Doen.AceAceAce schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:47:
zo, rank 16, nu moet ik mijn eerste Tier VII kopen (hatsaharu) voor 5.1M en dan unlocken.
Zit er over na te denken om mijn Tier VI IJN DD te verkopen voor 2.5M om zo de upgrades te bekostigen (ook al 2.5M totaal).
Aan de andere kant heb ik met het bereiken van rank 17 of 16 24hr premium gekregen, dus nu krijg ik 300-400k per potje als ik het niet verknal.
Wat denken jullie over het verkopen van oude schepen?
Ik houd meestal diegene waar ik nog plezier aan beleef.
Kawachi is dus snel verdwenen maar de meest US CA's heb ik nog
Voor lagere tier Ranked, heb ik altijd wel keus. En het ligt er ook aan hoe goed je het doet in een schip. Voor upgrades zou ik niet verkopen. Om de volgende tier snel te kunnen kopen overweeg ik het. Ik elite meestal en verkoop dan.
Gaat snel zo met de Kamikaze uit Project R:
Gaat snel zo met de Kamikaze uit Project R:

[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 19-01-2016 10:37 ]
De Ibuki (Tier IX IJN cruiser) gisteren unlocked en zag er echt tegen op.. echter (na wat onderzoek) blijkt het een heel fijn ship te zijn..
de range + concealment mods zorgen voor 19,1KM (!) range. als een vijand 17,5km of verder is blijf je onzichtbaar tijdens het schieten.. de torps zijn ook stukje beter als de mogami en je krijgt de repair net zoals battleships die hebben.. heel handig! Dacht niet dat ik dit zou zeggen maar mis de mogami niet zo heel erg
Het was niet goedkoop om alles goed te krijgen (5 mil voor de mods alleen al) maar het maakt de grind naar de Zao een stuk aangenamer
de range + concealment mods zorgen voor 19,1KM (!) range. als een vijand 17,5km of verder is blijf je onzichtbaar tijdens het schieten.. de torps zijn ook stukje beter als de mogami en je krijgt de repair net zoals battleships die hebben.. heel handig! Dacht niet dat ik dit zou zeggen maar mis de mogami niet zo heel erg
[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 19-01-2016 16:18 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Heb je de Mogami verkocht, dan heb je de oude equipment toch (mits voldoende Doubloons)?
Hmm volgens mij helemaal onzichtbaar niet. Volgens mij gaat er toch nog 4 km af op moment dat je schiet? Tenminste als ik onderstaande mechanics aanhouspartacusNLD schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:14:
de range + concealment mods zorgen voor 19,1KM (!) range. als een vijand 17,5km of verder is blijf je onzichtbaar tijdens het schieten.. de torps zijn ook stukje beter als de mogami en je krijgt de repair net zoals battleships die hebben.. heel handig! Dacht niet dat ik dit zou zeggen maar mis de mogami niet zo heel ergHet was niet goedkoop om alles goed te krijgen (5 mil voor de mods alleen al) maar het maakt de grind naar de Zao een stuk aangenamer
DD CA BB CV
Shot (20sec) + ~4 km + ~6 km + ~12 km -
Fire + 2-3 km + 2-3 km + 2-3 km + 2-3 km
AA + 1-2 km + 1-2 km + 1-2 km + 1-2 km
Ik wordt wel steeds handiger met ibuku en gebruik nu meer torps; moet er even doorheen want ik wil graag de Zao. Na japanse DD lijn klaar te hebben ben ik begonnen met RUS DD lijn en ben nu bij Tier5; leuke lijn alleen heel anders spelen dan japanse DD's
[ Voor 11% gewijzigd door hopiconjo op 19-01-2016 17:00 ]
2.000 Kamikazes voor project R, beetje matig imho helemaal als je bedenkt dat andere regio's er onbeperkt veel hadden.
Je moet je upgrades wel weer opnieuw kopen. Unlocken hoeft niet.. maar mogami verkopenPcDealer schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:39:
Heb je de Mogami verkocht, dan heb je de oude equipment toch (mits voldoende Doubloons)?

bij mij werkt het iig.. komt niet vaak voor hoor. Er moet namelijk geen enkele vijand binnen 17.5km van je vandaan zijn. Maar als het voorkomt kan je echt veel damage doen op bijv een BBhopiconjo schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:54:
[...]
Hmm volgens mij helemaal onzichtbaar niet. Volgens mij gaat er toch nog 4 km af op moment dat je schiet? Tenminste als ik onderstaande mechanics aanhou
DD CA BB CV
Shot (20sec) + ~4 km + ~6 km + ~12 km -
Fire + 2-3 km + 2-3 km + 2-3 km + 2-3 km
AA + 1-2 km + 1-2 km + 1-2 km + 1-2 km
Ik wordt wel steeds handiger met ibuku en gebruik nu meer torps; moet er even doorheen want ik wil graag de Zao. Na japanse DD lijn klaar te hebben ben ik begonnen met RUS DD lijn en ben nu bij Tier5; leuke lijn alleen heel anders spelen dan japanse DD's
Project R heeft de eerst mijlpaal behaald: http://worldofwarships.eu/en/project_r/
[ Voor 65% gewijzigd door spartacusNLD op 19-01-2016 21:06 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Tenzij het recent is veranderd, kan je het gun caliber delen door 33.555 om te berekenen wat er aanspartacusNLD schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:53:
[...]
Je moet je upgrades wel weer opnieuw kopen. Unlocken hoeft niet.. maar mogami verkopenis een van de beste schepen in game..
snel kopen!! de 152mm guns + tier IV captain skill zorgt voor 18km range met 15 kanonnen die SUPER snel herladen.. Het is dat ik het geld nodig had voor de ibuki want anders had ik de mogami nooit verkocht.
[...]
bij mij werkt het iig.. komt niet vaak voor hoor. Er moet namelijk geen enkele vijand binnen 17.5km van je vandaan zijn. Maar als het voorkomt kan je echt veel damage doen op bijv een BB
Project R heeft de eerst mijlpaal behaald: http://worldofwarships.eu/en/project_r/
detection bij komt. Captain stealth skill telt ook mee bij wat erbij komt zoals ichase aangeeft in die youtube vid. En russische DD's krijgen er een flat 2 km extra bij.
Bij de Ibuki met 12.6 base detection en 203 guns is dat dus:
12.6 + 203 / 33.555 = 18.65 km detection range
Met concealment mod:
12.6 x 0.9 + 203 / 33.555 = 17.39 km detection range
Met concealment en stealth captain skill:
12.6 x 0.9 x 0.88 + 203 / 33.555 x 0.88 = 15.3 km detection range
Met concealment, stealth captain skill en camo:
12.6 x 0.9 x 0.88 x 0.97 + 203 / 33.555 x 0.88 = 15 km detection range
De captain skill is level 5.. ik moet nog 170K captain XP voordat ik mijn 5e punt heb dus dat duurt nog wel ff.. heb op dit moment dus alleen de concealment mod + camo.Oraijon schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:01:
[...]
