Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 737899

Ola! Kom over van het Kleine World of Tanks Blitz topic. Blitz is lekker voor tussendoor of veel actie. Warships leek me iets meer slow paced wat me wel relaxed lijkt. Heb nu onder de naam Kofschip (test account) 10 battles gedaan (vast gezegend met noob geluk, alles gewonnen). Leuk genoeg om het nu wat serieuzer te gaan spelen.

Bij Blitz vond ik het aardig om eerst 2e/3e linie te spelen (Tank Destroyer). Zo kon ik op mijn gemakje van anderen leren hoe te spelen. Dat wil ik herhalen in Warschips.

In wat filmpjes vn oa The Mighty Jingles zag ik dat bv VS schepen goede kannonnen hebben, maar ruk torpedo's. Nippon weer andersom. Duitsland en Sovjet kon ik niet zo snel wat van vinden.

Wat is het equivalent van de Tank Destroyer in Warships? Welke lijn moet ik kiezen. Wat zijn de karakteristieken van de Sovjet en Duitse lijnen?

Door de updates lijkt niet alle info betrouwbaar meer, vandaar mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 20:58
(jarig!)
Tja ga je voor echt slow paced dan kom je bij de BB uit.
Ik ken Blitz niet en WoT niet goed genoeg om een vergelijk te maken.
Naar mijn ID
Heavies is een BB
Medium <> Cruisers
Wat een SPG of TD zoe zijn geen id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit die eerste 10 battles met een Duitse Cruiser (Tier 2) is het best leuk spelen. Maar echt veel torpedo aanvallen (om maar nog niet te spreken over Carriers) heb ik natuurlijk nog niet meegemaakt.

Maar als Cruisers Mediums zijn, is dat misschien zo gek nog niet. Manusje van alles en nog net niet bepalend genoeg als een heavy BB om direct verantwoordelijkheid voor strategie en de uiteindelijke overwinning te dragen.
Wel moet je op hogere Tiers de carriers van lucht dekking voorzien? Tegen die tijd ben ik hopelijk voldoende ingespeeld.

OK, thanks ;-)

Nog tips voor onder welke vlag te varen? In Blitz zijn bepaalde landen in lagere tiers erg goed, maar in hogere kannonenvlees. Sovjets worden volgens velen voorgetrokken door WG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:59
heb je de versie tegen bots geprobeerd of tegen echte spelers? in mijn begin fase dacht ik ook onoverwinnelijk te zijn. totdat ik er achter kwam dat ik in de verkeerde spel modus zat :P
qua gameplay hou ik zelf enorm van carriers. ook de destroyers spelen met mijn speelstijl heerlijk weg. (semi agresief vanachter de eilandjes) ben zelf niet gecharmeerd van de cruisers, kanonnen te zwak en de amerikanen missen vanaf t5 zelf torpedo's. De slagschepen spelen daarentegen erg fijn, ze zijn wel traag en niet echt dynamisch, maar om een partij citadel treffers in te zien slaan geeft echt een boost. oftewel, de speelstijl ligt echt helemaal aan de persoon.

[ Voor 56% gewijzigd door GLR89 op 12-05-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 23:23
Voor de creatievelingen onder ons:

http://forum.worldofwarsh...delert-week2-best-fanart/

Weer een kans om wat diamonds te verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32
Pff ik weet niet wat er gebeurd is na de Patch, maar het voelt alsof de tegenstanders ineens veel beter kunnen mikken. Maakt niet uit wie het is, maar bijna iedereen raakt elke salvo wel een keer m'n schip. Of ik nou in m'n DD, cruiser of BB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GLR89 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:30:
heb je de versie tegen bots geprobeerd of tegen echte spelers? in mijn begin fase dacht ik ook onoverwinnelijk te zijn. totdat ik er achter kwam dat ik in de verkeerde spel modus zat :P
qua gameplay hou ik zelf enorm van carriers. ook de destroyers spelen met mijn speelstijl heerlijk weg. (semi agresief vanachter de eilandjes) ben zelf niet gecharmeerd van de cruisers, kanonnen te zwak en de amerikanen missen vanaf t5 zelf torpedo's. De slagschepen spelen daarentegen erg fijn, ze zijn wel traag en niet echt dynamisch, maar om een partij citadel treffers in te zien slaan geeft echt een boost. oftewel, de speelstijl ligt echt helemaal aan de persoon.
Haha, ik begon in-game er ook aan twijfelen of ik niet tegen bots speelde. Heb wel op alle, go to battle knopjes gedrukt, had geen idee dat er verschillende soorten zijn. Sta nu nog steeds op 100% na 12 battles. Dat kan toch niet? Viel me al op dat ik in de ene battle rond de 200XP zit en de andere op 800 XP. Ik doe vast iets verkeerd. Heb maar op de missies ge-clicked na mijn twijfels en alle drie zijn nu voltooid. Zit op Niveau 4...als dat zo heet. Is dat nog onderdeel van de trainingen?
Die hele interface vind ik erg onduidelijk in vergelijking met Blitz. Kan nergens mijn Free XP vinden, en geen idee ook waar ik die kan investeren. Heb denk ik overal wel op geclicked.

Wat betreft speelstijl. Ik zie die carriers eigenlijk maar wat dobberen zo ver mogelijk van het slagveld. Dat ben ik denk ik niet. Achter een eilandje sneaky wat schepen de diepte insturen vind ik wel leuk. De Cruiser kan helaas niet zo snel naar voor en achter (of ben ik nu echt met Blitz in de war...)
Nu ik de Tech Tree heb gevonden zie ik dat de Duitse lijn enkel Cruisers heeft. Zit daar dan wel een beetje vast. Dat is wel jammer.

