Dank voor deze info, ga zeker eens rondneuzen en nog de beste wensen voor 2021.
Man... Die matchmaking in Ranked is soms wel frustrerend. Ik ben zelf ook geen top speler, maar ik kom gewoon 3 potjes achter elkaar met dezelfde Petro die zijn schip elke keer op zo'n manier achter een eiland legt dat hij nergens op kan schieten, en daardoor een gemiddelde PR heeft van 380 met dat schip... Hoe komt hij in Gold?...
[ Voor 6% gewijzigd door Pyramiden op 09-01-2021 15:17 ]
Je denkt toch niet dat die league iets zegt over de kwaliteit van de speler? Dat is in League of Legends en CS:GO misschien zo, maar in WoWs absoluut niet. Het zou gewoon een soort systeem als clan battles moeten zijn, maar denk niet dat er daarvoor genoeg spelers zijn.Pyramiden schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:16:
Hoe komt hij in Gold?...
Ik had op zijn minst de hoop dat de ~8 potjes die je meer moet winnen dan verliezen in silver er voor zou zorgen dat de grootste aardappels eruit gefilterd zouden worden... Maar dat blijkt een illusie...TheBrut3 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:57:
[...]
Je denkt toch niet dat die league iets zegt over de kwaliteit van de speler? Dat is in League of Legends en CS:GO misschien zo, maar in WoWs absoluut niet. Het zou gewoon een soort systeem als clan battles moeten zijn, maar denk niet dat er daarvoor genoeg spelers zijn.
Je moet ranked gewoon zien als randoms met minder spelers, anders wordt het te frustrerend
Ik heb uit nieuwsgierigheid (en door het zeer lage niveau van gameplay) potato alert eens geïnstalleerd en dat verklaart soms wel veel. Dan weet je tenminste dat je van de Monarch met 60 random battles en 30% winrate niets moet verwachten.
DoorzettingsvermogenPyramiden schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:16:
Hoe komt hij in Gold?...
PSN: Flix20-NL
Monarch met 30% win rate? Dat was ik!Linus_BE schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:25:
Je moet ranked gewoon zien als randoms met minder spelers, anders wordt het te frustrerendIk heb uit nieuwsgierigheid (en door het zeer lage niveau van gameplay) potato alert eens geïnstalleerd en dat verklaart soms wel veel. Dan weet je tenminste dat je van de Monarch met 60 random battles en 30% winrate niets moet verwachten.
Ik heb de Monarch overgeslagen met FXP, Lion had ik ook maar 42%. Thunderer en Conqek zitten wel boven de 70%.bhaarlem schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:22:
Monarch met 30% win rate? Dat was ik!Wat een kut schip vind ik dat....
Gelukkig zegt de winrate niet zoveel over je persoonlijke skills. Het blifjt een team spel waar je slecht deels invloed op hebt.bhaarlem schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Monarch met 30% win rate? Dat was ik!Wat een kut schip vind ik dat....
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Winrate betekend zeker wel iets, ga maar eens goed kijken naar de gemiddelde’s de “slechtste” groep haalt gemiddeld een 30% de “beste” spelers 70% dit houdt in dat gemiddeld genomen elke speler standaard 30% vd games wint, 30% van de games verliest en in de overige 40% het verschil kan maken. Dus winrate is mijn inziens zeker een goede graadmeter, beter dan bijv gemiddelde damage of het aantal gezonken schepen per pot.Redax schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:14:
[...]
Gelukkig zegt de winrate niet zoveel over je persoonlijke skills. Het blifjt een team spel waar je slecht deels invloed op hebt.
Statistisch gezien kun je het allemaal wel wat bewegen maar zolang het geen 1 op 1 gevechten zijn kun je skills nooit 100% nauwkeurig aflezen aan de hand van je winrating, het blijft een teamspel.GLR89 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:05:
[...]
Winrate betekend zeker wel iets, ga maar eens goed kijken naar de gemiddelde’s de “slechtste” groep haalt gemiddeld een 30% de “beste” spelers 70% dit houdt in dat gemiddeld genomen elke speler standaard 30% vd games wint, 30% van de games verliest en in de overige 40% het verschil kan maken. Dus winrate is mijn inziens zeker een goede graadmeter, beter dan bijv gemiddelde damage of het aantal gezonken schepen per pot.
[ Voor 11% gewijzigd door Redax op 15-01-2021 09:01 ]
Maar als je maar genoeg potjes speelt laat je winrate juist zien op wat voor manier je het verschil kan maken binnen een team. Je wint geen potjes door alleen maar damage te farmen, bijvoorbeeld.Redax schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:05:
[...]
Statistisch gezien kun je het allemaal wel wat bewegen maar zolang het geen 1 op 1 gevechten zijn kun je skills nooit 100% nauwkeurig aflezen aan de hand van je winrating, het blijft een teamspel.
Dit is een eindeloze discussie die eens in de zoveel tijd oppopt, niet per se hier maar ook op het WoWs forum, en waar de partijen een sterke eigen mening hebben. Kortom; Best nutteloos om steeds opnieuw te hebben.
En donderdag de nieuwe patch met de commander skill reeeeeework.
https://worldofwarships.e.../commander-skills-update/
Als je zo'n speler uit de top van de eredivisie bij een team in de 3e klasse zet gaan die ook meer winnen, maar ze zullen nog niet alles winnen. Als je er 3 van Ajax/Vitesse/PSV/Feyenoord/AZ bij zet, dan zullen ze nog meer winnen, maar waarschijnlijk nog steeds niet alles.
Volgens mij is dat heel goedvergelijkbaar met WoWs en daarom zegt winrate echt wel iets na veel games. Natuurlijk heeft de beste speler weleens een dag dat het allemaal niet lukt met de teams en ook de slechte spelers hebben weleens een dag dat ze elke game gecarried worden. Maar na veel games trekt dat allemaal wel redelijk recht. En dan heb je nog PR. Ook dat valt deels te farmen, maar tijdens de walkovers in de weekenden ook bijna onmogelijk.
Bij voetbal is het ook 11 tegen 11, maar ook daar kunnen ze de betere spelers er uit halen.Redax schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:05:
Statistisch gezien kun je het allemaal wel wat bewegen maar zolang het geen 1 op 1 gevechten zijn kun je skills nooit 100% nauwkeurig aflezen aan de hand van je winrating, het blijft een teamspel.
Als je zo'n speler uit de top van de eredivisie bij een team in de 3e klasse zet gaan die ook meer winnen, maar ze zullen nog niet alles winnen. Als je er 3 van Ajax/Vitesse/PSV/Feyenoord/AZ bij zet, dan zullen ze nog meer winnen, maar waarschijnlijk nog steeds niet alles.
Volgens mij is dat heel goedvergelijkbaar met WoWs en daarom zegt winrate echt wel iets na veel games. Natuurlijk heeft de beste speler weleens een dag dat het allemaal niet lukt met de teams en ook de slechte spelers hebben weleens een dag dat ze elke game gecarried worden. Maar na veel games trekt dat allemaal wel redelijk recht. En dan heb je nog PR. Ook dat valt deels te farmen, maar tijdens de walkovers in de weekenden ook bijna onmogelijk.
[ Voor 85% gewijzigd door TheBrut3 op 17-01-2021 12:48 ]
Ik begrijp je punt en je hebt deels gelijk IMO. Als ik naar mijn eigen potjes kijk dan zie dat ik veel potjes speel waarop ik zelf hele goede scores behaal maar doordat we in de eerste minuten al een reeks schepen zijn verloren en we alsnog verliezen.TheBrut3 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:15:
Dit is een eindeloze discussie die eens in de zoveel tijd oppopt, niet per se hier maar ook op het WoWs forum, en waar de partijen een sterke eigen mening hebben. Kortom; Best nutteloos om steeds opnieuw te hebben.
[...]
Bij voetbal is het ook 11 tegen 11, maar ook daar kunnen ze de betere spelers er uit halen.
Overigens is dat ook andersom zo. Soms winnen we omdat men aan de andere kant van de map alles binnen no-time heeft uitgeschakeld en ik nauwelijks een bijdrage kan leveren. Het geeft een enorm vertekend beeld.