Met concealment, stealth captain skill en camo:
12.6 x 0.88 x 0.97 + 203 / 33.555 x 0.88 = 16.08 km detection range
Ja precies, zou je dus volgens mij uit moeten komen op:spartacusNLD schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:39:
[...]
De captain skill is level 5.. ik moet nog 170K captain XP voordat ik mijn 5e punt heb dus dat duurt nog wel ff.. heb op dit moment dus alleen de concealment mod + camo.
12.6 x 0.9 x 0.97 + 203 / 33.555 = 17.05 km detection range
Zie trouwens dat ik een paar fouten heb gemaakt, zal ff m'n berekeningen aanpassen in m'n vorige post
Gisteren waren er 20k spelers online. 10% daarvan komt in aanmerking voor de Kamikaze (als ze doorgrinden).Erasmo schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:13:
2.000 Kamikazes voor project R, beetje matig imho helemaal als je bedenkt dat andere regio's er onbeperkt veel hadden.
Echter, niet iedereen doet mee. Stel 25% schrijft zich in van de 20k = 5k, 2k delen door 5k = 40% kans.
Echter, niet iedereen die mee doet, haalt de goal. Stel dat 60% het haalt = 5k * 0,6 = 3k. Winkans is 2k / 3k = 67%.
Zijn amerikaanse DD's niet veel beter in het vuren vanuit stealth?Oraijon schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:43:
[...]
Ja precies, zou je dus volgens mij uit moeten komen op:
12.6 x 0.9 x 0.97 + 203 / 33.555 = 17.05 km detection range
Zie trouwens dat ik een paar fouten heb gemaakt, zal ff m'n berekeningen aanpassen in m'n vorige post
Ja, maar die hebben een belachelijk hoge firing arc, dus lastig om shit te rakendefiler1974 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:44:
[...]
Zijn amerikaanse DD's niet veel beter in het vuren vanuit stealth?
Ik zit nu al op 90 pearls.. de komende 2 weken weer wat nieuwe weakly missies dan haal ik die 250 makkelijk..PcDealer schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:43:
[...]
Gisteren waren er 20k spelers online. 10% daarvan komt in aanmerking voor de Kamikaze (als ze doorgrinden).
Echter, niet iedereen doet mee. Stel 25% schrijft zich in van de 20k = 5k, 2k delen door 5k = 40% kans.
Echter, niet iedereen die mee doet, haalt de goal. Stel dat 60% het haalt = 5k * 0,6 = 3k. Winkans is 2k / 3k = 67%.
Gisteren 72 behaald. Door tier II grinden was een crime met Emden, Diana en Albany. Ik merkte nauwelijks verschil met het gebruik van 4/5 skills captains. Tier III ging al veel makkelijker met de St. Louis en Aurora.
Het is jammer dat we deze ranked battle niet gewonnen hadden:
Nog nooit zo veel medailles in een match:

141K damage

op het kanaal van flamu kwam ik de volgende gameplay tegen:
Hoe langer je kijkt hoe meer je het idee krijgt hoe verdomd OP de yamato is.. niet normaal.. 
nog een nieuw WoWs kanaal wat ik nog niet kende: YouTube: Notser
Nog nooit zo veel medailles in een match:

141K damage

op het kanaal van flamu kwam ik de volgende gameplay tegen:

nog een nieuw WoWs kanaal wat ik nog niet kende: YouTube: Notser
[ Voor 44% gewijzigd door spartacusNLD op 20-01-2016 22:26 ]
Ik vind mij Colorado steeds leuker om te spelen , wat een beest hier net een leuk potje. 
Ik hoorde dat veel mensen dit een ....ship vinden. ik heb nergens last van.

Ik hoorde dat veel mensen dit een ....ship vinden. ik heb nergens last van.
Ik vind het er moeilijk tegen spelen een tier lager.
Project R is goed te doen: 82 pearls op dag 3:
Project R is goed te doen: 82 pearls op dag 3:

[ Voor 74% gewijzigd door PcDealer op 21-01-2016 09:46 ]
De update werkt bij veel mensen niet (zo ook bij mij): http://forum.worldofwarsh...2-latest-patch-wont-load/
Hier ook problemen, zal wel aan Wargaming liggen.
Net zolang op pause/resume drukken totdat de torrent sessie start. Na een stuk of 30 keer drukken zijn alle files uptodate again.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
jep inderdaadGrouchy schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:59:
Net zolang op pause/resume drukken totdat de torrent sessie start. Na een stuk of 30 keer drukken zijn alle files uptodate again.
Nieuwe van iChase:
snap niet dat mensen dit kopen voor 60 (!) euro

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 21-01-2016 13:52 ]
Hoe komen jullie aan zoveel peals? Moet je die inleveren ofzo?
Gaat automatischDennis_k schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:14:
Hoe komen jullie aan zoveel peals? Moet je die inleveren ofzo?
verder goed nieuws

Project R: Collect 260 Pearls and get Kamikaze R guaranteed!
dus 150 = kans maken op 1 van de 2000
260 = je krijgt er zowiezo een
[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 21-01-2016 20:33 ]
Hier ging de update in een keer vanavond. Ik zie het ook net! Ik heb van alle klasses wel iets 
http://forum.worldofwarsh...e-on-project-r-in-europe/
http://forum.worldofwarsh...e-on-project-r-in-europe/
[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 22-01-2016 00:17 ]
Project R , Using a Tier III ship, sink 10 enemy ships.
Nou dat gaat lekker , in me eerste potje op Tier III in me ST.Louis 6 kills , wel helaas een loss
.
Wat een beest dat is dat ship. nu ik verder ben in het spel kan ik pas met haar kwaliteiten over weg , ik weet nog toen ik begon ik met dat ship, ik maar een beetje op geluk aan het schieten was.
Nou dat gaat lekker , in me eerste potje op Tier III in me ST.Louis 6 kills , wel helaas een loss
Wat een beest dat is dat ship. nu ik verder ben in het spel kan ik pas met haar kwaliteiten over weg , ik weet nog toen ik begon ik met dat ship, ik maar een beetje op geluk aan het schieten was.
Kan iemand mij vertellen wat de lol is van BBen? Zit nu in de New Mexico, maar de spread is zo groot dat het meer geluk is dan vaardigheden als je iets raakt. En mocht je dan wat raken, dan is er meestal 0 of 1050 damage. En ja, ik mik wel op de citadels, maar dat is met zo'n spread onmogelijk op de BB afstanden (ook door de firing arc). Dus dan moet je eigenlijk dichterbij komen, en ben je prooi voor DDs en zelfs Cruisers met de ene fire na de andere.
