Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Stampede 14] planning Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.340 views

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:40

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

KuuKe

• smoking2000
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 05:45

smoking2000

• SandStar
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

SandStar

• iisschots
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-09 04:22

iisschots

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:07

FreezeXJ

http://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 14 - wat kan er na #13 nog mis gaan? O-)

Moooooooh
Nummer 13 was een jaar met een hoop problemen vooraf en tijdens de stampede. Dit jaar lijkt niet veel beter te beginnen met een maand vertraging en alsnog geen stats, maar we gaan er als vanouds gewoon weer lekker tegenaan en knallen er een eind op los waarmee we de rest van de DC-wereld weer een maand lang op hun grondvesten laten schudden door het getrappel van losgeslagen koeien!

Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht, en iedere koe die meestampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen, en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn al eeuwen niet veranderd, maar we zetten ze hier toch nog even neer:

1 - Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Voor mensen die actief zijn op meer projecten, geldt dat je niet op het project mag stemmen waar je meer dan 50% van je power op hebt. Op die manier kom je ook nog eens ergens anders :)

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

Wanneer begint het feest?
Waarom heb je nog niet gestemd? We hadden eigenlijk al anderhalve maand geleden willen beginnen met stemmen! Of komt het omdat je nog niet (precies) weet waar je op mag stemmen? Lees dan gauw verder en maak je keus. Je mag vanaf nu namelijk al stemmen. :) Dat stemmen doen we tot 29 april 23:59. Dan is er vanaf koningsdag duidelijkheid over welk project de sjaak isde eer heeft ons te mogen verwelkomen.

We beginnen 'officiëel' vanaf 1 mei: dan heeft iedereen nog een paar dagen de tijd om te registreren en clients op te zetten. Het feestje loopt door tot het eind van de maand, dus dan mag je je koe vanaf juni weer laten grazen in haar vertrouwde wei. Omdat we dit jaar geen specifieke stampedestatistieken zullen hebben, zijn de regels die daarop van toepassing zijn nu wat minder relevant. Dat betekent o.a. dat vooraf sparen nu niet per se voor statsvervuiling zou zorgen, maar het is natuurlijk nog maar de vraag of het gekozen project het überhaubt faciliteert en of het gewenst is: denk aan een 'houdbaarheidsdatum' van WU's bij veel projecten. Gebruik vooral je gezonde verstand en verpest het niet voor anderen.

Dan nog even één opmerking naar aanleiding van chaos van vorig jaar: gebruik alleen clients die door projectleiding zelf zijn vrijgegeven of expliciet goedgekeurd. Er wordt hier veelal aan wetenschappelijk onderzoek gedaan, waarbij resultaten 100% betrouwbaar moeten zijn. Zelf aanpassingen maken in de client of clients gebruiken die anderen hebben aangepast maakt deze gegevens per definitie onbetrouwbaar, zelfs als de resultaten voor jou hetzelfde lijken te zijn. Hier kunnen onderzoeksbeursen, promotietrajecten en banen van afhankelijk zijn, dus doe dat gewoon niet, ook al zijn die extra punten nog zo aanlokkelijk.

Waarop stemmen we?
Sinds een paar jaar staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort (*AHUM*) overzichtje. Het laatste nieuws wat we hebben opgevangen is dat alle hieronder genoemde projecten stabiel zouden moeten zijn, dus ditmaal geen opsplitsing daarin. Als mensen daar het tegendeel van kunnen aantonen: laat het direct weten zodat we het kunnen aanpassen. Er zijn mogelijk toch wat problemen met bevoorading van WU's bij sommige projecten. Deze projecten staan apart genoteerd.

De lijst heeft een paar wijzigingen ten opzichte van vorig jaar. De reden daarvoor is simpel: we moeten het momenteel even doen met de beschikbare stats van DigiK-oz en die heeft niet van alles al wat draaien. Er zijn er dus een paar tussenuit gevallen, maar om het goed te maken komen daarvoor een paar anderen in de plaats. ;)

Overgebleven van vorig jaar:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
NFS - Number Field Sieve, oftewel het ontbinden van getallen in factoren, maar dan groot. Heel groot
Collatz Conjecture - AMD/NVidia/Intel Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, DPAD-Muon, factorisatie, en Evolution@home
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)
GPUGRID - AMD/NVidia wrapper, met verschillende projecten, biologisch van aard.
OGR-28 - Rekenwerk aan wiskundig rekenwerk, in dit geval voor Optimal Golomb Rulers, waarbij de afstand van maatstreepjes nergens hetzelfde mag zijn.
SETI@home - AMD/NVidia/Intel Vind je eigen alien! Project luistert naar signalen uit de ruimte, en analyseert deze.
POEM@Home - AMD/NVidia Proteine-simulaties, en een database van de meest waarschijnlijke structuren.

Nieuw in de lijst:
Primaboinca - Wiskundeproject - zoekt tegenvoorbeelden voor beweringen, vooral om sneller priemgetallen te kunnen vinden.
Enigma@home - Probeert een paar overgebleven (ongekraakte) berichten van Duitse U-booten te ontcijferen.
NumberFields@home - Wiskundeproject - berekent getallenvelden om daarmee lastige vergelijkingen op te lossen.

Mogelijk te weinig/niet op tijd met voldoende WU's:
SAT@home - Wiskundeproject - probeert aan te tonen dat er een oplossing is voor bepaalde problemen binnen Boolean logica. Brute force is dan effectief, je hoeft immers maar 1 werkende oplossing te geven...
Constellation - Natuurkundeproject - Berekent aerodynamica voor projecten die anders blijven liggen.
Leiden Classical - Terug van weggeweest! Natuurkundeproject, doet aan anorganische chemie, en catalyse-onderzoek... Waarom blijven deeltjes plakken?
SZTAKI - Hongaars wrapper-project dat verschillende typen simulaties doet, wiskundig, natuurkundig, en blijkbaar linguistisch.
Asteroids@Home - Astroiden opsporen, en eigenschappen ervan berekenen.

Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Vorige topics
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
Stampede 5. Rosetta@Home
Stampede 6. Folding@Home
Stampede 7. SeventeenOrBust
Stampede 8. WorldCommunityGrid
Stampede 9. Einstein@Home
Stampede 10. MalariaControl
Stampede 11. Docking@Home
Stampede 12. Cosmology@Home
Stampede 13. SkyNet POGS

De aanzet naar de eerste Stampede
DPC Stampede #13 - Planning
Meer links zul je in de topicstart van het bovenstaande topic tegenkomen, hoewel ze elk jaar aardig gelijk zijn ;)

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) is het, inmiddels befaamde, voting counter script van smoking2000, op de welbekende plaats wederom afgestoft en draait voor deze editie.

Errata
Lijst van de projecten is aangepast i.v.m. slechte WU bevoorading bij een paar projecten. Asteroids@home is daar ook bij gekomen. :(
Einddatum aangepast

TS schaamteloos gejat van voorgaande jaren en aangepast waar nodig

[Voor 107% gewijzigd door Bubbles op 28-04-2015 13:15]

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #4

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-09 15:17
*O*

Ik stem niet want ik draai al (te) veel projecten :+

• VictordeHolland
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-08 14:08
Het voordeel van Linux bij NFS@home is zo goed als verdwenen met de nieuwste windows app die in july 2014 is gedeployed: http://escatter11.fullerton.edu/nfs/forum_thread.php?id=566
Aangezien ik soms post-processing voor het project doe, zou ik een stampede erop toejuichen. Maar zoals voorgeschreven in de regels zal ik er zelf niet op stemmen :).

GPUGRID heeft alleen zin met GPUs (duh), ik ben bang dat er dan mensen zullen afhaken.
Daarnaast heeft GPUGRID volgens de server_status momenteel geen werk voor AMD kaarten volgens mij: https://www.gpugrid.net/server_status.php

Leiden Classical heeft amper een buffer, kunnen we hier wel op stampen als we dat zouden willen??

GIMPS heeft een voordeel dat er verschillende worktypes zijn. Bij GIMPS kun je aparte stats krijgen van:
All (DPC 8e)
TF (5e)
P-1 (13e)
LL (35e)
DC (15e)
ECM-M (10e)
ECM-F (37e)
Linkje naar gedetaileerde stats
Waarbij TF (Trial-Factoring) is eigenlijk alleen efficiënt op GPUs. De rest van de types zijn geschikter voor CPUs. Er zijn beta apps voor LL/DC op GPUs (CudaLucas en ClLucas), maar door efficient gebruik van AVX op CPUs en de slechte Double Precision op GPUs maakt dat een high-end GPU net zo snel is als een quadcore met AVX. LL tests zijn misschien een beetje te lang voor de stampede, maar DC tests moeten goed te doen zijn. Daarnaast kunnen mensen met veel RAM geheugen (en dit willen gebruiken) dan mooi P-1 en ECM doen. Aangezien we waarschijnlijk dit jaar geen virtuele teams hebben kunnen we ook een megaflush voorbereiden :9 . Helaas heb ik er ook wat resources op staan, dus zal ik er zelf niet op stemmen.
<einde reclame voor GIMPS :+ >

Aangezien PrimeGrid ook subprojecten (zijn daar eigenlijk team-stats van?) heeft, waar er een aantal gebruik kunnen maken van GPUs en de CPUs leuke priemgetallen kunnen vinden, gaat daar mijn stem uit:
PrimeGrid

[Voor 3% gewijzigd door VictordeHolland op 16-04-2015 02:11]

• enthernal
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:54
Een zeer moeilijke keuze weer, vooral dat hele GPU/CPU gebeuren :( Een project waarbij beide een verschillende taak doen en daar punten naar krijgen zou optimaal zijn, maar ik ken er geen. Als je GPU door toedoen maar hetzelfde als CPU presteert, dan is zonde van de rekenkracht. Daarom ga ik opnieuw voor een CPU only project en op Primaboinca vallen er lekker wat plaatsjes te rapen }:O

[Voor 1% gewijzigd door enthernal op 26-04-2015 22:34. Reden: wijziging vote]

• ongekend41
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 26-09 21:53

ongekend41

Division Brabant

Collatz Conjecture kan ook gebruik maken van Intel gpu's

Stampede #18!! DPC stampt op RakeSearch, doe mee!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Dankje. Aangepast. :)

FreezeXJ: dankje voor het aanvullen van info van de nieuwe projecten in de lijst. :)

@VictordeHolland: aangaande je opmerking over Leiden Classical: Ik heb net even wat rondgeklikt bij stats en hun website. Als ik zo even snel een gok moet doen, afgaande op resultaten uit het verleden en aangegeven RAC van verschillende processoren, zouden we daar zo'n 1-1.5 miljoen PPD kunnen halen, mogelijk nog meer als mijn schattingen verkeerd zijn. Dat is grofweg een verdubbeling van de huidige complete (alle teams) output op het project (zit ergens zo tussen de 500k en 700k, op basis van heel snel wat getallen bekijken) en daarmee een significant verschil.

Ik wilde net op het forum een topic aanmaken om te vragen of zij problemen voorzien met bevoorading op basis van deze getallen. Echter, dan moet ik daar eerst wat WU's hebben ingeleverd (ter voorkoming van spambots op het forum). :'( :D Als er iemand is die daar wel kan posten, zou die dat dan kunnen doen? Geef daarbij dan wel duidelijk aan dat het op dit moment nog even puur hypothetisch is, maar dat het voor ons van belang is om te weten voor onze keuzemogelijkheden.

