Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat ik niet kan terugvinden is hoe ik in de tech three het grijzige film/camera effect kan verwijderen.
Dit had ik oorspronkelijk wel, maar ik het me rot gegoogled en kan het niet terugvinden.
Alvast bedankt voor de hulp.
Wat zijn trouwens jullie plannen met de vrijgekomen captain skill point van Situational Awereness?
Allemaal omzetten naar Basic Fire training?
Ik denk niet dat het in de Tech Tree te vinden is.wheresmymaxsuit schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:09:
Wat ik niet kan terugvinden is hoe ik in de tech three het grijzige film/camera effect kan verwijderen.
Gebruikte je eerst een mod(pack)?
Ik bedoel het effect als je schepen bekijkt die je (nog) niet in je bezit hebt.PcDealer schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:29:
[...]
Ik denk niet dat het in de Tech Tree te vinden is.
Gebruikte je eerst een mod(pack)?
Ik meen me te herinneren dat je ergens een bestandje met instellingen een waarde kon aanpassen, en dat dit effect verdween. Maar dit zit niet in Aslains modpack.
Wat de crashes betreft, die lijken veroorzaakt door slecht ram geheugen. Ik heb contact gehad met de bouwer van mijn nieuwe gamepc, GPU getest met furmark, geen probleem. Geheugen getest met memtest86, en daar kwamen allerlei fouten boven. En ik maar denken dat het modpack de boel liet bevriezen.
Zit wel in Aslain's. Bij "Various mods" moet je "Clear Vision (by MajorRenegade)" hebben, zit onder de "More visible torp...".wheresmymaxsuit schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:52:
[...]
Ik bedoel het effect als je schepen bekijkt die je (nog) niet in je bezit hebt.
Ik meen me te herinneren dat je ergens een bestandje met instellingen een waarde kon aanpassen, en dat dit effect verdween. Maar dit zit niet in Aslains modpack.
...
Kwam er vandaag achter dat afgelopen weekend het GNB 3x captain xp was. Wegens omstandigheden een week lang een boel links laten liggen waaronder WoWs.
Een beetje balen aangezien ik graag mijn CV kapiteinen wilde levelen.
Misschien dit weekend een beetje proberen, veel discounts en 2x xp op eerste win.
Heel erg bedankt, dat zou het waarschijnlijk wel zijn ja.Kiha schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:26:
[...]
Zit wel in Aslain's. Bij "Various mods" moet je "Clear Vision (by MajorRenegade)" hebben, zit onder de "More visible torp...".
Het is alleen even wachten op modpack 0.5.9. omdat Aslain zelf ook vakantie heeft, met crappy internet.
Jammer voor je dat je event hebt gemist.
Even wat verder teruggelezen:
Even theoretisch,maar zou het kunnen dat je van zo dichtbij alle schoten overpenetrated hebt?wontcachme schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:24:
WTF. Net in een gevecht met mijn Aoba met een Pensecola broadside op 3km. Ik schiet ongeveer 30 AP shells in zijn flank en doe 600dmg![]()
. Hij draait zich eindelijk om en knalt in één volley 25k hp van mijn boot via de voorkant
![]()
Kan je overpenetraten in een Citadel?wheresmymaxsuit schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:20:
[...]
Even theoretisch,maar zou het kunnen dat je van zo dichtbij alle schoten overpenetrated hebt?
Daargaan gerelateerd: Ik zou verwachten dat bij een normale penetration (dus zo'n hit ribbon dat je door rood armor schiet) je altijd damage doet. Maar ik heb al meerdere keren gezien dat ik bij een full health schip raak schiet, armor penetrate, maar geen damage doe. Is dat normaal?
Tenslotte, soms heb ik het idee dat dit spel z'n eigen wil (erin geprogrammeerd) heeft:

En dan is m'n Iowa captain nog beter ook, en ben ik echt geen prutser
Ik had een winrate van bijna 75% de afgelopen week, maar nu met de Iowa 10%.... Das toch geen toeval meer zou je denken
[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 30-07-2016 00:20 ]

Ging wel oke.
Ik snap het punt echt niet dat dit een slecht schip zou zijn. Het enige dat ik miste bij de Minakaze was het bereik. Zeven kilometer was vaak wat weinig voor goede stealth launches. Tien kilometer is helemaal goed voor een salvo op acht a negen kilometer. Verder zijn er op t6 nog steeds genoeg domme doelen.
Volgende game. Kirov sealclubbing.
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-07-2016 13:25 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En elke keer krijg ik ook dit liedje in mijn hoofd:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Geen idee, ik ben er niet bij geweest, dus ik weet niet of hij de hull, superstructure of citadel heeft geraakt.
Laten we het maar op houden dat het RNGesus was, en de eigen wil van WoWs.
Het is ook gewoon een gunboat. Die torpedo's hebben niet alleen slecht bereik, je camo is slecht maar ze doen ook relatief weinig schade en zijn langzaam. WASD hacks werken vrij aardig omdat je een US DD aan ziet komen. Neerjagen en torpederen of een malloot die even scherp rond het eiland komt een verrassing geven is altijd leuk.wontcachme schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:50:
Ik had vele reacties gelezen dat de Farragut een "slecht" schip zou zijn, maar tot nu toe vind ik het een van de fijnste schepen die ik gespeeld heb (afgezien van zijn ammorack) . Ik gebruik hem meer om vuurtjes te maken en DD's hunten dan om torpedo's af te schieten, maar zo veel lekkere games gehad met de boot tot nu toe
![]()
![]()
En elke keer krijg ik ook dit liedje in mijn hoofd:
[video]
![]()
Verder heb je superintended als crewperk? Rookgordijn leggen bij slagschepen en dan HE spammen. Ik heb ook altijd een premium smoke discharger mee voor de extra keer.
