Pyramiden schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:48:
Switchen jullie op een cruiser uberhaupt wel eens naar AP? Met de Roon wil je een cruiser nog wel eens citadellen, maar tegen een volledig broadside battleship heb ik nog nooit schade gedaan met AP. Met de Donskoi doet de AP zelfs tegen de meeste broadside cruisers erg weinig...
ja zeker, meestal als ik op andere cruisers aan het schieten ben.
Gisteren nog 16 ap hits op een Neptune met mijn Buffalo. was een mooie blap van 46k damage (van de 16hit, 9 citadels).
je leert vanzelf wel bij welke cruisers het effectiever is dan bij andere. Russian/USN ap is behoorlijk sterk, KM vind ik tegenvallen (ben nog niet verder gekomen dan de Yorck ), andere lijnen (JPN/French) speel ik te weinig.
Om op te schieten, zijn vrijwel alle lijnen valide targets. al vind ik persoonlijk RN/USN schepen het makkelijkste om op te blazen
Mbt BB's hangt het van een aantal zaken af: hoe lang is mijn reload/is het een Rus/wat is zijn angle/wordt hij door iemand anders met HE beschoten? hoe korter mijn reload, hoe sneller ik switch om een poging te wagen en te zien wat het resultaat is (shatters/bounces).
Maar zeker als ze al in de fik staan, en ze vrijwel flat broadside geven. Als je shatters krijgt, dan mik je waarschijnlijk te laag (je raakt de armor belt/torpedo belt), en kan je beter mikken op de superstructure. Zodra ik bounces krijg, switch ik weer terug naar HE.
Friesland voor 1.000.000 Free XP is ondertussen bevestigd... Toch wel een hoop, maar ben er al lang voor aan het sparen en heb nu iets van 850K, dus hij gaat er wel komen.
had niet anders verwacht dan 1mln FXP.
ik kijk nog even de kat uit de boom (ben ook op vakantie tot eind september).
Ik heb nu zo langzamerhand toch wel wat twijfels bij 6,4 ! km concealment, 'slechts' 2 turrets, geen torps en het ontbreken van een heal. Vooral in combinatie met USN smoke (ipv RN dd smoke bijvoorbeeld).
Als je uit je eigen smoke wordt gedreven ivm een rush door een BB, dan doe je daar volgens mij maar weinig aan. en je hebt minstens 400-600/700m minder concealment dan andere t9's, dus leuk dat je een hogere DPM hebt, maar je moet die andere DD eerst nog vinden, terwijl jij ondertussen opgelicht wordt door teamrood cruisers/bb's.