iets met disposable income, en dat heb ik er zeker niet voor over, koop ik nog liever santa cratesLouwke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:03:
Nieuwsgierigheid won het hier van me anders had ik het ook niet gedaan. Onze clan CV main had iets van 55 containers gekocht voor hij ze alle 3 had
En dan al die opmerkingen van 'WG' snapt het niet, ze slopen het spel en vervreemd haar playerbase.
Ondertussen stroomt het geld gewoon gestaagd binnen.
Ondertussen stroomt het geld gewoon gestaagd binnen.
PSN: Flix20-NL
@Flix20 Eens het is immers de oude garde die dat roept en deels gevoel en deels correct vanuit hun perspectief.
Punt is dat als je beschikbare stats erbij pakt, het spel een stabiele playerbase heeft.
Wellicht ziet Lesta/WG in hun stats dat oudere accounts in verhouding weinig uitgeven vergeleken met nieuwere accounts. Dan kan je als bedrijf je resources beter daar op richten het is gewoon een business model.
En misschien speelt er ook mee dat nieuwe spelers (meestal) geen idee over hoe de verhouding tussen Lesta/WG en playerbase uit het verleden is verlopen en dat is op zijn tijd stormachtig geweest.
Voor mij gaat op dat zolang ik plezier heb in het/een spel vind ik het geen probleem daar geld aan uit te geven, maar ik merk wel dat ik selectiever ben geworden dan in het verleden.
Punt is dat als je beschikbare stats erbij pakt, het spel een stabiele playerbase heeft.
Wellicht ziet Lesta/WG in hun stats dat oudere accounts in verhouding weinig uitgeven vergeleken met nieuwere accounts. Dan kan je als bedrijf je resources beter daar op richten het is gewoon een business model.
En misschien speelt er ook mee dat nieuwe spelers (meestal) geen idee over hoe de verhouding tussen Lesta/WG en playerbase uit het verleden is verlopen en dat is op zijn tijd stormachtig geweest.
Voor mij gaat op dat zolang ik plezier heb in het/een spel vind ik het geen probleem daar geld aan uit te geven, maar ik merk wel dat ik selectiever ben geworden dan in het verleden.
Dat, plus het feit dat de oudere (als in jaren actief in game, niet leeftijd), de premiums die ze zouden willen hebben, al wel hebben.
Waar de nieuwere speler nog een lege port heeft om te vullen.
Waar de nieuwere speler nog een lege port heeft om te vullen.
Dus ik heb de Lion ook binnen. Eigenlijk al eventjes omdat ik iets van twee weken geleden het echt meer dan zat was met de Monarch die weer een game lang gewoon AP en HE liet missen of afketsten, ja ook de HE ketste regelmatig af. Toen heb ik er maar 80k freexp tegenaan gegooid.
Maar de Lion dan. Wat is dit ding BS. Oh, is de helft van mijn HP verdwenen door HE spam en branden. Klikt op knopje en twintig seconden later is het bootje is weer zo goed als nieuw. Dan vuur je weer een salvo HE en dan brand er weer een schip.
Maar de Lion dan. Wat is dit ding BS. Oh, is de helft van mijn HP verdwenen door HE spam en branden. Klikt op knopje en twintig seconden later is het bootje is weer zo goed als nieuw. Dan vuur je weer een salvo HE en dan brand er weer een schip.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En de Conqueror en Thunderer zijn nog 2x zo erg
Zeker als je Cummingham hebt.
New LEEUW CV main confirmed?
Wat moet jij nou met CV's?Louwke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:11:
Hoop de laatste CV, Parseval nog te krijgen. Heb 4 of 5 containers gekocht en kreeg 2 CV's al. Heb de GZ-B al gekregen uit de Black Friday containers. Al met al kom ik dadelijk 15! tokens te kort voor de perma camo
[ Voor 70% gewijzigd door TheBrut3 op 28-07-2020 21:01 ]
Heb alle cvs op de Duitsers na. Vind het wel een afwisseling op zijn tijd. Maar niets gaat boven de minotaurTheBrut3 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:55:
En de Conqueror en Thunderer zijn nog 2x zo ergZeker als je Cummingham hebt.
[...]
Wat moet jij nou met CV's?New LEEUW CV main confirmed?
Untappd: Louwke80
Ergens heb ik een beetje spijt van de Georgia. Die kan heel leuk zijn, als het geschut eens raak gaat en dan ook normaal penetreert. Dat blijkt regelmatig een aardige uitdaging te zijn voor een slagschip met zogenaamd accuraat, 457mm geschut.TheBrut3 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:55:
En de Conqueror en Thunderer zijn nog 2x zo ergZeker als je Cummingham hebt.
Volgende coal ship gaat de Thunderer worden dus tenzij er iets nieuws komt dat me echt interesseert. Maar ik heb nu captain Jingles erop zitten. Wel toepasselijk want tegen een Lion of Conqueror vechten zou je vrij salty moeten maken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nog tweee codes:
400k credits: RNFLEETAIRARM
4 try your luck containers: GENUSGADUS
Deze werkt voor mij niet: BACKPFEIFENGESICHT
400k credits: RNFLEETAIRARM
4 try your luck containers: GENUSGADUS
Deze werkt voor mij niet: BACKPFEIFENGESICHT
[ Voor 21% gewijzigd door Slaut op 31-07-2020 00:40 ]
Die laatste code is van de twitch stream. Die werken ook alleen tijdens de stream en niet later.
Ik probeer het nog maar eens. Zijn er mensen die hier in groepsverband spelen en wellicht nog versterking kunnen gebruiken?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Heb je de OP gelezen, of lid geworden van de Discord?
Alleen geen friendly torps doen dan.
[ Voor 26% gewijzigd door Flix20 op 31-07-2020 18:10 ]
GoT heeft 2 clans en een discord, er is ook een Benelux discord.
[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 31-07-2020 18:18 ]
Nou deze code dan ook maar
22YRSOFWARGAMING
HELLENICNAVY
22YRSOFWARGAMING
HELLENICNAVY
[ Voor 13% gewijzigd door SpamLame op 31-07-2020 21:03 ]
Toen ik begon met Wows ben ik gestart met de Amerikaanse lijn. Best leuk maar kwam er achter dat die schepen gemaakt zijn van karton en benzine. Het lijkt wel of je met een blaaspijp ook die citadel wel raakt. Ben bezig voor de Des Moines maar je moet zo op letten hoe je je schip plaatst. Even een momentje niet opletten en je bent of dood of bijna. Met andere cruisers lijkt dit wel mee te vallen. Deed laatst een paar potjes co-op en kwam met m'n Baltimore een Des Moines tegen. Viel me op hoe makkelijk je die citadel daar ook van raakt ondanks z'n 152mm armor.
Alleen bij jou, kneus.Flix20 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:09:
Heb je de OP gelezen, of lid geworden van de Discord?
[ Voor 44% gewijzigd door Redax op 04-09-2020 14:43 ]
Toch is dat bij de meeste cruisers zo.mike30 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 05:15:
Toen ik begon met Wows ben ik gestart met de Amerikaanse lijn. Best leuk maar kwam er achter dat die schepen gemaakt zijn van karton en benzine. Het lijkt wel of je met een blaaspijp ook die citadel wel raakt. Ben bezig voor de Des Moines maar je moet zo op letten hoe je je schip plaatst. Even een momentje niet opletten en je bent of dood of bijna. Met andere cruisers lijkt dit wel mee te vallen. Deed laatst een paar potjes co-op en kwam met m'n Baltimore een Des Moines tegen. Viel me op hoe makkelijk je die citadel daar ook van raakt ondanks z'n 152mm armor.
