A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik heb een 290x en speel nu op 2560x1440 met alles maxed en heel fijne framrates, maar wil upgraden naar UHD (3840x2160) of 21:9 (3440x1440) maar dan wel even soepel spelen...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Bol.com heeft het boek Japanese Destroyer Captain.

Volgens reacties op Reddit schijnt het wel een goed boek te zijn van de enige kapitein die de hele WWII vanuit zn destroyer meegemaakt heeft.
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Zoals altijd een uitstekende video. Jij bent de enige poster van gameplayvideo's op Youtube waarbij ik niet direct na 10 seconden de tab wegklik.pkregting schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:14:
Mijn gedachten over de huidige patch. Samenvatting van alles: speel BBs deze patch
[video]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Potje erna vergelijkbaar. Eerst 10 schoten maar 1tje damage. Zit te schieten op max range (17-18km) en doe daardoor bijna geen damage. Onder de 10km is het wel 4000-5000. Maarja, om nou close combat te gaan doen met een BB. Heb je dus niets aan ver kunnen schieten.
[ Voor 33% gewijzigd door MailMan op 07-09-2015 21:54 ]
Mr. Homebase Camping Battleship
Mr. Teamkilling Torpedo Slinger
Speciaal voor Terrordoom! ;-)
Voor wie er niet bekend mee is, het zijn WoWS-specifieke versies van oude Bud Light commercials
(YouTube: Bud Light Present- Real Men of Genius Commercials).
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Nooit gedacht in een top 10 terecht te komen van een game...
Tijdsverloop van de playerbase op de EU server is ook wel leuk om te zien, elke dag dezelfde golfbeweging.
Vanaf een uurtje of 16:00 loopt het gestaag naar beneden omdat er gegeten moet worden en naar bed....
Meeste spelers zullen in het oosten zitten denk ik anders zou het wel een uurtje later naar beneden lopen..
http://warshipstats.com/eu/

edit
[ Voor 10% gewijzigd door evilpin0 op 08-09-2015 11:29 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Of een onvoldoende voor hun moedertaal?evilpin0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:01:
Meeste die dit spellen in de EU hebben geen werk???
kwam nog een leuke tegen....

toch raar.. playerbase zijn dus mensen zonder werk / studenten die vrij hebben ? je zou denken dat de avond het drukste zou zijn..ShockWave schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:18:
[afbeelding]
Nooit gedacht in een top 10 terecht te komen van een game...![]()
Tijdsverloop van de playerbase op de EU server is ook wel leuk om te zien, elke dag dezelfde golfbeweging.
Vanaf een uurtje of 16:00 loopt het gestaag naar beneden omdat er gegeten moet worden en naar bed....
Meeste spelers zullen in het oosten zitten denk ik anders zou het wel een uurtje later naar beneden lopen..
http://warshipstats.com/eu/
[afbeelding]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Wel leuk om al die statistieken een beetje door te kijken. Bizar dat er spelers zijn met meer dan duizend battles en een winrate van 85% (overigens spelen veel daarvan 'toevallig' voornamelijk carriers). Gelukkig boeien m'n eigen statistieken me niet zoveel (als ik maar lol heb en niet m'n teammaten naai), maar je wordt niet echt blij als je het daarmee gaat vergelijken.
Vanavond maar eens kijken of de IJN BB's wat leuker zijn geworden met de nieuwe patch. In m'n Pensacola wordt ik alleen maar gebruikt als vulling voor Tirpitz battles. Niet heel fijn als je buiten de range van je eigen guns ge-oneshot kan worden, zeker niet als je het vijandelijke schip niet kan zien en je dus niet eens een kans hebt gehad om dat papieren scheepje te anglen.
[ Voor 3% gewijzigd door Joe_P op 08-09-2015 14:22 ]
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Toen ik nog op die tijden streamde waren het grootste gedeelte van mijn kijkers mensen op kantoor. Vaak IT-ers die aan het werk zijn. Nu stream ik in de avond en een groot gedeelte van mijn kijkers zijn IT-ers uit NAevilpin0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:01:
Meeste die dit spelen in de EU hebben geen werk???
edit
edit: Toch ff naar die shipstatistics gekeken. E-peen just started growing. Myoko

[ Voor 9% gewijzigd door pkregting op 08-09-2015 17:42 ]
Een andere vraag: Is er ergens een plek waar je de specs van verschillende main guns kan zien?
Wat is b.v. het verschil bij de New York tussen de 356mm 45/mk8 en de (volgens mij) mk5? Die upgrade kwam na een hull upgrade. Maar het is me niet duidelijk wat er beter aan is.
[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 09-09-2015 19:45 ]
Daar kan je alle info van de verschillende schepen inzien en meteen vergelijken. Daarbij kan je ook de verschillende modules aanzetten en kijken wat er dan verandert. Volgens mij heeft de New York alleen een range upgrade voor de guns.
Je kan het zien door met je pijltje op de upgrade te gaan staan, er komt dan een popup met dingetjes in het groen die verbeterd zijn.MailMan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:43:
Hmm zou kunnen dat dat het dan is. Zal even wat beter opletten.