Echt, ik erger me in BBs meer dan in de Cruisers of DDs.
Rondje op afstand:
Shots fired: 123
AP shell hits: 26
Penetration: 15
Damage: 16145...
Dat is dus maar 650 dmg gemiddeld per hit. Wat heb je in vredesnaam aan BBs op die afstanden...?
Echt, ik erger me in BBs meer dan in de Cruisers of DDs.
Rondje op afstand:
Shots fired: 123
AP shell hits: 26
Penetration: 15
Damage: 16145...
Dat is dus maar 650 dmg gemiddeld per hit. Wat heb je in vredesnaam aan BBs op die afstanden...?
[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 23-01-2016 10:16 ]
New Mexico is een baas van een schip! Snel kunnen draaien, met AA vliegtuigen al op 7,2 km succesvol beschieten
Heb de missie kill 8 planes in one battle met de Ranger willen doen, maar deed het in de NM
Ik heb overigens geen enkel probleem met de accuracy.
Modules:
[list]
• Main Battery Modification 1
• AA Guns Modification 2 (in plaats van deze kun je ook Gun Fire Control System Modification 1 nemen)
• Damage Control System Modification 1
• Steering Gears Modification 2
Captaincy:
[list]
• Basics of Survivability (Basic Firing Training kan ook, maar ik overleef liever wat langer)
• Expert Marksman (je kunt ook Fire Prevention kiezen)
• High Alert
• Advanced Firing Training
Wat helemaal troll is: een diviision van 3 NM's
PcDealer in "[MMO] World of Warships"
Modules:
[list]
• Main Battery Modification 1
• AA Guns Modification 2 (in plaats van deze kun je ook Gun Fire Control System Modification 1 nemen)
• Damage Control System Modification 1
• Steering Gears Modification 2
Captaincy:
[list]
• Basics of Survivability (Basic Firing Training kan ook, maar ik overleef liever wat langer)
• Expert Marksman (je kunt ook Fire Prevention kiezen)
• High Alert
• Advanced Firing Training
Wat helemaal troll is: een diviision van 3 NM's
[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 23-01-2016 12:56 ]
De New Mex geeft je vertrouwen dat je een gevecht tegen 3 Cruisers nog steeds kan winnen. Heb me verschillende keren Bud Spencer gevoelt in een kroeggevecht.:P
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Sorry dat ik deze thread even kaap. Hey Oizo! Savanno hier. Heb je toegevoegd op Steam. Zag dat je ook in de GoT Inc. steam group zat. Zie je in the verse!MrOizo2005 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:16:
Lijkt me ook wel eens leuk om met meerdere te spelen
Wows nickname: Oizopower
Hebben jullie Premium toevallig?
Ik vind het wel apart als jullie zeggen dat je geen probleem hebt met de accuracy. Hoeveel raak je op max range? En hoeveel damage doe je dan?
Oh en nog een andere vraag. Ik zit te twijfelen of ik voor m'n Pensacola commander voor de Increased Torpedo Acquisition range zou gaan (zeker omdat na de patch de range echt minimaal is...), of voor Advanced Fire Training (maar die 20% range werkt niet op de Main Turrets omdat Pensa nu 203mm heeft tov 155mm bij de Cruisers ervoor), of voor Last Stand, maar zo geweldig vind ik die ook weer niet.
Tips?
Ik vind het wel apart als jullie zeggen dat je geen probleem hebt met de accuracy. Hoeveel raak je op max range? En hoeveel damage doe je dan?
Oh en nog een andere vraag. Ik zit te twijfelen of ik voor m'n Pensacola commander voor de Increased Torpedo Acquisition range zou gaan (zeker omdat na de patch de range echt minimaal is...), of voor Advanced Fire Training (maar die 20% range werkt niet op de Main Turrets omdat Pensa nu 203mm heeft tov 155mm bij de Cruisers ervoor), of voor Last Stand, maar zo geweldig vind ik die ook weer niet.
Tips?
[ Voor 53% gewijzigd door MailMan op 24-01-2016 09:22 ]
Nog 9 dagen. Maar dat heeft niets met precisie te maken. Max range, full broadside salvo? 3,5k dacht ik op Colorado. Same tier cruisers broadside zijn citadel magnets. Ik heb al een plaatje gepost van een tweesalvo kill (van full health):) 11,5k bij een citadel hit.
[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 24-01-2016 09:24 ]
Met all respect maar met een damage van 16145 in een tier VI BB.. dan doe je wat niet goed.
Ter vergelijking naar mijn account: Warpite & Fuso ook 2x een tier VI BB: 63-64K average damage
Als ik naar je bericht kijkt lijkt het erop dat je veel te passief speelt in een BB en veel te ver naar achteren of niet wacht totdat je doelwitten full-broadsize gaan. BB hebben een leuke healthpool (53200 HP voor een NM) die ze ook nog kunnen repareren dus echt geschikt om te tanken. Op 12k-15k afstand ben je geen prooi voor CA's, eerder andersom...zie de CA's dan meer als 'free exp en silver'.
De upgrades: ga meestal voor damage. Increased torpedo acquisition range, heb je in een CA (met een rudder upgrade) niet echt nodig. Goed op de kaart blijven kijken en antipiceren, regelmatig van koers en snelheid veranderen.
Premium, ja maar dat levert alleen meer XP en silver op (en een aparte premium port)
Ter vergelijking naar mijn account: Warpite & Fuso ook 2x een tier VI BB: 63-64K average damage
Als ik naar je bericht kijkt lijkt het erop dat je veel te passief speelt in een BB en veel te ver naar achteren of niet wacht totdat je doelwitten full-broadsize gaan. BB hebben een leuke healthpool (53200 HP voor een NM) die ze ook nog kunnen repareren dus echt geschikt om te tanken. Op 12k-15k afstand ben je geen prooi voor CA's, eerder andersom...zie de CA's dan meer als 'free exp en silver'.
De upgrades: ga meestal voor damage. Increased torpedo acquisition range, heb je in een CA (met een rudder upgrade) niet echt nodig. Goed op de kaart blijven kijken en antipiceren, regelmatig van koers en snelheid veranderen.
Premium, ja maar dat levert alleen meer XP en silver op (en een aparte premium port)
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Max range raken is niet waar ik op uit ben met een BB. Zoals Grouchy zegt moet je er dichter op gaan zitten. En vooral niet voorspelbare lijnen varen. Battleships zijn opvallend wendbaar en je kunt dd's (waar je misschien iets te bang voor bent) te slim af zijn.
