Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stappieterug
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 13:37
TheBrut3 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:24:
Na maanden eindelijk weer een SC... Zitten er 100 AA vlaggen in, hoe lekker useless!
tja er waren betere opties, maar in elk geval zijn deze vanaf donderdag nuttiger dan een aantal andere vlaggen die je had kunnen krijgen!

@DaniëlWW2 @BeetjeVreemd tja, ik geloof dat mijn 3 hoogste damage games (inclusief een 6kill 185k Iowa game) allemaal losses waren.
en dan win je er weer eens een paar achter elkaar waarin je niet meer dan 45k damage doet.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:42
Stappieterug schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:45:
tja er waren betere opties, maar in elk geval zijn deze vanaf donderdag nuttiger dan een aantal andere vlaggen die je had kunnen krijgen!
Vanaf donderdag speel ik waarschijnlijk alleen maar ranked of CV :+

En bij een loss kan je vaak ook veel damage doen. Damage zegt iets over je prestatie dat potje, maar niet alles. Want met wegvaren en achteruit schieten op BBs kan je veel damage doen.

• vassago
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:23
Ik zou het nog sterker willen zeggen, damage zegt heel weinig over de prestatie in een potje.
Doe je 100K fire damage op BBs draag je niet veel bij, doe je echter 100K damage of DDs en CA/CCs win je de game.
Dan is er nog het verschil wat voor damage je doet, fire/flooding damage kan je 100% healen, penetrations 50% en citadels maar 10/33% (uitzonderingen daargelaten)

Je ziet het ook terug in de credits die je verdient, laatst nog een mooi voorbeeldje. 2 potjes achter elkaar in de Mino, zelfde signals en camo.
1ste potje 150K damage - 390K credits, 2de potje 74K damage -500K credits.

• BeetjeVreemd
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:18
vassago schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:25:
Ik zou het nog sterker willen zeggen, damage zegt heel weinig over de prestatie in een potje.
Doe je 100K fire damage op BBs draag je niet veel bij, doe je echter 100K damage of DDs en CA/CCs win je de game.
Dan is er nog het verschil wat voor damage je doet, fire/flooding damage kan je 100% healen, penetrations 50% en citadels maar 10/33% (uitzonderingen daargelaten)

Je ziet het ook terug in de credits die je verdient, laatst nog een mooi voorbeeldje. 2 potjes achter elkaar in de Mino, zelfde signals en camo.
1ste potje 150K damage - 390K credits, 2de potje 74K damage -500K credits.
Correct me if i'm wrong, maar dat laatste voorbeeld van die 2 potjes in de Mino; dan kan dat verschil in credits toch ook komen door dingen als cappen, of de cap verdedigen, spotting damage etc. etc.?

• Stappieterug
TheBrut3 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Vanaf donderdag speel ik waarschijnlijk alleen maar ranked of CV :+

En bij een loss kan je vaak ook veel damage doen.
Geen zorgen, je volgende SC zullen ramming flags zijn. :9

Vaak zijn de potjes die je verliest de potjes dat er veel schepen voor jou overblijven om op te schieten.

En ja % damage is wat telt voor credits. Je kan beter 20 penetration hits op een DD hebben dan 40 op een BB.

En ja @BeetjeVreemd dat klopt, en toch denken de meeste mensen dat totale damage het belangrijkste is. En vinden het dan gek dat ze nauwelijks quite spelen na 170k damage op alleen BB.

• Th3Eagle
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:46
Goed om te weten bedankt voor de uitleg/tips. Dacht dat damage gewoon damage was, maar dat het om de % schade op een schip was is nieuw

• Stappieterug
ik had een mooi voorbeeld vanavond:

een loss voor 170k damage, maar toch 490k credits (met 2x +20% credit flags, premium even niet meegerekend, 733k incl.premium) in mijn montana.
wat heeft geholpen met de credits:
- 2 cruisers geblapt (46,8k mino + 36k buffalo)
- een dd het laatste zetje gegeven (6,7k grozovoi)
- 18 vliegtuigjes neer geschoten (telt overigens ook goed mee voor credits)
en 5 heroic medals (2x dev strike, firstblood, cqb en confederate).

Als ik moet gokken dan zou een 'win' me waarschijnlijk naar 600-650k ex premium hebben gestuwd.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Met GOT 10 potjes CB gespeeld. 9 wins 1 loss.

Verder heb ik uiteraard een aimbot aldus een dd broadside in smoke die schiet. Ik schiet altijd op de origin van tracers, dus vaak raak. Torps ook die kant op en... blep!
Epic game in Kamikaze R
Epic game in Kamikaze REpic game in Kamikaze REpic game in Kamikaze R
Epic game in Kamikaze REpic game in Kamikaze R

First Blood
3x Devistating Strike
Confederate
Double Strike
Kraken Unleashed!
Liquidator
High Caliber

PcDealer wijzigde deze reactie 28-01-2019 17:48 (8%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Dweebus
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17:29
PcDealer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 01:17:
Met GOT 10 potjes gespeeld. 9 wins 1 loss.

Verder heb ik uiteraard een aimbot aldus een dd broadside in smoke die schiet. Ik schiet altijd op de origin van tracers, dus vaak raak. Torps ook die kant op en... blep!
Epic game in Kamikaze R
[Afbeelding: Epic game in Kamikaze R][Afbeelding: Epic game in Kamikaze R][Afbeelding: Epic game in Kamikaze R]
[Afbeelding: Epic game in Kamikaze R][Afbeelding: Epic game in Kamikaze R]

First Blood
3x Devistating Strike
Confederate
Double Strike
Kraken Unleashed!
Liquidator
High Caliber
En toen kwam je mij tegen ;)

Was mijn laatste potje voor vandaag. Meteen ook mijn beste, ondanks het totale gebrek aan medals :(

• Dweebus
SpamLame schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:09:
Ik zie je punt, maar zou het zo verwoorden in jouw geval
Standaard -> compensatie
Standaard + extra -> compensatie + koop annuleren wat mogelijk is zoals ik de ToS begrijp.
Heb er contact over gehad.

Eigenlijk weten ze ook niet goed hoe ze er mee om moeten gaan.

In eerste instantie vonden ze niet dat ik ergens recht op had, want mijn premium tijd was op en ik toch wel 4 of 5 potjes daar gebruik van had gemaakt. (Tsja, spelers met een gratis account hebben toch ook nog wel een paar potjes kunnen spelen? ;))

Toen ik ze vroeg om mij aan te wijzen waar de pauze knop was voor premium tijd, zodat deze niet door zou lopen tijdens down time, begonnen ze het te begrijpen :)

De suggestie was om 1 dag premium te kopen, dan zouden zij 2 dagen premium en 500 doubloons van mijn account afhalen en die vergoeden. (Ik had net de compensatie geclaimed.)
Mja, uiteindelijk gaat het me niet om het geld in deze. Ik wil wel dat ze goed nadenken over hoe ze om (zouden moeten) gaan met de compensaties en dit niet halfbakken doen.

• vassago
Stappieterug schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:33:
Als ik moet gokken dan zou een 'win' me waarschijnlijk naar 600-650k ex premium hebben gestuwd.
Voor zover ik weet maakt winnen of verliezen niet uit voor de ontvangen credits.
(En dat is maar goed ook met de k*t PEF misses nog in gedachten)

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:55

Nathuran

Koffie!

Gistermiddag deze game geïnstalleerd (jaren terug al eens WoT gedaan) en een paar potjes gewonnen in die startschepen. Na elke ronde krijg ik een mep coins erbij maar meer dan een tracking module op het startschip kan ik er niet mee kopen.
Wat is de manier voor een (gratis/non premium) speler om wat verder op de ladder te klimmen? Ik kan me van WoT niet herinneren dat er ergens een beperking op zat, behalve dan dat het een stuk langzamer gaat dan coins kopen uiteraard.

