• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zeer exclusieve server, ik hoop van harte dat ze deze uit het cluster gooien voor mij. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Gister leuke game met GLR89 en Dionvdc.
Toen kwam deze match op het laatst. Lekker bezig >:)
match

Maar vandaag liep het anders. Even ranked gedaan en 5 x een * verloren :X
Ik was helemaal pissed toen een Amagi mij vanaf 16 km angeled er ff 32k afschoot en volgende salvo nog eens 20k. Je zou haast gaan denken dat er iets niet klopte. Van 16 km, varend onder een hoek van 30graden. Dus ik was even behoorlijk pissed zeker omdat hij het ook bij een Tirpitz flikte.

Maar goed, weekend weer voorbij en morgen gewoon weer werken 8)

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12-2025

spartacusNLD

This is Sparta!!

Na een tijd afwezigheid weer opgepakt kort geleden.. montana nu unlocked icm 19 point captain.. leuk schip waar je makkelijk citadels mee maakt maar toch wat tegenvalt gezien de tier 10.. voelt meer als en tier 9.5..

de new orleans is met de radar een stuk beter geworden (ja ik ben lang weg geweest).. denk dat ik de grind naar de baltimore / des moines wel ga kunnen uithouden nu :)

Duitse BB lijn zit ik nu op tier V en voel goed :) nu ik met US BB lijn klaar ben gaan we daar maar aan werken..

iemand nog tips voor een speler die vanaf maart / april afwezig geweest is?
Joe_P schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:24:
Reviews van de Belfast komen online:

[video]

De combinatie hydro / radar / rook is zeker interessant, maar je bent wel erg kwetsbaar. De T5-T7 matchmaking die je tegenwoordig vaak krijgt is voor dit schip natuurlijk wel fijn (lekker op Minekazes jagen).
verdomme.. weer € die ik zowiezo ga uitgeven :P past mooi in de verzameling (Atago / Kutuzov / Atlanta / Lo Yang / Tirpitz) zat nog te twijfelen over de Indianapolis maar die lijkt het niet waard te zijn zeker omdat ik al een new orleans heb
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:34:
[...]
Geef even een seintje als ze het schip alsnog dood nerfen voordat we die allemaal kopen. :P
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat premium schepen vrijwel nooit generfed worden..

[ Voor 56% gewijzigd door spartacusNLD op 17-10-2016 09:28 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

spartacusNLD schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:21:

iemand nog tips voor een speler die vanaf maart / april afwezig geweest is?
Go Full german. :P
Die BB lijn wordt met de tier beter en beter.
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat premium schepen vrijwel nooit generfed worden..
Ja, nadat ze deze uitbrengen. Het schip is nog niet beschikbaar dus het kan nog veranderen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:17:
[...]

Go Full german. :P
Die BB lijn wordt met de tier beter en beter.
De t9 valt me nog vies tegen! 42cm guns lijken leuk, maar alles (echt alles) is overpen. Verder brand hij als een fakkel. De bismarck is echt een prachtig schip, maar de FDG stelt me tot nu toe nog niet zeer tevreden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:56:
[...]

De t9 valt me nog vies tegen! 42cm guns lijken leuk, maar alles (echt alles) is overpen. Verder brand hij als een fakkel. De bismarck is echt een prachtig schip, maar de FDG stelt me tot nu toe nog niet zeer tevreden.
Volgens mij is elk Duits slagschip overpen na overpen wat werkelijk helemaal nergens op slaat. Hier ben ik al eerder op ingegaan want het lijkt erop dat granaten niet afremmen als ze, weet ik veel, een stuk staal van 10cm dik doorboren en dan nog 0.035 seconden hebben waar ze zo dik 20 meter kunnen afleggen als ze niet afremmen. Dan gaan ze zo door de meeste kruisers en sommige slagschepen heen. 8)7

Wat de 420mm's wel hebben is dat ze boegen en achterstevenen kunnen overpennen waar 406mm dat minder kan. Verder is het betere HE met een belachelijke 41% vuurkans. :P

De Nassau, Kaiser, König en Scharnhorst blijven al helemaal leuk met overpens en 0,01 seconde vertraging. Hoe die overpennen is mij een raadsel als ik de granaten vol in een pantsergordel schiet. |:(

*insert picture of Serb. :P

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10-2025

ShockWave

Lost it somewhere

Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/2hzlc45.jpg

Star Citizen referralcode

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Volgens mijn gaat Serb over WoT en niet WoWs. Ik heb in elk geval i.c.m. schepen geen uitspraken gezien.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/56957399.jpg

• GLR89
MrConway dan? http://forum.worldofwarsh...0-community-contributors/

[ Voor 28% gewijzigd door GLR89 op 17-10-2016 18:02 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

:/ nee joh.. WoWs is helemaal niet P2W.. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yDJRHwy.gif

[ Voor 44% gewijzigd door spartacusNLD op 17-10-2016 21:50 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

spartacusNLD schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:21:

Vrijwel nooit...dus het kan wel...

Wie kent de verhalen niet van de type59 in WoT?
Waren dus geen verhalen die is ook generfd, tot 2x toe zelfs, na het uitbrengen tot iets wat maar een schim was van waar je je geld aan had uitgegeven.....gelukkig had ik hem nog voor de eerste "goedkope" prijs.
Er zullen er zat zijn die denken onoverwinnelijk te zijn door het zien en horen van dit soort dingen.
Totdat ze ingame zitten en erachter komen dat je niet yolo door het midden kan zoals ze normaal spelen...

[ Voor 33% gewijzigd door ShockWave op 17-10-2016 22:46 ]

• GLR89
Zie je met alle premiums toch, hoe veel scharnhorsten zie je nog rond varen? ik maar heel weinig, en de gene die mee spelen eindigen vaak ergens in de middenmoot, zo niet nog verder naar onderen. Ze laten zich leiden door de Ytubers die roepen, close range brawler dus hoppa, volgas vooruit op de vijand af en ...... 1st kill goes to the enemy.

vwb de nerf van premiums, welleens opgevallen dat de secondaries vd tirpitz nog maar 4,5km range hebben. Ook de spotting range van de attago is vergroot. Voorheen kon dat ding standaard invis fire uitbrengen, dat is nauwelijks meer aan de orde. (heb hem zelf niet, dus hoe veel dat ding generfd is kan ik niet zeggen)

[ Voor 32% gewijzigd door GLR89 op 18-10-2016 09:25 ]

• PcDealer
Mijn Premium heeft een buff gehad: Ishizuchi :7

Ik zag net een reclame van Naval Action. Check negatieve review op Steam...