Dus ja ik ben het wel met je eens dat je skills hier van af te leiden zijn maar nooit heel accuraat. De teams zijn zelden (bijna) perfect in balans. Een persoonlijke rating zou beter zijn om mensen op hun skills te beoordelen. (als deze niet al bestaat).
[ Voor 4% gewijzigd door Redax op 18-01-2021 14:23 ]
En juist het goede scores behalen zegt niets over je skills. Iemand die non stop Thunderer of Smolensk HE potjes spamt zal veel schade doen en daardoor ook relatief hoge XP behalen, maar draagt vaak niks bij aan de winst/verlies van de pot. Daarom is een hoge winrate mijn inziens wel een goede indicator, iemand die voor de winst speelt zal veel beter anticiperen op wat er in de pot gebeurt. En probeert de game op een dusdanige manier te sturen dat de loop van de pot in winst eindigt, dus ipv damage farmen zullen ze sneller proberen caps te pakken of ze juist te blokkeren om de tijd te rekken. De enige persoonlijke skill waar je iemand mijn inziens goed op kunt beoordelen is dus winrate, dit zegt mij veel meer dan gemiddelde damage, of het gemiddeld aantal kills dat iemand per pot maakt.
Het blijft een mening, en gelukkig hoeven we het niet eens te worden. Het ging me om de betrouwbaarheid van een rating. Een persoon kan bijvoorbeeld ontzettend veel pech of geluk hebben met zijn team genoten, en dan kun je nog zo hard je best doen. Je bent slechts een klein stukje van een groter geheel. Soms kun je een potje naar je hand zetten, maar dat lukt je niet ieder potje. Maar goed, we gaan het niet eens worden dus laten we er maar over ophouden en weer over de game zelf gaan praten.GLR89 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:36:
En juist het goede scores behalen zegt niets over je skills. Iemand die non stop Thunderer of Smolensk HE potjes spamt zal veel schade doen en daardoor ook relatief hoge XP behalen, maar draagt vaak niks bij aan de winst/verlies van de pot. Daarom is een hoge winrate mijn inziens wel een goede indicator, iemand die voor de winst speelt zal veel beter anticiperen op wat er in de pot gebeurt. En probeert de game op een dusdanige manier te sturen dat de loop van de pot in winst eindigt, dus ipv damage farmen zullen ze sneller proberen caps te pakken of ze juist te blokkeren om de tijd te rekken. De enige persoonlijke skill waar je iemand mijn inziens goed op kunt beoordelen is dus winrate, dit zegt mij veel meer dan gemiddelde damage, of het gemiddeld aantal kills dat iemand per pot maakt.
[ Voor 19% gewijzigd door Redax op 18-01-2021 19:23 ]
Leuk die nieuwe commander skills. Cruisers niet meer te spelen, zodra je naar voren vaart wordt je gesmoord door BBS met deadeye die je niet kunt raken. Heb meerdere potjes in cruisers gedaan tot ik er zat van was. Staan nu ook regelmatig 5 tot 10 keer meer BBS in de wachtrij dan cruisers.
Ook nog een ander leuk potje, ik had 61 Planes neergeschoten van de Enterprise in het vijandelijke team in minder dan 10 minuten. Na 15 minuten had mijn hele team 117 ! Vliegtuigen neergeschoten en nog steeds kon de Enterprise volle squads inzetten. Na 15 minuten was het potje over en hadden we kansloos verloren. Maar kom op, 117 Planes verliezen en nog steeds volle squads kunnen sturen is toch te gek😭.
Dead eye in m'n Thunderer is dan wel weer vies, makkelijk 150-200k damage per potje zonder zelfs maar in gevaar te komen.
Nope niet heel positief over de commander rework.
Ook nog een ander leuk potje, ik had 61 Planes neergeschoten van de Enterprise in het vijandelijke team in minder dan 10 minuten. Na 15 minuten had mijn hele team 117 ! Vliegtuigen neergeschoten en nog steeds kon de Enterprise volle squads inzetten. Na 15 minuten was het potje over en hadden we kansloos verloren. Maar kom op, 117 Planes verliezen en nog steeds volle squads kunnen sturen is toch te gek😭.
Dead eye in m'n Thunderer is dan wel weer vies, makkelijk 150-200k damage per potje zonder zelfs maar in gevaar te komen.
Die CV update en nu dit. Heb niet erg veel zin om nu helemaal opnieuw uit te gaan zoeken wat voor captain etc ik moet spec-en en 1.2M xp voor al mn captains opnieuw grinden. Zeker met deze nieuwe balance en meta die bepaald niet leuk is om te spelen.CrazyOne schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:05:
Leuk die nieuwe commander skills. Cruisers niet meer te spelen, zodra je naar voren vaart wordt je gesmoord door BBS met deadeye die je niet kunt raken. Heb meerdere potjes in cruisers gedaan tot ik er zat van was. Staan nu ook regelmatig 5 tot 10 keer meer BBS in de wachtrij dan cruisers.
Ik wacht nog even af waar ze de komende weken met patches en fixes komen, maar anders ben er zo zachtjes aan wel een beetje klaar mee.
Aan het eind van het weekend was de wachtrij wel weer normaler. Maar ja, zo had ik potje in een Roon waar ik met 18km range gewoon niet normaal op de BBs kon schieten omdat ze te ver naar achter lagen. Moet ik blijkbaar toch nu echt range mod op al mijn cruisers gaan gooien?CrazyOne schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:05:
Ik heb deadeye zelf geprobeerd (op Montana), maar skill werkt niet voor mij: Simpelweg omdat border huggen te saai is, en ik altijd probeer te pushen.
Was ook wat nieuwe commanders aan het instellen en besloot maar weer eens yugumo te spelen. Sowieso full torp build incl reload booster: Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Een Roosevelt was het ergste dat er kon gebeuren
Overigens voor degene die niet op Discord zitten:
Volledige reset van al je captains: https://worldofwarships.e...kills-for-all-commanders/
Lijst met (vooral TX) builds als inspiratie: https://docs.google.com/d...2E*1XxPKWhHACB4u7f8c84n5A
Zijn er ook mensen die legends spelen op de Xbox? Ik zoek iemand of wellicht meerdere mensen om samen te spelen.
Moet wel zeggen dat ik niet heel goed ben. Zit momenteel op T6 met de Yorck.
Moet wel zeggen dat ik niet heel goed ben. Zit momenteel op T6 met de Yorck.
Op dit moment is het alleen maar DeadeyeSissors schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Aan het eind van het weekend was de wachtrij wel weer normaler. Maar ja, zo had ik potje in een Roon waar ik met 18km range gewoon niet normaal op de BBs kon schieten omdat ze te ver naar achter lagen. Moet ik blijkbaar toch nu echt range mod op al mijn cruisers gaan gooien?
Ik heb deadeye zelf geprobeerd (op Montana), maar skill werkt niet voor mij: Simpelweg omdat border huggen te saai is, en ik altijd probeer te pushen.
Was ook wat nieuwe commanders aan het instellen en besloot maar weer eens yugumo te spelen. Sowieso full torp build incl reload booster: Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Een Roosevelt was het ergste dat er kon gebeuren. Maar eigenlijk was het grotere probleem dat 12km torps gewoon echt krap is. Zowel vanwege radar cruisers als de afstand waarop BBs blijven.
Overigens voor degene die niet op Discord zitten:
Volledige reset van al je captains: https://worldofwarships.e...kills-for-all-commanders/
Lijst met (vooral TX) builds als inspiratie: https://docs.google.com/d...2E*1XxPKWhHACB4u7f8c84n5A
Ik speel nu alleen nog de Jean Bart met max range. De duitse BBs liggen in het dok. Close range is gewoon niet leuk meer nu. In een cruiser ben je al gauw een simpel doelwit. In een DD moet je letterlijk de hele map over om in de buurt van BBs te komen.
Die rework heeft nog niet echt een positieve impact op mijn speelplezier...
Dat terwijl de GK nu juist heel effectief kan zijn met Deadeye.Dweebus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:28:
[...]
Op dit moment is het alleen maar Deadeye
Ik speel nu alleen nog de Jean Bart met max range. De duitse BBs liggen in het dok. Close range is gewoon niet leuk meer nu. In een cruiser ben je al gauw een simpel doelwit. In een DD moet je letterlijk de hele map over om in de buurt van BBs te komen.