[Voor 82% gewijzigd door Bubbles op 16-04-2015 11:16]

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM

• Evo155
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-08 16:03
Eigenlijk ongelofelijk dat na al die jaren nog geen distributed.net project 'doelwit' geweest is van een stampede, terwijl we hieraan het koetjessymbool te danken hebben en ze een fijne lichtgewicht client hebben die op enorm veel platforms draait. Maar omdat ik zelf al op OGR-28 graas, zal ik stemmen op een ander project.

Omdat daar onlangs een plek hebben verloren gaat mijn stem naar PrimeGrid

Evo155 AKA Uplinksweetlake

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Evo155: daar zijn in ieder geval een paar redenen voor aan te wijzen.
• Om als geldig stampedeproject in aanmerking te komen moest DPC niet al op #1 staan (wat nogal eens het geval is geweest met RC5 en OGR).
• RC5 heeft zijn primaire doel jaren geleden al behaald: aantonen dat 56- en 64bits encryptie via dat algoritme ronduit te zwak is. De meeste instanties zijn inmiddels ook al lang en breed overgestapt naar 256bit of nog meer. Het is nu niet veel meer dan proberen de code te kraken, waarbij het verder niet echt een maatschappelijk doel meer dient. Dat maakt het voor een hoop mensen minder interessant om er nog op te willen stemmen. Kijk wat dat betreft naar de rij van medische projecten welke wel het doelwit zijn geweest (waarmee de nog verkiesbare projecten daarvan vrijwel volledig is ontdaan :D ). Nieuwe mensen willen vaak wel aan hunzelf kunnen verantwoorden waarom ze hun stroomkosten flink opjagen voor de stampede.

• DigiK-oz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:04
Hmm, evo heeft wel een punt, en we staan (lang) niet #1 op OGR momenteel. Maar ik mag niet stemmen, want ik zal niet of nauwelijks meestampen. Zal het overgrote deel van mei niet aanwezig zijn, en de }:O }:O gaan dan uit :(

Whatever

• Evo155
@Bubbels: Ben het met je eens dat RC5 een eindeloos/nutteloos project is. OGR-28 daarentegen is een wiskundig project net als bijvoorbeeld PrimeGrid of GIMPS. Daaraan wordt toch ook door aardig wat mensen gewerkt. Dan zou OGR-28 toch ook wat support verdienen toch? ;-)

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 12:14

ScSi

Belg.

Ik stem vooralsnog niet,maar doe mogelijks wel mee met de stampede, enkel als het een CPU project wordt.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@DigiK-oz en evo155: OGR staat de laatste paar jaar ook steevast beschikbaar op de lijst en heeft ook wel een aantal keer wat stemmen kunnen krijgen. Maarja, het gros van de mensen die OGR interessant vinden, crunchen daar nu natuurlijk al op en mogen er dus zelf niet op stemmen. Blijft over de mensen die het voor een groot deel waarschijnlijk niet interessant (genoeg) vinden. Dan wordt het lastig, ook al is het wel een deel roots van DPC. :P Maar wie weet, misschien dit jaar?

• Theadalus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10-09 10:53

Theadalus

Nostalgist

Ik denk dat het aanbod van wu's ook wel een criteria mag zijn, anders zitten we zonder werk voordat we fatsoenlijk op stoom zijn gekomen!

Zo zit SAT@Home momenteel zonder wu's, SZTAKI en Constellation hebben ook maar een karig aanbod?

Mijn stem gaat naar... <tromgeroffel> NumberFields@home!

Computing...

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Theadalus: waar kan je het aanbod zien bij BOINC projecten? Is dat bij de server_status.php het kopje "Results ready to send" of moet ik ergens anders kijken? Wel 'grappig' trouwens dat die pagina het bij Constellation niet doet. De pagina wil maar niet doorgaan. :P

• DigiK-oz
Yes, dat is waar je het aantal WU's kan zien. Is natuurlijk wel een momentopname, er zijn projecten die 24/7 WU's aanmaken en dus een relatief laag aantal in ready status houden, maar ook die 1 keer per dag nieuwe WU's maken en dus het aantal taken in ready status erg afhangt van wanneer je kijkt :p

Maar, SAT en constellation zitten al weken nagenoeg zonder werk. Sztaki is op zijn best twijfelachtig.

Whatever

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
*O*

Aangezien ik toch alleen maar oude baggermeuk heb staan met amper GPU power om minesweeper te kunnen spelen maakt het project voor mij niet zoveel uit.

Meedoen is leuker dan winnen

[Voor 96% gewijzigd door Viper® op 16-04-2015 16:39]

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
OP aangepast met mogelijke probleemprojecten. :)

• Andy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 27-08 15:03

Andy

rm -r

(jarig!)
Wat de uitslag ook mogen zijn, ik kan niet (eenvoudig) overstappen met het gros van mijn nodes dus kan alleen maar beloven dat ik gedurende de Stampede de OGR stats onveilig ga maken. Uiteraard probeer ik wel wat over te zetten naar waar de uiteindelijke Stampede keus op valt.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Dan moet je bij mijn klant zijn, probleemprojecten genoeg :')

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Pwuts
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 08:58

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Ik stem SETI@home! #moo }:O

¯\_(ツ)_/¯

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Ik ga deze editie voor Primaboinca

• Cow_tipping
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 18:53

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik doe eens wild: OGR-28

Hmm, OGR kwam er niet bij te staan na mijn post. Ook zie ik maar 1 van de 2 Primaboinca stemmen.

