En de reden (IRL tenminste) is als volgt. Letterlijk elke DD haar munitie zit bij een koepel direct een dek onder het dek en bij een open montering direct achter het kanon. De munitie wordt of met een munitielift omhoog gebracht of doorgegeven via een klein munitieluik bij het kanon. Er was simpelweg geen ruimte om munitie veiliger, onder de waterlijn op te slaan en geen stabiliteit in de romp om de munitie te bepantseren. Veel torpedobootjagers waren al niet al te stabiele schepen zonder er nog eens een paar honderd ton aan bepantsering te installeren.
Het verschil is alleen dat de Amerikaanse DD's meer munitie meedroegen dan de meeste vergelijkbare schepen omdat de 5"/38 ook als luchtdoel moest dienen en Amerikaanse schepen gebouwd werden met langere perioden op zee in het achterhoofd en dus meer brandstof en munitie hadden. Je hebt dus niet alleen zeer kwetsbare maar ook grotere magazijnen en dus meer kaboom.

Tegen bijvoorbeeld de Japanse of Russische waar je al snel met dubbelopstellingen zit met twee kanonnen zijn de Amerikaanse extra kwetsbaar.
Ik heb laatst de Nicholas unlocked en ik gebruik gewoon een detonation vlag. Ik heen geen enkel risico met Amerikaanse DD's.
Oh en heeft iemand deze al gezien? Dit is behoorlijk goed.
YouTube: How to Moskva
edit: eerste potje van de dag.
Stalin approves.
[
Voor 4% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 28-07-2016 17:06
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.