Die rework heeft nog niet echt een positieve impact op mijn speelplezier...
Bonus code:
SPEC7CODE3WIN4U (2 containers)
SPEC7CODE3WIN4U (2 containers)
Met de duitse BB's vind ik het juist leuk om er in te vliegen, en dan die secondaries aan het werk zetten. Dat is nu een stukje minder aantrekkelijkFlix20 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:32:
[...]
Dat terwijl de GK nu juist heel effectief kan zijn met Deadeye.
Ik hoor dit vaker en grotendeels is dat natuurlijk ook wel zo. Maar de range van de secondaries is wel iets vergroot + je kan nu vanaf beiden kanten tegelijk schieten. Al met al zal het inderdaad wel een stuk slechter zijn maar ik vindt mijn Tirpitz nog steeds wel een goede secondary build. Als je erg kort bij komt maakt die dispersion weer minder uit, maar toch, ik begrijp de frustratie.Dweebus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:05:
[...]
Met de duitse BB's vind ik het juist leuk om er in te vliegen, en dan die secondaries aan het werk zetten. Dat is nu een stukje minder aantrekkelijk
Ik heb liever dat ik 2 km minder ver schiet, maar dan iets meer accuracyRedax schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:38:
[...]
Ik hoor dit vaker en grotendeels is dat natuurlijk ook wel zo. Maar de range van de secondaries is wel iets vergroot + je kan nu vanaf beiden kanten tegelijk schieten. Al met al zal het inderdaad wel een stuk slechter zijn maar ik vindt mijn Tirpitz nog steeds wel een goede secondary build. Als je erg kort bij komt maakt die dispersion weer minder uit, maar toch, ik begrijp de frustratie.
Hoe dan ook, ik ben even op pad geweest met een secondary Pommern. Uiteindelijk viel dat niet tegen. Je moet alleen nog veel meer het juiste moment en de juiste plek kiezen.
Gisteren trouwens ook nog maar snel de Thunderer met coal gehaald.
En helaas de Alaska. Had mijn zinnen gezet op de Smaland, maar aangezien ik (stomstomstom) vlak de announcement de Nelson had gehaald, heb ik een dusdanig tekort aan freeXP, dat de Smaland er niet in zat
Ik had gisteren top tier potje in Georgia. Secondary build, en spawnde op goeie positie, dus gewoon yolo gegaan. Het leuke was, hoewel mijn team me niet bij kon houden, probeerde ze het wel. Terwijl hun team veilig achter eilanden dacht te liggen, ging wij dwars door hun andere schepen heen. DD op 5km? Kreeg het voor elkaar al zijn 9 torpedos te missen, en zijn levensverwachting was niet heel geweldig met op dat moment 2 BBs en een cruiser op <7km. Volgende DD? Mijn main guns haalde helft van zijn HP af, BB achter me vernietigde hem voor hij uberhaupt zijn torpedos kon gebruiken.Dweebus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Ik heb liever dat ik 2 km minder ver schiet, maar dan iets meer accuracy
Hoe dan ook, ik ben even op pad geweest met een secondary Pommern. Uiteindelijk viel dat niet tegen. Je moet alleen nog veel meer het juiste moment en de juiste plek kiezen.
En zo gingen we op onze flank dwars door hun hele team heen, andere flank was niet veel anders, tegenstanders die veilig dachten te campen, wij gewoon dwars erdoorheen pushen.
Even het topic een trap geven.
Ik ben momenteel begonnen met de Britse heavy cruiser lijn. Algemeen als je wat zoekt wordt die gezien als erg matig. Echter ik ben nu bij de tier 8, en overall ben ik eigenlijk best blij met de lijn. Ik denk dat hij ook voor nieuwe spelers die met cruisers willen beginnen erg geschikt is, gezien het gewoon een hele 'gemiddelde' lijn is die niks heel bijzonders doet, maar het meeste wel prima doet.
Guns staan niet bovenaan qua DPM, maar verder is er ook weinig mis mee. De range is niet veel bijzonders, net als firing rate, maar goed, ook niet echt slecht. Je bent primair een HE boot, makkelijk voor beginners, al kan je op broadside cruisers ook met AP best prima uit de voeten. Torpedos behoren bij de betere cruiser torps. Redelijk fatsoenlijke armor voor een cruiser, en imo erg belangrijk, heal op alle cruisers, en super heal vanaf tier 8. Dus je hoeft ook niet evenveel schade te doen als de vijand, als jij gewoon kan healen weer.
Is alles dan goed? Nou om toch iets te noemen, zelfs voor cruisers is de citadel wel heel erg groot en makkelijk te raken. Zolang je een redelijke hoek hebt, heb je genoeg bepantsering dat andere cruisers er niet doorheen komen, maar je gaat nogal weleens een citadel eten, hoe goed je ook je best doet.
Ik ben momenteel begonnen met de Britse heavy cruiser lijn. Algemeen als je wat zoekt wordt die gezien als erg matig. Echter ik ben nu bij de tier 8, en overall ben ik eigenlijk best blij met de lijn. Ik denk dat hij ook voor nieuwe spelers die met cruisers willen beginnen erg geschikt is, gezien het gewoon een hele 'gemiddelde' lijn is die niks heel bijzonders doet, maar het meeste wel prima doet.
Guns staan niet bovenaan qua DPM, maar verder is er ook weinig mis mee. De range is niet veel bijzonders, net als firing rate, maar goed, ook niet echt slecht. Je bent primair een HE boot, makkelijk voor beginners, al kan je op broadside cruisers ook met AP best prima uit de voeten. Torpedos behoren bij de betere cruiser torps. Redelijk fatsoenlijke armor voor een cruiser, en imo erg belangrijk, heal op alle cruisers, en super heal vanaf tier 8. Dus je hoeft ook niet evenveel schade te doen als de vijand, als jij gewoon kan healen weer.
Is alles dan goed? Nou om toch iets te noemen, zelfs voor cruisers is de citadel wel heel erg groot en makkelijk te raken. Zolang je een redelijke hoek hebt, heb je genoeg bepantsering dat andere cruisers er niet doorheen komen, maar je gaat nogal weleens een citadel eten, hoe goed je ook je best doet.
En hoe is hier de hype voor de Zeven Provincieën?
Wat zou 't worden?
F-XP
Coal
Steel
Of cash money?
Ze hebben het ook over een Pan-EU cruiser line.. maar dat verwacht ikzelf niet.
En welke tier gokken we? Denk eerlijk gezegd dat ze 'm waarschijnlijk gewoon op T8/9 gaan zetten met een radar en leuke fire-rate.. maar dat is afwachten.

Wat zou 't worden?
F-XP
Coal
Steel
Of cash money?
En welke tier gokken we? Denk eerlijk gezegd dat ze 'm waarschijnlijk gewoon op T8/9 gaan zetten met een radar en leuke fire-rate.. maar dat is afwachten.
[ Voor 24% gewijzigd door Case_C op 08-04-2021 10:41 ]
Ik hoop eigenlijk weer eens op een nieuw coalschip welke tenminste de moeite waard is om te halen. Met 6" cruiser guns verwacht ik eigenlijk T8 max.
Free XP hebben ze al in de EU lijn, denk niet dat ze nog meer free xp schepen gaan doen in de EU lijn. Staal zou kunnen, maar is hij denk ik niet "goed" genoeg voor (lees OP). Zou hij populair en speciaal genoeg zijn voor cash money? Is al aardig wat in de hoek te vinden qua cash money.
Free XP hebben ze al in de EU lijn, denk niet dat ze nog meer free xp schepen gaan doen in de EU lijn. Staal zou kunnen, maar is hij denk ik niet "goed" genoeg voor (lees OP). Zou hij populair en speciaal genoeg zijn voor cash money? Is al aardig wat in de hoek te vinden qua cash money.
[ Voor 49% gewijzigd door CrazyOne op 08-04-2021 10:53 ]
Waarom? De Wooster en mino hebben ook 152mm.CrazyOne schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:51:
Ik hoop eigenlijk weer eens op een nieuw coalschip welke tenminste de moeite waard is om te halen. Met 6" cruiser guns verwacht ik eigenlijk T8 max.
Alleen die hebben er iets meer van.
Daarnaast is dit ook een na-oorlogs schip (1953).
dus verwacht hier wel een T10 van.
