Starts: Sun. 22 Dec.
Ends: Thu. 26 Dec.
Doe je voordeel ermee
Edit: geldt niet voor alle schepen en landen
[ Voor 18% gewijzigd door Yammie74 op 22-12-2019 09:42 ]
https://worldofwarships.e...s/missions-0811-weekly-1/Yammie74 schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:37:
Discounts in credits for researchable ships:
Starts: Sun. 22 Dec.
Ends: Thu. 26 Dec.
Doe je voordeel ermee
Edit: geldt niet voor alle schepen en landen
Er zijn meer kortingen, en 100% XP voor eerste win.
[ Voor 3% gewijzigd door klaw op 24-12-2019 22:14 ]
Maar let op je kan ook voor 38e 13 maanden premium krijgen via Doubloons. (koop 12,5k doubloons + 30 dagen) en koop daarmee ingame 12 maanden premium
"I would like to cancel my subscription to your problems"
(Belfast
Ook een cruiser waarmee je veel impact op de game kan hebben i.t.t. b.v. de H IV.
Laatst nog een waanzinnige pot gehad, 1 mino en 2 rode DDs en een rode Moskva gingen een cap in. 1 Mino kwam eruit maar vraag me niet hoe.
Doen het nogSpamLame schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:37:
Codes doen het nog steeds, behalve JAKEEYAMSTEUER & 50KFOLLOWERSONIG
Vandaag nog met een maat Smolensk en een random Wooster en ik de Mino dammvassago schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:30:
Minotaur is nog steeds 1 van mijn favoriete cruisers, 500 battles in gespeeld 2x zoveel als in #2 op de lijst.
(Belfast) Terwijl ik de Mino relatief laat geleved heb want ik vond het altijd maar niks dacht ik.
![]()
Ook een cruiser waarmee je veel impact op de game kan hebben i.t.t. b.v. de H IV.
Laatst nog een waanzinnige pot gehad, 1 mino en 2 rode DDs en een rode Moskva gingen een cap in. 1 Mino kwam eruit maar vraag me niet hoe.
Over een leuke start heel goed weten te verpesten, dank WG voor het ruïneren van jullie eigen spel, en spelers weg te jagen.
Snap dat de Kawachi niet al te best is, maar daar is ze niet de enige in, dispersion van de KM BB is ook niet best. Lijkt me sterk dat dat Kawachi als enige verantwoordelijk is voor "een leuke start heel goed weten te verpesten". Waarvoor heb je voor die lijn gekozen? Was je keuze gebaseerd op onderzoek? Was je verwachting misschien te hoog?CrazyOne schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:52:
Goh, WG heeft wel een heel effectieve manier uitgevonden om alle speelplezier voor beginnende spelers eruit te halen, de Kawachi. Een schip zo slecht, dat zelf vijandelijke cruisers er nog om lachen, en met zo weinig range, dat je mag hopen dat je alleen T2 vijanden te zien krijgt (in 14 potjes niet gezien, wel heel veel T4), omdat zelfs destroyers en cruisers op de eigen tier meer range hebben.
Over een leuke start heel goed weten te verpesten, dank WG voor het ruïneren van jullie eigen spel, en spelers weg te jagen.
note; t3 RU DD Derzki heeft minder gun range
Ik vond de IJN BB lijn vanaf de Kongo pas fijn spelen als we het over die lijn hebben.
Andere lijnen (IMO) om een leuke start mee te maken zijn KM DD (v25 bv), IJN DD (Umikaze) beide T2, vanaf T4 zijn de meeste schepen wel speelbaar, beetje afhankelijk van je speelstijl
Haha, ik kan me die nog goed herinneren toen ik voor de IJN CV line ging. Je kan bijna niet raak schieten met dat schip, ongeacht de afstand.CrazyOne schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:52:
Goh, WG heeft wel een heel effectieve manier uitgevonden om alle speelplezier voor beginnende spelers eruit te halen, de Kawachi. Een schip zo slecht, dat zelf vijandelijke cruisers er nog om lachen, en met zo weinig range, dat je mag hopen dat je alleen T2 vijanden te zien krijgt (in 14 potjes niet gezien, wel heel veel T4), omdat zelfs destroyers en cruisers op de eigen tier meer range hebben.

Ik heb de meeste lol met de Massachusetts, de Georgia en de Ohio met volledige secondary spec. (ManSec/AFT/IFHE etc. SI ipv BFT though)
Het is alleen helaas niet de meest ideale spec voor de meeste schepen, zeker niet met alle HE spam van tegenwoordig. Sterker nog, ik denk dat alleen de USA secondary BBs ervoor "geschikt" zijn omdat de CD op hun heal de helft is van andere schepen.
Ik kom ze graag tegen in mijn Smolensk
1v1 ranked is beter dan ik verwacht had, voornamelijk omdat ze je tegen dezelfde klasse proberen te matchen.
