• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:46:
[...]

WG powercreep, staar je niet blind op de hindwnburg, leuk schip hoor! Zeker niet slecht, echter exeleert hij nergens in en is in de huidige meta puur als ondersteuning voor de pot. Agressief gespeelt kun je best leuke potten beleven, echter is van het hele “tanky” concept weinig meer over door torpedo en gun reload boosters en de pure cv “vul een leuk en toepasselijk scheldwoord in”!! Hindenburg is een roon v1.1 en niet 2.0 dus verwacht geen gouden bergen, hooguit een lading modder met een klein klompje goud als je de roon teleurstellend vindt (:
Don't you ruin this for me. :P
Maar ik vind de Hipper gewoon leuk vanwege het geschut en wil de Hindenburg gewoon hebben. Niet omdat ik nu graag high tier speel, nee gewoon hebben. Verder weet ik onderhand wel dat een kruiser een schietschijf is waar je beter maar niet jezelf tot doel kan maken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-10 21:28
Ik vind cruisers aardig OP . Zeg als ik met mij BB wil gaan pushen word ik vaak door cruisers aardig aangepakt met flinke damage.

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 17:56
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:50:
[...]

Don't you ruin this for me. :P
Maar ik vind de Hipper gewoon leuk vanwege het geschut en wil de Hindenburg gewoon hebben. Niet omdat ik nu graag high tier speel, nee gewoon hebben. Verder weet ik onderhand wel dat een kruiser een schietschijf is waar je beter maar niet jezelf tot doel kan maken.
Zowel Roon als Hindenburg zijn leuke schepen. Roon is wel een kiter en Hindi een flanker. Duitse AP is lekker en met IFHE kan de Hindi 50mm penetreren.

Ben wel benieuwd wat de IFHE rework gaat doen :?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

fevo-1190 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 06:58:
Ik vind cruisers aardig OP . Zeg als ik met mij BB wil gaan pushen word ik vaak door cruisers aardig aangepakt met flinke damage.
In WoWS push je dan meestal ook niet met een slagschip. :P
De gamebalans is zo ongelofelijk zwaar verpest in high tiers. Je zit vrijwel altijd met een CV die alles doodknuppelt en je dwingt in groepen te blijven waardoor je iedereen die naar voren gaat, eindigt door enorme IHFE spam, CV torpedo's, slagschip geschut en torpedo's van zowel kruisers als torpedobootjagers. Je kan pas naar voren als je flank een totaal overwicht heeft en de vijand al uitdunt is. Overgens push ook nooit als je vriendelijke slagschepen in de buurt bestaat uit: Japans, Richelieu of Jean Bart, Lenin, Nelson etc. Ze zullen gewoon rustig afwachten hoe je geëxecuteerd zal worden en als ze echt waardeloos zijn, dan klagen ze in chat dat hun team dom is omdat die hele flank dood is en ze nu aan de beurt zijn. :z

Het enige dat echt OP is, zijn schepen zoals de Smolensk of CVs.
Th3Eagle schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 07:30:
[...]

Zowel Roon als Hindenburg zijn leuke schepen. Roon is wel een kiter en Hindi een flanker. Duitse AP is lekker en met IFHE kan de Hindi 50mm penetreren.

Ik vind ze ook leuk, maar ik ben wel realistisch wat het is. Echt goed zijn ze niet en als je dan ook steeds in volstrekt hopeloze teams komt. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• fevo-1190
Ik push vooral met amerikaanse lijn.
En dan uiteraard wanneer het mogelijk is normaal(als team meewerkt).

Mass vind ik erg sterk om te pushen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:33
Th3Eagle schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 07:30:
Waardeloos voor schepen als de Hindy en Henri.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:09:
Het enige dat echt OP is, zijn schepen zoals de Smolensk of CVs.
Waarom zijn die OP dan?
Smolensk is 26e als je T10 schepen selecteert op winrate. Qua CV is Audacious 21e, Hakuryu 27e en Midway 36e van de 37, alleen de Salem heeft een slechtere winrate.
Dat vind ik niet echt onder de noemer OP vallen.

[ Voor 50% gewijzigd door TheBrut3 op 22-02-2020 12:10 ]

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 17:56
TheBrut3 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Waardeloos voor schepen als de Hindy en Henri.
Dat vraag ik me dus af. T10 armour en HE shells zijn ongewijzigd. De fire chance wordt de helft maar die is toch al slecht op de Hindi. Henri weet ik niet.

• TheBrut3
13% is niet heel slecht.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:05:
Waarom zijn die OP dan?
Smolensk is 26e als je T10 schepen selecteert op winrate. Qua CV is Audacious 21e, Hakuryu 27e en Midway 36e van de 37, alleen de Salem heeft een slechtere winrate.
Dat vind ik niet echt onder de noemer OP vallen.
Welke counterplay stel jij voor tegen een CV speler die niet hopeloos is en je echt dood wil hebben?
Wat wil je precies bereiken tegen een smoked up Smolensk die je zo twee of drie branden geeft en als je de Smolensk al raakt, de kans groot is dat je overpens krijgt?

Overpowered reduceren tot een simpele winrate opsomming is veel te simpel. Een schip kan hartstikke overpowered zijn, maar doordat heel veel het schip spelen en er slecht gebruik van maken, kan het alsnog mee lijken te vallen. En toen kwam je een keer iemand tegen die er wel mee om kan gaan en dan ga je het ook merken.

• TheBrut3
Als iets OP is zou de winrate hoog moeten zijn. Iets wat OP is kan iedereen mee winnen, of minimaal een aanzienlijke impact hebben. Smolensk is zeker broken, maar die is niet OP. Zonder bijv. spotting van het team is een Smolensk ook waardeloos.

CV's ongeveer hetzelfde verhaal. Broken met spotting klopt vast. En ja, als een CV het op je gemunt heeft en je bent helemaal alleen, dan heb je een probleem. Maar verder zie ik meer CV's die er niets van bakken in het spel dan die superunicum CV spelers.
En op het WoWs forum zijn de grootste klagers over CV's degene die ze nooit spelen, of degene die er zelf niets van bakken :+ Dat is best grappig. Zelfde als dat een slechte BB speler klaagt over broken DD's omdat ze torps hebben, maar zelf bakken ze er niets van in een DD.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/299961708460376064/680805993319628843/unknown.png
En dat is een superunicum CV speler met 84% winrate op de Hakuryu en 250k avg damage. Heeft dus enig verstand van CV's.

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 22-02-2020 17:02 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 00:09
Ieder schip is op in de handen van een capabele speler of met stink mazzel.

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 22-02-2020 16:58 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• fevo-1190
Dat is het inderdaad, maar ik vind vooral cruisers en dan vooral smolensk en moines erg vervelend om tegen te spelen.

• TheBrut3
Maar WG moet hun shit ook gewoon fixen, zoals shell tracers. Als die van de Smolensk gewoon werken, zoals die van de Mino, dan is er niets aan de hand.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:23
TheBrut3 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:45:
Maar WG moet hun shit ook gewoon fixen, zoals shell tracers. Als die van de Smolensk gewoon werken, zoals die van de Mino, dan is er niets aan de hand.
Er is niets mis met tracers van de Smolensk, mensen snappen dat niet geloof ik... HE rendert later dan de AP shells dat is zo bij alle schepen. Is al meerdere malen verteld en meerdere malen ontkracht. Gewoon normale manier van renderen van HE bij alle schepen.

Untappd: Louwke80

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-11 07:20
OP is ook dubbel te interpreteren, in het geval van veel klagers vind ik het vaak niet te interpreteren als OverPowered maar meer als OutPlayed. Iemand die de sterke punten van een schip weet te benutten is gewoon een goede speler, dit maakt het schip niet per definitie overpowered. Net als met de zwakke punten van een schip om kunnen gaan en er omheen weten te spelen.
Een goed gepositioneerde DesMoines die weet wat hij doet is in sommige gevallen zeer OP, maar gebruik hem verkeerd of geef iets te veel broadside en je bent gewoon de sjaak. Zelfde geldt voor een Smolensk, Kleber, Hakuryu of welk ander "OP" schip dan ook.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:55:
Als iets OP is zou de winrate hoog moeten zijn. Iets wat OP is kan iedereen mee winnen, of minimaal een aanzienlijke impact hebben. Smolensk is zeker broken, maar die is niet OP. Zonder bijv. spotting van het team is een Smolensk ook waardeloos.

CV's ongeveer hetzelfde verhaal. Broken met spotting klopt vast. En ja, als een CV het op je gemunt heeft en je bent helemaal alleen, dan heb je een probleem. Maar verder zie ik meer CV's die er niets van bakken in het spel dan die superunicum CV spelers.
En op het WoWs forum zijn de grootste klagers over CV's degene die ze nooit spelen, of degene die er zelf niets van bakken :+ Dat is best grappig. Zelfde als dat een slechte BB speler klaagt over broken DD's omdat ze torps hebben, maar zelf bakken ze er niets van in een DD.

