• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:33

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Voor de grote 500k jingles actie voor het eerst een eigen review online gezet, net op tijd binnen trouwens.

plz be gentle:

[ Voor 39% gewijzigd door Joindry op 12-07-2016 00:11 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-12 17:09
Mooie replay :)
Goede uitleg van je taktiek.

Mijn punten:
- Wat is Geame?
- Je herhaalt veel over de cruisers die je opmars verpesten
- Je mikte op de verkeerde cruiser achter een eiland
- Je maat pakt 1 torp @7:20
- Je schoot voor het eerst op 6:28
- Had AP op de cruisers nut gehad?

[ Voor 120% gewijzigd door PcDealer op 12-07-2016 01:58 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:33

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

PcDealer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 01:29:
Mooie replay :)
Goede uitleg van je taktiek.

Mijn punten:
- Wat is Geame?
- Je herhaalt veel over de cruisers die je opmars verpesten
- Je mikte op de verkeerde cruiser achter een eiland
- Je maat pakt 1 torp @7:20
- Je schoot voor het eerst op 6:28
- Had AP op de cruisers nut gehad?
Dank voor de feedback :)

"bad ship, good game", mijn accent was niet duidelijk blijkbaar (it's gonna be a thing... okay) :)

Dat mijn "maat" een torp pakte is eruit gevallen bij het knippen, het was nogal een race tegen de tijd mijn review tijdig online te krijgen... Het gebruik van de software was mijn eerste keer :9 ik ben al blij dat ik mijn voiceover op een deftig volume gekregen heb in verhouding tot de gamegeluiden.
Heb ik AP geschoten? Op die afstand lijkt me dat weinig nut te hebben, of was dat net je punt?
Dat ik voor het eerst zo laat schoot is misschien inderdaad een stuk van mijn "strategie" die ik kon nader uitleggen.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:06

wontcachme

You catch me? No you wont

Wows toch maar weer opgepakt na 9 maanden niet gespeeld te hebben. Wel weer heel erg wennen qua timings en acties. Tot nu toe twee grote problemen:

- De citadel van de Furutaka. Elk potje verlies ik in één volley 90% van mijn health :X
- En de tegenstanders kunnen opeens wel heel goed mikken. Is er een of andere mod die laat zien waar je moet mikken bij een bewegend doel ofzo? En dan bedoel ik wel legale. De andere mag hier niet :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• PcDealer
Joindry schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Dat mijn "maat" een torp pakte is eruit gevallen bij het knippen, het was nogal een race tegen de tijd mijn review tijdig online te krijgen... Het gebruik van de software was mijn eerste keer :9 ik ben al blij dat ik mijn voiceover op een deftig volume gekregen heb in verhouding tot de gamegeluiden.
Dan vind ik het goed gelukt :)
Heb ik AP geschoten? Op die afstand lijkt me dat weinig nut te hebben, of was dat net je punt?
Nee, HE. Maar had zomaar kunnen zijn dat AP wat effectiever was tegen broadside cruisers. Ik doe dat regelmatig in de Sims, en citadels komen voor heur! 8)
wontcachme schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:01:
Wows toch maar weer opgepakt na 9 maanden niet gespeeld te hebben. Wel weer heel erg wennen qua timings en acties. Tot nu toe twee grote problemen:

- De citadel van de Furutaka. Elk potje verlies ik in één volley 90% van mijn health :X
Nooit de zijkant laten zien! En bb's schieten dwars van voren je citadel in. Focus je op dd's daar is de Furu goed in.
- En de tegenstanders kunnen opeens wel heel goed mikken. Is er een of andere mod die laat zien waar je moet mikken bij een bewegend doel ofzo? En dan bedoel ik wel legale. De andere mag hier niet :+
Ik denk dat het gros beter is gaan spelen.

• Kiha
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2017
Er is een soort build-in aim-assist naar buiten gekomen.
Left-over alpha code noemt WG het.
Wanneer je aan het richten bent kan dat stopwatch icoontje bij de shell flight-time groter/kleiner knipperen, er wordt gezegd dat dit (bij constante koers en snelheid) precies het midden is voor je doel.
"Glitch" wordt gerepareerd in 0.5.9.

Ik heb het in een potje in mijn Atlanta geprobeerd, werkte redelijk voor schepen achter een berg. Maar ben niet overtuigd.

Bron

[ Voor 13% gewijzigd door Kiha op 12-07-2016 15:49 . Reden: bron ]

Verwijderd

1ste potje Des Moines gedaan, 140k damage (40k met brandjes) met alleen HE spam.
Range is lastig, maar met 12 shells elke 5sec kan ik in ieder geval iedereen wel wegjagen zolang ik geen broadside geef.

187 hits, 16 brandje en dat met een 17% firechance.

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-12 19:41
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:53:
1ste potje Des Moines gedaan, 140k damage (40k met brandjes) met alleen HE spam.
Range is lastig, maar met 12 shells elke 5sec kan ik in ieder geval iedereen wel wegjagen zolang ik geen broadside geef.

187 hits, 16 brandje en dat met een 17% firechance.
de berekening hiervan die WoWs hanteert snap ik niet helemaal. heb het zelf met de gearing, 13% firechance.
Dit zou toch betekenen dat je in een pot waarbij je gemiddeld 250 hits maakt (vrij normaal voor de gearing) 250/100x13= 32 brandjes zou moeten stichten. Echter in het gunstigste geval maak ik er 12. Voor jou game zou in theorie hetzelfde moeten gelden. Ook ongeveer 32 brandjes. Vraag me dus oprecht af hoe de berekening van de heren ontwikkelaars hierachter in zijn werk gaat. Die 17% zou volgens mij eerder in de buurt van de 9% liggen.

maar 40k brandschade aanrichten is natuurlijk geen straf >:)

[ Voor 0% gewijzigd door GLR89 op 12-07-2016 17:08 . Reden: typ foutje ]

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Is dit percentage inclusief het fire prevention percentage van het slachtoffer?

• GLR89
Goeie niet mee genomen in mijn redenatie inderdaad.

• Kiha
De kans voor een brandje berust op een relatief eenvoudige formule:
[Ship's base anti-fire coefficient] x (1 - [Damage Control Mod 1] - [Fire Prevention]) x ([Shell's base chance to set fire] + [Demolition Expert])

Met een tabel voor de base anti fire coefficient hier. Daarbij heeft de stock hull +0.0333 op de coefficient tegenover upgraded hull (tabel waarde), wat upgraden voor BBs dus nog belangrijker maakt tenzij je een BBQ wilt zijn.

Met je DesM's 17% chance wordt dus bij het schieten op T10 0.5005 x 17 = 8,5% (Onder aanname dat er geen fire prevention en/of module meespeelt).

Het vervelende hieraan is dat het nergens ingame wordt uitgelegd. Ik heb het een tijd geleden allemaal uitgezocht voor mijzelf omdat mijn fire chance belachelijk veel lager was dan wat de shells aangaven.

• PcDealer
Wat volgens mij helpt is om te schieten met een full salvo op de hoge delen van het vijandelijke schip. Dus niet 1 voor 1, maar alles in een keer op de conning tower en smoke stacks.

• GLR89
Schepen kunnen op 4 of 5 locaties branden. Voordek, achterdek en bovenstuk 2 of 3 plekken. Alles op een plek richten heeft daardoor niet heel veel zin. Met HE over het gehele doel zien te raken zodat je zoveel mogelijk fikkies op het schip aanwakkert hoe harder zn hp keldert.

• PcDealer
GLR89 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:40:
Schepen kunnen op 4 of 5 locaties branden. Voordek, achterdek en bovenstuk 2 of 3 plekken.
Meest wat ik geregeld heb meegemaakt is 3 tegelijkertijd
Alles op een plek richten heeft daardoor niet heel veel zin. Met HE over het gehele doel zien te raken zodat je zoveel mogelijk fikkies op het schip aanwakkert hoe harder zn hp keldert.
Voordat het fikt, moet je het wel in de fik krijgen. Daarom zoveel mogelijk HE shells te gelijkertijd op een bepaalde plek. Als het dan brand, ga je verdere op een andere plaats.

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:05:
[...]
Meest wat ik geregeld heb meegemaakt is 3 tegelijkertijd

[...]

Voordat het fikt, moet je het wel in de fik krijgen. Daarom zoveel mogelijk HE shells te gelijkertijd op een bepaalde plek. Als het dan brand, ga je verdere op een andere plaats.
Volgens mij zie je als BB maar dat je schip op 3 plekken brand, maar brandt hij eigenlijk op meer.
Zo een voorbeeld met de DM >> 12 Shells raak, 3 brandjes - maar er was al een brandje aan de gang dus maakt dat 4 brandjes (of hij had net repair gedaan, maar volgens mijn scherm stond ie al in de brand).

Btw, ik zit als ik online ben in channel; gathering of warships, dus mocht er iemand zin hebben ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2016 22:21 ]

• GLR89
Klopt, echter is de vluchttijd bij de fletcher en gearing zo lang dat ik massaal sprijd. Als ik 1 plek vast houd brand het al en zijn de volgende 2 salvos al in de lucht.

• PcDealer
GLR89 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:18:
Klopt, echter is de vluchttijd bij de fletcher en gearing zo lang dat ik massaal sprijd. Als ik 1 plek vast houd brand het al en zijn de volgende 2 salvos al in de lucht.
Dat doe ik ook. Maar we hebben het allebei over salvo's (meerdere shells) en niet losse (seqentieel) shells door de muisknop ingedrukt te houden.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:18:
[...]

Btw, ik zit als ik online ben in channel; gathering of warships, dus mocht er iemand zin hebben ;-)
Incoming!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54
Arizona is te koop, 2 bundles en gewoon het schip + slot zelf

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45

Ja, niet te dicht gaan en geen broadside tonen.
1 die half en half werkt op het beste maar die gaat eruit volgende patch, kan me moeilijk voorstellen dat die massaal gebruikt word.

• PcDealer
Al een paar dagen. De Arizona is in mijn ogen OP als niemand op je let. Cruisers oneshotten kan heel goed.