Tot dusver 8 games gespeeld in de Massa, 6x een BB, 1x een Atago en 1x een Edinburgh tegen gekomen.
Denk dat dit mijn korste was.
[ Voor 24% gewijzigd door vassago op 28-12-2019 12:35 ]
Is bij mij vannacht een aantal keren niet gelukt:vassago schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:29:
1v1 ranked is beter dan ik verwacht had, voornamelijk omdat ze je tegen dezelfde klasse proberen te matchen.
- Saipan tegen Bismarck
- Saipan tegen Hindenburg
- Kutuzov then Bismarck
En eindelijk:
- Tirpitz tegen Massachusetts
4V4 met CV lijkt me echt helemaal niets, vandaar ook niet gespeeld.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nog 15000 Basis XP en dan heb ik de Gorizia binnen. Daarna nog tot 16 januari om zoveel mogelijk Gorizia missies te doen.
Op zich vind ik het een leuke kerstmissie en ik kan genoeg verdienen. Als WG het iets slimmer had aangepakt met het aankondigen en afhandelen van de missies was het gewoon een leuk kerst event.
Welke idioot bij WG heeft bedacht dat dit niet een gigantisch Tirpitz en Bismarck feestje zou zijn?
Helaas zitten er ook zielige figuren tussen zoals een Richelieu met de ram vlag die je bewust gaat rammen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik vind dit juist geweldig bedacht! Mensen die buiten het standaard doosje denken. Helden!DaniëlWW2 schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:48:
Helaas zitten er ook zielige figuren tussen zoals een Richelieu met de ram vlag die je bewust gaat rammen.
Het voeren van de Ram vlag in een 1vs1 match is zowieso een no-brainer...avanreijn schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:43:
[...]
Ik vind dit juist geweldig bedacht! Mensen die buiten het standaard doosje denken. Helden!
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Ik "manfight" gewoon hoor in mijn Bismarck.avanreijn schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:43:
[...]
Ik vind dit juist geweldig bedacht! Mensen die buiten het standaard doosje denken. Helden!
Maar ik had iets van 100 ramvlaggen dus als iemand het wil proberen, succes ermee.
^^
New Year's bonuscode btw , geeft 3 kleine Santa containers en 1 2020 container.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
In totaal 31400 coal en 1575 steel, genoeg om thunderer te kopen
Gratstesedar schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:33:
Zo gisteren eindelijk maar eens tijd gehad voor de laatste snowflakes.
In totaal 31400 coal en 1575 steel, genoeg om thunderer te kopen
Hoop niet dat je steel omzet in coal dan, die laatste is zo makkelijk te verkrijgen.
Ik had al 5 close quarter expert kills in de Massa en ik wilde eigenlijk een full secondary kraken
Uiteindelijk het rondje afgesloten met 175K damage, kraken, 4x close quarters, confederate en high caliber.
Massa als top tier is redelijk OP, en nu kwam er nog een cylone bij ook.
Ik heb inmiddels ook al een tijdje alle "nieuwe" TX BBs (Ohio, Thunderer, Bourgogne en laat ik de Kremlin ook maar meetellen). Waarom zou je nog een "oude" BB spelen, de powercreep is real en niet zo zuinig ook.
En wat is er dit weekend met HE spammende Republiques?
Kun je dat ergens zien of heb je dat berekend?TheBrut3 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:58:
Ik heb in totaal 29.810 coal bij kunnen schrijven en een kleine 3500 steel.
De site die genoemd is door @vassago inderdaad. Dan bij coal +10% doen en bij steel :75 en dan x83, die site neemt de 10% clanbonus niet mee. Dus dan word je nog blijer!PcDealer schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:52:
Kun je dat ergens zien of heb je dat berekend?
En vanochtend om 5:55 de PR binnen. Ook lekker die 2200 extra steel en 11.000 coal.
Ik zat op 80% van Directive 5-1 en zou 15.000 mogen aftikken. Laat maar. Azuma wel leren waarderen voor de Italian/Japanese cruiser potential damage missie. Gemiddeld over de 100 k dmg en 2 miljoen potential. 3 losses in 18 games.Louwke schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:47:
25k doubloons betaald uiteindelijk?
[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 14-01-2020 16:06 ]
Ik 15k.Louwke schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:47:
25k doubloons betaald uiteindelijk?
Ik had de eerste 4 directives snel genoeg af om met 50.000 punten in de 15k stage te komen, calculated
Ikke dan:TheBrut3 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:58:
Ik heb in totaal 29.810 coal bij kunnen schrijven en een kleine 3500 steel. Minder dan vorig jaar, maar ach het is iets. Kom nu nog 130 steel tekort voor de Somers en iets meer voor de Bourgogne.
You have earned up to 40600 Coal out of 61750 you can earn during the event.
You have earned up to 2250 Steel out of 2550 you can earn during the event.
