Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik vraag dit omdat ik inmiddels op ongeveer 200 euro aan investeringen zit na ongeveer 650 uur spelen. Ik speel momenteel met de tier VIII Oland om zo bij de tier X Halland te komen maar ik heb eigenlijk weinig zin om de tier IX Ostergotland ook helemaal door te spelen. Dus ik was het denken om doublonen te kopen zodat ik er sneller kom. Maar alweer 40 euro voor een digitaal bootje is ook weer zo iets. En grinden met de Ostergotland lijkt me ook niet echt leuk en tijdrovend. Wat zijn jullie gedachtes hier over? Er zullen vast mensen zijn die ook op deze manier een tier hebben overgeslagen.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Maar er zijn genoeg die XP grinden op een premium schip en met gold omzetten. Ik ga het je alleen niet aanraden omdat de bedragen ronduit exorbitant zijn. Dat kan je beter bewaren voor een FreeXP schip of een absoluut hopeloos schip, dus niet de Östergötland.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Doubloons uitgeven om XP --> FreeXP te converteren is alleen zonde geld, mocht je dat willen doen wacht dan iig op een kortingsactie.
Als je niet teveel FreeXP hebt zou ik het alleen gebruiken om de stock modules over te slaan of echt slechte schepen maar die bestaan vrijwel niet meer. FreeXP gebruiken om een complete T9 over te slaan is echt zonde, zeker de Ostergotland dat is gewoon een goed schip.
Als je de Ostergotland spelen zo erg vind, waarom speel je het spel dan?
Anyway, zelf heb ik geen cent in WoWs gestopt omdat ik de prijzen idioot vind. Je betaald evenveel voor een enkel fatsoenlijk schip als voor een AAA game totaal. Ik heb de free XP om een schip over te kunnen slaan, maar ik doe het eigenlijk nooit, behalve die ene uitzondering dus. Wel ga ik vaak direct voor B hull / betere torpedos. Enige reden die ik zie om een schip over te slaan normaal gesproken is omdat het gewoon een ruk schip is maar verdere schepen wel leuk zijn. Maar Halland en Ostergotland zijn toch niet zo verschillend? Waarom zie je spelen met Ostergotland als een grind en Halland niet?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Het is niet zo zeer dat ik de Ostergotland niet wil maar ik wil de Halland al zo lang dat het wachten me allemaal te lang duurt. Vandaar mijn vraag. Ik weet gewoon niet of ik voor mezelf nog eens een investering van 40 euro zie zitten om zo enkele tientallen uren aan grinden te kunnen skippen. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat anderen in het spel hebben gestoken. Dan kan ik het een beetje naar mijn eigen situatie relativeren.
Maar echt, mijn advies vooral in dit geval is niet grinden, gewoon spelen voor fun. En gooi er zooi vlaggen op en het gaat sneller.
Heb er zelf nu in het laatste half jaar een kleine €80 ingegooid.Redax schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:12:
@vassago @Sissors @DaniëlWW2
Het is niet zo zeer dat ik de Ostergotland niet wil maar ik wil de Halland al zo lang dat het wachten me allemaal te lang duurt. Vandaar mijn vraag. Ik weet gewoon niet of ik voor mezelf nog eens een investering van 40 euro zie zitten om zo enkele tientallen uren aan grinden te kunnen skippen. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat anderen in het spel hebben gestoken. Dan kan ik het een beetje naar mijn eigen situatie relativeren.
Met name voor premium tijd en uiteindelijk ook de Tirpitz en de Massa.
Als ik kijk hoeveel tijd ik in de game stop momenteel, een kleine 5-10u p/w week wel, is dat het voor mij waard. Met name in de corona tijd nu je niet meer de zaterdagmiddag naar de kroeg kon.
Daarnaast speel ik helemaal geen andere games meer. Dus ik zie het als een game + uitbreiding waar ik ondertussen wel een paar honderd uur in heb zitten. Dat is voor mij persoonlijk een prima deal.
Voor free xp ga ik zelf alleen geen geld uitgeven. Met name omdat ieder techtree schip prima binnen een week te behalen is. En nu je een schip helemaal vol met vlaggen kan hangen is het helemaal zo gedaan.
PSN: Flix20-NL
Binnen een week? Hoeveel tijd steek je daar in? Er van uit gaande dat ik per potje tussen de 1500 en 6000 xp binnen haal is een tier IX of X schip nog steeds tientallen potjes werk. In het meest gunstige geval heb je dan 10.000 XP per uur. Dat is als je twee erg goede potjes hebt..Flix20 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:24:
[...]
Heb er zelf nu in het laatste half jaar een kleine €80 ingegooid.
Met name voor premium tijd en uiteindelijk ook de Tirpitz en de Massa.
Als ik kijk hoeveel tijd ik in de game stop momenteel, een kleine 5-10u p/w week wel, is dat het voor mij waard. Met name in de corona tijd nu je niet meer de zaterdagmiddag naar de kroeg kon.
Daarnaast speel ik helemaal geen andere games meer. Dus ik zie het als een game + uitbreiding waar ik ondertussen wel een paar honderd uur in heb zitten. Dat is voor mij persoonlijk een prima deal.
Voor free xp ga ik zelf alleen geen geld uitgeven. Met name omdat ieder techtree schip prima binnen een week te behalen is. En nu je een schip helemaal vol met vlaggen kan hangen is het helemaal zo gedaan.
Met de Izumo was ik met 22 battles klaar maar dat is dan ook mijn beste T9 schip stats-wise.