Super idd als crewperk. En zo vaak heb ik die niet nodig. Meestal in het begin omdat ik eerst ff DD hunt doe en daarna vaar ik vaar op 11.1+km om zonder smoke te kunnen schieten. Heerlijk die langzame BB'sDaniëlWW2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:19:
[...]
Het is ook gewoon een gunboat. Die torpedo's hebben niet alleen slecht bereik, je camo is slecht maar ze doen ook relatief weinig schade en zijn langzaam. WASD hacks werken vrij aardig omdat je een US DD aan ziet komen. Neerjagen en torpederen of een malloot die even scherp rond het eiland komt een verrassing geven is altijd leuk.
Verder heb je superintended als crewperk? Rookgordijn leggen bij slagschepen en dan HE spammen. Ik heb ook altijd een premium smoke discharger mee voor de extra keer.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Zo doe ik het dus ook. Eerst alle Jap DD's dood zodat die niet kunnen cappen en de vriendelijke stupid battleships kunnen torpederen. Dan is het tijd om te vuren en een carrier torpederen als afmakertje.wontcachme schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:58:
[...]
Super idd als crewperk. En zo vaak heb ik die niet nodig. Meestal in het begin omdat ik eerst ff DD hunt doe en daarna vaar ik vaar op 11.1+km om zonder smoke te kunnen schieten. Heerlijk die langzame BB's. En torpederen doe ik meestal op het eind nog ff. Of om een eiland heen komen of gewoon recht erop af en bidden
| stage | requirement | win condition | reward |
| 1 | T5 or better | 1M damage | 3 point ARP Hiei Mental Model (raar zou de die is immers al geweest, zou ook niet weten wat er gebeurt met je huidige commander die komt er gewoon by als in ik heb nu 2 Hiei commanders) |
| 2 | T5 or better | 2K hits | ARP Hiei gezien stage1 ? |
| 3 | T7 or better (denk ik) | 2M damage | 3 point ARP Ashigara Mental Model denk ik |
| 3 | T7 or better (denk ik) | 3K hits | ARP Ashigara |
Nieuwe MM spread voor 0.5.9 http://forum.worldofwarsh...37-059-matchmaking-chart/
[ Voor 12% gewijzigd door SpamLame op 02-08-2016 12:23 ]
Invisifire in de Sims ftwDaniëlWW2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:19:
[...]
Het is ook gewoon een gunboat. Die torpedo's hebben niet alleen slecht bereik, je camo is slecht maar ze doen ook relatief weinig schade en zijn langzaam.
Wasda?WASD hacks werken vrij aardig omdat je een US DD aan ziet komen.
Af en toe je koers wijzigen zodat je niet getorpedeerd word. Zeer moeilijk.
Niet als je torpedobeats op de achtergrond draaitDaniëlWW2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:51:
[...]
Af en toe je koers wijzigen zodat je niet getorpedeerd word. Zeer moeilijk.
Maar met mijn 7,3km concealment op de Sims en 9,2km torpoptie werkt die hack niet
Dat kan komen doordat je een module raakt (penetration), de module uitschakelt maar geen damage doet die meetelt in de hp van dat schip. Omdat de Engine Room in de citadel zit kun je dus met een citadel penetration geen hp damage doen (je schakelt dan alleen de engine van het schip uit). Volgens mij kan je aan de ribbons niet zien of je het schip of een module hebt geraakt, alleen aan de icoontjes die bij het schip verschijnen als je het raakt.MailMan schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:18:
[...]
Kan je overpenetraten in een Citadel?
Daargaan gerelateerd: Ik zou verwachten dat bij een normale penetration (dus zo'n hit ribbon dat je door rood armor schiet) je altijd damage doet. Maar ik heb al meerdere keren gezien dat ik bij een full health schip raak schiet, armor penetrate, maar geen damage doe. Is dat normaal?
[...]
The damage model also includes the ship's modules. These are located in and around the ship, some hidden behind armor while others are exposed on the deck. Each module has a certain amount of durability, and directly influences the ship's performance. However, the durability or state of a module has no effect on a ship's Hit Points (this may change in the future). The modules are:
- Engine Room
- Rudder/Steering Gear
- Main Armament
- Secondary and Anti-air Armament
- Torpedo Armament
- Magazine
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Wel, gewoon na elk salvo je koers veranderen. Dat is de hack.PcDealer schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:22:
How to... ftfw!
Maar met mijn 7,3km concealment op de Sims en 9,2km torpoptie werkt die hack niet
Budyonny is ook unlocked, de Kirov is een blijvertje. Echt een hilarisch schip is dit. Max range citadels, great AP pen, great HE damage, totally balanced comrade.
[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2016 20:20 ]
Ik moest zo wennen aan die andere view, dat ik niet eens had gezien dat die andere partij weggevaagd werd. Zelfs al mijn vliegtuigjes hebben het overleefd. Morgen maar kijken of dit in andere battles ook lukt
let the past be the past.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Is inderdaad wel heel erg "Citadel or bust" als je geen citadels scored is de damage erg laag (komt omdat bijna alles dan overpenned en minimale schade doet).PcDealer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:48:
Molotov: de ene keer 800 dmg, de andere keer citadel.
Maar heb er potjes bij gehad met 20+ citadels in een game .....
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
Ik hoop op een ware cruiserkiller waar je mee kan varen met de kruisers maar ik weet nog niet of dat ook zo gaat zijn.
Oh en zeer wetenschappelijk experiment hier van Flamu.
YouTube: 10 Midway VS 10 Hakuryu!