[Afbeelding]
En dat is een superunicum CV speler met 84% winrate op de Hakuryu en 250k avg damage. Heeft dus enig verstand van CV's.
Ik begin maar eens met aanstippen dat een super unicum met een 84% winrate en 250k average damage met een Hakuryu dus niet bepaald objectief genoemd kan worden. Moet ik werkelijk aanstippen hoe gestoord die stats zijn? Wie kan nu alleen of met twee anderen zo'n gigantische impact hebben op de game dat je 84% van de tijd wint? Of wat dacht je van een gestoorde 250k average damage? Dat zijn gemiddeld iets van drie T10 slagschepen die je helemaal sloopt, elke game weer. Dat is enorm veel damage, een totaal disproportionele impact op elke game en dat is dan een gemiddelde. Er zullen mindere games tussen zitten, maar ook veel betere. Dus bedankt hiervoor omdat dit mijn punt al aardig bewijst. :P

Maar er zijn nog veel meer problemen aan te stippen met CV's. Wat is precies de counterplay tegen een strike anders dan proberen niet het meest verleidelijke doel te zijn, proberen een deel te ontwijken en hopen dat iemand anders de strike gaat ontvangen? Je kan een eskader niet snel genoeg neerhalen tenzij je een grote concentratie van schepen hebt. Dat is vervolgens uiterst funest voor de game. Wie gaat er nu naar voren om een flank te pushen waar je overduidelijk een voordeel in aantallen en/of kwaliteit van de schepen hebt? Niemand wil graag gefocust worden, maar met een CV die je constant aanvalt, ga je het echt niet doen.

Hebben we het ook nog niet gehad over wat een CV doet met elk schip dat moet vertrouwen op stealth. Je kan je niet verstoppen voor een CV haar eskaders. Ook een rookgordijn gaat je niet beschermen. Je eindigt zo alsnog met een aantal torpedo's die in het rookgordijn worden gedropt en dag DD. Je krijgt als DD speler zo aangeleerd om niet voor een cap te gaan of vooruit te scouten voor de rest van die flank, want CV maakt je af en niemand kan je beschermen.

Is er ook nog de counterplay tegen een CV zelf. DD's kunnen slagschepen afmaken met torpedo's, kruisers kunnen met HE heel wat uitdelen tegen slagschepen en DD's en slagschepen kunnen kruisers heel snel vernietigen. CV's zitten ondertussen verscholen achter een eiland of in de spawn, worden vrijwel nooit aangevallen door de vijandelijke CV en zitten strike na strike te lanceren. Alleen als een flank van je team compleet instort, kan je potentieel in gevaar komen. Dit kan je ook nog eens zelf counteren door je te focussen op de zwakkere flank voordat die valt, of als die flank instort, juist die flank blijven aanvallen terwijl je zelf wegvlucht. Is er ook nog de realisatie dat CV vs. CV zelden gebeurd en ook niet productief is. De defensieve fighter drop zie je ook veel te weinig gebeuren.

De impact van zelfs een matige CV speler op de game is enorm. Je kan alles spotten, alles aanvallen, je bent bijna immuun voor het grootste deel van de game, je hebt zelf grote invloed of je überhaupt aangevallen zal worden en je kan enorm veel damage uitdelen. En dat is dan zeker niet overpowered?

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-11 07:20
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:08:
[...]

Ik begin maar eens met aanstippen dat een super unicum met een 84% winrate en 250k average damage met een Hakuryu dus niet bepaald objectief genoemd kan worden. Moet ik werkelijk aanstippen hoe gestoord die stats zijn? Wie kan nu alleen of met twee anderen zo'n gigantische impact hebben op de game dat je 84% van de tijd wint? Of wat dacht je van een gestoorde 250k average damage? Dat zijn gemiddeld iets van drie T10 slagschepen die je helemaal sloopt, elke game weer. Dat is enorm veel damage, een totaal disproportionele impact op elke game en dat is dan een gemiddelde. Er zullen mindere games tussen zitten, maar ook veel betere. Dus bedankt hiervoor omdat dit mijn punt al aardig bewijst. :P

Maar er zijn nog veel meer problemen aan te stippen met CV's. Wat is precies de counterplay tegen een strike anders dan proberen niet het meest verleidelijke doel te zijn, proberen een deel te ontwijken en hopen dat iemand anders de strike gaat ontvangen? Je kan een eskader niet snel genoeg neerhalen tenzij je een grote concentratie van schepen hebt. Dat is vervolgens uiterst funest voor de game. Wie gaat er nu naar voren om een flank te pushen waar je overduidelijk een voordeel in aantallen en/of kwaliteit van de schepen hebt? Niemand wil graag gefocust worden, maar met een CV die je constant aanvalt, ga je het echt niet doen.

Hebben we het ook nog niet gehad over wat een CV doet met elk schip dat moet vertrouwen op stealth. Je kan je niet verstoppen voor een CV haar eskaders. Ook een rookgordijn gaat je niet beschermen. Je eindigt zo alsnog met een aantal torpedo's die in het rookgordijn worden gedropt en dag DD. Je krijgt als DD speler zo aangeleerd om niet voor een cap te gaan of vooruit te scouten voor de rest van die flank, want CV maakt je af en niemand kan je beschermen.

Is er ook nog de counterplay tegen een CV zelf. DD's kunnen slagschepen afmaken met torpedo's, kruisers kunnen met HE heel wat uitdelen tegen slagschepen en DD's en slagschepen kunnen kruisers heel snel vernietigen. CV's zitten ondertussen verscholen achter een eiland of in de spawn, worden vrijwel nooit aangevallen door de vijandelijke CV en zitten strike na strike te lanceren. Alleen als een flank van je team compleet instort, kan je potentieel in gevaar komen. Dit kan je ook nog eens zelf counteren door je te focussen op de zwakkere flank voordat die valt, of als die flank instort, juist die flank blijven aanvallen terwijl je zelf wegvlucht. Is er ook nog de realisatie dat CV vs. CV zelden gebeurd en ook niet productief is. De defensieve fighter drop zie je ook veel te weinig gebeuren.

De impact van zelfs een matige CV speler op de game is enorm. Je kan alles spotten, alles aanvallen, je bent bijna immuun voor het grootste deel van de game, je hebt zelf grote invloed of je überhaupt aangevallen zal worden en je kan enorm veel damage uitdelen. En dat is dan zeker niet overpowered?
zelf al cv's gespeeld? weet je toevallig al wat de zwakke punten van de cv zijn? Je hebt een behoorlijk epistel geschreven maar waar je voornamelijk "commentaar" op hebt zijn de spelers zelf en hun actie's.

De kracht van de oude cv's was dat je snel over de hele map rond kon speuren vanuit topdown view en dus snel het meest aantrekkelijke doelwit kon selecteren voor je vliegtuigen "point and click" die optie is in het huidige cv tijdperk afwezig. Je moet nu als cv op de zelfde minimap orienteren als elk ander schip in de game, dus dat voordeel ben je kwijt, tevens kun je maar 1 drop elke zoveel sec/minuten doen en miskleun je in je aanvlieg route dan ben je heel wat voordeel en vliegtuigen kwijt. Ja individuele schepen zijn "mits ze gevonden worden" best wel de sjaak, echter zijn er legio mogelijkheden voor die schepen om niet gevonden te worden. Verstoppen achter een eiland, in smoke, of gewoon je AA uitzetten als je ziet dat de cv je niet spot in zn huidige aanvliegroute 8)7 .
dus je schip is als cv zijnde langer "veilig" maar het is zeker niet makkelijk geworden. In de oude cv speelstijl kon ik een aardig eind mee komen, maar in de huidige cv's ben ik poepslecht. Echter weet ik wel wat de sterke en zwakte's van de cv zijn en weet ik er behoorlijk omheen te acteren.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:18
@DaniëlWW2 Volgens mij speel je lang genoeg mee om CVs oude stijl mee te hebben gemaakt.

Dan zou je de verschillen tussen nieuwe en oude stijl CVs engizins bekend moeten zijn, zie hieronder een aantal voorbeelden aangevult met mijn eigen waarnemingen.
En wat GLR89 al zei, gaan eens CV spelen volgens mij heb je nog 0 battles in een CV gezeten.

----oudnieuw
spotting1max alle squads in de luchtmax 1 squad in de lucht
spotting2/area denialmax alle squads in de lucht1 fighter squad deployed in zone
squad turnaround time deplaning/planloss daargelatenhoog indien alle squads deployed voor een aanval, anders laaglaag er is altijd een squad wat klaar staat
dmg output (detonation daargelaten)hoge alpha strike potential (1 shot) op alle klasses, want alle squads (icm DoT squads achterhouden voor followup)lager potential want max 3/4 planes per squad in een attack run, DD en CA misschien te 1 shotten met skill/luck
positie verbergenplanes gaan rechtstreek terug naar CV na strikeplanes na strike te sturen door de player, spotting of misleiding
polulatieweinig cvs in queueveel cvs in queue
skill requiredhoog, veel multitasken/micromanagementlager
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:08:
[...]
Mag ik dan aandragen dat deze specifiek unicum player;
1-speelt sinds 2017 en dus oud en nieuwe stijl kent
2-al goed was in CV oude stijl
3-stats van 7/8 van al zijn T8+ schepen unicum + is op WR en 6/8 op PR
4-ong 1/3 van zijn battles in een division was (aannemenlijk allemaal (super)unicums)
En hier dus sprake is van een van 1 uitzonderlijk goede haku/cv speler, gezien de EU AVG van T10CV
CVavg wravg dmg
Audacious49.91 %82 849
Hakuryū49.36 %81 684
Midway47.44 %74 758

Ik denk dat hij voor de haku de juiste schepen pakt die hij even farmen kan, met rust laat zodat ze kunnen healen en dan weer eens langkomt en ik zou in geen enkele klasse graag tegen hem/haar spelen.