• SpamLame
PcDealer schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:36:
[...]

Al een paar dagen. De Arizona is in mijn ogen OP als niemand op je let. Cruisers oneshotten kan heel goed.
o_O oops ben ik even afwezig en plaatsen ze hem in de shop zonder mijn toestemming :+

• PcDealer
Eindelijk Rank 9.

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12 12:25
Referral link / Play with a friend nu ook beschikbaar voor de EU

http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/ok5xYMD

Bonussen zijn best aardig, zeker voor nieuwe spelers.

[ Voor 4% gewijzigd door Ashrah op 15-07-2016 11:21 ]

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12 23:08
Oeh, die Texas wil ik ook wel.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• PcDealer
Ashrah schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:22:
Referral link / Play with a friend nu ook beschikbaar voor de EU

http://playtogether.worldofwarships.eu/
Gedeeld op Facebook. Waar heb je die link vandaan?
Texas is best tof, als je je early USA bb's kan hebben :)

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 15-07-2016 09:16 ]

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12 12:25
PcDealer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:15:
[...]

[...]

Texas is best tof, als je je early USA bb's kan hebben :)
Die link heb ik van het WoWS forum en de Texas is een idd een goede BB als je met de traagheid over weg kan.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 14:48
Ashrah schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:17:
[...]

Die link heb ik van het WoWS forum en de Texas is een idd een goede BB als je met de traagheid over weg kan.
Jammer dat alle vrienden de game al spelen (net als met SC!) :P

• SpamLame
Krasny krym https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/3369/ t5 cruiser te koop. Ook in bundel versies

• PcDealer
Soort van St. Louis, maar wendbaarder met minder armor.

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12 06:23
Hebben mensen ook het probleem dat je muis uitvalt als je wows speelt ? Heb zon oude mx516 muis en heb het alleen met wows. Dan hoor je dat dat de muis disconnect en weer aangaat.

Heb het getest met Wot maar daar blijft die het altijd doen. Zet ik wows aan is het direct raak

• SpamLame
PcDealer schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:50:
[...]

Soort van St. Louis, maar wendbaarder met minder armor.
Ik heb gelezen dat het een uptiered svietlana is.

• SpamLame
B-BRAIN schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:54:
Hebben mensen ook het probleem dat je muis uitvalt als je wows speelt ? Heb zon oude mx516 muis en heb het alleen met wows. Dan hoor je dat dat de muis disconnect en weer aangaat.

Heb het getest met Wot maar daar blijft die het altijd doen. Zet ik wows aan is het direct raak
Neen, ik heb dat de locale soms veranderd, maar muis blijft het altijd doen.

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

PcDealer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:15:
[...]

Deze?
Geen referrals plaatsen

[ Voor 16% gewijzigd door Grotman op 19-07-2016 12:29 ]

Star Citizen referralcode

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-12 16:47

Ik ben sinds kort ook weer gaan spelen.
Lijkt erop dat er heel veel mensen weg zijn gegaan...

• wontcachme

wontcachme

Rody schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Ik ben sinds kort ook weer gaan spelen.
Lijkt erop dat er heel veel mensen weg zijn gegaan...
Het is wel rustiger ja :P. Maar nu ik weer wat meer speel begrijp ik wel waarom. Het voelt voor mijn tenminste nog steeds te langzaam. Er zijn vaak al een paar minuten voorbij voordat je uberhaupt iets spot. In dat opzicht heeft WoT dat wel goed voor elkaar.

Overigens is de Aoba wel een lekker bootje :+. Flink wat citadels schieten mogelijk met die guns :+

[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 16-07-2016 15:30 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• PcDealer
Hé hé, geen referrals hè!
wontcachme schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:30:
[...]
In dat opzicht heeft WoT dat wel goed voor elkaar.
Heel ander spel.

[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 16-07-2016 21:13 ]

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 23:52
Afbeeldingslocatie: https://eu.warshipstoday.com/signature/531629661/dark.png

Is ff zien of het werkt. Meteen een stat update van mijn persoontje 8)

• B-BRAIN
in het weekend ranked werkt gewoon niet :) Maar weer geswitched naar EU :P

• wontcachme

wontcachme

Soms heb je van die dagen.... Ben nu al 20 games bezig om 1x een DD te killen voor een missie. Elke keer zitten de DD's aan de andere kant of iemand anders haalt de laatste hp's er af....

EDIT: Moet vaker hier typen. Twee potjes later lukte het opeens...

[ Voor 15% gewijzigd door wontcachme op 18-07-2016 11:03 ]

Verwijderd

http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Scharnhorst

Scharnhosts in de wiki van wargaming.
Lijkt op een premium, want hij zou 9,5k credits kosten (koopje!).
Zullen wel doublons bedoelen denk ik dan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 11:33 ]

• PcDealer
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:32:
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Scharnhorst

Scharnhosts in de wiki van wargaming.
Lijkt op een premium, want hij zou 9,5k credits kosten (koopje!).
Zullen wel doublons bedoelen denk ik dan.
Nog niet alle battleships staan er in, dus ik zou er nog geen conclusies aan verbinden.