Gelachen met een medaille waarbij een vijandelijk schip na je dood alsnog ondergaat door brand die jij gesticht hebt. Fun stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
boven in beeld heb je naast de knop <BATTLE> een menutje zitten met,

rood label: random battle = tegen echte spelers
blauw label: Co-op battle = tegen bots (deze potjes leveren minder xp en zilver op)
ranked battle = een pyramide spel waarbij je de 1e plaats dient te bereiken voor mooie prijzen
oranje rood; team battle = op gezette tijden waarbij teams tegen elkaar strijden (zoals clans in wot)

carriers vond ik zelf pas na t7 een beetje leuk worden (speel de US lijn) en wat betreft de duitse schepen, heb ergens gelezen dat ze dit jaar de battleship lijn van de duitsers willen toevoegen, je zult soms de tirpitz al tegenkomen, dit is een duitse t8 premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GLR89 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:35:
boven in beeld heb je naast de knop <BATTLE> een menutje zitten met,

rood label: random battle = tegen echte spelers
blauw label: Co-op battle = tegen bots (deze potjes leveren minder xp en zilver op)
ranked battle = een pyramide spel waarbij je de 1e plaats dient te bereiken voor mooie prijzen
oranje rood; team battle = op gezette tijden waarbij teams tegen elkaar strijden (zoals clans in wot)
Jemig, die knoppen heb ik heel anders opgevat. Dacht dat je met co-op met een maat kon spelen. Die andere heb ik nog niet gezien denk ik.
En als ik nu op de knop <BATTLE> zelf click? Of via het missies menu?
Speel ik dan tegen bots of echte spelers?

edit: Vind net deze pagina: https://warships.today/player/537858183/eu/Kofschip
Staan maar 4 battles vermeld. De rest zal dan wel tegen bots geweest zijn. Blijkbaar heb ik ook een battle verloren, maar waarom ik dat dan niet op mijn in-game Profiel pagina zie?

Ik zie wel chat, maar niet elke battle. Tenminste niet dat me is opgevallen.

Viel me wel op dat er weinig aan tactiek wordt gedaan. Tenminste,, niet via de chat. Soms wel een, keep an eye on H8 ofzo, maar nooit echt iets van Destroyers flank, Battleships center, etc. Ook niet in een battle waar tot Tier 6 in zat.

edit: @hieronder SpamLame, thanks! Dus je moet je schepen goed kennen. Mmmm.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 737899 op 12-05-2016 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Anoniem: 737899 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:16:
Uit die eerste 10 battles met een Duitse Cruiser (Tier 2) is het best leuk spelen. Maar echt veel torpedo aanvallen (om maar nog niet te spreken over Carriers) heb ik natuurlijk nog niet meegemaakt.

Maar als Cruisers Mediums zijn, is dat misschien zo gek nog niet. Manusje van alles en nog net niet bepalend genoeg als een heavy BB om direct verantwoordelijkheid voor strategie en de uiteindelijke overwinning te dragen.
Wel moet je op hogere Tiers de carriers van lucht dekking voorzien? Tegen die tijd ben ik hopelijk voldoende ingespeeld.

OK, thanks ;-)

Nog tips voor onder welke vlag te varen? In Blitz zijn bepaalde landen in lagere tiers erg goed, maar in hogere kannonenvlees. Sovjets worden volgens velen voorgetrokken door WG.
Of een CV AA nodig heeft ligt aan de setup en welke CV het omgaat, sommige hebben goede AA
Als je wilt, ik ben beschikbaar voor een division (dionvdc_ ingame)

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 12-05-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Anoniem: 737899 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:42:
[...]

Jemig, die knoppen heb ik heel anders opgevat. Dacht dat je met co-op met een maat kon spelen. Die andere heb ik nog niet gezien denk ik.
En als ik nu op de knop <BATTLE> zelf click? Of via het missies menu?
Speel ik dan tegen bots of echte spelers?

Ik zie wel chat, maar niet elke battle. Tenminste niet dat me is opgevallen.

Viel me wel op dat er weinig aan tactiek wordt gedaan. Tenminste,, niet via de chat. Soms wel een, keep an eye on H8 ofzo, maar nooit echt iets van Destroyers flank, Battleships center, etc. Ook niet in een battle waar tot Tier 6 in zat.

edit: @hieronder SpamLame, thanks! Dus je moet je schepen goed kennen. Mmmm.
NP maar TBs zijn over asl je wilt kan ik division met je doen, wat is je ingame naam?
Denk dat ik je al gevonden heb Ender__wiggins, maar je bent ingame offline.

[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 12-05-2016 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Net de Mutsuki gekocht, meteen een leuk 1e rondje.

Afbeeldingslocatie: http://ts3.ashrah.com/images/wows1.png
Afbeeldingslocatie: http://ts3.ashrah.com/images/wows3.png

[ Voor 20% gewijzigd door Ashrah op 13-05-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
he ashrah speel je weer wows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
vragen naar de bekende weg :+ gezien de battle result screen lijkt het er wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Ach je moet toch wat :p, ik speel van alles en nog wat, dus ook wel wat WoWS ^^

De Ryujo had ik ook bijna die lag direct naast de New Mexico had torps naar beiden in het water, maar met de NM kill haalden we 1000 punten ...

[ Voor 24% gewijzigd door Ashrah op 13-05-2016 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GLR89
Sinds de nieuwe update beland ik echt in de meest belachelijke matches. Heb er al een aantal verloren waarbij mijn team bijna geen kills heeft maar het complete team afgeslacht is. Hebben anderen hier ook last van? Wordt er behoorlijk moedeloos van. Inmiddels m'n winrate met 3% zien zakken. Heb echt het gevoel dat het ene team zwaar domineert en het andere maar een beetje aan moddert. dat dit een keertje gebeurt prima, maar vanavond non-stop 12-2/12-4 taferelen.

[ Voor 27% gewijzigd door GLR89 op 14-05-2016 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkregting
GLR89 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:53:
Sinds de nieuwe update beland ik echt in de meest belachelijke matches. Heb er al een aantal verloren waarbij mijn team bijna geen kills heeft maar het complete team afgeslacht is. Hebben anderen hier ook last van? Wordt er behoorlijk moedeloos van. Inmiddels m'n winrate met 3% zien zakken. Heb echt het gevoel dat het ene team zwaar domineert en het andere maar een beetje aan moddert. dat dit een keertje gebeurt prima, maar vanavond non-stop 12-2/12-4 taferelen.
Nu je dit zo stelt, vanavond had ik hier ook redelijk veel "last" van. Maar 4-5 potjes gespeeld, maar allemaal een stomp. Gelukkig wel wins, maar ik zal ook wel de andere kant mee gaan maken. Morgen weer streamen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
US ships hebben nu credit korting. http://worldofwarships.eu...l/special-fleetreview-us/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik ben tegenwoordig Supertester!

ShockWave schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:31:
Matchmaker beetje uit balans, teams incompleet en tiers kloppen niet helemaal... 8)7
Tier VIII tot en met X (max 2 verschil) is niet raar?
Bug of nieuwe feature om 2 schepen tegelijk onder vuur te kunnen nemen?
Hoe zie je dat? De turrets gaan naar 1 punt. Of bedoel je dat rode linksonder in beeld?

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 14-05-2016 11:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
[...]