Maar goed de game is wat die is en vergis je niet ik baal er enorm van als ik in m'n dd door een CV gefocused wordt, tegelijktijd zal ik voor de rode DD gaan als ik zelf CV speel en probeer ik mijn eigen dds te beschermen.
Over het algemeen vind ik de impact op de game wel meevallen. Ja de kans dat je een CV tegenkomt lijkt veel groter dan voorheen, maar daar staat tegenover dat het skilllevel van de CV speler kent nu wat meer gradaties, dan voorheen below avg vs unicum afair.
Maar er zijn nog veel meer problemen aan te stippen met CV's. Wat is precies de counterplay tegen een strike anders dan proberen niet het meest verleidelijke doel te zijn, proberen een deel te ontwijken en hopen dat iemand anders de strike gaat ontvangen? Je kan een eskader niet snel genoeg neerhalen tenzij je een grote concentratie van schepen hebt. Dat is vervolgens uiterst funest voor de game.
Niet met je eens, het team wat snapt er safety in numbers is kan de rode CV (grotendeels) buitenspel zetten wbt strike, punt is dan wel dat de groene CV dan moet helpen bij het weghouden van de rode dds.
Daarnaast staat niet alleen de rode CV buitenspel, maar is er een gerede kans dat die blob van schepen een nummers voordeel heeft op 1 flank wat een overwinning aldaar zekerder maakt.
Wie gaat er nu naar voren om een flank te pushen waar je overduidelijk een voordeel in aantallen en/of kwaliteit van de schepen hebt?
En toch ik zie het gebeuren, niet vaak lijkt sterk afhankelijk van de communicatie in het team te zijn ;)
Niemand wil graag gefocust worden, maar met een CV die je constant aanvalt, ga je het echt niet doen.
Mja geld dat niet voor alles als een sneaky dd of hidden he spammer voor je hebt ben je als bb daar ook niet happig op

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:31:
[...]

zelf al cv's gespeeld? weet je toevallig al wat de zwakke punten van de cv zijn? Je hebt een behoorlijk epistel geschreven maar waar je voornamelijk "commentaar" op hebt zijn de spelers zelf en hun actie's.
Dit is dus niet eerlijk. De drogredenering "maar speel je ook CV's" is niet van toepassing omdat het hier niet alleen gaat om de CV, hoewel je er echt niet aan gaat ontkomen dat het behalen van 250k average damage en 84% winrate gewoon gestoord is. Geen enkel schip zou dat moeten kunnen halen als gemiddelde. De totale hitpool van een gemiddeld team is er simpelweg te klein voor. Het is disproportioneel veel. Het gaat hier alleen ook om de impact van de CV op de game voor de andere elf spelers.
De kracht van de oude cv's was dat je snel over de hele map rond kon speuren vanuit topdown view en dus snel het meest aantrekkelijke doelwit kon selecteren voor je vliegtuigen "point and click" die optie is in het huidige cv tijdperk afwezig. Je moet nu als cv op de zelfde minimap orienteren als elk ander schip in de game, dus dat voordeel ben je kwijt, tevens kun je maar 1 drop elke zoveel sec/minuten doen en miskleun je in je aanvlieg route dan ben je heel wat voordeel en vliegtuigen kwijt. Ja individuele schepen zijn "mits ze gevonden worden" best wel de sjaak, echter zijn er legio mogelijkheden voor die schepen om niet gevonden te worden. Verstoppen achter een eiland, in smoke, of gewoon je AA uitzetten als je ziet dat de cv je niet spot in zn huidige aanvliegroute 8)7 .
dus je schip is als cv zijnde langer "veilig" maar het is zeker niet makkelijk geworden. In de oude cv speelstijl kon ik een aardig eind mee komen, maar in de huidige cv's ben ik poepslecht. Echter weet ik wel wat de sterke en zwakte's van de cv zijn en weet ik er behoorlijk omheen te acteren.
Ik heb bijvoorbeeld al weinig moeite om de omgeving in de gaten te houden via de minimap en te zien welke kant het opgaat. Ik verlaat tegenwoordig vaak genoeg een flank die al verloren is zodat ik het nog net overleef...

Dat doe ik dan terwijl ik ontwijk, vuur, manoeuvreer etc. Een beetje CV speler met een eskader kan dat ook. Vervolgens is WoWS niet heel erg complex als je het reduceert tot de meest basale elementen.Uiteindelijk heb je twee teams die tegenwoordig gebalanceerd zijn in tier en klasse. Vrijwel elke map is ontworpen voor het opzoeken en spelen op twee flanken voor het grootste deel van die teams, en de teams splitsen vrijwel altijd in twee flanken. Het midden is meestal zelfmoord omdat je dan in een kruisvuur terecht komt.

Die flanken zijn alleen zelden symmetrisch in aantallen of kwaliteit. De meeste games eindigen dan ook met een flank die valt en als het andere team dan niet haar flank snel genoeg wint of reageert op het vallen van die flank, dan eindigen ze in een kruisvuur en game verloren.

En daar zit het probleem met CV's. Ze zijn in staat om de zwakke flank te houden met aanvallen op de vijand daar. Ze kunnen ook de sterke flank helpen om die doorbraak te forceren waarna het kruisvuur begint en het andere team verliest. Ze kunnen een instortende flank de kans geven zich terug te trekken door de vijandelijke schepen te vertragen omdat die niet durven met intensieve CV aanvallen en het uitwijken ze snelheid kost. Vervolgens kunnen ze het DD's vrijwel onmogelijk maken om succesvolle torpedoaanvallen uit te voeren door ze te spotten. Idem voor cappen. WG antwoord hierop is de extreem snelle gunboat destroyer. Die zijn oh zo leuk om tegen te spelen.

De hele klasse past niet in deze game met beperkte afstanden, stealth mechanieken en extreem positioneren. Er is geen sprake van formaties in WoWS en formaties zijn juist nodig om luchtaanvallen op te breken. Welke kruiser gaat er nu in een paar kilometer voor een slagschip liggen in de veronderstelling dat zowel vijandelijke slagschepen als vliegtuigen, de kruiser passeren en voor het slagschip gaan? Juist ja. :P

Komt ook nog eens bij dat een CV juist hartstikke flexibel is. Ik zie ze regelmatig aan het begin van de game meteen een deel van hun eskader droppen en terugsturen naar de CV zodat hun volgende eskader snel klaar is. Vaak doen ze dat ook nog eens bewust over een cap waar een vijandelijke DD is zodat die wat langer gespot blijft. De rest van het eskader gaat door en verkent de verdeling van het team. Het is iets waar ik altijd gebruik van maak in te bepalen hoe ik op mijn flank ga spelen en of die flank het wel lang vol gaat houden.

Daarna volgen de eerste aanvallen. Die zijn meestal nog niet zo vernietigend, maar ze worden alleen maar erger. Immers is IFHE spam een dingetje en dan sloopt je toch al zwakke AA. Het gaat ook niet eens om alles meteen afmaken, maar als je 50% HP eraf tikt, dan gaat dat schip gefocust worden als dit mogelijk is. Dat doen we allemaal en dat is ook logisch. Zo begint alleen wel vaak de ineenstorting van een flank dus en dan ga je onherroepelijk naar het kruisvuur en verloren probleem.

• Yammie74
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 13:08
Pyramiden schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:10:
https://medium.com/@devbl...iet-cruisers-a2fee2613c56

Ze gaan de Soviet cruiser line splitten...

[Afbeelding]

Ik heb de Moskva al, en bijna de legendary module... Hoe zouden ze dit op gaan lossen? Je houd de Moskva en kunt straks opnieuw grinden vanaf de Donskoi? En de Kirov ook nog maar even snel in je port leggen?
In hoeverre is bovenstaand bericht al 'waarheid'?

• SpamLame
Wat... een CV die een zwakke of sterke flank ondersteund teneinde het doel te behalen (hopelijk), het zou verboden moeten worden /s.
Een random formatie die zich vormt (ja ze zijn er echt, ik heb tegen ze gespeelt in m'n Enterprise) om zo bescherming te vinden tegen planes, #fake.

De drogreden "ga eens CV spelen" is zodat je zelf kan ervaren hoe wel/niet broken ze zijn, sterke en zwakke punten van de CV en andere klassen als CV speler ontdekken.

En nogmaals je focust (aangedragen op een andere) op 1 specifiek unicum zijn avg dmg in een CV, los van of het wel of niet mogelijk moet zijn ~260K avg dmg te halen in een enkel schip, weten we hier niet hoe die score tot stand is gekomen.

Ik ben wel benieuwt naar wat jij een acceptabele avg dmg en winrate zou moeten zijn.

Overigens het pre droppen van planes aan de start van de battle in een cap doe ik niet aan, fighters drop ik wel op een dd met de laatste strike wave.
Voor een eerste strike in het begin vlieg ik met alle planes, schepen zijn nog niet echt bij elkaar, dds zelfs ver van anderen verwijderd (over het algemeen) en ik zpot voor mijn team en targets of oppertunity
Dat predroppen was voor de AA rebalance als ik me goed herinner en om een slingshot te kunnen uitvoeren, nu niet echt meer nodig, buiten spotten misschien. Ik wil wel predroppen als ik later een AA blob invlieg en inderdaad om planes te sparen.
Op de weg in verlies ik al (bijna) een wave en op weg uit hetzelfde, ik zou moeten draaien in AA om de laatste (2) wave(s) te kunnen gebruiken maar die overleven dat bijna nooit in nuttige aantallen.
Dus ik vlieg met 2 waves om 1 strike te krijgen en ik verlies alle planes in die 2 waves. Alles wat ik predropte vullen planes on deck aan.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:19
Yammie74 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:09:
[...]

