• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12 09:54
torps lukt me ook niet lekker, met name met IJN DDs, speel denk ik te divers en te close omdat goed te leren.

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:37
Kunst bij IJN DD's is om te anticiperen op 'vaarlijnen' de torpedo's hebben de langste range, bij de Mutsuki 10 km. Zonder aircraft kun je op (volgens mij) 6.5 km komen zonder gezien te worden. Omdat het relatief trage torps zijn gooi ik ze vaak een keer 'smal' als 'breed' waardoor je brede torp lijn krijgt. Over het algemeen gaat er dan zeker 1 raak en vaak een stuk of 3.

De torps van bijv. de russian DD's zijn een stuk sneller, maar dan heb je ook slechts een afstand van 4 km. Ik loop vaak tegen die beperkte range aan.

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-12 19:41
USSR dds zijn ook veel meer cruiser als dd. torps gebruik ik nauwelijks. guns des te meer. vooral AP is dodelijk bij de kiev en hoger.

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 23:52
Vandaag me 5e captain skill op Japanse DD Fubuki. Heb nu detect range van 5.5km. Dat kan leuk worden. Vooral ik nu ook de Kagero heb aangekocht. Die moet ik alleen nog upgraden.
Voordeel van Fubuki is dat ie 3x 3 torps heeft. Schiet er normaal ook maar 2 af en hou de 3e set als reserve voor als er wat ineens nodig is.
Nu eerst maar weer ff flink money verdienen.

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:59
Vandaag op de PT server lopen spelen. Helaas nog geen nieuwe Duitse BB's, maar ik heb nu wel de Tirpitz kunnen unlocken. Leuk om daar eens mee te spelen. Helaas krijg je wel vaak dezelfde map (Two Brothers) omdat ze die hebben aangepast (eilanden verplaatst en minder hoog gemaakt). Af en toe ook een storm (8km zicht) maar dan is het niet zo leuk als je in een vrij trage New Mexico of Colorado zit.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Jippy, ik ben roze -O- -O-

Speelde de Gremlin op Fault Line en vuurde vanaf C/D8 mijn torps af richting E9 omdat daar 6 boten vandaan kwamen. Mijn torps waren bijna in die opening en hadden al 4/5km zeker afgelegd, besluit een vriendelijke Furutaka opeens erin te varen -O- -O-

En sinds vanochtend werkt een mod opeens niet meer :/ Gisteren nog wel en nu opeens werkt de Dolphin Crosshairs niet meer. Elke keer wanneer ik een een battle ga blijft de game hangen bij het starten van de map. Bv aangepaste icoontjes voor premium boten en ingame shipicons werkt wel gewoon. Vaag ding

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wontcachme schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:39:
Jippy, ik ben roze -O- -O-

Speelde de Gremlin op Fault Line en vuurde vanaf C/D8 mijn torps af richting E9 omdat daar 6 boten vandaan kwamen. Mijn torps waren bijna in die opening en hadden al 4/5km zeker afgelegd, besluit een vriendelijke Furutaka opeens erin te varen -O- -O-
En je kon niet eerst even om je heen kijken om er zeker van te zijn dat er niet toevallig een teamgenoot aan kwam voordat je jouw torps lanceerde? Jij lanceert de trops, het is dan ook jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze niet in het pad van een teamgenoot komen. Het is niet zijn/haar taak om constant achterom te kijken of jij torps heb gelanceerd...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21
Vind ik ook. En als ik zie dat na het afvuren ik een friendly zie die er eerst niet was, dan doe ik al het mogelijke om te waarschuwen met pings en chat.

LinkedIn WoT Cash Converter

• wontcachme

wontcachme

RagingPenguin schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

En je kon niet eerst even om je heen kijken om er zeker van te zijn dat er niet toevallig een teamgenoot aan kwam voordat je jouw torps lanceerde? Jij lanceert de trops, het is dan ook jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze niet in het pad van een teamgenoot komen. Het is niet zijn/haar taak om constant achterom te kijken of jij torps heb gelanceerd...
Ik verwacht niet dat een Furataka vanuit E7 --> E8 --> D8 richting D10 gaat om broadside voor die 6 schepen langs te gaan. Hij had zich nog niet eens met het gevecht bemoeit daar.
PcDealer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:09:
Vind ik ook. En als ik zie dat na het afvuren ik een friendly zie die er eerst niet was, dan doe ik al het mogelijke om te waarschuwen met pings en chat.
Had ik kunnen doen, maar ik was een beetje druk met een Kamikaze op 4km en zes schepen die op mij probeerden te schieten vanuit die lijn.

Het is niet alsof ik voor het eerst DD speel en overal waar maar kan torpedo's dump.

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 10-08-2016 17:49 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wontcachme schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:45:
Ik verwacht niet dat een Furataka vanuit E7 --> E8 --> D8 richting D10 gaat om broadside voor die 6 schepen langs te gaan. Hij had zich nog niet eens met het gevecht bemoeit daar.

Had ik kunnen doen, maar ik was een beetje druk met een Kamikaze op 4km en zes schepen die op mij probeerden te schieten vanuit die lijn.
Van E7 naar D8 is 1 mapgrid diagonaal opschuiven (~1200 meter). Dat is in WoWs maar een klein stukje en zou je prima moeten kunnen zien :|
Het is niet alsof ik voor het eerst DD speel en overal waar maar kan torpedo's dump.
Als je nog geen 1200 meter van je vandaan kijkt voordat je torps lanceerd zou ik anders wel gaan denken... Al had ik daar gevaren had ik je direct gereport, zelf als ik ze nog had kunnen ontwijken.

• wontcachme

wontcachme

RagingPenguin schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:07:
[...]

Van E7 naar D8 is 1 mapgrid diagonaal opschuiven (~1200 meter). Dat is in WoWs maar een klein stukje en zou je prima moeten kunnen zien :|
En jij verwacht dan dat een boot broadside naar D10 gaat varen, recht voor 6 tegenstanders langs en dat terwijl die boot eerder niet eens met dit gevecht heeft beziggehouden? De rest van het team trok zich er al terug en hij gooit zijn boot hard naar rechts om de oversteek te maken en dat had hij nog niet gedaan toen ik de torps eruit gooide. Maar hier gaan wij het nooit eens over worden.
[...]

Als je nog geen 1200 meter van je vandaan kijkt voordat je torps lanceerd zou ik anders wel gaan denken...
Natuurlijk
Al had ik daar gevaren had ik je direct gereport, zelf als ik ze nog had kunnen ontwijken.
Fijn voor je

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-12 16:07
Nou, ik had van het weekend in de [url=-http://wiki.gcdn.co/images/thumb/1/19/Solomon_Islands.png/160px-Solomon_Islands.png]Solomon Islands[/] ook dat een andere DD recht voor mijn torpedo's ging tussen de 2 eilanden in. Hij ging eerst helemaal naar links, ik vuur mijn torpedo's (vlak langs de kust) en hij gaat helemaal naar rechts toe en zat dus vast. Tja, in een known torpedovalley een andere DD inhalen en zulke acties uitvoeren, dan ben je ook niet slim bezig.
Maar roze bleef ik maar 1 dag.

Gisteren weer goedgemaakt met mijn DD: First Blood, Devastating Strike, Double Strike, Devastating Strike. :)
Ik ging tussen 2 eilanden door en kwam tussen 2 cruisers op korte afstand. Torpedo links en rechts afgevuurd en beide waren vol raak. Gaf toch wel een glimlach op mijn gezicht.

let the past be the past.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

4 a 5km afgelegd? Volledig de schuld van de noob in de Furutaka. Vriendelijke torps zijn vanaf het moment van lanceren gespot en je krijgt ruim van te voren een waarschuwing. Vaar je er dan toch in dan ben je gewoon blind. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• wontcachme

wontcachme

Zucht....