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-08-2016 16:19 ]
Ook jammer dat ze de 20% discount op repairs voor de hoge tiers weer hebben uitgezet. Net een potje in m'n Zao met 106k damage (lekker damage farmen voor de ARP en bootcamp missies), half hp over en een win (1413 base xp). Kost me gewoon 100k credits...
Dat Duitse AP een enorme buff krijgt is wel terecht. Echt hopeloos waren de Koningsberg en Nürnberg soms terwijl dat behoorlijk krachtige 15cm kanonnen waren. Al helemaal sterk waren de 28cm kanonnen van Scharnhorst en Gneisenau. Geen kruiser die dergelijke projectielen kan weerstaan aangezien ze ongeveer 200mm aan pantser doorboorde, op 25km afstand en Scharnhorst het record van verste voltreffer met een kanon op een ander schip heeft meer iets meer dan 24km. Voorbij die afstand raak je eigenlijk niks en dat zien we ook in WoWs. Als die kanonnen enigsinds presteren zoals het hoort dan citadel je alleen maar tegen kruisers als je goed mikt. Zeker voor Amerikaanse kruisers die de pantsergordel ver boven de waterlijn hebben zou de Scharnhorst verschrikkelijk zijn om tegen te komen. Japanse minder omdat die de gordel grotendeels onderwater plaatsten vanaf de Myoko-klasse, Duitsers ook minder en Sovjets geen flauw idee. De Britse kruisers, als die er ook ooit nog komen zouden ook enorme problemen krijgen. De ontwerpfilosofie qua pantser was zeer vergelijkbaar met de Amerikanen met als verschil dat de Britten ook nog aandacht hadden voor een fatsoenlijke zeewaardigheid en minderde op pantser.Joe_P schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:13:
De Scharnhorst ziet er zeker vet uit en z'n guns zijn wel interessant tegen cruisers (eventueel is dan HE een optie tegen BB's). Helaas wordt hij waarschijnlijk nog wel generft voordat hij officieel wordt uitgebracht (mede door de aanpassingen in AP normalization die waarschijnlijk in 0..5.10 worden doorgevoerd).
Oh en Putinium shells.
Oh en waarom de hebben de Amerikaanse en Britse kruisers wel die extra kwetsbaarheid? Het heeft te maken met het turbineontwerp. Bot gezegd waren Japanse turbines bagger qua ontwerp en lagen ze ver achter op de Britten, de Amerikanen lagen lichtjaren voor. Efficiëntere turbines waren breder en ook hoger waardoor het pantser omhoog getrokken moest worden. Het voordeel was veel meer kracht, lichter, veel compacter en dus een korter schip en meer ruimte voor onderhoud, bemanningsvertrekken en meer gewicht beschikbaar voor bepantsering en veel zuiniger met brandstof en betere horizontale bepantsering. Nogal wat voordelen dus. Het nadeel was zwakkere verticale bepantsering omdat het ver boven de waterlijn uitstak.
Duitse turbines waren op papier nog veel efficiënter beter dan de Amerikaanse, als ze werkte...
Het waren niet eens de turbines zelf die niet deugde wat indrukwekkend is, tenminste niet alle ontwerpen maar de installaties ontworpen door de ontwerpers bij de Duitse marine waar het probleem zat. Scheepswerven probeerde voor en tijdens WO2 stiekem de installatie te verbeteren door hun eigen, simpelere ontwerpen waar ze ook nog eens een hele hoop gewicht en nutteloze pijpen eruit gooiden als er weer eens een torpedobootjager na een paar maanden met een defacto totaal gesloopte turbineset was en in droogdok moest voor maanden om het te repareren. Verder zeer slechte brandstofeconomie waardoor de turbines geen succes waren. Het zeer veelbelovende alternatief van de dieselmotor is uiteindelijk bijna niks mee gedaan terwijl Duitsland zeker de mogelijkheden had, als enige land ter wereld.
Er moeten meer premiumacocunts en premiumschepen worden verkocht omdat SerB naar de maan wil.Ook jammer dat ze de 20% discount op repairs voor de hoge tiers weer hebben uitgezet. Net een potje in m'n Zao met 106k damage (lekker damage farmen voor de ARP en bootcamp missies), half hp over en een win (1413 base xp). Kost me gewoon 100k credits...
http://ftr.wot-news.com/2...ants-to-build-a-moonbase/
Dat is op vrijdag? Ik ga op zaterdag mee met de Tweakers Express.Rarz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:25:
Gaan er nog mensen naar de Wargaming Community Party 2016? Heb zojuist m'n bevestiging gekregen, dus op naar Keulen over twee weken.
Yep, die vrijdag avond, 20:00. De avond voor de conventie. Er gaan wel meer Nederlanders heen, lijkt me. Maar niet iedereen zal op Tweakers zitten.PcDealer schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:58:
[...]
Dat is op vrijdag? Ik ga op zaterdag mee met de Tweakers Express.
Helaas zit het schip (samen met de Scharnhorst) nog onder NDA, dus mogen de youtubers en supertesters er nog weinig over zeggen.
ftfyPcDealer schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:39:
Ik was gisteren in een pot met Flamu. Hij in de Dunkerque.
Maar die pot was dusdanig slecht dat ik er verder niets over zeg.
[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 04-08-2016 14:57 . Reden: oepsie ]
Kansloos verloren
Ik heb mijn extra Hiei dismissed. Zie ook http://forum.worldofwarsh...ard-more-like-punishment/
Nee, als je het schip al hebt, krijg je een equivalent aan credits dat het type schip zou kosten als je het koopt. (Ik weet niet of je het portslot houdt, maar dat zal wel niet)GLR89 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:32:
[afbeelding]
Volgens die nieuwe missie krijg ik dus een 2e ARP Hiei? Heb hier al even naar gezocht maar kan bij de officiele kanalen niks vinden. Iemand op de hoogte wat dit gaat betekenen? Of nog een extra "zelfde" t5 bb zoals ik inmiddels ook al 3 hiei captains heb...