Beetje afhankelijk wat voor 'extra's' ze het schip gaan geven of het een coal of steel of free XP ship gaan maken.
Eerder kon je zeggen dat als het een T10 schip is, het sowieso geen cash money/dubs schip gaat worden, maar ook die regel hebben ze laten varen na de ARP Yamato.
[ Voor 22% gewijzigd door Flix20 op 08-04-2021 11:02 ]
Big hunt is wel grappig, whirlpool is compleet OP, vind het nu leuker om op andere spelers te jagen dan de AI vijand . Record staat nu op 8 van de 15 andere.
Goede spelers hebben toch allemaal boven de 55-60% winrate, heel goed nog fors daarboven.
Toch wel hoor, gemiddeld krijg je evenveel goede als slechte teams tegen je.Redax schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:14:
[...]
Gelukkig zegt de winrate niet zoveel over je persoonlijke skills. Het blifjt een team spel waar je slecht deels invloed op hebt.
Goede spelers hebben toch allemaal boven de 55-60% winrate, heel goed nog fors daarboven.
[ Voor 16% gewijzigd door k995 op 08-04-2021 12:36 ]
Ik denk als reguliere T8 met radar.Case_C schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:39:
En hoe is hier de hype voor de Zeven Provincieën?[Afbeelding]
Wat zou 't worden?
F-XP
Coal
Steel
Of cash money?
Tre Kronor past beter als T7 en T6 zal waarschijnlijk de Ruyter worden. Hoewel, die kan misschien ook als T5 omdat de Ruyter geen torpedo's had.
Dan is er ook nog de Canarias (Spaanse County class), Tromp (T4 max), Java (kan als T4 of T5), Almirante Cervera (Spaanse Emerald).
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eigenlijk wil deze discussie niet meer voeren, mijn mening was duidelijk niet populair. Maar voorruit, nog een keer dan.k995 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:33:
Big hunt is wel grappig, whirlpool is compleet OP, vind het nu leuker om op andere spelers te jagen dan de AI vijand . Record staat nu op 8 van de 15 andere.
[...]
Toch wel hoor, gemiddeld krijg je evenveel goede als slechte teams tegen je.
Ik baseer mijn mening op persoonlijk ervaringen. Hoe vaak ik in een match terecht kom waarin we in de eerste 5 minuten al drie schepen verliezen en geen enkele cap hebben. Als je een achterstand hebt zijn de verhoudingen zelden gelijk, je vecht altijd tegen meerdere schepen. Zodra je in de minderheid bent zijn je kansen gewoon kleiner, al ben je nog zo goed.
Het verhaal is van beide kanten niet waterdicht. Ja als je goed bent kun je de match wel beïnvloeden, maar als de rest van je team als domino steentjes omvalt dan verdampen je kansen snel. Het blijft een teamspel. Er van uitgaande dat je in een willekeurig gevecht zit dan is je aandeel standaard 7,5%. Goede spelers zullen dat kunnen oprekken, maar nooit genoeg om een slecht team helemaal te compenseren.
Zo kan je bijvoorbeeld in ranked nog zo goed zijn met je BB.Redax schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:40:
[...]
Eigenlijk wil deze discussie niet meer voeren, mijn mening was duidelijk in de minderheid. Maar voorruit, nog een keer dan.
Ik baseer mijn mening op persoonlijk ervaringen. Hoe vaak ik in een match terecht kom waarin we in de eerste 5 minuten al drie schepen verliezen en geen enkele cap hebben. Als je een achterstand hebt zijn de verhoudingen zelden gelijk, je vecht altijd tegen meerdere schepen. Zodra je in de minderheid bent zijn je kansen gewoon kleiner, al ben je nog zo goed.
Het verhaal is van beide kanten niet waterdicht. Ja als je goed bent kun je de match wel beïnvloeden, maar als de rest van je team als domino steentjes omvalt dan verdampen je kansen snel. Het blijft een teamspel. Er van uitgaande dat je in een willekeurig gevecht zit dan is je aandeel standaard 7,5%. Goede spelers zullen dat kunnen oprekken, maar nooit genoeg om een slecht team helemaal te compenseren.
Als je tegenover 2 DDs staat wanneer die van jouw team al uitgeschakeld zijn, dan ben je 9 v/d 10 keer gewoon het haasje.
IK geef je daar compleet gelijk alleen je vergeet dat dit ook omgekeerd gebeurd: jouw team die met gemak 3 schepen van de vijand vernietigd en dus makkelijk wint.Redax schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:40:
[...]
Eigenlijk wil deze discussie niet meer voeren, mijn mening was duidelijk in de minderheid. Maar voorruit, nog een keer dan.
Er is geen mechanisme om betere of slechtere bij elkaar te steken gemiddelde gezien krijg je dus allemaal gelijkaardige spelers en als je dus beter dan gemiddelde bent beinvloed je de match zodat je meer wint, ben je slechter kan je dat niet en zal je verhoudingsgewijs meer verliezen.
Ik zie toch echt een verschil als ik veel met nieuwe schepen speel die nog basic zijn en die ik gewoon moet worden zakt mijn WR, speel ik vooral met schepen die ik goed ken stijgt die weer.
Ik heb gewoon een sterk gevoel dat m'n WR hoger is op dagen dat ik wel Premium heb dan dagen dat ik geen Premium heb...
Hele Nederlandse lijn.
T1 Van Kinsbergen
T2 Gelderland
T3 Java
T4 De Ruyter
T5 Nep
T6 Geïnspireerd op Zeven Provinciën
T7 Geïnspireerd op Zeven Provinciën
T8 Uh dafuq, die mist.
T9 1047 geïnspireerd met 240mm geschut
T10 1047 met 283mm geschut. Het geschut is vergelijkbaar met Scharnhorst.
Ze lijken allemaal zeer lage detecteer baarheid te hebben en er staan heel wat 40mm Bofors op die kruisers. Ze hebben relatief veel spul, je kan kiezen tussen fighter en spotter plane en je hebt zowel Def AA als Hydro. Verder lijkt de T8 al heal te hebben en de heals hebben een cooldown van 40s.
Oh en de schepen krijgen een "air strike" gimmick vanaf T4. Ja echt, oproepbare air strikes.
edit: De AA waarden zijn serieus. Dit kunnen wel eens de beste AA cruisers in de game gaan worden. De Zeven Provinciën heeft helemaal goede AA. Verder lijkt de T10 echt gigantisch venijnig te kunnen zijn. Scharnhorst geschut met 2.05 sigma en max 187m dispersion.
https://blog.worldofwarships.com/blog/137
T7 Eendracht AA.
T1 Van Kinsbergen
T2 Gelderland
T3 Java
T4 De Ruyter
T5 Nep
T8 Uh dafuq, die mist.
Ze lijken allemaal zeer lage detecteer baarheid te hebben en er staan heel wat 40mm Bofors op die kruisers. Ze hebben relatief veel spul, je kan kiezen tussen fighter en spotter plane en je hebt zowel Def AA als Hydro. Verder lijkt de T8 al heal te hebben en de heals hebben een cooldown van 40s.
Oh en de schepen krijgen een "air strike" gimmick vanaf T4. Ja echt, oproepbare air strikes.
edit: De AA waarden zijn serieus. Dit kunnen wel eens de beste AA cruisers in de game gaan worden. De Zeven Provinciën heeft helemaal goede AA. Verder lijkt de T10 echt gigantisch venijnig te kunnen zijn. Scharnhorst geschut met 2.05 sigma en max 187m dispersion.
T7 Eendracht AA.

AA defense mid-range: continuous damage per second - 651, hit probability - 90 %;
[ Voor 145% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-04-2021 20:37 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vanaf update 0.10.5 toch? Is dat rond juni?DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:23:
Hele Nederlandse lijn.![]()
T1 Van Kinsbergen
T2 Gelderland
T3 Java
T4 De Ruyter
T5 Nep
T8 Uh dafuq, die mist.![]()
T7 Eendracht AA.![]()
[...]
Belachelijk goede AA ook..
Friesland gaat dan ook van de EU tree naar een eigen NL tree! Dit opent mogelijkheden!
Create problem, sell solution...DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:23:
T7 Eendracht AA.![]()
[...]
Die hybrides zijn ook al ingame gespot. Dat gaat ook leuk worden...