[Voor 79% gewijzigd door Cow_tipping op 17-04-2015 09:25]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Zo af en toe moet je het knopje [ Recount votes ] drukken en ctrl+F5 rammen om een nieuw plaatje te krijgen. Hij heeft ze nu wel. :)

• A-Jay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 30-09 16:12
Mijn koeien zouden voor de afwisseling eens PrimeGrid willen doen

• Peregrine
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 20:08
Ik wil weer graag meedoen, maar dan wel met projecten waar ik het nut van in zie. Nu zullen priemgetallen e.d. ook best nuttig zijn op hun manier, maar toegepaste wetenschap is eigenlijk waar ik voor wil crunchen. Dus: Eiwit vouwen of andere bio onderzoek., sterrenkunde, chemie, etc.

In dit rijtje komen dan CPUGrid en Leiden Classical naar voren... Ik ga denk ik voor:
Leiden ClassicalGPUGRIDPOEM@Home
daar kan de GPU uit blijven, en kunnen mijn werk-koetjes ook meedoen.
[edit]
Zie nu pas dat Leiden dus wss te weinig gras gaat hebben voor ons...
[edit2]
Zat te twijfelen tussen de bio-projecten GPUGrid en POEM, en als meerdere anderen dan voor POEM gaan, dan doe ik gezellig mee. Dus maar even nog een wijziging van stem.

[Voor 25% gewijzigd door Peregrine op 23-04-2015 09:58]

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• Zonar
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:07
Vault-technisch zijn er 3 projecten waar we minder dan 9800 punten hebben. GPUGrid is alleen interessant voor GPU's. Bij SAT@Home zijn ze zojuist begonnen met een nieuw project, maar ik heb geen idee hoeveel WU's er daarvoor beschikbaar zijn, want er is nog niets over dit nieuwe project gepubliceerd op hun site. Blijft over Primaboinca waarbij het nadeel is dat de site er af en toe uitligt, gelukkig meestal niet voor lang. Als bijkomend voordeel hebben we bij dit project het laagst aantal Vault-punten.

Don't waste your time or time will waste you

• Xanquezer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Waar gaan we stampen?

gr

DPC Chef-kok :)

• Evo155
Dat hangt mede van jouw stem af...

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-09 23:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik stem niet op Asteroids@Home

Ik mag niet stemmen op 't zoeken naar groene mannetjes, dus dan maar ander ruimtetuig opsporen :P

[Voor 7% gewijzigd door APClll op 21-04-2015 23:43. Reden: Asteroids blijkt toch 'n probleemgeval te zijn :(]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Asteroids@Home gaat helaas niet door :|

[Voor 43% gewijzigd door KuuKe op 22-04-2015 19:43]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Bold_Seeker
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-05-2018

Bold_Seeker

Vault hunter & RAID-er

Primaboinca

Please run...so we can hunt you down!

• Camulos
  • Laatst online: 30-09 09:34

Camulos

Stampert

Het liefste stem ik op PrimeGrid :D maar omdat ik daar altijd al graas wordt het Primaboinca

Not just an innocent bystander

• Xanquezer
Oh, ik ga wel mee met Primaboinca

[Voor 37% gewijzigd door Xanquezer op 28-04-2015 17:29. Reden: was eerst primaboinca]

• Metapod
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-10-2015
Ik stem op SETI@Home, lijkt me wel een leuk project!

[Voor 6% gewijzigd door Metapod op 20-04-2015 12:18]

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Als je die keuze bold maakt, wordt 'ie ook meegenomen in het telscript. ;)

• bassiexp
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 23:55
Zelf zou ik Seti@Home wel een keer met de stampede willen doen. Maar aangezien ik deze af en toe al draai stem ik op Enigma@home .

Weet nog niet hoeveel ik bijzet dit jaar.
Ligt er ook aan of het gpu of cpu word.

• maarten1001
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:15
Ik stem op SETI@home.
Overigens lijkt Asteroids@Home momenteel zonder werk te zitten...

• thedon46
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12:56
een collega heeft contact gehad met Leiden Classical, en die hebben inderdaad niet genoeg werk. dus die vallen definitief af voor deze stampede

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
thedon46: Jammer maar helaas. Gaat 'ie toch weer van de lijst af. :( Dankjewel voor de info in ieder geval. d:)b

[Voor 4% gewijzigd door Bubbles op 20-04-2015 15:07]

• Bikerepairman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:41
Vanwege persoonlijke beslommeringen ga ik voor rosetta@home

Veni Vidi Foetsie
Hit 'em up, Moooh 'em out.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@Bikerepairman: Helaas is die niet verkiesbaar voor de stampede (is namelijk al een keer voorbij gekomen). Neemt niet weg dat je natuurlijk wel gewoon op dat project je clients kan zetten.

• cctl01
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:00
Asteroids@Home }:O

[Voor 7% gewijzigd door cctl01 op 21-04-2015 10:25]

• thedon46
Omdat ik het nut van priemgetallen niet zie Asteroids@Home

Bah ook al geen werk...

[Voor 26% gewijzigd door thedon46 op 22-04-2015 12:31]

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 16:14
Ik wil ook wel ergens op mee stampen.
Moet alleen wel te combineren zijn op 1 machine met Folding@Home.
En geen Graka vereisen
Alleen geen idee welke dat dat dan zou zijn

[Voor 14% gewijzigd door DaMoUsYs op 20-04-2015 16:46]

Check dit en help mee!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Hmm. Er komen nu een stel stemmen binnen op Asteroids (waarmee ze serieus een gooi kunnen doen voor de stampede), maar daar zijn momenteel wat problemen werkvooraad. :/ Als ik zo hun forum afstruin daarover, komen hun WU's van Seti vandaan, waar ze bezig zijn met hun database. Dat had een halve week geleden al klaar moeten zijn, maar ze hebben er nog steeds problemen mee. Uiteraard zal je bij Asteroids eerst wat werk moeten hebben ingeleverd om te kunnen posten op het forum. Wat natuurlijk niet gaat als er geen werk is om te doen. :') :( Iemand met een werkend account die bij Asteroids (of Seti) wil polsen hoe het emee staat en wat de verwachtingen zijn voor over anderhalve week?