Net even gekeken. Ik zit ook rond de 65000 average met de Fuso en New Mexico. Ik denk dat 35.000/40.000 voor een beginner mogelijk moet zijn
Net even gekeken. Ik zit ook rond de 65000 average met de Fuso en New Mexico. Ik denk dat 35.000/40.000 voor een beginner mogelijk moet zijn
[ Voor 21% gewijzigd door PjotrStroganov op 24-01-2016 21:56 ]
NM heeft niet eens range om te kunnen schieten zoals de Japanse bb's dat hebben. Hoe krijgen jullie het gemiddelde van 60+k? Ik zit op 37,4k. Dat is maar net meer dan in de Arkansas Beta met 36,4k.
Effe checken...m'n average damage op de tier IV Arkansas Beta & Imperator Nikolai I is voor beide rond de 57K
Als ik de typische BB speler in de 4-6 tiers zie dan speel ik er waarschijnlijk veel aggresiever mee. Zie ze altijd wat achteraan hangen ('ik heb 14.9 range in mijn NM dus blijf ik lekker op 12k-14k hangen'). Merk dat ik meestal net achter de DD's zit maar vaak op gelijke hoogte of voor onze CA's. Push ook vaak. Dan krijg je vaak tijdens de game genoeg penetratie's en citadels = damage.
Verder wordt er in Tier 4-6 veel in een rechte lijn gevaren en/of full-broadsized gegeven. Free citadels for you!
Als ik de typische BB speler in de 4-6 tiers zie dan speel ik er waarschijnlijk veel aggresiever mee. Zie ze altijd wat achteraan hangen ('ik heb 14.9 range in mijn NM dus blijf ik lekker op 12k-14k hangen'). Merk dat ik meestal net achter de DD's zit maar vaak op gelijke hoogte of voor onze CA's. Push ook vaak. Dan krijg je vaak tijdens de game genoeg penetratie's en citadels = damage.
Verder wordt er in Tier 4-6 veel in een rechte lijn gevaren en/of full-broadsized gegeven. Free citadels for you!
Mja in het potje dat ik beschrijf voer ik bewust op maximale afstand. Normaal zit ik rond de 40k dmg, wat ook niet veel is aangezien ik in de New York 50k deed en ook in de Wyoming meer dan de NM.
Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat een BB bedoeld is om op afstand mee te schieten, waarom anders de Scout Plane en 20,8km range?
Alleen, dat komt in het spel blijkbaar helemaal niet naar voren omdat het daar de accuracy/penetration gewoon niet voor heeft. Oftewel, negeer de echte wereld en speel als ermee als een brawler.
Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat een BB bedoeld is om op afstand mee te schieten, waarom anders de Scout Plane en 20,8km range?
Alleen, dat komt in het spel blijkbaar helemaal niet naar voren omdat het daar de accuracy/penetration gewoon niet voor heeft. Oftewel, negeer de echte wereld en speel als ermee als een brawler.
[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 25-01-2016 08:13 ]
Scout is bedoeld om voor korte tijd even ver te kunnen reiken. Als de eerst Fuso is gespot, lanceer ik de scout om hem met de NM te kunnen raken. Als deze is uitgewerkt is de afstand wel overbrugt naar hem of andere tegenstanders. Verder gebruik ik de Fuso en NM meer als cruisers. Goed blijven zigzaggen voorkomt dat cruisers je goed kunnen raken op 15 km. En anticipeer op het moment dat een andere bb op je gaat schieten. Stuur op dat moment in en probeer vanuit een scherpe hoek zelf te schieten. Maak er ook gebruik van dat bb spelers allergisch zijn voor het niet kunnen gebruiken van alle turrets. Daarom zie je ze ook altijd de rand van de map af drijven als ze zijn gefocust op een ander schip. En dan zijn ze of doelwit van andere schepen of zijn ze nutteloos voor de rest van het team.
[ Voor 23% gewijzigd door PjotrStroganov op 25-01-2016 09:29 ]
Wat ik vind dat goed werkt: voorste turrets gebruiken voor een vijand recht voor me en de achterste voor een eventuele tweede bogey linkst/rechts/achter me.
Ik speel ook vaak (iets te) agressief met m'n BB's. Vooral de US BB's werken net wat beter op kortere ranges en als jij als BB vooruit vaart krijg je vaak de rest van het team mee. Ik raak dan weleens in de knoop met het anglen en torpedo's, maar doe het met 60k damage gemiddeld toch wel aardig. Overigens kun je met de NM ook aardig huishouden tegen DD's. Door de hoeveelheid shells raak je vaak wel iets en zelfs met alleen overpenetrations doe je aardig wat damage. Mijn NM heeft in ieder geval goed bijgedragen aan het eerste level van de ARP Myoko challenge (nu bezig met de 300 fires, maar dat duurt wel lang als je veel BB speelt).
Overigens heb ik iets raars met de Project R pearls. De laatste game in m'n Isokaze (speciaal gekocht voor de TIV kills, wat een bazenschip) telde eerst wel mee maar na een halve dag opeens niet meer. Ik had 20 kills gehaald maar er staan er nu maar 16. Niet echt een ramp, maar wel een beetje vreemd en niet te hopen dat zoiets net voor het einde van de actie opeens opnieuw gebeurt en je de Kamikaze misloopt.
Overigens heb ik iets raars met de Project R pearls. De laatste game in m'n Isokaze (speciaal gekocht voor de TIV kills, wat een bazenschip) telde eerst wel mee maar na een halve dag opeens niet meer. Ik had 20 kills gehaald maar er staan er nu maar 16. Niet echt een ramp, maar wel een beetje vreemd en niet te hopen dat zoiets net voor het einde van de actie opeens opnieuw gebeurt en je de Kamikaze misloopt.
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Gisteren waren er problemen met de website en ogenschijnlijk wiped stats. Later was dit weer gefixt. Stats worden naar de database wel geupdate dus je progressie wordt bijgehouden. Alleen niet goed weergegeven.Joe_P schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:44:
Ik speel ook vaak (iets te) agressief met m'n BB's. Vooral de US BB's werken net wat beter op kortere ranges en als jij als BB vooruit vaart krijg je vaak de rest van het team mee. Ik raak dan weleens in de knoop met het anglen en torpedo's, maar doe het met 60k damage gemiddeld toch wel aardig. Overigens kun je met de NM ook aardig huishouden tegen DD's. Door de hoeveelheid shells raak je vaak wel iets en zelfs met alleen overpenetrations doe je aardig wat damage. Mijn NM heeft in ieder geval goed bijgedragen aan het eerste level van de ARP Myoko challenge (nu bezig met de 300 fires, maar dat duurt wel lang als je veel BB speelt).