Voorlopig zijn de niet premiums ook vernietigend qua AA.Flix20 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:59:
[...]
Create problem, sell solution...
Die hybrides zijn ook al ingame gespot. Dat gaat ook leuk worden...
Maar dit zal de Gouden Leeuw zijn. Dat is overigens een goed uitgekozen naam. De Gouden Leeuw was namelijk het vlaggenschip van de Admiraliteit van Amsterdam in de Tweede en Derde Engelse oorlog. Beiden gebouwd in 1655 en vergelijkbaar in formaat en gevechtswaardigheid. Ze hoorde beiden tot de typisch Nederlandse schepen die weliswaar niet de ultieme vuurkracht hadden, maar een stuk beter te manoeuvreren waren.
De Gouden Leeuw hier zal een 225mm dikke pantsergordel met een 100mm dek en een compleet nutteloze turtleback hebben. Effectief iets beter bepantserd dan een Alaska. De vraag is of ze die 40mm boven de gordel gaan doortrekken. De rest is namelijk 25mm en zal overmatched worden door zo ongeveer alles. Dat samen met 60s brand en dan begrijp je wel waarom deze 40s fast heals krijgt. Je krijgt er wel extreem goede AA en behoorlijk goede stealth voor terug. Oh en het geschut van Scharnhorst met dezelfde 7600 voor AP, maar 3900 i.p.v. 3200 voor HE. Verder lijkt het een verbeterde hydro te zijn. De potentie voor Duitse hydro is er omdat de KM die systemen kocht voor WO2. Dit wordt echt een schip voor mensen die niet als een lafbek op 20km HE lopen te spammen. Ik denk dat dit wel eens een high skill, high reward schip kan worden. Zo lijkt de hele lijn ook te zijn. Ze hebben niet veel bereik en zullen gevoelig zijn voor HE spam, maar ze lachen om CV's met beter dan CV AA en je kan er mensen mee besluipen. En de Gouden Leeuw zal een heel ander niveau zijn. Totale powercreep over eigenlijk elke andere reguliere T10 kruiser in WoWS met die stats. Het enige dat die echt tegen lijkt te houden is de 16,5km standaard bereik.Maar daar heb je mods voor en eventueel je spotter plane.
Er lijkt gekozen te zijn voor de variant met de doorgetrokken uitstulping als ik naar de afbeelding kijk.

https://www.netherlandsnavy.nl/Special_battlecruiser.htm
Ik speel niet heel vaak meer, maar gisteren had ik een voor mijn doen hele vreemde dag toen ik toch weer eens aanlogde. Ik had het idee dat het tegenstander team geheel uit bots bestond, alle potjes. De namen van de tegenstanders begonnen en eindigden allemaal met een : en waren allemaal in dezelfde stijl. Tegenstanders gedroegen zich erg rechtlijnig (recht op de vlag af en schiet op de dichtstbijzijnde tegenstander). Ik heb een potje of 15 gespeeld zo en alles gewonnen. Statistisch gezien is dat niet normaal, en ook niet wat ik gewend ben. Zo goed ben ik niet 
Is het spel stervende?
Is het spel stervende?
ik vermoed dat je de verkeerde game mode gestart hebtbhaarlem schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:25:
Ik speel niet heel vaak meer, maar gisteren had ik een voor mijn doen hele vreemde dag toen ik toch weer eens aanlogde. Ik had het idee dat het tegenstander team geheel uit bots bestond, alle potjes. De namen van de tegenstanders begonnen en eindigden allemaal met een : en waren allemaal in dezelfde stijl. Tegenstanders gedroegen zich erg rechtlijnig (recht op de vlag af en schiet op de dichtstbijzijnde tegenstander). Ik heb een potje of 15 gespeeld zo en alles gewonnen. Statistisch gezien is dat niet normaal, en ook niet wat ik gewend ben. Zo goed ben ik niet
Is het spel stervende?
Dat doe ik vaak als ik even geen zin heb in de tomatensoep die het weekend heet dan start ik een co op battle
[ Voor 6% gewijzigd door Wognummer op 19-04-2021 08:28 ]
De volgende keer Random Battle doen, pussybhaarlem schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:25:
Ik had het idee dat het tegenstander team geheel uit bots bestond, alle potjes. De namen van de tegenstanders begonnen en eindigden allemaal met een : en waren allemaal in dezelfde stijl.
Lol! Ik doe normaal altijd random, nooit wat anders. Zal wel iets verkeerds hebben aangeklikt. Ben wel heel blij met jullie reactie, maakte me al zorgen

volgens mij is soms na een update of herinstallatie van het spel ook de coop ineens geselecteerdbhaarlem schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:01:
Lol! Ik doe normaal altijd random, nooit wat anders. Zal wel iets verkeerds hebben aangeklikt. Ben wel heel blij met jullie reactie, maakte me al zorgen
Heb inderdaad net een herinstallatie gedaan. Dat zal de oorzaak zijn. DankWognummer schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:02:
[...]
volgens mij is soms na een update of herinstallatie van het spel ook de coop ineens geselecteerd
Tegenwoordig is het soms moeilijk om het verschil tussen random en coop te zien met echte spelers
Vaak heb ik liever Coop Bots dan ranked/random bots in m'n team.Linus_BE schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:33:
Tegenwoordig is het soms moeilijk om het verschil tussen random en coop te zien met echte spelers
Die zelfmoord rushende bots zijn soms beter dan je team hoor.Linus_BE schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:33:
En dan heb ik bewust geen game meer gespeeld sinds de introductie van Deadeye. Die ellende heb ik dus helemaal gemist.
De powercreep, de glorieuze powercreep.
De T8, Haarlem, gaat zo ongelofelijk BS worden. 30mm neus en een groot deel van het weerdek ook 30mm. Je kan dus zo 406mm afketsen. Verder heb je mooi negen Duitse 203mm's die als het goed is, ook zeer accuraat zullen zijn.
Deze schepen zijn echt een complete F U aan elke kruiser zonder radar. Want ik kan werkelijk niet bedenken wat een Japanse of Duitse kruiser hier tegenin moet brengen. Het is bijna Sovjet niveau onzin. De enige zwakte is HE spam op afstand, maar je zou zeer goede stealth hebben. Het gaan denk ik echt schepen worden waar je echt monsterlijke dingen mee kan doen, als je enig idee hebt wat je doet. Oh en buck CV niveau AA.
De T8, Haarlem, gaat zo ongelofelijk BS worden. 30mm neus en een groot deel van het weerdek ook 30mm. Je kan dus zo 406mm afketsen. Verder heb je mooi negen Duitse 203mm's die als het goed is, ook zeer accuraat zullen zijn.
Deze schepen zijn echt een complete F U aan elke kruiser zonder radar. Want ik kan werkelijk niet bedenken wat een Japanse of Duitse kruiser hier tegenin moet brengen. Het is bijna Sovjet niveau onzin. De enige zwakte is HE spam op afstand, maar je zou zeer goede stealth hebben. Het gaan denk ik echt schepen worden waar je echt monsterlijke dingen mee kan doen, als je enig idee hebt wat je doet. Oh en buck CV niveau AA.
nah gewoon grotere guns hebben dan 406DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:49:
De powercreep, de glorieuze powercreep.![]()
[YouTube: First Look At Dutch Cruiser Armor]
Dus flink wat coal of steel, Yamato, Kremlin of Republique. GK en Montana hebben pech gehad.Wognummer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:50:
[...]
nah gewoon grotere guns hebben dan 406wow ik wil de zeven provincieen wel haha

Maar als je dergelijk geschut probeert te bow tanken, dan doe je toch al iets verkeerd. Het punt is dat je het meeste kan tanken en je de AA hebt om tenminste slechte CV spelers de vinger te geven.
De Zeven Provincieen wordt de premium versie toch? Zal wel weer tegen ruil van doublonen zijn.Wognummer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:50:
[...]
nah gewoon grotere guns hebben dan 406wow ik wil de zeven provincieen wel haha
Ik heb echt maanden niet gespeeld. Met de rework heb ik gratis al mijn schepen gestript van alle equipement en alle commanders gereset. Ik wist toen al dat Dead Eye eraan zou gaan en ik betwijfelde behoorlijk of je dan skill resets zou krijgen.