In hoeverre is bovenstaand bericht al 'waarheid'?
Wisselend. Over de Moskva is nog niet zo veel bekend, anders dan dat het een coal ship wordt.
Verder zijn er al wel voorlopige stats van de schepen gepublished. De CA lijn heeft:
- Gemiddelde reload (wordt als slow omschreven)
- Grote healthpool
- Prima top speed
- Zeer lage detectability, zowel tegen airplanes als bij schieten in smoke
- Zeer hoge shell velocity, met meer dispersion op long range, maar dit blijkt zo dicht tegen de max range aan te liggen dat het niet zoveel uitmaakt.
- Goede AA
- Radar, en stealthradar bij een aantal ranges.
- Volgens mij ook nog speciale pen angles en fuses, maar weet dat niet zeker.

Flamu heeft er een video over:
YouTube: Soviet Cruisers Stats Revealed - WTF!?

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:03
Ach het worden 'russian' ships dus overpowered.

Zelf probeer ik me maar zo goed mogelijk voor te bereiden. Met het goud wat ik uit containers en missies heb gekregen maar een maandje premium gehaald.

Nu bezig met de grind van de D.Donskoi, alle modules vrijgespeeld en nu op 80k. Met maandje premium is dat dus geen probleem. Nu ook de Schors maar weer aangeschaft om alvast 180k XP te gaan grinden. Ik verwacht dat als de IFHE rework eraan komt we kapiteins kunnen resetten zodat ik nu nog met de Schors+IFHE kan spelen. Als de reset eraan komt is dan de schors klaar en kan ik wachten tot de nieuwe lijn om de kapitein opnieuw te speccen. (Hollander, dus FTP :) )

Ik ben casual speler dus niet speel niet zo heel veel. Maar ik heb op het moment 170k Coal en 900.000 Free XP.
Ik heb nog een 25% kortings bon dus ik zou nog de Smolensk kunnen halen. Ik twijfel nog een beetje tussen de Smolensk, Jean Bart en Thunderer. Maar Smolensk lijkt me wel het leukst spelen. Ben toch wel een cruiser speler en als ik een Tier 9 BB wil spelen pak ik mijn Missouri wel (heb op het moment 100 miljoen credits :p ). Thunderer lijkt me wel goed maar een beetje saai. En voor Captain Jingles ben ik de Conquerer aan het grinden ;)

Mijn Free XP weet ik nog niet. Ik denk dat het de Friesland gaat worden als ik dat haal. Toch een nederlands schip.

• Yammie74
Is het nog steeds in lijn der verwachting dat zowel Moskva als Kirov een premium worden?

Edit: Ik heb er maar eens een bak vlaggen tegenaan gegooid. De Moskva is binnen 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Yammie74 op 29-02-2020 12:55 ]

• SpamLame
Yammie74 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:58:
Is het nog steeds in lijn der verwachting dat zowel Moskva als Kirov een premium worden?
Kirov is een premium, Moskva is een sprecial.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31
Ziet er niet naar uit dat de Yashima de moeite waard is voor alle steel het moet kosten.

[ Voor 36% gewijzigd door Cardinal op 05-03-2020 11:25 ]

• TheBrut3
Het ziet er naar uit dat Notser niet serieus te nemen is :+
Al heeft hij in deze wel gelijk. Leuk als je een citadel raakt die aankomt als een IJN torpedo, maar het is wel erg random! En 6 shells met 35 seconde reload... Dat is wel pijnlijk als RNG nee zegt en de shells om het doelwit in het water gooit.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:53
Ik dacht dat het Flambass was die het zei maar het zou ook Flamu kunnen zijn, wat de Yashima kan, kan de Yamato net zo goed. Yashima voegt op dit moment niets toe behavle een hoop RNG en is volgens beide het staal niet waard.

Met zoveel RNG wordt het er voor beide partijen niet beter op.

• vassago
Free resepc, maar je moet het wel zelf activeren:

https://worldofwarships.e...-092-european-destroyers/

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Dank, ik zat hier al even op te wachten. _/-\o_

• Yammie74
IFHE/plating changes made simple (T10)

https://forum.worldofwars...-changes-made-simple-t10/

IFHE by LittleWhiteMouse

https://forum.worldofwars...3359-ifhe-all-night-long/

[ Voor 28% gewijzigd door Yammie74 op 14-03-2020 09:25 ]

• Yammie74
14 days of World of Warships Premium Account for free

https://worldofwarships.e...sage-through-stormy-seas/

• fevo-1190
Mooi.. verder geen leuke ships in de aanbieding momenteel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dan ga ik denk ik maar eens de Hindenburg grinden. Eerste T10, kijken hoe erg de powercreep is. :z

Maar ik zit eigenlijk ook te kijken naar een nieuwe kruiserlijn. Brits, ik zie werkelijk het punt niet. Ik heb zowel de Leander als de Devonshire, maar ze trekken me gewoon niet. Ik ben niet zo van spammers en ik speel de Belfast eigenlijk ook nauwelijks. Ik heb de New Orleans al, maar ik weet niet zeker of ik door wil gaan met deze lijn. Ergens wel en ik wil de Alaska denk ik ook ooit gaan unlocken omdat ik nu eenmaal een voorkeur heb voor kruisers die wat kunnen hebben. Zo speel ik de Scharnhorst ook een beetje.

Maar ik twijfel tussen Frans of Italiaans. Ik neig naar Frans vanwege het bereik van die schepen, maar ik twijfel. :)

• PcDealer
Na de NO worden het meer spammers @DaniëlWW2.

• fevo-1190
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:18:
Dan ga ik denk ik maar eens de Hindenburg grinden. Eerste T10, kijken hoe erg de powercreep is. :z

Maar ik zit eigenlijk ook te kijken naar een nieuwe kruiserlijn. Brits, ik zie werkelijk het punt niet. Ik heb zowel de Leander als de Devonshire, maar ze trekken me gewoon niet. Ik ben niet zo van spammers en ik speel de Belfast eigenlijk ook nauwelijks. Ik heb de New Orleans al, maar ik weet niet zeker of ik door wil gaan met deze lijn. Ergens wel en ik wil de Alaska denk ik ook ooit gaan unlocken omdat ik nu eenmaal een voorkeur heb voor kruisers die wat kunnen hebben. Zo speel ik de Scharnhorst ook een beetje.

Maar ik twijfel tussen Frans of Italiaans. Ik neig naar Frans vanwege het bereik van die schepen, maar ik twijfel. :)
Opzich is de amerikaanse lijn prima hoor. Ik zit nu op buffalo. En dat vind ik persoonlijk niet zo’n heel
Fijn schip, maar wil die des moines zo graag.

Italiaans zit ik nu op tier 6 en dat bevalt me echt prima hoor.
Kunnen best veel hebben !

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar wel met 203mm met goede AP en radar. Ik ben niet zo van 152mm HE spammers, zeker na de IFHE nerf. Vind de gameplay gewoon niet zo leuk.

• TheBrut3
Spuit 11 :P Yammie was je ruim voor.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:18:

Britse CA's zijn geen spammers, lange reload. Duitse CA lijn schepen hebben zo ongeveer de meeste armor. Nose in kunnen Moskva en DM ook veel hebben, al spamt een DM aardig door.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:13:

Britse CA's zijn geen spammers, lange reload. Duitse CA lijn schepen hebben zo ongeveer de meeste armor. Nose in kunnen Moskva en DM ook veel hebben, al spamt een DM aardig door.
Britse CA's zijn meer waarom. Ik zie het punt niet echt. Er lijkt niks bijzonders te zijn, wel veel niet zo geweldig. Dan ga ik liever de Amerikanen spelen. Kan ik Hasley eens unlocken.

Sovjets zijn gewoon magische bootjes, gezegend door glorieuze Sovjet wetenschappers en voorzien van "Stalinium" granaten. Ik bedoel, welke volslagen gek heeft bedacht dat die nieuwe T10 met 220mm geschut die de Moskva moet vervangen, vergelijkbare penetratie moet krijgen met de 380mm's van de Bismarck? Dat plannen ze namelijk, want "balans". Uiteraard gaat dit gepaard met betere dispersie dan de Bismarck want kruiser, snellere flight time, 11s reload, betere pen angles en betere AP fuze. :X

Nee, ik vind er niks aan om met de perfecte doomboten te spelen. Ik ben al bij de Shchors, maar het kan me gewoon niks schelen. O-)

• Yammie74
Memory Leak Fix

Voor degene die ook last hebben van deze bug.

https://forum.worldofwars...c/132517-memory-leak-fix/

• SpamLame
BESAFE2020 voor 14 dagen WG premium (voor de WoT WoWp spelers onder ons)
puur WoWs spelers zijn beter af met PcDealer in "[MMO] World of Warships"

[ Voor 41% gewijzigd door SpamLame op 21-03-2020 08:51 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Eindelijk een T10. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vScmkpsTjX97vWi6AhCYQxfw-WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXQj5gyapJRmFfI72k5gsI0t.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen nog 3 miljoen credits omdat ik denk ik toch liever range heb over reload boost. De 17.8km was vaak al te weinig op de Roon. High tier is zo enorm passief geworden waardoor het nodig is. Heb op het moment nog 170k over. :z

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:33

jgj82

Ja, maar = nee

DaniëlWW2 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:47:
Eindelijk een T10. :*)
[Afbeelding]