Een andere vraag: Is er ergens een plek waar je de specs van verschillende main guns kan zien?
Wat is b.v. het verschil bij de New York tussen de 356mm 45/mk8 en de (volgens mij) mk5? Die upgrade kwam na een hull upgrade. Maar het is me niet duidelijk wat er beter aan is.
Soms is het echter niet zichtbaar omdat het niet wordt vermeldt.
Aoba heeft bijvoorbeeld op zijn andere 2e hull meer AA maar die krijg je niet te zien als upgrade je ziet alleen de HP omhooggaan..
ik gok rate of fire..MailMan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:11:
Ja zo zag ik de artillery met 2 punten omhoog gaan, zonder dat nu duidelijk is wat er precies beter is geworden aan de turrets.
gametag: estruqiarixs
Klik je 1x op artillery dan klapt ie uit naar onderen en zie je wat je allemaal aan grote kanonnen hebt.
Als je daarna links tussen hulls wisselt zie je aan de rechterkant het exacte verschil.
Bij de Aoba deed de hull upgrade oa de AA verdubbelen maar dat zag je alleen aan dat getal.
Echter op bovenstaande manier zag je dat bepaalde guns van 12,5mm naar 25mm gingen.
win ik gewoon een marblehead code...

in win echt nooit iets echt vet
wel jammer dat die code dus alleen op een US server werkt.. hoe ga ik dat aanpakken? ik heb wel een US account aangemaakt maar kan niet inloggen op een US server?
[ Voor 32% gewijzigd door spartacusNLD op 10-09-2015 00:55 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Je moet dan de NA client downloaden van www.worldofwarships.comspartacusNLD schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:46:
WTF.. ik zit op twitch een stream te kijken van http://www.twitch.tv/braincage
win ik gewoon een marblehead code...![]()
+ half miljoen credits en 3 dagen premium
[afbeelding]
in win echt nooit iets echt vet
wel jammer dat die code dus alleen op een US server werkt.. hoe ga ik dat aanpakken? ik heb wel een US account aangemaakt maar kan niet inloggen op een US server?
Deze moet je installeren. Via dezelfde site kun je gewoon je code activeren
Mijn advies voor als je niet met je NA account speelt: Misschien kun je hem ruilen voor een ander iets voor op de EU server met een bekende/onbekende.
Uhmmmmm de New York heeft alleen de 356mm 45/mk2 turrets???MailMan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:43:
Ruilen? Hoe werkt dit dan?pkregting schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:57:
[...]
Je moet dan de NA client downloaden van www.worldofwarships.com
Deze moet je installeren. Via dezelfde site kun je gewoon je code activeren
Mijn advies voor als je niet met je NA account speelt: Misschien kun je hem ruilen voor een ander iets voor op de EU server met een bekende/onbekende.
Kijken =/ spelen.pkregting schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:10:
[...]
Toen ik nog op die tijden streamde waren het grootste gedeelte van mijn kijkers mensen op kantoor. Vaak IT-ers die aan het werk zijn. Nu stream ik in de avond en een groot gedeelte van mijn kijkers zijn IT-ers uit NA
Dan staat dat er zeker bij.
Je accountgegevens aan iemand anders overdragen. Mag dat btw?
[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 10-09-2015 09:58 ]
Je hoeft alleen de code maar aan een ander te geven niet je hele account.PcDealer schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:55:
Je accountgegevens aan iemand anders overdragen. Mag dat btw?
[ Voor 30% gewijzigd door ShockWave op 10-09-2015 10:54 ]

Ik lees helemaal verkeerd. N/mShockWave schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:53:
Nope, je kent de losse codes toch ook wel die je voor wot hebt gehad, die je vervolgens onder redeem code ingeeft op de site??
Je doet je nick eer aan
[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 10-09-2015 11:42 ]
Gewoon heel makkelijk. Je maakt bijvoorbeeld een forum post of een reddit post aan en geeft aan dat je een code voor een premium schip op de NA server hebt, maar vooral op de EU server speelt. En je vraagt om aanbiedingen in de vorm van een ander schip op de EU server of wat jij graag ervoor wilt hebben. Heb wel in de gedachte dat op reddit al een aantal van deze codes zijn weggegeven (dus misschien niet de handigste plek).
Nee bij de Hull upgrade worden ze mk8.ShockWave schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:39:
[...]
Uhmmmmm de New York heeft alleen de 356mm 45/mk2 turrets???
Zie net dat er dan 3% chance of fire bijkomt, 100 HE max shell damage en 300 AP max shell damage.
Daarna wel goed gemaakt met mijn Cleveland. Toch een Tirpitz en een Colorado weten te zinken.
Nu eens world of warship toevallig gezien en geprobeerd. Wat een geweldig spel, eerst gratis gespeeld met die Erie en die Chester.. Alleen wel frustrerend weinig firepower hebben die boten.
En ik snap helemaal niks van die tech tree en hoe je dus nieuwe boten kunt kopen of upgraden? Of het moet enorm langzaam gaan soms? Dat je honderden potjes gespeeld moet hebben voordat je een paar boten verder bent.