• Kiha
Patch 0.5.9 Public test. (19 juli 18:30 CEST tot 25 juli 15:00 CEST)
http://worldofwarships.eu...lic-test/public-test-059/
  • Nieuwe PvE modes voor T4-T8
  • Tier 1 Captain Skill Situational Awareness is geen captain skill meer. Iedereen krijgt het nu. Als je 2 level 1 captain skills hebt krijg je het punt terug, bij 1 skill wordt het vervangen met Basics of Survivability
  • Voice chat voor divisions
  • Smoke Boundaries
  • Armour updates voor US BBs en Warspite
  • Per schip in te stellen mini-map
  • Duitse BBs toegevoegd voor testen
Persoonlijk blij met de Smoke Boundaries, verder is SA als standaard ook een mooie toevoeging aangezien die skill toch vaak als noodzakelijk gezien wordt.
Nu mijzelf eraan herinneren de dag voor de patch op alle captains een nuttige level 1 skill te kiezen.

• GLR89
soms met een beetje geluk en handigheid (:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/um2K94iVqGngBRDVY5PMvtUA/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UBUoFgyHeR3JrVhkhrPwm91M/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JyDeeC5oRT2RNzsy5zUQTzsP/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rl8oJmrXXXGZ0mYoerVesCE0/thumb.jpg

voor de liefhebbers ik heb de replay nog :P

• Kiha
Kiha schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:38:
Patch 0.5.9 Public test. (19 juli 18:30 CEST tot 25 juli 15:00 CEST)
http://worldofwarships.eu...lic-test/public-test-059/
...
Staat niet in de patchnotes maar één van de screenshots bij het artikel laat de Atlanta met Radar zien.
Afbeeldingslocatie: https://worldofwarships-eu.gcdn.co/dcont/fb/image/35fdc630-4cc4-11e6-ae46-ac162d8bc1e4.jpg

• PcDealer
Kiha schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 01:44:
[...]

Staat niet in de patchnotes maar één van de screenshots bij het artikel laat de Atlanta met Radar zien.
[afbeelding]
Opperdeop! Nu kan ik Defensive AA Fire + Radar Surveillance meenemen :)

• GLR89
prachtig, wordt het nog leuker om in amerikaanse en met name russische destroyers rond te varen. hoop niet dat dit voor alle t7 cruisers gaat gelden. zou de boel behoorlijk bederven.

• PcDealer
Dat wordt dan eilandhuggen.

• SpamLame
GLR89 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:37:
soms met een beetje geluk en handigheid (:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

voor de liefhebbers ik heb de replay nog :P
Noice, maar waarom geef je gold uit aan de consumables, je verdient toch genoeg silver om de reload te betalen?

• GLR89
dat is een goede, heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat om te zetten.

• SpamLame
GLR89 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:14:
dat is een goede, heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat om te zetten.
Graag gedaan :+

• SpamLame
Nieuwe Challenge 20-27 July: Boot Camp - Best of the Best
http://worldofwarships.eu...ial/boot-camp-bestofbest/

Random battles, Team battles, Ranked battles
Once per account
Any ship Tier IV or higher

stageobjectivereward
1750,000 damage250,000 Credits
2Sink 35 enemy ships500,000 Credits & 5 Zulu Signals
3Be among top 3 experience earners & Win the battle5 Papa Papa Signals & 25,000 Commander experience

25K Commander XP is natuurlijk voor de commander met wie je stage 3 afrond

[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 20-07-2016 10:55 ]

• GLR89
dit zijn wel leuke missies, echter zo plannen dat je die 25000 xp bij de juiste commandant terecht krijgt is altijd zon geëmmer. Heb op mn midway, gearing en hindenburg nu een 15-16p captain. Maar op de russen en japanners kom ik nog zwaar tekort. weet echter nog niet welk schip mn voorkeur gaat hebben om te grinden. met de russische destroyers bij de t8 aanbeland, maar die kunnen me nog niet echt bekoren zoals de Gearing. de Japanse carriers lijken me wel leuk maar zit daar pas op t5 :P en de Russische cruisers lijken me ook wel geinig, maar daarbij ook pas bij t6. twijfel twijfel twijfel

• SpamLame
Klinkt als 1st world problems ;) Speel dan toch de commanders op de IJN CVs en RU CA's voor stage 1 & 2.
Tegen die tijd dat je bij stage 3 aankomt zal je vast wel een voorkeur voor een lijn hebben ontwikkeld.

• PcDealer
Het meeste zoden aan de dijk geeft die 25k XP bij een vrij nieuwe captain. Die ervaren kapitein gebruik je toch wel.

