Dat was waar de hele discussie mee begon dus, en dat de meeste niet genoeg detonation vlaggen hebben om dat te kunnen volhoudenSpamLame schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:59:
1/100 battles een detenation @Pyramiden niet alleen dds zij zijn alleen het vatbaarst -70% is leuk,maar een signal brengt dat naar 0
Whelp, moet het draadje beter volgen.Sissors schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:42:
[...]
Dat was waar de hele discussie mee begon dus, en dat de meeste niet genoeg detonation vlaggen hebben om dat te kunnen volhouden.
Anyhow goedkoopste manier hangt een beetje af waar je priotiteiten liggen @Pyramiden
-detonate en krijg 10 Juliet Charlie, als je gelijk aan het begin detonate grote kans dat je verlies maakt anders maak je wss nog winst
-6.4K coal en koop 20 Juliet Charlie
-1.92M silver en koop 20 Juliet Charlie
-Signals and Camouflages container
-More resouces container (kleiner signal hoeveelheid uit een beperktere selectie.
-SC
-Recruiting Station container
-Santa containers
Op enig moment verwacht ik dat je genoeg signals (of currency) hebt dat je er niet meer druk over hoeft te maken.
Zit op +1500 JC en heb ze op de meeste schepen hangen.
Is er nog een leuke actieve clan (beetje volwassen) waar ik mij bij kan aansluiten? Mijn ingame naam is TimonP1918. Mijn goal is om de Friesland te bemachtigen.. maar vindt €64 wel een beetje ver gaan om te spenderen. Waarom de Friesland? Ik ben momenteel de officier sloep aan het opknappen die aan de Friesland klasse hing
@Tijmen GOT of GOT2 als je het in deze community wilt zoeken. Anders ook eens https://forum.worldofwars...rum/173-clan-recruitment/ <daar kijken
Leuk project! De Friesland is uit het spel mijn favoriete schip om te spelen. Speel je al een tijdje? Kom je met Free XP in de buurt?Tijmen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:15:
Is er nog een leuke actieve clan (beetje volwassen) waar ik mij bij kan aansluiten? Mijn ingame naam is TimonP1918. Mijn goal is om de Friesland te bemachtigen.. maar vindt €64 wel een beetje ver gaan om te spenderen. Waarom de Friesland? Ik ben momenteel de officier sloep aan het opknappen die aan de Friesland klasse hing
Deze community is ook top @SpamLame
Zolang ik maar niet steeds solo hoef te spelen. Merk dat ik wat meer uitdaging zoek in het spel. Heb nog geen Tier X schip dus ik zal dan GOT2 moet joinen. Kan dit en moet ik hiervoor nog iets doen?
@Pyramiden Ik speel nu ongeveer een maandje, dus redelijk kort maar ik vindt het erg vermakelijk. Maar met Free XP kom ik nog lang niet in de buurt haha.. Nog even doorspelen of toch uiteindelijk maar kopen. Tenslotte kan ik mijn geld toch niet uitgeven in de kroeg momenteel.
@Pyramiden Ik speel nu ongeveer een maandje, dus redelijk kort maar ik vindt het erg vermakelijk. Maar met Free XP kom ik nog lang niet in de buurt haha.. Nog even doorspelen of toch uiteindelijk maar kopen. Tenslotte kan ik mijn geld toch niet uitgeven in de kroeg momenteel.
Met op je knieën gaan en hopen dat @PcDealer niet al te vreemde verzoeken heeft alvorens je wordt toegelaten kom je waarschijnlijk al een heel eind.Tijmen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:37:
Kan dit en moet ik hiervoor nog iets doen?
Discord joinen werkt vast ook mee.
Wat is er nu beter dan een devastating strike? Nou twee devastating strikes achter elkaar. Eerst een Chapayev genuked en het salvo erna een Venezia. Hele game omgedraaid want dit leek op een kansloos verlies uit te gaan draaien. 
:strip_exif()/f/image/jt6sWmbeOSrKR9m0p41uWuPH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FPrceaTV3TumqkiYRVcy6PE5.jpg?f=fotoalbum_large)
Iowa is liev.
Moet nog een paar duizend XP voor de Montana en wou de Iowa eigenlijk verkopen, maar ik kan het niet meer. Als dit geschut een beetje meewerkt dan krijg je dit.
edit: ronde erna in de Georgia. First strike op een Smolensk die het niet eens twee minuten vol wist te houden. Begon te schieten voor de rook en ging stil liggen waar iedereen wist waar. Balans was hersteld.
:strip_exif()/f/image/jt6sWmbeOSrKR9m0p41uWuPH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FPrceaTV3TumqkiYRVcy6PE5.jpg?f=fotoalbum_large)
Iowa is liev.

Moet nog een paar duizend XP voor de Montana en wou de Iowa eigenlijk verkopen, maar ik kan het niet meer. Als dit geschut een beetje meewerkt dan krijg je dit.
edit: ronde erna in de Georgia. First strike op een Smolensk die het niet eens twee minuten vol wist te houden. Begon te schieten voor de rook en ging stil liggen waar iedereen wist waar. Balans was hersteld.
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-05-2020 00:11 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gewoon aanmelden @Tijmen en melden dat je via Tweakers komt.Tijmen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:37:
Deze community is ook top @SpamLameZolang ik maar niet steeds solo hoef te spelen. Merk dat ik wat meer uitdaging zoek in het spel. Heb nog geen Tier X schip dus ik zal dan GOT2 moet joinen. Kan dit en moet ik hiervoor nog iets doen?
Zie dat je al met Pcdealer in gesprek bent. Zelfs al doe je niet mee met clan activiteiten (GOT2 doet volgens nooit battles) heb je wel de clan bonusen (extra xp, korting op schepen, etc). In de discord vind je bijna altijd wel iemand om mee samen te spelen (er zijn ook geregeld niet GOT leden in de discord), de voice chat is hierbij ook handig.Tijmen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:15:
Ik denk ik probeer het nog 1x, even 1 snel potje in de Halland. Uiteraard weer de meest sneue teammates, halve team dood in 5 min en een 30% WR Yamato die constant liep te klagen.
Nou, afgelopen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dHVoXNGaAg7Z5IOvyRgzqdF0.jpg?f=user_large)
De optie teveel tomaten in de game heeft die survey natuurlijk niet.
Nou, afgelopen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dHVoXNGaAg7Z5IOvyRgzqdF0.jpg?f=user_large)
De optie teveel tomaten in de game heeft die survey natuurlijk niet.
Volgens mij komt 'I got frustrated with the poor battle results. I was not happy with the skill levels of other players.' aardig in de buurt van de optie die je zoekt? @vassago
De fun and engaging periode is weer begonnen... T7 ranked, jeuj.
Het heet Belfast.TheBrut3 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:37:
De fun and engaging periode is weer begonnen... T7 ranked, jeuj.
Oke, het is vooral SinOP, maar de Britten zijn zeer sterk vertegenwoordigd met KGV, Fiji, Belfast, Haida en Jervis. Ik heb gisteren al rang 12 gehaald, maar ik weet niet of ik verder wil. Staal is leuk, maar de teams soms.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zojuist bericht gehad van WOWs over dat ik een ban had en nu is het zover. Ik ga stoppen met WoWs. Ik maak me premium abbo op als ik zin heb maar daarna is het over.
Ik kan iedereen aanbevelen geen geld in het spel meer te steken aangezien ze niks doen voor spelers die al langer het spel spelen.
Ik heb bijv. Ticket gemaakt voor persoon die mij meermaals uitmaakt voor C^%$# noob en is niks mee gedaan. Gozer heeft daarna mij nog 2x aangesproken prive.
Wows is het spel behoorlijk aan het verneuken en het is niet leuk meer om te spelen. Vooraf ligt gewoon al vast welke kant er wint. Hoeveel battle's ik al heb gezien waar ik dwars door boten schiet of Torps ineens een grote opening krijgen waardoor zelfs 3 yammie's kunnen.
Wows wil ooks niks laten zien wrom ze mij een ban geven. Heb ze ook aan hand van voorvbeeld laten zien hoe screenshots van chat gemanipuleerd kunnen worden.
Je krijgt het standaard mailtje weer: bij elke update gaat u akkoord met de regels.
Tuurlijk, maar ondertussen wel lekker de game manipuleren zodat de nieuwe spelers het naar hun zin hebben en alles raken terwijl een speler met goede stats niks kan maken/doen.
Dus stop er geen geld meer in en stop het in een game die WEL leuk is en blijft.