Daarnaast snap ik ook nog vrij weinig van het richten met torpedo, luchtafweer en wat nou het verschil is tussen een destroyer en een cruiser?
Gisterenavond de knoop doorgehakt en toch maar wat echt geld omgezet in een Atlanta boot en 7 dagen premium lidmaatschap.
Al moet ik hier wel mijn kritiek op de game geven.. En dat is dat het echt gigantisch duur is! Bijna belachelijk zoveel geld als het kost.
Alleen die prijzen voor een losse boot? Is dat normaal tegenwoordig? Zo kan één game honderden euros gaan kosten. Heel jammer, want ik ben eigenlijk tegen dit soort praktijken en ik wil dan die developers eigenlijk ook niet ondersteuren.
Want ik snap vooralsnog niks van het voordeel wat een premium lidmaatschap zou moeten geven?
Maar goed, al met al toch wel wat uurtjes plezier gehad met knallen.
De eerste tiers ben je meestal redelijk snel doorheen (per battle kun je meestal wel een module of schip vrij spelen) en pas bij de hogere kan het best wel even gaan duren. Om een tier hoger te gaan moet je de volgende boot geresearched hebben waarvoor je XP en credits nodig hebt. XP gebruik je om een module of schip vrij te spelen, de credits heb je nodig om het daadwerkelijk te kopen.Dennis013 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:47:
En ik snap helemaal niks van die tech tree en hoe je dus nieuwe boten kunt kopen of upgraden? Of het moet enorm langzaam gaan soms? Dat je honderden potjes gespeeld moet hebben voordat je een paar boten verder bent.
In principe kun je alle tiers door zonder een cent te betalen. De boot die je hebt gekocht is dan ook een premium boot. De bedoeling van zo'n boot is dat hij niet zozeer beter is maar wel minder reparatiekosten heeft waardoor je er makkelijk credits mee kunt verdienen. Oftewel altijd handig om een paar te hebben maar zeer zeker niet noodzakelijk.Al moet ik hier wel mijn kritiek op de game geven.. En dat is dat het echt gigantisch duur is! Bijna belachelijk zoveel geld als het kost.
Alleen die prijzen voor een losse boot? Is dat normaal tegenwoordig? Zo kan één game honderden euros gaan kosten. Heel jammer, want ik ben eigenlijk tegen dit soort praktijken en ik wil dan die developers eigenlijk ook niet ondersteuren.
Je krijgt meer credits (50%) en experience (50%) waardoor je makkelijker en sneller door de trees heen kunt gaan. Het geeft je verder geen andere voordelen tijdens het spel zelf.Want ik snap vooralsnog niks van het voordeel wat een premium lidmaatschap zou moeten geven?
En dat is natuurlijk het belangrijkste.Maar goed, al met al toch wel wat uurtjes plezier gehad met knallen.
[removed]
[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 11-09-2015 14:20 ]
Ik was met 5-8 potjes al bij de tier 4 destroyer van de amerikanen dus in het begin gaat het best hard.
Luchtafweergeschut en je secondary geschut moet je niet op letten en gewoon hun werk laten doen, want dit doet het schip zelf. Jij hoeft er alleen voor te zorgen dat je met je main guns de tegenstander aan puin schiet.
Torpedo's is even wennen maar als het goed is (eventueel zelf een schip selecteren met X) staat er rond de naam van de speler een wit cirkeltje. Daar staan dus je torpedo's ook op afgestemd als je die hebt en gaat gebruiken. Als het goed is zie je dan een grijs vlak naast het groene vlak waaraan je kan zien waar je op mikt. Als je ongeveer in de buurt van het grijze vlak je torpedo's lost heb je een grote kans dat je het andere schip raakt waar je op aan het mikken bent. Uiteraard kan die ander daarop reageren zodat ze mis zijn maar daar wen je vanzelf wel aan. Ik kon er in het begin ook helemaal niks van tot ik het ineens doorhad
Premiumschepen kosten misschien een bom duiten maar die zijn wel voor eeuwig en leveren meer xp en credits op. Ook kan je een commander (weet niet of je al zover bent?) van hetzelfde soort en land in het schip zetten zonder hem te hoeven hertrainen (dus de cruiser lijn van de amerikanen kan zonder problemen in je Atlanta).
Vaak staat er ook uitleg op de website van World of Warships voor tips en trucs.
Hopelijk leer je er wat van en krijg je er meer plezier in
Gamertag: timmie271
* wontcachme haat vluchtende CV's die dan maar bombers en torps spammen zonder dat ze een spotter nodig hebben zoals normale boten.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Absoluut, maar je zult wel geduld moeten hebben, een heleboel. Vanaf de Benson worden ze echt krachtig. De Farragut en de Mahan vond ik niet leuk om te spelen.sneakeye schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:28:
Is de amerikaanse DD lijn het waard om te grinden tegenover de japanse?
Gebruik ze als een anti DD schip die ook een enkele Yolo run kan doen en je kan veel doen. Maar stalken en buiten range torps afvuren zit er de eerste lading tiers niet bij.