Hoe zie je dat? De turrets gaan naar 1 punt. Of bedoel je dat rode linksonder in beeld?
Hij bedoelt dat 2 targets gelocked zijn, die witte ( ) om de beide schepen.
Heb het zelf nog niet eerder gezien. Vind het wel uitermate irritant dat locken, heb je net een full broadside target zit je nog op het schip ernaast of voor gelocked :p

[ Voor 32% gewijzigd door GLR89 op 14-05-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTHUGGA
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02 18:06
Ieder schip kan tot 2 tiers geuptiered worden. Hier wordt dat beter uitgelegd. Mocht je je stats willen weten kun je deze site gebruiken.

Speel de game zelf a behoorlijk lang en zit best hoog in de tiers van elke class/land. Mocht iemand willen meespelen met mij kan je me toevoegen. Nick = KenpachiFriedChicken. Stats zijn: KenpachiFriedChicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:28

Grouchy

meep meep

Tot en met T2 is het +1, dacht pas vanaf T3 is het +2

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
GLR89 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:16:
[...]
Vind het wel uitermate irritant dat locken, heb je net een full broadside target zit je nog op het schip ernaast of voor gelocked :p
Op X drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 20:19

ShockWave

Lost it somewhere

PcDealer schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:57:
Ik ben tegenwoordig Supertester!

[...]
Tier VIII tot en met X (max 2 verschil) is niet raar?

[...]

Als supertester mogen we verwachten dat je screenshots wat beter bekijkt dan gelijk te roepen maar hoewel je dat vaker doet na een eerste vluchtige blik
Zal het uitleggen voor je..maarja dan is de clou al niet leuk meer maar vooruit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HQw8mLF.jpg

Mijn team:
Tier X 2
Tier IX 1
Tier VIII 5
Totaal tierpunten 69

NME team
Tier X 2
Tier IX 5
Tier VIII 1
Totaal tierpunten 73

Scheelt er inderdaad maar 4 maar zie vergelijk het eens met WoT waar je met je stock tier 8 heavy in een overwegend tier X heavybattle moet knokken....waarbij de enemy zwaarder geschut heeft wat nog eens verder reikt dan jouw team.

Punt 2 was al uitgelegd door iemand die wel goed naar de screenshot kijkt en niet gelijk in details gaat kijken...wat je dus bij de eerste had moeten doen...en niet bij de 2e...

[ Voor 3% gewijzigd door ShockWave op 15-05-2016 15:44 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
ShockWave schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Als supertester mogen we verwachten dat je screenshots wat beter bekijkt dan gelijk te roepen maar hoewel je dat vaker doet na een eerste vluchtige blik
Zal het uitleggen voor je..maarja dan is de clou al niet leuk meer maar vooruit.
Wow...
[afbeelding]

Scheelt er inderdaad maar 4 maar zie vergelijk het eens met WoT waar je met je stock tier 8 heavy in een overwegend tier X heavybattle moet knokken....waarbij de enemy zwaarder geschut heeft wat nog eens verder reikt dan jouw team.
Ik kan de pregame stats niet zien, maar hoe weet jij of de vijand fulls ops is of stock? Mijn North Carolina bijvoorbeeld heeft 99 AA. Daarbij wordt op de hoogste tiers vooral de healthpool groter en niet zozeer de dmg per shell.
Punt 2 was al uitgelegd door iemand die wel goed naar de screenshot kijkt en niet gelijk in details gaat kijken...wat je dus bij de eerste had moeten doen...en niet bij de 2e...
Nogmaals wow...

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 16-05-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
ShockWave schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:44:
[...]
Weet niet of dit sarcastisch is bedoelt of niet. Maar kijkend naar de teams heeft hij gelijk. Als je zelfs ietsjes verder kijkt, dan zijn de verschillen in het daadwerkelijke potje gigantisch groot. Maar ja, het is natuurlijk makkelijk om een makkelijke opmerking te maken, in plaats van te kijken hoe de verschillen in de teamsetup zich zullen vertalen in de gameplay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:28

Grouchy

meep meep

Moet je tegen kunnen. Spelers moeten effe stoom afblazen en als supertester wordt je sowieso voor elke crash, MM, OP/UP ships etc verantwoordelijk gehouden :)
En die imbalance in de wat hogere tiers, zeker op de wat latere uurstjes is één van de reden dat ik niet zoveel T9-10 matches speel.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Grouchy schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:17:

En die imbalance in de wat hogere tiers, zeker op de wat latere uurstjes is één van de reden dat ik niet zoveel T9-10 matches speel.
Als ik me goed herinner was de screenshot van 18:xx 18:35 (plaatje werkt momenteel niet). Ik zat gisteren in een tier IX match met aan onze kant 2 schepen minder.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 17-05-2016 20:54 . Reden: imgur weer up ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTHUGGA
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02 18:06
Leuke naam :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
German Vessels Discounted
These discounts are available in the game from 21 May at 07:10 CEST until 24 May at 07:10 CEST (UTC+2). Double XP gain will also be active during this period.

50% DISCOUNT Tiers II-V
30% DISCOUNT Tiers VI-VII
15% DISCOUNT Tiers VIII-X

http://worldofwarships.eu...l/special-fleetreview-de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Tijd om weer een andere game te gaan zoeken, als het nu al een dag 3 of niet lukt om een beetje normaal te kunnen winnen gaat de lol er wel een beetje af......... ;w

[ Voor 11% gewijzigd door ShockWave op 25-05-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Gewoon een tijdje dagen/week/maand een andere game doen en dan weer terug komen werkt bij mij dan het beste. Verliezen vind op zich niet erg, maar als ik merk dat het me frustreerd dan ga ik wat anders doen.
Vind wel dat ik het leuk moet blijven vinden, een division helpt mij daarbij maar goed er is niet altijd iemand beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
Het zou inderdaad mooi zijn als WG iets zou doen aan de hopeloze team verdeling. Heb het laatst al eens genoemd, het verschil in de teams is ronduit bizar te noemen. Blijft me opvallen dat het ene team zwaar domineert over het andere. Zie bijna alleen nog games waarbij de eindstand richting 12-2/12-4 loopt. Dat hierbij het gros van het team ook nog binnen de 1e paar minuten bezwijkt spreekt boekdelen. Gelukkig bevind ik mij in de meeste gevallen in het winnende team, maar af en toe heb je van die avondjes dat je alleen maar verlies mag optekenen. Zwaar frustrerend, zoek dan meestal ook maar een ander tijd verdrijf als ik merk dat het weer zo'n avond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Kennen jullie de videos van atsf (Ingame nick: Eurobeat, op de Asian server)?