[ Voor 59% gewijzigd door PcDealer op 18-10-2016 10:39 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:39:
Zie je met alle premiums toch, hoe veel scharnhorsten zie je nog rond varen? ik maar heel weinig, en de gene die mee spelen eindigen vaak ergens in de middenmoot, zo niet nog verder naar onderen. Ze laten zich leiden door de Ytubers die roepen, close range brawler dus hoppa, volgas vooruit op de vijand af en ...... 1st kill goes to the enemy.
Ja, maar als ik een potje in de Scharnhorst vaar dan is dat heel anders. >:)

• Jadero
  • Registratie: September 2012
PcDealer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:01:
Mijn Premium heeft een buff gehad: Ishizuchi :7

Ik zag net een reclame van Naval Action. Check negatieve review op Steam...
De algemene tendens is wel redelijk positief. Ik kende het niet, maar de setting staat me wel aan.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
Patch 0.5.13 is aangekondigd > 20 October 05:30 CEST until 07:30 CEST
http://worldofwarships.eu/en/news/common/update-0-5-13/

Dus oa containers ipv daily missions, eindelijk RN cruisers, IJN t6 prem DD Shinonome

Als reminder; diegene die op PT een of meerdere missies heeft volbracht kunnen binnenkort wat goodies verzilveren, middels code in mail

-3 signals van elke voor 1 battle op PT
en
-1 dag prem.tijd als je 10k base XP hebt gehaald
en
-10* Type "6" Camo als je 2500XP op de New Orleans en 2500XP Mogami hebt gehaald.

[ Voor 42% gewijzigd door SpamLame op 18-10-2016 17:41 ]

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Nice, ik ben er benieuwd naar de nieuwe schepen. Cruisers zijn toch wel m'n favoriet (samen met high tier DD's) en deze zien er wel interessant uit. De 'niche' schepen (bv. Kirov of Molotov) zijn lekker uitdagend om te spelen, maar als het lukt om daarmee te spelen geeft het ook meer voldoening. Ik moet 'helaas' alleen nog even twee weken wachten want ik ga op vakantie (daarom ook maar gestopt met ranked, omdat ik rank 1 nooit zal kunnen halen).

Inmiddels komen ook de eerste review video's online van de bekende WoWs youtubers:
The Mighty Jingles: World of Warships - Her Majesty's Ships
Flamu: Royal Navy T10: Minotaur - A Strange Beast

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:28:
Duitse torpedobootjagers hebben een overkoepeld thema, ze zijn best wel slecht. :P
Wargaming gaat deze schepen dus gewoon historisch accuraat maken. :+

Verder zijn de Britse kruisers potentieel erg leuk. De 152mm kanonnen van de Britten zijn redelijk uniek door de munitie die ze afvuren. Ze beschikken namelijk niet over een traditionele AP granaat, in plaats daarvan hebben ze CPBC (Common Pointed Ballistic Cap) granaten. Dit zijn granaten met minder doorslaggevend vermogen wat ze ruilen voor meer explosieven. Dit idee kregen de Britten uit de praktijkervaring van WO1 die liet zien dat veel granaten helemaal niet bij de relatief kleine bepantsering insloegen maar juist hoger in het schip en hier schade deden. Dit idee hebben de Britten doorgezet in hun munitieontwerp. Je kan nog steeds redelijk wat pantser doorboren, ongeveer 80mm op 10km maar de schade na inslag is groter. Aangezien er bijna geen kruiser was die de 80mm haalde was dit perfect. Verder als de granaten ergens anders insloegen dan deden ze meer schade. De Britse keuze voor ontstekingen met een vertraging van 0.025 seconde in plaats van 0.033/0.035 seconde internationale standaard zorgde er ook voor dat je niet door een lichtgepantserd schip heen zou schieten. Overpennen zou dus niet of zelden moeten gebeuren.

Word dit goed geïmplementeerd dan krijg je ronduit sadistische AP die je gewoon in een schip moet schieten en dan blij worden van de nummertjes. Zelfs slagschepen zouden hier niet tegenop kunnen. Daarnaast waren de Britse HE granaten ook niet slecht. Dit verklaard overgens ook waarom de Duitse schepen zoveel licht pantser hadden. Die begrepen als de andere ervaringsdeskundige van WO1 dat HE schepen weliswaar niet zo makkelijk kan zinken maar wel effectief kan uitschakelen en dan komen de torpedo's.
Soms ben ik echt heel goed. Dit is dus precies wat ze doen met de Britse kruisers die donderdag uitkomen want deze hebben dus geen HE en AP die zeer veel schade uitdeelt. :+

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

SpamLame schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:25:
Patch 0.5.13 is aangekondigd > 19 October 05:30 CEST until 07:30 CEST
Ik weet niet waar jij kijkt maar de wow's site geeft toch echt het volgende aan.
The patch is scheduled for 20 October and will be applied on the servers from 05:30 CEST until 07:30 CEST (UTC+2) during which the game server will be offline.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:09:
[...]

Soms ben ik echt heel goed. Dit is dus precies wat ze doen met de Britse kruisers die donderdag uitkomen want deze hebben dus geen HE en AP die zeer veel schade uitdeelt. :+
On the one hand, this means that these guns have a high firing rate, but on the other hand, their ballistic characteristics and penetration value are not great, and the maximum AP shell damage is relatively low.
Je overschat jezelf een beetje.... :+

Nadeel is nu wel dat ik een 12 punts captain heb waar ik hogere fire chanche op heb getraind voor 3 punten die nu dus waardeloos is voor de britse cruisers behalve de Belfast.... :F

[ Voor 7% gewijzigd door ShockWave op 18-10-2016 16:57 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ShockWave schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:55:
Je overschat jezelf een beetje.... :+
Ze hebben minder doorslaggevend vermogen en met het zwakke schademodel van WoWS is dat een voordeel. Je zou zo juist AP in de rompen moeten kunnen schieten die ook gewoon afgaat en niet of veel minder snel overpenned en dus meer schade doet. ;)

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
[...] Nadeel is nu wel dat ik een 12 punts captain heb waar ik hogere fire chanche op heb getraind voor 3 punten die nu dus waardeloos is voor de britse cruisers behalve de Belfast.... :F
Hmm, daar had ik nog niet eens over nagedacht. DE is wel fijn voor de Belfast, maar vrij nutteloos voor de andere schepen. Nou moet ik de Britse kapitein sowieso een keer respeccen, maar wel jammer dat je hem niet kan perfectioneren voor zowel de Belfast als de overige cruisers. Met 12 guns en een reload van 7s zul je ook zonder DE ook zat vuurtjes starten, maar het is wel een beetje gek ja.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• SpamLame
Jingles zijn kijk op de RN cruiser lijn
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zOW0H2Mo0rs]

• SpamLame
[...]