Het geluid in deze game is trouwens wel echt vet! betrap mezelf dat het volume steeds ietsjes hoger gaat ;)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• TheBrut3
Th3Eagle schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:26:
Goed om te weten bedankt voor de uitleg/tips. Dacht dat damage gewoon damage was, maar dat het om de % schade op een schip was is nieuw
Helaas ontbreekt die kennis bij velen! En dat kan je mensen ook niet helemaal aanrekenen, want daar krijg je namelijk nooit uitleg van.
Als dat wel zo was, dan zouden meer mensen wel DD's en CL/CA's focussen in plaats van damage blijven farmen op BB's.
Dweebus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 02:13:
Mja, uiteindelijk gaat het me niet om het geld in deze. Ik wil wel dat ze goed nadenken over hoe ze om (zouden moeten) gaan met de compensaties en dit niet halfbakken doen.
Dan ben je met de verkeerde aan het chatten dit is waarschijnlijk een soort service(desk) medewerker. Je kan jezelf wel indenken hoe ver zo iemand staat van een MT en dus hoe weinig invloed deze heeft op plannen.

• GLR89
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:35
Nathuran schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:41:
Gistermiddag deze game geïnstalleerd (jaren terug al eens WoT gedaan) en een paar potjes gewonnen in die startschepen. Na elke ronde krijg ik een mep coins erbij maar meer dan een tracking module op het startschip kan ik er niet mee kopen.
Wat is de manier voor een (gratis/non premium) speler om wat verder op de ladder te klimmen? Ik kan me van WoT niet herinneren dat er ergens een beperking op zat, behalve dan dat het een stuk langzamer gaat dan coins kopen uiteraard.

Het geluid in deze game is trouwens wel echt vet! betrap mezelf dat het volume steeds ietsjes hoger gaat ;)
je hebt diverse currencies in World of Warships.
de belangrijkste currency's zijn:

credits = ingame betaal middel om schepen, module's en upgrade's te kopen. In principe is de game hier zelfvoorzienend in, maar credits zijn bij te kopen voor echte geld of in te wisselen voor "doubloons"

doubloons = premium betaal middel aan te schaffen voor echt geld in de webshop, tevens zijn deze te verdienen dmv missies of rewards. Zijn te besteden voor allerlei zaken zoals: premium schepen, omwisselen naar creddits of free xp. Diverse premium artikelen in de game.

xp = ingame onderzoek currency om nieuwe schepen en modules vrij te spelen. (xp is schip gebonden en kan zodra je boot de elite status heeft omgezet worden naar free xp dmv doubloons)

free xp = zelfde ingame currency als hierboven, alleen niet schip gebonden maar zoals de naam zegt free, dus te besteden waar je maar aan wilt.

captain xp = onderzoek currency om kapiteins naar een hoger level te brengen.

elite captain xp = zelfde ingame currency als hierboven alleen vrij te besteden aan elke willekeurige kapitein.

coal, steel, molybdenum, copper = ingame premium currency's die te verdienen zijn. Kan gebruikt worden om schepen, camo's, captains en overige speciale dingetjes aan te schaffen.

Je kunt deze game geheel gratis spelen, echt voordeel is er niet te halen met premium. Het pay2win is dus niet aan de orde. Pay2progress faster is het zeker wel.

• Th3Eagle
TheBrut3 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Helaas ontbreekt die kennis bij velen! En dat kan je mensen ook niet helemaal aanrekenen, want daar krijg je namelijk nooit uitleg van.
Als dat wel zo was, dan zouden meer mensen wel DD's en CL/CA's focussen in plaats van damage blijven farmen op BB's.
Helaas onderschatten mensen ook vaak hoe belangrijk DD zijn in een potje. Altijd zsm uitschakelen :+

• TheBrut3

Wat is je vraag precies? Want mijn ervaring met WoWs is dat hogere tiers kopen makkelijker is en sneller gaat dan dat het ging in WoT. Veel sneller zelfs. Bij WoT heb ik 8000 games meen ik en 0 T10 tanks, hier heb ik nu 2750 games en inmiddels 6 T10 schepen.

Ps. het is wel handig als je zaken benoemd zoals ze in game heten :P Dat maakt je verhaal wat duidelijker.

Maar de basis is hetzelfde als WoT (zonder te betalen). Spelen, XP verdienen, modules unlocken, schepen unlocken. Deze modules en schepen kan je dan kopen met credits. Met een premium account gaat alleen alles wat sneller.

• Case_C
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:40
TheBrut3 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:14:
[...]
Maar de basis is hetzelfde als WoT (zonder te betalen). Spelen, XP verdienen, modules unlocken, schepen unlocken. Deze modules en schepen kan je dan kopen met credits. Met een premium account gaat alleen alles wat sneller.
Het helpt natuurlijk ook wel wanneer je in de juiste divisie je games kan spelen toch? :+

Dat liep gisteren wel bizar.

Hoe is het nog met clan battles afgelopen?

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• TheBrut3
Case_C schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:27:
Het helpt natuurlijk ook wel wanneer je in de juiste divisie je games kan spelen toch? :+
Ik was gisteren ook nog even in die andere divisie gegaan, maar de teamgenoten waren toen echt triest. Ook 3 verloren en maar 1 gewonnen toen :+
Case_C schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:27:
Hoe is het nog met clan battles afgelopen?
9-1

• Case_C
TheBrut3 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:42:
[...]

Ik was gisteren ook nog even in die andere divisie gegaan, maar de teamgenoten waren toen echt triest. Ook 3 verloren en maar 1 gewonnen toen :+
Team buiten de divisie bedoel je uiteraard?
9-1
Dat verteld mij niets :P , hebben we nu weer een bronzen GOT naam :')

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• Nathuran

Nathuran

Koffie!

GLR89 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:31:
[...]

je hebt diverse currencies in World of Warships.
de belangrijkste currency's zijn:

credits = ingame betaal middel om schepen, module's en upgrade's te kopen. In principe is de game hier zelfvoorzienend in, maar credits zijn bij te kopen voor echte geld of in te wisselen voor "doubloons"

doubloons = premium betaal middel aan te schaffen voor echt geld in de webshop, tevens zijn deze te verdienen dmv missies of rewards. Zijn te besteden voor allerlei zaken zoals: premium schepen, omwisselen naar creddits of free xp. Diverse premium artikelen in de game.

xp = ingame onderzoek currency om nieuwe schepen en modules vrij te spelen. (xp is schip gebonden en kan zodra je boot de elite status heeft omgezet worden naar free xp dmv doubloons)

free xp = zelfde ingame currency als hierboven, alleen niet schip gebonden maar zoals de naam zegt free, dus te besteden waar je maar aan wilt.

captain xp = onderzoek currency om kapiteins naar een hoger level te brengen.

elite captain xp = zelfde ingame currency als hierboven alleen vrij te besteden aan elke willekeurige kapitein.

coal, steel, molybdenum, copper = ingame premium currency's die te verdienen zijn. Kan gebruikt worden om schepen, camo's, captains en overige speciale dingetjes aan te schaffen.

Je kunt deze game geheel gratis spelen, echt voordeel is er niet te halen met premium. Het pay2win is dus niet aan de orde. Pay2progress faster is het zeker wel.
Thanks, duidelijk verhaal. Ik ga het vanavond in-game bekijken
TheBrut3 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Wat is je vraag precies? Want mijn ervaring met WoWs is dat hogere tiers kopen makkelijker is en sneller gaat dan dat het ging in WoT. Veel sneller zelfs. Bij WoT heb ik 8000 games meen ik en 0 T10 tanks, hier heb ik nu 2750 games en inmiddels 6 T10 schepen.

Ps. het is wel handig als je zaken benoemd zoals ze in game heten :P Dat maakt je verhaal wat duidelijker.

Excuses, ik ben nog niet helemaal bekend met het jargon!
Ik kreeg gister de indruk dat ik Doubloons nodig had om een beter schip te kopen en dat ik deze Doubloons alleen kon verkrijgen door 'echt geld' te spenderen. Zoals ik hier dus lees is dit niet nodig, betalen versnelt het proces alleen. (wat ik van WoT gewend was)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• TheBrut3
Case_C schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:44:
Dat verteld mij niets :P , hebben we nu weer een bronzen GOT naam :')
9 gewonnen, 1 verloren en nu in Storm II.
Nathuran schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:52:
Ik kreeg gister de indruk dat ik Doubloons nodig had om een beter schip te kopen en dat ik deze Doubloons alleen kon verkrijgen door 'echt geld' te spenderen. Zoals ik hier dus lees is dit niet nodig, betalen versnelt het proces alleen. (wat ik van WoT gewend was)
Nee, met Dubloons kan je hetzelfde als met Gold in WoT. Met credits koop je reguliere zaken.
Die extra schip upgrades hoef je op de eerste tiers ook niet te doen, dat is zonde van de credits en je bent alweer bij een nieuwe tier voordat je de credits ervoor hebt gespaard.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 28-01-2019 11:58 (61%)

• GLR89
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:35
Nathuran schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Thanks, duidelijk verhaal. Ik ga het vanavond in-game bekijken

[...]