• PjotrStroganov
Yamato gekocht. Eerste game was meh. Tweede game was er eentje van ongeloof. Dit ding doet zulke heerlijke consistente damage. Heerlijk hoe je het feestje van iemand anders kunt vernaggelen op 20km afstand. En dan dichtbij komen en op 10km je secondaries los laten gaan met de level 5 captain perk._O_

• GLR89
PjotrStroganov schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:43:
Dit ding doet zulke heerlijke consistente damage. Heerlijk hoe je het feestje van iemand anders kunt vernaggelen op 20km afstand.
Dat is voor andere schepen meteen het grote stuk ellende van de yamato tegenover je. als je de schoten van dat schip op je af ziet komen kun je maar beter beginnen te huilen :P zo vaak gezien dat ik vanuit een rare hoek (lees: elk ander schip dat op je gevuurd zou hebben, maakt geen schade) geraakt wordt door dat ding en dan 12-20k dmg hebt.

Schoten van de Yamato doen gewoon elke keer pijn, hoe beroerd er ook op je gericht is, 1 of 2 treffers raken je en je bent in een cruiser of destroyer bijna je halve hp kwijt |:(

Maar als tegenprestatie brand een yamato als een fakkel, heerlijk om in mn gearing een yamato op 7-8km afstand te zien liggen, en dan vanuit je rookscherm 180-190 treffers op dat ding te maken. Burn baby Burn >:)

Verwijderd

Ik zoek nog een team. nog tips?

• PcDealer
GLR89 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:11:
[...]

Dat is voor andere schepen meteen het grote stuk ellende van de yamato tegenover je. als je de schoten van dat schip op je af ziet komen kun je maar beter beginnen te huilen :P zo vaak gezien dat ik vanuit een rare hoek (lees: elk ander schip dat op je gevuurd zou hebben, maakt geen schade) geraakt wordt door dat ding en dan 12-20k dmg hebt.
Gewoon van eilanden gebruikmaken en van de zijkant afschieten. Wel je team mee laten helpen. Ze regeneren zo snel veel HP...

Verwijderd

Zijn er eigenlijk wel NL teams?

• PjotrStroganov
Tweakers heeft niet echt een team en ik speel vaker met een clubje van een ander forum. Maar check eens wie hier de laatste pagina's het meeste post en zoek ze in de eerste post van dit topic op.

• PcDealer
Er is een Gathering of Tweakers team. Alleen een tijd niet meer actief. Er is een Gathering of Warships kanaal. Check je daar in en je kunt vast wel een division spelen.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:02
Er is nu een referral programma. Waarmee degene die als zich als nieuwe speler inschrijft en progressie maakt, gratis schepen kan krijgen en free exp ed. Als bestaande speler krijg je ingame currency maar geen goud volgens mij. Zie ook hier op wargaming pagina.

Mocht iemand WoWS serieus gaan spelen en die gratis schepen wel willen, drop me maar pm hier. Krijg je een invite van me.

[ Voor 27% gewijzigd door Gizzy op 22-07-2016 14:11 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• GLR89
Speel zelf zeer weinig in team verband, sta er wel voor open, maar heb wel het idee dat het niet heel veel brengt bij world of warships. af en toe een division gedaan met mensen, maar als er te veel niveau verschil zit in de speel stijlen werkt het niet echt lekker. Uiteraard staat het iedereen vrij me toe te voegen, wellicht kunnen we een keer een division spelen. in WoWs heb ik dezelfde nickname als hier.

• SpamLame
GLR89 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:24:
Speel zelf zeer weinig in team verband, sta er wel voor open, maar heb wel het idee dat het niet heel veel brengt bij world of warships. af en toe een division gedaan met mensen, maar als er te veel niveau verschil zit in de speel stijlen werkt het niet echt lekker. Uiteraard staat het iedereen vrij me toe te voegen, wellicht kunnen we een keer een division spelen. in WoWs heb ik dezelfde nickname als hier.
Nu zeker omdat team battles gedisabled zijn (om mensen te bewegen ranked te spelen wellicht).

Persoonlijk speel ik team battles wanneer het kan, als merc of met mijn eigen teams en kan aardig meekomen in de tier (charlie) waar ik nu ziet met m'n teamgenoten. Ja er zijn onderling kleine verschillen maar het pakt meestal goed uit wat betreft het samenspel, mede ook (denk ik) omdat je toch de class speelt welke bij je past. Voor mijzelf weet ik bv dat ik geen CV moet spelen, 1 keer gedaan omdat het niet ander kon, maar dat werd een drama.
Ik zie ook weinig verschil met een division (meestal met teambattle-genoten) wat betreft het samenspel. Wel vind ik dat je als div soms toch niet het verschil kan maken voor het team vanwege de random teammates.

Als ik als merc in een lagere of hogere tier uitkom merk je inderdaad veel verschil, maar ik zie dat als mogelijkheid voor mij om te leren of anderen te leren.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus, hoe slecht is het dat de Yorck mij stiekem begint te bevallen? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• GLR89
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:51:
Dus, hoe slecht is het dat de Yorck mij stiekem begint te bevallen? :P
niet, je gaat nog meer plezier beleven aan de hipper. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:40:
[...]