Ik weet niet met welke camo's en vlaggen dit allemaal is, iig met een goede camo (minimaal 100%xp) en alle standaard XP vlaggen. Hier en daar zal er een dragon flag gebruikt zijn.
Als je alles stacked kan het veel en veel sneller.
Toen was dat al twijfelachtig, maar tegenwoordig is dat echt het geld niet meer waard! Nu heb je hopen camo's, waaronder de 3 Lunar (400% XP, 200% XP/777 FXP, 200% XP/555 CXP) en hopen Dragon flags. 20k XP en 30k FXP halen met een oké win is makkelijk te doen tegenwoordig. Voor de Lunar camo's en Dragon flags was dat echt ondenkbaar!
Overigens, als je de Ostergotland niks vindt, waarom wil je dan een Halland? Is dezelfde boot.
Maar uiteindelijk moet iedereen zelf weten of en hoeveel geld er wordt uitgegeven aan een game. Iemand die 10k per maand salaris heeft zal andere keuzes maken dan een student.
'lasertorps'TheBrut3 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:32:
Overigens, als je de Ostergotland niks vindt, waarom wil je dan een Halland? Is dezelfde boot.
Zou 'm ook nog wel willen, maar eerst de Skane maar eens verder grinden...
Halland torps zijn zo goed als identiek aan Ostergotland torps qua snelheid? Mijn Ostergotland torps gaan 90 knots, Halland gaat 86 knots zonder de 5% upgrade, dus even snel.Case_C schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:34:
[...]
'lasertorps'
Zou 'm ook nog wel willen, maar eerst de Skane maar eens verder grinden...
Overigens probleem is wel dat je zo verwend ben met die torps dat alle andere torps zo verschrikkelijk traag gaan in vergelijking.
Er zullen vast verschillen zitten tussen deze schepen. Ik heb ook niets tegen de Ostergotland. Ik heb me de laatste maanden in de Halland verdiept en het schip lijkt me fantastisch. Ik heb nog niet gekeken wat de verschillen met de Ostergotland zijn omdat ik niet de intentie had om met dit schip te gaan spelen. Ik zal me er straks eens in verdiepen.TheBrut3 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:32:
Vroeger heb ik wel FXP 'gekocht', om de Missouri te krijgen bijv.
Toen was dat al twijfelachtig, maar tegenwoordig is dat echt het geld niet meer waard! Nu heb je hopen camo's, waaronder de 3 Lunar (400% XP, 200% XP/777 FXP, 200% XP/555 CXP) en hopen Dragon flags. 20k XP en 30k FXP halen met een oké win is makkelijk te doen tegenwoordig. Voor de Lunar camo's en Dragon flags was dat echt ondenkbaar!
Maar uiteindelijk moet iedereen zelf weten of en hoeveel geld er wordt uitgegeven aan een game. Iemand die 10k per maand salaris heeft zal andere keuzes maken dan een student.
Torps zijn nagenoeg hetzelfde, alleen 1.5km extra range. De schepen zijn redelijk gelijk aan elkaar alleen bij de Halland is alles net iets beter. Maar als iemand de Ostergotland niks vindt, dan verwacht ik niet dat de Halland wel leuk gaat zijn.Case_C schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:34:
'lasertorps'
Untappd: Louwke80
Een weekje vakantie in corona tijd om nog even snel Moskva te halen.Redax schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:19:
[...]
Binnen een week? Hoeveel tijd steek je daar in? Er van uit gaande dat ik per potje tussen de 1500 en 6000 xp binnen haal is een tier IX of X schip nog steeds tientallen potjes werk. In het meest gunstige geval heb je dan 10.000 XP per uur. Dat is als je twee erg goede potjes hebt..
Dat waren ongeveer 120 potjes in een week tijd.
Maar vond dat geen fijne lijn omdat ik de schepen niet fijn vindt spelen en er zat wat druk achter ivm het verwijderen v/d Moskva.
Ikzelf ben een gemiddelde speler die met toenemende frequentie een goede game uitpoept.
Heb ongeveer 1400 battles onder m'n riem.
Heb daarbij nog niet heel veel special camo's en dragon vlaggen dus pak ik gemiddeld zo rond de 4/5k XP per potje.
Wanneer ik wel vlaggen en camos gebruik gaat het al sneller naar de 10k. Wanneer je 10k XP per potje pakt, is een tier IX binnen 25 potjes klaar. Dat zou in 2 avonden kunnen.
Ik vindt dat knap. 225.000 XP zou voor mij al snel 75 potjes zijn.Flix20 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:03:
[...]
Een weekje vakantie in corona tijd om nog even snel Moskva te halen.
Dat waren ongeveer 120 potjes in een week tijd.
Maar vond dat geen fijne lijn omdat ik de schepen niet fijn vindt spelen en er zat wat druk achter ivm het verwijderen v/d Moskva.
Ikzelf ben een gemiddelde speler die met toenemende frequentie een goede game uitpoept.
Heb ongeveer 1400 battles onder m'n riem.
Heb daarbij nog niet heel veel special camo's en dragon vlaggen dus pak ik gemiddeld zo rond de 4/5k XP per potje.
Wanneer ik wel vlaggen en camos gebruik gaat het al sneller naar de 10k. Wanneer je 10k XP per potje pakt, is een tier IX binnen 25 potjes klaar. Dat zou in 2 avonden kunnen.
Ostergotland vind ik een leuke, al ben ik er met een PR van 1353 niet "bijzonder goed" in. Ik heb achterlijk veel damage, 55% win, maar schiet niet voldoende planes neer voor een goede PRTheBrut3 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:43:
Ostergotland heeft voor mij 15 potjes geduurd. Helaas maar 46% winrate en 1400 PR. Als dat gewoon tussen de 60 en 70 was met 2000 PR, dan was 12 potjes denk voldoende.