Nu alleen nog 3 miljoen credits omdat ik denk ik toch liever range heb over reload boost. De 17.8km was vaak al te weinig op de Roon. High tier is zo enorm passief geworden waardoor het nodig is. Heb op het moment nog 170k over. :z
Gratz! Nice! Ik zal eens kijken hoever ik kom komende week.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jgj82 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Gratz! Nice! Ik zal eens kijken hoever ik kom komende week.
Inmiddels ook de credits binnen. Het helpt als je premium kan stacken met de Scharnhorst met extra credit camo, creditflag en vier speciale vlaggen. 1,5 miljoen in een game is best acceptabel en een andere game 1,1 miljoen. Dan gaat het snel. :P

Ook echt wat ik denk dat mijn allereerste Devastating Strike ooit was in de Scharnhorst. Het mocht gewoon nooit. Ik kon op 2km een perfecte broadside kruiser hebben, perfect schieten en alsnog nope. Maar vandaag een Cheshire op 9km die indraaide. Zag me waarschijnlijk te laat door een rookgordijn en boem, 100% HP weg en dood. Met die game meteen ook eindelijk mijn eerste 19 point captain. :*)

edit: Hindenburg is lief. *;
Dit was de derde game die ik er ooit mee speelde en ja, dit was ranked.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWCOFgNunoWLZDAAH49mTrWm58s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80y2Qpt5sma0sdhdCW6gLJZR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZsRg0t2S6Lvdca3HsGFvqjVUZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtWvIUHGyx8QbqqEnbM5vb2K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi2jIxbaRL1FOEGxfC95veNi-XE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5rgHcCC9Go6kEyqkWyqIsdE.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste game was ook meteen 140k en toen mocht ik wel winnen. Deze game was een gigantische solo carry van mij. Ik was alleen tegen een Minotaur en Yoshino, ik iets van 30% HP, beide anderen vrijwel full healt. Die minotaur heb ik in de val gelokt en kwam een eiland voorbij, full broadside en dat waren zes citadels en doei. De Yoshino, tja ik had niet eens 10k HP meer. Ik ging voor de yolo rush omdat ik geen opties meer had. Bijna de torpedo's gelanceerd en toen dood.

[ Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2020 23:01 ]

• fevo-1190
Meer mensen die geen match op kunnen starten?
Logo draait even en vervolgens kom ik weer terug in de ‘port’ .

Kan ik weer keer gamen doet die het niet.

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
fevo-1190 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:45:
Meer mensen die geen match op kunnen starten?
Logo draait even en vervolgens kom ik weer terug in de ‘port’ .

Kan ik weer keer gamen doet die het niet.
Heb hetzelfde probleem

• fevo-1190
Helaas. Ik wacht nog paar minuten en dan zal ik helaas

• PcDealer
fevo-1190 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:58:
[...]

Helaas. Ik wacht nog paar minuten en dan zal ik helaas...
... naar de wc moeten om te poepen.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-11 20:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Same :-(

Nope, fixed! >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 23-03-2020 21:48 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• SpamLame
NAKAMACONT snel voordat ie vervalt (geloof dat dit een twitch code is)

• PcDealer
SpamLame schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:19:
Woohoo!
Thank you

Wargaming code activated.
@DaniëlWW2 Heb je op Netflix de serie over WWII Al bekeken? Ik ben zelf bij aflevering 6. Ik vond de aflevering over de Slag om Midway erg interessant ben ook die over Pearl Harbor bracht mij nieuwe inzichten. Mr. Pollard is weer van de partij (ook te zien op Discovery Channel docu's).

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die is ook binnen, maar wat doet het eigenlijk? :P
PcDealer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:08:
@DaniëlWW2 Heb je op Netflix de serie over WWII Al bekeken? Ik ben zelf bij aflevering 6. Ik vond de aflevering over de Slag om Midway erg interessant ben ook dienover Pearl Harbor bracht mij nieuwe inzichten. Mr. Pollard is weer van de partij (ook te zien op Discovery Channel docu's).
Heel bot, maar ik kan bij veel documentaires vrij snel de versimpelingen of zelfs de fouten er zo snel uitpikken dat ik meestal niet eens een aflevering kan afkijken voordat ik geïrriteerd de boel uitzet. Ik heb het op de lange lijst staan omdat ik eens een poging wou wagen, maar geen idee of ik ook de zesde aflevering zal halen. :P

• PcDealer
DaniëlWW2 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:12:
[...]

[...]

Heel bot, maar ik kan bij veel documentaires vrij snel de versimpelingen of zelfs de fouten er zo snel uitpikken dat ik meestal niet eens een aflevering kan afkijken voordat ik geïrriteerd de boel uitzet. Ik heb het op de lange lijst staan omdat ik eens een poging wou wagen, maar geen idee of ik ook de zesde aflevering zal halen. :P
Ik hoor het wel. Ik kon wel enig sympathie opbrengen voor de Japanners.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PcDealer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Ik hoor het wel. Ik kon wel enig sympathie opbrengen voor de Japanners.
Ik heb het snel aangezet en er doorheen gespoeld. Maar ze laten Jonathan Parshall aan het woord en dat is een flinke stap vooruit. Ga deze maar eens kijken als je tijd hebt. ;)

• SpamLame
DaniëlWW2 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Personal combat mission met 3 europe containers als eindprijs

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:50
Lijkt inmiddels (17:00 uur) niet meer te werken:
Invalid code. Please make sure you entered the correct code

• TheBrut3
Slaut schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:58:
Lijkt inmiddels (17:00 uur) niet meer te werken:
Invalid code. Please make sure you entered the correct code
Klopt, werkte volgens mij maar een uur of 2. Vanavond nog een kans tijdens de EU Community Stream.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar terwijl we wachten op de volgende code, geef ik u een nieuwe uitdager in de inmiddels schrikbarend lange lijst van meest bizar overpowerd Sovjet schip. Flambass heeft deze ook ontdekt en dit was kennelijk zijn eerste game. Glorieuze balans met de 220mm kanonnen met Duitse 380mm pen, betere dispersie, snellere vliegtijden, betere pen angles en natuurlijk ook kortere fuse times. De verkapte oorlogsmisdaden beginnen op 7:52...

Ik kan niet wachten hierop zeg. Het gaat zo leuk worden om hier tegen te spelen. Totally balanced Tovarish. :z

• SpamLame
LONGLIVETHEKINGX Kots X camo

• JPvdB
Dank je wel, werkt nog steeds 👍

• ktov
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11 18:29
OLLIOLLIOLADE

geeft een missie geloof ik

• TheBrut3
ktov schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:52:
OLLIOLLIOLADE

geeft een missie geloof ik
Gaf, die werkte alleen gisterenavond als het goed is.

• ktov
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11 18:29
TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Gaf, die werkte alleen gisterenavond als het goed is.
Ah jammer

• whitedevil1988
  • Laatst online: 12:39
wat is eigenlijk jullie favoriete schip om een battle mee te doen?

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:08
whitedevil1988 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:18:
Sharnhorst maar dan ook echt heel ver boven de rest heerlijk schip

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat is de Scharnhorst voor mij, maar de Hindenburg komt wel erg dichtbij. Bismarck is ook heel erg leuk.
Ja, er zit een thema achter. Niet alleen Duits, maar voornamelijk schepen waar je comfortabel meer mee kan doen dan op 20km zitten. Dat is zo saai, maar helaas steeds meer de realiteit. Dat krijg je met CV's, HE spammende kruisers, steeds meer 457mm+ slagschepen, schepen zoals de Jean Bart met al het hoofdgeschut vooraan, torpedobootjagers etc.

• vassago
Als ik naar de laatste 50 battles kijk:

#1 Georgia/Friesland
#2 Hindenburg
#3 Daring/Bourgogne

Het was altijjd de Massa maar ik heb het idee dat T8 matchmaking de laatste paar weken redelijk Fubar is en T9 matchmaking een stuk beter. Vandaar de Georgia, Georgia speedboost is ook top :P
Friesland was ik geen fan van maar je moet er aan wennen, het is een schip waar je echt je best voor moet doen om goed mee te spelen. Je hebt oa. geen torpedo's en je kan vijanden dus niet afschrikken/wegsturen, ook met de 6.4KM concealment moet je goed rekening houden.

Hindenburg spreekt voor zich, was mijn 2de TX en blijft gewoon een top schip, zeker weer na de reload buff. En je kan er dingen mee doen die geen andere cruiser kan. In Shatter ga je direct naar de middelste cap (omringt door eilanden), kanppe jongen die je die cap ontfutseld met je duitse Hydro, 2x torpedo's per kant en turtleback.

Daring is gewoon een top DD en de Bourgogne gewoon erg leuk om te spelen hoewel de AP heel trollish is.

En dan vergeet ik nog bijna de Minotaur, de laatste tijd niet veel gespeeld maar mijn meest gespeelde schip op afstand. (509 battles, #2 Beflast met 283 gevolgd door de Hindenburg)

• Pyramiden
Friesland is mijn favoriete schip. Gewoon naar de cap racen en pew, pew. Eigenlijk elke DD win je het wel van met meer dan de helft HP over. Alleen Mogador was vroeger een probleem, maar na die nerf komen die niet meer bij caps.

Vervolgens is het gewoon goed spotten en battleships tot de waterlijn afbranden.

• PcDealer
Werkte om 12:03.
Tirpitz, Atlanta.