Ik vind het vrij hilarisch wat hij doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Heb met Doom en Uncharted de game even 'on hold' gezet. Het gevoel is er idd even niet.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 14:41
Morgen weer een grote update:
Update 0.5.6 release

Afgelopen week een paar potjes op de testserver gespeeld en ik moet zeggen dat ze een paar mooie GUI aanpassingen hebben gedaan. Ook ben ik wel blij met de betere HE voor de Roon / Hindenburg. Ik ben wel benieuwd wat de nerfs voor de hogere Japanse DD's

Binnenkort start als het goed is ook weer een nieuw seizoen Ranked battles. Dit keer eerst tier 5-6 en dan tier 6-7. M'n ARP Myoko met 16pt kapitein is er klaar voor.

Omdat er ook bijna geen team battles worden gespeeld heb ik m'n Benson maar verkocht en de Fletcher gehaald. In de GNB de Smith gekocht om daarmee de kapitein te trainen en nu bijna de 15e punt voor m'n Fletcher kapitein gehaald. Die Smith is wel een geinig schip, lekker snelle reload dus rookgordijn optrekken en schieten maar. De enkele torpedobuizen zijn ook wel handig om een constante stroom torpedo's af te vuren om vijandelijke schepen af te leiden / te laten manoeuvreren. Wat mij betreft een aanrader als je nog diamonds over hebt.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Joe_P schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:37:
Morgen weer een grote update:
Update 0.5.6 release

Afgelopen week een paar potjes op de testserver gespeeld en ik moet zeggen dat ze een paar mooie GUI aanpassingen hebben gedaan. Ook ben ik wel blij met de betere HE voor de Roon / Hindenburg. Ik ben wel benieuwd wat de nerfs voor de hogere Japanse DD's

Binnenkort start als het goed is ook weer een nieuw seizoen Ranked battles. Dit keer eerst tier 5-6 en dan tier 6-7. M'n ARP Myoko met 16pt kapitein is er klaar voor.

Omdat er ook bijna geen team battles worden gespeeld heb ik m'n Benson maar verkocht en de Fletcher gehaald. In de GNB de Smith gekocht om daarmee de kapitein te trainen en nu bijna de 15e punt voor m'n Fletcher kapitein gehaald. Die Smith is wel een geinig schip, lekker snelle reload dus rookgordijn optrekken en schieten maar. De enkele torpedobuizen zijn ook wel handig om een constante stroom torpedo's af te vuren om vijandelijke schepen af te leiden / te laten manoeuvreren. Wat mij betreft een aanrader als je nog diamonds over hebt.
Heb je toevallig ook gemerkt dat er iets aan de Iowa en Montana is veranderd? Meen te hebben gelezen dat de AA geupgrade werd voor beide (alsof die niet al goed was :P), net als de speed en mogelijk ook een betere dispersion.

Ik kan natuurlijk ook gewoon de Patch notes lezen :P

Flinke upgrades voor de USA top BB-line! Alleen snap ik niet dat bij Iowa staat dat hij +2 knts krijgt naar 28.8, want hij ging al 30.8

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 25-05-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
MailMan schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:01:
[...]
Flinke upgrades voor de USA top BB-line! Alleen snap ik niet dat bij Iowa staat dat hij +2 knts krijgt naar 28.8, want hij ging al 30.8
Dat is de base speed zonder de engine upgrade.

Wat doen jullie met je diamonds? Ik vind het unlocken van schepen het leukst, maar om nou nog een T2 schip erbij te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
Dit is dus wat ik bedoelde met bizarre games!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tO8hg6v.jpg
4:55min en we hebben al een dikke win te pakken,

de team score is nog erger
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l3PthGL.jpg

hoezo de matchmaking is echt helemaal naar de pruts.
hoop dat ze dit met de volgende update aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Joe_P schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:42:
[...]

Dat is de base speed zonder de engine upgrade.

Wat doen jullie met je diamonds? Ik vind het unlocken van schepen het leukst, maar om nou nog een T2 schip erbij te kopen...
• All Combat Signal Flags x10
• Tachibana + Port Slot
• Premium Account: 7 Days

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Even een idee over de broken MM.
Een andere verklaring voor de onbalans zou kunnen zijn, dat een hele hoop spelers zoveel mogelijk diamonds hebben willen en daarom in schepen/classes zitten waar ze eigenlijk niet bekend/goed mee zijn.

Ik bedoel dan dat ik in een klasse kan stappen (CV bv. waar ik echt niet goed in ben) om de benodigde kills te (hopen) halen danwel X games in $class en dus niet echt een consistente bijdrage kan leveren aan het team.
Joe_P schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:42:
[...]
Initieel wilde ik voor de Katori gaan zonder veel tijd te besteden in het onderzoeken of het het waard is overigens. Maar omdat ik dat niet denk te halen spaar ik ze nu maar op en zie op het eind wel wat ik er mee ga doen.

[ Voor 33% gewijzigd door SpamLame op 26-05-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
Jou theorie wb de mm klinkt inderdaad plausibel. Echter is het een trend die ik al vele maanden zie. met de ranked battle modus hebben ze dit er redelijk weten uit te filteren, helaas is deze modus al een paar weken niet meer speelbaar. zou mooi zijn als ze eenzelfde soort systeem weten te introduceren voor de normale modus. tegenstanders met globaal dezelfde capaciteiten. trek soms spelers welleens na dmv externe site's (warshipstats ed) valt me op dat in het ene team de spelers een ranking van 1200+ hebben en het andere team 900+, redelijke grote verschillen. waarbij het bij WoT nog wel mogelijk was dat 1 of 2 spelers de game konden dragen is dit imho bij WoW niet mogelijk. mappen te groot om door cap te kunnen winnen of schepen te lomp om met jou type schip het verschil te kunnen maken. Als wg erin slaagt hier een betere homogene verdeling in te maken krijg je denk ik veel spannendere matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Hmm ja zou kunnen, ik speel gewoon te weinig en te divers (dus ook te inconsistent in mijn ogen) om een uitspraak over de afgelopen maanden te doen. Daarnaast heb ik eigenlijk nooit de teams uitgezocht op de diverse stats sites. Misschien maar eens doen voor de fun.

Als de verschillen idd zo groot (blijken) te zijn, denk ik dat de MM daar (naast tierpunten) best meer rekening mee mag houden.
En zoals ik soms de post battle vraag krijg of MM problemen had JA/NEE , krijg ik ook de indruk dat WG op zijn minst de data aan het analyseren is. De uitkomst en eventuele aanpassing is een kwestie van tijd.