PR is overrated. Fun is een betere metric.

Gelukkig hebben planes 0,0 invloed op je PRCardinal schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:58:
maar schiet niet voldoende planes neer voor een goede PR
Fun is belangrijk ja. PR zegt iets over de kwaliteiten van de speler, net als winrate. Dat staat in principe los van elkaar.
Ik heb er veel meer aan Wargaming gegeven de afgelopen jaren. Nu alleen Premiumtime vanwege een mooie aanbieding.Redax schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:33:
Een vraagje uit interesse; gebruiken jullie echt geld om schepen/doubloons ect aan te schaffen en zo ja hoeveel?
Ik vraag dit omdat ik inmiddels op ongeveer 200 euro aan investeringen zit na ongeveer 650 uur spelen.
Ik grind gewoon gestaag door. Ik gebruik Free XP niet om een schip over te slaan, vind ik zonde.Er zullen vast mensen zijn die ook op deze manier een tier hebben overgeslagen.
Dat is wat ik betaald heb over de 3 jaar of zo dat ik speel.
En nu krijgen ze geen RUK meer van mij. Spel is niet meer te vergelijken met 3 jaar geleden. Nu gebeuren er dingen dat je denkt, WTF. Nee, als je al een scheet laat heb je een ban te pakken. of als je tegen de real noobs speelt die net komen kijken in de game zie je gewoon dat er aan de knoppen word gedraaid. Torps die ineens afwijken. Salvo's van 12 shells die om een BB heen vallen op 12km, WTF.
NEeeeee, geen stuiver verdienen ze aan mij.
EN voor de EU lijn, Ostergotland is great ship, vooral omdat je nog weleens een Toptier bent tegen T8 boten....das leuk dan. Qua torps doen 9 en 10 niet onder voor mekaar. 1 torp minder per salvo en iets minder range. Zet er een 10 point capt op en je hebt great ship.
Jij denkt dus echt dat ze opzettelijk jou slechter laten spelen tegen nieuwe spelers?auroortje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:26:
En nu krijgen ze geen RUK meer van mij. Spel is niet meer te vergelijken met 3 jaar geleden. Nu gebeuren er dingen dat je denkt, WTF. Nee, als je al een scheet laat heb je een ban te pakken. of als je tegen de real noobs speelt die net komen kijken in de game zie je gewoon dat er aan de knoppen word gedraaid. Torps die ineens afwijken. Salvo's van 12 shells die om een BB heen vallen op 12km, WTF.
Nah, winrate zegt vooral iets over hoe erg matchmaker je haat. De afgelopen dagen mocht ik namelijk opeens weer wat winnen.TheBrut3 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:19:
Fun is belangrijk ja. PR zegt iets over de kwaliteiten van de speler, net als winrate. Dat staat in principe los van elkaar.

Ja ja, ik weet dat je invloed kan hebben op games, maar dan moet je wel in een team zitten dat niet binnen vijf minuten dood is.
Ongeloofelijk he? Probeer je voorzichtig te spelen en zijn de eerste 2 destroyers en 2 cruisers binnen 3 minuten gezonken. Krijg dat nog maar eens recht getrokken.DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:41:
[...]
Nah, winrate zegt vooral iets over hoe erg matchmaker je haat. De afgelopen dagen mocht ik namelijk opeens weer wat winnen.
Ja ja, ik weet dat je invloed kan hebben op games, maar dan moet je wel in een team zitten dat niet binnen vijf minuten dood is.
Gemiddeld genomen zegt het wel wat over je eigen skillDaniëlWW2 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:41:
[...]
Nah, winrate zegt vooral iets over hoe erg matchmaker je haat. De afgelopen dagen mocht ik namelijk opeens weer wat winnen.
Maar ja, zoals altijd bij multiplayer spellen zijn de andere spelers een probleem. Gisteren had ik één potje met A-B-C caps, waarbij ik in Des Moines in B cap achter een eiland lag (en nog twee schepen vernietigd had tot de permanente air attacks op mij + vijandelijke team die toch wel wat hits kregen er een einde aan maakte. En de rest van mijn team? Twee gingen naar A, zagen dat dat een slecht idee was, en hebben nog een tijdje long range schoten uitgewisseld voor ze aan hun einde kwamen. De 9 andere van mijn team gingen allemaal naar C, of om precies te zijn, achter eilanden bij C. Dus met 9 van de 12 man, en ze wisten C niet te cappen...
Maar ook een potje met die capture-the-center mode, waarbij mijn team een totaal aan twee vijanden vernietigd had... En daarmee wonnen we het potje. Zelf hadden we één schip verloren, dus het was nog best gelijk, maar wij hadden alle drie de ringen en wonnen simpelweg op punten omdat de tegenstander laf was.
Weet niet meer precies wie het zei, maar het klopt wel ongeveer:DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:41:
3 games verlies je sowieso, 3 games win je sowieso en op 4 games heb je daadwerkelijk invloed.
En dat klopt ook ongeveer wel. Bijna alle mensen zitten tussen de 30% en de 70% winrate in.
Buiten dat kan je bij een loss alsnog (super) unicum PR halen.
Dus beide waarden zeggen op de lange termijn echt wel iets.
Het is nog steeds meer dan 54% hoor, net.TheBrut3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:47:
[...]