• SpamLame
Momenteel T61 en Kami Zusters, gevolgt door Ryujo.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En de Ägir lijkt weer eens een heel vreemd schip te worden. Natuurlijk waardeloos hoofdgeschut, want dit mag echt niet eens deugen voor een Duits schip met iets zwaarders dan 203mm. Turtleback werkt niet, gigantisch 90mm zone dus nauwelijks overpens, maar de secondaries zijn hilarisch. :P

• PcDealer
Ik had net de secondary build met 11,5 km range.

Code:
L3TUDOWNN3V3R
Geen idee wat het geeft. Komt uit de WoWs Twitch stream.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 28-03-2020 02:15 ]

• whitedevil1988
  • Laatst online: 12:39
Ik speel niet vaak de random battle's, vind het verzamelen van de schepen gewoon erg leuk.
Maar als ik naar mijzelf kijk heb ik de meeste random battle's gehad in de Kurfurst. Ik vind secondary builds erg leuk. Alleen met alle HE spam van tegenwoordig brand dit schip snel af.

Massachusetts vind ik ook een leuk schip, maarja is weer secondary build en de main guns zijn niet erg accuraat.

Atlanta had ik woensdag ook een goed potje mee. Word je meteen uitgemaakt als cheater, maarja dat mag de pret niet drukken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Balans tovarish. :Y)
YouTube: World of Warships - PetroCITADELovsk

Ja, dat was een Yamato op 85k HP die doodleuk werd afgemaakt door AP citadels van een low hp kruiser. :z
PcDealer schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:38:
[...]

Ik had net de secondary build met 11,5 km range.
Ergens trekt die Ägir me ook wel. Het schip zou zeer resistent moeten zijn tegen HE spam. BB vuur zou je kunnen bouncen met angles en direct broadside vuur, tja dan heb je iets verkeerd gedaan. Het is voornamelijk of je kanonnen normaal mogen presteren of het weer de typerende onzin van kansloze dispersie, overpens of bounces van zoveel Duitse schepen is.

• Louwke
Lijkt weer een fun boat te worden zoals alle German BB's vanaf T8. Totaal niet competitief maar als je een keer lol wil hebben pak je dat ding. Gooit er een Sec Specced captain op en gaan met die banaan.

• TheBrut3
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:20:
Balans tovarish. :Y)
YouTube: World of Warships - PetroCITADELovsk

Ja, dat was een Yamato op 85k HP die doodleuk werd afgemaakt door AP citadels van een low hp kruiser. :z
Een 44% WR / 490 PR speler die even full broadside langskomt...
De Moskva, DM, Zao, Henri en Venezia schieten op die afstand net zo hard citadels.

Edit: Vergeet ook niet dat deze mensen de beste/gekste potjes uploaden. Zit net naar Flamu te kijken die het schip live speelt, en die had gewoon een 115k damage lose met 1 kill. Verder dus niet echt wat speciaals.

Edit2: En nog een loss met 90k damage en 1 kill.

[ Voor 21% gewijzigd door TheBrut3 op 31-03-2020 13:58 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Een 44% WR / 490 PR speler die even full broadside langskomt...
De Moskva, DM, Zao, Henri en Venezia schieten op die afstand net zo hard citadels.

Edit: Vergeet ook niet dat deze mensen de beste/gekste potjes uploaden. Zit net naar Flamu te kijken die het schip live speelt, en die had gewoon een 115k damage lose met 1 kill. Verder dus niet echt wat speciaals.

Edit2: En nog een loss met 90k damage en 1 kill.
Behalve dat een Petropavlovsk het alsnog zou moeten kunnen doen op 15km, want Yamato is zo slecht gepantserd, is er nog veel meer mis. Laten we beginnen:
-0,022s fuse time.
-Betere pen angles.
-Hydro + stealth radar met concealment build.
-180mm pantsergordel en daarachter nog eens 40mm voor de machinekamers en 120mm voor de magazijnen. Daarboven nog een 50mm pantsergordel en een 50mm pantserdek. Dat is behoorlijk resistent tegen HE.
-Vrij goede AA, voor wat dit nog waard is.

Sovjet 220mm geschut met zulke prestaties is belachelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FilmNGsfEN7SOq-ROqcSNoMSwW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTzSsvL8HCJnhA9ffogpKB0B.jpg?f=fotoalbum_large
https://thedailybounce.ne...-x-cruiser-petropavlovsk/

Wat is precies de zwakte van zoiets? Het schip is afgeladen met zoveel goeds voor een kruiser. Je kan comfortabel AP op vrijwel elk slagschip afvuren en pens of citadels verwachten. Je zou veel minder overpens moeten krijgen, minder last hebben van HE spam, kan elke DD spotten met stealth radar en jezelf zeer effectief beschermen met hydro en je geschut heeft zulke absurde mondingssnelheden dat je weinig moeite hoeft te doen om accuraat te zijn. Het enige dat je tegen kan houden is "Sovjet dispersie" wat vaak ook pas echt gaat tellen op extreme afstanden.

• TheBrut3
Het zal vast een sterk schip zijn, dat geloof ik gelijk. Maar tegenwoordig is de Stalingrad ook veel minder 'eng' dan voorheen. Waarom? Voorheen kon je er vanuit gaan dat er minimaal een blauwe speler in zat, tegenwoordig zijn er veel meer groene of nog lager met de Stalingrad. De skill van de bestuurder telt ook zwaar mee. Dat is met de Petropavlosk hetzelfde. Nu wordt deze vooral door goede CC's, streamers, testers gespeeld. Wanneer deze uit komt zal deze waarschijnlijk op het begin ook door de betere spelers worden gespeeld en daarna zakken de cijfers weer in, dat zie je bij de meeste nieuwe schepen.

In vergelijking met de Moskva zijn de shells wat sneller, betere angle en ze doen meer damage. Maar de Moskva heeft snellere reload, meer range, betere HE, snellere turret traverse, betere radar.

En ja... Duitse AP... Lol

Edit: Ik zie dat de Mainz in de store is verschenen. Weer een HE spam schip, heerlijk.
https://eu.wargaming.net/shop/wows/specials/

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 01-04-2020 11:27 ]

• Joindry

Joindry

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:31:
[...]

-Vrij goede AA, voor wat dit nog waard is.
Blijft imho een sterk punt hoor. Als je denkt dat dit niet zo is, moet je maar eens DD gaan spelen. In de recentste meta hebben CV spelers er gewoon een spel van gemaakt zoveel mogelijk DD te gaan opjagen. Omdat ze eindelijk ontdekt hebben dat 10k dmg op een DD van groter belang kan zijn da 45K op een BB.
En omdat het nog steeds kan. DD AA is nog steeds middelmatig, zeker als je alleen rondvaart.
DD is en blijft mijn favoriete class, maar het leven is er niet makkelijker op geworden. Alles heeft tegenwoordig radar of hydro. En een CV's zitten toch redelijk wat in roulatie.

• Pyramiden
@Joindry Ook handig voor Wargaming zodat ze die uitstekende AA straks meerdere marginale nerfs kunnen geven op het moment dat de Petropavlovsk alles blijkt af te slachten.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:26:
Het zal vast een sterk schip zijn, dat geloof ik gelijk. Maar tegenwoordig is de Stalingrad ook veel minder 'eng' dan voorheen. Waarom? Voorheen kon je er vanuit gaan dat er minimaal een blauwe speler in zat, tegenwoordig zijn er veel meer groene of nog lager met de Stalingrad. De skill van de bestuurder telt ook zwaar mee. Dat is met de Petropavlosk hetzelfde. Nu wordt deze vooral door goede CC's, streamers, testers gespeeld. Wanneer deze uit komt zal deze waarschijnlijk op het begin ook door de betere spelers worden gespeeld en daarna zakken de cijfers weer in, dat zie je bij de meeste nieuwe schepen.
Die redenering ga ik niet accepteren. Omdat er mindere spelers met een schip spelen, is het schip niet opeens minder. Stalingrad is nog steeds een van die belachelijke schepen die ze achter steel hebben vergrendeld zodat je in T10 niet standaard het halve team met die ziet.
In vergelijking met de Moskva zijn de shells wat sneller, betere angle en ze doen meer damage. Maar de Moskva heeft snellere reload, meer range, betere HE, snellere turret traverse, betere radar.
En vergeleken met niet Sovjet? ;)
En ja... Duitse AP... Lol
Dat somt het eigenlijk ook wel op. Laten we de Duitsers over de hele lijn slechte HE geven, want ze hebben zulke goede AP, not. Kruiser AP is werkbaar, maar slagschip is vaak waardeloos omdat het zo onbetrouwbaar is. Je hebt al minder zwaar en minder kanonnen, maar dan komt dit er ook nog eens bij.
Edit: Ik zie dat de Mainz in de store is verschenen. Weer een HE spam schip, heerlijk.
https://eu.wargaming.net/shop/wows/specials/
Dat hebben we inderdaad ook echt nodig. De vraag is alleen of deze 38 of 37mm HE pen heeft. 38mm zal namelijk extra leuk zijn voor sommige schepen.

En je raad het niet, maar de Odin is natuurlijk al generfd. Nu heb je een "brawler" die nauwelijks iets kan overmatchen met minder HP dan een Kongo en het traditioneel onbetrouwbare geschut. Het leek zowaar een leuk schip te kunnen worden, totdat de Scharnhorst meer HP heeft. :z
Joindry schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:49:
[...]

