Inderdaad. En als battleship een extra damcon is ook niet verkeerd.Case_C schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:34:
Toch weer 6k extra HP op de Stalingrad, als je afgefakkeld word. + Die extra radar/heal bij een first blood is ook wel prettig.
Denk juist dat de nieuwe captain op de Grozovoi erg goed gaat zijn. Daar nu die ijshockeyer op zitten maar die kan dan mooi naar de Khaba.
Verder de andere 2 speciale broeder captains verdeeld over de Moskva en de ander zit op de BB lijn (Sinop nu).
Hoop ook dat de Solensk geen staal schip gaat worden, daar kan ik dan ook mooi de nieuwe captain voor gebruiken
Verder de andere 2 speciale broeder captains verdeeld over de Moskva en de ander zit op de BB lijn (Sinop nu).
Hoop ook dat de Solensk geen staal schip gaat worden, daar kan ik dan ook mooi de nieuwe captain voor gebruiken
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Man, man, man... Zit ik moeite te doen om de legendary te grinden van de Midway, want 30% extra plane health hiep-hoi, krijg ik te horen dat die disabled is 
Volgens mij heb ik de ruski Ovechkin nog in reserve zitten, die komt op de Groz in mijn planning (want SE). Znamensky op de Khaba, de nieuwe commander op de BB's (+ mogelijk Stalin) en dan heb ik een reguliere IFHE commander op de Donskoi en op de Moskva weet ik nog niet, misschien ook zo'n Znamensky of gewoon een reguliere commander. Mochten er ooit Sovjet CV's komen, dan is nog zo'n Ovechkin wel handig. Als ik ooit teveel commander XP heb doe ik de Amerikaanse Ovechkin misschien wel naar de Midway.
Volgens mij heb ik de ruski Ovechkin nog in reserve zitten, die komt op de Groz in mijn planning (want SE). Znamensky op de Khaba, de nieuwe commander op de BB's (+ mogelijk Stalin) en dan heb ik een reguliere IFHE commander op de Donskoi en op de Moskva weet ik nog niet, misschien ook zo'n Znamensky of gewoon een reguliere commander. Mochten er ooit Sovjet CV's komen, dan is nog zo'n Ovechkin wel handig. Als ik ooit teveel commander XP heb doe ik de Amerikaanse Ovechkin misschien wel naar de Midway.
Hoeveel HP hebben die planes wel niet. want laatst vloog er een squadron door een flak cloud a 6k damage. Voor wel 0 plane kills...TheBrut3 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:31:
Man, man, man... Zit ik moeite te doen om de legendary te grinden van de Midway, want 30% extra plane health hiep-hoi, krijg ik te horen dat die disabled is
Flak puff geldt voor het hele squadron. Dus per vliegtuig niet zo heel veel. Audacious planes zitten rond de 2400 hitpoints als ik het goed heb.
Max dmg voor een cloud heb ik al gehad op 15k zonder een plane neer te shieten.
Max dmg voor een cloud heb ik al gehad op 15k zonder een plane neer te shieten.
Untappd: Louwke80
Moet je even in de tech tree kijken, daar staat het bij elke plane bij. SE (must have voor CV commander imo) geeft dan nog +15 HP per tier.Case_C schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:35:
Hoeveel HP hebben die planes wel niet. want laatst vloog er een squadron door een flak cloud a 6k damage. Voor wel 0 plane kills...
Legendary gaf dus voor de RTS CV +30% bij de Midway. Maar dat gaan ze bij de nieuwe CV nóót doen, want dan is dat predroppen en slingshotten niet meer nodig
Mijn Midway stats zijn overigens hard ingekakt door de paar tomatenpotjes dit weekend, allemaal losses
Jup altijd is de CV de lul. Laatst een Martel van full health naar 20% geschoten met een Montana. Begint hij meteen te roepen dat CV's overpowered zijn
Qua damage vind ik ze niet echt meer OP, zeker niet meer nu DD's en CL's niet goed meer gedropt kunnen worden. Voor de rework waren ze in dat opzicht véél meer OP.
Alleen het spotten is nog een ding. Misschien net als radar doen, dat alleen de CV de schepen kan zien en de rest van het team pas na 5 seconden. En dat fighterplanes niet meer kunnen spotten.
Denk dat het dan al aardig in de buurt komt.
Alleen het spotten is nog een ding. Misschien net als radar doen, dat alleen de CV de schepen kan zien en de rest van het team pas na 5 seconden. En dat fighterplanes niet meer kunnen spotten.
Dit lijkt me idd een redelijke keuze, het probleem is niet dat cvs zoveel damage doen, alleen wel de mate hoeveel damage binnen hoeveel tijd en hoe dit te counteren. Een dd torp pakken en daardoor dood gaan is shit, maar had relatief gezien door de speler voorkomen kunnen worden. Een broadside bb salvo pakken is pech, maar had door de speler redelijk voorkomen kunnen worden. Rocket planes die aan komen vliegen, je in de op 3 plekken in de fik zetten en dit trucje in 1min tijd 3 keer over kunnen doen zonder dat je er iets (behalve AA rng) tegen kan doen is gewoon enorm k@t en je kan er verdomd weinig tegen doen behalve als een blob bij elkaar blijven varen.TheBrut3 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:25:
[...]