Ik weet niet waar jij kijkt maar de wow's site geeft toch echt het volgende aan.
Hmm ja toen ik de gegevens copy paste stond er toch echt 19 oct, maar goed aangepast

• wheresmymaxsuit
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06-2019
Ik heb ineens geen geluid meer in wows, muziek, youtube e.d. doet het wel.
Het volgende gecheckt: restart, integrity test, check of er niet iets op mute stond.
Enig idee?? :? :? :? :?

• SpamLame
wheresmymaxsuit schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:53:
Het volgende gecheckt: restart, integrity test, check of er niet iets op mute stond.
In de volume mixer van windows WoWs wel open staan?

• wheresmymaxsuit
SpamLame schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:57:
[...]

In de volume mixer van windows WoWs wel open staan?
Dat bedoelde ik met: checken of er niets op mute stond.

• PcDealer
SpamLame schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

IPV daily mission dus die containers.
2000XP voor de eerste
12500 voor de 2de
37000 voor de 3de.

37000XP is wel straf doorspelen denk ik ook met de XP modifiers.
Zonder modifiers zal je ergens tussen de 25-35 games nodig hebben denk ik.
Das al gauw een werkdag als de games 10 mins elk duren.
We hadden het allebei fout:
Each 24-hour period, players can collect up to three containers using the XP they earned in battles. Under the current settings, the first container can be collected for 2,000 XP, the second one for 10,500 XP, and the third for 24,500 XP.
Totaal dus maximaal 37k XP per 24 te grinden.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:58:
[...]

Ze hebben minder doorslaggevend vermogen en met het zwakke schademodel van WoWS is dat een voordeel. Je zou zo juist AP in de rompen moeten kunnen schieten die ook gewoon afgaat en niet of veel minder snel overpenned en dus meer schade doet. ;)
Dat kan ik bevestigen. De fusetijd is verkort. Eindelijk is het testen afgelopen!

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 18-10-2016 22:37 ]

• SpamLame
PcDealer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:33:
[...]

We hadden het allebei fout:

[...]

Totaal dus maximaal 37k XP per 24 te grinden.
Kwestie van interpretatie zoals ik het zie, maar zeker voor de lezers die niet de PT hebben gedaan was het volgende duidelijk geweest
IPV daily mission dus die containers.
Bij 2000XP voor dan heb je de eerste
Bij 12500 voor dan heb je de 2de
Bij 37000 voor dan heb je de 3de.

Ergo bij 37K XP heb je 3 containers (en dat elke 24 uur) zoals je zelf al stelt.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

wheresmymaxsuit schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:53:
Mods geinstalleerd?
Ingame onder settings de juiste geluidskaart gekozen?
Anders fresh install van de game...kan sowieso geen kwaad eens in de zoveel tijd..

• SpamLame
ShockWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:26:
[...]

Mods geinstalleerd?
Anders fresh install van de game...kan sowieso geen kwaad eens in de zoveel tijd..
Wist niet dat dat een ding was, heb alleen een USB headset hier op m'n thuis pc.
Eens dat ding in me werklaptop gestoken en kon voor zowel de mic als speakers afzonderlijk kiezen voor de headset/internal.

• GLR89
Heb je ingame niet een functie uitgezet? Dat is namelijk bij mij laatst het geval geweest, door die eigen muziek instellingen is alles qua geluid problematisch geworden. Zoals hiervoor aangehaald een fresh instal heeft mij gered. (Kies wel de juiste anders ben je een eeuwigheid aan het updaten)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

SpamLame schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Wist niet dat dat een ding was, heb alleen een USB headset hier op m'n thuis pc.
Eens dat ding in me werklaptop gestoken en kon voor zowel de mic als speakers afzonderlijk kiezen voor de headset/internal.
Heb zelf ook een usb headset gehad en als die wel eens niet goed was aangemeld in windows of niet aanwezig is voordat je WoWs opstart dan gaat WoW's automatisch uit van de standaard onboard geluidskaart en niet je usb geluidskaart.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Hebben ze waarschijnlijk alleen speciaal gedaan voor de US server vandaar dat je dat ook ziet op de .com versie van de site en niet al op de EU gister......... -O-

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ShockWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

Hebben ze waarschijnlijk alleen speciaal gedaan voor de US server vandaar dat je dat ook ziet op de .com versie van de site en niet al op de EU gister......... -O-
Nah.. kan toch niet? zou wel heel zuur zijn.. -O-

edit: t feest (lijkt) wel door te gaan: http://worldofwarships.eu/en/news/common/update-0-5-13/

staat er gewoon ook bij 8)

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 19-10-2016 10:54 ]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Wel grappig dat je ook echt serieus er op inging....... :+

[ Voor 24% gewijzigd door ShockWave op 19-10-2016 11:16 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Van het huidige model van de New Orleans klopt ook maar weinig dus ik denk dat het wel gaat veranderen.
Korte nerdpost. :P

-De voorkant van de geschuttorens waren 203mm dik en niet 152mm. Dat laatste was geplant maar uiteindelijk verbeterd.
-Wat ik bij elkaar heb kunnen puzzelen, het is niet erg duidelijk, is dat de voorste magazijnen beschikte over een 102mm dikke pantsergordel en een interne bescherming voor de magazijnen zelf. Achter was er alleen een interne bescherming maar die was of 94mm of ook 102mm dik.
-Pantserdek was of 57mm of 63,5mm dik voor de gehele lengte van de bescherming.

Effectief zou een derde van de pantsergordel een dek lager geplaatst moeten worden waarmee deze immuum is voor 203mm granaten. Een behoorlijke buff die ook terecht is. Achter zou de bepantsering moeten verdubbelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sv9IzCvRmMWitD0vBwXwvtLT/thumb.jpg

Ja, dat voorste stuk bedoel ik.