Ik kreeg gister de indruk dat ik Doubloons nodig had om een beter schip te kopen en dat ik deze Doubloons alleen kon verkrijgen door 'echt geld' te spenderen. Zoals ik hier dus lees is dit niet nodig, betalen versneld het proces alleen. (wat ik van WoT gewend was)
correct, alle tech tree schepen zijn door te grinden/unlocken met free xp verkrijgbaar.
enkele "Premium" schepen zoals bijv. de Alabama, Atago, Sims, etc. etc. zijn alleen voor doubloons te koop, of via de webshop. :P

• vassago
Wat is de manier voor een (gratis/non premium) speler om wat verder op de ladder te klimmen?
Vanaf Tier 3 kan je met de Science of Victory campaign beginnen : http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Science_of_Victory

Daar kan je verschillende beloningen mee verdienen zoals credits,vlaggen en modules.

pro-tip: spendeer niet direct al je captain skill points in de eerste 2 tiers maar spaar ze ook op zodat je iets in de hogere (lagere in de game :P ) tiers kan stoppen.

vassago wijzigde deze reactie 28-01-2019 12:33 (22%)

• Dweebus
vassago schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Vanaf Tier 3 kan je met de Science of Victory campaign beginnen : http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Science_of_Victory

Daar kan je verschillende beloningen mee verdienen zoals credits,vlaggen en modules.

pro-tip: spendeer niet direct al je captain skill points in de eerste 2 tiers maar spaar ze ook op zodat je iets in de hogere (lagere in de game :P ) tiers kan stoppen.
Je zult toch eerst je punten in tier 1, 2 en 3 kwijt moeten voordat je tier 4 "unlocked" ;)

PS. Gebruik geen vlaggen / modules in low tier ships. Totaal overbodig...

• TheBrut3
En in de TS staat een link naar het Discord kanaal. Daar worden vragen over het algemeen ook redelijk snel beantwoord. WoWs is stiekem best een moeilijk spel om door te krijgen, maar als je het eenmaal een beetje door hebt is het gelijk een stuk leuker. Helaas is WG vrij slecht in het "begeleiden" van nieuwe spelers. Al is er op YouTube en de Wiki redelijk wat informatie te vinden.

Bijvoorbeeld de "How it works" filmpjes van WG:
YouTube: How It Works

• Nathuran

Nathuran

Koffie!

Het voelde inderdaad een beetje alsof ik er middenin werd gegooid.
Kennelijk ben ik niet de enige die dit zo ervaart want in de 5 potjes die ik gister heb gespeeld heb ik maar liefst 1x damage opgelopen. Ik ben elke keer op halve snelheid de map diagonaal overgestoken zodat ik bijna alle enemies met 4 guns tegelijk kon raken. Volgens mij was iedereen vooral bezig om te kijken wat er recht op hun af kwam.. (deze speelwijze is op hoger niveau echter niet te handhaven verwacht ik ;))

• TheBrut3
Nathuran schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:21:
(deze speelwijze is op hoger niveau echter niet te handhaven verwacht ik ;))
Nope, dan ben je na 1 salvo weggeblept.

Het boeit trouwens niet als je damage krijgt. Sommige varen ook weg als ze gaan verliezen. Dat heeft ook helemaal geen nut, dan kan je beter nog wat extra damage farmen.

Als je later in het spel denkt: Hé mijn Battleship heeft 20km range! En je gaat dan ook op 20km liggen, dan doe je wat verkeerd :+ Maar die kennis komt nog wel.
@Nathuran Op discord, maar ook het ingame "Gathering of Tweakers" chat channel zijn er ook mensen te porren om met je in een division te spelen.
Met voicechat van discord is er dan nog info uit te wisselen ook.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:34

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Wel ik geef het op, ga net niet tijdig de Krohnstadt vrij spelen. Zit nu net op 700.000 Xp... (Ik weiger om nog gold te kopen).
Is de Alaska nu al bevestigd? 1milj Free XP vanaf 0.8.0?

• Stappieterug
Met het einde van de Mighty Prinz campaign vandaag is wederom een drukke WoWs periode in Januari afgelopen.

als ik de balans opmaak, dan merk ik dat ik dankzij premium time, het gebruik van veel speciale vlaggen en camo's, en specifieke premium ships toch nog behoorlijk ver ben gekomen in deze campaign en missies.

Vooral de laatste directive om de PEF te unlocken was pittig, en de extra week om de Mighty Prinz campaign te spelen heeft zeker geholpen om toch nog wat T6 scheepjes/specials Camo's te openen.
Ik ben uiteindelijk t/m de Dallas gekomen, en maar heb helaas de Nerves of Steel missies moeten laten schieten (alleen de eerste missie gehaald/geprobeerd).

Inmiddels is het voor mij echter wel zover dat ik mijn tijd wat meer aan mijn sociale leven/nachtrustzal gaan besteden, aangezien ik deze maand wel wat meer tijd heb besteed dan ik eigenlijk had moeten doen.

@Nathuran hopelijk heb je een referentie code gebruikt, dat levert je nog wat extra'tjes op op lange termijn.
Overigens hoef je je in het begin alleen te focusen op ship-xp, en die krijg je vanzelf als je ze speelt (in welke modus dan ook).
FXP, captain xp, doubloons, coal/steel etc is pas later van belang.
Credits zijn overigens in het begin geen probleem zolang je maar schepen waar je uit bent 'gegroeid' verkoopt. Ik kwam als f2p speler pas in de credit problemen toen ik op verschillende lijnen voorbij T6 ging, en niet alle schepen meteen weer verkocht.

@Joindry ik zit nu op 640k, en had de hoop al opgegeven om naar de 750 te komen. maar ja als je in 1 maand tijd van ~200k naar 640k gaat, dan gaat het toch een beetje kriebelen.
Gisteren nog even gecheckt hoeveel ik per operation max kan binnen halen en 15k fxp per potje (5man cherry blossom met suboptimale vlaggencombi) is best leuk, maar met mijn beperkte tijd is toch net niet voldoende om die laatste push te maken vóór donderdag.

edit:
@vassago Ah, ik had de impressie dat een win/loss wel uitmaakt voor de hoeveelheid credits, maar dat kan pure toeval zijn, en dat wins mij beter bij blijven dan de meeste losses.

Stappieterug wijzigde deze reactie 29-01-2019 10:50 (4%)

• Case_C
Voor 8.0 ga ik de balans opmaken welke schepen redelijke AA hebben. En dat vervolgens speccen. Gok dat de kans klein is dat we komende patches battles zonder 2/3 CV's gaan zien :/ .

Toch maar richting de Worcester grinden dan :P . Minotaur lijkt ook niet tegen te vallen.

Hahahahahaha

https://medium.com/@devbl...ship-changes-bc8825f30d1c

Azumo naar Tier 9! Hallo nieuw coal ship. Zit nu op 50k coal.. nog zo'n 140k te gaan gok ik zo.

Cruiser moved to tier IX. This reallocation will allow the ship to feel more comfortable in battle. Certain values have been adjusted to reflect the tier change:
  • Secondary Armament firing range reduced to 5 km;
  • Hit points reduced from 71 800 to 58 350;
  • The armor of the central section reduced from 30 to 25 mm, as this was a special feature of the ship at tier X;
  • Removed consumable “Hydroacoustic search”;
  • Main battery reload increased from 18 to 20 sec;
  • Accuracy has been changed to resemble that of standard cruisers (such as the Dm. Donskoi or Roon) instead of ‘super’ cruisers.
Nerf the shit out of it, call it more comfortable :+ , vraag me af hoe dit schip zich nu verhoud tov de echte battlecruisers :P .

Case_C wijzigde deze reactie 29-01-2019 11:08 (65%)

• TheBrut3
Dan ben ik benieuwd wat het nieuwe "comming soon" steel schip gaat worden. Ik had verwacht dat dit de AzumA zou zijn, al kan dat natuurlijk nog. Of zal het toch de Neustrashimy worden? Maar dat schip is volgens mij weer niet OP, wat een steel schip wel moet zijn natuurlijk.