Als je geen Randoms meer kan spelen heb je "iets" meer gedaan dan een keer friendly fire. En nee dat gebeurd niet iedereen.Redax schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:04:
[...]
Niet bijdehand gaan doen. Iedereen heeft wel eens een friendly fire gehad, jij ook. Maar ja ik heb de Discord server inmiddels gevonden, bedankt.
Goed opgelet, meerdere friendly fires. Ieder torpedo staat voor één friendly fire. Maar het betreft één actie waaruit de ban uit voort kwam. Wat je zegt klopt niet.vassago schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:59:
[...]
Als je geen Randoms meer kan spelen heb je "iets" meer gedaan dan een keer friendly fire. En nee dat gebeurd niet iedereen.
[ Voor 23% gewijzigd door Redax op 02-08-2020 19:27 ]
Je hebt meer gedaan dan 1 ongelukkige spreak torpedo's, daar word je alleen roze van.
Je wordt niet "zomaar" oranje door 1 teamkill met meerdere torpedos uit dezelfde spread. Ik betwijfel zelfs of je in 1 game orange kan worden.
Je wordt niet "zomaar" oranje door 1 teamkill met meerdere torpedos uit dezelfde spread. Ik betwijfel zelfs of je in 1 game orange kan worden.
Zover ik weet kan dat inderdaad niet.vassago schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:48:
Ik betwijfel zelfs of je in 1 game orange kan worden.
@vassago @TheBrut3 @Redax
Welk kleurtje hoort waarbij (zichtbaar voor de offender) https://wiki.wargaming.net/en/Ship:Teamkilling
Welk kleurtje hoort waarbij (zichtbaar voor de offender) https://wiki.wargaming.net/en/Ship:Teamkilling
Note that the following Unsportsmanlike Conduct penalties apply for other actions such as: inactivity in battle/AFK, or leaving a battle early. The penalty may be assessed for a combination of these offenses and team damage.
The color pink
The first level of penalty is that the player's nickname and ship and aircraft icons are displayed in pink on the team panel, on the main map and mini-map, and, if still pink after the battle, on the post-battle report screens, and in the Port screens. On the Details page of the post-battle report, and again in a notice in the Port screen, the number of battle for which the "pink" status will continues appears. The typical penalty is 2 battles, though it may be longer.
A "pink" penalty should be considered a warning. It has no appreciable effect on future play.
The color orange
The next level of Unsportsmanlike Conduct penalty is more serious. While the player's nickname and icons are still pink in battle, it is displayed in orange in Port. Like a pink status, the penalty has a duration — usually 8 or more battles.
An orange penalty is accompanied by a limit to the battle modes that can be played. Orange players are limited to Co-op, Clan Battles, or a Training Room for the duration of the penalty.
Ongetwijfeld maar er zal toch wel een cruiser zijn die niet van papier mache gemaakt is? Is de Duitse of de Russische lijn ook zo erg dan?
@mike30 hoe bedoel je papier mache? Ben je bekend met angling en overmatch?
Algemeen zijn bijna alle cruisers relatief zwak en zo gecitadelled. Maar van de heavy cruisers zijn de Amerikanen volgens mij wel relatief makkelijk te citadellen. Sowieso is de range van Amerikaanse cruisers volgens mij het beperkste van alle cruisers. Britse light cruisers worden helemaal van alle kanten gecitadelled, maar met smoke en super heal is dat lang niet zo'n probleem als voor andere (nog steeds erg pijnlijk, maar de pijn gaat grotendeels weer weg).
Mwoah denk dat dat de Russian cruisers's het makkelijkst te citadellen zijn. Denk maar eens terug aan Svietlana, Kirov etc
Denk dat de French cruisers het lastigste zijn door de spaced armor lay out van ze.
Denk dat de French cruisers het lastigste zijn door de spaced armor lay out van ze.
Ik ben bij mijn eerste tier 7 ship de Mahan, Die speel ik nu om beurten met Persicola. Ik ga nu eerst maar proberen deze twee redelijk uit te grinden voordat ik aan een nieuwe lijn ga beginnen. Tot dus ver vind ik wel dat tier 7 wel erg veel in tier 9 battles terecht komt, dus dat is niet zo handig leren met al die radar en sonar waar ik geen idee heb wel schip het nu wel heeft en welke niet. Is daar nog een handigheidje voor om daar achter te komen?
O dus je mag niet de friendly BB torpen met 4 torpedo's omdat hij vond dat jij in je DD niet de goede positie had en maar even met 1 shell een kwart van je HP eraf blaast. Dat zal wel de reden zijn dat hij niet roze werd en ik wel.Redax schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:10:
[...]
Goed opgelet, meerdere friendly fires. Ieder torpedo staat voor één friendly fire. Maar het betreft één actie waaruit de ban uit voort kwam. Wat je zegt klopt niet.
Nickname KasPlantje.
Als hij een kwart van je HP eraf schiet moet hij ook wel roze worden volgens mij
.
Vroeger kwamen tier 7s heel vaak tegen tier 5s, maar dat hebben ze wat bijgesteld. Over het algemeen vond ik de Mahan erg leuk om te spelen, maar hij heeft wel het probleem dat tegenwoordig zijn detection radius te groot is, vooral als je al tier 8 gunboats hebt (Lightning) met 5.5km detection.
Met wat uitzonderingen:
Sonar is niet zo vaak het probleem. Qua andere destroyers zijn het alleen Duitse destroyers met sonar. (Ja Britse ook, maar die is zo kort tegen schepen dat het niet iets is om je erg druk over te maken). Ga er maar vanuit dat alle kruisers sonar hebben met een ~5km range, Duitse schepen iets meer, en ook Duitse battleships vanaf tier 8 hebben sonar. Maar onder de streep komen slagschepen niet zo vaak in sonar range. Simpelweg omdat zelfs met sonar het ook voor een slagschip niet heel gezond is om zo dicht bij een destroyer te komen.
Radar zijn Russische en Amerikaanse tier 8+ kruisers. Russische radar is 12km bereik en relatief korte duur (30 seconde), Amerikaanse radar is 9km (lichte kruisers) of 10km (zware kruisers) met relatief lange duur (tot 1 minuut).
Nu zijn er wel uitzonderingen dus, en in principe kunnen alle tier 8+ Britse kruisers ook radar gebruiken, maar ten koste van hun smoke. En 95% van de Britse kruisers in random games zal smoke hebben en geen radar.
Vroeger kwamen tier 7s heel vaak tegen tier 5s, maar dat hebben ze wat bijgesteld. Over het algemeen vond ik de Mahan erg leuk om te spelen, maar hij heeft wel het probleem dat tegenwoordig zijn detection radius te groot is, vooral als je al tier 8 gunboats hebt (Lightning) met 5.5km detection.
Met wat uitzonderingen:
Sonar is niet zo vaak het probleem. Qua andere destroyers zijn het alleen Duitse destroyers met sonar. (Ja Britse ook, maar die is zo kort tegen schepen dat het niet iets is om je erg druk over te maken). Ga er maar vanuit dat alle kruisers sonar hebben met een ~5km range, Duitse schepen iets meer, en ook Duitse battleships vanaf tier 8 hebben sonar. Maar onder de streep komen slagschepen niet zo vaak in sonar range. Simpelweg omdat zelfs met sonar het ook voor een slagschip niet heel gezond is om zo dicht bij een destroyer te komen.
Radar zijn Russische en Amerikaanse tier 8+ kruisers. Russische radar is 12km bereik en relatief korte duur (30 seconde), Amerikaanse radar is 9km (lichte kruisers) of 10km (zware kruisers) met relatief lange duur (tot 1 minuut).