Dat het door al dit pantser de schepen nou niet bepaald erg zeewaardig werden, tja, details. :P

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
Ik ben normaal niet van het wijzen met een vingertje, maar zitten er toch onnozelen op de ranked servers. Ik lijk maar niet van rank 15 te kunnen komen. En dat alles door een stelletje nitwits die denken te kunnen spelen zoals op een public server. Passief spel, totaal geen awareness(niemand maakt een cruiser af die nog een klein balkje health heeft), of simpelweg broadside blijven varen tegen bb's.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10-2025
PjotrStroganov schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:59:
Ik ben normaal niet van het wijzen met een vingertje, maar zitten er toch onnozelen op de ranked servers. Ik lijk maar niet van rank 15 te kunnen komen. En dat alles door een stelletje nitwits die denken te kunnen spelen zoals op een public server. Passief spel, totaal geen awareness(niemand maakt een cruiser af die nog een klein balkje health heeft), of simpelweg broadside blijven varen tegen bb's.
gewoon blijven proberen....ooit lukt het...
let er wel op dat je op tijdstippen speelt waarop er relatief weinig "nitwits" online zijn.

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Had ik ook... Met de Amagi. Vaak kwam ik er te laat achter dat ik als enige aan het pushen was, met de rest waarschijnlijk blij met zo'n fijne tank. Ik ben vast karma kwijtgeraakt met m'n commentaar achteraf.

Ik durf niet van Kagero naar Fubuki te downgraden want dan zul je net zien dat je een dag later een tier 6 Fubuki hebt.

Anyway, na zo'n 40 battles en terug op rank15 kwam ik erachter hoe je de Amagi moet spelen en toen ging de winrate enorm omhoog. Voor de Amagi is wat voor mij werkt: flanken (als het kan / geen CV). Dus bij de start schuin naar voren en proberen al die vijandelijke BB's die netjes met de boeg richting hoofdmacht staan in de broadside te schieten. Liefst van zo'n 13-15km. En als ze naar jou gaan schieten, dan kun je snel angle-en. Incoming Fire Alert is verschrikkelijk onderschat, die extra seconden betekenen al snel 80 ipv 65 graden angle en bounces/misses. Als ze naar je toekomen, dan lok je ze weg (je bent snel genoeg) en capt je team alles. Ok vanavond rank 10 hopelijk. :)

• wheresmymaxsuit
ShockWave schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:26:
[...]

Mods geinstalleerd?
Inderdaad modpack blijkt weer (net als bij eerdere problemen) de schuldige.
Sindsdien (en sinds WG steeds meer functies overneemt van mods) heb ik alleen nog een minimum aan mods. Afgelopen weekend via Aslain een paar van de nieuwe mods geprobeerd, en die hebben bij het deinstalleren iets gebroken. Modpack volledig opnieuw installeren heeft dit opgelost.

Verhaal met usb headsets komt me heel bekend voor, heb dat ook vaak gehad als student met mijn gamelaptop. Heb echter nu sinds kort een vaste opstelling met boxen.

Iedereen wel bedankt voor bijdragen en suggesties. _/-\o_
JayBee0206 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:23:
gewoon blijven proberen....ooit lukt het...
let er wel op dat je op tijdstippen speelt waarop er relatief weinig "nitwits" online zijn.
Redeneer maar zo: de tijden dat de 'kinderen' / 'scholieren' naar school zijn, de volwassenheid van de spelers omhoog gaat.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zelfs in rank 5 kom je ze helaas nog tegen...

Het enige wat je kan: carry harder.

• SpamLame
Istrilyin schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Ik durf niet van Kagero naar Fubuki te downgraden want dan zul je net zien dat je een dag later een tier 6 Fubuki hebt.
Geen idee wat jij bedoelt met downgraden, maar als je de patches in de gaten dan kan je anticiperen op de release van de aangepast IJN dd lijn.

[ Voor 6% gewijzigd door SpamLame op 19-10-2016 22:33 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:24
SpamLame schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

Geen idee wat jij bedoelt met downgraden, maar als je de patches in de gaten dan kan je anticiperen op de release van de aangepast IJN dd lijn.
En daar bedoel je mee??? Je schepen van die tiers verkopen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

To HE or not to HE that's no longer the question...

• GLR89
Wat wg gaat doen om dit te compenseren is nog onbekend. Enkele bestaande schepen worden gedowngrade namelijk! Verkopen heeft dus helemaal geen zin. Wellicht dat wg dit gaat compenseren met silver of doubloons.
T6 -> T5
T7 -> T6
T8 -> T6
T9 -> T8

Er komen nieuw: 2x T7, 1xT8 en 1xT9.
Vraag blijft dus hoe worden we (diegene die tot en met t9 al hebben) gecompenseerd. Enerzijds omdat er al silver is uitgegeven voor de aanschaf van de schepen die nu minder gaan kosten! En anderzijds op xp vlak. Je hebt immers al t/m de t9 gegrind, door de re balance heb je in theorie straks maar t/m t6 unlocked + één T8. Voor diegene die al opweg warennnaar de t10 (me incluis) worden qua xp grind flink benadeeld. Hier zal dus ook een compensatie gerechtvaardigd zijn. De patch met deze wijziging op IJN gebied is nog niet aangekondigd, dus er is nog weinig over bekend.

• SpamLame
Hammetje schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:22:
[...]

En daar bedoel je mee??? Je schepen van die tiers verkopen?
Context, iemand is bang om te downgraden naar de Fubuki want die kan T6 worden "de volgende dag".
Mijn referentie is dan de aanstaande splitsing van de IJN DD lijn, welke word geïmplementeerd in een patch in de toekomst
Anticiperen is o.a. "rekening houden met kan/gaat gebeuren".
Dat "kan" je vertalen naar verkopen, je "kan" ook niks doen.
In de context zou het ook kunnen inhouden, voor release je "downgrade" (wat dat ook inhield) terugdraaien.

Verder wat GLR zegt

• GLR89
Kleine aanvulling waarom verkopen geen zin heeft: je krijgt maar ~75% van de aanschaf waarde terug. Ofterwijl je verliest er aanzienlijk op. Afwachten hoe wg gaat compenseren lijkt me een verstandigere keuze

• Istrilyin
SpamLame schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:20:
[...]

Context, iemand is bang om te downgraden naar de Fubuki want die kan T6 worden "de volgende dag".
Exact. Ik heb de Kagero nu, en eigenlijk hou ik het meest van DD gameplay. Maarrrrr... Het is nog onduidelijk wanneer er wat gaat gebeuren qua update van de IJN DD lijn. Kagero verkopen, Fubuki terugkopen, kapitein omtrainen lijkt natuurlijk handig voor ranked season 5, maar..... het kost een hoop tijd en zilver. Als ik volgende week klaar ben met omtrainen dan kan plotseling de Kagero de tier 8 worden, en de Fubuki plus z'n kapitein tier 6!