Confirmed: this ship has got anti dd.Joe_P schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:44:
Ik speel ook vaak (iets te) agressief met m'n BB's. Vooral de US BB's werken net wat beter op kortere ranges en als jij als BB vooruit vaart krijg je vaak de rest van het team mee. Ik raak dan weleens in de knoop met het anglen en torpedo's, maar doe het met 60k damage gemiddeld toch wel aardig. Overigens kun je met de NM ook aardig huishouden tegen DD's. Door de hoeveelheid shells raak je vaak wel iets en zelfs met alleen overpenetrations doe je aardig wat damage.
Pak een carrier met dive bombersMijn NM heeft in ieder geval goed bijgedragen aan het eerste level van de ARP Myoko challenge (nu bezig met de 300 fires, maar dat duurt wel lang als je veel BB speelt).
Doet ie meermaals dagelijks: zomaar uitloggen en stats niet goed laten zien alsof de refresh niet goed is.Overigens heb ik iets raars met de Project R pearls. De laatste game in m'n Isokaze (speciaal gekocht voor de TIV kills, wat een bazenschip) telde eerst wel mee maar na een halve dag opeens niet meer. Ik had 20 kills gehaald maar er staan er nu maar 16.
Ik heb momenteel 122 Pearls
Oeh, weeklies opnieuw begonnen en vannacht al een paar gestart
Classes nog te doen: 2 cruiser wins en 9 dd wins
[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 25-01-2016 17:36 ]
Sinds kort ook met de NM bezig, in eerste instantie viel hij tegen, maar dat is altijd als je van een volledig geupgrade schip naar een stock schip gaat... Ook is het gewoon even wennen. Ik vind hem best fijn en scoor doorgaans best aardig (ook al ben ik niet zo'n sterke speler). Tegen DD's is hij inderdaad ook erg effectief heb ik al een paar keer gemerkt 
Nog 1 hull upgrade te gaan (die volgens mij alleen betere AA brengt) en dan is hij ook weer vol geupgrade.
Ook sinds dit weekend de Duitse Konigsberg cruiser.. Dat is ook een half battleship qua firepower zeg. Hij is wel vrij kwetsbaar, maar daarentegen lekker vlot en wendbaar, dus met lekker veel bewegen ben kun je ver komen tegen een battleship.
Nog 1 hull upgrade te gaan (die volgens mij alleen betere AA brengt) en dan is hij ook weer vol geupgrade.
Ook sinds dit weekend de Duitse Konigsberg cruiser.. Dat is ook een half battleship qua firepower zeg. Hij is wel vrij kwetsbaar, maar daarentegen lekker vlot en wendbaar, dus met lekker veel bewegen ben kun je ver komen tegen een battleship.
Nog een zeurpuntje
vinden jullie de torpedo acquisition range niet heel erg kort nu? Ontwijken is nu wel heel erg lastig en ik had nou niet het gevoel dat DDs/torps underpowered waren.
Rond T4 / T5 heb je de minste tijd om te reageren op Japanse torps (http://imgur.com/INGsRBq). Later krijg je wat meer tijd. Maar de beste manier om torps te ontwijken is natuurlijk af en toe van snelheid / koers te veranderen en niet te dicht langs eilanden varen. Ik gebruik ook een mod met de laatste bekende positie van schepen, zo kan je een beetje in de gaten houden aan welke kant de DD's ongeveer zijn.
Ik ben nu bezig met de 10 wins als carrier. Dat is nog niet zo makkelijk als de rest van het team er niet zoveel van bakt. Steeds ca. 35k damage in een Hosho (speel bijna nooit carriers), maar nog niet kunnen winnen.[edit] Ik ben maar geswitcht naar US carriers. Elke keer eindigde ik zonder vliegtuigen. Nu gaat het wat beter (50k en vliegtuigen over aan het eind).
Ik ben nu bezig met de 10 wins als carrier. Dat is nog niet zo makkelijk als de rest van het team er niet zoveel van bakt. Steeds ca. 35k damage in een Hosho (speel bijna nooit carriers), maar nog niet kunnen winnen.[edit] Ik ben maar geswitcht naar US carriers. Elke keer eindigde ik zonder vliegtuigen. Nu gaat het wat beter (50k en vliegtuigen over aan het eind).
[ Voor 22% gewijzigd door Joe_P op 26-01-2016 01:45 ]
Eindelijk de carrier pearls gehaald. Op zich kun je wel veel helpen als carrier, dd's spotten, vijandelijke vliegtuigen neerhalen en ook nog damage doen, jammer dat de gameplay zo saai is. 
Voor de 25e cruiser win m'n Murmansk weer even van stal gehaald. Volgens mij vergeten mensen wel eens dat je zelfs met lage caliber AP shells de citadel kan raken. Met de torpedo's kun je de tegenstander mooi forceren een kant op te draaien en zo hun broadside bloot te geven. Overschakelen naar AP en ik had binnen 10 minuten de Kraken te pakken (oke, met een beetje geluk van niet zo snuggere kapiteins en twee suicide DD's van de tegenstander).
Over een maandje maar eens een Kamikaze division starten dan.
Voor de 25e cruiser win m'n Murmansk weer even van stal gehaald. Volgens mij vergeten mensen wel eens dat je zelfs met lage caliber AP shells de citadel kan raken. Met de torpedo's kun je de tegenstander mooi forceren een kant op te draaien en zo hun broadside bloot te geven. Overschakelen naar AP en ik had binnen 10 minuten de Kraken te pakken (oke, met een beetje geluk van niet zo snuggere kapiteins en twee suicide DD's van de tegenstander).
Over een maandje maar eens een Kamikaze division starten dan.
[ Voor 5% gewijzigd door Joe_P op 26-01-2016 03:10 ]
Je bent heel erg afhankelijk van teamsupport. Ze moeten reageren op vijandelijke bewegingen, voorald dd's die flanken. Ik heb ze het liefst een beetje compacte groep zodat ik makkelijk mee kan in plaats gesplitst in twee flanken en dat ze door het midden doorbreken.Joe_P schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 03:10:
Eindelijk de carrier pearls gehaald. Op zich kun je wel veel helpen als carrier, dd's spotten, vijandelijke vliegtuigen neerhalen en ook nog damage doen, jammer dat de gameplay zo saai is.
MurmanskVoor de 25e cruiser win m'n Murmansk weer even van stal gehaald. Volgens mij vergeten mensen wel eens dat je zelfs met lage caliber AP shells de citadel kan raken. Met de torpedo's kun je de tegenstander mooi forceren een kant op te draaien en zo hun broadside bloot te geven. Overschakelen naar AP en ik had binnen 10 minuten de Kraken te pakken (oke, met een beetje geluk van niet zo snuggere kapiteins en twee suicide DD's van de tegenstander).
Yeah!Over een maandje maar eens een Kamikaze division starten dan.
Ik heb nog geen carrier, dus dan zou ik daar nog "even" heen moeten grinden om ook die 5 punten te pakken, das me net even teveel werk nu.
Verder ben ik bij nu met de pearls.