You have earned up to 8 Santa Container out of 9 you can earn during the event.
Had de wekker niet hoeven zetten, je kon hem een bepaalde tijd na het event nog steeds kopenTheBrut3 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:20:
[...]
Ik 15k.
Ik had de eerste 4 directives snel genoeg af om met 50.000 punten in de 15k stage te komen, calculatedDus vanmorgen 5 minuten eerder de wekker gezet en de PR gekocht net voor het einde van het event. Maar dat heb ik vooral gedaan omdat er ook 2.200 steel en 11.000 coal bij zat, anders had ik het niet gedaan.
Untappd: Louwke80
Daar kwam ik gisterenavond ook achterLouwke schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:27:
Had de wekker niet hoeven zetten, je kon hem een bepaalde tijd na het event nog steeds kopen
Ik dacht dat je maar tot 06:00 de bonus steel/coal kreeg, maar verkeerd begrepen.
Joindry schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:42:
Weer een gekende op jingles vandaag... Je gaat moeten beginnen uitzendrechten vragen...
Duhlurt
[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 20-01-2020 16:34 ]
En daardoor kon ik ook gelijk de Bourgogne kopen, met nog 53 steel over. Happy weekend.
Gelukkig beginnen CB en Ranked snel, kan ik weer wat steel verzamelen. Op naar de Somers, denk ik.
het word alleen maar gebalanceerder nu toch met de 2 nerfs van de Kremlin?DaniëlWW2 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:15:
Balanced ships tovarisch.![]()
![]()
[YouTube: The Red Yeet 2]
Ik ben voor het eerst begonnen met het resetten van een lijn, eerste keer de duitsers T6 inmiddels aanbeland na een zondag middag spelen
Zaterdag in clanwars 1 game met 5 kills en 1 game met 275K damage waarvan 110K secondary damage.
Kwa stats mag ik over randoms ook niet klagen (110K en 62% W/R over 15 battles) maar ik was vergeten hoe de Montana aanvoelde. Had meer een Tx Georgia verwacht en dan is de Ohio/Montana maar een sloom, log ding.
En wij hebben inderdaad ook 1 BB speler die de Ohio pakt in CB, maarja... Da's een Belg
wat bedoe je met resetten van een lijn? En krijg je daardoor een reward?vassago schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:13:
Ik heb al een aantal lijnen gereset met als resultaat de Ohio, in randoms valt hij me wat tegen maar in ClanWars is 'ie super.
Zaterdag in clanwars 1 game met 5 kills en 1 game met 275K damage waarvan 110K secondary damage.
Kwa stats mag ik over randoms ook niet klagen (110K en 62% W/R over 15 battles) maar ik was vergeten hoe de Montana aanvoelde. Had meer een Tx Georgia verwacht en dan is de Ohio/Montana maar een sloom, log ding.
helaas moet je hiervoor wel 5 keer een T10 gegrind hebben voordat dit werkt..fevo-1190 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:36:
[...]
wat bedoe je met resetten van een lijn? En krijg je daardoor een reward?
Oo oke niet van toepassing hier moet me eerste tier 10 nog verdienenWognummer schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:38:
[...]
helaas moet je hiervoor wel 5 keer een T10 gegrind hebben voordat dit werkt..
Ik heb nog niets. Hoewel, ik test nog een aantal UK heavies. Ben er nog niet kapot van. Te sloom, te traag, lange reload. Her gaat wel steeds beter door te focussen op squishy broadside schepen in kite mode.klaw schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:27:
Hebben anderen een beetje geluk met de nieuwe Engelse zware Kruisers? Ik heb tot nu toe alleen de eerste gekregen, heb nu niet echt mazzel gehad met die random drops. Iemand wat meer geluk? bevallen ze een beetje?
Same here. Kijken of ik van de laatste directive rewards nog een schip krijg en anders zal de lijn lang in het stof liggen. Daring is eerst aan de beurt, dan de Venezia en daarna kijken we wel weer verder.klaw schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:27:
Hebben anderen een beetje geluk met de nieuwe Engelse zware Kruisers? Ik heb tot nu toe alleen de eerste gekregen, heb nu niet echt mazzel gehad met die random drops.
Jean Bart en Smolensk weg uit de armory. Neustrashimy, Flint en Black ook, maar die komen later waarschijnlijk terug voor Coal.
Verder de volgende schepen erbij:
French destroyer Marceau, Tier X. Will be available for Coal;
Japanese battleship Yashima, Tier X. Will be available for Steel;
Japanese destroyer Hayate, Tier X. Will be available for Free XP;
European destroyer Smaland, Tier X. Will be available for Free XP.
Hmm... Baal nu toch een beetje van die Thunderer. Die Mareau had me leuker geleken. Maar ondertussen hebben we al weer wat coal.