• EektheMan
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 30-09 21:28
Van de afgelopen 2 a 3 maanden dat mijn PC werk mocht accepteren van Asteroids heb ik hooguit 3 weken de buffers vol kunnen trekken, daarbuiten was het sprokkelen. De afgelopen week zit mijn buffer wel weer vol.

Stabiele aanvoer....nee.

edit: zie op het forum dat de jaarlijkse Seti-Germany pentathlon ook op Asteroids zal gaan grazen. Maar Asteroids is wel in de cross-country gezet zodat bij problemen grazers ook op andere projecten terecht kunnen.

[Voor 38% gewijzigd door EektheMan op 20-04-2015 17:23]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• grass460
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:56

grass460

[DPC] Division_Brabant

Asteroids@Home is een boinc project en met wiskunde heb ik niet zo veel. en helaas mag ik geen Seti@home stemmen

[Voor 44% gewijzigd door grass460 op 25-04-2015 01:08]

• enthernal
Nu wil ik geen spelbreker zijn, maar als ze nu al niet al teveel WU's hebben en de petathlon komt nog eens 5 dagen naast ons grazen, dan lijkt het niet me dat we daar zeker de stal uitklaren en zitten wachten en hopen dat ze genoeg WU's hebben om iedereen daarna terug happy te maken (wat uitgaande van de seti database problemen dus niet echt voor de hand light). Ik vind toch dat we die in het lijstje van mogelijks niet genoeg WU's dienen te zetten.

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Hmm, het aanmaken van een account voor Primaboinca via de Boinc manager kan niet, en via de site enkel op uitnodiging. -O-

• Evo155
Inderdaad, de site is er niet erg duidelijk over, maar als je vanuit de Boinc manager probeert te connecten aan het project, krijg je de melding dat het project is gesloten voor nieuwe accounts. Als je je via de site wilt aanmelden heb je een invite code nodig.

Het lijkt er dus op dat we Primaboinca van de lijst kunnen halen. :-(

• enthernal
Dit begint meer en meer op een eliminatie dan een stemming te lijken :+ Aan de andere kant, er zijn toch al wat members die daar grazen, kunnen zij niet aan invite codes komen?

• Evo155
Over eliminatie gesproken: zoals Bubbles eerder al zei, houdt de werkvoorraad voor onze runner up, Astroids@home, ook niet over. Deze forumpost onderstreept dat nog eens.

• DigiK-oz
Ik heb de admin van primaboinca een mail gestuurd en gevraagd of er nieuwe accounts bij kunnen komen, en of het project in mei genoeg werk kan leveren.

Whatever

• Destrega
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:23
Als het op invite basis is dan lijkt mij primaboinca inderdaad geen goed idee.
Zeker voor nieuwe leden lijkt mij hierdoor de drempel te hoog.

Omdat medisch gerelateerde projecten mijn voorkeur hebben gaat mijn stem naar POEM@Home

Indien het een ander project word ben ik uiteraard ook gewoon van de partij :)

• cctl01
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:00
Ik wijzig mijn stem van asteroids.
Met het oog op het aantal plaatsen wat we kunnen winnen tijdens de stampede wil ik niet op seti gaan.
Een cpu project lijkt mij het beste dus mijn nieuwe stem gaat naar Primaboinca.
Nu hopen dat we de registraties makkelijk voor elkaar krijgen.

• Peregrine
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 20:08
enthernal schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:08:
Dit begint meer en meer op een eliminatie dan een stemming te lijken :+ [...]
Als dit werkenlijk eliminatie is, misschien even de TS en het stemscript aanpassen? Dan kan iedereen zijn / haar stem nuttig gebruiken.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• enthernal
wat effectief geelimineerd wordt is niet aan mij, maar ik zou astro inderdaad onder het kopje 'mogelijk te weinig WU's zetten', dan weten de mensen waar ze voor stemmen. Primaboinca kan nog alle kanten op, afhankelijk van de invites. Als het gewoon een extra code is, dan zal dat nog wel lukken. Als ze voor iedereen uniek moet zijn dan wordt het al moeilijker (ik heb al beide verhalen gehoord).

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
LET OP:
Asteroids@home is ook bij de probleemprojecten terecht gekomen. Mensen die daar op hebben gestemd doen er verstandig aan hun stempost aan te passen en een ander project kiezen. Voor Primaboinca wachten we nog even de reactie af van de projectleiding hoe dat zit, maar misschien is het al wel verstandig om ook daar over een alternatief na te denken.

grmbl ende hrmpf :( Gaat lekker zo deze start van de stampede....

• APClll
  • Laatst online: 30-09 23:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb m'n stem zojuist even ongeldig gemaakt. Morgen mezelf maar eens verdiepen in de overige kandidaten.

Complimenten aan Bubbles, voor de niet-van-echt te onderscheiden user-made-modbreak. En natuurlijk voor de duidelijkheid die dat bericht schept. d:)b

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Mulder_fox
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-09 16:40
pff moeilijk. Ik wil een cpu only project maar vind priemgetallen ook niet heel spannend.
Moet nog even nadenken dus :)

Maar mee doen doe ik zeker.

• hansR
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

hansR

koffie zwart graag

Mijn }:O }:O }:O (en hun baasje :+ ) zijn dol op spelletjes. Vooral als het in feest stampede verband gaat!!! Altijd leuk die stofwolken in de achteruitkijk spiegel 8)

Geen voorkeur voor een specifiek projekt vanwege de afwisseling.
Liefst wel een BOINC projekt, en leuker als het goed is voor de vault.

badges

• DigiK-oz
Ik heb antwoord van de admin van primaboinca:
quote: primaboinca admin
Hi,
>
> Can you please tell me what is going on with primaboinca? I see no
> responses whatsoever to forum posts…
>

Due to a lack of time.