• Zertaxka
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Joindry schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:22:
Wel ik geef het op, ga net niet tijdig de Krohnstadt vrij spelen. Zit nu net op 700.000 Xp... (Ik weiger om nog gold te kopen).
Is de Alaska nu al bevestigd? 1milj Free XP vanaf 0.8.0?
Schijbaar komt de Alaska NIET in 0.8.0 .
Maar dan heb je ook deze comments nog :
The guy writing this is GNEISENAU013
He is a mongoloid, don't expect anything he writes to actually make sense.
Zou toch wel lachwekkend zijn dat ze zo lang bezig zijn met de Alaska (voordat de CV rework werd aangekondigd 8)7 ) en dan dus toch niet met 0.8.0 uitbrengen. Maar ja als ze Azuma al zo de grond in boren met de changes verbaasd me niets meer wat WG doet.

Maar goed we gaan het deze week zien, stiekem hoop ik dat het een groot fiasco wordt met de CV rework. En dat er een optie komt om zonder CV's te spelen :P

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• Joindry

Joindry

:| are they sh*tting me. -O-
Ben wel blij dat ik niet de enige ben die absoluut niet zit te wachten op de CV rework. En dat eindelijk "duidelijk" geworden is dat de rework niks te maken heeft OP Cv's, maar zuiver een rework is voor consoles. :N

Enige reden waarom ik zat te wachten op 0.8.0 is om mijn volledige XP terug te kunnen krijgen van CV's.
Ergens hoop ik ook dat CV hard faalt. Huidige games zonder CV vind ik best ok.

• VulcanPyroman
  • Niet online
Ik was ook erg huiverig voor de CV rework, maar wat ik de laatste 1-2weken vooral gelezen en gezien heb, ben ik toch wat meer voorzichtig optimistischer over geworden. Ik ben echter zelf geen CV speler. We kunnen in ieder geval ranked spelen als we CVs even zat zijn. En als het echt een drama is zullen ze echt wel eerder ingrijpen dan op 0.8.1 te wachten. Dus gewoon afwachten en uitproberen.
Patchnotes voor 080 zijn uit.

Dagdag Operations farming
In light of the changes to aircraft carrier gameplay, some Operations were removed from rotation:

Cherry Blossom
Operation Dynamo
The Ultimate Frontier
Raptor Rescue
Hermes

SpamLame wijzigde deze reactie 29-01-2019 19:38 (25%)

• TheBrut3
Dat operation farming met aircraft zou stoppen was al wel bekend. Wel jammer van de Sims, wordt die weer nutteloos.

Edit: En Alaska komt inderdaad nog niet.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 29-01-2019 22:29 (16%)

Ok, mijn gedacht was dat farmen van planes minder werd vanwege de AA veranderingen.
Nu blijkt (voor mij) dat WG de nieuwe plane mechanics nog niet heeft toegepast op de bots en die operations dan maar uit de roulatie haalt.

Dynamo is bekend vanwege de planes, Cherry Blossom is/was ook prima te farmen zonder de planes.

Ben benieuwt naar wanneer deze terugkomen in de roulatie.

• Stappieterug
Wat mij opvalt is dat de verschillende mensen die PTS hebben gespeeld en hebben gestreamd/youtube content hebben gepost eigelijk allemaal heel makkelijk over de 'bug' fixing van de detection bloom zijn heen gestapt.

Afgezien wat er verder allemaal nog in 8.0 gebeurt, deze 'fix' kan nog een behoorlijke impact hebben op de gameplay van DD's en CL's.
Als ik het goed lees (en interpreteer) dan heeft het als DD geen zin om te smoken nadat je hebt geschoten, aangezien je bloom 20s lang de max range blijft.

• Louwke
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:42

Louwke

World of Warships: Soemba

TheBrut3 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:28:
Dat operation farming met aircraft zou stoppen was al wel bekend. Wel jammer van de Sims, wordt die weer nutteloos.

Edit: En Alaska komt inderdaad nog niet.
NIet echt Sims krijgt een buff deze patch, eindelijk nuttige torpedoes

U.S. destroyer Sims, Tier VII:
The stock torpedo stats were changed:
Range was increased from 5.5 to 7 km
The alternative torpedo stats were changed:
Range was increased from 9.2 to 10.5 km
Maximum damage was increased from 8,500 to 9,667
Reload time was increased from 72 to 76 seconds

• Zertaxka
  • Niet online
Stappieterug schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:52:
Wat mij opvalt is dat de verschillende mensen die PTS hebben gespeeld en hebben gestreamd/youtube content hebben gepost eigelijk allemaal heel makkelijk over de 'bug' fixing van de detection bloom zijn heen gestapt.

Afgezien wat er verder allemaal nog in 8.0 gebeurt, deze 'fix' kan nog een behoorlijke impact hebben op de gameplay van DD's en CL's.
Als ik het goed lees (en interpreteer) dan heeft het als DD geen zin om te smoken nadat je hebt geschoten, aangezien je bloom 20s lang de max range blijft.
Op Flamuu zijn DIscord zijn ze na het lezen van de patch notes wel in actie gekomen en werd er gelinkt naar een forum post met feedback voor WG : https://forum.worldofwars...ty-penalty-change-in-080/

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze het nu weer willen terug draaien. De verandering naar hoe het nu is was juist een van de betere oplossingen waar WG in tijden mee is gekomen.

• Stappieterug
Zertaxka schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:38:
[...]
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze het nu weer willen terug draaien. De verandering naar hoe het nu is was juist een van de betere oplossingen waar WG in tijden mee is gekomen.
Het punt is dat dit een 'Bug' was. Misschien wel een bug die de Quality of life aanzienlijk verbeterde, maar het was dus niet een 'oplossing' die bedoeld was.

• TheBrut3
Een onbedoelde oplossing kan alsnog een goede oplossing zijn. Mij betreft mogen ze het zo laten als het nu is.

• Stappieterug
TheBrut3 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:42:
Een onbedoelde oplossing kan alsnog een goede oplossing zijn. Mij betreft mogen ze het zo laten als het nu is.
En dat is dus precies het punt. Dat doen ze dus niet.

• Stappieterug
https://www.reddit.com/r/.../?st=JRJGYFR3&sh=a3dbca46

Blijkbaar is er genoeg over geroepen dat ze de bug gaan implementeren

Edit woops, ik had mijn vorige post kunnen wijzigen, excuses

Stappieterug wijzigde deze reactie 30-01-2019 18:35 (13%)

• Th3Eagle
Blij dat ze het terug draaien. Er zijn al genoeg campers en als ze deze "bug" hadden gefixed kwamen er nog meer bij.

• vassago
Eerste 2 potjes in 0.8 gespeel met de Mino, volledig AA specced, beide potjes 2 CVs ingame.
Een Tx en een TVIII CV, voor de TVIII CVs waren het geen leuke pojtes lijkt me. In beide games deden de Tx CVs het matig kwa XP en de TVIII gewoon slecht. (Zelf 47 en 12 plane kills zonder ze op te zoeken)

Het sector AA systeem snap ik niet helemaal, switchen duurt 7s en de totale AA output blijft gelijk. Vliegtuigen heb je vaak aan beide kanten so why bother?
"Vroeger" moest je nog op een squadron klikken, met 0.8 heb je helemaal geen interactie meer met vijandelijke squadrons.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
vassago schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:19:

Het sector AA systeem snap ik niet helemaal, switchen duurt 7s en de totale AA output blijft gelijk
VZIW,
Selecteer geen sector AA aan beide zijden werkt.
Selecteer een sector deze krijgt een boost terwijl de ander sector een reductie heeft en v.v.
De switch duur is een soort van de guns moeten draaien/ de gunners moeten lopen om de nieuwe "boost" sector gereed te krijgen.

Het nut dat moet ieder voor zich maar bepalen.

Een VB van nuttige inzet zou zijn dat je naast een obstakel ligt/vaart en er zijn TB incoming.
Dan selecteer je de sector die het meest gevaar loopt op een inkomende aanval.

SpamLame wijzigde deze reactie 31-01-2019 12:12 (18%)

• BeetjeVreemd
Weet iemand hoe het precies zit met commander skills opnieuw verdelen?
Ik kan niet echt iets vinden waar het duidelijk wordt uitgelegd.
Kan je eenmalig gratis je punten opnieuw verdelen, of kan je dit bijv. onbeperkt gratis doen tot aan de volgende patch/update?