Vind het stiekem ook wel een beetje jammer dat er zoveel TX schepen bij komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Pyramiden op 05-02-2020 14:22 ]
Jammer,Pyramiden schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:19:
Jean Bart en Smolensk weg uit de armory. Neustrashimy, Flint en Black ook, maar die komen later waarschijnlijk terug voor Coal.
ik denk niet dat ik voor die tijd voldoende Coal heb voor de Jean Bart.
Thunderer is net zo OP als de Smolesk. Mijn ervaring tot nu toe geselecteerd op average damage...Pyramiden schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:19:
Hmm... Baal nu toch een beetje van die Thunderer. Die Mareau had me leuker geleken. Maar ondertussen hebben we al weer wat coal.

Heb je nog een 25% discount coupon liggen? JB vind ik overigens niet een heel fijn schip, fikt nogal snel en is een damage spons. Het is wel een makkelijk schip als je citadels moet halen voor een challenge/missie.MarcoB66 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:55:
[...]
Jammer,
ik denk niet dat ik voor die tijd voldoende Coal heb voor de Jean Bart.
[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 05-02-2020 15:32 ]
Klopt. Alleen vind ik het helemaal niet erg om tegen een Thunderer te spelen, in tegen stelling tot een Smolensk. Je weet dat het een BB is met zeer goede guns, maar met teamplay en goed positioneren kun je hem gewoon pakken. Een Smolensk vind ik op afstand moeilijk te raken, als hij broadside gaat niet meer te citadellen, en ondertussen brand hij je plat. Gewoon niet leuk om tegen te spelen, en verpest voor mij een hoop games. Soms speel ik gewoon een tijdje met de Hindy met legendary module om er een aantal te zinken.Cardinal schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:28:
Thunderer is net zo OP als de Smolesk. Mijn ervaring tot nu toe geselecteerd op average damage...
Zo'n Grosser Kurfurst vind ik overigens ook irritant om tegen te komen. Meestal gaan die gewoon YOLO broadside, maar het lukt me eigenlijk nooit om de citadel te raken.
Thunderer is leuk joh. Kan je tenminste wat damage mee farmenPyramiden schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:19:
Sowieso T10 BB's OP!

En inderdaad. Al die tomaten die T10 schepen kado krijgen en vinden dat ze OP moeten zijn
Gewoon een voorbeeldje alleen uit mijn eigen clan:
33K ave damage
41K ave damage
19K ave damage (hoe dan?)
64K ave damage
Dat balanceert de spreadsheet wel zeg maar.
De Thunderer heb ik zefl een beetje spijt van, ik heb daarmee hetzelfde probleem als met de Conquerer. Ik raak er echt helemaal niks mee. Er is iets met Britse BB shells waar ik niet aan kan wennen.
(Niet dat ik er veel mee speel want ik vind het een dodelijk saai ding verder)
Gisteren nog wel gelachen met CB. wij waren aan de verliezende hand en 1 van de rode Stalingrads had een grote bek: "I have seen bots play better" etc. etc.
Raadt eens wie er zijn Stalin beached, broadside op 12KM van mijn Ohio
En uiteindelijk nog gewonnen ook.
(Trieste is wel dat hij gelijk heeft
[ Voor 20% gewijzigd door vassago op 06-02-2020 12:26 ]
Laten we in dit geval stellen dat het niet aan het schip ligtvassago schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:21:
19K ave damage (hoe dan?)
Heeft elke clan wel een paar van. In de GOT clan hebben deze mensen dat opgelost door hun statistieken op private te zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 06-02-2020 14:45 ]
Ze gaan de Soviet cruiser line splitten...

Ik heb de Moskva al, en bijna de legendary module... Hoe zouden ze dit op gaan lossen? Je houd de Moskva en kunt straks opnieuw grinden vanaf de Donskoi? En de Kirov ook nog maar even snel in je port leggen?
[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 06-02-2020 23:11 ]
Dit las ik op de Development blog:
https://www.facebook.com/wowsdevblog/
Andrew Mason They said in the livestream. If you already have Moskva you keep her, and then you get access to Nevsky. They are still contemplating whether you will get Nevsky for free or will have to grind for it.
Zelf ben ik maar casual speler en nooit verder gegaan dan de Chapayev, Volgens mij duurt het nog wel even. Toch maar even de DM Donskoi gaan grinden. Kirov leg ik ook alvast in de haven. MIsschien weer een gratis T5 premium
Heb nog wat coal over, dus zat te twijfelen tussen Thunderer, Yoshino en Salem. Smolensk heb ik al.Pyramiden schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:19:
https://www.reddit.com/r/...3i/changes_in_the_armory/
Verder de volgende schepen erbij:
French destroyer Marceau, Tier X. Will be available for Coal;
Japanese battleship Yashima, Tier X. Will be available for Steel;
Japanese destroyer Hayate, Tier X. Will be available for Free XP;
European destroyer Smaland, Tier X. Will be available for Free XP.