Blijft imho een sterk punt hoor. Als je denkt dat dit niet zo is, moet je maar eens DD gaan spelen. In de recentste meta hebben CV spelers er gewoon een spel van gemaakt zoveel mogelijk DD te gaan opjagen. Omdat ze eindelijk ontdekt hebben dat 10k dmg op een DD van groter belang kan zijn da 45K op een BB.
En omdat het nog steeds kan. DD AA is nog steeds middelmatig, zeker als je alleen rondvaart.
DD is en blijft mijn favoriete class, maar het leven is er niet makkelijker op geworden. Alles heeft tegenwoordig radar of hydro. En een CV's zitten toch redelijk wat in roulatie.
Welke kruiser ondersteunt je nou nog in high tier? De meeste gaan echt niet naar voren omdat er dan opeens 5 schepen het vuur op je openen. Ik probeer het nog wel eens, maar de helft van de tijd is het zinloos. De meeste AA kruisers doen eerder aan vergelding dan bescherming. Je kan een eskader wel neerschieten, nadat ze al hun munitie hebben afgeleverd. Maar waar haal je het idee vandaan dat een torpedobootjager spelen leuk moet zijn? Volgens mij kan er weinig meer gedaan worden om die ervaring nog miserabeler te maken. Je kan in zoiets als een Daring natuurlijk andere jagers slopen en Daring's die daadwerkelijk voor caps gaan en een Shimakaze afmaken worden gewaardeerd, maar meestal leven ze niet erg lang.
Pyramiden schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:44:
@Joindry Ook handig voor Wargaming zodat ze die uitstekende AA straks meerdere marginale nerfs kunnen geven op het moment dat de Petropavlovsk alles blijkt af te slachten.
Precies ja. :P

• Joindry

Joindry

DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:59:
Maar waar haal je het idee vandaan dat een torpedobootjager spelen leuk moet zijn? Volgens mij kan er weinig meer gedaan worden om die ervaring nog miserabeler te maken.
Nobody said it was fun. :X
Maybe I deserve the pain :)

Maar serieus, Gunboat Grozovoi in randoms valt goed mee. Gearing in ranked was ook best leuk (al had ik niet veel tijd. Maar je torp reload kon je onder de minuut krijgen. En zelfs met nerf is de Kleber nog leuk (wanneer der geen CV ingame zijn dan bij deze...).
De nieuwe Europese lijn ga ik alvast ook grinden. Hopelijk komt die special Cpt snel in de armory, zodat ik maar één cpt moet levellen. De tier V heb ik intussen, maar toch nog effe hopen op een goeie drop om verder te kunnen beginnen.

• TheBrut3
DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:59:
Die redenering ga ik niet accepteren. Omdat er mindere spelers met een schip spelen, is het schip niet opeens minder. Stalingrad is nog steeds een van die belachelijke schepen die ze achter steel hebben vergrendeld zodat je in T10 niet standaard het halve team met die ziet.

En vergeleken met niet Sovjet? ;)

Dat somt het eigenlijk ook wel op. Laten we de Duitsers over de hele lijn slechte HE geven, want ze hebben zulke goede AP, not. Kruiser AP is werkbaar, maar slagschip is vaak waardeloos omdat het zo onbetrouwbaar is. Je hebt al minder zwaar en minder kanonnen, maar dan komt dit er ook nog eens bij.
Wat wil je dan horen? Dat het een super OP schip wordt? Dat is niet mijn overtuiging. Het zal vast een sterk schip worden, het is ten slotte Russisch en die community moet tevreden blijven.
Als jouw speelervaring is dat de Stalingrad belachelijk is, dan kan ik dat niet veranderen. Mijn ervaring is dat die inderdaad sterk is en een solide pick. Al is mijn random ervaring beperkt, pas 36 potjes.

En Duitse schepen zijn nou eenmaal slecht(er). De DD lijn is klote, alleen de hydro gimmick kan leuk zijn. BBs hebben een leuke secondary gimmick en zijn relatief tanky, maar verder...
En de CA lijn heeft 1/4 HE pen en je kan er veel damage mee farmen, maar carrien... Nee.
Joindry schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:26:
Nobody said it was fun. :X
Maybe I deserve the pain :)
DDs zijn nog best leuk, alleen als er een CV in game zit moet je je speelstijl even aanpassen. En ja, als je een CV hebt die dedicated alleen op DDs jaagt voor 20 minuten lang ga je uiteindelijk dood en heb je minder fun. Van de andere kant... Een CV die dat doet is weinig waardevol voor zijn team.

Valt mij op dat de meeste CV spelers er, gemiddeld gezien, maar weinig van bakken.

Edit: Sommigen zien Smolensk ook als OP. Maar als dit soort speshul spelers ze spelen... Tsja...
YouTube: World of Warships - SPESHUUUUL
(Vanaf 8:30, mocht het niet werken)

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 01-04-2020 16:19 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:09:
[...]

Wat wil je dan horen? Dat het een super OP schip wordt? Dat is niet mijn overtuiging. Het zal vast een sterk schip worden, het is ten slotte Russisch en die community moet tevreden blijven.
Als jouw speelervaring is dat de Stalingrad belachelijk is, dan kan ik dat niet veranderen. Mijn ervaring is dat die inderdaad sterk is en een solide pick. Al is mijn random ervaring beperkt, pas 36 potjes.

En Duitse schepen zijn nou eenmaal slecht(er). De DD lijn is klote, alleen de hydro gimmick kan leuk zijn. BBs hebben een leuke secondary gimmick en zijn relatief tanky, maar verder...
En de CA lijn heeft 1/4 HE pen en je kan er veel damage mee farmen, maar carrien... Nee.
Je bent het dus gewoon met me eens dat de Sovjet schepen kennelijk voorgetrokken moeten worden. Dat is hier het probleem. Leuk dat een tech tree al het moois krijgt, maar er is toch helemaal niks aan? Waar is de diversiteit naar verdwenen? Paar jaar geleden had je een paar echt unieke lijnen die echt allemaal wat anders boden. Tegenwoordig is het steeds meer "take new Soviet ship tovarish, it is better than most older ships".

Met name de Japanse en Duitse lijnen lijken er het slachtoffer van te zijn geworden. Wie speelt er nog een Japanse kruiser buiten de Zao? Ik zie ze zelden en ik heb er meestal ook geen enkel respect voor. Jaren geleden was een Japanse kruiser nog iets, nu is het weinig meer dan een XP pinata. Japanse slagschepen zijn ook vaak zeldzaam buiten de Yamato en veel Japanse torpedobootjagers zie je ook weinig meer. De Duitsers waren ooit leuke schepen, maar die worden ook aan alle kanten ingehaald. De jagers zijn diep middelmatig geworden, als je ze nog middelmatig mag noemen. De high tier kruisers hebben hun goede 203mm AP en de Hindenburg kan nog wat, maar echt goed zijn ze ook niet. Slagschepen is een puinzooi. Bayern en Bismarck kunnen nog wat, maar de Gneisenau hoort niet thuis in T7. Daar had Erzats Yorck of een van de L 2x ontwerpen gemoeten. Voor T10 had ik veel liever H-41 gehad met 420mm geschut. Ja, acht kanonnen. Je kan best een argument maken dat Bismarck, H-39 en H-41 met relatief weinig kanonnen van een lager gemiddeld kaliber, behoorlijk accuraat mogen zijn. Maar nee, ze moeten inaccuraat blijven in een high tier meta waar bijna standaard iedereen op 15km+ zit.

Kan ik natuurlijk ook nog beginnen over het ontbreken van een volledige Italiaanse tech tree, veel andere tech tree's die waardeloze schepen ertussen hebben zitten of natuurlijk de helemaal bezopen Sovjet slagschepen waar ik bijvoorbeeld werkelijk geen flauw benul heb hoe ze 201.000shp in een Vladivostok hebben kunnen proppen. Niet alleen bestond was Sovjet boiler technologie uit wat ze mochten kopen van de Italianen of later de Britten omdat ze zelf niks bruikbaars hadden, maar er is ook minder ruimte voor die installatie dan voor een Iowa en de Amerikanen hadden heel wat betere boiler technologie dan de Sovjets. Hebben we het nog niet gehad over de zeer uitgebreide secondaire batterij die magazijnen zal hebben die de ruimte van die boilers en turbines in zal nemen. Het schip heeft dan ook nog eens een hilarisch stupide boeg, Het is een ontwerp dat fysiek onmogelijk moet zijn voor jaren 1940 technologie, al helemaal voor de Sovjets. Is er ook nog de realisatie dat een schip met al die bepantsering waarschijnlijk meer tonnage aan bepantsering zal hebben dan de Bismarck die al een extreme 19.000t had. Het zou ook wel eens meer kunnen zijn dan Yamato's 23.000t. Ik kan vrij makkelijk inschatten dat dit schip meer dan 55.000t standaard waterverplaatsing moet hebben tenzij de romp gemaakt is van karton. Dat is belachelijk voor T8 waar vrijwel alle slagschepen tussen de 35.000t en 42.000t voor de Bismarck zitten. Lenin is nog grotere onzin. Werkelijk geen idee hoe je daar zelfs maar 120.000shp in zou moeten proppen.