• Stappieterug
BeetjeVreemd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:31:
Weet iemand hoe het precies zit met commander skills opnieuw verdelen?
Ik kan niet echt iets vinden waar het duidelijk wordt uitgelegd.
Kan je eenmalig gratis je punten opnieuw verdelen, of kan je dit bijv. onbeperkt gratis doen tot aan de volgende patch/update?
Gratis en onbeperkt t/m 8 februari of tot 8 februari.
Kan me even niet herinneren, maar volgens mij tot en met 8 feb

Stappieterug wijzigde deze reactie 31-01-2019 16:53 (9%)

• BeetjeVreemd
Stappieterug schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:52:
[...]
Gratis en onbeperkt t/m 8 februari of tot 8 februari.
Kan me even niet herinneren, maar volgens mij tot en met 8 feb
Ok dan, thanks.
Krap aan, om in een week uit te moeten vogelen wat qua commander skills de beste keuzes zijn voor al je verschillende schepen...
Hopelijk verschijnen er de komende dagen nog goede filmpjes over op youtube van de verschillende community contributors.

• Th3Eagle
BeetjeVreemd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:00:
[...]

Ok dan, thanks.
Krap aan, om in een week uit te moeten vogelen wat qua commander skills de beste keuzes zijn voor al je verschillende schepen...
Hopelijk verschijnen er de komende dagen nog goede filmpjes over op youtube van de verschillende community contributors.
Als op redistribute klikt zijn de skills points opnieuw te verdelen. Dit hoef je niet gelijk te doen. Net als je skills points verdient maar ze opspaart voor een tweede lvl 4 skill

• TheBrut3
BeetjeVreemd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:00:
Filmpjes zullen er zeker komen. Maar of er voldoende komt voor elk schip in 1 week... Ben benieuwd!
Wat je kan doen is op de 7e al je commanders resetten en vanaf dan pas speccen wanneer je het schip gaat spelen. Stel dat je een schip over 1 of 2 maanden pas weer speelt, dan is er weer een hoop meer bekend over de skills.

• BeetjeVreemd
#PoorLittleServer

• Joindry

Joindry

Sell all CV's, get free Nelson.

Ik ben tevreden met deze update.

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-02 21:58
DD's zijn precies dood verklaard nochtans eens een potje in mijn khaba geprobeerd en 193k dmg terwijl ik toch een keer of 4 door de T10 CV aangevallen werd (9 planes neergeschoten) 2.2k base xp beste van mijn team.

Denk dat vooral stealth dd's zoals shima gaan afzien in het begin nu er veel cv's zijn.

• TheBrut3
Volgens mij heeft WG een foutje gemaakt, ik heb ineens 20 AA guns mods 2 in mijn inventory en geen AA guns mod 1. Dus volgens mij zijn alle verwijderde AA guns mods omgezet naar 2. Heb er maar gelijk 18 verkocht voor 1.5M each.

Tevens zijn de T9 perma camo's in de aanbieding voor 50% van de prijs.

Iemand enig idee hoe ik een perma CV camo, waarvan ik de CV niet heb, kan verkopen voor Dubloons? Ik dacht dat dit mogelijk was na de patch. Maar binnen mijn inventory zie ik geen optie.

• Zertaxka
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:02:
Volgens mij heeft WG een foutje gemaakt, ik heb ineens 20 AA guns mods 2 in mijn inventory en geen AA guns mod 1. Dus volgens mij zijn alle verwijderde AA guns mods omgezet naar 2. Heb er maar gelijk 18 verkocht voor 1.5M each.

Tevens zijn de T9 perma camo's in de aanbieding voor 50% van de prijs.

Iemand enig idee hoe ik een perma CV camo, waarvan ik de CV niet heb, kan verkopen voor Dubloons? Ik dacht dat dit mogelijk was na de patch. Maar binnen mijn inventory zie ik geen optie.
In de Inventory zit een tab met CV only nu en anders eens kijken bij de camo's in de inventory ?!

• vassago
Soms zie je mensen ingame waarvan je je afvraagt, hoe dan?

Asashio - 650 games - 15300 damage average.

Dat is minder dan 1 torp hit per game, in deze game binnen 3 min dood. En dan toch > 650 games volhouden, dat zou ook een achievement moeten zijn.

• Case_C
Joindry schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:12:
Sell all CV's, get free Nelson.

Ik ben tevreden met deze update.
Get blepped in Nelson by CV's.... maar je was nog tevreden met deze patch dus dat is nog niet gebeurd zeker ;) .

Ik ga vanavond eens kijken hoe erg het is ingame :P .

Case_C wijzigde deze reactie 01-02-2019 15:52 (8%)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Cynische geschiedenisnerd

Maar volgens mij is het internet weer eens gesmolten en vervallen in twee kampen die naar elkaar schreeuwen. :P

Ik vroeg me alleen af wat hier nu de mening is? Ik zelf moet nog kijken, maar heb eigenlijk niet de behoefte om het te proberen als ik toch al weet dat iedereen nu in een CV speelt, of een AA kruiser/slagschip. Waar ik met name benieuwd naar ben is of CV's nu minder irritant zijn geworden. Voor de rework ging je er gewoon aan als de CV je dood wou hebben. Je kon het onvermijdelijke hooguit uitstellen. Na de rework lijkt me dat dit minder gaat worden, maar nu kan je wel constant een zwerm bommenwerpers om je heen krijgen die je eindeloos gaat aanvallen, en gecontroleerd is door een persoon waardoor je moeilijk zal kunnen ontwijken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• BeetjeVreemd
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:56:
Waar ik met name benieuwd naar ben is of CV's nu minder irritant zijn geworden.
Ik denk dat deze speler in de Worcester CV's nog minstens zo irritant vind als voor de rework...

True, dat voorbeeld is met een W.I.P. CV, maar zo kan je met alle CV's spelen, in een minder wendbaar ship (minder wendbaar dan een Worcester) ben je helemaal de sjaak.
De eerste keer kan je nog wat ontwijken, maar binnen enkele seconden kan de CV je nog 2 keer aanvallen dus effectief zijn cross drops nog steeds gewoon mogelijk.

En als destroyer spelen is ook niet leuk meer omdat er constant zoveel vliegtuigen in de lucht zijn die je spotten (en je achter elkaar met raketten bestoken net zo lang tot je dood bent).

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

BeetjeVreemd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:10:
[...]

Ik denk dat deze speler in de Worcester CV's nog minstens zo irritant vind als voor de rework...
Wat de flying f*ck WG? :')
Dat is echt zo belachelijk BS. Dat zou dan de beste AA kruiser in de game moeten zijn en een paar Westland Wyvern's van een Audacious slopen dat schip gewoon in een paar seconden. :X
True, dat voorbeeld is met een W.I.P. CV, maar zo kan je met alle CV's spelen, in een minder wendbaar ship (minder wendbaar dan een Worcester) ben je helemaal de sjaak.
De eerste keer kan je nog wat ontwijken, maar binnen enkele seconden kan de CV je nog 2 keer aanvallen dus effectief zijn cross drops nog steeds gewoon mogelijk.

En als destroyer spelen is ook niet leuk meer omdat er constant zoveel vliegtuigen in de lucht zijn die je spotten (en je achter elkaar met raketten bestoken net zo lang tot je dood bent).
Dus nu is het eigenlijk nog erger gemaakt? Ik was al geen fan van carriers omdat ze een negatieve gameplaymechaniek zijn, namelijk nauwelijks te counteren bij gelijke skillniveau, maar dit is echt belachelijk. :|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TheBrut3
BeetjeVreemd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:10:
Triest dat het kan. Voorheen hoefde je als CV echt niet binnen de 7.2km bubble van een AA Wooster te komen.
Slechte rework in mijn ogen. Het zal makkelijker worden voor die klootjes CV spelers om iets te doen en moeilijker voor de pro's om te doen wat ze deden, maar het gaat helemaal nergens over.

• Louwke

Louwke

Die torp drop ook vanachter dat eiland weet ik hoe hoog in de lucht ook wtf serieus...

• Th3Eagle
Maar volgens mij is het internet weer eens gesmolten en vervallen in twee kampen die naar elkaar schreeuwen. :P

Ik vroeg me alleen af wat hier nu de mening is? Ik zelf moet nog kijken, maar heb eigenlijk niet de behoefte om het te proberen als ik toch al weet dat iedereen nu in een CV speelt, of een AA kruiser/slagschip. Waar ik met name benieuwd naar ben is of CV's nu minder irritant zijn geworden. Voor de rework ging je er gewoon aan als de CV je dood wou hebben. Je kon het onvermijdelijke hooguit uitstellen. Na de rework lijkt me dat dit minder gaat worden, maar nu kan je wel constant een zwerm bommenwerpers om je heen krijgen die je eindeloos gaat aanvallen, en gecontroleerd is door een persoon waardoor je moeilijk zal kunnen ontwijken.
Ik vindt het helmaal ruk in ieder geval. Heb constant potjes met 2 cv op t8 en 9. AA lijkt non stop aan te staan en sommige team genoten lijken meer bezig te zijn met hun AA dan de andere schepen.

Voorheen was het spannend als er opeens vliegtuigen opdoken en op je af gingen, nu is het echt een irritate. Wat me misschien nog het meeste iriteert is dat je haast de hele tijd detected bent, als CL speler op open maps is dit echt zeer frustererend.

Er moet echt een vertraging komen tussen de lancering van nieuwe planes.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Louwke schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:58:
Die torp drop ook vanachter dat eiland weet ik hoe hoog in de lucht ook wtf serieus...
Op zich is dat redelijk "historisch accuraat". Je kon een goede torpedo tot enkele honderden meters hoogte laten vallen. Dat is mijn probleem ook niet. Nee, mijn probleem is wat er na de lancering gebeurd. Een torpedo is weinig meer dan een stalen buis met een stermotor, brandstof, luchttank en een flinke lading explosieven vooraan. Alle torpedo's hebben een zekere negatief drijfvermogen dat ze naar een bepaalde diepte dwingt. Als je namelijk een torpedo lanceert vanaf een vliegtuig, dan gaat die onherroepelijk met de neus naar beneden het water in. Vooraan zit namelijk een slordige 200kg aan explosieven op elkaar gepakt. Is vrij zwaar. De torpedo zal dus afhankelijk van de hoogste, snelheid en gewicht van de explosieve lading, een zekere diepte bereiken voordat die weer naar boven zal komen. Denk aan enkele tientallen meters als je snelheid maakt.

Wat WoWS nu doet is een torpedo op zeer hoge snelheid laten vallen. Deze torpedo negeert gewoon magisch elke natuurwet, blijft perfect drijven op de correcte diepte en slaat vrijwel meteen in. Waardeloze gameplaymechaniek omdat je er absoluut niks aan kan doen en "niet accuraat". Mijn voorstel zou dan ook zijn om "historische accuraatheid" in te voeren.

Die torpedo mag je echt wel zo hoog en snel laten vallen, maar dan gaat die ook diep de zee in. Lanceer je te laat, dan gaat die torpedo gewoon onder het schip door. Ik zou dan ook willen voorstellen dat je minstens 1km voor je doel moet zijn om te kunnen lanceren met succes. Dat onder voorwaarde dat je afremt voor je lancering. Versnel je, tja maak er dan maar 2km van. Dan kan je dus ook ontwijken, of dan kan je AA wat doen. Verder zou ik de afstand die je moet hebben om een run te beginnen nog groter maken.

Een torpedo is namelijk een complex wapen om op doel te krijgen. Niet alleen moet je inschatten waar je doel zal zijn, maar de torpedo zelf maakt het moeilijker. Een torpedo die het water raakt kan namelijk zomaar krom draaien en missen. Als je een torpedo lanceert, dan heb je rekening te houden met de stabiliteit van je vliegtuig en hoe de torpedo het water zal raken. Vliegt je toestel schuin, dan gaat je torpedo waarschijnlijk al van koers zijn voordat die het water raakt. Raakt je torpedo het water net voor een flinke golf, dan kan die golf de torpedo zomaar van koers duwen. Je hebt dus een zekere afstand nodig om je toestel te stabiliseren en de lancering correct te timen.

Ja, dit betekent dat een eskader torpedobommenwerpers volledig afgeslacht zal worden als een schip beschikt over een zware luchtafweer. Er is een heel goede reden waarom de torpedobommenwerper tegen 1945 werd beschouwd als achterhaald. Ze maakte werkelijk geen schijn van kans tegen een zware luchtafweer. Die luchtafweer zal je eest moeten stoppen en daar heb je nu duikbommenwerpers en laat in WO2 "Tiny Tim's" voor. ;)

Zo dat was weer mijn ramble. :P
Ik denk dat ik de game voorlopig maar weer laat liggen. Heb gewoon geen zin om kansloos afgeslacht te worden. Helaas want ik begon er weer zin in te hebben. Van wat ik had meegekregen over de CV aanpassing, maakte ik me al wat zorgen, maar het lijkt nog rampzaliger dan gevreesd. Constant gespot worden, spelers die vliegtuigen direct controleren en onmogelijk te ontwijken aanvallen uitvoeren. Die aanvallen zullen ook blijken komen en komen tot je dood bent. Zo zie ik je alleen maar bezig zijn om vliegtuigen te ontwijken, niet zelf te spelen. :/

• Dweebus

Ik had gisteren zowaar een game zonder CV's :o

Vind de gameplay er nu wel op achteruit zijn gegaan.
Ik dacht "Even met de Friedrich wat planes wegknallen", aangezien die voor de patch vrij goede AA had. Schiet nu nog geen deuk in een pakje boter.
En wat je al raakt is een paar tel later alweer aangevuld door de oneindige supply aan planes.

Op het moment is het net alsof je aan het schaken bent tegen iemand en op hetzelfde bord zijn 2 personen aan het dammen, waarbij die dammers dan ook nog de schaakstukken kunnen pakken. (En andersom niet.)

Heel vreemde gameplay dus.

Net even met de Ranger gespeeld.... Papieren vliegtuigjes. Komt nergens doorheen.
Dat is dan wel weer vreemd :)

Dweebus wijzigde deze reactie 02-02-2019 16:13 (3%)

• Th3Eagle
Dweebus schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Ik had gisteren zowaar een game zonder CV's :o

Vind de gameplay er nu wel op achteruit zijn gegaan.
Ik dacht "Even met de Friedrich wat planes wegknallen", aangezien die voor de patch vrij goede AA had. Schiet nu nog geen deuk in een pakje boter.
En wat je al raakt is een paar tel later alweer aangevuld door de oneindige supply aan planes.

Op het moment is het net alsof je aan het schaken bent tegen iemand en op hetzelfde bord zijn 2 personen aan het dammen, waarbij die dammers dan ook nog de schaakstukken kunnen pakken. (En andersom niet.)

Heel vreemde gameplay dus.

Net even met de Ranger gespeeld.... Papieren vliegtuigjes. Komt nergens doorheen.
Dat is dan wel weer vreemd :)
Moet je eens met T4 aan de slag gaan. Ik kwam door een vreemde mm tegen T8. Leuk hoor al je vliegtuigen dood als ze in de buurt van een schip komen...

Ondertussen ook al potjes met maar 1cv gehad. Stuk minder chaos en goed te doen, zo veel schade doen de vliegtuigen gelukkig niet. AA is wel anders omdat ieder vliegtuig eigen HP heeft. M'n Cleveland en Seattle lijken niks te doen en dan opeens heb je er meerdere tegelijk.

• TheBrut3
Th3Eagle schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:55:
M'n Cleveland en Seattle lijken niks te doen en dan opeens heb je er meerdere tegelijk.
Dan vlogen ze waarschijnlijk net door een flak burst, want dan vangen ze ineens extreem veel damage.

• Th3Eagle
Die zwarte wolkjes?

• PcDealer
Lunar New Year Bundle No.1:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1: 3x Asian Lantern
2: 12x Lunar Warrior
3: 12x Lunar Warrior
4: 12x Lunar Warrior
5: 750 Doubloons (vanaf hier zonder poppetje)
6: Loyang + 10 point Ship Commander
7: 8 Days Warships Premium Account
8: 20.000 Free XP
9: 8 Days Warships Premium Account
10: 8 Days Warships Premium Account
11: 8 Days Warships Premium Account
12: 3x Spring Sky
13: 12x Lunar Warrior
14: 12x Lunar Warrior
15: 8 Days Warships Premium Account

Huanghe en Anshan had ik al.

