Gisteren kreeg ik van een behulpzame speler een goede tactiek uitleg voor zone mode:wheresmymaxsuit schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 03:28:
Wat ik nog wel kan gebruiken is wat meer uitleg over die nieuwe game mode.
Om daarna te kijken wat de beste tactiek is.
Nu lijkt het erop dat naar het midden rushen, en de standaard groepsvorming de hoofd moot is.
Het beste is om als een wolfpack te bewegen. Probeer de vijand te spotten, en de eenzame schepen er tussen uit te pikken. Langzaam is niet altijd de beste keuze, maar snel (in je eentje) naar het midden leidt er naar toe dat je ge focus fired wordt.
[ Voor 84% gewijzigd door wheresmymaxsuit op 08-11-2015 14:19 ]
Niet zo erg als bij jou meegemaakt, maar inderdaad: het laden is sinds de patch een heel stuk trager. Dacht bij mijn eerste potjes dat er iets mis was met m'n pcTgR_KILLER schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:52:
Ben ik de enige die er last van heeft dat sinds de patch games echt mega traag laden?.. Net was het gewoon extreem.. toen de map eindelijk was geladen waren er al 4 van ons team dood en het team faalde zo keihard dat 10 seconden later de vlag gecapped was en we dus verloren hadden.
Heb 15 seconden in t spel gezeten, 0 schoten kunnen lossen -_-
Steam ID = Ackerfiets
De cruisers waren zeker niet de slimsten. Op een gegeven moment heb ik maar HE geselecteerd en ben aan het jagen gegaan. Op één of andere manier denken dd schippers dat een bb niet op torpedo's kan anticiperen. Ik denk dat alles op afstanden van 8 km heeft afgespeeld. Wel,ironisch dat het voor mij de meest succesvolle game met de New Mexico is geweest.wheresmymaxsuit schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:31:
[...]
Het is voor mij altijd al een traag spel. Duurt 1 tot 1,5 minuut van opstart tot login, dan nog eens 0,5 tot 1 minuut naar port. En nadat ik op play heb gedrukt kan in rustig even drinken halen of nog even snel naar de wc. (en dan heb ik nog een SSD).
[...]
Ja nou je het zegt. Je had of slechte cruisers in jouw team, of nog waarschijnlijker 4 idiot/yolo DD captains in hun team.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Heeft ook alles met skill te maken. Er is een rock scissor paper verdeling in het spel, maar een slimme kaptein kan het soms in zijn voordeel omdraaien. Battleship jagen op cruisers en kunnen met een paar citadel hits een cruiser zinken, maar als ze een cruiser met torpedo's dichtbij laten komen kan het heel anders aflopen. Zoals ik laatst mee maakte met een BB, die op 2 brothers door het midden wou gaan.PjotrStroganov schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:57:
[...]
De cruisers waren zeker niet de slimsten. Op een gegeven moment heb ik maar HE geselecteerd en ben aan het jagen gegaan. Op één of andere manier denken dd schippers dat een bb niet op torpedo's kan anticiperen. Ik denk dat alles op afstanden van 8 km heeft afgespeeld. Wel,ironisch dat het voor mij de meest succesvolle game met de New Mexico is geweest.
Desktop is een E8400 met 4 GB/ssd/32 bit Vista Business en GT 730 LP op medium settings.
Misschien zijn de graphics aangepast?
-
Gister een pot waarbij ik met mijn DD tussen een eiland en BB voer met 2 a 3 DD-breedtes tussen mij en de BB. Schiet ik mijn torpedoes af, gebeurt er geen drol.
Iemand anders ervaring hiermee of kennis over een minimum afstand?
Verwijderd
De specs van torpedoes en kanonnen kan je zie door in de haven met je muis op de torpedos/kanonnen te gaan staan of door ingame CTRL in te drukken en dan met de muis op je torpedo icon te staan.AceAceAce schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:25:
Gloeiende, kennelijk zit er een minimum range op torpedoes.
Gister een pot waarbij ik met mijn DD tussen een eiland en BB voer met 2 a 3 DD-breedtes tussen mij en de BB. Schiet ik mijn torpedoes af, gebeurt er geen drol.
Iemand anders ervaring hiermee of kennis over een minimum afstand?
Other news: Op een of andere manier kom ik alleen nog maar in teams die binnen een minuut weggesmolten zijn. Super frustrerend.
Ik heb het over minimum range, niet maximum. Minimum staat niet in dat menutje gemeld.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:36:
[...]
De specs van torpedoes en kanonnen kan je zie door in de haven met je muis op de torpedos/kanonnen te gaan staan of door ingame CTRL in te drukken en dan met de muis op je torpedo icon te staan.
Misschien voorkomen ze door deze minimum range dat de torpedoes het eigen schip slopen?
[ Voor 14% gewijzigd door AceAceAce op 09-11-2015 11:45 ]
Torpedo arming, ook irl torpedo's hadden dit, in de beta was dit iets van 0.3km voor torpedo's gelanceerd vanaf schepen en 0.5km voor bombers.AceAceAce schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:45:
[...]
Ik heb het over minimum range, niet maximum. Minimum staat niet in dat menutje gemeld.
Misschien voorkomen ze door deze minimum range dat de torpedoes het eigen schip slopen?
Heb al een tijd niet meer gespeeld dus geen idee of deze waardes nog gelden. Daarnaast toendertijd met enige regelmaat meegemaakt dat na 500m mijn torpedo niets uithaalde, neem aan dit dit wel gefixed is ondertussen.
Ik heb dit weekend mijn eerste zeeslag gedaan met een Japanse carrier (Hosho).
Nu stel ik me de volgende vragen:
- kunnen we zelf onze loadout kiezen wat betreft de vliegtuigen dat we meenemen? (hoeveel fighters vs torpedo-bombers)
- tijdens het torpederen van vijanden: men moet eerst op de vijand klikken en dan kan men de aanvalshoek bepalen door deze vast te nemen en te verslepen. Kunnen we ook de spreiding van de torpedo's bepalen zoals bij een DD (tweede maal op 3 (torpedo) drukken)?
Dank bij voorbaat.
je ziet dat ook aan de aiming cirkel van je torpedos. Het groene gedeelte van de cirkel begint ook pas een eindje buiten je boot. Tot aan die afstand is je torpedo dus niet geladen.AceAceAce schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:45:
[...]
Ik heb het over minimum range, niet maximum. Minimum staat niet in dat menutje gemeld.
Ik zag je vraag ook, maar ben net iets te laat met reageren. Maar het is inderdaad het groene gebied, dat aangeeft waar je kan schieten en wat je minimum distance is. Als je meer wilt weten kan je naar de youtube kanalen gaan in de openingspost voor filmpjes over torpedo's (en natuurlijk ook voor vliegdekschepen). Maar om je op weg te helpen, dit filmpje van NoSoupForYou is kort en krachtig om je op weg te helpen, en anders zou ik naar IChaseGaming gaan: https://www.youtube.com/watch?v=aYHG7GMvSXAArjant2 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:29:
[...]
je ziet dat ook aan de aiming cirkel van je torpedos. Het groene gedeelte van de cirkel begint ook pas een eindje buiten je boot. Tot aan die afstand is je torpedo dus niet geladen.
1) afhankelijk van je carrier kun je kiezen uit een aantal mods, door je modules te upgraden heb je keuze uit een aantal vastgestelde loadout's, net zoals je een hull kan upgraden. Over het algemeen is mod 1 een gebalanceerd pakket, soms met als nadeel 1 vliegtuig minder. De upgrades zijn dan 1 'strike' pakket met meer dive en/of torpedo bombers, en de ander een air superiority pakket.Dreekenkorin schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:14:
Hebben jullie reeds ervaring met de carriers (vliegdekschip)?
- kunnen we zelf onze loadout kiezen wat betreft de vliegtuigen dat we meenemen? (hoeveel fighters vs torpedo-bombers)
- tijdens het torpederen van vijanden: men moet eerst op de vijand klikken en dan kan men de aanvalshoek bepalen door deze vast te nemen en te verslepen. Kunnen we ook de spreiding van de torpedo's bepalen zoals bij een DD (tweede maal op 3 (torpedo) drukken)?
Dank bij voorbaat.
2) met torpedo bombers kun je kiezen tussen handmatig droppen, en computer gestuurd droppen.
Dit doe je met hulp van de alt key als ik me niet vergis. Zelf heb ik nog geen carrier, maar ik heb wel al aantal video's gezien over carriers. Daarnaast wordt je spread ook nog beinvloed door de defensive fire ability van de carriers, als dit aan is, raken je piloten in paniek en wordt je spread nog veel groter.
Hopelijk heb ik je hiermee al een heel eind geholpen.
En voor warships blijft gelden, het is relatief easy to learn, but hard to master. De community staat vol met guides, forums en youtube's, dus maak er gebruik van.
Met de ALT key manual aiming inderdaad. Torpedo bombers lanceren dan parallel ter breedte van het squadron, als ze aangevallen worden door fighters krijg je de standaard auto-aim spread (tenminste was tijdens CBT). Dive bombers gooien op kleiner gebied en fighters doen strafing run.wheresmymaxsuit schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:02:
2) met torpedo bombers kun je kiezen tussen handmatig droppen, en computer gestuurd droppen.
Dit doe je met hulp van de alt key als ik me niet vergis. Zelf heb ik nog geen carrier, maar ik heb wel al aantal video's gezien over carriers. Daarnaast wordt je spread ook nog beinvloed door de defensive fire ability van de carriers, als dit aan is, raken je piloten in paniek en wordt je spread nog veel groter.
Hopelijk heb ik je hiermee al een heel eind geholpen.
Houdt bij manual aim in gedachte dat torpedo's 500m arming distance nodig hebben, dus niet je torps dumpen recht op het dek.
Imperator fail pot | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ranger vrijgespeeld, momenteel met de Zuiho aan het spelen. Maar wat haat ik de Japanse lijn na de USA. Minder vliegtuigen per squadron en minder firepower. Wel snellere reload, meer reserve, meer sqadrons tier voor tier.Dreekenkorin schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:14:
Hebben jullie reeds ervaring met de carriers (vliegdekschip)?
Dank bij voorbaat.
Je kan de loadout zelf kiezen bij de modules: mouse over geeft aan wat de stats zijn. Zelf spread regelen gaat niet.
Ik zie daarom ook uit naar de Ranger omdat ik eerst fighter heavy speelde: veel plane swats, maar weinig XP. Met de Ranger kan ik 2/2 doen en dus ook schepen mollen.
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 09-11-2015 17:11 ]
Dat gevoel heb ik ook wel eens met de Amerikaanse BB's. Laat bij de battle en dan opeens ben je de focus. Met de Japanners (tot de Nagato iig) had ik meer het idee controle te hebben over mijn positie en mijn mogelijkheden om effectief te vuren. Maarja, dat krijg je met een hogere range, snelheid en rudder shift.
Ik ging op de zuid spawn naar links in dd alley en meteen wat torps te pakken. Het is trouwens geen faaltactiek om met een battleship die kant op te gaan omdat met he spammen het goed dd's zinken iswheresmymaxsuit schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:24:
Wat ging er mis? Ging je voor een pacifism run?Bijna een achievement medal waard.
Meteen in het beginPjotrStroganov schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:46:
Waarschijnlijk achter de feiten aangelopen.

Wel gisteren een paar potjes achter elkaar in tier6/7 matches gedropt. Wordt daar zwaar afgemaakt in mijn tier 5 bootje
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik had geen mogelijkheid om de guardian air mission te halen, kon hem met deze patch eindelijk vergeten.
Wat krijg ik er voor in de plaats. Juist ja, een nieuwe guardian mission.

Edit: ander onderwerp, 1 dag verder, maar goed er staat "wijzig bij voorkeur je laatste reactie".
Wat ik ook zo mooi vind aan dit spel is dat je vaak soms nog wel kan terugkomen of winnen.
Gister een paar keer gehad waarbij wij de meeste schepen gezonken hadden, maar vergooid doordat niemand achter een paar DD's aanging. En ook omgekeerd waar ik de vijandige basis wist te cappen,
ook al stond het 3 tegen 5. Ook dat komt vaak genoeg voor dat jouw team meer schepen heeft gezonken, en dat het bijv 7 tegen 3 schepen is, maar dat het andere team nog terugkomt, en opeens is het 2 tegen 3. Omdat de overgebleven 3 de ervaren spelers zijn. Je kan echt zijn dat minder ervaren spelers en de lagere tiers meestal gewoon links of recht om op elkaar af varen (wil het niet rushen noemen), maar dat op hogere niveau en slimmere spelers, meer aftastend schaak spelen.
[ Voor 61% gewijzigd door wheresmymaxsuit op 10-11-2015 14:52 ]

Ik had wel meer credits en XP verwacht...
[ Voor 6% gewijzigd door Family Guy op 11-11-2015 00:04 ]
Steam ID = Ackerfiets
[ Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 11-11-2015 10:02 ]
110 hits zegt ook wel iets, toch? ^^
Steam ID = Ackerfiets
Ook dat.Family Guy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:24:
Haha zal die er de volgende keer ook wel opzetten. Maar komt ook door het grote verschil tussen victory en defeat.
Nijs110 hits zegt ook wel iets, toch? ^^
YouTube: World of Warships - Captain's Academy #16 - Citadel Hits!
Ik speel nu met of een BB (IJN tier IV) of DD (IJ Tier III/IV).PcDealer schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:40:
Met welk schip schiet je op welk schip?
Met de BB speel ik vooral op cruisers en BBs, schiet met AP. Werkt aardig als je goed raakt (soms raak je wel, maar geen damage omdat je door het schip heen schiet.
Met de DD probeer ik vooral op BBs en de carriers te jagen, maar dan loop ik vooral tegen het feit aan dat mijn 7km range torpedoes te kort is als ik niet gedetecteerd wil worden (6.1 km concealment) en de BBs/carriers van me wegvaren...
[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 12-11-2015 11:20 ]
http://worldofwarships.eu/en/news/cbt/patch-alert-0511/
Was ook wel nodig, want er zitten behoorlijke bugs in de huidige versie. Belangrijkste wijziging:
- Fixed an issue that made it impossible to penetrate the citadel in case the shell broke the water line.
- Fixed an issue that caused the bonus for the "Equal Speed Charlie London" signal flag to be applied only to the player’s ship, but not to the ship’s commander or the player’s account level points
De afgelopen dagen leuk kunnen spelen met m'n nieuwe Mogami. Doordat de AP van BB's bugged was, waren er in de hogere tiers opeens niet zoveel BB's meer. Dat maakt het als Cruiser een stuk leuker om hogere tiers te spelen.
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
AP shell hits the water near the ship;Joe_P schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:30:
En alweer een nieuwe patch (0.5.1.1):
http://worldofwarships.eu/en/news/cbt/patch-alert-0511/
Was ook wel nodig, want er zitten behoorlijke bugs in de huidige versie. Belangrijkste wijziging:Voor de laatste bug krijgt men waarschijnlijk compensatie (de gebruikte vlaggen worden 'teruggegeven').
- Fixed an issue that made it impossible to penetrate the citadel in case the shell broke the water line.
- Fixed an issue that caused the bonus for the "Equal Speed Charlie London" signal flag to be applied only to the player’s ship, but not to the ship’s commander or the player’s account level points
De afgelopen dagen leuk kunnen spelen met m'n nieuwe Mogami. Doordat de AP van BB's bugged was, waren er in de hogere tiers opeens niet zoveel BB's meer. Dat maakt het als Cruiser een stuk leuker om hogere tiers te spelen.
It arms immediately;
Underwater it slows down and starts to “dive” towards the ship;
If it’s penetration power is good enough, it goes into the hull and detonates inside.
This scenario was quite common and it had particularly strong impact on battleships gameplay. It helped them greatly in damaging such modestly armoured targets as cruisers and not to worry about over-penetration.
Het lijkt erop dat cuisers juist meer schade ondervonden doordat AP minder over penetreerde.
Dit was volgens mij juist zo vóór patch 0.5.1, maar door een bug kunnen AP-shells onder water niet meer penetraten, laat staan overpenetraten. Als een BB met een AP-shell een cruiser raakt heb je nu dus een aantal opties:PjotrStroganov schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:28:
[...]Het lijkt erop dat cuisers juist meer schade ondervonden doordat AP minder over penetreerde.
- Shell raakt belt onder water, wordt vertraagd onder water, penetreert citadel en explodeert erbinnen -> citadel hit (dit werkt dus sinds 0.5.1 niet meer)
- Shell raakt belt boven water, penetreert citadel maar heeft nog genoeg momentum om over te penetreren -> overpenetration
- Shell raakt armoured deck onder een scherpe hoek, bounced en overpentreert -> overpenetration (dit werd vóór 0.5.1 een citadel hit)
- Shell raakt armoured deck van boven (plunging fire), penetreert en explodeert -> citadel hit
Disclaimer: Ik baseer dit op mijn interpretatie van de info die ik gelezen heb op de reddit en WoWs fora, maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
TL:DR, BB's kunnen Cruisers vanaf dichtbij weer slopen met AP, maar niet zo makkelijk als vóór 0.5.1
Verwijderd
Yep, that sums it up nicely.Joe_P schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:02:
[...]
Dit was volgens mij juist zo vóór patch 0.5.1, maar door een bug kunnen AP-shells onder water niet meer penetraten, laat staan overpenetraten. Als een BB met een AP-shell een cruiser raakt heb je nu dus een aantal opties:Oftewel, de hoeveelheid citadel hits op cruisers door BB shells was te hoog (door bounces op het armoured deck ook te tellen) vóór de patch. Maar te láág sinds de patch (doordat penetrations onder water niet meer mogelijk waren.
- Shell raakt belt onder water, wordt vertraagd onder water, penetreert citadel en explodeert erbinnen -> citadel hit (dit werkt dus sinds 0.5.1 niet meer)
- Shell raakt belt boven water, penetreert citadel maar heeft nog genoeg momentum om over te penetreren -> overpenetration
- Shell raakt armoured deck onder een scherpe hoek, bounced en overpentreert -> overpenetration (dit werd vóór 0.5.1 een citadel hit)
- Shell raakt armoured deck van boven (plunging fire), penetreert en explodeert -> citadel hit
Disclaimer: Ik baseer dit op mijn interpretatie van de info die ik gelezen heb op de reddit en WoWs fora, maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
TL:DR, BB's kunnen Cruisers vanaf dichtbij weer slopen met AP, maar niet zo makkelijk als vóór 0.5.1
Maar we zullen op de verschillende fora nog een hoop gefoeter krijgen van BB spelers die gewend zijn geraakt aan de OP-ness van BB's pre 0.5.1.
Persoonlijk verwacht ik dat door deze veranderingen cruisers wat meer valide zijn geworden op hogere tiers.
Meer World of Warships in plaats van World of Battleships.
Arme BB's waren van armoe HE op me Mogami aan het schieten...enne x3 is altijd leukJoe_P schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:30:

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
make that 326. Als je citadel, base defended of set on fire hebt telt die niet als normale hit. Dat zijn dus ook nog hits. Very nice!AceAceAce schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:51:
310 hits?? holy moly
Steam ID = Ackerfiets
Murmansk Fire - The great Equalizer Completed | ||
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 56% gewijzigd door PjotrStroganov op 14-11-2015 14:58 ]
Enne..wat is de Karlsruhe toch een horkenschip.Zit net op http://www.warshipstats.com/analytics/ de stats te kijken en zie dat de Dresden (t2) 16.4K & Kolberg 19.6K (t3) average damage doet tegenover de Karlsruhe met 16.8K (t4).
Enigste voordeel is dat het een T4 schip is en het maar een slag of 10 kost om de T5 te bereiken.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Verwijderd
De K'berg is prima op zijn tier en de N'berg is wel ok voor zijn tier. Over de Yorck hoor ik helaas niet veel goeds.
Iets met belabberde turret traverse en shell arc. Maar goed we zullen zien.
Doe gewoon de dubbel en meer niet. Wil toch een T5/T6 KM schip hebben voor het geval er missies ofzo komen waarvoor je ze misschien nodig hebt.Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:31:
De Karlsruhe is er om je Free XP aan op te maken.
De K'berg is prima op zijn tier en de N'berg is wel ok voor zijn tier. Over de Yorck hoor ik helaas niet veel goeds.
Iets met belabberde turret traverse en shell arc. Maar goed we zullen zien.
Free XP...bewaar het maar voor de Yorck
Heb het tegenovergestelde, zie de gemiddele KM CA als een XP PinataPjotrStroganov schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:45:
Ik haat de Konigsberg als ik BB speel. Grote range en ogenschijnlijk minuscule citadel. Op een of andere manier lijken ze ook altijd langzamer te varen, dus mijn aim is altijd ietwat 'off'.
Of het komt omdat de rest gewoon steeds beter wordt en ik steeds slechter
Na de Cleveland wordt het per tier steeds minder. De Pensacola gaat nog redelijk na een tijdje oefenen, de New Orleans vind ik shit, over de Baltimore nog maar niet te spreken. De range van die dingen is gewoon veel te laag voor de tiers.
Jammer, had de BB missie nu wel kunnen halen.
Ik verkneukel me trouwens wel steeds meer om BB bestuurders rond tier 6. Je hebt er echt goeden bijzitten hoor, maar de meesten blijven netjes hun broadside presenteren. Ik heb mezelf aangeleerd te zigzaggen en aan armour angeling te doen en je staat er versteld van hoeveel langer je het volhoudt in een match.
Events duren altijd tot 06.00CET, dus zo ook nu. Staat ook keurig aangegeven bij het event.PcDealer schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:54:
Ik dacht dat de missie vandaag nog zou gelden: "Until November 16th". Blijkbaar betekent het "tot" de 16de.
Jammer, had de BB missie nu wel kunnen halen.
[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 16-11-2015 17:09 ]
is bij wot niet anders.
In half uur spel 8 hits, whoopdiedoop

[ Voor 5% gewijzigd door AceAceAce op 17-11-2015 08:25 ]
Wat is dat een heerlijk schip. Ik heb nog geen AFT, maar zelfs met de beperkte range kun je met dit schip flink huishouden. Elke DD die in de buurt durft te komen verander je met de 15 shells per salvo al snel in gatenkaas. Tegen hogere tier cruisers moet je wel een beetje anglen vanwege de grote citadel, maar ondertussen kun jij HE blijven spammen en wachten totdat zij hun zijkant laten zien. Lagere tier BB's kun je ook laten wegbranden, alleen T8+ BB's zijn écht gevaarlijk.
Ik blijf me verder toch af en toe verbazen over het gebrek aan teamspelen in dit spel. Tijdens een rondje in m'n Fuso merkte ik dat een vijandelijk DD naar onze cap onderweg was. Maar na dat meerdere malen in de chat aan te hebben gegeven vonden m'n teamgenoten het nog niet nodig om terug te varen. Uiteindelijk ben ik maar omgekeerd. Gelukkig heeft de Fuso veel guns waardoor je ook met HE aardig wat damage kan doen, maar het roer van dat schip heeft nog nooit zo hard moeten werken...
Toen dacht ik, laat ik mijn New Orleans ook maar eens wat aandacht geven. Krijg je dit...

Binnen een paar minuten lagen al hun DD's in de centrale cap torpedo's richting ons te spammen, geen enkele mogelijkheid om daarvan te winnen.
Zijn er hier trouwens mensen met een North Carolina? Het valt me namelijk op dat NC's vaak heel mooi op afstand, op halve of driekwart snelheid met een schattig convooi blijven varen en er niets aan doen salvo's te ontwijken. Is dat ding niet heel snel en wendbaar voor zijn formaat? Het lijkt me dat het ding niet opimaal wordt gebruikt door een aantal kapiteins.
[ Voor 68% gewijzigd door PjotrStroganov op 18-11-2015 10:49 ]
Iedereen moet deaud Nagato - OMG, hoeveel heb ik er ook alweer geschoten!? | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Ik hiervoor de fire control upgrade vervangen door de secondary modification. Destroyers krijgen het te verduren op 7 km.:D
Ik moet eerst nog 'eventjes' de Colorado vrijspelen en verduren, maar tnx.Ashrah schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:51:
Met de stock hull is de NC heel log, zelfs met de rudder modification erop. Met de geupgrade hull kan je makkelijk ontwijken.
[ Voor 5% gewijzigd door PjotrStroganov op 18-11-2015 20:27 ]
Welke secondary modification bedoel je dan? extra range, accuracy, reload time??
Credits vallen me erg tegen. Standard account?
Secondary Battery Modification 2:AceAceAce schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:23:
hum, very nice
Welke secondary modification bedoel je dan? extra range, accuracy, reload time??
Extends firing range and increases firing accuracy of the secondary battery:
+20% to secondary battery maximum firing range
Increases secondary battery firing accuracy
Nagato schijnt wel echt brute secondaries te hebben.
Ik ben vandaag voor de afwisseling eens begonnen met de US BB lijn, maar als low tier is de slechte range wel killing zeg. Net een potje gespeeld op Ocean in de Wyoming tegen een aantal Koenigsbergs. Die gasten konden me gewoon de hele tijd in de fik houden en ik kon ze niet eens raken.
Jup. The grind is real.PcDealer schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:55:
[...]
Credits vallen me erg tegen. Standard account?
euuh....1.1" deck armorPjotrStroganov schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:26:
Naar mijn mening is de Wyoming beste en leukste bb in de lagere tiers. Fully upgraded that is. Ik zie het als een ietwat loggere mini Fuso met de broadside power die het heeft.
Imperator Nikolai I trolt ze allemaal
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 19-11-2015 08:52 ]
citadel armor: 150 - 300 mm
vs
Wyoming:
citadel armour: 28 - 305 mm
Aleen vanaf point blank range kan je alles aan in de Wyoming en van haar AK47 accuracy wordt je ook niet echt blij.
http://worldofwarships.eu/en/news/cbt/patch-alert-0512/
Gister voor het eerst een carrier gespeeld (Hosho IJN), ben snel mijn fighters kwijt zeg!
[ Voor 39% gewijzigd door AceAceAce op 19-11-2015 09:35 ]
Fik is zo gezet en de rest is paper (19-200).Grouchy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:15:
Imperator Nikolai I
vs
Wyoming:
Aleen vanaf point blank range kan je alles aan in de Wyoming en van haar AK47 accuracy wordt je ook niet echt blij.
Ja, stock tegen een USN is instakill. Daarom alleen gebruiken tegen bombers (en dan ook alleen met twee squadrons) en als scoutplanes. Geupgraded kun je wel wat uitrichten. Ik ben de Zuiho aan het eliten en ben bezig met de Ranger.AceAceAce schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:32:
Nieuwe patch:
http://worldofwarships.eu/en/news/cbt/patch-alert-0512/
Gister voor het eerst een carrier gespeeld (Hosho IJN), ben snel mijn fighters kwijt zeg!
[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 19-11-2015 11:15 ]
Ik vind carrier heel leuk maar jezus wat is het frustrerend dat het met RNG werkt. Ene moment win ik alle air battles, ander moment verlies ik ze tegen veel mindere tegenstanders (bijv langley vs hosho). Dan ben je ook meteen klaar, want ik heb dan geen fighters meer om de 2 torps van de Hosho te killen.
Zal dit beter worden met de bogue (ik lees namelijk vrij slechte dingen over de bogue)? En daarbij haal ik ongeveer 1000xp met een mooie pot (2 kills, 30 airplanes down) en 300xp met een slechte verloren pot..kortom, de grind is ook nog eens onwijs lang naar een tier up.
Maar even goed nadenken of ik carriers wil volhouden.
-
Verliezen tegen een lagere tier heeft te maken met de dogfight skill.
Hosho en Langley zijn beide tier IVPcDealer schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:17:
De Bogue schijnt de beste AA te hebben tot vele tiers na hem. Maar daar wil ik niet op vertrouwen. Ik had pas echt plezier in de Independence met Air Superiority setup (fighter heavy). Alleen jammer dat er dan geen torp bombers zijn (maar ja, balance).
Verliezen tegen een lagere tier heeft te maken met de dogfight skill.
De hosho heeft 4 fighters (mijn langley 6). Ik heb de captain skills t/m tier 3 (dus ook die 100% boost). Ik verloor maar liefst 8 fighters tegen 1 van hem, terwijl ik de Omaha AA support had. Kan een keer onwijs ongelukkig zijn, maar het zou niet moeten kloppen.
Ik vertrouw ook liever niet op de AA van de bogue - dan graag betere fighters
-
Armor smarmor. De Wyoming komt het best tot zijn recht als ambush schip. Lekker dicht bij kruipen en dan schoorsteentje schieten. Niet je broadside laten zien en voor de lol eens HE equipen voor de dd die jouw denkt te kunnen verrassen. De nauwkeurigheid tov de Nicolai zal vast lager zijn, maar als je gevechten van 21+km gewend bent, dan is alles onder de 15km point blank.Grouchy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:15:
Imperator Nikolai I
vs
Wyoming:
Een invite code voor nieuwe accounts (dus ook invullen bij invite code bij het aanmaken van het account)! Toch een leuke start. Vanochtend een mail gehad:
Kruip in de stoel van je eigen zware Excelsior-tank en dender over de slagvelden van World of Tanks. En om de ervaring nog beter te maken: met de onderstaande code krijg je 500 goud en 7 dagen premium-XP, zodat je je nieuwe tank kunt oppimpen en in stijl kunt levelen. Doe mee met vele spelers online en geniet gratis van één van de allervetste games. Met deze code krijg je ook de toptorpedobootjager Tachibana uit World of Warships, een net uitgekomen game. Zie je op het slagveld.
Promotiecode*: PAYPALWGCODE
Deze code is geldig van 17 november 2015 tot en met 30 juni 2016. Met een bestaande Wargaming.net-account kan de code niet worden verzilverd. Per nieuwe account kan er slechts één code worden verzilverd. De code geldt alleen voor de Europese en Russische gameservers.
En nu zal ik jullie er niet meer mee lastig vallen.
Dit tweede potje ging zo:
- vragen iedereen naar een cap te varen en intussen dd's op te sporen;
- cap gepakt, enemy capt tegelijk hun cap;
- 1 dd ging yolo, maar pakte toch een vijandelijke;
- Ognevoy moeilijk gemaakt, 2 Minekazes gesloopt;
- intussen wat torps afsturen, New Mexico stuurde goed, maar pakt er toch 1 per salvo
- tussendoor was de Cleveland waar ik niet op mikte tegen aan torp op gevaren;
- tweede cap gepakt;
- na het laatste salvo ging NM toch nog dood door brand
Ranked Battles (13 **) - 4 kills met Mutsuki | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Echt, de Wyoming? Ik vind dat zo'n ontiegelijk sloom ding met hele lage accuracyPjotrStroganov schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:26:
Naar mijn mening is de Wyoming beste en leukste bb in de lagere tiers. Fully upgraded that is. Ik zie het als een ietwat loggere mini Fuso met de broadside power die het heeft.
[...]
Jup. The grind is real.
Waarmee verdien je trouwens relatief het meeste geld (los van Premium?).
Misschien heb je hier iets aan: http://warshipstats.com/analytics/MailMan schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:23:
[...]
Waarmee verdien je trouwens relatief het meeste geld (los van Premium?).
[ Voor 59% gewijzigd door PcDealer op 22-11-2015 11:49 ]
Thanks, maakt het wat inzichtelijker.PcDealer schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:49:
[...]
Misschien heb je hier iets aan: http://warshipstats.com/analytics/
Alleen in division te halen, rewards zijn signals resp consumables.
SpamLame schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:30:
2 Nieuwe missions beschikbaar, lopen tot 28/11; "Collect all Flags", "Gotta catch them all".

Mooi toch! Ik vond de langley erg leuk, de RNG op fighters irriteerde me alleen mateloos (en nog steeds). Het is onmogelijk om in te schatten of je kan winnen van de andere fighters. De Bogue maakt CV nu ook echt verschrikkelijk, ik mis mijn Langley!Lointje schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:26:
Van het weekend ook voor het eerst de langley unlockt. Maar meteen een coop rondje gedaan om niet meteen te trollen. Het ging eigenlijk best goed. Ik wist nog ergens vaag dat je alt moest inhouden voor manuele drop. Mijn torps hebben allemaal gehit. Die fighters waren wat meer random. Op zich wel leuk voor eens tussendoor, maar speel toch liever met een battleship.
-
JaPjotrStroganov schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:04:
Dus je moet in een division zitten om die missions te voltooien?
Je rank wordt niet revoked maar je zal evengoed de sterren terug moeten halen om verder te komen.
Hoe bedoel je?SpamLame schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:53:
Mss nooit eerder opgevallen, maar nu verlies je ook sterren van voorgaande ranks.
Je rank wordt niet revoked maar je zal evengoed de sterren terug moeten halen om verder te komen.
Bij voorbaat excuses als deze post wat rommelig overkomt, ik heb hem in meerdere delen geschreven, maar hopelijk begrijpen jullie wel wat ik wil zeggen.SpamLame schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:30:
2 Nieuwe missions beschikbaar, lopen tot 28/11; "Collect all Flags", "Gotta catch them all".
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het leuk vind dat er missies zijn, en dat er wat te winnen/behalen valt. Waar ik wel wat mee zit is de haalbaarheid van de missions. Als voorbeeld neem ik de vorige missies, die ik niet allemaal behaald heb:
- Battleship Duel (5us BB; 5ijn BB): ik had op dat moment totaal geen battleships; niet haalbaar.
- Night Brawl (20 torps): vereiste minimaal Tier 5 DD, had nog maar net minekaze geunlockt, zat nog in de leerfase. Zat op 14 van 20 torps, maar te weinig tijd.
- Fire - The Great Equalizer (20x fire): als enigste wel behaald, omdat hiervoor geen beperking was qua scheepstype.
Voor deze serie missies is dan weer division en minimaal tier 4 vereist, dan ze teamplay willen promoten is dan misschien wel nobel. Voor mijn gevoel sluit je toch weer heel wat spelers uit.
Om anderen te helpen hun missies te halen, wil ik best wel eens proberen divisions te vormen als ik online ben. Maar de hamvraag van mijn post is: hoe werken divisions, en hoe join je een division met iemand van (bijv.) GoT forum?? En is division wel mogelijk aangezien ik een hele diverse vloot heb met tier 3 tm 5 schepen. En ik liever na elk rondje van schip afwissel?
Als laatst nog iets anders wat wil toevoegen dat ik tegenkwam. Op de Amerikaanse server hebben ze het (al)weer iets beters dan bij ons. http://worldofwarships.com/en/news/common/the-assault/ Geen division verplicht, en niet alleen een paar (lullige) vlaggetjes maar ook Free exp en Credits. Thats what im talking about!
[ Voor 5% gewijzigd door wheresmymaxsuit op 23-11-2015 21:19 ]