loterij of je een beetje oké teamgenoten krijgt. Ook jammer dat als je pusht en daardoor als eerste doodgaat, de kans dat je als eerste eindigt en dus geen ster verliest erg klein is. Gelukkig mocht ik op Rank 17 beginnen, maar hopen dat de teamplay op de hogere Tiers wat beter is.
In ander nieuws, de Britse cruisers staan op de wiki (nog wel met een disclaimer dat de stats kunnen veranderen):
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Ships_of_U.K.
[edit] Net Rank 15 gehaald dus mag nu op T8 spelen. Je merkt wel dat het niveau gelijk een stuk hoger is. Na een mislukt potje in de North Carolina toch maar m'n Fletcher verkocht en de Benson gehaald. DD gameply vind ik van ranked toch het leukst al ben ik ook wel benieuwd of ik met m'n Chapayev kan bijdragen aan een potje.
Eerste potje is de Benson knalde ik per ongeluk tegen de bevriende Benson aan. Op de een of andere manier bleef ik in 'm haken. Zelfs met full reverse en engine boost kon ik niet loskomen. Gelukkig waren we nog niet gespot en hebben we uiteindelijk beide (bijna) geen schade erdoor gekregen. Hij zat me de rest van het potje wel uit te schelden, ook al had ik duidelijk in de chat gezegd dat ik vastzat en probeerde los te komen, maar dat niet lukte.
[ Voor 42% gewijzigd door Joe_P op 03-10-2016 15:19 ]
Kan het ingame niet vinden en ook niet 123 bij Aslains modpack..
Je vergeet nog de elitist spelers (en dan vooral diegene die denken dat te zijn) die enkel spelen om te zeuren op anderen...wheresmymaxsuit schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:05:
TL;DR: Er zijn 2 soorten spelers: degene die spelen om te winnen en degene die voor hun plezier spelen.
Settings > Controls > Detailed Ribbons and Damage IndicatorDennis_k schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:37:
weet iemand hoe ik die kleine ribbons in beeld krijg, net boven de minimap?
Kan het ingame niet vinden en ook niet 123 bij Aslains modpack..
Overigens blijven alle ribbons maar een tijdje bij de minimap staan, daarna worden ze opgeteld bij het totaal aan ribbons rechts bovenin.
[ Voor 18% gewijzigd door Joe_P op 03-10-2016 16:22 ]
Vorig seizoen had ik na rank14 de zin er wel af. Echter is t8 wat vermakelijker en heb ik nu de bismarck met volle secondary built. Werkt voor mij heerlijk, avg dmg van 80k.
Het enige wat ik jammer vind is elke pot 2-3 dds in de teams te zien, bismarck kan deze redelijk handelen, maar ik had graag wat meer cruisers gezien. Vaak is dit er maar 1 of helemaal geen. Anyhow, zit inmiddels op de rank dat ik de meeste passieve spelers achtergelaten heb, over de teams dus weinig te klagen
[ Voor 0% gewijzigd door GLR89 op 05-10-2016 12:12 . Reden: edit ]
Ik zal wat vaker op de tweakers TS komen, misschien dat iemand zin heeft in wat ranked battles met een niet zo goed iemand.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Kan je aanraden wat streams van goede spelers te gaan volgen. Flamu is bijvoorbeeld een zeer goede speler die regelmatig adviezen geeft over schepen en tactieken, kijk ook zijn Youtube filmpjes bijvoorbeeld eens.Hammetje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:29:
Ik vind mezelf nog te waardeloos om ranked te spelen. Ik ben inmiddels met meerdere schepen op Tier 7 (Hatshuaru, Colorado en de Gneissenau), maar merk dat ik vaak nog 'verkeerde' inschattingen maak.
verder heb je Papedipupi, zo ongeveer de allerbeste carrier speler die ik ken. En ben zelf wel fan van FerdinandNL/Raskeria, bovengemiddeld goede speler die bijna elke dag wel streamt met veel humor en goede tactieken.