Nu zijn er wel uitzonderingen dus, en in principe kunnen alle tier 8+ Britse kruisers ook radar gebruiken, maar ten koste van hun smoke. En 95% van de Britse kruisers in random games zal smoke hebben en geen radar.
Die Detection range is wel een dingetje, daar heeft de pensecola ook al last van. Ik kan niet eens BB spotten zonder zelf gespot te worden. Daarnaast is de armor ook niet echt geweldig. Behalve als je recht op de vijand afvaart dan komt het meestal wel redelijk goed en die guns draaien echt onwijs langzaam.Sissors schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:40:
Als hij een kwart van je HP eraf schiet moet hij ook wel roze worden volgens mij.
Met wat uitzonderingen:
Nickname KasPlantje.
Met een 10 punten commander krijg je concealment expert, wat een stuk helpt. En tegenwoordig zit de Pensecola iig op een lagere tier, vroeger was hij tier 8 met niet heel veel meer armor dan hij nu heeft, en was zijn bijnaam de pepsicola, omdat zijn bepantsering niet veel meer voorstelde dan dat van een blikje cola. Dus ja, die staat wel bekend om zijn belabberde bepantsering
.
Qua DDs krijg je hierna de Benson, die het detection probleem oplost, en wiens torpedos niet zo traag zijn als van de Mahan. Maar twee minuten torpedo reload schiet niet echt op. Daarna de Fletcher die een Benson is met wel fatsoenlijke torpedo reload. En uitendelijk de Gearing die een overall upgrade is, met weer wat tragere torpedo reload, maar 16km torpedos is wel heel lekker tegen alle radar schepen.
Edit: Zelf trouwens bij ranked hele tijd op rank 4-5 gezeten. Ik had Akizuki aan mijn repertoire toegevoegd, en eens naar stats gekeken, zat daarmee onder 40% WR terwijl met Benson en Lightning ik op 60% zat. Oftewel toch maar naar die geswitched weer, en gisteren was ik op rank 3 met 1 ster begonnen, direct die ster verloren waarbij ik net tweede werd. En toen in 1x door naar rank 1 met totaal van twee losses, waarvan ik ook nog eentje eerste was en dus geen ster verloor
.
Qua DDs krijg je hierna de Benson, die het detection probleem oplost, en wiens torpedos niet zo traag zijn als van de Mahan. Maar twee minuten torpedo reload schiet niet echt op. Daarna de Fletcher die een Benson is met wel fatsoenlijke torpedo reload. En uitendelijk de Gearing die een overall upgrade is, met weer wat tragere torpedo reload, maar 16km torpedos is wel heel lekker tegen alle radar schepen.
Edit: Zelf trouwens bij ranked hele tijd op rank 4-5 gezeten. Ik had Akizuki aan mijn repertoire toegevoegd, en eens naar stats gekeken, zat daarmee onder 40% WR terwijl met Benson en Lightning ik op 60% zat. Oftewel toch maar naar die geswitched weer, en gisteren was ik op rank 3 met 1 ster begonnen, direct die ster verloren waarbij ik net tweede werd. En toen in 1x door naar rank 1 met totaal van twee losses, waarvan ik ook nog eentje eerste was en dus geen ster verloor
[ Voor 57% gewijzigd door Sissors op 04-08-2020 11:22 ]
Ik heb met de Aki ook wat mindere potjes gehad, heb nu 64% in ranked. Wel een voordeel dat ik ongeveer elke loss in de Aki mijn ster mag houden. Maar ik heb dan ook pas 17 potjes gedaan in totaal 
Edit: Slava is final en komt uit voor 63k RP.
Edit: Slava is final en komt uit voor 63k RP.
[ Voor 11% gewijzigd door TheBrut3 op 04-08-2020 15:32 ]
Dus Slava naar het research bureau hmmm miss wel de juiste plek
edit: lol even refreshen volgende keer haha
edit: lol even refreshen volgende keer haha
[ Voor 27% gewijzigd door Wognummer op 04-08-2020 16:23 ]
Ben ermee bekend maar speel nog niet zo lang dus ben er nog niet zo goed in en zoek eigenlijk een schip waar ik dan niet zo snel mee wordt afgestraft als ik een fout maak.vassago schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:48:
@mike30 hoe bedoel je papier mache? Ben je bekend met angling en overmatch?
Mja in Elke klasse kan je een fout maken met potentieel desastreuze gevolgen.mike30 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:18:
[...]
Ben ermee bekend maar speel nog niet zo lang dus ben er nog niet zo goed in en zoek eigenlijk een schip waar ik dan niet zo snel mee wordt afgestraft als ik een fout maak.
Wat weet je wel al? Wellicht kunnen we dan iets meer gericht advies geven. Ik weet nog toen ik begon dat ik nergens normaal advies kon krijgen dus als ik kan helpen doe ik dat graag. Aangaande de cruisers; eigenlijk zit er tegenover slagschepen niet zo veel verschil in. Een goed geplaatst schot vanaf je zijkant zal vaak resulteren in een citadel. Het voornaamste is dan inderdaad om te 'anglen' zoals men hierboven al zei.mike30 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:18:
[...]
Ben ermee bekend maar speel nog niet zo lang dus ben er nog niet zo goed in en zoek eigenlijk een schip waar ik dan niet zo snel mee wordt afgestraft als ik een fout maak.
Kremlinmike30 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:18:
zoek eigenlijk een schip waar ik dan niet zo snel mee wordt afgestraft als ik een fout maak.
Kruisers zijn nou eenmaal een wat kwetsbare klasse wanneer je een fout maakt.
Maar ontzettend leuk en belonend om mee te spelen wanneer je er wat meer bekwaam in wordt.
Met een verkeerde positie gaat ieder schip afgestraft worden. Dat is nou eenmaal het spel.
Battleships kunnen natuurlijk meer hebben dus wellicht wil je daar dan mee beginnen om door te krijgen hoe en wat angelen etc is.
Het heeft voor mij ook paar potjes gekost voordat ik doorhad dat angelen ≠ neus naar voren.
Wil je het echt in het cruisers zoeken, dan zou ik zeggen probeer de duitse lijn.
Goede guns en armor is wat vergevender/moeilijker te citadellen als de US/IJN/USSR lijnen.
Alleen op de lange afstanden door BBs loop je het risico dat ze in de juiste hoek door je turtleback heengaan.
Maar ontzettend leuk en belonend om mee te spelen wanneer je er wat meer bekwaam in wordt.
Met een verkeerde positie gaat ieder schip afgestraft worden. Dat is nou eenmaal het spel.
Battleships kunnen natuurlijk meer hebben dus wellicht wil je daar dan mee beginnen om door te krijgen hoe en wat angelen etc is.
Het heeft voor mij ook paar potjes gekost voordat ik doorhad dat angelen ≠ neus naar voren.
Wil je het echt in het cruisers zoeken, dan zou ik zeggen probeer de duitse lijn.
Goede guns en armor is wat vergevender/moeilijker te citadellen als de US/IJN/USSR lijnen.
Alleen op de lange afstanden door BBs loop je het risico dat ze in de juiste hoek door je turtleback heengaan.
In een Conqek lig je op minimaal 20km afstand HE te spammen, kan je weinig fouten in maken. Niet te vergelijken met de Kremlin, waarmee je een stuk dichterbij bent.Wognummer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:02:
niet de conquerer met zn heals?