>
> - No new members are being accepted
>

you just need a inivitation code (please don't make it public.):
* DigiK-oz heeft de code , verzoek was om deze niet publiek te maken, dus daar moeten we wat op verzinnen met DM of zo
quote: primaboinca admin
>
> - Will the project be able to deliver enough WU’s for a month (may)
> to probably handle a 10-fold increase in active users?
>

I think and hope so ...

>
> - Will admin be available in the forum to answer/solve issues that
> might arise?
>

I can't promise that, but I'll do my best ...

best regards,

sopmac
Dus, we kunnen los daar, met vermoedelijk ook wel genoeg werk. Desalnietteplus is het wellicht handig (ongeacht welk project we kiezen) om een reserve-project te benoemen just in case. In het geval van een BOINC-project is dat makkelijk te realiseren door de resource-share van het reserveproject op 0 te zetten.

* DigiK-oz duikt weer de indiase hotelbar in voor een slaapmutsje

Whatever

• CoenK
  • Laatst online: 09-05-2016
Asteroids was wel leuk geweest, maar daarvoor in de plaats het liefst POEM@Home want dat kennen mijn koetjes nog nauwelijks

[Voor 26% gewijzigd door CoenK op 22-04-2015 18:50]

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
DigiK-oz schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:42:
Ik heb antwoord van de admin van primaboinca:

[...]
* DigiK-oz heeft de code , verzoek was om deze niet publiek te maken, dus daar moeten we wat op verzinnen met DM of zo

[...]

Dus, we kunnen los daar, met vermoedelijk ook wel genoeg werk. Desalnietteplus is het wellicht handig (ongeacht welk project we kiezen) om een reserve-project te benoemen just in case. In het geval van een BOINC-project is dat makkelijk te realiseren door de resource-share van het reserveproject op 0 te zetten.

* DigiK-oz duikt weer de indiase hotelbar in voor een slaapmutsje
Goed om te horen dat de werkvoorraad niet een issue is. Ik zit alleen een beetje in m'n maag met die invite. Theoretisch kan je die hier wel in DM rondsturen, maar dat kan (vanwege limieten vanuit tweakers) naar niet meer dan 10 man tegelijk ofzo. Daarnaast wordt het lastig mensen buiten DPC te bereiken/mee te krijgen met zo'n obstakel.

Het lijkt me handig dit eerst met de projectleiding te communiceren: het gaat hier op z'n minst om tientallen, zoniet een paar honderd nieuwe aanmeldingen in enkele dagen tijd. Gezien het verzoek het niet public te maken, lijkt me het rondsturen van de invite die jij nu hebt aan deze hoeveelheid mensen op z'n minst discutabel of dat niet onder publiceren valt en of daar dus geen problemen mee komen. Zou je anders kunnen vragen hoe zij dit het liefst dan wel zouden zien gebeuren?

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
I ben niet zo gecharmeerd van die invite. maakt het meteen elitair en daar hij ik niet zo van :)

Aangezien asteroids twijfelachtig wordt dan maar eens naar POEM@home gaan kijken!

• thedon46
Maar als het niet openbaar mag kunnen we die tag toch publiceren onder een members only tag: [mo]
Dan is het alleen zichtbaar voor leden van Tweakers, en dan alsnog alleen mensen in dit topic.

Als je het op twitter gooit lijkt me een groter probleem dan hier op het forum in een [mo] tag

• enthernal
Ik neem aan dat het grote aantal nieuwe members wel gemeld zal zijn (anders vertienvoudigt een project niet zomaar). Er is ook nog voldoende tijd om te melden dat er veel volk komt, zoizo gaan we de dagen voordien toch altijd een loeien op de forums? :+ Op zich zou het al genoeg kunnen zijn om de code gewoon in onze irc chat te delen, that zou prive genoeg moeten zijn. Een mo-tag doet het inderdaad ook.

Wat een backup project betreft, op zich leuk, alleen zit je dan met gedeelde stats die me zeer vervelend lijken. Maar misschien kunnen we van een nood een deugd maken. Als primaboinca ons primair CPU project wordt, dan kunnen we als tweede/backup een GPU project nemen. Ik neem aan dat de CPU daar ook wel flink wat werk voor moet verzetten? Zo mindert de load op primaboinca voor een stuk komen GPU grazers ook aan hun trekken.

edit: het GPU gedeelte is natuurlijk maar een bedenking in geval we zouden moeten splitsen. Een enkel project heeft mijn sterke voorkeur, en hoewel er geen 100% zekerheid is, lijkt me ook niet dat we na een week al droog zullen staan. Een andere optie zou Astro zijn, ALS we dan al in de problemen kunnen we daar wat grazen, want het was flink populair voor de melding kwam (en naarmate er meer tijd passeert kunnen de problemen bij SETI ook beteren ;)).

[Voor 21% gewijzigd door enthernal op 22-04-2015 20:21]

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
GPU projecten vergen over het algemeen maximaal een enkele processorcore om de videokaart(en) aan het werk te houden, dus die loadverdeling maakt niet veel uit in de belasting voor een CPU project (aangezien een beetje hedendaagse processor al gauw 4 cores heeft (al dan niet virtueel via HyperThreading e.d.). Een tweede CPU project ernaast gaan doen ben ik persoonlijk geen voorstander van, vanwege de al genoemde gedeelde stats voor de stampede die dat oplevert.

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Gezien de problemen bij Boinca (het prima laat ik er even af) stem ik voor POEM@home.

Few weapons in the arsenal of freedom are more useful than the power to compel a government to disclose the evidence on which it seeks to forfeit the liberty of its citizens - Learned Hand

• thedon46
Maar zoals het er nu voor staat lijkt het dus Primaboinca te worden.

btw, de reden dat ze de leden aanmeldingen op slot hebben gegooid is vanwege DDOS attacks.
Dus zolang dat we dat binnen dit forum houden moet er volgens mij geen probleem zijn

https://twitter.com/primaboinca/status/583717425235001345

Wanneer wordt duidelijk welk project we echt gaan doen?