Maar het wordt dus de Jean Bart
YouTube: Soviet Cruisers Stats Revealed - WTF!?
Stealth radar, insane shell velocity en damage, improved pen. angles, veel HP etc. etc.
Het is nog test maar zo is er nog 1 maar lijn bruikbaar
De IFHE en overmatch aanpassingen zijn ook leuk. IFHE wordt minder noodzakelijk in kruiser vs. kruiser. Met IFHE gaan de Amerikaanse slagschepen afgeslacht worden door alle 6" kruisers met hun 38mm beplating. Overmatch aanpassingen gaan het de Scharnhorst en Bismarck onmogelijk maken om kruisers te overmatchen, want slagschepen die bedoeld zijn om niet op 20km moeten dit niet kunnen. Nee, alleen de 20km snipers moeten dit kunnen doen. Andere slachtoffers zijn de Britse slagschepen, Amerikaanse tegen T10 kruisers, FdG en GK en eigenlijk alles dat geen 406mm geschut heeft op T8 of 431mm op T10. Uiteraard hebben de de stronk Soviet balanced schepen hier natuurlijk geen last van.
Campen en volop knallen.
Als je geen goede dd’s in je team heb ben je bij voorbaat al kansloos.
En een DD is ondertussen bijna onspeelbaar, aangezien je moet spotten, cappen, torpedo's gebruiken, en andere DD's uitschakelen, terwijl je continue spotted bent door CV's en radar en door SAP wordt verwoest. En dan mag je het straks ook nog rekening houden met stealthradar, en het bestrijden van onderzeeërs.fevo-1190 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:41:
Ik vind sowieso cruisers (vaak) op tegen BB’s .
Campen en volop knallen.
Als je geen goede dd’s in je team heb ben je bij voorbaat al kansloos.
de Bajie was tot gisteren te koop in de premium shop.fevo-1190 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:22:
Maar waar is Bajie gebleven?
https://worldofwarships.e...ents/lunar-new-year-2020/
Torpedobootjagers is gewoon een drama. Vliegdekschepen, radar, zo veel HE spammende kruisers, enorme powercreep voor met name de originele Japanse en Duitse lijnen etc. Vliegdekschepen slachten alles af, totdat je ze in je vizier krijgt. Van mij krijgen ze altijd een salvo als ik even kan. Natuurlijk kan je ze bijna niet in de fik steken en weigeren ze ook meestal om citadels te eten, ook al gaan de granaten eens perfect op doel. Afijn.
Slagschepen onderling zijn ook verschrikkelijk. Voor de game start kijk ik altijd welke slagschepen om mij heen liggen. Zie ik schepen zoals een Richelieu, Jean Bart of iets Japans, dan verlaat ik die flank meteen. Ik ga niet wachten tot de bijna onafwendbare conclusie, want het gebeurd elke keer weer. De Japanners zullen nooit naar voren gaan, en veel Japanse slagschepen kunnen dat ook niet. De lijn is gewoon zwak geworden en past niet goed in de game. Nu waren veel Japanse slagschepen ook vrij zwakke ontwerpen en kan niet alles Yamato zijn, maar er zijn genoeg alternatieve ontwerpen. Ik denk dat in ieder geval Amagi vervangen moet worden voor iets beters. Iets met bepantsering. De Fransen zijn gewoon waardeloos. Die gaan altijd naast een eiland of midden op zee liggen en achteruit varen. Het perfecte stereotype, maar het is zo extreem waardeloos als dat je "ondersteuning" is. Ze worden ook constant overlopen als de rest van de flank dood is, want het slagschip hielp weer eens niet om die flank te houden.
Russische slagschepen afmaken is zeer vermakelijk want ze zijn ronduit smerig. Amerikaanse slagschepen variëren. Sommige spelers zijn goed en dan kunnen ze gevaarlijk zijn, maar vaak denken ze in een Japans slagschip te zitten. Britse slagschepen zijn eigen vrij zeldzaam, maar zeer irritant als ze je in de fik steken, elk salvo weer. Duitsers zijn soms eng. Een goede speler in een Duits slagschip kan echt wat doen, zei het pushen met secondaries of torpedo's. Dat krijg je als je zoveel zelfhaat vertoond dat je met Duitse slagschepen speelt.
* DaniëlWW2 speelt het liefst met Scharnhorst of Bismarck.
Mooi kan ik de USSR cruiserline grinden.
Same here. Ook geen idee waaromJoindry schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:18:
So, na de update heb ik 10 containers gekregen en 15k coal. Iemand enig idee waarom?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Dat is nummer 4 deze week, WTF?
(2x100 "India Delta, healing flag en daar heb ik er maar 1400 van, 1x50 Basilisk en nu dus 1x50 FF)
En dat terwijl ik misschien 10 containers bij elkaar gespaard heb
Misschien dat WG mij probeerd te paaien, ik speel niet bijster veel meer. Het spelplezier is een voor het grootste gedeelte wel weg.