Je krijgt wel een 'extra' kapitein (die je een slot kost), maar die kun je wegsturen als je haar niet nodig hebt.
Dat word gefixed volgens WG zodat ze geen slots meer kosten.Rarz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:42:
[...]
Je krijgt wel een 'extra' kapitein (die je een slot kost), maar die kun je wegsturen als je haar niet nodig hebt.
Collectors item? Heb ondertussen na 3 ARP kongo's wel weer geziensneakeye schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:24:
Wat is de hele meerwaarde van die ARP missies en boten?
Okee weet ik voldoende vind het spuuglelijke dingen houdt niet van die manga shithopiconjo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Collectors item? Heb ondertussen na 3 ARP kongo's wel weer gezien
http://www.twitch.tv/notser
[ Voor 21% gewijzigd door PjotrStroganov op 05-08-2016 23:02 ]

Ik kwam 4k hp te kort om ook nog de Konigsberg te killen (de new mexico was achter een eiland). Op het eind heb ik 3 cruisers gekilled dmv torps en citadels terwijl te allemaal binnen 8km waren en ik geen rook had
Dit was een epic first win geweest
[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 06-08-2016 15:08 ]
Ik vond destijds zowel de Mahan als Myoko leuker spelen dan hun voorganger en ook betere schepen t.o.v. hun tier-genoten.wontcachme schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:15:
Het lijkt er op dat ik dit weekend de Mahan en de Myoko ga vrij spelen. Nog 4k naar de Mahan en 13k naar de Myoko. Ik ga wel heel erg de Farragut en de Aoba missen. Zeker de Farragut is snel een van mijn beste schepen geworden. Ben wel heel bang voor wat de Mahan gaat brengen. Als ik de stats bekijk vraag ik mij af of WG dronken was met het instellen. Lijkt mij een heel erg moeilijk speelbare DD te zijn....
In twee games heb ik nog niet een derde van de dmg behaald die ik in de Farragut haalde.
Myoko heb ik ook maar doe het daar nog niet echt goed in, heb er ook niet veel games in gespeelt.
Die heb ik vandaag ook gekocht. Eerste potje ging wel lekker. Alleen de turret traverse is wel heel erg rukDaniëlWW2 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:01:
De Myoko, daar ben ik ergens op afgeknapt. De Aoba vond ik geweldig maar de Myoko heb ik al een tijdje en nauwelijks aangeraakt. Het is niet eens dat ik het een slecht schip vind maar deze trekt me niet heel erg.
Het zal ook nog wel wennen zijn. Zal ook mijn speelstijl moeten aanpassen. En een moeilijkere schip en ook een tier hoger dus even een stijle leercurveSpamLame schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:22:
Mahan valt wel mee altahns dat is mijn mening, heb er veel mee in ranked of missions gespeelt.
Myoko heb ik ook maar doe het daar nog niet echt goed in, heb er ook niet veel games in gespeelt.
De traverse is gewoon waardeloos en niks minder dan dat. Torpedo's zijn ook beperkt en die kan je eigenlijk alleen lanceren als je ver voor het doel bent. Draaien om te lanceren is vragen om een AP salvo en dat kan altijd misgaan.wontcachme schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:08:
[...]
Die heb ik vandaag ook gekocht. Eerste potje ging wel lekker. Alleen de turret traverse is wel heel erg ruk. Ook jammer van de langere reload
.
Het pantser is wel aardig namelijk 100mm van de voorste geschuttoren tot de laatste en vrijwel alles onder de waterlijn. Het schip kan wel wat hebben qua vuur op enige afstand. Aangezien het schademodel in WoWS gewoon ruk is maakt het vrij zwakke dekpantser helemaal niks uit. De HE samen met de demoperk en HE vlaggen is ronduit hilarisch.
Dus dat, iets van elke 7de hit geeft je dan een fire.DaniëlWW2 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:34:
[...]
De traverse is gewoon waardeloos en niks minder dan dat. Torpedo's zijn ook beperkt en die kan je eigenlijk alleen lanceren als je ver voor het doel bent. Draaien om te lanceren is vragen om een AP salvo en dat kan altijd misgaan.
Het pantser is wel aardig namelijk 100mm van de voorste geschuttoren tot de laatste en vrijwel alles onder de waterlijn. Het schip kan wel wat hebben qua vuur op enige afstand. Aangezien het schademodel in WoWS gewoon ruk is maakt het vrij zwakke dekpantser helemaal niks uit. De HE samen met de demoperk en HE vlaggen is ronduit hilarisch.
Ik zit op 22% met meerdere vlaggen. Elk salvo geeft brand.SpamLame schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:32:
Dus dat, iets van elke 7de hit geeft je dan een fire.
Ik wil trouwens wel mijn mening over de Yorck bijstellen. Wat een waardeloos stuk stront is dit ding. AP is gewoon waardeloos aangezien perfecte broadsides op 10km- gewoon afketsen van schepen met toiletpapier voor pantser. De trajecten voor de granaten zijn ronduit belachelijk voor een kanon met een mondingssnelheid van 900 m/s en een maximale elevatie van 30 graden. Verder is AP op de maximale afstand iets sneller dan HE terwijl de UI iets heel anders zegt. HE spammen is ook nutteloos omdat de HE (net als de AP) of gewoon willekeurig mist because f*ck you of nauwelijks schade aanricht because f*ck you.