Het interesseert me gewoon helemaal niks. De Sovjet marine was een derderangs grap die niet eens in de schaduw kon staan van de zeer onervaren en chaotische Duitse marineopbouw, maar kennelijk is het nu nodig dat ze alle schepen krijgen. Als de ontwerpen nou middelmatig waren, oké, maar veel zijn dat niet en dat irriteert me gewoon. Smolensk is er nog zo eentje. Geen idee hoe je überhaupt die bovenste twee kanonnen in de geschuttorens moet laden met jaren 1940 of 1950 technologie. Laat staan zo snel. Je merkt het alleen wel als er een Smolensk in het andere team zit. Weinig dingen zo vervullend als er een AP salvo in te schieten en voor de verandering er wel citadels te scoren. Dag Smolensk, teamgenoten vaak blij als ik er eentje sloop.
Edit: Sommigen zien Smolensk ook als OP. Maar als dit soort speshul spelers ze spelen... Tsja...
YouTube: World of Warships - SPESHUUUUL
(Vanaf 8:30, mocht het niet werken)
Dit is geen bewijs dat de Smolensk niet OP is. Dit is bewijs dat de Smolensk niet super mega ultra OP is. Elke idioot die zo speelt, zou dit niet mogen overleven tegen een speler slechter dan Flambass. ;)

• Pyramiden
Hoeveel mazzel hebben jullie gehad met die containers? Buiten die challenges ook nog een paar uit wat missies gescoord en ben 140 punten tot Skane gestrand. Best matig voor mijn gevoel, maar het is niet anders...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pyramiden schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:39:
Hoeveel mazzel hebben jullie gehad met die containers? Buiten die challenges ook nog een paar uit wat missies gescoord en ben 140 punten tot Skane gestrand. Best matig voor mijn gevoel, maar het is niet anders...
Ik kan er nog tien verdienen en heb nu 140 tokens op weg naar de Skane. Nog drie als ik eindelijk eens een game mag winnen met 1900 base xp. Net een game met 1877xp in de Scharnhorst waar ik gewoon een Vladivistok drie citadels heb gegeven en torpedo's. Een salvo meer en het was 1900xp geweest. Zo gaat het nu al dagen. Dan nog zeven voor directive vier en dat is een kwestie van tijd. Ik denk dat ik de Skane net zal halen, maar niet ruimschoots.

• TheBrut3
Bij die 1 april Clan Brawls zaten wel leuke mappen! En we gingen ook lekker. 7 losses en 15 wins. Waarvan een paar losses door fouten, had eigenlijk 18-4 moeten zijn :+

Maar o.a. van AAO, NOCAP en RO-RN gewonnen zonder een schip te verliezen. En als beloning 450k FXP op de bankrekening en in de SC 15k coal.

Edit: En met FXP kan je leuke dingen doen, zoals de Z-23 skippen :+
DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:13:
Het interesseert me gewoon helemaal niks.
Mooi. Je bent ook geen historisch accurate naval sim aan het spelen, maar een arcade shooter met bootjes.
Pyramiden schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:39:
Ik heb het echt klote gehad. Totaal 630 muntjes en kan alleen nog de laatste 7 containers van de directives verdienen.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 02-04-2020 00:01 ]

• Redax
  • Laatst online: 09-10 12:38
Weet iemand of de servicekosten voor alle T10 slagschepen zo hoog is? Na lang grinden heb ik de Yamato bij elkaar maar ik loop helemaal leeg op dat schip. Ik moet op het moment sparen om ermee te kunnen spelen, weinig lolligs aan zo.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Louwke
410 tokens weg van de Olland, mag niet heel erg klagen heb ik het gevoel :D

@Redax
Ja zonder premium tijd vlaggen etc zul je snel geld verliezen op T9/T10. Dit zodat je ook andere tiers blijft spelen. En met name zodat WG geld verdient aan mensen met Premium.

• Joindry

Joindry

Gisteren de tier V pas kunnen vrijspelen en nog 25 tokens over ofzo. In de drops max 40 gehad. Gemiddeld 20 denk ik.
Oh ja, tis toch weer free xp gespaard om die low tiers te skippen :)

• TheBrut3
Redax schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:27:
Weet iemand of de servicekosten voor alle T10 slagschepen zo hoog is? Na lang grinden heb ik de Yamato bij elkaar maar ik loop helemaal leeg op dat schip. Ik moet op het moment sparen om ermee te kunnen spelen, weinig lolligs aan zo.
Yamato, en elk ander T10 techtree schip op CVs na, kost je standaard 180k per potje. Daar bovenop de kosten van de shells die je schiet, deze zijn 400 per stuk. Een compleet salvo kost je dus 3600 credits. Verder nog de kosten van eventuele premium consumables.

Servicekosten (dus niet ammo en consumables) kan je reduceren met perma camo's (-50%) en sommige andere camo's geven ook kostenreductie. Signals (-10%) en clanbonus (-15% max). Tijdens ranked kan je ook league vlaggen verdienen (-10%, -20%), maar deze worden na het ranked seizoen weer ingenomen.

Je kan natuurlijk ook meer verdienen door meer damage te doen op schepen, berekend op % damage op een schip. Je heb dus meer inkomen en XP wanneer je een DD 15k damage doet, dan wanneer je een BB 50k damage doet. Verder met camo's (tot +50% meen ik), signals (Zulu +20%, Wyvern +50%) en een premium account (+50% totale inkomen)

Edit: Ter vergelijking. T9 en T8 techtree schepen hebben 120k en 75k standaard servicekosten. Een T8 schip is dus al meer dan 100k goedkoper om te spelen in de basis! Verder hebben premium schepen 50% van de servicecosts en ook nog een perma camo welke nog extra verlaging geeft. Geld verdienen gaat het best met Missouri, daarna elke andere T9 premium en daarna T8 premiums. Qua tech tree (zonder premium ed.) zal de sweetspot op kosten/baten op T7 zitten gok ik, maar dat is dus een dikke aanname die ik niet kan onderbouwen.

[ Voor 18% gewijzigd door TheBrut3 op 02-04-2020 09:26 ]

• Redax
  • Laatst online: 09-10 12:38
TheBrut3 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:14:
[...]

Yamato, en elk ander T10 techtree schip op CVs na, kost je standaard 180k per potje. Daar bovenop de kosten van de shells die je schiet, deze zijn 400 per stuk. Een compleet salvo kost je dus 3600 credits. Verder nog de kosten van eventuele premium consumables.

Servicekosten (dus niet ammo en consumables) kan je reduceren met perma camo's (-50%) en sommige andere camo's geven ook kostenreductie. Signals (-10%) en clanbonus (-15% max). Tijdens ranked kan je ook league vlaggen verdienen (-10%, -20%), maar deze worden na het ranked seizoen weer ingenomen.

Je kan natuurlijk ook meer verdienen door meer damage te doen op schepen, berekend op % damage op een schip. Je heb dus meer inkomen en XP wanneer je een DD 15k damage doet, dan wanneer je een BB 50k damage doet. Verder met camo's (tot +50% meen ik), signals (Zulu +20%, Wyvern +50%) en een premium account (+50% totale inkomen)

Edit: Ter vergelijking. T9 en T8 techtree schepen hebben 120k en 75k standaard servicekosten. Een T8 schip is dus al meer dan 100k goedkoper om te spelen in de basis! Verder hebben premium schepen 50% van de servicecosts en ook nog een perma camo welke nog extra verlaging geeft. Geld verdienen gaat het best met Missouri, daarna elke andere T9 premium en daarna T8 premiums. Qua tech tree (zonder premium ed.) zal de sweetspot op kosten/baten op T7 zitten gok ik, maar dat is dus een dikke aanname die ik niet kan onderbouwen.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, daar hebben we wat aan :) Met een 50% korting op servicekosten is het wellicht weer te doen. Maar zijn deze te koop? Ik kan deze nergens vinden.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• vassago
In de Armory kan je signals en camo's kopen voor Coal, ik vind ze echter redelijk aan de prijs en zou liever doorsparen voor een premium.
Premium camo's voor een Tx zijn 5000 doubloons (iets meer dan 15,-), vind ik persoonlijk het geld niet waard maar ik heb dan ook bakken andere camo's om te gebruiken met meer en betere bonussen.

Premium account time leverd je het meest op imo, werkt met alle schepen en je krijgt naast +50% credits ook 50%/65% extra XP.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst verlies gemaakt hebt op een game met een premium account. E.e.a. ligt natuurlijk ook aan hoe goed je speelt.

@Pyramiden Ik heb gisteren de Skane (T VII) kunnen kopen en heb nog 290 munten over. Alle munten gratis kunnen krijgen, alle directives gedaan en de Twitch missie.

Het valt me op dat er de laatste tijd weer veel DDs aktief zijn, en dan niet eens de nieuwe maar gewoon de Shimakazes e.d. Vaak 3 of 4 DDs per game in T VIII tot T X.

• tesedar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-11 13:32
WG codes:

CAPPYL0NGST0CK10000
CAPQU1X0TE20000
CAPMONTECR1ST030000
LIFE0FCAPPI40000
THECALL0FTH3CAP50000
TH3MARK0FCAP60000
CL0CKWORKCAP70000
M0BYCAPORTH3FISH80000
THECAP1DENT1TY90000

• JPvdB
Dank je wel, werken allemaal nog.
Wel goed opletten met verschil tussen 0 en den O :p

• PcDealer
Whoop whoop! Dat is om de Cap schooltjes vrij te spelen?
JPvdB schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:40:
Wel goed opletten met verschil tussen 0 en den O :p
Jij tikt ze allemaal handmatig over :?

• Pyramiden
CRUISERXCRUISER

Daarmee nog een missie voor 4 Europe containers.

• TheBrut3
vassago schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:45:
Het valt me op dat er de laatste tijd weer veel DDs aktief zijn, en dan niet eens de nieuwe maar gewoon de Shimakazes e.d. Vaak 3 of 4 DDs per game in T VIII tot T X.
Torp missie in de directives.
Pagina: 1 ... 117 ... 129 Laatste