Weet niet meer precies wie het zei, maar het klopt wel ongeveer:
3 games verlies je sowieso, 3 games win je sowieso en op 4 games heb je daadwerkelijk invloed.
En dat klopt ook ongeveer wel. Bijna alle mensen zitten tussen de 30% en de 70% winrate in.
Maar ik ben misschien wat zuur omdat ik echt een belachelijke serie aan kansloze teams heb gehad. Daar viel gewoon echt niks aan te doen.
Dan is het voor mij byebye voor die dag.
Hoe kan dit gedaan worden als er enkel andere mensen mee spelen? Ik denk dat je nooit 0% of 100% kan halen gezien je teammates altijd invloed hebben en je dus nooit alles verliest en nooit alles wint.TheBrut3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:47:
[...]
Weet niet meer precies wie het zei, maar het klopt wel ongeveer:
Los daar van heb ik overigens wel het gevoel dat het spel wordt beinvloed, ik kan dit alleen niet onderbouwen.
Daar tegenover staat dat er ook dagen tussen zitten waar je bijna alles wint.DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:08:
Maar ik ben misschien wat zuur omdat ik echt een belachelijke serie aan kansloze teams heb gehad. Daar viel gewoon echt niks aan te doen.
Zoals ik zei, op de lange termijn middelt het zichzelf uit. (is dat correct Nederlandiesch?)
Hoe bedoel je die?Redax schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:49:
Hoe kan dit gedaan worden als er enkel andere mensen mee spelen?
Of er een vorm van "noob" compensatie is durf ik niet te zeggen, maar RNG is wel een factor in deze game die heel frustrerend kan werken. Regelmatig de meest perfecte salvo's richting de vijand zien vertrekken die vervolgens niks raken, het volgende salvo's is dan een grote waaier aan shells in alle richtingen die plotsklaps 3 citadels en 35k dmg doen...??
Het valt me wel op dat de spelers die zwaar ruk spelen minder vaak gedev-striked worden (torps en detonations daargelaten) dan de "betere" spelers. Echter heb ik hier nooit statistieken van bijgehouden dus een onderbouwing voor deze waarneming heb ik niet
Ik heb twee weken lang iets van een 70% lossrate gehad.TheBrut3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:20:
[...]
Daar tegenover staat dat er ook dagen tussen zitten waar je bijna alles wint.
Zoals ik zei, op de lange termijn middelt het zichzelf uit. (is dat correct Nederlandiesch?)
Ben uit ellende gestopt en daarna de RN DD's gaan grinden.
Statistisch zal het allemaal wel kloppen, maar ik kreeg het helemaal voor mijn kiezen.
Edit: Dit was richting @DaniëlWW2.
[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 18-06-2020 11:35 ]
Hoe is die GoT clan te joinen?TheBrut3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:34:
Je kan ook een clan zoeken en vaker samen spelen. Genoeg keuze uit NL clans zoals GoT en NED of een internationale community. Stuk gezelliger, je wint vaker en je hoort nooit gevloek als je met iemand zoals @GLR89 speelt. En je krijgt extra credits, XP en korting op schepen/reparaties enzo.
Dagje onder het bureau van @PcDealer zal wonderen doen.Redax schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:02:
Hoe is die GoT clan te joinen?
Uhhhhhh...TheBrut3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:14:
[...]
Dagje onder het bureau van @PcDealer zal wonderen doen.
https://wiki.wargaming.net/en/Ship:Clans
Wat is je ingame nickname?

We waren winnende hand, maar een Izumo ging even DD hunten en ving alle torps.
[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 18-06-2020 15:55 ]
Met de komst van de subs heb ik het spel terug geïnstalleerd en zo zo gaat wel een beetje.
Maar ik schrok me rot toen ik precies een ghost ship zag met neon en een NOS burner in de schoorsteen.
Een event only ship of zo of hoe kom je eraan? Is toch niet meer geloofwaardig dit...
WG is nog gekker geworden dan gek!Soon there will be a closed test session of battles with an asymmetric distribution of ships between two teams: one team will have a low number (4-6) of ships of Tiers VI-VII, and the opposing team will have 6-12 ships of Tiers V-VI. The usual class symmetry between teams is also not mandatory.
Daar zal vast tegenover staan dat je ook weleens een potje met maar 60k damage wint.Cardinal schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:54:
Waarom ik geen hol begrijp van winrate. zadel me dan ook niet op met compleet incompetente spelers.
We waren winnende hand, maar een Izumo ging even DD hunten en ving alle torps.
Dat is gewoon een camo en die kan je gewoon uitzetten.Astratuner schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:28:
Maar ik schrok me rot toen ik precies een ghost ship zag met neon en een NOS burner in de schoorsteen.
Een event only ship of zo of hoe kom je eraan? Is toch niet meer geloofwaardig dit...
:strip_exif()/f/image/nVCsDFaGw7lgazQ29txesJER.jpg?f=fotoalbum_large)
Normale game waar het stelletje idioten als brave lemmings in een hoek gingen zitten en het vijandelijke team kon gaan cappen. Ik kon de boel dus steeds resetten en ik had gewoon een Kraken verdiend als RNG op het eind niet F U had gedaan, mijn AP magisch laat afketsen op een low health Graf Spree, mijn roer sloopt waarna ik in een torpedosalvo voer. Game verloren op punten.
Fair enough.TheBrut3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:55:
Toch een super unicum PR dat potjeDat pakken ze niet af!
Maar ergens doet het wel pijn om zo'n carry alsnog te verliezen door RNG.
De Ragnarok en Ignis Purgatio samen voor maar een kleine €150!
Niet slecht voor Amagi clonen.