niet, je gaat nog meer plezier beleven aan de hipper. :P
De Hipper is ook het doel maar deze horde valt behoorlijk mee zodra je beseft dat die 17.3km bereik gewoon BS is en je gewoon dichterbij komt. Ik schiet eigenlijk alleen op BB's bij afstanden van meer dan 16km. Verder zijn de gunarcs vrij goed op kortere afstande, de torpedo's af en toe hilarisch, de draaicirkel is netjes (terwijl ik nog de stock hull heb) en de HE ook wel leuk met de demoperk. Het schip past totaal niet in de Duitse lijn van AP spam maar er is mee te werken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• GLR89
Klopt heb ook veel lol aan de york beleefd. Enige minpunt vond ik de zeer trage turret turns. Verder een prachtig schip. Goede armor, krachtige guns. En ook lekker wendbaar

• PjotrStroganov
GLR89 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:24:
Je zult er van verstelt staan hoeveel een division verschil kan maken. Gisteren heb ik voor het eerst in lange tijd een avondje met een division van 3 man gespeeld en we hebben alles gewonnen. Natuurlijk heeft dit te maken met een beetje geluk, maar door de communicatie onderling en ook naar de anderen in het team heb je zeker een grotere kans om te winnen. Als je maar een beetje de flow van het strijdperk weet te beïnvloeden, is de kans op winnen veel groter.

[ Voor 5% gewijzigd door PjotrStroganov op 22-07-2016 19:12 ]

• B-BRAIN
yorck onder de 10 km alleen maar ap rammen en je hebt lol. Hipper is zon maf schip met die AP

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En ik werd ook eindelijk eens beloont voor dit schip niet meteen over te slaan met free XP. De RNG blijft toch opvallend voor alles dat Duits is in WG games...
Ondanks de aardige 60k damage waren er wel twee momenten waar ik op full broadside Atlanta's vuurde binnen de 10km en de AP magisch twee kilometer voor de schepen in de zee viel. Juist. Verder veel broadsides geschoten op korte afstanden maar geen citadels terwijl ze perfect insloegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nFg5ItJghqS1kGEdACXxCf7H/full.jpg

• PjotrStroganov
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:42:
En ik werd ook eindelijk eens beloont voor dit schip niet meteen over te slaan met free XP. De RNG blijft toch opvallend voor alles dat Duits is in WG games...
Ondanks de aardige 60k damage waren er wel twee momenten waar ik op full broadside Atlanta's vuurde binnen de 10km en de AP magisch twee kilometer voor de schepen in de zee viel. Juist. Verder veel broadsides geschoten op korte afstanden maar geen citadels terwijl ze perfect insloegen.

[afbeelding]
Zeker weten dat je het goede schip geselecteerd had?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PjotrStroganov schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Zeker weten dat je het goede schip geselecteerd had?
Er was er maar eentje. Ik denk dat het een bug was maar wel een verdomt irritante.
Ik vermoed dat de game besloot om de afstand van een berg te nemen waar de Atlanta net voorbij kwam. Ik wacht geduldig tot alle kanonnen de berg zeker zouden missen en f*ck you, valt veel te kort. :/

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-07-2016 14:22 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12 22:14
Is er in de afgelopen patches iets aan het perspectief veranderd? Ik weet bijna zeker dat in aiming mode mijn Murmansk onder een andere hoogte lijkt te mikken dan voorheen.
Ben net terug van vakantie en heb niet alles meegekregen.

• wontcachme

wontcachme

WTF. Net in een gevecht met mijn Aoba met een Pensecola broadside op 3km. Ik schiet ongeveer 30 AP shells in zijn flank en doe 600dmg :z :z. Hij draait zich eindelijk om en knalt in één volley 25k hp van mijn boot via de voorkant :/ :/

• SpamLame
Hmm als ie dan toch niet op je lette waarom dan geen torpedoes afvuren.
Op zo'n korte afstand had je denk ik meer resultaat gehad.

• wontcachme

wontcachme

SpamLame schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:44:
Hmm als ie dan toch niet op je lette waarom dan geen torpedoes afvuren.
Op zo'n korte afstand had je denk ik meer resultaat gehad.
Waren al afgevuurd op een ander schip en had geen ruimte voor een 360 voor de andere kant

• SpamLame
wontcachme schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:18:
[...]

Waren al afgevuurd op een ander schip en had geen ruimte voor een max180 360 voor de andere kant
FTFY met 360 heb je je originele positie weer ingenomen. Wellicht dat je dan weer dezelfde tubes gebruiken kon vanwege de reload.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

wontcachme schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:24:
WTF. Net in een gevecht met mijn Aoba met een Pensecola broadside op 3km. Ik schiet ongeveer 30 AP shells in zijn flank en doe 600dmg :z :z. Hij draait zich eindelijk om en knalt in één volley 25k hp van mijn boot via de voorkant :/ :/
Dat is gewoon "Duitse" RNG daar. :P
Pepsicola heeft ook bijna geen pantser voor haar formaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uv6oKp9ySilvHvO8vjrTTPDM/full.jpg
Dit is de pantsergordel en die zou daar 76mm dik moeten zijn. 102mm is alleen voor de magazijnen voor de voorste twee koepels en dan onderwater. De achterste magazijnen hebben 63,2mm pantser. Is dat correct gemodelleerd dan weet je wel waar je moet schieten. :+

Het was overgens werkelijk een verschrikkelijk slecht ontwerp. Eigenlijk het allerslechtste van de "10.000 tonners".

