• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08
wheresmymaxsuit schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:08:
@spamlane

Ik heb de commander skills met opzet achterwege gelaten, want daar hadden we het laatst nog over.
Want zo heb je ook de afweging tussen super intendent en premium consumables.
Als je de een hebt kun je de ander achterwege laten, en meestal gebruik ik niet eens al mijn consumables op.
Mijn voorkeur ging uit naar super intendent omdat 2-3x premium kopen toch wel wat aantikt.
Maar na wat jij verteld heb lijkt het me wel de moeite waard om meer premiums te gaan gebruiken.

En wat de camo betreft, er is nog een 4e die inderdaad wel goud kost, deze geeft beide bonussen en nog +100% exp.
Camo typ6 is idd alleen met goud te betalen, die heb ik dus ook niet ;).
Tja en wat camo/consumables/modules betreft is het IMO echt de silver credits (waar je er genoeg van hebben moet als je het enigzins goed doet) wel waard.
Heb kennelijk ook premiums op m'n T2 Umi en nog winst maken met de auto resupply aan.

WHOOP ,
  1. Marblehead (=Omaha) te koop https://eu.wargaming.net/shop/wows/main/3087/
  2. 180d & 360d premium account met korting https://eu.wargaming.net/shop/wows/premium/

[ Voor 13% gewijzigd door SpamLame op 17-03-2016 07:51 ]

• Kiha
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2017
Port slot als beloning voor een missie, dat mogen ze vaker doen _/-\o_

• wheresmymaxsuit
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06-2019
Kiha schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:10:
Port slot als beloning voor een missie, dat mogen ze vaker doen _/-\o_
Huh? Waar dan?

• Kiha
In EU server in ieder geval. Nu ook bericht op main portal:
http://worldofwarships.eu/en/news/special/special-paddyday/

Vreemde is op de portal staat "Any ship Tier IV or higher" maar ingame zie ik Tier VI

Edit: En 3x xp bonus. Ze pakken groot uit voor St. Patrick's Day.

[ Voor 7% gewijzigd door Kiha op 17-03-2016 12:03 ]

• SpamLame
Kiha schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:00:
[...]

In EU server in ieder geval. Nu ook bericht op main portal:
http://worldofwarships.eu/en/news/special/special-paddyday/

Vreemde is op de portal staat "Any ship Tier IV or higher" maar ingame zie ik Tier VI

Edit: En 3x xp bonus. Ze pakken groot uit voor St. Patrick's Day.
750000 damage dealen, als je dat gelijk doet in een >T6 schip dan doe je gelijk damage voor de ARP Sisters of Fog missies.

• Kiha
Foute keuze gemaakt door rechts om te draaien nadat Fuso had geschoten.
Had nog een laatste schot en torpedo's weggekregen kreeg ik mooi 2 kills uit.
It's Just a Flesh Wound x2

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 23:52
Zojuist ff flink tekeer gegaan met de New Mexico. Punten pakken voor missions en ff 5 battleships laten zinken. Laatste pot pak ik ff bijna 660.000 credits. Gaat lekker met 3x

Nu voor mijn captain kan ik tier 4 skill pakken. mmmm weer die keuze.
advanced firing training waardoor AA ring groter word of
Manuel fire control waardoor grote AA guns beter worden.
Moeilijke keuze weer. Geen ervaring met beide.
New Mexico

[ Voor 18% gewijzigd door auroortje op 17-03-2016 17:09 ]

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12 23:08

Jingles die afgelopen zaterdag met een aantal youtubers en WG staff teambattles heeft gedaan. Erg informatief aangezien Flamu goed uitlegt wat goede strategieën zijn.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• wheresmymaxsuit
auroortje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:06:

[afbeelding]
Als je zoekt of terugbladerd kom je een aantal captain skill guides tegen voor 0.5.3. Een beetje zelf onderzoek kan geen kwaad. Als je er niet uitkomt kun je altijd nog vragen.

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 23:52
Als je zoekt of terugbladerd kom je een aantal captain skill guides tegen voor 0.5.3. Een beetje zelf onderzoek kan geen kwaad. Als je er niet uitkomt kun je altijd nog vragen.
Ik vroeg het meer omdat er vele guides zijn maar vaak met andere uitkomsten.
Daarom was ook mijn vraag wat jullie gebruiken, meer een vraag naar jullie ervaring, zodat ik een goede keus kan maken.

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-12 09:33
Ik ben een aantal weken wat inactiever door verschillende vakanties. Als er gebrek aan ruimte in het team is, kick me er maar uit.

• wheresmymaxsuit
auroortje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:58:
[...]

Daarom was ook mijn vraag wat jullie gebruiken, meer een vraag naar jullie ervaring, zodat ik een goede keus kan maken.
Nu snap ik veel beter waarom je het vraagt en dat je zelf eerst wel gezocht hebt.
Zelf herken ik het ook maar al te goed dat er geen perfecte build of eenduidig antwoord is.
Maar zoals ik eerder zei:
wheresmymaxsuit schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:57:
Sinds de veranderingen in de commander skills is er niet 1 skill meer de beste keuze.
En hangt ook af van je eigen speelstijl.
Je hebt verschillende uitkomsten omdat de keuze per schip verschilt. De beste guide die ik heb gezien was van Notser die uitlegt dat je voor de IJN BB voor ATF kunt gaan om een secondaries build te maken, voor US BB zoals New Mex kun je voor manual AA gaan omdat die sterker zijn in AA. Maar als je het niet zeker weet dat kun je net zoals met Benson, niet mis gaan met ATF want dit was pre 0.5.3 de must have.
Uiteindelijk weet je op basis van je eigen speelstijl of je vaker brawlt of dat je vaak last hebt van airstrikes.
[kleine disclaimer; zelf geen ervaring met New Mex; informatie op basis van tig youtube filmpjes en guides]

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-12 13:46
auroortje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:58:
[...]
De keuze tussen AFT en MFC voor AA is afhankelijk van het type schip en het daarbijhorende kaliber van de AA guns en secondaries. AFT geen extra range voor zowel secondaries als AA (handig voor bv. Japanse BB's met veel secondaries). MFC geldt alleen voor AA met een kaliber boven de 85mm dus dat is niet voor alle schepen een goede keuze. Ik gebruik meestal de onderstaande site als ik raad nodig heb:

http://forum.worldofwarsh...ills-distribution-in-053/

De afgelopen dagen ziek op bed gelegen dus niet echt kunnen spelen. Wel de tijd gehad om wat filmpjes over de nieuwe Russische cruisers te kijken. Dat wordt volgens mij een erg interessante lijn zonder echte 'rotte appel' zoals de Karlsruhe. Vooral op de mid-tiers lijken ze erg sterk te zijn, al kunnen de stats natuurlijk nog gewijzigd worden voor de officiële release.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

auroortje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:06:

[afbeelding]
https://www.reddit.com/r/...mmander_skills_breakdown/

Star Citizen referralcode

• SpamLame
AceAceAce schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:50:
Ik ben een aantal weken wat inactiever door verschillende vakanties. Als er gebrek aan ruimte in het team is, kick me er maar uit.
Dan kan je er misschien beter zelf uit stappen aangezien er een vote moet zijn om iemand te kicken, tenzij je 21 dagen niet online bent geweest. Dan kan de teamleader kicken zonder vote.
Later als je dan weer vaker beschikbaar bent kan je weer een invite gestuurt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door SpamLame op 18-03-2016 12:57 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53
Marblehead: got it. Instabuy. Kaal schip, wil nog wat van mijn verjaardagsgeld overhouden voor kennelijk upcoming USA prems :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• SpamLame
PcDealer schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:28:
Marblehead: got it. Instabuy. Kaal schip, wil nog wat van mijn verjaardagsgeld overhouden voor kennelijk upcoming USA prems :)
En is het wat vergelijk met zijn origineel en russische broer?

• AceAceAce
SpamLame schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Dan kan je er misschien beter zelf uit stappen aangezien er een vote moet zijn om iemand te kicken, tenzij je 21 dagen niet online bent geweest. Dan kan de teamleader kicken zonder vote.
Later als je dan weer vaker beschikbaar bent kan je weer een invite gestuurt worden.
done

• PcDealer
SpamLame schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:40:
[...]

En is het wat vergelijk met zijn origineel en russische broer?
Betere main battery, naar het schijnt veel meer kans op fire, minder range, mindere AA.
World of Warships
Marblehead, 2de pot - ConfederateMarblehead, 2de pot - ConfederateMarblehead, 2de pot - Confederate
Marblehead, 2de pot - ConfederateMarblehead, 2de pot - Confederate

• SpamLame
SpamLame schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:35:
[...]

Maar je kan ook serieel vuren (is een beter woord voor maar kom er niet op) door de muisknop ingedrukt te houden. Hierdoor vuren je turrets na elkaar zodat je tijdens je salvo kan bij sturen.
Het heet dus ripple fire

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou, lekker als je teamgenoot in zijn Shimikaze een ladings torpedo's op je afschiet...

[YouTube: https://youtu.be/tg-PqNmMfu4]

• SpamLame
Fest schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:34:
Nou, lekker als je teamgenoot in zijn Shimikaze een ladings torpedo's op je afschiet...

[video]
No such thing as friendly torps en nooit vuur je torps van achter de linie (tenzij diegene voor je zo low health is dat het aannamelijk is dat ie zowiezo sterft)

Valt goed te zien dat het schip in zones is opgebouwt.
Je pakt torps voor en achter van je teammember en daarna nogmaals torps op dezelfde punten, maar je gaat niet dood. De torp die je in het midden pakt doet je de das om.

Een paar pagina's terug was daar een vraag na die mogelijk verklaart kan worden door dit filmpje.

• PcDealer
Allebei slechte spelers. In de richting van de torps kijken, torps kunnen zien, waarschuwing krijgen en dan nog steeds niet daarop acteren...

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

PcDealer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:25:
Allebei slechte spelers. In de richting van de torps kijken, torps kunnen zien, waarschuwing krijgen en dan nog steeds niet daarop acteren...
Die zie je niet tijdens het spelen omdat Haast wordt getorped terwijl die naar rechts kijkt naar de enemy..
Dit filmpje is later in free view teruggespeeld om op te nemen.... ;)
Die waarschuwing kwam veels te laat, pas toen hij al geen kans meer had om ze te ontwijken kwam er TORPS in beeld.
Voor wie was die waarschuwing bedoeld, er zijn nog een x aantal andere spelers verspreid over de map.
En dan is Haast de noob volgens die ander???
Je kan heus wel een educated guess maken of een friendly door je torpsalvo gaat..
Hoevaak ik wel niet mijn torps ingehouden heb omdat er ineens een friendly dd toch nog ff voorlangs wilde omdat die perse wat wil lanceren...
Enne ik let ook niet op de chat als ik in een torprun of closequarter combat zit met een cruiser en destroyer.
SpamLame schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:35:
[...]

No such thing as friendly torps en nooit vuur je torps van achter de linie (tenzij diegene voor je zo low health is dat het aannamelijk is dat ie zowiezo sterft)
Hier nog zo 1 welke mij overkwam in de closed beta..en ook in free view opgenomen.
Clemson way out of torprange, het ging hem om de omaha welke voor mij al op 10 km lag en hij lag nog eens 4km verder, maar toch lanceren he.....let ook eens op zijn commentaar op het eind, vast een wotspeler... :F
Op het moment dat de torpaim in beeld komt ben ik dus naar links aan het kijken voor de Omaha en niet naar die Clemson....

[ Voor 68% gewijzigd door ShockWave op 19-03-2016 22:13 ]

• Fest
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:25:
Not sure if trolling... Zie post van ShockWave.

• SpamLame
ShockWave schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:53:
[...]

Die zie je niet tijdens het spelen omdat Haast wordt getorped terwijl die naar rechts kijkt naar de enemy..
Die waarschuwing kwam veels te laat, pas toen hij al geen kans meer had om ze te ontwijken kwam er TORPS in beeld.
Voor wie was die waarschuwing bedoeld, er zijn nog een x aantal andere spelers verspreid over de map.
Je kan heus wel een educated guess maken of een friendly door je torpsalvo gaat..
Hoevaak ik wel niet mijn torps ingehouden heb omdat er ineens een friendly dd toch nog ff voorlangs wilde omdat die perse wat wil lanceren...
Enne ik let ook niet op de chat als ik in een torprun of closequarter combat zit met een cruiser en destroyer.
Zoals gezegd free view to record
[...]

Hier nog zo 1 welke mij overkwam in de closed beta..en ook in free view opgenomen.
Clemson way out of torprange, het ging hem om de omaha welke voor mij al op 10 km lag en hij lag nog eens 4km verder, maar toch lanceren he.....let ook eens op zijn commentaar op het eind, vast een wotspeler... :F
Op het moment dat de torpaim in beeld komt ben ik dus naar links aan het kijken voor de Omaha en niet naar die Clemson....