Moet zeggen dat ik op dit moment ene hoop schik heb emt de pensacola, vond het eerst niks, maar nu met turret mod draait ie met 20 secs rond en dan kun je toch wel aardig wat shells wegpompen. citadel monster bij mij.
Verder ben ik bij nu met de pearls.
Moet zeggen dat ik op dit moment ene hoop schik heb emt de pensacola, vond het eerst niks, maar nu met turret mod draait ie met 20 secs rond en dan kun je toch wel aardig wat shells wegpompen. citadel monster bij mij.
omg, thanks voor de tips met de NM! Eerste potje als brawler:

114k dmg (volgens mij meteen m'n record) en 7400 XP. Waaronder 2 CVs helemaal weggeschoten
Like!

114k dmg (volgens mij meteen m'n record) en 7400 XP. Waaronder 2 CVs helemaal weggeschoten
Like!
Yep beest van een bootMailMan schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:02:
omg, thanks voor de tips met de NM! Eerste potje als brawler:
[afbeelding]
Like!
De colorado (afgelopen dagen flink gebruikt) is ook goed alleen moet je wel je free xp gebruiken om direct hull C + motor upgrade te kopen want anders is het NIET te doen met die boot! ben gewaarschuwd. Ik heb dit gedaan door nog een tijdje met de NM door te spelen en een hoop XP te sparen. Deze XP met dobloons omgezet naar free xp.
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 26-01-2016 15:03 ]
Ik vind de NC dus echt bagger schieten. Erg inaccuraat. Echter daarentegen als je raakt dan is het meteen goedspartacusNLD schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:50:
[...]
Yep beest van een bootWas een paar dagen vrij dus heb lekker kunnen grinden. Zit nu net op de north carolina ( tier 8 ).. man man man die schiet ook lekker
De NC is echt een beetje wennen.. maar (net als alle US BB) moet je wat dichter bij komen (+- 15 km en bij NM en Colorado +-10km) en dan weet ik toch aardig wat raak te schieten. als je maar richt op een vijand blijft afvaren kan hij weinig schade aanrichten en kan jij toch nog met 2 van je 3 turrets op hem schieten.. de meeste BB hebben dit niethopiconjo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:57:
[...]
Ik vind de NC dus echt bagger schieten. Erg inaccuraat. Echter daarentegen als je raakt dan is het meteen goed
Ik ben nu bij de negato.. deze vindt ik zooo saai.. ik weet dat de Yamato GOD tier is vergeleken met de rest maar de weg ernaartoe vindt ik te saai gewoonXepos schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:59:
Is er eigenlijk een reden waarom jullie de USN tree af gaan en niet die van IJN?
als ik US BB tier 9 iowa heb dan stap ik wel over richting de japan BB lijn

[ Voor 35% gewijzigd door spartacusNLD op 26-01-2016 17:07 ]
Ik heb daar nog equipment van over die ik per ongeluk heb gekocht. Ik zal het eens proberen.Hiawatta schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:04:
Nee, ik heb de Kongo elite gemaakt en verkocht en speel de ARP Kongo.Xepos schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:59:
Is er eigenlijk een reden waarom jullie de USN tree af gaan en niet die van IJN?
[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 26-01-2016 17:12 ]
Nieuwe patch (0.5.2.3):
http://worldofwarships.eu/en/news/cbt/patch-alert-0523/
Wat nieuwe lage tier premium schepen en kleine fixes.
http://worldofwarships.eu/en/news/cbt/patch-alert-0523/
Wat nieuwe lage tier premium schepen en kleine fixes.
Je weet dat de ARP schepen als een apart land gezien worden en je alleen geld verdient maar met de XP kan je verder niks.. Als je dan toch de kongo speelt doe het dan binnen de IJN lijn.. dan heb je nog wat aan de XPPcDealer schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:10:
[...]
Nee, ik heb de Kongo elite gemaakt en verkocht en speel de ARP Kongo.
Hm ik ben dan nog niet hoog ben T4-5 heb dus de Myogi en de Kongo. De Myogi vond ik in het begin ontzettend lastig, zelfde als de Kongo nu eigenlijk, maar na de upgrades knalde ik er alles eruit van 18 km afstand.
Misschien dat ik later dan wel de verveling ervaar.
Ja, dus?spartacusNLD schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:21:
[...]
Je weet dat de ARP schepen als een apart land gezien worden en je alleen geld verdient maar met de XP kan je verder niks..
Die speel ik niet, want verkocht.Als je dan toch de kongo speelt doe het dan binnen de IJN lijn.. dan heb je nog wat aan de XP
OkePcDealer schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:27:
[...]
Ja, dus?
[...]
Die speel ik niet, want verkocht.
Wat heb je dan aan de XP van de Kongo? Om je commander te levellen moet je 'm eerst retrainen en de XP van de ARP Kongo kan ook gewoon omgezet worden in free XP. Misschien zie ik iets over het hoofd.spartacusNLD schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:21:
[...]Je weet dat de ARP schepen als een apart land gezien worden en je alleen geld verdient maar met de XP kan je verder niks.. Als je dan toch de kongo speelt doe het dan binnen de IJN lijn.. dan heb je nog wat aan de XP
De Nagato is inderdaad weer even wennen. Meer een sniper dan een shotgun zoals de NM / Fuso. Met die 16 inchers kun je wel een hoop schade aanrichten. Je hebt er wel wat meer geduld voor nodig, maar ik vermaak me er wel mee op z'n tijd. De Amagi schijnt een combinatie van de pluspunten van de Nagato en de Fuso te zijn dus wellicht zet ik de grind nog even door.
Om de fuso te unlocken dat kan je niet (gratis) doen met de ARP schepen.
Fuso net gekocht. XP omzetten naar Free XP kan wel (met Doublooms of course).
Ah, zo. In zijn bericht gaf hij aan de Kongo elite gemaakt te hebben dus de Fuso was al unlockt, maar voor andere spelers hoeft dat natuurlijk niet te gelden.
Dat is wat ik dus bedoelPcDealer schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:42:
Fuso net gekocht. XP omzetten naar Free XP kan wel (met Doublooms of course).
Je kunt vooruit kijken naar de Fuso. Stock een dikke tegenvaller, maar geüpgraded een waardige tegenstander van de New Mexico en zelfs hogere tiers.Xepos schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:25:
Hm ik ben dan nog niet hoog ben T4-5 heb dus de Myogi en de Kongo. De Myogi vond ik in het begin ontzettend lastig, zelfde als de Kongo nu eigenlijk, maar na de upgrades knalde ik er alles eruit van 18 km afstand.
Met de Kongo nog in de haven kon ik niets met de kapiteins en het daarbij gelaten.