Wbt team carry, wat versta je daar dan onder. Is dat dubbele base XP dan #2, 5+ kills, tactisch spelen.
Persoonlijk zie ik een teamcarry als iemand(en) de win kan securen door tactisch te spelen ondanks een achterstand (ships/points).
Daar hoort in mijn ogen gelukt/RNG ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe_P
Dat soort potjes kom ik ook wel eens tegen. Laatst in de New Mexico in een T8 game terecht gekomen op Trap. Toen ik eindelijk in de buurt van een cap was, was het hele vijandelijke team alweer de andere kant op gevaren om daar als lemmings in onze val te lopen. Uiteindelijk (na 8 minuten...) wel een paar schoten kunnen lossen, maar al snel op punten gewonnen. Gelukkig binnenkort weer Ranked battles.

Er is trouwens nog iets veranderd in 0.5.6 dat niet in de patchnotes staat. De bonus van Concealment Expert geldt nu niet meer voor de extra detectability die je krijgt als je een schot lost. Dat betekent dat je met zo'n kapitein eerder gezien wordt als je aan het schieten bent. De Zao invisifire range gaat nu bv. van 15,1 naar 15,8 km. Jammer voor de Zao kapiteins (zoals ik) maar wel zo eerlijk. Hiervoor was het wel erg makkelijk om ongezien de vijandelijke bb's af te branden. Dat blijft nu zeker mogelijk maar het wordt iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
Wbt team carry, wat versta je daar dan onder. Is dat dubbele base XP dan #2, 5+ kills, tactisch spelen.
Persoonlijk zie ik een teamcarry als iemand(en) de win kan securen door tactisch te spelen ondanks een achterstand (ships/points).
Daar hoort in mijn ogen gelukt/RNG ook bij.
Als er 1 of 2 zeer goede spelers in je team zitten kunnen die tegen een massa slachting ook weinig beginnen. laatst toevallig getuige mogen zijn van een potje waarin FLAMU met een buddy zaten, beide zeer goede spelers, maar omdat ons team te droevig voor woorden was hebben we glans hard verloren. beide heren hebben 3 kills weten te halen, maar uiteindelijk is de pot toch op punten verloren omdat ze met 2 man niks konden beginnen tegen de massale base capture.

In world of tanks kon een zeer goede speler hier goed op anticiperen door de relatief kleine mappen en hogere snelheid. in warships is de base te snel gecapt en daardoor de pot gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
GLR89 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:47:
[...]

Als er 1 of 2 zeer goede spelers in je team zitten kunnen die tegen een massa slachting ook weinig beginnen. laatst toevallig getuige mogen zijn van een potje waarin FLAMU met een buddy zaten, beide zeer goede spelers, maar omdat ons team te droevig voor woorden was hebben we glans hard verloren. beide heren hebben 3 kills weten te halen, maar uiteindelijk is de pot toch op punten verloren omdat ze met 2 man niks konden beginnen tegen de massale base capture.

In world of tanks kon een zeer goede speler hier goed op anticiperen door de relatief kleine mappen en hogere snelheid. in warships is de base te snel gecapt en daardoor de pot gewoon over.
Ik snap je punt en je vergelijking met WoT.
Wat je voorbeeld betreft, en zonder dat ik een analist ben nog zelf aanwezig was;
Als de tegenstander enigszins op de hoogte is van de skills van verschillende YTrs/streamers zou het maar zo mogelijk zijn dat er een (semi) collectief besluit was te winnen by cap bij het zien van de division met Flamu.
Als je eigen team niet instaat is (want slechte spelers/afstanden/posities/tactiek/etc) in te grijpen dan jammer maar helaas inderdaad wbt de loss.
Ondanks de loss zou je wel kunnen stellen dat de Flamu division wel je team gecarried heeft door met zijn tweeen de helft van de tegenstanders (yup dat zou een aanpassing zijn van m'n eerder statement). Helaas alleen niet hard genoeg gecarried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
Precies waar ik op doelde, in Warships valt een game niet te dragen door individuen. Je kunt zeker een groot verschil maken maar dat daardoor de eind uitkomst beïnvloeden is zeer lastig (echter niet onmogelijk).

Het puntje dat ik wilde aanhalen is dat er in wow te veel ongeleide individuen in 1 team worden gezet.
Door deze regelmatig totaal hopeloze team indelingen zie je de meest absurde eind scores. paar posts hiervoor heb ik een screenshot geplaatst van een match die binnen 5min gewonnen was. Niet omdat wij zo goed waren, maar de tegenstander gewoon hopeloos slecht.

Een karma of ranking systeem hangen aan je speel wijze/acties zou dan een betere oplossing zijn dan de beoordeling van team genoten. Als je een zure pruim in je team hebt die jou negatief beoordeelt terwijl je de sterren van de hemel speelt ligt je karma weer op zn gat.
(heb trouwens geen flauw idee wat WG doet met die karma, iemand anders wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
hihi gewonnen van MrConway
mrconway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Leuk bootje de Kiev...
Zat wel een 50% xp vlaggetje in de mast maar dan nog...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ilEgngv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UroKlP8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Laatst online: 02-06 15:02
Domme vraag, maar hoe kom je sinds 0.5.6 in je gewone view bij je carrier, wat normaal met linkershift ging. Dat je gewoon met je boot kan varen? Welke knop is dat nu geworden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Hiawatta schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:12:
Domme vraag, maar hoe kom je sinds 0.5.6 in je gewone view bij je carrier, wat normaal met linkershift ging. Dat je gewoon met je boot kan varen? Welke knop is dat nu geworden???
Check je settings. Zoek naar "Shift" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
ja dat werkt bij mij dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiha
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2017
Hiawatta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:34:
In settings bij controls staat een optie, volgens mij is die standaard geactiveerd sinds 0.5.6:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/pbe2Q/7656eff230.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Kijk dat is em thx! die optie had ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Hiawatta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:34:
Hiawatta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:41:
Kijk dat is em thx! die optie had ik nog niet gevonden.
Dus je hebt niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik heb aan de rechterkant bij de controls gekeken, niet aan de linkerkant inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Je zou maar jarig zijn vandaag, gefeliciteerd Hiawatta..
Het indiaantje uit Donald Duck?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
De laatste keer kwam ik XP voor de commander te kort omdat WG weer eens een grote patch uitrolde tijdens een grote campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
PcDealer schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:45:
[...]