Laterssss
Ik kan iedereen aanbevelen geen geld in het spel meer te steken aangezien ze niks doen voor spelers die al langer het spel spelen.
Ik heb bijv. Ticket gemaakt voor persoon die mij meermaals uitmaakt voor C^%$# noob en is niks mee gedaan. Gozer heeft daarna mij nog 2x aangesproken prive.
Wows is het spel behoorlijk aan het verneuken en het is niet leuk meer om te spelen. Vooraf ligt gewoon al vast welke kant er wint. Hoeveel battle's ik al heb gezien waar ik dwars door boten schiet of Torps ineens een grote opening krijgen waardoor zelfs 3 yammie's kunnen.
Wows wil ooks niks laten zien wrom ze mij een ban geven. Heb ze ook aan hand van voorvbeeld laten zien hoe screenshots van chat gemanipuleerd kunnen worden.
Je krijgt het standaard mailtje weer: bij elke update gaat u akkoord met de regels.
Tuurlijk, maar ondertussen wel lekker de game manipuleren zodat de nieuwe spelers het naar hun zin hebben en alles raken terwijl een speler met goede stats niks kan maken/doen.
Dus stop er geen geld meer in en stop het in een game die WEL leuk is en blijft.
Laterssss
@Pyramiden
Het is altijd voor chat. Ze laten nooit bewijs zien.
Het is altijd voor chat. Ze laten nooit bewijs zien.
Chatbans zijn makkelijk om te krijgen, en een heleboel spelers hebben extreem lange tenen..... Als je al vraagt of ze een bot zijn omdat een mens onmogelijk zulke domme dingen doet (zonder gescheld) krijg je al een ban.
Je hoeft soms maar iets te doen of te zeggen en het woord cancer vliegt door de chat.
Meestal zijn het ook losers uit oost europa. Let daar maar eens op door hun namen op te zoeken bij https://wows-numbers.com/
Maar echt, stop er geen geld meer in. Je komt uiteindelijk bedrogen uit. Als je denkt ik koop een goed premium schip, 1 update verder en het is ge-nerfd. Byebye eurotjess
Meestal zijn het ook losers uit oost europa. Let daar maar eens op door hun namen op te zoeken bij https://wows-numbers.com/
Maar echt, stop er geen geld meer in. Je komt uiteindelijk bedrogen uit. Als je denkt ik koop een goed premium schip, 1 update verder en het is ge-nerfd. Byebye eurotjess
[ Voor 29% gewijzigd door auroortje op 22-05-2020 14:32 ]
En als je denkt; Ik koop een perma camo voor een T10 techtree schip, dan maken ze het een premium ship met 0 compensatie voor de camo 
Maar dat chatban systeem is heel vaag inderdaad. Als je maar genoeg reports krijgt gaat dat helemaal automatisch. Dat is overigens ook de enige report die werkt.
En als je eenmaal een chatban hebt gehad, dan volgt de rest meestal zeer snel.
Maar dat chatban systeem is heel vaag inderdaad. Als je maar genoeg reports krijgt gaat dat helemaal automatisch. Dat is overigens ook de enige report die werkt.
En als je eenmaal een chatban hebt gehad, dan volgt de rest meestal zeer snel.
Dus, ik heb met de korting the FdG gekocht. Kan iemand mij deze verklaren of zullen we het houden op een cognitieve dissonantie van mij?
Wat een geschut zeg. De projectielen komen zowat zijwaarts uit de lopen.
Het enige positieve is dat ik iets opvallends begin te merken. Elke keer als ik in een Duits slagschip een Sovjet slagschip tegenkom, tja dan lijk ik opeens wel te mogen raken. Serieus, ik scoor gewoon citadels op afstanden waar ik tegen de meeste kruisers nog een grote F U zou krijgen. Bijna alsof de stomdronken idioot die dienstdoet als geschutofficier, opeens zich wel normaal kan gedragen, want Sovjet moet verwijderd.
Wat een geschut zeg. De projectielen komen zowat zijwaarts uit de lopen.
Het enige positieve is dat ik iets opvallends begin te merken. Elke keer als ik in een Duits slagschip een Sovjet slagschip tegenkom, tja dan lijk ik opeens wel te mogen raken. Serieus, ik scoor gewoon citadels op afstanden waar ik tegen de meeste kruisers nog een grote F U zou krijgen. Bijna alsof de stomdronken idioot die dienstdoet als geschutofficier, opeens zich wel normaal kan gedragen, want Sovjet moet verwijderd.
Ik vind de FdG vooral een opmaat naar de GkF eerst leuk rondvaren met de bismarck dan je doodergeren aan de FdG en dan je weer heerlijk vermaken met de GkF ik vond het in ieder geval nietsDaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:02:
Dus, ik heb met de korting the FdG gekocht. Kan iemand mij deze verklaren of zullen we het houden op een cognitieve dissonantie van mij?
Wat een geschut zeg. De projectielen komen zowat zijwaarts uit de lopen.![]()
Het wordt dus niet nog miserabeler?Wognummer schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:29:
[...]
Ik vind de FdG vooral een opmaat naar de GkF eerst leuk rondvaren met de bismarck dan je doodergeren aan de FdG en dan je weer heerlijk vermaken met de GkF ik vond het in ieder geval niets
Wat een schip zeg. Ik had de Montana ook unlocked en had die misschien moeten kopen.
Net eergisteren een thunderer gehaald, Had eindelijk genoeg coal en staal. Leuke boot, en de HE spam is real, maar ben er nog niet echt zo onder de indruk van.
Ik vond de FdG niet eens heel erg, de GK daarentegen....
Met de FdG 71% winrate gehaald met 94k avg damage en 1.35 kills.
Met de FdG 71% winrate gehaald met 94k avg damage en 1.35 kills.
Ik heb werkelijk geen idee wat hier is gebeurd...
:strip_exif()/f/image/NujWQoe4YvJkg0UQucJ50KU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee hoe ik opeens schade mocht uitdelen, laat staan citadels. Het was ook fijn geweest als een Seattle niet drie keer achter elkaar een kill jatte terwijl ik nog steeds bezig was om die stomme win een game met twee kills en overleef missie probeer te doen. Ik dacht er gewoon even aan om hem gewoon uit wraak op te blazen. De FdG maakt me niet vrolijk nee.
Maar dit was even nodig want ik dacht er al over om deze te verkopen als de korting verlopen is. Miserabel dekt de lading aardig. De betere hull ga ik met freexp doen, want deze baksteen is te erg zo.
:strip_exif()/f/image/NujWQoe4YvJkg0UQucJ50KU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee hoe ik opeens schade mocht uitdelen, laat staan citadels. Het was ook fijn geweest als een Seattle niet drie keer achter elkaar een kill jatte terwijl ik nog steeds bezig was om die stomme win een game met twee kills en overleef missie probeer te doen. Ik dacht er gewoon even aan om hem gewoon uit wraak op te blazen. De FdG maakt me niet vrolijk nee.
Maar dit was even nodig want ik dacht er al over om deze te verkopen als de korting verlopen is. Miserabel dekt de lading aardig. De betere hull ga ik met freexp doen, want deze baksteen is te erg zo.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-05-2020 22:42 ]
ik zou ze inlijsten lol die ziet er echt goed uit haha 19? in een DD wowTheBrut3 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
Soms zeggen screenshots meer dan woorden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn ranked season gaat verrekte goed vooralsnog. Ben nu bij 5 aangekomen, maar dan heb je ook 5 wins nodig (zonder punten kwijt te raken) voor je verder komt. Alleen één keer perongeluk ons potje weten te verliezen door een Belfast vol met torps te schieten, helaas was het onze eigen Belfast
(in mijn verdediging, ik schoot ze ruim langs hem heen, en hij lag veilig in smoke half achter eiland zonder dat iemand hem kon raken. Toen besloot hij ineens volle snelheid ervandoor te gaan, met ook vol broadside tov een vijandelijke BB op 5km).
Maar ik speel primair Mahan, en de verloren potjes ben ik meestal eerste. Geen idee hoe precies, gezien ik lang niet altijd veel damage doe, blijkbaar tellen cap punten genoeg mee. En uiteraard een enkel keertje eet ik een torp aan het begin en is het voorbij.
Ook nog een keer Kraken gehaald. Beide teams 5 DDs, 1 cruiser, 1 BB, en had alle kills op de DDs te pakken
.
Maar ik speel primair Mahan, en de verloren potjes ben ik meestal eerste. Geen idee hoe precies, gezien ik lang niet altijd veel damage doe, blijkbaar tellen cap punten genoeg mee. En uiteraard een enkel keertje eet ik een torp aan het begin en is het voorbij.