Stock Fuso is niet verkeerd! Eerste twee potjes twee kills per battle. Nu nieuwe engine erin.
Stock Fuso is niet verkeerd! Eerste twee potjes twee kills per battle. Nu nieuwe engine erin.
[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 27-01-2016 13:10 ]
Gisteren nog weer even een paar rondjes op de ARP kongo gedaan, gaat steeds beter, moet gewoon erg wennen aan een BB. Op de isokaze gaat het ook steeds beter, rustig doorspelen naar de minekaze.
Moet alleen dan niet vergeten om niet meteen van de isokaze over te stappen naar de mahan, speelt toch echt heel anders, sjonge wat kreeg ik snel serie voltreffers op m'n dak.
Moet alleen dan niet vergeten om niet meteen van de isokaze over te stappen naar de mahan, speelt toch echt heel anders, sjonge wat kreeg ik snel serie voltreffers op m'n dak.
Een van mijn doelen nu bereikt en heb de Shimakaze elite. Ben halverwege Ibuku maar heb haat/liefde verhouding met dat ding. Ben nu de russische DD's begonnen en ben nu bij de Gnevny en ben tot nu toe wel gecharmeerd van die RUS DD's. Echt heel anders spelen dan de Japanse.
Vanavond op TS mensen? Liefst Tier VIII / IX
ts3.gatheringoftanks.nl
ts3.gatheringoftanks.nl
Ik moet mijn eerste VIII nog kopen, maar via de Fuso zijn mijn creds op
Helaas hoogste van mij is T7 en vroege dienst deze week, dus dat gaat hem niet worden, Inmiddels doe ik mee met de Kamikaze R lotterij, waarschijnlijk net zoals de meeste van jullie.
Het gaat hard met inmiddels 40% pearls collected, vraag me af of 260 pearls wel haalbaar is.
Ik bedoel dat ik alleen de CV en BB moet halen en dan volledig afhankelijk ben van de weekly missions voor meer pearls en met dit tempo twijfel ik of ik de 260 halen kan
Het gaat hard met inmiddels 40% pearls collected, vraag me af of 260 pearls wel haalbaar is.
Ik bedoel dat ik alleen de CV en BB moet halen en dan volledig afhankelijk ben van de weekly missions voor meer pearls en met dit tempo twijfel ik of ik de 260 halen kan
er is weer een ''interessante'' mod bij gekomen:
http://aslain.com/index.p...ew-v52300-27012016/page-5
''Stats on Player's Panel''
loopt een draadje van op reddit: Ingame player stats mod has appeared...
Wat vinden jullie hiervan?
http://aslain.com/index.p...ew-v52300-27012016/page-5
''Stats on Player's Panel''
loopt een draadje van op reddit: Ingame player stats mod has appeared...
Wat vinden jullie hiervan?
Dat er meer gaat worden gescholden. Ik zoek wel eens iemand op met een grote bek en vertel hem dat zijn stats niet overeenkomen met zijn 'deskundigheid', maar heb er geen behoefte constant stats te zien van anderen.
Tsja, als je die forumpost geloofd beloofd het niet veel goeds. Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan stats, maar als mensen aan het begin van een potje al de handdoek in de ring gooien wordt het er voor niemand leuker van.
Vandaag maar eens verder gegaan met ranked. Af en toe wat pech, maar inmiddels de Benson kunnen unlocken en bijna Rank 11. Af en toe loopt het lekker en ben je binnen 10 minuten klaar, maar je komt ook spelers tegen die het gewoon niet begrijpen. Dan is het wel verleidelijk om even naar hun stats te kijken en tsja, als er dan ca. 40% winrate staat is het niet heel gek dat ze er weinig van bakken.Soms is er ook gewoon een speler die het hele potje AFK blijft, daar mag van mij wel iets meer aan gedaan worden. Hopelijk wordt het vanaf Rank 10 weer wat beter.
Vandaag maar eens verder gegaan met ranked. Af en toe wat pech, maar inmiddels de Benson kunnen unlocken en bijna Rank 11. Af en toe loopt het lekker en ben je binnen 10 minuten klaar, maar je komt ook spelers tegen die het gewoon niet begrijpen. Dan is het wel verleidelijk om even naar hun stats te kijken en tsja, als er dan ca. 40% winrate staat is het niet heel gek dat ze er weinig van bakken.Soms is er ook gewoon een speler die het hele potje AFK blijft, daar mag van mij wel iets meer aan gedaan worden. Hopelijk wordt het vanaf Rank 10 weer wat beter.
Heb mijn stats dus nu maar private gezet. Winrate is slechte indicatie voor kwaliteit speler. Average XP en damage zijn betere indicatoren
[ Voor 55% gewijzigd door hopiconjo op 28-01-2016 09:48 ]
Je hebt gelijk dat winrate niet alles zegt, maar average damage is volgens mij ook geen goede indicator. Average damage is namelijk heel erg afhankelijk van welk type schip je speelt. In m'n Nagato is m'n average damage bijvoorbeeld meer dan twee keer zo hoog als in de Hatsuharu (78k vs 28k). Average XP is een betere indicator maar hangt ook weer samen met de winrate. Als je wint krijg je een stuk meer XP voor dezelfde prestaties.
klopt; meestal kijk ik naar average ship tier icm average damage
De kans dat je met guns iets raakt is met torps natuurlijk veel groter.Joe_P schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:12:
Je hebt gelijk dat winrate niet alles zegt, maar average damage is volgens mij ook geen goede indicator. Average damage is namelijk heel erg afhankelijk van welk type schip je speelt. In m'n Nagato is m'n average damage bijvoorbeeld meer dan twee keer zo hoog als in de Hatsuharu (78k vs 28k).
Nu ik met Project R bezig ben, kom ik er achter dat de St. Louis een heerlijk schip is. Dat ding kan erg veel hebben en de rof is absurd. Van dichtbij is het ook nog eens een citadel monster.
[YouTube: https://youtu.be/wv1LvrEpjwE]
[YouTube: https://youtu.be/wv1LvrEpjwE]
De St. Louis is echt een bazenschip. Ik had 'm ook weer gehaald voor de pearls, maar was binnen drie potjes alweer klaar. De manier waarop je AP kunt lozen op nietsvermoedende Kolbergs en andere cruisers is bijna gênant. Alleen jammer dat hij zo vreselijk traag is. Als je aan jou kant van het gevecht iedereen tot onderzeeboot hebt omgetoverd duurt het een eeuwigheid voordat je aan de andere kant bent.
Vandaag eindelijk gelukt om Rank 10 te halen. Je merkt wel dat er dan opeens veel meer T8 schepen rondvaren in plaats van al die (stock) Colorado's, Pensacola's en Hatsuharu's die in de lagere Ranks rondvaren. Ik heb m'n Benson inmiddels helemaal kunnen upgraden dus dat is een aardig beest van een schip geworden (ik vind 'm beter spelen in ranked dan de Tashkent, daarin wordt je veel te snel gespot en met ranked krijg je dan al snel al het vijandige vuur over je heen).