Edit: hier ook nog mijn aangepaste stem: Primaboinca

[Voor 16% gewijzigd door thedon46 op 24-04-2015 14:32]

• enthernal
Men kan nog stemmen tot & met 26 april. vanaf de 27ste weten we het dus zeker :) De reden is ook goed om te weten, dat stelt me toch al wat geruster dat er voldoende werk zal zijn.

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-09 15:17
Prima! Boinc(a) clients heb ik al een paar draaien. Wanneer begint? Kan ik vast warm draaien :P

• Destrega
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:23
Primaboinca ziet er uit als een leuk project maar aangezien het op basis van invite is ben ik bang dat dit teveel gedoe is voor eventuele nieuwe gebruikers.

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Wordt er een limiet gehanteerd op het aantal invites bij Primaboinca? Zo niet, dan kan in plaats van het aanmeld topic voor teams er een aanmeld topic van stampers komen. DPC crew kan de invites uitdelen, net als het toevoegen van teamleden in vorige edities.

Kleine wens: kan er in de aanloop van de (of volgende als het de diepte in gaat) Stampede een .Geek artikel over Distributed Computing op Tweakers komen? Liefst met zo veel mogelijk aspecten en voor/tegens (geschiedenis, oorsprong en doel van van bepaalde projecten, resultaten, alternatieven, hardware (cpu vs gpu), kosten, info over clients, stats, vault en subteams, etc.). Wellicht wat veel voor 1 artikel maar vast wel wat mee te doen om de/een stampede tot een succes te maken en er meer "blijvers" aan over houden.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@Destrega: En precies om die reden is de crew ook niet gecharmeerd van primaboinca. :/
Meer hierover morgen, dan nemen we als crew hierin ook een standpunt en laten we dat hier ook weten.

Needless to say, ik baal hier persoonlijk best wel van. De hele stampedeaanloop gaat niet op een manier zoals we dat graag zouden zien. Een deel van de problemen ligt ook bij de crew zelf, die vooraf projecten beter uit had kunnen (en moeten) zoeken, maar los daarvan zijn er ook een stel punten die buiten onze macht liggen. :(

• grass460
  • Laatst online: 16:56

grass460

[DPC] Division_Brabant

ahh POEM@Home dan maar aangezien de strubelingen

• Bio1ogics
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-09 07:29

Bio1ogics

Logisch toch?

Ik zal ook weer de koetjes de wei insturen, en zoals gewoonlijk maakt het me vrij weinig uit welk project. Iets leuks voor de vault heeft misschien een plusje.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

• DaMoUsYs
Mij maakt het ook niet zoveel uit POEM@Home lijkt mij ook wel wat als dat naast FAH@home kan draaien op 1 PC

Check dit en help mee!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Mocht (Prima)boinca naar het blauwe lijstje verhuizen dan verhuist mijn stem naar SETI@home. Kan mijn intel-gpu ook meedoen. Heeft de crew al een standpunt over (Prima)boinca ingenomen?

@DaMoUsYs: Dat kan, je kan instellen hoe de tijd/resources verdeeld wordt onder de actieve projecten. Als je jouw stem mee wil laten tellen moet je 'm even bold maken.

Edit: Maar liever gaat dat maandje alle power naar het stampede project natuurlijk. FAH kan best even zonder je, net als PG mij best even kan missen. O-)

[Voor 17% gewijzigd door ongekend41 op 25-04-2015 22:30]

• ERBrouwer
  • Laatst online: 10-07-2018
Ik ga ook voor Primaboinca

[Voor 9% gewijzigd door ERBrouwer op 25-04-2015 22:53]

• DaMoUsYs
@ongekend41 gelijk heb je ze kunnen mij op 1 machne wel missen bij FAH@Home dus mijn stem gaat naar POEM@Home

[Voor 3% gewijzigd door DaMoUsYs op 28-04-2015 14:07]

Check dit en help mee!

• Cow_tipping
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 18:53

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bubbles schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:34:
@Destrega: En precies om die reden is de crew ook niet gecharmeerd van primaboinca. :/
Meer hierover morgen, dan nemen we als crew hierin ook een standpunt en laten we dat hier ook weten.

Needless to say, ik baal hier persoonlijk best wel van. De hele stampedeaanloop gaat niet op een manier zoals we dat graag zouden zien. Een deel van de problemen ligt ook bij de crew zelf, die vooraf projecten beter uit had kunnen (en moeten) zoeken, maar los daarvan zijn er ook een stel punten die buiten onze macht liggen. :(
Is er al iets meer bekend?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Deel van de crew heeft gereageerd. Deel van de crew nog niet.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Statusupdate:
Zoals al eerder aangegeven is de crew alles behalve gecharmeerd van het invitesysteem wat primaboinca (momenteel) hanteert. We vinden dat een stampede zo laag-drempelig mogelijk moet zijn en dit draagt daar niet in bij. Aangezien primaboinca wel momenteel de meeste stemmen heeft, vinden we het ook niet eerlijk naar jullie om het project daarom gelijk te diskwalificeren. We willen nog even met de projectleiding overleggen wat exacte mogelijkheden zijn, en of dat binnen de mogelijkheden van GoT vallen (denk aan mass-DM sturen van een invite). Als dat echter niets wordt, zal het project alsnog komen te vervallen. Om die reden wordt de stemdatum opschoven met 3 dagen (dus t/m 29 april), zodat wij de tijd hebben dingen kort te kunnen sluiten, en jullie de tijd hebben om eventueel na te denken over een ander project, mocht dit het toch niet worden.