Ook nog een keer Kraken gehaald. Beide teams 5 DDs, 1 cruiser, 1 BB, en had alle kills op de DDs te pakken
Ik ben nu rank 9 met een win rate van net boven 50%. Ik speel voornamelijk Haida en Sinop. In totaal 51 matches gespeeld waarvan 26 overwinningen. Ik heb ook al met de Shiratsuyu en Nelson gespeeld maar die zijn minder sterk in mijn ogen in vergelijking met mijn twee mains.
Ik mik voor rank 1 maar ik denk dat ik een zenuwinzinking ga hebben voor ik aan rank 1 ben.
Ik mik voor rank 1 maar ik denk dat ik een zenuwinzinking ga hebben voor ik aan rank 1 ben.
Ik heb 1 battle gedaan en toen had ik de rank 10 rewards binnen. Daarna was ik er al snel klaar mee, nog wel een paar potjes gedaan. Maar nee, laat maar hangen dat ranked.
Vandaag niet veel opgeschoten. Het is ook duidelijk in de hogere ranks hoe twijfelachtig de balance is: Bij DDs is die prima, je ziet zo ongeveer alle DDs langskomen. Cruiser is 90% Belfast en Atlanta. Oftewel ja, we spelen tier 7 en het is één groot radar fest. Eén potje had de tegenstander 3 radar cruisers, wij één. En met de grote van de maps kan je dus bedenken dat merendeel van de caps zo ongeveer permanent radar hadden. Bij de BBs is het primair de Sinop die je langs zie komt. Soms weleens een ander, maar ik denk dat zeker meer dan 50% van de BBs Sinops zin.
Midway staat op Netflix. Waarschijnlijk wel de moeite waard voor de gemiddelde WoWs speler.
Net een leuke subs game in mijn U69 gehad (wat een naam ook he, waarom niet U96?)
BB getorped die maar recht op me af bleef komen en daardoor kreeg een enemy sub me in de smiezen.
We gaan recht op elkaar af en we weten dat we beiden aan het pingen zijn.
Ik unload 4 torps op hem met 2 goede pings maar hij crash dived en ontwijkt ze.
Hij doet hetzelfde bij mij en ik ontwijk ze door snel (bijna) te surfacen.
Maar hij heeft zo'n 20% minder health en ik crash dive dus boven op hem, ram hem onderwater en kill hem met nog net een klein rood streepje health van mij over. Filmisch!
BB getorped die maar recht op me af bleef komen en daardoor kreeg een enemy sub me in de smiezen.
We gaan recht op elkaar af en we weten dat we beiden aan het pingen zijn.
Ik unload 4 torps op hem met 2 goede pings maar hij crash dived en ontwijkt ze.
Hij doet hetzelfde bij mij en ik ontwijk ze door snel (bijna) te surfacen.
Maar hij heeft zo'n 20% minder health en ik crash dive dus boven op hem, ram hem onderwater en kill hem met nog net een klein rood streepje health van mij over. Filmisch!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Sub, inderdaad weer een goede manier van WG om het spel kapot te maken. Lekker in een eigen gamemode houden die rommel.
Omdat U-96 vrijwel de hele Tweede Wereldoorlog door is gekomen zonder ook maar een dode. Vrij uniek en uiteraard niet acceptabel. Oh en Das Boot is erop gebaseerd. We weten allemaal dat als U-96 in de game komt, je ervoor moet betalen.Tijgert schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:35:
Net een leuke subs game in mijn U69 gehad (wat een naam ook he, waarom niet U96?)

Ik wil je nu eigenlijk toch hierop gaan wijzen.TheBrut3 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
Soms zeggen screenshots meer dan woorden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het algemeen beleid #verboden
Maar dat is een heuse carry geweest. Rug al herstelt?
Ach, in ieder geval zullen de CV's niet meer het ergst zijn...TheBrut3 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:05:
Sub, inderdaad weer een goede manier van WG om het spel kapot te maken. Lekker in een eigen gamemode houden die rommel.
[YouTube: Submarines - A Disaster Brewing?]
Maar onbegrijpelijk hoe WG dit denkt te introduceren. Geleide torpedo's die citadel damage doen met een simpele ping en magische diepten waar je immuun bent voor dieptebommen dan wel brisantgranaten. Resultaat is dat je beter maar echt de hoeken van de map kan opzoeken in je slagschip. Dat hebben we echt nodig ja.

Sign me up!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:49:
[...]
Omdat U-96 vrijwel de hele Tweede Wereldoorlog door is gekomen zonder ook maar een dode. Vrij uniek en uiteraard niet acceptabel. Oh en Das Boot is erop gebaseerd. We weten allemaal dat als U-96 in de game komt, je ervoor moet betalen.
Ik begrijp de haat naar subs niet zo, het spel evolueert en is gewoon niet meer met bootjes op enkel bootjes schieten. Het voegt letterlijk een extra dimensie toe aan het spel.Ach, in ieder geval zullen de CV's niet meer het ergst zijn...
Maar onbegrijpelijk hoe WG dit denkt te introduceren. Geleide torpedo's die citadel damage doen met een simpele ping en magische diepten waar je immuun bent voor dieptebommen dan wel brisantgranaten. Resultaat is dat je beter maar echt de hoeken van de map kan opzoeken in je slagschip. Dat hebben we echt nodig ja.
Het zijn wel de CV haters die nu ook de subs haten lijkt het. Wellicht is het een idee voor een surface ships only battle? En dan de standaard Random ook echt random maken, kan dus van alles zijn dan.
En nee, de 'oneerlijke immuniteit' defense gaat niet op. Subs zijn weak as shit, als je ze ziet en er bovenop ligt komen ze niet meer weg en zijn ze useless. DD of CL erbij halen en poof. En in plaats van een turbo om weg te wezen zit je na een paar minuten zonder batterij, going nowhere at 1/4 speed van een submerged sub. Good luck!
Subs kunnen onder water ook niks inhalen, weer useless, en boven water ben je DD voer dus daar (insert Das Boot 'race' scene) doen gaat je ook geen lang leven geven.
Brawlen rond eilandjes met BB's was altijd risky als er DD's waren, dus nu ook oppassen als er nog subs over zijn. So? Just don't be stupid, stupid.
Hebben DD's eindelijk eens wat te doen in plaats van lazy ass cappen, spotten en snipen.
Ik verwacht wel dat DD's nu vooral gaan klagen dat zij niet meer de stealthiest zijn, slappe hap als je dat doet.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Nofi, maar heb jij ooit met DDs gespeeld? Mijn laatste ranked potje had 3 atlantas. Per team...Hebben DD's eindelijk eens wat te doen in plaats van lazy ass cappen, spotten en snipen.
Ga jij dan maar lekker lazy ass cappen, spotten en snipen. In tegenstelling tot de BBs die het zo moeilijk hebben om eens in de dertig seconde te schieten...
Noft, maar uiteraard. Ik snipete, spotte en capte me suf. Ook duels met andere DD's early game om te cappen. Allemaal leuk, maar wat ontbrak aan de DD role was ASW, dat was hun forte. Nu kan dat dus.Sissors schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:32:
[...]
Nofi, maar heb jij ooit met DDs gespeeld? Mijn laatste ranked potje had 3 atlantas. Per team...
Ga jij dan maar lekker lazy ass cappen, spotten en snipen. In tegenstelling tot de BBs die het zo moeilijk hebben om eens in de dertig seconde te schieten...
Een Atlanta is niks meer dan een DD XL, wel heel leuk als ze niet op je schieten omdat ze te druk zijn.
Punt van die drie atlantas op een kleine ranked map (per team) is meer dat ze zo ongeveer permanent radar actief hebben. In tier 7.
Lijkt mij een geweldig idee.Tijgert schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:26:
Wellicht is het een idee voor een surface ships only battle? En dan de standaard Random ook echt random maken, kan dus van alles zijn dan.
Als er dan ook nog skilled based MM zou komen met brackets <48% WR, 48-52% WR en >52% WR zou het helemaal top zijn! Dan ben ik van alle tomaten af
Maar helaas, blijven dromen mag maar dat gaat toch niet gebeuren. Al is het maar omdat de playerbase van WoWs daar te klein voor is. Met de playerbase aantallen van WoT zou dat makkelijk kunnen.
Oh dat, nou, des te meer reden dus voor subs als je DD's even useless gerendered worden. Making my point for me. Appreciate it!Sissors schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:27:
Punt van die drie atlantas op een kleine ranked map (per team) is meer dat ze zo ongeveer permanent radar actief hebben. In tier 7.