Maar ik zit weer een beetje te spelen. Niet online, totaal geen zin in. Gewoon wat coop en wat dagelijks coal binnenharken. Ondertussen toch wat dingetjes verzameld voor de ZF6 die ik uiteindelijk toch niet ga halen, maar de dingen voor een stadium zijn altijd leuk.
Dus ik dacht, ik ga wat secondary hits farmen in mijn Bismarck. Ik zet de Bismarck dus op voor secondaries en spec bewust ook Dead Eye zodat die commander wel gereset zal worden met de verwijdering van Dead Eye.
Een game later...

Verschrikkelijk. Ze raken werkelijk geen ene F meer op afstanden boven de 6km. Daaronder werken ze pas.
Dat was dan een van de leukste schepen in de game. Niet goed, maar oh zo vermakelijk.
Maar ik zit weer een beetje te spelen. Niet online, totaal geen zin in. Gewoon wat coop en wat dagelijks coal binnenharken. Ondertussen toch wat dingetjes verzameld voor de ZF6 die ik uiteindelijk toch niet ga halen, maar de dingen voor een stadium zijn altijd leuk.
Dus ik dacht, ik ga wat secondary hits farmen in mijn Bismarck. Ik zet de Bismarck dus op voor secondaries en spec bewust ook Dead Eye zodat die commander wel gereset zal worden met de verwijdering van Dead Eye.
Een game later...

Verschrikkelijk. Ze raken werkelijk geen ene F meer op afstanden boven de 6km. Daaronder werken ze pas.
Dat was dan een van de leukste schepen in de game. Niet goed, maar oh zo vermakelijk.

Nope, niks mis met de huidige secondaries volgens WG. Your wrong....
Maar inderdaad, heb sindsdien nog 2 potjes in mn Bismarck gedaan, is helaas nutteloos geworden. 13 sec hits in 2 battles, maar het is fair and balanced, nu kunnen de russen tenminste niet meer worden afgefikt door secondaries. Gaan ze ook niet meer oplossen denk ik, de duitse lijn zou eens leuk zijn, dat mag niet van de russen!
Maar inderdaad, heb sindsdien nog 2 potjes in mn Bismarck gedaan, is helaas nutteloos geworden. 13 sec hits in 2 battles, maar het is fair and balanced, nu kunnen de russen tenminste niet meer worden afgefikt door secondaries. Gaan ze ook niet meer oplossen denk ik, de duitse lijn zou eens leuk zijn, dat mag niet van de russen!
Claim je 14 dagem premium https://worldofwarships.e...-days-of-premium-account/
Volgens mij is Mainz nog steeds behoorlijk, de Hindenburg kan iets en de Z-46 en Z-52 zijn ook niet totaal hopeloos. Er is dus nog hoop.CrazyOne schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:53:
Nope, niks mis met de huidige secondaries volgens WG. Your wrong....
Maar als ik dan kijk naar Z-31 wat letterlijk een Z-39 is, maar dan zonder hydro, speed boost, 8s reload i.p.v. 7,5s, hopeloze torpedo's, mindere AA, minder health, minder bereik of de T8 slot (detection dus), nou dan denk ik ook wel laat maar. Maar het spreadsheet zal wel gezegd hebben dat het oké was.

Ach straks kunnen we de Duitse guns op de Nederlandse cruisers gaan gebruiken om het nog een beetje te compenseren.
Vraag me wel af of we gelijk een commander erbij krijgen met wat leuke skills.
Helfrich of Doorman zou goed kunnen. Gok Doorman bij de cruisers en Helfrich als er ooooit nog subs ingame komen.
Vraag me wel af of we gelijk een commander erbij krijgen met wat leuke skills.
Helfrich of Doorman zou goed kunnen. Gok Doorman bij de cruisers en Helfrich als er ooooit nog subs ingame komen.
De Duitse schepen an sich zijn ook niet veranderd, alleen de secondaries zijn doodgenerfd, en laat dat nou net het fun gehalte van die schepen zijn. Nu zijn het gewoon middelmatige bb's, die links en rechts gepowercreept zijn.
Misschien iets mogen raken en geen willekeurig verdwijnende projectielen zou leuk zijn ja.Case_C schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:19:
Ach straks kunnen we de Duitse guns op de Nederlandse cruisers gaan gebruiken om het nog een beetje te compenseren.
Helfrich was een aanhanger van het Navalisme. Past helemaal niet bij onderzeeboten. Daarvoor wil je Anton Bussemaker of Piet de Jong. Doorman zat in de vliegtuigen hoek en daarom werden vliegdekschepen naar hem vernoemt. Maar ik denk dat het Doorman zal worden.Vraag me wel af of we gelijk een commander erbij krijgen met wat leuke skills.
Oh en wat is Navalisme? Nou dat is ongeveer het idee dat een mogendheid alleen kan voortbestaan met een flinke oppervlaktevloot die ook kan handelen als politiek instrument.
De KM in het interbellum dacht heel erg "Duits". Je had de groep die erop wees dat de U-boten in WO1 een absoluut verschrikkelijke slachting hadden aangericht met veelal technisch toch beperkte boten. Het was iets om op voort te bouwen. De tweede groep was de oppervlakte anti commercievaart waar (slag)kruisers vijandelijke konvooien zouden zinken met escorterende schepen en al indien nodig. Hier hing ook een zeker element van Tirpitz zijn risicotheorie aan vast in dat een dergelijke oppervlaktevloot, Japan zou afschrikken omdat de verliezen die ze zouden leiden tegen de KM, het al te makkelijk zouden maken voor de Britten of Amerikanen.
Lange tijd was in Nederland de redelijke en betaalbare strategie van de onderzeeboot aangehangen. De roedels van Donitz, nou waarschijnlijk komt het idee uit Nederland. En die roedeltactieken van de KM waren beter dan wat de Duitsers hadden voor een groot deel van WO2. Immers konden de Nederlandse boten met elkaar communiceren onderwater met een simpele radio antenne die net boven het water uitstak. Ze konden de hele dag onderwater liggen met de snuiver en hun batterijen opladen. Ze hadden ook de Duitse passieve GHG sonarsystemen waarmee je konvooien op vele tientallen kilometers kon horen en ongezien deze kon naderen. Het was normaal om op zeer korte afstand pas te lanceren zonder gebruik van actieve sonar zodat je moeilijk te detecteren was. Dit was staande doctrine tegen 1935.
En toen kwam het Navalisme terug met Furstner...
Er moesten kruisers komen en slagkruisers. Die zijn mooi allemaal niet gebouwd en waren waarschijnlijk van dubieuze waarde geweest in de Javazee. Zelfs met Hazemeyer geleidde 40mm Bofors hadden ze zomaar kunnen eindigen als de volgende slachtoffers van de Kido Butai. En anders had Japan misschien de Fuso's en Ise's voor iets gebruikt in WO2 buiten wat training en uiteindelijk zelfmoordmissies. Hoewel de 1047 toch een behoorlijk aardige slagkruiser had kunnen worden, was het een slagkruiser die simpelweg niet op kan tegen zelfs wat verouderd 356mm geschut. En in de Nederlandse situatie was er geen mogelijkheid om te dicteren wat je aanvalt. Je moet een Japans invasiekonvooi aanvallen en als de de escortegroep bestaat uit slagschepen, tja dan hang je. Dat is precies hetzelfde probleem dat Scharnhorst en Gneisenau hadden tijdens WO2. Alaska zou ook hetzelfde probleem hebben net zoals B-65, Dunkerque en Strasbourg. Eigenlijk alleen de Duitse O-klasse (Siegfried) heeft dat probleem minder met haar 38cm geschut.
De Zeven Provinciën en Eendracht (later alweer de Ruyter), ja die vormde een aanwinst voor de vloot. Idem voor de Gerard Callenburgh klasse. Deze schepen konden samen met de Ruyter en de Admiralen klasse de taak van oppervlakteverkenning doen. Er is ook een goede reden dat zelfs de jagers een verkenningsvliegtuig hadden. Hun taak was verkennen, de onderzeeboten hoorde de boel te zinken.
Ik had liever een dozijn O-16 of O-19 klasse boten dan een 1047 gezien. O-21 is helemaal geen discussie want die waren echt heel erg goed. Veel gevaarlijker want de paar Nederlandse onderzeeboten hebben flink huisgehouden tijdens WO2.