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50254601/World%20of%20Warships%20Screenshots/shot-16.08.10_23.10.16-0968.jpg

Moest in de laatste 40 seconden nog 7k van een Warspite afschieten wat natuurlijk niet lukt zo snel op 8/9km :(

Wat wel hufterig is is dat ik nog roze ben ondanks dat ik al meerdere games zonder teamschade had gedaan. En nu vaar ik tegen een BB aan is de teller weer gereset :(

• PcDealer
DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:15:
4 a 5km afgelegd? Volledig de schuld van de noob in de Furutaka. Vriendelijke torps zijn vanaf het moment van lanceren gespot en je krijgt ruim van te voren een waarschuwing. Vaar je er dan toch in dan ben je gewoon blind. :/
Ik vind het soms knap lastig om pings van een friendly te onderscheiden van een enemy torp. Vooral in het geval dat ze van beide kampen worden afgevuurd. Als ik wontcachme goed begrijp werd hij daar overspoelt door enemies waaronder minimaal een dd, dan kan het best zijn dat friendly niet goed kon overzien dat er wat op hem af kwam van een teamgenoot. Ik begrijp dan ook dat het lastig is te waarschuwen als het al zo druk is met overleven.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PcDealer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:19:
[...]

Ik vind het soms knap lastig om pings van een friendly te onderscheiden van een enemy torp. Vooral in het geval dat ze van beide kampen worden afgevuurd. Als ik wontcachme goed begrijp werd hij daar overspoelt door enemies waaronder minimaal een dd, dan kan het best zijn dat friendly niet goed kon overzien dat er wat op hem af kwam van een teamgenoot. Ik begrijp dan ook dat het lastig is te waarschuwen als het al zo druk is met overleven.
Ik heb gewoon een hele simpele regel voor online games. Iedereen in mijn team is een idioot tot het tegendeel is bewezen. Als er naast mij een vriendelijke DD vaart en ik zit tussen hem en tegenstanders dan rem ik af zodat hij snel voorbij is en mij niet torpedeert. Dat heeft me laatst nog gered toen er een salvo aan torpedo's een paar meter voor mijn boeg gingen.

Als je tijdens de herlaadcyclus van een Furutaka niet even kan kijken of er torpedo's zijn dan is het je eigen schuld. Ja, je kan mensen waarschuwen als ze er recht invaren maar als je de piep en de bloedirritante markeringen niet ziet dan is het je eigen schuld.

Ik heb een keer iemand per ongeluk getorpedeerd, werd niet eens roze. Dat was een kruiser die mij zo nodig moest passeren terwijl ik in een rookgordijn lag en torpedo's afvuurde. Versnelt langs mij en voer er vol in en dood. Begon vervolgens tegen mij te schelden terwijl hij niet op lette en zich letterlijk in de torpedo's wierp die recht voor hem waren. Dat had je niet kunnen missen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• GLR89
Als ik de ping van torpedos krijg zoom ik uit om overzicht te krijgen. Dit zou een standaard actie moeten zijn. Echter zie ik (vooral op de lagere tiers) een soort tunnelvisie van dat ene schip waar ze op vuren. Nergens meer oog voor. Laatst mooi voorbeeldje van een colorado die op een minekaze aan het vuren is 11km ver weg terwijl er een new york full broadside 6km naast hem ligt. Totaal geen oog voor. Werd hardstikke geowned door een paar flinke treffers. Dat zie ik ook met torps, niemand heeft er oog voor zodra er een rood stipje binnen schootsbereik is

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En toen vaarde een malloot in een Molotov zo in je Myoko torpedo's, hij was 6km weg.
Nu ben ik ook roze. 8)7

• Joe_P
Kan gebeuren, daarom geef ik de roze spelers tegenwoordig maar het voordeel van de twijfel. Helaas heb je af en toe wel dat je 'vriendelijke' torps moet ontwijken en daardoor makkelijker geraakt / gecitadeld kan worden door het vijandige team. Dan wordt diegene die die torps heeft gelanceerd niet roze (heeft het misschien dus niet eens door) maar ben je net zo goed dood. Vooral vervelend als ze gewoon torps spammen terwijl er niemand in range van hun torps is, dat kom je in de lagere tiers (of met noobs in een Atago / Tirpitz) nogal eens tegen.

Verder ben ik wel een beetje klaar met de grind van het spel, het levellen /upgraden van de hogere tier schepen kost nu zoveel credits dat ik om het potje weer met m'n Murmansk of Kamikaze R moet gaan varen. Dat verveelt wel een beetje inmiddels. De economie van de hogere tiers mag van mij wat gunstiger worden gemaakt (die 20% korting op repair scheelde al een hele hoop). Tot de Duitse BBs uitkomen ga ik me denk ik maar vermaken met No Man's Sky (ben benieuwd hoe snel dat een grind wordt).

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben er al weer vanaf. :P

Verder haat deze game me echt op het moment. Leuke game gespeeld in de Yorck, waardeloos team dus we gaan verliezen. Ik heb vier kills en ben alleen over. Torpedobootjager vlakbij die ik al heel wat damage had gegeven. Duikt er een carrier op me, ik ontwijk alles, DD was verdwenen want die werd door een ander schip gespot. Ik draai dus voor de torpedo's, DD gespot op minder dan 2k health, HE salvo erin en f*ck you geen damage because Yorck. Vervolgens ik een torpedo van de DD gevaren die niet te ontwijken viel en dood. :(

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 16:36
hehe, ik was laatst ook roze.. een vriendelijke terpitz en ik in mijn iowa vaarde tegen elkaar aan. hij werd boos en vuurde zijn torps op mij af.. ik dacht daag.. dus ik schoot 9x een shell in zijn citadel.. ons allebei uitschakelend..

gametag: estruqiarixs

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Joe_P schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:36:
Kan gebeuren, daarom geef ik de roze spelers tegenwoordig maar het voordeel van de twijfel. Helaas heb je af en toe wel dat je 'vriendelijke' torps moet ontwijken en daardoor makkelijker geraakt / gecitadeld kan worden door het vijandige team. Dan wordt diegene die die torps heeft gelanceerd niet roze (heeft het misschien dus niet eens door) maar ben je net zo goed dood. Vooral vervelend als ze gewoon torps spammen terwijl er niemand in range van hun torps is, dat kom je in de lagere tiers (of met noobs in een Atago / Tirpitz) nogal eens tegen.

Verder ben ik wel een beetje klaar met de grind van het spel, het levellen /upgraden van de hogere tier schepen kost nu zoveel credits dat ik om het potje weer met m'n Murmansk of Kamikaze R moet gaan varen. Dat verveelt wel een beetje inmiddels. De economie van de hogere tiers mag van mij wat gunstiger worden gemaakt (die 20% korting op repair scheelde al een hele hoop). Tot de Duitse BBs uitkomen ga ik me denk ik maar vermaken met No Man's Sky (ben benieuwd hoe snel dat een grind wordt).
Als ik het me goed herinner, zouden tier 7 en hoger lagere repair kosten moeten krijgen binnenkort. Tier 10 misschien wel zelfs - 40%.

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 23:52
Klopt.
Nu met T8 en hoger ben je verplicht om premium te nemen omdat anders bij verlies van boot en game je een kostenplaatje kan hebben van 100k in de min. Al meegemaakt met mijn Fubuki.

Gisteravond paar potjes met PCDealer gespeeld en had er 1 tussen zitten. 30 k damage gemaakt en meer niet. Wonnen de pot maar toch 7k in de min. Teveel schade aan eigen boot en te weinig gedaan bij de vijand. Dus ja, bij de hogere Tiers mag er best wel wat veranderen anders word het 1 potje T9 en om de schade te herstellen 10 potjes op T5

• GLR89
Wauw dat is leuk nieuws! Over het algemeen draai ik redelijk winst in t9-10 maar af en toe inderdaad flink negatieve uitschieters. Als ze dit ook voor de coöperative modus doen is het ook leuk de hogere tier schepen te testen. Nu heb ik iedere keer spijt als ik die keuze maak. Zelfs een winst game is af en toe -80k silver.