De farragut met 7.5km spot range en 4.5km torp range

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb gewoon de CMailMan schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:24:
Wat doen jullie met de Omaha, hull B of C? Beetje extra AA maakt me niet uit, maar je krijgt 2KM extra range, alleen verliest op je torp en een gun meen ik.
YouTube: FASTEST GUNS In The Game! Tier 10 GEARING! (World Of Warships Gameplay)sneakeye schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:28:
Is de Amerikaanse DD lijn het waard om te grinden tegenover de Japanse?
Heb ook hull C. Fijne boot. Ik zit vaak in de top 3.MailMan schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:24:
Wat doen jullie met de Omaha, hull B of C? Beetje extra AA maakt me niet uit, maar je krijgt 2KM extra range, alleen verliest op je torp en een gun meen ik.

Verwijderd
Ik speel nu een aantal weken WoW en ik het vind het een leuk spel. Ik speel ook WoT en daar ben ik al vlug verleid tot de Dark side!
Maar het is nu een beta versie. Moeten we straks bij een officiële alfa versie weer opnieuw beginnen? Misschien is die vraag al eens eerder gesteld, sorry voor dat.
Nog een vraagje. Bij Kruisers kun je een echo locatie uitvoeren om posities van andere schepen te bepalen. Ik ben daar niet zo succesvol in. Ik doe iets niet goed. Als ik een melding krijg dat ik 'detect!' ben moet je dan ook goed de richting bepalen? Volgens mij werkt het alleen goed bij een rookscherm van DD en DD zelf! Wat is jullie ervaring?
Op dit moment ben ik bezig om de Tier IV te ontwikkelen (Kruisers Tier V). Wat zijn de 'keepers' of gewoon doorstomen naar Tier .....
17 september gaat de game live (hint: zorg dat je twitch release stream bekijkt van wargaming voor een gratis Premium Diana II codes) er komt dan geen wipe. Je behoudt alles.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:06:
Hallo,
Ik speel nu een aantal weken WoW en ik het vind het een leuk spel. Ik speel ook WoT en daar ben ik al vlug verleid tot de Dark side!
Maar het is nu een beta versie. Moeten we straks bij een officiële alfa versie weer opnieuw beginnen? Misschien is die vraag al eens eerder gesteld, sorry voor dat.
Nog een vraagje. Bij Kruisers kun je een echo locatie uitvoeren om posities van andere schepen te bepalen. Ik ben daar niet zo succesvol in. Ik doe iets niet goed. Als ik een melding krijg dat ik 'detect!' ben moet je dan ook goed de richting bepalen? Volgens mij werkt het alleen goed bij een rookscherm van DD en DD zelf! Wat is jullie ervaring?
Op dit moment ben ik bezig om de Tier IV te ontwikkelen (Kruisers Tier V). Wat zijn de 'keepers' of gewoon doorstomen naar Tier .....
Die echo locatie zorgt ervoor dat de afstand waarop je bepaalde schepen detecteert hoger wordt, maar schepen met een hoge concealment zijn dan alsnog moeilijk te detecten. Echo locatie valt best wel tegen als skill en veel spelers vervangen deze door de launch fighter skill (niet elke crusier kan deze skill aanpassen btw)
Volgens velen is de sweet spot qua opbrengsten/fun/repairkosten tier 6. Dus de Cleveland cruiser zou ik mij op richten. Maar de Omaha tier V cruiser is ook erg populair en een schip waar je makkelijk credits mee verdient en leuke potten mee speelt. De tier IV Phoenix vind ik niet zo bijzonder (die zou ik persoonlijk verkopen) De tier III St. Louis vind ik persoonlijk geweldig met al zijn kannonen (en gebruik ik af en toe nog voor de funs)
Ik heb mij als eerste ook gericht op Cruisers en heb behouden de St. Louis, de Omaha en de Cleveland.
Ben nu bezig met Japanse Cruisers (daar zit ik nu op tier IV)
[ Voor 6% gewijzigd door Cinerama op 14-09-2015 12:24 ]
Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team
Verwijderd
Mooi, dat is al vlug. Gelukkig hou je alles.17 september gaat de game live (hint: zorg dat je twitch release stream bekijkt van wargaming voor een gratis Premium Diana II codes) er komt dan geen wipe. Je behoudt alles.
Ik vermoedde al zoiets. Een andere skill proberen. thxDie echo locatie zorgt ervoor dat de afstand waarop je bepaalde schepen detecteert hoger wordt, maar schepen met een hoge concealment zijn dan alsnog moeilijk te detecten. Echo locatie valt best wel tegen als skill en veel spelers vervangen deze door de launch fighter skill (niet elke crusier kan deze skill aanpassen btw)
Ik heb de Phoenix gehouden, maar heb wel getwijfeld met de St. Louis.Volgens velen is de sweet spot qua opbrengsten/fun/repairkosten tier 6. Dus de Cleveland cruiser zou ik mij op richten. Maar de Omaha tier V cruiser is ook erg populair en een schip waar je makkelijk credits mee verdient en leuke potten mee speelt. De tier IV Phoenix vind ik niet zo bijzonder (die zou ik persoonlijk verkopen) De tier III St. Louis vind ik persoonlijk geweldig met al zijn kannonen (en gebruik ik af en toe nog voor de funs)
Ik heb mij als eerste ook gericht op Cruisers en heb behouden de St. Louis, de Omaha en de Cleveland.