PcDealer wijzigde deze reactie 03-02-2019 04:06 (3%)

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Th3Eagle schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:55:
[...]

Moet je eens met T4 aan de slag gaan. Ik kwam door een vreemde mm tegen T8. Leuk hoor al je vliegtuigen dood als ze in de buurt van een schip komen...

Ondertussen ook al potjes met maar 1cv gehad. Stuk minder chaos en goed te doen, zo veel schade doen de vliegtuigen gelukkig niet. AA is wel anders omdat ieder vliegtuig eigen HP heeft. M'n Cleveland en Seattle lijken niks te doen en dan opeens heb je er meerdere tegelijk.
Mijn amagi maakt toch echt wel gehakt van al die vliegtuigjes. Met expert skil kan ik op 1 sector 150% AA improvement zetten. Elk squadron gaat er aan.

Signature van nature

• TheBrut3
Ja die. Als een plane daar doorheen vliegt gaat die bijna in 1x dood.
Sircuri schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:36:
Mijn amagi maakt toch echt wel gehakt van al die vliegtuigjes. Met expert skil kan ik op 1 sector 150% AA improvement zetten. Elk squadron gaat er aan.
Maar de vraag is of we echt alle schepen/commanders ineens naar AA builds willen. Nu is swappen nog gratis, straks niet meer.

• Th3Eagle
TheBrut3 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:22:
[...]

[...]

Maar de vraag is of we echt alle schepen/commanders ineens naar AA builds willen. Nu is swappen nog gratis, straks niet meer.
Dankje voor je reactie.

Met dat laatste sla je de spijker op zijn kop. Zijn we nu opeens "verplicht" om captain punten op te offeren in de hogere tiers vanwege de vliegtuigen hp. Als je ineen div bij elkaar blijft doe je natuurlijk wel veel pijn met de gecombineerde AA, helaas zie je dit soort samenwerking zelden in random :o

Oh en fyi ivm het balanceren mogen we bij update 8.2 weer gratis hertrainen en punten verdelen (las ik vanmorgen in de annoucement van de launcher).

Th3Eagle wijzigde deze reactie 03-02-2019 11:39 (10%)

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

TheBrut3 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:22:
[...]

[...]

Ik snap je punt, daar had ik nog niet aan gedacht. Deze captain had al improved AA skill, dus er veranderde niks voor mij. Maar inderdaad is dit wel irritant dat het nodig is.
Als je ineen div bij elkaar blijft doe je natuurlijk wel veel pijn met de gecombineerde AA, helaas zie je dit soort samenwerking zelden in random
Ik moet zeggen dat ik zelf altijd wel probeer om als cruiser met AA consumable in de buurt van BB's te blijven zodra ik merk dat er vliegtuigen onze kan op komen. Maar inderdaad, zie je dit soort samenwerking maar zelden in random battles.

Sircuri wijzigde deze reactie 03-02-2019 13:42 (28%)

Signature van nature

• PcDealer
2ndaries ftw. Helpt ook met aa.

• Th3Eagle
Lees op het wows forum Reddit dat er veel gefrustreerde kopers van premium schepen zijn waarbij de sterke AA uniek was. De Atlanta heeft bv nog een zeer sterke long range AA maar omdat de gebieden niet meer overlappen is de effectieve zone nog maar 3 km ipv 5 en stukken minder krachtig. Ben benieuwd hoe ze dit willen fine tunen.

• VulcanPyroman
  • Niet online
Ja Atlanta nog steeds redelijke boot, maar geen aa monster meer wat wel de belangrijkste kenmerk was. AA voor alle boten nogal onbetrouwbaar: als een cv weet wat die doet gaat die om alle flak heen en raak die bijna geen vliegtuigen kwijt. Dus wat dat betreft is er niets verandert een goede cv speler domineert als een dolle en een wat mindere haalt niets uit.

• Louwke

Louwke

YouTube: World of Warships - FLYING SHIMAKAZE

Veel plezier met je AA specced captains. Als een Hakuruyu zo speelt, komt hij nauwelijks in de buurt en als hij in de buurt is duik je onder en over de flak heen door de drop mechanics.

Sinds gisteren avond eens een T10 carrier in bezit, dus vanavond eens kijken wat dit ding kan doen

Louwke wijzigde deze reactie 04-02-2019 08:01 (14%)

• Case_C
Louwke schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:00:

Veel plezier met je AA specced captains. Als een Hakuruyu zo speelt, komt hij nauwelijks in de buurt en als hij in de buurt is duik je onder en over de flak heen door de drop mechanics.

Sinds gisteren avond eens een T10 carrier in bezit, dus vanavond eens kijken wat dit ding kan doen
Ik gok zo dat dit nog wel generfed gaat worden. Al dan niet in range van de torpedoes of de snelheid waarin je een nieuwe aanval kan starten. Over het algemeen is CV op de lagere tiers redelijk gebalanceerd, maar als je de T10 air-ballet ziet... dat is iets over the top.

Zit zelf nu in de T6 Ranger, bevalt vrij aardig. Zelfs in T8 battles nog redelijke damage kunnen doen.

Dit weekend ook nog een HuangHe uit een pagoda crate mogen ontvangen :) , grappig schip met redelijke AA. Komt wel goed uit voor die missies die nu lopen.

Nog 20k XP en dan ligt er een G.K. in port :9 .

Case_C wijzigde deze reactie 04-02-2019 10:37 (8%)

• Louwke

Louwke

Ranger vond ik juist een draak om te spelen, die torpedo bombers zijn waardeloos en niet speelbaar. Tenminste onmogelijk om te droppen en AA te dodgen tegelijkertijd. Ruyjo is daar in veel sterker. Vanavond de Lexington maar een researchen hier zagen de Torp bombers er toch stukken beter uit.

• Case_C
Met de HE-bommen en raketten is wel redelijk te spelen. De 2 torpedo's die je kan lanceren per keer zijn inderdaad behoorlijk nutteloos. 3k voor een hit zonder flooding is wat jammerlijk ja.

Japanse CV's lijken me ook wat sterker tegen BB's met die AP bommen.

• PcDealer
Ik heb de Hakuryu. Midway misschien ook nog Free XP-en. Maar voorlopig speel ik in elk geval geen Randoms in carriers. Ik zal de UK's wel uit moeten laten.

• Zertaxka
  • Niet online
Flak is redelijk simpel te dodgen helaas. Had zelf nog een aantal kill 20+ planes in cruisers/BB's.
Op patch day al 3 missies binnen gehaald om daarna geen enkele keer meer in de buurt te komen van 20 plane kills. Geeft dus al aan dat het een leercurve is geweest en de meeste CV spelers de Flak nu wel kunnen ontwijken.
Gisteren toch nog maar een keer geprobeerd met de Minotaur en zowaar 57 planes neer kunnen halen. Kaga en Midway die me in het begin van de match opzochten, planes verloren en me voor de rest met rust lieten.
Maar een Mino in de smoke te midden van je team :P . Achteraf maar 9 planes van de Midway en 48 van de Kaga, geeft dus al aan dat de Kaga nog niet zo goed was in het dodgen van flak.

Maar goed, het is duidelijk dat CV gewoon broken is, DD's nu waardeloos zijn en we nog wel even kunnen wachten totdat het allemaal gefixed wordt.

Zelf maar met Ranked aan de slag gegaan om de CV's te ontlopen.
Begonnen op Rank 10 en inmiddels op rank 6 aangekomen.
En tot nu toe redelijk veel plezier met Ranked. Zijn wel veel de dezelfde schepen die je tegenkomt en het goed doen. Musashi/JB/Alsace - Kron/Buffalo/Seattle - Kita/Black/Z-46/Jutland is de meta.
Zelf veel plezier met de Z-46, op naar Rank 1 8)

• Dweebus
Louwke schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:01:
Ranger vond ik juist een draak om te spelen, die torpedo bombers zijn waardeloos en niet speelbaar. Tenminste onmogelijk om te droppen en AA te dodgen tegelijkertijd. Ruyjo is daar in veel sterker. Vanavond de Lexington maar een researchen hier zagen de Torp bombers er toch stukken beter uit.
Ik heb de Ranger geruild voor de freeXP.
Papieren vliegtuigjes die nergens door heen komen. Bovendien reageerden die dingen de helft van de tijd niet als ik naar links of rechts wou afbuigen.