• Fest
  • Niet online
Ik heb toch wel graag dat je echt goed moet presteren in een tier 10 om winst te maken. Dat voorkomt dat teveel slechte spelers in deze tier gaan spelen.

• PcDealer
Ik speel nu German bb's als Super Tester. Met een low level capitein op tier X zonder ervaring op die tier. Alleen al een kapot schip kost me 250k + credits. Dan heb ik de Premium consumables nog niet mee gerekend. In mijn Iowa speel ik daarom zonder Premcons. Dan lukt het vrij goed om winst te maken met een goede capitein.

• Fest
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:57:
Ik speel nu German bb's als Super Tester. Met een low level capitein op tier X zonder ervaring op die tier. Alleen al een kapot schip kost me 250k + credits. Dan heb ik de Premium consumables nog niet mee gerekend. In mijn Iowa speel ik daarom zonder Premcons. Dan lukt het vrij goed om winst te maken met een goede capitein.
No offense, maar bij een goede speler zorgen premium consumables voor meer winst.

• GLR89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FRMz4Hn5pf4zyn4loGYnXKoh/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6vHC8ktw2Jh0mvDdP7EtBvHA/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3sdNGf7V2joCxRUxCkWx9e0r/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zmqzNSzoKXmleiVHWbUuSViG/medium.jpg

ik heb een nieuwe liefde! de gearing was heerlijk, maar de kharbarovsk manmanmanman.... de AP die dat ding schiet is ongelooflijk. echt een aanrader voor wie niet weet welke kant op te gaan met schepen.

had een klein beetje mazzel met een yama detonation. maar goed, heerlijke pot (:

nu ook de ashigara binnen, heeft wat voordelen zo'n shell spammer

[ Voor 8% gewijzigd door GLR89 op 11-08-2016 21:38 . Reden: kleine add ]

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
recentelijk weer begonnen na echt maanden niet te hebben gespeeld. iets na de offieciele release heb ik een tijd niet gespeeld. Maar ligt het aan mij of is het nu veel langzamer om xp te krijgen en nieuwe ships te unlocken? ben op tier 3 maar duurt echt heel lang om de volgende tier te unlocken.

• wontcachme

wontcachme

Jacobv3l schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:03:
recentelijk weer begonnen na echt maanden niet te hebben gespeeld. iets na de offieciele release heb ik een tijd niet gespeeld. Maar ligt het aan mij of is het nu veel langzamer om xp te krijgen en nieuwe ships te unlocken? ben op tier 3 maar duurt echt heel lang om de volgende tier te unlocken.
Speel je wel Random battles en niet Co-op?

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
wontcachme schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:08:
[...]

Speel je wel Random battles en niet Co-op?
oeps, dat blijkt inderdaad de fout te zijn. weet niet waarom hij standaard op co-op staat ipv random battle. dacht al dat we wel erg makkelijk wonnen. thx voor de hulp

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De T10 en de T9 zien er ook ongelofelijk slecht uit. T9 is een rare combinatie tussen H-39 en H-41. Het lijkt een H-39 romp met de uitgeboorde 406mm kanonnen. De 406mm lopen waren namelijk onnodig dik en konden uitgeboord worden tot 420mm zonder problemen. De geschuttorens konden die kanonnen ook accepteren. De magische T10 die Wargaming heeft bedacht ziet er ook niet al te best uit. Ik snap echt niet dat de H-41 met 420mm kanonnen die normaal presteren niet had gekund. Je hebt dan een schip dat net iets groter is dan de Yamato en het pantser heeft om de Yamato haar 460mm granaten te weerstaan. Verder 30 knopen en je mist wat in de vuurkracht met 8x420mm. Nu heb je een gigantisch nepschip met ogenschijnlijk hetzelfde pantser als de T9. Kan je eindelijk eens een lijn vullen zonder schepen die volledig bedacht zijn en dan bedenken ze er toch een. 8)7

Verder lijkt het een lijn waar je de T6 Bayern en T8 Bismarck wil spelen en de rest wil vergeten. De T7 Gneisenau is ook volslagen onzin met de 260mm citadel i.p.v de 350mm. Dat schip is zo ook verpest. :/

Verder, waar is mijn T5 Derfflinger. Die zou de Kongo kunnen clubben. :(

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
Ja die T9/T10 lijken me aardig tegen te gaan vallen. Was net aan het hopen dat het eindelijk een BB lijn was die ik leuk zou gaan vinden. Tirpitz is namelijk een schip wat me erg goed bevalt tot nu toe.

Wat Derfflinger betreft dit is een Battlecruiser en geen batlleship. Ze hebben de hele lijn gevuld met Battleships, in tegenstelling dus tot de IJN lijn waar ze battlecruisers als de Kongo dus gebruikt hebben.

Al met al lijkt de lijn met tot en met Bismarck wel leuk te gaan worden. Vooral het aantal secondaries ziet er indrukwekkend uit!

Untappd: Louwke80

• PcDealer
Fest schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:07:
[...]

No offense, maar bij een goede speler zorgen premium consumables voor meer winst.
No offence, maar je hebt mij betoog niet goed gelezen dan wel begrepen.

• Fest
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:13:
[...]

No offence, maar je hebt mij betoog niet goed gelezen dan wel begrepen.
En wat bedoel je dan wel? Ik lees toch echt dat je zonder premium consumables speelt omdat je anders nog meer verlies/minder winst maakt.

• Joe_P
Reviews van de Dunkerque staan nu online:

Valt helaas nogal tegen... :/

• sneakeye
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06-2021
wat een afschuwelijk schip die stats ieeuhw

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Joe_P schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:41:
Reviews van de Dunkerque staan nu online:

[video]
Valt helaas nogal tegen... :/
Dit betekent waarschijnlijk dat haar zusterschip, Strasbourg een reguliere T6 zal worden. Die had zwaarder pantser maar ideaal was het ook niet. Ik zie wel waarom dit schip niet kan staan tegen T6 of zelfs T5 slagschip kanonnen. Wiki heeft een mooi schematische weergave van haar pantser.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/French_battleship_Dunkerque_armour_protection-EN.svg/1920px-French_battleship_Dunkerque_armour_protection-EN.svg.png

Dit is zeer matig. Magazijnen en machinekamers zijn penbaar voor vrijwel elke 356mm en daarboven, vergeet afstanden maar en ook voor de 283mm van de Scharnhorst. Een grove vuistregel was dat je ongeveer het kaliber aan pantserdikte moet hebben voor een goede bescherming tegen dat kaliber aan granaten. Bijna geen slagschip die dat haalde dus krijg je trucjes zoals op grotere afstand blijven, alleen de waterlijn en daaronder bepantseren, het pantser schuin in het schip laten lopen zodat de inslaghoeken zeer scherp worden op grotere afstand of achter de verticale gordel een horizontaal pantserdek plaatsen dat de granaat stopt en en sterke schotten in het schip dat de explosie weerstaat en de schade beperkt. (Duits model voor Scharnhorst, Bismarck en H series)

Dit schip heeft geen van allen. Het is niet eens dat de Fransen geen idee hadden hoe ze een oorlogschip moesten bouwen maar dit is een zwak ontwerp, bedoeld om de Deutschland-klasse kruisers te kunnen verslaan maar niet het pantser om het echt effectief te doen. Alleen de bescherming tegen pantserdoorborende bommen is goed met 115mm en 40mm een dek eronder voor granaatsplintsers. Volgens mij zijn er geen pantserdoorborende bommen in WoWS dus dat is vrij nutteloos. Voor de rest is het zeer zwak. Ik schat tot zo'n 7 a 8km kan 203mm AP ook pennen. Niet kopen dus.