Ik denk niet dat versnipperen idd de oplossing is, niet tenzij je meer bots wilt.TheBrut3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:28:
[...]
Lijkt mij een geweldig idee.
Als er dan ook nog skilled based MM zou komen met brackets <48% WR, 48-52% WR en >52% WR zou het helemaal top zijn! Dan ben ik van alle tomaten afEn voor de tomaten ook fijner dat ze niet gelijk terug naar port geschoten worden als ze zin hebben om een heel potje broadside te varen.
Maar helaas, blijven dromen mag maar dat gaat toch niet gebeuren. Al is het maar omdat de playerbase van WoWs daar te klein voor is. Met de playerbase aantallen van WoT zou dat makkelijk kunnen.
Het gevaar komt niet langer van boven en dat is best een omschakeling kan ik me voorstellen, maar net zoals war IRL is ook dit spel aan voortgang onderhevig.
Valide argumenten zullen vast wel worden meegenomen, maar enkel surface brawlers tevreden stellen... weet niet of dit gaat gebeuren. CV's zijn ook gewoon een ding.
Een beetje het nieuwe nu, post-corona/subs
Right, jij gaat maar lekker lazy ass cappen versus 3 radar cruisersTijgert schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:51:
[...]
Oh dat, nou, des te meer reden dus voor subs als je DD's even useless gerendered worden. Making my point for me. Appreciate it!

Wat dan wel een dingetje is, is dat iedereen na verloop van tijd weer op 50% winrate zit. Zodra je met een 52%+ winrate bijna alleen maar andere 52%+ winrate tegenstanders tegen komt, zit iedereen bij genoeg battles weer redelijk terug op 50.TheBrut3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:28:
[...]
Lijkt mij een geweldig idee.
Als er dan ook nog skilled based MM zou komen met brackets <48% WR, 48-52% WR en >52% WR zou het helemaal top zijn! Dan ben ik van alle tomaten afEn voor de tomaten ook fijner dat ze niet gelijk terug naar port geschoten worden als ze zin hebben om een heel potje broadside te varen.
@Tijgert
Je hebt geen enkele tech tree DD of premium DD welke je veel speelt in T8 of hoger... De hogere tiers begint het dealen met radar en CV's pas echt. Ik denk niet dat je helemaal door hebt hoeveel taken je moet uitvoeren als DD in de hogere tiers. Daarnaast nemen de counters tegen DD's in hogere tiers naar mijn mening ook flink toe.
[ Voor 20% gewijzigd door Pyramiden op 31-05-2020 15:38 ]
Voor degenen op de grens zal dat inderdaad zo zijn. Voor de spelers met een wat hogere winrate zal dat wel meevallen. Anders pak je PR voor de matchmaking, dat kan je nog hoog houden bij losses.Pyramiden schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:28:
Wat dan wel een dingetje is, is dat iedereen na verloop van tijd weer op 50% winrate zit. Zodra je met een 52%+ winrate bijna alleen maar andere 52%+ winrate tegenstanders tegen komt, zit iedereen bij genoeg battles weer redelijk terug op 50.
Maar zoals ik al zei, de playerbase is te klein voor 3 groepen.
Mwah, zou dynamisch kunnen. Als je 's avonds speelt heb je vaak binnen paar seconde een potje. Als dat 30 seconde wordt maar je hebt eerlijkere potjes zou ik daar niks op tegen hebben.TheBrut3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:34:
[...]
Voor degenen op de grens zal dat inderdaad zo zijn. Voor de spelers met een wat hogere winrate zal dat wel meevallen. Anders pak je PR voor de matchmaking, dat kan je nog hoog houden bij losses.
Maar zoals ik al zei, de playerbase is te klein voor 3 groepen.
Gisteren bekeken. Ik vind het een aanrader.TheBrut3 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:10:
Midway staat op Netflix. Waarschijnlijk wel de moeite waard voor de gemiddelde WoWs speler.
Leuk om morgenavond eens te kijken dan. Nu wat te laat om nog een film te starten.
Weten we ook gelijk waarom Enterprise zo OP is en waarom Kaga zoveel planes heeft. Historisch accuraat conform de filmPcDealer schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:52:
Gisteren bekeken. Ik vind het een aanrader.
30 seconden wachten voor 20 minuten betere gameplay is het inderdaad waard.Sissors schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:01:
Mwah, zou dynamisch kunnen. Als je 's avonds speelt heb je vaak binnen paar seconde een potje. Als dat 30 seconde wordt maar je hebt eerlijkere potjes zou ik daar niks op tegen hebben.
Niet echt haalbaar. Want in iedere sub group heb je weer mindere spelers die het nivo weer onderuit halen en weer terug zakken naar vorig nivo etc. Skill based MM zorgt voor een om en na bij 50% winrate voor iedereen. Wat ga je dan doen?
Geloof me iedereen speelt om beter te worden, tenminste als je de playerbase ziet niet allemaal. Maar geloof me als je de winrate van spelers ziet dalen gaat het aantal spelers ook weer dalen. Toch het competitieve wat mensen in zich hebben.
Of zijn jullie van de generatie van die het OK vind dat de voetballers onder 13 geen score meer bij houden, omdat het voor iedereen leuk moet blijven?
Geloof me iedereen speelt om beter te worden, tenminste als je de playerbase ziet niet allemaal. Maar geloof me als je de winrate van spelers ziet dalen gaat het aantal spelers ook weer dalen. Toch het competitieve wat mensen in zich hebben.
Of zijn jullie van de generatie van die het OK vind dat de voetballers onder 13 geen score meer bij houden, omdat het voor iedereen leuk moet blijven?
Untappd: Louwke80
Daar begint het al, de meeste spelen gewoon om plezier te hebben.Geloof me iedereen speelt om beter te worden
En met skill based matchmaking gaat de winrate van de bovenste helft dalen inderdaad, maar van de onderste helft gaat hij stijgen. Je opmerking over voetbal slaat dan ook echt nergens op, want juist bij voetballen hebben ze allemaal verschillende niveaus om het eerlijk te houden. Of moeten we Ajax in het vervolg maar laten spelen tegen het vijfde van een random lokale vereniging?
Er zijn zat spellen veel populairder dan WoWs wel met skill based matchmaking, omdat sommige mensen juist wel een uitdaging willen hebben.
Hier twijfel ik de laatste tijd toch echt zwaar aan. De playerbase is niet meer die van 3 jaar geleden.Louwke schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:12:
Geloof me iedereen speelt om beter te worden
Je geeft zelf aan dat in slechts de 3 hogere tiers de DD's veel meer werk hebben dan daaronder, maar in de 70% van de andere tiers waar ik wel veel speel is dat dus beduidend minder. Mijn punt staat.Pyramiden schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:28:
@Tijgert
Je hebt geen enkele tech tree DD of premium DD welke je veel speelt in T8 of hoger... De hogere tiers begint het dealen met radar en CV's pas echt. Ik denk niet dat je helemaal door hebt hoeveel taken je moet uitvoeren als DD in de hogere tiers. Daarnaast nemen de counters tegen DD's in hogere tiers naar mijn mening ook flink toe.
Ehm.. je weet toch wel dat een sub enkel kan cappen als hij boven water is? Jeweetwel, daar waar hij ook vatbaar is voor dingen als radar?Sissors schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:16:
[...]
Right, jij gaat maar lekker lazy ass cappen versus 3 radar cruisers. En de oplossing daarvoor is een sub hebben die risk free de cap kan pakken...
Toen ik dat schreef wist ik dat nog niet
. Had het nu wel al opgemerkt ja, tegelijk, het is een heel stuk makkelijker om een paar meter onderwater te gaan wanneer een radar actief wordt, dan ervandoor te gaan als DD. En zodra radar voorbij is kan die sub direct omhoog gaan en weer cappen, de DD moet omkeren en het hele stuk terug gaan.
@Sissors Die opmerking gaat juist over het niet competitief zijn. Ajax speelt bv al jaren op in de Eredivisie wat op zich al een shifting is op een competitief nivo. Randoms daar in tegen zijn te vergelijken met een vriendschapelijk duel. Iedereen kan en mag tegen elkaar spelen. Staat niets op het spel. Dus daar kun je wel Ajax tegen FC Bal op het dak krijgen.
Competities worden er al georganiseerd zoals King of the Seas. Daar hoort het stukje challenge in thuis en dat zit er ook.
Competities worden er al georganiseerd zoals King of the Seas. Daar hoort het stukje challenge in thuis en dat zit er ook.