Ja, speelde net met de Yorck.
edit: Dit bedoel ik dus.
96 granaten afgevuurd, 5 raak, niet eens 5k damage...
Sta wel bovenaan.
[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-08-2016 00:05 ]
Myoko is wel lekker schip maar je moet een goede captain erop hebben met wat skills.DaniëlWW2 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:01:
De Myoko, daar ben ik ergens op afgeknapt. De Aoba vond ik geweldig maar de Myoko heb ik al een tijdje en nauwelijks aangeraakt. Het is niet eens dat ik het een slecht schip vind maar deze trekt me niet heel erg.
Nee, de Mogami, das pas lekker. Traverse van 45 sec
Traverse met de 203 is beter, 23 seconden, maar dan heb je een langere reload.
Armer is ook gewoon zielig. 1 goed geplaatste shell van een BB en de helft van je health weg.
Word een harde dobber om de ibuki te halen met dit geval.
Neeeeee, dan is de myoko nog best te doen.
Maar dat geld voor veel overstappen waar schepen ineen keer heel anders spelen.
In mijn ogen is de Mahan een hybride die zowel stealth kan torpen als gunboat tov farragut die veel meer een gunboat is. Omdat ik ook IJN en USSR speel ben ik gewend om ook zowel te stealth torpen, als te schieten vanuit rook.
Intussen ben ik wel uitgekeken op de cruisers, veel te gevoelig voor citadels. Met dd's en cv's heb ik meer lol, meer invloed op het spel en doe meer schade. De low tier cruisers zijn veel fun, lekker spammmen, wendbaar en regelmatig in knivefights en een goede kans tegen BB's. Maar vanaf tier 5/6 niet echt meer.
https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/
Dat Torpitz, stiekem erg verleidelijk voor mij als kruiser kapitein. Ik haat het om op 20km te campen en twee keer per minuut een salvo af te vuren. Doodsaai en nutteloos en een slagschip waar ik mee kan gaan met de kruisers heb ik niet. De hoop blijft gevestigd op Scharnhorst.
is de USA BB lijn gebuffed ofzo?
* ik heb ruim 2/3 maanden de game niet aangeraaakt..
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
059 http://worldofwarships.eu...s-main/release-notes-059/spartacusNLD schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:48:
Zo, na een hele tijd afwezig te zijn weer is WoWs opgestart.. mijn iowa is opeens een stuk sterker lijkt t![]()
is de USA BB lijn gebuffed ofzo?
* ik heb ruim 2/3 maanden de game niet aangeraaakt..
058 had ook wat armor remodeling op modules behalve voor main batt op BBs http://worldofwarships.eu...s-main/release-notes-058/
[ Voor 15% gewijzigd door SpamLame op 08-08-2016 11:01 ]
Dan heb ik nog niks gezegd over dat ik naar de klote wordt geschoten door tier 5 boten. Simpelweg omdat hun meer bereik hebben dan mij en ik niks kan terugdoen...
Je werd waarschijnlijk gefocussed omdat in de hogere tiers de meeste wel weten dan IJN CA's fire starters kunnen zijn. Zelfde geld bv voor een Atlanta.wontcachme schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:35:
Ik stel mijn mening of de Myoko bij. Tot nu toe is het een "meh" schip. Ik heb bijna dezelfde setup als op de Aoba, maar mijn shells vliegen meer mis dan raak. Ook doen ze veel minder schade en ondanks 20% fik kans gaat er amper iets branden. Daarentegen ben ik wel in de fik bij elke ontvangen salvo. Net 4 minuten in een potje en ik was al 3x in de fik geschoten. Ik vaarde achter!! mijn eigen BB's en ze schieten op mij...
Dan heb ik nog niks gezegd over dat ik naar de klote wordt geschoten door tier 5 boten. Simpelweg omdat hun meer bereik hebben dan mij en ik niks kan terugdoen...
Dat mogen ze dan wel tegen mijn boot zeggen, want krijg verrekt weinig fikkies op dit moment. HEt is uberhaupt al een wonder als mijn shells de tegenstander raken. Net broadside gegaan en gemikt op een stilstaande BB. Slecht één van alle shells in die volley raakte de BB. WTF. Mag blij zijn als ik per potje 30 hits maak....SpamLame schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:02:
[...]
Je werd waarschijnlijk gefocussed omdat in de hogere tiers de meeste wel weten dan IJN CA's fire starters kunnen zijn. Zelfde geld bv voor een Atlanta.
Haha, don't play Warspite!auroortje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:58:
[...]
Nee, de Mogami, das pas lekker. Traverse van 45 secDat is gewoon niet speelbaar.
Je camowaarde is alleen wel 12.7km met camoflageverf. Je kan dus met gemak binnen bereik komen. Wat je nodig hebt zijn een aantal andere kruisers of liever nog slagschepen die naar voren durven gaan. Die worden eerder gespot dan jij en daar wacht je gewoon op. Dan als ze onder vuur worden genomen is het HE spam tijd.wontcachme schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:35:
Ik stel mijn mening of de Myoko bij. Tot nu toe is het een "meh" schip. Ik heb bijna dezelfde setup als op de Aoba, maar mijn shells vliegen meer mis dan raak. Ook doen ze veel minder schade en ondanks 20% fik kans gaat er amper iets branden. Daarentegen ben ik wel in de fik bij elke ontvangen salvo. Net 4 minuten in een potje en ik was al 3x in de fik geschoten. Ik vaarde achter!! mijn eigen BB's en ze schieten op mij...
Verder is er natuurlijk ook nog RNG en we weten allemaal dat er maar een techtree is die consistent goede RNG heeft.
Bedoel je Russian bias zekerDaniëlWW2 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:44:
[...]