Oh en het schip is nauwelijks groter dan de Fuso of de Warspite. O-)

• PcDealer
Fest schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:12:
[...]

[...]

En wat bedoel je dan wel? Ik lees toch echt dat je zonder premium consumables speelt omdat je anders nog meer verlies/minder winst maakt.
Ik geef aan dat ik weinig ervaring heb op tier X en ook nog een slechte kapitein heb door die (battle)tier. Dat weegt niet op tegen ervaren spelers met goed uitgeruste kapiteins. Dat staat los van we of geen Premium account/consumables. Die heb ik beperkt om niet nog meer verlies te maken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En ik geef het op. Ik heb nu 53.000 xp verzameld op de Yorck en ik wil dat ongelofelijke stuk stront niet meer zien. Ik kan leven met de relatief lage snelheid, de waardeloze hitpoints, de matige AA, geen speciale sterkte zoals Japanse HE of US AP, het zwakke pantser of het beperkte aantal kanonnen.

Ik kan alleen niet meer tegen die waardeloze stukken stront die ze kanonnen durven te noemen. Waardeloos, waardeloos, waardeloos. :(

Zeer hoge mondingssnelheid zou moeten betekenen dat je een vlak traject hebt en niet bogen waarmee je een HE spammende Atlanta achter een rots kan raken. Moet je die natuurlijk wel kunnen zien en dan moeten je granaten niet gewoon totaal willekeurig missen dus die mogelijkheid is meestal ook waardeloos. Daarnaast heeft zo ongeveer iedereen wel de incoming fire alert perk waardoor de HE supermakkelijk te ontwijken is. Zelfs slagschepen ontwijken het met gemak op afstand. Kom je dichterbij dan ben je een XP pinata.

De AP is pure rotzooi die nooit eens presteert en de HE ook bagger. Ik haal regelmatig meer HE damage per hit uit mijn Budyonny tegen dezelfde doelen. Met dat schip is het een makkie om tenminste mijn eigen hitpoel aan damage te halen, met de Yorck is het een uitdaging terwijl je hitpoel al slecht is.

Ik freexp de rest wel eens, heb toch al bijna 40k freeXP verzameld en met de Scharnhorst haal ik de overige 23.000 zo en dan naar de Hipper.

Nu dus alleen de Budyonny, dat ding is gewoon smerig. Goede AP, hoede HE, uitstekende trajecten, kan redelijk wat kruiser kaliber granaten hebben en ook nog een spotvliegtuig want 16.6km is niet voldoende, nee, je moet 20km+ hebben. :P

• GLR89
En je speelstijl totaal veranderen? Niet elk schip speelt zoals verwacht wordt. Was zelf redelijk content met de yok, al tijden niet meer gespeeld dus hoe je het wel moet doen durf ik niet te zeggen. Mijn ervaring was echter dat hij niet cruiser waardig speelde maar toch heerlijke potten kon opleveren. Beetje us/ussr dd speelstijl...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:06:
En je speelstijl totaal veranderen? Niet elk schip speelt zoals verwacht wordt. Was zelf redelijk content met de yok, al tijden niet meer gespeeld dus hoe je het wel moet doen durf ik niet te zeggen. Mijn ervaring was echter dat hij niet cruiser waardig speelde maar toch heerlijke potten kon opleveren. Beetje us/ussr dd speelstijl...
Ik heb al zoveel verschillende manieren geprobeerd. Het probleem is niet de speelstijl maar het schip.

• sneakeye
Ik doe het best goed in de Yorck je moet gewoon erg voorzichtig spelen zojuist een North carolina 1vs1 uit geschakeld door rondjes om een eiland te varen die sukkel snapte niet dat ik van dicht bij goede AP had en torps ghehehehe

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wederom, het heeft niks met speelstijl te maken maar met de beroerde eigenschappen het schip. Je vrij goede maximale afstand van 17.3km is nutteloos in de praktijk. Je AP is door de trajecten niet erg bruikbaar en beperkt tot 10km-. Dat zijn afstanden waar je enorm kwetsbaar bent en moet hopen dat niemand op je schiet. Daarnaast weigeren die granaten nog al eens gewoon te pennen. De HE is zeer inconsistent en dus niet betrouwbaar. Het is niet eens dat ik slechte stats heb in het schip, het is dat het schip zelf gewoon slecht is. Je kan niet HE spammen zoals een Japanse kruiser, AP vuren zoals een Amerikaanse of gewoon beide because Russian.

Zet daar de Budyonny tegenover die gewoon alles kan en goed ook. Ik heb liever de Budyonny als T7 dan de Yorck. Net pende ik gewoon citadels op de Hipper in mijn Budyonny op iets meer dan 10km. Bij de Yorck kan je dat wel vergeten. Verder haal ik vrij consistent meer HE damage en meer branden uit de Budyonny HE granaten dan de Yorck HE. Het schip is gewoon waardeloos. (en de Budyonny is gewoon belachelijk)

Verwijderd

Ghengis schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:55:
Ik lees in de OP niets over een evt. Team, bestaat dat wel? En zijn er 'toelatingseisen'?
ben beschikbaar voor teamplay.

wat is je WoW naam
mijn How_do_Ying_do

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

11 games gespeeld, 3 gewonnen, vrij standaard ver bovenaan in XP als ik verlies. Het is duidelijk nog steeds weekend...

• Harm30
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:28:
11 games gespeeld, 3 gewonnen, vrij standaard ver bovenaan in XP als ik verlies. Het is duidelijk nog steeds weekend...
haha same here..

wel 1 hele mooie pot in de montana gehad zonet.. 215k dmg :*)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En dit is gewoon een trap na. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/34Gk09LyHQ5ptK6VtegGGxsT/full.jpg

• GLR89
Tijd dat wg eens fatsoenlijke silver beloningen gaat geven. 2 potjes in mn khabarovsk, beide keren 120&170k dmg beloning van 220-240k silver en kosten van ruim -290k. Hoezo verloren potten kosten niet veel.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

_/-\o_ Ik heb een game gewonnen. _/-\o_

Volslagen nutteloos aardappelteam die allemaal lemming deden en de meeste stierven snel. Tegenstanders waren iets minder hopeloos. Met nog een paar punten te gaan een carrier volledig gemold en toen stonden we voor. Meteen eerste op XP van het team dus de buit is binnen. *O*

Uiteindelijk 16 games gespeeld, 5 gewonnen. :X

• PcDealer
GLR89 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:38:
Tijd dat wg eens fatsoenlijke silver beloningen gaat geven. 2 potjes in mn khabarovsk, beide keren 120&170k dmg beloning van 220-240k silver en kosten van ruim -290k. Hoezo verloren potten kosten niet veel.
Puh, daar lach ik om. Tier X spelen kost mij makkelijk 350k.

• wheresmymaxsuit
  • Laatst online: 22-06-2019
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:58:
_/-\o_ Ik heb een game gewonnen. _/-\o_

Volslagen nutteloos aardappelteam die allemaal lemming deden en de meeste stierven snel. Tegenstanders waren iets minder hopeloos. Met nog een paar punten te gaan een carrier volledig gemold en toen stonden we voor. Meteen eerste op XP van het team dus de buit is binnen. *O*

Uiteindelijk 16 games gespeeld, 5 gewonnen. :X
Ja dat potje was ik ook bij, maar ik herken je naam nu pas uit chat nu ik je hier op forum zie.
Maar mijn avond was nog vreemder: ik heb een ontiegelijke winstreak gehad en +/- 83% winrate.
Er waren zelf potjes waar schepen al gezonken waren voordat mijn torps ze raakten.
De teams zijn duidelijk heel unbalanced tussen degene die net komen spelen,
en degene die weten wat ze doen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat zou heel goed kunnen ja. Ik zat in de Budyonny op Two Brothers en capte op het laatst nog B en A. Toen een Bogue die ik helemaal aan flarden schoot.

