@
DaniëlWW2 Volgens mij speel je lang genoeg mee om CVs oude stijl mee te hebben gemaakt.
Dan zou je de verschillen tussen nieuwe en oude stijl CVs engizins bekend moeten zijn, zie hieronder een aantal voorbeelden aangevult met mijn eigen waarnemingen.
En wat GLR89 al zei, gaan eens CV spelen volgens mij heb je nog 0 battles in een CV gezeten.
| ---- | oud | nieuw |
| spotting1 | max alle squads in de lucht | max 1 squad in de lucht |
| spotting2/area denial | max alle squads in de lucht | 1 fighter squad deployed in zone |
| squad turnaround time deplaning/planloss daargelaten | hoog indien alle squads deployed voor een aanval, anders laag | laag er is altijd een squad wat klaar staat |
| dmg output (detonation daargelaten) | hoge alpha strike potential (1 shot) op alle klasses, want alle squads (icm DoT squads achterhouden voor followup) | lager potential want max 3/4 planes per squad in een attack run, DD en CA misschien te 1 shotten met skill/luck |
| positie verbergen | planes gaan rechtstreek terug naar CV na strike | planes na strike te sturen door de player, spotting of misleiding |
| polulatie | weinig cvs in queue | veel cvs in queue |
| skill required | hoog, veel multitasken/micromanagement | lager |
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:08:
[...]
Ik begin maar eens met aanstippen dat een super unicum met een 84% winrate en 250k average damage met een Hakuryu dus niet bepaald objectief genoemd kan worden. Moet ik werkelijk aanstippen hoe gestoord die stats zijn? Wie kan nu alleen of met twee anderen zo'n gigantische impact hebben op de game dat je 84% van de tijd wint? Of wat dacht je van een gestoorde 250k average damage? Dat zijn gemiddeld iets van drie T10 slagschepen die je helemaal sloopt, elke game weer. Dat is enorm veel damage, een totaal disproportionele impact op elke game en dat is dan een gemiddelde. Er zullen mindere games tussen zitten, maar ook veel betere. Dus bedankt hiervoor omdat dit mijn punt al aardig bewijst.

Mag ik dan aandragen dat deze specifiek unicum player;
1-speelt sinds 2017 en dus oud en nieuwe stijl kent
2-al goed was in CV oude stijl
3-stats van 7/8 van al zijn T8+ schepen unicum + is op WR en 6/8 op PR
4-ong 1/3 van zijn battles in een division was (aannemenlijk allemaal (super)unicums)
En hier dus sprake is van een van 1 uitzonderlijk goede haku/cv speler, gezien de EU AVG van T10CV
| CV | avg wr | avg dmg |
| Audacious | 49.91 % | 82 849 |
| Hakuryū | 49.36 % | 81 684 |
| Midway | 47.44 % | 74 758 |
Ik denk dat hij voor de haku de juiste schepen pakt die hij even farmen kan, met rust laat zodat ze kunnen healen en dan weer eens langkomt en ik zou in geen enkele klasse graag tegen hem/haar spelen.
Maar goed de game is wat die is en vergis je niet ik baal er enorm van als ik in m'n dd door een CV gefocused wordt, tegelijktijd zal ik voor de rode DD gaan als ik zelf CV speel en probeer ik mijn eigen dds te beschermen.
Over het algemeen vind ik de impact op de game wel meevallen. Ja de kans dat je een CV tegenkomt lijkt veel groter dan voorheen, maar daar staat tegenover dat het skilllevel van de CV speler kent nu wat meer gradaties, dan voorheen below avg vs unicum afair.
Maar er zijn nog veel meer problemen aan te stippen met CV's. Wat is precies de counterplay tegen een strike anders dan proberen niet het meest verleidelijke doel te zijn, proberen een deel te ontwijken en hopen dat iemand anders de strike gaat ontvangen? Je kan een eskader niet snel genoeg neerhalen tenzij je een grote concentratie van schepen hebt. Dat is vervolgens uiterst funest voor de game.
Niet met je eens, het team wat snapt er safety in numbers is kan de rode CV (grotendeels) buitenspel zetten wbt strike, punt is dan wel dat de groene CV dan
moet helpen bij het weghouden van de rode dds.
Daarnaast staat niet alleen de rode CV buitenspel, maar is er een gerede kans dat die blob van schepen een nummers voordeel heeft op 1 flank wat een overwinning aldaar zekerder maakt.
Wie gaat er nu naar voren om een flank te pushen waar je overduidelijk een voordeel in aantallen en/of kwaliteit van de schepen hebt?
En toch ik zie het gebeuren, niet vaak lijkt sterk afhankelijk van de communicatie in het team te zijn

Niemand wil graag gefocust worden, maar met een CV die je constant aanvalt, ga je het echt niet doen.
Mja geld dat niet voor alles als een sneaky dd of hidden he spammer voor je hebt ben je als bb daar ook niet happig op