Paaien, dan krijg je coupons of andere goodies (low tier premium) als je maar lang genoeg weg bent geweest.vassago schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:10:
Bij mij zaten er na "open all" 50 Frosty Fir tree camos tussen, ik zal dus een SC gekregen hebben in 1 v/d 10.
Dat is nummer 4 deze week, WTF?
[...]
Misschien dat WG mij probeerd te paaien, ik speel niet bijster veel meer. Het spelplezier is een voor het grootste gedeelte wel weg.
Als ik speel is het in de T2-7 bracket, meest leuke /minst frustreerde IMO. Voor ontspanning en toch nog leuke rewards speelde ik veel Narai, maar dat gaat hem ook niet meer worden.
Vanochtend nog een 3 tal games vroeg in de ochtend gedaan met de 3 Kamikaze zusters, maar was er daarna ook weer klaar mee ook.
Bwah hangt er een beetje vanaf natuurlijk, speel die italiaanse lijn van cruisers en die valt best mee + heb ik de japanse dd lijnen gereset en de yugumo is toch gewoon nog goed hoor zelfs als pure torpedo boat zodner enige smokes en ja kremlin en smolensk zijn gewoon leuk net zoals thunderer .DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:37:
De hele game balans is gewoon totaal verpest. Als kruiser moet je constant verstopt blijven achter een eiland of in een rookgordijn, want anders schieten de slagschepen je aan flarden. De fix zou ook helemaal niet moeilijk moeten zijn. Geef slagschepen gewoon een flinke accuracy debuf als ze op een kruiser schieten. Dan schieten ze wel op elkaar.
Torpedobootjagers is gewoon een drama. Vliegdekschepen, radar, zo veel HE spammende kruisers, enorme powercreep voor met name de originele Japanse en Duitse lijnen etc. Vliegdekschepen slachten alles af, totdat je ze in je vizier krijgt. Van mij krijgen ze altijd een salvo als ik even kan. Natuurlijk kan je ze bijna niet in de fik steken en weigeren ze ook meestal om citadels te eten, ook al gaan de granaten eens perfect op doel. Afijn.
Slagschepen onderling zijn ook verschrikkelijk. Voor de game start kijk ik altijd welke slagschepen om mij heen liggen. Zie ik schepen zoals een Richelieu, Jean Bart of iets Japans, dan verlaat ik die flank meteen. Ik ga niet wachten tot de bijna onafwendbare conclusie, want het gebeurd elke keer weer. De Japanners zullen nooit naar voren gaan, en veel Japanse slagschepen kunnen dat ook niet. De lijn is gewoon zwak geworden en past niet goed in de game. Nu waren veel Japanse slagschepen ook vrij zwakke ontwerpen en kan niet alles Yamato zijn, maar er zijn genoeg alternatieve ontwerpen. Ik denk dat in ieder geval Amagi vervangen moet worden voor iets beters. Iets met bepantsering. De Fransen zijn gewoon waardeloos. Die gaan altijd naast een eiland of midden op zee liggen en achteruit varen. Het perfecte stereotype, maar het is zo extreem waardeloos als dat je "ondersteuning" is. Ze worden ook constant overlopen als de rest van de flank dood is, want het slagschip hielp weer eens niet om die flank te houden.
Russische slagschepen afmaken is zeer vermakelijk want ze zijn ronduit smerig. Amerikaanse slagschepen variëren. Sommige spelers zijn goed en dan kunnen ze gevaarlijk zijn, maar vaak denken ze in een Japans slagschip te zitten. Britse slagschepen zijn eigen vrij zeldzaam, maar zeer irritant als ze je in de fik steken, elk salvo weer. Duitsers zijn soms eng. Een goede speler in een Duits slagschip kan echt wat doen, zei het pushen met secondaries of torpedo's. Dat krijg je als je zoveel zelfhaat vertoond dat je met Duitse slagschepen speelt.![]()
* DaniëlWW2 speelt het liefst met Scharnhorst of Bismarck.
Wijzigingen aan de beloningen voor de "service levels".Joindry schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:18:
So, na de update heb ik 10 containers gekregen en 15k coal. Iemand enig idee waarom?
Is tegenwoordig toch de standaard, waarom zelf iets uitzoeken en er moeite voor doen als iemand anders het ook voor je kan doen.SpamLame schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:25:
Standaard antwoord bij een vraag als ik heb ineens .... In combinatie met een update zou moeten zijn, doe eens wat moeite en lees de patchnotes . 🤐
Ook mijn antwoord als de vraag wordt gesteld "[insert testschipnaam]?"SpamLame schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:25:
Standaard antwoord bij een vraag als ik heb ineens .... In combinatie met een update zou moeten zijn, doe eens wat moeite en lees de patchnotes . 🤐
- "What about it?"
"How did you get this ship?"
- "It's a test ship, read the patch notes."