Now that is heresy.TheBrut3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:28:
Jeetje, WG heeft weer een manier gevonden om geld te verdienen voor 'skins'.
Maar het is Games Workshop. Die zijn nog veel erger dan WG...
Wait wut geen gevloek als je met @GLR89 speelt? Iemand een name change gedaan dan?TheBrut3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:34:
Je kan ook een clan zoeken en vaker samen spelen. Genoeg keuze uit NL clans zoals GoT en NED of een internationale community. Stuk gezelliger, je wint vaker en je hoort nooit gevloek als je met iemand zoals @GLR89 speelt. En je krijgt extra credits, XP en korting op schepen/reparaties enzo.

Untappd: Louwke80
Sarcasm much...Louwke schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:25:
Wait wut geen gevloek als je met @GLR89 speelt? Iemand een name change gedaan dan?
Er zijn blijkbaar mensen die het er voor betalen. Idioterie ten top.TheBrut3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:28:
Jeetje, WG heeft weer een manier gevonden om geld te verdienen voor 'skins'.
-Wat moet dit precies toevoegen aan de gameplay ervaring?
-Wat is hier precies leuk aan?
Nee echt, wat moet hier leuk aan zijn want ik zie werkelijk het punt niet? Waarom wil je in een verborgen bootje zitten die ping ping doet op een schip waarna dat schip zinkt? Ik was er na een game eigenlijk al helemaal klaar mee. Ben ik de enige die onderzeeboten liever had gezien als iets dat echt uitdagend was?
Introduceer de periscoop, maak verkenningsafstand nog kleiner zodat je echt op 2km van een doel kan sluipen met passieve sonar als je lijdraad en dan lanceer je pas. Niks geleid met pings, gewoon mikken. Maak de torpedo's dan variabele diepwaterexemplaren die ook torpedobootjagers kunnen raken alsof het normale torpedo's zijn of hou de citadel torpedo's omdat je relatief weinig torpedo's afvuurt met veel risico. Je kan best op afstand blijven, maar dan zal je ook eerder missen. Is wel veiliger in verband met torpedobootjagers. High risk, high skill high reward want op het moment is er echt geen ene .... aan.
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-06-2020 21:07 ]
- NiksDaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:30:
Dus ik dacht ik probeer de onderzeeboten eens. Na een game vraag ik me het volgende al af?
- Niks
Het is voor de mensen die er toch al niks van bakken een extra klasse met hoop dat ze wel iets toevoegen.
Maar helaas, die zullen teleurgesteld achterblijven
Voor de meeste zal dat zo zijn, maar als je wel wat kan, tja dat gaat ook leuk worden als je daartegen op moet.TheBrut3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:46:
[...]
- Niks
- Niks
Het is voor de mensen die er toch al niks van bakken een extra klasse met hoop dat ze wel iets toevoegen.
Maar helaas, die zullen teleurgesteld achterblijven

Serieus? De subs zijn de enige reden dat ik het weer speel. Absoluut amaze balls. Als jij er na een enkel potje genoeg van hebt dan snap je het idd niet helemaal, maar dat is amper een basis om enige mening van te kunnen vormen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:30:
Dus ik dacht ik probeer de onderzeeboten eens. Na een game vraag ik me het volgende al af?
Nee echt, wat moet hier leuk aan zijn want ik zie werkelijk het punt niet? Waarom wil je in een verborgen bootje zitten die ping ping doet op een schip waarna dat schip zinkt? Ik was er na een game eigenlijk al helemaal klaar mee. Ben ik de enige die onderzeeboten liever had gezien als iets dat echt uitdagend was?
Introduceer de periscoop, maak verkenningsafstand nog kleiner zodat je echt op 2km van een doel kan sluipen met passieve sonar als je lijdraad en dan lanceer je pas. Niks geleid met pings, gewoon mikken. Maak de torpedo's dan variabele diepwaterexemplaren die ook torpedobootjagers kunnen raken alsof het normale torpedo's zijn of hou de citadel torpedo's omdat je relatief weinig torpedo's afvuurt met veel risico. Je kan best op afstand blijven, maar dan zal je ook eerder missen. Is wel veiliger in verband met torpedobootjagers. High risk, high skill high reward want op het moment is er echt geen ene .... aan.
Ik vermoed de zoveelste RPS liefhebber die gewoon niks nieuws of anders wilt.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik kan niet wachten op subs die gelijk onderwater gaan en de hele map rond gaan varen om na 15 minuten bij de CV uit te komenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:53:
[...]
Voor de meeste zal dat zo zijn, maar als je wel wat kan, tja dat gaat ook leuk worden als je daartegen op moet.
Net als van die krampioentjes die zoiets in DD's doen, altijd lachen.
Nou dat klinkt anders best wel aantrekkelijk als het werkt. Heb je geen last van de onderzeeboten en de CV's gaan ook dood.TheBrut3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:12:
[...]
Ik kan niet wachten op subs die gelijk onderwater gaan en de hele map rond gaan varen om na 15 minuten bij de CV uit te komen![]()
Net als van die krampioentjes die zoiets in DD's doen, altijd lachen.
Ik heb het een paar keer geprobeerd en zo makkelijk was dat helaas niet.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:15:
[...]
Nou dat klinkt anders best wel aantrekkelijk als het werkt. Heb je geen last van de onderzeeboten en de CV's gaan ook dood.
Recht door het midden wordt je gegarandeerd gespot terwijl langs de randen te lang duurt en er ook DD's oppoppen terwijl je daar dan wel vaak zonder support zit. Subs zijn dan ook redelijk afhankelijk van support want DD's slopen je. Spellen worden ook vaak zat binnen een kwartier afgerond dus ga je max stealth dan neem je jezelf uit het spel.