Nou daar ben ik dus een beetje bang voor... Als iemand nieuwe info heeft over de aanstaande update, graag natuurlijk.

• SpamLame
Istrilyin schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Exact. Ik heb de Kagero nu, en eigenlijk hou ik het meest van DD gameplay. Maarrrrr... Het is nog onduidelijk wanneer er wat gaat gebeuren qua update van de IJN DD lijn. Kagero verkopen, Fubuki terugkopen, kapitein omtrainen lijkt natuurlijk handig voor ranked season 5, maar..... het kost een hoop tijd en zilver. Als ik volgende week klaar ben met omtrainen dan kan plotseling de Kagero de tier 8 worden, en de Fubuki plus z'n kapitein tier 6!

Nou daar ben ik dus een beetje bang voor... Als iemand nieuwe info heeft over de aanstaande update, graag natuurlijk.
Wetende dat je angst de getrainde commander is kan je er natuurlijk voor kiezen niet te retrainen.
Je commander blijft zijn specialisatie houden (Kagero), helaas zijn de skills dan maar 50% effectief.

Daarmee is de onzekerheid over wat er met de commanders gebeurt van de DDs die geraakt worden tijdens de split niet weg, althans ik heb daar niks over kunnen vinden.

En nee, precieze tijdstip is onbekend.
Mogelijk dat de volgende major path 0.5.14 de IJN DD splitsing in zich heeft.
Dat de nieuwe lijn er aankomt is al 5 maanden bekent.

Guestimate poging van mij;
-Kijkend naar de Public test publicaties vanaf 0.5.9 lijkt er een ~3 wekelijkse cyclus te zijn voor een release.
-Mogelijk dat rond 31/10 dus Public Test voor 0.5.14 wordt aangekondigd.
-Je een paar dagen later PT kan spelen voor een aantal dagen.
-Een aantal dagen nadat PT sluit de aankondiging daar is
-Een mogelijke release op dan valt op 3 of 10 november en daarmee binnen het ranked 5 seizoen.
Die update bevat dan mogelijk de split IJN DD.
Ofwel een hoop speculatie van mijn kant.
Geen idee of je er wat aan hebt maar het beste wat ik kon vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 20-10-2016 12:00 ]

• GLR89
De britse cruisers hebben lang op zich laten wachten, 2updates geleden verschenen ze al. Nu worden ze pas vrij gegeven. Zelf pas 1x een nieuwe ijn dd gezien van een wg employee (mrconway) zelfs super testers hebben hem voor zover ik weet nog niet. Volgende update de nieuwe dds lijkt mij dus nog niet logisch, die erna is meer realistisch. Maar wg verrast ons vaker. Dat ze de captain met het schip mee laten gaan lijkt me trouwens niet meer dan logisch.

[ Voor 4% gewijzigd door GLR89 op 20-10-2016 13:58 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025
Gisteren leuke ervaring met typhoon/storm die soms af en toe komt en het zicht beperkt in Ranked.

4 BB, 1 ca & 2DD"s
Eerste paar minuten normaal kunnen spelen, teams blijven redelijk bij elkaar (de enkeling do yolo doet werd snel afgemaakt) beide teams zijn naar de uiteinde gegaan en draaien nu naar het midden als de storm toeslaat.

2-3 minuten eingelijk niks van gevecht en dan komen zowat al de BB's en de CA's bij elkaar op het midden van de map op minder dan 7-8km van elkaar. Was precies iets uit de "age of sail" met constante broadsides op elkaar daar niemand de tijd had om weg te draaien.

1 of andere manier maar de helft health kwijt geraakt en volledig door de vijandige vloot geraakt.

Zo zou het eigenlijk meer mogen zijn.

• PcDealer
GLR89 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:57:
Zelf pas 1x een nieuwe ijn dd gezien van een wg employee (mrconway) zelfs super testers hebben hem voor zover ik weet nog niet.
Ik kan hem krijgen, maar niet op mijn eigen account om verwarring met de huidige lijn te voorkomen. Er wordt immers wat gehusseld. Ik ben ook een keer een tegen gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 20-10-2016 15:28 ]

• PjotrStroganov
k995 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:06:
Gisteren leuke ervaring met typhoon/storm die soms af en toe komt en het zicht beperkt in Ranked.

4 BB, 1 ca & 2DD"s
Eerste paar minuten normaal kunnen spelen, teams blijven redelijk bij elkaar (de enkeling do yolo doet werd snel afgemaakt) beide teams zijn naar de uiteinde gegaan en draaien nu naar het midden als de storm toeslaat.

2-3 minuten eingelijk niks van gevecht en dan komen zowat al de BB's en de CA's bij elkaar op het midden van de map op minder dan 7-8km van elkaar. Was precies iets uit de "age of sail" met constante broadsides op elkaar daar niemand de tijd had om weg te draaien.

1 of andere manier maar de helft health kwijt geraakt en volledig door de vijandige vloot geraakt.

Zo zou het eigenlijk meer mogen zijn.
Dat zijn leuke momenten ja. Ik heb zoiets in ranked meegemaakt waarbij ineens de helft van beide teams in het midden zit en elkaar volledig aan gort blaast. :D

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Pff.. het is dat ik shadowplay niet aan had staan..

ik spawn in een ranked battle gewoon aan de kant van de enemy.. ik was echt binnen 2 min dood.. wtf wargaming lekkere bug :(

iemand zij in chat dat hij het opgenomen had en het aan jingles zou sturen.. wellicht kom ik nog op youtube :+

[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 20-10-2016 18:52 ]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Eerste potje in de tier 4 Britse cruiser Danae...met recht danoontje powerrrr.
niemand verwacht dat je torps bij je hebt en repairparty is erg handig op een tier 4 kruiser...of zware dd..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/12K7zv3.jpg

• PjotrStroganov
En zo stoom je van 15 naar 12 zonder een match te verliezen. Ok, eentje, maar ik was de eerste van de losers.
spartacusNLD schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:51:
Pff.. het is dat ik shadowplay niet aan had staan..

ik spawn in een ranked battle gewoon aan de kant van de enemy.. ik was echt binnen 2 min dood.. wtf wargaming lekkere bug :(

iemand zij in chat dat hij het opgenomen had en het aan jingles zou sturen.. wellicht kom ik nog op youtube :+
Lol. Die wil ik zien. :9