Je camowaarde is alleen wel 12.7km met camoflageverf. Je kan dus met gemak binnen bereik komen. Wat je nodig hebt zijn een aantal andere kruisers of liever nog slagschepen die naar voren durven gaan. Die worden eerder gespot dan jij en daar wacht je gewoon op. Dan als ze onder vuur worden genomen is het HE spam tijd.![]()
Verder is er natuurlijk ook nog RNG en we weten allemaal dat er maar een techtree is die consistent goede RNG heeft.
Nah, Bussian Rias.
Maar toch weer eens de Myoko opgepakt. Gaat wel aardig hoewel ik denk ik de helft van de bemanning naar de Goelag moet sturen als offer, kijken hoe het dan gaat.
I LOLled
Hmmja ik denk dat Stalin dat niet accepteert.Maar toch weer eens de Myoko opgepakt. Gaat wel aardig hoewel ik denk ik de helft van de bemanning naar de Goelag moet sturen als offer, kijken hoe het dan gaat.
Nog 800 hits en can halverwege die ARP missie.
[ Voor 7% gewijzigd door SpamLame op 08-08-2016 13:33 ]
Er zaten genoeg Jappaners in de Goelag in 1945. De faciliteiten waren er toch al.SpamLame schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:31:
Hmmja ik denk dat Stalin dat niet accepteert.
Ongetwijfeld, probeer het en als het werkt hoor ik dat graag.DaniëlWW2 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:35:
[...]
Er zaten genoeg Jappaners in de Goelag in 1945. De faciliteiten waren er toch al.
Het waren twee teams die alleen maar deden snipen. En ik kon nergens in de buurt komen omdat alles en iedereen op mij focusde. Hun hadden japanse DD's en een Benson dus ik kon niet naar voren zonder gespot te worden. En als ik schoot van 11km dan kreeg ik alsnog alle guns op mij gericht. Ik had 8 schepen achter mij en daar schoten ze dan niet op. Nee, alleen maar op de DD die niet met de guns en niet met de torps in de buurt kon komen....
Nog maar 107k tot de Benson en ben hevig aan het denken of ik mijn Free XP wil gebruiken hiervoor.
[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 08-08-2016 15:08 ]
Ik zou dat schip gewoon even laten liggen. Misschien over een tijdje gaat het weer.wontcachme schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:06:
Na vanochtend de Myoko maar even links laten liggen en de Mahan geprobeerd te dubbelen. Uiteindelijk gelukt in een match waar ik 4k dmg heb kunnen doen....
Het waren twee teams die alleen maar deden snipen. En ik kon nergens in de buurt komen omdat alles en iedereen op mij focusde. Hun hadden japanse DD's en een Benson dus ik kon niet naar voren zonder gespot te worden. En als ik schoot van 11km dan kreeg ik alsnog alle guns op mij gericht. Ik had 8 schepen achter mij en daar schoten ze dan niet op. Nee, alleen maar op de DD die niet met de guns en niet met de torps in de buurt kon komen....
Nog maar 107k tot de Benson en ben hevig aan het denken of ik mijn Free XP wil gebruiken hiervoor.
Verder zag ik opeens dat de "maarschalk incompetent" (Budyonny) samen met alles tot en met t7 in de aanbieding was. Koningsberg die ik toch al tijden niet heb gespeeld verkocht en nu heb ik deze ook. In de koningsberg zat ook een redelijke kapitein die precies de skills heeft die je voor een slagschip ook wil. Handig als ik de Scharnhorst deugt en ik die koop. Verder aangezien Budyonny een vertrouweling van de RNG god Stalin was heb ik hoge verwachtingen.
En het schip is op papier gewoon OP.
En mijn eerste game. Met een ronduit waardeloos team die mij allemaal als een stelletje lemmings volgde en als eerste na 7 minuten dood.
Alleen maar AP geschoten, eerste salvo was meteen citadel terwijl ik geen flauw idee had hoe ongeveer te schieten. Verder nog vrij matig geschoten want het was even wennen en ik kwam net uit de Yorck want anders was het nog veel meer. Totally balanced tovarish.
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-08-2016 19:15 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Jadero op 08-08-2016 19:31 ]
Ja soort van niet echt actief en nee geen eisen anders dan kunnen op ik meen op de vaste speelavond , meen dinsdag.Ghengis schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:55:
Ik lees in de OP niets over een evt. Team, bestaat dat wel? En zijn er 'toelatingseisen'?
Aangezien ik 's avonds niet altijd kan, heb ik mijn plekje opgegeven destijds. Je kan nl altijd als mercenarie meedoen. Later lees ik dat het team niet echt actief meer is.
Wil je serieus aan de teambattle (wanneer die weer beschikbaar komt) kan je beter op zelf op zoek gaan.
Zit nu in 3 teams waar ik ingerold ben door als Merc redelijk (goede) prestaties neer te zetten.
Van de andere kant mss wordt het got team weer actiever als team battles weer mogelijk zijn.
Geef eens linkjes.wontcachme schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:18:
Wat youtube video's en twitch streams aan het kijken en ik denk dat ik weet wat mijn volgende premium boot gaat worden: De Sharnhorst. Wat ziet die er mooi uit en lijkt ook lekker te spelen
Kennelijk zal die 9500 gold/€35 euro zijn. Redelijk voor WG standaarden.
Mooi bootje hoorDaniëlWW2 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:28:
[...]
Geef eens linkjes.![]()
Kennelijk zal die 9500 gold/€35 euro zijn. Redelijk voor WG standaarden.
[ Voor 8% gewijzigd door Odessa op 08-08-2016 22:09 ]
YouTube: T7 German Premium BB: The Glorious Scharnhorst \[170k damage]
Oh en de bepantsering is extreem goed.