Ben nu bezig met Japanse Cruisers (daar zit ik nu op tier IV)
Verwijderd
De Omaha vind ik ook leuk, maar wacht even op de Cleveland. Ik heb ook de Murmansk als premium ship.PcDealer schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:49:
Precies zo! Heb ook de St. Louis en de Omaha voor de heb. Zit nu in een full ops Cleveland. Daarnaast is Murmansk creditgrinder ftw. Ook met de Gremy heb ik nu goede potten.
thx.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Daarbij is de Murmansk een schip als de Omaha, dus met guns aan beide zijdes en dus erg noobvriendelijk. Met een Battleship moet je de richting van de turrets plannen (wel sneller dan andere Bs), zijn ze relatief traag (wel sneller dan andere Bs) en is de reload relatief traag (sneller dan andere Bs). Goed kunnen spelen met een battleship vereist gewoon meer skill m.i.
Daar kan ik wel bij helpen. Als je kijkt naar de gemiddelde duur van een game en de kosten in euros van beide schepen dan heeft de Murmansk mijn voorkeur, maar als ik het moet samenvatten, dan zou ik het zo doen:Tijgert schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:31:
Ik hoor veel over de Murmansk, maar weinig over de Tirpitz als creditgrinder... hoe komt dat?
Murmansk:
Bruto credits: Goed
Repair/Ammo costs: Nihil
Netto credits: Goed
Tirpitz:
Bruto credits: Uitstekend
Repair/Ammo costs: Matig
Netto credits: Erg Goed
op termijn ''betaald'' het zichzelf weer uit natuurlijk.. maar de meeste hebben net was sneller een 10tje over dan 60 voor een paar pixelsTijgert schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:17:
Ok, Tirp beter voor credits... dus geen miskoop geweest
Kost die Murmansk maar een tientje? Jammer dat je die gebufde kapitein nergens anders kan inzetten, zelfde als met de Tirp.spartacusNLD schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:01:
op termijn ''betaald'' het zichzelf weer uit natuurlijk.. maar de meeste hebben net was sneller een 10tje over dan 60 voor een paar pixels
komt nog natuurlijk.. de Duitse en Russische schepen komen nogTijgert schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:43:
[...]
Kost die Murmansk maar een tientje? Jammer dat je die gebufde kapitein nergens anders kan inzetten, zelfde als met de Tirp.
De tier 9 en 10 moeten deze "papieren" ontwerpen worden:Tijgert schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:21:
Zal mij dan benieuwen wat voor de Kriegsmarine dan Tier 10 wordt als de Tirpitz pas 8 is...
Wikipedia: H-class battleship proposals
Ik ben er hoogstwaarschijnlijk bijPcDealer schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:11:
First Look 2015 met Wargaming: http://worldofwarships.eu/en/news/community/firstlook-2015/
Laat even weten hoe/wat/wanneer, ben zelf ook op FirstLook voor Logitech.
(hmm dat had een pm moeten zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Ashrah op 16-09-2015 10:44 ]
Meestal wint mijn team het potje. Ik schiet ook regelmatig 2 of 3 andere schepen neer per pot en toch heb ik nauwelijks XP om een andere boot te kopen.
Misschien is dit een domme vraag, maar hoeveel potjes moet je gemiddeld spelen om bijv. zo'n Wyoming te krijgen, laat staan die montana?
( ik heb momenteel 3,5 miljoen credits en 760 xp en de atlanta / sampson en st louis in mijn haven )
[ Voor 9% gewijzigd door Dennis013 op 16-09-2015 11:34 ]
Anders is het gewoon met een schip spelen en daar xp op halen. Met de behaalde xp kan je dingen researchen zoals een andere hull of het volgende schip. De xp die je haalt op de Atlanta kan je alleen gebruiken door het met goud om te zetten naar free xp wat dan op alle schepen te gebruiken is.
Hoeveel potjes je moet spelen hangt er vanaf of je 2000xp per potje krijgt of maar 500 dus dat is aan jezelf
De XP heb je per schip, dat moet je niet vergeten, aangezien je ook per schip maar naar één volgend schip door kan. Daarnaast heb je dan nog de 'Free XP', ik geloof dat dit per keer 10% van de XP die je per potje verdient is. Deze is vrij te besteden over alle schepen.Dennis013 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:29:
ik snap nog steeds vrij weinig van dat hele research gedeelte + het kopen van andere scherpen. Ik speel iedere avond wel een stuk of 5 potjes met mijn atlanta (en premium lidmaatschap)
Meestal wint mijn team het potje. Ik schiet ook regelmatig 2 of 3 andere schepen neer per pot en toch heb ik nauwelijks XP om een andere boot te kopen.