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:44

Case_C

[Team Carrack]

En dat was dan mijn eerste (en laatste?) potje in de Black Swan! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RYg8Ssxnkwdt2ZuNFyDF1ZPO/full.png

Wat een geweldig grappig scheepje is dat, de rate of fire is absurd! Zelfs op 7km heb je meerdere salvo's in de lucht :+ . Erg leuk, wellicht dat ik m'n captain er de eerste paar levels mee doe levellen.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

*O* here it comes @ €30,80

https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/3958/

:Y) DD :Y)

Wie gaat hem testen of die nog steeds zo OP is? dan haak ik volgende week wel aan :+

en dat ze me dan ook meteen een van deze containers geven:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zs9lPpF.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door spartacusNLD op 21-10-2016 08:04 ]

• GLR89
zo dikke mazzelaar! ik heb al 3x 5 waardeloze vlaggen (: (fire chance, AA en Speed)

• Hammetje
Wauw - 200k free XP. Nice!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• GLR89
200k? ik zie maar 100k..

• Hammetje
Excuses, je hebt gelijk.

Ik klikte de foto open en zag 2 x 100k FREE XP staan. Maar, de ene is een soort 'uitleg tag' voor de ander. Excuses.

• PcDealer
GLR89 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:06:
zo dikke mazzelaar! ik heb al 3x 5 waardeloze vlaggen (: (fire chance, AA en Speed)
Speed kun je op je USSR dd's zetten ftw :)

• Istrilyin
SpamLame schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:57:
[...]

Wetende dat je angst de getrainde commander is kan je er natuurlijk voor kiezen niet te retrainen.
...
Dat is inderdaad hele goede informatie, ongeveer alles wat we nu weten, SpamLame! Toch, ik heb er voor gekozen om pas volgend seizoen weer de battles met een IJN DD te doen en even de boel af te wachten... Yep het zou mooi zijn om zeker te weten wanneer 1 en ander gedaan werd.

• GLR89
Hammetje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:59:
[...]

Excuses, je hebt gelijk.

Ik klikte de foto open en zag 2 x 100k FREE XP staan. Maar, de ene is een soort 'uitleg tag' voor de ander. Excuses.
het is je vergeven hoor _/-\o_
Istrilyin schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Dat is inderdaad hele goede informatie, ongeveer alles wat we nu weten, SpamLame! Toch, ik heb er voor gekozen om pas volgend seizoen weer de battles met een IJN DD te doen en even de boel af te wachten... Yep het zou mooi zijn om zeker te weten wanneer 1 en ander gedaan werd.
zou het persoonlijk niet zo laten afhangen hierdoor hoor, mocht wargaming de boel ten nadele van je gaan lopen nerfen meteen in de klachtenlijn springen, Fame and Shame op social media (zijn ze zeer gevoelig voor) en dan krijg je vaak wel compensatie. Gewoon lekker door spelen en afwachten wat er gaat gebeuren, de nieuwe IJN dds zitten niet in de afgelopen update (ook niet in de bron bestanden voor zover ik zag) dus je bent iig de komende 2-3 weken safe

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Wat is het beste anti belfast schip op dit moment? nu tier 8 dadelijk vol met belfast zit.. tirpitz?

• sneakeye
  • Laatst online: 23-06-2021
spartacusNLD schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:31:
Wat is het beste anti belfast schip op dit moment? nu tier 8 dadelijk vol met belfast zit.. tirpitz?
Denk iets met Radar/Sonar dus chapayev? Bismarck misschien?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

sneakeye schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:42:
[...]
Denk iets met Radar/Sonar dus chapayev? Bismarck misschien?
of juist niet toch? met al die belfast in mijn eigen team is radar constant up.. ik hoef gewoon flink bij te dragen aan de dmg. In tier 8 heb ik en new orleans, kutuzov en tirpitz

want:

[Video: https://gfycat.com/DeliriousDeafeningAngelfish]

een ff een algemene tip:

https://www.reddit.com/r/...e_amount_of_damage_to_rn/

CV's zijn hardcounter van RN cruisers.. dus kijk uit voor bommers als je met de RN aan de slag gaat

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 21-10-2016 11:48 ]

• Istrilyin
Box 1... 250x Repair Party II... Hmmm dat is dus meer dan 5M silver uitsparen!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Istrilyin schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:57:
Box 1... 250x Repair Party II... Hmmm dat is dus meer dan 5M silver uitsparen!
Die 3 boxen die je gratis krijg zijn voor iedereen t zelfde.. dus heet iedereen gehad ;) maar idd scheelt een hoop zilver

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 21-10-2016 13:10 ]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

GLR89 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:59:
Wat wg gaat doen om dit te compenseren is nog onbekend. Enkele bestaande schepen worden gedowngrade namelijk! Verkopen heeft dus helemaal geen zin. Wellicht dat wg dit gaat compenseren met silver of doubloons.
T6 -> T5
T7 -> T6
T8 -> T6
T9 -> T8

Er komen nieuw: 2x T7, 1xT8 en 1xT9.
Vraag blijft dus hoe worden we (diegene die tot en met t9 al hebben) gecompenseerd. Enerzijds omdat er al silver is uitgegeven voor de aanschaf van de schepen die nu minder gaan kosten! En anderzijds op xp vlak. Je hebt immers al t/m de t9 gegrind, door de re balance heb je in theorie straks maar t/m t6 unlocked + één T8. Voor diegene die al opweg warennnaar de t10 (me incluis) worden qua xp grind flink benadeeld. Hier zal dus ook een compensatie gerechtvaardigd zijn. De patch met deze wijziging op IJN gebied is nog niet aangekondigd, dus er is nog weinig over bekend.
Een gelijksoortige aanpassing is in World of Tanks ook al eens voorgekomen.
Tanks waren goedkoper in research en aanschaf geworden ivm lijnsplitsingen en andere modules of modules die volledig wegvielen op een tank etc.
Dit is toen volledig gecompenseerd in de vorm van free xp welke ook werkelijk free was en niet voor gold omgezet moest worden en creditteruggave.
Ook voor tanks in lagere tiers kreeg ik toen van alles terug welke ik allang weer verkocht had.