PS: Als het Johan Furstner gaat worden, oh dan ga ik echt boos worden. Serieus, buck Furstner. Hopeloos type die waarschijnlijk meer schade heeft aangedaan dan heeft geholpen.

Zojuist Waterline gezien op de worldofwarships.eu site.
De Zeven Provinciën wordt een Dockyard schip, in de haven van Rotterdam.
Er waren nog geen afbeeldingen van de haven te zien.
Misschien ga ik er dan toch maar eens voor zitten om zo'n Dockyard event te doen
Misschien ga ik er dan toch maar eens voor zitten om zo'n Dockyard event te doen
Yup, nu zal het moeten. Maar T8 grinds zouden ook iets beter te doen moeten zijn dan T9.MarcoB66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:10:
Zojuist Waterline gezien op de worldofwarships.eu site.
wishful thinking.DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:15:
[...]
Yup, nu zal het moeten. Maar T8 grinds zouden ook iets beter te doen moeten zijn dan T9.
Ik zei iets.
Odin was twintig tokens terwijl ZF6 er 22 zijn.
Nou, ik dacht na bijna een jaar inactiviteit: "laat ik het weer eens proberen". Ik heb nog 400 dagen premium staan geloof ik. En wat dubloons gespendeerd aan kratjes. 3e kratje: DD(CL) Felix Schultz. Tering wat een schip. Na de eerste RB wist ik dat je er geen andere DD's mee moet gaan jagen en ook niet moet proberen te cappen. Maar daarna vier keer achter elkaar flink boven de 100k damage! 15km bereik met 3x dubbel 150mm AP. Vinden BB's niet leuk! 

Na het monikkenwerk met die mini-Montana ben ik dan ook gestopt met spelen. Maar deze lijkt me toch beter te doen? Ik ben al een leuk eindje op weg in één middagje...DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:49:
[...]
Ik zei iets.
Odin was twintig tokens terwijl ZF6 er 22 zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door jgj82 op 07-05-2021 19:00 ]
De dockyards na die van Puerto Rico waren inderdaad goed te doen. Die van Hizen heb ik overgeslagen omdat ik toen 3 weken in het buitenland zat, maar die van Odin en ZF6 krijg ik gedaan met mijn normaal speelritme.
Porto Rico? Ow de Pay-to Rico 
De huidige dockyard is inderdaar prima te doen. Moet nu 3 dagen wachten voordat de volgende set beschikbaar komt. vergeet co-op niet voor sommige missies. missie citadels + JB + co-op = easy
De huidige dockyard is inderdaar prima te doen. Moet nu 3 dagen wachten voordat de volgende set beschikbaar komt. vergeet co-op niet voor sommige missies. missie citadels + JB + co-op = easy
[ Voor 75% gewijzigd door Cardinal op 08-05-2021 09:38 ]
Petro +randoms = easy citadelsCardinal schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:37:
Porto Rico? Ow de Pay-to Rico
Petro mag dan misschien alles afketsen alsof het een slagschip is en de pen van een slagschip hebben, maar het is geen slagschip waar je 40 citadels mee moet scoren.
Ik ben al een tijdje voor halsey aan het farmen... maar wtf is dit echt games waar in de eerste 3 min al 3 DD's van mijn team gezonken worden alleen maar omdat ze meteen een cap in varen nergens op letten en dan wat tegenkomen... het is echt te idioot voor woorden
Dat komt me bekend voor ik presteerde het gisteren om de enemy Gearing en Holland te zinken met de Benson. Je zou zeggen dat je die trage torpedo's wel aan moet zien komen maar toch. Gearing was binnen 2 minuten mijn first blood, die las op een redelijke duidelijk plek in de cap en ik dacht als ik nu vuur zijn ze er ongeveer als hij de cap heeft en wegvaart vanachter zijn eilandje. Dat was ook zo. De Holland raakte ik uiteindelijk ook twee keer met een torpedo. In twee verschillende sets en dat als speler die nog geen enkele tier X heeft. De eerste was een goede gok en de tweede zelfde verhaal. Hij achter een eiland ik denk ik gok het erop met mijn torps en jawel ook een hit.Wognummer schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:11:
Ik ben al een tijdje voor halsey aan het farmen... maar wtf is dit echt games waar in de eerste 3 min al 3 DD's van mijn team gezonken worden alleen maar omdat ze meteen een cap in varen nergens op letten en dan wat tegenkomen... het is echt te idioot voor woorden
Nickname KasPlantje.
Zo had ik van de week een potje waarin een Shima eigenhandig op wel 4 punten een beslissing kon nemen wat zou resulteren tot het winnen van een potje, maar steeds het tegenovergestelde doen.
Echter letterlijk tot 4 keer toe had hij ons kunnen helpen om toch een win te krijgen maar steeds gewoon niet doen.
Dan vraag je om samen (ik zat in een hindi) een enkele gearing in onze cap te pushen, maar dan gewoon compleet de andere kant v/d map varen waar al 2 BBs de contested cap hebben gewonnen en aan het cappen zijn....
En dan zitten 3 man in chat 'm te smeken om aub te helpen en het juiste te doen maar nope.
Echter letterlijk tot 4 keer toe had hij ons kunnen helpen om toch een win te krijgen maar steeds gewoon niet doen.
Dan vraag je om samen (ik zat in een hindi) een enkele gearing in onze cap te pushen, maar dan gewoon compleet de andere kant v/d map varen waar al 2 BBs de contested cap hebben gewonnen en aan het cappen zijn....
En dan zitten 3 man in chat 'm te smeken om aub te helpen en het juiste te doen maar nope.
[ Voor 8% gewijzigd door Flix20 op 14-05-2021 12:39 ]
Het lijkt er een beetje op dat het echt nu spelers zijn die geen idee hebben (ok eerlijk ik word ook wel eens door het meer en deel van de torps geraakt vanuit een smoke waarvan ik dacht dat ie friendly was maar echt het niveau daalt per dag….GerGio schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:56:
[...]
Dat komt me bekend voor ik presteerde het gisteren om de enemy Gearing en Holland te zinken met de Benson. Je zou zeggen dat je die trage torpedo's wel aan moet zien komen maar toch. Gearing was binnen 2 minuten mijn first blood, die las op een redelijke duidelijk plek in de cap en ik dacht als ik nu vuur zijn ze er ongeveer als hij de cap heeft en wegvaart vanachter zijn eilandje. Dat was ook zo. De Holland raakte ik uiteindelijk ook twee keer met een torpedo. In twee verschillende sets en dat als speler die nog geen enkele tier X heeft. De eerste was een goede gok en de tweede zelfde verhaal. Hij achter een eiland ik denk ik gok het erop met mijn torps en jawel ook een hit.
Die zijn soms echt beter hoor.
Ik speel toch graag wel eens de operations. Maar als ik veel slagschepen zie, dan weet ik het eigenlijk al. Die gaan vrij standaard vol in de "Dead Eye" mode zich belachelijk ver verschuilen of achter een eiland zitten. En soms maar janken dat niemand de escorte missie doet.
Maar ik heb vertik het om ook maar een game online te spelen met Dead Eye. Ik had in december nog wel de Thunderer gekocht met coal en het maar eens geprobeerd in coop. Oh dat is soms smerig zeg op 20km. Menig kuiser komt niet eens in de buurt hoe accuraat dat is.
Dit is totaal gebalanceerd, uitstekend geïmplementeerd, zeker verdiend voor Nederlandse kruisers en ik zie er geen enkel probleem in.
ik zie dan ook geen enkel probleem om ze zo uit te rollen kunnen we ze niet exclusief voor spelers uit Nederland maken?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:44:
Dit is totaal gebalanceerd, uitstekend geïmplementeerd, zeker verdiend voor Nederlandse kruisers en ik zie er geen enkel probleem in.![]()
[YouTube: Air Strikes - Peak Game Design]
Een uitstekende suggestie dit.Wognummer schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:09:
[...]
ik zie dan ook geen enkel probleem om ze zo uit te rollen kunnen we ze niet exclusief voor spelers uit Nederland maken?