Flamu: https://www.twitch.tv/flamuu
Papedipupi: https://www.twitch.tv/papedipupi
FerdinandNL: https://www.twitch.tv/ferdinandnl
gevoel in het spel komt naarmate je een schip beter leert kennen. Soms helemaal je tactiek wijzigen kan ook, speelde in het verleden zelf veel bbs op de pasieve snipe manier (achterin hangen en proberen treffers te maken op 18km) hierdoor ben je niet beweegelijk en daardoor vatbaar voor zware treffers van andere snipers. Speel sinds enige tijd een stuk dynamischer, kort bij de cruisers in de buurt, veel bewegen, achter dekking vandaan komen en vuren, door draaien en weer wegwezen. Voor mij persoonlijk werkt dit erg lekker, kan goede dmg doen en ben meteen een goede support voor de cruisers en destroyers door veel schade te maken op directe gevaren (dichtbij varende cruisers en andere dds) doordat je beweegelijk speelt ben je voor veraf varende vijandelijke bbs oninteressant omdat ze veel moeite moeten doen je te raken. ze gaan liever voor de langzaam recht uit varende bbs die ze beter kunnen raken. (voordeel van dichtbij komen is ook dat je secondaries veel dmg kunnen doen, en je salvos treffen veel beter doel omdat ze minder lang vliegen en dus ook niet uit elkaar waaieren)
Gezellig, zit inmiddels op de rank dat ik niet meer met lagere tier schepen mee kan doen (t6 tussen de t8s wordt niet gewaardeerd denk ik) maar een random battle kan altijd (:Ik zal wat vaker op de tweakers TS komen, misschien dat iemand zin heeft in wat ranked battles met een niet zo goed iemand.
Moet nog beginnen en dan zien wat ik doen ga.GLR89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:20:
Hoe gaat iedereen met de ranked battle's?
Schepen staan klaar, vlaggetjes opgespaard, kom ergens halverwege T6 ranked binnen.
Vergeet niet het ingame channel gathering of warships. En als ik me goed herinner is er geen division mogelijkheid in Ranked. Je kan wel proberen om beiden tegelijkertijd op de battle knop te drukken, maar 0,0 garantie natuurlijkHammetje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:29:
Ik vind mezelf nog te waardeloos om ranked te spelen. Ik ben inmiddels met meerdere schepen op Tier 7 (Hatshuaru, Colorado en de Gneissenau), maar merk dat ik vaak nog 'verkeerde' inschattingen maak.
Ik zal wat vaker op de tweakers TS komen, misschien dat iemand zin heeft in wat ranked battles met een niet zo goed iemand.
T6 kan niet eens tussen T8 komen.GLR89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:50:
[...]
Gezellig, zit inmiddels op de rank dat ik niet meer met lagere tier schepen mee kan doen (t6 tussen de t8s wordt niet gewaardeerd denk ik) maar een random battle kan altijd (:
The first league (Ranks 23 - 16) will include only Tier VI ships – all other leagues will be Tier VIII. van http://worldofwarships.eu/en/news/common/ranked-battles-s5/
[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 04-10-2016 12:35 ]
Het ziet er wel erg leuk uit moet ik zeggen, hopelijk is het niet teveel Pay to win. (maar heb begrepen dat het meeviel)
Denk dat ik voor de Germany tree ga, omdat ik waarschijnlijk richting Warschips (afstand/goed bepanserd) wil gaan.
Jammer alleen dat deze geen destroyers heeft, maar voor die moet ik ook wat meer doorkrijgen hoe het spel werkt denk ik.
(heb ook nog geen andere Wargamming spellen gedaan, dus geen idee of het me vast blijft houden)
Op 16 begonnen en nu op 15*.GLR89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:20:
Afgezien van multiclicken (tegelijk battle starten en hopen in hetzelfde team, of zelfs battle te komen), kun je niet samenspelen met wie je maar wilt. Een divisie in Randoms kan wel.Hammetje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:29:
Was je naast de Leningrad in de markt voor doubloons dan kan je ook deze bundel kiezen voor €29.99.
Krijg/koop je 150 signals + 3150 doubloons erbij
Bij bovenstaande moet je nog wel silver uitgeven voor modules, ben je ingame zo arm dat je die modules niet kopen kan, maar IRL kan je €49.99 missen, dan kan je ook deze bundel nemen kopen .
7500 doubloons, 5M silver, 4 modules en 150 upgrades
[ Voor 72% gewijzigd door SpamLame op 05-10-2016 09:07 ]
Eerste paar potjes was het voornamelijk verlies, maar de laatste compenseerde alles, 103k damage, 5 schepen gezonken.
Moet vooral wennen aan de snelheid van het schip, voor je het weet drijf je vooraan tussen de tegenstander.
Geloof me, als je erkent dat je niet al te goed bent dan ben je al verder dan de helft van de spelers en behoorlijk nuttig.Hammetje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:29:
Serieus, wat een stelletje debielen vandaag. Echt hopeloos.
Gisteren na het afmaken van de Boot camp (lekker citadels farmen in de Molotov) heb ik Rank 12 gehaald. Een paar mooie potjes in de Benson waarin we snel de vijandelijke DDs konden uitschakelen en ik beide caps kon pakken. Met Concealment Expert is de Benson toch wel een beest, als je een beetje slim speelt kan je daar flink mee carrien. Tot nu toe 8 van de 9 potjes in de Benson gewonnen.GLR89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:20:
Hmm, verleidelijk. De Leningrad ziet er wel leuk uit en ik kan m'n Khabarovsk captain erin zetten (eventueel respeccen met Expert Marksman). Maar eens even kijken in de reviews of het een goede credits printer is, want met al m'n high tier schepen is het zilver een beetje op.SpamLame schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:46:
T7 Premium DD Leningrad is te koop vanaf €20.80 https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/3903/
Was je naast de Leningrad in de markt voor doubloons dan kan je ook deze bundel kiezen voor €29.99.