Ik heb al zeker geen zin om nog pagina's aan patch notes te gaan doorworstelen.
Ik wil gewoon weten of ik grote veranderingen gemist heb en wanneer ik iets krijg, er ook iets voor moeten afgeven heb...
En ik heb geen zin om de eerste tien minuten uit te leggen wat voor soort schip ik bestuur, wat ik van het schip vind of [insert gerucht] inderdaad klopt of dat er al wordt vermeld dat het schip OP of knudde is o.b.v. die geruchten.
Toch beantwoord ik ze kort en dan houd ik het bij de obvious: "A tier X destroyer/cruiser/bb."
Dat was inderdaad mijn reactie op het WoWs forum naar iemand die dezelfde vraag stelde.SpamLame schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:25:
Je ziet iets vreemd na een patch => Patchnotes lezen. Is misschien nog sneller gedaan dan een bericht typen en wachten op antwoord. Wie weet lees je ook nog wat anders wat nuttig kan zijn voor de gameplay.
Overigens had ik in mijn SC dubloons. Altijd wel handig, liever steel natuurlijk
Met de Roon, een schip waar ik botweg niet in mag winnen van WG, hoe enorm ik ook probeer en ja, die ging ook verloren. Alles leek erop dat we voor de verandering gingen winnen, en toen molde WoWS_CC_57 in een Missouri het halve team die als idioten zich presenteerde voor executie. Zware zelfoverschatting, standaard modus operandi in WoWS. Eerst een Ibuki die hem vol rushte in open water met zeer voorspelbare gevolgen, daarna de een na de ander die koos voor zelfmoord by Flamu. Maar ik was op een gegeven moment alleen over en ik ben niet gedood door Flamu omdat ik bewust een torpedo salvo afvuurde om hem niet het eiland om te laten varen en mij op te blazen, dat telde. Nee, ik kreeg met twee anderen in een kruisvuur te maken en dat was het ook wel. Ik vermoede dat hij het was, maar ik kwam er dus net achter dat dit inderdaad zijn CC account is.
Elke shot is wel een voltreffer.
Hoe belachelijk goed kan iemand zijnz
Had laatst een potje tegen mrgibbins (correct me if im wrong) met mijn north carolina en natuurlijk een dikke verlies pot.
Ik had laatst blijkbaar ook een potje tegen hem. Mij zei het niets, maar hij was mooi als eerste doodfevo-1190 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:18:
Had laatst een potje tegen mrgibbins (correct me if im wrong)
Streamers zijn ook 'maar' unicum spelers en niet eens de beste. Hun voordeel is dat ze heel veel spelen, het is hun werk, en in iets wat je veel doet word je vanzelf beter.
Maar om nou te zeggen dat ze alles bleppen...
Op de YouTube filmpjes wel natuurlijk, want daar kunnen ze de beste potjes uitkiezen.

Man wat ging dit potje lekker. Begon met een Lenin en twee kruisers op een flank, komen er opeens twee kruisers en vier slagschepen aanzetten. Gelukkig opende ze het vuur op de Lenin die achteruit bleef varen waardoor ik gruwelijk kon uithalen. Met name de vijandelijke Bismarck afgemaakt met AP en secondaries. Monarch was een makkie erna. Valt ondertussen de andere flank die ook overwicht had. CV deed haar best, maar er moest flink geholpen worden.
Ondertussen kreeg de vijandelijke CV een gezonde paar citadels en verdampte, een totaal BS salvo op 20km+ waar een granaat wijd ging, scoorde een citadel en Chapa verwijderd en gewoon heel veel uitgedeeld. Maar geen kraken. Ik blijf zo vaak steken op vier kills als ik een geweldige game heb.
Oh en dit was de game die me de FdG opleverde. Ik betwijfel alleen of ik daar aan moet beginnen.
Wauw zulke potjes zijn echt heerlijk. Gewoon jammer dat zulke potjes voorbij zijnDaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:21:
Geen kraken.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Man wat ging dit potje lekker. Begon met een Lenin en twee kruisers op een flank, komen er opeens twee kruisers en vier slagschepen aanzetten. Gelukkig opende ze het vuur op de Lenin die achteruit bleef varen waardoor ik gruwelijk kon uithalen. Met name de vijandelijke Bismarck afgemaakt met AP en secondaries. Monarch was een makkie erna. Valt ondertussen de andere flank die ook overwicht had. CV deed haar best, maar er moest flink geholpen worden.
Dus de CV kreeg een gezonde paar citadels en verdampte, een totaal BS salvo op 20km+ waar een granaat wijd ging, scoorde een citadel en Chapa verwijderd en gewoon heel veel uitgedeeld. Maar geen kraken. Ik blijf zo vaak steken op vier kills als ik een geweldige game heb.
Oh en dit was de game die me de FdG opleverde. Ik betwijfel alleen of ik daar aan moet beginnen.
Soms heb je gewoon een pot waar alles klopt.