Dan blijft het voor mij een enorm vreemde opmerking. Dus omdat het niet competitief is, moet je maar compleet oneerlijke potjes hebben die voor merendeel niet leuk zijn, behalve voor die paar mensen die graag makkelijk winnen.
Wat is nou het hele probleem van een spel wat probeert eerlijke potjes te krijgen? (Uiteraard ervan uitgaande dat het niet resulteert in bijvoorbeeld hele lange wachttijden).
Wat is nou het hele probleem van een spel wat probeert eerlijke potjes te krijgen? (Uiteraard ervan uitgaande dat het niet resulteert in bijvoorbeeld hele lange wachttijden).
[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 02-06-2020 12:32 ]
Er zijn zoveel voorbeelden waar matchmaking random is laten we zeggen bijna alle shooters hebben dat. Je joined een server en voila afhankelijk van waar je terecht komt. Ik zie het hele probleem niet van randoms. Tuurlijk is de playerbase aardig klein dan krijg je dit als snel. Maar een skill based matchmaking, nope zie er geen voordelen van hoor.
Shooters is een slechte vergelijking, met DM boeit het niet en met TDM ook niet echt. Je gaat dood respawned en verder. Zelfs als je team compleet ruk is kan je een goede game hebben en/of je vermaken.
Als bij WoWs je team ruk is houdt het 9 v/d 10 keer gewoon op, roflstomp die voor beide teams niet leuk is en klaar.
Skill based matchmaking hoeven we echt niet naar toe maar een betere verdeling van de tomaten over beide teams zou al een stuk schelen.
Zo vaak gezien dat het ene team volledig groen is en het andere team volledig rood op misschien 1 a 2 spelers na.
Maar goed, aangezien WG het nog steeds niet lukt om alleen al alle radars eerlijk te verdelen ipv. 1 vs 5.
Of Kleber/Khaba aan de ene kant vs Shima/Gearing b.v.
Als bij WoWs je team ruk is houdt het 9 v/d 10 keer gewoon op, roflstomp die voor beide teams niet leuk is en klaar.
Skill based matchmaking hoeven we echt niet naar toe maar een betere verdeling van de tomaten over beide teams zou al een stuk schelen.
Zo vaak gezien dat het ene team volledig groen is en het andere team volledig rood op misschien 1 a 2 spelers na.
Maar goed, aangezien WG het nog steeds niet lukt om alleen al alle radars eerlijk te verdelen ipv. 1 vs 5.
Of Kleber/Khaba aan de ene kant vs Shima/Gearing b.v.
Jij ziet absoluut nul voordelen van eerlijkere potjes in? En zoals @vassago schreef, enkel al de tomaten en de unicums verdelen over de twee teams zou helpen.Louwke schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:06:
Er zijn zoveel voorbeelden waar matchmaking random is laten we zeggen bijna alle shooters hebben dat. Je joined een server en voila afhankelijk van waar je terecht komt. Ik zie het hele probleem niet van randoms. Tuurlijk is de playerbase aardig klein dan krijg je dit als snel. Maar een skill based matchmaking, nope zie er geen voordelen van hoor.
Bij de gemiddelde shooter is de hoeveelheid schade die een enkele tomaat kan doen beperkt, bij een WoWs is dat al significant groter. Bij iets als mobas is het nog significanter, waardoor die net als bijvoorbeeld strategie spellen allemaal skill based matchmaking gebruiken (iig degene die ik heb gespeeld).
Klopt, vandaar dat het ook totaal andere schepen en klassen zijn. Als iedereen alles gelijk had en kon doen dan was er geen verschil, geen leer curve om met dat schip zijn specifieke eigenschappen te leren omgaan. De kracht van de sterk verschillende klassen en hun zwakte en sterktepunten is juist dat het geen eenheidsworst is, niet hetzelfde rondje op dezelfde manier enkel heet je schip dan een DD ipv een sub. Je moet zelfs in de upper tiers weer van voren leren te varen en te vechten met/tegen iets en dat zal vast gaan met frustratie en vallen en opstaan. Maar is een leercurve niet juist veel leuker dan het zoveelste rondje om de kerk?Sissors schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:39:
Toen ik dat schreef wist ik dat nog niet. Had het nu wel al opgemerkt ja, tegelijk, het is een heel stuk makkelijker om een paar meter onderwater te gaan wanneer een radar actief wordt, dan ervandoor te gaan als DD. En zodra radar voorbij is kan die sub direct omhoog gaan en weer cappen, de DD moet omkeren en het hele stuk terug gaan.
Ik vond WoWs een beetje saai worden, alles werd steeds meer naar elkaar toe getrokken en het werd een grijze massa. Nu is er weer wat pit, gevaar, het onbekende. Ik speel nu weer dagelijks.
Ranked is gewoon grinden to the max. Weinig skill voor nodig zolang je onbeperkt games kunt spammen. Op dit moment zit er geen verschil tussen iemand die binnen 100 games rank 1 haalt of iemand die het binnen 600 games doet, wat natuurlijk bizar is om het als competitive te beschouwen. Van mij mogen ze ranked opzetten zoals naval batle’s, je krijgt een X aantal games om je in te bewijzen, zijn die op dan weet je je rank! Geen spammende bots meer met 1000 games en spelers met een 44% wr ben je al vrij vroeg in ranked kwijt, iedereen blij (:
Er zijn nu 6 mensen met meer dan 750 ranked games dit seizoen. Eigenlijk best bizar, zoveel potjes.
En ik kan je vertellen dan geen van hun rank 5 of hoger is
Meeste potjes rank 1 dit seizoen is 512... Je moet het er maar voor over hebben zeg, bah.
En ik kan je vertellen dan geen van hun rank 5 of hoger is
Meeste potjes rank 1 dit seizoen is 512... Je moet het er maar voor over hebben zeg, bah.
Na 20 potjes Ranked had ik zoiets van laat maar. Had 15 potjes Fiji met winrate van 80% maar kon er geen voldoening meer uithalen omdat elke battle zo'n struggle is om te winnen vanwege je team-mates. Steeds weer hetzelfde dat DD's dood zijn omdat ze de cap in rushen. Je blijft over met 2 BB's die campen in de achtergrond of niet de rust hebben en naar voren komen en op zo'n manier dat ze cross-fire hebben. Weet uit verleden dat bij Rank 5 het weer leuk begint te worden met mensen die er voor gaan.
Dat duikboot gedoe wat ze nu hebben
really.
Neem een snelle DD en je ben king of de map. 3 potjes Anshan en vette winst. Torps van subs doen mij niks, als ze uberhaupt een ping op me doen.Ben gewoonweg te snel. Dus eerst de rest omleggen. Meestal bots dus easy. En dan ff sub hunt. Vooral met 2e battle waar een div van 2 subs lekker bij mekaar bleef. Volgas over hun heen en maar op G drukken. LOL
Dat duikboot gedoe wat ze nu hebben
Neem een snelle DD en je ben king of de map. 3 potjes Anshan en vette winst. Torps van subs doen mij niks, als ze uberhaupt een ping op me doen.Ben gewoonweg te snel. Dus eerst de rest omleggen. Meestal bots dus easy. En dan ff sub hunt. Vooral met 2e battle waar een div van 2 subs lekker bij mekaar bleef. Volgas over hun heen en maar op G drukken. LOL
Ik zie dat klagen op DDs die cap rushen niet zo. Doe je dat niet, dan doet de tegenstander het wel, hebben ze gratis caps, kunnen ze lekker de camping opzetten en moet jouw team erin pushen om caps terug te krijgen.
En natuurlijk ligt het wat aan de map en de schepen van beide teams, maar de cap negeren vind ik over het algemeen gewoon een heel slecht idee.
En natuurlijk ligt het wat aan de map en de schepen van beide teams, maar de cap negeren vind ik over het algemeen gewoon een heel slecht idee.
Er zit natuurlijk ook iets tussen suiciden en de cap negeren maar de meeste DDs snappen dat tegenwoordig niet meer.
En dan nog liever een levende DD die een cap negeert dan een dode.
Suggereer je nu dat een DD niet "Rush B" moet gaan en totaal afgemaakt worden in de eerste drie minuten omdat zowel een CV als radar kruiser op ze dook?vassago schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:21:
Er zit natuurlijk ook iets tussen suiciden en de cap negeren maar de meeste DDs snappen dat tegenwoordig niet meer.