Krijg/koop je 150 signals + 3150 doubloons erbij
Ik betrap mezelf er ook nog al eens op dat ik altijd op volle snelheid vaar en dan iets te ver voor de rest van m'n team uit aan het varen ben. Soms is het inderdaad handiger om even op halve snelheid te varen. Met het afremmen en versnellen kun je het voor de tegenstanders ook lastiger maken je te raken. Zeker in de minder bepantserde schepen die ik nu speel (Molotov, Chapayev) wissel ik vaak van snelheid om de tegenstander om te tuin te leiden. Altijd fijn om een Yamato salvo voor je schip in het water zien te verdwijnen omdat je net op tijd bent afgeremd.Dennis_k schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:25:
[...]Moet vooral wennen aan de snelheid van het schip, voor je het weet drijf je vooraan tussen de tegenstander.

de grijze kruisjes zijn sterren die je van WG "krijgt" dit houdt in dat zodra je over bent naar zeg rank14 en je verliest je eerste match je niet gelijk terug zakt naar rank 15. Vanaf rank10 is dit extra'tje er af en zul je bij een nieuwe rank 1e pot verlies terugzakken.
al met al dus een behoorlijke strugle, de tussentijdse prijzen vind ik het de moeite waard worden, veel vlaggen en bonus dingen te verdienen.
[ Voor 20% gewijzigd door GLR89 op 05-10-2016 12:25 ]
YouTube: world of warships leningrad review voor het gemakJoe_P schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:07:
[...]
Hmm, verleidelijk. De Leningrad ziet er wel leuk uit en ik kan m'n Khabarovsk captain erin zetten (eventueel respeccen met Expert Marksman). Maar eens even kijken in de reviews of het een goede credits printer is, want met al m'n high tier schepen is het zilver een beetje op.
die snelheid is zooo herkenbaar gister weer ergens vooraan gevaren alleen kwam ik dan het hele team van de vrijand tegen zucht alsnog eruit gekomen met 10% over en kunnen repairen naar 50% maarja doordat ik onder vuur genomen werd door 7 schepen kon mijn team er 3 afschieten dat is dan wel weer fijnDennis_k schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:25:
Gisteren voor het eerst echt geld uitgegeven aan het spel. Heb de Scharnhorst gekocht.
Eerste paar potjes was het voornamelijk verlies, maar de laatste compenseerde alles, 103k damage, 5 schepen gezonken.
Moet vooral wennen aan de snelheid van het schip, voor je het weet drijf je vooraan tussen de tegenstander.
De Aoba had ik maanden niet eens aangeraakt maar blijft een leuk schip.
Dit was het ook weer voor mij. Ik heb alleen de Hipper als T8 en die kan gewoon niet op tegen Bismarck spam. Heel jammer dat niet een aantal rangen met T7 zijn. Dat zou Scharnhorst tijd zijn.
Nee, Duitse slagschepen domineren ook echt niet ranked battles tussen de Bayern en Bismarck.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-10-2016 14:09 ]
ben bang dat de eerstvolgende update de secondaries van de duitse bbs aangepakt gaan worden. Bismarck is gewoon gruwelijk OP, zeg het niet graag, speel hem namelijk met veel liefde. Maar zowel de Amagi als North Carolina kunnen gewoon niet tippen aan de BM, armor van laatstgenoemde is beter, guns idem en dan heeft hij ook nog eens secondaries die goede dmg doen over 10,6km. Zelfs de tirpitz kan niet aan de Bismarck standaard voldoen.DaniëlWW2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:09:
Nee, Duitse slagschepen domineren ook echt niet ranked battles tussen de Bayern en Bismarck.
Maar Bismarck hoort gewoon OP te zijn.GLR89 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:03:
[...]
ben bang dat de eerstvolgende update de secondaries van de duitse bbs aangepakt gaan worden. Bismarck is gewoon gruwelijk OP, zeg het niet graag, speel hem namelijk met veel liefde. Maar zowel de Amagi als North Carolina kunnen gewoon niet tippen aan de BM, armor van laatstgenoemde is beter, guns idem en dan heeft hij ook nog eens secondaries die goede dmg doen over 10,6km. Zelfs de tirpitz kan niet aan de Bismarck standaard voldoen.
Overigens ben ik wel blij dat een 'normale' BB het sterkst is, want bij de cruisers zijn alleen de Atago en Kutuzov echt bruikbaar in Ranked en is het daardoor een beetje 'pay to win'.