Aboa en Furutaka ter vergelijking was uniform 76mm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VBuL0xSPm3xjKaBYq7rBV9hF/full.jpg
Bij de machinekamers komt het pantser halverwege de romp boven de waterlijn. Onder de koepels is het tegen de waterlijn aan en lager. Raar dus dat je 25k damage pakte tenzij er een paar net onder de waterlijn de magazijnen ingingen.

• PjotrStroganov
DaniëlWW2 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:52:
[...]

Dat is gewoon "Duitse" RNG daar. :P
Pepsicola heeft ook bijna geen pantser voor haar formaat.

[afbeelding]
Dit is de pantsergordel en die zou daar 76mm dik moeten zijn. 102mm is alleen voor de magazijnen voor de voorste twee koepels en dan onderwater. De achterste magazijnen hebben 63,2mm pantser. Is dat correct gemodelleerd dan weet je wel waar je moet schieten. :+

Het was overgens werkelijk een verschrikkelijk slecht ontwerp. Eigenlijk het allerslechtste van de "10.000 tonners".

Aboa en Furutaka ter vergelijking was uniform 76mm.
[afbeelding]
Bij de machinekamers komt het pantser halverwege de romp boven de waterlijn. Onder de koepels is het tegen de waterlijn aan en lager. Raar dus dat je 25k damage pakte tenzij er een paar net onder de waterlijn de magazijnen ingingen.
Deze Duitse RNG? >:)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/25761913/Konigsberg.webm
Ik hou van Amerikaans cruisers....

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik mag jou niet. ;)
Echt, ik krijg echt nooit eens zulke RNG.

edit: krijg wel andere RNG, Krijg net als aanbod van WG een dag premium voor niks. Deal. :P

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2016 22:48 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Game is echt opeens liev. Achter elkaar vijf citadels terwijl ik er in geen tijden een heb gescoord. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jN153Rf5Tc0Xj12Obk0UJ9n4/full.jpg

• GLR89
ahh zo voelt het bij mij met carier games. 1 winst = de volgende 5 verlies. Citadels nog nooit gescoord in mijn destroyers 8)7 mischien moet ik stoppen met HE spammen haha

nu we het daar toch over hadden. heerlijke pot in de gearing alweer.
paar dagen drama maar dat werd vanavond weer eens beloond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VhGmHWH7ODrtQKfx8o5uEmwC/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j3r1Y6i9HeusaKsIjgQTYVzC/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j007eeTwHJxSb7hm5ido3tZp/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QxczQrfUIDiQz8DoqBYPhgoF/thumb.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door GLR89 op 26-07-2016 00:32 . Reden: dubbele afb ]

• PcDealer
Waarom gebruik je goud voor consumables?

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 26-07-2016 01:13 ]

• GLR89
Nog niet omgezet 😭

• wontcachme

wontcachme

Lol. Net een potje in de Farragut. Ik kom achter een eiland vandaan, wordt geraakt door 1 shell van een Kiev. BOEM Detonation....

* wontcachme doet maar weer exit :z :z

• GLR89
Welkom in de wondere wereld van amerikaanse destroyers. Veel gebruik maken van die -100% detonation vlag.

[ Voor 0% gewijzigd door GLR89 op 27-07-2016 10:27 . Reden: Typ fout ]

• SpamLame
LOL eerste keer Omaha in ik weet niet hoelang en dan dit resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/muinUn6mITQgsbiaPXeHH1az/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GoBXEB4N2ck1ltHFNNODE22x/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sDOF4ASHsWWQzNOTHYxENKxn/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CJt9ocsbYk0YnZ5LCtfg4XDh/medium.jpg

• wontcachme

wontcachme

GLR89 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:36:
Welkom in de wondere wereld van amerikaanse destroyers. Veel gebruik maken van die -100% detonation vlag.
Die ga ik toch maar gebruiken denk ik. Net weer een detonation. Werd geraakt door één shell op het uiterste puntje van wederom de Farragut. Eerste shell die mij raakte in de match en afgevuurd op 14km afstand....

• SpamLame
wontcachme schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Die ga ik toch maar gebruiken denk ik. Net weer een detonation. Werd geraakt door één shell op het uiterste puntje van wederom de Farragut. Eerste shell die mij raakte in de match en afgevuurd op 14km afstand....
Je kan idd die flags maar beter gebruiken, anders blijven ze toch maar "liggen"

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
100 gratis doubloons
+ nog wat andere wijzigingen bij volgende update. Belangrijkste is dus dat situation awareness standaard voor iedereen is en als skill vervalt.

• PcDealer
Ah, een update. Dit hebben ze vanmiddag toegevoegd, zie reactie van Tuccy.