Zeer vergelijkbaar met Tirpitz, iets dikkere verticale bepantsering en iets zwakkere horizontale. Het schademodel in WoWS doet alleen bijna niks met granaten tegen het pantserdek dus dat is geen probleem. Verder is de 45mm boven de gordel wel een zwakte waar de meeste schepen doorheen kunnen schieten. Moet je wel weten en ook raken.
Nu hopen dat WG het schip niet doodnerfed.
[ Voor 81% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-08-2016 22:34 ]
Lijkt me niet. Anders hadden ze niet de NDA nu al eraf gehaald. Zeker als ze 0.5.9.10 testserver al min of meer aankondigen.
Dit ding is de baby van een BB en een Cruiser. Bijna alle specs vallen tussen beide groepen in. De reload, traverse, vaarsnelheid, bewegelijkheid van een (heavy) cruiser en de armor, range en dispersion van een BB.
Count me in
Het is ook letterlijk een kruising tussen een slagschip en een kruiser. Het is namelijk een zwaar uitvergrote (verdrievoudiging in tonnage) Deutschland-klasse kruiser. Dat ging via de D-klasse van 20.000t die snel na het leggen van de kielen voor de twee schepen werden geannuleerd, via een uitvergroting met een derde koepel naar de 32.000t Scharnhorst en Gneisenau die nog extra pantser kregen. IRL waren het eigenlijk mislukkingen die bijna niks konden beginnen tegen Britse slagschepen en eigenlijk te groot waren om een handelsoorlog uit te vechten.wontcachme schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:48:
[...]
Lijkt me niet. Anders hadden ze niet de NDA nu al eraf gehaald. Zeker als ze 0.5.9.10 testserver al min of meer aankondigen.
Dit ding is de baby van een BB en een Cruiser. Bijna alle specs vallen tussen beide groepen in. De reload, traverse, vaarsnelheid, bewegelijkheid van een (heavy) cruiser en de armor, range en dispersion van een BB.
Count me in
Kruisers aanpakken konden de Deutschland-klasse schepen ook zeer goed. Reken maar uit, 8x203mm a 110/120kg granaten en dan maximaal 3 a 4 salvo per minuut vs 6x283mm granaten van 300kg en dan maximaal 3 per minuut. Een gigantisch voordeel voor de Deutschland die ook nog eens vrij zwaar pantser hadden. Een Deutschland-klasse, het liefst Graf Spree wil ik ook heel graag als T6 premium.
Ingame lijkt het schip juist zeer goed omdat je veel kruisers als doelen hebt en immuum bent voor AP tegenvuur van kruisers. IRL zorgde de Britten wel dat er minimaal een snel slagschip mee was als bescherming van grote konvooien als bescherming tegen Scharnhorst en Gneisenau waardoor ze weinig konden aanrichten. Schade incasseren betekende meestal een vertraging van de snelheid en dat betekende dat je niet meer kon ontsnappen aan de Britse Home Fleet die je dan aan flarden schoot. Het resultaat was dat als er een Brits slagschip gesignaleerd werd voor een konvooi naar Rusland de Duitsers in de haven bleven. Dat ging een keertje mis en toen was het doei Scharnhorst.
SerB will be pleased.PjotrStroganov schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:30:
Oh fuuu. Ik heb net de Tirp gekocht. Heerlijk schip. En nu is er de Sharnhorst die precies in mijn straatje past.
Een ding hou ik wel in mijn achterhoofd namelijk dat dit schip de balans in de game behoorlijk kan gaan verzieken. Op het moment zijn kruisers toch al niet al te geweldig. Slagschepen behandelen ze als XP pinata's en torpedobootjagers gaan van goed tot belachelijk OP zoals de Minakaze/Mutsuki. Kruisers zitten vaak met belachelijk onrealistische trajecten voor de granaten waardoor het te lang duurt voordat die arriveren op doel en ze te makkelijk te ontwijken zijn, zeker voor torpedobootjagers. Met een schip zoals Scharnhorst die kruisers gewoon dood kan knuppelen krijg je wel problemen.
Ik denk dat het schip ook bizar populair zal zijn en dat is misschien niet zo best. Eigenlijk zouden kruisers iets moeten krijgen waardoor ze wat kunnen tegen torpedobootjagers. Betere trajecten bijvoorbeeld.
[ Voor 60% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-08-2016 23:56 ]
Wat er wel nog eens bij komt is dat tier 7 over de hele linie zuigt. Dus met een leuk schip in die tier kun je heel wat uithalen. Zeker in matches zoals in de filmpje hierboven.
Je kan je testclient al upgraden naar 0510 ~3.5GB download.
En daarna mag je vrolijk nog eens ~7.8GB downloaden
http://worldofwarships.eu...ic-test/public-test-0510/
Nice> Spotting damage die je doet zit er nu in, er staat echter niet dat je daar ook XP/credits voor krijgt.
Als dat niet nu is dan hopelijk met een volgende patch/release.
Goodies
Get 12,500 Doubloons on the Public Test Server for winning 10 battles in any ship either in Random or Cooperative battles. You can then purchase and test drive the following Premium Ships: Tirpitz, Atago, and Atlanta. This mission can be completed repeatedly.
Get 5 signal flags of each type on your live account for winning 3 Random or Cooperative battles on the Public Test server while in a division.
Get 1 day of Premium Account on the live server for winning 10 Random or Cooperative battles on the test server while playing in a cruiser
Get 10 Type "6" Camouflage patterns (+100% XP per battle) on the live server for winning 10 Random or Cooperative battles in a battleship
[ Voor 7% gewijzigd door SpamLame op 09-08-2016 09:15 ]
Zet dan apart dat het goud alleen voor de testserver is. Overgens is het wel verleidelijk om slagschepen te gaan spelen zo.