Paytago & MiKu zijn volgens Flamu idd de goto cruisers, Capayev is een goed alternatief.Joe_P schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:58:
Door de combinatie van sterke secondaries en hydro is de Bismarck de ideale BB voor ranked battles. In random battles is het verschil, doordat je vaker op langere afstanden schiet, denk ik wat minder groot al blijft de Bismarck beter. Het is wat mij betreft ook de leukste T8 BB (ik heb ze nu alledrie), toch heb ik tot nu toe wel betere resultaten in de Amagi.
Overigens ben ik wel blij dat een 'normale' BB het sterkst is, want bij de cruisers zijn alleen de Atago en Kutuzov echt bruikbaar in Ranked en is het daardoor een beetje 'pay to win'.
Heb enkel nog maar Co-Op gedaan met een bekende, heb denk ik een potje of 10-15 gedaan schat ik en maar 1 keer dood gegaan.
Inmiddels ook al Level 5 en heb net een tier 3 boot gekocht en direct volledig geupgrade, ik zit momenteel in de Duitse tree. (aangezien ik waarschijnlijk wil gaan spelen met Battleships.)
Voorlopig blijf ik nog even Co-Op doen, want soms gebeuren er nog wat veel dingen te gelijk en moet nog genoeg ervaring opdoen.
(de tijd vliegt om, al duren de meeste potjes nu maar een minuut of 5-10 gemiddeld)
Overigens is het wel prettig om nu 4.5mil aan credits te hebben, vanwege dat ik een invite kreeg en 7 premium days vanwege een activatie code. (dat stacked blijkbaar gewoon.
[ Voor 11% gewijzigd door Ithric op 06-10-2016 10:40 ]
Prima creditgrinder kan ik zeggen en vaart heel snelJoe_P schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:07:
[...]
Hmm, verleidelijk. De Leningrad ziet er wel leuk uit en ik kan m'n Khabarovsk captain erin zetten (eventueel respeccen met Expert Marksman). Maar eens even kijken in de reviews of het een goede credits printer is, want met al m'n high tier schepen is het zilver een beetje op.
Welkom, subscribe ook even aan het ingame channel Gathering of Warships indien nog niet gedaan.Ithric schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:38:
Nou heb nu 2 avonden gepeeld en het is best verslavend.
Heb enkel nog maar Co-Op gedaan met een bekende, heb denk ik een potje of 10-15 gedaan schat ik en maar 1 keer dood gegaan.(alles gewonnen, maar ja het is computer dus niet representatief)
Inmiddels ook al Level 5 en heb net een tier 3 boot gekocht en direct volledig geupgrade, ik zit momenteel in de Duitse tree. (aangezien ik waarschijnlijk wil gaan spelen met Battleships.)
Voorlopig blijf ik nog even Co-Op doen, want soms gebeuren er nog wat veel dingen te gelijk en moet nog genoeg ervaring opdoen.![]()
(de tijd vliegt om, al duren de meeste potjes nu maar een minuut of 5-10 gemiddeld)
Overigens is het wel prettig om nu 4.5mil aan credits te hebben, vanwege dat ik een invite kreeg en 7 premium days vanwege een activatie code. (dat stacked blijkbaar gewoon.)
Zitten daar veel tweakers. Er is meestal wel iemand die online is en een division met je doen wilt.
Als de invite de referall actie is dan krijg je later bij je eerste T6 schip andom battle nog meer goodies.
Persoonlijk zou ik al overstappen naar een random battle met schepen waar je bekend mee bent.
Je krijgt daar meer XP, silver en is tegen bots spelen toch wel anders dan Random teams IMO.
Daarnaast zijn de lagere tiers in random gevuld met anderen die leren (sealclubbers daar gelaten) .
Coop gebruik ik bv zelden, alleen tijdens een event zoals laatst 1year Bday, of incidenteel bij een nieuw schip die ik wil leren.
Dacht er nog aan en toch vergeten, doe dat de volgende keer dat ik speel even.SpamLame schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:32:
[...]
Welkom, subscribe ook even aan het ingame channel Gathering of Warships indien nog niet gedaan.
Zitten daar veel tweakers. Er is meestal wel iemand die online is en een division met je doen wilt.
Ik begrijp ook je punt, maar op dit moment begin ik net om te gaan met niet constant inzoemen en enkel focussen op een schip. (dus basics)
Dit zal niet anders werken met een Bot of een player, maar begint goed te komen dus na een paar avondjes ga ik afstappen van Co-Op denk ik.
Bedankt voor de tips in iedergeval, ik neem het zeker mee maar wil me wel enigsinds prettig voelen in een boot.
Kan altijd met Tier 2 (heb ik nog niet verkocht namelijk) vs player doen neem ik aan.
Overgens zijn die bots soms beter dan de echte spelers.