Maar ergens wil ik nog steeds een DD leren omdat je zo een impact op een game kan hebben. Ik neig heel sterk naar de Britse DD's die me zowel in speelstijl (ik ga echt niet eindeloos in een rookgordijn zitten HE spammen als het niet hoeft) als rauwe stats trekken. Maar op het moment heb ik echt een pauze genomen en ook echt nodig.
Britse DDs zijn inderdaad de sterkste overall lijn, beetje van alles. Eindeloos HE spammen in smoke is niet de taak van DDs, enkel de Harugumo is zo.
Des te eerder je in de cap ben, des te grotere kans je hebt het te overleven. Uiteraard moet je niet door de cap heen suiciden naar andere team, en zorgen dat je snel ervandoor kan. Maar degene die aan het begin als eerst er is heeft een flink voordeel. Al was het maar omdat je kan cappen voor de radar cruisers er zijn.vassago schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:21:
En natuurlijk ga ik weleens dood door random vijandelijke torp of een radar cruiser. Maar in dat laatste geval is dat toch heel erg vaak dat ik dan aan het einde op de minimap kijk, en vijandelijke radar cruisers in, of net naast, de cap liggen, met battleships bij ze. Terwijl mijn team aan het kijken is hoe dicht ze bij de rand van de map kunnen komen.
Er zijn echt wel suicidal DDs, maar ik zie ook genoeg haat tegen DDs van spelers die het gewoon niet begrijpen. Als twee recente voorbeelden:
In ranked twee cruisers die mij flamen omdat ik in smoke HE loop te spammen op een BB, die ondertussen niet meer zichtbaar is. Eén van de twee cruisers zou hem probleemloos risicoloos kunnen spotten, maar nee, dat moest en zou ik doen als de DD. Nou ja, oké. Torps waren nog niet herladen, dus deed ik dat. Enige kant waar ik op kon buiten smoke bracht me op 4km van de vijandelijke BB die me dus direct vernietigde. En schokkend genoeg zorgde dat ook weer voor flames omdat ik noob was. Wat willen ze nu? Ik mocht niet in mijn smoke blijven tot torps gereload waren, en ik mocht niet buiten de smoke doodgaan.
Gisteren dan nog, een cruiser die mij ping spamde dat ik een vijandelijke fletcher moest aanvallen in smoke. Uiteindelijk omdat ik genoeg van hem had gedaan. Schokkend genoeg op 2km afstand toen we elkaar zagen lanceerde hij 10 torpedos in mij. Hij was ook wel dood van mijn torpedos, maar niet echt zinvolle trade. En weer was ik een noob, maar wat ik dan had moeten doen van hem weigerde hij te zeggen.
Weet je dit heel zeker? Volgens mij hebben heel wat mensen dat memo gemist.TheBrut3 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:21:
Britse DDs zijn inderdaad de sterkste overall lijn, beetje van alles. Eindeloos HE spammen in smoke is niet de taak van DDs, enkel de Harugumo is zo.
Maar als ik met DD's ga beginnen, dan wil ik iets waar je tenminste redelijke torpedo's combineert met de middelen om een cap te domineren als je geen last hebt van radar or CV. Dus hydro, snelle smoke en goed geschut. RN dus want de Duitsers zijn keihard gepowercreept want die worden zowat gespot aan de andere kant van de map. Ik heb de Leberecht Maass rustig unlocked met scenario's, maar geen idee waarom precies.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-06-2020 10:09 ]
IIG de hogere tier duitse DDs zijn nog best goed, zolang er geen CVs zijn. Ja spotting van een Z52 is ietsjes slechter dan een Gearing, maar hij krijgt daarvoor wel een 6km hydro.
Ik speel nu redelijk wat met Pan European DDs, en die vind ik behoorlijk vermakelijk. Al heb ik wel alles t/m tier 7 direct weer verkocht, en ik ben nogal een hoarder. Gebrek aan smoke in lagere tiers is te groot probleem. Hogere tiers heb je grotere caps waardoor je niet direct smoke nodig hebt, en je hebt zoveel radar schepen dat smoke sowieso minder nuttig is.
Ik speel nu redelijk wat met Pan European DDs, en die vind ik behoorlijk vermakelijk. Al heb ik wel alles t/m tier 7 direct weer verkocht, en ik ben nogal een hoarder. Gebrek aan smoke in lagere tiers is te groot probleem. Hogere tiers heb je grotere caps waardoor je niet direct smoke nodig hebt, en je hebt zoveel radar schepen dat smoke sowieso minder nuttig is.
Helemaal mee eens. Maar 9 van de 10 van de spelers zien dit anders. Als ik als DD zijnde niet direct ga cappen wordt ik vaak verrot gescholden in de chat. Mijn ervaring is nou eenmaal dat het rushen als een DD zijnde naar een cap niet altijd even goed werkt. Af en toe werkt het beter om de situatue even kort te bekijken alvorens ik ga capturen. Zeker omdat je later in het spel een grotere meerwaarde hebt. Van slagschepen zijn er aan het einde van het spel altijd wel genoeg.vassago schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:21:
Daarnaast heb ik verschillende DD's. Mijn Shimakaza heeft een erg lage spotting range en is dus ideaal om langs de rand van de map te gaan om zo maximaal schade aan te richten doordat je alle grote schepen van de zijkant kunt raken. Ik begrijp best dat sommige mensen dit als frustrerend ervaren omdat er niet wordt ge-capt maar het uitschakelen van meerdere schepen heeft zeker ook zijn meerwaarde. Het is denk ik toch een kwestie van persoonlijke voorkeur, ondanks dat men massaal denkt dat een DD er enkel voor is om te capturen kan deze ook prima anders worden ingezet.
[ Voor 41% gewijzigd door Redax op 09-06-2020 11:21 ]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
waar haal je de kennis vandaan dat de duisters zwaar gepowercreept zijn? Zijn nog steeds super sterke allrounders. Torpedo herlaad snelheid is goed, hydro is super, guns en dan met name de AP is bizar sterk, ze zijn snel en relatief wendbaar. Grootste nadeel, ze zijn nogal groot waardoor ze makkelijk te raken zijn. De concealment is on par met alle lijnen. ter vergelijking voor de tier 9 (techtree) destroyers:DaniëlWW2 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:08:
[...]
Weet je dit heel zeker? Volgens mij hebben heel wat mensen dat memo gemist.
Maar als ik met DD's ga beginnen, dan wil ik iets waar je tenminste redelijke torpedo's combineert met de middelen om een cap te domineren als je geen last hebt van radar or CV. Dus hydro, snelle smoke en goed geschut. RN dus want de Duitsers zijn keihard gepowercreept want die worden zowat gespot aan de andere kant van de map. Ik heb de Leberecht Maass rustig unlocked met scenario's, maar geen idee waarom precies.
schip | -10% module | -10% captain skill | -3% camo |
Yugumo | 6,3 | 5,7 | 5,5 |
Kitakaze | 6,8 | 6,1 | 5,9 |
Fletcher | 6,6 | 6,0 | 5,8 |
Z-46 | 6,8 | 6,1 | 5,9 |
Tashkent | 8,5 | 7,6 | 7,4 |
Udaloi | 7,7 | 7,0 | 6,8 |
Östergötland | 6,9 | 6,2 | 6,0 |
Mogador | 8,6 | 7,7 | 7,5 |
Jutland | 6,5 | 5,9 | 5,7 |
Chung Mu | 6,5 | 5,8 | 5,7 |
T9 is het probleem. Om eerlijk te zijn kan ik T9 niet meer uitstaan. Het is een compleet miserabele tier geworden met CV's, zeer gevaarlijke DD's, radar kruisers, belachelijke HE spammers, doemslagschepen met 457mm geschut, stomme gimmicks, de zo passieve speelstijl, de willekeur van RNG, desync problemen waardoor perfecte salvo's gewoon niks doen en een bizarre concentratie van spelers die echt hopeloos zijn waardoor de game in een eenzijdige slachting eindigt. Ik overdrijf niet eens meer als ik zeg dat de meerderheid van de games die ik speel, letterlijk bestaan uit dat ik op de zwakke flank zit, het team de andere kant opgaat als de lemmings die ze zijn, totaal afgeslacht worden in enkele minuten en dan is het weer voorbij en kan ik kiezen wie met gaat doden....GLR89 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:04:
[...]
waar haal je de kennis vandaan dat de duisters zwaar gepowercreept zijn? Zijn nog steeds super sterke allrounders. Torpedo herlaad snelheid is goed, hydro is super, guns en dan met name de AP is bizar sterk, ze zijn snel en relatief wendbaar. Grootste nadeel, ze zijn nogal groot waardoor ze makkelijk te raken zijn. De concealment is on par met alle lijnen. ter vergelijking voor de tier 9 (techtree) destroyers:
schip -10% module -10% captain skill -3% camo Yugumo 6,3 5,7 5,5 Kitakaze 6,8 6,1 5,9 Fletcher 6,6 6,0 5,8 Z-46 6,8 6,1 5,9 Tashkent 8,5 7,6 7,4 Udaloi 7,7 7,0 6,8 Östergötland 6,9 6,2 6,0 Mogador 8,6 7,7 7,5 Jutland 6,5 5,9 5,7 Chung Mu 6,5 5,8 5,7
Ik kan er gewoon niet meer tegen en ik zie onderhand het punt niet meer om nog high tier te spelen, buiten Alaska en Georgia voor credits. Ik haal er geen enkele voldoening meer uit omdat je nooit eens een dynamische game krijgt. Het is constante ellende van een team dat volledig instort, zoveel ronduit frustrerende gameplay mechanieken die er samenkomen en dan is het te hopen dat het niet jouw team is dat instort binnen vijf minuten van het begin van de game...