He het staat er toch duidelijk "Get 12,500 Doubloons on the Public Test Server".DaniëlWW2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:18:
Erg duidelijk zijn ze weer niet.
Zet dan apart dat het goud alleen voor de testserver is. Overgens is het wel verleidelijk om slagschepen te gaan spelen zo.
Ik zie geen mogelijkheid dit anders te interpreteren.
Had graag gezien dat het 12.5K op je live account is, maar dat staat er helaas echt niet.
SpamLame schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:50:
[...]
He het staat er toch duidelijk "Get 12,500 Doubloons on the Public Test Server".
Ik zie geen mogelijkheid dit anders te interpreteren.
Had graag gezien dat het 12.5K op je live account is, maar dat staat er helaas echt niet.
Daarna krijgen we:For participating in our Public Test, you will be rewarded the following goodies on the live server once the update hits the open waters.
Daar zullen heel wat mensen overeen lezen. Dit is gewoon onhandig.Get 12,500 Doubloons on the Public Test Server for winning 10 battles in any ship either in Random or Cooperative battles. You can then purchase and test drive the following Premium Ships: Tirpitz, Atago, and Atlanta. This mission can be completed repeatedly.
Ah ik zie je punt zeker icm met 12.5K gold zullen er vast een boel zijn die "wait..wut" en niet verder lezen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
[...]
Daarna krijgen we:
[...]
Daar zullen heel wat mensen overeen lezen. Dit is gewoon onhandig.
Zelf had ik er geen moeite mee zoals het geformuleerd is, wel moeite met het feit dat die 12.5k niet op mijn live account bijkomen. Zou een mooie maar wellicht dure incentive geweest zijn voor WG om public testers te bedanken.
En dan ben je klaar in mijn geval.SpamLame schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:40:
..
Je kan je testclient al upgraden naar 0510 ~3.5GB download.
En daarna mag je vrolijk nog eens ~7.8GB downloaden
..
De Yorck vereist nogal een andere speelstijl dan de meeste cruisers. Toen ik daar eenmaal aan gewend was geraakt vond ik het schip wel meevallen. Uiteindelijk iets meer dan 50k average damage (bijna twee keer zo hoog als het server gemiddelde, dus blijkbaar doe ik iets anders dan de rest). Ik ging in het begin altijd wat achter de eigen BBs liggen en met de grote range HE spammen (goed angled blijven lukt met de turret arcs van het schip), dan later in het spel op jacht naar cruisers en dan kun je met een beetje slim spelen (hinderlagen achter eilanden werken altijd goed) de torps en AP goed gebruiken. Uiteindelijk kun je met dat schip niet echt carrieën, maar het is een goed support schip.DaniëlWW2 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:47:
[...]Ik wil trouwens wel mijn mening over de Yorck bijstellen. Wat een waardeloos stuk stront is dit ding. AP is gewoon waardeloos aangezien perfecte broadsides op 10km- gewoon afketsen van schepen met toiletpapier voor pantser. De trajecten voor de granaten zijn ronduit belachelijk voor een kanon met een mondingssnelheid van 900 m/s en een maximale elevatie van 30 graden. Verder is AP op de maximale afstand iets sneller dan HE terwijl de UI iets heel anders zegt. HE spammen is ook nutteloos omdat de HE (net als de AP) of gewoon willekeurig mist because f*ck you of nauwelijks schade aanricht because f*ck you.
Ja, speelde net met de Yorck.[...]
De Scharnhorst ziet er wel erg goed uit, ben benieuwd wat de prijs gaat zijn. Ik heb bijna m'n Colorado volledig geupgrade, kan ik die Scharnhorsts mooi als target practice gebruiken als ze straks in grote getale aanwezig zullen zijn, alleen zorgen dat ik uit de range van de torpedo's blijf.
PT 0.5.10 wordt nu gedownload, ben benieuwd naar de wijzigingen.
Dat deed ik al met de Koningsberg waar je ook niks kan hebben qua tegenvuur.Joe_P schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:49:
[...]
De Yorck vereist nogal een andere speelstijl dan de meeste cruisers. Toen ik daar eenmaal aan gewend was geraakt vond ik het schip wel meevallen. Uiteindelijk iets meer dan 50k average damage (bijna twee keer zo hoog als het server gemiddelde, dus blijkbaar doe ik iets anders dan de rest). Ik ging in het begin altijd wat achter de eigen BBs liggen en met de grote range HE spammen (goed angled blijven lukt met de turret arcs van het schip), dan later in het spel op jacht naar cruisers en dan kun je met een beetje slim spelen (hinderlagen achter eilanden werken altijd goed) de torps en AP goed gebruiken. Uiteindelijk kun je met dat schip niet echt carrieën, maar het is een goed support schip.
De Yorck is alleen inconsistent. Zo ongeveer de enige kruisers die ik consistent kan citadellen zijn de Koningsberg, Nurnberg en Atlanta. Zelfs de Pensacola is vaak nope. Het is gewoon een zeer matig schip.
Scharnhorst heeft alleen pantser vergelijkbaar met Tirpitz. Dat citadel je niet zomaar.De Scharnhorst ziet er wel erg goed uit, ben benieuwd wat de prijs gaat zijn. Ik heb bijna m'n Colorado volledig geupgrade, kan ik die Scharnhorsts mooi als target practice gebruiken als ze straks in grote getale aanwezig zullen zijn, alleen zorgen dat ik uit de range van de torpedo's blijf.
PT 0.5.10 wordt nu gedownload, ben benieuwd naar de wijzigingen.