Vliegtuig nerd detail: Bestaat die air-strike nu echt uit Fokker T-5 pre-WW2 bommenwerpers? Echt vet detail! Oogt echt super. Maar ook wel enigszins OP 😂
Het lijken T.V's ja. In een strike meer dan er ooit van zijn gebouwd.bhaarlem schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:44:
Vliegtuig nerd detail: Bestaat die air-strike nu echt uit Fokker T-5 pre-WW2 bommenwerpers? Echt vet detail! Oogt echt super. Maar ook wel enigszins OP 😂

Ik zag ook een stukje van een IOWA die van 99% HP naar nog geen 10% ging met 1 airstrike.
Dat zoiets uberhaubt play testing haalt zegt wel genoeg over de balancing afdeling van WG.
Dat zoiets uberhaubt play testing haalt zegt wel genoeg over de balancing afdeling van WG.
Ach, als 5 Bismarcks in 1 battle kunnen kunnen 30 T.V's ookDaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:09:
[...]
Het lijken T.V's ja. In een strike meer dan er ooit van zijn gebouwd.![]()
Ze hebben een balancering afdeling?vassago schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:55:
Ik zag ook een stukje van een IOWA die van 99% HP naar nog geen 10% ging met 1 airstrike.
edit: Dat was een Iowa...
Serieus, voeg gewoon meteen de I-400 onderzeeboten toe. Dan heb je onderzeeboten die ook vliegdekschepen zijn. Ultieme balans.
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2021 17:27 ]
iemand al gemerkt dat je geen signals meer krijgt van achievements? (Dreadnough, close quarter etc).
Over gierig gesproken.
Over gierig gesproken.
Nee dat was me nog niet opgevallen, is dat over de hele linie? Voor lower-tiers en beginnende spelers is dat toch een leuke extra als je zo'n achievement haalt...vassago schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:33:
iemand al gemerkt dat je geen signals meer krijgt van achievements? (Dreadnough, close quarter etc).
Over gierig gesproken.
M'n grind binnen de gratis premium tijd van 90 dagen gaat overigens vrij aardig.
Ondertussen Tashkent, Ognevoi Amalfi en Halland vrij gespeeld.
De Khaba duurt nog 2 weken gok, ik dan verder met de Ognevoi en Venezia vrij spelen
Tegen de tijd dat er weer SC en staal te halen is met je t10 zit ik tegen de 30 schepen op die tier

Met update 10.5 worden, VI Erich Loewenhardt, VI T-61, VII Haida, VIII Asashio & VIII Lenin voor onbepaalde tijd uit de prem shop en armory gehaalt.
https://worldofwarships.e...ays-of-ships-giveaway/Met update 10.5 worden, VI
Zie https://worldofwarships.e...ed-achievements-interface.
Rewards waren (over het algemeen) 1 keer/dag/achievement voor 10 signals.
-Als je nooit een achievement kreeg dan is bXP vergaren voor containers een mogelijkheid wat extra signals te krijgen.
-Aan de andere kant als je elke dag alle achievements haalde, ja dan is het een achteruitgang m,b.t. "signal inkomen".
Welke label je aan deze wijziging wilt hangen hangt af van waar je staat/stond op de schaal van geschetste (onwaarschijnlijke) scenarios.
https://worldofwarships.e...ays-of-ships-giveaway/Met update 10.5 worden, VI
Ipv beloning / achievement krijg je nu 2 missions chains /week waar je weer 1 resp 2 gift container + resp 3 en 5 signal containers krijgt.vassago schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:33:
Over gierig gesproken.
Zie https://worldofwarships.e...ed-achievements-interface.
Rewards waren (over het algemeen) 1 keer/dag/achievement voor 10 signals.
-Als je nooit een achievement kreeg dan is bXP vergaren voor containers een mogelijkheid wat extra signals te krijgen.
-Aan de andere kant als je elke dag alle achievements haalde, ja dan is het een achteruitgang m,b.t. "signal inkomen".
Welke label je aan deze wijziging wilt hangen hangt af van waar je staat/stond op de schaal van geschetste (onwaarschijnlijke) scenarios.
[ Voor 54% gewijzigd door SpamLame op 10-06-2021 05:35 ]
En de Friesland gaat niet naar de Nederlandse tech tree. Friesland blijft bij Europa, en Groningen (Friesland kloon) komt bij NL. Beetje jammer gezien ik nog niet genoeg FXP heb voor de Friesland, maar als Fries geen Groningen wil hebben...
https://blog.worldofwarships.com/blog/161
[ Voor 8% gewijzigd door Slaut op 10-06-2021 08:55 ]
Hoeveel Kom je tekort?Slaut schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:36:
En de Friesland gaat niet naar de Nederlandse tech tree. Friesland blijft bij Europa, en Groningen (Friesland kloon) komt bij NL. Beetje jammer gezien ik nog niet genoeg FXP heb voor de Friesland, maar als Fries geen Groningen wil hebben...
En of hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Iets van 400.000 FXP tekort, en wil er geen dubs of geld aan uitgeven. Denk dat Friesland ook niet geheel mijn speelstijl is, 16km torpedo's op de Gearing vind ik veel leuker dan de guns.
Voornaamste reden om hem te willen was 'Ik ben Fries ik wil de Friesland', beetje prestige argument dus. Prima als ik niet op tijd de FXP heb.
Voornaamste reden om hem te willen was 'Ik ben Fries ik wil de Friesland', beetje prestige argument dus. Prima als ik niet op tijd de FXP heb.
Juiste instelling, 1M fXP voor wat vermoedelijk een portqueen gaat worden is een hoop.Slaut schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:46:
Iets van 400.000 FXP tekort, en wil er geen dubs of geld aan uitgeven. Denk dat Friesland ook niet geheel mijn speelstijl is, 16km torpedo's op de Gearing vind ik veel leuker dan de guns.
Toch even een snelle berekening zou je toch voor haar willen gaan.
Als ik naar mij zelf kijk is dat 200 rondjes in Narai met 2000 fXP income.
Dat is b.v. met de Scharnhorst (met haar std. camo) of de Fiji + all economic signals + premium account in een 4-6 division met (voor mij) bekende spelers uit de in-game operations channel.
Gezien 10.6 ~6/7 weken ver is dat 5-6 rondjes Narai/dag.
Heb je geen premium account dan zou het ~8-9 rondjes Narai/dag zijn.
Wellicht niet echt spannend maar het is te doen vooropgestelt dat je genoeg camo's + signals hebt (kunt krijgen).
Als je dan ook nog special signals hebt zoals Ourboros (+777% fXP) , maar alle special signals die XP en fXP boosten is prima + bv een camo als "Red, White, Black" (+100% XP +200% fXP) is het aantal potjes terug te brengen.
WG kan het niks meer schelen, Michiel de Ruyter it is als unieke kapitein.
Heb je ook z’n skills gezienDaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:12:
WG kan het niks meer schelen, Michiel de Ruyter it is als unieke kapitein.
Unique Dutch commander Michiel de Ruyter with the following enhanced skills:
For Destroyers, Cruisers and Battleships: "Pyrotechnician" — chances of main battery HE shells causing a fire on target +1.5% instead of the standard 1%;
For Cruisers and Battleships: "Expert AA marksman" — priority sector AA damage +35% instead of the standard 25%
Ik ben echt wel benieuwd wat de gooden lew tegen een FDR gaat doen
[ Voor 5% gewijzigd door Wognummer op 12-06-2021 14:43 ]
Ja, die lijken echt verschrikkelijk te zijn. Misschien is AA nog iets omdat glorieuze Hazemeyer 40mm Bofors spam, maar ik zie echt niks in 0,5% extra fire chance. Ik zie toch het punt al niet van 1% extra fire chance. Voor elk schip is het met 1% extra alsnog slecht of goed door de base stat.Wognummer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Heb je ook z’n skills gezien![]()
Unique Dutch commander Michiel de Ruyter with the following enhanced skills:
For Destroyers, Cruisers and Battleships: "Pyrotechnician" — chances of main battery HE shells causing a fire on target +1.5% instead of the standard 1%;
For Cruisers and Battleships: "Expert AA marksman" — priority sector AA damage +35% instead of the standard 25%
Alles neerhalen en dan de FDR bombarderen met airstrikes.Ik ben echt wel benieuwd wat de gooden lew tegen een FDR gaat doen
edit: De Ruyter in actie.

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-06-2021 16:41 ]