Zul je altijd zien dat je als dd de pech hebt op de flank te starten, binnen 1 minuut door de cv gespot bent en binnen de 2 minuten met half je healt weg, een torpedo launcher vernietigd, en precies 0 planes neergeschoten de pot moet uitspelen... ik spreek hierbij helaas uit ervaring.
Sinds de CV wijzigngen speel ik veel minder dan voorheen, de gameplay in zijn geheel is gewoon stukken minder met CVs ingame.
Ik zag laatst een post op Reddit dat de Shima juist wel geschikt is voor de huidige meta. Kleine detectierange vanuit de lucht en je kan je smoke gebruiken om te schuilen aangezien je deze niet nodig hebt om veel damage te doen. Bovendien is hij redelijk rap waardoor je vliegtuigen vaak kan ontwijken. Verder kom ik minder radar cruisers tegen en torpedo's worden niet meer gespot door vliegtuigen.
En ik moet zeggen dat het me aardig af gaat:

Het vereist wel veel concentratie en 1 oog permanent op de minimap.
N.B. ik speel niet puur op damage, ik speel om te winnen dus spotten en cappen. Ik ga bij de start direct de cap in maar alleen als het kan en met een uitweg bij de hand.
--edit--
En dan dropt een CV de Musashi waar je 2 salvo's op afvuurde om 3K damage te scoren ipv. dat je een devstrike krijgt.
Het is dat de CV te ver weg was, ik was in staat hem te TK'en.
Game verloren mede dankzij een waardeloze CV.
Ik zag laatst een post op Reddit dat de Shima juist wel geschikt is voor de huidige meta. Kleine detectierange vanuit de lucht en je kan je smoke gebruiken om te schuilen aangezien je deze niet nodig hebt om veel damage te doen. Bovendien is hij redelijk rap waardoor je vliegtuigen vaak kan ontwijken. Verder kom ik minder radar cruisers tegen en torpedo's worden niet meer gespot door vliegtuigen.
En ik moet zeggen dat het me aardig af gaat:

Het vereist wel veel concentratie en 1 oog permanent op de minimap.
N.B. ik speel niet puur op damage, ik speel om te winnen dus spotten en cappen. Ik ga bij de start direct de cap in maar alleen als het kan en met een uitweg bij de hand.
--edit--
En dan dropt een CV de Musashi waar je 2 salvo's op afvuurde om 3K damage te scoren ipv. dat je een devstrike krijgt.
Het is dat de CV te ver weg was, ik was in staat hem te TK'en.
Game verloren mede dankzij een waardeloze CV.
[ Voor 12% gewijzigd door vassago op 05-06-2019 22:49 ]
Heel het referral gebeuren is op de schop gegaan en heet tegenwoordig het recruiting station:
https://worldofwarships.eu/en/content/recruiting_station/
https://worldofwarships.eu/en/content/recruiting_station/
Ze hebben weer een interessant filmpje online gezet voor de beginners onder ons, zoals @PcDealer en @Case_C.
https://worldofwarships.e...s/how-it-works-modifiers/
Jammer dat filmpjes over de basics nu pas komen. Zouden eigenlijk verplicht moeten zijn voor nieuwe gebruikers.
https://worldofwarships.e...s/how-it-works-modifiers/
Jammer dat filmpjes over de basics nu pas komen. Zouden eigenlijk verplicht moeten zijn voor nieuwe gebruikers.
Wat moet ik er mee?TheBrut3 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:20:
Ze hebben weer een interessant filmpje online gezet voor de beginners onder ons, zoals @PcDealer en @Case_C.
Maar inderdaad, ze zouden hier meer aandacht aan moeten besteden bij nieuwe spelers. Pas na een jaar spelen vroeg ik het me af en vondt ik de informatie op de wiki.
Zijn er hier ook PS4 spelers?
Ik heb zojuist voor het eerst een PS4 aangeschaft en zoek mensen om mee samen te spelen.
Voeg me maar toe: Zaratras3377
Ik heb zojuist voor het eerst een PS4 aangeschaft en zoek mensen om mee samen te spelen.
Ik verwacht het niet, topic is immers PC georiënteerd.Zaratrass schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:33:
Zijn er hier ook PS4 spelers?
Hoe dan ook veel plezier met WoWs Legends
Ben net begonnen met Pyotr Velikiy. Man oh man wat een beest. Als deze hele RU lijn zo is wordt het een leuke grind naar 10
Zijn voor zover ik gemerkt heb tot de t7 erg goed. De t6 heeft wisselvallige guns, maar je hebt er 12 dus je ziet best leuke dev strikes nu en dan. De armor is wel behoorlijk ruk, Iets te veel broadside en je gaat van 100% naar 25% in een salvo. Ook moet je vrij dichtbij komen voor de guns echt accuraat worden <12km. De t8 schijnt de meest tegenvallende te zijn uit de lijn, en zelfs die is niet echt slecht, al met al dus een redelijk leuke lijn om te grinden (:hopiconjo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:40:
Ben net begonnen met Pyotr Velikiy. Man oh man wat een beest. Als deze hele RU lijn zo is wordt het een leuke grind naar 10
5 shells kunnen al dodelijk zijn of niet @GLR89
Pyotr Velikiy is inderdaad leuk, De Izmail (t6), not so much... Ben lekker op weg naar de Sinop, schijnt ook weer een beest te zijn
Izmail is een citadel pinata. Had er meer van verwacht na de Pyotr.