Die ene keer dat het wel lukte vaarde de CV al (blijven bewegen) en pompte ik er net 2 in. Toen ging hij vol gas er vandoor de andere kant op met een CAP achterlatende dus ik MOEST wel duiken. Tja, toen had ik geen snelheid meer om hem te pakken. Het is leuker dan je denkt hoor, het is een hele andere mindset.

Het meest skilless schip in het spel en pas 10 maanden uit maar al wel op de 6e plaats van meest gespeelde T10 cruisers. Hard op weg naar plek 5 waar de Moskva staat, welke al meer dan 4 jaar in het spel zit!
Eigenlijk zou WG hun fout toe moeten geven en de Smolensk verwijderen en iedereen hun coal teruggeven. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.TheBrut3 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:58:
Mijn WoWs hart, en vertrouwen en de playerbase, ging daarjuist weer een beetje meer dood.
[Afbeelding]
Het meest skilless schip in het spel en pas 10 maanden uit maar al wel op de 6e plaats van meest gespeelde T10 cruisers. Hard op weg naar plek 5 waar de Moskva staat, welke al meer dan 4 jaar in het spel zit!

Ik heb trouwens denk ik iets illegaals gedaan. Gewoon een citadel gescoord op een full broadside North Carolina op 7km met mijn Monarch. Dat was pas het derde salvo waarna het eindelijk lukte. Wat een schip zeg. Pure willekeur of je AP or HE die ronde gaat werken en het is gissen welke je ditmaal het minste teleur zal stellen. Maar dat was dus nog iets van 90k en een van de betere games.
En de Thunderer dobbert bij dezen in mijn haven
Nope, iemand heeft 35k meer damage gedaan. En waarschijnlijk zijn er mensen die nog meer damage hebben gedaan ook, maar die nog niet in de lijst staan omdat ze geen 80 battles hebben.
Heb jij geluk, nice! Dat grinden gaat echt super langzaam. Coal is in het gunstigste geval 3 x 800. Zo duurt het lang om een schip van 240K bij elkaar te krijgen. Dat is in het geval van coal.Yammie74 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:24:
De korting coupon voor coal/steel is er weer.
Hier de KagaYammie74 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:24:
De korting coupon voor coal/steel is er weer.
Toevallig komen er ook een ranked en ranked sprint T8 aan.
Ja, hij heeft met regelmaat best flinke dmg games, maar de gameplay van Flambass vind ik veel leuker. Die doet het om lol te hebben, waar het bij Flamu vooral gaat om teammates afzeiken en vanaf een veelal relatief veilige positie dmg farmen.
Als ik gezeik op teammates wil horen ga ik zelf wel spelen of bij Ron in de discord
Toevallig jajaTheBrut3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:54:
[...]
Hier de Kaga![]()
Toevallig komen er ook een ranked en ranked sprint T8 aan.
Ik moest stiekem even grinniken.Flix20 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:05:
of bij Ron in de discord
Flambass kijk ik niet zo graag naar. Weinig tot geen uitleg in de filmpjes en hij is een stuk minder goed.
Eigenlijk wel. Paar maanden geleden zei ik al dat ik voor de volgende coupon een Kaga ging kopen. Daarna kwam hij nog als rental voorbij ook, toen wist ik het wel zeker.
Ze hebben een andere speelstijl mijns inziens.TheBrut3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:40:
[...]
Ik moest stiekem even grinniken.
Flambass kijk ik niet zo graag naar. Weinig tot geen uitleg in de filmpjes en hij is een stuk minder goed.
Flamu speelt heel passief en gecalculeerd.
Flambass zie je meer de yolo's en push acties doen. Daar hou ik zelf wat meer van.
Wat uitleg in de filmpjes betreft heb je gelijk!
Meeste steek ik misschien nog wel op van de Mingle met Jingles filmpjes waarin ie uitlegt wat er wel en niet goed gaat.
Wat er niet goed gaat; Jingles die schepen probeert te identificeren....Flix20 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:48:
[...]
Meeste steek ik misschien nog wel op van de Mingle met Jingles filmpjes waarin ie uitlegt wat er wel en niet goed gaat.
Happy to be of serviceTheBrut3 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:58:
Mijn WoWs hart, en vertrouwen en de playerbase, ging daarjuist weer een beetje meer dood.
[Afbeelding]
Smolensk kan je inderdaad skill-less spelen, daar zijn de averages ook naar
Duurt maar 100 dagenRedax schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Heb jij geluk, nice! Dat grinden gaat echt super langzaam. Coal is in het gunstigste geval 3 x 800. Zo duurt het lang om een schip van 240K bij elkaar te krijgen. Dat is in het geval van coal.
2400 coal is ongeveer wel een hoog gemiddelde.
3 containers met ~6x coal (1 met 1, 1 met 2, 1 met 3)
Als je 3 containers vrij speelt heb je onderhand ook wel de 400 aan daily coal binnen. Zit je alweer op 2800, 10% bonus.. ga je over de 3k per dag als je teveel speelt.
Probeer zelf ~2 containers minimaal, dat lukt vaak met 2á 3 potjes. Daar haal ik dan afhankelijk van m'n geluk 800-2000 coal uit. +200 van de daily is 1k coal per dag heel goed te doen.
Ik zat die stream toevallig half te kijken. Het was chat die hem dat vertelde. Verder was hij die hele chat extra zuur en het werd niet beter na die game. Het deed pijn, die game.TheBrut3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:44:
Flamu ook weer een dik clickbate filmpje. Damage record...