De laatste keer kwam ik XP voor de commander te kort omdat WG weer eens een grote patch uitrolde tijdens een grote campagne.
Tja sommige zaken lopen erg raar, neem nu de GNB die doorgetrokken is naar 15m diamonds waar ik meen dat eerst 12m was, Echter de scores lijken niet op te lopen. Speel een missie maar geen +1 voor aantal missies +X voor XP. Weekly missies (op XP na) zijn weg overige missies staan nog. Dan vraag ik me af is het nu afgelopen of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiawatta
nee, het is nog niet afgelopen, maar de teller kwam op 12 miljoen terecht en toen stopte ineens alles. Ze hebben nu dus de counter verhoogd om te zorgen dat je de missies nog kunt door blijven doen. Zal wel ff stroef lopen op de achtergrond. Ik zag een post van MRConway hierover:

As I am sensing some confusion here, let me just jump in and clear things up! :)

Unfortunately we had a small glitch that made the counter hit the 12 million mark before we thought it would, which triggered a notification that the event was over! We of course remedied this immediately and added another stretch goal at 15 million diamonds.

There will be no more weekly missions, the permanent missions can however still be completed!

While the 15 million stretch goal is still a secret, every player who got at least 1 diamond will receive an additional 10 GNB camos for us having actually achieved our goal of 12 million! :)

Remember: You need to spend your diamonds on treasures before the event ends on June 8th!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe_P
Vandaag net de 900 aangetikt. Nu nog 400 te besteden maar twijfel of ik voor de Albany moet gaan of wat vlaggen en premium time moet pakken. De Smith is wel geinig tot nu toe, handig om m'n Fletcher kapitein te trainen en een klein beetje credits te sparen.

Inmiddels de Tashkent grind afgerond en de Udaloi gekocht. Nog wel aan het sparen om ook de upgrades te kunnen kopen (oa. beter guns), maar ik vind 'm nu al fijner spelen dan de grote logge Tashkent. Wel jammer dat je op T9 nog minder winst maakt (zelfs met premium). Ik zit nu te twijfelen om de Molotov aan te schaffen als credit grinder. Ik heb alleen al de Murmansk dus een tweede Russische premium cruiser is misschien wat overdreven. De Indianapolis is alleen weer meteen 10 euro duurder.

Overigens is er ook nieuws over het nieuwe seizoen van Ranked Battles, dat start op 10 juni volgens de laatste geruchten. De oplettende speler heeft wellicht op het resultatenscherm al de ranks die je bij de start krijgt zien staan (rank 9 voor mij). De laagste ranks zijn T5-T6 en de hoogste T6-T7. Als je eenmaal op rank 1 uitkomt kun je ditmaal nog verder spelen in T10 schepen (m'n Zao is er klaar voor). De beste verandering in het komende seizoen vind ik wel dat als je bij het verliezende team bovenaan staat je dan geen ster meer verliest. Hopelijk lukt het me dan eindelijk een keer om rank 1 te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Joe_P op 01-06-2016 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Joe_P schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:08:

Overigens is er ook nieuws over het nieuwe seizoen van Ranked Battles, dat start op 10 juni volgens de laatste geruchten. De oplettende speler heeft wellicht op het resultatenscherm al de ranks die je bij de start krijgt zien staan (rank 9 voor mij). De laagste ranks zijn T5-T6 en de hoogste T6-T7. Als je eenmaal op rank 1 uitkomt kun je ditmaal nog verder spelen in T10 schepen (m'n Zao is er klaar voor). De beste verandering in het komende seizoen vind ik wel dat als je bij het verliezende team bovenaan staat je dan geen ster meer verliest. Hopelijk lukt het me dan eindelijk een keer om rank 1 te halen.
Mijn interface zegt dat RBs starten over/in 8 dagen.
Overigens meen ik me te herinneren dat je RB rank in het resultaatscherm direct na een recente clientupdate was, maar kan er ook naast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Ah, dat had ik nog niet bekeken. Ik zie het nu ook. Overigen kan je op de 'Profile' pagina bij 'Ranks' nu ook zien op welke Rank je het 4e seizoen straks start. Blijkbaar was de rank die je in het resultaatscherm ziet staan de rank van vorig seizoen, want op de 'Profile' pagina staat dat ik van Rank 16 start. Overigens kun je wel op de verschillende Ranks klikken maar verander de tekst die eronder staat niet mee (het is de tekst van Rank 1, want tier X).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
Joe_P schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:08:
Vandaag net de 900 aangetikt. Nu nog 400 te besteden maar twijfel of ik voor de Albany moet gaan of wat vlaggen en premium time moet pakken. De Smith is wel geinig tot nu toe, handig om m'n Fletcher kapitein te trainen en een klein beetje credits te sparen.
Albany kun je ingame kopen. Had dit helaas ook met de Tashibana nadat ik het met Diamonds had gekocht... :(
Inmiddels de Tashkent grind afgerond en de Udaloi gekocht. Nog wel aan het sparen om ook de upgrades te kunnen kopen (oa. beter guns), maar ik vind 'm nu al fijner spelen dan de grote logge Tashkent. Wel jammer dat je op T9 nog minder winst maakt (zelfs met premium). Ik zit nu te twijfelen om de Molotov aan te schaffen als credit grinder. Ik heb alleen al de Murmansk dus een tweede Russische premium cruiser is misschien wat overdreven. De Indianapolis is alleen weer meteen 10 euro duurder.
Heb de Molotov en is leuk om broadsiding cruisers af te straffen. Maar het is of 480 dmg per shell of citadel. Indianapolis
SpamLame schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:35:
[...]

Overigens meen ik me te herinneren dat je RB rank in het resultaatscherm direct na een recente clientupdate was, maar kan er ook naast zitten
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
PcDealer schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:34:
[...]
Albany kun je ingame kopen. Had dit helaas ook met de Tashibana nadat ik het met Diamonds had gekocht... :(

[...]
Yup alleen de Katori en Smith zijn met diamonds te verkrijgen
Heb de Molotov en is leuk om broadsiding cruisers af te straffen. Maar het is of 480 dmg per shell of citadel. Indianapolis [video]
Twijfel of ik de Indi kopen ga aangezien ik eigenlijk ook wel de atago proberen wil, keuzes keuzes...

[ Voor 75% gewijzigd door SpamLame op 03-06-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
SpamLame schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Twijfel of ik de Indi kopen ga aangezien ik eigenlijk ook wel de atago proberen wil, keuzes keuzes...
Installeer de Public Test en je kunt het proberen. Laatst met de Tirpitz gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Laatst online: 01-06 21:35

Davidson

Porsche fan

PcDealer schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:12:
[...]