Vind de Sinop ook een leuk schip, eens kijken hoe die werkt in Ranked Sprint S5 & 6PresidentSkroob schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:29:
Pyotr Velikiy is inderdaad leuk, De Izmail (t6), not so much... Ben lekker op weg naar de Sinop, schijnt ook weer een beest te zijn
Ranked Sprint, iets zegt mij dat er veel Belfast zijn
Belfast altijd solide keuze. Alleen tegen Sinops duurt het wat langer. Dat ding heeft zulke achterlijke armor dat je zelfs met IFHE nog veel shatters hebt!
Wellicht de SIms ook maar weer van stal halen er voor. Dat ding heeft in ingebouwde XP multiplier. Altijd handig voor de de extra XP als je het nodig hebt.
Wellicht de SIms ook maar weer van stal halen er voor. Dat ding heeft in ingebouwde XP multiplier. Altijd handig voor de de extra XP als je het nodig hebt.
Weet je dat ik die helemaal vergeten was.
Sims is ook niet mis op die tier. Leuke Sims/Flint/Belfast divjes.
Helaas max div size =2, natuurlijk kan je multiklik overwegen.TheBrut3 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:26:
Sims is ook niet mis op die tier. Leuke Sims/Flint/Belfast divjes.
Ik bedoelde eigenlijk ook elke willekeurige samenstelling tussen die schepen.
Rank 5. Ik win bijna alles met DM + spotter plane = 80%+ winrate.
Stats springen omhoog: https://wows-numbers.com/...4,GoT_PcDealer/?type=rank
- win rate
- pr
- avg dmg
- avg exp
- win rate
- pr
- avg dmg
- avg exp
Ik zal de DM dan ook nog maar eens proberen. Beetje bij een eiland liggen wil nog wel eens helpen tegen het onder vuur komen.PcDealer schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 01:16:
Rank 5. Ik win bijna alles met DM + spotter plane = 80%+ winrate.
- win rate
- pr
- avg dmg
- avg exp
En als je soms de tegenstand in een DM / Salem ziet XD..... dan kan je alleen maar winnen. Zeker als je zelf wel weet hoe die boot werkt.
Laatste potje ranked... Salem... in mijn team... we winnen de flank. Gaat ie broadside voor een Minotaur... die 'm lekker mag pennen. Prima gespeeld
Des Memes is leuk todat je een Hakuryu tegen komt. Zeker wanneer je van plan bent achter een eiland te gaan liggen wens ik je dan een prettige reis terug naar port
Goed puntLouwke schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:38:
Des Memes is leuk todat je een Hakuryu tegen komt. Zeker wanneer je van plan bent achter een eiland te gaan liggen wens ik je dan een prettige reis terug naar port
FTFYLouwke schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:38:
Des Memes is leuk todat je een Hakuryu, die weet wat hij doet, tegen komt.
Vaak genoeg. No problem. Zorgen voor een goede uitweg = profit.Louwke schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:38:
Georgia in de Armory naar het schijnt. Had de Yoshino eigenlijk ook wel verwacht?
Heb de Georgia gehaald met Coal en moet zeggen is een leuk bootje.
Had mijn twijfels met zijn 6 guns maar zeker met de Accuracy mod in de laatste slot is de dispersion echt goed.
Ook leuk is de snelheid en speedboost, regelmatig al Torps weten te ontlopen of erin kunnen sturen waardoor ze niet activeerden.
Helaas alweer door de Coal heen dus maar weer sparen voor de Yoshino, Hoop nog genoeg steel binnen te slepen met ranked voor de Flint.
Had mijn twijfels met zijn 6 guns maar zeker met de Accuracy mod in de laatste slot is de dispersion echt goed.
Ook leuk is de snelheid en speedboost, regelmatig al Torps weten te ontlopen of erin kunnen sturen waardoor ze niet activeerden.
Helaas alweer door de Coal heen dus maar weer sparen voor de Yoshino, Hoop nog genoeg steel binnen te slepen met ranked voor de Flint.
Coupon komt volgende week weer geloof ik. Dus zal vanavond eens kijken wat mijn coal-teller aangeeft.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Iemand die advies wil geven over welke ik zou moeten kopen, Georgia of Jean-Bart?
Wat zijn de sterkte en zwaktepunten en vooral welke speelstijl stimuleren ze. Binnen een weekje moet ik een keuze maken
Wat zijn de sterkte en zwaktepunten en vooral welke speelstijl stimuleren ze. Binnen een weekje moet ik een keuze maken
SOYOUTHINKYOURETOUGH
In a single battle: Capture or assist with capturing one capture point; Earn at least 1250 base XP; Earn 1,500,000 potential damage
Reward: x4 Commanders Day camouflages
Ship restrictions: Soviet Tier IV-X battleships
Available battle modes: Random, Co-op, Ranked and Scenarios
In a single battle: Capture or assist with capturing one capture point; Earn at least 1250 base XP; Earn 1,500,000 potential damage
Reward: x4 Commanders Day camouflages
Ship restrictions: Soviet Tier IV-X battleships
Available battle modes: Random, Co-op, Ranked and Scenarios
[ Voor 88% gewijzigd door Yammie74 op 14-06-2019 19:25 ]
https://forum.worldofwars...ean-bart-which-to-choose/Joindry schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:14:
Iemand die advies wil geven over welke ik zou moeten kopen, Georgia of Jean-Bart?
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Georgia
vs
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Jean_Bart
Ik neig voor de JB te kiezen
[ Voor 13% gewijzigd door Yammie74 op 14-06-2019 21:11 ]
In het kort heeft de JB een hogere skill ceiling. Georgia iets meer RNG gebonden en zorgt door de secundairies wat beter voor zichzelf. Dat die Georgia sneller gaat dat de meeste DD's is best wel
Kort vraagje, Ik heb nog een coupon voor een schip in de armoury die verloopt binnen de paar dagen.
En ik weet even niet wat ik ermee moet doen.
Ik heb momenteel 7470 steel en 150252 coal.
Wat kan ik het beste doen, de coupon laten verlopen en wachten tot ik genoeg coal / steel heb om iets te kopen. Of toch een van de volgende schepen kopen en bij betalen met Steel.
Welk van de volgende schepen heeft de voorkeur. Salem, Georgia of Jean Bart.
Ik zie ook dat de clan nog een beetje coal heeft. Zou ik dat kunnen krijgen voor zo weinig mogelijk steel te verknoeien?
Ik heb momenteel 7470 steel en 150252 coal.
Wat kan ik het beste doen, de coupon laten verlopen en wachten tot ik genoeg coal / steel heb om iets te kopen. Of toch een van de volgende schepen kopen en bij betalen met Steel.
Welk van de volgende schepen heeft de voorkeur. Salem, Georgia of Jean Bart.
Ik zie ook dat de clan nog een beetje coal heeft. Zou ik dat kunnen krijgen voor zo weinig mogelijk steel te verknoeien?
Laat me raden hij verloopt 6/23.... Dat is namelijk het moment dat iedereen nieuwe coupons krijgt.
Ik zou gewoon wachten tot je voldoende Coal hebt en de steel houden.
Ik zit te wachten op 6/23 want dan kan ik de Georgia met 51K discount kopen.
Wat te denken van de Yoshino? Die kan je dan waarschijnlijk met een ~70K discount kopenCardinal schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:06:
Laat me raden hij verloopt 6/23.... Dat is namelijk het moment dat iedereen nieuwe coupons krijgt.
Tja, al die keuzes maken het niet makkelijk.
Georgia zou mooi aansluiten bij mijn aggresieve speelstijl en gezien ik er een troll-secondary build van zou maken, zou dat meer lol opleveren dan een kity IJN. Wanneer komt Yoshino eigenlijk uit?
Georgia zou mooi aansluiten bij mijn aggresieve speelstijl en gezien ik er een troll-secondary build van zou maken, zou dat meer lol opleveren dan een kity IJN. Wanneer komt Yoshino eigenlijk uit?
Ik wacht ook op de nieuwe coupon, maar weet niet wat ik wil 
Twijfel tussen JB, Georgia of wachten op de Yoshino of mogelijk de Friesland of andere spam schepen.
JB heeft kleine guns, maar reload booster. Georgia zou slechts ter aanvulling zijn van de Massa, maar wel grote guns. Yoshino nouja... Ze zeggen dat ze Zao beter is.
Zou sowieso nooit steel inruilen voor coal.
Twijfel tussen JB, Georgia of wachten op de Yoshino of mogelijk de Friesland of andere spam schepen.
JB heeft kleine guns, maar reload booster. Georgia zou slechts ter aanvulling zijn van de Massa, maar wel grote guns. Yoshino nouja... Ze zeggen dat ze Zao beter is.
Zou sowieso nooit steel inruilen voor coal.
Mwao Zao beter zal wel mee vallen. Yoshino brengt betere AA, beter penetration wat een Zao dus mist. Tuurlijk zijn het weer twee verschillende schepen. Zie het als Moskva vs Stalingrad. Elke heeft zijn sterke en zwakke punten tov elkaar
Hij verloopt niet zozeer als dat de coupon ‘ververst’ wordt (elke 6? maanden).Flyerken schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:54:
Kort vraagje, Ik heb nog een coupon voor een schip in de armoury die verloopt binnen de paar dagen.
De vraag is dus meer: denk je binnen 6 maanden weer zoveel coal te hebben dat het relevant is dat je hem nu gebruikt en niet pas volgende week de nieuwe (zodat je die bewaard voor als je weer binnen 6 maanden 180k coal hebt)
Persoonlijk denk ik dat ik wacht tot meer duidelijk is over de andere t9-t10 en hun currency. Ik heb met de Missouri al een USN T9 premium, en ik heb de vorige coupon op de JB gebruikt. Ik hoop in elk geval dat de Friesland coal wordt
dat ziet er uit alsof Montana gisteravond wat plezier heeft beleefd met de Georgia....
Niet alleen Georgia natuurlijkStappieterug schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:09:
dat ziet er uit alsof Montana gisteravond wat plezier heeft beleefd met de Georgia....
Winnen winnen winnen...
https://worldofwarships.e...at-marinated-turkey-soup/
Japan it isTheBrut3 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:19:
Winnen winnen winnen...
Ik heb ook gekozen voor Japanhopiconjo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:05:
Japan it is
Al was point wise gezien USA misschien beter, want bij elke battle heb je wel 750 Base XP. Tenzij je een hele slechte loss hebt. 1250 Base XP is bij een loss al best moeilijk en bij een slechte win ook.
Maar ik begrijp dat het winnende land alleen 2x Naval Aviation container extra krijgt.
Die premium schepen ga ik toch niet winnen, daar speel ik veel te weinig voor. Daarbij heb ik ze allemaal al op de Monaghan na.
2 Containers per 10 punten, dus ~ 6 á 8 containers met een kansje op carriers
. Hoewel 2k coal ook een prima reward is. Zit nu op 308k dus met een beetje doorsparen gaat de Georgia er nog naast de Yoshi komen.
Volgens mij krijg je 2 containers als je 10 punten haalt en niet 2 containers elke keer als je 10 punten haalt, zo lees ik het dan.
Dat is inderdaad wat er staatTheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:57:
Volgens mij krijg je 2 containers als je 10 punten haalt en niet 2 containers elke keer als je 10 punten haalt, zo lees ik het dan.
Ik was ook al lekker bezig en toen viel het kwartje. Met de Helena in 5 battles de 10 punten. Top score ga ik toch niet halen met 3-5 potjes per avond, wat mij betreft wachten op de winst en normaal spelenCase_C schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:01:
[...]
Dat is inderdaad wat er staat, dat met het een stukje minder interessant. Maar aan de andere kant hoef ik dan ook geen coop te gaan grinden.
Edit: winnende team krijgt nog eens twee containers extra. We wachten af.
[ Voor 7% gewijzigd door Th3Eagle op 22-06-2019 01:16 ]
5 Battles 10 punten gold alleen voor de IJN kant. US zijde kreeg maar 1 punt per 750 BaseXP. Dus hoop niet dat je gestopt bent hiernaTh3Eagle schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 01:08:
[...]
Ik was ook al lekker bezig en toen viel het kwartje. Met de Helena in 5 battles de 10 punten. Top score ga ik toch niet halen met 3-5 potjes per avond, wat mij betreft wachten op de winst en normaal spelen
Edit: winnende team krijgt nog eens twee containers extra. We wachten af.
En ook 1 punt bij winst en dat waren ze alle 5 goedgekomenLouwke schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:09:
[...]
5 Battles 10 punten gold alleen voor de IJN kant. US zijde kreeg maar 1 punt per 750 BaseXP. Dus hoop niet dat je gestopt bent hierna
Daarnaast nog wel meer gespeeld, zal geen top score hebben maar het team heeft er meer als 10 ontvangen
Compensatie voor problemen met de server dit weekend. Heb 1x wat geks gehad: divisie wilde geen battle starten, en omdat er op start was geklikt konden we niks meer tot een restart
https://worldofwarships.e...ews/eu-compensation-june/
https://worldofwarships.e...ews/eu-compensation-june/
De nieuwe gamemode Savage Battle komt eraan, weliswaar voor een limited tijdframe maar goed.
Hieraan gekoppelt zitten weer een aantal directives met missions als vanouds.
Behaal alle 4 directives en je krijgt de USS Hill T5 DD.
Tevens zijn er weer tokens te verdienen, waarvan je er max 850 krijgen middels ingame missies etc
Je kan ze ook kopen in de bekende containers zou je er te weinig hebben.
Te weinig in de zin van 800 stuks omruilen voor de USN Benham T9 DD
De directives kan je in alle gamemodes behalve random behalen.
Diegene die ook voor Ranked Sprint gaan hoeven dus niet te kiezen
https://worldofwarships.eu/en/news/game-updates/rogue-wave/
Tevens zijn er weer tokens te verdienen, waarvan je er max 850 krijgen middels ingame missies etc
De directives kan je in alle gamemodes behalve random behalen.
Diegene die ook voor Ranked Sprint gaan hoeven dus niet te kiezen
Event related:
Wat raar dat de directives niet in Random gehaald kunnen worden. Ik heb zomaar het gevoel dat Ranked in die tekst Randoms moet zijn, aangezien er helemaal geen ranked is.
Je moet wel weer ziek veel spelen voor die Benham! Bijna alles moet je halen op 50 tokens na en voor een container krijg je ook "maar" 15 tokens.
Die special perma camo's zien er voor alle DD's ook ongeveer hetzelfde uit.
Overige 0.8.5:
Yoshino komt uit! Ben benieuwd...
Moet ik gaan kiezen of ik voor coal de Yoshino, JB of Georgia wil voor de nieuwe coupon.
0 damage penetrations zijn gefixed. Dit kunnen alleen nog voorkomen als je de bulges raakt, maar verder niets penetrate, goede zaak dus. Verder negeren AP shells de AA guns, zo lees ik het dan.
AA wordt sterker. Zoals ik het lees focust de continuous AA nu plane na plane.
In mijn ogen niet de juiste change om CV's te balancen. Ze hadden beter de slingshot aan kunnen pakken en het spotten. Ik denk dat deze nerf zomaar de stap kan zijn om CV's weer uit de game te halen, als in; ze worden niet meer gespeeld.
Verder zijn de XP/credit income van heel veel schepen aangepast, maar dat moet iedereen zelf maar lezen
En natuurlijk.... ST kunnen de Friesland spelen! Dus die gaan we ook in game zien. Net als de Royal Ark, Thunderer, Hayate en Siegfried.
https://worldofwarships.e...es/update-085-rogue-wave/
Wat raar dat de directives niet in Random gehaald kunnen worden. Ik heb zomaar het gevoel dat Ranked in die tekst Randoms moet zijn, aangezien er helemaal geen ranked is.
Je moet wel weer ziek veel spelen voor die Benham! Bijna alles moet je halen op 50 tokens na en voor een container krijg je ook "maar" 15 tokens.
Die special perma camo's zien er voor alle DD's ook ongeveer hetzelfde uit.
Overige 0.8.5:
Moet ik gaan kiezen of ik voor coal de Yoshino, JB of Georgia wil voor de nieuwe coupon.
0 damage penetrations zijn gefixed. Dit kunnen alleen nog voorkomen als je de bulges raakt, maar verder niets penetrate, goede zaak dus. Verder negeren AP shells de AA guns, zo lees ik het dan.
AA wordt sterker. Zoals ik het lees focust de continuous AA nu plane na plane.
In mijn ogen niet de juiste change om CV's te balancen. Ze hadden beter de slingshot aan kunnen pakken en het spotten. Ik denk dat deze nerf zomaar de stap kan zijn om CV's weer uit de game te halen, als in; ze worden niet meer gespeeld.
Verder zijn de XP/credit income van heel veel schepen aangepast, maar dat moet iedereen zelf maar lezen
En natuurlijk.... ST kunnen de Friesland spelen! Dus die gaan we ook in game zien. Net als de Royal Ark, Thunderer, Hayate en Siegfried.
https://worldofwarships.e...es/update-085-rogue-wave/
in 8.5 is er weer ranked sprint beschikbaarTheBrut3 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:30:
Event related:
[ Voor 10% gewijzigd door Ds1997 op 26-06-2019 10:01 ]
Ja klopt, dat staat toch ook benoemd? Maar Ranked is niet beschikbaar, dat is nu afgelopen. Daarom denk ik dat Ranked Random moet zijn.Ds1997 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:01:
in 8.5 is er weer ranked sprint beschikbaar
Edit: Wisten jullie trouwens dat je vanuit je telefoon, tablet of werk (om maar iets te noemen) ook dingen in de Armory kan kopen? Waarschijnlijk heb ik ergens een patchnote gemist.Missions can be completed in Operations, Ranked and Co-op Battles, as well as in Ranked Sprint, Clan Brawl, and Savage Battles. Detailed data on missions can be found in the game client.
https://armory.worldofwarships.eu/en/
Edit 2: Ze hebben de tekst op de site aangepast naar Random.
[ Voor 22% gewijzigd door TheBrut3 op 26-06-2019 11:50 ]
Net de Georgia gekocht maar toch al weer 70k coal dus nog even door sparen voor de Yoshino, 186k met coupon.TheBrut3 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:30:
Overige 0.8.5:
Ben meer een DD speler dus ga voor de Benham.
Lijkt mij prima toch, werkte ook perfect met de RTS CV. Geen CV in de game = veel meer plezier.Ik denk dat deze nerf zomaar de stap kan zijn om CV's weer uit de game te halen, als in; ze worden niet meer gespeeld.
Dan moet WG kiezen tussen wel of geen CV klasse in het spel, of dat nou RTS is of zoals nu maakt mij niet uit. Als ze het niet kunnen balanceren in hun ogen, dan moeten ze de CV's er lekker uit halen. Maar nu kapot nerfen zodat ze niet meer gespeeld worden, alleen die paar super unicums nog en de supertomaten, haalt niets uit.Zertaxka schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:09:
Lijkt mij prima toch, werkte ook perfect met de RTS CV. Geen CV in de game = veel meer plezier.
Edit: (Nog) Geen ranked sprint.
https://forum.worldofwars...ked-sprint-085-postponed/
[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 26-06-2019 17:55 ]
Rare vraag, zijn de USSR tier X DD nog iets, of zijn die intussen dood generfed.
Zit nu aan de Minsk en vindt em toch maar zozo. Gnevy vond ik veel toffer tbh.
Welke kant wordt meest aangeraden in de huidige meta? Khaba of Grozo?
Zit nu aan de Minsk en vindt em toch maar zozo. Gnevy vond ik veel toffer tbh.
Welke kant wordt meest aangeraden in de huidige meta? Khaba of Grozo?
404tje?TheBrut3 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:23:
[...]
Edit: (Nog) Geen ranked sprint.
https://forum.worldofwars...ked-sprint-085-postponed/
Weet iemand of er free captain retraining is? Ik wil graag gratis mijn Mino captain naar de Belfast zetten respeccen 
Maar misschien hebben ze het alsnog kunnen fixen waardoor het topic overbodig was.
Ik zie het ja. Was een topic door WG gemaakt waarin stond dat Ranked Sprint tot nader order was uitgesteld.
Maar misschien hebben ze het alsnog kunnen fixen waardoor het topic overbodig was.
[ Voor 16% gewijzigd door TheBrut3 op 27-06-2019 08:18 ]
Inderdaad handig om te weten. Recent ook wat schepen aangeschaft of worden binnenkort aangeschaft en vind het toch steeds zonde van de free commander XP. (maar liever dat dan 500 goldTheBrut3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:17:
Weet iemand of er free captain retraining is?
Dus Yoshino voor 186k met coupon, de Georgia moet dan nog eventjes wachten. Nog een kleine 100k coal te gaan, dan is die ook te halen
.
free retraining komt er alleen aan begin en einde van Clan Battle seizoen. Dus nog ff geduld
De afgelopen weken?TheBrut3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:17:
Weet iemand of er free captain retraining is? Ik wil graag gratis mijn Mino captain naar de Belfast zetten respeccen
Georgia en Bourgogne binnen
Ah topic is weg maar er is wel uitstel, zie de ankonding(en) zoals https://worldofwarships.e...ral-news/ranked-sprint-5/TheBrut3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:17:
[...]
Ik zie het ja. Was een topic door WG gemaakt waarin stond dat Ranked Sprint tot nader order was uitgesteld.
Topic is ook terug. Dus ze hadden het gisteren al aangemaakt, zie ook de reply's er in, maar daarna op hidden gezet tot het nieuws item op de site.SpamLame schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:07:
Ah topic is weg maar er is wel uitstel, zie de ankonding(en) zoals https://worldofwarships.e...ral-news/ranked-sprint-5/
Heb je de Stalingrad al, omdat je voor de Bourgogne gaat?PcDealer schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:48:
[...]
De afgelopen weken?
Georgia en Bourgogne binnen
Nee.Yammie74 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:07:
[...]
Heb je de Stalingrad al, omdat je voor de Bourgogne gaat?
Patch morgen en dan start 3 juli Ranked Sprint.
https://worldofwarships.eu/en/news/game-updates/update-0851/
https://worldofwarships.eu/en/news/game-updates/update-0851/
Dealert is de nieuwe dedicated BB in CB's hiermee kan hij de HenryIV push een beetje bijhouden.Yammie74 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:07:
[...]
Heb je de Stalingrad al, omdat je voor de Bourgogne gaat?
Die Benham ziet er uit alsof hij mij goed zou liggen, maar ik weet nu al dat ik het niet eens ga proberen om die 800 fuel tokens te halen. Dan weet ik zeker dat ik volledig afbrand van deze game, laat staan dat ik er tijdens de zomermaanden tijd voor heb om dagelijks zoveel te spelen.SpamLame schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 06:35:
De nieuwe gamemode Savage Battle komt eraan, weliswaar voor een limited tijdframe maar goed.
En ik ben zeker niet van plan om 100-200e te betalen voor het restant aan fuel tokens dat ik eventueel nodig zou hebben.
het ergste van het event is dat er eigenlijk geen enkele andere interessante items zijn waar je die fuel voor nodig hebt. dus als je die Benham niet gaat halen. sure de event-camo is zeer nice, maar om daar nu hard voor te grinden.....
het is een leuke game mode (als je niet te veel speelt) maar het is toch enigszins een miskleun als je bedenkt hoeveel tijd ze in de game mode stoppen en dan vervolgens er nauwelijks iets tegen over zetten qua reward (afgezien van de enorme grind voor de Benham).
Vanuit een commercieel oogpunt is het uiteraard wel slim bedacht, maar ik denk toch dat ze nu een stap te ver zijn gegaan. 250+ euro voor een 1 schip /stel pixels? daar kan je heel veel van kopen.
Veel te warm voor die (of andere) game mode(s). Ik speel 2 containers weg (samen met wat koude rakkers en een lauwe douche tussendoor) en klaar.
[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 02-07-2019 01:16 ]
Prijs van de Benham gaat inderdaad nergens over. Die 800 van de 850 tokens oké, ik snap dat je geen T9 aan iedereen kado wil doen. Er komen straks namelijk al genoeg tomaten zonder leven welke dat ding krijgen.
Maar de prijs/inhoud van die kistjes gaat echt helemaal nergens over! €4.50 voor 1 kistje (of €90 voor 25) is oké als er een kans is op premium schepen, maar dat kan je nu niet winnen. Hooguit een premium camo, oké die is ter waarde van 5k dubloons maar je moet maar net dat T10 schip hebben en er mee spelen want anders heb je er ook niks aan. Verder vind ik ze niet bepaald mooi... En het ergste vind ik dat je maar 15 tokens krijgt, dat is echt niks wanneer je er 800 moet sparen! Geef er dan minimaal 25.
Benhem halen is bijna onmogelijk. De credits van het event halen lukt nog wel, directives ook. Maar je moet ook minimaal 48 daily's halen, want anders mis je al 100 van de 850 tokens en moet je dus al 4 kistjes kopen als je de Benham echt wil.
Maar de prijs/inhoud van die kistjes gaat echt helemaal nergens over! €4.50 voor 1 kistje (of €90 voor 25) is oké als er een kans is op premium schepen, maar dat kan je nu niet winnen. Hooguit een premium camo, oké die is ter waarde van 5k dubloons maar je moet maar net dat T10 schip hebben en er mee spelen want anders heb je er ook niks aan. Verder vind ik ze niet bepaald mooi... En het ergste vind ik dat je maar 15 tokens krijgt, dat is echt niks wanneer je er 800 moet sparen! Geef er dan minimaal 25.