En ja, ik was een beetje zuur. :P

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-08-2016 10:28 ]

• Joe_P
Dit weekend de Molotov in de bonus aangeschaft. Dat schip is even wennen (nogal een glass cannon), maar je kan er af en toe aardig mee sealclubben. Nu ook voor het eerst in een lange tijd weer eens in het weekend kunnen spelen maar levert zoals hierboven al beschreven af en toe vreemde praktijken op. Meerdere keren aardige potjes in m'n Colorado (80-100k damage) aan het spelen, kijk ik omhoog naar het scoreboard blijkt de rest van m'n team te zijn verdampt. Daarnaast ook een paar potjes dat het halve team al gezonken was voordat ik ook maar in de buurt kon komen.

De laatste tijd ook veel potjes waarbij mijn team met z'n allen naar een van de buitentste caps vaart, die verovert maar vervolgens weigeren om door te stomen naar de volgende cap. Vervolgens gaan er dan een paar schepen toch proberen de middelste cap te veroveren (zonder kan je sowieso niet winnen) maar die worden zonder support natuurlijk een voor een overhoop geschoten. Ik vaar (zeker in de trage US BB's) meestal naar het punt tussen de buitenste en middelste cap om na het veroveren van de buitenste cap meteen druk naar 'voren' te kunnen uitoefenen, maar helaas ben ik daar blijkbaar redelijk uniek in.
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:46:
[...]
Ik heb al zoveel verschillende manieren geprobeerd. Het probleem is niet de speelstijl maar het schip.
De Yorck blijft toch een schip waar veel mensen aan moeten wennen (ik zelf ook). Als je naar de (EU) server statistieken kijkt staat hij bij de meeste statistieken onderaan. Toch zijn er ook genoeg mensen die het potentieel van het schip wel kunnen gebruiken en dan blijkt het opeens niet zo'n slecht schip te zijn. De Yorck is vooral goed later in een potje wanneer je niet door meerdere schepen tegelijk onder vuur genomen wordt en eventueel andere schepen kan ambushen. Toen ik eenmaal door had dat ik in het begin beter wat afwachtender kon spelen (gelukkig heeft het schip daar de range voor), soms zelfs even niet schieten om weer onzichtbaar te worden, ging het een stuk beter met dit schip.

De shell trajectory is ook zeker even wennen, maar uiteindelijk heb ik een 33% MBH ratio (24% gemiddeld en in jou stats zag ik dat je 19% haalt) kunnen halen. Blijven proberen dus en als je eenmaal de Hipper en zeker de Roon hebt, ben je al die ellende snel vergeten. _/-\o_

[edit]
De Scharnhorst is in Amerika in de verkoop gegaan ($ 42,99 :/):
https://na.wargaming.net/shop/wows/main/2008/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Joe_P schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:51:
De Yorck blijft toch een schip waar veel mensen aan moeten wennen (ik zelf ook). Als je naar de (EU) server statistieken kijkt staat hij bij de meeste statistieken onderaan. Toch zijn er ook genoeg mensen die het potentieel van het schip wel kunnen gebruiken en dan blijkt het opeens niet zo'n slecht schip te zijn. De Yorck is vooral goed later in een potje wanneer je niet door meerdere schepen tegelijk onder vuur genomen wordt en eventueel andere schepen kan ambushen. Toen ik eenmaal door had dat ik in het begin beter wat afwachtender kon spelen (gelukkig heeft het schip daar de range voor), soms zelfs even niet schieten om weer onzichtbaar te worden, ging het een stuk beter met dit schip.

De shell trajectory is ook zeker even wennen, maar uiteindelijk heb ik een 33% MBH ratio (24% gemiddeld en in jou stats zag ik dat je 19% haalt) kunnen halen. Blijven proberen dus en als je eenmaal de Hipper en zeker de Roon hebt, ben je al die ellende snel vergeten. _/-\o_
Ik had een tijdje het traject redelijk onder controle en toen de Kirov gegrind naar de Budyonny en toen was het al weer weg. Verder is de Yorck inconsistent. Dat je moet wachten en lang in de game moet blijven leven om damage te doen weet ik. Ik zorg er wel voor dat ik de battle overleef. Neemt niet weg dat het schip alles behalve leuk is om te spelen als je willekeurig salvo's ziet missen of bijna geen damage ziet doen.

Verder heb ik het twijfelachtige talent om eigenlijk alleen maar op schepen te schieten die incoming fire alert hebben en met de Yorck raak je dan niks. Het kreng heb ik nog steeds en ik zie wel of ik die nog aanraak. Misschien voor de dagelijkse dubbel. Gisteren haalde ik die wel in een keer en ook goed.
[edit]
De Scharnhorst is in Amerika in de verkoop gegaan ($ 42,99 :/):
https://na.wargaming.net/shop/wows/main/2008/
En dat zegt niks omdat WG NA haar prijzen hoger zijn.
NA:
https://na.wargaming.net/shop/wows/vehicles/

EU:
https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/

Het zal ongeveer €35 zijn en dat wisten we eigenlijk al. T7 slagschip is ongeveer even duur als een T7 vliegdekschip. Oh en f*ck de Atlanta, zeker voor die prijs. :P

• Joe_P
Het lijkt echt een leuk schip te zijn, maar vindt het toch nog wel veel geld om voor één (digitaal) schip uit te geven. Ik ben benieuwd of het net zo'n launch wordt als met de Tirpitz waarbij je straks alleen maar Scharnhorsten ziet in Tier 5-9. Hopelijk zitten er dan ook genoeg slechte spelers tussen want dan kan ik mooi m'n Colorado en Roon levellen.

Wordt er nou verwacht dat de Duitse BB's dit weekend met Gamescom uitkomen of heb ik dat verkeerd gelezen?

• GLR89
Joe_P schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:29:
Wordt er nou verwacht dat de Duitse BB's dit weekend met Gamescom uitkomen of heb ik dat verkeerd gelezen?
- Wg heeft een speciaal gamescom event.
- De scharnhorst gaat in de verkoop
- duitse bbs zijn zichtbaar (zonder stats)
- update 0.5.10 staat voor de deur
....
Mijn inziens alle tekenen dat dit inderdaad het geval is

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En WG NA die natuurlijk weer als eerste is met de release van de Scharnhorst. Coördinatie doen ze niet aan. :P

RU:
https://ru.wargaming.net/shop/wows/vehicles/

SEA:
https://asia.wargaming.net/shop/wows/vehicles/

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

Star Citizen referralcode

• Joe_P
Zao _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/Flamu42k.png

Hij knalde me bijna overhoop, maar voer toen net buiten m'n detection range. 8) Had net daarvoor even z'n stream aangezet om het commentaar te horen, maar kreeg alleen de chat te zien (OS ook nog aan het streamen). Z'n chat werd in ieder geval redelijk gek, "Zao more OP than Yamato" & "Flamey-Flamu".