Installeer de Public Test en je kunt het proberen. Laatst met de Tirpitz gespeeld :)
Over die public test heb ik even een vraagje. Laatst wilde ik dit ook gebruiken, maar met geen ene mogelijkheid kon ik een account aanmaken of een bestaand account toevoegen. Met een nieuw account werd de melding gemaakt dat er 'maintanance' is en met het toevoegen van een bestaand account aan de public test wordt aangegeven dat het wachtwoord onjuist is (terwijl ik met de gewone inlogpagina wel kan inloggen).

Heeft dit te maken dat er momenteel geen beta test is of ligt het ergens anders aan?
En is het met de beta test mogelijk om ook met andere schepen te varen die je eigenlijk niet gekocht of in bezit hebt?

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
[...]

Goed punt FYI http://worldofwarships.eu/en/content/pt-guide/ voor een howto
Davidson schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Over die public test heb ik even een vraagje. Laatst wilde ik dit ook gebruiken, maar met geen ene mogelijkheid kon ik een account aanmaken of een bestaand account toevoegen. Met een nieuw account werd de melding gemaakt dat er 'maintanance' is en met het toevoegen van een bestaand account aan de public test wordt aangegeven dat het wachtwoord onjuist is (terwijl ik met de gewone inlogpagina wel kan inloggen).

Heeft dit te maken dat er momenteel geen beta test is of ligt het ergens anders aan?
En is het met de beta test mogelijk om ook met andere schepen te varen die je eigenlijk niet gekocht of in bezit hebt?
Public tests zijn niet altijd beschikbaar VZIW
http://worldofwarships.eu...lic-test/public-test-056/ bv was maar 6 dagen online
Je gewone WG account werkt niet op public tests, je moet echt een test account hebben/aanmaken.
Kan me dan ook verstellen dat een account aanmaken niet lukt als er geen public test is.
Er is VZIW geen nieuwe public test aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiha
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2017
Weer helemaal verliefd op mijn Fusou. Geen gedoe, geen gezeur gewoon puur OP shotgun.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mf0vZDom.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8W432FWm.jpg

Wordt wel moe van cruisers die telkens weer met 100hp overleven.
Afgelopen week in mijn Fusou een pot met 124k schade en 1 kill. De keuze tussen een 100hp schip opblazen of een ander schip veel pijn doen is snel gemaakt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 22:03
Ik ken dat gevoel, alleen ik met Colorado.
Colorado

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
Volgens mij het is het reguliere account hetzelfde op de PT. Inderdaad is de PT niet altijd beschikbaar en kun je niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
PcDealer schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:26:
Volgens mij het is het reguliere account is niet hetzelfde op de PT. Inderdaad is de PT niet altijd beschikbaar en kun je niet inloggen.
ftfy, zie http://worldofwarships.eu/en/content/pt-guide/
aangeraden wordt hetzelfde mailadress voor de account te gebruiken, maar zoals ik begrijp staan ze los van elkaar

ichase zijn voorkeur voor RBs

Ranked Battles Brackets and ranks:
Three tier brackets, 4 leagues:
Rank 22-16, tier 5-6
Rank 15-11, tier 6-7
Rank 10-6, tier 6-7
Rank 5-1, tier 6-7
Rank 1 - Tier 10 super league

Season starts: 10.06, 06:00 UTC;
Last battle can be played: 25.07, 05:30 UTC
http://forum.worldofwarsh...-ranked-battles-season-4/

[ Voor 36% gewijzigd door SpamLame op 07-06-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Zow dan de diamond rush afgerond, 940 diamonds in totaal verzameld. vanavond eens even kijken wat ik er precies van ga halen, ik gok 2 schepen en nog wat kleine dingetjes.
Misschien dit seizoen ook eens even kijken naar ranked, nog nooit echt mee beziggehouden, maar heb in tier 6/7 wel aardig wat schepen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Hiawatta schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:06:
Zow dan de diamond rush afgerond, 940 diamonds in totaal verzameld. vanavond eens even kijken wat ik er precies van ga halen, ik gok 2 schepen en nog wat kleine dingetjes.
Misschien dit seizoen ook eens even kijken naar ranked, nog nooit echt mee beziggehouden, maar heb in tier 6/7 wel aardig wat schepen staan.
bespaar je de katori, wat een grafding is dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Ik heb er 800 verzameld. Driemaal 40 "verloren" omdat ik niet goed mijn aandacht er bij had om dagelijks te spelen voor de 100k XP.

394 battles gedaan op moment van posten:
Grand Naval Battles: 800 Diamonds

[ Voor 52% gewijzigd door PcDealer op 07-06-2016 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ting87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Eindelijk mijn eerste T10 vrij gespeeld.
Het is de hinderberg geworden, en nu twijfelen of ik voor de zao / moskva of des moines ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Public test 5.7 aangekondigt http://worldofwarships.eu...lic-test/public-test-057/
Looptijd 8 June at 18:30 CEST until 13 June at 15:00 CEST

Gelijk maar een test account aangemaakt.
Aanmelden kan daar >> http://pt.worldofwarships.ru/
Test client downloaden kan daar >> http://dl.wargaming.net/w...3haqw/WoWS_PublicTest.exe

[ Voor 43% gewijzigd door SpamLame op 07-06-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
SpamLame schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:40:
Public test 5.7 aangekondigt http://worldofwarships.eu...lic-test/public-test-057/
Looptijd 8 June at 18:30 CEST until 13 June at 15:00 CEST

Gelijk maar een test account aangemaakt.
Aanmelden kan daar >> http://pt.worldofwarships.ru/
Test client downloaden kan daar >> http://dl.wargaming.net/w...3haqw/WoWS_PublicTest.exe
Wel even de taal op EN zetten in de client. Althans, dat moest ik gisteren omdat ik per ongeluk de dir verwijderd had... 10GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
Ting87 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:42:
Eindelijk mijn eerste T10 vrij gespeeld.
Het is de hinderberg geworden, en nu twijfelen of ik voor de zao / moskva of des moines ga!
Heerlijk schip om mee te knallen, heb hem zelf ook sinds vorige week. Ben nu zelf voor de Moskva aan het gaan (al op t5 met de Russen 8)7 )

De Zao lijkt me verder ook fantastisch, heerlijke HE spammer met perfecte bounce, wat heb ik die boten vaak vervloekt in mijn battleships :P

De DesMoines daarentegen lijkt te me weer helemaal niks, eerlijk gezegd ben ik ook niet verder gegaan na de Cleveland, maar in de potjes waarin ik tegen of met de DesMoines mocht strijden vielen mij 2 dingen op: de range en dmg van dat schip is voor een t10 ronduit bedroevend, en werkelijke vanuit elke hoek kan ik in mijn Hindenburg citadel treffers maken. Gevoelsmatig dus een papieren pantser, maar wellicht dat mensen die hem wel gebruiken me kunnen overtuigen waarom het wel een prima schip zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ting87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Duidelijk, AP is leuk met de hinderburg.
Ik heb de T9's allemaal, maar moet nog gemiddeld 100K XP voor de T10.

Moskva stats zijn vrij goed, maar hij's zo groot!

Ingeschreven voor PT, even de T10's testen =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
PcDealer schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Wel even de taal op EN zetten in de client. Althans, dat moest ik gisteren omdat ik per ongeluk de dir verwijderd had... 10GB!
Indeed, std taal is RU (denk ik), switch naar EN.
En de download was idd 10GB, maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
[...]

Helaasch geen premiums beschikbaar voor pt 5.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Ik kom vandaag niet eens bij het loginscherm. Blijft hangen op laadscherm bij zo'n 100%. Zie ook http://forum.worldofwarsh...pid__1086569#entry1086569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
In de vorige PT kon dat ook al niet denk dat ze niet meer willen dat je het gebruikt om premiums te testen.
PcDealer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:26:
Ik kom vandaag niet eens bij het loginscherm. Blijft hangen op laadscherm bij zo'n 100%. Zie ook http://forum.worldofwarsh...pid__1086569#entry1086569
Vreemd vanmiddag toch uitgebreid Duitse Cruisers zitten spelen op test.

[ Voor 64% gewijzigd door Ashrah op 08-06-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
nu 22:13 werkt het iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
Hoe ver zijn jullie met die fleet of fog missie? zit in die laatste voor 3000hits maar zie net dat ik schepen boven t7 moet aanvallen, behoorlijk zuur icm de ranked (t6) battles 8)7 maar ach, we hebben nog tot 1 augustus .Verder nu al een paar keer gehad dat mn game plofte na een gewonnen ranked battle. Even gezocht wat het probleem kan zijn maar tot nu toe reden onbekend. Bug in de game wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
GLR89 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:24:
Hoe ver zijn jullie met die fleet of fog missie? zit in die laatste voor 3000hits maar zie net dat ik schepen boven t7 moet aanvallen, behoorlijk zuur icm de ranked (t6) battles 8)7 maar ach, we hebben nog tot 1 augustus.
Ik zit op 200 k van de 3 M dmg. Vervelend inderdaad i.c.m. Ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 18:52

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik zit nog maar net op de 2k hits missie. Ik speel niet veel dus zelfs 1 augustus zal een uitdaging worden. gelukkig kan ik redelijk snel hits halen door te spammen met mijn fletcher. Nog 40k commander XP en hij mn commander is dan 15 skill :P
Fletcher OP :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
(jarig!)
Ben zelf halverwege de 2K hits sectie voor FOG.

@GL waar zie je dat je schepen boven t7 moet aanvallen?
http://worldofwarships.eu/en/news/special/arp-missions/
Ik zie alleen dat je de hits/dmg in een t7 of hoger schip maken moet en dat valt te combineren met RB vanaf rank15.

[ Voor 71% gewijzigd door SpamLame op 12-06-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
SpamLame schreef op zondag 12 juni 2016 @ 07:59:

@GL waar zie je dat je schepen boven t7 moet aanvallen?
Vast een vergissing/verschrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
Nope geen vergissing. Idd vanaf rank 15 zou het kunnen. Heb echter nog maar rank 18 behaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
ranked is 1 grote aanfluiting. idioten in battleships wie lekker achter blijven hangen en niet actief caps pakken en verdedigen.

zit op de helft van stage 4 van de hits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
GLR89 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:38:
Nope geen vergissing. Idd vanaf rank 15 zou het kunnen. Heb echter nog maar rank 18 behaald 8)7
Je had het over FoF: in stage 3 moet je in een tier VII of hoger varen.
PcDealer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:26:
Na laatste micropatch (zonder versienummerupgrade) wel kunnen inloggen en een pot gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Kwam er vanmiddag in een potje achter dat een Konigsberg (tier V cruiser) een Colorado (Tier VII BB) kan citadellen :P

Stond toch wel even te kijken toen dat gebeurde. Kwam door plunging fire, maar toch...! Dacht dat een Colorado veel te dikke armor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Warshipstats.com is te koop... :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deze week mijn eerste tier X vrijgespeeld: de Shimakaze.

In een van de eerste potten gelijk mijn XP-record gebroken:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/Warships/shot-16.06.15_17.30.38-0905k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/Warships/shot-16.06.15_17.30.42-0706k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/Warships/shot-16.06.15_17.30.52-0257k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/Warships/shot-16.06.15_17.30.57-0267k.jpg

Ik twijfel nog over welke torpedo's ik moet gebruiken. Nu speel ik met de 20KM torpedo's en "Torpedo Acceleration" wat resulteert in 16Km met 67 knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Ik ben van mening: hoe sneller de torps hoe effectiever. Hoe verder het doel, hoe ineffectiever de torps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Omdat ik mijn shima captain ook gebruik in mijn kamikza r gebruik ik torps acceleration niet. Daarentegen gebruik ik meestal de 8 km torps en soms de 12. Detection is voor mij 5.9 dus heb speelruimte. ben mee eens hoe sneller hoe beter maar omdat de torp spread op de shima zo groot is kan ik ermee leven als ze iets langzamer gaan

[ Voor 24% gewijzigd door hopiconjo op 16-06-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
hopiconjo schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:43:
Omdat ik mijn shima captain ook gebruik in mijn kamikza r gebruik ik torps acceleration niet. Daarentegen gebruik ik meestal de 8 km torps en soms de 12. Detection is voor mij 5.9 dus heb speelruimte. ben mee eens hoe sneller hoe beter maar omdat de torp spread op de shima zo groot is kan ik ermee leven als ze iets langzamer gaan
Juist, in de Kamikaze R is het niet zooo handig. Ik ben nu bij de Fubuki en alsnog mij Captain voor 200k omgetraind i.p.v. gratuit. Zonder Situation Awareness wel lastig hoor. Ik heb ook het idee dat de standaard 7 km concealment wordt aangehouden, terwijl met de Captain 6,5 km wordt getoond.

Pagina: 1 ... 32 ... 129 Laatste