Ik ga denk ik de FdG verkopen alsmede wat andere high tier schepen en me oriënteren op T6 en T7. Ik heb de Acasta al die is net zoals de Wakefull gewoon leuk. Natuurlijk seal clubbing, maar met de Acasta heb ik ook al gemerkt dat je makkelijk T6 en T7 DD's kan verrassen. Het zijn toch veel Japanse en die begrijpen werkelijk niet dat ze geschut hebben. De Icarus en al helemaal Jervis lijken me ook leuker dan Gaede en Maas. Bij de Maas mis ik echt wat stealth. Verder is Maas = Z1/Type 1934. Er waren in het interbellum heel wat miserabele ontwerpen voor torpedobootjagers, eigenlijk iedereen behalve de Britten was wel schuldig aan tenminste iets dat echt slecht was, maar de Type 1934 schepen waren wel bijzonder waardeloze schepen.
edit: Probeer ik de Maas toch eens in ranked en win ik gewoon twee games met gemak omdat ik de vijandelijke DD's totaal uitspeelde en afmaakte. Misschien is de Maas toch iets.
Nee, de playerbase en Wargaming zijn het probleem.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:34:
T9 is het probleem.
Vandaag 5 potjes gedaan, maar 2 gewonnen en de rest kansloos verloren ondanks dat ik in div was. Wel 2450 PR gemiddeld. Ondanks een 1000 PR Nelson potje, waar ik wel 2 DDs er uit had geschoten dus de XP viel mee.
Maar dus het probleem; De teams. Zoveel kansloze spelers! Niet normaal. Zelfs een potje gehad waar ik de enige 'blauwe' speler was, de rest rood en donker oranje.
Nee, T9 is wel het probleem omdat het daar in de regel een stuk lastiger is om een game winnende impact te hebben. Het is niet alsof T5-7 spelers nu echt zoveel beter zijn. Vaak spelen ze misschien juist beter omdat ze nog niet in de standaard bang in een hoek modus zijn vervallen. Toch kan je met eigen spel vaak meer bereiken en ben je minder afhankelijk van je schip. Dat staat me nu juist zo tegen aan T9. Zelfs als je echt geweldig speelt en de game perfect leest, dan alsnog ben je zo afhankelijk van wat je schip kan en in hoeverre je teamgenoten meewerken. Alleen de veel grotere gevechtsafstanden hebben al een grote impact.TheBrut3 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:50:
[...]
Nee, de playerbase en Wargaming zijn het probleem.
Vandaag 5 potjes gedaan, maar 2 gewonnen en de rest kansloos verloren ondanks dat ik in div was. Wel 2450 PR gemiddeld. Ondanks een 1000 PR Nelson potje, waar ik wel 2 DDs er uit had geschoten dus de XP viel mee.
Maar dus het probleem; De teams. Zoveel kansloze spelers! Niet normaal. Zelfs een potje gehad waar ik de enige 'blauwe' speler was, de rest rood en donker oranje.
De gemiddelde standaard is niet goed, maar het wordt erger als teams verlamd raken omdat hun eerste ervaring met high tier was dat ze meteen finaal werden afgeslacht als ze naar voren gingen. Zo krijg je die waardeloze slagschepen tegen de randen van de map mentaliteit en dan durft niemand meer. Ga je wel, dan overleef je het meestal niet als je team echt niet wil. Zonder OP CV's en extreme HE spammers en met minder accuraat geschut op lange afstanden voor slagschepen, had je dit niet. Daarom werken de lagere tiers waarschijnlijk iets beter. Ik haal er in ieder geval meer plezier uit.
Het hele gebeuren is kansloos. WOWs is een kansloos gelul met zijn update's. Dit heeft niks meer te maken met een beetje realiteit. Doe maar wat denken die stomme kut russen. Hebben ze een leuke boot word hij heel snel te grazen genomen want hij is TE goed. Dan kan je toch al in de test fase zien of ben ik te stom daarvoor?? Nee, dat doen ze express want de grote jongens die van te voren varen met die boot en er super dingen mee doen is goede reclame. Dan komt hij online, tig mensen kopen hem en 1 updae late, een Nerf. Hij is iets te goed zeggen ze dan. Fuck off WOWs.
Daarom verdienen ze geen cent meer aan mij. Ze kunnen me wat. ALs ik niet eens een normale uitleg op mijn mail krijg maar een ctrl-v stukje dan kunnen ze van mij de *&^%$# krijgen die &^%$# russen.
Iedereen moet dat doen, niiks meer kopen voor die belachelijke prijzen van ze.
De hele game is verneukt in laatste jaar. Tis niet leuk meer om te spelen. Zeker niet zoals de mensen hierboven al zeggen met het gepeupel wat er nu speelt.
Elke lul heeft een T9-10 boot maar of ie er wat mee kan. Nee.
Daarom verdienen ze geen cent meer aan mij. Ze kunnen me wat. ALs ik niet eens een normale uitleg op mijn mail krijg maar een ctrl-v stukje dan kunnen ze van mij de *&^%$# krijgen die &^%$# russen.
Iedereen moet dat doen, niiks meer kopen voor die belachelijke prijzen van ze.
De hele game is verneukt in laatste jaar. Tis niet leuk meer om te spelen. Zeker niet zoals de mensen hierboven al zeggen met het gepeupel wat er nu speelt.
En welke boot heb je het over? Voor zover ik weet is er geen enkele premium nog (direct) generfed nadat hij te koop was.auroortje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:55:
Hebben ze een leuke boot word hij heel snel te grazen genomen want hij is TE goed. Dan kan je toch al in de test fase zien of ben ik te stom daarvoor?? Nee, dat doen ze express want de grote jongens die van te voren varen met die boot en er super dingen mee doen is goede reclame. Dan komt hij online, tig mensen kopen hem en 1 updae late, een Nerf. Hij is iets te goed zeggen ze dan. Fuck off WOWs.
Als je naar work in progress videos kijkt en vergeleken daarmee is hij generfed is dat niet meer dan logisch.
Ehm.. ik heb er geen en volgens velen ben ik toch wel een lul.auroortje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:55:
Betekent dit dan dat ik er een krijg van iemand?
Over dingen krijgen gesproken, Moskva wordt premium zoals de meeste weten, en die krijg je als je hem geresearched hebt gehad op enig punt. Oftewel heb je hem nu, dan kan je hem verkopen en krijg je hem gratis en voor niks terug.
Zelf had ik recent wat Russische kruisers gespeeld om hem te unlocken, en dat was gelukt (oké na de Donskoi met free XP over te slaan). Gezien de enige eis echter is dat je hem ooit geresearched moet hebben, ga ik vanavond nog even mijn Russische kruisers resetten. Ja als ik dan de andere wil krijgen kost het meer werk, maar tegelijk ben je effectief de TX toch niet kwijt na resetten. (Als je heel veel XP op de donskoi hebt waardoor je direct één van de nieuwe TX cruisers kan unlocken is het een minder goed idee).
Zelf had ik recent wat Russische kruisers gespeeld om hem te unlocken, en dat was gelukt (oké na de Donskoi met free XP over te slaan). Gezien de enige eis echter is dat je hem ooit geresearched moet hebben, ga ik vanavond nog even mijn Russische kruisers resetten. Ja als ik dan de andere wil krijgen kost het meer werk, maar tegelijk ben je effectief de TX toch niet kwijt na resetten. (Als je heel veel XP op de donskoi hebt waardoor je direct één van de nieuwe TX cruisers kan unlocken is het een minder goed idee).