[video]
Tja dat kom ik geregeld tegen en soms overkomt mij het ook (omdat ik niet oplet).
Met dat laatste bedoel ik dat ik overhoopt iemand torp of getorped wordt.
En ondanks dat ik van mening ben dat je nooit voor iemand's boeg langs moet torpen vanaf de tweede lijn, is het ook een vorm van situational awareness, weten of je het risico loopt iemands torp drop in varen of niet.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Wat is dat toch met die spelers tegenwoordig?
Komen 3 schepen naar onze cap en wij liggen er met 5, vervolgens besluiten er 3 dat ze toch beter weg kunnen varen omdat ze niet teveel schade willen pakken en gaan op de helft van de battle ineens offensive spelen...
ze varen helemaal naar de enemy base terwijl de offense besluit om om te draaien voor defense..... |:(
Tsja en wat kwamen die 3 schepen tegen aan de andere kant....precies de rest van het vijandelijke team min de 3 bij onze cap... :w

En weer die akelige sniping BB's he...stel je voor je komt iets dichterbij om zeker te zijn van damage... :N

Edit:
Eerste automatische bot tegengekomen.
Na 6 minuten werd hij wakker, voer wat rondjes zonder te schieten, had een admiraal hipster af kunnen maken op 10 km maar was denk ik shells vergeten te laden.
Kreeg uiteindelijk wel een kill doordat een very low health DD binnen bereik van zijn secondary's kwam...
Hij antwoorde ook nog..."i'm not a bot" dat was het enige..
Beetje begindagen van het botten in WoT...vooruit, achteruit, draaien en vooral roepen "i'm no bot".... :F

[ Voor 28% gewijzigd door ShockWave op 20-03-2016 13:16 ]

• wheresmymaxsuit
Ik heb gister ook wel potjes verloren, door domme acties van mijn team. Maar in plaats daarvan een positief verhaal. Domination op fault line in mijn Farragut: ik begin links boven, ga naar A. Probeer te cappen op hoekje van eiland. Kom 1st een izylav tegen op 3km, met hoge fire rate, meedere salvo's op hem afgevuurd, snel wegvaren en nog een torpedo volley doen. Hem met die torp volley een devastating strike. Omgekeerd om daarna een clemson tegen te komen, ook deze overhoop geschoten met volley na volley. Nadat clemson gezonken is, arriveert er een BB. Smoke gepopt en vanuit rook op het schieten, vuurtje starten en zodra hij dichtbij genoeg is, weer torpedo's. Maar met hulp van friendlies gezonken voor die troffen.

Farragut - fault line 19-03-16

p.s. en ik heb nog een nuttig linkje naar een skill calculator; daar zat ik al een tijdje op te wachten:
http://shipcomrade.com/skillcalc

• PjotrStroganov
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y0IuUf0.jpg

Gisteren mijn citadel record gebroken:)

• PcDealer
ShockWave schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:53:
[...]
Je hebt gelijk, als ik aan het varen ben en hoor het alarm afgaan, heb ik ook niet altijd direct in de gaten dat het een friendly betreft...

• SpamLame
PcDealer schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:44:
[...]

Je hebt gelijk, als ik aan het varen ben en hoor het alarm afgaan, heb ik ook niet altijd direct in de gaten dat het een friendly betreft...
Er zijn toch indicators die aangeven uit welke richting ze komen ;)

• Fest
  • Niet online
SpamLame schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Er zijn toch indicators die aangeven uit welke richting ze komen ;)
Als de indicatoren aangeven dat er torps vanaf de vriendelijke kant komen, ga ik er niet direct vanuit dat ze in mijn vaarroute terechtkomen.

• SpamLame
Fest schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:51:
[...]

Als de indicatoren aangeven dat er torps vanaf de vriendelijke kant komen, ga ik er niet direct vanuit dat ze in mijn vaarroute terechtkomen.
Nee maar zoals eerder "situational awareness", toegegeven ik ga daar met friendlies ook nog eens de fout in, maar dat veranderd niks aan de situatie.
En als het me overkomt ben ik niet blij en zal ook in de chat aangeven dat dat niet handig was of vanaf de tweede lijn te doen.

• Fest
  • Niet online
SpamLame schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:31:
[...]

Nee maar zoals eerder "situational awareness", toegegeven ik ga daar met friendlies ook nog eens de fout in, maar dat veranderd niks aan de situatie.
En als het me overkomt ben ik niet blij en zal ook in de chat aangeven dat dat niet handig was of vanaf de tweede lijn te doen.
Dan zijn we het eens :)

• Joe_P
Officiële release van 0.5.4 met de Russische cruisers:

http://worldofwarships.eu...dates/update-054-release/

Donderdagochtend wordt de update doorgevoerd:
The update is scheduled for 24 March and will be applied on the servers from 05:30 until 07:00 CET during which time the game server will be offline.

Andere belangrijke wijzigingen:
  • Recalculated protection of secondary guns from HE shells and shrapnel - it is now calculated based on the maximum thickness of the frontal armor. Hit points of secondary guns have been doubled.
  • Increased the added efficiency of AA defense from 10% to 30% when manually selecting a target.
  • Ook leuk: Tier VII premium US aircraft carrier Saipan and Tier III premium British destroyer Campbeltown have been added to the game for testing purposes. They are unavailable for purchase at the moment, but players may see them in battles.

[ Voor 49% gewijzigd door Joe_P op 22-03-2016 15:25 ]

• Kiha
Yubari based ship, ik ben benieuwd.
Paper premium, of testen voor mogelijke Yubari makeover?

edit:
The “Yubari” test ship is used to test maps in the training room. We can quickly sail around maps and fire at terrain from various angles, and test model collisions.
Van info op RU forums, jammer dus.

[ Voor 57% gewijzigd door Kiha op 23-03-2016 11:42 ]

• PcDealer
Werd fing tijd. More Prems!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12 22:16
Mooie replay hier van Business6. Halverwege denk je echt 'hij's f*cked!'...

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:03

Grouchy

meep meep

Kiha schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:58:
Yubari based ship, ik ben benieuwd.
Paper premium, of testen voor mogelijke Yubari makeover?

edit:

[...]

Van info op RU forums, jammer dus.
Is een ST schip dat we kunnen gebruiken om het eea te testen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PjotrStroganov
MailMan schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:35:
Mooie replay hier van Business6. Halverwege denk je echt 'hij's f*cked!'...