Ja ik ben nu als eerste lijn de Amerikaanse Heavy Cruisers aan het spelen maar ik heb echt het idee dat alles verder kan schieten dan mij (op DD na dan) en armour is ook nog een beetje lastig. Oke ik ben pas bij tier 7 dus misschien zit het daarin. Daarnaast speel ik DD's van de amerikanen die vind ik echt een stuk makkelijker.Flix20 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:07:
Kruisers zijn nou eenmaal een wat kwetsbare klasse wanneer je een fout maakt.
Nickname KasPlantje.
ik ga dan ook zoooo hard sparen voor een slava lol net een ohio gekocht helaas dacht dat de slava een steel ship zou wordenTheBrut3 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:20:
[...]
In een Conqek lig je op minimaal 20km afstand HE te spammen, kan je weinig fouten in maken. Niet te vergelijken met de Kremlin, waarmee je een stuk dichterbij bent.
Heals zijn leuk, maar niet nodig als je zo'n trol armor hebt als de Kremlin.
Succes dat ding een citadel schot te geven.
US heavy cruiser lijn heeft nog best goede armor. Alleen als iemand je zijkant heeft ben je de sjaak ja.GerGio schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:22:
[...]
Ja ik ben nu als eerste lijn de Amerikaanse Heavy Cruisers aan het spelen maar ik heb echt het idee dat alles verder kan schieten dan mij (op DD na dan) en armour is ook nog een beetje lastig. Oke ik ben pas bij tier 7 dus misschien zit het daarin. Daarnaast speel ik DD's van de amerikanen die vind ik echt een stuk makkelijker.
Maar angelen is heel goed te doen. Helemaal nu de DM die 32mm gegeven hebben.
En je range en je shell velocity is inderdaad wel een ding ja, dat is iets waar je mee moet leren werken.
Belangrijkste is ook om te weten wat de sterke maar vooral ook de zwakte punten van je schip zijn en daar de passende speelstijl bij te gebruiken.
Met de US cruisers wil je juist een beetje op mid range achter een eiland gaan liggen en gebruik maken van je hoge arch.
Japanse cruisers lekker kiten en HE spammen etc
Probleem 1 van kruisers is overmatchen, maakt niet uit hoe goed je dan angled, je bent genaaid. Daarnaast heb je gewoon veel minder health om mee te beginnen. Gisteren had ik een heel lekker potje in een Iowa. Een Neptune verliet zijn smoke en kon nog net schieten voor hij achter een eiland kwam voor mij. Dubbele citadel -> 3k HP over, 5 seconde later was hij dood.Redax schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:30:
[...]
Wat weet je wel al? Wellicht kunnen we dan iets meer gericht advies geven. Ik weet nog toen ik begon dat ik nergens normaal advies kon krijgen dus als ik kan helpen doe ik dat graag. Aangaande de cruisers; eigenlijk zit er tegenover slagschepen niet zo veel verschil in. Een goed geplaatst schot vanaf je zijkant zal vaak resulteren in een citadel. Het voornaamste is dan inderdaad om te 'anglen' zoals men hierboven al zei.
Daarna een vijandelijke Iowa die volledige broadside toonde op <10km. Huppaké, weer een dubbele citadel. En dan vaart hij nog gewoon met 30k HP rond. Het doet heel veel pijn, maar je overleeft het.
Amerikaanse heavy cruisers liggen vaak naast eilanden en gebruiken dan alleen hun front guns. Op die manier beperk je waar je tegenstander op kan schieten, en kan je dicht genoeg bij komen, want zoals je zelf opmerkte, hun range is niet echt geweldig. Maar ook dat is alles behalve een garantie op geen pijn. Komt nog bij doordat Amerikaanse cruisers geen torpedos hebben, slagschepen weten dat als ze een beetje anglen ze je relatief risicoloos kunnen rushen.GerGio schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:22:
[...]
Ja ik ben nu als eerste lijn de Amerikaanse Heavy Cruisers aan het spelen maar ik heb echt het idee dat alles verder kan schieten dan mij (op DD na dan) en armour is ook nog een beetje lastig. Oke ik ben pas bij tier 7 dus misschien zit het daarin. Daarnaast speel ik DD's van de amerikanen die vind ik echt een stuk makkelijker.
Met de light cruisers ja, met de heavy cruisers ben ik toch meer voorstander van dichterbij te proberen te liggen.Met de US cruisers wil je juist een beetje op mid range achter een eiland gaan liggen en gebruik maken van je hoge arch.
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 07-08-2020 10:38 ]
Ja ik heb al door dat eilanden mijn vriendin zijn en ik het liefst zo dicht mogelijk tegenaan ga liggen. Sommige games kan ik er voor zorgen dat mensen vooral niet op mij schieten. Die gaan meestal wel lekker. Maar als ze eenmaal door hebben dat ik er ben schiet echt alles op me. Dan ben ik gewoon de sjaak want echt alles gaat echt super hard door me heen. Die Mahan is wat dat betreft wat makkelijker en soms ook wel leuker omdat ik meer op andere kan jagenSissors schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
Amerikaanse heavy cruisers liggen vaak naast eilanden en gebruiken dan alleen hun front guns. Op die manier beperk je waar je tegenstander op kan schieten, en kan je dicht genoeg bij komen, want zoals je zelf opmerkte, hun range is niet echt geweldig. Maar ook dat is alles behalve een garantie op geen pijn. Komt nog bij doordat Amerikaanse cruisers geen torpedos hebben, slagschepen weten dat als ze een beetje anglen ze je relatief risicoloos kunnen rushen.
Nickname KasPlantje.
Blijft mij toch altijd verbazen hoeveel Nederlanders (of Nederlandstaligen) het spel spelen.
Gisteren met één van de bekendere Nederlandse spelers in het team en als je er tegen typt zijn er altijd wel anderen die ook in het Nederlands antwoorden. Div van 3 man, de 'kennis' en 2 reacties daarop is toch een half team aan Nederlandstaligen. En natuurlijk was het een gewonnen potje
Gisteren met één van de bekendere Nederlandse spelers in het team en als je er tegen typt zijn er altijd wel anderen die ook in het Nederlands antwoorden. Div van 3 man, de 'kennis' en 2 reacties daarop is toch een half team aan Nederlandstaligen. En natuurlijk was het een gewonnen potje
Onlangs in een potje gezeten waar de tegenstander een briljante, nederlandse naam had.
Dus een div mate zei in het nederlands iets in de trant van "briljante naam" waar zeker 5 andere nederlandse reacties op kwamen in chat.
Soortgelijke situatie dus.
Dus een div mate zei in het nederlands iets in de trant van "briljante naam" waar zeker 5 andere nederlandse reacties op kwamen in chat.
Soortgelijke situatie dus.
Nederlanders zijn gewoon allemaal wannaby de Ruyters.TheBrut3 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:57:
Blijft mij toch altijd verbazen hoeveel Nederlanders (of Nederlandstaligen) het spel spelen.
Het is in ieder geval tijd voor een Nederlandse lijn. Als er dan toch onderzeeboten moeten komen, nou kom op met de O-21 klasse.
Die boten hebben een serieuze claim om de beste onderzeeboten ter wereld te zijn geweest in de eerste jaren van de Tweede Wereldoorlog. Er was simpelweg niks anders met die boten hun capaciteiten of vereisten om te doen wat de meeste onderzeeboten tijdens WO2 deden, succesvol konvooien aanvallen. Het gaat constant over torpedo's, torpedo's en meer torpedo's, maar een konvooi pak je niet aan met veel torpedo's lanceren. Een konvooi op een succesvolle manier aanvallen vraagt om tactieken, sensortechniek en communicatie. Het was in 1940 of 1941 niet eens een discussie als je die criteria toepast.