Hosho en Bogue zijn nog wel unlocked. Mocht ik toch ooit nog de behoefte hebben een poging te wagen.

• VulcanPyroman
  • Niet online
Ik had de ranger geprobeerd, nog nooit cv gespeeld eerder. Flak ontwijken is wel te doen, en een berg spotting ribbons. Echter damage doen lukt nog niet echt, vind ik nog erg lastig om iets betrouwbaar te raken. Vooral bombers erg lastig, wanneer starten met een attack run etc.

Vind opzich wel aardig om te spelen, maar behalve een berg spotting kan ik nog niet echt een deuk slaan en impact op het potje maken.

• Case_C
Hij is weer mooi :D .

550k damage :+ juist ja...

Case_C wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:39 (23%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Louwke schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:00:

Kwam het ook al tegen en wou het hier plaatsen. Ik maar denken dat de RN CV's bizar OP waren. :')

• PcDealer
Ik was net het late nieuws aan het kijken. Ik had kippevel gedurende de gehele uitzending over https://www.rtlnieuws.nl/...ee-weken-te-zien-kunsthal wetende wat voor leed er geweest de grote hoeveelheid doden te betreuren voor onze vrijheid. Die vlag symboloseert dat. Ieder persoon zou Band of Brothers moeten hebben gezien ter ondersteuning van dat besef.

@DaniëlWW2

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

PcDealer schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:13:
Ik was net het late nieuws aan het kijken. Ik had kippevel gedurende de gehele uitzending over https://www.rtlnieuws.nl/...ee-weken-te-zien-kunsthal wetende wat voor leed er geweest de grote hoeveelheid doden te betreuren voor onze vrijheid. Die vlag symboloseert dat. Ieder persoon zou Band of Brothers moeten hebben gezien ter ondersteuning van dat besef.

@DaniëlWW2
En toch heeft iedereen het over D-day waar iets van 150.000 man lande op een dag. In de weken erna werd het snel opgebouwd tot meer dan een miljoen man en daarna meerdere miljoenen. Niemand heeft het over 22 juni 1944 toen Bagration begon in het oosten en de Duitse Heeresgruppe Mitte totaal in de pan werd gehakt en het oostfront (75 a 80% van Duitse sterkte) brak. Rond die tijd zaten de Sovjets waarschijnlijk al richting de tien miljoen militaire doden en er kwamen nog een aantal miljoen bij. Nota bene rekruteerde de Wehrmacht (dus alles zonder de SS) uit ongeveer 18 miljoen man, alles bij elkaar. 5,3 miljoen dood inclusief Duitse Waffen-SS, Oostenrijkers, etnische Duitsers en direct geannexeerde gebieden. Zet het eens af tegen de schattingen voor de Sovjets. De beste zitten tussen de 12 en 14,6 miljoen militaire doden. De Amerikanen met iets meer 400.000 of het gehele Britse rijk met 580.000 was echt niks in vergelijking. :/

Bedoel hier niks negatiefs mee naar de Amerikanen, Britten etc. Mijn opa heeft nog in 1944/45 gevochten in een Nederlandse eenheid, maar vergeleken met de absolute slachtpartij in het oosten was het weinig.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 05-02-2019 00:28 (7%)

• PcDealer
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:24:
[...]

Bedoel hier niks negatiefs mee naar de Amerikanen, Britten etc. Mijn opa heeft nog in 1944/45 gevochten in een Nederlandse eenheid, maar vergeleken met de absolute slachtpartij in het oosten was het weinig. [/small]
Als ik zie hoeveel er echt aan land kwamen en dus niet al in het landingsvoertuig of koud op de beach waren neergemaaid, ben ik toch wel onder indruk.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

PcDealer schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:29:
[...]

Als ik zie hoeveel er echt aan land kwamen en dus niet al in het landingsvoertuig of koud op de beach waren neergemaaid, ben ik toch wel onder indruk.
Een aanzienlijk deel van de RN lag dan ook voor de kust. Verder waren HrMs Soemba en HrMs Flores aanwezig om werkelijk alles kapot te schieten dat nog bewoog. Google die twee Nederlandse schepen maar eens. ;)

• PcDealer
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:32:
[...]

Een aanzienlijk deel van de RN lag dan ook voor de kust. Verder waren HrMs Soemba en HrMs Flores aanwezig om werkelijk alles kapot te schieten dat nog bewoog. Google die twee Nederlandse schepen maar eens. ;)
We hebben een user @Louwke die ingame Soemba heet :)
Kende die schepen niet :(

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

PcDealer schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:40:
[...]

We hebben een user @Louwke die ingame Soemba heet :)
Kende die schepen niet :(
:N
Kan echt niet hoor. De glorieuze "terrible twins". ;)

• Louwke

Louwke

Jup en een mooie limmerick om de guns te vervangen op de Soemba :)

http://www.netherlandsnavy.nl/Special_twins.htm

https://www.tracesofwar.n...de-Flores-klasse.htm?c=gw

Dit zijn berichten tussen het schip en het hogere commando:

"A report has come in from the Soemba,
That their salvoes go off like a Rhumba,
Two guns, they sound fine,
But the third five point nine,
He am bust and refuse to go boomba."

"This is very grave news from the Soemba,
Whose guns are all needed to go boomba,
On a fast nearing day -
Though we cannot say
When exactly will rise the balloonba."

En ging zo op deze manier nog ff door.

Uiteindelijk hebben ze kannonen van een ander schip gesloopt en er op gezet :)

Louwke wijzigde deze reactie 05-02-2019 08:26 (103%)

• Stappieterug
Ik heb tot nu toe 6 games gespeeld sinds 8.0 uit is gekomen en vanwege een PEF-campaign "burn-out" ziet er naar uit dat ik WoWs nog even laat voor wat het is.

Ik zag overigens op Reddit dat Sub_Octavian de eerste tweaks al heeft aangekondigd, dus het is wel fijn om te weten dat WG zich realiseert dat Random's tegenwoordig 1 grote testserver is, waar veel meer (waardevolle) data uit komt dan in de PTS waar grotendeels tegen bots werd gespeeld.
Wel jammer dat de gratis respecc periode afloopt voor de eerste ronde tweaks wordt geimplementeerd.

ik heb in elk geval al mijn captains gereset, en kijk straks als ik weer zin heb om WoWs op te starten wel per schip hoe ik mijn captains zou willen speccen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:24:
En toch heeft iedereen het over D-day ...//... Niemand heeft het over 22 juni 1944 toen Bagration begon in het oosten en de Duitse Heeresgruppe Mitte totaal in de pan werd gehakt en het oostfront (75 a 80% van Duitse sterkte) brak. Rond die tijd zaten de Sovjets waarschijnlijk al richting de tien miljoen militaire doden en er kwamen nog een aantal miljoen bij. ...//... Zet het eens af tegen de schattingen voor de Sovjets. De beste zitten tussen de 12 en 14,6 miljoen militaire doden. :/
Ach, dat heeft deels te maken met de hoeveelheid informatie die daarover in Nederland (of West-Europa) bekend is, en de perspectie dat D-Day meer impact op de (nederlandse) geschiedenis had. Wat onzin is, aangezien de ene (D-Day) zonder de andere (breken van het Oostfront) lang niet zoveel succes had gehad (en andersom uiteraard ook).

Komt nog bij dat de Amerikanen en Britten graag lieten weten hoeveel doden het 'hun' heeft gekost om 'ons' te bevrijden, terwijl de Sovjets daar helemaal niet mee te koop liepen, en (vanuit een overheidsstandpunt) ook minder om gaven.
Als bonus krijg je het verschil tussen de 'spectaculaire operatie' van 1-2 dagen versus de Oostfront-operatie verspreid over meerdere weken/maanden, die zoveel meer doden kostte (aan beide zijden).

Overigens is die selectieve geschiedeniskennis van het Nederlandse onderwijs iets wat mij ook erg stoort rondom die andere oorlog in -notabene- onze eigen achtertuin, namelijk de eerste WW, en de hoeveelheid doden die in die 4 jaar durende gehaktmolen zijn gevallen. En dat was nog een frontlinie die gedurende het meerendeel van die 4 jaar vaak niet meer dan enkele kilometers verschoof, en niet zoals het volledige oostfront tijdens WW-II, dat continue in beweging was.

Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True