[video]
Erg goed gedaan. En zijn team was beyond crap. Damn. Dat besef dat je de enige bent die op de main enemy force aan het schieten is terwijl de rest achter je vaart.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Matchmaker stuk??
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VTG8JX3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FipL1iO.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door ShockWave op 23-03-2016 20:24 ]

• Joe_P
Er zijn problemen met de servers. De servers hebben er vanavond ook al even uit gelegen.

De tweede screenshot is overigens gewoon veroorzaakt doordat de MM niet goed om kan gaan met divisions, dus die kun je altijd tegenkomen. Het ergste wat ik ooit ben tegengekomen was een Tirpitz die samen met een Tier 1 Hermelin in een Division speelde. :F

Nu al 12 minuten op een game aan het wachten (ondertussen TED filmpjes aan het kijken), misschien toch maar een ander spel gaan spelen vanavond...

[ Voor 17% gewijzigd door Joe_P op 23-03-2016 21:16 ]

• SpamLame
Joe_P schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:48:
Er zijn problemen met de servers. De servers hebben er vanavond ook al even uit gelegen.

De tweede screenshot is overigens gewoon veroorzaakt doordat de MM niet goed om kan gaan met divisions, dus die kun je altijd tegenkomen. Het ergste wat ik ooit ben tegengekomen was een Tirpitz die samen met een Tier 1 Hermelin in een Division speelde. :F

Nu al 12 minuten op een game aan het wachten (ondertussen TED filmpjes aan het kijken), misschien toch maar een ander spel gaan spelen vanavond...
https://eu.wargaming.net/support/news/75

• PcDealer
Valt mee:
The long awaited backup

Edit: en daarna meteen in battle :)

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 24-03-2016 00:18 ]

• SpamLame
0654 servers zijn weer up na het 0.5.4.0 onderhoud van vanmorgen

En een Atago bundle, dus wilde je de Atago en had je nog wat gold & premium time nodig, dan is dit wellicht iets voor jou.

[ Voor 49% gewijzigd door SpamLame op 24-03-2016 09:32 ]

• SpamLame
Joe_P schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:48:
Hmm ja is dat de MM of de spelers.
Naar mijn weten wordt een division altijd geplaatst in de tierspread van het hoogste tier schip in een division en is dit dus in mijn ogen een fail division. Je ziet hetzelfde gebeuren on WOT met fail platoons.

Daarnaast heeft MM de T6 gecompenseerd, als je de tiers bij elkaar optelt kom je op 90v89.
Of beide teams een soort van gelijk aantal HP heeft weet ik niet.

Je kunt hiermee experimenten uithalen door BV een Umikaze is high tier game te plaatsen.
Met alle concealments opties op de boot/commander kan je dan erg dichtbij komen, combineer dat met een snelle torp reload en je hebt een leuk recept voor HF. Er zijn op YT een aantal filmpjes te vinden van zo'n division.

• Joe_P
Vandaag aan de slag gegaan met de Russische cruisers. Nu ongeveer halverwege de tier 4 Svietlana. Zeker de T3 is wel geinig, maar het scheelt dat je daarin bijna altijd in T2/3 battles komt en dus high tier bent. De T4 heeft een beetje weinig range en dat is lastig als je low tier bent. Je kunt wel aardig damage doen één op één, maar als er meerdere vijanden op je schieten ben je zo weg. De AP damage is een beetje wisselvallig. Als je perfect haaks schiet en van niet te ver weg lukt het wel om citadels te krijgen. Over het algemeen is het handiger en consistenter om HE te schieten, zeker als het lukt wat BB's in vlam te zetten.

• PjotrStroganov
Svietlana is het k*tschip waar je doorheen moet voor je bij het goede schip komt.

• Kiha
Dacht doe wat Tier 4 potjes om Russische cruisers te pesten in BBs. Krijg ik dronken MM.

MM Drunk2 MM Drunk1

Zelf nog niet begonnen aan de Russische cruisers, ben van plan om tot de Kirov te gaan en zie daarna wel verder.
Hoe vinden jullie de grind in deze cruisers tot nu toe?
En hoe erg is de invloed van het slechte armor op het speelplezier?

• MailMan
Wat is er mis met die MM?

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Same here :?

• PjotrStroganov
Ik heb nog niet echt een grind gehad. De eerste twee nieuwe cruisers heb ik praktisch meteen overgeslagen met free xp. Ik merk dat ik meer wordt gecitadeled als ik onvoorzichtig ben, maar ik heb het idee dat dit me ook zou overkomen met een Amerikaanse cruiser. De Svietlana is ok als je in een tier 4 match zit, maar tegen tier 5 is ie underpowered.

• Kiha
Tiers bij elkaar opgeteld scheelt het twee, in principe niet zo erg maar had ook gewoon gelijk kunnen zijn.
De South Carolina's, waardoor 1 BB meer als soort compensatie, worden outranged door bijna iedere T4 cruiser. Waar het gelijke Tiers had kunnen zijn is het nu: 3 T3 + 9 T4 vs 5 T3 + 7 T4.
Die tweede is iets wat ik nog nooit had gezien rond dat level, laagste Tier aan slechts één zijde. Met daarbij 4DD vs 2DD.
Normaal let ik er niet zo op, maar dit vond ik erg scheve MM, waarschijnlijk omdat III er zo uitspringt.

• MailMan
Ik heb veel erger gezien en vind dit wel meevallen eigenlijk :) Bedenk ook dat er Divisions inzitten die verdeeld moeten worden en dat sommige schepen misschien niet alle upgrades al hebben (dus de ene New York is de andere niet b.v.)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

PjotrStroganov schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:08:
Ik heb nog niet echt een grind gehad. De eerste twee nieuwe cruisers heb ik praktisch meteen overgeslagen met free xp. Ik merk dat ik meer wordt gecitadeled als ik onvoorzichtig ben, maar ik heb het idee dat dit me ook zou overkomen met een Amerikaanse cruiser. De Svietlana is ok als je in een tier 4 match zit, maar tegen tier 5 is ie underpowered.
Valt mee hoor.... :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wXQB61g.jpg

• MailMan
Zijn de Sovjet cruisers OP'ed zoals je mag verwachten van Wargaming? :P

Hmm ik heb het gevoel alsof de hoeveelheid credits die ik verdien lager is dan normaal. Speel meerdere goeie potjes achterelkaar (die we winnen en ik in de top zit qua damage), maar het credits blijven hangen rond de 100-140k, terwijl ik dacht daarvoor regelmatig boven de 200 uit te komen (Tier 5-7).