Ze konden snorkelen waardoor ze veel langer onderwater konden blijven en veel veiliger waren voor vliegtuigen, beschikte over radiocommunicatie tussen de boten zodat ze een aanval konden coördineren, bezaten een vroege versie van het GHG passieve sonarsysteem van Ze Germans waarmee ze konvooien op tientallen mijlen konden detecteren en konden dankzij GHG ook blind torpedo's lanceren. De roedeltactieken die de Koninklijke Marine had ontwikkeld waren jaren eerder dan de Duitsers, en botweg geavanceerder en beter. Het vraagt nogal wat om op tientallen kilometers van een konvooi te duiken naar 30m, puur op GHG naar het konvooi te varen over een periode van uren, vlak voordat je de aanval inzet, met het hele roedel naar periscoopdiepte te komen in formatie, een aanvalsplan coördineren, weer duiken naar 30m en op zeer korte afstand, liefst binnen 1000m lanceren. Dat konen ze namelijk en dat was al geteste en succesvolle doctrine voordat de Kriegsmarine ook maar een U-boot had. Zaken zoals de snuiver (gekopieerd) of de mogelijkheid tot radiocommunicatie tussen de boten verschijnen ook niet tot ver in WO2 bij de Duitsers, als het allang te laat is.
Dat dus.TheBrut3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:14:
Ja.... Doe mij maar geen onderzeeboten.
We hebben die keuze niet meer. Dan maar glorieus ten onder gaan.TheBrut3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:14:
Hoe meer hoe beter... helaas zal een Type XXI wel tier X worden...TheBrut3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:14:
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Is dat puur vanuit de interesse naar duikboten, of voor de toevoeging aan gameplay?Tijgert schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:18:
[...]
Hoe meer hoe beter... helaas zal een Type XXI wel tier X worden...
Even een vraagje tussendoor. Bij elk potje wat je doet krijg je van die challenges waar je credits camo's of containers kan winnen. Vannacht had ik er een waar ik nog 4 torpedo hits moest hebben voor zo'n German container. Die was nog 21 dagen geldig. Ik heb er net 8 in een potje en ik zie die hele container niet meer in het lijstje staan? Ik heb hem niet gehad. Is al de 3e keer dat het me opvalt. Eerste 2 keer dacht ik van misschien verkeerd gekeken maar nu weet ik zeker van niet.
En nog iets raars, ik wilde net dubloons kopen in de store maar ik had de verkeerde bundel gekozen dus voor ik ging betalen maar al wel in de bankomgeving terug gekozen maar nu krijg ik elke keer te zien: Oops something went wrong. Is dit iets wat zich vanzelf reset of moet ik hier een support ticket voor aanmaken?
En nog iets raars, ik wilde net dubloons kopen in de store maar ik had de verkeerde bundel gekozen dus voor ik ging betalen maar al wel in de bankomgeving terug gekozen maar nu krijg ik elke keer te zien: Oops something went wrong. Is dit iets wat zich vanzelf reset of moet ik hier een support ticket voor aanmaken?
[ Voor 24% gewijzigd door mike30 op 13-08-2020 00:52 ]
Is de challenge ook weg of dat niet? Meest voor de hand liggende is dat er een voorwaarde aan zat waar aan je niet voldoet. b.v. minimaal Tier 8, alleen duitse schepen, alleen DDs etc etc.mike30 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:21:
Vannacht had ik er een waar ik nog 4 torpedo hits moest hebben voor zo'n German container. Die was nog 21 dagen geldig. Ik heb er net 8 in een potje en ik zie die hele container niet meer in het lijstje staan?
Lees de challenge goed, ook de lettertjes onderaan.
[ Voor 10% gewijzigd door vassago op 13-08-2020 02:03 ]
Klinkt inderdaad als even goed naar de iconen kijken die erbij staan.
Moet het in een bepaald schip type van een bepaalde natie etc.
Of wellicht heb je een sub stap voltooid. Dat je er 5 moet hebben voordat je de container krijgt.
Moet het in een bepaald schip type van een bepaalde natie etc.
Of wellicht heb je een sub stap voltooid. Dat je er 5 moet hebben voordat je de container krijgt.
Beide. Ik heb een lichtelijk ongezonde fascinatie voor Uboats (heb hier 2 type VII's en een type IX staan 1:40) en vind het vechten in 3D in het spel erg interessant.Flix20 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:15:
[...]
Is dat puur vanuit de interesse naar duikboten, of voor de toevoeging aan gameplay?
Een destroyer boven je zien pingen, zoekende naar je, terwijl je sneaky op max depth de andere kant uit draait en weg probeert te komen is erg spannend. Als er dan een tweede komt en de DC's zie je naar je zakken, dan is het echt een kat en muis spel. I likey.
Andersom net zo, subs jagen, zelfs met battleships. De frustratie die de subs dan moeten voelen maakt mij gewoon aan het giegelen.
De destroyer heeft nu zelf iets om voor te vrezen, anders dan vliegtuigen, en ook nog een extra taak erbij wat het (samen) spel enkel leuker maakt. Maarja, ik sta daar alleen in geloof ik.. Samen met WG dan.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dd's hebben het nog niet druk genoeg nope. Ten eerste uitkijken voor andere DD's. Daarnaast kijken waar de Cruisers zitten met Radar. Caps contesten en scouten want als je dat niet doet ben je geen teamplayer schijnbaar. Dodgen van vliegtuigen vanwege carriers. En vervolgens komen daar de Subs bij. Maar verder hebben ze niets te vrezen in game hoor.
Destroyers maken wat mij betreft de leukste en meest dynamische game play in game die er is. In tegenstelling tot alle Battleschepen die er rondvaren. Zeker met de huidige Battleships die uitgekomen zijn met 457mm+ guns maakt het braindead stupid gameplay van die schepen.
Destroyers maken wat mij betreft de leukste en meest dynamische game play in game die er is. In tegenstelling tot alle Battleschepen die er rondvaren. Zeker met de huidige Battleships die uitgekomen zijn met 457mm+ guns maakt het braindead stupid gameplay van die schepen.
[ Voor 3% gewijzigd door Louwke op 14-08-2020 07:54 ]
5 voor de Pommern en daarna nog 5 voor de Mainz.
En nog wat FXP, vlaggen en camo's.
FXP is ook wel welkom voor de regrinds. Komende week de Slava binnen
Daarna de UU van de Haru binnenhalen.
En nog wat FXP, vlaggen en camo's.
FXP is ook wel welkom voor de regrinds. Komende week de Slava binnen
Niet huilie gaan doen he, beide teams hebben er ‘last van’ dat ze eindelijk eens mogen/moeten doen waar een destroyer in excelleert.Louwke schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:54:
Dd's hebben het nog niet druk genoeg nope.
Het is denk ik meer een soort van penis envy dat DD’s niet langer de sneakiest in town zijn.
Vastgeroest in de oer-RPS gameplay.
No more, nu is het RPSLS! 🤪
Denk dat we hier maar niet de discussie aan moeten gaan waarom je het fout hebt.
Ik zat op stap 4 van 5 om de challenge te voltooien. Dus als ik niet in het goeie schip zat had ik die 4 stappen ervoor ook niet kunnen doorlopen? Weet wel dat er nog 20 of 21 dagen voor stond om hem af te ronden.vassago schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 01:25:
[...]
Is de challenge ook weg of dat niet? Meest voor de hand liggende is dat er een voorwaarde aan zat waar aan je niet voldoet. b.v. minimaal Tier 8, alleen duitse schepen, alleen DDs etc etc.
Lees de challenge goed, ook de lettertjes onderaan.
Probeer deze patch zo min mogelijk T5+ schepen te verkopen. Met 0.9.8 krijgen we weer een World of Warships Anniversary event.