Misschien is dit een domme vraag, maar hoeveel potjes moet je gemiddeld spelen om bijv. zo'n Wyoming te krijgen, laat staan die montana?
( ik heb momenteel 3,5 miljoen credits en 760 xp en de atlanta / sampson en st louis in mijn haven )
Voorbeeld: je wint met de St. Louis (Amerikaanse Tier III kruiser), je krijgt 300XP. Dan heb je op je St. Louis 300XP om daarmee onderdelen te onderzoeken en daarnaast XP te verzamelen om het volgende schip in de lijn te onderzoeken. Van de 300XP krijg je nog 10% als free XP (als dit percentage klopt): 30XP dus. Deze is bij alle schepen te besteden.
Om je vraag wat betreft aantal potjes te beantwoorden: geen idee. Dat hangt helemaal van je eigen succes af. Heb je een potje waarbij je als een van de eerste kapot geschoten wordt zonder veel schade te doen: dan krijg je weinig XP. Speel je een potje waarbij je 7 schepen beschadigd, 3 tot zinken brengt en zelf blijft drijven, dan krijg je bakken XP
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
[ Voor 16% gewijzigd door wontcachme op 16-09-2015 11:44 ]
Je moet wel Random battles spelen en niet de Coop. Bij Coop speel je met andere human spelers tegen een computer en krijg je een stuk minder XP en credits. Bij random speel je met en tegen andere human spelers. Misschien dat dit iets is?Dennis013 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:29:
ik snap nog steeds vrij weinig van dat hele research gedeelte + het kopen van andere scherpen. Ik speel iedere avond wel een stuk of 5 potjes met mijn atlanta (en premium lidmaatschap)
edit: zie post hierboven
Momenteel speel ik het niet (meer). Maar zodra de Duitse schepen uitkomen ben ik er weer als de malle bij. Alleen de Bismarck althemaxter schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 00:05:
[...]
De tier 9 en 10 moeten deze "papieren" ontwerpen worden:
Het is een geweldig spel, destijds gestopt omdat mijn PC het toch niet voldoende trok. Maar heb mijn Pc geupgrade dus misschien dat ik het weer eens ga proberen
(Overigens zat ik bij WoT in de Closed Beta, bij WoWp in de Alfa en bij WoWs ook in de Alfa, dus ik weet er wel e.e.a. van af ^^).
Met je premium ship haal je enkel de free xp die te besteden is over alle schepen maar die is natuurlijk maar een klein percentage van wat je zou halen als je met het schip zelf speelt waarmee je hoger in de tech tree wil geraken.
Ik had geen idee!!
Ik dacht dat het altijd multiplayer was...
ik was idd coop aan het doen.
[ Voor 32% gewijzigd door Dennis013 op 16-09-2015 12:22 ]
Met premium of fully upgraded schepen haal je alleen "Free XP" welke niet zo free is omdat je die moet converten met Gold om te kunnen gebruiken op je andere schepen.Lointje schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:47:
Ik denk dat het probleem is dat hij enkel met zij premium ship speelt? Normaal speel je dus met het schip waar je de xp op wil halen, dan unlock je modules in de module tab en als je genoeg hebt unlock je in dezelfde module tab het volgende schip. Via de tech tree unlock je niet echt iets, die toont enkel welke schepen je door moet gaan om bepaalde schepen te halen.
Met je premium ship haal je enkel de free xp die te besteden is over alle schepen maar die is natuurlijk maar een klein percentage van wat je zou halen als je met het schip zelf speelt waarmee je hoger in de tech tree wil geraken.
Het is niet zo dat er XP naar schepen in je tree gaat, dit moet je echt zelf doen.
Via de techtree kan je alles unlocken omdat je bij het schip en de modules kan komen zonder deze te spelen.
Met een premium schip haal je zelfs meer xp binnen dan met een standaard schip....
Waarschijnlijk speelt hij Coopbattles en dat levert zeer weinig XP op...
Dennis013 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:03:
Ooooooooo.... ik zie nu pas voor het eerst dat ik daaruit kan kiezen.
Ik had geen idee!!
Ik dacht dat het altijd multiplayer was...

[ Voor 12% gewijzigd door ShockWave op 16-09-2015 12:07 ]
Oh wat lekker leesvoer! Heb hierdoor alweer 10 Wiki pagina's open met allerlei dingen die ik nog niet wist, maar nu wel wil weten!themaxter schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 00:05:De tier 9 en 10 moeten deze "papieren" ontwerpen worden:
Vraag me wel af waarom men zo vastpinde op 2 gun turrets en geen 3 zoals de Scharnhorst...
The Bismarcks' use of four twin turrets (the 4 × 2 configuration) was a design practice that hearkened back to the First World War. Almost all other post-1921 capital ships had triple or even quadruple turrets, which allowed for additional heavy caliber guns, while reducing the number of turrets. Fewer turrets reduced the length of the battleship's armored citadel (particularly magazine length and the armor needed to protect it) and shortened the vessel itself. Although triple turrets were considered for the Bismarcks, there were concerns that the extra barrel would lower the overall rate of fire in each turret, along with fears that a single well-aimed hit could disable a larger proportion of the ship's firepower. It was also felt that four twin turrets allowed for a better field of fire and a more effective sequence of salvoes.