Nope, iemand heeft 35k meer damage gedaan. En waarschijnlijk zijn er mensen die nog meer damage hebben gedaan ook, maar die nog niet in de lijst staan omdat ze geen 80 battles hebben.
Zaten verder wel wat leerzame stukjes tussen.
Die vent is altijd zuur en toxic. Kraakt het liefst iedereen af omdat hij vind dat hij DE beste speler is.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:52:
Verder was hij die hele chat extra zuur en het werd niet beter na die game.
Zonder moeite zal hij een profiel afzoeken als iemand commentaar op hem heeft om ook maar iets te vinden.
Als PaxtonQuigly een opmerking zou maken over hem, pakt hij zijn profiel erbij en gaat hij een uur zoeken en komt uiteindelijk waarschijnlijk met de opmerking: "Ohh, 40% winrate on a Hipper and only 1920 PR? How can you be that bad on a Hipper?"
Edit: Damn, de WoWs Numbers klik-op-naam link werkt niet omdat er een , in zit.
https://wows-numbers.com/player/564767178,PaxtonQuigly/
[ Voor 13% gewijzigd door TheBrut3 op 23-06-2020 17:40 ]
Waarom ga je alleen nu in op het zuur zijn? Volgens mij weet iedereen dat Flamu eerder een aardappelplant is dan een aardappel.TheBrut3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:37:
[...]
Die vent is altijd zuur en toxic. Kraakt het liefst iedereen af omdat hij vind dat hij DE beste speler is.
Zonder moeite zal hij een profiel afzoeken als iemand commentaar op hem heeft om ook maar iets te vinden.
Als PaxtonQuigly een opmerking zou maken over hem, pakt hij zijn profiel erbij en gaat hij een uur zoeken en komt uiteindelijk waarschijnlijk met de opmerking: "Ohh, 40% winrate on a Hipper and only 1920 PR? How can you be that bad on a Hipper?"
Edit: Damn, de WoWs Numbers klik-op-naam link werkt niet omdat er een , in zit.
https://wows-numbers.com/player/564767178,PaxtonQuigly/
Het gaat mij erom dat je er ook wat van kan leren. Verder vind ik zijn rage soms stiekem best wel grappig.
Gisteren lekker zelf unicum geweest: Eén-na-laatste potje in een Bismarck, Kraken, zo ongeveer elke achievement die er was te pakken. Tegen degene waarmee ik in div speelde lopen klagen dat ik niet campaign missie aan had staan voor kraken + eerste zijn, eindig ik uiteindelijk net aan als tweede

Laatste potje een Z52, na redelijke tijd niet gespeeld te hebben hiermee. Zowel Gearing als Khabarovsk uitgelegd wat die Z52 AP precies doet op korte afstand als je tegenstander broadside ligt. Weer Kraken, team verliest alsnog
(En een Kraken is uberhaupt al redelijk uitzonderlijk voor mij, twee achter elkaar al helemaal).
[ Voor 77% gewijzigd door Sissors op 24-06-2020 09:14 ]
Ik speel nu 4.5 jaar. Dat is 1642 dagen. Hij heeft 57441 battles. Das bijna 35 battles PER DAG voor 4,5 jaar achter mekaar. Komt die gozer weleens buiten ?SpamLame schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:46:
57K battles o_0 https://wows-numbers.com/player/531446203,ORP_Zaborze/ gelukkig in het rode team

Dan lijkt het nog steeds erg op werken.vassago schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:32:
Met zijn stats is hij vast binnen 5 tot 10 minuten dood, dan is het maar 6 uur per dag
Zat te kijken naar die Thunderer. Maar ik zie dat ding nergens? Wilde ook eens kijken voor een schip met die coupons. Weet dat het een Brits schip is maar ik zie hem niet in de premium shop of bij de UK ships zelf?Redax schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Heb jij geluk, nice! Dat grinden gaat echt super langzaam. Coal is in het gunstigste geval 3 x 800. Zo duurt het lang om een schip van 240K bij elkaar te krijgen. Dat is in het geval van coal.
die staat toch onder de armory en dan coal ships? uit mn hoofd 244k coalmike30 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:47:
[...]
Zat te kijken naar die Thunderer. Maar ik zie dat ding nergens? Wilde ook eens kijken voor een schip met die coupons. Weet dat het een Brits schip is maar ik zie hem niet in de premium shop of bij de UK ships zelf?
Oooh ja. Dat is waar. Nou dan wordt het geen Thunderer voor mij denk ik zo 😁😁Wognummer schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:58:
[...]
die staat toch onder de armory en dan coal ships? uit mn hoofd 244k coal
Ik vrees er voor ja. Geen makkelijke weg om snel veel kolen binnen te halen.mike30 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:18:
[...]
Oooh ja. Dat is waar. Nou dan wordt het geen Thunderer voor mij denk ik zo 😁😁
gaat ie weg dan? dat heb ik nog nergens voorbij zien komen dan moet ik nog opschietenRedax schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:38:
[...]
Ik vrees er voor ja. Geen makkelijke weg om snel veel kolen binnen te halen.
Dagelijks 3 coal containers dus minstens 1.200 coal maar gemiddeld toch wel 1.600.Redax schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:38:
[...]
Ik vrees er voor ja. Geen makkelijke weg om snel veel kolen binnen te halen.
Daarnaast nog uit je daily's en in ranked sprint nu kan je ook weer 15.000 coal krijgen.