Vandaag eindelijk gelukt om Rank 10 te halen. Je merkt wel dat er dan opeens veel meer T8 schepen rondvaren in plaats van al die (stock) Colorado's, Pensacola's en Hatsuharu's die in de lagere Ranks rondvaren. Ik heb m'n Benson inmiddels helemaal kunnen upgraden dus dat is een aardig beest van een schip geworden (ik vind 'm beter spelen in ranked dan de Tashkent, daarin wordt je veel te snel gespot en met ranked krijg je dan al snel al het vijandige vuur over je heen).
St. Louis is een keeper en had hem dan ook mooi in mijn haven liggen 
Tier II en III was wel vervelend, maar uiteraard gewoon gehaald
Tier II en III was wel vervelend, maar uiteraard gewoon gehaald
Vanmiddag maar eens een carrier kopen. Ik kijk er met gezonde tegenzin tegen op. Van de lage tier cv's, welke kan ik het beste kiezen?
Ik zou Langley zeggen.
Ook al heb ik momenteel alleen de Houshou, kom hierin alleen maar Langleys tegen en dan is een verkeerde manoeuvre met mijn fighters de air superiority verspeeld. 2 TB squads is leuk voor de damage output, maar het blijft 4 vs 6 vliegtuigen per squad.
Gelukkig is op low tier het bait'n'strafe nogal eenvoudig
Ook al heb ik momenteel alleen de Houshou, kom hierin alleen maar Langleys tegen en dan is een verkeerde manoeuvre met mijn fighters de air superiority verspeeld. 2 TB squads is leuk voor de damage output, maar het blijft 4 vs 6 vliegtuigen per squad.
Gelukkig is op low tier het bait'n'strafe nogal eenvoudig
Ik speelde eerst met de Hosho, maar was steeds vrij snel al m'n vliegtuigen kwijt. Toen heb ik een Langley gekocht en dat ging een stuk beter. Met strafen kun je vrij makkelijk het leven van een vijandelijke carrier zuur maken en door het grote TB squadron raak je bijna altijd wel een paar torpedo's, zeker met manual drops.
Je moet met vooral de Japanse lijn wegblijven bij Clevelands en vijandelijke fighters. Ik zou persoonelijk de USA lijn aanbevelen. Pas vanaf Independence echt bruikbaar qua schipsnelheid.
Het is me ook vooral te doen om project r en andere challenges.
En wat is strafen in deze context?
Ik vermoed met twee squadrons het vijandelijke schip zo benaderen dat ie altijd een van de torps kopt.
De ALT-toets functie van fighters gebruiken, bent controle kwijt voor een korte tijd. Maar doet extreem veel schade tegen elk vliegtuig dat ze tegenkomen in een lijn.PjotrStroganov schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:49:
Het is me ook vooral te doen om project r en andere challenges.
Om de vijand altijd te raken met torpedo's kan je crossbomben, zeer moeilijk om te ontwijken. Komt van beide kanten diagonaal voor het doelwit in maak je een soort X met 2 TB squads. Links, rechts of niet wegdraaien geeft bijna altijd gegarandeerd 3 hits mits de drops en timing goed zijn.
Bij mij bekend als barrage. Ik lok de vijand met een squadron en hou er een in reserve op korte afstand, dan met barrage er overheen. Doei enemy sqadron.Kiha schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:15:
[...]
De ALT-toets functie van fighters gebruiken, bent controle kwijt voor een korte tijd. Maar doet extreem veel schade tegen elk vliegtuig dat ze tegenkomen in een lijn.
[ Voor 89% gewijzigd door PcDealer op 29-01-2016 14:55 ]
Ah, dat van de fighters wist ik niet. Tnx.
Hier is nog wat meer info: http://wiki.wargaming.net/en/Aerial_Combat_(WoWS)#Strafing
Wel even goed om te melden, je eigen vliegtuigen worden ook neergehaald bij een strafing run. Als bv. je TB's in gevecht zijn met vijandelijke fighters is het dus niet handig om een strafing run te doen (tenzij je TB's toch al bijna dood zijn, dan is het de opoffering misschien wel waard).
Net een teaser van 0.5.3 online gekomen met het nieuws dat team battles worden toegevoegd in WoWs:
http://worldofwarships.eu/en/news/videos/053-teaser/
Wel even goed om te melden, je eigen vliegtuigen worden ook neergehaald bij een strafing run. Als bv. je TB's in gevecht zijn met vijandelijke fighters is het dus niet handig om een strafing run te doen (tenzij je TB's toch al bijna dood zijn, dan is het de opoffering misschien wel waard).
Net een teaser van 0.5.3 online gekomen met het nieuws dat team battles worden toegevoegd in WoWs:
Geldt dat ook voor fighters/fighters? Nog niet meegemaakt/opgevallen.Joe_P schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:39:
Hier is nog wat meer info: http://wiki.wargaming.net/en/Aerial_Combat_(WoWS)#Strafing
Whoop!Net een teaser van 0.5.3 online gekomen met het nieuws dat team battles worden toegevoegd in WoWs:
Ja, voor alle vliegtuigen. Ook de fighter seaplanes die CAs en BBs kunnen lanceren.PcDealer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:57:
[...]
Geldt dat ook voor fighters/fighters? Nog niet meegemaakt/opgevallen.
Geen onderscheid tussen vijandelijke of vriendelijke vliegtuigen, dus ook van je medespelers.
Ik heb het inderdaad één keer meegemaakt. Best wel leuk om CV te spelen. Zeker als ik de ervaring kan gebruiken van mijn andere games tegen relatieve newbies op tier 4.
Het vorige potje ben ik bovendien voor bot uitgescholden. I love this game!
Het vorige potje ben ik bovendien voor bot uitgescholden. I love this game!
Clan battle's of gewoon grotere teams? Dan moet er maar snel een echt GoT WoWs team / clan komenJoe_P schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:39:
Vragen over captain skills op USN BBs:
Zouden jullie eerder voor Superintendent gaan (extra healing en scout plane gebruik), of voor Advanced Firing Training voor betere AA en iets betere secondary guns tegen DDs?
Zouden jullie eerder voor Superintendent gaan (extra healing en scout plane gebruik), of voor Advanced Firing Training voor betere AA en iets betere secondary guns tegen DDs?
waarom niet allebei? superintendent is wel de meest waardevolle captainskill voor BBs. De extra AA is altijd welkom.. echter zijn er tegenwoordig niet zo veel carriers meer dus als je moet kiezen eerst superintendent daarna AAMailMan schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:49:
Vragen over captain skills op USN BBs: