Ok, weer een update ofwel
lang verhaal muur van tekst van mijn kant en een paar vragen.
Vorige week elite gehaald op mijn Kuma en Phoenix en daarna begonnen met de Germany en Russia three. Helaas nog steeds niet de daily air missions afgerond. 18 van de 20 benodigde vliegtuigen totaal (sky in flames); en max 5 vliegtuigen in 1 potje neergeschoten van de benodigde 8 (guardian).
Ik heb veel plezier gehad met de Dresden en de Strozovoi. De Dresden kon met z’n hoge RoF constant HE spammen; en de Strozovoi is prima als gunboat met z’n 9,7km range om andere tegenstanders mee te ‘harassen’, en is zo bewegelijk dat ik soms wel met opzet vijanden op mij liet schieten om mijn teammaten te helpen.
Nu ben ik bezig met de Derpski en de Kohlberg maar die zijn toch wel lastiger om te spelen, ook omdat je qua matchmaking ook wel Tier 5 schepen tegenkomt. Dus is was ook wel benieuwd hoe jullie die spelen? Kohlberg komt er nog steeds wel mee weg om op Destroyers te jagen, of om anderen te ondersteunen met HE spam, maar hij kan zelf minder hebben.
En de derpski, hierover zag ik wel een grappige youtube, om deze te gebruiken als suicide ofwel yolo boot. Maar dat moet ook beter kunnen, bijvoorbeeld ambushen achter eiland o.i.d.?
Sowiezo naast deze schepen heb ik ook veel plezier en adrenaline rushes met de USN/IJN tier2 en tier 3 schepen die ik gehouden heb. Je doet lekker wat credits, experience en ervaring/training op voor de hogere tiers, waar voor mijn gevoel meer ervarene gasten zitten. Enigste nadeel is, is dat ik nu al zoveel Exp op deze boten heb opgebouwd, dat ik ze haast niet meer wil/durf verkopen, voor het geval ik deze Exp om wil zitten in Free experience. Maar ik heb geen idee of dat wijsheid is, en hoeveel free experience iemand gemiddeld nodig heeft?
Ten slotte las ik ook net de patch notes van 0.5.1, en ik zie heel veel goed nieuws, heb wel het idee dat ze wel redelijk luisteren/kijken naar wat er aan de hand is. Nieuw missions, en daily mission skippen is voor mij meest interessante. En een very low grafische optie, voor mijn (4 jaar oude) game laptop die soms toch wel moeite heeft om warships te spelen. Wat wel jammer is, is dat de nieuwe maps vooral voor de hoge tiers zijn, dus ik ga ze nog niet zien. En geen buff voor de Wickes, ik vond die zo slecht dat ik gestopt ben met de US DD three. Zijn er voor jullie nog dingen die op vallen in de patch notes?
edit: je krijgt nu meer xp voor het cappen en verdedigen van capzones; ook een goede zaak wat nu levert het weinig op, en is het vooral een risico om als eerste over hoop geschoten te worden. Zeker in mijn DD is het nu hopelijk de moeite waard. Aan de andere kant, zullen heel veel spelers nog steeds vooral spelen om op andere schepen te schieten.
TL;DR vragen:
- Hoe de Derpski en Kohlberg het best te gebruiken?
- Low tier schepen houden voor free exp ja/nee?
- Hoeveel free xp gebruik je gemiddeld?
- Nog positieve / negatieve dingen gezien in de patch notes?
Alvast bedankt voor jullie reacties en: Good luck and have fun.
[
Voor 6% gewijzigd door
wheresmymaxsuit op 04-11-2015 19:59
]