[ Voor 69% gewijzigd door MailMan op 25-03-2016 16:03 ]

• Joe_P
In de handen van goede spelers kunnen ze wel OP zijn denk ik (zeker de hogere Tiers), maar als je even niet oplet is je hp binnen twee keer knipperen op en lig je op de bodem.

Zelf heb ik er net een paar potjes in de Kirov op zitten (net de B hull gehaald) en dat is toch wel even wennen. Met de reload van 15 seconden is het belangrijk dat je elk salvo raakt en de trage rudder vraagt om extra oplettendheid voor vijandelijke BB's en torpedo's. Daarnaast is de AP weer redelijk wisselvallig. Soms krijg je alleen maar citadels maar net een potje gehad waar een Konigsberg op 11km alles kon bouncen met een beetje angle. Sowieso zijn het niet echt cruisers waarmee je in je eentje op pad kan gaan. Schieten vanuit de tweede lijn werkt een stuk beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Joe_P op 25-03-2016 16:11 ]

• MailMan
Ander ding: Is de gun upgrade op de New Orleans het waard? 1.7Mil vind ik best veel en je krijgt een beetje ROF erbij in ruil voor een langzamere turret traverse.

• SNAFU
  • Laatst online: 30-11 23:08
MailMan schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:18:
Ander ding: Is de gun upgrade op de New Orleans het waard? 1.7Mil vind ik best veel en je krijgt een beetje ROF erbij in ruil voor een langzamere turret traverse.
Het scheelt niet veel en wat het scheelt is het IMHO niet waard.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• PjotrStroganov
Zeker niet slecht. Maar nu ik de Kirov heb, doe ik het een stuk beter den met de Svietlana. En dan moet ik de upgrades nog verdienen.

• PcDealer
Tirpitz vanaf EUR 45,00 te koop: http://worldofwarships.eu...gem-of-the-month-tirpitz/

Niet voor mij.

• SNAFU
Ik zal het doorgeven. Wellicht dat ze er iemand anders dan blij mee kunnen maken.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• MailMan
Heb het eerder gezegd: Bizarre bedragen...

Mag ik vragen hoeveel jullie inmiddels uitgegeven hebben aan dit spel? Gekke is dat je dat dus niet eens kan zien op je account...

Volgens mij 45 euro hier (aan Doubloons, credits en een keer flags)

[ Voor 36% gewijzigd door MailMan op 26-03-2016 14:24 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:07
50 euro :P speel het een week en nee dat gaat niet meer worden :) maar dat kost een AAA game ook

• MailMan
Ik kwam er trouwens na honderden games pas net voor het eerst achter dat HE shells langzamer vliegen dan AP :P Scheelt b.v. .8 sec bij een Cleveland op max range geloof ik.

• PcDealer
Aan Wargaming o.a. verjaardagsgeld aan een bundel met Gold en Premium account.

WoT
Basic Sentinel deze week
Berlin Trio (IS-2, Cromwell B, ISU-122S) met geld
T-122-44 met geld
M3 Light met Gold
BT-7 Artillery
T-127 met Gold
Valentine II met Gold
Matilda IV
T-34-85 Rudy met geld
Churchill III met Gold
SU-85I, helaas te laat met de OP SU-76I)
SU-100Y met Gold
T2 Light Tank met Gold
M22 Locust met Gold
M4 Improved met geld
Ram II met Gold
Fury met geld
SuperPershing (mijn eerste Premium)
T14 met Gold
T34 met geld
Type 64 met Gold
Matilda Black Prince met Gold (weer)
Excelsior met Gold
TOG II*
AT 15A
Sexton I met Gold
Pz.Kpfw. II Ausf. D met Gold
Pz.Kpfw. 38H 735 (f) met Gold
Pz.Kpfw. II Ausf. J met geld
Pz.Kpfw. T 15 met Gold
Pz.Kpfw. S35 739 (f) met Gold
Pz.Kpfw. T 25 met Gold
Pz.Kpfw. IV Schmalturm met Gold
Dicker Max met Gold
AMX 13 57 GF met geld
AMX Chasseur de chars met geld
FCM 36 Pak 40 met Gold
105 leFH18B2 met geld

WoWp
Blohm und Voss Ha 137 met Gold
Kochyerigin BSh-1 met Gold
Kochyerigin Sh (LBSh) met Gold
IL-2 with rear gunner (Mod.) met geld
Chance-Vought XF4U-1 met Gold
Miles M.20 met Gold
Messerschmitt Bf 110 C-6 met geld

WoWs
Atlanta met Doubloons (aanbieding met korting)
Murmansk met geld
CBT trio (Grem, Sims, Yubari)
Ishizuchi met geld
Anshan met geld
Marblehead met geld
Aurora met Doubloons
Imperator Nikolai I met geld
He, wat is dit? http://wiki.wargaming.net/en/Ship:PRSC505_Profintern
Ik wil de RN lijn en mis dus de Warspite, maar er de Cambletown komt)

• SNAFU
MailMan schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:06:
Mag ik vragen hoeveel jullie inmiddels uitgegeven hebben aan dit spel?
WOT
Teveel om te op te noemen.

WOWS
Valt nog mee.

Star Citizen
Don't even go there. :X

• MailMan
Ik heb net nog wat centjes neergelegd voor wat free credits bij de North Carolina. Eerste twee potjes vielen wel heel erg tegen zeg...

- Enorme shell arc
- Blijkbaar moeite om citadels te maken op beetje range
- Slome draaicirkel in vergelijking met de Colorado
- AA heb ik op 97, maar toch schoot ik relatief weinig vliegtuigen neer van een T8 CV

Dan denk je dat je na al die potjes spelen steeds leukere/betere schepen krijgt, maar elke keer lijkt dat weer tegen te vallen... Zal vast ook een deel gewenning zijn, maar USA BB vind ik maar tegenvallen na de New Mexico.

• PjotrStroganov
MailMan schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:07:
Ik heb net nog wat centjes neergelegd voor wat free credits bij de North Carolina. Eerste twee potjes vielen wel heel erg tegen zeg...

- Enorme shell arc
- AA heb ik op 97, maar toch schoot ik relatief weinig vliegtuigen neer van een T8 CV

Dan denk je dat je na al die potjes spelen steeds leukere/betere schepen krijgt, maar elke keer lijkt dat weer tegen te vallen... Zal vast ook een deel gewenning zijn, maar USA BB vind ik maar tegenvallen na de New Mexico.
Ik ben afgestapt van de Japanse lijn om de Amerikaanse BB lijn te volgen. De North Carolina is het punt geweest dat ik daar ook weer mee ben gestopt. Dus ik ben daarna verder gegaan met de Nagato. Een matig schip imo. De Amagi ligt me veel beter. De Izumo daarentegen speel ik sporadisch, hoewel ik met de Yamato in het vooruitzicht me er toch doorheen probeer te bijten.