Daarna nog een paar leuke potjes met Ron2u en PcDealer. Waaronder deze pot in de Colorado waarmee we met twee Colorado's binnen vijf seconden een Pensacola kapot hadden en ik uiteindelijk met een ram de Kraken kon binnenhalen. First Blood, 2x Devastating Strike, High Caliber, Confederate en dus Kraken Unleashed... :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/Colorado%20Kraken.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/Colorado%20Kraken_2.png

[edit]
Net nog even de stream van Flamu teruggekeken, maar ik heb toch wel redelijk gelukt gehad dat hij me niet heeft gesloopt. Hij kwam niet iets dichterbij achter een eiland vandaan waardoor ik nog net spotted was. Toen voer ik zelf bijna een eiland in, maar kon net daarvoor afremmen en nog wat draaien. Waarschijnlijk dacht hij dat ik nog wat naar voren zou gaan en mikte daardoor iets teveel naar voren zodat hij net m'n citadel miste. :o

[ Voor 18% gewijzigd door Joe_P op 16-08-2016 11:08 ]

• wheresmymaxsuit
  • Laatst online: 22-06-2019
Joe_P schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 01:35:
Zao _/-\o_

[afbeelding]

Hij knalde me bijna overhoop, maar voer toen net buiten m'n detection range. 8) Had net daarvoor even z'n stream aangezet om het commentaar te horen, maar kreeg alleen de chat te zien (OS ook nog aan het streamen). Z'n chat werd in ieder geval redelijk gek, "Zao more OP than Yamato" & "Flamey-Flamu".
Zo, die kan je lekker inlijsten en boven je bed hangen ;) :P
Misschien is er op het officiële forum nog wel een wedstrijd bekende youtubers/forumleden af te schieten.

p.s. eventueel nog een linkje naar de stream(+tijdstip) of fimpje?

[ Voor 4% gewijzigd door wheresmymaxsuit op 16-08-2016 11:40 ]

• GLR89
en dan krijg je hetzelfde effect als Jingles, je ingame naam wijzigen. Flamu had het er laatst zelf in een van zijn streams ook al over. Zodra ze hem in de smiezen krijgen ontstaat er een tunnel visie en alle granaten vliegen in zijn richting. Zat laatst met hem in een team en het effect was voor ons team erg prettig. heb toen 4 vijanden kunnen torpen omdat ze nergens meer oog voor hadden behalve zoveel mogelijk granaten richting flamu spugen. Voor hem niet leuk, en voor ons eigenlijk ook niet.

• Joe_P
wheresmymaxsuit schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:39:
[...]
p.s. eventueel nog een linkje naar de stream(+tijdstip) of fimpje?
Stream van Flamu

Potje begint rond 02:47:00, leuke stuk rond 02:54:00.

Hoor nu ook dat z'n divisiongenoot nog zegt "This Zao is getting away with murder" net nadat ik een Chapayev in één salvo weg had had gevaagd toen hij om een hoekje kwam varen achter onze DD aan. :*) Verder niet een heel goed potje van me hoor (al vind ik het wel altijd leuk om de tegenstander een beetje te pesten in chat), zie nu dat ik toch wel geluk heb gehad dat hij me niet wrecked (wat hij ook nog even subtiel aangeeft aan het einde).

Toch wel mooie quotes daardoor: "I even turned to give broadside because I thought I could finish him, but i did nothing" :+

Vandaag weer wat potjes Molotov geprobeerd, maar ik moet m'n normaal agressieve speelstijl daar echt bij loslaten. Ik merk ook dat als je dichtbij bent die guns zoveel penetration hebben dat je op een broadside cruiser alleen maar overpens scoort. Normaal ben ik niet zo van het snipen op long range, maar nu moet ik wel... :?

[ Voor 5% gewijzigd door Joe_P op 16-08-2016 15:06 ]

• sneakeye
Donderdag German BB!!!!

Release Notes 0.5.10

The patch is scheduled for 18 August and will be applied on the servers from 05:30 CEST until 07:30 CEST (UTC+2) during which the game server will be offline.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gib Scharnhorst already, DO IT NOW. :(

• Joe_P
Dus toch de release deze week, ik ben erg benieuwd. Toevallig in de bonus een weekje premium gehaald dus kan ik mooi spelen met de Duitse BB's.

Vandaag wel weer wat frustrerende potjes gehad met te passieve BB spelers. Zo vreemd dat je een Yamato / Montana heb gehaald en dan nog niet snap hoe je een potje moet winnen. Soms reageren ze ook zo raar (gewoon stil gaan liggen met volle broadside of met vliegtuigen in de buurt) dat het lijkt alsof het bots zijn. Al snap ik niet hoe je een bot op T9 / T10 kan laten rondvaren met deze economie.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/BB%20placement.png

• GLR89
Vandaag schijnt de NDA van de bbs te verlopen. Wellicht dat dus vandaag of morgen de scharnhorst te koop komt. Donderdag naar alle waarschijnlijkheid patch day. Ben benieuwd hoeveel scharnhorsten er dadelijk per pot aanwezig zijn :P als het net als met de tirpitz toen gaat dan gok ik op 6-7 per team _/-\o_

• wontcachme

wontcachme

Iemand alvast aan het sparen voor Britse Cruisers?

The Minotaur klinkt erg leuk :P

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12 23:08
Het valt me wel op dat de sharnhorst door youtubers in potjes met voordelige potjes worden ingezet. Ik denk dat het voor de meeste spelers een tegenvaller gaat zijn.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Joe_P
wontcachme schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:19:

Kijk, dat is nog eens een leuke verassing. Even op zoek naar meer info over de schepen (wikipedia):
Emerald Class
Leander Class
Fiji (sub-) Class
Edinbrugh (sub-) Class

De laatste twee (Neptune en Minotaur) zijn wel besteld rond en net na het einde van WO2, maar een paar jaar daarna gecancelled. Het zijn wel allemaal Light cruisers zo te zien, ben benieuwd hoe ze deze lijn gaan balancen.

• Harm30
wontcachme schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:19:

maar hoe Soon is Soon..

wil niet tot gamescon 2017 hoeven te wachte :P

[ Voor 7% gewijzigd door Harm30 op 17-08-2016 12:55 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Joe_P schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

Kijk, dat is nog eens een leuke verassing. Even op zoek naar meer info over de schepen (wikipedia):
Emerald Class
Leander Class
Fiji (sub-) Class
Edinbrugh (sub-) Class

De laatste twee (Neptune en Minotaur) zijn wel besteld rond en net na het einde van WO2, maar een paar jaar daarna gecancelled. Het zijn wel allemaal Light cruisers zo te zien, ben benieuwd hoe ze deze lijn gaan balancen.
Die laatste twee zijn alleen niet de historische schepen maar papieren ontwerpen. Ze zijn simpelweg te groot en die ontwerpen waren gebaseerd op de Crown Colony klasse.

Dit zal de eerste kruiserlijn worden want er komt een tweede voor de Britten, daar twijfel ik niet aan. Dit is de lijn van 6"/152mm kruisers, de hoofdklassen van de Britse vloot. C en D waren WO1 productieschepen bedoelt om als vlaggenschip te dienen van een torpedoboot flottielje. De Emerald vind ik een zeer ongelukkige, eigenlijk domme keuze voor T5. De Arethusa-klasse was veel beter geweest. De Emerald is vergelijkbaar in afmetingen met de Omaha maar mist vuurkracht. Dat de Omaha IRL een waardeloos stuk stront was, tja. :P

T6 is een persoonlijke favoriet namelijk de Leander. Zeer goede kruisers die niet mis zullen staan. T7 is een Crown Colony klasse, goede schepen maar pure hel voor de bemanning, ze waren erg krap bemeten. De Edinburgh was de klasse voor de Crown Colony serie en die waren wat groter. De eerste serie Crown Colony had nog 12x152mm, daarna 9. De Edinburgh was 12x152mm en meer bepantsering.

Daarna is het papier. Er waren een aantal projecten van vlak voor de oorlog en in de eerste jaren voor kruisers van ruim 15.000t met zowel 8"/203mm als 152mm voor bewapening en een doorlopend weerdek voor de romp in plaats van een verhoogde boeg en een romp die een dek lager word verder richting het achtersteven. Ik vermoed dat de T9 ook nog 152mm zal zijn. T10 zal waarschijnlijk 12x203mm zijn tenzij ze een 9.2"/233 of een 10"/254mm ontwerp kiezen.