Warspite: 118k dmg, High Caliber, top player, maar toch de noob volgens Babalooey
Warspite: 118k dmg, High Caliber, top player, maar toch de noob volgens BabalooeyWarspite: 118k dmg, top player, maar toch de noob volgens BabalooeyWarspite: 118k dmg, top player, maar toch de noob volgens Babalooey
Warspite: 118k dmg, top player, maar toch de noob volgens Babalooey

[ Voor 167% gewijzigd door PcDealer op 29-07-2016 16:25 ]

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:59
Er was een hoop gedoe rond die update en respec van de captains, maar ze hebben het nu redelijk netjes opgelost. Iedereen krijgt 100 doubloons en respecs kosten slechts 1 doubloon per captain punt. Zo maar even m'n CA en DD captains respeccen met BFT.

Verder wel weer een mooie update. Standaard SA is erg handig, vooral tijdens het hertrainen van DD captains. Smoke boundaries zijn handig (geen mod meer nodig) en alle instellingen voor de minimap zijn ook fijn en worden nu per schip onthouden. De veranderingen in matchmaking klinken ook wel interessant, maar dat is altijd even afwachten (eerdere wijzigingen bleken in praktijk ook niet zo super te werken).

@GLR89: Hoe bevalt de Gearing voor jou? Ik heb er tijdens de PT even mee gespeeld, maar vind 'm niet veel fijner spelen dan de Fletcher. De economie van T10 is zo slecht nu dat ik niet denk dat het schip het waard is.

[ Voor 9% gewijzigd door Joe_P op 28-07-2016 12:16 ]

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• GLR89
Ik vind de gearing een van de fijnste schepen die er is. Goede torps en dodelijke guns. Waar de shimakaze alleen goede torps heeft heeft en de kharbarovsk goede guns heeft de gearing beide! Lage gun velocity dat wel. Maar zn rate of fire maakt dat meer dan goed. Mijn huidige captain heeft een spot range van 6,6km, gun reload van 2,5sec en range van 11,6km. Vanuit je smoke screen ben je een hel voor elk schip dat te dichtbij komt. Vond zelf de fletcher ook erg fijn, maar op de een of andere manier speelt voor mij de gearing lekkerder weg.

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:59
Hmm, ik heb na de update 2,7 miljoen credits erbij gekregen. Ook niet slecht, kan ik m'n nieuwe Colorado een beetje upgraden.

Er zijn nu ook screenshots van de Dunkerque online verschenen, een mooi battleship met twee quad turrets voorop. Alleen jammer dat het een premium wordt (ik weiger meer dan 10 euro voor een digitaal schip uit te geven als ik iets vergelijkbaars ook gewoon zelf vrij kan spelen).

@GLR89: Ik denk dat doordat de Gearing wat minder snel en wendbaar is ik 'm wat minder fijn vond spelen. M'n Fletcher heeft een concealment van 5,8 dus dat scheelt nogal, zeker omdat je als US DD zo dicht mogelijk wilt komen om je guns effectief te gebruiken. Ik denk dat ik voor de Khaba op T10 ga, maar voorlopig ben ik daar nog niet en vermaak ik me prima met de Fletcher en de Udaloi.

[ Voor 10% gewijzigd door Joe_P op 28-07-2016 12:40 ]

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

wontcachme schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:00:
Lol. Net een potje in de Farragut. Ik kom achter een eiland vandaan, wordt geraakt door 1 shell van een Kiev. BOEM Detonation....

* wontcachme doet maar weer exit :z :z
En de reden (IRL tenminste) is als volgt. Letterlijk elke DD haar munitie zit bij een koepel direct een dek onder het dek en bij een open montering direct achter het kanon. De munitie wordt of met een munitielift omhoog gebracht of doorgegeven via een klein munitieluik bij het kanon. Er was simpelweg geen ruimte om munitie veiliger, onder de waterlijn op te slaan en geen stabiliteit in de romp om de munitie te bepantseren. Veel torpedobootjagers waren al niet al te stabiele schepen zonder er nog eens een paar honderd ton aan bepantsering te installeren.

Het verschil is alleen dat de Amerikaanse DD's meer munitie meedroegen dan de meeste vergelijkbare schepen omdat de 5"/38 ook als luchtdoel moest dienen en Amerikaanse schepen gebouwd werden met langere perioden op zee in het achterhoofd en dus meer brandstof en munitie hadden. Je hebt dus niet alleen zeer kwetsbare maar ook grotere magazijnen en dus meer kaboom. ;)
Tegen bijvoorbeeld de Japanse of Russische waar je al snel met dubbelopstellingen zit met twee kanonnen zijn de Amerikaanse extra kwetsbaar.

Ik heb laatst de Nicholas unlocked en ik gebruik gewoon een detonation vlag. Ik heen geen enkel risico met Amerikaanse DD's. :)

Oh en heeft iemand deze al gezien? Dit is behoorlijk goed. :P
YouTube: How to Moskva

edit: eerste potje van de dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c5GCD8I3n8hWZERMVCHAgm5t/full.jpg

Stalin approves. :+

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-07-2016 17:06 ]

• SpamLame
DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:38:
[...]

Oh en heeft iemand deze al gezien? Dit is behoorlijk goed. :P
YouTube: How to Moskva
atsf/ eurobeat heeft wel meer leuke/leerzame filmpjes, neem Bv de torpodebeat filmpjes
Stalin approves. :+
Indeed
Pagina: 1 ... 34 ... 129 Laatste