Benhem halen is bijna onmogelijk. De credits van het event halen lukt nog wel, directives ook. Maar je moet ook minimaal 48 daily's halen, want anders mis je al 100 van de 850 tokens en moet je dus al 4 kistjes kopen als je de Benham echt wil.
Gewoon de eerste 2 battles van elke dag met de Event mode doen en dan de laatste 4 weer met Randoms.TheBrut3 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:27:
Enige nadeel de laatste tijd is dat je van die roflstomp games hebt. Je moet dan flink doorstomen om de XP vereiste te halen naast je win.
En met de event ships/mode voor damage gaan en niet voor de winst spelen -> sneller de credits/XP voor de volgende Ships/Missies. En de 2-ster en de 3-ster ships geven ook al meer credits en kunnen meer damage doen. Dus zo snel mogelijk de 3 ster ships zien te halen en daar mee de missies grinden.
Andere spelers wel, en die communiceren daar graag over hier (:PcDealer schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
Ik blief dat evenement niet en heb al een Sims.
Ben zelf wel gecharmeerd van die nieuwe game modus. Goede mede spelers zijn wel fijn om sneller door de xp grind te gaan. 80% wr (vooral door goede medespelers
Benham =/= Sims bij lange na niet. Benham is een T9 met aardig wat torpedoes. Al met al erg interessant bootje. Ga hem dan wel proberen te halen. Optie was wellicht de Hill te kopen met de missies had je dan een 75 fuel extra gekregen. Je krijgt uiteindelijk de Hill ook wanneer je de directives vol brengt en dit levert je dan weer 3400 doubloons compensatie op. So far so good heb ik alle directives af gerond loop nog op schema met de met de Daily missies. Alleen de credit grind heb ik bijna phase 1 van afgerond, phase 2 is dan weer erg lang en zie ik tegen op.
Tel daarbij op dat ranked sprint weer begint, easy 10k coal en zaterdag clanbrawl. Keuzes keuzes keuzes!
Tel daarbij op dat ranked sprint weer begint, easy 10k coal en zaterdag clanbrawl. Keuzes keuzes keuzes!
Wordt niet beweerd.Louwke schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:26:
Benham =/= Sims bij lange na niet.
Maar wat wil je er dan wel mee zeggen? je insinueert met jou uitspraak
Dat je het evenement niet leuk vind en de daarbij behorend de prijs a.k.a. Tier 9 US Destroyer "Benham" niet hoeft omdat je de Sims (Tier 7 US Destroyer met totaal andere setup, tier en speelstijl) al hebt, dus wordt dit door anderen gelezen en aangenomen als een vergelijking van deze 2 schepen ook al bedoel jij dat niet. Dit wekt bij menig lezer (waaronder ondergetekende) nogal wat verwarring, en het punt dat je wilt maken wordt ook niet bepaald duidelijk over gebracht op de lezer (waaronder ondergetekende).PcDealer schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
Ik blief dat evenement niet en heb al een Sims.
[ Voor 4% gewijzigd door GLR89 op 03-07-2019 12:21 ]
Gisteren voor het eerst een rondje in mijn eigen Yamato sjees wat een beest. Schiet anders dan de verwachting. Ging maar 300 credits in de plus maar toch
https://medium.com/@devbl...ining-center-6ae94ee5b34a
Erg interessante update, het resetten van een volledige lijn, voor het halen van upgrades van schepen. Leuk om de progressie er in te houden. Aan de andere kant, gaat het een bizar verschil geven tussen de casuals en hardcore playerbase.
Een beetje als 'Prestige' met CoD vroeger. Hoewel dit geeft je na een tijd gewoon ingame een behoorlijke boost.
'insane buffing' volgens Flambass
Ook onmogelijk om te balanceren voor Clan Battles etc.
Erg interessante update, het resetten van een volledige lijn, voor het halen van upgrades van schepen. Leuk om de progressie er in te houden. Aan de andere kant, gaat het een bizar verschil geven tussen de casuals en hardcore playerbase.
Een beetje als 'Prestige' met CoD vroeger. Hoewel dit geeft je na een tijd gewoon ingame een behoorlijke boost.
[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 03-07-2019 16:58 ]
Mja. de buffs in competitive modes zijn gelimiteerd. Alleen in welke mate is Dan de vraag.Case_C schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:57:
https://medium.com/@devbl...ining-center-6ae94ee5b34a
Andere vragen zijn,
Bij verkoop van bv een schip nu,krijg ik de helft van de aankoopsom terug, hoe gaat dat Dan?
Als ik geen plek in reserve heb wat gebeurt er Dan?
Verder vraag ik me af hoe de balans in het algemeen zal gaan. Zit dadelijk de unicum groep in mogelijk op schepen het leven zuur te maken voor het klootjesvolk op TX.
Interresant materiaal omtrent NTC
https://www.reddit.com/r/...he_naval_training_center/
https://forum.worldofwars...wip-naval-training-cente/
https://www.reddit.com/r/..._system_work_in_progress/
Momenteel lijkt de consensus van (een aantal) CCs, redditors etc, geen rewards die je (een te groot) advantage geven te zijn,
[ Voor 23% gewijzigd door SpamLame op 04-07-2019 06:54 ]
Voor de komende 7 dagen weer extra korting op USA ships.