Daarnaast de tweede lijn. Die zal ongeveer als volgt zijn:
T5 = Hawkins
T6 = York/Exeter
T7 = County-klasse Kent
T8 = County-klasse London
T9 = Papier
T10 = Papier

• Joe_P
De Belfast komt er ook nog bij als Premium:
https://www.reddit.com/r/...ast_confirmed_as_premium/

Wel apart dat ze in deze lijn een aantal subclasses pakken. Alleen de Leander herkende ik als class naam (bekend van de Ajax en Achilles die in de Battle of the River Plate hebben gevochten). Volgens mij vergis ik me, bij de RN is het blijkbaar helemaal niet altijd het geval dat de class naar het eerste schip wordt vernoemd.

[ Voor 17% gewijzigd door Joe_P op 17-08-2016 13:36 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee, ze werden wel naar het eerste schip dat te water werd gelaten vernoemt. Wargaming doet dit ook gewoon. :P
Fiji was de eerste van de Crown Colony subclasse net zoals Edinburgh de eerste van die subklasse was. Het zusterschip was Belfast waar de bouw langer van duurde.

Overgens zitten ze wel fout bij de T9 en T10. Die zouden vernoemt moeten worden naar Britse Admiralen. Die waren namelijk geplant als Admirals-klasse.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2016 13:51 ]

• Joe_P
Ah, "Town" en "Crown Colony" geven dus weer een verzameling subclasses aan. Bij Wargaming zijn het natuurlijk namen van individuele schepen en die heten niet "Town" oid. Blijkbaar had de Leander class geen subclasses dan, beetje verwarrend zo. :P

Op Reddit gaan nu deze geruchten over de Minotaur (T10):
  • Ten 6 inch dual purpose gun turrets with a ROF of 20 RPM!
  • Eight dual 3 inch dual purpose secondary guns with a ROF of 90 RPM!
  • Four quad torpedo launchers, two each side.
  • Max speed of 31 knots.
HE spam to the max...

[edit] Ooit een e-book gedownload van 'Rebuilding the Royal Navy, Warship Design Since 1945', blijkbaar staat daar nog wat in over de Neptune en Minotaur classes (als ze tenminste die ontwerpen gaan gebruiken voor de schepen in het spel).

[edit 2] Gevonden (deze ontwerpen lijken het meest op de schepen in het plaats van WG):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/Neptune.png
Neptune, 4x3 6" Mark XXV
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/Minotaur.png
Minotaur, 5x2 6" Mark XXVI

[ Voor 35% gewijzigd door Joe_P op 17-08-2016 14:43 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is juist zeer duidelijk, als je de systematiek begrijpt. :P
De Britten ontwierpen een romp en bouwde er vaak meerdere klassen op met kleine variaties. Vervolgens wijzen ze namen toe via hun systeem. Torpedobootjagers gaan in groepen met een letter dus A klasse, B-klasse etc. Kleinere kruisers waren ook met letters. De grotere kruisers worden vernoemt naar steden en de grootse naar county's, dus Town en County klasse. De bewapening en snelheid van deze subklassen waren meestal gelijk, de bepantsering vaak iets beter bij latere schepen. Zo krijg je groepen schepen die je snel kan bouwen en het blijft overzichtelijk welke schepen je in je vloot hebt. De kleine details maken niet veel uit. :)

Verder nog even gezocht naar Neptune en Minotaur en wat gevonden. Neptune was een in 1944 voorgestelde, verbeterde Belfast met 12x152mm in nieuwe geschuttorens met een ROF van 10 tot 12 granaten per minuut. Verder 12x4.5"/114mm AA, 20x40mm AA (Bofors), 28x20mm (Oerlikon) en 16x533mm torpedo's.

Minotaur was voorgesteld in 1946 met 10x152mm en met een ROF van 15 tot 20 granaten per minuut. AA was 16x3"/76mm en ROF van 90 per minuut.

• GLR89
Ben zeer benieuwd hoe WG deze schepen gaat balanceren t.o.v. de rest. Wat betreft guns zijn ze opgewaardeerde destroyers. Dus wellicht zware torps of hoge vuur snelheid. In ieder geval leuk dat ze een nieuwe lijn voor de britten opstarten. Had ook niet verwacht dat ze zo snel na de Duitse BB lijn al wat over een nieuwe scheepslijn bekend zouden maken.

Nu maar wachten op de Duitse destroyers :X...

Flamu gaat streamen met de duitse BBs, voor wie het wil volgen:
https://www.twitch.tv/flamuu

[ Voor 10% gewijzigd door GLR89 op 17-08-2016 16:19 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Duitse torpedobootjagers hebben een overkoepeld thema, ze zijn best wel slecht. :P
Wargaming gaat deze schepen dus gewoon historisch accuraat maken. :+

Verder zijn de Britse kruisers potentieel erg leuk. De 152mm kanonnen van de Britten zijn redelijk uniek door de munitie die ze afvuren. Ze beschikken namelijk niet over een traditionele AP granaat, in plaats daarvan hebben ze CPBC (Common Pointed Ballistic Cap) granaten. Dit zijn granaten met minder doorslaggevend vermogen wat ze ruilen voor meer explosieven. Dit idee kregen de Britten uit de praktijkervaring van WO1 die liet zien dat veel granaten helemaal niet bij de relatief kleine bepantsering insloegen maar juist hoger in het schip en hier schade deden. Dit idee hebben de Britten doorgezet in hun munitieontwerp. Je kan nog steeds redelijk wat pantser doorboren, ongeveer 80mm op 10km maar de schade na inslag is groter. Aangezien er bijna geen kruiser was die de 80mm haalde was dit perfect. Verder als de granaten ergens anders insloegen dan deden ze meer schade. De Britse keuze voor ontstekingen met een vertraging van 0.025 seconde in plaats van 0.033/0.035 seconde internationale standaard zorgde er ook voor dat je niet door een lichtgepantserd schip heen zou schieten. Overpennen zou dus niet of zelden moeten gebeuren.

Word dit goed geïmplementeerd dan krijg je ronduit sadistische AP die je gewoon in een schip moet schieten en dan blij worden van de nummertjes. Zelfs slagschepen zouden hier niet tegenop kunnen. Daarnaast waren de Britse HE granaten ook niet slecht. Dit verklaard overgens ook waarom de Duitse schepen zoveel licht pantser hadden. Die begrepen als de andere ervaringsdeskundige van WO1 dat HE schepen weliswaar niet zo makkelijk kan zinken maar wel effectief kan uitschakelen en dan komen de torpedo's.

• SpamLame
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9DvXGLbKDt1DttJSpRFMS9TR/medium.png
haha DE BBs zijn beschikbaar, denk dat ik maar eens in een DD spring

En 200% for first win

[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 18-08-2016 08:24 ]

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 14:48
Scharnhorst is ook te koop trouwens, mocht iemand daarop zitten te wachten die alleen maar de front page aan het refreshen is :)

Kale schip @ 35,16 : https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/3436/
Middle package @ 49,99 : https://eu.wargaming.net/shop/wows/main/3437/
Dure package @ 79,99 : https://eu.wargaming.net/shop/wows/main/3438/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat een waardeloze pakketten weer. Maar hij is binnen. :D

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 14:48
Insta-buy ook voor mij, zat er al een tijdje op te wachten :P
Heb de middle package genomen omdat ik sowieso nog wat doubloons wilde maar verder niet echt om wild van te worden idd.

• SpamLame
SpamLame schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:23:
[afbeelding]
haha DE BBs zijn beschikbaar, denk dat ik maar eens in een DD spring

En 200% for first win
Denk probeer het een paar uur later nog eens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H5VY7uzIpej2uIDtwdQC7B5G/thumb.png
game says nope

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En ik dacht dat T7 slecht was. :P

Maar het gaat nog een beetje stroef. De eerste game was leuk omdat een Kutesov op 8km afstand broadside HE ging spammen naar mij. Dat liep erg voorspelbaar af. :P
Daarna veel salvo's gewoon waardeloos verprutst.