• GLR89
hoop het zeer, echter zijn World of Tanks en World of Warships 2 totaal verschillende afdelingen binnen WG, wat ze bij de een doen of gedaan hebben is niet automatisch hetzelfde bij de ander. Kijk bijvoorbeeld maar naar gold/doubloons, free xp en silver. Belofte was dat dit allemaal 1 systeem zou worden zodat je niet voor elke game dezelfde zaken hoeft te kopen. Enige waarbij ze het wel doen is een premium account, deze is gedeeld voor alle "3??" de games. (tanks, planes, warships)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Tsja 1 account en alles delen zijn ze denk ik op teruggekomen omdat ze zagen dat world of warships WEL een hit werd niet zoals wowp een stille dood tegemoet gaat.
Hierdoor moest iedereen die nog veel gold in WoT had staan maar overging naar WoW's er wel weer geld insteken, goed marketingplan.
Enige waar je je opgepotte gold in WoT nog voor kan gebruiken is verlenging van je premium.
Daarom heeft WoW's nog steeds een "eigen economie en is WoT en WoWp wel gedeeld en dan maar roepen over het "kapitalistische westen".
Maar dat is mijn gedachte....

• PcDealer
Open 10 containers om een Super Container te krijgen. Ik kreeg 250x Juliet Charlie.

Junior Supply Officer / Super Container
Junior Supply Officer / Super ContainerJunior Supply Officer / Super ContainerJunior Supply Officer / Super Container

Container achievements:
Afbeeldingslocatie: https://wiki.gcdn.co/images/9/99/Icon_achievement_MESSENGER_L.png
Junior Supply Officer - Open 10 containers. Can be obtained only once.

Afbeeldingslocatie: https://wiki.gcdn.co/images/8/80/Icon_achievement_MERCENARY_L.png
Supply Officer - Open 100 containers. Can be obtained only once.

Afbeeldingslocatie: https://wiki.gcdn.co/images/b/bd/Icon_achievement_WORKAHOLIC_L.png
Senior Supply Officer - Open 1,000 containers. Can be obtained only once.

Afbeeldingslocatie: https://wiki.gcdn.co/images/b/b5/Icon_achievement_NO_DAY_WITHOUT_ADVENTURE_L.png
Smooth Supply - Open at least 1 container a day for 5 days in a row. Can be obtained only once.

Server connection errors, dus ik stop er voor nu mee.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 14-06-2017 15:42 ]

• SpamLame
Gold/Doubloons zouden zonder probleem gedeelt kunnen worden, XP heb ik geen idee van. WoWp eveneens.

Silver wordt wat moeilijker. De (rate) hoeveelheid (waarmee) je Silver in WoWs binnen kan halen, kan misschien nadelig zijn voor de gameplay in WoT.
Bedoel dan dat je de Silver die je in wows verdiend dan uitgeeft aan gold ammo in WoT.
Tegelijkertijd zou het nadelig kunnen zijn voor WoWs omdat er WoTters alleen spelen voor credits..

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

spartacusNLD schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:31:
Belfast heeft geen torpedo's dus Scharnhorst want Scharnhorst lacht om kruisers zonder torpedo's terwijl Scharnhorst deze torpedeert. :Y)

Oh en 100.000 free xp wil ik ook wel. Dat zou ik meteen in de grind naar de Bismarck gooien. :P
Gister had ik trouwens wel een aardige. 250x damage control party II.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-10-2016 20:23 ]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:21:
[...]

Belfast heeft geen torpedo's dus Scharnhorst want Scharnhorst lacht om kruisers zonder torpedo's terwijl Scharnhorst deze torpedeert. :Y)

Oh en 100.000 free xp wil ik ook wel. Dat zou ik meteen in de grind naar de Bismarck gooien. :P
Gister had ik trouwens wel een aardige. 250x damage control party II.
Belfast lacht om Shinyhorse omdat deze niet dicht genoeg in de buurt kan komen om torpedo's te lanceren zonder eerst volop in vreugdevuur uit te barsten.... oOo

• sneakeye
  • Laatst online: 23-06-2021
Okee net tegen een platoon van 3x belfast not funny!!! omg constante smoke screen en fire pew pew pew op je /huilt in een hoekje :-(

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Als je strategisch gaat liggen werkt Belfast heel fijn. Vanmiddag met andere Belfast gespeeld en was om en om de smoke aan. Ze werden gek van ons. Samen halve veld uitgeroeid. Had ook een kraken, de 1ste, te pakken en ruim 300k winst. Lakker >:)

• PcDealer
Belfast kan in twee salvo's dood zijn. Dus gewoon op tracers schieten in de smoke.

• SpamLame
Wie heel graag de Fujin wilt, ze is nu in de shop vanaf 19.90
https://eu.wargaming.net/shop/wows/specials/3961/
Ze is een aangepaste Minekaze T5 DD, met gelijke stats als de Kamikaze (R).

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ShockWave schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:38:
[...]

Belfast lacht om Shinyhorse omdat deze niet dicht genoeg in de buurt kan komen om torpedo's te lanceren zonder eerst volop in vreugdevuur uit te barsten.... oOo
Scharnhorst uses damage repair. It is super effective. :Y)

• SpamLame
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

Scharnhorst uses damage repair. It is super effective. :Y)
partypooper :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De eerste 25 seconden sommen op wat ik met Belfasts zou doen. :+

Maar even serieus. Bij een speler zoals FlaOPmu zal het een verschrikkelijk goed schip zijn. Voor de gemiddelde speler is het een diep middelmatige kruiser en een doel voor de ware sealclubber van T7, de Scharnhorst. Ik push regelmatig gewoon rookgordijnen en win dat gevecht met gemak terwijl de vijandelijke DD's in blinde paniek vluchten. Dan ben ik echt niet bang voor een Belfast die waarschijnlijk broadside on HE aan het spammen is. Misschien heb ik een tweede salvo nodig als de RNG niet lief doet. >:)

• PcDealer
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:53:
[...]

[video]
Dan ben ik echt niet bang voor een Belfast die waarschijnlijk broadside on HE aan het spammen is. Misschien heb ik een tweede salvo nodig als de RNG niet lief doet. >:)
Indeed. In de Belfast zou ik achter de eiland campen. De arcs zijn wat dat betreft goed.

• SpamLame
Iemand zich al ingeschreven voor de RN CA/CL contest?
http://worldofwarships.eu.../cruisin-bruisin-contest/

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:04
In totaal 8 containers open gemaakt. 7x 5 vlaggen en 1x 5mln.

Vind het idee achter de containers wel leuk maar heb het gevoel dat ze het ooit wel gaan nerfen.

• k995
In een gevecht met 7 weymouths : mijn cambletown gaat gewoon erdoor heen, word langs alle kanten geraakt maar de AP doet weinig schade gevolg 6 torpedo hits & 3 gekelderd.