Opzich is coal prima te farmen.
Nog niet. Uiteindelijk denk ik wel dat die gaat, zoals alle populaire coal schepen.Wognummer schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:43:
gaat ie weg dan? dat heb ik nog nergens voorbij zien komen dan moet ik nog opschieten
Edit: AP bommen krijgen een dikke nerf op de PTS. Zelfs die van de Graf.
[ Voor 11% gewijzigd door TheBrut3 op 25-06-2020 15:24 ]
Loyang is enorm OP op T8 (ranked) in principe, maar met CVs was resultaat op allied Loyang dat eerste squadron rocket planes meer dan helft van zijn HP afhaalde...
Zelf speel ik ranked primair met Lightning. Fatsoenlijke gunboat, hydro is leuk maar niet zo goed als german, maar voor een flink gedeelte omdat ik zoveel smokes heb dat ik elke keer dat er vliegtuigen komen ik smoke neer kan gooien.
Als DD overkomt het mij zelden en als CV krijg ik het ook zelden voor elkaar om een DD in 1 strike half weg te schieten, ja soms lukt het wel.
Met de Enterprise kan het als de DD niet snapt hoe te angelen en met TT's of Implacable zal het ook wel af en toe lukken als je RNG gunstig is en de DD niet dodged. Maar om dat nou structureel te doen lukt maar weinig CV spelers, niet iedereen heet El2aZeR.
En de CV's in ranked zijn meer dan eens waardeloos. Heb gisteren 1 of geen echt goede CV tegen gehad en 4 (van de 8 ) onder de 45%.
Overigens ging het mij om één squadron he, die dus meerdere strikes deed. Zelf heb ik nog nooit fatsoenlijk weten te dodgen tegen een competente CV speler. Ik heb alles geprobeerd, maar uiteindelijk zijn DDs te traag om echt significant hun pad te veranderen zodat rockets missen. Terwijl bij de meeste dive bombers je op zijn minst significant gedeelte kan laten missen.
Algemeen genomen, toen ik stopte met spelen voor de CV changes waren CV spelers behoorlijk goed in cross droppen tegen DDs op hogere tiers, maar het was tenminste een uitdaging voor ze. Nu is het echt uitzonderlijk dat ik een CV speler tegen kom die ook maar een serieuze poging doet met torpedo bombers tegen een DD. De meeste droppen van zo ver af dat ik eerst nog koffie kan gaan drinken voor ik ze moet ontwijken. En diezelfde CV spelers kunnen wel probleemloos mijn DD vernietigen met rocket planes. (En een enkele CV speler laat zien dat ook torpedos nog steeds gevaarlijk voor DDs kunnen zijn, maar dat zijn de uitzonderingen).
Met Franse DD's werkt het trouwens soms om halve speed te varen, en dan full speed+speedboost wanneer je ziet dat de CV speler zijn drop inzet. Ineens scherp sturen werkt met die hele snelle DD's ook wel eens.
[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 25-06-2020 16:50 ]
Laten we niet vergeten dat de oude CV's zo ongeveer de hele map konden spotten. Dat de Haku voorheen 95k avg damage en 1.24 avg kills had en dat dit nu 81k en 0.91 is. Bij de Midway is dat zelfs van 97k en 1.27 naar 74k en 0.82 gegaan. De impact van de CV is echt minder dan voorheen, maar toen zag je ze gewoon veel minder.
Rem je ook?Sissors schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:32:
Ach, ik had een CV die gewoon AFK was.
Overigens ging het mij om één squadron he, die dus meerdere strikes deed. Zelf heb ik nog nooit fatsoenlijk weten te dodgen tegen een competente CV speler. Ik heb alles geprobeerd, maar uiteindelijk zijn DDs te traag om echt significant hun pad te veranderen zodat rockets missen.
#2, speel een Halland
- Niet gelijk als een malle naar voor rushen, wat DD spelers die nooit CV spelen maar wel er op zeuren, regelmatig lijken te zien. Dan kom je ook niet alleen te liggen.
- Als je al gespot bent en de CV zet een strike in, dan je gas los en insturen wanneer hij al begonnen is met zijn run. Sommige doen dat al eerder, maar dan ben je juist een makkelijker target.
- Zelf CV spelen zodat je de mechanics snapt.
- Accepteren dat er inderdaad SU CV spelers zijn die je helemaal verkrachten. Maar dat geldt voor SU spelers in het algemeen.
En als je zo dicht bij cruisers bent (die over het algemeen zelf ook al bij de BBs blijven) dat je in hun effectieve AA envelop zit (oftewel laten we zeggen binnen een 2km), dan kan je net zo goed AFK gaan aan het begin. Buiten tier 6 en lagere CVs gebeurd het bijna nooit dat ik een rocket strike zie missen. En dus niet alleen bij mij, ook bij andere. Net nog een potje waar een shima begon met ~60% HP na eerste rocket squadron op hem, en hij was dicht genoeg bij een cruiser dat AA van die ook vuurde. (Oké hij had wel pech dat hij blijkbaar twee keer fire kreeg uit twee strikes). En natuurlijk, ook dat is een relatief extreem voorbeeld, maar niet bepaald uniek. En exact diezelfde CV speler probeerde mij meerdere keren met torpedos aan te vallen, waarbij zelfs als ik niks had gedaan waarschijnlijk geen enkele torpedo zou hebben geraakt, dat was alles behalve een unicum CV speler.
Halland heb ik, maar speel ik weinig want ik wil de pan-euro special commander van campaign eerst hebben om die erop te zetten
[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 25-06-2020 22:35 ]