• enthernal
Ik neem aan dat de members only tag in de info post dan geen optie is? Zo zou je het zeer gemakkelijk kunnen maken. Na 1 week kan je de code al wissen en de paar die er dan nog komen laten PM'en.

Anderzijds versta ik ook wel dat het om principe gaat. Ik vind het vooral jammer dat alle runner ups GPU projecten zijn, zo hebben CPU grazers maar weinig alternatief :( Na enig overwegen ben ik tot de conclusie gekomen dat het gezien de chaotische omstandigheden misschien toch maar eens tijd is voor een GPU project. Ik balanceer mijn vote voorlopig, zo staan POEM@Home en Primaboinca gelijk in de stand.

[Voor 57% gewijzigd door enthernal op 27-04-2015 17:52. Reden: wijziging vote]

• Xanquezer
Hoi,

Bij Primaboinca moet je een account hebben die je via een invite kan maken.

Kan iemand mij een invite sturen of ??

gr

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Bedankt voor de update, begrijpelijk standpunt. Hopelijk worden de problemen bij primaboinca opgelost.
Is er na 29 april nog tijd om van project te wisselen of is het slim mijn primaboinca stem nu al aan te passen?

enthernal, Het gaat om de totale output van DPC op het stampede project. Ik doe zelf waarschijnlijk mee met 2 laptops. In de Stampedestats zal ik daarom ergens onderaan bungelen, en met mij vele anderen. Met z'n allen knagen we er dan toch een behoorlijke berg gras doorheen.

Xanquezer, (o.a.) 2 posts omhoog. :/

• Xanquezer
Oh, scheel :/

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Mja, Bubbles had dan ook erg z'n best gedaan de post niet op te laten vallen :P

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Xanquezer schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:42:
Hoi,

Bij Primaboinca moet je een account hebben die je via een invite kan maken.

Kan iemand mij een invite sturen of ??

gr
Als iemand mij uitlegt hoe dat werkt ... :?

badges

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

enthernal schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:09:

Wel heb ik nog steeds intresse in de primaboinca invite code, dan kunnen mijn CPU's zich ook nuttig maken :+
niet editen wanneer ik aan het typen ben :P

POEM is niet GPU-only, ze hebben ook werk voor alleen CPU. Daarnaast heeft een GPU-taak vaak (max 1) CPU-core nodig. Ik zou ongeacht welk project het uiteindelijk wordt al het andere werk even stoppen tijdens de stampede.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
hansR schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:53:
[...]

Als iemand mij uitlegt hoe dat werkt ... :?
Zie mijn vorige post. ;)

Je moet dus van iemand* een invitecode krijgen om je aan te kunnen melden. En precies dat is de reden dat de crew dit eigenlijk niet zo ziet zitten. We willen dus kijken of we iets met de projectleiding hiervoor kunnen regelen. Als dat kan, laten we hier ook wel weten hoe het dan in z'n werk zal gaan. Als dat niet kan, laten we dat ook weten en heeft het (vooralsnog) verder ook geen zin om uit te leggen (of zoeken) hoe het precies werkt.

* Waarschijnlijk van iemand die daar al eerder geregistreerd is ofzo

• Xanquezer
Ik ben terug gestapt naar POEM@home :)

om een lastig verhaal makkelijker te maken...
Heb mn kalfje alvast daar in de weide gezet :D

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Bubbles schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:06:
[...]

Zie mijn vorige post. ;)

Je moet dus van iemand* een invitecode krijgen om je aan te kunnen melden. En precies dat is de reden dat de crew dit eigenlijk niet zo ziet zitten. We willen dus kijken of we iets met de projectleiding hiervoor kunnen regelen. Als dat kan, laten we hier ook wel weten hoe het dan in z'n werk zal gaan. Als dat niet kan, laten we dat ook weten en heeft het (vooralsnog) verder ook geen zin om uit te leggen (of zoeken) hoe het precies werkt.

* Waarschijnlijk van iemand die daar al eerder geregistreerd is ofzo
Dat snapte ik wel :+ , alleen zie ik niet waar ik die invitecode vandaan moet halen 8)7

badges

• Xanquezer
Weten de meeste denk ik niet, waar we de invites vandaan kunnen halen.

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Xanquezer schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:27:
Weten de meeste denk ik niet, waar we de invites vandaan kunnen halen.
Ik geloof dat die vooralsnog alleen bij de primaboinca crew/admin te halen zijn, misschien ook bij "oude" grazers. Hoe dan ook te weinig mogelijkheden voor een stampede, wellicht genoeg als je al wat van hun gras wil proeven.

• Xanquezer
*T gras is altijd groener aan de overkant*

• hansR

hansR

koffie zwart graag

ongekend41 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:33:
[...]

Ik geloof dat die vooralsnog alleen bij de primaboinca crew/admin te halen zijn, misschien ook bij "oude" grazers. Hoe dan ook te weinig mogelijkheden voor een stampede, wellicht genoeg als je al wat van hun gras wil proeven.
Mijn }:O }:O }:O grazen al sinds 2008 in die wei en ik weet echt niet waar die invitecode vandaan zou moeten komen :'( Het kan toch niet zo zijn dat iedereen de admin moet mailen .... 8)7 8)7

badges

• Xanquezer
Ik hoop dat hij een grote postvakin heeft :P

Ook hier grazen vele koeien (en 1 kalf) al een lange poos...

gr

[Voor 10% gewijzigd door Xanquezer op 26-04-2015 23:46]

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Xanquezer schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:46:
Ik hoop dat hij een grote postvakin heeft :P

Ook hier grazen vele koeien (en 1 kalf) al een lange poos...

gr
DigiK-oz had zijn code iig via de project-admin verkregen maar ik hoop (ook voor hem) idd niet dat dit de normale weg is. Affijn, we wachten het nog even af.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True