• Kiha
...
Mag ik vragen hoeveel jullie inmiddels uitgegeven hebben aan dit spel?
...
Meer dan ik zou willen.

Yubari (geen idee hoeveel meer, was puur voor het schip aangezien ik al in de CBT zat), Derptiz (met nieuwjaar, €60) en Kutuzov (los, €37,60)

Daarstraks een pot gehad waar een Wyoming een Hermelin en Novik naar T5 game bracht |:(

• SpamLame

Mag ik vragen hoeveel jullie inmiddels uitgegeven hebben aan dit spel? Gekke is dat je dat dus niet eens kan zien op je account...

Zie dat de meeste de voertuigen en goud vermelden, maar zelden een premium account. Voor diegenen die reageerden, hebben jullie werkelijk een standaard account?

Voormezelf zit ik, denk ik, op enkele 100den euro's voor WoT en WoWS.
Een handvol premium voertuigen voor beide games, dan gold en premium account.
Hoewel veel geld waarvoor ik ook andere AAA titels had kunnen kopen, zie ik het meer als tijdverdrijf wat geld kosten mag. De een steekt het in een hobby de andere aan uitgaan en ik in WoWS.

• Fest
  • Niet online
SpamLame schreef op zondag 27 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Zie dat de meeste de voertuigen en goud vermelden, maar zelden een premium account. Voor diegenen die reageerden, hebben jullie werkelijk een standaard account?

Voormezelf zit ik, denk ik, op enkele 100den euro's voor WoT en WoWS.
Een handvol premium voertuigen voor beide games, dan gold en premium account.
Hoewel veel geld waarvoor ik ook andere AAA titels had kunnen kopen, zie ik het meer als tijdverdrijf wat geld kosten mag. De een steekt het in een hobby de andere aan uitgaan en ik in WoWS.
Met doubloons koop je ingame premium.

• SpamLame
Fest schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:02:
[...]

Met doubloons koop je ingame premium.
Dat was niet mijn punt, ik verwonder(de) me erover dat zo weinig reageerders premium time opgaven. En zodoende vroeg ik me af of zij idd op een standaard account spelen of het premium account vergeten waren/als vanzelfsprekend zien.

• MailMan
PjotrStroganov schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:28:
[...]

Ik ben afgestapt van de Japanse lijn om de Amerikaanse BB lijn te volgen. De North Carolina is het punt geweest dat ik daar ook weer mee ben gestopt. Dus ik ben daarna verder gegaan met de Nagato. Een matig schip imo. De Amagi ligt me veel beter. De Izumo daarentegen speel ik sporadisch, hoewel ik met de Yamato in het vooruitzicht me er toch doorheen probeer te bijten.
Ik ben bij de Colorado ook begonnen met de IJN lijn, en zit bijna in de Fuso. Maar toch ook doorgegaan met USN omdat de Colorado na een moeizaam begin me toch steeds lekkerder begon te liggen en ik nu eindigde met rond de 65k average damage.

Wat ik vergeten ben te zeggen over de North Carolina is dat ik nog wel de Hull B upgrade moet doen. Daar komen extra AA guns bij voor long range, maar short range dmg gaat wat naar beneden zag ik.
Daarnaast heb ik ook het gevoel, en lees dat anderen dat ook hebben, dat een Hull upgrade soms ook voor betere spread (betere RNG) zorgt, ondanks dat dat er niet bijstaat. Ook krijgt de NC een snellere rudder shift, dus een paar van mijn nadelen komen nog te vervallen. Als ik eenmaal die 4 Mil heb gespaard daarvoor... :O

• Fest
  • Niet online
SpamLame schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:08:
[...]

Dat was niet mijn punt, ik verwonder(de) me erover dat zo weinig reageerders premium time opgaven. En zodoende vroeg ik me af of zij idd op een standaard account spelen of het premium account vergeten waren/als vanzelfsprekend zien.
Nou ja, dat is wel het punt. De vraag was hoeveel geld mensen uitgaven en waaraan. Als je doubloons koopt, geef je daar het geld aan uit en niet aan aan het premium account wat je er vervolgens bijvoorbeeld mee kan bewerkstelligen.

Ik heb €30 uitgegeven aan de Sims met closed beta access, €12 aan de Murmansk en €50 aan doubloons.

[ Voor 8% gewijzigd door Fest op 27-03-2016 09:15 ]

• SpamLame
Fest schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Nou ja, dat is wel het punt. De vraag was hoeveel geld mensen uitgaven en waaraan. Als je doubloons koopt, geef je daar het geld aan uit en niet aan aan het premium account wat je er vervolgens bijvoorbeeld mee kan bewerkstelligen.

Ik heb €30 uitgegeven aan de Sims met closed beta access, €12 aan de Murmansk en €50 aan doubloons.
Misschien had ik het er duidelijker neer kunnen zetten, maar mijn vraag (punt hoe je wilt) is dus of mensen nu premium tijd of niet draaien. Hoe je die tijd verkrijgt is een tweede.
Zelf heb ik premium, vooralsnog betaald met gold van WoT, bundel aankopen of direct met geld.

[ Voor 6% gewijzigd door SpamLame op 27-03-2016 09:41 ]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Ja ik speel premium, al aardig lang in WoT en sinds het begin van WoW

• SNAFU
Ik speel ook uitsluitend met premium, eerst WoT, nu WoWS.

• PcDealer
SpamLame schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Misschien had ik het er duidelijker neer kunnen zetten, maar mijn vraag (punt hoe je wilt) is dus of mensen nu premium tijd of niet draaien. Hoe je die tijd verkrijgt is een tweede.
Zelf heb ik premium, vooralsnog betaald met gold van WoT, bundel aankopen of direct met geld.
Ik heb sinds 2 maanden geen Premium account. Daarvoor altijd gehad vanaf 5 mei 2013.
Het scheelt echt veel met credits sparen.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 27-03-2016 12:18 ]

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12 06:23
zolang ik al wot speel en overgeschakelt ben naar wows altijd prem gehad. Wil niet weten wat er aan knaken in zit :)

Ach of je geeft het uit aan een AA titel of je hebt hierin hoop lol. De 1 gaat graag naar cafe ander doet graag beetje gamen :)

• SpamLame
Juist en zojuist toch ook maar de Derptits gekocht, zucht...

• PjotrStroganov
De Kirov is toch wel een alles of niets schip. Het heeft een goede range, maar om een konigsberg uit het water te blazen moet je toch wat dichterbij komen. En dan is de armor wel heel erg zwak.

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12 14:48
Ik denk alles bij elkaar WOT en Wows heb ik afgelopen jaren toch gauw 800 euro inzitten (als het niet meer is)

[ Voor 11% gewijzigd door hopiconjo op 29-03-2016 13:23 ]

• AceAceAce
Ik heb zat om uit te geven maar toch vind ik het leuk om zonder premium te spelen of boten te kopen.
Enige waar ik geld aan uitgeef zijn de retraining van commandanten aangezien dat onmogelijk lang duurt op hoger niveau.

• MailMan
Ik heb dan gisteren toch ook maar weer de portomonnee getrokken en de Murmansk gekocht. Wel prettig schip om credits en free XP mee te verdienen door z'n Tier.

Daardoor ook de B hull voor de North Carolina kunnen aanschaffen. Eerste potje 100k dmg, daarna geterroriseerd door de Mikhail... Wat een irritant schip was dat om tegen te vechten.

AA van 99 op de NC is wel relaxt :p al twijfel ik nog of ik naar de Manual AA skill switch ipv van AFT.

• Joe_P
Tot nu toe heb ik denk ik in totaal ca. 70 euro uitgegeven. Een aantal keer een setje dubloons en een maandje premium. Daarnaast heb ik de Murmansk gekocht, het enige premium schip dat wat mij betreft het geld waard is. Meer dan 10 euro uitgeven voor een (digitaal) schip dat niet eens zoveel mooier / beter / bijzonderder is, gaat voor mij een beetje te ver (ook al kan ik het betalen). Voor dat geld koop ik liever een andere game. Sowieso is het voor mij voor het eerst dat ik aan een 'free to play' game meer uitgeef dan aan een AA titel, maar met de hoeveelheid tijd die ik erin heb zitten is dat het allemaal waard geweest.
PjotrStroganov schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:11:
De Kirov is toch wel een alles of niets schip. Het heeft een goede range, maar om een konigsberg uit het water te blazen moet je toch wat dichterbij komen. En dan is de armor wel heel erg zwak.
Op T5 kun je nog een beetje hopen dat de vijandelijke schepen hun broadside laten zien en je met AP huis kan houden. Helaas moet je je eigen speelstijl met dat schip erg aanpassen aan het type en de speelstijl van de vijandelijke schepen. BB -> op max range HE spammen. Cruiser -> bow on dichterbij proberen te komen en hopen op broadside (behalve bij Clevelands, dan maken dat je weg komt). DD -> eropaf en met sonar de torps ontwijken / door de rook de DD slopen. Helaas komt de vijand bijna nooit alleen en tegen een DD / BB combinatie kun je met slechte armor (oja, pas ook op voor Furutake's en Aoba's, die 203's doen pijn, zelfs bow on!) en trage rudder maar beter wegvaren.

Trailer voor het 'april fools' event van dit jaar. Helaas ben ik niet in staat om WoWs te spelen dit weekend, maar ik ben wel benieuwd wat ze voor bijzonders bedacht hebben.

• SamD
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-12 22:20

0 euro. Maar ben dan ook maar 1 tier 6 schip. Volg enkel de Japanse lijn, anders zou het me veel te veel tijd kosten om nog is een ander land te spelen.

Momenteel tier 4 battleship, 5 destroyer, 5 carrier en 6 cruiser.. als ik die bedragen zie wat schepen en premium kosten, meh. Dat is echt overpriced als f*ck.
MailMan schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:07:

- Enorme shell arc

Ben het echt vollédig met je eens. Iedere keer als je in een hogere tier kom, denk je.. ja dit wordt t. Blijkt achteraf toch altijd wel zo vies tegen te vallen :/. Daarom ook blij dat ik tot op heden nog geen euro er aan gespendeerd heb, en dit ook niet van plan ben :)

• gidoneas
  • Laatst online: 25-11-2024

0 euries. Maar ik heb er wel ongelooflijk veel tijd in zitten. Krijg je met die saaie schooldagen.

Heb nu:
Bogue V
New York V
Farragut VI
Pensacola VII
Zuiho V
Fuso VI
Aoba VI
Mutsuki VI
Gnevny V
Svietlana IV
Köningsberg V

De extra slots heb ik verdiend door die schepen te winnen bij de missions, kreeg er telkens een gratis slot voor de haven bij. :)

• SamD
  • Laatst online: 22-12 22:20
gidoneas schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:41:
[...]

0 euries. Maar ik heb er wel ongelooflijk veel tijd in zitten. Krijg je met die saaie schooldagen.

Heb nu:
Bogue V
New York V
Farragut VI
Pensacola VII
Zuiho V
Fuso VI
Aoba VI
Mutsuki VI
Gnevny V
Svietlana IV
Köningsberg V

De extra slots heb ik verdiend door die schepen te winnen bij de missions, kreeg er telkens een gratis slot voor de haven bij. :)
Damn, zit je überhaupt wel op school? _/-\o_

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 13:55
Ben kwa credits blij met de Kamikaze R. Heerlijk scheepje en vind dat het kwa investering in tijd heel goed te doen was.

Heb zelf alleen dubloenen gehaald voor het overzetten van modules en eventueel hertrainen van een captain. Speel voor de rest zonder premium en zit voor vrijwel elke natie/type op VI en enkele VII alleen de russische cruiser lijn bij de Svietlana.

• SpamLame
UdiBenLudi schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:00:
Ben kwa credits blij met de Kamikaze R. Heerlijk scheepje en vind dat het kwa investering in tijd heel goed te doen was.

Heb zelf alleen dubloenen gehaald voor het overzetten van modules en eventueel hertrainen van een captain. Speel voor de rest zonder premium en zit voor vrijwel elke natie/type op VI en enkele VII alleen de russische cruiser lijn bij de Svietlana.
Persoonlijk vind ik het overzetten van modules niet (meer) de doubloons waard. Met een aantal games in (premium/gift) ships al dan niet met vlaggen, heb je al gauw de nodige credits.

Als je dan ook het schip verkoopt waar de modules vanaf komen, dan heb je "maar" de helft van de credits nodig aangezien je de helft terugkrijgt door verkoop.

• PjotrStroganov
Ik heb de Murmansk gekocht en twee keer een maandje Premium genomen.

• PcDealer
Ik verkoop de modules juist niet. 25 doobloons per module vind ik schappelijk.

Mijn volledige line up momenteel:
Tier I
Orlan - USSR / cruiser

Tier II
Diana (*) - USA / cruiser
Emden (*) - Germany / cruiser
Albany (*) - USSR / cruiser

Tier III
St. Louis (k) - USA / cruiser
Aurora ($) - USSR / cruiser

Tier IV
Iwaki Alpha (*) Japan / cruiser
Arkansas Beta (*) - USA / battleship
Imperator Nikolai I ($)- USSR / battleship
Ishizuchi ($) - USSR / battleship
Yubari ($) Japan / cruiser
Svietlanta - USSR / cruiser

Tier V
Murmansk ($) - USSR / cruiser
Marblehead ($) - USA / cruiser
Gremyashchy ($) - USSR / destroyer
Kamikaze R (*) - Japan / destroyer
ARP Haruna (*) - Japan / battleship
ARP Kongo (*) - Japan / battleship

Tier VI
Cleveland (k) - USA / cruiser
Anshan ($) - Pan Azia / destroyer
Nurnberg - Germany / cruiser
New Mexico - USA / battleship
Fuso - Japan / battleship

Tier VII
Atlanta ($) - USA / cruiser
Pensacola - USA / cruiser
Hatsuharu - Japan / destroyer
Sims ($) - USA / destroyer
ARP Myoko (*) - Japan / cruiser

Tier VIII
Lexington - USA / Carrier

29 schepen totaal.

(k) Keeper
(*) Gift
($) Premium

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Aoba blijft toch een beest, 3 kills 100k schade 3188 XP.

Kan alles, snel genoeg om overal te zijn, goede AA, 10 citadels , 6 branden voor 17k schade alleen al.

• MailMan
Iemand nog tips voor de North Carolina....?

Armor is vrij zwak dus ik probeer alleen m'n voorkant te laten zien. Maar dan nog moet je binnen 10-15km van andere schepen komen om de afschuwelijke dispersion (en shell trajectory) de baas te zijn, wat als nadeel heeft dat je in torp range komt... Echt een draak van een schip tot nu toe, maar dat vond ik in het begin ook van de Colorado en dat draaide gelukkig nog wel bij.

Daarnaast nog iets geks. Bij m'n Murmansk lijkt de crosshair niet te kloppen. Kan precies mikken op de waterlijn van een (stilstaand) schip en dan landen alle shells ervoor in het water zonder damage te doen. Gek genoeg lijkt dat vooral bij de Murmansk zo te zijn :/

[ Voor 44% gewijzigd door MailMan op 31-03-2016 08:58 ]

• PjotrStroganov
MailMan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:54:
Iemand nog tips voor de North Carolina....?

Armor is vrij zwak dus ik probeer alleen m'n voorkant te laten zien. Maar dan nog moet je binnen 10-15km van andere schepen komen om de afschuwelijke dispersion (en shell trajectory) de baas te zijn, wat als nadeel heeft dat je in torp range komt... Echt een draak van een schip tot nu toe, maar dat vond ik in het begin ook van de Colorado en dat draaide gelukkig nog wel bij.

Daarnaast nog iets geks. Bij m'n Murmansk lijkt de crosshair niet te kloppen. Kan precies mikken op de waterlijn van een (stilstaand) schip en dan landen alle shells ervoor in het water zonder damage te doen. Gek genoeg lijkt dat vooral bij de Murmansk zo te zijn :/
Ik gebruikte dezelfde tactiek met de NC. Ik ben er maar vanaf gestapt. De meeste NC spelers blijven op enorme afstand van de actie en de resultaten zijn er meestal ook naar. In team of ranked is ie effectiever. Geen tips verder.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:23

Entity

9000rpm

Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met de NC. Sommige battles gaat het heel goed, soms ook niet. Afgelopen weekend lag ik er in no-time uit, ik kreeg al heel snel 2 salvo's torpedo's op me af (zeer dichtbij gedropt door vliegtuigen) en bij het proberen te ontwijken had een BB van de tegenstander de mazzel om precies op de juiste plek de NC te raken waardoor ik gelijk een detonation had. Had volgens mij nog geen schot gelost... Overigens was dat een voorteken voor de rest van de battle, uiteindelijk won de tegenstander met maar 1 loss aan hun kant.

Gisteren wel een mooie battle waarbij ik met de NC samen met een Tirpitz en 2 cruisers een aantal tegenstanders opgejaard hebben. We hadden wel de mazzel dat de DD's aan de andere kant van het veld bezig waren en er geen CA's waren, dus weinig torpedo's om te ontwijken.

Overigens speel ik ook nog regelmatig met de New Mexico (binnen zijn klasse een erg fijn schip en de XP convert ik dan naar free XP) en de Fuso (hoogste Japanse BB die ik heb). Verder heb ik enkele lagere tier CC's (o.a. Murmansk), maar die gebruik ik weinig. Ook DD en CA speel ik niet, ik verkoop al snel wat ik niet gebruik.

Sinds ik speel al meer geld eraan uitgegeven dan ik origineel van plan was. Ik speel sinds ik begonnen ben (december) premium en de Murmansk heb ik toen al snel gekocht. Meestal pak ik iedere maand een 30-dagen premium met wat doubloons erbij (20 euro ofzo), ik zal inmiddels al wel ruim 100 euro hebben uitgegeven in een kleine 4 maanden... Maar goed, het blijft boeien.

• SpamLame
Events voor april, http://worldofwarships.eu/en/content/event-calendar/

[ Voor 76% gewijzigd door SpamLame op 31-03-2016 17:31 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nog meer ARP, ik heb de huidige twee nov niet eens voltooid...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

Iemand interesse in mijn "reserve" account?;

V&A aangeboden: World of Warships, PC (Windows)

Betreft ARP; Vindt de schepen er niet uitzien, maar goed - ze zijn "gratis" dus heb alle 4 (?) de BB's uit de Kongo klasse. Enige schip dat ik graag gehad had is de ARP Myoko, dat is toch wel een fijn schip maar die had ik niet gehaald (net als die ARP kapitein, ga ik ook niet halen)

Had laatst trouwens een paar potjes met T9 cruisers, waarbij ik zonk - team won wel - en mijn repair meer koste als het hele potje op heeft geleverd. Erg jammer!
Pagina: 1 ... 29 ... 129 Laatste