[ Voor 45% gewijzigd door Tijgert op 16-09-2015 15:29 ]
Anyway, nu weer aan het spelen en het hebben van een krachtiger CPU + GPU is toch wel echt een verademing hoor!
Tactiek is nu meer schieten en weer snel verstoppen achter een eiland maar dat is ook niet op elke map goed te doen. Helaas.
De Kriegsmarine zal vrij veel papieren zooi krijgen.themaxter schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 00:05:
[...]
De tier 9 en 10 moeten deze "papieren" ontwerpen worden:
Maar de Russen zullen waarschijnlijk nog erger zijn. Veel reskins (lend/lease) en veel papieren schepen.
WoWs is live! en uiteraard zijn er leuke bonussen om dit te vieren
(op de NA server uiteraard, de EU schapen financieren alles wel)
[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 17-09-2015 15:27 ]
Wat zijn dan de bonussen in NA?_Anvil_ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:27:
Zoals ik net al meldde in het WoT topic:
WoWs is live! en uiteraard zijn er leuke bonussen om dit te vieren
(op de NA server uiteraard, de EU schapen financieren alles wel)
Ik heb al gelezen dat Wargaming bij de duitse Tier niet verder zal gaan dan de H39 en H40/41 geloof ik. De schepen die daarna nog weer komen zijn in verhouding zó overpowered dat het niet meer leuk/eerlijk voor mensen aan de andere kant van de loop zal zijn.Deadsy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:11:
[...]
De Kriegsmarine zal vrij veel papieren zooi krijgen.
Maar de Russen zullen waarschijnlijk nog erger zijn. Veel reskins (lend/lease) en veel papieren schepen.
Op zich begrijpelijk, maar toch jammer. Misschien dat ze die toch zullen implementeren bij fungames? Maarja, dat zal dan ook wel weer niet..
Ik denk dat hij deze bedoelt:
Maar je maakt mij niet wijs dat de rest van de wereld deze bonus niet ook heeft, dit zal gewoon wereldwijd zijn. Het staat inmiddels op de Amerikaanse portal (Launch Weekend - We're Live!), maar nog niet op die van Europa. Ik denk dat die nog zal volgenx3 XP First Win Bonus
Starts Thursday, September 17, 04:20 PT / 07:20 ET
Ends Monday, September 21, 04:20 PT / 07:20 ET
Er staan een bericht over, maar dan iets anders van strekking: "Action Stations! World of Warships Has Launched" Alleen wordt hier niets genoemd over de X3 XP voor de eerste win per dag..
Om dan nóg maar even snel mijn post te editten met nog weer iets extra's
RANKED BATTLES!
En misschien wel het leukste: "Only Tier VI and VII ships are eligible to join Ranked Battles". Verdere voorwaarden zijn:"The teams are smaller, but the battles are more intense as every win counts and every defeat hurts. The players looking to find that extra edge - and excitement - as well as the right match, both among allies and rivals, will find what they are craving for in Ranked Battles."
Pilot Season Rules
Ranked Battles are available to all players that have reached Account Level 9;
Only Tier VI and VII ships are eligible to join Ranked Battles;
Three match-making groups are matched together: Ranks 25-21, 20-11 and 10-1 (the lower the number the higher skill).
[ Voor 61% gewijzigd door Vickiieee op 17-09-2015 16:03 ]
Is eerder ook een stukje ergernis aan het WoT beleid, waarbij wij EU spelers grof geld betalen voor premiums die ze elders gratis krijgen als ze elke dag inloggen voor een maandje
Hoop dat ze dit beleid niet zo bij WoWs gaan volgen..
Vanavond maar weer es een paar scheepjes varen, blijft een leuke afwisseling tov het WoT-en
EDIT:
"You will be able to score some booty on all server instances through streams but the NA server in particular is giving x3 XP first win bonus from today, September 17, 04:20 PT / 07:20 ET until Monday, September 21, 04:20 PT / 07:20 ET.
Also NA is offering 250 Doubloons for everyone who completes this survey: http://goo.gl/COmQwF
"
(van ritagamers blog)
[ Voor 36% gewijzigd door _Anvil_ op 17-09-2015 16:27 ]
Bij de Duitse CVs zullen ook aardig wat papier schepen zitten en natuurlijk schepen die nooit ingezet zijn.Vickiieee schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:53:
[...]
Ik heb al gelezen dat Wargaming bij de duitse Tier niet verder zal gaan dan de H39 en H40/41 geloof ik. De schepen die daarna nog weer komen zijn in verhouding zó overpowered dat het niet meer leuk/eerlijk voor mensen aan de andere kant van de loop zal zijn.
Op zich begrijpelijk, maar toch jammer. Misschien dat ze die toch zullen implementeren bij fungames? Maarja, dat zal dan ook wel weer niet..
Dat ze bij de H40/41 stoppen is ook wel goed.