Oh en alle T8 en hoger schepen zijn in de aanbieding ingame, inclusief de premiums.

• GLR89
SpamLame schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:16:
[...]

Denk probeer het een paar uur later nog eens
[afbeelding]
game says nope
lekker met een DD of CV, opjagen die handel (:

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo, 50.000 freexp en opgerot met die waardeloze Yorck. *O*
Nu nog even 3 miljoen credits en dan de Hipper. :*)

edit: en daar is de RNG. Een f*cking Ibuki die alleen maar broadside blijft op afstanden van 12 tot 8km en pennen ho maar. :(

[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-08-2016 11:24 ]

• Joe_P
Valt me nog mee hoe lang je moet wachten op een game met 300 wachtend BBs. :P

Met die korting voor de hogere tiers ook maar even m'n Colorado levellen (lekker Scharnhorsten schieten), zodat ik de North Carolina met korting kan kopen. Misschien ook nog de Chapayev halen, maar toen ik die op de PT server speelde vond ik die een beetje tegenvallen. Met premium en de Molotov aardig wat credits gespaard afgelopen dagen dus dat zit nu wel weer goed.

• wontcachme

wontcachme

De Sharnhorst is best een leuk bootje :P. De shell spread is best wel groot en de de zeemannen mogen de lens van het richtsysteem wel eens wassen, maar die 20sec reload is lekker :P. Nu nog mijn aim wat verbeteren en hopelijk wat meer citadels :). Maar wat hebben jullie als vliegtuig zitten op de boot? De spotting of de fighter? Ik gebruikte net de spotting, maar op 20+km gaan de shells heel ver uit elkaar :z

Net de eerste game was 95k dmg :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik raak helemaal niks voorbij de 17km dus lijkt me duidelijk. Het wil niet bij mij. Ik schiet slecht, zit steeds op de verkeerde plek en als het allemaal op zijn plaats valt dan is er nog RNG. :/

edit: het duurde even maar eindelijk een goede game. 85k damage, voornamelijk op twee Kongo's want de kruisers mochten weer niet gepenned worden because RNG. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RYVAcqosCSX6nSw9OjyneOEh/thumb.jpg

En meteen erachteraan weer Dreadnought en dikke winst. Hij begint nu leuk te worden. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W7S10U30dZKUOzmFA67xDR5Z/thumb.jpg

En Advanced Firing Training ook unlocked voor mijn kapitein. >:)

[ Voor 68% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-08-2016 13:16 ]

• Joe_P
Net bij een potje in m'n Udaloi wat spelers van Gamescom tegengekomen. Uiteraard een paar in de G. Kurfürst, maar die konden er vrij weinig van. Wel een lekker groot schip om op afstand te blijven schieten met een Russische DD. De vijandelijke Gearing had ik daarvoor al met een lucky detonation uitgeschakeld dus ik had vrij spel. Ondanks een storm in het spel (8km zicht) toch 85k damage en met alle bonussen 13k xp. :+

Nu maar weer verder de Duitse BBs grinden, de low tier BB dispersion is wel weer even wennen zeg. De helft van je salvo eindigt standaard in het water.

• GLR89
Joe_P schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:58:
Net bij een potje in m'n Udaloi wat spelers van Gamescom tegengekomen. Uiteraard een paar in de G. Kurfürst, maar die konden er vrij weinig van. Wel een lekker groot schip om op afstand te blijven schieten met een Russische DD. De vijandelijke Gearing had ik daarvoor al met een lucky detonation uitgeschakeld dus ik had vrij spel. Ondanks een storm in het spel (8km zicht) toch 85k damage en met alle bonussen 13k xp. :+

Nu maar weer verder de Duitse BBs grinden, de low tier BB dispersion is wel weer even wennen zeg. De helft van je salvo eindigt standaard in het water.
Volgens mij een leuke actie lopende als je tegen deze spelers moet. Prijzen te winnen voor de spelers die aan het eind van het weekend de hoogste xp hebben in een pot met een Gamescom speler aanwezig.
http://worldofwarships.eu/en/news/community/gamescom-watch/
wie weet win je dus wat (:

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En net de straat ingevaren bij Twin Brothers met de Scharnhorst. Einde van de game en de vijand was aan de andere kant dus waarom niet. Leverde dik 50k damage en twee kills waaronder een behoorlijk gesloopte Tirpitz op. :P

I love it. O+

• Joe_P
GLR89 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:09:
[...]Volgens mij een leuke actie lopende als je tegen deze spelers moet. Prijzen te winnen voor de spelers die aan het eind van het weekend de hoogste xp hebben in een pot met een Gamescom speler aanwezig.
http://worldofwarships.eu/en/news/community/gamescom-watch/
wie weet win je dus wat (:
Base XP was helaas niet zó hoog dat ik er iets mee denk te gaan winnen. Vooral alle bonussen tellen bij elkaar op (200% / premium / vlag). Wat wel raar is dat die Gamescom spelers maar 15 minuten achter elkaar schijnen te mogen spelen dus die kunnen niet eens een heel potje vol maken. Net drie van de spelers in mijn team dus dat was geen toppot voor ons.

Dan maar weer in de rij met 400 andere Nassau's, nog een of twee potjes en ik kan weer door naar de T4.

[edit] Zo, nu de Kaiser unlockt. Nu slechts 200 BB's in de wachtrij... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Joe_P op 18-08-2016 15:55 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

*O* *O* 144k damage. *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/613MdKpUvfkTiKhSJ0rokNuA/full.jpg

Ik speel niks anders meer. F*ck grinden. :P

• Joe_P
Dat ziet er uit als een lekker potje. Veel fires (Arsonist achievement ook), HE spam op BB's? Ook wel lekker wezen brawlen zo te zien met 5 torpedo hits en 133 hits van de secondaries. Sowieso hebben de Duitse BB's goede secondaries. Misschien wel waar om je kapitein voor secondaries uit te rusten.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een Warspite, een König en een Colorado gesloopt op point blank range na een slechte game en een waardeloos team dat aan het verliezen was. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rjZRAwEESJIwvgIDnKhFaZjn/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dd5kQ5KretRDEeQrchIeI4fH/thumb.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-08-2016 17:22 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02

Crusader

Arc Nature

Net potje gespeeld, maar wtf... Ik schoot op rood gemarkeerde schepen, duidelijk vijanden.
Maar iedere hit was op een allied schip. Ik ben er maar uit gegaan. Er waren geen groene allied schepen in de buurt van die vijanden.
Is dit een bug ofzo? Dit werd mij natuurlijk niet in dank afgenomen maar echt, dat waren schepen met rode markeringen er boven, geen groene. Iemand dit wel eens meegemaakt?

Ik zal vast gerapporteerd worden hierdoor, maar wat zijn daarvan de consequenties?

[ Voor 18% gewijzigd door Crusader op 19-08-2016 00:14 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• GLR89
Je lag waarschijnlijk pal naast een teamgenoot. Dan ram je al je granaten in hem, dus team damage. Heb je replays aanstaan? Terugkijken die pot, zie je het gauw genoeg. Zoniet, even een mailtje naar wg, als het goed is wordt er van elke game een battlelog gemaakt ivm de balancing. Zie je zo wat er misging.

Verwijderd

Leuke update.
Ben bij de Konig nu en tot nu toe bevallen de duitse BB`s me wel.
Vooral de wat verder schietende secondaries zodat je wat meer kunt brawlen.
Zag dat je vanaf de Bismarck stock al 7km range hebt.
Met secondary build kom je dan rond de 10km..net zover als een Yamato en met de manual skill van je Captain doen ze best dikke dmg.
Tis wel feest voor dd`s en cv`s met al die BB`s als juicy targets !! :D
Pagina: 1 ... 36 ... 129 Laatste