@Sissors Maar krijg je hem ook als premium als je de line reset?
Ik heb het zelf nog niet aangedurfd om hem te verkopen... De legendary module gaat dan ook gewoon naar de inventory, en je kunt die later opnieuw mounten?
Ik heb het zelf nog niet aangedurfd om hem te verkopen... De legendary module gaat dan ook gewoon naar de inventory, en je kunt die later opnieuw mounten?
Nu de grote vraag waar dit vandaan komt, geen ideeIMPORTANT FOR MOSKVA/KIROV OWNERS
As confirmed by WG to a fellow CC, there will be no automatic selling of Moskva or Kirov when 0.9.5 is released. The ships will simply change status to the coal/premium variant without credits compensation.
This means:
If you currently have Moskva and/or Kirov in port, sell the ships before 0.9.5 is released on Wednesday (for NA and CIS) or Thursday (EU and SEA), to ensure you get some credits out of the change.
(Special care should be taken when handling legendary upgrades mounted on Moskva - make sure you don't accidentally sell it. To my knowledge customer support would assist you with recovering it but that's just additional hassle you don't want slight_smile )
Summary:
- if you ever had Moskva researched, you will get her in the new coal reward ship state
- this also goes if you reset the Soviet cruiser line, if you researched but never bought the ship or if you sold the ship
- anyone who receives Moskva will also receive the current perma camo, so don't go out to buy it. Anyone who bought it doesn't get any compensation. Yes, that's WG in 2020 for you.
- if you don't sell Moskva, the upgrades installed on the old tech tree ship will be transferred to the new coal reward ship
- the legendary module as well as the mission to get it will remain untouched
- commanders currently with specialization for Moskva will keep it
- you will not receive Alexander Nevsky, which will have to be researched on Donskoi
- Research Points stuck on Moskva are moved to Nevsky and have to be unlocked with that ship
- the same conditions apply to Kirov, which will become a premium ship
Here's the 0.9.5 Patch Notes for completeness, also including a part on the Moskva/Kirov changes:
https://worldofwarships.e...dates/update-095-dockyard
See you tomorrow @everyone flambaHug
Dit staat er op de wows site:Sissors schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:12:
[...]
Nu de grote vraag waar dit vandaan komt, geen idee. Iemand waarmee ik regelmatig speel stuurde hem op, volgens mij heeft hij het van een Discord (gezien de @everyone), maar met wat Googlen kom ik ook erop uit dat als het goed is het genoeg is als je hem ooit geresearched hebt gehad. Ik ga het erop wagen, maar neem geen verantwoordelijkheid voor wat er precies gaat gebeuren
You'll receive cruiser X Moskva under the following circumstances: if you've already researched but haven't yet purchased her; if you sold her; or if you’ve had the branch reset through the Research Bureau.
Dus heb ik moskva iig verkocht.
Ik heb hem ook verkocht. Eerst natuurlijk de legendary en radar mod er af gehaald, anders ben je die kwijt 
Morgen gelijk de Nevsky kopen en de volgende patch de Petropavlovsk en de Russische fake ship verzameling is compleet.
Morgen gelijk de Nevsky kopen en de volgende patch de Petropavlovsk en de Russische fake ship verzameling is compleet.
Aan de flambaHug te zien zien uit de Discord van Flambass.Sissors schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:12:
Nu de grote vraag waar dit vandaan komt, geen idee
[ Voor 33% gewijzigd door TheBrut3 op 10-06-2020 17:33 ]
Mis je dan de slava niet straks?TheBrut3 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:31:
Ik heb hem ook verkocht. Eerst natuurlijk de legendary en radar mod er af gehaald, anders ben je die kwijt
[...]
Aan de flambaHug te zien zien uit de Discord van Flambass.
Eens goed gelezen over resetten van een lijn, je krijgt dus pas research points als je hem opnieuw researcht, en dat kan niet met de Moskva
.
(Ik speelde niet toen die dingen geintroduceerd werden, dus had dat wat gemist).
(Ik speelde niet toen die dingen geintroduceerd werden, dus had dat wat gemist).
[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 10-06-2020 18:43 ]
Daarom krijg je dus de punten van de Nevsky als je nu reset.Sissors schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:40:
Eens goed gelezen over resetten van een lijn, je krijgt dus pas research points als je hem opnieuw researcht, en dat kan niet met de Moskva.
Dus wie was net die noob in GOT2 die zichzelf met een Furious gedood kreeg door een stelletje bots in scenario van de week. Kom maar, geef maar toe.
Even kijken.. Geen Furious, pff ben ik even veilig, de rest has wel van toepassing kunnen zijn
Die subs, gaat dat nog maar 2 dagen door en dan schluss, of kan je met je tokens weer opnieuw 3 weken 'kopen'?
Subs zijn nog 10 dagen.
Daarna gaat WG kijken hoe ze de subs verder door de strot van de spelers kunnen duwen.
Daarna gaat WG kijken hoe ze de subs verder door de strot van de spelers kunnen duwen.
Heerlijk, mondje open en schuif maar binnen!TheBrut3 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:36:
Subs zijn nog 10 dagen.
Nou, gewoon introduceren onder de belofte dat ze het later gaan balanceren.TheBrut3 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:36:
Subs zijn nog 10 dagen.

Maar aangezien de RN torpedebootjagers zeer sterke ASW lijken te krijgen, en de Duitsers uiteraard zeer zwak, ben ik blij dat ik aardig op weg ben naar de Jervis. Kan ik tenminste glorieus ten onder gaan nadat ik de onderzeeboot heb gezonken, terwijl probeer om vliegtuigen te ontwijken, in gevecht ben met een andere torpedobootjager, er meerdere kruisers op met schieten en een cap probeer zeker te stellen.
Dus de sterkste DD lijn krijgt nog meer sterkte? I like it!DaniëlWW2 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:19:
Maar aangezien de RN torpedebootjagers zeer sterke ASW lijken te krijgen
Heb dat overigens nog niet gelezen.
...
[ Voor 99% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-06-2020 15:26 ]
Staat in de ingame stats van de T6 schepen. Ze hebben allemaal drie groepen per salvo en 40 seconde reload.TheBrut3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:09:
[...]
Dus de sterkste DD lijn krijgt nog meer sterkte? I like it!
Heb dat overigens nog niet gelezen.
Natie | Damage per dieptebom | Aantal per groep |
RN | 3600 | 8 |
European | 3600 | 8 |
USN | 3600 | 6 |
IJN | 3300 | 6 |
Marine Nationale | 3000 | 10 |
Duitsers | 1600 | 8 |
Sovjets | 1700 | 6 |
Aziatische | 1700 | 6 |
Dat de RN het beste is, tja meer dan terecht want RN. Dat de Japanners bovengemiddeld zijn, is totale BS. Oh and in before the nerf of the Germans.
Opzich wel verrassend dat de Soviets zulke lage waardes hebben. Dat zijn eigenlijk al schepen welke je heel weinig tegenkomt.
Gisteren kwam ik overigens een division tegen met daarin 2 Slava's en een Kremlin. Helaas niet zo veel van de performance van die Slava's kunnen zien omdat zo'n Kremlin met een Kuznetsov zelfs voor een Moskva bijna niet dood te maken is, en ik dus tien minuten op dezelfde plek lag. Uiteindelijk wel van flinke afstand door zo'n Slava voor 25K terug naar de port geschoten omdat ik niet optijd kon angelen...
Gisteren kwam ik overigens een division tegen met daarin 2 Slava's en een Kremlin. Helaas niet zo veel van de performance van die Slava's kunnen zien omdat zo'n Kremlin met een Kuznetsov zelfs voor een Moskva bijna niet dood te maken is, en ik dus tien minuten op dezelfde plek lag. Uiteindelijk wel van flinke afstand door zo'n Slava voor 25K terug naar de port geschoten omdat ik niet optijd kon angelen...
Gisteren ook een Kremlin tegen gehad die een cap inpushte. Met drie kruisers bleven we er maar op schieten, hij at zelfs nog 2 torpedos. En uiteindelijk ging hij wel kapot, maar dat duurde echt idioot lang.
En tja die schade met dieptebommen, dat kunnen toch geen definitieve waardes zijn? Sowieso vind ik dat dieptebommen nu teveel schade doen eigenlijk, maar een factor 3 in damage is wel echt gigantisch.
En tja die schade met dieptebommen, dat kunnen toch geen definitieve waardes zijn? Sowieso vind ik dat dieptebommen nu teveel schade doen eigenlijk, maar een factor 3 in damage is wel echt gigantisch.