Je moet met papieren schepen niet te ver gaan vind ik. Want anders kun je door blijven gaan met theoretische zooi.
Zoals gezegd denk ik dat het al vrij grappig gaat worden met de Russen.
Wikipedia: Graf Zeppelin (vliegdekschip)
p.s. is de tirpitz nog niet te koop want zie hem niet in de shop staan?
[ Voor 14% gewijzigd door Terran op 17-09-2015 16:50 ]
Tirpitz kwam en ging weer, was een special offer, limited time only! En hij is errug mooiTerran schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:49:p.s. is de tirpitz nog niet te koop want zie hem niet in de shop staan?
http://www.twitch.tv/wargaming
Tirpitz ligt hier mooi in het dockTerran schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:49:
er was er 1 bij na af ( zie hier onder) maar er zullen er ongetwijfeld nog heel wat op papier staan
Wikipedia: Graf Zeppelin (vliegdekschip)
Terran schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:49:

SNAFU schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:35:
OT
Emb-120 Brasilia RULES!!!!!! oh? Hoe dat zo??
/OT
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 18-09-2015 12:08 ]
Waarschijnlijk uit een Flight Simulator verleden o.i.d. De 'Emb-120 Brasilia' is een kleine jet.
Vickiieee schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:52:
[...]
Waarschijnlijk uit een Flight Simulator verleden o.i.d. De 'Emb-120 Brasilia' is een kleine jet.

Source:
"The Embraer EMB 120 Brasilia is a twin-turboprop commuter airliner, produced by Embraer of Brazil."
Turboprop ≠ Jet want "A jet engine is a reaction engine discharging a fast moving jet that generates thrust by jet propulsion" en "A turboprop engine is a turbine engine that drives an aircraft propeller. In contrast to a turbojet, the engine's exhaust gases do not contain enough energy to create significant thrust, since almost all of the engine's power is used to drive the propeller."
Tot zover wikipedia.
Je krijgt wel pluskudo's voor het herkennen dat het een vliegtuig is.
Herkennen, of Google-Fu?SNAFU schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:14:
[...]
[afbeelding]
Source:
"The Embraer EMB 120 Brasilia is a twin-turboprop commuter airliner, produced by Embraer of Brazil."
Turboprop ≠ Jet want "A jet engine is a reaction engine discharging a fast moving jet that generates thrust by jet propulsion" en "A turboprop engine is a turbine engine that drives an aircraft propeller. In contrast to a turbojet, the engine's exhaust gases do not contain enough energy to create significant thrust, since almost all of the engine's power is used to drive the propeller."
Tot zover wikipedia.![]()
Je krijgt wel pluskudo's voor het herkennen dat het een vliegtuig is.
Maar waarom ruled dat ding? idd omdat hij lekker vliegt in een flightsim?
Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P
Touché maar ik geef hier het voordeel van de twijfel.
Het is gewoon een heerlijk vliegtuig om te zien, om in te zitten en is zwaar OP (om het in WoWs termen te houdenMaar waarom ruled dat ding? idd omdat hij lekker vliegt in een flightsim?
Flightsims heb ik geen verstand van hoor, mij te moeilijk allemaal.
Het was voor mij een kwestie van de tekst kopiëren en even plakken in Google, gelijk een afbeelding erbijSNAFU schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:25:
[...]
Touché maar ik geef hier het voordeel van de twijfel.
[...]
En ik gebruikte het woord 'jet' omdat ik zo even niet op het juiste woord kon komen. Ook had ik zo snel niet gezien dat het vliegtuig twee propellermotoren heeft, dan was ik ook wel op een betere benaming gekomen
Ik moest eigenlijk aan zoiets denken, maar kon niet op de naam komen (Business jet):

Anyway, je avatar strookt dan ook niet geheel met je 'handtekening' hé. In je avatar een tank, in je handtekening een vliegtuig
Niet dat deze moeten stroken, dat geheel terzijde, maar het viel op
[ Voor 14% gewijzigd door Vickiieee op 18-09-2015 13:32 ]
Close maar geen sigaar. Dat is een Embraer Phenom 100 als ik mij niet vergis en dat is idd een zakenjet.Vickiieee schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:31:
[...]
Het was voor mij een kwestie van de tekst kopiëren en even plakken in Google, gelijk een afbeelding erbij
En ik gebruikte het woord 'jet' omdat ik zo even niet op het juiste woord kon komen. Ook had ik zo snel niet gezien dat het vliegtuig twee propellermotoren heeft, dan was ik ook wel op een betere benaming gekomen
Ik moest eigenlijk aan zoiets denken, maar kon niet op de naam komen (Business jet):
[afbeelding]
Ook fijn maar net iets anders.
wat ik strook zijn mijn zaken, thank you very much;-)Anyway, je avatar strookt dan ook niet geheel met je 'handtekening' hé. In je avatar een tank, in je handtekening een vliegtuig
Niet dat deze moeten stroken, dat geheel terzijde, maar het viel op

OK, en nu weer on-topic!!!!
Goh, die Minekazes he???