Is wel leuk zo in een DD .

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:53:
[...]

Bij mij kom je niet zo dicht in de buurt..... :w

Vandaag voor het eerst eindelijk iemand die het voor elkaar kreeg om mij te laten zinken in de belfast..
Kan wel aangeven dat hij niet echt opgewassen is tegen divebombers.... -O-

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ShockWave schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:59:
[...]

Bij mij kom je niet zo dicht in de buurt..... :w

Vandaag voor het eerst eindelijk iemand die het voor elkaar kreeg om mij te laten zinken in de belfast..
Wederom, de gemiddelde speler kan echt niet optimaal gebruik maken van het schip. Tegen iemand die weet wat hij doet ga ik geen yolocharge uitvoeren.

Overgens zijn die divebombers denk ik een typisch gevalletje van negatieve "historical accuracy", uiteraard voor alles dat niet Russisch is. Laten we het erop houden dat de RN de Ju 87 Stuka meer vreesde dan de meeste legers. De Stuka's hebben enorme verliezen toegebracht aan de RN.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2016 01:58 ]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:01:
[...]

Wederom, de gemiddelde speler kan echt niet optimaal gebruik maken van het schip. Tegen iemand die weet wat hij doet ga ik geen yolocharge uitvoeren.
Sommige weten idd niet wat ze aan het schip hebben.
Gister ook een speler die gelijk aan het begin vol in de cap ging liggen in zijn in zijn Belfast, hij ging stilliggen en gooide smoke eruit.
AP shells uit mijn Molotov waren al onderweg.....heb ze niet in zien slaan maar de citadelbanner met 4x erin zei al genoeg..
toen de smoke wegtrok zat er nog maar weinig hp in... :+

Voor wie graag meedoet aan een wedstrijdje "wie haalt de meeste xp in zijn tier"
Cruisin for a bruisin

[ Voor 12% gewijzigd door ShockWave op 23-10-2016 10:37 ]

• PcDealer
ShockWave schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:59:

Hoe was de situatie voor ze insloegen?
Ik!

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 23-10-2016 13:08 ]

• SpamLame
PcDealer schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

[...]

Ik!
Alleen zo jammer dat je niet je eigen highscore per tier kan inzien.
Moet je printscreen/xls/notepad/whatever gaan bijhouden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik speel op het moment niet because CiV 6 maar bevallen de RN kruisers eigenlijk wel? Ze lijken mij namelijk behoorlijk matig zonder de optie van HE, de kwetsbaar voor duikbommenwerpers en pantsergordels die voor de tijd helemaal niet slecht waren met vrij goede bescherming tegen 15cm granaten maar door de overvloed aan slagschepen en met 203mm bewapende kruisers heb je helemaal niks aan de bepantsering.

Rookgordijnen en hydro zijn leuk maar compenseren dat niet echt. Zodra de rook verdwijnt moet je eigenlijk al weg zijn want ze schijnen zeer gevoelig te zijn voor citadel hits. Wat ook niet helpt was de noodzaak voor veel kruisers van de RN waardoor ze een sterke voorkeur hadden voor schepen tussen de 7000t en 9000t terwijl iets als een Cleveland al bijna 12.000t is en dat gewicht ging grotendeels in extra bepantsering zitten. Bij schepen zoals de Koningsberg of Nürnberg merk je al dat je het moet hebben van kunstmatig gebufte stats omdat het schip niet competitief is. Bij de RN is het denk ik nog veel erger en ga je eraan bij een kleine misplay.

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2016 16:43 ]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

PcDealer schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Verschillend, heb ze 3x op bezoek gehad en de AA is niet echt toereikend om ze een grotere spread te geven.
Torpedoplanes heb je dan weer weinig last van imv de wendbaarheid en daar werkt de aa dan weer wel effectief tegen.
Toch meer inzetten op AA in de langere range om alvast wat uit de lucht te kunnen halen.

• GLR89
Nou de nieuwe update heeft gruwelijke bugs in zich, torp sign werkt op de een of andere manier niet meer. Totaal random citadels (had er een op de neus van een chapayev, zijkant gezien dus niet frontaal) en schoten die 100% raak zijn, zelfs exploderen op het schip, zijn geen hits.... Net zelfs in een duel met een shima compleet outgunned ( zat in een khaba) ofterwijl WG heeft de boel weer gruwelijk om zeep geholpen

• PcDealer
ShockWave schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:31:
[...]

Verschillend, heb ze 3x op bezoek gehad en de AA is niet echt toereikend om ze een grotere spread te geven.
Torpedoplanes heb je dan weer weinig last van imv de wendbaarheid en daar werkt de aa dan weer wel effectief tegen.
Toch meer inzetten op AA in de langere range om alvast wat uit de lucht te kunnen halen.
Mijn taktiek is om ze vaak te laten missen is uiteraard dive bombersquad selecteren en ze van de zijkant laten komen. Ik heb niet vaak meegemaakt dat ze mij raakten.

• k995
DaniëlWW2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:39:
Ik speel op het moment niet because CiV 6 maar bevallen de RN kruisers eigenlijk wel? Ze lijken mij namelijk behoorlijk matig zonder de optie van HE, de kwetsbaar voor duikbommenwerpers en pantsergordels die voor de tijd helemaal niet slecht waren met vrij goede bescherming tegen 15cm granaten maar door de overvloed aan slagschepen en met 203mm bewapende kruisers heb je helemaal niks aan de bepantsering.

Rookgordijnen en hydro zijn leuk maar compenseren dat niet echt. Zodra de rook verdwijnt moet je eigenlijk al weg zijn want ze schijnen zeer gevoelig te zijn voor citadel hits. Wat ook niet helpt was de noodzaak voor veel kruisers van de RN waardoor ze een sterke voorkeur hadden voor schepen tussen de 7000t en 9000t terwijl iets als een Cleveland al bijna 12.000t is en dat gewicht ging grotendeels in extra bepantsering zitten. Bij schepen zoals de Koningsberg of Nürnberg merk je al dat je het moet hebben van kunstmatig gebufte stats omdat het schip niet competitief is. Bij de RN is het denk ik nog veel erger en ga je eraan bij een kleine misplay.
Mijn Derzki T3 met 102mm HE had 2 citadel hits op een Caledon T3 , wel leuk zo voor mij , niet echt voor de andere.
Pagina: 1 ... 43 ... 129 Laatste