@
SpamLame
Dank voor je uitvoerige analyse. Ik haal even niets aan maar herhaal een deel van je woorden om duidelijk te maken waar ik op reageer.
Ping is prima, dank daarvoor. Ik kijk op de Dsl line ook 4k TV en de snelheid van die line is Up 100Mb en Down 10 Mb. Dat zou dus geen enkel probleem op moeten leveren, dacht ik.
De counter zal ik eens beter in de gaten gaan houden, dank hiervoor.
De laadtijd, WoW staat op een HD. Ben bezig om alles naar de SSD te zetten om te kijken of dit inderdaad wat oplost. Ik dacht dat WoW zich meer in het geheugen plaatste dus dat geheugen belangrijker was dan de HD laadtijd. Ik hou je op de hoogte van de SSD-resultaten. Ik heb de mogelijkheid om te booten vanaf de HD en hetzelfde te booten vanaf SSD en de (laad)verschillen zijn groot. Voor de HD geldt extreem slow. Niet zo gek voor een configuratie van ruim 9 jaar oud. Dat houdt tevens in dat ik met een Intel voetje voor een 1151 CPU bijna aan het einde zit. Ik zou dus ook het moederbord aan moeten gaan passen en als ik dat moet gaan doen, pak ik alles aan en dat wil zeggen, moederbord, CPU en GPU plus geheugen.
Vorig jaar ging mijn voeding er aan dus die 850 Watt heb ik vervangen door een HX1200i van Corsair. Zwaar overtrokken maar met een bedoeling, ik wilde toen al upgraden en heb dus gezorgd dat de voeding geen probleem meer is.
Terug naar de games. Ik speel buiten WoW ook FOE en ook daar merk ik op de computer dat dit uitermate traag reageert. Op mijn mobiel loopt het prima, op het computerscherm is de laadtijd aan zienlijk en bijna onspeelbaar. Volgens mij onderschrijft dit wat jij al deels naar voren bracht in het GPU deel.
Black Friday heb ik expres overgeslagen omdat ik wil switchen naar AMD. Ten eerste ben ik het zat dat Intel vlug aan processorvoetaanpassingen doet, AMD gaat veel langer mee en gezien de laatste ontwikkelingen nu een echte concurrent voor Intel.
De hele configuratie die ik nu heb was toen in 2011 TopofTheBill en dat wil ik weer gaan doen. Als ik mijn uitgave van toen over 9 jaar uitsmeer ben ik minder kwijt dan dat ik elke 3 jaar het systeem moet of wil gaan aanpassen.
Het speelt hier ook mee dat ik hetzelfde systeem gebruik voor video en fotoshop werkzaamheden in 4K. Vandaar dat ik wel wat meer geld uit wil trekken, ook het monteren van een 4k filmpje is extreem traag en zelfs irritant. Dit even terzijde om duidelijk te maken waarom ik hier grote stappen wil gaan nemen maar wacht even af wat de markt nu gaat doen ivm de levertijden van de RX Radion 6000 serie.
Ik ben heel blij met je uitvoerige reactie en die was echt klasse en meer dan ik had durven hopen toen ik mijn bericht plaatste. Ik zit veel op internet, en zeker in deze tijd, en lees veel in Fora over game-ervaringen en de Hard Ware daarvoor en probeer die informatie door te trekken naar mijn Video en Photoshop hobby. Nogmaals mijn dank voor de tijd die je hieraan besteed hebt.