List of Rewards
Tiers V–VII: 2x World of Warships Anniversary camouflages
Tier VIII: 1x Gift container
Tier IX: 2x Gift containers
Tier X: 1x supercontainer
A Gift container holds five special signals of one type (Dragon, Red Dragon, Wyvern, Ouroboros, Hydra, Basilisk, Scylla, or Leviathan).
@mike30 Ik denk dat WG in al zijn wijsheid heeft besloten om het German Carriers event in 2 delen te laten verlopen, maar heeft daarbij de timer van deel 1 en 2 samengevoegd. Als je dus alleen naar de lengte van het evenement kijkt, lijken de missies van deel 1 veel langer open te staan dan daadwerkelijk het geval was.
Het viel mij ook op dat het event bij deel 1 nog zeg 25 dagen zou duren, maar de individuele missies nog slechts een dag of 5. Die timer 25 dagen voor het gehele event loopt nu in deel 2 echter nog door.
Pas trouwens op, ik zag ook binnen deel 2 niet alle missies even lang open staan.
Het viel mij ook op dat het event bij deel 1 nog zeg 25 dagen zou duren, maar de individuele missies nog slechts een dag of 5. Die timer 25 dagen voor het gehele event loopt nu in deel 2 echter nog door.
Pas trouwens op, ik zag ook binnen deel 2 niet alle missies even lang open staan.
Oke, ik weet dat ik nog niet echt een goede speler in de game ben, Aangezien mijn hoogste tier 7 is. Daarbij heb ik nu een American Heavy Cruiser New Orleans (nou ja heavy) en de Destroyer Mahan.
Vaar ik gisteren in mijn cruiser. Die leg ik netjes naast een eiland om ervoor te zorgen dat ik nog enig sinds support kan leveren aan de A cap. Dat ging allemaal prima. Ons team liep iets achter dus rustig aan doen. Het was een tier 8 match. Komen er drie battleships door het midden gepusht. Recht op mijn eiland af. Dus ik waag een beetje een poging om ze gespot te houden. Had geen kans meer om te ontsnappen. Pushed 1 tier 8 van die battleships gewoon broadside on om het eiland heen niet insturen of iets nee gewoon vlakke zijkant richting mij. Dus ik was al geswitchen naar AP eerste salvo van de 6 shells waren 4 citadels. Vervolgens nog een salvo af kunnen vuren nog 1 citadel kunnen halen maar dat was al genoeg. Dus ja dan ben je blij dat je nog leef. Komt de tier 7 battleship ook nog even om de hoek kijken. Die kreeg ook even 3 citadels voor zijn kiezen en sneuvelde uiteindelijk. Net daarvoor lag battleship nummer 3 een tier 8 al achter me dus toen was ik ook weg. Maar uiteindelijk wel gewonnen met een lekkere hoop damage.
Soms vraag ik me af wat er dan bij mensen in het hoofd omgaat. Nee ik blijf hier gewoon liggen het is niet alsof ik net voor een vermogen aan health kwijt ben geraakt en ik bijna geen schade heb gedaan aan die tier lagere cruiser die nu met zijn neus richting mij ligt.
Nou ja nog even doorgrinden en dan heb ik mijn eerste tier 8 (zin in)
Vaar ik gisteren in mijn cruiser. Die leg ik netjes naast een eiland om ervoor te zorgen dat ik nog enig sinds support kan leveren aan de A cap. Dat ging allemaal prima. Ons team liep iets achter dus rustig aan doen. Het was een tier 8 match. Komen er drie battleships door het midden gepusht. Recht op mijn eiland af. Dus ik waag een beetje een poging om ze gespot te houden. Had geen kans meer om te ontsnappen. Pushed 1 tier 8 van die battleships gewoon broadside on om het eiland heen niet insturen of iets nee gewoon vlakke zijkant richting mij. Dus ik was al geswitchen naar AP eerste salvo van de 6 shells waren 4 citadels. Vervolgens nog een salvo af kunnen vuren nog 1 citadel kunnen halen maar dat was al genoeg. Dus ja dan ben je blij dat je nog leef. Komt de tier 7 battleship ook nog even om de hoek kijken. Die kreeg ook even 3 citadels voor zijn kiezen en sneuvelde uiteindelijk. Net daarvoor lag battleship nummer 3 een tier 8 al achter me dus toen was ik ook weg. Maar uiteindelijk wel gewonnen met een lekkere hoop damage.
Soms vraag ik me af wat er dan bij mensen in het hoofd omgaat. Nee ik blijf hier gewoon liggen het is niet alsof ik net voor een vermogen aan health kwijt ben geraakt en ik bijna geen schade heb gedaan aan die tier lagere cruiser die nu met zijn neus richting mij ligt.
Nickname KasPlantje.
nou ja het gebeurd mij ook wel eens dat ik niet oplet en broadside langs een cruiser vaarGerGio schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:30:
Oke, ik weet dat ik nog niet echt een goede speler in de game ben, Aangezien mijn hoogste tier 7 is. Daarbij heb ik nu een American Heavy Cruiser New Orleans (nou ja heavy) en de Destroyer Mahan.
leukste was in de kremlin mijn eerste game, vaar door een pass heen naar een cap en zie letterlijk 20+ torps verschijnen van beide kanten (lagen dus 2 shima's) als ik beter opgelet had had ik toch echt de 2 angry clouds gezien....
De meeste weten wel dat een US cruiser geen torps heeft, en dus kan je die rushen. Wat ze vergeten is de prima AP van US heavy cruisers, en dan kan je een hoop damage krijgen.
Tegelijk betwijfel ik bijvoorbeeld of een New Orleans heel veel kan doen tegen bijvoorbeeld een Bismarck. Oh je kan nog wel lekkere pens krijgen, maar je zou geen citadels moeten krijgen. En als je een battleship hebt die wel beetje angled en zware guns heeft, dan overpent hij je boeg, en is het heel snel voorbij.
Tegelijk betwijfel ik bijvoorbeeld of een New Orleans heel veel kan doen tegen bijvoorbeeld een Bismarck. Oh je kan nog wel lekkere pens krijgen, maar je zou geen citadels moeten krijgen. En als je een battleship hebt die wel beetje angled en zware guns heeft, dan overpent hij je boeg, en is het heel snel voorbij.
BB mains zijn gemiddeld gezien dan ook de slechtste spelers. Want het oogt zo lekker makkelijk, veel armor, health en range en nog grote guns ook. Op het WoWs forum een herkenbare groep. Klagen over torpedo's, cruisers die achter bergen liggen, vuurtjes en DD's die niet spotten. Want ja, ze hebben 20km range, dus waarom dichterbij liggen?
helaas eens lol hoevaak ik wel niet gestorven ben omdat ik er te laat achter kom dat al mijn BB vrienden nog op exact dezelfde plek liggen als ze gespawned zijn is om te huilen en dan klagen als ik nog met 10% van mijn HP terug naar achter vaar lolTheBrut3 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:44:
BB mains zijn gemiddeld gezien dan ook de slechtste spelers. Want het oogt zo lekker makkelijk, veel armor, health en range en nog grote guns ook. Op het WoWs forum een herkenbare groep. Klagen over torpedo's, cruisers die achter bergen liggen, vuurtjes en DD's die niet spotten. Want ja, ze hebben 20km range, dus waarom dichterbij liggen?
Hoi allemaal, ik speel inmiddels al een jaar of wat World of Tanks maar WG doet hun best om dat spel stuk te maken (met oa wheeled vehicles en onpenbare reward tanks) Dus ik denk, laat ik WoWs eens proberen. Ik kijk er regelmatig filmpjes van (van oa Jingles) en dat lijkt wat rustiger te gaan (meestal) en wat beter gebalanceerd te zijn.
Nog tips over welke lijnen ik het beste mee kan beginnen? Ik zat zelf te denken een de Kremlin lijn, maar het lijkt me leuk om ook iets met cruisers of DDs te doen.
Nog tips over welke lijnen ik het beste mee kan beginnen? Ik zat zelf te denken een de Kremlin lijn, maar het lijkt me leuk om ook iets met cruisers of DDs te doen.
het was toch zo?ElPaco schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:31:
Hoi allemaal, ik speel inmiddels al een jaar of wat World of Tanks maar WG doet hun best om dat spel stuk te maken (met oa wheeled vehicles en onpenbare reward tanks) Dus ik denk, laat ik WoWs eens proberen. Ik kijk er regelmatig filmpjes van (van oa Jingles) en dat lijkt wat rustiger te gaan (meestal) en wat beter gebalanceerd te zijn.
andere irriteren---> CV ik vind het zelf spelen niets maar je wint gewoon potten met een goede CV speler (dan kan de rest van je team uit tomaten bestaan.
jezelf irriteren----> DD ik ga tevaak dood als ik een DD speel, maar het stiekum cappen is echt zo leuk
ranged fires-----> Cruiser geen idee wat ik hiervan moet vinden ik heb maar een cruiser waar ik af en toe leuk in kan varen en dat is de Alaska maar dat is een halve BB
mindless-----> BB gewoon vooruit kunnen spelen zonder in een keer dood te gaan heerlijk
ik ben zelf BB speler en dan vooral de duitse lijn
[ Voor 19% gewijzigd door Wognummer op 19-08-2020 19:37 ]
Inb4 teleurstellingElPaco schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:31:
Ze proberen bij WoWs hetzelfde. Maar als je een redelijk nieuwe speler bent of weinig speelt dan denk ik dat het wel meevalt.
Thx!
Ignorance is bliss xDTheBrut3 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:11:
[...]
Inb4 teleurstelling
Ze proberen bij WoWs hetzelfde. Maar als je een redelijk nieuwe speler bent of weinig speelt dan denk ik dat het wel meevalt.
Het is natuurlijk ook WG en ik hoor wel dat dingen minder prettig worden, maar als ik niet wist hoe het was heb ik er minder last van zoals je al zegt
gewoon spelen wat je het leukste vind en proberen wat teamplay te doenElPaco schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:14:
[...]
Thx!
[...]
Ignorance is bliss xD
Het is natuurlijk ook WG en ik hoor wel dat dingen minder prettig worden, maar als ik niet wist hoe het was heb ik er minder last van zoals je al zegt
Aardige beginner lijn is altijd nog de Japanse Cruiser lijn. Goede guns, goede survivabilty op lower tiers. Al met al een aanrader om te beginnen.
Nooit WoT gespeeld, maar van wat ik heb gehoord is dat wel echt veel meer pay2win als WoWs. Natuurlijk om de zoveel tijd introduceren ze een idioot OP russische premium, maar verder valt het mee. En hell, nu we zelfs geen premium consumables meer hebben is het ook niet meer dat degene met veel credits betere schepen hebben effectief.TheBrut3 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:11:
[...]
Inb4 teleurstelling
En tja, wat je het liefst speelt is moeilijk te voorspellen denk ik. Battleships spelen het rustigste, en zijn het veiligste. Maar alles is ook traaaaaag. Met cruisers ben je gemiddeld genomen het actiefste, gezien je zo ongeveer continue kan vuren vaak. Maar je hebt het risico in één keer weggevaagd te worden als je iets fout doet (of gewoon pech hebt). Destroyers zijn wendbaar en vind ik het leukste, maar aan het begin gaan destroyers echt heel snel dood. Als je begin van een potje overleefd in een destroyer, dan heb je goede kans om het redelijk lang vol te houden, maar dan moet je wel het begin overleven
Ik vind dat je in een DD meteen zo’n spotlight op je gericht krijgt als ze je betrappen met Cappen dat heb ik in een BB idd minder en in een CV ook
Edit: moest meteen nadat ik bovenstaande terug las aan deze denken
YouTube: How to Spawnpeek
YouTube: 899 BEGONE BRIGADE
Edit: moest meteen nadat ik bovenstaande terug las aan deze denken
YouTube: How to Spawnpeek
YouTube: 899 BEGONE BRIGADE
[ Voor 43% gewijzigd door Wognummer op 20-08-2020 13:13 ]
Wat ik hier en daar heb gelezen om als beginner aan te starten is een beetje speltip 33; spreid uw kansen.ElPaco schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:31:
M.a.w. pak een aantal lijnen om te spelen en kijk wat je bevalt.
Zelf zou ik aanbevelen om een aantal lijnen te starten en dan naar een tier of 6-8 te grinden.
Dan krijg je een beetje een beeld wat de eigenschappen van een bepaalde lijn zijn, en of je dit leuk vind.
Daarnaast wil je wel gewoon een paar honderd games gespeeld hebben voordat je naar T10 gaat, dan snap je de gameplay mechanics en zal die ervaring ook een stuk minder frustrerend zijn.
Ben persoonlijk van mening dat de originele lijnen, de IJN(japan) en USA lijnen goede startpunten zijn.
Deze hebben geen uitschieters wat unieke gimmics waardoor je in grote lijnen de gameplay kan ervaren en ontwikkelen alvorens je doorgaat naar andere lijnen.
Hoppa, en dat is de Slava!
Lekkere PR destroyer is dat, 134k avg damage in de eerste 3 potjes en dat is 1350 PR
Lekkere PR destroyer is dat, 134k avg damage in de eerste 3 potjes en dat is 1350 PR
Ik ben inmiddels aanbeland bij tier 4. Dan heb je dus een DD zonder AA en speel je tegen CV, super leuke gameplay joh. Continu 80 vliegtuigen boven m'n hoofd en ik kan er letterlijk niks tegen doen (behalve de CV rushen, maar goed, ik houd niet van zulke suicide rushes).
T4 gameplay is inderdaad klote als beginner zijnde. Misschien komt Wargaming er ooit achter dat ze beginners wegjagen.
Zoals vaker heeft WG het probleem proberen op te lossen door de T6 CV goedkoper te maken in XP. Ze hebben alleen niet door dat de Hosho gewoon een vies statpad schip is en dat die daarom vaak wordt gespeeld.
Zoals vaker heeft WG het probleem proberen op te lossen door de T6 CV goedkoper te maken in XP. Ze hebben alleen niet door dat de Hosho gewoon een vies statpad schip is en dat die daarom vaak wordt gespeeld.
Welke DDs speel je?ElPaco schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:03:
Ik ben inmiddels aanbeland bij tier 4. Dan heb je dus een DD zonder AA en speel je tegen CV, super leuke gameplay joh. Continu 80 vliegtuigen boven m'n hoofd en ik kan er letterlijk niks tegen doen (behalve de CV rushen, maar goed, ik houd niet van zulke suicide rushes).
In zijn algemeenheid heb je op die tiers veel schepen die qua AA hooguit de vliegtuigen wat kunnen irriteren: Dat je terugschiet geeft je misschien een beter gevoel, maar echt wat doen is een tweede. In wat hogere tiers krijgen de meeste wel AA die wat doet, maar in zijn algemeenheid tegen de tijd dat een DD vliegtuigen vernietigd heeft hebben ze hun aanvallen toch al gedaan
Europese DDs hebben best behoorlijke AA, afhankelijk van welke CV je tegen je hebt kunnen de hogere tiers zelfs complete squadrons wegvagen voor ze uberhaupt kunnen aanvallen. Maar ik zou niet snel Europese DDs aanraden voor beginners.