Ik durf nu niet meer te spelen want ik weet gewoon dat de komende twintig potjes pure ellende gaan worden. In het bijzonder durf ik niet met de Roon want dat is echt pure ellende voor mij. Ik mag er gewoon niet mee winnen.fevo-1190 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:54:
[...]
Wauw zulke potjes zijn echt heerlijk. Gewoon jammer dat zulke potjes voorbij zijn![]()
Soms heb je gewoon een pot waar alles klopt.
moet zeggen dat ik met baltimore en north carolina toch wel aardig wat potjes weet te winnen telkens.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:59:
[...]
Ik durf nu niet meer te spelen want ik weet gewoon dat de komende twintig potjes pure ellende gaan worden. In het bijzonder durf ik niet met de Roon want dat is echt pure ellende voor mij. Ik mag er gewoon niet mee winnen.
Met massa gaat het nu ook wat beter , maar vaak ook dat ik te snel naar front pusht waardoor ik dan sneller afgemaakt worden.
En cruisers ala smolensk etc vind ik rete irritant om tegen te spelen.
Roon bij mij is gewoon elke keer een volslagen hopeloos team. Het schip is best goed. Je hebt serieus bereik voor een T9 kruiser en met twee geschuttorens achter kan je goed wegvaren. Zo speel je helaas high tier in kruisers, vluchten en verschuilen...fevo-1190 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:03:
[...]
moet zeggen dat ik met baltimore en north carolina toch wel aardig wat potjes weet te winnen telkens.
Met massa gaat het nu ook wat beter , maar vaak ook dat ik te snel naar front pusht waardoor ik dan sneller afgemaakt worden.
En cruisers ala smolensk etc vind ik rete irritant om tegen te spelen.
Roon heb ik nog niet gespeeld.
[ Voor 11% gewijzigd door fevo-1190 op 21-02-2020 22:09 ]
Roon wil je ook niet spelen...fevo-1190 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:08:
Ja vooral verschuilen. Dat betreft is tier 4t/m 7 wel het leukste , omdat er vaak nog niet zo afwachtend gespeeld word.
Roon heb ik nog niet gespeeld.
Je hebt negen Duitse 203mm's met Duitse AP en HE en dat is best goed. Dat was het ook wel...
Ze zijn ook niet zo goed als Amerikaanse AP als je raakt. Amerikaanse AP heeft betere pen angles en dat merk je. Duitse 203's hebben wel uitstekende mondingssnelheid en tijden tot doel.
Daarnaast is het een volslagen achterlijk papieren ontwerp dat werkelijk elke logica weerstaat. Welke idioot gaat er nu een compleet zinloze 15cm geschuttoren plaatsen waar je ook een 203mm toren kan plaatsen? Weg vuurkracht, wel langer schip. Idem voor de 15cm secondaire batterij die helemaal niet op een kruiser thuis hoort. Je bent onnodig dik, lang, je hebt maar een set met 4x torpedo's i.p.v de 2x3 waar je veel meer mee kan, niet bijzonder snel of manoeuvreerbaar en je hebt geen radar. Ik heb serieus liever de Hipper met meer HP en een heal als T9. Het is dat ik de Hindenburg echt wil hebben.
WG powercreep, staar je niet blind op de hindwnburg, leuk schip hoor! Zeker niet slecht, echter exeleert hij nergens in en is in de huidige meta puur als ondersteuning voor de pot. Agressief gespeelt kun je best leuke potten beleven, echter is van het hele “tanky” concept weinig meer over door torpedo en gun reload boosters en de pure cv “vul een leuk en toepasselijk scheldwoord in”!! Hindenburg is een roon v1.1 en niet 2.0 dus verwacht geen gouden bergen, hooguit een lading modder met een klein klompje goud als je de roon teleurstellend vindt (:DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:19:
[...]
Roon wil je ook niet spelen...
Je hebt negen Duitse 203mm's met Duitse AP en HE en dat is best goed. Dat was het ook wel...
Ze zijn ook niet zo goed als Amerikaanse AP als je raakt. Amerikaanse AP heeft betere pen angles en dat merk je. Duitse 203's hebben wel uitstekende mondingssnelheid en tijden tot doel.
Daarnaast is het een volslagen achterlijk papieren ontwerp dat werkelijk elke logica weerstaat. Welke idioot gaat er nu een compleet zinloze 15cm geschuttoren plaatsen waar je ook een 203mm toren kan plaatsen? Weg vuurkracht, wel langer schip. Idem voor de 15cm secondaire batterij die helemaal niet op een kruiser thuis hoort. Je bent onnodig dik, lang, je hebt maar een set met 4x torpedo's i.p.v de 2x3 waar je veel meer mee kan, niet bijzonder snel of manoeuvreerbaar en je hebt geen radar. Ik heb serieus liever de Hipper met meer HP en een heal als T9. Het is dat ik de Hindenburg echt wil hebben.