Ik zat nu in de Japanse, stock. Dan heb je letterlijk 0 AA, dat krijg je pas als je upgrade. Nou hadden we die pot sowieso dik verloren en was deze CV speler niet goed dus deed hij niet heel veel. Maar het is gewoon raar dat er een game mechanic is waar je je niet tegen kan verdedigen.
Rock heeft ook geen wapens tegen paper...ElPaco schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:14:
Ik zat nu in de Japanse, stock. Dan heb je letterlijk 0 AA, dat krijg je pas als je upgrade. Nou hadden we die pot sowieso dik verloren en was deze CV speler niet goed dus deed hij niet heel veel. Maar het is gewoon raar dat er een game mechanic is waar je je niet tegen kan verdedigen.
Je moet spelen op je kracht, niet blijven hangen op wat je niet kan...
Niet elke game heeft een CV, en niet elke CV weet dat het lief is als ze een DD zichtbaar houden...
Dat je kunt torpederen is vaak lang niet zo belangrijk als het zichtbaar houden van het NME team.
Dan kunnen teamgenoten achter eilandjes blijven liggen en "veilig"spammen.
Krijg je daar eigenlijk punten voor? voor het gespot houden van vijanden als je team-mates damage doen.3xNix schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:14:
[...]
Rock heeft ook geen wapens tegen paper...
Je moet spelen op je kracht, niet blijven hangen op wat je niet kan...
Niet elke game heeft een CV, en niet elke CV weet dat het lief is als ze een DD zichtbaar houden...
Dat je kunt torpederen is vaak lang niet zo belangrijk als het zichtbaar houden van het NME team.
Dan kunnen teamgenoten achter eilandjes blijven liggen en "veilig"spammen.
Want dat is niet zo duidelijk als in bijvoorbeeld wordt of tanks.
Ben nu na de Amerikanen ook bezig met de Britse schepen, gewoon voor wat afwisseling. Amerikanen is nog steeds tier 7 Destroyer en Cruiser. Nu ben ik bezig met een Brits Battleship, Cruiser en Derstroyer.
Ik heb Jingels als Cruiser captain en ik zit ongeveer elke ronde te lachen.
Nickname KasPlantje.
Je kan spotting damage counter aanzetten in de opties. Staat bij mij standaard aan. Sowieso leuk om te zien, en ook handig, want als je team op iemand schiet en je spotting damage loopt op, dan moet je even goed checken voor je smoke uit gooit om mee te gaan schieten of er wel daadwerkelijk iemand anders het doelwit dan gespot kan houden.
Ja, een beetje maar.GerGio schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:50:
Krijg je daar eigenlijk punten voor? voor het gespot houden van vijanden als je team-mates damage doen.
https://wiki.wargaming.ne...ng_Credits_and_Experience
Apart idee.Mercenaries
The commander of a division will have the opportunity to invite "Mercenaries" to clan battles - players who are not members of the clan.
This feature will help the clan leadership to test candidates who want to join the clan in a real battle or to fill unexpected gaps in the roster without having to invite new players to the clan.
The following rules will apply to mercenaries:
To add a mercenary to a team, you only need to invite them to the division. The "Divisions" tab in the game client can help you find players.
After the battle, the mercenary receives rewards according to the current league of the clan with which they went into battle.
The mercenary does not receive any economic bonuses from the clan with which they enter a battle.
Bij matchmaking zou het fijn als men mensen met dezelfde hoeveelheid ervaring, ongeacht skills bij elkaar zou zetten. Er zitten vaak veel spelers met dure premium schepen bij de hoge ranks die gewoon worden afgeslacht.Pyramiden schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:34:
[Afbeelding]
Dat een team vaak weggevaagd wordt blijft wel een dingetje, maar met matchmaking zoals dit vind ik dat ook niet geheel verrassend...
Bijna iedereen Rank 1, met een hoge clan division erin waarvan 1 met KOTS badge, en een Elite CV badge...
Daarom is het ook niet slim om een premium schip te kopen op een tier waar je zelf nog niet klaar voor bent.Redax schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:24:
[...]
Bij matchmaking zou het fijn als men mensen met dezelfde hoeveelheid ervaring, ongeacht skills bij elkaar zou zetten. Er zitten vaak veel spelers met dure premium schepen bij de hoge ranks die gewoon worden afgeslacht.
Als je een Tirpitz koopt terwijl je nog maar 100 potjes gespeeld hebt en geen enkel of misschien 1 schip op tier 8, ga jij geen leuke potjes in je Tirpitz, of welk ander T8 premium schip, hebben.
En dan is niet de matchmaking het probleem.
Inderdaad, dat bedoel ik ook.Flix20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Daarom is het ook niet slim om een premium schip te kopen op een tier waar je zelf nog niet klaar voor bent.
Als je een Tirpitz koopt terwijl je nog maar 100 potjes gespeeld hebt en geen enkel of misschien 1 schip op tier 8, ga jij geen leuke potjes in je Tirpitz, of welk ander T8 premium schip, hebben.
Vandaar dat men ook moet kijken naar de ervaring van mensen. Het is beter om mensen bij elkaar te zetten die allemaal ongeveer 1000 potjes hebben gespeeld dan mensen met dezelfde gemiddelde in-game prestaties. Dat zou wellicht ten goede komen van de gameplay.
Er zijn ook zat aardappels met 10k potjes gespeeld. Mensen met dezelfde in-game prestaties tegen elkaar laten spelen lijkt me zinvoller dan met evenveel gespeelde potjes. Om het nog niet te hebben over hoe gemakkelijk het is het systeem te misbruiken als ze alle nieuwe spelers bij elkaar zetten (de helft zal dan geen nieuwe speler zijn maar een smurf die gewoon makkelijk wil winnen).
Gisteren wel geeindigd met een echt lekker potje. Hielp dat ik Friesland was, en hun enige radar een Atlanta was
. Maar aan het einde hadden beide teams nog hun CV. Tegenstander had Atlanta met 30% health ofzo, wij hadden een Yorck met 30% health. En ik was er ook nog in mijn Friesland met een paar duizend HP over en zonder consumables, maar doordat we 2 van de 3 caps hadden wonnen we
.
Gisteren wel geeindigd met een echt lekker potje. Hielp dat ik Friesland was, en hun enige radar een Atlanta was
Ik denk niet dat het aantal potjes gespeeld per Tier gelijk staat aan in-game prestaties.
Ook clan-taggs willen niet altijd zeggen dat ze aan het team denken.
Ik hoop dat er een soort van player rating is en dat de teams op dat getal worden gebalanceerd.
Dit gezegd hebbende:
Soms heb je van die battles met 40 hits en 0 damage, en voel je je zo ongelofelijk dom en het anker van het team ... en soms is je eerste salvo gelijk een first blood
Het moet ook wel een beetje mee zitten.
Ook clan-taggs willen niet altijd zeggen dat ze aan het team denken.
Ik hoop dat er een soort van player rating is en dat de teams op dat getal worden gebalanceerd.
Dit gezegd hebbende:
Soms heb je van die battles met 40 hits en 0 damage, en voel je je zo ongelofelijk dom en het anker van het team ... en soms is je eerste salvo gelijk een first blood
Het moet ook wel een beetje mee zitten.
Nou er staat met mijn max tier 7 stond er nog niet op de planning om een tier 8 premium ship te kopenFlix20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Daarom is het ook niet slim om een premium schip te kopen op een tier waar je zelf nog niet klaar voor bent.
Nickname KasPlantje.